abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:37:54 #251
238711 Mr_Brownz
is niet bruin
pi_132478855
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:36 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Vroeger gingen de mensen ook nog naar de kerk, droegen ze traditionele kleding en mochten vrouwen niet werken.

Tijden veranderen nu eenmaal, get over it.
Vrouwenrechten vergelijken met een feestdag ? :'(
pi_132478882
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:37 schreef DrSnuggle het volgende:

[..]

Gele piet :')
Dat ik die niet doorhad ;(
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_132478906
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:36 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Vroeger gingen de mensen ook nog naar de kerk, droegen ze traditionele kleding en mochten vrouwen niet werken.

Tijden veranderen nu eenmaal, get over it.
Alsof er nu geen feesten meer bestaan waarin deze traditionele kleding aangetrokken wordt :')
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_132479023
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:26 schreef Mr_Brownz het volgende:

[..]

Grapje zeker?
Nee.
Zwarte Piet is een zwarte knecht van een oude, wijze, rijke, alwetende, machtige, blanke man op een paard met een blackface.
pi_132479069
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:26 schreef very het volgende:

[..]

:')

Ok...dan houden we het voortaan bij argumenten waar jij het wel mee eens bent, los van of we per definitie in discussie zijn met jou.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is dan het nut te vermelden dat Jan Piet Klaas van der Wal vindt van Zwarte Piet als je met mij in discussie bent?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:42:59 #256
238711 Mr_Brownz
is niet bruin
pi_132479081
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:41 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Nee.
Zwarte Piet is een zwarte knecht van een oude, wijze, rijke, alwetende, machtige, blanke man op een paard met een blackface.
En toch is ''Knecht'' een beroep(geweest).
Dus zie ik hier het gevaar niet van in.
Alsof jij niet in loondienst ben bij een baas?
Dan zou de kleur niet uit moeten maken
pi_132479151
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:41 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Nee.
En als blanke zou je dan wel voor Sint mogen werken?
pi_132479159
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:37 schreef Mr_Brownz het volgende:

[..]

Vrouwenrechten vergelijken met een feestdag ? :'(
Of zoals vroeger, geen seks voor het huwelijk :')
pi_132479216
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:42 schreef Mr_Brownz het volgende:

[..]

Dit _O_

En in de organisatie van Sint, past nu eenmaal de Pietencultuur, met Zwarte Pieten.
Bij andere organisaties is er sprake van overwegend mannen of vrouwen, hier van Pieten.
pi_132479520
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:42 schreef Mr_Brownz het volgende:

[..]

Lees anders dit artikel even:

http://www.volkskrant.nl/(...)van-kindslaven.dhtml

Daarnaast heeft knecht naast beroep ook nog andere betekenissen, die ik ken en je dus niet hoeft te verzwijgen.
pi_132479535
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:44 schreef H.FR het volgende:

[..]

En als blanke zou je dan wel voor Sint mogen werken?
Ik ben voor Zwarte en Witte Piet, dus ze zouden allebei voor sintlief mogen werken.
pi_132479749
quote:
13s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:42 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Wat is dan het nut te vermelden dat Jan Piet Klaas van der Wal vindt van Zwarte Piet als je met mij in discussie bent?
Weet je nog hoe dit begon? Jij quote de OP ( :') ) en vraagt waarom hij het over slavernij heeft.
Ik vertel je waarom hij dit mogelijk doet, dus daarmee leek voor mij de kous af. Wat wil je verder nou nog toevoegen?
People assume too much.
pi_132479824
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:53 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Lees anders dit artikel even:

http://www.volkskrant.nl/(...)van-kindslaven.dhtml

Daarnaast heeft knecht naast beroep ook nog andere betekenissen, die ik ken en je dus niet hoeft te verzwijgen.
Zo zijn er nog vele andere artikelen die anders beweren.
Zo zou Sint zwarte kinderslaven hebben vrijgekocht/gemaakt en daarna kregen ze een baan bij hem, als knecht.
pi_132479862
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:59 schreef very het volgende:

[..]

Weet je nog hoe dit begon? Jij quote de OP ( :') ) en vraagt waarom hij het over slavernij heeft.
Ik vertel je waarom hij dit mogelijk doet, dus daarmee leek voor mij de kous af. Wat wil je verder nou nog toevoegen?
Ten eerste is net nogal belachelijk dat ik de OP niet duidelijk mag weerleggen omdat je de OP moreel gezien niet mag quoten. Dat begrijp ik wel als het zonder toevoeging is (irritant), maar in deze was het veel overzichtelijker.
Ten tweede was het dus gewoon een miscommunicatie, kan gebeuren.
pi_132480042
quote:
13s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:33 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Hier begint het al :')

[..]

Leuk dat je de EU hier wilt bashen, maar die labelen ons helemaal niet als racistisch land.

[..]

Zij is slechts de voorzitter, de VN is veel groter en heeft hiervoor wel degelijk mensen in Nederland zitten. Daarnaast zal zij zelf heus nog wel voet aan wal zetten, zodra het onderzoek begint.

[..]

Zwarte Piet is een zwarte knecht met een blackface van een witte, rijke, oude, wijze, machtige man en een deftig paard. Dan kun jij wel over slaven of iets anders beginnen wat hier helemaal los van staat, maar het beeld wat ik hierboven aangeef is gewoon racisme.

[..]

Probleem=kritiek op zwart zijn zwarte piet
Dus als Zwarte Piet niet meer zwart is lost dit het probleem op, ja.

[..]

"Ja, de ander deed het ook dus wij mogen het en het is niet erg!!!!"

[..]

Nogmaals, slavernij staat hier in zijn geheel los van. Waar haal je de betrekking met slavernij vandaan?

[..]

Vandaar dus de inburgeringscursus, die door de mensen zelf moet worden betaald.
Daarnaast hebben wij zelf, toen er nog weinig zwarte Nederlanders waren, gezegd dat discriminatie (dus ook racisme) is verboden. Dit vonden wij zelfs zo belangrijk dat wij het in de grondwet hebben vastgelegd. Nu wil jij dus gewoon onze wetten gaan breken omdat jij het er niet mee eens bent? Ga terug naar je eigen land.
(ja, dit was sarcastisch)

[..]

Nee, tokkies zijn 'dit gedoe' gewoon helemaal zat en komen met de meest domme argumenten aanzetten. De discussie is nog maar net begonnen.
1.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)he-spreekkoren.dhtml Is zo maar een bron gepakt van internet over het EU rapport, vervolgens kijk ik naar Pauw en Witteman en daarin komt herhaaldelijk het woordje witte mannen cultuur naar boven. Ik denk dat je me nu wel begrijpt.

2.
Hoe deze ontwikkeling verloopt gaan we inderdaad nog zien

3.
Het staat er ook volledig los van, daarom snap ik de hele discussie rondom zwarte piet ook niet. Het zijn de mensen die anti zwarte piet zijn die juist het slaven gedoe koppelen aan dit onderwerp waarop ik dus weer reageer. Voor de rest zie ik nog geen enkel argument waardoor zwarte piet racistisch zou zijn, wat jij nu roept is connotatief, wat ik als denotatie zie is een zwarte knecht en een witte man op een paard. Volgens mij laat sinterklaas zich ook totaal niet racistisch uit over zwarte piet en worden wij ook opgevoed met het idee dat zwarte piet niet voor minder doet dan sinterklaas.

4.
Hiermee doel ik op wat er dan moet gaan gebeuren, moeten alle pieten wit worden (en waarom?) Moeten we de rollen omdraaien, een zwarte sinterklaas en een witte piet? Is dat wel/niet racistisch?

5.
Dit heeft inderdaad vrij weinig met het onderwerp te maken, het was maar een statement dat het vooral de laatste jaren de trend is om racisme te koppelen aan "de witte man" en dat wij zogenaamd als enigste zijn die aan slavenhandel deden, terwijl slavernij bestond over de hele wereld.

6.
nogmaals het is een reactie op wat ik zie bij de mensen die anti zwarte piet zijn zijn begonnen, namelijk het slaven verleden er bij te betrekken.

7.
Ik heb nergens gezegd dat ik de grondwet wil veranderen, ook ik ben anti discriminatie. Echter bij mij liggen de cultuur en gewoontes van mijn eigen land hoger dan die van een "vreemdeling" die zich komt vestigen in dit land. Schreeuwen dat iemand terug moet gaan naar zijn eigen land is meestal overbodig aangezien vele allochtonen ook hier zijn geboren en ook dit hun land is.

8.
Ik classificeer mijzelf niet als tokkie en ik ben deze ontwikkelingen wel meer dan zat. Dus ik weet niet waar jij dit op baseert

Een fijne dag verder ;)
Swek
pi_132481366
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:07 schreef boeraap het volgende:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)he-spreekkoren.dhtml Is zo maar een bron gepakt van internet over het EU rapport, vervolgens kijk ik naar Pauw en Witteman en daarin komt herhaaldelijk het woordje witte mannen cultuur naar boven. Ik denk dat je me nu wel begrijpt.
Ah, zo. Ik dacht dat je het alleen over Zwarte Piet had. Maar hier zegt de EU dat Nederland te laks is bij de aanpak van racisme, niet dat Nederland racistisch is.
quote:
Hoe deze ontwikkeling verloopt gaan we inderdaad nog zien
Waarom trek je dan al je oordeel?
quote:
Het staat er ook volledig los van, daarom snap ik de hele discussie rondom zwarte piet ook niet. Het zijn de mensen die anti zwarte piet zijn die juist het slaven gedoe koppelen aan dit onderwerp waarop ik dus weer reageer. Voor de rest zie ik nog geen enkel argument waardoor zwarte piet racistisch zou zijn, wat jij nu roept is connotatief, wat ik als denotatie zie is een zwarte knecht en een witte man op een paard. Volgens mij laat sinterklaas zich ook totaal niet racistisch uit over zwarte piet en worden wij ook opgevoed met het idee dat zwarte piet niet voor minder doet dan sinterklaas.
Zwarte Piet heeft een blackface en een pagepak, wat in de tijd van zijn introductie een hype was (het hebben van zwarte kinderslaven in een pagepak).
quote:
Hiermee doel ik op wat er dan moet gaan gebeuren, moeten alle pieten wit worden (en waarom?) Moeten we de rollen omdraaien, een zwarte sinterklaas en een witte piet? Is dat wel/niet racistisch?
Mijns inziens moet de blackface worden afgeschaft. Een geheel zwart gezicht is al een stuk minder racistisch.
Ook het naar kinderslavernij refererende pagepak moet worden aangepast.
Tot slot moeten er als je het mij vraagt ook Witte Pieten bij komen. Kinderen vinden contract juist leuk, dus Sinterklaas zal hier zeker niet saaier door worden.
quote:
Ik heb nergens gezegd dat ik de grondwet wil veranderen, ook ik ben anti discriminatie. Echter bij mij liggen de cultuur en gewoontes van mijn eigen land hoger dan die van een "vreemdeling" die zich komt vestigen in dit land. Schreeuwen dat iemand terug moet gaan naar zijn eigen land is meestal overbodig aangezien vele allochtonen ook hier zijn geboren en ook dit hun land is.
Dus vreemdelingen hebben minder rechten en ze wonen al hun hele leven in Nederland en zijn dus eigenlijk ook Nederlanders?
pi_132481707
Dit keek ik vroeger altijd toen ik nog een klein snotneusje was.
Check dat gesprek vanaf 30 seconden _O-

"We hebben op school geleerd dat zwarte piet een neger is" wtf man

[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_132492323
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:18 schreef boeraap het volgende:
Het gaat ook niet meer om fucking zwarte piet, het gaat veel dieper.

Door de eu worden we gelabeld als Racistisch land, maar reken maar dat dit niet geld voor alle Nederlanders nee dit geld voor de blanke Nederlanders. Het is tegenwoordig een misdaad om wit te zijn want wij zijn racistisch, terwijl we dagelijks worden uitgemaakt voor kaaskop en weet ik het wat.

Een of ander gaar VN wijf dat nog nooit voet aan wal heeft gezet in dit land wil dat Sinterklaas wordt verboden, ze weet gvd het verschil niet eens tussen Sinterklaas en de Kerstman, ze denkt dat het hetzelfde feest is. Ze snapt onze cultuur niet maar omdat zwarte piet zwart is is het racistisch. Allochtonen die willen dat zwarte piet veranderd word naar blank (gaat dit het fucking probleem oplossen? nee) of andere kleuren, menen daar gewoon recht op te hebben want hun voorvaderen waren ooit slaven en daarom is het racistisch. Ja joh goed beargumenteerd, dat hele slaven gebeuren is verleden tijd move on.
Arabieren hebben nog meer slaven verhandeld dan "het westen" maar nee wij zijn blank dus wij zijn racisten. Slavernij bestaat al sinds de mens er is en ook wij blanken zijn slaven geweest van andere volkeren. Wij moeten maar keer op keer andere culturen en tradities hier in dit land accepteren maar die van ons word gewoon te weinig gerespecteerd, sterker nog we moeten het nu dus gaan inleveren.

Dit land is dit gedoe gewoon helemaal zat.

Klacht: racisme linken aan sinterklaas
Ik vind dat Sinterklaas zwart moet zijn want het is te gek dat er zomaar een blanke wordt neergezet als seniele oude baas die al zijn hebben en houden weggeeft aan kindertjes zodat de stakker straks geen pensioen meer over heeft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')