abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132272686
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_132272746
Ik wilde net een nieuw topic gaan openen met de TT "sappig vlees" :') _O-

quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:39 schreef conleche het volgende:

[..]

Saucijsjes hoeft niet echt, ik laat ze even wellen in heet water, dep ze droog
en braad ze op middelhoog vuur bruin en gaar.

GB, ga je weg bij je werk? Begrijp ik dat goed?
Ja, reorganisatie...

En ik vind het allemaal maar rete spannend, geen idee waar ik volgend jaar zit qua werk en ook verhuizen enzo. Maar zal vast allemaal op z'n pootjes terecht komen.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_132272810
Lijstjestijd!

O: zuurdesemcracker kaas, bakje yoghurt/vla met muesli
T: 2 rijstwafels pindakaas
L: speltboterham appelstroop, handje cashews
T: nog zo'n boterham, banaan, paar dropjes
S: 5 km in een half uur
D: vissticks, gebakken aardappeltjes, broccoli
T: ik denk nog wat vla met aardbeien :9~
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_132273209
Kan het nog een boel schelen waar je komt te zitten, GB?! Lijkt me dat ze niet zomaar kunnen afdwingen dat je bij een reorganisatie ineens 50+ km van je woonplaats komt te zitten?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_132273302
Lijstje
O dubbele boterham pindakaas, grapefruit
L groentesoep, kibbeling op een broodje, karnemelk
T koffie met melk
D courgettebloemkoolsoep met munt en anijszaad
T banaan
pi_132273305
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:21 schreef V1z0R het volgende:
Kan het nog een boel schelen waar je komt te zitten, GB?! Lijkt me dat ze niet zomaar kunnen afdwingen dat je bij een reorganisatie ineens 50+ km van je woonplaats komt te zitten?
Nee, het zit iets anders. Ik word gedetacheerd en het bedrijf waaraan ik nu word uitgeleend gaat reorganiseren, waardoor ik weg moet. Dus vanaf januari ben ik nog wel in dienst bij die detacheerder, maar moet ik een nieuwe opdracht vinden. ;) Dus wat dat betreft heb ik geen idee waar ik terecht kom.
pi_132273344
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:23 schreef MevrouwPuff het volgende:
Lijstje
O dubbele boterham pindakaas, grapefruit
L groentesoep, kibbeling op een broodje, karnemelk
T koffie met melk
D courgettebloemkoolsoep met munt en anijszaad
T banaan
Mooi diner na die lunch, compenseert de boel mooi een beetje. Zou het zelf alleen de middag niet trekken op een kopje koffie. :P
pi_132273363
GB, wut, paar dagen wist je nog 'beide vast contract' te vertellen!?
Edit:ah ik snap. En de D was lekker, maar inderdaad ook voor balans in de dag. In de middag heb ik inderdaad behoorlijk zitten vegeteren met onderwijs.

Morgen heb ik mn eerste dienst, ben benieuwd en ook of ik tijd heb om te eten.
pi_132273430
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
GB, wut, paar dagen wist je nog 'beide vast contract' te vertellen!?
Ja, ik heb ook een vast contract. Bij de detacheerder. :)
pi_132274039
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:23 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Nee, het zit iets anders. Ik word gedetacheerd en het bedrijf waaraan ik nu word uitgeleend gaat reorganiseren, waardoor ik weg moet. Dus vanaf januari ben ik nog wel in dienst bij die detacheerder, maar moet ik een nieuwe opdracht vinden. ;) Dus wat dat betreft heb ik geen idee waar ik terecht kom.
Oh zo :D

En die niksnut zat daar dus zeker in dienst!?
pi_132274054
Hoi :s)
Worry is a misuse of imagination
  donderdag 17 oktober 2013 @ 20:40:56 #12
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132274122
Gewokt O+ veel, heel veel met veel bier en wijn.. met zijn tweeen voor 50 euro 3 uur lang zuipen en eten... verkeerd tafeltje afgerekend zie ik thuis... Niet mijn schuld w/ *O*
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_132274452
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:39 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Oh zo :D

En die niksnut zat daar dus zeker in dienst!?
Exactly ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:39 schreef Probability het volgende:
Hoi :s)
Hoi probje! O+
pi_132274991
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:40 schreef uniekhoorn het volgende:
Gewokt O+ veel, heel veel met veel bier en wijn.. met zijn tweeen voor 50 euro 3 uur lang zuipen en eten... verkeerd tafeltje afgerekend zie ik thuis... Niet mijn schuld w/ *O*
Heb ook wel eens iets soortgelijks gehad, jammerrrrr dan!

Had laatst alleen een veel te hoge rekening, dus ik even goed kijken. Er stonden een paar dingen op die we sowieso niet gehad hadden, dus ik dat benoemen, zegt die doos doodleuk "Ja, dat hebben jullie wel gehad hoor!" Eh, niet dus. Duurde echt bijna vijf minuten voor het kwartje viel. :')
pi_132275167
Ik heb het internet uit en ik lig al in bed.

Waar is het mis gegaan :P??
pi_132275218
Ga zo wel weer opstaan want moet eigenlijk klussen ;(
  donderdag 17 oktober 2013 @ 23:36:58 #17
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132282116
Klus je al Prob? Waarom mu trouwens... Je zit sowieso altijd vol met vraagtekens }:|
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_132284915
Mogge. Rondje oefeningen zit er al weer op.
Eigenlijk moet ik nu weer wat nuttigs gaan doen maar er ligt een poes op schoot O+ .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_132285449
Mogguh! Zo naar mijn grote vriend de tandarts. Zal mij weer benieuwen wat de schade dit keer is. :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_132286032
Poes O+

Aurum sterkte!

Als er in een recept 'Finesse voor verrijken' gebruikt wordt (wie bedenkt die belachelijke naam?!?), kan dat vervangen worden door crème fraiche?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132286199
Sterkte Aurum! Ik ga binnenkort maar eens op zoek naar een nieuwe tandarts. Mijn oude tandarts is gestopt en de praktijk is overgenomen, alleen zitten daar dus mensen die mij willen dwingen om ieder half jaar langs te komen. En al gelijk een afspraak in te plannen. En daar hou ik niet van. :P

Volgens mij heeft Unilever een aparte afdeling die de namen van producten verzint Phaidra, maar volgens mij is het zelfs hetzelfde als creme fraiche. Nouja, de halfvolle variant van creme fraiche, maar dat kun je negeren. :P
Wat ga je koken?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_132286232
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 09:10 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Sterkte Aurum! Ik ga binnenkort maar eens op zoek naar een nieuwe tandarts. Mijn oude tandarts is gestopt en de praktijk is overgenomen, alleen zitten daar dus mensen die mij willen dwingen om ieder half jaar langs te komen. En al gelijk een afspraak in te plannen. En daar hou ik niet van. :P

Volgens mij heeft Unilever een aparte afdeling die de namen van producten verzint Phaidra, maar volgens mij is het zelfs hetzelfde als creme fraiche. Nouja, de halfvolle variant van creme fraiche, maar dat kun je negeren. :P
Wat ga je koken?
Iets wat hier niet thuishoort :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tnx!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132286629
Sorry, ik had moeten zeggen: wat ga je bakken natuurlijk. :P
Lekker. :)

Hier is alleen de tomatenoogst geslaagd, dus ik heb nog een bak met groene tomaten op tafel staan en buiten staan nog mijn tomatenplanten met groene tomaten eraan. Hopelijk binnenkort rode tomaten en dan ga ik lekker pastasaus maken. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_132286762
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 09:12 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Iets wat hier niet thuishoort :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tnx!
Ach, if it fits your macro's. :9 :P
pi_132287118
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 08:59 schreef Phaidra het volgende:
Poes O+

Aurum sterkte!

Als er in een recept 'Finesse voor verrijken' gebruikt wordt (wie bedenkt die belachelijke naam?!?), kan dat vervangen worden door crÚme fraiche?
Ja hoor :) en ik zou zelf eerder crÚme fraiche gebruiken dan dat finesse-spul. Minder bewerkt/commercieel product heeft mijn voorkeur.

Ik kom hier ook maar eens wat vaker posten, denk ik. Bmi zit inmiddels op 26, 3 en nu ruim 17 kg lichter O+
pi_132287383
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 09:53 schreef douche-eendje het volgende:
Ik kom hier ook maar eens wat vaker posten, denk ik. Bmi zit inmiddels op 26, 3 en nu ruim 17 kg lichter O+
Goed bezig!

GB, even spannend dus. Hoe ver weg kun je terecht komen?

Uniek, klinkt als een lekker wok-avondje O+
pi_132288144
o haiz! Tandarts overleefd, tandjes gescrubd :+ en geen gekke dingen. Mag ook wel een keer!

Ik plan mijn afspraken ook vooruit en ik vind het fijn om iedere 6 maanden te komen....maar zoiets mag, dat hoeft niet bij de onze :)

ziet eruit als een lekker toetje Phaid!

En welkom douche-eendje, 17 kg wow, da's een hoop! Hoelang heb je daarvoor nodig gehad?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_132288374
Had hier eeb paar weken geleden al eens gepost. .. maar zo'n anderhalf jaar. Vanaf september vorig jaar een tijd vast gezeten op 75 kg, zelfs klein beetje aangekomen. In dieetclub mee gaan posten was mn redding.
Paar weken geleden weer gaan hardlopen, 8 weken bootcamp (2xin de week een uur). En ineens vliegt het eraf en zit ik sinds jaren onder de 70 kg O+

En nu heb ik een overbelaste spier in mijn bovenbeen. Faal :')
pi_132288681
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 10:36 schreef _aurum_ het volgende:
o haiz! Tandarts overleefd, tandjes gescrubd :+ en geen gekke dingen. Mag ook wel een keer!

Ik plan mijn afspraken ook vooruit en ik vind het fijn om iedere 6 maanden te komen....maar zoiets mag, dat hoeft niet bij de onze :)
Ik heb daar bijna ruzie staan maken met een assistente omdat zij vond dat ik een afspraak moest inplannen en ik vond van niet. :D
Ter compensatie heb ik ook nooit wat met mijn tanden, dat scheelt ook alweer natuurlijk. :P

Douche-eendje, doe je wel rustig aan met je blessure?
Ik heb een kansloze hielblessure en die wordt er ook niet bepaald beter op doordat ik teveel loop en sta. Ik voel me echt een bejaarde als ik opsta. :D En het doet pijn! -O-
Afijn, vandaag voor het laatst mn vrijwilligerswerk in een pop up restaurant, dat scheelt wel een paar uur staan/lopen. :)
Doe wat je niet durft.
pi_132288929
Ja ik doe rustig aan. Heb woensdag al een flinke massage gehad en de spier voekt nu al minder vervelend. Spreek morgen toevallig mn trainster, even overleggen of ik zondag weer mag.
pi_132289120
Lijstje!
O: 2 sneetjes geroosterd brood met pittige kipsalade
T: snee brood met salami
L: 2x brood met geitenkaas
T: 2x brood met salami en ham
T: drankje bij een borrel
B: uur fietsen
D: moet nog iets kopen, maar het wordt in elk geval veeeel groente
T: wijntje bij de tv

SPOILER
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_132289490
spannend mini!

Wij hadden vanmorgen de eerste sneeuw! gelukkig is het alweer weg, maar tis toch wel wat te vroeg...
  Vis een optie? vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:49:46 #33
70532 loveli
N
pi_132289829
Begrijpelijk, je laarzen zijn nog niet bezorgd.
crap in = crap out
pi_132291673
Spannend mini! Huurhuis i presume?
pi_132292269
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:43 schreef MevrouwPuff het volgende:
Spannend mini! Huurhuis i presume?
Ja, sociale huur zelfs. Er wordt een heel gebouw opgeleverd, dan maak je ineens kans op dingen waar je normaal nooit hoog genoeg bij eindigt.
Everything has changed
pi_132292851
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 09:32 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Sorry, ik had moeten zeggen: wat ga je bakken natuurlijk. :P
Lekker. :)

Hier is alleen de tomatenoogst geslaagd, dus ik heb nog een bak met groene tomaten op tafel staan en buiten staan nog mijn tomatenplanten met groene tomaten eraan. Hopelijk binnenkort rode tomaten en dan ga ik lekker pastasaus maken. B-)
De peren komen niet uit eigen tuin (helaas) maar we hebben 2 weken geleden de zelfpluk van de Olmenhorst onveilig gemaakt :).

Goede, smaakvolle tomaten :9~

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 09:53 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ja hoor :) en ik zou zelf eerder crÚme fraiche gebruiken dan dat finesse-spul. Minder bewerkt/commercieel product heeft mijn voorkeur.

Daarom vroeg ik het ook ;). Ik heb een beetje een aversie tegen dit soort producten. Creme fraich is lekkerder, goedkoper en ik hoef ook geen vetarme producten te hebben. Maar ik wilde wel even zeker weten dat de substantie vergelijkbaar is, dat is wel handig als je ermee wil gaan bakken :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132292968
Mini, spannend! Ik ga duimen voor je :)

Douche-eendje, geweldige prestatie _O_ *O*

Henk, wat achterlijk dat je van de assistente per se een afspraak moest plannen... Ik doe dat ook nooit en als ik bel voor controle kan ik meestal de week erop al terecht. Tenzij ik op een specifieke dag wil, dan moet ik vaak iets langer wachten.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132293144
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 11:49 schreef loveli het volgende:
Begrijpelijk, je laarzen zijn nog niet bezorgd.
:D

Spannend Mini!

Welkom Douche-eendje. Goed bezig _O_

Perentoetje :9

Ik ben zojuist terug van een bakkie met mijn yoga-instructrice. Was gezellig en inspirerend. Zij wil mij leren om zelf een practice en sequences te maken. Misschien ooit als voorbereiding op les geven voor mensen met EDS :o
pi_132295006
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 23:36 schreef uniekhoorn het volgende:
Klus je al Prob? Waarom mu trouwens... Je zit sowieso altijd vol met vraagtekens }:|
Omdat ik m'n kamer op moest leveren en nog niet klaar was :P!!
pi_132295078
En ik heb weer bodybalance gedaan en al 170 gram spinazie op
pi_132295993
Middag! Welkom DE!

Haha prob, ik dacht al 's avonds klussen.

Ik heb een beetje een dilemma. Ik had laatst een buitenboordmotor bij mijn ouders gestald omdat zij meer ruimte hebben. Dus mijn vader heeft die motor geprobeerd, geen probleem.
Maar nu wil hij die graag overnemen. En dat vind ik lastig. Mijn ouders hebben echt veel voor mij gedaan altijd, dus ik zit te overwegen om hem te geven. Maar het is voor mij op dit moment relatief veel geld om weg te geven (marktwaarde rond de 1400e). Dus ja, weet nu niet zo goed wat ik er mee moet.
En uitlenen is niet echt een optie omdat mijn pa niet echt zuinig op zijn spullen is..
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:19:47 #42
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132296400
Ja en heb je dan ook nog geklust Prob?? Mensch geef eens wat info :6

DE, goed bezig jij! Heb je het gevoel dat je dit leven "vol" kan houden? Of moet je er echt nog moeite voor doen?

Spannend Mini

Mc, kan je het gewoon niet zo simpel voorleggen aan je ouders zoals je nu doet? Voor iedereen wel zo eerlijk en het hoeft dan helemaal niet ongemakkelijk te worden, juist niet.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:22:34 #43
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132296512
Lijst
O slapen
L. 250 gr wortel, salade met tonijn en gekookt ei
B 2 uur wandelen
t's dropjes, blokje choco, appel, peer, mandarijn, beschuit kaas, beker melk
D zelfgemaakte appelmoes, bloemkool, gegrilde kipfilet, aardappelkroketjes, spinazie, gepofte knoflook, gepofte sjalotten
t. kwark en vla

Toijden wandelen stond er een kruiwagen vol met appels, gratis mee te nemen, nu net een pan appelmoes gemaakt met een snufje speculaaskruiden erbij... NOM
pi_132296737
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 15:06 schreef the85mc het volgende:
Middag! Welkom DE!

Haha prob, ik dacht al 's avonds klussen.

Ik heb een beetje een dilemma. Ik had laatst een buitenboordmotor bij mijn ouders gestald omdat zij meer ruimte hebben. Dus mijn vader heeft die motor geprobeerd, geen probleem.
Maar nu wil hij die graag overnemen. En dat vind ik lastig. Mijn ouders hebben echt veel voor mij gedaan altijd, dus ik zit te overwegen om hem te geven. Maar het is voor mij op dit moment relatief veel geld om weg te geven (marktwaarde rond de 1400e). Dus ja, weet nu niet zo goed wat ik er mee moet.
En uitlenen is niet echt een optie omdat mijn pa niet echt zuinig op zijn spullen is..
Ik kan mij vinden in wat Uniek zegt MC. Inderdaad dit verhaal aan hen voorleggen. Misschien komen jullie wel tot een mooi compromis!

Na alle hardloop en bikkelsport prestaties van iedereen, weer eens een update van mij. Niet zo bikkelachtig, maar ik ben hier best trots op. Mijn heupen zaten helemaal op slot toen ik begon, ik kon niet eens normaal hurken zonder pijn. Daarom ben ik blij met deze foto:

SPOILER
*O*
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:43:16 #45
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132297212
An! _O_
pi_132297623
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 15:43 schreef uniekhoorn het volgende:
An! _O_
Dank je O+
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:10:33 #47
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_132298077
Knap An. Bij mij lijkt yoga eerder averechts te werken. Nu naar de manueel therapeut. Word gek van de pijn die omdat alles samenhangt ook in mijn nek, armen en rug zit.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_132298132
Pas je op dat je niet vast komt te zitten, An :o
SPOILER
Wat uniek al zegt, Mc. Maar je werk/handel mixen met familie is vaak nogal tricky :{
pi_132298182
quote:
12s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 15:19 schreef uniekhoorn het volgende:
Ja en heb je dan ook nog geklust Prob?? Mensch geef eens wat info :6

DE, goed bezig jij! Heb je het gevoel dat je dit leven "vol" kan houden? Of moet je er echt nog moeite voor doen?

Spannend Mini

Mc, kan je het gewoon niet zo simpel voorleggen aan je ouders zoals je nu doet? Voor iedereen wel zo eerlijk en het hoeft dan helemaal niet ongemakkelijk te worden, juist niet.
Ja moet alleen nog een deur verven :P
pi_132298225
Ik snap hem niet helemaal An!
pi_132298241
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 16:10 schreef Tinkepink het volgende:
Knap An. Bij mij lijkt yoga eerder averechts te werken. Nu naar de manueel therapeut. Word gek van de pijn die omdat alles samenhangt ook in mijn nek, armen en rug zit.
Wat jammer zeg! Pijn is verschrikkelijk. Hoop dat je snel opknapt en dan beweging vindt die je lijf goed versterkt. :*
pi_132298277
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 16:15 schreef Probability het volgende:
Ik snap hem niet helemaal An!
De pose bedoel je?
pi_132298598
Ja denk dat overleggen wel het handigst is..Ben ook niet zo'n fan van handel met familie, krijg je alleen maar gezeur mee.

Oe klinkt niet goed Tink! Waar komt dat vandaan?
pi_132301017
Goed bezig An! En ik ben jaloers op Uniek d'r zelfgemaakte appel moes.
pi_132301208
quote:
12s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 15:19 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik hoop het wel ja, ik heb nu veel meer grip gekregen op mijn (vr)eetbuien en weet ook waar mijn valkuilen zitten (plannen! ;) ). Heb een nieuwe uitlaatklep gevonden in het sporten en muziek maken.
Wel een beetje jammer dat mn intensieve sporten word afgestraft met een overbelasting van een spier, normaal is het op vrijdagavond altijd haasten om te gaan hardlopen en nu mag het even niet :')

Lijstje:
O: 2x stuk volkoren knackebrod, 1 pindakaas, 1 appelstroop
T: stukje roggebrood, 3 mandarijnen
L: 3x snee volkorenbrood met vegetarische pate. 5 cherrytomaatjes, paar wortels en een stuk komkommer.
T: appel, 10 amandelen.
D: Paksoi-rookkaas stamppot.
T: Magere kwark met muesli.
pi_132302063
Net lijstje DE, enige wat me opvalt is dat niet heel veel eiwitten zijn, tenzij je veel kwark naar binnen harkt. (weet niet of er veel eiwit in die pate zit..)

Morgen ga ik snoeien.. :{ met de mobiele kraan en kettingzaag })
pi_132303787
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 16:28 schreef the85mc het volgende:
Ja denk dat overleggen wel het handigst is..Ben ook niet zo'n fan van handel met familie, krijg je alleen maar gezeur mee.

Oe klinkt niet goed Tink! Waar komt dat vandaan?
Overleggen, wat je hier op tafel gooit daar op tafel leggen. Of gewoon gracieus geven. Ok, da's veel geld voor jou nu, maar zij zullen ook wat voor hun veel geld was aan jou besteed hebben. Kan je je het veroorloven (ja, want je hebt dat geld al uitgegeven), wil je je het veroorloven?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_132303824
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 15:29 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik kan mij vinden in wat Uniek zegt MC. Inderdaad dit verhaal aan hen voorleggen. Misschien komen jullie wel tot een mooi compromis!

Na alle hardloop en bikkelsport prestaties van iedereen, weer eens een update van mij. Niet zo bikkelachtig, maar ik ben hier best trots op. Mijn heupen zaten helemaal op slot toen ik begon, ik kon niet eens normaal hurken zonder pijn. Daarom ben ik blij met deze foto:

SPOILER
*O*
Knap hoor! Ik krijg al kramp als ik er te lang naar kijk :D.
pi_132304159
Hoi!

Nieuw gezichtje hier. Lees al langer af en toe mee met deze thread, maar was niet gemotiveerd genoeg om mee te doen. Aangezien ik geen zelfdiscipline heb om bijvoorbeeld MyFitnessPall vol te houden, maar het me wel een goed idee lijkt om lijstjes bij te houden, zou ik graag met jullie willen meedoen. Als dat mag. :@

Ik: 24-jarige Belse (Of zeggen ze dat alleen maar in Noord-Brabant?). 1m65, weeg iets van een 62. Tot jaren terug was dat 57-58, het laatste jaar zit ik standaard over de 60. Het liefst zou ik 55 wegen, maar ja. Ik heb geen idee of mijn figuur daarvoor gemaakt is. Cijfers zeggen natuurlijk ook niet veel: liever 60 met een strakke buik dan 55 met blubberpens.

Ik loop graag, maar niet regelmatig genoeg. Ik doe graag mee met filmpjes op het internet (Blogilates, P90X, vroeger 8minutesabs O+), maar weer niet regelmatig genoeg. Ik eet met tijden heel gezond (sowieso altijd vegetarisch) en met tijden laat ik alles hangen. De laatste periodes beginnen de overhand te nemen door enige stress (op zoek naar baan en een betere woonplek dan waar ik nu zit - een vuil huis met 7 anderen die mij standaard gek bekijken).

Dus: lijstjes plaatsen, zodat ik mij niet te veel hoef te schamen. Zoals vandaag wel het geval, want boy het is niet mooi:

O: muesli met sojamelk
T: 2 chocoladerepen, 2 peren
L: 6 witte boterhammen: 2 met komkommersalade, 2 met eiersalade, 2 met chocopasta
T: appel, chocoladereep
D: wokgroenten met taugé en woknoedels

Normaal eet ik wel bruin brood en uitgebreider avondeten, maar het moet allemaal even goedkoop en snel. (Excuses excuses :{)
pi_132304203
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:52 schreef Mange-tout het volgende:
Hoi!

Nieuw gezichtje hier.
Welkom!

Leuke naam heb je :Y.
pi_132304551
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:52 schreef Mange-tout het volgende:
Hoi!

Nieuw gezichtje hier. Lees al langer af en toe mee met deze thread, maar was niet gemotiveerd genoeg om mee te doen. Aangezien ik geen zelfdiscipline heb om bijvoorbeeld MyFitnessPall vol te houden, maar het me wel een goed idee lijkt om lijstjes bij te houden, zou ik graag met jullie willen meedoen. Als dat mag. :@

Ik: 24-jarige Belse (Of zeggen ze dat alleen maar in Noord-Brabant?). 1m65, weeg iets van een 62. Tot jaren terug was dat 57-58, het laatste jaar zit ik standaard over de 60. Het liefst zou ik 55 wegen, maar ja. Ik heb geen idee of mijn figuur daarvoor gemaakt is. Cijfers zeggen natuurlijk ook niet veel: liever 60 met een strakke buik dan 55 met blubberpens.

Ik loop graag, maar niet regelmatig genoeg. Ik doe graag mee met filmpjes op het internet (Blogilates, P90X, vroeger 8minutesabs O+), maar weer niet regelmatig genoeg. Ik eet met tijden heel gezond (sowieso altijd vegetarisch) en met tijden laat ik alles hangen. De laatste periodes beginnen de overhand te nemen door enige stress (op zoek naar baan en een betere woonplek dan waar ik nu zit - een vuil huis met 7 anderen die mij standaard gek bekijken).

Dus: lijstjes plaatsen, zodat ik mij niet te veel hoef te schamen. Zoals vandaag wel het geval, want boy het is niet mooi:

O: muesli met sojamelk
T: 2 chocoladerepen, 2 peren
L: 6 witte boterhammen: 2 met komkommersalade, 2 met eiersalade, 2 met chocopasta
T: appel, chocoladereep
D: wokgroenten met taugé en woknoedels

Normaal eet ik wel bruin brood en uitgebreider avondeten, maar het moet allemaal even goedkoop en snel. (Excuses excuses :{)
Welkom! En veel succes. We hebben ongeveer dezelfde cijfers. Discipline is soms lastig he? Waar verlies je dat? Ik zelf als ik verl carbs eet. Ik kan dan niet meer stoppen ;(

@sigme: dank! Kramp is mij ook niet onbekend hoor. Voor mij een teken dat ik te snel wil :+
pi_132305218
@ Sigme: Merci!

@Ann: Wow, die yogapose! Ik dacht eerst: och, dat kan ik ook. De arm-om-been-rug-draaien-situatie bleek echter iets te hoog gegrepen. Respect! Je ziet er trouwens een heel stuk slanker uit dan ik.

Discipline is inderdaad een bitch. Meestal ben ik een paar weken heel strikt bezig, en als ik dan een of twee dagen slechter eet, denk ik dat het toch allemaal niet meer uitmaakt. Ga ik één keer niet lopen, dan worden dat twee weken of meer. Eet ik één chocoladereep, dan eet ik de volgende dagen nog véél meer. Of soms dezelfde dag/avond. Dat soort dingen :). Eigenlijk mag ik niets slechts in huis hebben liggen, maar dat is niet altijd haalbaar.

Ik denk dat ik over het algemeen best veel carbs eet overigens, maar als ik 's middags bijvoorbeeld veel wokgroenten en tofu eet, heb ik na twee uur alweer honger ;(.
pi_132305881
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:22 schreef Mange-tout het volgende:
@ Sigme: Merci!

@Ann: Wow, die yogapose! Ik dacht eerst: och, dat kan ik ook. De arm-om-been-rug-draaien-situatie bleek echter iets te hoog gegrepen. Respect! Je ziet er trouwens een heel stuk slanker uit dan ik.

Discipline is inderdaad een bitch. Meestal ben ik een paar weken heel strikt bezig, en als ik dan een of twee dagen slechter eet, denk ik dat het toch allemaal niet meer uitmaakt. Ga ik één keer niet lopen, dan worden dat twee weken of meer. Eet ik één chocoladereep, dan eet ik de volgende dagen nog véél meer. Of soms dezelfde dag/avond. Dat soort dingen :). Eigenlijk mag ik niets slechts in huis hebben liggen, maar dat is niet altijd haalbaar.

Ik denk dat ik over het algemeen best veel carbs eet overigens, maar als ik 's middags bijvoorbeeld veel wokgroenten en tofu eet, heb ik na twee uur alweer honger ;(.
Dat laatste komt waarschijnlijk doordat je te weinig proteine en goede vetten binnen krijgt. En misschien zelfs vezels. Ik zie ook weinig fruit staan. Je zou misschien iets hebben aan kikkererwten, witte bonen en linzen. Veel vezels, meer proteinen, dus hopelijk minder honger. Denk aan de craving die je hebt: je eet veel chocolade: dan mis je stoffen die ook in noten zitten. En van noten zit je sneller vol. ga zo al je cravings een langs. misschien helpt het.

Ohw sorry, je eet wel fruit!
pi_132306802
Bedankt voor de feedback!

Normaal eet ik (ook in "slechtere" periodes) wel meer vezels (quinoa, volkoren rijst/brood/pasta, maftoul, tarwe, boekweit). Proteïne is een lastige: probeer meestal wel een (halve) bak kwark per dag binnen te krijgen en 's avonds iets vegetarisch. Ik eet per week redelijk wat eieren, maar eet niet superveel kaas omdat ik daar buikpijn van krijg.
Hoeveel noten mag je per dag? Als ik een tijd geen chocolade meer eet, heb ik inderdaad minder moeite om eraf te blijven. Maar heb ik een dipje, dan ga ik (zoals veel mensen denk ik) eten. Zou een positievere attitude moeten vinden, maar dat doen is makkelijker gezegd dan gedaan :).
pi_132306992
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:58 schreef Mange-tout het volgende:
Bedankt voor de feedback!

Normaal eet ik (ook in "slechtere" periodes) wel meer vezels (quinoa, volkoren rijst/brood/pasta, maftoul, tarwe, boekweit). Proteïne is een lastige: probeer meestal wel een (halve) bak kwark per dag binnen te krijgen en 's avonds iets vegetarisch. Ik eet per week redelijk wat eieren, maar eet niet superveel kaas omdat ik daar buikpijn van krijg.
Hoeveel noten mag je per dag? Als ik een tijd geen chocolade meer eet, heb ik inderdaad minder moeite om eraf te blijven. Maar heb ik een dipje, dan ga ik (zoals veel mensen denk ik) eten. Zou een positievere attitude moeten vinden, maar dat doen is makkelijker gezegd dan gedaan :).
Herkenbaar hoor! Hoeveel noten je mag hangt af of je verder schoon eet. Als je weinig granen en niets uit pakjes etc eet, mag je zo veel noten eten als je wilt. Maar omdat ze veel kcals bevatten en de meesten niet helemaal "schoon" eten, wordt 1 of 2 handjes aangeraden.
pi_132308112
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 18:41 schreef the85mc het volgende:
Net lijstje DE, enige wat me opvalt is dat niet heel veel eiwitten zijn, tenzij je veel kwark naar binnen harkt. (weet niet of er veel eiwit in die pate zit..)

Morgen ga ik snoeien.. :{ met de mobiele kraan en kettingzaag })
Mwah, 7.5 g eiwit /100g. Eiwit blijft toch soms nog een lastig ding als je vegetarisch eet. Als ik sport voeg ik iig al snel 2 eieren toe aan mijn dag, maar of dat voldoende is? :? Heb nog wel een zak sojabonen die ik eens moet gebruiken, dat zijn wel leuke eiwitbommen :)
pi_132310313
En tempeh? Is een gefermenteerde sojavorm dus de slechte eigenschappen heb je dan niet meer.
Beter opneembaar en hindert niet de opname van bepaalde micro's.

Aanrader (vanuit mijn oogpunt) is om bij geen sport een inname van x gram eiwit waarbij x het aantal kg is dat je weegt en bij sport x * 1,5 gram.
pi_132310384
Tempeh ken ik inderdaad, niet mijn favoriet maar zal zondag eens wat recepten ervoor gaan opzoeken!
pi_132310453
Wat supplementeer je eigenlijk? :@ Om beetje rekening te houden met wat je in je lijstjes hebt.
pi_132312471
Hai MT! Eet je wel kaas? Dat zou ook een makkie zijn qua eiwitten/vetten.

Mijn lijstje:

O: 2 gebakken eitjes met groenten
T: 1/2 bak kwark met cashewnotenpasta
L: zuurkool met kip
T: havermoutshake
S: fitness
D: rijst, ui, champies en kippenlevertjes :9~
T: 1/2 bak kwark

Zo naar bed, ben zo klaar als een klontje :+
pi_132312661
Welkom douche-eendje en Mange-tout! *O*

@douche-eendje, mag je dan wel ei... en/of zuivel? :) Er zijn wat verscheidene vormen van vegetarier... ik weet ze niet allemaal precies. :+

Verder al goed bezig zo te lezen!

@An. :o Vind mezelf nog best lenig met mijn lompheid... maar dat doe ik je niet na. :+
[hr]
Ben zelf sinds een maand extra aan het beuken met krachttraining en langere stukken aan het fietsen. Maar eens wat meer cardio erin stoppen ook de aankomende tijd. Verder mijn calorieën verder naar beneden geschroefd en blijf rond de 90kg hangen... alweer. :P

Vetjes worden minder. *O*
  Vis een optie? vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:22:36 #72
70532 loveli
N
pi_132313288
*kuch* wedstrijd *kuch*
crap in = crap out
pi_132314538
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:22 schreef loveli het volgende:
*kuch* wedstrijd *kuch*
Ben blij dat ik dat niet meer hoef te doen voor wedstrijden :)

@sigme: motor was niet bedoeld voor eigen gebruik. Origineel zat er een zwaardere motor bij, maar die heb ik geruild tegen deze lichtere (en er is bijbetaald) zodat ik minder geld 'vast' in deze boot heb zitten.
Je moet het eigenlijk zo zien: de een koopt aandelen of zet geld vast op een spaarrekening. Ik koop geen aandelen en sponsor geen banken meer, maar ik steek mijn geld in boten/motoren. Levert meer op dan rente.. Dus vandaar dat ik twijfelde, ik zie het puur als investering. Maar ik ben er wel uit, ik ga em of weggeven of voor een soort symbolisch bedrag verkopen.

Nu lekker slapen :)
pi_132317381
Mogge!

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:03 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ben blij dat ik dat niet meer hoef te doen voor wedstrijden :)

@sigme: motor was niet bedoeld voor eigen gebruik. Origineel zat er een zwaardere motor bij, maar die heb ik geruild tegen deze lichtere (en er is bijbetaald) zodat ik minder geld 'vast' in deze boot heb zitten.
Je moet het eigenlijk zo zien: de een koopt aandelen of zet geld vast op een spaarrekening. Ik koop geen aandelen en sponsor geen banken meer, maar ik steek mijn geld in boten/motoren. Levert meer op dan rente.. Dus vandaar dat ik twijfelde, ik zie het puur als investering. Maar ik ben er wel uit, ik ga em of weggeven of voor een soort symbolisch bedrag verkopen.

Nu lekker slapen :)
Duidelijke uitleg, en ik vind het een leuke aanpak & visie van je :Y.
Denk aan ' handelen met familie is geen goed plan' : verkopen voor een symbolisch bedrag blijft meer handel dan weggeven. Als je je het kan & wil veroorloven: wees groots, geef weg.
pi_132317624
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:22 schreef loveli het volgende:
*kuch* wedstrijd *kuch*
Wie weet. :P
pi_132317634
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:03 schreef Mufasa208 het volgende:
Welkom douche-eendje en Mange-tout! *O*

@douche-eendje, mag je dan wel ei... en/of zuivel? :) Er zijn wat verscheidene vormen van vegetarier... ik weet ze niet allemaal precies. :+

Verder al goed bezig zo te lezen!

@An. :o Vind mezelf nog best lenig met mijn lompheid... maar dat doe ik je niet na. :+
[hr]
Ben zelf sinds een maand extra aan het beuken met krachttraining en langere stukken aan het fietsen. Maar eens wat meer cardio erin stoppen ook de aankomende tijd. Verder mijn calorieën verder naar beneden geschroefd en blijf rond de 90kg hangen... alweer. :P

Vetjes worden minder. *O*
Lacto-ovo, dus eet wel zuivel & ei :)
pi_132317792
quote:
17s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 08:22 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Lacto-ovo, dus eet wel zuivel & ei :)
En waarom geen vlees (& vis/schaaldieren denk ik?). Gewoon uit interesse hoor, je hoeft je niet te verdedigen, als je wil vind ik het leuk te horen wat jou hiertoe motiveert.

Verder kan het goed helpen om hier in dit topic dagelijks een plan-lijstje te posten en dan ook dagelijks- maar dan wat later, een lijst van wat het geworden is.

dus 's avond of 's ochtend zoiets:
quote:
plan:
O: gebakken ei (1) met kaas
L: kwark, fruit en drie boterhammen met humus
D: macaroni met tomatensaus
T: 1 komkommer en 1 paprika
en dan aan het eind van de dag of de volgende ochtend:
quote:
O: gebakken ei (1 2) met kaas
L: kwark, fruit en drie boterhammen met humus en een groot brok kaas
D: macaroni met tomatensaus
T: 1 komkommer en 1 paprika, 100 gr chocolade
nog een handje nootjes

nieuw plan:
O: roerei (2) met kaas
L: yoghurt, fruit en twee boterhammen met boter
D: rijst met tempeh
T: 1 komkommer en 1 paprika
conventie:
doorgestreept is niet gegeten
vet is aan de lijst toegevoegd
schuin is nog in de planning

En leer jezelf af te denken dat een dag mislukt is als je iets hebt gegeten wat je eigenlijk niet had willen eten.
pi_132317832
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 16:17 schreef An24 het volgende:

[..]

De pose bedoel je?
Ja ik wilde hem ook proberen *)
pi_132319065
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:05 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja ik wilde hem ook proberen *)
SPOILER
pi_132325555
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:50 schreef An24 het volgende:

[..]

SPOILER
Ik dacht eerst oooh :)
Toen las ik dit: Die leg je zo hoog mogelijk op je schouder aan dezelfde kant.

Whut :D?
pi_132325633
Fascinerend dit.
Ik doe wel iets maar volgens mij leg ik m'n been niet goed over m'n schouder
pi_132327543
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 15:51 schreef Probability het volgende:
Fascinerend dit.
Ik doe wel iets maar volgens mij leg ik m'n been niet goed over m'n schouder
Haha, dan zo hoog mogelijk op je arm, naar je schouder toe.:

Sterkte :')
pi_132327696
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 08:57 schreef sigme het volgende:

[..]

En waarom geen vlees (& vis/schaaldieren denk ik?). Gewoon uit interesse hoor, je hoeft je niet te verdedigen, als je wil vind ik het leuk te horen wat jou hiertoe motiveert.

Verder kan het goed helpen om hier in dit topic dagelijks een plan-lijstje te posten en dan ook dagelijks- maar dan wat later, een lijst van wat het geworden is.

dus 's avond of 's ochtend zoiets:

[..]

en dan aan het eind van de dag of de volgende ochtend:

[..]

conventie:
doorgestreept is niet gegeten
vet is aan de lijst toegevoegd
schuin is nog in de planning

En leer jezelf af te denken dat een dag mislukt is als je iets hebt gegeten wat je eigenlijk niet had willen eten.
Het is bij mij een combinatie van geen liefhebber zijn van vlees/vis, het enige stukje "macht" wat je als consument nog hebt en de vleesindustrie. Ik lurk regelmatig in jouw diergaarde-topic, stel dat ik ooit weer vlees zou eten dan liever zoiets. Maar dat moet wel te realiseren zijn natuurlijk.

Dat leren denken gaat hier al redelijk goed, ik heb ook niet zoveel vreselijke vreet-dagen meer.

Lijstje vandaag:
O: overnight oats (50 g havervlokken, 10 g lijnzaad, 10 g chiazaad, 150 ml rijstmelk)
T: appel, 1 bonbon :+
L: 3 volkoren, 2 met ei, 1 met smeerkaas.
T: banaan
D: stamppot paksoi-rookkaas.
T: handje pinda's.

Planning morgen:
O: bananapancakes (2 eieren met een banaan erdoor geprakt, dat bakken en een snuf kaneel erover)
S: uurtje bootcamp. In overleg met mn trainster gaan we het gewoon proberen en kijken hoe het gaat *O*
L: Brood met beleg, kleine salade erbij.
T: fruit
D: Hmm... ik wil iets met witlof en bonen, dus wellicht deze mexiaanse witlofschotel in een aangepaste versie.
T: waar ik zin in heb :+
pi_132329297
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 17:00 schreef An24 het volgende:

[..]

Haha, dan zo hoog mogelijk op je arm, naar je schouder toe.:

[ afbeelding ]

Sterkte :')
Oh dus niet je arm onder je been door :P?
pi_132329435
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 17:53 schreef Probability het volgende:

[..]

Oh dus niet je arm onder je been door :P?
Dat is de volgende stap :P Ik denk dat het niet lukt omdat je benen en heupen nog niet lenig genoeg zijn.
pi_132329844
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 17:58 schreef An24 het volgende:

[..]

Dat is de volgende stap :P Ik denk dat het niet lukt omdat je benen en heupen nog niet lenig genoeg zijn.
Ga het een andere keer proberen, denk wel dat ze lenig genoeg zijn (als ik mijzelf ook vergelijk ( :o) in de yogales) maar vind het lastig zonder mondelinge instructie..
pi_132330603
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 18:11 schreef Probability het volgende:

[..]

Ga het een andere keer proberen, denk wel dat ze lenig genoeg zijn (als ik mijzelf ook vergelijk ( :o) in de yogales) maar vind het lastig zonder mondelinge instructie..
Gaat vast een keer lukken ^O^
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:30:39 #88
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132332382
Heb ook een been en zodra die zo in de bocht ligt dan is er iets ergs gebeurd.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:34:14 #89
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132332570
Lijst
o kwark, vla, suiker, appelmoes
t's 250 gr wortel, halve komkomer, cup a soup kerrie, cappuccino, pakje flinterdunnen volkoren crackers (van de Aldi, erg aan te raden!) met smeerkaas
L 2 boterhammen gegrilde kip en groente, beker melk, cup a soup tomaat, halve paprika
t's 2 appels, peer, mandarijn, paar dropjes, blokje chocolade, koffieluitje
D broccoli, macaroni, salade, gehakt, kaas
t's cola berenburgje, handje popcorn, dropje
pi_132334292
lijst
• uitslapen tot 4:30
• bodypump
• blik sperziebonen met blik tonijn-in-olie
• hand noten
• lichte buitenwerkzaamheden
• 1 glas port
avondeten:
• klein pond witlof met 1 banaan, wat ham en rookvlees, kaas
• 1 glas rode wijn
• toe: appelmoes van Groninger kroon, met kaneelyoghurt met een scheutje drank
pi_132334559
Oeh, dat is nog eens uitslapen :) !
Hoe is het met je dieren, welke staan er als eerste op het menu?
pi_132335396
Varkens!
Die worden over 2 weken geslacht - de 7 rammetjes mogen blijven lopen totdat er weer genoeg diepvries vrij is.

Het is wel nu dan bedtijd.
'truste slankies :z :Z
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:39:03 #93
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132336007
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 20:28 schreef sigme het volgende:
Varkens!
Die worden over 2 weken geslacht - de 7 rammetjes mogen blijven lopen totdat er weer genoeg diepvries vrij is.

Het is wel nu dan bedtijd.
'truste slankies :z :Z
Trusten... ik ga ook want ik vreet mij echt te barsten... stom is dat
pi_132337889
Vandaag al beter. Nu wel hongerrr en er liggen hier nog stukken chocolade, maar die wil ik morgen aan mijn moeder geven als dank om me met dingen te helpen :).

O: muesli, sojamelk
L: 4 volkoren boterhammen (2 komkommersalade, 1 eiersalade, 1 chocopasta)
T: 2 volkoren boterhammen (1 eiersalade, 1 chocopasta)
D: Royco Minute Soup, woknoedels met wokgroenten, wokreepjes, zoetzure saus en ananas
T: appel
S: 2 x 25 minuten fietsen

@Aurum: Ik eet kaas zonder stremsel, maar merk dat ik van jonge of oude kaas zoals Gouda vlug buikpijn krijg (en last krijg van flatulentie...). Dan verkies ik zachte geitenkaas, feta of mozzarella. Eieren eet ik wel, soms misschien te veel per week, maar daarover hoor je zulke tegengestelde berichten dat het aantal dat ik nu eet meer afhangt van goesting.

@douche-eendje: Bananapancakes zijn heerlijk! Zeker met wat kaneel erop.
pi_132338206
Mijn lijstje:

O: zelfgemaakte eiersalade met bieslook, komkommer, mayo en honing (2 eieren)
L: salade van 1/3e gegrilde kip, komkommer, courgette, pijnboompitjes, sla en honing mosterdsaus
D: zelfgemaakte speltwrap, 1/3e gegrilde kip, verse guacamole, rode ui, chilisaus en een ranja
T: nibbits en wodka cola
pi_132338465
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:17 schreef Mange-tout het volgende:

@douche-eendje: Bananapancakes zijn heerlijk! Zeker met wat kaneel erop.
En ze bleken de afgelopen weken ook een geweldig sport-ontbijt: goed verteerbaar, geen vervelende nasmaak bij onverwachte boertjes tijdens het sporten (tsja :+) en het smaakt ook prima.
Met blauwe bessen erbij zijn ze ook heerlijk!
  Vis een optie? zondag 20 oktober 2013 @ 10:41:56 #97
70532 loveli
N
pi_132352195
Mogge!
crap in = crap out
pi_132352290
Mogge! Yoga was fijn
pi_132352379
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 10:48 schreef MevrouwPuff het volgende:
Mogge! Yoga was fijn
Knap dat jij in de ochtend kan. Mijn lijf is dan nog veel te pijnlijk en stijf }:|
pi_132352496
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 10:54 schreef An24 het volgende:

[..]

Knap dat jij in de ochtend kan. Mijn lijf is dan nog veel te pijnlijk en stijf }:|
Ik heb dan ook geen EDS! Dus niet knap.
Al zal het me niet erg verbazen als ik een erg milde vorm heb, met mn subuxatie van schouder bdz en hoe snel ik vooruitga qua lenigheid met yoga.
pi_132352531
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 11:01 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ik heb dan ook geen EDS! Dus niet knap.
Al zal het me niet erg verbazen als ik een erg milde vorm heb, met mn subuxatie van schouder bdz en hoe snel ik vooruitga qua lenigheid met yoga.
Mjah, ben ook sowieso geen ochtendmens...dat bedoelde ik ook meer :+

Ohw en ik heb voor sterke schouders nog wel een goed youtube linkje voor je. Bij mij helpt het in ieder geval. Momentje...
pi_132352553
Deze!

Wel grappig, ik heb laatst ook iemand met zulke dingen kunnen helpen en die heeft nu een bijna pijnloze pactice gehad. Nu heb ik een blogspot pagina aangemaakt en ga ik schrijven over EDS, yoga en gezond eten. Eens kijken of het wat wordt :P
pi_132352711
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 11:04 schreef An24 het volgende:
Deze!

Wel grappig, ik heb laatst ook iemand met zulke dingen kunnen helpen en die heeft nu een bijna pijnloze pactice gehad. Nu heb ik een blogspot pagina aangemaakt en ga ik schrijven over EDS, yoga en gezond eten. Eens kijken of het wat wordt :P
Dit is een intense versie van wat de fysiotherapeut me aanbiedt. Omdat door de subluxatie mn schouderblad niet goed gecoordineerd naar achteren beweegt (mn links) doe ik schouderoefeningen snel niet goed en is het eerste deel van haar oefeningen in herhalingen voor mij voorlopig voldoende. En andere oefeningen, ik luister braaf naar de fysio :)
pi_132352864
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 11:15 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dit is een intense versie van wat de fysiotherapeut me aanbiedt. Omdat door de subluxatie mn schouderblad niet goed gecoordineerd naar achteren beweegt (mn links) doe ik schouderoefeningen snel niet goed en is het eerste deel van haar oefeningen in herhalingen voor mij voorlopig voldoende. En andere oefeningen, ik luister braaf naar de fysio :)
Je proprioceptie naar de klote dus. Gelukkig is die te trainen. Inderdaad luisteren naar de fysio klinkt verstandig!
pi_132353117
Mogguh! Gister heel de dag gebikkeld want vriend geholpen met verhuizen. Best vermoeiend :+

O: omelet met eitjes
T: 1/2 bak kwark met cashewnoten
L: salade met kip
D: kip tandoori, groenten, naanbrood en toetje
pi_132354530
Net een heerlijke bootcamptraining gehad, nu even douchen en eten :s). Heb zonder pijn in mn knie kunnen trainen *O*
  zondag 20 oktober 2013 @ 13:16:46 #107
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132355608
Goed van het sporten!
Ben op het werk al vanaf 6uur een enorme zak gemengd schepsnoep, zak pepernoten, stukken hele droge worst en lariekoek ( ja, bestaat echt. Kruising tussen een boterkoek en speculaaskoek) aan het negeren. .
Pfff
pi_132356618
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:16 schreef uniekhoorn het volgende:
Goed van het sporten!
Ben op het werk al vanaf 6uur een enorme zak gemengd schepsnoep, zak pepernoten, stukken hele droge worst en lariekoek ( ja, bestaat echt. Kruising tussen een boterkoek en speculaaskoek) aan het negeren. .
Pfff
Het ging ook heerlijk, net even het stapje meer dan bij het 8 weeks programma dat ik net nodig had om het uitdagend te houden :)

Sterkte met het negeren van... kun je het niet ergens anders neerleggen?
pi_132359215
He bah Uniek, datis lastig, al dat lekkers. Sterkte ;(

Oe oe oe, dit is toch wel erg tof hoor:

SPOILER
*O*
  zondag 20 oktober 2013 @ 15:15:33 #110
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132359645
Thuis , schade is 1 pepernoot, 2 plakjes droge worst, stukje lariekoek om te proeven en een dikke salmiakbal.

Gaan jullie de bonuskaart omruilen voor extra korting van wat je koopt?
Ik wel, koop toch alleen maar de superaanbiedingen , vaak is het groente en champignons... Komt u maar met de aanbiedingen.
pi_132359972
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:15 schreef uniekhoorn het volgende:
Thuis , schade is 1 pepernoot, 2 plakjes droge worst, stukje lariekoek om te proeven en een dikke salmiakbal.

Ik wel, koop toch alleen maar de superaanbiedingen , vaak is het groente en champignons... Komt u maar met de aanbiedingen.
Krijg het idee dat die andere straks niet meer werkt, of klopt dat niet? Hoop dat er dan ook nog wel 'algemene aanbiedingen' zijn. Wel jammer dat er veel meer gegevens gevraagd worden met de nieuwe kaart.

An, soort van 'crow', goed hoor! De crow kon ik een paar jaar terug, en heb een keer vandaaruit naar de headstand gekund.
pi_132360556
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:24 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Krijg het idee dat die andere straks niet meer werkt, of klopt dat niet? Hoop dat er dan ook nog wel 'algemene aanbiedingen' zijn. Wel jammer dat er veel meer gegevens gevraagd worden met de nieuwe kaart.

An, soort van 'crow', goed hoor! De crow kon ik een paar jaar terug, en heb een keer vandaaruit naar de headstand gekund.
Wat tof! de crow is mijn nemisis. Een angstdingetje denk ik. Ik kan hem nog niet vast houden, bang dat ik voorover kukel. En vanuit hoofdstand is helemaal stoer. Dan heb je core spieren :o
pi_132360963
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:37 schreef An24 het volgende:

[..]

Wat tof! de crow is mijn nemisis. Een angstdingetje denk ik. Ik kan hem nog niet vast houden, bang dat ik voorover kukel. En vanuit hoofdstand is helemaal stoer. Dan heb je core spieren :o
Nee, andersom, vanuit crow naar headstand. Maar dat is nu nog heeeeel ver weg hoor.
pi_132361181
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:47 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Nee, andersom, vanuit crow naar headstand. Maar dat is nu nog heeeeel ver weg hoor.
Ah, ik snap hem. Maar ook dat is tof O+
pi_132361303
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:15 schreef uniekhoorn het volgende:

Mijn nieuwe is al geactiveerd en zojuist voor het eerst gebruikt. Heb liever korting op producten die ik frequent gebruik dan de ongezonde bonusrommel waar ik toch niks mee doe.
  zondag 20 oktober 2013 @ 16:21:45 #116
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132362368
quote:
17s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:56 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Mijn nieuwe is al geactiveerd en zojuist voor het eerst gebruikt. Heb liever korting op producten die ik frequent gebruik dan de ongezonde bonusrommel waar ik toch niks mee doe.
Precies.. heb niks te verbergen ook.

Lijst
kwark, vla en appelmoes. hele paprika, halve komkommer, 250 gr wortels, 2 bekers cup a soup, pepernoot, stukje droge worst, stukje koek, 3 boterhammen smeerkaas en tomaat, beker melk, 2 appels, mandarijn, paar dropjes, blokje choco.
STras halve kip, ovenfrietjes, gebakken champignons en ui, een ijsberslasalade, peperroomsaus, curry
pi_132363739
Huh? Hoe werkt dat dan? Stel je koopt meestal Ariel wasmiddel, omdat die het meest in de aanbieding is, maar als er een ander merk in de bonus is, geldt dat dan niet voor jou? In dat geval wil ik geen speciaal voor mij geselecteerde aanbiedingen, ik wil nl. gewoon wat in de aanbieding is.
  Vis een optie? zondag 20 oktober 2013 @ 17:35:26 #118
70532 loveli
N
pi_132364660
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 17:03 schreef conleche het volgende:
Huh? Hoe werkt dat dan? Stel je koopt meestal Ariel wasmiddel, omdat die het meest in de aanbieding is, maar als er een ander merk in de bonus is, geldt dat dan niet voor jou? In dat geval wil ik geen speciaal voor mij geselecteerde aanbiedingen, ik wil nl. gewoon wat in de aanbieding is.
Tijdje geleden waren er per mail speciale aanbiedingen/coupons, deels gebaseerd op koopgedrag. Ivm privacy mocht dat niet meer, nu een nieuw systeem. Of je houdt een anonieme kaart en gewone bonuskorting, of je krijgt met de nieuwe kaart gericht extra aanbiedingen gebaseerd op je koopgedrag.
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 20 oktober 2013 @ 17:35:54 #119
70532 loveli
N
pi_132364669
Zo heb ik het in ieder geval begrepen.
crap in = crap out
pi_132364679
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 17:35 schreef loveli het volgende:

[..]

Tijdje geleden waren er per mail speciale aanbiedingen/coupons, deels gebaseerd op koopgedrag. Ivm privacy mocht dat niet meer, nu een nieuw systeem. Of je houdt een anonieme kaart en gewone bonuskorting, of je krijgt met de nieuwe kaart gericht extra aanbiedingen gebaseerd op je koopgedrag.
Extra, dus de gewone aanbiedingen hou je ook?
  Vis een optie? zondag 20 oktober 2013 @ 17:42:31 #121
70532 loveli
N
pi_132364836
:Y
crap in = crap out
pi_132364852
Oh, handig!
pi_132367881
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 18:43 schreef An24 het volgende:

[..]

Gaat vast een keer lukken ^O^
Ja stapje voor stapje *)
pi_132370171
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 19:25 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja stapje voor stapje *)
Nou ik heb m ook geprobeerd, kom er lang niet, maar zie ook niet helemaal of wat ik doe wel de bedoeling is.

Lijstje
B yoga
O 2 zachtgekookte eitjes, 2 croissants
T halve appel
L kom erwtensoep met 2 boterhammen
T handje nootjes
D sushi met haring, surimi en komkommer
T 2 glaasjes rode wijn, halve portie hertogijs klein bakje
T minisolero (zwakte alleen :{)
pi_132370253
Bij mij leek het er op maar kon ik m'n been niet zo goed strekken..

Maar het is geen wedstrijd of zo dus doe gewoon rustig aan :D
  zondag 20 oktober 2013 @ 20:24:38 #126
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132370286
Verse spinazie in de aanbieding bij de Lidl O+ en prei ook
Spruitjes bij de AH
Aardappels bij Jumbo
Speltbrood (moet ik ook eens proberen) bij de AH

Dat wordt weer supermarkt hoppen, wat dat betreft scheelt het wel dat de C1000 er niet meer is ;(
pi_132370383
lijst
• appel, peer en een ons senoble
• bodypump
• middageten: bak geroerbakte tauge, gebakken ei met een beetje ham en kaas, stuk gerookte makreel, tomaat, paprika, olijven, paar hapjes spekbokking
• sjouwen met stenen en zakken cement
• halve avocado
avondeten:
• 1 glas rode wijn
• speklapjes, zuurkool, spruitjes, knolselderijpuree, in spekvet gefruite ui (alles uit eigen tuin/wei)
• toe: warme zoete appel met yoghurt, kaneel, scheutje rum en scheutje advocaat
pi_132376045
quote:
17s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:56 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Wacht, er is een nieuw bonuskaartsysteem? Damn, ik ben net een week het land uit en alles verandert?
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_132376612
Heb gister de nieuwe kaart gehad, ik ga m wel activeren :)
pi_132377256
Oh, nieuwe bonuskaart? Maar eens even zien of we dan met anderen samen boodschappen kunnen inslaan als we in NL zijn :+

Lijstje vandaag is wat raar, maar wel lekker.

O: 4 sneedjes (stokbroodformaat ongeveer) Pumpernickel bread (Pumpernickel is a typically heavy, slightly sweet rye bread traditionally made with coarsely ground rye. It is often made with a combination of rye flour and whole rye berries.) met hagelslag
S: 5km XC rennen in 28 minuut nogwat. Afgrijselijke race, ging compleet dood, voelde me de hele race door kut :'), maar toch mooie tijd nog, relatief, maar had veel beter gekund..
T: stukje brownie
L: nog 3 sneedjes pumpernickelbread, met hagelslag
D: volkorenpasta met een spekjes/zalm/spinazie/champignon/knoflook/bechamelsaus
T: 2 biertjes: een Brand Dubbelbock en een Leffe Tripel!
Ja doei.
pi_132379153
5k in 28 minuten is een hele mooie tijd anders :). Wou dat ik dat kon.

O: muesli, sojamelk
L: tomatensoep met vermicelli, 3 volkoren boterhammen
T: 2 stukken pompoenquiche, restje rijst
B: 2 u wandelen
T: druiven, Brigand (zwaar blond bier, wel lekker, niet memorabel)
D: aardappelen, rode kool, groenteballetjes
T: pintje, cola zero

Het Bourgondische leven...
  maandag 21 oktober 2013 @ 05:13:28 #132
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132383921
Kwark,vla en bruine suiker... altijd reden om uit je nest te komen
pi_132384321
Ik krijg er een beetje jeuk van van die nieuwe bonuskaart. Ja je krijgt extra korting, maar "men" kan precies zien wat je koopt en hoevaak je het haalt.

En dat niks te verbergen argument krijg ik nog meer jeuk van. Gaat er niet om of je wat te verbergen hebt, gaat er om hoe dierbaar je privacy je is.

Ik heb dus een anonieme bonuskaart :P

Lijstje voor vandaag:

O: eitjes met groenten
T: 1/2 bak kwark met pindakaas O+
L: gemengde salade met kip
T: havermoutshake
S: fitness
D: gevulde broccolisoep

Vanmiddag 2e gesprek -> spannend!! Vanmorgen als een gele tornado door het huis gerend omdat ik niet wist of ik nou een bloesje of shirtje aan moest doen :')
pi_132384532
Als je toch al geen anonieme bonuskaart had, maakt dit niet meer zoveel uit. Maar snap wat je bedoelt Aurum :) . Succes vanmiddag!!

Planning

O: bakje volle yoghurt + vla met muesli
T: appel, 2 rijstwafels pindakaas
L: 2 speltboterhammen roomboter + beenham
T: 1 speltboterham appelstroop, 2 mandarijntjes
S: 5 of 6 km hardlopen
D: kippetje uit de oven + 3 aardappelkroketjes (vriezer moet leeg) + sperziebonen
pi_132384733
goeiemorgen! Het was -6 hier vanmorgen, maar ik wil eigenlijk de winterjas nog niet aan...Wel koud!

Hier bij de super hebben ze hetzelfde systeem als de nieuwe bonuskaart, denk ik. Ik vind het wel prettig, qua privacy vind ik het niet erg dat de super weet wat ik koop. Liever dat dan dat de overheid m'n emails leest.

Hier spaar je ook punten met elke aankoop bij de super, en bij zoveel punten krijg je weer wat terugbetaald. ik krijg elke maand zo'n 2.50 terug. Best leuk!
pi_132384754
Succes Aurum, spannend!
  maandag 21 oktober 2013 @ 08:56:16 #137
370366 smitjew
mijn onderschrift is speciaal
pi_132384775
Berehap pinda
Fricandel speciaal.
Mijn naam is betsy, wil jij ook een vrouw met net zoveel haar als jezelf bel me dan op :
0906-090SEX
pi_132384809
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 08:56 schreef smitjew het volgende:
Berehap pinda
Fricandel speciaal.
Goed ontbijt zeg!

Hier een dubbele boterham pindakaas
pi_132384826
-6, Jagär! *brrr* en ik was ergens al blij dat we gisteren vergeten zijn de verwarming uit te zetten in huis :@ wordt een behagelijke thuiswerkdag!

Lijstje nog even over nadenken, maar zit iig kip, pompoen, beetje zalm, avocado, ei en een uurtje hardlopen in :)
Ja doei.
  maandag 21 oktober 2013 @ 09:02:44 #140
370366 smitjew
pi_132384837
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 09:00 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Goed ontbijt zeg!

Hier een dubbele boterham pindakaas
Ontbijt , ga net naar bed :P
Mijn naam is betsy, wil jij ook een vrouw met net zoveel haar als jezelf bel me dan op :
0906-090SEX
pi_132384884
Thanks!

Hoe is het met je Coco? Heb je de eerste apk keuring al gehad voor de beeb? :P

Pff, -6 da's koud :X Hier is het overdag tussen de 14-18 graden.... hence de outfit issues. Wil niet het zweet op mijn rug hebben staan tijdens mijn gesprek :')

Oh en mijn computer vertelt me dat wintertijd dit weekend ingaat :o Tijd gaat zo hard!
pi_132384961
Wintertijd? Wait, wut?
Ja doei.
pi_132385080
Wintertijd :'( De mini is de laatste dagen tussen 5.30 en 6 uur klaarwakker. Zit ik dus straks al om 4.30 met een stuiterdreumes -O- (later naar bed brengen heeft nog niet het gewenste effect).

Aurum toi toi toi!!

-6 is wel al erg koud! Zelfs voor Zweden, of valt dat mee?
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 21 oktober 2013 @ 09:24:26 #144
370366 smitjew
pi_132385115
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 09:14 schreef motorbloempje het volgende:
Wintertijd? Wait, wut?
Idd , stop de tijd
0906-090SEX
pi_132385536
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 08:51 schreef Jagärtrut het volgende:
goeiemorgen! Het was -6 hier vanmorgen, maar ik wil eigenlijk de winterjas nog niet aan...Wel koud!

Hier bij de super hebben ze hetzelfde systeem als de nieuwe bonuskaart, denk ik. Ik vind het wel prettig, qua privacy vind ik het niet erg dat de super weet wat ik koop. Liever dat dan dat de overheid m'n emails leest.

Hier spaar je ook punten met elke aankoop bij de super, en bij zoveel punten krijg je weer wat terugbetaald. ik krijg elke maand zo'n 2.50 terug. Best leuk!
Dat klinkt een beetje als de koopzegels bij AH, al moet je dan wel eerst zelf bijbetalen voor die zegels.
Ik neem die nieuwe Bonuskaart wel, met mijn huidige kaart en Appie-account en alles weten ze toch al precies wat ik koop dus geef me dan ook maar die korting. :)

Nog bedankt voor het meeleven vrijdag trouwens, maar die woning is hem helaas niet geworden. -O- Zat er ook wel in natuurlijk.
Everything has changed
pi_132385605
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 09:07 schreef _aurum_ het volgende:
Thanks!

Hoe is het met je Coco? Heb je de eerste apk keuring al gehad voor de beeb? :P

Pff, -6 da's koud :X Hier is het overdag tussen de 14-18 graden.... hence de outfit issues. Wil niet het zweet op mijn rug hebben staan tijdens mijn gesprek :')

Oh en mijn computer vertelt me dat wintertijd dit weekend ingaat :o Tijd gaat zo hard!
Echo gehad met 7a8 weken. en over 1 of 2 weken de termijnecho. So far so good.
En, persoonlijke overwinning, ik heb gisteravond voor het eerst zelf mijn dagelijkse spuit fraxiparine durven zetten. Was ik stiekem wel een beetje trots op :@ :+

Ik vind het ook zo lastig om te bedenken wat ik aan moet! Shirt met korte mouwen zijn te koud, maar veel van mijn andere spullen weer te warm. }:| Dus dan maar laagjes ofzo :+
pi_132385611
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 09:53 schreef Mini. het volgende:
Nog bedankt voor het meeleven vrijdag trouwens, maar die woning is hem helaas niet geworden. -O- Zat er ook wel in natuurlijk.
Ah, jammer! Hebben jullie nog iets anders op het oog atm?
pi_132386030
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 09:57 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Echo gehad met 7a8 weken. en over 1 of 2 weken de termijnecho. So far so good.
En, persoonlijke overwinning, ik heb gisteravond voor het eerst zelf mijn dagelijkse spuit fraxiparine durven zetten. Was ik stiekem wel een beetje trots op :@ :+
Wat stoer! :o Weet niet of ik dat zou durven...
Wat fijn dat alles goed gaat trouwens! :)

We hebben niks anders op het oog nee, dit was een buitenkansje. Eigenlijk zouden we pas over een paar maanden echt gaan kijken. Ik ben het wachten wel zat, maar vriendje nog niet. :+
Everything has changed
  maandag 21 oktober 2013 @ 11:58:11 #150
370366 smitjew
pi_132388406
Iemand tips om iets strakker te worden , sport veel. Op het begin vlogen de kilo's eraf maar nu duurt het al een paar maand op dat laatste vet weg te werken.
0906-090SEX
  Vis een optie? maandag 21 oktober 2013 @ 12:10:13 #151
70532 loveli
N
pi_132388757
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 07:57 schreef _aurum_ het volgende:
Ik krijg er een beetje jeuk van van die nieuwe bonuskaart. Ja je krijgt extra korting, maar "men" kan precies zien wat je koopt en hoevaak je het haalt.
En met die info weet appie wanneer ze jouw producten naar de winkel moeten sturen om te voorkomen dat je misgrijpt. De bonuskaart geeft AH waardevolle info over koopgedrag. Ook als 'ie anoniem is. Alleen sinds ze op de vingers zijn getikt toen ze persoonlijke aanbiedingen deden, hebben ze het systeem veranderd. Ongetwijfeld zo aangepast dat ze er nog betere info door krijgen.
crap in = crap out
pi_132388893
Coco! fijn dat het goed gaat met de zwangerschap! En tof dat je zelf durft te spuiten. Ik zou dat zelfs denk ik ook best lastig vinden.

Freud gaat de privacyvoorwaarden doorspitten van de bonuskaart. Soms zijn autistische trekjes in huis hebben best handig :P Tot op heden heeft hij begrepen dat alles wat je doet met je bonuskaart, zij die informatie 27 maanden mogen behouden en de informatie van de kaart voor alle doeleinden (informatie over jou vergaren) mogen gebruiken.
  maandag 21 oktober 2013 @ 12:17:26 #153
370366 smitjew
pi_132388979
Dat moet je dan maar zeker zien als een bonus :')
0906-090SEX
pi_132390325
Zo, lijst bekend.

O: restje pumpernickel bread
L: 2 spelt/volkorenwraps. Beide met verse guacamole, een met parmaham en een beetje kaas erbij, en een met wat gerookte zalm. LEKKER! :9!
T: als ik nog trek heb wat roggebrood
S: uurtje hardlopen
D: half kippetje met wat pompoen en aardappeltjes uit de oven
Ja doei.
pi_132390347
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 12:10 schreef loveli het volgende:

[..]

En met die info weet appie wanneer ze jouw producten naar de winkel moeten sturen om te voorkomen dat je misgrijpt. De bonuskaart geeft AH waardevolle info over koopgedrag. Ook als 'ie anoniem is. Alleen sinds ze op de vingers zijn getikt toen ze persoonlijke aanbiedingen deden, hebben ze het systeem veranderd. Ongetwijfeld zo aangepast dat ze er nog betere info door krijgen.
Dat weet AH adhv de scan gegevens, daar is geen bonuskaart voor nodig.
Maar door verder te zoeken in de scangegeven en de informatie adhv de bonuskaart kunnen er wel weer verdere verbanden worden gevonden. Deze bijvoorbeeld: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bier-pamperssyndroom
Doe wat je niet durft.
  maandag 21 oktober 2013 @ 13:30:13 #156
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132391106
Kassa van afgelopen zaterdag gaat over de bonus kaart
  FOK!fotograaf maandag 21 oktober 2013 @ 13:30:24 #157
18921 freud
Who's John Galt?
pi_132391113
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 12:14 schreef An24 het volgende:
Coco! fijn dat het goed gaat met de zwangerschap! En tof dat je zelf durft te spuiten. Ik zou dat zelfs denk ik ook best lastig vinden.

Freud gaat de privacyvoorwaarden doorspitten van de bonuskaart. Soms zijn autistische trekjes in huis hebben best handig :P Tot op heden heeft hij begrepen dat alles wat je doet met je bonuskaart, zij die informatie 27 maanden mogen behouden en de informatie van de kaart voor alle doeleinden (informatie over jou vergaren) mogen gebruiken.
Voorwaarden gelezen. Het komt er (voor zover ik heb kunnen vinden) in de basis op neer dat ze het met de nieuwe bonuskaart je met meer info van jezelf, over willen halen om meer korting te krijgen. Je hoeft de nieuwe kaart net als de huidige, niet perse 'op naam' te laten zetten. Je krijgt dan alleen minder aanbiedingen, alleen de normale 'bonusaanbiedingen'.

Ga je de nieuwe bonuskaart wel gebruiken zoals appie dat wil (koppelen aan mijnah.nl, sleutelservice, in de ios app, etc), dan geef je een hoop weg aan info in ruil voor wat korting. Voorbeelden van wat je weggeeft:

• Wat je de afgelopen 27 maanden gekocht hebt
• Hoeveel, wanneer, hoe laat en waar je je boodschappen doet
• Waar je woont, en hoever je wilt rijden om bij de AH te shoppen ipv de alternatieven in de buurt
• Je gezinssamenstelling (incl huisdieren)
• Wanneer je op vakantie bent
• Waarschijnlijk kunnen ze zelfs zien wie er de boodschappen heeft gedaan in je huishouden

Volgens mij kunnen ze in de winkel zelf ook zien waar je loopt, waar je lang blijft hangen, etc.

Leuk extra ding om te weten:
AH houdt bij als je op hun site komt hoe lang je er bent, vanaf wele sites je er heen gegaan bent (dus eerst naar porno en dan naar de AH site, en de appie weet waar jij van houdt ;)). Dit doen trouwens een hele hoop websites, dus niet alleen de appie :X

Kortom: ik denk niet dat ik mijn privacy verkoop voor max 100 euro per jaar.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  maandag 21 oktober 2013 @ 13:34:33 #158
370366 smitjew
pi_132391278
Waarneer krijgen we chips onder onze huid dan ?

Duurt niet lang meer denk ik.
0906-090SEX
  FOK!fotograaf maandag 21 oktober 2013 @ 13:37:06 #159
18921 freud
Who's John Galt?
pi_132391376
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 13:34 schreef smitjew het volgende:
Waarneer krijgen we chips onder onze huid dan ?

Duurt niet lang meer denk ik.
Pff, dat was al 7-8 jaar geleden in de Baja in Rotterdam voor VIP's. En waarom onder je huid als ze in je GSM, bankpasjes en paspoort zitten straks?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_132391456
Eerst porno kijken en dan bij ah.nl je chocoladesaus, aardbeitjes en slagroom bestellen!
Ja doei.
pi_132391542
quote:
Thanks!

En bedankt voor het uitspitten Freud :) Ik wacht nog wel ff :P
pi_132391633
Oh en in het kader van tof!!!!! We gaan naar Disclosure volgend jaar *O*

Op LL was het in het water gevallen (letterlijk :') ) .
  maandag 21 oktober 2013 @ 13:45:51 #163
370366 smitjew
pi_132391756
Maar zouden ze dan ook mensen controleren op verdachte inkopen zoals bepaalde chemicaliën ofzo ?
0906-090SEX
pi_132391957
:W

Mijn man kwam vanmorgen thuis vanaf de a.h. en registreerde gelijk de nieuwe bonuskaart. Tot zover onze discussie erover :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
  maandag 21 oktober 2013 @ 13:53:21 #165
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_132392025
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 13:38 schreef motorbloempje het volgende:
Eerst porno kijken en dan bij ah.nl je chocoladesaus, aardbeitjes en slagroom bestellen!
Wat moet je daar mee dan?
Ik haal altijd een komkommer en een vetplantje :9~
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Vis een optie? maandag 21 oktober 2013 @ 13:57:31 #166
70532 loveli
N
pi_132392193
quote:
6s.gif Op maandag 21 oktober 2013 13:30 schreef freud het volgende:
Je zou ze de kost moeten geven die dat wel doen.
crap in = crap out
pi_132392346
quote:
6s.gif Op maandag 21 oktober 2013 13:30 schreef freud het volgende:

[..]

Voorwaarden gelezen. Het komt er (voor zover ik heb kunnen vinden) in de basis op neer dat ze het met de nieuwe bonuskaart je met meer info van jezelf, over willen halen om meer korting te krijgen. Je hoeft de nieuwe kaart net als de huidige, niet perse 'op naam' te laten zetten. Je krijgt dan alleen minder aanbiedingen, alleen de normale 'bonusaanbiedingen'.

Ga je de nieuwe bonuskaart wel gebruiken zoals appie dat wil (koppelen aan mijnah.nl, sleutelservice, in de ios app, etc), dan geef je een hoop weg aan info in ruil voor wat korting. Voorbeelden van wat je weggeeft:

• Wat je de afgelopen 27 maanden gekocht hebt
• Hoeveel, wanneer, hoe laat en waar je je boodschappen doet
• Waar je woont, en hoever je wilt rijden om bij de AH te shoppen ipv de alternatieven in de buurt
• Je gezinssamenstelling (incl huisdieren)
• Wanneer je op vakantie bent
• Waarschijnlijk kunnen ze zelfs zien wie er de boodschappen heeft gedaan in je huishouden

Volgens mij kunnen ze in de winkel zelf ook zien waar je loopt, waar je lang blijft hangen, etc.

Leuk extra ding om te weten:
AH houdt bij als je op hun site komt hoe lang je er bent, vanaf wele sites je er heen gegaan bent (dus eerst naar porno en dan naar de AH site, en de appie weet waar jij van houdt ;)). Dit doen trouwens een hele hoop websites, dus niet alleen de appie :X

Dat is dan duidelijk, die komt er hier niet in :+
  Vis een optie? maandag 21 oktober 2013 @ 14:01:34 #168
70532 loveli
N
pi_132392351
Bij de weg, hoe erg is Facebook wat betreft verzamelen van dat soort informatie?
crap in = crap out
pi_132392386
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:01 schreef loveli het volgende:
Bij de weg, hoe erg is Facebook wat betreft verzamelen van dat soort informatie?
Verwacht nu vervolgens een hele pagina aan tekst. Je hebt nu wel de goede informatiebron te pakken :+
pi_132392429
Ik zie het probleem niet zo, zolang ze m'n email maar niet aan allerlei andere bedrijven geven, waardoor ik nog meer reclame krijg. Hoewel die reclame bij gmail tegenwoordig binnenkomt in een aparte map en je alles zo kan wegflikkeren.
  FOK!fotograaf maandag 21 oktober 2013 @ 14:04:11 #171
18921 freud
Who's John Galt?
pi_132392460
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 13:53 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Whehehe
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 13:57 schreef loveli het volgende:

[..]

Je zou ze de kost moeten geven die dat wel doen.
Oh, de meeste doen het gratis, dus de AH is nog best gul. OK, en zij gebruiken de info ook om met de producenten te onderhandelen, dus netto levert het ze flink geld op.

And remember, "If it's free, you're the product!"
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_132392468
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:03 schreef conleche het volgende:
Ik zie het probleem niet zo, zolang ze m'n email maar niet aan allerlei andere bedrijven geven, waardoor ik nog meer reclame krijg. Hoewel die reclame bij gmail tegenwoordig binnenkomt in een aparte map en je alles zo kan wegflikkeren.
Zolang er geen criminelen/ mensen met dubbele agenda's bij de AH werken is het ook geen probleem :+
pi_132392780
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:01 schreef loveli het volgende:
Wie weet zit de NSA wel met je mee te kijken ;)

Er zijn ook nog steeds mensen zonder facebook

Gaat erom dat iedereen moet doen waar zij blij van worden.
pi_132392805
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:04 schreef An24 het volgende:

[..]

Zolang er geen criminelen/ mensen met dubbele agenda's bij de AH werken is het ook geen probleem :+
Je bedoelt dat ze dan zien dat je al een maand niet bent geweest en ze je huis leeghalen? Tja. Het kan. Het is niet heel waarschijnlijk, bovendien was mijn bonuskaart die ik nu heb, of had,( want het meisje achter de kassa flikkerde hem vanochtend weg met de woorden dat hij binnenkort niet meer bruikbaar was :+), ook al niet anoniem, ik kon op de ah site precies zien wat ik had gekocht de laatste tijd.
pi_132393130
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:12 schreef conleche het volgende:

[..]

Je bedoelt dat ze dan zien dat je al een maand niet bent geweest en ze je huis leeghalen? Tja. Het kan. Het is niet heel waarschijnlijk, bovendien was mijn bonuskaart die ik nu heb, of had,( want het meisje achter de kassa flikkerde hem vanochtend weg met de woorden dat hij binnenkort niet meer bruikbaar was :+), ook al niet anoniem, ik kon op de ah site precies zien wat ik had gekocht de laatste tijd.
Ook dat. Dit is wel een mooi filmpje:

Vis een optie? maandag 21 oktober 2013 @ 14:33:05 #176
70532 loveli
N
pi_132393597
quote:
10s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:11 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Wie weet zit de NSA wel met je mee te kijken ;)

Er zijn ook nog steeds mensen zonder facebook

Gaat erom dat iedereen moet doen waar zij blij van worden.
Ging me meer om de spam die FB soms produceert. Zoals "deze vriend van je vindt ***pizza leuk".

}:|

In navolging van Anna rapporteer ik op verveelmomenten de spam van FB als spam :')
crap in = crap out
  maandag 21 oktober 2013 @ 16:22:42 #177
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132397892
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 13:53 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nou als je bij de dokter komt met een oranje penis... dan scant de dokter je koopgedrag bij de winikels en daar staat dat je altijd paprikachips eet op de dag dat je ook een hp'tje huurt
  maandag 21 oktober 2013 @ 16:23:22 #178
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_132397907
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 16:22 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Nou als je bij de dokter komt met een oranje penis... dan scant de dokter je koopgedrag bij de winikels en daar staat dat je altijd paprikachips eet op de dag dat je ook een hp'tje huurt
_O-
  maandag 21 oktober 2013 @ 16:23:42 #179
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_132397920
Tegenwoordig huur je dat niet meer he, maar kijk je dat gewoon op internet.

Schijnt.
pi_132398061
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 16:23 schreef kanovinnie het volgende:
Tegenwoordig huur je dat niet meer he, maar kijk je dat gewoon op internet.

Schijnt.
Kano in gezond slank... gezellig ;)
  maandag 21 oktober 2013 @ 17:22:20 #181
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132399988
Owww heb nu paprika, hele ui, hele bol knoflook, zelfgemaakte gehaktballen met ei, paneer, kruiden onder de gril in de ocven staan O+
Daarbij spruitjes, gewokte verse spinazie met van lles, en aardappelpuree... honger O+
  FOK!fotograaf maandag 21 oktober 2013 @ 17:30:03 #182
18921 freud
Who's John Galt?
pi_132400263
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:04 schreef An24 het volgende:

[..]

Whehe, of als ze gehacked worden. Ik kan ook gewoon een foto maken van je bonuskaart, deze in de app invullen, en zo zien wat je gekocht hebt de laatste tijd :P
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_132400537
quote:

[..]

_O-
pi_132403322
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 08:28 schreef Goodbye het volgende:

O: bakje volle yoghurt + vla met muesli
T: appel, 2 rijstwafels pindakaas
L: 2 speltboterhammen roomboter + beenham
T: 1 speltboterham appelstroop, 2 mandarijntjes, gekookt ei
S: 5 of 6 5,7 km hardlopen w/
D: kippetje uit de oven + 3 aardappelkroketjes (vriezer moet leeg) + sperziebonen
pi_132405045
quote:

[..]

Ok, wat is een hp'tje?

Ik loop vast weer hopeloos achter :@.
Wel heb ik vandaag zo'n enorme telefoon gekocht met groot kleurenscherm. Niet omdat ik een telefoon wil, laat staan eentje die denkt dat 'ie slim is, maar omdat ik over een maand een mountainbike wil gaan kopen.
En ik wil in het wilde weg fietsen, hier in de wijde omgeving, en als ik dan na een paar uur fietsen geen flauw idee heb van waar ik ben, wil ik een kaart kunnen bekijken die mij vertelt waar ik ben. Dus. En een toestel dat alleen dat kan is veeeeeeeeel duurder dan zo'n ding wat vanalles kan.
pi_132405201
lijst
• fruit met senoble
• stuk gestoomde makreel
• halve avocado
• 2 gekookte eier
• witlofsalade met bliktonijn-in-olie
• paar tomaatjes
• zuurkool
• paar uitgebakken speklapjes
avondeten:
• 1 glas rode wijn
• gekookte wortel met boter, gestoofde aubergine met knolvenkel, gebakken kabeljauw
• toe: stoofpeertjes (witte kozijn)
pi_132405515
Ik heb ook geen idee wat een hp'tje is, sigme. Mooie lijst weer, afhankelijk van het aantal speklapjes :P . Ik ga dit weekend ook maar weer eens stoofpeertjes maken.
pi_132407809
ZP = zachte porno
HP = harde porno
SHP = snoeiharde porno

_O-
pi_132408121
Oh echt :D?

Toen ik eens ergens kwam te werken waar ze het over POV hadden heb ik na even googelen maar gevraagd wat het bij hun betekende :+.
  maandag 21 oktober 2013 @ 20:55:27 #190
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132408505
Wat heerlijk olnschuldig Sigme O+

trusten
pi_132410352
Daglijstje
O: dubbele boterham pindakaas
T: cup a soup
L: 2 dubbele boterhammen roomkaas gember
D: witlofsalade met tomaatjes, 2 chipolataworstjes
T: olijven met amandel

Edit: zit ik net helemaal klaar om mn ziel koopgegevens te verkopen aan de appie, doet de site het niet :(

[ Bericht 35% gewijzigd door MevrouwPuff op 21-10-2013 21:32:47 ]
pi_132411353
Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat het over een Harry Potter film zou gaan (HP) :+. Hoe dat dan een oranje geslachtsdeel moest verklaren was me ook onduidelijk :P.

OT: vanavond omelet maken met zelfgeplukte verse paddenstoelen. Als ik na het fietsen (10 km deels berg op/af) tenminste nog wil gaan koken nu ...
pi_132411401
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 21:44 schreef Chicolate het volgende:
Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat het over een Harry Potter film zou gaan (HP) :+. Hoe dat dan een oranje geslachtsdeel moest verklaren was me ook onduidelijk :P.

OT: vanavond omelet maken met zelfgeplukte verse paddenstoelen. Als ik na het fietsen (10 km deels berg op/af) tenminste nog wil gaan koken nu ...
Oranje toverstaf?
Ja doei.
pi_132411835
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 21:44 schreef Chicolate het volgende:

Het was die van een Weasley?!
pi_132413081
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 21:51 schreef V1z0R het volgende:

[..]

_O-
pi_132414265
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 21:51 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Mwhahhahaha _O-
pi_132414888
Lijstje:
O: 3 volkoren boterham, 2 met zuivelspread, 1 pindakaas
L: 2 volkoren boterham, vegapate
T: stukje chocolade
D: burrito's
T: fruit. Appeltje denk ik :) mandarijn en een paar druiven.

Planning morgen:
O: overnight oats met blauwe bessen
T: Banaan
L: 3 volkoren boterham met vegapate, wat groenten (radijsjes, komkommer)
T: appel, stukje roggebrood.
D: Quinoasalade
S: bootcamp
T: magere kwark met muesli.
pi_132415942
Ghehe, Vaaiz :')

Tevens: 8km rondje gedaan. Was lekker. Rustigaan beetje keuvelen en ging een stuk beter dan de 'race' van gisteren. Officiele eindtijd was overigens 28.09. Toch nog wel tof.

Lijstje van vandaag was awesome, vind ik. En we hadden zoveel kip over dat ik morgen voor lunch nog wel een wrap ofzo maak, met kip :9 Nom.
Ja doei.
pi_132422698
Mogguh! Lekkere gesprekken weer gisteraaf :D

Pff, spierpijn op plaatsen waar ik het niet wil hebben en crappy geslapen. Vanaaf eerder op bed :Y

Lijstje is vrijwel hetzelfde als gister, alleen dit keer zonder de Quest bar :6
Die viel mijn mond in toen ik thuiskwam, had mijn shake voor het gesprek genomen zodat ik daar niet met een knorrende maag zou zitten :+
pi_132422760
Mogge!
Rustig begin zo, met een lege plek.
pi_132423244
Het eerste wat ik vanochtend hoorde was de stem van het vriendje van mijn huisgenootje.. Vind dat altijd zo stom wakker worden :P
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 09:09:38 #202
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_132423403
Welke app gebruiken jullie om bij te houden wat je eet? Ik heb eetmeter een tijdje gebruikt, maar vind het eigenlijk niet echt heel erg handig werken.
pi_132423450
"Gezond verstand", vooral, maar anders kan ik die van FatSecret aanbevelen :)
Ja doei.
pi_132423589
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 08:02 schreef _aurum_ het volgende:
Mogguh! Lekkere gesprekken weer gisteraaf :D

Pff, spierpijn op plaatsen waar ik het niet wil hebben en crappy geslapen. Vanaaf eerder op bed :Y

Lijstje is vrijwel hetzelfde als gister, alleen dit keer zonder de Quest bar :6
Die viel mijn mond in toen ik thuiskwam, had mijn shake voor het gesprek genomen zodat ik daar niet met een knorrende maag zou zitten :+
hoe ging het gesprek?
pi_132423632
Fatsecret is fijn inderdaad!

Lijstje voor vandaag:
O: brinta, melk, rozijntjes
T: -
L: soep, 2 boterhammen, bak salade
T: appel (maar volgens mij is ie te zuur)
D: restje boerenkoolstampot, stukje vlees of vegading
S: wat rustige cardio op de sportschool, daarna naar de fysio om te horen wat ik wel en niet mag met mijn enkel

En bleh, mijn artikel heeft major revisions. Zou beteken dat ik weer terug het lab in moet, terwijl ik alle tijd nu aan het schrijven van mijn thesis moet besteden om die op tijd (voor mijn vakantie en nieuwe baan) af te krijgen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Quinazoline op 22-10-2013 09:28:53 ]
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_132423691
He, wat jammer quina!
Artikel is mooi meegenomen, maar minder noodzakelijk, zeker als je het lab terug in zou moeten wordt t toch veel later dan je zou willen.
pi_132423739
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 09:25 schreef MevrouwPuff het volgende:
He, wat jammer quina!
Artikel is mooi meegenomen, maar minder noodzakelijk, zeker als je het lab terug in zou moeten wordt t toch veel later dan je zou willen.
Nouja, mooi meegenomen... Mijn prof vind eigenlijk minimaal 4 publicaties = 1 thesis. En dit zou nummer 3 moeten worden. Ik ben het trouwens niet eens met de 4-publicaties-eis, maarja, ik ben mijn promotor niet ;). Morgen maar eens overleggen met mijn begeleider. Het commentaar is namelijk wel echt relevant, de reviewer heeft best een punt.
pi_132423930
Vervelend Quinazoline! Maar zeker als je een tijdslimiet hebt moet je toch op gegeven moment kunnen stoppen met nieuwe dingen toevoegen en gewoon opschrijven wat je hebt? Anders kun je wel je hele leven op één project blijven hangen, er komen altijd wel weer nieuwe vragen uit voort.
Wat voor nieuwe baan ga je eigenlijk doen? :)
Everything has changed
pi_132424196
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 09:28 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Nouja, mooi meegenomen... Mijn prof vind eigenlijk minimaal 4 publicaties = 1 thesis. En dit zou nummer 3 moeten worden. Ik ben het trouwens niet eens met de 4-publicaties-eis, maarja, ik ben mijn promotor niet ;). Morgen maar eens overleggen met mijn begeleider. Het commentaar is namelijk wel echt relevant, de reviewer heeft best een punt.
Begrijp ik. Was ook even vergeten dat je al bijna dr. bent! Oeps!
Dan is 3 publicaties wel een beetje magertjes, tenzij je supermooie bladen hebt. Toch maar hard bikkele dus :P
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 09:50:16 #210
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_132424230
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 09:12 schreef motorbloempje het volgende:
"Gezond verstand", vooral, maar anders kan ik die van FatSecret aanbevelen :)
Die ga ik ff proberen. Thanks.

Ik zie dat je je moet registeren. Zit er een online scorebord bij van wie het meest en het minst eet? :P
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 09:55:11 #211
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_132424340
Ik zit met:
2 appels
2 bananen
4 broodjes kipfilet

al op 23% van mij ABDH ;(
pi_132424472
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 09:49 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Begrijp ik. Was ook even vergeten dat je al bijna dr. bent! Oeps!
Dan is 3 publicaties wel een beetje magertjes, tenzij je supermooie bladen hebt. Toch maar hard bikkele dus :P
Het is niet extreem veel, en niet zo'n geweldige bladen, maar mager zou ik het ook niet willen noemen hoor in dit vakgebied. Het project was duidelijk niet zo succesvol, en ik heb ook nog een review, maar die telt dan weer niet mee.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 09:37 schreef Mini. het volgende:
Vervelend Quinazoline! Maar zeker als je een tijdslimiet hebt moet je toch op gegeven moment kunnen stoppen met nieuwe dingen toevoegen en gewoon opschrijven wat je hebt? Anders kun je wel je hele leven op één project blijven hangen, er komen altijd wel weer nieuwe vragen uit voort.
Wat voor nieuwe baan ga je eigenlijk doen? :)
Klopt. Dit manuscript was dus ook gewoon een hoofdstuk dat ik telde als 'af', maar daar zal nu nog wel het een en andere moeten veranderen. Maar mijn contract is al een paar maanden geleden geeindigd, dus ik ga gewoon geen labwerk meer doen, zo simpel is het. Over de baan ga ik je later vandaag even PM'en :).
pi_132424541
Je opvolger of een laborant het labwerk laten doen een optie?
pi_132424580
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 10:03 schreef MevrouwPuff het volgende:
Je opvolger of een laborant het labwerk laten doen een optie?
Daar denk ik over ja. Opvolger is er niet, maar ik vraag me af of iemand inwerken niet net zoveel tijd kost als het zelf doen. aangezien die persoon niet zo heel zelfstandig is. Morgen maar eens met de bazen overleggen dus.
pi_132429188
Gesprek ging prima! Ze willen me heel graag hebben, dus nu ben ik druk met zoeken naar de adder ( anaconda) onder het gras :P

Ik gebruik myfitnesspal
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:09:32 #216
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_132429445
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:00 schreef _aurum_ het volgende:
Gesprek ging prima! Ze willen me heel graag hebben, dus nu ben ik druk met zoeken naar de adder ( anaconda) onder het gras :P

Ik gebruik myfitnesspal
Gefeli met het eerste deel! :D

Hopelijk geen anacondas oO<
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_132429594
quote:

Ik gebruik myfitnesspal
Oh, gaaf! Is het aanbod zo goed dat er wel ergens een adder moet zitten? :D
  Vis een optie? dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:22:39 #218
70532 loveli
N
pi_132429837
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:14 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Nah, ze bieden waarschijnlijk gewoon naar waarde >:O
crap in = crap out
pi_132435363
quote:

Ik gebruik myfitnesspal
Haha, zou leuk zijn als er geen addertje te vinden was. Succes!
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:52:51 #220
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132435455
Wat goed Aurum, waar?
Q ik vind je lijstjes echt altijd zo weinig kom je wel aan 1500?
pi_132436090
Fijn Aurum! Wil je weg bij je huidige werkgever (was je op zoek?) of is het gewoon een mooie kans die nu langskomt?

Uniek: jahoor, ik kom er echt aan. Je gelooft het nooit bij mij he ;), maar mijn porties zijn vrij groot. Lunch-salade zit vaak ook wat dressing over en is echt een flinke bak, ik heb twee stukken vlees bij mijn eten vanavond. Als ik nog trek heb na het sporten neem ik ook nog yoghurt, maar ik denk dat dat niet echt nodig is.
pi_132436297
Ik heb ook een mager lijstje vandaag, want ik heb weer te lang niet naar mijn darmen geluisterd ;(

O: smoothie met havermout, mango, verse jus en spirulina
T: veel water en thee, doorspoelen die zooi
L: salade met gemengde sla, groenten, parmezaan, kalkoen, ui, bacon, pijnboompitten
T: thee, pure chocolade
D: wortel-lenteui-parmezaan-korriander koekjes met salade
T: nog geen idee

[ Bericht 0% gewijzigd door An24 op 22-10-2013 16:23:51 ]
pi_132436333
Gefeliciteerd Aurum!

Lijstje gisteren:
O: muesli, magere kwark, koffie met kaneel
T: druiven
L: slaatje, 2 bruine boterhammen mer eiersalade en komkommersalade
D: 2 stukken pompoen-fetaquiche, halve bak kwark, hardgekookt ei
T: appel, banaan

Vandaag:
O: muesli, kwark, druiven
T: pompoensoep, bruine boterham, appel
L: pompen-spinaziecurry, quinoa, vegading

Moet nog komen
D: 2 volkoren boterhammen met vegavleesje en beetje curryketchup, 2 met boursin en komkommer, gestoomde bataat

Pompoenseizoen!
pi_132437024
Pompoen, lekker! Dit weekend ook maar weer eens halen. Maak er meestal soep van, maar zo'n curry klinkt ook wel als een heel goed idee.
pi_132437088
spam, is niet gewenst op fok

[ Bericht 96% gewijzigd door Mirjam op 22-10-2013 16:39:05 ]
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:34:38 #226
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_132439141
Wiehoeee, bootsies!

Kwam erachter dat het ws. gaat regenen waar ik vanaf morgen enkele dagen ben en mijn huidige laarsjes zijn of fancy zwart suede, of lek :') Dus nieuwe!
pi_132440224
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:14 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

naja, Nederlands bedrijf maar iedereen heeft in een Amerikaans bedrijf gewerkt. Ik wil niet hebben dat mijn basissalaris 20% is ofzo of mijn target 40 triljard

Maar dat staat allemaal in mijn contract, dus nog even geduld :Y Voor de rest is alles wel afgekaderd.

Q: Ik ben gevraagd, was niet op zoek
Uniek: Ga 'tzelfde doen wat ik nu doe bij een NL's bedrijf ipv een Amerikaan :)
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:13:14 #228
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_132440378
Noeees. Reismetgezel kreeg kast op voet. Noeees.
pi_132440421
Stoer Mariaatje!

Wat was je gevoel bij het bedrijf, Aurum, goed? Hoop voor je dat het allemaal zo gaat lopen zoals je wilt dat het gaat lopen! :D

Bietje raar lijstje hier i.v.m. rijles tijdens lunchtijd en daarna gelijk door het huis sjeezen om het klaar te maken voor de makelaar, die kwam foto's maken.

O: 2 zuurdesemcrackers, 1x jam/1x eiersalade
"L": bakje yoghurt/vla met muesli
T: bakje citroenijs (vriezer moest leeg)
T: portie kibbeling gedeeld met O+
T: wijntje + handje nootjes op het terras
D: zelfgemaakte tomatensoep met veel groente en balletjes, wat stokbrood met smeersels
T: mandarijntjes
pi_132440442
Dat stoer was voor de schoenen, niet voor de kast op de voeten van je reisgenoot! :o Is er wat kapot aan de voet?
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:27:11 #231
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_132440768
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:16 schreef Goodbye het volgende:
Dat stoer was voor de schoenen, niet voor de kast op de voeten van je reisgenoot! :o Is er wat kapot aan de voet?
Hoop het niet! Ze is nu naar de huisarts, ik hoor zo meer... :{ oO< (ga op stedentripje met mn moeder morgenavond!)

En dank voor het 'stoer' voor de schoentjens :+
pi_132440844
Oei, klinkt heel pijnlijk, kast op de voet. Hoop dat er niets gebroken is idd!
Schoenen zijn leuk!
pi_132440857
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:27 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Hoop het niet! Ze is nu naar de huisarts, ik hoor zo meer... :{ oO< (ga op stedentripje met mn moeder morgenavond!)

En dank voor het 'stoer' voor de schoentjens :+
Ohnoes, hoop dat het meevalt! ;(

En dat was echt positief bedoeld, hè! :D
pi_132441343
Leuke laarsjes, Maria&
pi_132441529
lijst
SPOILER: oefeningen
• bakje 1: 2 gekookte eier, 2 tomaat, komkommer
• bakje 2: 150 gr mossels, paprika, komkommer
• bakje 3: senoble met appel en bessen
• kantoorfruit: 2 grote 2 kleine appels, 1 peer, druiven
• 1 glas rode wijn
• avondeten
• pompoensoep
• lamsrollade, erwten, gekookte wortel, klontje boter
• toe: zoete appel met kaneel en yoghurt
pi_132441630
Lekker lijstje, sigme! :9 Merk je al progressie?
pi_132441677
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:34 schreef MariaEtcetera het volgende:
Wiehoeee, bootsies!

Kwam erachter dat het ws. gaat regenen waar ik vanaf morgen enkele dagen ben en mijn huidige laarsjes zijn of fancy zwart suede, of lek :') Dus nieuwe!
Wow je hebt het gewoon voor elkaar gekregen, dat is de eerste keer dat ik laarzen zonder een zeer hoge hak mooi vind :o. Zouden ze die hier ook verkopen ... O-)

En hoop dat je reismetgezellig nog wel weg kan, anders is het een eenzaam weekend met droge voeten? :{
  Vis een optie? dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:58:31 #238
70532 loveli
N
pi_132441683
Ik zie flinke progressie van het aantal keer optrekken _O_
crap in = crap out
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:12:17 #239
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_132442221
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:29 schreef MevrouwPuff het volgende:
Oei, klinkt heel pijnlijk, kast op de voet. Hoop dat er niets gebroken is idd!
Schoenen zijn leuk!
Ja op haar wreef..! :{ Ik wacht naast mn telefoon op nieuws >:O

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:29 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ohnoes, hoop dat het meevalt! ;(

En dat was echt positief bedoeld, hè! :D
Haha vatte ik ook zo op hoor! :D O+

quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:47 schreef sigme het volgende:
Leuke laarsjes, Maria&
Dank u zeer! O+
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:13:34 #240
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_132442277
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:58 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Wow je hebt het gewoon voor elkaar gekregen, dat is de eerste keer dat ik laarzen zonder een zeer hoge hak mooi vind :o. Zouden ze die hier ook verkopen ... O-)

En hoop dat je reismetgezellig nog wel weg kan, anders is het een eenzaam weekend met droge voeten? :{
Gewoon van Dolcis, merk is Madden Girls ofzoiets! Het goeikopere zusje van Steve :+

Schoeisel met ronde neusjes O+

En ja, droge voeten iig! _O- Hoop dat ze gewoon mee kan idd..! Of anders dat het mogelijk is de naam te veranderen oO<
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:14:23 #241
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_132442317
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:53 schreef sigme het volgende:
lijst
SPOILER: oefeningen
• bakje 1: 2 gekookte eier, 2 tomaat, komkommer
• bakje 2: 150 gr mossels, paprika, komkommer
• bakje 3: senoble met appel en bessen
• kantoorfruit: 2 grote 2 kleine appels, 1 peer, druiven
• 1 glas rode wijn
• avondeten
• pompoensoep
• lamsrollade, erwten, gekookte wortel, klontje boter
• toe: zoete appel met kaneel en yoghurt
Lijstje O+ Pompoensoep :9 Dat wil ik binnenkort ook weer eens maken!
pi_132442863
Aurum, spannend!

Maria stoere boots! En hoop dat het goed komt met je mama :*

Sigme, lekker lijstje :9
pi_132443241
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:56 schreef Goodbye het volgende:
Lekker lijstje, sigme! :9 Merk je al progressie?
Wat loveli zegt: het aantal keer optrekken stijgt, en het aantal keer opdrukken ook.
En op tenen gaan staan brandde in het begin na 20 maal heel hard, nu kan ik 30. Dips heb ik verhoogd (het bankje). Vooral de lunges blijven nog echt zwaar.
Eigenlijk gaat dat best hard - ik doe dit nu een week of 3? Braaf elke kantoordagochtend direct na het opstaan.
pi_132443860
De mensen lijken me tof, er wordt met geld gesmeten om dingen te realiseren dus dat zit wel goed. Ik stap wel een puinzooi in, dus als ik het doe dan wordt het echt aanpoten de eerste tijd.

btw Madden Girl is de budget editie, geen echt leer. :)
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:51:25 #245
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132444308
Hmmmm Q, je zal het zelf wel weten maar toch :P

Oeh, mooie laarzen Maria! En hopgelijk gaat het met je 'met'gezel haar voet goed, bah -O-

Sigme, je gaat elkker! Hoest met de koekjes? En respect voor je doorzettingsvermogen!!
Geldt ook voor Aurum trouwens.

Pompoen, nog noooooooooooooooooooooooooooit gemaakt of gehad... /zet op to-do-lijst
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:56:01 #246
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132444559
Ow lijst
O kwark/vla/nassipeer
t's halve paprika, 250 gr wortel, halve komkommer, cup a soup kerrie, cappuccino, boterhma kaas
L 2 boterhammen met gegrilde tartaar/ui/ketchup/tomaat, kom toscaanse tomatensoep met ballen, beker melk
t appel, peer, mandarijn, cappuccino, paar dropjes, blokje choco
D Gestoofde broccoli (tomaat, kruiden, komijn, ui, verse bieslook, knoflook, ketjap enzo)
Zalmfilet pappiolotten uit de oven met daarbij erin allerlei kruiden, citroen, verse spinazie, plakjes tomaat, preiringen e.d
IJsbergslasalade
Gebakken aardappelen uit de oven met kruiden enzo
Ordinair wat mayo, curry, mosterd en sambal erbij
pi_132447217
Zo, ik ga lekker crossposten :+

O: overnight oats met blauwe bessen
L: 3 volkoren vegapate, 5 cherrytomaten en een stuk komkommer
T: appel, rijstwafel
D: quinoasalade
S: Uurtje 5 kwartier bootcamp
T: Magere kwark met muesli, stukje chocolade.

Zo, nu even mn kwark regelen :9 Honger! Was wel weer heerlijk sportweer buiten O+
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:47:10 #248
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132447777
Je zit lekker in je "zone" he? Goedzo!

Trusten, 5e x 4.40 uur opstaan... ben wel een beetje moe :+

[ Bericht 0% gewijzigd door uniekhoorn op 22-10-2013 20:54:47 ]
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:58:57 #249
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_132448536
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:43 schreef _aurum_ het volgende:
De mensen lijken me tof, er wordt met geld gesmeten om dingen te realiseren dus dat zit wel goed. Ik stap wel een puinzooi in, dus als ik het doe dan wordt het echt aanpoten de eerste tijd.

btw Madden Girl is de budget editie, geen echt leer. :)
Oe nieuwe afdeling oids? :D

En yes, ik weet! Ik vind nepleer veelal wel prima :+ Echt leer weet ik vast ook te slopen :P
pi_132448818
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:47 schreef uniekhoorn het volgende:
Je zit lekker in je "zone" he? Goedzo!

Trusten, 5e x 4.40 uur opstaan... ben wel een beetje moe :+
Ja, ik vind het nogsteeds bijzonder hoe makkelijk het allemaal lijkt te gaan. De eetbuien die ik eerst frequent had worden minder en minder, vind mijn uitlaatklep nu echt in het 2-3x per week sporten en muziek maken.
Maar ik heb dan ook een prachtig doel nog voor dit jaar, nog even en ik loop onder andere hier:

En dat moet natuurlijk wel met een conditie waardoor je optimaal kunt genieten O+
pi_132449187
Oeh wauw, ik ben jaloers!! O+
pi_132449620
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 21:09 schreef Goodbye het volgende:
Oeh wauw, ik ben jaloers!! O+
Ik heb er zoveel zin in :@ Voor het eerst een vakantie waarbij mijn lijf en conditie niet zorgen voor belemmeringen O+
pi_132451464
quote:
17s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 21:16 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik heb er zoveel zin in :@ Voor het eerst een vakantie waarbij mijn lijf en conditie niet zorgen voor belemmeringen O+
Tof zeg! O+
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:08:42 #254
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_132453623
quote:
17s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 21:03 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ja, ik vind het nogsteeds bijzonder hoe makkelijk het allemaal lijkt te gaan. De eetbuien die ik eerst frequent had worden minder en minder, vind mijn uitlaatklep nu echt in het 2-3x per week sporten en muziek maken.
Maar ik heb dan ook een prachtig doel nog voor dit jaar, nog even en ik loop onder andere hier:

[ afbeelding ]
En dat moet natuurlijk wel met een conditie waardoor je optimaal kunt genieten O+
Daar ben ik geweest! O+ :D
pi_132454454
Wat ontzettend mooi daar douche eendje! Waar is het?
Net pilates gedaan, lekker relaxt. Zo slapen :)
  woensdag 23 oktober 2013 @ 04:58:49 #256
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132463469
Prachtig DE.. wat kan een jaar lang duren he?
pi_132463969
quote:
17s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 21:16 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ga je veel hikes doen?

Planning vandaag

O: bakje yoghurt/vla met muesli/lijnzaad
T: volkoren boterham appelstroop, appel
L: 2 volkoren boterhammen yorkham
T: volkoren boterham appelstroop, 2 mandarijntjes
D: forel uit de oven, gewokte spruitjes met walnoten

Misschien vanavond nog hardlopen, hangt er even vanaf hoe druk O+ het op z'n werk heeft. Als 'ie laat is gaan we morgen.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 08:46:46 #258
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_132464247
S: 15 KM fietsen
O: appel, 2 bananen, 4 volkoren brood met kipfilet
L: 4 volkorenbrood met kipfilet, 2 krentenbollen
S: 36 km fietsen.
D: kipsate schnitzel, bloemkool en 12 aardappeltoefjes met kaassaus

Volgens de calorieënteller 88% van mij ADH. (2474/2800) Of klopt mijn ADH niet?
pi_132464659
Ik denk dat je ADH niet klopt, kano, met al dat fietsen! :)
  woensdag 23 oktober 2013 @ 09:26:24 #260
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_132464763
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:17 schreef Goodbye het volgende:
Ik denk dat je ADH niet klopt, kano, met al dat fietsen! :)
Ik heb geen idee. Volgens heb ik daarmee zo'n 1000 calorieën verbrand, maar ik heb geen idee of dat klopt. Normaal doe ik 2x15. Op mijn racefiets, dus wel sneller/lichter dan op een stadfiets.
pi_132465183
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik heb geen idee. Volgens heb ik daarmee zo'n 1000 calorieën verbrand, maar ik heb geen idee of dat klopt. Normaal doe ik 2x15. Op mijn racefiets, dus wel sneller/lichter dan op een stadfiets.
Ik weet dat ook niet precies, zeker niet voor mannen. Misschien dat loveli, Viz of mufasa er een wat betere kijken op hebben?

Wil je ook nog commentaar op je lijstje verder? >:)
  woensdag 23 oktober 2013 @ 09:47:56 #262
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_132465211
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:45 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ik weet dat ook niet precies, zeker niet voor mannen. Misschien dat loveli, Viz of mufasa er een wat betere kijken op hebben?
Als 1 van hun wat zou willen zeggen, graag! Man, 1:86, ~89 kg (laatste keer op de weegschaal is een week of wat terug). 24 jaar.
quote:
Wil je ook nog commentaar op je lijstje verder? >:)
Graag!
pi_132465483
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 08:46 schreef kanovinnie het volgende:
S: 15 KM fietsen
O: appel, 2 bananen, 4 volkoren brood met kipfilet
L: 4 volkorenbrood met kipfilet, 2 krentenbollen
S: 36 km fietsen.
D: kipsate schnitzel, bloemkool en 12 aardappeltoefjes met kaassaus

Volgens de calorieënteller 88% van mij ADH. (2474/2800) Of klopt mijn ADH niet?
^O^ Voor volkorenbrood, groente en fruit. Al eet je dan wel weer érg veel fruit (3 bananen op één dag? :D ).

Krentenbollen zitten redelijk veel suikers in. Geen probleem om er af en toe eentje te nemen, maar zou het niet structureel eten.

Kipsate schnitzel > Eet je vast ook niet elke dag, maar beter is het om te kiezen voor onbewerkt vlees. Of vis uiteraard :9 . Zelfde geldt trouwens voor de aardappeltoefjes met kaassaus, niet echt de beste keuze (sowieso, kaassaus over je aardappeltjes? Getsie! :D )

Omdat je veel sport zou ik ook meer eiwitten proberen te pakken. Dingen die je nog zou kunnen toevoegen op je eetpatroon: kwark (met muesli), gekookte eitjes, ongezouten noten, rauwe groente voor tussendoor.

Kan je hier iets mee?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 10:07:41 #264
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_132465660
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:59 schreef Goodbye het volgende:

[..]

^O^ Voor volkorenbrood, groente en fruit. Al eet je dan wel weer érg veel fruit (3 bananen op één dag? :D ).
Gister had ik een beetje een vreetbui, dus dan eet ik er nogal wat. Sowieso begon ik met fruit eten voordat ik bedacht dat ik ook nog brood had :')
quote:
Krentenbollen zitten redelijk veel suikers in. Geen probleem om er af en toe eentje te nemen, maar zou het niet structureel eten.
Was toevallig. Liep in de pauze met honger door de supermarkt :') Heb er nu nog 3 liggen. Die gaan deze week nog op.
quote:
Kipsate schnitzel > Eet je vast ook niet elke dag, maar beter is het om te kiezen voor onbewerkt vlees.
Zoals kip, gehakt etc? Dat eten we vaker dan schnitzels. Maar ze zijn wel lekker :9
quote:
Of vis uiteraard :9 .
Eten we eigenlijk ook niet zo vaak. 1 keer per 2 weken oid. Kunnen we opzich ook wel wat meer doen. Ik ben alleen geen kooktype, dus laat dat over aan Puala.
quote:
Zelfde geldt trouwens voor de aardappeltoefjes met kaassaus, niet echt de beste keuze (sowieso, kaassaus over je aardappeltjes? Getsie! :D )
Wat zou je voorstellen ipv aardappeltoefjes? Niet dat we die nonstop eten hoor. Ook vaak schijfjes, krieltjes, stamppot (dus gekookte aardappel), rijst en pasta.
quote:
Omdat je veel sport zou ik ook meer eiwitten proberen te pakken. Dingen die je nog zou kunnen toevoegen op je eetpatroon: kwark (met muesli), gekookte eitjes, ongezouten noten, rauwe groente voor tussendoor.
Ik eet zo af en toe een bak kwark (500 gram, meestal in 1 keer). Vaak 's avonds als ik trek heb. Gekookt eitje kan ik meteen beterschap in beloven, die had ik vandaag mee (had er 5 gekookt eergister, maar vergeten mee te nemen. Dus dan de rest van de week maar :P ) Rauwe groente, afgezien misschien van wortel, zie ik niet gebeuren. Ook eet ik niet veel noten eigenlijk. Heeft dat echt een meerwaarde?
quote:
Kan je hier iets mee?
Ja, thanks ^O^
pi_132465962
Noten zitten vol met gezonde vetten en andere fijne voedingsstoffen. Ik combineer vaak mijn fruit-T met 10-15 gram noten. Amandelen, cashew, etc.
Wel ongezouten noten gebruiken.
pi_132466551
En ongebrand. :)

Verder zou ik dan eerder amandelen, walnoten en macademianoten aanraden. Cashews worden redelijk standaard gebrand omdat zo de giftige schil verwijderd kan worden.
  Vis een optie? woensdag 23 oktober 2013 @ 10:49:24 #267
70532 loveli
N
pi_132466631
En paranoten (bron van selenium).
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 23 oktober 2013 @ 10:50:15 #268
70532 loveli
N
pi_132466649
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 10:45 schreef Mufasa208 het volgende:
En ongebrand. :)

Verder zou ik dan eerder amandelen, walnoten en macademianoten aanraden. Cashews worden redelijk standaard gebrand omdat zo de giftige schil verwijderd kan worden.
Zijn ongebrande cashews dan stiekem toch gebrand?
/noob
crap in = crap out
pi_132466854
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 10:50 schreef loveli het volgende:

[..]

Zijn ongebrande cashews dan stiekem toch gebrand?
/noob
Die zullen dan wel op een andere manier van hun schil zijn ontdaan. Wat ik zo zie, is dat het wat betreft prijs niet zoveel uitmaakt... Dafuq. :?

Ben zelf niet zo'n fan van cashews vanwege de carbs die erin zitten vergeleken met andere noten. Technisch gezien is de cashew ook niet eens een noot.
  Vis een optie? woensdag 23 oktober 2013 @ 11:01:04 #270
70532 loveli
N
pi_132466916
http://www.superfoodspecialist.nl/ongebrande-noten/
Site ziet er verder ook wel interessant uit.
crap in = crap out
pi_132467403
Ja, alles goed en wel, maar ongebrande noten zijn niet te eten. :+ Ik denk dat ze ook nog prima zijn gezouten en gebrand :9
pi_132467710
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:01 schreef loveli het volgende:
http://www.superfoodspecialist.nl/ongebrande-noten/
Site ziet er verder ook wel interessant uit.
Zeker! ^O^

Echter wordt dit zinnetje snel irritant: "Helaas mogen wij in verband met nieuwe Europese regelgeving consumenten niet uitleggen waar dit Superfood voor gebruikt kan worden."

Ik kan zo snel niet vinden waarom dit niet mag en wat ze dan niet mogen vertellen, iemand?
He who dies with the most toys
still dies
pi_132467790
Thuiswerk gezelligheid:
  Vis een optie? woensdag 23 oktober 2013 @ 11:34:24 #274
70532 loveli
N
pi_132467805
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:31 schreef VulcanJ het volgende:

[..]

Zeker! ^O^

Echter wordt dit zinnetje snel irritant: "Helaas mogen wij in verband met nieuwe Europese regelgeving consumenten niet uitleggen waar dit Superfood voor gebruikt kan worden."

Ik kan zo snel niet vinden waarom dit niet mag en wat ze dan niet mogen vertellen, iemand?
Ik gok vanwege de selenium. In de meeste landen zit selenium in de bodem, waardoor het ook in het brood terecht komt. In NL is de grond arm aan selenium, waardoor we er minder van binennkrijgen. Onlangs is selenium in het verdomhoekje terecht gekomen en mogen er geen gezondheidsclaims aan worden gehangen, terwijl er uit flink wat onderzoek blijkt dat selenium een beschermende werking heeft tegen o.a. kanker.

In haring zit ook selenium, paranoten staan erom bekend
crap in = crap out
pi_132467916
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:34 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik gok vanwege de selenium. In de meeste landen zit selenium in de bodem, waardoor het ook in het brood terecht komt. In NL is de grond arm aan selenium, waardoor we er minder van binennkrijgen. Onlangs is selenium in het verdomhoekje terecht gekomen en mogen er geen gezondheidsclaims aan worden gehangen, terwijl er uit flink wat onderzoek blijkt dat selenium een beschermende werking heeft tegen o.a. kanker.

In haring zit ook selenium, paranoten staan erom bekend
Niet perse de selenium. Indien een claim niet (voldoende) wetenschappelijk bewezen kan worden, mag het niet meer zo aangeprezen worden 'tegen verkoudheid, voor sterkere spieren, goed voor de nieren' dat soort dingen.
pi_132468014
Mogguh! Kan je die ongebrande noten dan niet zelf branden? Volgens mij is het een probleem dat de meeste uit de winkel gebrande noten gefrituurd zijn.
pi_132468123
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:40 schreef _aurum_ het volgende:
Mogguh! Kan je die ongebrande noten dan niet zelf branden? Volgens mij is het een probleem dat de meeste uit de winkel gebrande noten gefrituurd zijn.
Ik koop weleens ongebrande amandelen die ik zelf in een met olie ingewreven pan bak, dat is wél heel lekker!
  Vis een optie? woensdag 23 oktober 2013 @ 11:57:48 #278
70532 loveli
N
pi_132468604
Onverzadigde vetten kunnen slecht tegen verhitting. De dubbele binding kan kapot gaan en voila, vrije radicalen.
crap in = crap out
pi_132468966
Middag!
Welkom Kano! Je verbruik lijkt me redelijk laag geschat. Mijn BMR is ergens rond de 2000 en met klein beetje beweging zit ik rond de 3000 kcal.
Maar als ik fiets dan knalt dat omhoog, met stevig doorfietsen (rond de 30 km/h) dan verbruik ik nog eens 900 kcal/uur.

En gister gesprek bij technisch detacheerder gehad. Ging goed, volgende week volgende afspraak. En... ze vroegen of ik voor hen zelf wilde gaan werken.. Daar had ik nog nooit over na gedacht. Lijkt me op zich best leuk, maar ik weet niet of ik daar hard genoeg voor ben. Werd direct in een 2e gesprek gezet met het opperhoofd van het kantoor. Kom maar op met die zaag ;)
Die nodigde me later uit voor capaciteiten test maar ik moest eerst beslissen of ik dat echt wil.
  Vis een optie? woensdag 23 oktober 2013 @ 12:12:07 #280
70532 loveli
N
pi_132469099
Het lijkt me dat je op een mountainbike meer energie verbruikt dan op een racefiets, niet dat ik verstand heb van fietsen :+
crap in = crap out
pi_132469606
Oh ja, ik doe idd op een MTB scheelt denk ik wel wat met een racefiets.
Ben dr nog steeds niet uit of ik voor die ene baan moet gaan. Ik vind mezelf niet zo'n salesmannetje.. Maar ja aan de andere kant ben ik dat wel uit mezelf gaan doen en vind ik het wel echt uitdagend.
pi_132470334
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:27 schreef the85mc het volgende:
Oh ja, ik doe idd op een MTB scheelt denk ik wel wat met een racefiets.
Ben dr nog steeds niet uit of ik voor die ene baan moet gaan. Ik vind mezelf niet zo'n salesmannetje.. Maar ja aan de andere kant ben ik dat wel uit mezelf gaan doen en vind ik het wel echt uitdagend.
Waarom twijfel je dan? Ik hoor je alleen maar over boten, kopen en verkopen...dus waarom is dit nou anders?
pi_132470403
Pff, in mijn pauze "even" naar de Primark. Was ik vergeten dat het herfstvakantie is :') Pubers galooooooore

Lijstje voor vandaag:

T: stukjes kaas
L: salade met kip en groenten. En iemand heeft een droppot bij het koffiezet apparaat gezet. Dus er zijn al een paar dropjes in mijn mond geeindigd O-)
T: kleine havermoutshake
D: Iets met gehakt en bloemkoolpurree.
T: kwark

Co: wat is jouw recept ook alweer voor bloemkoolpurree?
pi_132470648
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:47 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Waarom twijfel je dan? Ik hoor je alleen maar over boten, kopen en verkopen...dus waarom is dit nou anders?
Ja dat was meer voor de gein eigenlijk.. En omdat ik daar echt veel van weet kan ik daar voor mijn doen makkelijk succes halen, van HRM heb ik geen verstand. Dus ik kan me er nog niet zoveel bij voorstellen dat ik daar een succes van ga maken. Maar misschien valt het mee als je het trucje geleerd hebt.
pi_132470958
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:56 schreef the85mc het volgende:
Ja dat was meer voor de gein eigenlijk.. En omdat ik daar echt veel van weet kan ik daar voor mijn doen makkelijk succes halen, van HRM heb ik geen verstand. Dus ik kan me er nog niet zoveel bij voorstellen dat ik daar een succes van ga maken. Maar misschien valt het mee als je het trucje geleerd hebt.
Ik doe dit al een tijdje, dus misschien kan ik je een beetje helpen om de twijfel weg te nemen. Ik PM je vanaaf wel ff :)
pi_132471235
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:04 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Ik doe dit al een tijdje, dus misschien kan ik je een beetje helpen om de twijfel weg te nemen. Ik PM je vanaaf wel ff :)
Ok, top! Thnx alvast!
pi_132471586
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:49 schreef _aurum_ het volgende:
Pff, in mijn pauze "even" naar de Primark. Was ik vergeten dat het herfstvakantie is :') Pubers galooooooore

Lijstje voor vandaag:

T: stukjes kaas
L: salade met kip en groenten. En iemand heeft een droppot bij het koffiezet apparaat gezet. Dus er zijn al een paar dropjes in mijn mond geeindigd O-)
T: kleine havermoutshake
D: Iets met gehakt en bloemkoolpurree.
T: kwark

Co: wat is jouw recept ook alweer voor bloemkoolpurree?
Kook de bloemkool in bouillon gaar. Giet af. Zet de staafmixer erop. Roer er een flinke klont roomboter door en eventueel wat room. Als je er van houdt ook een beetje nootmuskaat. Klaar.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:43:56 #288
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132476552
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:22 schreef conleche het volgende:

[..]

Kook de bloemkool in bouillon gaar. Giet af. Zet de staafmixer erop. Roer er een flinke klont roomboter door en eventueel wat room. Als je er van houdt ook een beetje nootmuskaat. Klaar.
En een kwak grove mosterd :Y)
pi_132477737
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:22 schreef conleche het volgende:

[..]

Dit met courgette was mijn soep vorige week :D Lekker met spekjes :9
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:39:19 #290
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132478925
List
Werkvoer
D Gesmoorde sperziebonen (met knof, ui, tomaat, smabal) , roergebakken spinazie , gegrilde kipfilet en rijst met zelfgemaakte satesaus, Oosterse komkommersalade (geschaafde komkommer, sojasaus, citroensap, knoflook, zout, peper, suiker, gember, zeer fijn gesneden peper,dille)
pi_132481485
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:12 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dit met courgette was mijn soep vorige week :D Lekker met spekjes :9
Lekker idd, maak ik ook regelmatig O+

Mijn lijst:

O: speltbrood, boter, kaas, thee
L: erwtensoep, smoothie fruit-yoghurt
T: chocolade, cappuchino
D: scholfilet, salade, gemengde groenten, cola light
Geen yoga vandaag, pas rond 21:00 thuis van werk.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 19:39:12 #292
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132485414
Speltbrood 82 kcal
Kaas, 48+ met minder zout 76 kcal
Boter 37 kcal
Erwtensoep met spek/worst 245 kcal
Smoothie, fruit en zuivel 125 kcal
Chocolade, puur met noten 147 kcal
Cappuccino met suiker 43 kcal
Scholfilet, gebakken/gestoofd 134 kcal
889 kcal
Zonder de groente met waarschijnlijk nog wat olie.

Eitje op toast zo meteen nog ofzo?
pi_132488928
om nom nom nom bloemkool ala Coooooo :Y)
pi_132489103
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:39 schreef uniekhoorn het volgende:
Speltbrood 82 kcal
Kaas, 48+ met minder zout 76 kcal
Boter 37 kcal
Erwtensoep met spek/worst 245 kcal
Smoothie, fruit en zuivel 125 kcal
Chocolade, puur met noten 147 kcal
Cappuccino met suiker 43 kcal
Scholfilet, gebakken/gestoofd 134 kcal
889 kcal
Zonder de groente met waarschijnlijk nog wat olie.

Eitje op toast zo meteen nog ofzo?
Ik heb een heel ritterblok chocolade op he? Schol was gebakken met remouladesaus en salade met dressing. Had de hoeveelheid moeten posten, sorry.
  Vis een optie? woensdag 23 oktober 2013 @ 21:21:29 #295
70532 loveli
N
pi_132491044
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 20:46 schreef An24 het volgende:
Ik heb een heel ritterblok chocolade op he?
En dat verstop je als T op je lijstje? ~O>
crap in = crap out
pi_132494056
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 21:21 schreef loveli het volgende:

[..]

En dat verstop je als T op je lijstje? ~O>
Het was een hele lange T, tussen 13 en 17 uur :P :')

Ja, foutje, morgen geen crap :7
pi_132496274
Lijstje vandaag:
O: 2 volkoren pindakaas
L: 3 volkoren; 2 vegapate 1 met ei. 10 cherrytomaatjes, stuk komkommer.
T: appel, rijstwafel, 2 bonbons }:|
D: Leftover quinoasalade van gister.
T: stukje roggebrood met zuivelspread.

Planning morgen:
O: overnight oats
T: peer
L: 3 volkoren met beleg. Wat groenvoer erbij.
T: druiven, amandelen
D: Risotto met raapstelen.
S: bootcamp
T: magere kwark met muesli.
pi_132496479
Mn powerpoint is af!
Nu naar bed.
pi_132496748
Hoi! :W

Trusten, Puff! :*
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:33 schreef Jagärtrut het volgende:
Thuiswerk gezelligheid:
[ afbeelding ]
O+
En niet op het toetsenbord of op 't beeldscherm :o

Hier de eerste 3 dagen erop zitten :)
Maandag en dinsdag was even langzaam aan, beetje rondneuzen en inlezen en zo, vandaag lekker bezig geweest :7
Heb zo'n gevoel dat ik me daar wel ga thuis voelen :Y
  woensdag 23 oktober 2013 @ 22:57:54 #300
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132497077
An, sorry dat weet ik ook niet maar dan nog :6

Fijn dat je PP klaar is Puff

V1, dat klinkt positief jongen ^O^

Fijne overzichtelijke lijstjes DE :Y

* uniekhoorn moet ophouden hotels te boeken :{w Bonte Wever FTW _O-
  woensdag 23 oktober 2013 @ 22:58:04 #301
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132497082
Dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')