Ik word oudquote:Op woensdag 16 oktober 2013 17:11 schreef uniekhoorn het volgende:
Paars is ook mooi! Maar met jou blonde haartjes staat rood helemaal goed natuurlijk, leuk!
Ben je zo moe Aurum? How come?
Je moet balans vinden, pizza kan best een keer. Maar niet iedere avondquote:Op woensdag 16 oktober 2013 20:06 schreef MevrouwPuff het volgende:
Bodyvive gedaan, is een mix van stapjes, lunges en squats en buikspieren. Best goed
Wel pizza op, ik moet niet te goed gaan he
Veel, op zijn Unieks!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:28 schreef uniekhoorn het volgende:
Ja vroeg op daar word je moe van![]()
Sigme, wat goed!!
An, klinkt fijn. Wat hebbie gegeten?
Zal ik naar bed? Hoef morgen pas om acht uur poppen te reanimeren dus dat is uitslapen maar aangezien inderdaad ook hier de bastagnekoekjes, popcorn, paprikachips en chocolade in de kast liggen en alleen thuis ben is het beter om zo nog even kwark en vla te nemen en crashen.
Doen, weet je iig wat je hAd moeten doen als er iemand voor je neerpleurtquote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:52 schreef _aurum_ het volgende:
Ohja, dat bedacht ik me vandaag nog. Ik wil een ehbo cursus doen
Boerenkool met knolselderij, worst, scheutje slagroom, lepel half bakje roomkaas, gerookte kalkoenreepjes, honingmosterd.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:25 schreef uniekhoorn het volgende:
An, niet zo flauw.. ik wil mijzelf lekker maken met wat anderen hebben gegeten... vermaak mij
Naar een goede opticien gaan een optie?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 09:11 schreef MevrouwPuff het volgende:
Mogge! Heb andere lenzen besteld, heb t idee dat deze beter zijn! (maar de dag is nog vroeg).
Als je geen problemen hebt is het wel een goed punt idd. Ik schijn een afwijkende oogbolling te hebben waardoor zachte lenzen niet goed blijven zitten. Resultaat: scherp-niet scherp-scherp-niet scherp zien. Betrekkelijk irritant.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 09:39 schreef _aurum_ het volgende:
Mjaah, voor mijn bril doe ik dat ook. Maar voor mijn lenzen ga ik alleen langs als ik problemen heb (niet meer goed zien/ voelen zitten etc). Als alles goed is, dan bestel ik mijn lenzen gewoon online. In mijn geval weet ik dat mijn opticien 50% marge maakt op de lenzen.
En als ik kan kiezen om of 160 euro of 80 euro te betalen.....dan weet ik het wel
Okayquote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:25 schreef uniekhoorn het volgende:
An, niet zo flauw.. ik wil mijzelf lekker maken met wat anderen hebben gegeten... vermaak mij
Lekker!quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:06 schreef An24 het volgende:
Weer thuiswe zaten in thermen Busloo en hadden ook een hotelnachtje. Cadeautje van schoonouders
Ik ook hoor, alleen als ze m'n favoquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:33 schreef Goodbye het volgende:
Oh, ik eet gewoon wat er op tafel komt staan. Tenzij ranzig, maar dan mogen ze het meteen weer mee terug nemen naar de keuken.
![]()
Ik word een beetje moe van een collega van mij. Toont zo weinig inzet en komt overal mee weg, terwijl hij straks met een beetje mazzel weg mag (wat hij zelf wil) met een dikke sloot geld.
Nom! Indischquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:28 schreef _aurum_ het volgende:
volgens mij is dat zo vaak Maria, wij gaan altijd met een grote groep en heel vaak ontvangen we dingen van andere tafels
Houdt het leven spannend![]()
Ik ga eens kijken of ik van het weekend los kan gaan met Indisch eten. Had ook kikkererwtenmeel gescoord dus daar moet ik wel wat mee kunnen
Haha ja, dat heb ik ook altijd wel gelijk door!quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:35 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik ook hoor, alleen als ze m'n favounagi
overslaan ben ik wel minder geamuseerd
![]()
En meh collega! Klinkt iig alsof ie binnenkort pleite is
Volgens mij dat gewoon de proteine van het vlees zelf. Eigenlijk een teken dat je het vlees te hard/ kapot kookt.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:31 schreef the85mc het volgende:
Goedemiddag!
Ik moet zo werken en daarna ga ik sporten. Dus ik had vanmiddag even warm gegeten. Toen ik gehaktballen aan het bakken was had ik ineens een vraag.
Als je (runder) gehakt braadt dan komt er na een tijdje een soort lichtbruin spul uit. Wat is dat? Het smaakt niet echt nergens naar en heeft weinig textuur. Hetzelfde spul komt ook uit tartaartjes. Zou het eiwit kunnen zijn oid?
Of zit er geen ei in tartaar?
Ah zou dat het zijn.. Ik bak nooit echt hard ofzo, gewoon op laag vuur langzaam laten garen. Maar misschien eet ik het wel te gaar, dat zou kunnen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:35 schreef An24 het volgende:
[..]
Volgens mij dat gewoon de proteine van het vlees zelf. Eigenlijk een teken dat je het vlees te hard/ kapot kookt.
Die andere voel je wat beter zitten. Vind het vervelend dat de opticien de doosjes verandert in 'huismerk x' dan voel i me eigenlijk niet serieus genomen. Maar ik was inderdaad wel van plan een keer te laten controleren. Torische lenzen zijn echter zo duur, dat ik dat verschil wel van belang vind.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 09:32 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Naar een goede opticien gaan een optie?
Ik voel me altijd bijzonder ouderwets, maar ik ga gewoon naar een hele degelijke opticien die niet stunt met prijzen, maar waar ik wel goed word geholpen, ze zonder problemen tig keer mijn bril stellen en ze me meer dan uitstekend advies geven.
Nee het is geen water, het heeft echt substantie..quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:47 schreef V1z0R het volgende:
Is gewoon het vocht in je gehakt...
Alleen bij gehakt sijpelt het er makkelijker doorheen en is bruin omdat het bruine deeltjes meeneemt.
Ah zo, maar lijkt me dan eerder nog dat het vetten zijn dan eiwitten, kijk maar naar het verschil van opvlammen wanneer je speklappen op de bbq hebt of kipfilet. Fout denkenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:51 schreef the85mc het volgende:
[..]
Nee het is geen water, het heeft echt substantie..
Oh ja, ik draag eigenlijk altijd lenzen. Er zit wel echt veel kwaliteits verschil in. Ook al heb ik makkelijke ogen qua sterkte, sommige lenzen verdraag ik niet. Ik heb nu al jaren lenzen van Lens, maar ik ga binnenkort overstappen. Ik vind het prijsverschil toch veel te groot. Ik betaal nu 30e voor dertig paar. Bij anderen (Pearl bijv) betaal je minder dan 10 per 30 paar geloof ik..
Je kan googlen naar de verschillende opticiens en wat hun huismerk isquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:47 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Die andere voel je wat beter zitten. Vind het vervelend dat de opticien de doosjes verandert in 'huismerk x' dan voel i me eigenlijk niet serieus genomen. Maar ik was inderdaad wel van plan een keer te laten controleren. Torische lenzen zijn echter zo duur, dat ik dat verschil wel van belang vind.
Klopt! weet alleen niet waar ze hebben die ik nu heb. Scheelt iig 25euro/6 mnd via hans anders of internet, elders soms 2x zo duur.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 18:37 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Je kan googlen naar de verschillende opticiens en wat hun huismerk is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• bakje 1: vette yoghurt met diepvriesfruit
• bakje 2: ons mosselen, komkommer
• bakje 3: 2 gekookte eitjes, tomaat
• kantoorfruit: 3 appels, 1 peer
• kantoorkaas: 5 blokjes
• avondeten: sperziebonen, gesmoorde paksoi, pindasaus
• toe: eigen peer met yoghurt & advocaatik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Saucijsjes hoeft niet echt, ik laat ze even wellen in heet water, dep ze droogquote:
Ah, saucijsjes doe ik eigenlijk constant op vrij hoog vuur en dan constant omdraaien.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:39 schreef conleche het volgende:
[..]
Saucijsjes hoeft niet echt, ik laat ze even wellen in heet water, dep ze droog
en braad ze op middelhoog vuur bruin en gaar.
GB, ga je weg bij je werk? Begrijp ik dat goed?
Alle het vlees dat wel even moet garen (stoofvlees). Dat kan je beter rondom op niet te hoog vuur grijs braden dan rondom op hoog vuur dichtschroeien. Sowieso is dat dichtschroeien niet zo geweldig: het is een klein verkoold laagje rond je vlees; terwijl het opsluiten van de sappen ook op laag vuur kan.quote:
Nah, zo ver laat ik het niet komen hoor, ik blijf erbij en draai het op tijd om. Als je het op te zacht vuur doet verlies je veel vocht uit het vlees in de pan en dan kookt je vlees meer gaar dan het braadt. Ik draai overigens wel vrij snel het hoge vuur terug naar middenhoog, da's ook omdat anders de boter verbrandt.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Alle het vlees dat wel even moet garen (stoofvlees). Dat kan je beter rondom op niet te hoog vuur grijs braden dan rondom op hoog vuur dichtschroeien. Sowieso is dat dichtschroeien niet zo geweldig: het is een klein verkoold laagje rond je vlees; terwijl het opsluiten van de sappen ook op laag vuur kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |