Nee denk ook niet dat ik er dan last van krijg. Maar vind het gewoon vreemd. Bloed heb ik totaal geen problemen mee. Kan ook uren kijken naar operaties op tvquote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
Jeej Kwisted!
Angela ik herken het gevoel helemaal niet. Ik wil alleen nog wel eens flauwvallen als ik bloed van mezelf zie, maar daar heb ik tijdens de bevalling helemaal geen last van gehad. Ik zou het wel even melden bij je vk, maar ik denk eigenlijk dat je er op het moment supreme geen last van zult hebben.
Ik gok niets, proberen er niet aan te denkenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:12 schreef angelatje het volgende:
En nog even een vraag...bij de gym ging het over de bevalling, over het staan van het hoofdje enz. En ik kreeg het toch in ene heet, zweet brak me uit en werd duizelig en kreeg een raar gevoel in mijn maag.
Dat heb ik altijd al gehad als het over bevallingen gaat. Weet iemand wat ik daar tegen kan doen?
Ja de eerstequote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:09 schreef Pvoesss het volgende:
Gefeliciteerd Kwisted!!
[..]
Ik gok niets, proberen er niet aan te denken
Het is je eerste?
En toch kan het ook weer compleet anders zijn of worden.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:21 schreef Pvoesss het volgende:
Het stomme is dat zelfs al heb je 90210 filmpjes/ bevallingen gezien je kan gewoon geen idee hebben van hoe het gaat en zal voelen voor jezelf. Zelfs nu na 2 bevallingen ben ik heel benieuwd hoe de 3e gaatEn hoe de echte weeën ook alweer waren (inclusief been en rugweeën) weet ik pas weer als ik ze heb.
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:26 schreef Mabawa. het volgende:
Zit regelmatig te huilen in de auto, als ik me probeer voor te stellen hoe het is als ik ons jongetje aanpak![]()
Hier ook hoor dot! Mijn uitleg is vast niet toereikend, maar tis iets met a. nog zo klein dat t lastiger te vinden is en b. de straling van de doppler is relatief hoog/veel vergeleken met echografie.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:28 schreef Dot. het volgende:
Fijn Kwisted
Waar ik me wel over verbaas is hoe veel hier het hartje hebben gehoord tijdens de eerste echo. Mijn vk zei dat ze dat pas doen vanaf 12 weken. Waarom zou dat dan zijn?
Of er moeten er een paar te vroeg bevallen......quote:
Wij hebben het hartje de eerste keer inderdaad alleen gezien, niet gehoord.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:28 schreef Dot. het volgende:
Fijn Kwisted
Waar ik me wel over verbaas is hoe veel hier het hartje hebben gehoord tijdens de eerste echo. Mijn vk zei dat ze dat pas doen vanaf 12 weken. Waarom zou dat dan zijn?
Heb er ook geen last van gehad tijdens de bevalling. Zal ook wel komen door de hormonen die vrijkomen, ik had de hele bevalling en de uren erna ook het gevoel of ik in hogere sferen zat, alsof ik drugs ophad ofzo.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
Jeej Kwisted!
Angela ik herken het gevoel helemaal niet. Ik wil alleen nog wel eens flauwvallen als ik bloed van mezelf zie, maar daar heb ik tijdens de bevalling helemaal geen last van gehad. Ik zou het wel even melden bij je vk, maar ik denk eigenlijk dat je er op het moment supreme geen last van zult hebben.
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:12 schreef Soempie het volgende:
Gek he, je buik zo zien bewegen.Ik vind het nu ook raar dat ik precies weet waar de billen zitten, bijvoorbeeld.
Gister een groeiecho gehad (was goed) waar ons zoontje van bijna 2 bij was. 's Avonds nemen we altijd de dag door en toen ik vroeg wat de mevrouw deed op m'n buik zei hij: 'scheren'![]()
![]()
Oh wat fijn dat het allemaal goed gaat tot nu toequote:Op vrijdag 18 oktober 2013 09:49 schreef Kursor het volgende:
Kan het echt niet bijbenen hier en dan voelt het zo lomp om zomaar binnen te vallen. Dagen bestaan haast alleen maar uit slapen, eten en werken...nu weekend, m'n vrije dag gewisseld.
Gisteren termijnecho gehad! Een echt ienieminie-kindje gezien. Zo mooi!termijn klopte keurig met mijn eigen berekening, toch prettig. Paar dagen vooruit ten opzichte van twee weken terug. 18 mei blijft dus de datum. Over 2,5 week deel 2, nekplooimeting en uitslag combinatietest. Zou het dit keer echt goed gaan? Het gevoel dat dat tot de mogelijkheden behoort...best spannend/eng/fijn...alles door elkaar. Raar.
Be careful what you wish forquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 09:43 schreef Limone het volgende:
Ik zou best in oktober willen bevallen. Vind ik een mooiere maand dan november Maar ik ga uit van een november Nellie.
Ik heb ooit beweerd dat Saar er heel schoon uitzag na de bevalling (ks), helemaal geen bloed enzo. Zo was/is t ook écht in mijn herinneringquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 07:25 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dacht ook dat als mijn kindje zou komen onder het slijm, bloed en andere smurrie dat ik het vies zou vinden misschien, maar je vindt je eigen kind meteen de allermooiste die er is!
Ik heb ook zo'n dagboek volgeschreven bij Saarquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:51 schreef Soempie het volgende:
Kursor, wat fijn van de termijnecho.
Chanty, hier hou ik inderdaad een boekje bij met daarin uitspraken en leuke dingen die M. (dreumes) doet/ kan. Voor de baby ook een boekje gekocht. Gewoon met lege pagina's waar ik al af en toe iets in heb geschreven. Leuk dat jij ook zo'n boekje hebt van vroeger.![]()
Vorige zwangerschap had ik zo'n speciaal dagboek gekocht, maar sommige vragen waren helemaal niet op ons van toepassing en sommige weken had ik helemaal geen zin om te schrijven.
Hier ook slechte nachten. Elke nacht word ik na 4 uur slaap wakker en dan lig ik tot de morgen maar wat te draaien. Het begon me behoorlijk op te breken, dus nu neemt m'n man de ochtenden met dreumes regelmatig over zodat ik 's morgens nog wat kan slapen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben nu wel van Pauline Oud dat Baby's eerste jaar boekje aan het invullen. Daarvoor vind ik het weer juist wel best handig dat het per maand een soort invuloefening is
Lief van je man dat hij de ochtenden wat meer overneemtHoe oud is je dreumes eigenlijk precies?
Fijn dat 'ie is goedgekeurdquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:53 schreef DJMomo het volgende:
Japie is goedgekeurd. Echt dus kou op mijn hoofd.
Ah, op die fiets... Beterschap!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:06 schreef DJMomo het volgende:
Ja verkoudheid die vast zit in mijn hoofd. Holtes enzo
Haar 9-maanden dagboek leek mij inderdaad ook iets te vast omlijnd zeg maar. Kraambezoekboek heb ik niet gehad, wel een tof idee iddquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:09 schreef Soempie het volgende:
Momo, mooi dat je toch langs kon komen en dat het niet aan een te hoge bloeddruk ligt. Beterschap!
Coco, ik had het 9 maanden dagboek van Pauline Oud. Het kraambezoekboek van haar was hier wel een succes. Daar heeft iedereen een pagina van ingevuld. Vooral op de vraag: 'als ik later groot ben ga je samen met mij....' kwamen leuke antwoorden.
Heb je de tijd om het dagboek in te vullen? Hoe gaat het in combinatie met Saartje (hoe oud is ze?)? Hier vliegt de zwangerschap voorbij. Soms echt dagen achter elkaar dat ik er helemaal niet bij stil sta (goed, sinds kort wel, omdat het zo'n lekkere draaikont ismaar in het begin...
). M"n zoontje is nu 1 jaar en 9 maanden. Hij geeft heel grappige antwoorden op vragen over m'n buik. Bijvoorbeeld dat er een tractor in zit.
Of dat papa ook een baby in z'n buik heeft.
Fijn!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:34 schreef Dot. het volgende:
Ik ben ook weer helemaal goedgekeurdBaarmoeder is nu 15 cm en Arie is een drukke met een steady 150bpm als we zijn hartje horen
![]()
Leuk he? Die eerste pakjes. Nog zo mini en zo lekker zacht en allesquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:04 schreef martine1984 het volgende:
Kursor fijn dat je een goede echo had!
Momo gelukkig is het maar een gewone verkoudheid.
Het geboorte pakje is binnen en ik ben er zo happy mee! Een jumpsuit laten drukken bij goodmoodkids met zijn naam en geboorte jaar. Ben helemaal verliefd! nu nog wachten op de bink die het gaat dragen ♥♡♥
Dat kunnen zeker de babies al zijn hoor!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 14:24 schreef Musique het volgende:
Hier alles goed. Wel weer erg moe sinds een dag of wat. En ik heb héél af en toe het gevoel dat ik iets voel kriebelen in mijn buik, maar het is zo lichtjes dat ik het niet zeker weet. Alsof er een vlindertje draait een paar cm rechts van mijn navel. Ik voel het ook maar aan één kant
Ik begrijp dat dit niet goed is, wat is het risico precies?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 15:21 schreef NoBoNo het volgende:
Kwisted en Kursor!![]()
Vandaag uitslag van glucose gebeuren binnen, iets te hoog. vk maakt afspraak voor gynaecoloog.
Bij een verhoogde glucosewaarde is er risico dat je zwangerschapsdiabetes ontwikkelt, en daar is dan weer het risico van dat het kan leiden tot zwangerschapsvergiftiging.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 16:22 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik begrijp dat dit niet goed is, wat is het risico precies?
Aiiiii dat klinkt niet goedquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 16:27 schreef Burdie het volgende:
[..]
Bij een verhoogde glucosewaarde is er risico dat je zwangerschapsdiabetes ontwikkelt, en daar is dan weer het risico van dat het kan leiden tot zwangerschapsvergiftiging.
Vorige zwangerschap had ik dat ook en toen kon ik het met een dieet nog rechttrekken (ook via gyn en diëtiste). Niet eens gek veel voor moeten wijzigen. Het belangrijkst was dat ik minder melk ging drinken en minder brood zou eten (zoetigheid had ik toen helemaal geen trek in, dus dat was het probleem niet. Maar ik moest wel koolhydraten beperken dus.). En ik moest ervoor zorgen dat ik om de 2 a 3 uur iets zou eten, zodat het stabiel zou blijven. Na een paar weken mocht ik weer terug naar de VK.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 15:21 schreef NoBoNo het volgende:
Kwisted en Kursor!![]()
Vandaag uitslag van glucose gebeuren binnen, iets te hoog. vk maakt afspraak voor gynaecoloog.
Fijn dat ik iig niet de enige benquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 09:43 schreef Limone het volgende:
Bla! LLM!![]()
Wowie!
Ik slaap ook reteslecht de laatste tijd. Op mijn rug liggen vind ik zo naar. Ze zakt dan helemaal mijn lichaam in. Brr. En op mijn rechterzij snurk ik heel erg (daar heb ik dan zelf minder last van). Dus dan blijft de linkerzij over. Maar niet draaien in je slaap is ook niet goed. Dan rust je minder goed uit. Dat merk ik wel. Gelukkig is daar verlof!
Angelatje, ik ben in het geheel niet bang voor de bevalling of bloed, maar ik werd een beetje onwel bij de voorlichtingsavond. Precies zoals jij beschrijft. Heel gek vond ik dat. Toch maak ik me geen enkele zorgen voor de bevalling!
Laatste Lootjes Moeder :-) start bij 37 wekenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:42 schreef Purple010 het volgende:
Bla 37 weken! Wat is LLM?
Beide Kaas: kwisted en Kursor goed nieuws!
Nobono, balen wel goed dat er medische begeleiding is.
Dot, ik ben ook van plan om in Maasstadziekenhuis te bevallen, veel goede geluiden over gehoord en rondleiding gedaan. Nicht is er recent bevallen, Vk is positief en kraamzorg gaf aan dat ze in de maandelijkse evaluaties altijd zeer punctueel zijn. Collega is fan van het SFG, dat zou ook een goede optie zijn!
En ook butterflower, van het hartje genoten?
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:13 schreef Burdie het volgende:
zo gezellig, dat getrappel in mijn buik
Ik woon in een drecht, dus voor ons is het echt even rijden. Ik zou het denk ik vooral erg vervelend vinden als ik de vk 'opeis' tijdens m'n bevalling zodat iemand anders misschien de achterwacht krijgt. En in mijn geval is dat een vk die zelfstandig werkt, dus vaak een vreemde is voor de meeste vrouwen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:07 schreef Mabawa. het volgende:
Ergens wel herkenbaar hoor Paars en Limoentje! Ik heb een aantal uitnodigingen afgewezen voor de komende maand die naar mijn zin te ver weg zijn. Wel eerst met een 'misschien, even kijken hoe ik me voel' en misschien best krom want ik werk nog steeds en rij daarvoor ook regelmatig nog anderhalf uur enkele reis. Bovendien ga ik ook gewoon naar mijn zus 100 km verderop. Maar dat voelt wel goed. En je moet gewoon doet wat goed voelt.
Ik heb ook wel goede verhalen over het maasstad gehoord. Ik weet trouwens niet aan welke kan van de stad je woont, Dot. Hier zonder twijfel ysl
Oh ja, ik kan het me wel voorstellen. Maar geen partussen meer in 't albert?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:18 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik woon in een drecht, dus voor ons is het echt even rijden. Ik zou het denk ik vooral erg vervelend vinden als ik de vk 'opeis' tijdens m'n bevalling zodat iemand anders misschien de achterwacht krijgt. En in mijn geval is dat een vk die zelfstandig werkt, dus vaak een vreemde is voor de meeste vrouwen.
Maar goede verhalen zijn altijd fijn!
Haa dikke kans van wel ja! Ik had zondag precies hetzelfdequote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:20 schreef Limone het volgende:
Ja, doen wat goed voelt is het allerbeste!
Ik denk dat morgen mijn babyshower is.of anders ga ik lunchen met een vriendin die ik al een tijd niet heb gezien, aan de andere kant van de stad, maar ze komt mij wel halen met de auto..
Partussen? Oh, bevallingenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:22 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Oh ja, ik kan het me wel voorstellen. Maar geen partussen meer in 't albert?
[..]
Haa dikke kans van wel ja! Ik had zondag precies hetzelfde
Oh wat een gedoe. Ja logisch dat het dan niet zo goed voelt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:25 schreef Dot. het volgende:
[..]
Partussen? Oh, bevallingenJawel, maar ik ken alleen mensen met slechte ervaring met het ASZ. En dan dusdanig slecht dat het ziekenhuis excuses moest maken. En ze gaan nu alles omgooien waardoor er allerlei nieuwe verpleegkundigen bij komen en er komen nieuwe protocollen, dus ik ben dan ook een beetje bang voor een team dat niet gewend is aan elkaar en de nieuwe regels.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:13 schreef Burdie het volgende:
zo gezellig, dat getrappel in mijn buik
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:43 schreef Chanty het volgende:
[..]
Net 1, 5 uur liggen slapen op de bank. En aangezien ik niet ziek ben moet ik dus wel zwanger zijnen nu ga ik naar bed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
Klopt, daar heb ik weinig zin in. Ben sowieso sochtens op mn best en de energie neemt in de loop van de dag af!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:59 schreef Limone het volgende:
Oh Purple, ik maak na de 37 weken geen avond-afspraken meer. Ik wil 's avonds gewoon thuis zijn. Dan kan het best zijn dat andere zwangeren tot hun vliezen breken nog allerlei borrels en dineetjes aflopen, maar daar heb ik niet zo veel mee te maken En jij ook niet, toch?
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:57 schreef Kimpossible het volgende:
Hoi! Ik kom ook weer eens binnen vallen tussen alle prachtige echo's, kloppende hartjes, LLM's en wat al niet meer.
Heerlijk he Nik en Burdie, dat getrappel? Ik kan niet genoeg van die momentjes op een dag hebben. Even connecten met mini.
Ik heb lekker een dagje vrij gehad vandaag, omdat op echt op is. Flink bijgeslapen, maar ook een druk en gezellig weekend voor de boeg. Met als hoogtepunt zondag Anouk!samen met mams en Inc. Hotelletje in verband met halve wereldreis
. Ik hoop dat beeb t ook gezellig vindt haha.
Oh en lieverds: filet americain, carpaccio, ossenhaasjes en kattenbakken: doe die echt maar even niet
Wat verdrietigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was ze zich er ook bewust van waar het van kwam? Dat lijkt me dan helemaal naar, dat je weet dat het voorkomen had kunnen worden
![]()
Jaaa gek he?!quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 09:54 schreef Pvoesss het volgende:
ohh Mabawa wat gaat het hard!! Ik weet nog je posts over draagdoeken en ooit in de toekomst als je mama bent enzo <3
Een stijgende lijn! Dat is een normale jompel waard hoorquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 09:56 schreef ProjSkippy het volgende:
Ik krijg er wel mooie uitsteeksels van Bla.![]()
Hier gaat het wel aardig, zo lang ik in een 'ik hoef niets, alles mag'-modus zit. Die heb ik sinds eergisteren een beetje te pakken. Zodra ik daar uit ben is het ruk, maar het scheelt al wel wat dat ik kennelijk überhaupt weer een andere mogelijke modus heb dan 'AAAAAAAAAHHHH-stressstressstress-poef-gevloerd'.
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:03 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Een stijgende lijn! Dat is een normale jompel waard hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met de baby is alles verder prima. Bijna 27 weken dus dat gaat hard![]()
dat geloof ikquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 09:56 schreef ProjSkippy het volgende:
Ik krijg er wel mooie uitsteeksels van Bla.![]()
Echt hoor, ongelofelijk bijna!quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:21 schreef Purple010 het volgende:
Rijst, heerlijk he die ouders! Fijn dat ze dat kunnen doen, niet alle toekomstige opa's en oma's hebben het zo breed. Hier zijn we ook flink verwend.
Te schandalig voor woorden maar van mijn kant de babykamer en van de andere kant de kinderwagen (mutsy EVO + maxicosi + voetenzak + luiertas + regenhoezen). Te erg gewoon...quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:24 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Echt hoor, ongelofelijk bijna!
Wat hebben jullie gehad ?
Wij wilden zelf ook in de eerste instantie niet voor nieuw gaan, maar de prijs die we nu moesten betalen, vond ik dusdanig gunstig dat we maar voor nieuw zijn gegaan!daar kon 2e hands bijna niet tegenop!
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:45 schreef Purple010 het volgende:
[..]
Te schandalig voor woorden maar van mijn kant de babykamer en van de andere kant de kinderwagen (mutsy EVO + maxicosi + voetenzak + luiertas + regenhoezen). Te erg gewoon...
Hier is het aan de kant van mijn ouders het 8e (!) kleinkind dus vrij bijzonder dat we dit kregen van ze.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:48 schreef Purple010 het volgende:
Moet er wel bij zeggen dat het aan beide kanten het eerste kleinkind is.
Ja, leuk he? Niet eens zo'n hele grote familie; ik kom uit gezin met drie kinderen dus valt mee.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:56 schreef Purple010 het volgende:
8e toch wel erg leuk en gezellig zo'n grote familie! Dat gaat hem hier niet worden, komen uit 2 gezinnen met 2 kinderen.
Klinkt super Limone! Heerlijk he om zo verwend te worden?!quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:56 schreef Limone het volgende:
Nellie hád een vast ritme. Nu voel ik haar eigenlijk wel de hele dag door. Geen idee of ze dan 'wakker' is of gewoon ligt te woelen. Ze reageert wel heel erg op Pearl Jam nu.![]()
De babyshower was zo leuk!Ik kan het iedereen aanraden. Gewoon een high tea op zaterdagochtend met mijn vriendinnen. Geen spelletjes gedaan (hoewel ik best in was voor een meet-de-buik of raad-de-geboortedatum), maar wel cadeautjes gekregen en heel erg gelachen.
Ik weet 't niet, lijkt me wel wat raar om iemand dat te vragen. Kun je het niet zelf organiseren als je het zo leuk vindt om met vriendinnen samen iets te doen? Een verrassing is het toch al niet meer als je er om moet vragen. Of wat vind je zo leuk aan een babyshower?quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:44 schreef Burdie het volgende:
Ik zou ook wel graag een babyshower willen, maar heb niet echt in mijn omgeving iemand die zoiets uit zichzelf zou gaan organiseren. Is het raar om iemand er specifiek om te vragen?Dan kan ik ook doorgeven wie ik er graag bij zou willen hebben.
Ik hoop er stiekem ook nog heel erg op, maar ik denk niet dat er hier een gaat plaatsvinden. M'n beste vriendinnen hebben het heel druk of veel aan hun hoofd. Ergens heb ik ook de neiging om er iemand om te vragen, maar het voelt niet netjes om te doen. Maar ik zou een babyshower zoooo leuk vinden.quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:44 schreef Burdie het volgende:
Ik zou ook wel graag een babyshower willen, maar heb niet echt in mijn omgeving iemand die zoiets uit zichzelf zou gaan organiseren. Is het raar om iemand er specifiek om te vragen?Dan kan ik ook doorgeven wie ik er graag bij zou willen hebben.
Volgens mij wel, omdat het niet de bloedbaan in gaat.quote:Op zondag 20 oktober 2013 22:33 schreef DJMomo het volgende:
Wie weet of je als zwangere een plaatselijke verdoving mag hebben? Heb een dingetje in binnenkant lies, dat ik graag weggesneden zou zien, maar ben nogal pieper, dus moet wel met verdoving
Ik wilde een bultje op mijn arm weg laten halen maar mijn huisarts wilde t niet doen. Ik moest volgend jaar maar terug komen. Ze wilde t risico niet nemen.quote:Op zondag 20 oktober 2013 22:33 schreef DJMomo het volgende:
Wie weet of je als zwangere een plaatselijke verdoving mag hebben? Heb een dingetje in binnenkant lies, dat ik graag weggesneden zou zien, maar ben nogal pieper, dus moet wel met verdoving
Goed dat je dit aangeeft. Al probeer ik er bij vriendinnen waarvan ik het weet altijd rekening mee te houden en vice versa, maar je weet t nooit van iedereen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 06:34 schreef Aventura het volgende:
Over babyshower, misschien sta je er niet bij stil maar een kind krijgen is niet voor iedereen een wens, of weggelegd. Ik zal er nooit een krijgen, teveel wannabe- zwangeren in een medisch traject of bewust kindervrijen. Niet iedereen vindt babygedoe leuk!
In principe geen probleem. Maar als t enigszins kan wachten dan wachten ze liever met ingrepen tot na de zwangerschap. Ff je huisarts vragen idd.quote:Op zondag 20 oktober 2013 22:33 schreef DJMomo het volgende:
It just aint all about you. Eb daar bedoel ik niet jou persoonlijk mee maar 'in general'. Weet het niet zo goed te verwoorden. Waar het op neer komt is dat je dingen doet die je écht stom vind omdat je van iemand houd. Zo ben ik eens naar een paarden dans show geweest omdat mijn vriendinnetje dat zo leuk vond. Die dansende knollen boeide me geen hol maar de glim in de ogen van mn vriendin maakte de 4 uur goedquote:Op maandag 21 oktober 2013 06:34 schreef Aventura het volgende:
Over babyshower, misschien sta je er niet bij stil maar een kind krijgen is niet voor iedereen een wens, of weggelegd. Ik zal er nooit een krijgen, teveel wannabe- zwangeren in een medisch traject of bewust kindervrijen. Niet iedereen vindt babygedoe leuk!
Ik vind het een beetje overdreven om daarom geen babyshower te geven.quote:Op maandag 21 oktober 2013 07:45 schreef Purple010 het volgende:
[..]
Goed dat je dit aangeeft. Al probeer ik er bij vriendinnen waarvan ik het weet altijd rekening mee te houden en vice versa, maar je weet t nooit van iedereen.
maar het gaat toch niet om de kindvrijen of om de mensen waarbij het niet lukt? Ik vind dit echt een beetje raar.quote:Op maandag 21 oktober 2013 06:34 schreef Aventura het volgende:
Omdad de bovenstaande reacties. Het is iets leuks, dat moet gevierd worden. En ja, ze zijn ook lief voor je in je kraamtijd. Maar dat feestje is een plus.quote:Op maandag 21 oktober 2013 09:24 schreef Cocotrimonium het volgende:
TAP, zal sel loslopen met die varkenshaas
Hilzillah, ik vind de vergelijking niet echt kloppenAl snap ik wel wat je bedoelt.
En je zou overigens hetzelfde kunnen zeggen over die babyshower: it aint all about you. Je bent zwanger, de meeste van je vrienden zullen daar ook zonder babyshower niet aan voorbij gaan. Plus, je hebt straks ook nog de kraamperiode waarin men over het algemeen heel lief is voor je en langs komt en alles. Oftewel: aandacht heeft voor jou (en de mini). Oh, en gedurende je zwangerschap zul je er vast ook vaak zat over (kunnen) praten met je vrienden. Dus waarom wil 'jij' ook nog die babyshower?
Mij maakt het persoonlijk niet uit hoor. Om het maar niet te organiseren omdat sommige mensen dat misschien niet tof vinden, gaat ook weer wat ver.
Ik zou het gewoon zelf organiseren als ik het zo leuk vonden niemand anders deed het.
Het was een retorische vraag. Verwachtte geen echt antwoordquote:Op maandag 21 oktober 2013 10:53 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Omdad de bovenstaande reacties. Het is iets leuks, dat moet gevierd worden. En ja, ze zijn ook lief voor je in je kraamtijd. Maar dat feestje is een plus.
In goede vriendschappen moet je daar gewoon eerlijk over kunnen communiceren (kan de ander het wel of niet aan) en elkaar gewoon respecterenquote:Op maandag 21 oktober 2013 11:11 schreef ProjSkippy het volgende:
Edit: ik zie nu pas dat je net gepost hebt Aventura, maar omdat ik mobiel zit en best een tijdje over mijn reactie gedaan heb kon ik dat niet zien. Ik laat onderstaande toch even staan, maar niet alles zou misschien nog van toepassing zijn.
---
Ik vind de reactie van Aventura een beetje onnodig belerend, maar het meeste is hierboven al gezegd. Net als of we kosten wat kost de babyshower willen en iedereen zich daar maar naar moet schikken. Zeggen we toch niet? Ik kan daarom je reactie niet helemaal plaatsen, behalve dat het misschien een soort opgekropte frustratie is?
Verder snap ik wel een beetje wat je bedoelt met dat een shower confronterend kan zijn, maar men kan zelf uitmaken wat ze willen doen, zoals Chanty bijvoorbeeld over zichzelf zegt.
Een van mijn beste vriendinnen is Droomvrouwtje. Zit al jaren in de MMM. Ik heb me heel schuldig gevoeld toen ik na een jaar zwanger werd; ik wil het ook zo graag voor haar. Ik heb in het begin daardoor haar minder bij mijn zwangerschap betrokken omdat ik voor mezelf had ingevuld dat het te confronterend was voor haar. Ze kwam echter zelf me compleet uithoren. Momenten waarop het niet ging hadden we het er gewoon niet over.
Volgens mij kan het dus ook een stuk minder zwart-wit dan jij nu doet voorkomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu heeft ze haar zinnen op een baby-schommel gezet.
Kamer hebben we wel zelf gekocht/betaald.
Nog een kwispel voor mezelf! 25w.
[ Bericht 8% gewijzigd door DJMomo op 21-10-2013 13:56:40 ]Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
Bedankt ik zal vanavond even eens wat fotos online zetten. Doe ik bijna nooit nl.quote:Op maandag 21 oktober 2013 14:19 schreef Take_A_Picture het volgende:
Flowerbox, toen ik nog Android had ging ik gewoon naar tinypic, dat werkte toen nog. Op m'n iPhone deed die het niet meer dus toen Photobucket gaan gebruiken. Die is er ook vast wel voor Android.
dat meen je nietquote:Op maandag 21 oktober 2013 14:24 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik ook niet meer, nadat ik ineens mijn kind in een topic over lelijke kindjes zag langskomen. Als ik ze nu post dan vaak in een spoiler.
maar dat was niet op fok neem ik aan. Mag hopen dat zoiets hier niet wordt toegestaan. Wat kut zegquote:Op maandag 21 oktober 2013 14:32 schreef Take_A_Picture het volgende:
Jawel. Toen werd ik ff flink in m'n bek geslagen door de realiteit dat het hier niet een besloten iets is. Dat weet en wist ik ook wel natuurlijk, maar je post toch iets in een soortvan goed vertrouwen ofzo? Ik doe nooit lastig, dan val je ook niet op en word je over het algemeen wel met rust gelaten, zo ook hier. Maar toen zag ik haar ineens in dat topic en tja. Toen werd ik even goed misselijk.
Jawel, dat was wel hier.quote:Op maandag 21 oktober 2013 14:37 schreef Kwisted het volgende:
[..]
maar dat was niet op fok neem ik aan. Mag hopen dat zoiets hier niet wordt toegestaan. Wat kut zegGelukkig weet je zelf wel beter
Dat idd. Alleen in besloten FB groepjes waar ik de mensen ken. Verder zelden tot nooit foto's.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:00 schreef Purple010 het volgende:
De reden waarom ik zelden foto's online zet en probeer terughoudend te zijn met privé informatie....
Toch vind ik dit forum leuk, er zijn zoveel mensen van goede wil!
quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:12 schreef Kimpossible het volgende:
En nog ff iets heel anders:Komt weer goed. Ook na de bevalling. Ook na een knip en pomp. Ook na een manuele placentaverwijdering in de ok. Ook na openstaande hechtingen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na 5 maanden week zwanger zijn zegt dan genoeg he![]()
Haha, ja! Thanksquote:Op maandag 21 oktober 2013 15:17 schreef Kyara het volgende:
[..]
Komt weer goed. Ook na de bevalling. Ook na een knip en pomp. Ook na een manuele placentaverwijdering in de ok. Ook na openstaande hechtingen.
Na 5 maanden week zwanger zijn zegt dan genoeg he
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat leuk dat je moeder gaat oppassen. Mijn moeder gaat ook 2 middagen doen. Ik vind het steeds specialer om echte gesprekken met mijn moeder te hebben. Omdat ik weet hoe zij zich ooit voelde in voorbereiding naar haar kind maar ook omdat ik het idee heb dat ze nu anders naar me kijkt. Kan daar best emo van worden. Hoezo had je moeder dat idee? Ivm controlfreaking?herkenbaar hier, vandaar
Oh Purple, ik had het nooit eerder en linkte het direct aan mijn bloeddruk. Hopelijk valt het mee.
Jaa laatste werkweek, zo raar. Aan de ene kant ben ik er zo enorm aan toen aan de andere kant vraag ik me af wat ik met al die vrije tijd moet.
Nou losweken van werk ben ik niet bang voor, dat komt goed.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:23 schreef Take_A_Picture het volgende:
Oh, geloof me: Dat komt helemaal goed met je vrije tijd indelen!!! Ik was ervan overtuigd dat ik me niet los kon weken van werk. Maar dag 1 van m'n verlof had ik het al losgelaten.
quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:21 schreef Mabawa. het volgende:
Ha Kim, wil je de eerlijke versie of een het komt goed verhaal??SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat leuk dat je moeder gaat oppassen. Mijn moeder gaat ook 2 middagen doen. Ik vind het steeds specialer om echte gesprekken met mijn moeder te hebben. Omdat ik weet hoe zij zich ooit voelde in voorbereiding naar haar kind maar ook omdat ik het idee heb dat ze nu anders naar me kijkt. Kan daar best emo van worden. Hoezo had je moeder dat idee? Ivm controlfreaking?herkenbaar hier, vandaar
Oh Purple, ik had het nooit eerder en linkte het direct aan mijn bloeddruk. Hopelijk valt het mee.
Jaa laatste werkweek, zo raar. Aan de ene kant ben ik er zo enorm aan toen aan de andere kant vraag ik me af wat ik met al die vrije tijd moet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Fijn he, zon oppasoma! Ik ben niet heel groot voorstander van zon vaste rol voor haar, maar ze wil zo graag. Ik weet altijd heel goed wat ik wil en ben daar ook aardig standvastig in, maar wat mij betreft wil ik hele normale dingen. Zij dacht dat ik van de extremen zou zijn en dat t meiske dus niks zou gaan mogen en dat ze zelf dagen in de keuken zou staan om maar e-nummervrije toestanden te bereiden. Ja, ik wil opletten met wat ik er in stop, maar geef dat kind alsjeblieft een boterham met jam als het zover is. En zoals ik er nu in sta wil ik ook inderdaad niet fulltime aan de Olvarit, maar dan zorg ik toch dat ze spullen in de vriezer heeft zitten? Zo heb ik heel wat dingen voor d'r weg kunnen nemen. Het raakte me best even dat ze dacht dat ik zo zou zijn, maar toen we erg op 1 lijn bleken te zitten was dat ook wel oké.
Fazzoletti, das al bijna! Nog een weekje![]()
Haha bur, ik zie het al voor me. Wel ontzettend fijn dat het dus geen gegeven is dat het tot t einde blijft hangen zo!Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:30 schreef Burdie het volgende:
@Kim ik dacht ook: dat komt nooit meer goed. Maar vanaf ergens halverwege het tweede trimester is het libido in zijn volledige glorie weer terug, met een schepje er bovenop zelfs.
Enig nadeel is dat mijn lichaam vaak niet mee wil werken, en ik regelmatig na een zwoel *ik ga vast naar boven* in slaap val.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, we hebben staanplaatsen. De kaartjes hebben we al 10 maanden in huisquote:Op maandag 21 oktober 2013 15:46 schreef DJMomo het volgende:
Zand, toen ik met 38w opeens 2 nachten in het ZH lag, ben ik het per dag gaan bekijken. Uiteindelijk nog bijna 3 weken geduurd, dat was even minder
Concert met 37w zou ik denk ik niet meer doen. Ik vond het theater afgelopen zaterdag al 'vervelend'. Kan je er wel zitten?
Dan zou ik het al helemaal niet doen. Maar goed, je kunt altijd nog van te voren besluiten. Ik vond het op het eind niet meer fijn om stukken te lopen (suup was al te ver, bij wijze) en tijd staan moet ik helemaal al niet aan denken.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nee, we hebben staanplaatsen. De kaartjes hebben we al 10 maanden in huis.
Het concert is overigens uitverkocht, dus we kunnen er vast iemand anders blij mee maken.
quote:[b]Op maandag 21 oktober 2013 15:27 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/Mabawa.[/url]
Fazz, ik neem mezelf weleens voor om op iedereen te reageren maar dat lukt echt niet hoor! Vind posts a la skippy altijd zo knap!
Nou ja! Dat vind ik dus ook echt schandalig. Kan me voorstellen dat je daar misselijk van wordt.quote:Op maandag 21 oktober 2013 14:24 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik ook niet meer, nadat ik ineens mijn kind in een topic over lelijke kindjes zag langskomen. Als ik ze nu post dan vaak in een spoiler.
Ik heb op een gegeven moment alleen afspraken aangenomen met de mededeling dat de mogelijkheid bestond dat ik het tegen die tijd moest afzeggen. En dan idd gewoon van dag tot dag bekijkenquote:Op maandag 21 oktober 2013 15:36 schreef Burdie het volgende:
Zouden jullie met 38 weken zeggen: bekijk het maar, of gewoon een verjaardagsfeestje organiseren? Of dat 'last minute' bekijken?
Hihi, voor nu is 'ie even af, ik val nog steeds in slaap.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:33 schreef Soempie het volgende:
Ik wacht even tot Skip die mega post af heeft en dan kan ik me daar grotendeels wel bij aansluiten.
Ik ga het straks goedmaken!quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:06 schreef Fazzoletti het volgende:
Ja zeg! Kom ik eindelijk weer eens langs, zeg je er niets over![]()
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 08:15 schreef ProjSkippy het volgende:
Beschrijving van ochtend van mini:
Lief dagboek,
Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik..
Hik.. Gefrustreerde schop, hik.. Gefrustreerde schop, hik.. Gefrustreerde draaibeweging, hik.. Gefrustreerde mep, hik.. Hik.. Hik, gefrustreerde beweging, hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik, gefrustreerde schop, hik.
Einde
Pauze
Pauze
Blije mini-jompel in buik
Pauze
Pauze
Pauze
Hik..Hik..
Hik..
Hik..
Hik..
Hik..
Hik..
Hik..
![]()
Lief dagboek,
Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik..
Hik..Hik..
Hik..
Hik..
Hik..
Hik..
Hik..
Hik..
![]()
Lief dagboek,
Hik.. Gefrustreerde schop, hik.. Gefrustreerde schop, hik.. Gefrustreerde draaibeweging, hik.. Gefrustreerde mep, hik.. Hik.. Hik, gefrustreerde beweging, hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik, gefrustreerde schop, hik.
Einde
Pauze
Pauze
Blije mini-jompel in buik
Pauze
Pauze
Pauze
Hik..Hik..
Hik..
Hik..
Hik..
Hik..
Hik..
Hik..
![]()
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:41 schreef Burdie het volgende:
Baby valt door de 'deining' vanzelf weer in slaap hoor RFR.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:41 schreef Burdie het volgende:
Baby valt door de 'deining' vanzelf weer in slaap hoor RFR.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |