abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132385338
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 07:45 schreef Purple010 het volgende:

[..]

Goed dat je dit aangeeft. Al probeer ik er bij vriendinnen waarvan ik het weet altijd rekening mee te houden en vice versa, maar je weet t nooit van iedereen.
Ik vind het een beetje overdreven om daarom geen babyshower te geven. :@ *ontlurkt* stel dat ik over een jaar nog niet zwanger ben een het dus niet allemaal vanzelf gaat, dan kan ik toch nog wel een feestje vieren voor een vriendin? Met kindvrijen al helemaal, je gaat er toch heen voor de vriendin en niet voor de baby? *herlurkt*
Kwak
  maandag 21 oktober 2013 @ 10:18:43 #202
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_132385992
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 06:34 schreef Aventura het volgende:
Over babyshower, misschien sta je er niet bij stil maar een kind krijgen is niet voor iedereen een wens, of weggelegd. Ik zal er nooit een krijgen, teveel wannabe- zwangeren in een medisch traject of bewust kindervrijen. Niet iedereen vindt babygedoe leuk!
maar het gaat toch niet om de kindvrijen of om de mensen waarbij het niet lukt? Ik vind dit echt een beetje raar. :@
Je mag dus niet blij een feestje krijgen omdat je wél kiest voor nieuw leven en dat het óók nog gelukt is? Júist mensen waarbij het moeilijker gaat zouden toch blij voor je zijn dat jij dat traject niet door hoeft?
Ik heb een bewust kindvrije vriendin die gewoon altijd blij voor mij is geweest en ook kadootjes kocht enzo.

Net als dat ik totaal begrijp dat zij niet voor kinderen kiest. En de vriendinnen waarbij het niet vanzelf gaat zijn altijd blij voor me geweest. Net als ik met hen meeleef vanwege hun traject.

Desondanks heb ik geen babyshower gedaan. Mij te amerikaans.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_132386304
Diegene die het voor.mij heeft georganiseerd zit zelf ook in de mmm. Gelukkig heeft ze zich daar niet door laten leiden en haar stinkende best voor me gedaan. Ze houdt van me en is dolblij voor ons. Ondanks dat ik er zelf echt niet om zou vragen en er vooraf niet echt behoefte aan had of overna had gedacht vond ik het echt heel leuk. Zelf mn moeder zei dat als ze die ochtend had gevraagd of ik een babyshower wilde hebben ik waarschijnlijk hard nee had gezegd. :D want te amerikaans, nep en hysterisch ofzo :')

Zoals ik al zei zou ik er zelf niet om vragen maar misschien kan je (8> een balletje opgooien bij vriendinnen ofzo?
pi_132386391
Het is toch gewoon bedoeld als leuk feestje? En de kindlozen (wel of niet eigen keuze) kunnen toch gewoon blij zijn voor hun vriendin?
Want als de baby dan geboren is, dan stuur je die toch ook gewoon een kaart en komen ze toch ook gewoon op kraamvisite? Of nodig je die dan niet uit omdat het voor hen weleens pijnlijk zou kunnen zijn dat jij wel kunt babysnuiven en zij niet?
Tralalalaaa
  maandag 21 oktober 2013 @ 10:51:39 #205
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_132386738
Zooo ik ben ook weer bijgelezen :)

Babyshower, nou die zie ik hier ook nog niet komen. Zijn zowel ik als mijn vriendinnen niet het type voor. Hoewel een feestje altijd leuk is maar met al die cadeautjes en zo, ik zou me wel bezwaard voelen :@ Heb liever gewoon een kraamcadeautje al de kleine er is.

Heb zelfs natuurlijk een tijd erover gedaan om zwanger te raken en echt wel periodes gehad dat ik het zwaar vond om geconfronteerd te worden met zwangeren, babies en kleine kinderen. Niet omdat ik het anderen niet gun, en al helemaal mijn beste vriendin gun ik het enorm en vind het ook mooi om naar ze te kijken als little happy familie O+. Maar tegelijkertijd zijn er momenten geweest dat het zoveel pijn deed omdat mijn eigen verlangen zo enorm groot was... Lastig uit te leggen, maar vooral na de miskraam heb ik het even echt moeilijk gehad daarmee.

Ik heb bv de eerste verjaardag van het tweede dochtertje van mijn vriendin overgeslagen en ook uitgelegd waarom en daar had ze alle begrip voor. Ik kan me voorstellen dat als al mijn vriendinnen babyshowers zouden hebben gehouden, ik wellicht ook af en toe een babyshower geskipped zou hebben. Overigens waren het voor mij echt momenten dat het te gefronterend was, met name als je zelf weer een tegenslag had gehad. En uiteindelijk had ik de uitknop wat die emoties aangaat ook wel gevonden.

Ik vind dat iedereen voor zichzelf moet bepalen of ie naar een babyshower wil, dus als je daar behoefte aan het, lekker organiseren :Y

Gisteren 6 wk *O* En vandaag voor het eerst gepiest voor MVM O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_132386785
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 09:24 schreef Cocotrimonium het volgende:
TAP, zal sel loslopen met die varkenshaas :Y

Hilzillah, ik vind de vergelijking niet echt kloppen :D Al snap ik wel wat je bedoelt.

En je zou overigens hetzelfde kunnen zeggen over die babyshower: it aint all about you. Je bent zwanger, de meeste van je vrienden zullen daar ook zonder babyshower niet aan voorbij gaan. Plus, je hebt straks ook nog de kraamperiode waarin men over het algemeen heel lief is voor je en langs komt en alles. Oftewel: aandacht heeft voor jou (en de mini). Oh, en gedurende je zwangerschap zul je er vast ook vaak zat over (kunnen) praten met je vrienden. Dus waarom wil 'jij' ook nog die babyshower?

Mij maakt het persoonlijk niet uit hoor. Om het maar niet te organiseren omdat sommige mensen dat misschien niet tof vinden, gaat ook weer wat ver.

Ik zou het gewoon zelf organiseren als ik het zo leuk vond :Y en niemand anders deed het.
Omdad de bovenstaande reacties. Het is iets leuks, dat moet gevierd worden. En ja, ze zijn ook lief voor je in je kraamtijd. Maar dat feestje is een plus.
pi_132386937
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 10:53 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Omdad de bovenstaande reacties. Het is iets leuks, dat moet gevierd worden. En ja, ze zijn ook lief voor je in je kraamtijd. Maar dat feestje is een plus.
Het was een retorische vraag. Verwachtte geen echt antwoord :)

Het 'moet' gevierd worden. Waarom zou dat moeten? Sommige mensen vinden het feestje een plus, anderen vinden het niks (waaronder ikzelf, snap niet wat ik met nog meer cadeautjes moet). Dan zou ik persoonlijk liever mn beste vrienden meenemen op een high tea O+ Of een genderparty geven om het geslacht bekend te maken :)

Maar nogmaals, mij maakt het persoonlijk niet uit hoor :D Doen waar je blij van wordt. En ik snap heus waarom mensen wel zo'n feestje zouden willen (vandaar retorische vraag), maar het is nu eenmaal wél weer iets waarbij alles om jou -als zwangere- draait. Vandaar de vergelijking met de niet alles draait om jou opmerking :s)
  maandag 21 oktober 2013 @ 11:03:03 #208
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_132387001
Ik geef alleen maar aan hoe het in mijn situatie zit. En wie weet kan dit bij anderen ook de reden zijn waarom er geen shower komt. Natuurlijk gunnen mijn vriendinnen me mijn babygeluk. Ze waren er allemaal in de kraamweken en stuurden kaartjes, cadeautjes etc. Maar ik weet gewoon dat geen van hen behoefte had aan een uitbundig feest voorafgaand aan de bevalling. Ik snap het wel. Neemt niet weg dat ik het getut en samen afwachten niet heb gemist. Ik denk dan soms, jij wilt vast ook dat ik belangstelling toon als het bij jou ooit nog eens zo ver mag komen. Maar goed, ik prijs mezelf maar gelukkig dat ik moeder heb mogen worden en sta als eerste klaar als een van mijn vriendinnen toch zwanger is :)
  maandag 21 oktober 2013 @ 11:11:33 #209
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_132387181
Edit: ik zie nu pas dat je net gepost hebt Aventura, maar omdat ik mobiel zit en best een tijdje over mijn reactie gedaan heb kon ik dat niet zien. Ik laat onderstaande toch even staan, maar niet alles zou misschien nog van toepassing zijn. :*

---

Ik vind de reactie van Aventura een beetje onnodig belerend, maar het meeste is hierboven al gezegd. Net als of we kosten wat kost de babyshower willen en iedereen zich daar maar naar moet schikken. Zeggen we toch niet? Ik kan daarom je reactie niet helemaal plaatsen, behalve dat het misschien een soort opgekropte frustratie is?

Verder snap ik wel een beetje wat je bedoelt met dat een shower confronterend kan zijn, maar men kan zelf uitmaken wat ze willen doen, zoals Chanty bijvoorbeeld over zichzelf zegt.

Een van mijn beste vriendinnen is Droomvrouwtje. Zit al jaren in de MMM. Ik heb me heel schuldig gevoeld toen ik na een jaar zwanger werd; ik wil het ook zo graag voor haar. Ik heb in het begin daardoor haar minder bij mijn zwangerschap betrokken omdat ik voor mezelf had ingevuld dat het te confronterend was voor haar. Ze kwam echter zelf me compleet uithoren O+. Momenten waarop het niet ging hadden we het er gewoon niet over.

Volgens mij kan het dus ook een stuk minder zwart-wit dan jij nu doet voorkomen.

[ Bericht 8% gewijzigd door ProjSkippy op 21-10-2013 11:17:06 ]
  maandag 21 oktober 2013 @ 11:18:34 #210
52229 Chanty
pi_132387318
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 11:11 schreef ProjSkippy het volgende:
Edit: ik zie nu pas dat je net gepost hebt Aventura, maar omdat ik mobiel zit en best een tijdje over mijn reactie gedaan heb kon ik dat niet zien. Ik laat onderstaande toch even staan, maar niet alles zou misschien nog van toepassing zijn. :*

---

Ik vind de reactie van Aventura een beetje onnodig belerend, maar het meeste is hierboven al gezegd. Net als of we kosten wat kost de babyshower willen en iedereen zich daar maar naar moet schikken. Zeggen we toch niet? Ik kan daarom je reactie niet helemaal plaatsen, behalve dat het misschien een soort opgekropte frustratie is?

Verder snap ik wel een beetje wat je bedoelt met dat een shower confronterend kan zijn, maar men kan zelf uitmaken wat ze willen doen, zoals Chanty bijvoorbeeld over zichzelf zegt.

Een van mijn beste vriendinnen is Droomvrouwtje. Zit al jaren in de MMM. Ik heb me heel schuldig gevoeld toen ik na een jaar zwanger werd; ik wil het ook zo graag voor haar. Ik heb in het begin daardoor haar minder bij mijn zwangerschap betrokken omdat ik voor mezelf had ingevuld dat het te confronterend was voor haar. Ze kwam echter zelf me compleet uithoren O+. Momenten waarop het niet ging hadden we het er gewoon niet over.

Volgens mij kan het dus ook een stuk minder zwart-wit dan jij nu doet voorkomen.
In goede vriendschappen moet je daar gewoon eerlijk over kunnen communiceren (kan de ander het wel of niet aan) en elkaar gewoon respecteren :) En diegenen waarmee je niet goed hierover kunt communiceren zijn waarschijnlijk niet die goede vriendinnen die je op je babyshower wilt.
pi_132387513
Ik heb weer een sticker verdiend *O* Bloeddruk prachtig, groei conform en beeb in stuit. Dat is wel echt haar favoriete ligging heb ik al gemerkt, terwijl grote zus juist altijd met het hoofd naar beneden lag. Lekker trampolinespringen op m'n blaas :')

Babyshower, mwah, doe me liever gewoon lekker thee met brownies met vriendinnen. Ieder z'n ding ;)
pi_132387515
Tja, het ligt maar net aan je omgeving... Mijn vriendinnen hebben deels wel en deels - al dan niet ongewild - geen kinderen, maar ik heb geen babyshower gehad. En hoewel ik het eigenlijk nogal Amerikaans en vaak overdreven vind, had ik het toch heel leuk gevonden als iemand zoiets voor me geregeld had (like duh, wie niet?). Tegen beter weten in hoopte ik mijn hormonen wel een beetje op een babyshower, kraammand of verlofpakket, maar ik wist eigenlijk wel dat mijn omgeving daar niet aan zou denken -O-

Om een babyshower vragen zou ik zelf nooit doen, dat is mijn eer te na. Maar als je dat leuk vindt, dan zou ik zelf gewoon iets regelen. Zo van: nu heb ik nog even de tijd voor jullie.

En tuurlijk kan zoiets confronterend zijn voor de ongewild kinderlozen, maar jeetje, dat gebeurt wel vaker. Een bruiloft is ook shit als je relatie voorbij is of als je al lang single bent. Maar moet iemand dan maar niet trouwen of je niet uitnodigen?! Als het echt zo pijnlijk is, dan kun je altijd besluiten om niet te gaan. Zoiets vergt soms het begrip van de een (de kindloze) en soms van de ander (de zwangere).
  maandag 21 oktober 2013 @ 11:48:35 #213
52229 Chanty
pi_132388124
Ik zit te huilen bij het lezen en zien van deze site :'( :') O+
Gelukkig zit ik alleen op mijn werk :')

http://www.babybytes.nl/Zwangerschap/kalender/week/6
  maandag 21 oktober 2013 @ 12:42:39 #214
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_132389642
Hoi!

Tap, niet te onzeker worden van mijn nare verhaal hoor! Varkenshaas is niet zo heel erg meen ik. Ik bestel voor de zekerheid ook alleen witvis of dat soort dingen, maar maak jezelf niet gek met gedane zaken! :*

Mooi he chanty O+ dat gebeurt in jouw lijf!

Wup een sticker! *O*

En voor alle wisseldagen en mijlpalen die in het babyshowergedruis verloren zijn gegaan ook nog even n dikke jompel *O*.

Over die babyshowers; ik heb al meerdere showers georganiseerd voor vriendinnetjes. Ja, het is Amerikaans,maar bovenal is het wmb een mooie gelegenheid om de zwangere even in het zonnetje te zetten en gezellig met elkaar samen te zijn. Theetje, koekje, kletsen, dat verhaal. Ik vind ook niet dat ongewenste kinderloosheid zon gezellig samenzijn moet of mag overschaduwen. Natuurlijk is dat heel taai en een groot verdriet, maar voor alles is een plaats en tijd. Ook voor dat grote verdriet. Voor mijn part belt iemand me daarover midden in de nacht, maar zon shower is een gezelligheidsding, waarbij andere dingen belangrijk zijn . Hoewel ik heus de pijn begrijp en ik het net zo goed zou begrijpen als iemand dan niet komt. Maar om het daarvoor te laten? Nee. Gewoon nee. Net wat er al gezegd wordt, een huwelijk kan ook ontzettend confronterend zijn.

Verder hier ook wisseldag! 19 weken alweer. En net opgegeven voor zwangerschapsyoga, dat begint half november weer en tegen die tijd verwacht ik m'n paardrijdkunsten toch echt wel noodgedwongen in de ijskast te moeten parkeren. Ik ben benieuwd!

Gister ging Anouk niet door, dat was een aardige domper. Maar om dat leed wat te kunnen verzachten heb ik kleertjes gekocht. Veel te zoete, kleine meisjeskleren. Dat had ik nog niet gedaan. Kijk nou! O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_132389746
Och Kim, wat leuk!

Verder: babyshower is niet heul erg aan mijn besteed. Leuk als anderen zich willen uitleven, maar van mij hoeft het niet. Zie het ook niet gebeuren, is niet gebruikelijk in de omgeving.

De rest: vergeten. :@
Ohja, iets over kado's van oma's. Bij Sjaak kregen we elke maand een kadootje van mijn moeder. Kon klein zijn, kon groot zijn. Zo hebben we oa de kinderwagen, een eetstoel en de babyfoon gekregen. Maar ook een speeltje ofzo. Dit keer was het vermeldenswaardigste deze:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nu heeft ze haar zinnen op een baby-schommel gezet.

Kamer hebben we wel zelf gekocht/betaald.

Nog een kwispel voor mezelf! 25w.

[ Bericht 8% gewijzigd door DJMomo op 21-10-2013 13:56:40 ]
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  maandag 21 oktober 2013 @ 12:51:47 #216
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132389859
Je plaatje werkt niet Mo.
-edit: nu wel, wat een tof ding O+!

*O* voor je kwispel!

Mijn hormonen zijn blij, de eerste muur in de babykamer is behangen O+. Wat een rotklus was dat ook alweer... Mijn bekken is nu wat minder blij, maar soit :P.
KuikenGuppy
pi_132390105
MoMo, wat een tof ding! :D O+ En hurray voor de 25 weken *O*

Burdie, zelf behangen? Goed bezig :Y Hormonen kunnen gekke dingen met je doen. Ik stond de dag voordat mijn bevalling begon nog een deur te verven :+
  maandag 21 oktober 2013 @ 13:05:48 #218
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132390238
Ja, zelf gedaan. Gisteren samen met mijn man een begin gemaakt en vandaag de laatste paar banen erop gedaan. Gisteren heb ik met moeite mijn huilen (van frustratie - het wordt namelijk never nooit zo mooi en strak als ik eigenlijk wil) in kunnen houden, hormonen :').
We hebben nog flink wat te klussen en willen het graag zsm maar iig voor kerst af hebben.
KuikenGuppy
pi_132390854
oh, goed bezig Burd! trots op je werk!?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  maandag 21 oktober 2013 @ 13:30:31 #220
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132391118
Misschien als het af is, vooralsnog zie ik vooral wat er beter had gekund :')
KuikenGuppy
pi_132391416
Kimmetje! Dat linkerpakje van Lief had peuter ook, die is echt te schattig!!!!! (de rest vind ik ook erg leuk hoor!)

En wat betreft je verhaal over die toxo, ja weetje 's nachts wordt alles veel groter en erger in m'n hoofd dan overdag. En dan g ik ineens weer terug in de tijd naar het moment van m'n miskraam en dan volgt er een vleug paniek van, oh god wat heb ik gedaan. Maargoed. Ik ga er gewoon van uit dat die varkenshaas verhit genoeg is geweest en dat m'n guppie het blijft doen. Maar ik ben wel een beetje geschrokken en schrap varkenshaas gewoon uit m'n menu. Simple. Over 7 maanden kan ik me weer helemaal volvreten aan de carpaccio en biefstuk en dus ook varkenshaas. Geen man over boord. Gebakken vis is ook lekker ;)

MoMo wat een gaaf ding!

Ik wil peuter haar kamer gaan klaarmaken. Dan kan ze ook in een groter bedje gaan liggen. Maar haar nieuwe kamer is nu nog computerkamer en ben een beetje afhankelijk van m'n man, die heeft daar z'n administratie van zijn bedrijf en zijn computer. Nouja het is vast en zeker voor volgend jaar mei klaar ;) Ik wil dat ze in maart of april al overgaat naar haar nieuwe kamer, dan is ze dat al gewend voordat gup haar oude kamer inneemt.
Tralalalaaa
pi_132392175
plaatje was nogal in your face hier, dus heb hem even gespoilerd.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_132392323
Kim, wat een leuke kleertjes! Ik moet nog een eerste pakje hebben maar geen idee wat ik wil.

Babyshowers zijn aan mij niet besteed. Ik hou er niet van om in de belangstelling te staan.

Even weer een noob vraag; welke androidapp kan ik het beste gebruiken om fotos op fok! te zetten?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_132393032
Dit weekend de familie verteld dat ik weer zwanger ben en leuke lieve reacties gehad :)
Vanavond nog aan mijn vriendinnen vertellen, heb er zin in.

Ik ben nog steeds vaak misselijk, maar het lijkt iets of wat af te nemen. Borsten worden wel wat gevoeliger ook. En gisteren echt heel hard moeten huilen om de film 'epic' wat eigenlijk helemaal geen verdrietige film is. T liep gewoon zo mooi af :')
Oftewel ik voel me op en top zwanger O+
pi_132393100
Flowerbox, toen ik nog Android had ging ik gewoon naar tinypic, dat werkte toen nog. Op m'n iPhone deed die het niet meer dus toen Photobucket gaan gebruiken. Die is er ook vast wel voor Android.
Tralalalaaa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')