Ik vind het een beetje overdreven om daarom geen babyshower te geven.quote:Op maandag 21 oktober 2013 07:45 schreef Purple010 het volgende:
[..]
Goed dat je dit aangeeft. Al probeer ik er bij vriendinnen waarvan ik het weet altijd rekening mee te houden en vice versa, maar je weet t nooit van iedereen.
maar het gaat toch niet om de kindvrijen of om de mensen waarbij het niet lukt? Ik vind dit echt een beetje raar.quote:Op maandag 21 oktober 2013 06:34 schreef Aventura het volgende:
Over babyshower, misschien sta je er niet bij stil maar een kind krijgen is niet voor iedereen een wens, of weggelegd. Ik zal er nooit een krijgen, teveel wannabe- zwangeren in een medisch traject of bewust kindervrijen. Niet iedereen vindt babygedoe leuk!
Omdad de bovenstaande reacties. Het is iets leuks, dat moet gevierd worden. En ja, ze zijn ook lief voor je in je kraamtijd. Maar dat feestje is een plus.quote:Op maandag 21 oktober 2013 09:24 schreef Cocotrimonium het volgende:
TAP, zal sel loslopen met die varkenshaas
Hilzillah, ik vind de vergelijking niet echt kloppenAl snap ik wel wat je bedoelt.
En je zou overigens hetzelfde kunnen zeggen over die babyshower: it aint all about you. Je bent zwanger, de meeste van je vrienden zullen daar ook zonder babyshower niet aan voorbij gaan. Plus, je hebt straks ook nog de kraamperiode waarin men over het algemeen heel lief is voor je en langs komt en alles. Oftewel: aandacht heeft voor jou (en de mini). Oh, en gedurende je zwangerschap zul je er vast ook vaak zat over (kunnen) praten met je vrienden. Dus waarom wil 'jij' ook nog die babyshower?
Mij maakt het persoonlijk niet uit hoor. Om het maar niet te organiseren omdat sommige mensen dat misschien niet tof vinden, gaat ook weer wat ver.
Ik zou het gewoon zelf organiseren als ik het zo leuk vonden niemand anders deed het.
Het was een retorische vraag. Verwachtte geen echt antwoordquote:Op maandag 21 oktober 2013 10:53 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Omdad de bovenstaande reacties. Het is iets leuks, dat moet gevierd worden. En ja, ze zijn ook lief voor je in je kraamtijd. Maar dat feestje is een plus.
In goede vriendschappen moet je daar gewoon eerlijk over kunnen communiceren (kan de ander het wel of niet aan) en elkaar gewoon respecterenquote:Op maandag 21 oktober 2013 11:11 schreef ProjSkippy het volgende:
Edit: ik zie nu pas dat je net gepost hebt Aventura, maar omdat ik mobiel zit en best een tijdje over mijn reactie gedaan heb kon ik dat niet zien. Ik laat onderstaande toch even staan, maar niet alles zou misschien nog van toepassing zijn.
---
Ik vind de reactie van Aventura een beetje onnodig belerend, maar het meeste is hierboven al gezegd. Net als of we kosten wat kost de babyshower willen en iedereen zich daar maar naar moet schikken. Zeggen we toch niet? Ik kan daarom je reactie niet helemaal plaatsen, behalve dat het misschien een soort opgekropte frustratie is?
Verder snap ik wel een beetje wat je bedoelt met dat een shower confronterend kan zijn, maar men kan zelf uitmaken wat ze willen doen, zoals Chanty bijvoorbeeld over zichzelf zegt.
Een van mijn beste vriendinnen is Droomvrouwtje. Zit al jaren in de MMM. Ik heb me heel schuldig gevoeld toen ik na een jaar zwanger werd; ik wil het ook zo graag voor haar. Ik heb in het begin daardoor haar minder bij mijn zwangerschap betrokken omdat ik voor mezelf had ingevuld dat het te confronterend was voor haar. Ze kwam echter zelf me compleet uithoren. Momenten waarop het niet ging hadden we het er gewoon niet over.
Volgens mij kan het dus ook een stuk minder zwart-wit dan jij nu doet voorkomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu heeft ze haar zinnen op een baby-schommel gezet.
Kamer hebben we wel zelf gekocht/betaald.
Nog een kwispel voor mezelf! 25w.
[ Bericht 8% gewijzigd door DJMomo op 21-10-2013 13:56:40 ]Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |