Ik vind het een beetje overdreven om daarom geen babyshower te geven.quote:Op maandag 21 oktober 2013 07:45 schreef Purple010 het volgende:
[..]
Goed dat je dit aangeeft. Al probeer ik er bij vriendinnen waarvan ik het weet altijd rekening mee te houden en vice versa, maar je weet t nooit van iedereen.
maar het gaat toch niet om de kindvrijen of om de mensen waarbij het niet lukt? Ik vind dit echt een beetje raar.quote:Op maandag 21 oktober 2013 06:34 schreef Aventura het volgende:
Over babyshower, misschien sta je er niet bij stil maar een kind krijgen is niet voor iedereen een wens, of weggelegd. Ik zal er nooit een krijgen, teveel wannabe- zwangeren in een medisch traject of bewust kindervrijen. Niet iedereen vindt babygedoe leuk!
Omdad de bovenstaande reacties. Het is iets leuks, dat moet gevierd worden. En ja, ze zijn ook lief voor je in je kraamtijd. Maar dat feestje is een plus.quote:Op maandag 21 oktober 2013 09:24 schreef Cocotrimonium het volgende:
TAP, zal sel loslopen met die varkenshaas
Hilzillah, ik vind de vergelijking niet echt kloppenAl snap ik wel wat je bedoelt.
En je zou overigens hetzelfde kunnen zeggen over die babyshower: it aint all about you. Je bent zwanger, de meeste van je vrienden zullen daar ook zonder babyshower niet aan voorbij gaan. Plus, je hebt straks ook nog de kraamperiode waarin men over het algemeen heel lief is voor je en langs komt en alles. Oftewel: aandacht heeft voor jou (en de mini). Oh, en gedurende je zwangerschap zul je er vast ook vaak zat over (kunnen) praten met je vrienden. Dus waarom wil 'jij' ook nog die babyshower?
Mij maakt het persoonlijk niet uit hoor. Om het maar niet te organiseren omdat sommige mensen dat misschien niet tof vinden, gaat ook weer wat ver.
Ik zou het gewoon zelf organiseren als ik het zo leuk vonden niemand anders deed het.
Het was een retorische vraag. Verwachtte geen echt antwoordquote:Op maandag 21 oktober 2013 10:53 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Omdad de bovenstaande reacties. Het is iets leuks, dat moet gevierd worden. En ja, ze zijn ook lief voor je in je kraamtijd. Maar dat feestje is een plus.
In goede vriendschappen moet je daar gewoon eerlijk over kunnen communiceren (kan de ander het wel of niet aan) en elkaar gewoon respecterenquote:Op maandag 21 oktober 2013 11:11 schreef ProjSkippy het volgende:
Edit: ik zie nu pas dat je net gepost hebt Aventura, maar omdat ik mobiel zit en best een tijdje over mijn reactie gedaan heb kon ik dat niet zien. Ik laat onderstaande toch even staan, maar niet alles zou misschien nog van toepassing zijn.
---
Ik vind de reactie van Aventura een beetje onnodig belerend, maar het meeste is hierboven al gezegd. Net als of we kosten wat kost de babyshower willen en iedereen zich daar maar naar moet schikken. Zeggen we toch niet? Ik kan daarom je reactie niet helemaal plaatsen, behalve dat het misschien een soort opgekropte frustratie is?
Verder snap ik wel een beetje wat je bedoelt met dat een shower confronterend kan zijn, maar men kan zelf uitmaken wat ze willen doen, zoals Chanty bijvoorbeeld over zichzelf zegt.
Een van mijn beste vriendinnen is Droomvrouwtje. Zit al jaren in de MMM. Ik heb me heel schuldig gevoeld toen ik na een jaar zwanger werd; ik wil het ook zo graag voor haar. Ik heb in het begin daardoor haar minder bij mijn zwangerschap betrokken omdat ik voor mezelf had ingevuld dat het te confronterend was voor haar. Ze kwam echter zelf me compleet uithoren. Momenten waarop het niet ging hadden we het er gewoon niet over.
Volgens mij kan het dus ook een stuk minder zwart-wit dan jij nu doet voorkomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu heeft ze haar zinnen op een baby-schommel gezet.
Kamer hebben we wel zelf gekocht/betaald.
Nog een kwispel voor mezelf! 25w.
[ Bericht 8% gewijzigd door DJMomo op 21-10-2013 13:56:40 ]Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
Bedankt ik zal vanavond even eens wat fotos online zetten. Doe ik bijna nooit nl.quote:Op maandag 21 oktober 2013 14:19 schreef Take_A_Picture het volgende:
Flowerbox, toen ik nog Android had ging ik gewoon naar tinypic, dat werkte toen nog. Op m'n iPhone deed die het niet meer dus toen Photobucket gaan gebruiken. Die is er ook vast wel voor Android.
dat meen je nietquote:Op maandag 21 oktober 2013 14:24 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik ook niet meer, nadat ik ineens mijn kind in een topic over lelijke kindjes zag langskomen. Als ik ze nu post dan vaak in een spoiler.
maar dat was niet op fok neem ik aan. Mag hopen dat zoiets hier niet wordt toegestaan. Wat kut zegquote:Op maandag 21 oktober 2013 14:32 schreef Take_A_Picture het volgende:
Jawel. Toen werd ik ff flink in m'n bek geslagen door de realiteit dat het hier niet een besloten iets is. Dat weet en wist ik ook wel natuurlijk, maar je post toch iets in een soortvan goed vertrouwen ofzo? Ik doe nooit lastig, dan val je ook niet op en word je over het algemeen wel met rust gelaten, zo ook hier. Maar toen zag ik haar ineens in dat topic en tja. Toen werd ik even goed misselijk.
Jawel, dat was wel hier.quote:Op maandag 21 oktober 2013 14:37 schreef Kwisted het volgende:
[..]
maar dat was niet op fok neem ik aan. Mag hopen dat zoiets hier niet wordt toegestaan. Wat kut zegGelukkig weet je zelf wel beter
Dat idd. Alleen in besloten FB groepjes waar ik de mensen ken. Verder zelden tot nooit foto's.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:00 schreef Purple010 het volgende:
De reden waarom ik zelden foto's online zet en probeer terughoudend te zijn met privé informatie....
Toch vind ik dit forum leuk, er zijn zoveel mensen van goede wil!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:12 schreef Kimpossible het volgende:
En nog ff iets heel anders:Komt weer goed. Ook na de bevalling. Ook na een knip en pomp. Ook na een manuele placentaverwijdering in de ok. Ook na openstaande hechtingen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na 5 maanden week zwanger zijn zegt dan genoeg he![]()
Haha, ja! Thanksquote:Op maandag 21 oktober 2013 15:17 schreef Kyara het volgende:
[..]
Komt weer goed. Ook na de bevalling. Ook na een knip en pomp. Ook na een manuele placentaverwijdering in de ok. Ook na openstaande hechtingen.
Na 5 maanden week zwanger zijn zegt dan genoeg he
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat leuk dat je moeder gaat oppassen. Mijn moeder gaat ook 2 middagen doen. Ik vind het steeds specialer om echte gesprekken met mijn moeder te hebben. Omdat ik weet hoe zij zich ooit voelde in voorbereiding naar haar kind maar ook omdat ik het idee heb dat ze nu anders naar me kijkt. Kan daar best emo van worden. Hoezo had je moeder dat idee? Ivm controlfreaking?herkenbaar hier, vandaar
Oh Purple, ik had het nooit eerder en linkte het direct aan mijn bloeddruk. Hopelijk valt het mee.
Jaa laatste werkweek, zo raar. Aan de ene kant ben ik er zo enorm aan toen aan de andere kant vraag ik me af wat ik met al die vrije tijd moet.
Nou losweken van werk ben ik niet bang voor, dat komt goed.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:23 schreef Take_A_Picture het volgende:
Oh, geloof me: Dat komt helemaal goed met je vrije tijd indelen!!! Ik was ervan overtuigd dat ik me niet los kon weken van werk. Maar dag 1 van m'n verlof had ik het al losgelaten.
quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:21 schreef Mabawa. het volgende:
Ha Kim, wil je de eerlijke versie of een het komt goed verhaal??SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat leuk dat je moeder gaat oppassen. Mijn moeder gaat ook 2 middagen doen. Ik vind het steeds specialer om echte gesprekken met mijn moeder te hebben. Omdat ik weet hoe zij zich ooit voelde in voorbereiding naar haar kind maar ook omdat ik het idee heb dat ze nu anders naar me kijkt. Kan daar best emo van worden. Hoezo had je moeder dat idee? Ivm controlfreaking?herkenbaar hier, vandaar
Oh Purple, ik had het nooit eerder en linkte het direct aan mijn bloeddruk. Hopelijk valt het mee.
Jaa laatste werkweek, zo raar. Aan de ene kant ben ik er zo enorm aan toen aan de andere kant vraag ik me af wat ik met al die vrije tijd moet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Fijn he, zon oppasoma! Ik ben niet heel groot voorstander van zon vaste rol voor haar, maar ze wil zo graag. Ik weet altijd heel goed wat ik wil en ben daar ook aardig standvastig in, maar wat mij betreft wil ik hele normale dingen. Zij dacht dat ik van de extremen zou zijn en dat t meiske dus niks zou gaan mogen en dat ze zelf dagen in de keuken zou staan om maar e-nummervrije toestanden te bereiden. Ja, ik wil opletten met wat ik er in stop, maar geef dat kind alsjeblieft een boterham met jam als het zover is. En zoals ik er nu in sta wil ik ook inderdaad niet fulltime aan de Olvarit, maar dan zorg ik toch dat ze spullen in de vriezer heeft zitten? Zo heb ik heel wat dingen voor d'r weg kunnen nemen. Het raakte me best even dat ze dacht dat ik zo zou zijn, maar toen we erg op 1 lijn bleken te zitten was dat ook wel oké.
Fazzoletti, das al bijna! Nog een weekje![]()
Haha bur, ik zie het al voor me. Wel ontzettend fijn dat het dus geen gegeven is dat het tot t einde blijft hangen zo!Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:30 schreef Burdie het volgende:
@Kim ik dacht ook: dat komt nooit meer goed. Maar vanaf ergens halverwege het tweede trimester is het libido in zijn volledige glorie weer terug, met een schepje er bovenop zelfs.
Enig nadeel is dat mijn lichaam vaak niet mee wil werken, en ik regelmatig na een zwoel *ik ga vast naar boven* in slaap val.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, we hebben staanplaatsen. De kaartjes hebben we al 10 maanden in huisquote:Op maandag 21 oktober 2013 15:46 schreef DJMomo het volgende:
Zand, toen ik met 38w opeens 2 nachten in het ZH lag, ben ik het per dag gaan bekijken. Uiteindelijk nog bijna 3 weken geduurd, dat was even minder
Concert met 37w zou ik denk ik niet meer doen. Ik vond het theater afgelopen zaterdag al 'vervelend'. Kan je er wel zitten?
Dan zou ik het al helemaal niet doen. Maar goed, je kunt altijd nog van te voren besluiten. Ik vond het op het eind niet meer fijn om stukken te lopen (suup was al te ver, bij wijze) en tijd staan moet ik helemaal al niet aan denken.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nee, we hebben staanplaatsen. De kaartjes hebben we al 10 maanden in huis.
Het concert is overigens uitverkocht, dus we kunnen er vast iemand anders blij mee maken.
quote:[b]Op maandag 21 oktober 2013 15:27 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/Mabawa.[/url]
Fazz, ik neem mezelf weleens voor om op iedereen te reageren maar dat lukt echt niet hoor! Vind posts a la skippy altijd zo knap!
Nou ja! Dat vind ik dus ook echt schandalig. Kan me voorstellen dat je daar misselijk van wordt.quote:Op maandag 21 oktober 2013 14:24 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik ook niet meer, nadat ik ineens mijn kind in een topic over lelijke kindjes zag langskomen. Als ik ze nu post dan vaak in een spoiler.
Ik heb op een gegeven moment alleen afspraken aangenomen met de mededeling dat de mogelijkheid bestond dat ik het tegen die tijd moest afzeggen. En dan idd gewoon van dag tot dag bekijkenquote:Op maandag 21 oktober 2013 15:36 schreef Burdie het volgende:
Zouden jullie met 38 weken zeggen: bekijk het maar, of gewoon een verjaardagsfeestje organiseren? Of dat 'last minute' bekijken?
Hihi, voor nu is 'ie even af, ik val nog steeds in slaap.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:33 schreef Soempie het volgende:
Ik wacht even tot Skip die mega post af heeft en dan kan ik me daar grotendeels wel bij aansluiten.
Ik ga het straks goedmaken!quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:06 schreef Fazzoletti het volgende:
Ja zeg! Kom ik eindelijk weer eens langs, zeg je er niets over![]()
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 08:15 schreef ProjSkippy het volgende:
Beschrijving van ochtend van mini:
Lief dagboek,
Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik..
Hik.. Gefrustreerde schop, hik.. Gefrustreerde schop, hik.. Gefrustreerde draaibeweging, hik.. Gefrustreerde mep, hik.. Hik.. Hik, gefrustreerde beweging, hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik, gefrustreerde schop, hik.
Einde
Pauze
Pauze
Blije mini-jompel in buik
Pauze
Pauze
Pauze
Hik..Hik..
Hik..
Hik..
Hik..
Hik..
Hik..
Hik..
![]()
Lief dagboek,
Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik..
Hik..Hik..
Hik..
Hik..
Hik..
Hik..
Hik..
Hik..
![]()
Lief dagboek,
Hik.. Gefrustreerde schop, hik.. Gefrustreerde schop, hik.. Gefrustreerde draaibeweging, hik.. Gefrustreerde mep, hik.. Hik.. Hik, gefrustreerde beweging, hik.. Hik.. Hik.. Hik.. Hik, gefrustreerde schop, hik.
Einde
Pauze
Pauze
Blije mini-jompel in buik
Pauze
Pauze
Pauze
Hik..Hik..
Hik..
Hik..
Hik..
Hik..
Hik..
Hik..
![]()
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:41 schreef Burdie het volgende:
Baby valt door de 'deining' vanzelf weer in slaap hoor RFR.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:41 schreef Burdie het volgende:
Baby valt door de 'deining' vanzelf weer in slaap hoor RFR.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |