Als altijd sneller dan het licht, dames, ik kan het niet bijhouden.
Even een

voor alle jompels en een

voor iedereen die het nodig heeft.
Wat betreft de babyshower: ik zou hem niet voor mezelf organiseren. Dat ik zwanger ben is heel spannend voor mezelf en mijn lief, in mindere mate ook voor mijn familie, maar het is geen wereldprestatie waar mijn vrienden me voor hoeven te 'eren' (ik kan zo geen ander woord bedenken) met een feest.
Ik zou het echter wél raar, zelfs een beetje kinderachtig vinden als bewust kinderloze vrienden niet zouden willen komen, omdat ze zelf ook geen kinderen hebben/willen. Ik doe ook wel eens dingen voor hun die ik niet zo nodig hoef te doen, maar waarvan ik weet dat zij het heel erg waarderen als ik ze doe/als ik erbij ben. Ik dacht dat je dat deed als je vrienden bent.
Van onze vrienden die zelf in het medische traject zitten en onlangs de derde ivf-poging zagen mislukken, zou ik het zeker wel kunnen begrijpen.
(Maar ik heb makkelijk praten want mijn zus heeft zich versproken dus ik weet dat ze iets aan het regelen is. Ik heb wel gezegd dat ik géén cadeaus wil maar gewoon gezellig met oma, moeder, zussen etc. lekkere hapjes wil eten.)
Over de seks: ik vind het voornamelijk pijnlijk en een gedoe, ik kan niet meer op mijn rug liggen want dan doet het allemaal te zeer, maar met staan krijg ik weer last van mijn rug en mijn buik
Mijn lief wil nog wel maar véél minder, denk dat hij het toch wel een beetje eng vindt. Hij vraagt ook altijd van tevoren of de baby wakker is of niet. Zo ja, dan hoeft het niet

.