Nee denk ook niet dat ik er dan last van krijg. Maar vind het gewoon vreemd. Bloed heb ik totaal geen problemen mee. Kan ook uren kijken naar operaties op tvquote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
Jeej Kwisted!
Angela ik herken het gevoel helemaal niet. Ik wil alleen nog wel eens flauwvallen als ik bloed van mezelf zie, maar daar heb ik tijdens de bevalling helemaal geen last van gehad. Ik zou het wel even melden bij je vk, maar ik denk eigenlijk dat je er op het moment supreme geen last van zult hebben.
Ik gok niets, proberen er niet aan te denkenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:12 schreef angelatje het volgende:
En nog even een vraag...bij de gym ging het over de bevalling, over het staan van het hoofdje enz. En ik kreeg het toch in ene heet, zweet brak me uit en werd duizelig en kreeg een raar gevoel in mijn maag.
Dat heb ik altijd al gehad als het over bevallingen gaat. Weet iemand wat ik daar tegen kan doen?
Ja de eerstequote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:09 schreef Pvoesss het volgende:
Gefeliciteerd Kwisted!!
[..]
Ik gok niets, proberen er niet aan te denken
Het is je eerste?
En toch kan het ook weer compleet anders zijn of worden.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:21 schreef Pvoesss het volgende:
Het stomme is dat zelfs al heb je 90210 filmpjes/ bevallingen gezien je kan gewoon geen idee hebben van hoe het gaat en zal voelen voor jezelf. Zelfs nu na 2 bevallingen ben ik heel benieuwd hoe de 3e gaatEn hoe de echte weeën ook alweer waren (inclusief been en rugweeën) weet ik pas weer als ik ze heb.
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:26 schreef Mabawa. het volgende:
Zit regelmatig te huilen in de auto, als ik me probeer voor te stellen hoe het is als ik ons jongetje aanpak![]()
Hier ook hoor dot! Mijn uitleg is vast niet toereikend, maar tis iets met a. nog zo klein dat t lastiger te vinden is en b. de straling van de doppler is relatief hoog/veel vergeleken met echografie.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:28 schreef Dot. het volgende:
Fijn Kwisted
Waar ik me wel over verbaas is hoe veel hier het hartje hebben gehoord tijdens de eerste echo. Mijn vk zei dat ze dat pas doen vanaf 12 weken. Waarom zou dat dan zijn?
Of er moeten er een paar te vroeg bevallen......quote:
Wij hebben het hartje de eerste keer inderdaad alleen gezien, niet gehoord.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:28 schreef Dot. het volgende:
Fijn Kwisted
Waar ik me wel over verbaas is hoe veel hier het hartje hebben gehoord tijdens de eerste echo. Mijn vk zei dat ze dat pas doen vanaf 12 weken. Waarom zou dat dan zijn?
Heb er ook geen last van gehad tijdens de bevalling. Zal ook wel komen door de hormonen die vrijkomen, ik had de hele bevalling en de uren erna ook het gevoel of ik in hogere sferen zat, alsof ik drugs ophad ofzo.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
Jeej Kwisted!
Angela ik herken het gevoel helemaal niet. Ik wil alleen nog wel eens flauwvallen als ik bloed van mezelf zie, maar daar heb ik tijdens de bevalling helemaal geen last van gehad. Ik zou het wel even melden bij je vk, maar ik denk eigenlijk dat je er op het moment supreme geen last van zult hebben.
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:12 schreef Soempie het volgende:
Gek he, je buik zo zien bewegen.Ik vind het nu ook raar dat ik precies weet waar de billen zitten, bijvoorbeeld.
Gister een groeiecho gehad (was goed) waar ons zoontje van bijna 2 bij was. 's Avonds nemen we altijd de dag door en toen ik vroeg wat de mevrouw deed op m'n buik zei hij: 'scheren'![]()
![]()
Oh wat fijn dat het allemaal goed gaat tot nu toequote:Op vrijdag 18 oktober 2013 09:49 schreef Kursor het volgende:
Kan het echt niet bijbenen hier en dan voelt het zo lomp om zomaar binnen te vallen. Dagen bestaan haast alleen maar uit slapen, eten en werken...nu weekend, m'n vrije dag gewisseld.
Gisteren termijnecho gehad! Een echt ienieminie-kindje gezien. Zo mooi!termijn klopte keurig met mijn eigen berekening, toch prettig. Paar dagen vooruit ten opzichte van twee weken terug. 18 mei blijft dus de datum. Over 2,5 week deel 2, nekplooimeting en uitslag combinatietest. Zou het dit keer echt goed gaan? Het gevoel dat dat tot de mogelijkheden behoort...best spannend/eng/fijn...alles door elkaar. Raar.
Be careful what you wish forquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 09:43 schreef Limone het volgende:
Ik zou best in oktober willen bevallen. Vind ik een mooiere maand dan november Maar ik ga uit van een november Nellie.
Ik heb ooit beweerd dat Saar er heel schoon uitzag na de bevalling (ks), helemaal geen bloed enzo. Zo was/is t ook écht in mijn herinneringquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 07:25 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dacht ook dat als mijn kindje zou komen onder het slijm, bloed en andere smurrie dat ik het vies zou vinden misschien, maar je vindt je eigen kind meteen de allermooiste die er is!
Ik heb ook zo'n dagboek volgeschreven bij Saarquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:51 schreef Soempie het volgende:
Kursor, wat fijn van de termijnecho.
Chanty, hier hou ik inderdaad een boekje bij met daarin uitspraken en leuke dingen die M. (dreumes) doet/ kan. Voor de baby ook een boekje gekocht. Gewoon met lege pagina's waar ik al af en toe iets in heb geschreven. Leuk dat jij ook zo'n boekje hebt van vroeger.![]()
Vorige zwangerschap had ik zo'n speciaal dagboek gekocht, maar sommige vragen waren helemaal niet op ons van toepassing en sommige weken had ik helemaal geen zin om te schrijven.
Hier ook slechte nachten. Elke nacht word ik na 4 uur slaap wakker en dan lig ik tot de morgen maar wat te draaien. Het begon me behoorlijk op te breken, dus nu neemt m'n man de ochtenden met dreumes regelmatig over zodat ik 's morgens nog wat kan slapen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben nu wel van Pauline Oud dat Baby's eerste jaar boekje aan het invullen. Daarvoor vind ik het weer juist wel best handig dat het per maand een soort invuloefening is
Lief van je man dat hij de ochtenden wat meer overneemtHoe oud is je dreumes eigenlijk precies?
Fijn dat 'ie is goedgekeurdquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:53 schreef DJMomo het volgende:
Japie is goedgekeurd. Echt dus kou op mijn hoofd.
Ah, op die fiets... Beterschap!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:06 schreef DJMomo het volgende:
Ja verkoudheid die vast zit in mijn hoofd. Holtes enzo
Haar 9-maanden dagboek leek mij inderdaad ook iets te vast omlijnd zeg maar. Kraambezoekboek heb ik niet gehad, wel een tof idee iddquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:09 schreef Soempie het volgende:
Momo, mooi dat je toch langs kon komen en dat het niet aan een te hoge bloeddruk ligt. Beterschap!
Coco, ik had het 9 maanden dagboek van Pauline Oud. Het kraambezoekboek van haar was hier wel een succes. Daar heeft iedereen een pagina van ingevuld. Vooral op de vraag: 'als ik later groot ben ga je samen met mij....' kwamen leuke antwoorden.
Heb je de tijd om het dagboek in te vullen? Hoe gaat het in combinatie met Saartje (hoe oud is ze?)? Hier vliegt de zwangerschap voorbij. Soms echt dagen achter elkaar dat ik er helemaal niet bij stil sta (goed, sinds kort wel, omdat het zo'n lekkere draaikont ismaar in het begin...
). M"n zoontje is nu 1 jaar en 9 maanden. Hij geeft heel grappige antwoorden op vragen over m'n buik. Bijvoorbeeld dat er een tractor in zit.
Of dat papa ook een baby in z'n buik heeft.
Fijn!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:34 schreef Dot. het volgende:
Ik ben ook weer helemaal goedgekeurdBaarmoeder is nu 15 cm en Arie is een drukke met een steady 150bpm als we zijn hartje horen
![]()
Leuk he? Die eerste pakjes. Nog zo mini en zo lekker zacht en allesquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:04 schreef martine1984 het volgende:
Kursor fijn dat je een goede echo had!
Momo gelukkig is het maar een gewone verkoudheid.
Het geboorte pakje is binnen en ik ben er zo happy mee! Een jumpsuit laten drukken bij goodmoodkids met zijn naam en geboorte jaar. Ben helemaal verliefd! nu nog wachten op de bink die het gaat dragen ♥♡♥
Dat kunnen zeker de babies al zijn hoor!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 14:24 schreef Musique het volgende:
Hier alles goed. Wel weer erg moe sinds een dag of wat. En ik heb héél af en toe het gevoel dat ik iets voel kriebelen in mijn buik, maar het is zo lichtjes dat ik het niet zeker weet. Alsof er een vlindertje draait een paar cm rechts van mijn navel. Ik voel het ook maar aan één kant
Ik begrijp dat dit niet goed is, wat is het risico precies?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 15:21 schreef NoBoNo het volgende:
Kwisted en Kursor!![]()
Vandaag uitslag van glucose gebeuren binnen, iets te hoog. vk maakt afspraak voor gynaecoloog.
Bij een verhoogde glucosewaarde is er risico dat je zwangerschapsdiabetes ontwikkelt, en daar is dan weer het risico van dat het kan leiden tot zwangerschapsvergiftiging.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 16:22 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik begrijp dat dit niet goed is, wat is het risico precies?
Aiiiii dat klinkt niet goedquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 16:27 schreef Burdie het volgende:
[..]
Bij een verhoogde glucosewaarde is er risico dat je zwangerschapsdiabetes ontwikkelt, en daar is dan weer het risico van dat het kan leiden tot zwangerschapsvergiftiging.
Vorige zwangerschap had ik dat ook en toen kon ik het met een dieet nog rechttrekken (ook via gyn en diëtiste). Niet eens gek veel voor moeten wijzigen. Het belangrijkst was dat ik minder melk ging drinken en minder brood zou eten (zoetigheid had ik toen helemaal geen trek in, dus dat was het probleem niet. Maar ik moest wel koolhydraten beperken dus.). En ik moest ervoor zorgen dat ik om de 2 a 3 uur iets zou eten, zodat het stabiel zou blijven. Na een paar weken mocht ik weer terug naar de VK.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 15:21 schreef NoBoNo het volgende:
Kwisted en Kursor!![]()
Vandaag uitslag van glucose gebeuren binnen, iets te hoog. vk maakt afspraak voor gynaecoloog.
Fijn dat ik iig niet de enige benquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 09:43 schreef Limone het volgende:
Bla! LLM!![]()
Wowie!
Ik slaap ook reteslecht de laatste tijd. Op mijn rug liggen vind ik zo naar. Ze zakt dan helemaal mijn lichaam in. Brr. En op mijn rechterzij snurk ik heel erg (daar heb ik dan zelf minder last van). Dus dan blijft de linkerzij over. Maar niet draaien in je slaap is ook niet goed. Dan rust je minder goed uit. Dat merk ik wel. Gelukkig is daar verlof!
Angelatje, ik ben in het geheel niet bang voor de bevalling of bloed, maar ik werd een beetje onwel bij de voorlichtingsavond. Precies zoals jij beschrijft. Heel gek vond ik dat. Toch maak ik me geen enkele zorgen voor de bevalling!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |