abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132130915
En we zijn nog lang niet klaaaaaar...

Deel 2 alweer, toch angstaanjagend hoe snel de tijd vliegt! Ooit was het december 2011 en kocht ik de bouwval. Het is alweer bijna december.....

Met volle moet stapte ik vanmorgen m'n bed uit om weer door te gaan in de woonkamer, want er komt eindelijk een beetje schot in.

Helaas, de rem ging er weer op. Want ja, het lekt in m'n huidige woonruimte... het souterrain. Er is een nieuwe schuifpui geplaatst en de aansluiting van pui - vloer - balkon is dus niet waterdicht. Het loopt zo onder de loodvervangende strip door ergens naartoe...

Drup, drup... dus ik heb de betimmering moeten slopen waarna een volle Gamma emmer puin naar beneden kwam. En ja, daar komt het water vandaan. Snap er niks van... maar weer kijken als het droog is. Heb een kier vol gekit met Texophalt kit, tijdelijk lood eroverheen gelegd..

En als dat niet erg genoeg is, is de lekkage in de woonkamer ook weer komen opzetten vandaag. Weliswaar minder dan voorheen (gelukkig maar!!!) maar ja, het lekt nog. Ach het is ook pas 4 keer door dakdekkers deels of geheel opnieuw gedekt. Wat kan je verwachten, beide hebben slechts 30 jaar ervaring op het dak.

De emmers konden weer op 'n rij.

Vorige week heb ik aan het kozijn in de kamer gewerkt, maten bepaald en uiteindelijk een stuk uit de vloer gezaagd. Leuk die vloer weer eens te zien, een kleine 2 jaar geleden heb ik er stucloper overheen getrokken.

Het tweede kozijn komt 20 cm voor de bestaande deur. Daartussen maak ik een raamwerk van hout. Naast de deur gaat het direct de hoek om en maak ik een dun wandje.

In de wand komt nog een vijfvoudig raam met dimmers, schakelaars, WCD'tje... En achter de wand komt de trap. De nieuwe, als ik die nog betaalbaar kan vinden.

De trap is weer een uitdaging op zich.

Met de hoogte van 3000 heb ik de allersteilste trap op het internet gevonden, bouwpakket. Die heeft een uitval van 2110mm. En gemiddeld is het nu 2300mm uitval met die hoogte. Nou, mijn trap heeft een vloer uitval van 1870mm. Dus ja, dat is weer maatwerk, ergo: duur.

Kan ik wel zelf een bovenfrees kopen, hout en er zelf een in elkaar beunen maar het houdt eens op ook met leuk klussen.

Anyway... iemand nog een adres voor betaalbare steektrappen (vuren)?

Deze week maar weer wat avondjes pakken en dat kozijn erin, raamwerk maken elektra voorbereiden...

[ Bericht 61% gewijzigd door Gieliovd op 13-10-2013 18:57:31 ]
Laat die handjes wapperen!
  Moderator zondag 13 oktober 2013 @ 19:44:53 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_132132836
Pfff, het zit je toch ook niet heel erg mee de laatste tijd, en altijd weer dat dak of een lekkage op een andere plek. Je zult er op ze minst een beetje flauw van worden -O-.

Zou je trap niet verder naar achteren of naar voren gezet kunnen worden ? Het klinkt namelijk alsof je trap straks zo akelig stijl is dat je af moet gaan vragen of je bijvoorbeeld met een volle wasmand o.i.d. wel fatsoenlijk boven kunt komen..

Zonder dat je het idee krijgt dat je een berg aan het beklimmen bent...
pi_132132997
Helaas... meer naar voren en dan kan ik de woonkamer niet meer in vanuit de hal, meer naar achteren en je komt het souterrain niet meer in zonder je hoofd te stoten...

Het zit niet mee nee...

En het is hier momenteel al 16,5 graad... oei oei oei.

Morgen weer vroeg naar kantoor, met verwarming :P
  Moderator zondag 13 oktober 2013 @ 19:55:06 #4
92034 crew  Vonkenboer
pi_132133164
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 19:49 schreef Gieliovd het volgende:
Helaas... meer naar voren en dan kan ik de woonkamer niet meer in vanuit de hal, meer naar achteren en je komt het souterrain niet meer in zonder je hoofd te stoten...

Het zit niet mee nee...

En het is hier momenteel al 16,5 graad... oei oei oei.

Morgen weer vroeg naar kantoor, met verwarming :P
Even googlen lijkt mij toch een probleem naar voren te brengen.
De meeste maatwerk trappen hebben een minimale "uitslag maat van 2 meter tot 2 meter 50.. -O-

o.a. http://www.vuren-trappen.nl/prijzen
pi_132135212
Yep... ook mijn conclusie. Ik heb een maatwerk prijsje liggen, maar dat is 2 keer zo hoog als gepland excl. transport en plaatsing (plaatsen zelf natuurlijk).

Het houdt nooit op.
pi_132136733
Ik weet nog wel iemand, alleen durf niet te zeggen of ie ook in jouw regio komt.
Heeft er bij ook 2 geleverd en heb ze zelf geplaatst.

Kijk anders even op jaapreek.nl
pi_132137060
Thanks, ik heb gekeken en de standaard komt duurder uit dan de prijs die ik nu heb voor de trap die zou passen (specialie maat). Dan zal mijn maat wel net zo duur of duurder zijn.
  Moderator zondag 20 oktober 2013 @ 19:28:24 #8
92034 crew  Vonkenboer
pi_132367974
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 21:20 schreef Gieliovd het volgende:
Thanks, ik heb gekeken en de standaard komt duurder uit dan de prijs die ik nu heb voor de trap die zou passen (specialie maat). Dan zal mijn maat wel net zo duur of duurder zijn.
Nog enige vorderingen gemaakt Gieliovd ?
Heb je al een oplossing gevonden voor jou trap ? :)

[ Bericht 10% gewijzigd door Vonkenboer op 20-10-2013 19:50:21 ]
pi_132369004
Ik wil er niet over praten }:|
  Moderator zondag 20 oktober 2013 @ 20:04:23 #10
92034 crew  Vonkenboer
pi_132369317
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 19:56 schreef Gieliovd het volgende:
Ik wil er niet over praten }:|
Ja wel, dat wil je best wel !
Kom praat eens tegen Vonkie ! :s)

Mijn update komt traditiegetrouw maandag of dinsdag pas :)
pi_132371485
Ha, een update dan maar :)

Timmeren!

Ik was vrijdag vrij en heb het raamwerk voor de nieuwe wand gebouwd. Lekker knutselen met balken, hoekstripjes, schroeven en houtlijm dus. Deurkozijntje gesteld.

Toen moest ik de hoek om en dan wordt het weer lastig. Want ja, het moet zo dun mogelijk in verbanden met de keuken van 2700, ik maak de ruimte in principe 2750 nu. Maar ja, ik snoep alweer plaatmateriaal dikte eraf tegen de balken.

Lastig, lastig. Maar ik heb 'n [b]plan [/b]gemaakt. Balkjes 44x44, 69x44 op z'n kant tegen het plafond en de vloer. Daar tegen 12,5 gips of 12 multiplex en daar gips tegenaan. Of misschien 6mm MDF en daar gips tegenaan.

Foto's krijg ik niet van m'n camera af momenteel dus helaas.
Het raamwerk. Voor de grap even de oude deur erin gezet :) Gelijk maatje hogere deuren!

Wie geen schietlood heeft.. wie raadt wat het is ;)

En zo gaan we door.

En natuurlijk altijd weer een verrassing in dit huis, ik ga er maar even vanuit dat het dood en wel is:

Gisteren een heel leuke avond, bezoek, dus was om 16:30 gestopt. Weinig gedaan, want ik kwam erachter dat elektra weer een drama wordt, ik een foutje had gemaakt tijdens een van de klusavonden na het werk.... etc.

Vraagje: ik ga mijn 5 voudig raam verticaal plaatsen naast de hal deur. Waarom? Omdat ik een wandje heb van 1230 breed tussen 2 deuren. Ik wil hier een kastje of een dressoirtje/sidetable zetten. Maak ik die knoppen horizontaal, dan snoep ik bijna 40 breed. Dan kan er dus nooit een kastje staan.

Hoe hoog maak ik een verticaal 5 voudig raam, als de andere knoppen allemaal op 1100 zitten?

En dan nog iets... ik ga op 4 locaties lampen dimmen op die plaats. Waarom doe ik dan 4 dimmers en niet 2 dubbele dimmers?

Dak!

Vandaag kwam de dakdekker weer voor de 7e keer onderhand.

Tuinslang, splinternieuw ding, aangesloten en gaan testen. En ja hoor, drup drup.....

Dus de beste man heeft hier en daar wat EPDM geplakt, een en ander kit hier en daar. Zelf heb ik een XX aantal voegen volgekit en voor de "looks" afgesmeerd met zilverzand (vooral voor de buren).... Tijdelijk, er zou noodweer aan komen dus voegen uitslijpen en voegen zag ik niet zitten.

Blijft het natuurlijk pracht weer :')

Hele pleurisbende weer in elkaar gezet. Want ja, schot van de buren los, leuning los, flikker bijna van het dak af :|W

Dus ja, binnenkort weer ff de slang erop, dan kan ik met een "gerust hart" door bouwen als het niet meer lekt.

Conclusie is wel dat ik moet gaan impregneren. De gevel is gewoon slecht. Het plakwerk kan nu vrijwel niets meer mis mee zijn. Ik moet zelf aan de slag met voegen, kitten, stripje... dakgoot fixeren.

Dus de voortgang is dat er een raamwerk voor de wand staat en ik dit de komende avonden ga afmaken. Dan ga ik de dozen erin maken (verticaal) en dan ga ik maar gips er tegenaan jassen.

De trap!

Ja, ja, oplossing. Ik heb een offerte voor ¤595 voor een vuren steektrap op maar voor mijn situatie. 36 dik, 850 breed... stijl, ondiep en in een bouwpakket.

Een dichte trap, dus wordt nog een geklooi ook.

Het is aan de prijs, maar ik moet het maar gewoon doen. Ik zal hem van de week exact inmeten en dan bestellen. Even kijken of ik de trap er wel in ga krijgen, gezien de wanden al staan. Hoe zal ik dat doen?

De trap 850 en de ruimte waar hij in moet is 900 breed. Krijg ik dat erin gedraaid?

Conclusie!

Al met al weer een matig weekend wat klussen betreft. Vrijdag was ik happy, lekker timmeren. Maar ja, overal lekkage enzo blijft een domper :{

[ Bericht 3% gewijzigd door Gieliovd op 20-10-2013 21:05:52 ]
pi_132372928
Lekker bezig dus!
Voor die trap is t zeker een knappe prijs :)

Maar waarom gebruik allemaal hoekstrips?
Je kan toch gewoon in 1 keer vastschroeven?
pi_132373022
Tja dat deed ik eerst altijd, maar dan was het altijd voorboren, schroeven, dan zat het weer verschoven en dus ongelijk... 225439205099 keer boortjes wisselen, bitje, grote verzinkboor....

10 hoekjes voot 1,49 bij de Action, goedkope schroefjes erbij, hatsee.
pi_132373176
Oja! Nieuw speeltje gekocht:

Die hele doos met meuk heb ik niks aan, maar de machine, 2 accu's, lader etc... voor ¤weinig, nieuw, kon ik het niet laten.
  Moderator maandag 21 oktober 2013 @ 22:48:36 #15
92034 crew  Vonkenboer
pi_132415368
Ik zou die houtworm toch plaatselijk nog even behandelen als ik jou was, ik zou het zekere voor het onzekere nemen :)

Persoonlijk vind ik een vijfvoudig afdekraam verticaal geplaatst niet heel erg mooi, ik zou toch eerder kiezen voor horizontaal, dat staat gewoon zoveel mooier.
Als het nou een tweevoudig afdekraam was dan zou ik het nog "redelijk" vinden, maar vijfvoudig wordt zo hoog. En je zit dan altijd met het euvel op welke hoogte je de schakelaars dan moet plaatsen.
Plaats je ze dan het midden van die vijf inbouwdozen op 1,05 ? :?

Ik zou er altijd voor kiezen om dimmers apart te houden, ik weet niet hoe je het allemaal gaat verdelen qua groepen ? Of voor wat voor soort lampen je kiest ? Led ? Halogeen ?
Maar je bent met enkelvoudige dimmers gewoon zo veel flexibeler :)

Verder maak je toch prima vorderingen ! :? :Y
pi_132451362
Zo'n Bosch dingetje heb ik ook, en nog een 2de erbij maar dan uit de blauwe serie.
Doen het allebei wel prima eigenlijk, alleen de blauwe is wel merkbaar wat krachtiger.
En de accu's van de blauwe (12v) passen in de groene (14v) maar andersom slim genoeg niet. :P
Gebruik soms zelfs gewoon de bedrade boormachine om te schroeven. :P

Maar 2 van die dingen is helemaal super, vooral wanneer zoals bij mij de accu's al aardig beginnen te slijten. :P
En met 2 man een plafond monteren gaat lekker snel als je 2 van die dingen hebt.
pi_132453328
@ Vonk: ik ga even een proef opstelling maken en kijken hoe het eruit ziet 5 ramen op z'n kant. Heb het wel eens bij mensen gezien, zag er sjiek uit.

De hoogte, ja dat zijn mijn vraag ook een beetje... wat doe je ermee? Op 105 beginnen of het midden of...

Verder wil ik het allemaal energiezuinig maken dus met LED. Mocht dat niet lukken dan fiets ik er halogeen in en zien we wel weer.

Groepen? De woonkamer krijgt gewoon één groep. De keuken krijgt een groep waarop de verlichting, wasemkap en een WCD zit. Hierop maak ik ook de spotjes van de schuifpui. Verder alle WCD's en licht gewoon op één groep. Zo groot is het ook weer niet en heb geen ruige plannen ;)

@R2R ja de blauwe is ook mooi, maar Bosch Blauw is ook wat duurder. Ik kon dit ding voor weinig krijgen, dus ik was blij. Samen met de Black&Decker ben ik nu ook mooi voorzien.

De groene is trouwens 10,8 Volt hoor!

Ik heb hem ook gekocht mede voor plafond enzo, is een stuk lichter en kleiner. Ik heb een Bosch met snoer, als ik daarmee ga schroeven wordt dat niks. Niet te doseren en dat vliegwieleffect sloopt al je schroefkoppen.

Grote plannen om deze week in de avond wat te doen. Maar ja, druk, druk, druk, moe... en m'n linker arm wil niet wat ik wil... Duszzz morgen weer proberen of het lukt.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:54:19 #18
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_132456784
Leuk speeltje! Hoe ligt zoon ding in de hand? Is ie niet té licht qua gewicht? Of is het juist ideaal?
pi_132457214
Succes met de werkzaamheden in de avond dan maar! :)
Heb er inmiddels ervaring mee en het is uit te houden zolang je geen heel zwaar werk hebt. 's Middags laat een extra boterham naar binnen gooien en avondeten pas laat aan beginnen, anders heb je geen zin meer, althans zo werkt het bij mij... En tegen de tijd dat je dan begint, zijn je buren al niet meer blij met het tijdstip. ;)
Mijn groene Bosch is wat ouder, en groter ook, echt licht ook niet..... De enige overeenkomst is misschien dat 'ie groen is.

Voor het plafond heb ik een gipsplaten liftje gehuurd. Brakke oude zooi en een vriend was bijna zijn duim kwijt, maar op zich is het wel fijn. Plaat van 240 bij 120 erop zien te krijgen en takelen maar. En dan op je gemakje schroeven. Met kleine plaatjes kan je nog wel met een "T" van balken werken maar met die grote platen....
pi_132610751
Zeg buurman, kan je zaterdag helpen. De steeg is erg verzakt en ook onze eigendom rioolpijp die daar loopt is verzakt.

Ja, komt slecht uit, maar het moet maar.

Hele zaterdag verder... heel gezellig. Maar ja het is nog steeds een puinzooi in de steeg. 8 kuub zand, 1000 tegels, rioolwater en grondwater soep in je schoenen.

Rioolverstopping, buis geplet, koppeling aan hoofdriool kapot.. En nu ben ik stijf als een plank haha. Ze konden die koppeling niet krijgen dus dat is niet gerepareerd. Duszzz...

Ik heb de Bosch nog niet gebruikt! Ligt wel goed in de hand, de kop is vrij zwaar maar niet hinderlijk. Ik had eerder al een kleintje in huis van Workx geloof ik, die werkte ook fijn. Alleen kwam dit ding vrij abrupt op gang, hoop dat het met de Bosch beter te controleren is. Met de B&D is dit echt prettig, heel fijne toerenregeling.

Ik wilde van de week even door gaan in de avond, kom je boven bij je werk van eerder.... staat het opeens totaal uit het lood! Dus ik had een flink :? :N -O- }:| :? momentje waar ik nog niet uit ben.

Eerst kijken wat m'n lijf doet, huishouden en dan maar ff door aan het wandje.
  Moderator zondag 27 oktober 2013 @ 11:45:06 #21
92034 crew  Vonkenboer
pi_132611280
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:25 schreef Gieliovd het volgende:
Zeg buurman, kan je zaterdag helpen. De steeg is erg verzakt en ook onze eigendom rioolpijp die daar loopt is verzakt.

Ja, komt slecht uit, maar het moet maar.

Hele zaterdag verder... heel gezellig. Maar ja het is nog steeds een puinzooi in de steeg. 8 kuub zand, 1000 tegels, rioolwater en grondwater soep in je schoenen.

Rioolverstopping, buis geplet, koppeling aan hoofdriool kapot.. En nu ben ik stijf als een plank haha. Ze konden die koppeling niet krijgen dus dat is niet gerepareerd. Duszzz...
...

Ik wilde van de week even door gaan in de avond, kom je boven bij je werk van eerder.... staat het opeens totaal uit het lood! Dus ik had een flink :? :N -O- }:| :? momentje waar ik nog niet uit ben.

Eerst kijken wat m'n lijf doet, huishouden en dan maar ff door aan het wandje.
Mag je daar eigenlijk zelf wel wat aan doen ? Dat laatste stuk is toch van de gemeente ? :?
Jammer allemaal weer.. dat zijn van die dingen dat kun je net niet gebruiken :X

Is het zo exotisch stukje pvc dat niemand dat heeft liggen ?
pi_132613703
Valt op zich mee Vonk, het is een T-stuk met schroefdop aan de bovenkant, waarbij de T poot dus op een horizontale leiding komt met manchet.

Er zit nu een spie in het hoofdriool geduwd, een lijm mof met een pijp er los ingestoken en dan een schroefdop aan de bovenkant voor ontstoppen. Die lijm mof is helemaal kapot en ook de aansluiting met spie is gebroken.

Opdracht was, haal een zelfde nieuwe maar dan met manchetten. Maar ja, ze kwamen terug met een horziontale T met aan de T poot een schroefdop.. het idee was dit met 2 45 graden bochten te monteren maar dan kom je dus veel te hoog uit.

Dus wordt OF een andere T of een 90 graden bocht en daartussen dan deze ontstopper. Ook prima, al ligt die dop dan wel erg diep in het zand. Maar goed, ze regelen maar wat.

De buren gaven aan dat dit allemaal eigendom is, tot aan de betonnen hoofdriool pijp. Desalniettemin gaan ze de gemeente maandag bellen. Sowieso is het een achterlijke constructie met die losse lijm T geweest.
pi_132715270
@TS je was toch ook bezig met een kabelgoot voor je tv? hoe heb je dat nu inmiddels opgelost?
pi_132733738
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 08:53 schreef dj_ko het volgende:
@TS je was toch ook bezig met een kabelgoot voor je tv? hoe heb je dat nu inmiddels opgelost?
Klopt, dat is klaar. Deze zit al een tijdje in de muur gefreesd. Dat kan je in deel1 terug vinden met foto's en beschrijving.

Het is allemaal nog niet gestuukt helaas.

Hier begint het volgens mij ergens:
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 21:41 schreef Gieliovd het volgende:
Goed... energie en tijd tekort, weinig kunnen doen heelaasch!

Desalniettemin.... een korte update!

Het plafond, voorzien van de isolatie en de eerste elektra leidingen en centraaldozen:
[ link | afbeelding ]

Het is een rommeltje in de woonkamer!
[ link | afbeelding ]

In de oostmuur zitten nu 11 dozen met PVC weggesmeerd met roodband. Lekker pappen.
[ link | afbeelding ]

De TV muur pak ik anders aan, dat wil ik goed hebben.
3 WCD's, CAI, UTP en een loze leiding en ook nog een doos met 2 buizen voor speakers achterin de kamer. EN buiten dat moois wil ik de TV helemaal vlak aan de muur, zonder kabels. Dus ik heb bij de Hornbach een 60x40 goot gehaald en die in de muur geslepen. Althans, ik ben nu op 30-35 mm diepte dus ik moet nog 5-10 mm dieper alleen m'n slijpschijf is niet groter, uitdagingen stapelen maar door.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
pi_132734383
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:45 schreef Vonkenboer het volgende:
Mag je daar eigenlijk zelf wel wat aan doen ? Dat laatste stuk is toch van de gemeente ? :?
Als die steeg eigen grond is mag (moet?) het wel, als het geen eigen grond is mag je de straat niet eens openbreken om bij die pijp te komen.

Althans, zo was het vroeger. (Ik had een keer een verstopping in mijn bedrijfspand, en groef het controle putje op. Dat mocht dus niet aangezien dat gemeentegrond was... Gelukkig maar, want in de jaren erna had ik nog 2 maal een verstopping, en toen kwam de gemeente het gratis voor me doen ^O^ )
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_132737025
Klopt, het is eigen grond met recht van overpad. Idem voor achter onze huizen.

De aansluiting met het hoofdriool heeft de gemeente 8 jaar geleden gemaakt. Het PVC is er zelf ingebeund. Dat vervangen we nu weer deels.
  Moderator woensdag 30 oktober 2013 @ 22:14:01 #27
92034 crew  Vonkenboer
pi_132742818
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:30 schreef Gieliovd het volgende:
Klopt, het is eigen grond met recht van overpad. Idem voor achter onze huizen.

De aansluiting met het hoofdriool heeft de gemeente 8 jaar geleden gemaakt. Het PVC is er zelf ingebeund. Dat vervangen we nu weer deels.
Altijd leuk, gemaakt werk tegenkomen van vorige bewoners wat ooit gemaakt is op de manier zoals het nu net niet moet :X
pi_132743775
Ach Vonk, dit PVC werk is een kunstwerk vergeleken met wat ik tegenkom in m'n eigen huis. Geloof mij maar.

Zoals Rob Geus altijd zegt: man, man, man, man, man, man, man, man, man, man....

Het is een bende in de steeg. Stond vanmorgen met m'n container in de tuin "oja". Heel blok omlopen om 07:00 met je container te rammelen :W
  Moderator zondag 3 november 2013 @ 11:01:04 #29
92034 crew  Vonkenboer
pi_132847269
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 22:33 schreef Gieliovd het volgende:
Ach Vonk, dit PVC werk is een kunstwerk vergeleken met wat ik tegenkom in m'n eigen huis. Geloof mij maar.

Zoals Rob Geus altijd zegt: man, man, man, man, man, man, man, man, man, man....

Het is een bende in de steeg. Stond vanmorgen met m'n container in de tuin "oja". Heel blok omlopen om 07:00 met je container te rammelen :W
Ben je toch nog aan klussen toegekomen deze week ?
Wij zouden afgelopen zaterdag eigenlijk willen behangen maar, zover zijn we helaas niet gekomen.

Het lot heeft anders beslist zullen we maar zeggen ! -O-
pi_132861682
Jazeker, jazeker.

De hele zaterdag weer in de steeg bezig geweest met zand rijden, straten, riool weer aansluiten en begraven...

Ik zal wel weer 2 weken krom lopen gezien uren op m'n knieën gewoon niet kan. Maar goed, de zooi ligt er weer netjes bij. Althans, zo netjes als kan door mij haha. Stratenmaken is niet mijn sterkste kant.

Vandaag weer in de huiskamer gewerkt aan de wand. Ik moet nog de dozen verankeren, balkjes fixen... gaten boren, PVC erin trekken..

En daarna tussen de buien door 8 gipsplaten gescoord rennend over straat met die loeizware eigenwijze platenkar. Net aan droog alles binnen.

De eerste paar platen zitten. Lastig klusje weer met die irritante dozen die je erin moet uitmeten en boren natuurlijk. Vanaf hier zal ik het v.d. week ff afmaken.

Zie ook foto's! De laatste foto was van het kale framewerk en links was nog niet klaar.
Ik had de dozen al zitten:

PVC eraan geknoopt:

Toen kon ik m'n kont niet meer keren:

Na 't opruimen (hout verzaagd, puin weg, zooi aan de kant...) kon ik dan gaan bouwen met de gipsplaten. Altijd leuk gezicht. Duurde ff omdat het netjes moest om de dozen heen:

En toen deden m'n voeten zeer en viel ik om van de honger.

Van de week maar kijken of ik de platen kan afmaken.

Dan ga ik van de achterkant isoleren, gips ertegen.. Daar nog een nieuwe trap voor bestellen.

Je ziet 6mm MDF zitten op de zijkant van het trappenhuisje. Daar komt ook gips tegenaan. Daar links van komt dus de keuken. Ik heb nu plusminus 2732 mm over na het gipsen. Keuken is als het goed is 2700, dus vullatje links en klaar.

Komend weekend ben ik pleite dus geen voortgang :)

[ Bericht 31% gewijzigd door Gieliovd op 03-11-2013 18:55:12 ]
pi_132873121
Die isolatie neemt zo lekker veel plek in hè ;)
En je hebt het meteen warm (en gratis jeuk) zodra je het beetpakt. Snel verwerken in de wand dus. :P
Waarom de gipsplaten horizontaal eigenlijk?

Wel een hoog plafond zo te zien :)
pi_132873698
Dra-Ma die isolatie meuk. Binnenkort wegstoppen in het plafond, wanden, brrrrrr...

Krijg nu al jeuk.

Waarom horizontaal.. tja, te laat over nagedacht en plusminus 1225 tussen de kozijnen overhouden :')

Plafond! Yes, plusminus 2800 van de vloer. Heerlijk ruimtelijk, vooral met de nieuwe pui.

Zal tijd worden dat ze het dicht stucen en de verwarming erin kan.

Dan ff troep klaarmaken, goede schilder erin en klaar. Ben er klaar mee -O-

Moet nieuwe inspiratie vinden :{
pi_133094428
Erg leuk topic Gieliovd!

Ik heb net een oud huisje gekocht (1918) wat mogelijk een nog grotere puinhoop is dan waar jij aan begonnen bent maar je bent een ware inspiratie en mijn handen jeuken!

Zet hem op!
pi_133102028
Zo, die buizen zijn netjes gebogen, echt vakwerk. Toch gekozen voor verticaal zie ik. Hebben de vorige bewoners bij ons ook op een plek gedaan en elke keer moeten we elke schakelaar proberen voordat je de goede hebt, echt handig is dat niet. Horizontaal lijkt mij iets beter, maar 5 dozen is gewoon veel... Maar toch mijn complimenten hoe netjes je dat allemaal doet!
  zondag 10 november 2013 @ 09:43:16 #35
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133102112
Hulde voor je doorzettingsvermogen! _O_
Je bent een aanwinst voor de buurt! ^O^ ;)
pi_133104601
@altijdgriep: bedankt! Jij ook veel succes in je project. Maak zeker een project aan, dan kunnen we je volgen en helpen :)

@user: dank je! Het is en blijft een compromis. Verticaal kan ik er nog een boekenkasten zetten of een sidetable. Ik zag mezelf al m'n mouw in de fik steken door de kaarsjes onder de lichtschakelaars als ze horizontaal zouden komen haha.

Moet ik maar goed nadenken wat wat is. Thanks voor je complimenten :)

@Bright: dank je!! Een aanwinst zelfs haha. Je doet je best he ;)

Ik zit nu lekker op m'n kont op de bank in Zeewolde in centerparcs. Luxe joh, een bank, CV, schone vloeren... Maandagmiddag weer door aan het wandje!

Ik heb weer zin om te klussen :)
  Moderator zondag 10 november 2013 @ 12:22:32 #37
92034 crew  Vonkenboer
pi_133105043
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:05 schreef Gieliovd het volgende:
@altijdgriep: bedankt! Jij ook veel succes in je project. Maak zeker een project aan, dan kunnen we je volgen en helpen :)

@user: dank je! Het is en blijft een compromis. Verticaal kan ik er nog een boekenkasten zetten of een sidetable. Ik zag mezelf al m'n mouw in de fik steken door de kaarsjes onder de lichtschakelaars als ze horizontaal zouden komen haha.

Moet ik maar goed nadenken wat wat is. Thanks voor je complimenten :)

@Bright: dank je!! Een aanwinst zelfs haha. Je doet je best he ;)

Ik zit nu lekker op m'n kont op de bank in Zeewolde in centerparcs. Luxe joh, een bank, CV, schone vloeren... Maandagmiddag weer door aan het wandje!

Ik heb weer zin om te klussen :)
Af en toe moet je ook gewoon even weer opladen ! Denk ook eens aan jezelf tussen al het klussen, verbouwen en slopen door ! :)

Dat is ook net zo belangrijk !

Maar je gaat op het moment prima vooruit qua werkzaamheden ! *O*
pi_133106210
Ja, ik persoonlijk ben daar niet zo goed in. Ik ga door, door en door en dan tja... Onhandig.

Maar het is heerlijk, gezellig op pad. Gaan zo lekker het bos weer in.

Stap 1 is zometeen de wand afmaken aan de kamer kant, dan bepalen wat er nog moet gebeuren om de stucadoor erin te kunnen laten.

Maar ik had vorige week bezoek en stond uit te leggen wat wat is in de keuken en volgens mij heb ik een foutje gemaakt. Een buis te weinig voor een groep.

Ik moet een groep voor oven, vaatwasser en koelkast, wcd's rechts, reserve voor boiler... En nog wat? Hmm. Eens kijken wat er mis gegaan is.

Zit nog te kijken met het plafond of ik dat kan laten stucen zonder dát alles naar beneden pleurt omdat de balken zo veren.
pi_133202836
Zo, voor de vaste bezoekers een kleine update na een weekendje weg:

Het wandje staat dicht aan één kant. Morgen afschroeven en eens een plan trekken met die trap.

Heel ander gezicht nu dan die open bende!!

Nu is het een gesloten bende :')
pi_133208177
Netjes hoor Gieliovd!
  woensdag 13 november 2013 @ 08:08:52 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133208408
Strak hoor!
  Moderator woensdag 13 november 2013 @ 17:20:46 #42
92034 crew  Vonkenboer
pi_133223054
Netjes hoor :)

Je had toch al een trap besteld ? Of was je daar nog niet over uit ?
pi_133223584
Neuh, nog niet besteld helaas. Moet nog maar ff gaan meten vanavond nu het zootje er daadwerkelijk staat opgebouwd.

Dan weet ik ook de maximale breedte, zonde als ik alsnog een smalle trap bestel en dan 5-10 cm over houd. Hopen dat ik een trap van 950 bijvoorbeeld wel in een gat van 970 gemonteerd krijg. Anders lijm ik hem in elkaar en past hij niet in het gat :')

FF boerenkool koken en vanavond weer aan de slag. Gips tegen die wand jassen waar nu MDF zit en nog ff afschroeven.

Bedacht me net in de auto dat ik ook nog aan de plafond isolatie aan de slag moet... zal lekker opruimen die pakken, maar ik wil nieeeeeeet :X
pi_133228963
Dit ga ik volgen :) Net ook een huis gekocht, echter hoeft er bij mij maar weinig te gebeuren. Super gaaf om te zien! Succes ^O^
A pretty girl can do more damage with a smile than a Sith with a lightsaber.
pi_133231462

Gips zit vast, alleen toen zag ik dat het MDF nog los zit. Maar ja het was 20:30 dus dan jas ik die aftandse compressor niet meer aan voor mijn nietpistool....
pi_133240052
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:07 schreef Gieliovd het volgende:

Gips zit vast, alleen toen zag ik dat het MDF nog los zit. Maar ja het was 20:30 dus dan jas ik die aftandse compressor niet meer aan voor mijn nietpistool....
Kan zijn dat ik over het hoofd heb gezien, maar voor hoeveel heb je het huis aangeschaft en wat is je budget? Als je dat privé houd geen probleem :) Gewoon benieuwd wat dat nou kost zo'n bouwval volledig te herstellen.
pi_133254924
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 23:17 schreef Gieliovd het volgende:
Zo, voor de vaste bezoekers een kleine update na een weekendje weg:

Zo dan. Netjes hoor.(was ik mij zo handig ;) )

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2013 16:07:14 ]
pi_133259709
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 00:02 schreef .sfinx het volgende:

[..]

Kan zijn dat ik over het hoofd heb gezien, maar voor hoeveel heb je het huis aangeschaft en wat is je budget? Als je dat privé houd geen probleem :) Gewoon benieuwd wat dat nou kost zo'n bouwval volledig te herstellen.
Ik ga mijn aankoopprijs, hypotheek enzo niet zomaar op internet gooien.

2 jaar geleden heb ik ¤25.500 begroot voor de verbouwing. Ik ben gestopt met tellen. Ik had bijvoorbeeld gepland een pui van MP te scoren en voor ¤1000 klaar te zijn. Uiteindelijk heb ik geloof ik ¤4500 betaald voor een compleet nieuwe achterpui. CV zou ik uitbesteden en heb ik ¤2500 voor begroot geloof ik, kost nu wat minder omdat ik alles zelf doe. Maar ja, de radiatoren had ik niet begroot en daar komt ook even ¤1500 voor kijken kwam ik achter.

Dus ja plussen en minnen. Geen idee wat het me gaat kosten. Kan me ook niet meer schelen. Ik ga er sowieso op inleveren gezien de markt in elkaar gestort is en de komende 10 jaar echt geen wonderen verwacht.

quote:
6s.gif Op donderdag 14 november 2013 16:06 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Zo dan. Netjes hoor.(was ik mij zo handig ;) )
Thanks :) Ziet er wel leuk uit hoor, raar gezicht zoiets netjes en glad gezien de rest een grote atoomramp is.
pi_133271186
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:51 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Ik ga mijn aankoopprijs, hypotheek enzo niet zomaar op internet gooien.

2 jaar geleden heb ik ¤25.500 begroot voor de verbouwing. Ik ben gestopt met tellen. Ik had bijvoorbeeld gepland een pui van MP te scoren en voor ¤1000 klaar te zijn. Uiteindelijk heb ik geloof ik ¤4500 betaald voor een compleet nieuwe achterpui. CV zou ik uitbesteden en heb ik ¤2500 voor begroot geloof ik, kost nu wat minder omdat ik alles zelf doe. Maar ja, de radiatoren had ik niet begroot en daar komt ook even ¤1500 voor kijken kwam ik achter.

Dus ja plussen en minnen. Geen idee wat het me gaat kosten. Kan me ook niet meer schelen. Ik ga er sowieso op inleveren gezien de markt in elkaar gestort is en de komende 10 jaar echt geen wonderen verwacht.

[..]

Thanks :) Ziet er wel leuk uit hoor, raar gezicht zoiets netjes en glad gezien de rest een grote atoomramp is.
Ach, voordeel is dat je straks wel in een huis totaal naar eigen wens lekker zit :)
pi_133336446
Straks mijn hazard suit of maanpakkie maar eens zoeken.... (Die ik niet heb).

Isoleren boven je hoofd met glaswol :X
  Moderator zondag 17 november 2013 @ 11:24:10 #51
92034 crew  Vonkenboer
pi_133337941
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 08:42 schreef Gieliovd het volgende:
Straks mijn hazard suit of maanpakkie maar eens zoeken.... (Die ik niet heb).

Isoleren boven je hoofd met glaswol :X
Been there, done that :X -O-
pi_133338494
O yes, dit is voor mij ook al de zoveelste keer. Steeds wat meer.. Die pakken staan enorm voor m'n benen hier in de woonkamer. Vraag maar aan de Fok!ers die geregeld naar binnen turen.

Nog geen een die ff heeft aangebeld trouwens hmm.

Ik ben nu bezig, wordt GEK. Maar goed, kalm blijven en doorgaan.... Eerst ff bakkie, broodje.

Trek net m'n mondkappie in tweeën :')
pi_133339936
Deed isoleren gewoon met n oud overhemd met lange mouwen over mn tshirt heen en handschoenen aan. Verder niet aan je gezicht zitten of wrijven over je gezicht.

Wat ook wel wil helpen is er niet aan denken dat je gek wordt, blijft een kutklus wat gedaan MOET worden.
pi_133350570
Zeuh, ik zit. Was me weer een weekend.

Laatste beeld was zo:

Ik heb onderhand de woonkamerzijde zo goed al klaar. Alleen nog de naden een keer afsmeren.

Ik kon er niet omheen, het moest maar weer... ik ben weer gaan isoleren. Er moest nog een deel van het plafond en ik dacht, pak ik ff beet.

Nou, ik heb wat gedaan. Maar allemaal moeilijk, lastig, pijpen en buizen en balken in de weg dus was net weer origami op 2,80 hoogte. Flikkert die trap ook nog om met mij op de bovenste trede. Maar goed, de berg wordt steeds kleiner :') _O-

Ook in de hal maar gaan isoleren, want ja ik was toch bezig. Maarja, voordat ik zover was moest ik natuurlijk nog alle PVC trekken naar het plafond, verbinden, moeilijke bochtjes... Maar het zit netjes allemaal.

En de eerste gipsplaten zitten ook en ik had de gaten geboord voor de inbouwdozen. In m'n enthousiasme boor ik hem op 200 en ik denk wat is dit nu weer. Ik voel hout! O f*ck... het moest op 220. Gipsplaat naar de gallemiezen.

Toch weer een leuke stap de goede richting uit, als je rekent dat er kortgeleden alleen dit nog stond:

Dus ja, richting het stuken werken.
- Plafond isoleren afmaken
- Wandje afmaken
- Trap vervangen
- Voorkozijn fixen
- Besluit nemen over 't plafond (stuken, gips, spanplafond...)

Jaaaaa, met de kerst in de woonkamer zitten ja... :|W
  PR/Manusje van alles zondag 17 november 2013 @ 20:56:15 #55
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_133354153
Netjes zo :Y Je gebruikt in ieder geval goed spul! _O_ Beste platen isolatie. :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_133354508
Hehe, 150 dik is het, zware kwaliteit.

Ik heb platen van 500x1500x150 gescoord, is volgens mij Cladisol welke voor bedrijfshallen wordt toegepast.

Ik wil echt niet hebben dat ik straks m'n surround setje aan zet en je boven net zo meeluistert als beneden. Voor de warmte doe ik het niet echt, want ja boven wordt het toch wel warm.
  zondag 17 november 2013 @ 22:44:06 #57
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_133360982
Knap stukje isolatiewerk. ^O^
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  maandag 18 november 2013 @ 20:22:44 #58
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_133387871
Nou Gielovd: Gezien jouw reaktie op mijn jaren 30 project ook maar even bij jou (rea)gluren :P

Mooi om te zien dat er beweging in het geheel zit!

Ik zie dat je veel electra buizen en inbouw dozen aangelegd hebt, maar nog zonder de kabels erin. Een tip van mijn kant: Trek snel de kabels er in voor je de muren tot en met dicht maakt. Zeker bij de langere leiding delen.

Soms gebeurt het dat je een leiding legt met net een knik te krap, te veel of meter te lang erin en dan moet je ergens de boel ff losmaken voor een extra lasdoos. Dit gaat 10x beter als je de muur waar de leiding in zit nog niet afgewerkt hebt :)
pi_133388884
Je hebt gelijk, zeker... moet ik ook eigenlijk doen.

Probleem is echter dat ik issues voorzien met stuken... omdat ik graag lange draden gebruik voordat ik de lassen maak. Iets met Murphy's Law...

Boven inderdaad ook al gezien dat een leiding écht niet te vullen was. Maarja, wilde er ook te veel anders in. En ik was alleen aan het k*tten.

Toch maar eens met die draden aan de slag dus? :{
  maandag 18 november 2013 @ 20:49:25 #60
14320 TR08
pi_133389174
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 20:43 schreef Gieliovd het volgende:

Toch maar eens met die draden aan de slag dus? :{
Beter van wel ;)

Murphy's law is met dit soort akties duidelijk beter in toom te houden ;)

Extra bonus tip bij het truukje: In de doosjes die je toch alleen maar legt om het kabels trekken te vergemakkelijken hoef je de kabels op zich niet door te knippen. Je kunt gewoon 10m kabeltros uit het doosje halen en die vervolgens de volgende leiding in trekken.

Als je er ooit weer bij wilt kun je altijd nog knippen en met lasklemmen kutten. Als je de kabel 1x doorgetrokken hebt wel ff 5cm terug trekken zodat je lokaal in je extra doosje een paar cm extra hebt voor het geval je ooit wat wilt :)

Dan heb je verder gewoon 10-20-30m kabel (of wat je wilt) zonder las.
pi_133389582
Thanks, ik ben inderdaad goede vrienden met Murphy. Ik ben hem meestal voor.

Ik heb geen dozen om kabel trekken te vergemakkelijken, want ik wil in principe alle dozen met lassen kunnen bereiken nadat het plafond erin zit. Of de wanden dicht zijn. Dus ja, ik doe m'n best met kabels trekken. Er komt nergens echt veel in te zitten. Boven heb ik een lange met 5 aders, beetje te veel van het goede in 5/8".

Ik hanteer inderdaad je strategie van trekken en doortrekken als ik een doosje open heb ergens :)

Komt wel goed, zit alleen niet in de planning op het moment. Ik wilde het later doen, na het stuken, dan heb je ook geen last met draden tijdens het stuken. Maar ja, je hebt gelijk als je zegt dat het risicovol is.

Mijn hele CV netwerk is ook één groot risico overigens haha.
  maandag 18 november 2013 @ 21:04:13 #62
14320 TR08
pi_133389981
Wat wij deden was heel simpel:
Stap 1: Leidingen leggen + kabels trekken
Stap 2: Afdekraampjes op de dozen
Stap 3: Stucen en gewoon dom over de dozen heen stucen
Stap 4: Meteen gaatje prikken in de natte stuc zodat je weet waar de doosjes zitten
Stap 5: Als de stuc droog is de dekseltjes zachtjes eruit bikken

Stap 4 kun je evt over slaan als je heel zeker weet dat je bij het droogproces veel aanwezig bent. De dozen zie je halverwege het proces wel terug omdat ze sneller drogen dan een met water verzadigde muur.
pi_133392398
Zo moet ik het ook maar gaan doen ja... Ik zou het ook zo doen dus dat scheelt :)

Nu nog tijd en een hulpje zoeken die de draden begeleid ;)
pi_133395541
Zo heb ik het ook gedaan, het restant kabel kan je gewoon oprollen en in het doosje proppen en dan de deksel erop. :P
En shit wat een pak isolatie in dat plafond :D

Bij nader inzien heb ik dat zelf ook, want 2x 7,5cm. Een deel bovenop het metalstud en een deel ertussen. Alleen is het deel aan de bovenkant niet van mij maar van de buren, daarom leek me dat wel fijn. En het werkt heel goed tegen muziek, praten, dat soort geluiden. Je moet best knallen als je wat wilt horen.
pi_133395798
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 22:30 schreef R2R het volgende:
En het werkt heel goed tegen muziek, praten, dat soort geluiden. Je moet best knallen als je wat wilt horen.
En DAT is nu net de bedoeling :)

Hmmm, daydreaming van mijn plasma scherm, surround, hoekbank, biertje...
  maandag 18 november 2013 @ 23:17:45 #66
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_133397925
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 21:43 schreef Gieliovd het volgende:
Zo moet ik het ook maar gaan doen ja... Ik zou het ook zo doen dus dat scheelt :)

Nu nog tijd en een hulpje zoeken die de draden begeleid ;)
Fok!kers helepn Fok!kers? :P
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  Moderator dinsdag 19 november 2013 @ 18:39:47 #67
92034 crew  Vonkenboer
pi_133418450
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 22:34 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

En DAT is nu net de bedoeling :)

Hmmm, daydreaming van mijn plasma scherm, surround, hoekbank, biertje...
Hehe, daar denk ik ook wel eens aan :+

Maar je maakt goede vorderingen hoor !
Hoeveel oppervlakte heeft het huis van jou eigenlijk ? Heb het idee dat het akelig veel groter is dan mijn stulpje ! :)
pi_133418724
quote:
10s.gif Op maandag 18 november 2013 23:17 schreef cvboer het volgende:

[..]

Fok!kers helepn Fok!kers? :P
Hellepieeeee
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:39 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Hehe, daar denk ik ook wel eens aan :+

Maar je maakt goede vorderingen hoor !
Hoeveel oppervlakte heeft het huis van jou eigenlijk ? Heb het idee dat het akelig veel groter is dan mijn stulpje ! :)
Valt wel mee denk ik hoor.

Het huis is in principe iets van 9 meter diep en 5 meter breed. Maar het loopt taps, dus voorin is het iets smaller dan achterin.

Dan heb ik dus een souterrain over dat oppervlak, een woonkamer met open keuken en de hal+trappenhuisje. Daarboven slaapkamers, dat is 8 meter diep want er zit een balkonnetje. Ruime overloop, 2 slaapkamers en badkamer. Daarboven hele ruime zolder van 5x5 ofzo.

De specs zeiden 125m² en 345m³ maar als ik dat zo beschrijf kan dat bijna niet kloppen. Want ja, als de woonkamer al zeg 45 is, souterrain ook 45, en slaapkamers dan 40 ofzo en dan zolder 25.. dan is dat wel wat meer.

Maar eens nameten ooit.

De tuin is ook taps, van 5 meter breed naar iets van 4 meter breed, 23 meter diep.

Al met al is het best ruim maar wel over meerdere verdiepingen. Een volgende woning wil ik ruimer over minder verdiepingen. Minder trappen dus hahaha. Man, man... als ik nu op zolder zit en ik wil een bakkie koffie moet ik 3 trappen naar beneden.

Jullie huis is lager en toch lekker ruim heb ik het idee.

Ik ben niet zo welvarend hoor dat ik een groot huis kan betalen. Heb ik gelukkig ook niet gekocht, gebaseerd op 2 salarissen. Want dan was ik nu echt in de aap gelogeerd.

Ik ga maar omkleden en het wandje afmaken boven. Die laatste gipsplaten en dat elektra is een beetje een rotklus. Vooral die gipsplaten van 2600x60x12,5 en dan in je eentje en er beroerd bij kunnen... Joepie!

Oja.. ik heb dus een hollewand inbouwdoos. Flex van 40 cm erboven, dacht klik ik er wel in. Nou, dat wordt nog wat.
  Moderator dinsdag 19 november 2013 @ 20:22:40 #69
92034 crew  Vonkenboer
pi_133422405
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:50 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Hellepieeeee

[..]

Valt wel mee denk ik hoor.

Het huis is in principe iets van 9 meter diep en 5 meter breed. Maar het loopt taps, dus voorin is het iets smaller dan achterin.

Ik heb het nog nooit precies nagemeten, maar het grootte vlak waar de woonkamer en keuken zich in bevinden meet ongeveer 7 meter diep en 5 meter breed.
Daar gaan dan nog een paar kleine hoekjes af.

En daar komt dan nog de uitbouw (met de achteringang, toilet en de badkamer) aan de achterkant bij van ongeveer 3,5m bij 3,5m.

Ik heb dan geen souterrain, maar een kleine kelder en de zolder is bij ons niet als nuttige verblijfsruimte te gebruiken, maar we hebben dan op de bovenverdieping wel weer 3 goed formaat slaapkamers.

quote:
Daar is best wel iets van te maken, maar dat is iets voor medio 2014.
De tuin is ook taps, van 5 meter breed naar iets van 4 meter breed, 23 meter diep.

Al met al is het best ruim maar wel over meerdere verdiepingen. Een volgende woning wil ik ruimer over minder verdiepingen. Minder trappen dus hahaha. Man, man... als ik nu op zolder zit en ik wil een bakkie koffie moet ik 3 trappen naar beneden.
Ik heb dan wel weer een goed formaat schuur en carport; maar over een echte tuin kan ik nu nog niet spreken ;) het is nu achter eigenlijk vrijwel overal bestraat.

quote:
Jullie huis is lager en toch lekker ruim heb ik het idee.
Het huis bij ons bied wel toekomstmogelijkheden.
Het heeft ongeveer dezelfde inhoudsmaten en oppervlakte als een doorsnee rijtjes woning.

We komen iig. niks te kort :), maar of het overdadig ruim is.

quote:
Ik ben niet zo welvarend hoor dat ik een groot huis kan betalen. Heb ik gelukkig ook niet gekocht, gebaseerd op 2 salarissen. Want dan was ik nu echt in de aap gelogeerd.
Hier hebben we de hypotheek ook maar gebaseerd op één inkomen :)
Je weet het zeg maar nooit tegenwoordig.

quote:
Ik ga maar omkleden en het wandje afmaken boven. Die laatste gipsplaten en dat elektra is een beetje een rotklus. Vooral die gipsplaten van 2600x60x12,5 en dan in je eentje en er beroerd bij kunnen... Joepie!
Ja, dat is echt zwaar werk; die zijn joh bijna niet te tillen in je eentje !

quote:
Oja.. ik heb dus een hollewand inbouwdoos. Flex van 40 cm erboven, dacht klik ik er wel in. Nou, dat wordt nog wat.
Ik laat dan vaak een 3/4 leiding in de wand zakken, die ik dan min of meer vastzet in het isolatiemateriaal.

Die buis laat ik zo lang dat ik er ter plekke van de hollewand doos later een klein stukje flexibele buis in de 3/4 buis kan schuiven

Of ik laat de flexibele buis zolang dat ik hem door het gat waar de hollewand doos in moet komen door heen steek en dan kort ik hem later iets in of schuif ik hem in de 3/4 buis.
pi_133427616
Goed, ik ben ingekakt en gaan douchen. Niets gedaan.

Jullie hebben gewoon een heel leuk huis. Iedere stulp heeft z'n plussen en minnen. Die van mij is ook leuk, met z'n nukken.

Goede tip van die 3/4 buis. Alleen zit het allemaal al in de wand haha. Zal wel kijken, stukje inkorten en dan frot ik die dozen erin. Anders heb ik nog wel van die blauwe dozen van ABB waar je die tuit er naderhand in klikt, dan lukt het sowieso. Nu heb ik Attema met van die scharniertuitjes die na 4 keer scharnieren afbreken.

Wat kan je ook verwachten voor ¤2,50 per stuk... :')

Leuke anekdote. Ging vorige week ff Attema dozen halen. Bij de Hornbach haal ik altijd van die 10 packs U40. Dus ik naar de Gamma... 10 pack. He, wat kosten die losse dan? Juist, de losse waren goedkoper dan de stuksprijs in de 10 pak 8)7

Morgen zit ik de hele dag in Diemen, kijken of ik daarna wat meer energie heb om te klussen.
  Moderator dinsdag 19 november 2013 @ 22:14:57 #71
92034 crew  Vonkenboer
pi_133428875
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:54 schreef Gieliovd het volgende:
Goed, ik ben ingekakt en gaan douchen. Niets gedaan.
Maakt niet uit, ik ben vandaag op dezelfde manier gestrand...
Een hoop plannen maar uiteindelijk niks gedaan _O-

quote:
Jullie hebben gewoon een heel leuk huis. Iedere stulp heeft z'n plussen en minnen. Die van mij is ook leuk, met z'n nukken.
Je moet maar zo denken ieder huis heeft zijn eigen plus en min punten.
Het is ook een erg leuk huis, maar het is denk ik geen huis waar ik mijzelf tot mijn 75ste zie wonen ;)

quote:
Goede tip van die 3/4 buis. Alleen zit het allemaal al in de wand haha. Zal wel kijken, stukje inkorten en dan frot ik die dozen erin. Anders heb ik nog wel van die blauwe dozen van ABB waar je die tuit er naderhand in klikt, dan lukt het sowieso. Nu heb ik Attema met van die scharniertuitjes die na 4 keer scharnieren afbreken.
Owh, die hopeloze hollewand dozen. Daar breekt idd. naar 7x het scharnier vaak van af.
Het probleem is vaak dat je die ruimte niet hebt om dat scharnier open te drukken.

quote:
Leuke anekdote. Ging vorige week ff Attema dozen halen. Bij de Hornbach haal ik altijd van die 10 packs U40. Dus ik naar de Gamma... 10 pack. He, wat kosten die losse dan? Juist, de losse waren goedkoper dan de stuksprijs in de 10 pak 8)7

Morgen zit ik de hele dag in Diemen, kijken of ik daarna wat meer energie heb om te klussen.
Dat is lekker bizar ! Dat ze per stuk goedkoper zijn dan per voordeelverpakking van 10 _O-
pi_133430162
Nou nee ik ook niet, ik heb altijd gezegd een jaar of 10 en dan zien we wel weer. Maar joh, je weet niet hoe het leven loopt.

4 jaar geleden woonde ik nergens, ja bij mijn ouders in na een jaar reizen. En daarvoor dus ook in Noord Holland Noord. Dan woon en werk je opeens in Zuid Holland.

En ja, ik was nog nooit in Gouda geweest. En opeens had ik er een huis. En ja, alleen.. toen jaren samenwonen. En weer alleen.

Wie weet wat er morgen voor de deur staat.. misschien rij ik mezelf plat op de A2 morgenvroeg.

En alleen die trappen al. Ik denk dat ik met mijn 60e geen 3 trappen meer kan hebben. Die knieën van mij..

@ dozen: ik ben maar even naar de service desk gelopen. Maar die chick keek me aan alsof ze water zag branden.
pi_133434935
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 22:33 schreef Gieliovd het volgende:
Wie weet wat er morgen voor de deur staat.. misschien rij ik mezelf plat op de A2 morgenvroeg.

Doe maar niet, je topic is altijd leuk om te lezen :)
pi_133436771
Haha, nou gelukkig maar :s)

Was het niet van plan :W
  Moderator zondag 24 november 2013 @ 11:21:31 #75
92034 crew  Vonkenboer
pi_133568304
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 06:39 schreef Gieliovd het volgende:
Haha, nou gelukkig maar :s)

Was het niet van plan :W
Gelukkig maar !

Hoe was jou klusweek meneer Gieliovd ? w/
pi_133584359
Ha meneer Vonk verzoekt een update. U vraagt, wij draaien.

Tja mijn klusweek. Ik heb weinig tijd gehad voor klussen doordeweeks.

Ik heb van de week die nieuwe hal wand dichtgezet met isolatie en gips. Mooi gezicht is dat, wordt al wat.

Die inbouw doos zit in de wand. Viel mee achteraf.

Toen de wand ook maar dicht geklapt zoals gezegd.

Zaterdagmorgen begonnen met een lijstje maken "Wat te doen tot de stukadoor erin kan"... Dus daar staan dingen op zoals rachelen afmaken, hal muur stukwerk afbikken, spotjes maken boven de bank, muur dichtmetselen...

Rustig aan begonnen met het lijstje.

Spotjes maken, terwijl het al geïsoleerd is. Brrrrrr kriebel.

Toen ben ik maar doorgegaan met het volgende grote punt op de lijst, rachelen afmaken. Op één rachel na (met PVC in de weg, CV slang in de weg, bint in de weg, alles in de weg dus ik was er klaar mee.

Oja, ik heb ook hechthout voorbereid rondom de centraaldozen, dan kan ik tenminste knap een lamp ophangen straks zonder hollewand prutsels.

Al met al toch weer wat gedaan maar er kwam weer een feestje tussendoor, laat thuis, gesloopt...

Het lijstje met werk tot de stukadoor erin kan is niet heel lang meer maar ervaring leert dat het nog wel een tijdje kan duren. Juist die kleine dingen duren lang.

Dus ja, deze week maar weer wat avondjes pakken en wat dingen oplossen. Bultje kalkzandstenen halen en gat dichtmetselen... racheltje maken..

Moet ook weer eens naar de stort maar vind het nogal zielig voor m'n splinternieuwe station. Al dat stof en puin erin te laden :(

Dusss nu is het weekend! Filmpie opzetten maar. Tenzij er boeiende updates zijn...
  zondag 24 november 2013 @ 21:25:30 #77
35189 Troel
scherp en bot
pi_133589162
Gaat goed :Y
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_133593349
"Bijna klaar"
  zondag 24 november 2013 @ 22:43:05 #79
35189 Troel
scherp en bot
pi_133593680
quote:
12s.gif Op zondag 24 november 2013 22:36 schreef Gieliovd het volgende:
"Bijna klaar"
Dat dacht je ook al toen je begon, dus daar trappen we niet meer in ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_133600748
Goed werk weer, wat een gepruts met die hollewanddozen, en dan zelfs twee stuks naast elkaar! Vind het knap. Zou toch in het vervolg lekker gewone dozen vastklemmen/lijmen tussen/aan de rachels.
pi_133635017
quote:
7s.gif Op zondag 24 november 2013 22:43 schreef Troel het volgende:

Dat dacht je ook al toen je begon, dus daar trappen we niet meer in ;)
Vandaar ook de knipoog. Maar wanneer hoop je klaar te zijn met alles?
pi_133649349
Met de kerst hoop ik boven te zitten in de warmte bij een boom.

Maar ja, hoop en verwachtingen leiden alleen maar tot teleurstelling. Ik ben ermee gestopt te plannen.

Zo snel mogelijk. Dat is het streven. Dus ik ga nu omkleden en weer door met het plafond rachelen. Dan recht maken. Dan binnenkort gipsen.

O shit herinner me net dat m'n rachels op zijn.

En ja verder het lijstje afwerken, weer vergeten dingen op het lijstje zetten, afronden... en daarna z.s.m. stukadoor erin, radiatoren aan de muur en de fik erin zodat ik na 2 jaar eindelijk een warm huis heb. En ja, dan begint het afwerken....
  Moderator woensdag 27 november 2013 @ 22:36:02 #83
92034 crew  Vonkenboer
pi_133694078
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 18:40 schreef Gieliovd het volgende:
Met de kerst hoop ik boven te zitten in de warmte bij een boom.
Deze kerstdagen bedoel je ? Of die daarna ? :@
Wij hebben het in ieder geval wel als doel om met de kerst i.i.g. het huis te bewonen.

quote:
Maar ja, hoop en verwachtingen leiden alleen maar tot teleurstelling. Ik ben ermee gestopt te plannen.
Ergens tussen het eerste jaar en anderhalf jaar verbouwen ben ik ook gestopt met plannen.
Op een gegeven moment heeft dat voor jezelf ook geen zin meer, het gaat zoals het gaat en het is zoals het is :P

quote:
...

En ja verder het lijstje afwerken, weer vergeten dingen op het lijstje zetten, afronden... en daarna z.s.m. stukadoor erin, radiatoren aan de muur en de fik erin zodat ik na 2 jaar eindelijk een warm huis heb. En ja, dan begint het afwerken....
Je gaat hem na al dat harde werken toch straks met oud en nieuw toch niet je huis in de fik steken ? :o -O-
pi_133694184
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 22:36 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Je gaat hem na al dat harde werken toch straks met oud en nieuw toch niet je huis in de fik steken ? :o -O-

Ik doelde op deze kerst, maar met een knipoog want dat gaat natuurlijk totaaaaaaaaaaaaal niet meer lukken. Nee, Vonk, we zien wel. Ik ben geloof ik week 52 en week 1 vrij (ADV) en dan kan ik weer heel wat doen. Dan in het nieuwe jaar ga ik ook gewoon heel wat dagen plannen en vrij nemen om door te gaan. Dan voor je het weet stuken... en dan....
  vrijdag 29 november 2013 @ 15:38:19 #85
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_133744576
Ja als het gestuuced is komt de zin weer vanzelf. Zo mooi glad en wit als het dan opeens is :)
[_] <- Sign here
  Moderator vrijdag 29 november 2013 @ 18:05:28 #86
92034 crew  Vonkenboer
pi_133748446
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 15:38 schreef Xiphos het volgende:
Ja als het gestuuced is komt de zin weer vanzelf. Zo mooi glad en wit als het dan opeens is :)
Dat heeft mij ook wel heel erg geholpen qua motivatie !
Dat motiveert echt zo goed ! *O*
pi_133757887
Ah jongens jullie helpen me er wel doorheen. Morgen 07:00 gaat de wekker weer en gaan we weer door!

Tot 13:00 want ik moet naar een verjaardag aan de andere kant van het land, dus ja..

Ik heb geen grote klussen meer.. het zijn kleine dingen die ongelooflijk veel tijd kosten.

Waar ik nu tegenaan hik is de vraag: kan ik mijn houten balken plafond laten stucen????

Zo ja, dan scheelt dat 2 dagen plafond rachels richten. Want ja, ze zitten wel, maar alles is zo krom als een hoepel. En dan nog iets, het is bepalend of ik 9,5 platen ga schroeven of 12,5 of 2x van een van beide, of stucplaatjes..... de rachels zitten weliswaar op 60 maar dan doe ik ze haaks.
  PR/Manusje van alles vrijdag 29 november 2013 @ 22:05:24 #88
Toezicht is gezond!
pi_133758165
Stuc op hout is nono. Gips dr op en gaan.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_133758213
Ja, nee, grapjas :P

Balken, rachels, gipsplaten en dan stuc of pleurt dat er na 2 weken af vanwege de vering in de vloer. Want het veert, behoorlijk.

Ik zat zelfs al aan een spanplafond te denken...
  PR/Manusje van alles vrijdag 29 november 2013 @ 22:18:23 #90
Toezicht is gezond!
pi_133758746
Kan prima, is genoeg elastisch. Ik sprong hier om te testen op de vloer. De lamp aan het plafond beneden maakte een sprongetje van 20 centimeter. Het stucwerk zit er nog prima op. Als ze het goed smeren. Het originele stucwerk uit 1930.
pi_133759175
Serieus, gaat dat niet scheuren dan????

Fascinerend... Nou als dat zo is dan doe ik enkel gips 12,5 en dan rachel ik het ook niet super netjes uit, dan smeren ze maar wat dikker.
  PR/Manusje van alles vrijdag 29 november 2013 @ 22:32:14 #92
Toezicht is gezond!
pi_133759384
De mensen die beneden zaten schrokken zich kapot. Dachten dat ik door het plafond kwam. :') vroeger smeerden ze dat gewoon tegen en tussen de rachels. En dan flink dik. Centimeters. Zit na 80 jaar nog prima. :D
pi_133759499
Ik kan dat bevestigen :')! We zaten beneden, hij sprong op de vloerdelen en dat plafond, jonge. _O- Schrok me dood
pi_133768331
We gaan weer aan de slag, nieuw weekend, nieuwe kansen!

Thermoskannetje koffie zit er weer bijna in, moet kunnen.
pi_133771510
^O^ Succes! Die kleine klusjes zijn het ergst inderdaad, je bent veel tijd kwijt en je ziet nauwelijks vooruitgang..
pi_133808161
Ik heb deze vraag ook als korte kwestie geplaatst, maar misschien komt er hier iemand langs.....

Tip gezocht van iemand die wat van daken en isoleren weet.

Ik heb een plat dak welke geïsoleerd is volgens het warm dak principe, dus de isolatie (5 cm PIR platen) liggen op het dakhout, onder de bitumen.

Ik wil nu het nog open ligt eigenlijk ook aan de binnenkant isoleren met glaswol. Dit dan voornamelijk tegen het geluid van regen op het platte dak en ook wat warmte daar er ook al een dikke bint ligt met de nodige koudebrug.

Ik zou dan folie eronder spannen, welke aansluit op de woonkamer, omdat het een uitbouwtje is. In deze folie komen allerlei gaten voor spots, schroeven etc.

Dus: kan ik een warm dak ook nog eens binnen isoleren, tegen het dakhout aan zonder spouw en met toepassing van een mager werkende dampdichte folie?
  zondag 1 december 2013 @ 16:17:47 #97
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_133808415
Als het goed is zit er al dampdichte folie tussen je hout en de isolatie, en je moet dus niet nog een dampdichte folie gebruiken, dan sluit je het vocht op.
[_] <- Sign here
pi_133808550
De oude laag dakleer ligt onder de isolatie, als dampscherm.

Ik lees inderdaad dat de meningen verdeeld zijn over het wel of niet toepassen van een dampscherm aan de binnenkant. Ze hebben het over vochtbuffering van glaswol etc.

Direct onder het glaswol komt gips en dat wordt 99% zeker gestuct.
  zondag 1 december 2013 @ 16:26:52 #99
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_133808831
Als je isoleert vanonder ga je temperatuurverschillen krijgen (je bestaande dak wordt kouder) en daartegenaan gaat dus vocht condenseren. Omdat daarboven al een dampdichte laag zit, kan dat vocht dus alleen naar beneden weg.

Als je folie toepast zou dat een klimaatregelende folie moeten zijn (dus dampopen), dan kan evt vocht dus naar onder wegdampen.
[_] <- Sign here
pi_133810156
Waarin je dus aangeeft dat die klimaatregelende folie, dampdoorlatende folie eigenlijk overbodig is?

Ik bedoel, als die folie vocht uit de isolatie zou laten doordampen naar beneden, dan laat hij het ook uit de huiskamer/keuken naar boven dampen de isolatie in.
  zondag 1 december 2013 @ 17:32:34 #101
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_133811099
Ja en nee. Bij een tijdelijk enorme vochtige kamer voorkomt de folie dat er heel veel vocht in je isolatiemateriaal gaat zitten.

Maar e.e.a. precies is afhankelijk van de gebruikte materialen, etc
[_] <- Sign here
pi_133892383
Dit weekend uiteraard weer geklust...

De zaterdag echter maar een ochtend i.v.m. een feestje, en ja dan ben om 02:00 thuis en zondag wil 't motortje niet starten...

Desalniettemin:
- Rachels zo goed en zo kwaad als het kan uitgevlakt
- Opgeruimd, isolatie deels naar zolder etc.
- Laatste rachels aangebracht

Verder weinig gedaan. Ik ben niet vooruit te branden :')

Vanavond nog ff dat maffe kozijnhout uit de keukenmuur gebikt. De stenen staan er al een week, dus v.d. week ff avondje zoeken om het in te metselen. Ergo: gaat dus niks worden. Morgen ben ik er niet, woensdag sint kado's kopen, vrijdag sint vieren.. 8)7

Uit m'n hoofd staat er op de woonkamer lijst nu:
- Hal stucwerk afbikken
- Plafond gipsplaten aanbrengen
- Elektra draden trekken
- Gaten dichtmetselen keuken
- Hechthout boven afzuigkap maken
- Trap bestellen + vervangen
- ....?

STUKADOOOOOOOOOR

[ Bericht 5% gewijzigd door Gieliovd op 03-12-2013 22:48:09 ]
  woensdag 4 december 2013 @ 07:42:13 #103
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_133899408
Hier hetzelfde verhaal hoor, veel gepland maar alles loopt weer niet zoals het moet. Moed houden en doorgaan! ^O^
pi_134036942
Je bent op de goede weg maar heel herkenbaar. veels te weinig tijd.
En die donkere avonden motiveren ook niet echt.

Aan de andere kant, de warme zwoele zomeravonden ook niet.

Waar zijn we ooit mee begonnen.......
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_134041694
De fysieke factor speelt op het moment een tegenwerkende rol. Eerst maar eens 10 uur in bed gelegen vannacht, beetje de batterij opladen.

Ik voel me net een Toyota Prius, je wilt ermee aan de slag, er komt een hoop herrie uit maar is niet vooruit te branden.

Ga zo weer wat doen. Kijken wat ik van het lijstje kan strepen. Ik moet eigenlijk de hal muur ff gaan aanvallen met de boorhamer, maar dan krijg ik weer mot met de buurtjes. Gipsplaten heb ik niet en is toch niet te doen in m'n eentje. Draden trekken bij voorkeur ook niet alleen. Hmm.
pi_134041856
Ja daar is het te vroeg voor, in het weekend maak ik voor 12 uur geen noemenswaardige herrie.
Ik ga zo ook aan de slag maar ik moet weer eens naar de bouwmarkt.

Ik denk dat het rijden naar de bouwmarkt mij het meeste tijd kost, als dat niet hoefde dan was ik al klaar geweest :+
pi_134063616
Jaja, weer een weekend voorbij. Weinig klusuren!

Vandaag een vreemd stuk kozijnhout in de keukenmuur vervangen door nette kalkzandsteentjes. Beetje metselen dus. En gelijk het oude afzuigkap gat dicht gemetseld. Ooit ook nog eens doen aan de andere kant, als ik een paar nette stenen kan vinden. Zorg voor later dus.

Daarna maar de buren aangebeld, SMS gestuurd... geen gehoor. Dus ik dacht YES! Boorhamer, oordoppen, bril op... en mezelf weer een lamme arm gebeiteld. 3/4 van de muur in de hal kaal. De laatste plek waar nog oud stucwerk zit. Nog 1/4 te gaan, dat is echt beton wat ze erop hebben gesmeerd. Zit vaaaaaast!!

Dus zo is je weekend weer voorbij. Het lijstje wordt steeds korter.

Deze week de trap bestellen zodat die met de kerstvakantie binnen is hoop ik, heb ik kleine 2 weken vrij dus kan ik weer lekker doorhalen.

Doelstelling is dan alles klaar te hebben zodat de stuukmaardoor er begin 2014 in kan.

En dan voorjaar 2014 wonen????
  zondag 8 december 2013 @ 22:01:58 #108
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_134063726
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 21:59 schreef Gieliovd het volgende:
Jaja, weer een weekend voorbij. Weinig klusuren!

Vandaag een vreemd stuk kozijnhout in de keukenmuur vervangen door nette kalkzandsteentjes. Beetje metselen dus. En gelijk het oude afzuigkap gat dicht gemetseld. Ooit ook nog eens doen aan de andere kant, als ik een paar nette stenen kan vinden. Zorg voor later dus.

Daarna maar de buren aangebeld, SMS gestuurd... geen gehoor. Dus ik dacht YES! Boorhamer, oordoppen, bril op... en mezelf weer een lamme arm gebeiteld. 3/4 van de muur in de hal kaal. De laatste plek waar nog oud stucwerk zit. Nog 1/4 te gaan, dat is echt beton wat ze erop hebben gesmeerd. Zit vaaaaaast!!

Dus zo is je weekend weer voorbij. Het lijstje wordt steeds korter.

Deze week de trap bestellen zodat die met de kerstvakantie binnen is hoop ik, heb ik kleine 2 weken vrij dus kan ik weer lekker doorhalen.

Doelstelling is dan alles klaar te hebben zodat de stuukmaardoor er begin 2014 in kan.

En dan voorjaar 2014 wonen????
Ik hoop het voor je ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_134065504
Thanks, de tijd zal het leren ;)
pi_134162218
De rest van de maand wordt op een houtje bijten. Slechte timing met de kerst voor de deur!

Ik heb net een nieuwe trap besteld! Mooie nieuwe steektrap. De huidige valt van ellende uit elkaar en is 670 breed. De nieuwe wordt 850 breed en iets "luier". Ofwel, iets minder stijl.

Kost een lieve duit, maar dan heb je ook wat. Toch eigenlijk belachelijk dat je die trap van 134 km ver van huis moet halen, omdat de lokale prijzenstunter ¤250 duurder is en dan ook nog eens niet kan voormonteren. Nouja, ik laat hem lekker voormonteren en thuis leveren. Scheelt mij weer tijd. ¤120 voor het in elkaar zetten, maar je zo blijft het.

36 dik vuren, zoals ik op de foto's zag ook houten stootborden (geen MDF). Mooi spul.

Ik hoop het "oe... steile smalle trap zeg..." effect hiermee weg te nemen voor mezelf, bezoekers en de toekomstige kopers als ik weer eens mijn biezen pak. Ik heb dit iets te vaak meegemaakt dus ik hoop deze schrikfactor weg te nemen.

Verder weinig gedaan deze week. Lampje vervangen, doosje uit de muur getrokken, meh.

Dit weekend weer eens 2 dagen aan de slag.
pi_134169922
Mooi trapje lijkt me wel .... En nu ik de afmetingen zo lees, is die oude wel erg smal.

Een vriend van me heeft een keer een trap van steigerhout gemaakt.... Want da's best wel goedkoop. Is wel een open trap en er zitten geen bochten in. Dat maakt het goed te doen. En het is wel ff wat werk, maar als geld een rol speelt. ;)
pi_134170744
Ja, ik twijfelde zelf ook. 2 lange planken, wat kleinere planken... bovenfrees, bruislijm en schroeven...

Maar ja joh, ik blijf bezig. Dat hok moet klaar. Dus hup, laat ze hem maar bouwen en leveren.

Ik moet al het trapgat verbreden dus balken verplaatsen, oude weghalen, wand-trap-muur aanhelen, op de vloer fixen, aansluiting boven fixen, traphek verzinnen, etc. etc. etc. Werk zat.

Dit weekend trouwens eens kijken naar gips. Twijfel:
- Stucplaatjes?
- 2000x60x9,5 wit RK platen?
- idem x 12,5 AK platen?
- Dubbel stuc- of RK platen?

Wat is wijs... ik wil een beetje massa creëren voor demping (massa - veer - massa principe) en ik lees dat het stucwerk maar vrij dus in normaal op 't plafond.

Maar ja, die 12,5 dikke platen hebben ze alleen op 2600 lang en kosten 3 keer zo veel als 9,5 dik op 2000 lang.
  woensdag 11 december 2013 @ 22:30:43 #113
35189 Troel
scherp en bot
pi_134170812
laat je de trap kaal trouwens?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_134171090
O, nee, nee, nee... dan loop je hem binnen no-time stuk (vuren).

Nee, ik zal hem wel (laten?) schilderen in een mooie wit-tint en misschien leg ik er een loper op. Is altijd wel sjiek.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_134300862
Ja, ja, weer een weekend achter de rug. Weer eens 2 dagen kunnen rommelen!

Dit weekend afgestreept:
- Stucwerk in de hal verwijderd (beton!!)
- Thermostaat buisje geplaatst
- 2 bussen PUR leeg gespoten in allerlei kieren en randen in de meterkast, muur, vloer randen in de hal...
- Doos gat geboord t.b.v. licht in de hal

Verder druk mee bezig:
- Elektra draden trekken in de woonkamer
- Plan uitdenken voor plafond gips

Dan hebben we nog plaatjes:

Zaterdagmorgen begon met mijn thermoskan koffie leegtrekken en vervolgens kreeg ik een appie van de buurman "we zijn de hele dag weg, succes" dus mijn plan was snel getrokken.

Boorhamer erbij, dikke beitel erin... paar minuten warmdraaien voordat hij wat doet.. en de laatste 3 m² beton stucwerk eraf gebeiteld. Gelijk maar een doos geboord voor het wissel/wissel licht in de hal.

Nu had ik recentelijk natuurlijk die prachtige nieuwe wand geplaatst... maar ja, wat was ik vergeten? De draad van de thermostaat. Want ja, die prachtige iSense krijgt een mooi plekkie. Dus moest de wand weer slopen aan één kant, isolatie eruit etc... En ja, dan sneuvelt zo'n Attema hollewanddoos weer natuurlijk, argh!

Maar goed, heb de thermostaat maar vast getekend. Mens moet hopen, kijk het eens 21 graden zijn! *)

Maar ja, na een tweede keer de boorhamer te hebben gevat dit weekend en de PUR lekker lag op te zwellen, was het tijd voor elektra bedrading, want ja het plafond gaat z.s.m. dicht.

En wie niet sterk (>2 handen) is, moet maar slim zijn.

En toen was het alweer kwart voor 6 en ging het kaarsje uit.

Blunder van het weekend:
Hm, zwelt niet echt die PUR. Beetje erbij. Resultaat, een half kuub PUR wat uit komt bulken bij de meterkast _O-

Kleine tip: laat het puntje van een metalen trekveer niet op je knokkel slaan als je hem op 6 cm haaks hebt gebogen. Bloeduitstorting, stijf etc..

Grootse plannen om gips te gaan kopen, isoleren afmaken, elektra afmaken, begin te maken met het plafond.. en wat doe je dan in een weekend? :')

[ Bericht 38% gewijzigd door Gieliovd op 15-12-2013 19:33:09 ]
pi_134301731
Nu ik jouw topic zo doorneem, kan ik eigenlijk ook niet wachten totdat wij een nieuwe trap hebben. Vooral omdat die van ons ook zo "eng" is volgens anderen: metalen spiltrap zonder leuningen en steiler dan gemiddeld. De nieuwe trap zal zo'n wereld van verschil zijn...

Maar is je huis dan zo dat je hem voorgefabriceerd kan laten leveren? Daar heb je dan mazzel mee.
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 19:21 schreef Gieliovd het volgende:

Blunder van het weekend:
Hm, zwelt niet echt die PUR. Beetje erbij. Resultaat, een half kuub PUR wat uit komt bulken bij de meterkast _O-
Haha. Hier kwam de pur er aan de buitenkant van het dak weer deels uit. Kwamen we pas een week later achter toen mijn vader omhoog keek vanaf de stoep en zei: "lekker aan het purren geweest?"
pi_134301871
Mijn trapgat wordt 90 breed, de totale traphuis ruimte 95, de trap 85. Ik laat hem in elkaar gebouwd leveren, steek hem via de voordeur naar binnen en kantel hem vlak... dan steek ik hem zo, floep tussen de balk en de muur.

Dat is de theorie :')

Oja, tegen half zes nog ff een draadje trekken van de keuken naar de schakelaar. Hoor ik opeens tiktiktik vanuit de keuken. Zie ik een blauwe ader FLOEP in de buis verdwijnen en een zwarte bungelen...

Blauwe doos NET iets eerder op dan de zwarte... en het draad net 20 cm te kort ;(

Nou, draad er maar weer uit. Moest ook nog van de hal naar de overloop.. dus veer erin.. gvd }:| veer wil niet verder. Alles er weer uit. Boven, veer erin. }:| veer wil niet verder.

RAM RAM RAM niks... fiber veertje erbij... niks. :? :(

Latje onder de buis, haakse bocht... RAM RAM RAM ~O> victory! :9

Draad erin, PRECIES lang genoeg.

Gelukkig heb ik nog 800 meter draad boven, mooi kunnen scoren laatst ^O^

[ Bericht 34% gewijzigd door Gieliovd op 15-12-2013 19:54:45 ]
  PR/Manusje van alles zondag 15 december 2013 @ 20:06:34 #118
Toezicht is gezond!
pi_134302836
Draden trekken in je eentje is ook bagger. Zelfde ruimte gaat nog wel maar tussen twee verdiepingen blijft het lastig.
  zondag 15 december 2013 @ 21:08:33 #119
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_134306550
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 22:33 schreef Gieliovd het volgende:
O, nee, nee, nee... dan loop je hem binnen no-time stuk (vuren).

Nee, ik zal hem wel (laten?) schilderen in een mooie wit-tint en misschien leg ik er een loper op. Is altijd wel sjiek.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zou ik wel doen, die loper. Want ook geschilderd met speciale vloerverf loop je vuren hoe dan ook snel stuk. :Y
pi_134310704
Zal wel meevallen als je alleen met sokken erop loopt.. ik ga toch de doodstraf invoeren op schoenen boven.

Maar ik vind die loper echt O+

Bedenk me alleen dat ik natuurlijk maar heel ondiepe treden heb... Misschien verval ik aan tapijt zonder de stootborden te bekleden ;(

Kan opeens echt niet meer wachten tot ik dit uitzicht heb in de hal!!!
  maandag 16 december 2013 @ 07:53:44 #121
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_134318160
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 22:25 schreef Gieliovd het volgende:
Zal wel meevallen als je alleen met sokken erop loopt.. ik ga toch de doodstraf invoeren op schoenen boven.

Bedenk me alleen dat ik natuurlijk maar heel ondiepe treden heb... Misschien verval ik aan tapijt zonder de stootborden te bekleden ;(

Zo'n loper is mooi hè? Ik vind ze vaak alleen persoonlijk mooier in een kwartslagtrap dan bij een steektrap.
Wat wordt je op- en aantrede eigenlijk?

Je hebt een lekker klusweekend gehad zo te zien! Ik ben ook aan het draden trekken geweest, zij het maar 3 stukjes van maximaal 3 meter, dus ik was zo klaar. ;)

Al besloten wat voor gipsplafond je neemt. Persoonlijk zou ik de 12,5 AK gaan. Minder naden en sneller meters maken. Nadeel is wel het gewicht en de onhandelbaarheid, heb je echt een platenliftje nodig als je in je uppie wilt/moet werken.
pi_134348202
Ja, eens, die op die foto met die kwartslag is echt om te kwijlen. Maar ach, ik heb een rechte trap ;)

Ja, ik had iets meer meters! Maar viel achteraf ook nog mee. De echte lange einden moeten nog, maar die kunnen eigenlijk pas als de aansluitingen bij de meterkast er zijn... maar ja, dat moet ik dan maar weer in orde gaan maken...

Plafond, ja ik ga maar voor de stucplaatjes. ¤1,78 per stuk bij afname van >50 bij de Hornbach en die zijn 2000x400x9,5 dus goed te doen in m'n eentje. Als ik er zin in heb doe ik 2 lagen t.b.v. akoestische demping (massa-veer-massa).

Ik wil het toch laten stuken, dus dan zijn die plaatjes ook het "beste". Doe ik er mooi een spleetje tussen, kunnen ze het lekker dichtsmeren. Hatsikideeeee.

Ik dacht eerst ook 12,5 AK maar daar zijn stuukmaardoors niet zo blij mee schijnt, dus zekere voor het onzekere dan maar. En ja, kan ik geen maatje krijgen en dure lift (¤30 per dag) en sta ik weer te k*tten. Nee, doe wel zo.
pi_134352556
quote:

Mijn broer liep in eerste instantie ook alleen met sokken op de trap om slijtage van de verflaag te voorkomen, totdat hij op een dag bij het afdalen opeens STUITER STUITER BOEM BATS onder aan de trap lag. Met andere woorden geverfde trappen zijn te glad om alleen met sokken te belopen. Zo'n loper is dus niet alleen mooi, maar voor je eigen veiligheid ook noodzakelijk. ;)

Verder mijn complimenten voor je kluswerk en succes met wat nog gedaan moet worden! ^O^
pi_134354965
Dank je!

Twee opties dus.

Anti slip strip infrezen
Traploper

Zullen zien ;)
pi_134355129
quote:
Slim, meteen vanaf het begin doen anders werkt het niet meer :p

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 08:01 schreef Gieliovd het volgende:

Anti slip strip infrezen

Dit komt er bij ons, wel "subtiel" 1-tje, ipv dubbel.
pi_134372370
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 22:36 schreef Gieliovd het volgende:
Ja, eens, die op die foto met die kwartslag is echt om te kwijlen. Maar ach, ik heb een rechte trap ;)

Ja, ik had iets meer meters! Maar viel achteraf ook nog mee. De echte lange einden moeten nog, maar die kunnen eigenlijk pas als de aansluitingen bij de meterkast er zijn... maar ja, dat moet ik dan maar weer in orde gaan maken...

Plafond, ja ik ga maar voor de stucplaatjes. ¤1,78 per stuk bij afname van >50 bij de Hornbach en die zijn 2000x400x9,5 dus goed te doen in m'n eentje. Als ik er zin in heb doe ik 2 lagen t.b.v. akoestische demping (massa-veer-massa).

Ik wil het toch laten stuken, dus dan zijn die plaatjes ook het "beste". Doe ik er mooi een spleetje tussen, kunnen ze het lekker dichtsmeren. Hatsikideeeee.

Ik dacht eerst ook 12,5 AK maar daar zijn stuukmaardoors niet zo blij mee schijnt, dus zekere voor het onzekere dan maar. En ja, kan ik geen maatje krijgen en dure lift (¤30 per dag) en sta ik weer te k*tten. Nee, doe wel zo.
Die stucplaatjes van de hornbach zijn al van hun eigen niet helemaal recht dus t spleetje krijg je toch wel ;)

Maar ik heb zelf ook een geschilderde trap, en zo n antislipstrip is zeker wel aan te raden!

(Moet m alleen er nog wel inmaken :p)
pi_134384980
Serieus :')

Spleetje frezen... moet ik weer een bovenfrees scoren -O-
  dinsdag 17 december 2013 @ 22:17:10 #128
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_134385172
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 22:14 schreef Gieliovd het volgende:
Serieus :')

Spleetje frezen... moet ik weer een bovenfrees scoren -O-
Wij lopen al ruim 4 jaar met sokken (en schoenen) op een geverfde trap. Heb 'm 2 jaar geleden gelakt (was nog niet gebeurd vanuit de bouw anders dan grondverf) en buiten waar de tentstokken naar beneden zijn gevallen is er niets te zien.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_134499477
Ja hoor, hij ligt in de woonkamer!

Alle lof voor www.trappenbaas.nl voor nette prijs, super snelle levering en de trap ziet er zeer degelijk uit.

Morgen komt vaders weer eens helpen, eerste keer sinds maanden, en die jast hem in de grondverf. Ga ik weer door met de draadjes... en plan maken voor plafond of ik maak het trapgat in orde.

Vakantie!
pi_134578928
Ben benieuwd naar de foto's ;)
  maandag 23 december 2013 @ 07:28:33 #131
35189 Troel
scherp en bot
pi_134596156
Ik zit me te bedenken dat mijn ouders helemaal geen antislipprofiel of wat dan ook hebben op de trap? Da's een open houten gelakte trap. D'r is nog nooit iemand naar beneden gedonderd... (In tegenstelling tot de trap (met vloerbedekking) die ik eerst had, daar zijn de kinderen wel naar beneden gestuiterd)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator maandag 23 december 2013 @ 17:02:10 #132
92034 crew  Vonkenboer
pi_134612527
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 19:59 schreef Gieliovd het volgende:
Ja hoor, hij ligt in de woonkamer!

Alle lof voor www.trappenbaas.nl voor nette prijs, super snelle levering en de trap ziet er zeer degelijk uit.

Morgen komt vaders weer eens helpen, eerste keer sinds maanden, en die jast hem in de grondverf. Ga ik weer door met de draadjes... en plan maken voor plafond of ik maak het trapgat in orde.

Vakantie!
Had ik al gezegd dat u goed bezig is ? ^O^ w/
Fijne feestdagen !
pi_134615451
Jaja, maar weer eens een simpele korte update met wat foto's.

De trap is geleverd afgelopen vrijdag! Heel gevaarte van 3570 lang geloof ik. Hmm, zonnetje in de woonkamer... heerlijk plekje wordt dat joh!

Pa heeft zich vermaakt, schuren en gronden. Daarna nog even 3 deurkozijnen gegrond boven ook, mooi meegenomen.

Echt heerlijk als je een dag verder bent en er is veel gebeurd.

Want ja, tijdens zijn schuren en schilderen was ik druk bezig met de elektra voorzieningen. Ongemerkt trek je er zo honderden meters in! Helaas weer een keer of wat doosje leeg en te kort...

Het lijkt heel wat, 100 meter per doos... maar ondertussen!

Moest in de hal toch mijn draad kwijt. Voorzieningen naar de meterkast zijn er nog niet, dus dan maar een bosje draad hè! Nog maar weer eens wat op knutselen.

'S avonds nog maar even een buisje in de muur gesmeerd. Ik had de doos al geboord en het gleufje uitgebikt. Bus pijpie erin, beetje prut er tegenaan en ff een paar latjes om hem in de gleuf te houden.

Vandaag niet uit bed te branden, was ook weer veel te laat thuis natuurlijk vannacht. Dus ja, later dan gepland toch aan de slag. De trap was alweer droog dus ben maar begonnen met schuren, stofvrij maken en nog even napoetsen met verfreiniger. Daarna lekker nog een keer in de grondverf gezet, niet te karig.

Als ik ergens weinig ervaring mee heb is het wel schilderen. Past ook niet bij me, hopeloze perfectionist die ik ben. Bijna de hele dag mee bezig geweest, voor wat er nog over was. Maar goed, hij zit strak in de grond. Nu nog de andere kant... Crap.

Maar goed, die loodzware trap omkeren gaat hem niet worden. Maar eens wat op verzinnen.

Lijstje is nog vrij kort, voordat de stukadoor in theorie erin kan. Maar ik zal wel dingen vergeten zijn.
- Kozijn voorraam repareren
- Plafond erin maken
- Plafond isoleren afmaken
- Elektra lassen maken
- Buisje trekken
- Etc.

Afgezien van het plafond allemaal kleine klusjes waar stiekem toch veel tijd in gaat zitten.

Komt goed! c_/
pi_134627150
Mooi hoor dat licht! Dat gaat zeker een mooie zitplek worden, even aangenomen dat je daar ergens een zitplek gaat creëren.

Je trap ook al 2x gegrond, gaat vlot. Op terpentine of waterbasis? Met welk spul ga je het aflakken?
pi_134627776
Die kant van het huis wordt de keukentafel en de keuken gebouwd.

Yes, 2 keer lekker in de grondverf. Niet te zuinig dus geeft een lekkere basis.

Het is Flexa "strak in de lak" grondverf geloof ik, op terpentine basis. Ik heb de was maar een verdieping hoger te drogen gezet met het rekje hahaha. Meuren in de woonkamer _O-
pi_134630083
Terpentine lucht blijft wel even hangen ja :P

Mijn voorkeur neigt naar waterbasis, omdat ik het fijn vind werken en iets met 's avonds nog boven kunnen slapen...

Maar ga je het uiteindelijk aflakken met een specifieke trappenlak of parketlak of ook de aflak van Flexa?
Ik heb gelezen over de trappenlak van Glitsa (Akzo Nobel) en Rambo maar totaal geen ervaring mee.

[ Bericht 1% gewijzigd door JantinaGr op 23-12-2013 23:13:36 ]
pi_134640397
O sorry, vergeten. Aflakken heb ik nog geen idee over. Ligt eraan of ik die loper ga doen. Zo ja, dan fiets ik er misschien gewoon normale Flexa overheen. Zo niet, dan wordt het vloeren of trappen lak, misschien met wat zilverzand erdoor op de treden... Of eens strippie erin.

Nog zat te doen voordat hij erin gaat en dan eerst maar eens stuken enzo.
pi_134646610
Trap schuren, trap schuren, trap schuren... Hou geen arm meer over haha.

Hele uitdaging om een trap van 3,5 meter in je eentje van z'n ruggetje dusdanig te draaien dat je de andere kant kunt schuren en lakken. Wie niet sterk is moet slim zijn...

Als die workmate het maar houdt nu 8)7
pi_134682768
En, heeft ie het gehouden? :P
pi_134684615
Tot op heden wel! Hij staat er nog lekker op uit te harden, lekker ruim zo op z'n kantje.

Ik heb vanmorgen alle drie lasdozen in het plafond netjes gelast. Boven de salontafels moesten 5 fasen gelast worden evenals nul, aarde, twee schakeldraden... Volle bak maar heel netjes gemaakt.

Nu bezig met de trap te slopen. Zit allemaal lekker in elkaar.

M'n neus werkt niet echt mee alleen. Die blijft maar lopen als een versleten kraan.
  woensdag 25 december 2013 @ 14:16:11 #141
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_134685060
Gewoon een papieren zakdoekje in een puntje draaien en die erinstoppen. Ziet er niet uit, wel effectief :p
[_] <- Sign here
  woensdag 25 december 2013 @ 14:49:22 #142
35189 Troel
scherp en bot
pi_134686097
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 14:16 schreef Xiphos het volgende:
Gewoon een papieren zakdoekje in een puntje draaien en die erinstoppen. Ziet er niet uit, wel effectief :p
Waarom denk je dat ze minitampons verkopen :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_134687653
Drup, drup.
pi_134802080
Met de kerst enzo ook nog een beetje lopen klussen, had weinig verplichtingen dus rommelde rustig door.

Een van de klussen vereiste bijna al mijn zagen!

Ja, het trapgat vergroten. Want ja, die nieuwe trap ligt lekker in de 2 lagen grondverf stof te vangen, dus die oude trap eruit, gat groter, balk verplaatsen... hele klus weer!

Uiteindelijk dus de balk eruit, vloer ingekort etc... balk weer terug. Geen kepen, maar balkdragers toegepast.

Hatsee, stuk groter trapgat geworden!

De oude trap na veel moeite ook los staan op het moment. Hele klus ook, om het een beetje schoon te doen. De verdieping eronder wordt druk bewoond dus ja...

En toen was het zaterdag!

Geen mini-tampons of zakdoek puntjes nodig vandaag, dus lekker wat gedaan.

Het eerste doel van vandaag was 100 stucplaatjes kopen bij de nieuwe Hornbach. Het verslag van dit avontuur is hier te lezen.

Resultaat uiteindelijk:

Zoals bij mij echter altijd het geval is, kan je ergens iets op leggen... dan gebeurt dat dus ook.

Projectje oppakken dan maar. Ik irriteer me al een tijdje aan die dradentroep in de hal wat straks een meterkast moet worden. Had een beetje ruzie met mezelf hoe dit te doen. Iets met stuken, multiplex, lekker zo laten...

Toch maar voor een plaatje multiplex gegaan! Ik had nog wat staan, dus hatsee zaag erin. Paar schroeven en in een keer netjes. Toen maar aan de draden begonnen.

Krappe troep allemaal maar ik wil het toch netjes maken.

De groepenkast (ABB HAF met 10 groepen etc.) ligt verzonken in de muur. Dat geeft uiteraard ook weer de nodige uitdaging met buisjes. Ik kies toch voor flex want het kan allemaal te gek ook. Alles kost te veel tijd.

Al met al toch weer een goede stap in de juiste richting.

Tussen de 2 buisklem houders komt een stuk niet-flex PVC dus dat ziet er wel weer netjes uit. Alleen boven en beneden verval ik er gewoon aan. Blijf bezig anders. Ik maak er wel eens een kapje voor zodat het uit het zicht gaat.

Morgen nog maar een draai geven aan het elektra, zodat ik in de hal ook een plafond kan maken. Zo snel ik dat geregeld heb, dan ga ik het laatste restje isoleren....

En dan die stucplaten tegen het plafond fietsen! Daar wil ik eigenlijk wel ff een mannetje voor bij hebben, anders blijf je die trap op en af lopen en die platen halen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Gieliovd op 28-12-2013 21:35:06 ]
pi_134803936
Ik heb echt respect voor je jongen! Je doet dat toch maar mooi allemaal (bijna) in je eentje. Ik zit nu 5 weken in de bende hier en ik ben het flink zat moet ik zeggen. En dan maak ik nog niet eens tijd voor het updaten van mijn klustopic :')
Spoilers!
pi_134805088
Overgang tussen flexbuis en stugge buis zou ik even lijmen met pvc lijm in het vervolg, heb al eens meegemaakt dat je zo een stuk flex de muur uit trekt bij het trekken van draden. Ik dacht dat je de trap naar het souterrain ging vervangen maar het blijkt de trap naar boven te zijn. Je werkt wel uiterst netjes, dat zal zeker terug te zien zijn in het eindresultaat! Ook leuk om het topic door te lezen, keep up the good work ;)
pi_134805858
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 22:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb echt respect voor je jongen! Je doet dat toch maar mooi allemaal (bijna) in je eentje. Ik zit nu 5 weken in de bende hier en ik ben het flink zat moet ik zeggen. En dan maak ik nog niet eens tijd voor het updaten van mijn klustopic :')
Thanks :) Moet zeggen dat de lol er wel een beetje vanaf is met veel dingen. Vandaag beetje spul halen en een beetje klooien met elektra was wel weer leuk!! Dat geeft energie.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 22:22 schreef usernaamvergeten het volgende:
Overgang tussen flexbuis en stugge buis zou ik even lijmen met pvc lijm in het vervolg, heb al eens meegemaakt dat je zo een stuk flex de muur uit trekt bij het trekken van draden. Ik dacht dat je de trap naar het souterrain ging vervangen maar het blijkt de trap naar boven te zijn. Je werkt wel uiterst netjes, dat zal zeker terug te zien zijn in het eindresultaat! Ook leuk om het topic door te lezen, keep up the good work ;)
Check! Ik lijm de overgangen allemaal met hard PVC lijm, heb 2 potten staan. Laatst een beetje te enthousiast geweest en toen kreeg ik die buigveer er bijna niet meer door haha.

Thanks voor je compliment. Ik ben een perfectionist en met de meeste zaken ben ik al 7 stappen vooruitgedacht over hoe het gaat lopen, worden, wat er fout gaat gaan en hoe het eruit gaat zien.

Hartstikke leuk als je brein zo werkt, maar niet goed voor de snelheid met klussen ;)

@ trap: nee, die naar het souterrain blijft lekker zitten, net als die naar zolder. Vooral zolder is vrij smal, maar ik lig er niet wakker van. Wordt de thuiskantoor, PC, opslag, logeer en X ruimte.
pi_134809078
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 22:36 schreef Gieliovd het volgende:
Check! Ik lijm de overgangen allemaal met hard PVC lijm
Had ik eigenlijk al kunnen raden, haha!

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 22:36 schreef Gieliovd het volgende:
@ trap: nee, die naar het souterrain blijft lekker zitten, net als die naar zolder. Vooral zolder is vrij smal, maar ik lig er niet wakker van. Wordt de thuiskantoor, PC, opslag, logeer en X ruimte.
Toch niet goed opgelet, mijn fout.
pi_134809130
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 23:33 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Had ik eigenlijk al kunnen raden, haha!

[..]

Toch niet goed opgelet, mijn fout.
*)

Fout, fout, wel nee! ^O^
  zondag 29 december 2013 @ 08:26:49 #150
35189 Troel
scherp en bot
pi_134817413
Netjes gedaan! En die Hornbach :X
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator zondag 29 december 2013 @ 11:47:53 #151
92034 crew  Vonkenboer
pi_134820224
Zelf had ik er een stukje gewone pvc buis ingevouwen; maar ik begrijp wel waarom je uiteindelijk voor flexibele buis kiest ;). Zolang je alles maar goed vast beugelt of vastzet met spijkerclips dan is er eigenlijk verder ook weinig mis mee.

Ik zou wel eventuele loze leidingen die daar in de meterkast komen te zitten voor eventueel cai, utp e.d. met vaste buis naar beneden maken. Als je er ooit wat in wilt trekken, loop je niet de kans dat de buis los schiet o.i.d.

Mijn respect heb je dat je bijna alles alleen doet ! ^O^
Word trouwens een mooi formaat trapgat !
pi_134824897
Thanks, er volgen zo nog echte Vonkenboer foto's, ben er best trots op :)

Enne, ja die loze leidingen moet ik ook nog wat op verzinnen ja... Goed dat je het zegt. Is nogal een aantal geworden.

3 in de woonkamer, 1 in de keuken, 3-4 utp en cai boven (geheugen...), nog een 3/4 voor zolder thermostaat enzo.. En.. Oei, dat gaat allemaal niet passen man! _O-
  zondag 29 december 2013 @ 14:02:12 #153
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_134825030
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 13:58 schreef Gieliovd het volgende:
Thanks, er volgen zo nog echte Vonkenboer foto's, ben er best trots op :)
Vonkenboer heeft privileges kennelijk. :P cvboer foto's zijn ook mooi om te zien. :)
pi_134825083
Ja, ja, jij komt later aan de beurt als de stuukmaardoor geweest is. Dan komen er leidingen, verdelers, radiatoren verticaal en horizontaal, kranen alles in beeld.

CV pørno ;)
  zondag 29 december 2013 @ 14:05:21 #155
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_134825166
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 14:03 schreef Gieliovd het volgende:
Ja, ja, jij komt later aan de beurt als de stuukmaardoor geweest is. Dan komen er leidingen, verdelers, radiatoren verticaal en horizontaal, kranen alles in beeld.

CV pørno ;)
_O- ^O^
pi_134900151
Goed, ik kwam niet toe aan een korte update, dus er is in tussentijd weer wat meer gebeurd.

Dit weekend de elektra bedrading voor de groepenkast meteen maar gefatsoeneerd, ik vond die bossen met draad geen gezicht, dus aan de slag.

Alles netjes strak gebeugeld met die zadel strips van ABB, zodat je ook precies op een gelijke steek uitkomt in de groepenkast buisinvoer zelf. Flex waar het moet, mooi stuk hard PVC en weer flex voor de moeilijke hoek.

Toen netjes alles op lengte (nul 18, fase 19 en aarde 26 cm...) en in de automaten gebracht.

Gelijk nog maar 2 automaten erbij gezet, ik heb er toch nog een stuk of 6 liggen.

Nu heb ik dus 12 groepen erin, waarvan 10 in gebruik.

Gaat best hard met het aantal groepen.. elke verdieping 1, was apart, badkamer apart, 4 in de keuken, etc..

Eindresultaat voor die klus ben ik best trots op en vond het leuk om te doen dus dat scheelt altijd ;)

Nu nog 11 leidingen voor CAI, UTP, loos, thermostaat etc. etc. aanleggen op een of andere manier..

Ik ben gisteren begonnen met het plafond, want ja daar moeten de leidingen toch ook op liggen enzo.

Maar ja, zoals altijd... geen PVC meer, geen hout meer, geen zadelgoten te krijgen bij de GPK voor die pijpen... gedonder.

Morgen die 11 pijpen aanleggen, een stuk multiplex aan de muur jassen en rachelwerk in de hal afmaken... dan kan ik DENK IK isoleren afmaken en beginnen met stucplaten in de woonkamer erop jassen!

Groot probleem voor de stuc fase... ik heb denk ik ruim 3 kuub isolatie "over" straks, 2 kuub puinzakken, 2 kuub hout en afvalhout, materiaal, materieel en als het tegenzit komt mijn resterende inboedel ook binnen en maand deze kant op.

Hoe???!!!
pi_134900854
Ziet er indrukwekkend uit!
Waarom de badkamer een aparte groep?

Ik denk dat je straks een ritje nodig hebt naar de vuilstort? Hopelijk bij jullie wel gratis }:|

Neem je trouwens wel even pauze; zo tussen 31 december en 1 januari? ;)
pi_134901260
Haha, dank je. Badkamer apart, ja dat is er zo bij ingeslopen. Achteraf beetje onzin met die lage vermogens... maar ach joh, klikkertje extra ;)

Stort - inderdaad... maar ik wil het die splinternieuwe auto van me niet aandoen al dat stof. Dus ff karretje regelen...

Pauze! Ik zit er hard over na te denken, als het goed weer is, om naar Noord Frankrijk te rijden donderdag, nachtje daar, en weer een stukje rijden de volgende dag... ff de deur uit. De nieuwe auto ff uitlaten.
  Moderator maandag 30 december 2013 @ 22:53:49 #159
92034 crew  Vonkenboer
pi_134901275
Ey Gieliovd, u bent weer eens goed bezig ! Ziet er verder goed uit man ! :)
Gewoon strak werk, zoals het hoort !

Zelf ben ik niet zo'n ABB fan en werk ik liever met Holec of Hager o.i.d
Maar ABB is zeker geen slecht spul hoor; echt niet !
  maandag 30 december 2013 @ 22:59:35 #160
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_134901669
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 22:53 schreef Gieliovd het volgende:
Haha, dank je. Badkamer apart, ja dat is er zo bij ingeslopen. Achteraf beetje onzin met die lage vermogens... maar ach joh, klikkertje extra ;)

Stort - inderdaad... maar ik wil het die splinternieuwe auto van me niet aandoen al dat stof. Dus ff karretje regelen...

Pauze! Ik zit er hard over na te denken, als het goed weer is, om naar Noord Frankrijk te rijden donderdag, nachtje daar, en weer een stukje rijden de volgende dag... ff de deur uit. De nieuwe auto ff uitlaten.
En wat voor merk heeft u gekocht?
  Moderator maandag 30 december 2013 @ 23:11:32 #161
92034 crew  Vonkenboer
pi_134902551
quote:
10s.gif Op maandag 30 december 2013 22:59 schreef cvboer het volgende:

[..]

En wat voor merk heeft u gekocht?
Ik denk een Peugeot ! :9
Aangezien hij naar Frankrijk wil !
  maandag 30 december 2013 @ 23:12:43 #162
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_134902643
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 23:11 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik denk een Peugeot ! :9
Aangezien hij naar Frankrijk wil !
Nee, geen peugeot. ;) Weet ik zeker.
pi_134903236
Thanks Vonk dat betekent van de enige echte Vonkenboer natuurlijk veel!

@ Merk kast: tja, goed aan kunnen komen. Ik heb geen moeite met ABB. Railtje werkt prima voor me. Maar ook op 't werk Holec, Hager en ABB in handen gehad, tja.. maar ik ben geen elektro man ;)

@ auto: geen Peugeot voor mij! Ooit eens een proefritje gedaan waarbij er zoveel ruimte op de aandrijflijn zat dat ik dat dat er te kleine steekassen in zaten. Dus geen Peugeot. Ik ga voor degelijkheid en zakelijke chique ruimte. Skoda Octavia Combi _O_
  maandag 30 december 2013 @ 23:24:45 #164
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_134903635
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 23:19 schreef Gieliovd het volgende:
Thanks Vonk dat betekent van de enige echte Vonkenboer natuurlijk veel!

@ auto: geen Peugeot voor mij! Ooit eens een proefritje gedaan waarbij er zoveel ruimte op de aandrijflijn zat dat ik dat dat er te kleine steekassen in zaten. Dus geen Peugeot. Ik ga voor degelijkheid en zakelijke chique ruimte. Skoda Octavia Combi _O_
Strakke bak. *)

Ben persoonlijk van deze erg gecharmeerd: De passat model 2013.
pi_134904028
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 23:19 schreef Gieliovd het volgende:
Skoda Octavia Combi _O_
Ah hier ook :P
Over 2 weken een nieuwe... Weer een Octavia Combi :P
pi_134904067
Thanks, elke dag veel plezier van *)

Passat is en blijft een hele sjieke bak, zeker bepaalde modelgangen zoals deze ja.

Maar dat is een andere lease categorie ;)

Ik verdien dan wel heel geld, maar ik krijg niet zo veel >:)

@R2R: top keuze!! Hoop voor je dat je de DSG-7 bak hebt :9~
pi_134904249
Nee ik werk zelf ;)
En ik rijd zoveel km dat een DSG-bak niet meer in mijn leasebudget past -O-
  dinsdag 31 december 2013 @ 00:49:03 #168
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_134908046
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 23:30 schreef Gieliovd het volgende:
Thanks, elke dag veel plezier van *)

Passat is en blijft een hele sjieke bak, zeker bepaalde modelgangen zoals deze ja.

Maar dat is een andere lease categorie ;)

Ik verdien dan wel heel geld, maar ik krijg niet zo veel >:)

@R2R: top keuze!! Hoop voor je dat je de DSG-7 bak hebt :9~
DSG 7 is de beste keuze ooit geweest (in een volkwagen golf 6) Al wel een keer vervangen maar geen spijt!
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  woensdag 1 januari 2014 @ 11:52:24 #169
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_134947626
Mooi project zeg, stiekem even gekeken naar hoe je bezig bent... nice! Zijn er ergens foto's van hoe het moet worden?
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_134948594
Thanks man, jouw foto's hebben we een enorme boost gegeven om het af te maken voor de stucadoor.

Ooooooh, dat wordt geweldig!!!!!

Foto's hoe het wordt... Nee joh, dat zit in m'n hoofd. En sommige dingen weet ik nog niet.

Om wat te noemen... Ik weet nog niet of ik neuten en architraven ga maken. Ik weet nog niet zeker of ik een traploper neem. Ik weet nog niet of ik de muren laat spachtelputzen of dat ik ga rollen. Kleur keuken is nog niet geheel duidelijk. De vloer in de woonkamer... Het is door en door donker hardhout. Ga ik het schuren en lakken? Bleken? White wash? Of toch een andere vloer?

We zien wel. Eerst bouwkundig klaar en dan komen de resterende details vanzelf. Ik kan niet alles tegelijk maken, bedenken, uitzoeken.

Want ja, om antwoord te geven op de vraag wanneer het bij jullie gaat gebeuren... Ik ben alleen ;) En de stukadoor, ik hoop er in februari klaar voor te zijn. Het lijstje is nog vrij kort O~)
  Milf woensdag 1 januari 2014 @ 13:09:00 #171
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_134948776
Ben wel benieuwd hoe de trap straks staat. :)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_134952226
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 12:58 schreef Gieliovd het volgende:
Het is door en door donker hardhout. Ga ik het schuren en lakken? Bleken? White wash? Of toch een andere vloer?
De vloer is waarschijnlijk behandeld met boenwas, nieuw laagje en dan ziet 'ie er weer mooi uit!
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 12:58 schreef Gieliovd het volgende:
Ik weet nog niet of ik neuten en architraven ga maken.
Zou ik doen, past natuurlijk wel bij zo'n oud huis.

Ben stiekum ook wel benieuwd hoe het eruit gaat zien als de boel gestuct is.
pi_134955238
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 15:42 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

De vloer is waarschijnlijk behandeld met boenwas, nieuw laagje en dan ziet 'ie er weer mooi uit!

[..]

Zou ik doen, past natuurlijk wel bij zo'n oud huis.

Ben stiekum ook wel benieuwd hoe het eruit gaat zien als de boel gestuct is.
@ vloer: staat in de lak op het moment. Maar ik wil de vloer eigenlijk lichter hebben. Het is écht donker. Ik wil geen white effect hebben maar gewoon iets lichter donker hout. Ik ga er allemaal blank teak meubelen op zetten dus het mag best wat donkerder blijven, maar toch.

Ik ben echt niet te houden zo benieuwd naar als het gestuct is :D
pi_135078873
Ben je nou nog naar Frankrijk geweest, even er tussenuit? :)
  Moderator zondag 5 januari 2014 @ 10:48:33 #175
92034 crew  Vonkenboer
pi_135095703
Stiekem er even tussenuit gaan doet een hoop voor je energie :)
Wij hebben ook tussendoor wel eens een weekend compleet niet geklust, gewoon omdat je dan vaak een compleet andere blik op zaken krijgt
  zondag 5 januari 2014 @ 11:14:17 #176
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_135096077
Joho, we zijn d'r weer hoor. Inderdaad, heb even de deur dichtgetrokken en ben twee dagen weg geweest.

Donderdagmorgen hotelletje geboekt, lekker Nederland, België, Luxemburg en vervolgens Frankrijk doorgereden met de nieuwe auto. Prima nachtje daar, ontbijtje gezellig... Om vervolgens weer huiswaarts te gaan via Frankrijk, Duitsland, en vervolgens weer Nederland. Alles lekker binnendoor, lekker sturen.

Weliswaar geen echte vakantie, met 1100 km rijden, maar wel leuk. Lekker ff wat anders, genieten van het uitzicht enzo.

Zaterdag weer aan de klus geslagen voor een ochtend omdat ik naar vrienden ging daarna.

Maar wat een gedoe joh!! Pfff, ben nog altijd met de meterkast bezig. Ik heb nu alle buisjes gelegd, dat is geregeld... Maar nu nog inhoud erin trekken.

UTP naar het buro op zolder- drama, pijpen moesten weer los in het plafond. UTP en CAI in een 3/4 buis naar zolder... Idem dito. Beide een meter of 12.

Toen kwam ik erachter dat ik de hele voeding nog niet getrokken had naar de slaapkamer, dus ook even tussendoor gedaan. Toen zag ik hetzelfde voor de groepenkast naar de centraaldozen voor slaapkamers en badkamer.

Maar goed, ik ga weer aan de slag.
- UTP en CAI nog trekken naar slaapkamer 1 en 2
- badkamer voeding trekken
- checken wat nog meer, daar ik nog iets van 10 lege buisjes heb zitten.... :x
- hal rachels afmaken
- .... In mijn dromen het isoleren afmaken en stucplaatjes er tegen knallen!!

Moraal van dit weekend: kabels trekken in je eentje is echt een drama. }:|

Oja: ik had in de KKK sectie nog een vraag gesteld, maar komt niks. Dus maar hier:

Kan ik zonder probleem met normen en gedonder gewoon 2 VD draden in een automaat stoppen, met schroefcontacten? Ik heb dus de hal, welke op de woonkamer groep moet, maar ik vergeten was mee te nemen in het circuit.

[ Bericht 8% gewijzigd door Gieliovd op 05-01-2014 11:19:37 ]
  zondag 5 januari 2014 @ 11:34:45 #177
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_135096436
Daar heb je dit soort klemmetjes voor :)
[_] <- Sign here
pi_135105467
Lekker bezig Gieliovd, ver onderweg in deeltje 2 alweer. _O_

Tijdje niet meegedaan en meegelezen; maar goed om te zien dat je mooie vorderingen hebt gemaakt! ^O^
  zondag 5 januari 2014 @ 18:02:49 #179
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_135110243
Ah, gelukkig je bent weer terecht! Update jouwerzijds!!!

Thanks, we doen ons best :)

Vandaag weer die ho*erenklus van UTP/CAI trekken gedaan. Ik heb op het laatst mijn zeepsop pompje gepakt en een oude handschoen, daarmee de draden ingesopt. Wat is die meuk stroef joh! Heb m'n halve lijf verrot gesjord aan die dingen.

Maar 't zit, kabels nog heel dankzij mijn vastbind-aan-trekveer-skills ;)

Nog wat PVC goed vastgezet, flex gelijmd, nog wat VD getrokken waar ik het "uitgesteld" had een andere keer... Zal nog ff foto's kijken als ik tijd/zin heb.

Nu zeer binnenkort dus weer kriebelen en de plafond restjes isoleren en dan kunnen de stucplaten er tegenaan.

Oja, en die trap moet nog geplaatst :z
pi_135124978
Pff ja, je kan beter de grote overzichtelijke klussen hebben. Soms zijn er echt van die dingen die je niet alleen moet willen doen, draden trekken is daar een mooi voorbeeld van. . ;) Daar kun je het jezelf zoveel makkelijker maken, zelfs met hulp van iemand met 2 extreem linker handen.

Zelfde voor die stucplaatjes hoor.... :D Verder is zon AK-47 schroefautomaat echt een uitkomst, dat scheelt 1,5 hand bij het monteren. ^O^
pi_135134561
Ja die zijn wel nice ja... Heb er wel eens mee in handen gestaan.

Maar om dat nou te gaan huren.. Meh, komt wel goed.
pi_135209553
Het was ff beulen met pa vanavond, maar hij staat hoor! *)

Foto's volgen...

Hij loopt erg prettig en is een STUK breder... _O_
  Moderator dinsdag 7 januari 2014 @ 21:59:28 #183
92034 crew  Vonkenboer
pi_135210181
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:50 schreef Gieliovd het volgende:
Het was ff beulen met pa vanavond, maar hij staat hoor! *)

Foto's volgen...

Hij loopt erg prettig en is een STUK breder... _O_
Had ik al gezegd dat je goed bezig bent ? _O_ w/
pi_135211449
Goed, moeten we wel op volgorde blijven updaten natuurlijk..

Dit weekend dus weer aan de draadjes en de snoertjes en de pijpjes besteed. Hiervoor heb je natuurlijk een speciale gereedschap set nodig, alles bij de hand en dat werkt super!

Het bleef natuurlijk niet bij die 9 pijpjes voor de elektra groepen, nee nee.... er waren ook nog 11 leidingen, waar van een deel gevuld moest worden, welke netjes aangelegd moest....

En ja, dan het vullen ook nog. CAI en UTP - drama's....

Alle buisjes netjes gecodeerd zodat ik straks ook nog weet wat het is. Ik ga straks de buisjes naar de uiteindelijke locatie nog netjes maken ook. Dat flex een beetje in het gareel krijgen.

SPOILER
En ja, dan zijn we bij vanavond beland.

Die oude kleute trap herinneren we ons nog wel... die moest dus vervangen worden voor een 18 cm bredere trap, diepere treden etc..

En nu nog even goed verankeren met slagpluggen, PUR, schroeven hier en daar... en dan gaan we weer door met het plafond!
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:39:27 #185
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_135212866
Zo dat ziet er even goed uit zeg!
Mooi maagdelijk witte trap hoor, zou hij ook zo wit blijven? ;) Wat voor op en aantrede heeft de trap eigenlijk? Lijkt me aardig steil...
  PR/Manusje van alles dinsdag 7 januari 2014 @ 22:48:01 #186
Toezicht is gezond!
pi_135213528
Pure verbouwings porno hier!
pi_135214274
Optrede 214
Aantrede 143

De oude was nog een stuk steiler. Ik heb hem zo lui mogelijk laten maken en zo beloopbaar mogelijk. De oude op- en aantrede was beroerder hoor! Dit is echt een hele ruimte trap.

Steil blijft het, dat hoort bij het huis. Hij steekt nu 20 binnen het deurkozijn, dus dan stoot je je tenen niet. Radiator kan erachter... alles is psies-psas.

Hij staat maagdelijk 2x in de grondverf, straks ga ik er weer bescherming op fietsen en dan komt afwerken straks.
pi_135221621
Netjes hoor, die nieuwe trap!
  woensdag 8 januari 2014 @ 08:30:04 #189
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_135221888
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:58 schreef Gieliovd het volgende:
Optrede 214
Aantrede 143
Zo'n vermoeden had ik al, lekker steil. :P
Maar zoals je al zegt, hoort bij het huis inderdaad. Ik denk dat bij mij thuis die getallen iets hoger liggen en de op en aan omgedraaid, lekker lui zeg maar.

Keep up the good work! ^O^
pi_135245456
Traaaap :)

Dat wit springt er wel uit zo!
Ga je nog afdektreden maken ter bescherming voorlopig?

Wij hebben vandaag de laatste trappenboer over de vloer gehad, nog even de offerte afwachten. Over een paar daagjes een bedrijf kiezen. w/
pi_135245623
Het wit springt eruit én valt op ;) Ik zag het wel!

Tof @ vloer! Ben benieuwd :)

Ja, ik heb de oude trapbekleding eraf gerukt, tapijt. Die wil ik ff ontdoen van nietjes en er weer op nieten. Dan zien we daar wel ff mee hoe het loopt. Misschien ff stukkie stucloper eronder.

Maar goed, m'n PC is half ontploft en dat is m'n enige vertier
<daar ging hij bijna weer>
zo'n beetje voor muziek/film/serie/forum... dus die moet weer gefixt. Weer een avond naar de klöte.
pi_135290036
Mooi trapjen. :)

En die flex; ach... Het voldoet aan de regels en ja, het wordt straks erg lastig om nog wat bij te trekken, maar volgens mij heb je alle tijd gehad om na te denken waar je welke aansluitingen wil hebben. :+
pi_135298232
:') begin daar maar niet over :9
pi_135331531
Joho, weer een week voorbij. Gisteren zei ik tegen een collega, "tjoh, morgen alweer woensdag... tijd vliegt". En hij keek me even bezorgd aan... en toen was het vrijdagavond. M'n flesje Bud zit erin, man man man. Wat een week.

Morgen gaan we weer door! De trap verankeren aan de vloer en de muur.. bescherming erop fietsen en dan aan het plafond door denk ik maar! Zal m'n To Do lijstje er eens bij pakken.

We gaan ervoor ^O^
pi_135419416
Zo, weer een weekend verder. Weinig spannends te updaten... ben ook gesloopt dus kan foto's niet meer opbrengen. Misschien van de week.

Wat hebben we gedaan?

Ik stond vol trots een paar weken geleden tegen de buren te vertellen "Yes! Al het stucwerk is eraf gebikt hoor, na de laatste 2 m² in de hal! Geen herrie meer gelukkig!".

Stond ik zaterdag weer

- Stucwerk onder de trap eraf
- Elektra sleuven geslepen
- Dozen geboord
- Spelen met topstuc als fixeermiddel voor de buizen/dozen

Gevolg, ondanks mijn stofgordijn... Complete souterrain, woonruimte dus, onder een laagje wit stof -O- #depressief

De trap ging boven vast aan 3 schroeven, dus die moest ik nog fixeren...
- Schroeven van souterrain door de vloer, in de trap.
- Slagpluggen in de zijkant (uiteraard weer lastig, omdat de trap 3 cm van de muur staat).
- 2 bussen PUR tussen de trap en de muur gespoten, lekker stevig anti-veer-kraak-losbreken van stucwerk.

De hal, daar moest ook nog een plafond in met rachelwerk. Maar even 95% afgemaakt.

Vervolgens maar wat proppen isolatie tussen de muur en de trap gestoken.

Nog even 3 puinzakken gevuld met hout, spijker plat geslagen of eruit, in 2 gezaagd... staat overal voor je poten anders. Er staan nog denk ik 20 puinzakken met hout, gips en puin in de woonkamer. Tevens nog eens een berg hout tegen de muur. Tijd om weer eens naar de stort te karren.... volgende week maar regelen... :r

- Thermostaat buisje trekken
- Plafond hal afrachelen
- Isoleren plafond afmaken
- PLAFOND VOORZIEN VAN STUCPLATEN *O* ^O^

Bijna klaar :z
pi_135625668
Succes morgen, helpt iemand met de stucplaten? :D
pi_135625930
O, nee, nee, nee... heb nog wat subtiele hints gestrooid bij vrienden, maar :{

Gelukkig bestaat er in mijn wereld geen "kan niet" dus komt goed. Bedankt voor je succeswens :)

We gaan ervoor!! De (fles) wijn was lekker, dus hoop dat ik er morgen een beetje uit kom.
pi_135634014
Oja die gasleiding moest ook nog wat mee :') zucht.
pi_135782675
Rustig op m'n topiek... gaan we er maar vanuit dat er veel lurkers zijn...

Jaja, zaterdag was terror horror dag... isoleren van het plafond in de woonkamer, de moeilijkste stukjes die ik nog niet gedaan had zoals in/tussen de bint... tegen de gevel, bij de trap... rondom de kruispunten van 1000 elektra/cv/water/gas/loos etc. buizen... en natuurlijk de hal. Overloop, helaas ook nog wat te doen.

Vrienden wilden langs komen, nee verkocht omdat ik niet NOG een dag met die troep bezig wilde. Eind van de dag kon ik m'n gezicht er wel af krabben, moest de hele avond aan de zurstof vanwege dag stofmasker. Glaswol, nooit meer.

Maar het goede nieuws was wel, dat ik aan het plafond door kon. Dus ik dacht, maak de overloop eerst af. Gipsplaten van 3600 lang nodig... dus ff naar de Praxis. Daar lagen ze 3 hoog, 2 achter in de stelling. En oja, ze zijn allemaal naar de kl*te meneer.

Gieliovd dus zonder gipsplaten naar huis.

De woonkamer, daar begon het feest! Stucplaatjes tegen het plafond schroeven!

Een stempeltje gemaakt, gips bitje, paar balken hier, trapjes, schort om... en gaan met die banaan!

Al met al een meter of 3 (bij 4) kunnen doen en toen was het laat op zondag avond. M'n PC was ontploft, dus moest ook nog op pad om te kijken hoe/wat.

Maandag avond nog eens bezig met hulp, paar uurtjes en bijna de hele woonkamer voorzien van plaatjes! Nog een meter of 2 maar daar ben ik ook nog niet klaar met de voorbereidingen.

Echt een heerlijk gezicht!!!

Foto's volgen...

- Voorbereidingen afronden (koudebrug fixen, tocht fixen, zulks)
- Laatste meters gipsem
- Hal gipsen
- Tweede laag aanbrengen :')

En dan plan de campagne maken wat er moet gebeuren voor de stuukmaardoor erin zou kunnen ^O^
pi_135786748
Foto's foto's foto's foto's _O_ Het ziet er vast fantastisch uit, hopelijk geeft het je weer wat moed!
  woensdag 22 januari 2014 @ 00:27:32 #201
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135786887
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 00:23 schreef Ansu het volgende:
Foto's foto's foto's foto's _O_ Het ziet er vast fantastisch uit, hopelijk geeft het je weer wat moed!
Zijn pc is ontploft :{
pi_135786940
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2014 00:27 schreef cvboer het volgende:

[..]

Zijn pc is ontploft :{
Er stond foto's volgen ;( Anders heb ik weer niets te lurken..
pi_135789519
Hard gewerkt dus ;) Ben wel benieuwd naar je foto's!
pi_135789633
Vanavond komt het nieuwe onderdeel, als ik de postbode niet misloop :')

Zal ik de foto's erop zetten :) Geeft zeker moed! Ik wil dooooooooorrrrr... Maar geen tijd.

Vanavond weer niet, komt bezoek.
  Moderator woensdag 22 januari 2014 @ 20:07:46 #205
92034 crew  Vonkenboer
pi_135815908
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 07:38 schreef Gieliovd het volgende:
Vanavond komt het nieuwe onderdeel, als ik de postbode niet misloop :')

Zal ik de foto's erop zetten :) Geeft zeker moed! Ik wil dooooooooorrrrr... Maar geen tijd.

Vanavond weer niet, komt bezoek.
-O-
pi_135816918
Ff gauw met werk laptop, nog 10 minuten voor ik bezoek verwacht.

De hal geïsoleerd:

Den beginne aan de straatzijde!

Schoot al lekker op zondagavond:

En wie niet sterk is, moet slim zijn:

Revisie 2 bevat ook en afstandhouder voor de tweede laag, om de platen op afstand te monteren. Het concept is reeds getest ;)

Druk in het plafond...

Mooi man!

En toen was het maandagavond half 11.

Nog een paar meter, waar ik nog een uitdaging heb omdat de isolatie daar niet zit, hier achter. Dat is reeds buiten geïsoleerd maar ik wil "meer".

Dus gaat lekker!
pi_135817738
Lekker bezig!! Wanneer had je de stukadoor gepland eigenlijk?
  PR/Manusje van alles woensdag 22 januari 2014 @ 21:28:20 #208
Toezicht is gezond!
pi_135822281
verdomd lekker strak plafond zo! tering. :9~
pi_135823916
^O^ Dat zijn stappen zo zeg!
pi_135826965
Fijn he!!

@Fiets, voorbereiding is het halve werk, dat weet jij ook!

Stukadoor nog niet gepland. Die ga ik wel eens concreet zoeken als ik zo ver ben echt echt voor ogen heb hoe en wat. Ik kan er gewoon echt niks bij hebben nu. Het is veel te druk op werk, verbouwing en mijn "leven". Het moet echt stap voor stap.

En dit zijn stappen ja! Het ziet, voelt, klinkt compleet anders. Ruim, een lichte galm, andere lichtval... Het ziet al veel meer eruit als "af".

Toevallig net vrienden op bezoek en die waren ook onder de indruk :)
  PR/Manusje van alles woensdag 22 januari 2014 @ 23:03:46 #211
Toezicht is gezond!
pi_135829884
Die stucadoor gaat blij zijn als hij het plafond ziet.. appeltje eitje!.
pi_135832309
De muur daarentegen..... :+
pi_135836617
Netjes hoor :Y
  Moderator donderdag 23 januari 2014 @ 09:11:48 #214
92034 crew  Vonkenboer
pi_135837695
Kijk dat is nog eens vooruitgang ! Het lijkt al direct heel anders zo ! ^O^
De ruimten lijken veel tastbaarder ! *O*

Mijnheer Gieliovd, u bent goed bezig ! :P
pi_135838762
Zou je niet meer gipsplaatschroeven erin doen ? Of staat alles strak en is het niet meer beweegbaar nu ?
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_135864688
Goed bezig, dit is een leuke fase. Je sluit nu echt al het 'bouw'werk af en komt in de afwerkingsfase.

Knap dat het je alleen lukt, trapje op trapje af, schroeven in je smoel en goan. :)
pi_135868761
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 09:53 schreef raulbouli het volgende:
Zou je niet meer gipsplaatschroeven erin doen ? Of staat alles strak en is het niet meer beweegbaar nu ?
Meer?? Het zijn plaatjes van 40 breed waar 3 schroeven zitten op een rij. Dus netto iets van 18 cm uit elkaar. Wou je zeggen dat het te kort is?? Wow...

quote:
De 9,5 mm dikke Knauf Stuc-platen, 2000 x 400 mm
groot, worden dwars ten opzichte van de draaglatten
in verband gemonteerd met Knauf snelbouwschroeven
T35 mm tenminste 3 stuks per plaatbreedte van
400 mm
Het zit als een huis, maar er komt nog een tweede laag overheen. Als er goed gemotiveerd wordt dat er 4 schroeven op een rij moeten kan ik dat doen, maar staat niet in het plan... Leveranciers zeggen toch 20 cm uit elkaar?

Verder 4wood; ik heb een gereedschapsgordel rechts met alle toeters en bellen (rolmaat, schroevendraaiers, potlood, boren, bits... En links-voor een schort boordevol schroeven....

Dus rechterhand machine, links in tas graaien en gaan met die banaan.

Trapje op, af, op, af, op, af daar wordt je wel 8)7 van ja.

@Vonk: zeker ja, het is echt heel tof.

Als ik nou die 20 puinzakken en die 2 kuub isolatie kwijt kon, en die stapels hout tegen de muur... man, balzaal!

Reminder aan mezelf: ff opschrijven en isolatie op Marktplaats zetten.

[ Bericht 6% gewijzigd door Gieliovd op 23-01-2014 21:32:24 ]
  vrijdag 24 januari 2014 @ 09:19:48 #218
35189 Troel
scherp en bot
pi_135882859
Ziet er goed uit!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_135912487
Thanks!

Weer zin in morgen. Vanavond de laatste stukjes geïsoleerd zodat er ook in het buiten geïsoleerde plat dak geen tocht optreedt. De laatste meter gipsplaten morgenvroeg er tegenaan. Vanavond te veel tijd verloren met isoleren en geklooi.

Morgen knal ik de laatste er tegen en begin weer vooraan met een half plaatje... en zo half overlappend, halfsteens, leg ik de tweede laag erover.

Daarmee ben ik dit weekend waarschijnlijk nog niet klaar want het kost me waarschijnlijk 10+ uur om de platen aan te brengen. We gaan ons best doen!

En als dat zo ver is... spannend!!!!

Klusser Fiets heeft me aan het denken gezet.

Hoe straks verder???
- Slaapkamers klaarmaken + badkamer en dus boven alles "klaar"?
- Woonkamer klaarmaken en dus alles afgewerkt incl. hal en trap?
- Alles tegelijk gefaseerd (vloeren, aftimmeren, schilderen) over alle verdiepingen?
- Eerst de vloer van de woonkamer schuren en aanhelen?
- Eerst al het timmerwerk en dan pas een keuze maken?

Ik weet het niet hoor...
pi_135914125
Het is net wat voor jou het meest praktisch is. Ik persoonlijk zou het denk ik per verdieping doen. Dan kun je namelijk ook gewoon je boeltje daar fatsoenlijk kwijt en inrichten (ga er even vanuit dat je nu tijdelijke oplossingen hebt) en het geeft wellicht wat rust als je een kamer echt kan afvinken.
  PR/Manusje van alles vrijdag 24 januari 2014 @ 23:33:00 #221
Toezicht is gezond!
pi_135915114
Mag ik een keer komen shoppen? Moet nog een wandje en plafond isoleren... 2 bij 1 meter en 8 vierkante meter. :')
pi_135915296
Daar is wat voor te zeggen ja. De tijdelijke oplossing is dat ik nu slaap, woon, kook, eet, werk, was en alles in één ruimte (souterrain).

Spullen staan 110 km verder op een loods en op zolder.

Een voordeel is dus één kamer afmaken of één verdieping. Nadeel is dat je dan alles meermaals in je handen hebt. Meerdere kwasten, rollers, potten, andere middelen. Ik merk nu al, nogmaals alles erbij zoeken voor gipsen, isoleren, draden trekken...

Voor's en tegen's...

@fiets: ik doe de hele handel van de hand in één koop anders is het niet interessant voor kopers. 24 m² van 150 dik. Waarde ~¤9,50 per vierkante meter in de winkel, dus te koop voor een schappelijk deel daarvan :P
  PR/Manusje van alles vrijdag 24 januari 2014 @ 23:41:16 #223
Toezicht is gezond!
pi_135915525
Ojaaa 150 dik... Tering. Zonde van mijn net verhoogde badkamerplafond. :D nee, logisch natuurlijk. ;) 24 is dan net weer teveel voor mijn nederige badezimmer. Lekker in vraag & aanbod hier op FOK! knallen. En marktplaats.
pi_135916754
Done deal.

En nou nog verkopen.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 07:34:34 #225
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_135920832
Wederom enorm respect voor de drive die je in je hebt, vooral omdat je alles alleen doet.
Hier staat het klussen op een te laag pitje, ik ben te moe en heb er geen zin in.

succes vandaag!
pi_135920847
:@ Bedankt UD!

Je slaat de spijker wel op de kop denk ik, ik moet ook vrij diep gaan voor de drive hoor. Dat het ergens op begint te lijken helpt enorm. Ook ik wordt wakker na 6,5 uur slaap, flinke koppijn, rode ogen en gewoon erg moe. Maar dat huis moet klaar, want het wordt een last.

Dus: ontbijtje erin en gááán! Neem jij maar lekker een rustig weekend ^O^
  zaterdag 25 januari 2014 @ 07:50:27 #227
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_135920869
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 07:39 schreef Gieliovd het volgende:
:@ Bedankt UD!

Je slaat de spijker wel op de kop denk ik, ik moet ook vrij diep gaan voor de drive hoor. Dat het ergens op begint te lijken helpt enorm. Ook ik wordt wakker na 6,5 uur slaap, flinke koppijn, rode ogen en gewoon erg moe. Maar dat huis moet klaar, want het wordt een last.

Dus: ontbijtje erin en gááán! Neem jij maar lekker een rustig weekend ^O^
^O^
Waar zit jij ergens? Ik heb zo de neiging, als je niet te ver weg woont ;), je eens flink te komen helpen!
  Moderator zaterdag 25 januari 2014 @ 09:58:09 #228
92034 crew  Vonkenboer
pi_135921597
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 07:50 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

^O^
Waar zit jij ergens? Ik heb zo de neiging, als je niet te ver weg woont ;), je eens flink te komen helpen!
Als het echt niet veelste ver weg is; maar ik vermoed van wel eigenlijk dan wil ik wel een keer komen beetje electrawerk doen ofzo :P
  zaterdag 25 januari 2014 @ 10:58:49 #229
35189 Troel
scherp en bot
pi_135922585
Ik weet nog wel zo'n klusje wat dichter in de buurt :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 25 januari 2014 @ 12:11:22 #230
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_135924015
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 10:58 schreef Troel het volgende:
Ja duh, ik zit zelf ook nog in een semi-klushuis. ;)
  Moderator zaterdag 25 januari 2014 @ 18:05:28 #231
92034 crew  Vonkenboer
pi_135932265
quote:
Ik kan thuis ook nog genoeg verder hoor :P
  zaterdag 25 januari 2014 @ 18:35:34 #232
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135933072
quote:
ik ook wel.
pi_135933719
TS zit in Gouda. 2 uur van Vonk, en DLD is minimaal wat langer ;) Ach jullie hebben je eigen beslommeringen. En zo snel het plafond erin zit, dan zijn het weer kleine klusjes.

Ik heb nog wel een kerstboom in de voortuin van een meter op 12, kap die maar om haha.

De helft van de tweede laag zit erin. Dat is nou rot werk in je eentje. Maar opgeven is geen optie ;) Ik ga zo nog even onder het genot van de 400 Watt bouwlamp door.

Vanavond filmpie kijken, dus beentjes omhoog.

Vanmorgen een vreugdevol momentje toen het plafond dicht zat. Klaar!!

O nee, nog een laag :')

En toen waren m'n gipsplaatschroeven op.
pi_135935787
Vraagje: Waarom 2 lagen gipsplaten over elkaar heen? Voor de sterkte/stabiliteit van het plafond??
pi_135938228
Goede vraag hoor! En als ik het werk van tevoren geweten had, had ik het ook niet meer gedaan.

De reden is, dat ik zo veel mogelijk akoestische demping wil realiseren. Het huis met houten vloeren is erg gehorig, vandaar.

Het principe dat ik realiseer is in die wereld bekend als "massa-veer-massa" isoleren.

quote:
Voor lichtere constructies met meerdere lagen, zoals een wand van gipsplaten, geldt het principe van massa-veer-massa. Wanneer in zo'n dubbelwandige constructie een goed absorptiemateriaal, zoals steenwol, als veer wordt gebruikt, ontstaat een betere geluidsisolatie. Hoe groter de spouwruimte, hoe groter het isolerend effect van steenwol. Door de spouw te vullen met isolatiemateriaal in plaats van leeg te laten, kan de geluidsisolatie doorgaans met 5–10 dB worden verbeterd.
De bovenvloer (laminaat, ondervloer, MDF, vloerplanken) vormt één massa, dan 3 cm lucht, 15 cm glaswol als veer, dan 2 lagen gips op rachels, stucwerk. Dat is de tweede massa.

Zo bouw in mijn massa, veer en massa systeem.
pi_135939134
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 20:39 schreef Gieliovd het volgende:
Goede vraag hoor! En als ik het werk van tevoren geweten had, had ik het ook niet meer gedaan.

De reden is, dat ik zo veel mogelijk akoestische demping wil realiseren. Het huis met houten vloeren is erg gehorig, vandaar.

Het principe dat ik realiseer is in die wereld bekend als "massa-veer-massa" isoleren.

[..]

De bovenvloer (laminaat, ondervloer, MDF, vloerplanken) vormt één massa, dan 3 cm lucht, 15 cm glaswol als veer, dan 2 lagen gips op rachels, stucwerk. Dat is de tweede massa.

Zo bouw in mijn massa, veer en massa systeem.
Dan kan je stucmaardoor toch ook een cm dikker opzetten?

(schrijf ik denkende dat je alleen woont ? )
pi_135944919
Achteraf denk ik er hetzelfde over, had de stukadoor er maar wat meer op laten zetten.

Achteraf is altijd makkelijk. Die platen liggen in de woonkamer en het brengt me vast wel weer iets met stevigheid, isolatie etc. dus ff doorbijten.

En je hebt gelijk, ik woon alleen. Dat is, ik woon weer alleen. En verder, ik woon nog alleen.

Buiten dat, ik ben ook waardevermeerderend bezig.
  PR/Manusje van alles zaterdag 25 januari 2014 @ 23:14:08 #238
Toezicht is gezond!
pi_135945115
Een centimeter extra gips is lang niet zo stijf als een extra laag platen. Wel veel meer werk. :D
pi_135945226
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 23:14 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Een centimeter extra gips is lang niet zo stijf als een extra laag platen. Wel veel meer werk. :D
pi_135995943
[quote]0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 21:23 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Meer?? Het zijn plaatjes van 40 breed waar 3 schroeven zitten op een rij. Dus netto iets van 18 cm uit elkaar. Wou je zeggen dat het te kort is?? Wow...

:@ ik doe altijd iets teveel dan te weinig, wil zelf absoluut geen beweging hebben in de gipsplaten.
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_135999332
Heb schroeven van 45 gehaald, er komen nu gemiddeld 5 schroeven op een rij per plaat. Daar kan je en olifant aan ophangen straks.
  PR/Manusje van alles maandag 27 januari 2014 @ 11:23:31 #242
Toezicht is gezond!
pi_135999643
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 11:12 schreef Gieliovd het volgende:
Heb schroeven van 45 gehaald, er komen nu gemiddeld 5 schroeven op een rij per plaat. Daar kan je en olifant aan ophangen straks.
Of een schommel... hangende bar, offfff ja, wat niet!
pi_135999766
Love swing....
pi_136011558
A dirty mind is a joy forever...
pi_136028307
Kun je met dubbele stucplaten nog wel het gips in de kieren tussen de platen zetten? Dat moet, omdat je gips dan ook daar aan hangt, en niet enkel op hechting tegen de gipsplaten.

Dat massa-veer-massa systeem werkt alleen als je de veer echt "ontkoppeld". Nu zit alles toch aan elkaar geschroefd via je rachelwerk. Al zou het wel wat schelen natuurlijk.
  PR/Manusje van alles maandag 27 januari 2014 @ 22:06:19 #246
Toezicht is gezond!
pi_136028677
Als je je gips goed mengt en goed verwerkt blijft het zelfs aan glad beton plakken. Tegen stucplaten wil dan al helemaal prima. Al is het met kieren inderdaad beter. Nog steviger.
pi_136029676
Ik trek het niet meer om foto's te uploaden nu maar ik kier 6 mm gemiddeld met mijn gepatenteerde stempel-afstandhouder apparaat ® Op een hoop plekken iets meer omdat het wat krom is, maar wordt 9% superstrak.

Ik ben niet bang voor de hechting. Stucplaten, kieren.. komt wel goed.

Ach achteraf had ik 1 laag gedaan maar goed joh, het zit er op 5 banen van 2,5 plaat na tegenaan. Morgenavond weer ff door en dan zit het.

In de hal doe ik met redelijke kans gewoon één laag, dan hou ik meer hoogte ook over bij de trap.

Ik weet dat geluid isoleren via dat principe het beste werkt bij ontkoppeling maar ik heb m'n best gedaan. Gun me mijn kunstwerk ;)

Morgenavond komt er ook volk de isolatie ophalen, dan heb ik heerlijk weer een ruime woonkamer. Dat wordt echt raar! Maar heb er zin in. Dat staat er écht al lang.

Perfecte timing, dan ga ik komend weekend plan maken.

De grote vraag is: wat te doen voordat ik klaar ben voor stuken?
- Meterkast zijwanden voorbereiden
- Voorkozijn repareren
- Plafond in de hal
- Hier en daar wat PUR wegsnijden enzo
- Spotjes boren
- Enkele draden trekken
- Opruimen, opruimen en opruimen... waar moet in hemelsnaam alles naartoe..
- Wat nog meer?
pi_136074932
En vanavond is de resterende 24 m² isolatie opgehaald!

Dus in een keer een klap ruimte erbij van 1,5 bij 1,5 meter in de woonkamer.

Morgen het resterende stukkie plafond erin met pa samen en dan de hal maar pakken, zal er samen ook zo wel in zitten.

Als er dan tijd is maar eens samen door het huis lopen en nadenken... *)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 23:50:18 #249
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_136078803
Gaat lekker zo! Knap dat je ondanks de dip toch doorgaat. Zie je het resultaat langzaamaan vormen naar het beeld wat je in je hoofd hebt zitten?
pi_136101756

Langzaam maar zeker wordt het zeker wat ik in gedachten had en heb. Toch als je zo lang tegen een en hetzelfde beeld aankijkt dan is het wel weer even shocking.

Verder heb ik niet echt een beeld van hoe bepaalde dingen eruit gaan zien. Ik focus me nu op de bouwtechnische dingen en de eventuele consequenties daarvan voor latere dingen zoals een lamp, een gordijn etc. Dat doe ik dan echt op hoofdlijn.

Wat ik in mijn hoofd heb is alles technisch in orde maken, stukadoor laten komen en dan weer even gaan zitten in de kamer en dan c_/ :s) :? c_/ :X :|W :s) *) :Y)

:W
  woensdag 29 januari 2014 @ 20:02:41 #251
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_136108747
Koffie halen, nadenken, koffie vergeten, kouwe koffie, nou ja, big smile als de chineesbezorger komt, chinees eten?
[_] &lt;- Sign here
pi_136117525
Haha, dat klinkt bekend maar dat was niet wat ik net bedoelde ;)

Even update, want weer mijlpaal!

Alle platen in de woonkamer zitten erin, 2 lagen dik. Let niet op het aantal schroeven, er komt nog een rij bij. Ik wilde ze erin jassen en dat schroeven dat volgt nog deze week.

Gisteren is de isolatie opgehaald, heerlijk ruim!! Ik heb voor zaterdag a.s. een busje geregeld dus dan gaan er 15 puinzakken naar de stort, 6 zakken met hout en wat ik nog meer kwijt wil aan puin troep. Opgeruimd staat netjes. Vooral dat puin ruimte lekker op, daar ik dat niet in eigen auto wil hebben.

Was wel even zweten op sommige plekken en ik hoop ten zeerste dat ik niets geraakt heb. Anders wordt het toch echt even een traantje wegpinken.

Al met al weer een mooi stap. ^O^

Nog even lopen brainstormen over het gas, de kozijnen, wat afwerkpuntjes... Evengoed nog wel weer wat onvoorziene dingen.

Maar komt goed! Dit weekend hopelijk de hele troep opruimen en misschien de stofzuiger er eens doorheen jassen.

Er ligt nu overal wat. Gereedschappen, machines, salontafel, PVC, hout, hout, hout, gips, trespa, puin, stof, vuilnis.... Wordt er gek van. Maar je moet het ergens kwijt 8)7
pi_136121030
Goed bezig, Gieliovd! ^O^

Knap dat je maar door blijft gaan in je weekenden en zelfs op doordeweekse avonden na je werk!

Wat een ruimte zul je na zaterdag hebben in je woonkamer! Plafond dicht, troep eruit, heerlijk! Waarschijnlijk krijg je er hartstikke veel inspiratie om weer verder te gaan. Een klusgoeroe hier in K&W (Cybersyb) heeft "still going strong" als motto, dat zou jou ook passen!

Heb je misschien ergens in je topics een plattegrond oid staan? Ik begrijp dat je nu leeft in je souterrain, wat is daar de toekomstige bestemming van? En hoe zien de andere verdiepingen eruit? Ik heb er niet helemaal een beeld bij. Sorry :P :@
Eeuwig vijfentwintig
pi_136122718
Goed bezig vriend, jij blijft ook maar gaan.
En laten we hopen dat je niets hebt geraakt, dan kunnen de buren nieuwe scheldwoorden leren ben ik bang...

Zal misschien binnenkort weer eens een update plaatsen, ben nu weer met dingen bezig die ik 5 jaar geleden nieuw hebt gemaakt.
Plafond texen, radiator omhangen e.d. _O-
  PR/Manusje van alles donderdag 30 januari 2014 @ 06:19:46 #255
Toezicht is gezond!
pi_136124797
De loodgieter die mijn henco moest knijpen vond dat je henco alleen in kruipruimtes moest gebruiken. Hij had meer vertrouwen in koper. In verband met brandgevaar. Ik vond dat hij poep aan het praten was. Hij vond het maar raar dat ik dat in de vloer had zitten. Ik heb hem uit staan lachen.

Elke nieuwe aansluiting krijgt in de meterkast namelijk gewoon een gele plastic buis naar binnen voor gas. Een fakkel...

Jij maakt je toch ook geen zorgen om een gasleiding in je plafond? :D
  donderdag 30 januari 2014 @ 08:17:55 #256
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_136125269
Zeer goed bezig kerel! :Y ^O^ _O_
Zie je al op tegen het dichtsmeren van de gipsplaten, met zoveel naden?
  PR/Manusje van alles donderdag 30 januari 2014 @ 08:47:57 #257
Toezicht is gezond!
pi_136125551
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 08:17 schreef ueberduitser het volgende:
Zeer goed bezig kerel! :Y ^O^ _O_
Zie je al op tegen het dichtsmeren van de gipsplaten, met zoveel naden?
Ik kan je vertellen dat dat reuze meevalt. Die naden. Plafond smeert makkelijker dan een ongelijke muur. :D
  donderdag 30 januari 2014 @ 09:04:54 #258
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_136125792
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 08:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Ik kan je vertellen dat dat reuze meevalt. Die naden. Plafond smeert makkelijker dan een ongelijke muur. :D
Het is ook niet moeilijk, maar wel veel. :P
pi_136142089
@ Junk: Thanks ;) Nee, dat zou niet zo best zijn.

Bizar, wat gaat de tijd toch snel he... een update wordt altijd gewaardeerd!!

@ Fiets: Wat een zeikerd, ik maak me geen minuut zorgen over die gasleiding in het plafond. Zit best!

@ UD: Bedankt! Nee, ik zie er niet tegenop. Dat komt omdat ik het laat stucen samen met de muren. Ik wil er maar vanaf zijn, dus laat het lekker dichtsmeren straks, in één slag door.

Vanavond een avondje vrij. Geen geklus *O*
  Moderator donderdag 30 januari 2014 @ 20:10:07 #260
92034 crew  Vonkenboer
pi_136146779
Zo he ! Dat zal opruimen zeg ! :)
Als dat geen inspiratie en motivatie brengt ! dan weet ik het ook niet meer !

Af en toe moet je gewoon eens orde op zaken stellen, dat werkt ook zoveel prettiger w/
pi_136152553
Het probleem is, dat ik niet graag dingen weggooi. Ik denk altijd "oe, dat kan ik daar nog gebruiken" en vaak is dat ook wel zo, mijn afval percentage voor bouwmaterialen is heel, heel laag. Van de rachels bijvoorbeeld, waar ik toch honderden meters van heb gebruikt.... is het afval tientallen cm's.

Maar ik sla wel eens door. Dus er staan nu 3 deuren, allemaal strips gips, heel veel restanten plaatmateriaal, oude schrootjes, de oude trap ligt in de woonkamer.... Over boven niet gesproken waar het ook vol staat met hout, afval, restjes, gereedschap bergen, lege dozen en nog veel meer haha.

De focus ligt op bouwen, bouwen en bouwen... dus dan verplaats je je probleem steeds :') _O-

Als het dan leeg, ruim en schoon is dan ben ik weer in m'n nopjes. Dan zie ik het weer helemaal zitten.

Wordt weer een boeiend weekend.
pi_136162596
Super! Lekker bezig weer. Het zit erin.

Dat opruimen zal wel even lekker zijn!

Haha, dat niet weggooien van oud materiaal dat (misschien) weer gebruikt kan worden. herken ik wel. Mijn vriend bewaart ook zoveel mogelijk. Alleen heeft hij ook een talent voor opruimen, dus ik vind het ook niet meer terug.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 23:19:12 #263
35189 Troel
scherp en bot
pi_136191861
Goed bezig kerel!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_136196517
Lekker op tijd thuis, dus morgen fris op :')
  zaterdag 1 februari 2014 @ 08:22:49 #265
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_136197807
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 02:08 schreef Gieliovd het volgende:
Lekker op tijd thuis, dus morgen fris op :')
Oef...
Uurtje later beginnen dus?
Succes vandaag!
pi_136199104
Thanks, maar ik had een afpraak om 8 uur. :Z

Ben alweer bij de stort geweest. Helaas was dit het, als ik meer wil moet ik alweer betalen :') Gelukkig betaal ik niet al een klein fortuin aan belasting.
pi_136203018
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 10:23 schreef Gieliovd het volgende:
Thanks, maar ik had een afpraak om 8 uur. :Z

Ben alweer bij de stort geweest. Helaas was dit het, als ik meer wil moet ik alweer betalen :') Gelukkig betaal ik niet al een klein fortuin aan belasting.
Je woonkamer dus al weer toegankelijker?? :)

Mag je tot een bepaald aantal kuub bouwafval gratis wegbrengen per keer? Dat is al beter geregeld dan hier. Hier betaal je ALTIJD voor je bouwafval. Onze buurman slaat alles zelfs op in z'n garage en verdeeld dit iedere week over z'n grijze containers. 8)7
pi_136346145
ToegankelijkER ja.... het is nog altijd wat vol haha. Wie wat bewaart, heeft wat... en ellende ;)

1 kuub per dag van bepaalde dingen (schoon puin, hout etc.) en daarna betalen. Je betaald je al blauw aan belasting dus mag ook wel.

Dus ja, mijn plan viel weer in het water. Uit principe ga ik geen ¤10 per 0,25 kuub hout betalen wat zij verkopen en als MDF in de bouwmarkt leggen. Dus mijn hout ligt nog thuis.

Schroeven zitten er 90% in sinds vanavond. De rest kan ik niet bij en ik had geen zin meer.

Plafond in de hal zit erin en een lijstje gemaakt met ToDo... kozijn aftimmeren hier en daar, meterkast timmeren, spotjes boren etc. etc. etc.
pi_136347643
Het probleem met todo lijstjes is dat het er op papier nóóit uitziet als veel werk :p

De praktijk is toch vaak dat het allemaal trager gaat en "eventjes" niet bestaat.

c_/
met een koekje
  PR/Manusje van alles dinsdag 4 februari 2014 @ 23:43:06 #270
Toezicht is gezond!
pi_136348891
Het probleem zit hem in dingen die onnodig veel tijd kosten. :D
pi_136352741
Vertel mij wat mannen, sommige dingen...

Maar ja, wat doe je eraan. Doooooorrrrrrrrr!
pi_136415478
Goed, nou, eindelijk hoor....

De doos met 1000 gipsschroeven 3,5x45 zitten er óók in. En de doos met 1000x 3,5x35, en de andere doos 3,5x35 ook... 500 stuks. Als dat plafond nu nog beweegt dan weet ik het niet meer. En ik heb 10 stucplaten over, heel goed rendement uit die platen weten te halen! Ik denk tegen de 90% :)

Van het weekend ff gas aanpersen en 2 kleine dotjes isoleren + plaatje erop en het boek "plafond" van de woonkamer kan dicht.

Alleen de overloop nog een stuk, zou 't bijna vergeten. Moet ik een nieuwe doos schroeven voor kopen :')

Zaterdag maar weer eens c_/ :s) en bepalen wat ik ga oppakken...
pi_136416509
Lekker hoor, het einde in zicht. Wat het plafond betreft dan. :P En misschien een nieuwe leuke klus in het verschiet? Kan me voorstellen dat het boven je hoofd werken z'n tol eist. Ben benieuwd wat je gaat doen.

Hier gekozen voor die 8cm spouw glaswolplaten trouwens, we stonden nog een tijdje twijfelend voor 5cm steenwolplaten die we dan x 2 zouden doen want anders vult het weer niet, maar dan waren we minstens 2x zoveel geld kwijt, geen zin in. Dus dan maar zo..... We zien wel wat het oplevert...
pi_136416634
Nooit,.. Nee,.. Echt nooit narekenen hoeveel gipsschroeven je hebt verwerkt :N

Hoe is het eigenlijk met de vingertjes? :P
Ik schiet bij gipsschroeven altijd steevast 20X uit met m'n accuboor op precies dezelfde plek op m'n schroef-vasthou-hand :(

c_/
met een koekje
pi_136417058
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 22:50 schreef Gieliovd het volgende:
1 kuub per dag van bepaalde dingen (schoon puin, hout etc.) en daarna betalen. Je betaald je al blauw aan belasting dus mag ook wel.

Uit principe ga ik geen ¤10 per 0,25 kuub hout betalen wat zij verkopen en als MDF in de bouwmarkt leggen. Dus mijn hout ligt nog thuis.
1 kuub per dag is wel veel, bij mij is het 450 kilo per jaar dat gaat met een pasje bij de stort.
Houtafval gaat in de vuurkorf of tuinkacheltje.
pi_136420517
@Jantina: goed bezig!! Komt wel goed met die isolatie. Nieuwe klus ga ik zaterdag bekijken. Zullen voornamelijke kleine dingen worden. Vensterbank slopen, kozijn repareren, meterkast timmeren dat soort dingen. Alles om het klaar te maken voor de stukadoor!

Boven het hoofd werken, rug krom, dat is wel redelijk slopend ja!! Pff..

@Lepeltje: waarom niet? Kan ik mezelf op de schouder kloppen. Toch maar weer ff gedaan! Want ja, trots op mijn eigen werk ben ik al nooit :')

Vingertjes zijn A-OK! Ik draag dunne werkhandschoenen met rubber coating sinds een maand of 2 en dat werkt echt super. Daarnaast heb ik 2 gipsbitjes gekocht met zo'n afstandhoudertje erop. PERFECT! Die gefosfateerde schroeven die blijven er als magneten aan zitten, tot het bitje behoorlijk slijt.

Wel zitten er een stuk of 30 gaten in de platen door uitschieten, omdat ik zo nodig weer naast m'n ladder moet hangen, 1 meter naast me met die boormachine die schroef erin jassen 8)7

@blue: je hebt ook wel gelijk, dat is wel zo. Hout kan ik niet echt opslaan anders zou ik een deel ook wel houden. Ik heb nog een zoot balken liggen die iemand wil hebben, als die niet komt dan gaan die straks in de vuurkorf van 't voorjaar.
  Moderator zondag 9 februari 2014 @ 12:17:40 #277
92034 crew  Vonkenboer
pi_136498648
Ook hier gaat het met sprongen vooruit merk ik !
En nooit te ver reiken op ladders en trappen; daar gebeuren alleen maar ongelukken mee ! :X

Ik spreek uit eigen ervaring :P
pi_136517005
Ach sprongen Vonk, sprongen. Ik noem het maar baby steps want het zint me niet hoor de huidige snelheid. Ik ben gewoon niet vooruit te branden.

Maar goed, we zijn weer lekker bezig geweest!

Zaterdag eerst begonnen met mijn lijstje door te nemen. Allemaal kleine klusjes welke stiekem wel erg veel tijd gaan innemen. Daarna maar rustig begonnen, want ja het moet toch klaar.

Er moest nog een wand geïsoleerd worden, onder de trap. Ik had dat nog niet gedaan omdat ik er vanuit ging dat de muur daar niet kaal ging. Dat moest wel, dus dat maar afgemaakt. Ook zat hier bovenin nog een klein stukkie plafond (10x80 cm) en isolatie...

Dus isoleren, gipsplaten gehaald en lekker aan de slag.

Snel genoeg zat alles er weer in en tegenaan, weer een stap verder.

Nadat dat klaar was heb ik de vloer boven weer aangeheeld met MDF plaatjes, Er moesten er 2 uit de puzzel, in verband met de trap. Nieuwe gemaakt en vast geschoten met de tacker.

Toen ik toch bezig was, meteen maar even MDF tegen de zijkanten van het trapgat geschoten, kunnen ze daar mooi tegenaan stuken. Trek ik het erna eraf, om netjes af te timmeren. Je ziet het niet goed..

Hiermee licht ik gelijk weer de sluier op, want ik heb doordeweeks ook niet stilgezeten!

Het plafond in de hal moest er nog in, dus dat maar even gefixt.

Heel geknutsel weer rondom de riolering en alle leidingen. Zoals bekend ben ik de makkelijkste niet.

Toen ik zo in de hal aan het klooien was, irriteerde ik me dood aan de stucloper op de trap. Glad, rommelig en de schilderstape plakte voor geen meter.

Toen ik vandaag toch met MDF plaatjes en de tacker bezig was, maar even tijdelijke trede afdekplaatjes gemaakt. Kunnen de stukadoors de trap ook niet aan stront trappen.

Ik heb ook gelijk 3000 lange gipsplaten voor het plafond op de overloop gehaald. Ik heb 3600 nodig, maar ja die verkopen ze niet bij de Praxis. Met de auto vervoeren is zo'n gedoe voor 3 plaatjes... dus dan maar 3000 en losse stukjes, dat heel ik wel aan. Daar maar mee begonnen, want die lange platen krijg ik woensdag ff een handje hulp voor.

Als dat erin zit, dan zit bijna overal het plafond erin. Op zolder bij de ketel nog ff een stukkie doen, onder de ketel nog omdat ik nog wat moet persen... verder niet! Dus nog 2 plaatjes :)

Al met al gaat het de goede kant op maar in februari stuken wordt lastig denk ik. Als ik goed door kan gaan is er nog een kleine kans, maar ik denk dat ik ff op m'n tellen moet gaan letten qua energiehuishouding.
  Moderator zondag 9 februari 2014 @ 19:44:30 #279
92034 crew  Vonkenboer
pi_136518470
Mwah, dit zijn toch geen baby stapjes hoor; je gaat echt goed vooruit op het moment.
Wij zijn weer aangeland bij een heel ander project :P

Na 2 jaar intensief verbouwen verveel je je al snel :P

F&F / Tropisch aquarium #66 - Knappe bakken, tralala
  PR/Manusje van alles zondag 9 februari 2014 @ 20:45:16 #280
Toezicht is gezond!
pi_136522030
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 19:44 schreef Vonkenboer het volgende:
Mwah, dit zijn toch geen baby stapjes hoor; je gaat echt goed vooruit op het moment.
Wij zijn weer aangeland bij een heel ander project :P

Na 2 jaar intensief verbouwen verveel je je al snel :P

F&F / Tropisch aquarium #66 - Knappe bakken, tralala

Je gaat nu toch een baby klussen?
  PR/Manusje van alles zondag 9 februari 2014 @ 20:46:26 #281
Toezicht is gezond!
pi_136522104
Het ziet er echt verdomd strak uit hoor! Hoe jij die platen tegen de rachels schroeft. _O_ held.
  Moderator zondag 9 februari 2014 @ 21:40:47 #282
92034 crew  Vonkenboer
pi_136525778
quote:
6s.gif Op zondag 9 februari 2014 20:45 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Je gaat nu toch een baby klussen?
Is dat echt het eerste waar je aan denkt ? :P
  PR/Manusje van alles zondag 9 februari 2014 @ 21:41:59 #283
Toezicht is gezond!
pi_136525843
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:40 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Heuj, dan kan je een babykamer maken. lees: aanbouw. :7
pi_136532118
quote:
14s.gif Op zondag 9 februari 2014 20:46 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Het ziet er echt verdomd strak uit hoor! Hoe jij die platen tegen de rachels schroeft. _O_ held.
:D haha, thanks. Ach joh, dat houdt het leuk. Beetje creativiteit en kwaliteit van werk leveren.

Maar ik kon het vandaag zelfs niet opbrengen om een creatieve oplossing te maken voor die grote gipsplaten. In m'n hoofd had ik al 2 stempels tegen de wand staan leunen, plaat erop geschoven... derde stempel met brede kop erop eronder...

En toen dacht ik MEH ik ga douchen ZzzzzZzzzzz....
  zondag 9 februari 2014 @ 23:31:08 #285
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_136532578
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:40 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

_O- Iets met huisje, boompje, beestje. Ideaal gezinsbeeld: Woning klaar, nu nog een stationwagen en een golden retriever. :P
pi_136537569
Ziet er netjes uit! Oogt meteen een stuk rustiger zo met plafond.
En ben nog steeds onder de indruk van die bult elektra + leidingen.
Hoe ga je dat wegwerken eigenlijk, een koof?
pi_136537691
Goed werk. ;)
  Moderator maandag 10 februari 2014 @ 17:16:29 #288
92034 crew  Vonkenboer
pi_136555361
quote:
10s.gif Op zondag 9 februari 2014 23:31 schreef cvboer het volgende:

[..]

_O- Iets met huisje, boompje, beestje. Ideaal gezinsbeeld: Woning klaar, nu nog een stationwagen en een golden retriever. :P
En een caravan zeker om twee keer in het jaar gezellig bij de overburen op dezelfde camping in zuid frankrijk te gaan staan :P
  maandag 10 februari 2014 @ 17:24:54 #289
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_136555758
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 17:16 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

En een caravan zeker om twee keer in het jaar gezellig bij de overburen op dezelfde camping in zuid frankrijk te gaan staan :P
De sleurhut was ik inderdaad vergeten te vermelden. :P
pi_136559011
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 08:03 schreef JantinaGr het volgende:
Ziet er netjes uit! Oogt meteen een stuk rustiger zo met plafond.
En ben nog steeds onder de indruk van die bult elektra + leidingen.
Hoe ga je dat wegwerken eigenlijk, een koof?
Thanks! Ja, ik vind het ook erg fijn om te zien dat het rustig is geworden. Al dat hout, leidingen, isolatie troep weg.

Ik ga een koof rond die afvoer maken en er komt een meterkast deurtje tot het plafond voor die hele pijpelarij. Het gasmeter hokje ga ik klein en laag maken, daarnaast komt een radiator en ik ga de thermostaatknop boven dat lage hokje maken.

quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 08:21 schreef usernaamvergeten het volgende:
Goed werk. ;)
Wel hè ;)

@ de rest: en nou opzouten, anders haal ik er een mod bij!

O, die is er al :P
pi_136670843
Kleine update dan maar... drukke weken!!

Gisteravond heb ik met een paar extra handen het plafond op de overloop erin gejast. Dus het plafonneren is zo goed als klaar door het hele huis!!

Komend weekend klussen oppakken in voorbereiding stukadoor....!

Het komt nog eens goed joh...
  donderdag 13 februari 2014 @ 17:17:27 #292
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_136671249
Begint goed uit te zien! Wanneer komt El Stukadore?
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_136671502
Meh, nog niks geregeld. Mijn voortgang is zo onduidelijk. Vorige week elke avond kunnen klussen. Deze week alleen onder dwang gisteravond.

Dus ja.. Komend weekend kijken hoe ver ik kom, en dan proberen een planning te maken.

Ik hoop begin maart. Maar ja, wat is 2 weken met dit tempo!

Moet nog veel beslissingen nemen over hoe ik dingen wil, dus dat duurt ook.
  maandag 17 februari 2014 @ 21:15:40 #294
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_136827164
Goed klusweekend gehad? ( ik lurk al langer in je topic, stoer en goed kwalitatief bezig)
pi_136829529
Also! Maandagavond.. alweer tegen tienen. Toch maar even gauw een update!

Weekend is weer voorbij gevlogen. Moet zeggen dat het zondag moeilijk was om binnen te blijven. Het zonnetje scheen de woonkamer in en het was er bijna subtropisch. Waar ik begon met een hemd en een winter trui ging die trui al snel uit en heerlijk klussen in m'n hemd!

Ik kan echt niet wachten tot het klaar is. Ruim 2 jaar in de kelder, in de kou, donker... moet je je voorstellen!!!

Ja, ja... goed klusweekend? Ach, ik heb wel wat kunnen doen hoor. Te weinig, maar ja dat is hoe ik in elkaar zit. Het moet echt super gaan wil ik voor m'n gevoel genoeg doen.

Ik liet jullie trouwe lezers, lurkers en reageerders achter met een plaatje van een begin van het plafond op zolder. Nou, de woensdag daarop kreeg ik even een paar handjes erbij, want ja die platen van 3000 lang zijn niet te doen in je eentje.

Zoals je ziet zit het!! Een plafond, waar dit al ruim een jaar geleden (serieus???) achtergelaten was. Weer een stap verder, tof gezicht :)

Op m'n lijstje staan een aantal klussen zoals lat op kozijn maken, kozijn repareren, meterkast timmeren, schoorsteen dichten.... etc. Dus ja, lijstje rustig afwerken.

Ik begon maar met 't voorkozijn. Daar heb ik in een domme bui een stuk uit gezaagd 2 jaar geleden... en er lag een antieke vensterbank in met bruine tegeltjes. Weg met die troep!

En eronder vandaan kwam een normale verstanbank... en er staat een half losstaand muurtje voor. Ik denk dat ik die maar gewoon plat gooi en weer 20 cm woonkamer erbij pak. Radiator naar achteren, prima... wilder eerst 't muurtje glad laten stuken.

Tevens heb ik het raamkozijn voorzien van plaatjes MDF, met als idee dat de stukadoor hier mooi tegenaan kan stuken, en ik er t.z.t. nette platen hout in maak en met deklatten de voorzijde afwerk.

Het volgende op het lijstje wat ik wel zag zitten is beginnen met de meterkast.

Je moet het zo zien... ik heb een standpijp, een verzonken groepenkast, gasmeter, hoofdzekeringen, 200.000 buisjes, CV leidingen, gas etc. etc. in een zo compact mogelijke ruimte gefrot. Zaak om nu te zorgen dat er een "frame" ontstaat zodat:
- De muur netjes afgewerkt is
- De stukadoor ergens tegenaan kan stuken aan de zijkant
- Ik e.e.a. ergens op vast kan schroeven

Dus, op de knietjes.

Al eerder had ik e.e.a. bekeken aan de rechterkant, nu er ook op gemaakt. Dus ja, cirkelzaag erbij, mooi stukje 12mm multiplex nog over van boven.. aan de rechterkant zie je het al zitten.

Gedoe evengoed hoor. Want ja, waterpas, minimaal, recht uit 3 delen (rest hout), gasleiding beugel erin verwerken, en, en, en...

En dat ook nog aan de andere kant. Zwarte kastje gesloopt, plaatje aan de zijkant gemaakt.. Er zit al e.e.a. aan 30 (!) mm dik hout waarop ik mooi wat nieuw kan schroeven.Straks deurtje ervoor en niks meer aan doen...

Nadat ik links het hout had zitten, mooi de kans om de gasleiding ook netjes te fixeren. Die hing er nog altijd een beetje bij. Toch wel fijn.

Als ik de tijd heb haal ik deze week ff een plaatje 18mm multiplex en maak daar zijwanden van. Is wat stabieler dan 12mm om daar deuren aan te maken straks. Jas die eraan, en op naar de volgende klus. Ik ben echt aan het werken zodat ik binnenkort de stukadoor kan laten komen.

Voordat ik de vensterbank kon slopen, moest ik ook nog wat doen... want ja, daar stonden 10 emmers schroeven, spijkers, lijmen en allerhande materialen op...

Ik had de compressor al op druk, spijkerpistool al liggen... m'n oog viel op wat hout wat ik eerder gesloopt had.. en 4 minuten later stond mijn nieuwe kastje er ;)

En dat was hem weer!

Drukke weken helaas dus doordeweeks kom ik nergens aan toe.

Even een kluservaring... ik heb heel lang met blote handen geklust en liep altijd rond met kapotte knokkels, nagels, smerige klauwen, droge huid en liep het om de haverklap stuk ergens tegenaan. Een maand of 4 geleden liep ik bij de Action binnen en vond daar strakke handschoenen met rubber coating... en sindsdien draag ik die continu. Heeeeerlijk!

Ze gaan best lang mee, zo lang dat ze op een bepaald moment zo erg beginnen te stinken (zweetklauwen) dat je ze daarom moet vervangen. Echt een tip!

[ Bericht 6% gewijzigd door Gieliovd op 17-02-2014 22:04:47 ]
pi_136832307
Nog 5 posts en je topic sluit... nee, toch? ;)

Ondanks dat je zelf vind dat je niet "genoeg" hebt gedaan, vind ik dat er alweer een boel is gebeurd. Tel ook doordeweeks mee hè. Kijk nu naar dat plafond, heerlijk toch?

Heb je een idee waar dat muurtje onder/voor je vensterbank voor heeft gediend? Ruimte-innemende-afwerking? Gek gezicht zo.
pi_136862014
Yep, over 5 posts, dus hierna 4, is het klaar! Over en uit met de pret...

Jawel je doet wel wat, maar het kruipt, geen sprongen.

Dat muurtje is puur esthetisch volgens mij. De vensterbank was vrij diep gemaakt en dit muurtje stond eronder gemetseld. De hele vensterbank moest weg omdat deze vrijwel gelijk met de ruit was na verwijdering van de inzetkozijnen.

Achter het muurtje zit gewoon de spouwmuur, dus ja.. ik tik dat muurtje om als de ruimte onder de vloer voldoende doorloopt. Het idee is dus om uit het souterrain de pijpen van de radiator plop door de vloer te steken. Ik heb niet echt een referentiepunt dus denk dat ik maar 'n gaatje moet gaan boren door de vloer om te kijken waar ik uitkom in de verdieping eronder.

Vanmiddag ff gauw gaskoppelingen gescoord dus dat kan ik dit weekend ook in orde maken. Dan kan het plafond daar ook definitief dicht.

Genoeg te doen :)
pi_136876900
Lekker bezig nog steeds, plafond dicht is wel een hele stap idd.
Ik heb voor die plafonds zo'n accutol gebruikt met een magazijn met gipsschroeven, zou ik de volgende keer zeker weer doen.
  Moderator zondag 23 februari 2014 @ 12:34:35 #299
92034 crew  Vonkenboer
pi_137108317
Op naar deel 3, het deel waarin het bewoonbaar wordt verklaard....

Afgelopen weekend mini-meltdown gehad, dus al mijn plannen vielen in het water.

- Desalniettemin staat het zij-frame van de meterkast;
- en ben ik begonnen aan het gat in de keuken naar de keuken eronder, voor het gas;
- en weer verder opgeruimd en stofgezogen;
- en een puinzooi gemaakt in de leefruimte keuken....

Hoop dat ik deze week en weekend weer wat kan doen, anders wordt het weer lekker streefdata verschuiven :W
pi_137108359
En kickski naar nieuw topiccie!

Volgt allen in het lang verwachte deel 3 van deze fantastische reeksch!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')