Even googlen lijkt mij toch een probleem naar voren te brengen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:49 schreef Gieliovd het volgende:
Helaas... meer naar voren en dan kan ik de woonkamer niet meer in vanuit de hal, meer naar achteren en je komt het souterrain niet meer in zonder je hoofd te stoten...
Het zit niet mee nee...
En het is hier momenteel al 16,5 graad... oei oei oei.
Morgen weer vroeg naar kantoor, met verwarming
Nog enige vorderingen gemaakt Gieliovd ?quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:20 schreef Gieliovd het volgende:
Thanks, ik heb gekeken en de standaard komt duurder uit dan de prijs die ik nu heb voor de trap die zou passen (specialie maat). Dan zal mijn maat wel net zo duur of duurder zijn.
Ja wel, dat wil je best wel !quote:
Mag je daar eigenlijk zelf wel wat aan doen ? Dat laatste stuk is toch van de gemeente ?quote:Op zondag 27 oktober 2013 11:25 schreef Gieliovd het volgende:
Zeg buurman, kan je zaterdag helpen. De steeg is erg verzakt en ook onze eigendom rioolpijp die daar loopt is verzakt.
Ja, komt slecht uit, maar het moet maar.
Hele zaterdag verder... heel gezellig. Maar ja het is nog steeds een puinzooi in de steeg. 8 kuub zand, 1000 tegels, rioolwater en grondwater soep in je schoenen.
Rioolverstopping, buis geplet, koppeling aan hoofdriool kapot.. En nu ben ik stijf als een plank haha. Ze konden die koppeling niet krijgen dus dat is niet gerepareerd. Duszzz...
...
Ik wilde van de week even door gaan in de avond, kom je boven bij je werk van eerder.... staat het opeens totaal uit het lood! Dus ik had een flink![]()
![]()
![]()
![]()
momentje waar ik nog niet uit ben.
Eerst kijken wat m'n lijf doet, huishouden en dan maar ff door aan het wandje.
Klopt, dat is klaar. Deze zit al een tijdje in de muur gefreesd. Dat kan je in deel1 terug vinden met foto's en beschrijving.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 08:53 schreef dj_ko het volgende:
@TS je was toch ook bezig met een kabelgoot voor je tv? hoe heb je dat nu inmiddels opgelost?
quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:41 schreef Gieliovd het volgende:
Goed... energie en tijd tekort, weinig kunnen doen heelaasch!
Desalniettemin.... een korte update!
Het plafond, voorzien van de isolatie en de eerste elektra leidingen en centraaldozen:
[ link | afbeelding ]
Het is een rommeltje in de woonkamer!
[ link | afbeelding ]
In de oostmuur zitten nu 11 dozen met PVC weggesmeerd met roodband. Lekker pappen.
[ link | afbeelding ]
De TV muur pak ik anders aan, dat wil ik goed hebben.
3 WCD's, CAI, UTP en een loze leiding en ook nog een doos met 2 buizen voor speakers achterin de kamer. EN buiten dat moois wil ik de TV helemaal vlak aan de muur, zonder kabels. Dus ik heb bij de Hornbach een 60x40 goot gehaald en die in de muur geslepen. Althans, ik ben nu op 30-35 mm diepte dus ik moet nog 5-10 mm dieper alleen m'n slijpschijf is niet groter, uitdagingen stapelen maar door.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Als die steeg eigen grond is mag (moet?) het wel, als het geen eigen grond is mag je de straat niet eens openbreken om bij die pijp te komen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 11:45 schreef Vonkenboer het volgende:
Mag je daar eigenlijk zelf wel wat aan doen ? Dat laatste stuk is toch van de gemeente ?
Altijd leuk, gemaakt werk tegenkomen van vorige bewoners wat ooit gemaakt is op de manier zoals het nu net niet moetquote:Op woensdag 30 oktober 2013 20:30 schreef Gieliovd het volgende:
Klopt, het is eigen grond met recht van overpad. Idem voor achter onze huizen.
De aansluiting met het hoofdriool heeft de gemeente 8 jaar geleden gemaakt. Het PVC is er zelf ingebeund. Dat vervangen we nu weer deels.
Ben je toch nog aan klussen toegekomen deze week ?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:33 schreef Gieliovd het volgende:
Ach Vonk, dit PVC werk is een kunstwerk vergeleken met wat ik tegenkom in m'n eigen huis. Geloof mij maar.
Zoals Rob Geus altijd zegt: man, man, man, man, man, man, man, man, man, man....
Het is een bende in de steeg. Stond vanmorgen met m'n container in de tuin "oja". Heel blok omlopen om 07:00 met je container te rammelen
Af en toe moet je ook gewoon even weer opladen ! Denk ook eens aan jezelf tussen al het klussen, verbouwen en slopen door !quote:Op zondag 10 november 2013 12:05 schreef Gieliovd het volgende:
@altijdgriep: bedankt! Jij ook veel succes in je project. Maak zeker een project aan, dan kunnen we je volgen en helpen
@user: dank je! Het is en blijft een compromis. Verticaal kan ik er nog een boekenkasten zetten of een sidetable. Ik zag mezelf al m'n mouw in de fik steken door de kaarsjes onder de lichtschakelaars als ze horizontaal zouden komen haha.
Moet ik maar goed nadenken wat wat is. Thanks voor je complimenten
@Bright: dank je!! Een aanwinst zelfs haha. Je doet je best he
Ik zit nu lekker op m'n kont op de bank in Zeewolde in centerparcs. Luxe joh, een bank, CV, schone vloeren... Maandagmiddag weer door aan het wandje!
Ik heb weer zin om te klussen
Kan zijn dat ik over het hoofd heb gezien, maar voor hoeveel heb je het huis aangeschaft en wat is je budget? Als je dat privé houd geen probleemquote:Op woensdag 13 november 2013 21:07 schreef Gieliovd het volgende:
ThanksGefeliciteerd!
Gips zit vast, alleen toen zag ik dat het MDF nog los zit. Maar ja het was 20:30 dus dan jas ik die aftandse compressor niet meer aan voor mijn nietpistool....
Zo dan. Netjes hoor.(was ik mij zo handigquote:Op dinsdag 12 november 2013 23:17 schreef Gieliovd het volgende:
Zo, voor de vaste bezoekers een kleine update na een weekendje weg:
Ik ga mijn aankoopprijs, hypotheek enzo niet zomaar op internet gooien.quote:Op donderdag 14 november 2013 00:02 schreef .sfinx het volgende:
[..]
Kan zijn dat ik over het hoofd heb gezien, maar voor hoeveel heb je het huis aangeschaft en wat is je budget? Als je dat privé houd geen probleemGewoon benieuwd wat dat nou kost zo'n bouwval volledig te herstellen.
Thanksquote:Op donderdag 14 november 2013 16:06 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Zo dan. Netjes hoor.(was ik mij zo handig)
Ach, voordeel is dat je straks wel in een huis totaal naar eigen wens lekker zitquote:Op donderdag 14 november 2013 18:51 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Ik ga mijn aankoopprijs, hypotheek enzo niet zomaar op internet gooien.
2 jaar geleden heb ik ¤25.500 begroot voor de verbouwing. Ik ben gestopt met tellen. Ik had bijvoorbeeld gepland een pui van MP te scoren en voor ¤1000 klaar te zijn. Uiteindelijk heb ik geloof ik ¤4500 betaald voor een compleet nieuwe achterpui. CV zou ik uitbesteden en heb ik ¤2500 voor begroot geloof ik, kost nu wat minder omdat ik alles zelf doe. Maar ja, de radiatoren had ik niet begroot en daar komt ook even ¤1500 voor kijken kwam ik achter.
Dus ja plussen en minnen. Geen idee wat het me gaat kosten. Kan me ook niet meer schelen. Ik ga er sowieso op inleveren gezien de markt in elkaar gestort is en de komende 10 jaar echt geen wonderen verwacht.
[..]
ThanksZiet er wel leuk uit hoor, raar gezicht zoiets netjes en glad gezien de rest een grote atoomramp is.
Been there, done thatquote:Op zondag 17 november 2013 08:42 schreef Gieliovd het volgende:
Straks mijn hazard suit of maanpakkie maar eens zoeken.... (Die ik niet heb).
Isoleren boven je hoofd met glaswol
Beter van welquote:Op maandag 18 november 2013 20:43 schreef Gieliovd het volgende:
Toch maar eens met die draden aan de slag dus?
En DAT is nu net de bedoelingquote:Op maandag 18 november 2013 22:30 schreef R2R het volgende:
En het werkt heel goed tegen muziek, praten, dat soort geluiden. Je moet best knallen als je wat wilt horen.
Fok!kers helepn Fok!kers?quote:Op maandag 18 november 2013 21:43 schreef Gieliovd het volgende:
Zo moet ik het ook maar gaan doen ja... Ik zou het ook zo doen dus dat scheelt
Nu nog tijd en een hulpje zoeken die de draden begeleid
Hehe, daar denk ik ook wel eens aanquote:Op maandag 18 november 2013 22:34 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
En DAT is nu net de bedoeling
Hmmm, daydreaming van mijn plasma scherm, surround, hoekbank, biertje...
Hellepieeeeequote:
Valt wel mee denk ik hoor.quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:39 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hehe, daar denk ik ook wel eens aan![]()
Maar je maakt goede vorderingen hoor !
Hoeveel oppervlakte heeft het huis van jou eigenlijk ? Heb het idee dat het akelig veel groter is dan mijn stulpje !
Ik heb het nog nooit precies nagemeten, maar het grootte vlak waar de woonkamer en keuken zich in bevinden meet ongeveer 7 meter diep en 5 meter breed.quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:50 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Hellepieeeee
[..]
Valt wel mee denk ik hoor.
Het huis is in principe iets van 9 meter diep en 5 meter breed. Maar het loopt taps, dus voorin is het iets smaller dan achterin.
Ik heb dan wel weer een goed formaat schuur en carport; maar over een echte tuin kan ik nu nog niet sprekenquote:Daar is best wel iets van te maken, maar dat is iets voor medio 2014.
De tuin is ook taps, van 5 meter breed naar iets van 4 meter breed, 23 meter diep.
Al met al is het best ruim maar wel over meerdere verdiepingen. Een volgende woning wil ik ruimer over minder verdiepingen. Minder trappen dus hahaha. Man, man... als ik nu op zolder zit en ik wil een bakkie koffie moet ik 3 trappen naar beneden.
Het huis bij ons bied wel toekomstmogelijkheden.quote:Jullie huis is lager en toch lekker ruim heb ik het idee.
Hier hebben we de hypotheek ook maar gebaseerd op één inkomenquote:Ik ben niet zo welvarend hoor dat ik een groot huis kan betalen. Heb ik gelukkig ook niet gekocht, gebaseerd op 2 salarissen. Want dan was ik nu echt in de aap gelogeerd.
Ja, dat is echt zwaar werk; die zijn joh bijna niet te tillen in je eentje !quote:Ik ga maar omkleden en het wandje afmaken boven. Die laatste gipsplaten en dat elektra is een beetje een rotklus. Vooral die gipsplaten van 2600x60x12,5 en dan in je eentje en er beroerd bij kunnen... Joepie!
Ik laat dan vaak een 3/4 leiding in de wand zakken, die ik dan min of meer vastzet in het isolatiemateriaal.quote:Oja.. ik heb dus een hollewand inbouwdoos. Flex van 40 cm erboven, dacht klik ik er wel in. Nou, dat wordt nog wat.
Maakt niet uit, ik ben vandaag op dezelfde manier gestrand...quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:54 schreef Gieliovd het volgende:
Goed, ik ben ingekakt en gaan douchen. Niets gedaan.
Je moet maar zo denken ieder huis heeft zijn eigen plus en min punten.quote:Jullie hebben gewoon een heel leuk huis. Iedere stulp heeft z'n plussen en minnen. Die van mij is ook leuk, met z'n nukken.
Owh, die hopeloze hollewand dozen. Daar breekt idd. naar 7x het scharnier vaak van af.quote:Goede tip van die 3/4 buis. Alleen zit het allemaal al in de wand haha. Zal wel kijken, stukje inkorten en dan frot ik die dozen erin. Anders heb ik nog wel van die blauwe dozen van ABB waar je die tuit er naderhand in klikt, dan lukt het sowieso. Nu heb ik Attema met van die scharniertuitjes die na 4 keer scharnieren afbreken.
Dat is lekker bizar ! Dat ze per stuk goedkoper zijn dan per voordeelverpakking van 10quote:Leuke anekdote. Ging vorige week ff Attema dozen halen. Bij de Hornbach haal ik altijd van die 10 packs U40. Dus ik naar de Gamma... 10 pack. He, wat kosten die losse dan? Juist, de losse waren goedkoper dan de stuksprijs in de 10 pak![]()
Morgen zit ik de hele dag in Diemen, kijken of ik daarna wat meer energie heb om te klussen.
Doe maar niet, je topic is altijd leuk om te lezenquote:Op dinsdag 19 november 2013 22:33 schreef Gieliovd het volgende:
Wie weet wat er morgen voor de deur staat.. misschien rij ik mezelf plat op de A2 morgenvroeg.
Gelukkig maar !quote:Op woensdag 20 november 2013 06:39 schreef Gieliovd het volgende:
Haha, nou gelukkig maar
Was het niet van plan![]()
Dat dacht je ook al toen je begon, dus daar trappen we niet meer inquote:
Vandaar ook de knipoog. Maar wanneer hoop je klaar te zijn met alles?quote:Op zondag 24 november 2013 22:43 schreef Troel het volgende:
Dat dacht je ook al toen je begon, dus daar trappen we niet meer in
Deze kerstdagen bedoel je ? Of die daarna ?quote:Op dinsdag 26 november 2013 18:40 schreef Gieliovd het volgende:
Met de kerst hoop ik boven te zitten in de warmte bij een boom.
Ergens tussen het eerste jaar en anderhalf jaar verbouwen ben ik ook gestopt met plannen.quote:Maar ja, hoop en verwachtingen leiden alleen maar tot teleurstelling. Ik ben ermee gestopt te plannen.
Je gaat hem na al dat harde werken toch straks met oud en nieuw toch niet je huis in de fik steken ?quote:...
En ja verder het lijstje afwerken, weer vergeten dingen op het lijstje zetten, afronden... en daarna z.s.m. stukadoor erin, radiatoren aan de muur en de fik erin zodat ik na 2 jaar eindelijk een warm huis heb. En ja, dan begint het afwerken....
quote:Op woensdag 27 november 2013 22:36 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Je gaat hem na al dat harde werken toch straks met oud en nieuw toch niet je huis in de fik steken ?![]()
Dat heeft mij ook wel heel erg geholpen qua motivatie !quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:38 schreef Xiphos het volgende:
Ja als het gestuuced is komt de zin weer vanzelf. Zo mooi glad en wit als het dan opeens is
Ik hoop het voor jequote:Op zondag 8 december 2013 21:59 schreef Gieliovd het volgende:
Jaja, weer een weekend voorbij. Weinig klusuren!
Vandaag een vreemd stuk kozijnhout in de keukenmuur vervangen door nette kalkzandsteentjes. Beetje metselen dus. En gelijk het oude afzuigkap gat dicht gemetseld. Ooit ook nog eens doen aan de andere kant, als ik een paar nette stenen kan vinden. Zorg voor later dus.
Daarna maar de buren aangebeld, SMS gestuurd... geen gehoor. Dus ik dacht YES! Boorhamer, oordoppen, bril op... en mezelf weer een lamme arm gebeiteld. 3/4 van de muur in de hal kaal. De laatste plek waar nog oud stucwerk zit. Nog 1/4 te gaan, dat is echt beton wat ze erop hebben gesmeerd. Zit vaaaaaast!!
Dus zo is je weekend weer voorbij. Het lijstje wordt steeds korter.
Deze week de trap bestellen zodat die met de kerstvakantie binnen is hoop ik, heb ik kleine 2 weken vrij dus kan ik weer lekker doorhalen.
Doelstelling is dan alles klaar te hebben zodat de stuukmaardoor er begin 2014 in kan.
En dan voorjaar 2014 wonen????
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laat die handjes wapperen!
Haha. Hier kwam de pur er aan de buitenkant van het dak weer deels uit. Kwamen we pas een week later achter toen mijn vader omhoog keek vanaf de stoep en zei: "lekker aan het purren geweest?"quote:Op zondag 15 december 2013 19:21 schreef Gieliovd het volgende:
Blunder van het weekend:
Hm, zwelt niet echt die PUR. Beetje erbij. Resultaat, een half kuub PUR wat uit komt bulken bij de meterkast![]()
quote:Op woensdag 11 december 2013 22:33 schreef Gieliovd het volgende:
O, nee, nee, nee... dan loop je hem binnen no-time stuk (vuren).
Nee, ik zal hem wel (laten?) schilderen in een mooie wit-tint en misschien leg ik er een loper op. Is altijd wel sjiek.Dat zou ik wel doen, die loper. Want ook geschilderd met speciale vloerverf loop je vuren hoe dan ook snel stuk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo'n loper is mooi hè? Ik vind ze vaak alleen persoonlijk mooier in een kwartslagtrap dan bij een steektrap.quote:Op zondag 15 december 2013 22:25 schreef Gieliovd het volgende:
Zal wel meevallen als je alleen met sokken erop loopt.. ik ga toch de doodstraf invoeren op schoenen boven.
Maar ik vind die loper echt
Bedenk me alleen dat ik natuurlijk maar heel ondiepe treden heb... Misschien verval ik aan tapijt zonder de stootborden te bekleden![]()
Kan opeens echt niet meer wachten tot ik dit uitzicht heb in de hal!!!
Mijn broer liep in eerste instantie ook alleen met sokken op de trap om slijtage van de verflaag te voorkomen, totdat hij op een dag bij het afdalen opeens STUITER STUITER BOEM BATS onder aan de trap lag. Met andere woorden geverfde trappen zijn te glad om alleen met sokken te belopen. Zo'n loper is dus niet alleen mooi, maar voor je eigen veiligheid ook noodzakelijk.quote:Op zondag 15 december 2013 22:25 schreef Gieliovd het volgende:
Zal wel meevallen als je alleen met sokken erop loopt.. ik ga toch de doodstraf invoeren op schoenen boven.
Maar ik vind die loper echt
Bedenk me alleen dat ik natuurlijk maar heel ondiepe treden heb... Misschien verval ik aan tapijt zonder de stootborden te bekleden![]()
Kan opeens echt niet meer wachten tot ik dit uitzicht heb in de hal!!!
Slim, meteen vanaf het begin doen anders werkt het niet meer :pquote:Op zondag 15 december 2013 22:25 schreef Gieliovd het volgende:
Dit komt er bij ons, wel "subtiel" 1-tje, ipv dubbel.quote:
Die stucplaatjes van de hornbach zijn al van hun eigen niet helemaal recht dus t spleetje krijg je toch welquote:Op maandag 16 december 2013 22:36 schreef Gieliovd het volgende:
Ja, eens, die op die foto met die kwartslag is echt om te kwijlen. Maar ach, ik heb een rechte trap
Ja, ik had iets meer meters! Maar viel achteraf ook nog mee. De echte lange einden moeten nog, maar die kunnen eigenlijk pas als de aansluitingen bij de meterkast er zijn... maar ja, dat moet ik dan maar weer in orde gaan maken...
Plafond, ja ik ga maar voor de stucplaatjes. ¤1,78 per stuk bij afname van >50 bij de Hornbach en die zijn 2000x400x9,5 dus goed te doen in m'n eentje. Als ik er zin in heb doe ik 2 lagen t.b.v. akoestische demping (massa-veer-massa).
Ik wil het toch laten stuken, dus dan zijn die plaatjes ook het "beste". Doe ik er mooi een spleetje tussen, kunnen ze het lekker dichtsmeren. Hatsikideeeee.
Ik dacht eerst ook 12,5 AK maar daar zijn stuukmaardoors niet zo blij mee schijnt, dus zekere voor het onzekere dan maar. En ja, kan ik geen maatje krijgen en dure lift (¤30 per dag) en sta ik weer te k*tten. Nee, doe wel zo.
Wij lopen al ruim 4 jaar met sokken (en schoenen) op een geverfde trap. Heb 'm 2 jaar geleden gelakt (was nog niet gebeurd vanuit de bouw anders dan grondverf) en buiten waar de tentstokken naar beneden zijn gevallen is er niets te zien.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:14 schreef Gieliovd het volgende:
Serieus
Spleetje frezen... moet ik weer een bovenfrees scoren
Had ik al gezegd dat u goed bezig is ?quote:Op vrijdag 20 december 2013 19:59 schreef Gieliovd het volgende:
Ja hoor, hij ligt in de woonkamer!
Alle lof voor www.trappenbaas.nl voor nette prijs, super snelle levering en de trap ziet er zeer degelijk uit.
Morgen komt vaders weer eens helpen, eerste keer sinds maanden, en die jast hem in de grondverf. Ga ik weer door met de draadjes... en plan maken voor plafond of ik maak het trapgat in orde.
Vakantie!
Waarom denk je dat ze minitampons verkopenquote:Op woensdag 25 december 2013 14:16 schreef Xiphos het volgende:
Gewoon een papieren zakdoekje in een puntje draaien en die erinstoppen. Ziet er niet uit, wel effectief :p
Thanksquote:Op zaterdag 28 december 2013 22:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb echt respect voor je jongen! Je doet dat toch maar mooi allemaal (bijna) in je eentje. Ik zit nu 5 weken in de bende hier en ik ben het flink zat moet ik zeggen. En dan maak ik nog niet eens tijd voor het updaten van mijn klustopic
Check! Ik lijm de overgangen allemaal met hard PVC lijm, heb 2 potten staan. Laatst een beetje te enthousiast geweest en toen kreeg ik die buigveer er bijna niet meer door haha.quote:Op zaterdag 28 december 2013 22:22 schreef usernaamvergeten het volgende:
Overgang tussen flexbuis en stugge buis zou ik even lijmen met pvc lijm in het vervolg, heb al eens meegemaakt dat je zo een stuk flex de muur uit trekt bij het trekken van draden. Ik dacht dat je de trap naar het souterrain ging vervangen maar het blijkt de trap naar boven te zijn. Je werkt wel uiterst netjes, dat zal zeker terug te zien zijn in het eindresultaat! Ook leuk om het topic door te lezen, keep up the good work
Had ik eigenlijk al kunnen raden, haha!quote:Op zaterdag 28 december 2013 22:36 schreef Gieliovd het volgende:
Check! Ik lijm de overgangen allemaal met hard PVC lijm
Toch niet goed opgelet, mijn fout.quote:Op zaterdag 28 december 2013 22:36 schreef Gieliovd het volgende:
@ trap: nee, die naar het souterrain blijft lekker zitten, net als die naar zolder. Vooral zolder is vrij smal, maar ik lig er niet wakker van. Wordt de thuiskantoor, PC, opslag, logeer en X ruimte.
quote:Op zaterdag 28 december 2013 23:33 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Had ik eigenlijk al kunnen raden, haha!
[..]
Toch niet goed opgelet, mijn fout.
Vonkenboer heeft privileges kennelijk.quote:Op zondag 29 december 2013 13:58 schreef Gieliovd het volgende:
Thanks, er volgen zo nog echte Vonkenboer foto's, ben er best trots op
quote:Op zondag 29 december 2013 14:03 schreef Gieliovd het volgende:
Ja, ja, jij komt later aan de beurt als de stuukmaardoor geweest is. Dan komen er leidingen, verdelers, radiatoren verticaal en horizontaal, kranen alles in beeld.
CV pørno
En wat voor merk heeft u gekocht?quote:Op maandag 30 december 2013 22:53 schreef Gieliovd het volgende:
Haha, dank je. Badkamer apart, ja dat is er zo bij ingeslopen. Achteraf beetje onzin met die lage vermogens... maar ach joh, klikkertje extra
Stort - inderdaad... maar ik wil het die splinternieuwe auto van me niet aandoen al dat stof. Dus ff karretje regelen...
Pauze! Ik zit er hard over na te denken, als het goed weer is, om naar Noord Frankrijk te rijden donderdag, nachtje daar, en weer een stukje rijden de volgende dag... ff de deur uit. De nieuwe auto ff uitlaten.
Nee, geen peugeot.quote:Op maandag 30 december 2013 23:11 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik denk een Peugeot !![]()
Aangezien hij naar Frankrijk wil !
Strakke bak.quote:Op maandag 30 december 2013 23:19 schreef Gieliovd het volgende:
Thanks Vonk dat betekent van de enige echte Vonkenboer natuurlijk veel!
@ auto: geen Peugeot voor mij! Ooit eens een proefritje gedaan waarbij er zoveel ruimte op de aandrijflijn zat dat ik dat dat er te kleine steekassen in zaten. Dus geen Peugeot. Ik ga voor degelijkheid en zakelijke chique ruimte. Skoda Octavia Combi
DSG 7 is de beste keuze ooit geweest (in een volkwagen golf 6) Al wel een keer vervangen maar geen spijt!quote:Op maandag 30 december 2013 23:30 schreef Gieliovd het volgende:
Thanks, elke dag veel plezier van![]()
Passat is en blijft een hele sjieke bak, zeker bepaalde modelgangen zoals deze ja.
Maar dat is een andere lease categorie
Ik verdien dan wel heel geld, maar ik krijg niet zo veel
@R2R: top keuze!! Hoop voor je dat je de DSG-7 bak hebt![]()
De vloer is waarschijnlijk behandeld met boenwas, nieuw laagje en dan ziet 'ie er weer mooi uit!quote:Op woensdag 1 januari 2014 12:58 schreef Gieliovd het volgende:
Het is door en door donker hardhout. Ga ik het schuren en lakken? Bleken? White wash? Of toch een andere vloer?
Zou ik doen, past natuurlijk wel bij zo'n oud huis.quote:Op woensdag 1 januari 2014 12:58 schreef Gieliovd het volgende:
Ik weet nog niet of ik neuten en architraven ga maken.
@ vloer: staat in de lak op het moment. Maar ik wil de vloer eigenlijk lichter hebben. Het is écht donker. Ik wil geen white effect hebben maar gewoon iets lichter donker hout. Ik ga er allemaal blank teak meubelen op zetten dus het mag best wat donkerder blijven, maar toch.quote:Op woensdag 1 januari 2014 15:42 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
De vloer is waarschijnlijk behandeld met boenwas, nieuw laagje en dan ziet 'ie er weer mooi uit!
[..]
Zou ik doen, past natuurlijk wel bij zo'n oud huis.
Ben stiekum ook wel benieuwd hoe het eruit gaat zien als de boel gestuct is.
Had ik al gezegd dat je goed bezig bent ?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:50 schreef Gieliovd het volgende:
Het was ff beulen met pa vanavond, maar hij staat hoor!![]()
Foto's volgen...
Hij loopt erg prettig en is een STUK breder...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ja, dan zijn we bij vanavond beland.
Die oude kleute trap herinneren we ons nog wel... die moest dus vervangen worden voor een 18 cm bredere trap, diepere treden etc..
En nu nog even goed verankeren met slagpluggen, PUR, schroeven hier en daar... en dan gaan we weer door met het plafond!Laat die handjes wapperen!
Zo'n vermoeden had ik al, lekker steil.quote:
Zijn pc is ontploftquote:Op woensdag 22 januari 2014 00:23 schreef Ansu het volgende:
Foto's foto's foto's foto'sHet ziet er vast fantastisch uit, hopelijk geeft het je weer wat moed!
quote:Op woensdag 22 januari 2014 07:38 schreef Gieliovd het volgende:
Vanavond komt het nieuwe onderdeel, als ik de postbode niet misloop![]()
Zal ik de foto's erop zettenGeeft zeker moed! Ik wil dooooooooorrrrr... Maar geen tijd.
Vanavond weer niet, komt bezoek.
Meer?? Het zijn plaatjes van 40 breed waar 3 schroeven zitten op een rij. Dus netto iets van 18 cm uit elkaar. Wou je zeggen dat het te kort is?? Wow...quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:53 schreef raulbouli het volgende:
Zou je niet meer gipsplaatschroeven erin doen ? Of staat alles strak en is het niet meer beweegbaar nu ?
Het zit als een huis, maar er komt nog een tweede laag overheen. Als er goed gemotiveerd wordt dat er 4 schroeven op een rij moeten kan ik dat doen, maar staat niet in het plan... Leveranciers zeggen toch 20 cm uit elkaar?quote:De 9,5 mm dikke Knauf Stuc-platen, 2000 x 400 mm
groot, worden dwars ten opzichte van de draaglatten
in verband gemonteerd met Knauf snelbouwschroeven
T35 mm tenminste 3 stuks per plaatbreedte van
400 mm
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 07:39 schreef Gieliovd het volgende:
Bedankt UD!
Je slaat de spijker wel op de kop denk ik, ik moet ook vrij diep gaan voor de drive hoor. Dat het ergens op begint te lijken helpt enorm. Ook ik wordt wakker na 6,5 uur slaap, flinke koppijn, rode ogen en gewoon erg moe. Maar dat huis moet klaar, want het wordt een last.
Dus: ontbijtje erin en gááán! Neem jij maar lekker een rustig weekend
Als het echt niet veelste ver weg is; maar ik vermoed van wel eigenlijk dan wil ik wel een keer komen beetje electrawerk doen ofzoquote:Op zaterdag 25 januari 2014 07:50 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Waar zit jij ergens? Ik heb zo de neiging, als je niet te ver weg woont, je eens flink te komen helpen!
Ja duh, ik zit zelf ook nog in een semi-klushuis.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 10:58 schreef Troel het volgende:
Ik weet nog wel zo'n klusje wat dichter in de buurt
Ik kan thuis ook nog genoeg verder hoorquote:Op zaterdag 25 januari 2014 10:58 schreef Troel het volgende:
ik ook wel.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 10:58 schreef Troel het volgende:
De bovenvloer (laminaat, ondervloer, MDF, vloerplanken) vormt één massa, dan 3 cm lucht, 15 cm glaswol als veer, dan 2 lagen gips op rachels, stucwerk. Dat is de tweede massa.quote:Voor lichtere constructies met meerdere lagen, zoals een wand van gipsplaten, geldt het principe van massa-veer-massa. Wanneer in zo'n dubbelwandige constructie een goed absorptiemateriaal, zoals steenwol, als veer wordt gebruikt, ontstaat een betere geluidsisolatie. Hoe groter de spouwruimte, hoe groter het isolerend effect van steenwol. Door de spouw te vullen met isolatiemateriaal in plaats van leeg te laten, kan de geluidsisolatie doorgaans met 5–10 dB worden verbeterd.
Dan kan je stucmaardoor toch ook een cm dikker opzetten?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:39 schreef Gieliovd het volgende:
Goede vraag hoor! En als ik het werk van tevoren geweten had, had ik het ook niet meer gedaan.
De reden is, dat ik zo veel mogelijk akoestische demping wil realiseren. Het huis met houten vloeren is erg gehorig, vandaar.
Het principe dat ik realiseer is in die wereld bekend als "massa-veer-massa" isoleren.
[..]
De bovenvloer (laminaat, ondervloer, MDF, vloerplanken) vormt één massa, dan 3 cm lucht, 15 cm glaswol als veer, dan 2 lagen gips op rachels, stucwerk. Dat is de tweede massa.
Zo bouw in mijn massa, veer en massa systeem.
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:14 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Een centimeter extra gips is lang niet zo stijf als een extra laag platen. Wel veel meer werk.
Of een schommel... hangende bar, offfff ja, wat niet!quote:Op maandag 27 januari 2014 11:12 schreef Gieliovd het volgende:
Heb schroeven van 45 gehaald, er komen nu gemiddeld 5 schroeven op een rij per plaat. Daar kan je en olifant aan ophangen straks.
Ik kan je vertellen dat dat reuze meevalt. Die naden. Plafond smeert makkelijker dan een ongelijke muur.quote:Op donderdag 30 januari 2014 08:17 schreef ueberduitser het volgende:
Zeer goed bezig kerel!![]()
![]()
![]()
Zie je al op tegen het dichtsmeren van de gipsplaten, met zoveel naden?
Het is ook niet moeilijk, maar wel veel.quote:Op donderdag 30 januari 2014 08:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat dat reuze meevalt. Die naden. Plafond smeert makkelijker dan een ongelijke muur.
Oef...quote:Op zaterdag 1 februari 2014 02:08 schreef Gieliovd het volgende:
Lekker op tijd thuis, dus morgen fris op
Je woonkamer dus al weer toegankelijker??quote:Op zaterdag 1 februari 2014 10:23 schreef Gieliovd het volgende:
Thanks, maar ik had een afpraak om 8 uur.![]()
Ben alweer bij de stort geweest. Helaas was dit het, als ik meer wil moet ik alweer betalenGelukkig betaal ik niet al een klein fortuin aan belasting.
1 kuub per dag is wel veel, bij mij is het 450 kilo per jaar dat gaat met een pasje bij de stort.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:50 schreef Gieliovd het volgende:
1 kuub per dag van bepaalde dingen (schoon puin, hout etc.) en daarna betalen. Je betaald je al blauw aan belasting dus mag ook wel.
Uit principe ga ik geen ¤10 per 0,25 kuub hout betalen wat zij verkopen en als MDF in de bouwmarkt leggen. Dus mijn hout ligt nog thuis.
Je gaat nu toch een baby klussen?quote:Op zondag 9 februari 2014 19:44 schreef Vonkenboer het volgende:
Mwah, dit zijn toch geen baby stapjes hoor; je gaat echt goed vooruit op het moment.
Wij zijn weer aangeland bij een heel ander project
Na 2 jaar intensief verbouwen verveel je je al snel![]()
F&F / Tropisch aquarium #66 - Knappe bakken, tralala
Is dat echt het eerste waar je aan denkt ?quote:Op zondag 9 februari 2014 20:45 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Je gaat nu toch een baby klussen?
Heuj, dan kan je een babykamer maken. lees: aanbouw.quote:Op zondag 9 februari 2014 21:40 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Is dat echt het eerste waar je aan denkt ?
quote:Op zondag 9 februari 2014 20:46 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Het ziet er echt verdomd strak uit hoor! Hoe jij die platen tegen de rachels schroeft.held.
quote:Op zondag 9 februari 2014 21:40 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Is dat echt het eerste waar je aan denkt ?
En een caravan zeker om twee keer in het jaar gezellig bij de overburen op dezelfde camping in zuid frankrijk te gaan staanquote:Op zondag 9 februari 2014 23:31 schreef cvboer het volgende:
[..]Iets met huisje, boompje, beestje. Ideaal gezinsbeeld: Woning klaar, nu nog een stationwagen en een golden retriever.
De sleurhut was ik inderdaad vergeten te vermelden.quote:Op maandag 10 februari 2014 17:16 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
En een caravan zeker om twee keer in het jaar gezellig bij de overburen op dezelfde camping in zuid frankrijk te gaan staan
Thanks! Ja, ik vind het ook erg fijn om te zien dat het rustig is geworden. Al dat hout, leidingen, isolatie troep weg.quote:Op maandag 10 februari 2014 08:03 schreef JantinaGr het volgende:
Ziet er netjes uit! Oogt meteen een stuk rustiger zo met plafond.
En ben nog steeds onder de indruk van die bult elektra + leidingen.
Hoe ga je dat wegwerken eigenlijk, een koof?
Wel hèquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |