abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136420517
@Jantina: goed bezig!! Komt wel goed met die isolatie. Nieuwe klus ga ik zaterdag bekijken. Zullen voornamelijke kleine dingen worden. Vensterbank slopen, kozijn repareren, meterkast timmeren dat soort dingen. Alles om het klaar te maken voor de stukadoor!

Boven het hoofd werken, rug krom, dat is wel redelijk slopend ja!! Pff..

@Lepeltje: waarom niet? Kan ik mezelf op de schouder kloppen. Toch maar weer ff gedaan! Want ja, trots op mijn eigen werk ben ik al nooit :')

Vingertjes zijn A-OK! Ik draag dunne werkhandschoenen met rubber coating sinds een maand of 2 en dat werkt echt super. Daarnaast heb ik 2 gipsbitjes gekocht met zo'n afstandhoudertje erop. PERFECT! Die gefosfateerde schroeven die blijven er als magneten aan zitten, tot het bitje behoorlijk slijt.

Wel zitten er een stuk of 30 gaten in de platen door uitschieten, omdat ik zo nodig weer naast m'n ladder moet hangen, 1 meter naast me met die boormachine die schroef erin jassen 8)7

@blue: je hebt ook wel gelijk, dat is wel zo. Hout kan ik niet echt opslaan anders zou ik een deel ook wel houden. Ik heb nog een zoot balken liggen die iemand wil hebben, als die niet komt dan gaan die straks in de vuurkorf van 't voorjaar.
Laat die handjes wapperen!
  Moderator zondag 9 februari 2014 @ 12:17:40 #277
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_136498648
Ook hier gaat het met sprongen vooruit merk ik !
En nooit te ver reiken op ladders en trappen; daar gebeuren alleen maar ongelukken mee ! :X

Ik spreek uit eigen ervaring :P
pi_136517005
Ach sprongen Vonk, sprongen. Ik noem het maar baby steps want het zint me niet hoor de huidige snelheid. Ik ben gewoon niet vooruit te branden.

Maar goed, we zijn weer lekker bezig geweest!

Zaterdag eerst begonnen met mijn lijstje door te nemen. Allemaal kleine klusjes welke stiekem wel erg veel tijd gaan innemen. Daarna maar rustig begonnen, want ja het moet toch klaar.

Er moest nog een wand geïsoleerd worden, onder de trap. Ik had dat nog niet gedaan omdat ik er vanuit ging dat de muur daar niet kaal ging. Dat moest wel, dus dat maar afgemaakt. Ook zat hier bovenin nog een klein stukkie plafond (10x80 cm) en isolatie...

Dus isoleren, gipsplaten gehaald en lekker aan de slag.

Snel genoeg zat alles er weer in en tegenaan, weer een stap verder.

Nadat dat klaar was heb ik de vloer boven weer aangeheeld met MDF plaatjes, Er moesten er 2 uit de puzzel, in verband met de trap. Nieuwe gemaakt en vast geschoten met de tacker.

Toen ik toch bezig was, meteen maar even MDF tegen de zijkanten van het trapgat geschoten, kunnen ze daar mooi tegenaan stuken. Trek ik het erna eraf, om netjes af te timmeren. Je ziet het niet goed..

Hiermee licht ik gelijk weer de sluier op, want ik heb doordeweeks ook niet stilgezeten!

Het plafond in de hal moest er nog in, dus dat maar even gefixt.

Heel geknutsel weer rondom de riolering en alle leidingen. Zoals bekend ben ik de makkelijkste niet.

Toen ik zo in de hal aan het klooien was, irriteerde ik me dood aan de stucloper op de trap. Glad, rommelig en de schilderstape plakte voor geen meter.

Toen ik vandaag toch met MDF plaatjes en de tacker bezig was, maar even tijdelijke trede afdekplaatjes gemaakt. Kunnen de stukadoors de trap ook niet aan stront trappen.

Ik heb ook gelijk 3000 lange gipsplaten voor het plafond op de overloop gehaald. Ik heb 3600 nodig, maar ja die verkopen ze niet bij de Praxis. Met de auto vervoeren is zo'n gedoe voor 3 plaatjes... dus dan maar 3000 en losse stukjes, dat heel ik wel aan. Daar maar mee begonnen, want die lange platen krijg ik woensdag ff een handje hulp voor.

Als dat erin zit, dan zit bijna overal het plafond erin. Op zolder bij de ketel nog ff een stukkie doen, onder de ketel nog omdat ik nog wat moet persen... verder niet! Dus nog 2 plaatjes :)

Al met al gaat het de goede kant op maar in februari stuken wordt lastig denk ik. Als ik goed door kan gaan is er nog een kleine kans, maar ik denk dat ik ff op m'n tellen moet gaan letten qua energiehuishouding.
  Moderator zondag 9 februari 2014 @ 19:44:30 #279
92034 crew  Vonkenboer
pi_136518470
Mwah, dit zijn toch geen baby stapjes hoor; je gaat echt goed vooruit op het moment.
Wij zijn weer aangeland bij een heel ander project :P

Na 2 jaar intensief verbouwen verveel je je al snel :P

F&F / Tropisch aquarium #66 - Knappe bakken, tralala
  PR/Manusje van alles zondag 9 februari 2014 @ 20:45:16 #280
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_136522030
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 19:44 schreef Vonkenboer het volgende:
Mwah, dit zijn toch geen baby stapjes hoor; je gaat echt goed vooruit op het moment.
Wij zijn weer aangeland bij een heel ander project :P

Na 2 jaar intensief verbouwen verveel je je al snel :P

F&F / Tropisch aquarium #66 - Knappe bakken, tralala

Je gaat nu toch een baby klussen?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  PR/Manusje van alles zondag 9 februari 2014 @ 20:46:26 #281
Toezicht is gezond!
pi_136522104
Het ziet er echt verdomd strak uit hoor! Hoe jij die platen tegen de rachels schroeft. _O_ held.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
  Moderator zondag 9 februari 2014 @ 21:40:47 #282
92034 crew  Vonkenboer
pi_136525778
quote:
6s.gif Op zondag 9 februari 2014 20:45 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Je gaat nu toch een baby klussen?
Is dat echt het eerste waar je aan denkt ? :P
  PR/Manusje van alles zondag 9 februari 2014 @ 21:41:59 #283
Toezicht is gezond!
pi_136525843
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:40 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Heuj, dan kan je een babykamer maken. lees: aanbouw. :7
pi_136532118
quote:
14s.gif Op zondag 9 februari 2014 20:46 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Het ziet er echt verdomd strak uit hoor! Hoe jij die platen tegen de rachels schroeft. _O_ held.
:D haha, thanks. Ach joh, dat houdt het leuk. Beetje creativiteit en kwaliteit van werk leveren.

Maar ik kon het vandaag zelfs niet opbrengen om een creatieve oplossing te maken voor die grote gipsplaten. In m'n hoofd had ik al 2 stempels tegen de wand staan leunen, plaat erop geschoven... derde stempel met brede kop erop eronder...

En toen dacht ik MEH ik ga douchen ZzzzzZzzzzz....
  zondag 9 februari 2014 @ 23:31:08 #285
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_136532578
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:40 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

_O- Iets met huisje, boompje, beestje. Ideaal gezinsbeeld: Woning klaar, nu nog een stationwagen en een golden retriever. :P
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_136537569
Ziet er netjes uit! Oogt meteen een stuk rustiger zo met plafond.
En ben nog steeds onder de indruk van die bult elektra + leidingen.
Hoe ga je dat wegwerken eigenlijk, een koof?
pi_136537691
Goed werk. ;)
  Moderator maandag 10 februari 2014 @ 17:16:29 #288
92034 crew  Vonkenboer
pi_136555361
quote:
10s.gif Op zondag 9 februari 2014 23:31 schreef cvboer het volgende:

[..]

_O- Iets met huisje, boompje, beestje. Ideaal gezinsbeeld: Woning klaar, nu nog een stationwagen en een golden retriever. :P
En een caravan zeker om twee keer in het jaar gezellig bij de overburen op dezelfde camping in zuid frankrijk te gaan staan :P
  maandag 10 februari 2014 @ 17:24:54 #289
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_136555758
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 17:16 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

En een caravan zeker om twee keer in het jaar gezellig bij de overburen op dezelfde camping in zuid frankrijk te gaan staan :P
De sleurhut was ik inderdaad vergeten te vermelden. :P
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_136559011
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 08:03 schreef JantinaGr het volgende:
Ziet er netjes uit! Oogt meteen een stuk rustiger zo met plafond.
En ben nog steeds onder de indruk van die bult elektra + leidingen.
Hoe ga je dat wegwerken eigenlijk, een koof?
Thanks! Ja, ik vind het ook erg fijn om te zien dat het rustig is geworden. Al dat hout, leidingen, isolatie troep weg.

Ik ga een koof rond die afvoer maken en er komt een meterkast deurtje tot het plafond voor die hele pijpelarij. Het gasmeter hokje ga ik klein en laag maken, daarnaast komt een radiator en ik ga de thermostaatknop boven dat lage hokje maken.

quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 08:21 schreef usernaamvergeten het volgende:
Goed werk. ;)
Wel hè ;)

@ de rest: en nou opzouten, anders haal ik er een mod bij!

O, die is er al :P
pi_136670843
Kleine update dan maar... drukke weken!!

Gisteravond heb ik met een paar extra handen het plafond op de overloop erin gejast. Dus het plafonneren is zo goed als klaar door het hele huis!!

Komend weekend klussen oppakken in voorbereiding stukadoor....!

Het komt nog eens goed joh...
  donderdag 13 februari 2014 @ 17:17:27 #292
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_136671249
Begint goed uit te zien! Wanneer komt El Stukadore?
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_136671502
Meh, nog niks geregeld. Mijn voortgang is zo onduidelijk. Vorige week elke avond kunnen klussen. Deze week alleen onder dwang gisteravond.

Dus ja.. Komend weekend kijken hoe ver ik kom, en dan proberen een planning te maken.

Ik hoop begin maart. Maar ja, wat is 2 weken met dit tempo!

Moet nog veel beslissingen nemen over hoe ik dingen wil, dus dat duurt ook.
  maandag 17 februari 2014 @ 21:15:40 #294
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_136827164
Goed klusweekend gehad? ( ik lurk al langer in je topic, stoer en goed kwalitatief bezig)
pi_136829529
Also! Maandagavond.. alweer tegen tienen. Toch maar even gauw een update!

Weekend is weer voorbij gevlogen. Moet zeggen dat het zondag moeilijk was om binnen te blijven. Het zonnetje scheen de woonkamer in en het was er bijna subtropisch. Waar ik begon met een hemd en een winter trui ging die trui al snel uit en heerlijk klussen in m'n hemd!

Ik kan echt niet wachten tot het klaar is. Ruim 2 jaar in de kelder, in de kou, donker... moet je je voorstellen!!!

Ja, ja... goed klusweekend? Ach, ik heb wel wat kunnen doen hoor. Te weinig, maar ja dat is hoe ik in elkaar zit. Het moet echt super gaan wil ik voor m'n gevoel genoeg doen.

Ik liet jullie trouwe lezers, lurkers en reageerders achter met een plaatje van een begin van het plafond op zolder. Nou, de woensdag daarop kreeg ik even een paar handjes erbij, want ja die platen van 3000 lang zijn niet te doen in je eentje.

Zoals je ziet zit het!! Een plafond, waar dit al ruim een jaar geleden (serieus???) achtergelaten was. Weer een stap verder, tof gezicht :)

Op m'n lijstje staan een aantal klussen zoals lat op kozijn maken, kozijn repareren, meterkast timmeren, schoorsteen dichten.... etc. Dus ja, lijstje rustig afwerken.

Ik begon maar met 't voorkozijn. Daar heb ik in een domme bui een stuk uit gezaagd 2 jaar geleden... en er lag een antieke vensterbank in met bruine tegeltjes. Weg met die troep!

En eronder vandaan kwam een normale verstanbank... en er staat een half losstaand muurtje voor. Ik denk dat ik die maar gewoon plat gooi en weer 20 cm woonkamer erbij pak. Radiator naar achteren, prima... wilder eerst 't muurtje glad laten stuken.

Tevens heb ik het raamkozijn voorzien van plaatjes MDF, met als idee dat de stukadoor hier mooi tegenaan kan stuken, en ik er t.z.t. nette platen hout in maak en met deklatten de voorzijde afwerk.

Het volgende op het lijstje wat ik wel zag zitten is beginnen met de meterkast.

Je moet het zo zien... ik heb een standpijp, een verzonken groepenkast, gasmeter, hoofdzekeringen, 200.000 buisjes, CV leidingen, gas etc. etc. in een zo compact mogelijke ruimte gefrot. Zaak om nu te zorgen dat er een "frame" ontstaat zodat:
- De muur netjes afgewerkt is
- De stukadoor ergens tegenaan kan stuken aan de zijkant
- Ik e.e.a. ergens op vast kan schroeven

Dus, op de knietjes.

Al eerder had ik e.e.a. bekeken aan de rechterkant, nu er ook op gemaakt. Dus ja, cirkelzaag erbij, mooi stukje 12mm multiplex nog over van boven.. aan de rechterkant zie je het al zitten.

Gedoe evengoed hoor. Want ja, waterpas, minimaal, recht uit 3 delen (rest hout), gasleiding beugel erin verwerken, en, en, en...

En dat ook nog aan de andere kant. Zwarte kastje gesloopt, plaatje aan de zijkant gemaakt.. Er zit al e.e.a. aan 30 (!) mm dik hout waarop ik mooi wat nieuw kan schroeven.Straks deurtje ervoor en niks meer aan doen...

Nadat ik links het hout had zitten, mooi de kans om de gasleiding ook netjes te fixeren. Die hing er nog altijd een beetje bij. Toch wel fijn.

Als ik de tijd heb haal ik deze week ff een plaatje 18mm multiplex en maak daar zijwanden van. Is wat stabieler dan 12mm om daar deuren aan te maken straks. Jas die eraan, en op naar de volgende klus. Ik ben echt aan het werken zodat ik binnenkort de stukadoor kan laten komen.

Voordat ik de vensterbank kon slopen, moest ik ook nog wat doen... want ja, daar stonden 10 emmers schroeven, spijkers, lijmen en allerhande materialen op...

Ik had de compressor al op druk, spijkerpistool al liggen... m'n oog viel op wat hout wat ik eerder gesloopt had.. en 4 minuten later stond mijn nieuwe kastje er ;)

En dat was hem weer!

Drukke weken helaas dus doordeweeks kom ik nergens aan toe.

Even een kluservaring... ik heb heel lang met blote handen geklust en liep altijd rond met kapotte knokkels, nagels, smerige klauwen, droge huid en liep het om de haverklap stuk ergens tegenaan. Een maand of 4 geleden liep ik bij de Action binnen en vond daar strakke handschoenen met rubber coating... en sindsdien draag ik die continu. Heeeeerlijk!

Ze gaan best lang mee, zo lang dat ze op een bepaald moment zo erg beginnen te stinken (zweetklauwen) dat je ze daarom moet vervangen. Echt een tip!

[ Bericht 6% gewijzigd door Gieliovd op 17-02-2014 22:04:47 ]
pi_136832307
Nog 5 posts en je topic sluit... nee, toch? ;)

Ondanks dat je zelf vind dat je niet "genoeg" hebt gedaan, vind ik dat er alweer een boel is gebeurd. Tel ook doordeweeks mee hè. Kijk nu naar dat plafond, heerlijk toch?

Heb je een idee waar dat muurtje onder/voor je vensterbank voor heeft gediend? Ruimte-innemende-afwerking? Gek gezicht zo.
pi_136862014
Yep, over 5 posts, dus hierna 4, is het klaar! Over en uit met de pret...

Jawel je doet wel wat, maar het kruipt, geen sprongen.

Dat muurtje is puur esthetisch volgens mij. De vensterbank was vrij diep gemaakt en dit muurtje stond eronder gemetseld. De hele vensterbank moest weg omdat deze vrijwel gelijk met de ruit was na verwijdering van de inzetkozijnen.

Achter het muurtje zit gewoon de spouwmuur, dus ja.. ik tik dat muurtje om als de ruimte onder de vloer voldoende doorloopt. Het idee is dus om uit het souterrain de pijpen van de radiator plop door de vloer te steken. Ik heb niet echt een referentiepunt dus denk dat ik maar 'n gaatje moet gaan boren door de vloer om te kijken waar ik uitkom in de verdieping eronder.

Vanmiddag ff gauw gaskoppelingen gescoord dus dat kan ik dit weekend ook in orde maken. Dan kan het plafond daar ook definitief dicht.

Genoeg te doen :)
pi_136876900
Lekker bezig nog steeds, plafond dicht is wel een hele stap idd.
Ik heb voor die plafonds zo'n accutol gebruikt met een magazijn met gipsschroeven, zou ik de volgende keer zeker weer doen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  Moderator zondag 23 februari 2014 @ 12:34:35 #299
92034 crew  Vonkenboer
pi_137108317
Op naar deel 3, het deel waarin het bewoonbaar wordt verklaard....

Afgelopen weekend mini-meltdown gehad, dus al mijn plannen vielen in het water.

- Desalniettemin staat het zij-frame van de meterkast;
- en ben ik begonnen aan het gat in de keuken naar de keuken eronder, voor het gas;
- en weer verder opgeruimd en stofgezogen;
- en een puinzooi gemaakt in de leefruimte keuken....

Hoop dat ik deze week en weekend weer wat kan doen, anders wordt het weer lekker streefdata verschuiven :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')