Also! Maandagavond.. alweer tegen tienen. Toch maar even gauw een update!
Weekend is weer voorbij gevlogen. Moet zeggen dat het zondag moeilijk was om binnen te blijven. Het zonnetje scheen de woonkamer in en het was er bijna subtropisch. Waar ik begon met een hemd en een winter trui ging die trui al snel uit en heerlijk klussen in m'n hemd!
Ik kan echt niet wachten tot het klaar is. Ruim 2 jaar in de kelder, in de kou, donker... moet je je voorstellen!!!
![IMG-20140216-WA0004_zps5hz2bdtf.jpg]()
Ja, ja... goed klusweekend? Ach, ik heb wel wat kunnen doen hoor. Te weinig, maar ja dat is hoe ik in elkaar zit. Het moet echt super gaan wil ik voor m'n gevoel genoeg doen.
Ik liet jullie trouwe lezers, lurkers en reageerders achter met een plaatje van een begin van het plafond op zolder. Nou, de woensdag daarop kreeg ik even een paar handjes erbij, want ja die platen van 3000 lang zijn niet te doen in je eentje.
![IMG-20140212-WA0003_zpst7xfbhtt.jpg]()
![IMG-20140212-WA0005_zpsec6of0hg.jpg]()
Zoals je ziet zit het!! Een plafond, waar dit al ruim een jaar geleden (serieus???) achtergelaten was. Weer een stap verder, tof gezicht

Op m'n lijstje staan een aantal klussen zoals lat op kozijn maken, kozijn repareren, meterkast timmeren, schoorsteen dichten.... etc. Dus ja, lijstje rustig afwerken.
Ik begon maar met 't voorkozijn. Daar heb ik in een domme bui een stuk uit gezaagd 2 jaar geleden... en er lag een antieke vensterbank in met bruine tegeltjes. Weg met die troep!
![IMG_20140215_162710_zpstr0r1ue7.jpg]()
En eronder vandaan kwam een normale verstanbank... en er staat een half losstaand muurtje voor. Ik denk dat ik die maar gewoon plat gooi en weer 20 cm woonkamer erbij pak. Radiator naar achteren, prima... wilder eerst 't muurtje glad laten stuken.
Tevens heb ik het raamkozijn voorzien van plaatjes MDF, met als idee dat de stukadoor hier mooi tegenaan kan stuken, en ik er t.z.t. nette platen hout in maak en met deklatten de voorzijde afwerk.
Het volgende op het lijstje wat ik wel zag zitten is beginnen met de meterkast.
Je moet het zo zien... ik heb een standpijp, een verzonken groepenkast, gasmeter, hoofdzekeringen, 200.000 buisjes, CV leidingen, gas etc. etc. in een zo compact mogelijke ruimte gefrot. Zaak om nu te zorgen dat er een "frame" ontstaat zodat:
- De muur netjes afgewerkt is
- De stukadoor ergens tegenaan kan stuken aan de zijkant
- Ik e.e.a. ergens op vast kan schroeven
Dus, op de knietjes.
![IMG-20140216-WA0000_zpsrxczpvii.jpg]()
Al eerder had ik e.e.a. bekeken aan de rechterkant, nu er ook op gemaakt. Dus ja, cirkelzaag erbij, mooi stukje 12mm multiplex nog over van boven.. aan de rechterkant zie je het al zitten.
Gedoe evengoed hoor. Want ja, waterpas, minimaal, recht uit 3 delen (rest hout), gasleiding beugel erin verwerken, en, en, en...
![IMG-20140216-WA0002_zpsefopxawv.jpg]()
En dat ook nog aan de andere kant. Zwarte kastje gesloopt, plaatje aan de zijkant gemaakt.. Er zit al e.e.a. aan 30 (!) mm dik hout waarop ik mooi wat nieuw kan schroeven.Straks deurtje ervoor en niks meer aan doen...
Nadat ik links het hout had zitten, mooi de kans om de gasleiding ook netjes te fixeren. Die hing er nog altijd een beetje bij. Toch wel fijn.
Als ik de tijd heb haal ik deze week ff een plaatje 18mm multiplex en maak daar zijwanden van. Is wat stabieler dan 12mm om daar deuren aan te maken straks. Jas die eraan, en op naar de volgende klus. Ik ben echt aan het werken zodat ik binnenkort de stukadoor kan laten komen.
Voordat ik de vensterbank kon slopen, moest ik ook nog wat doen... want ja, daar stonden 10 emmers schroeven, spijkers, lijmen en allerhande materialen op...
Ik had de compressor al op druk, spijkerpistool al liggen... m'n oog viel op wat hout wat ik eerder gesloopt had.. en 4 minuten later stond mijn nieuwe kastje er

![IMG-20140217-WA0005_zpss3f45mko.jpg]()
En dat was hem weer!
Drukke weken helaas dus doordeweeks kom ik nergens aan toe.
Even een kluservaring... ik heb heel lang met blote handen geklust en liep altijd rond met kapotte knokkels, nagels, smerige klauwen, droge huid en liep het om de haverklap stuk ergens tegenaan. Een maand of 4 geleden liep ik bij de Action binnen en vond daar strakke handschoenen met rubber coating... en sindsdien draag ik die continu. Heeeeerlijk!
Ze gaan best lang mee, zo lang dat ze op een bepaald moment zo erg beginnen te stinken (zweetklauwen) dat je ze daarom moet vervangen. Echt een tip!
[ Bericht 6% gewijzigd door Gieliovd op 17-02-2014 22:04:47 ]