abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133584359
Ha meneer Vonk verzoekt een update. U vraagt, wij draaien.

Tja mijn klusweek. Ik heb weinig tijd gehad voor klussen doordeweeks.

Ik heb van de week die nieuwe hal wand dichtgezet met isolatie en gips. Mooi gezicht is dat, wordt al wat.

Die inbouw doos zit in de wand. Viel mee achteraf.

Toen de wand ook maar dicht geklapt zoals gezegd.

Zaterdagmorgen begonnen met een lijstje maken "Wat te doen tot de stukadoor erin kan"... Dus daar staan dingen op zoals rachelen afmaken, hal muur stukwerk afbikken, spotjes maken boven de bank, muur dichtmetselen...

Rustig aan begonnen met het lijstje.

Spotjes maken, terwijl het al geïsoleerd is. Brrrrrr kriebel.

Toen ben ik maar doorgegaan met het volgende grote punt op de lijst, rachelen afmaken. Op één rachel na (met PVC in de weg, CV slang in de weg, bint in de weg, alles in de weg dus ik was er klaar mee.

Oja, ik heb ook hechthout voorbereid rondom de centraaldozen, dan kan ik tenminste knap een lamp ophangen straks zonder hollewand prutsels.

Al met al toch weer wat gedaan maar er kwam weer een feestje tussendoor, laat thuis, gesloopt...

Het lijstje met werk tot de stukadoor erin kan is niet heel lang meer maar ervaring leert dat het nog wel een tijdje kan duren. Juist die kleine dingen duren lang.

Dus ja, deze week maar weer wat avondjes pakken en wat dingen oplossen. Bultje kalkzandstenen halen en gat dichtmetselen... racheltje maken..

Moet ook weer eens naar de stort maar vind het nogal zielig voor m'n splinternieuwe station. Al dat stof en puin erin te laden :(

Dusss nu is het weekend! Filmpie opzetten maar. Tenzij er boeiende updates zijn...
Laat die handjes wapperen!
  Redactie Frontpage zondag 24 november 2013 @ 21:25:30 #77
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_133589162
Gaat goed :Y
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_133593349
"Bijna klaar"
  Redactie Frontpage zondag 24 november 2013 @ 22:43:05 #79
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_133593680
quote:
12s.gif Op zondag 24 november 2013 22:36 schreef Gieliovd het volgende:
"Bijna klaar"
Dat dacht je ook al toen je begon, dus daar trappen we niet meer in ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_133600748
Goed werk weer, wat een gepruts met die hollewanddozen, en dan zelfs twee stuks naast elkaar! Vind het knap. Zou toch in het vervolg lekker gewone dozen vastklemmen/lijmen tussen/aan de rachels.
pi_133635017
quote:
7s.gif Op zondag 24 november 2013 22:43 schreef Troel het volgende:

Dat dacht je ook al toen je begon, dus daar trappen we niet meer in ;)
Vandaar ook de knipoog. Maar wanneer hoop je klaar te zijn met alles?
pi_133649349
Met de kerst hoop ik boven te zitten in de warmte bij een boom.

Maar ja, hoop en verwachtingen leiden alleen maar tot teleurstelling. Ik ben ermee gestopt te plannen.

Zo snel mogelijk. Dat is het streven. Dus ik ga nu omkleden en weer door met het plafond rachelen. Dan recht maken. Dan binnenkort gipsen.

O shit herinner me net dat m'n rachels op zijn.

En ja verder het lijstje afwerken, weer vergeten dingen op het lijstje zetten, afronden... en daarna z.s.m. stukadoor erin, radiatoren aan de muur en de fik erin zodat ik na 2 jaar eindelijk een warm huis heb. En ja, dan begint het afwerken....
  Moderator woensdag 27 november 2013 @ 22:36:02 #83
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_133694078
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 18:40 schreef Gieliovd het volgende:
Met de kerst hoop ik boven te zitten in de warmte bij een boom.
Deze kerstdagen bedoel je ? Of die daarna ? :@
Wij hebben het in ieder geval wel als doel om met de kerst i.i.g. het huis te bewonen.

quote:
Maar ja, hoop en verwachtingen leiden alleen maar tot teleurstelling. Ik ben ermee gestopt te plannen.
Ergens tussen het eerste jaar en anderhalf jaar verbouwen ben ik ook gestopt met plannen.
Op een gegeven moment heeft dat voor jezelf ook geen zin meer, het gaat zoals het gaat en het is zoals het is :P

quote:
...

En ja verder het lijstje afwerken, weer vergeten dingen op het lijstje zetten, afronden... en daarna z.s.m. stukadoor erin, radiatoren aan de muur en de fik erin zodat ik na 2 jaar eindelijk een warm huis heb. En ja, dan begint het afwerken....
Je gaat hem na al dat harde werken toch straks met oud en nieuw toch niet je huis in de fik steken ? :o -O-
pi_133694184
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 22:36 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Je gaat hem na al dat harde werken toch straks met oud en nieuw toch niet je huis in de fik steken ? :o -O-

Ik doelde op deze kerst, maar met een knipoog want dat gaat natuurlijk totaaaaaaaaaaaaal niet meer lukken. Nee, Vonk, we zien wel. Ik ben geloof ik week 52 en week 1 vrij (ADV) en dan kan ik weer heel wat doen. Dan in het nieuwe jaar ga ik ook gewoon heel wat dagen plannen en vrij nemen om door te gaan. Dan voor je het weet stuken... en dan....
  vrijdag 29 november 2013 @ 15:38:19 #85
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_133744576
Ja als het gestuuced is komt de zin weer vanzelf. Zo mooi glad en wit als het dan opeens is :)
[_] <- Sign here
  Moderator vrijdag 29 november 2013 @ 18:05:28 #86
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_133748446
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 15:38 schreef Xiphos het volgende:
Ja als het gestuuced is komt de zin weer vanzelf. Zo mooi glad en wit als het dan opeens is :)
Dat heeft mij ook wel heel erg geholpen qua motivatie !
Dat motiveert echt zo goed ! *O*
pi_133757887
Ah jongens jullie helpen me er wel doorheen. Morgen 07:00 gaat de wekker weer en gaan we weer door!

Tot 13:00 want ik moet naar een verjaardag aan de andere kant van het land, dus ja..

Ik heb geen grote klussen meer.. het zijn kleine dingen die ongelooflijk veel tijd kosten.

Waar ik nu tegenaan hik is de vraag: kan ik mijn houten balken plafond laten stucen????

Zo ja, dan scheelt dat 2 dagen plafond rachels richten. Want ja, ze zitten wel, maar alles is zo krom als een hoepel. En dan nog iets, het is bepalend of ik 9,5 platen ga schroeven of 12,5 of 2x van een van beide, of stucplaatjes..... de rachels zitten weliswaar op 60 maar dan doe ik ze haaks.
  PR/Manusje van alles vrijdag 29 november 2013 @ 22:05:24 #88
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_133758165
Stuc op hout is nono. Gips dr op en gaan.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_133758213
Ja, nee, grapjas :P

Balken, rachels, gipsplaten en dan stuc of pleurt dat er na 2 weken af vanwege de vering in de vloer. Want het veert, behoorlijk.

Ik zat zelfs al aan een spanplafond te denken...
  PR/Manusje van alles vrijdag 29 november 2013 @ 22:18:23 #90
Toezicht is gezond!
pi_133758746
Kan prima, is genoeg elastisch. Ik sprong hier om te testen op de vloer. De lamp aan het plafond beneden maakte een sprongetje van 20 centimeter. Het stucwerk zit er nog prima op. Als ze het goed smeren. Het originele stucwerk uit 1930.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_133759175
Serieus, gaat dat niet scheuren dan????

Fascinerend... Nou als dat zo is dan doe ik enkel gips 12,5 en dan rachel ik het ook niet super netjes uit, dan smeren ze maar wat dikker.
  PR/Manusje van alles vrijdag 29 november 2013 @ 22:32:14 #92
Toezicht is gezond!
pi_133759384
De mensen die beneden zaten schrokken zich kapot. Dachten dat ik door het plafond kwam. :') vroeger smeerden ze dat gewoon tegen en tussen de rachels. En dan flink dik. Centimeters. Zit na 80 jaar nog prima. :D
pi_133759499
Ik kan dat bevestigen :')! We zaten beneden, hij sprong op de vloerdelen en dat plafond, jonge. _O- Schrok me dood
pi_133768331
We gaan weer aan de slag, nieuw weekend, nieuwe kansen!

Thermoskannetje koffie zit er weer bijna in, moet kunnen.
pi_133771510
^O^ Succes! Die kleine klusjes zijn het ergst inderdaad, je bent veel tijd kwijt en je ziet nauwelijks vooruitgang..
pi_133808161
Ik heb deze vraag ook als korte kwestie geplaatst, maar misschien komt er hier iemand langs.....

Tip gezocht van iemand die wat van daken en isoleren weet.

Ik heb een plat dak welke geïsoleerd is volgens het warm dak principe, dus de isolatie (5 cm PIR platen) liggen op het dakhout, onder de bitumen.

Ik wil nu het nog open ligt eigenlijk ook aan de binnenkant isoleren met glaswol. Dit dan voornamelijk tegen het geluid van regen op het platte dak en ook wat warmte daar er ook al een dikke bint ligt met de nodige koudebrug.

Ik zou dan folie eronder spannen, welke aansluit op de woonkamer, omdat het een uitbouwtje is. In deze folie komen allerlei gaten voor spots, schroeven etc.

Dus: kan ik een warm dak ook nog eens binnen isoleren, tegen het dakhout aan zonder spouw en met toepassing van een mager werkende dampdichte folie?
  zondag 1 december 2013 @ 16:17:47 #97
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_133808415
Als het goed is zit er al dampdichte folie tussen je hout en de isolatie, en je moet dus niet nog een dampdichte folie gebruiken, dan sluit je het vocht op.
[_] <- Sign here
pi_133808550
De oude laag dakleer ligt onder de isolatie, als dampscherm.

Ik lees inderdaad dat de meningen verdeeld zijn over het wel of niet toepassen van een dampscherm aan de binnenkant. Ze hebben het over vochtbuffering van glaswol etc.

Direct onder het glaswol komt gips en dat wordt 99% zeker gestuct.
  zondag 1 december 2013 @ 16:26:52 #99
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_133808831
Als je isoleert vanonder ga je temperatuurverschillen krijgen (je bestaande dak wordt kouder) en daartegenaan gaat dus vocht condenseren. Omdat daarboven al een dampdichte laag zit, kan dat vocht dus alleen naar beneden weg.

Als je folie toepast zou dat een klimaatregelende folie moeten zijn (dus dampopen), dan kan evt vocht dus naar onder wegdampen.
[_] <- Sign here
pi_133810156
Waarin je dus aangeeft dat die klimaatregelende folie, dampdoorlatende folie eigenlijk overbodig is?

Ik bedoel, als die folie vocht uit de isolatie zou laten doordampen naar beneden, dan laat hij het ook uit de huiskamer/keuken naar boven dampen de isolatie in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')