Been there, done thatquote:Op zondag 17 november 2013 08:42 schreef Gieliovd het volgende:
Straks mijn hazard suit of maanpakkie maar eens zoeken.... (Die ik niet heb).
Isoleren boven je hoofd met glaswol
Beter van welquote:Op maandag 18 november 2013 20:43 schreef Gieliovd het volgende:
Toch maar eens met die draden aan de slag dus?
En DAT is nu net de bedoelingquote:Op maandag 18 november 2013 22:30 schreef R2R het volgende:
En het werkt heel goed tegen muziek, praten, dat soort geluiden. Je moet best knallen als je wat wilt horen.
Fok!kers helepn Fok!kers?quote:Op maandag 18 november 2013 21:43 schreef Gieliovd het volgende:
Zo moet ik het ook maar gaan doen ja... Ik zou het ook zo doen dus dat scheelt
Nu nog tijd en een hulpje zoeken die de draden begeleid
Hehe, daar denk ik ook wel eens aanquote:Op maandag 18 november 2013 22:34 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
En DAT is nu net de bedoeling
Hmmm, daydreaming van mijn plasma scherm, surround, hoekbank, biertje...
Hellepieeeeequote:
Valt wel mee denk ik hoor.quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:39 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hehe, daar denk ik ook wel eens aan![]()
Maar je maakt goede vorderingen hoor !
Hoeveel oppervlakte heeft het huis van jou eigenlijk ? Heb het idee dat het akelig veel groter is dan mijn stulpje !
Ik heb het nog nooit precies nagemeten, maar het grootte vlak waar de woonkamer en keuken zich in bevinden meet ongeveer 7 meter diep en 5 meter breed.quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:50 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Hellepieeeee
[..]
Valt wel mee denk ik hoor.
Het huis is in principe iets van 9 meter diep en 5 meter breed. Maar het loopt taps, dus voorin is het iets smaller dan achterin.
Ik heb dan wel weer een goed formaat schuur en carport; maar over een echte tuin kan ik nu nog niet sprekenquote:Daar is best wel iets van te maken, maar dat is iets voor medio 2014.
De tuin is ook taps, van 5 meter breed naar iets van 4 meter breed, 23 meter diep.
Al met al is het best ruim maar wel over meerdere verdiepingen. Een volgende woning wil ik ruimer over minder verdiepingen. Minder trappen dus hahaha. Man, man... als ik nu op zolder zit en ik wil een bakkie koffie moet ik 3 trappen naar beneden.
Het huis bij ons bied wel toekomstmogelijkheden.quote:Jullie huis is lager en toch lekker ruim heb ik het idee.
Hier hebben we de hypotheek ook maar gebaseerd op één inkomenquote:Ik ben niet zo welvarend hoor dat ik een groot huis kan betalen. Heb ik gelukkig ook niet gekocht, gebaseerd op 2 salarissen. Want dan was ik nu echt in de aap gelogeerd.
Ja, dat is echt zwaar werk; die zijn joh bijna niet te tillen in je eentje !quote:Ik ga maar omkleden en het wandje afmaken boven. Die laatste gipsplaten en dat elektra is een beetje een rotklus. Vooral die gipsplaten van 2600x60x12,5 en dan in je eentje en er beroerd bij kunnen... Joepie!
Ik laat dan vaak een 3/4 leiding in de wand zakken, die ik dan min of meer vastzet in het isolatiemateriaal.quote:Oja.. ik heb dus een hollewand inbouwdoos. Flex van 40 cm erboven, dacht klik ik er wel in. Nou, dat wordt nog wat.
Maakt niet uit, ik ben vandaag op dezelfde manier gestrand...quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:54 schreef Gieliovd het volgende:
Goed, ik ben ingekakt en gaan douchen. Niets gedaan.
Je moet maar zo denken ieder huis heeft zijn eigen plus en min punten.quote:Jullie hebben gewoon een heel leuk huis. Iedere stulp heeft z'n plussen en minnen. Die van mij is ook leuk, met z'n nukken.
Owh, die hopeloze hollewand dozen. Daar breekt idd. naar 7x het scharnier vaak van af.quote:Goede tip van die 3/4 buis. Alleen zit het allemaal al in de wand haha. Zal wel kijken, stukje inkorten en dan frot ik die dozen erin. Anders heb ik nog wel van die blauwe dozen van ABB waar je die tuit er naderhand in klikt, dan lukt het sowieso. Nu heb ik Attema met van die scharniertuitjes die na 4 keer scharnieren afbreken.
Dat is lekker bizar ! Dat ze per stuk goedkoper zijn dan per voordeelverpakking van 10quote:Leuke anekdote. Ging vorige week ff Attema dozen halen. Bij de Hornbach haal ik altijd van die 10 packs U40. Dus ik naar de Gamma... 10 pack. He, wat kosten die losse dan? Juist, de losse waren goedkoper dan de stuksprijs in de 10 pak![]()
Morgen zit ik de hele dag in Diemen, kijken of ik daarna wat meer energie heb om te klussen.
Doe maar niet, je topic is altijd leuk om te lezenquote:Op dinsdag 19 november 2013 22:33 schreef Gieliovd het volgende:
Wie weet wat er morgen voor de deur staat.. misschien rij ik mezelf plat op de A2 morgenvroeg.
Gelukkig maar !quote:Op woensdag 20 november 2013 06:39 schreef Gieliovd het volgende:
Haha, nou gelukkig maar
Was het niet van plan![]()
Dat dacht je ook al toen je begon, dus daar trappen we niet meer inquote:
Vandaar ook de knipoog. Maar wanneer hoop je klaar te zijn met alles?quote:Op zondag 24 november 2013 22:43 schreef Troel het volgende:
Dat dacht je ook al toen je begon, dus daar trappen we niet meer in
Deze kerstdagen bedoel je ? Of die daarna ?quote:Op dinsdag 26 november 2013 18:40 schreef Gieliovd het volgende:
Met de kerst hoop ik boven te zitten in de warmte bij een boom.
Ergens tussen het eerste jaar en anderhalf jaar verbouwen ben ik ook gestopt met plannen.quote:Maar ja, hoop en verwachtingen leiden alleen maar tot teleurstelling. Ik ben ermee gestopt te plannen.
Je gaat hem na al dat harde werken toch straks met oud en nieuw toch niet je huis in de fik steken ?quote:...
En ja verder het lijstje afwerken, weer vergeten dingen op het lijstje zetten, afronden... en daarna z.s.m. stukadoor erin, radiatoren aan de muur en de fik erin zodat ik na 2 jaar eindelijk een warm huis heb. En ja, dan begint het afwerken....
quote:Op woensdag 27 november 2013 22:36 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Je gaat hem na al dat harde werken toch straks met oud en nieuw toch niet je huis in de fik steken ?![]()
Dat heeft mij ook wel heel erg geholpen qua motivatie !quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:38 schreef Xiphos het volgende:
Ja als het gestuuced is komt de zin weer vanzelf. Zo mooi glad en wit als het dan opeens is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |