quote:
Op dinsdag 19 november 2013 18:50 schreef Gieliovd het volgende:[..]
Hellepieeeee
[..]
Valt wel mee denk ik hoor.
Het huis is in principe iets van 9 meter diep en 5 meter breed. Maar het loopt taps, dus voorin is het iets smaller dan achterin.
Ik heb het nog nooit precies nagemeten, maar het grootte vlak waar de woonkamer en keuken zich in bevinden meet ongeveer 7 meter diep en 5 meter breed.
Daar gaan dan nog een paar kleine hoekjes af.
En daar komt dan nog de uitbouw (met de achteringang, toilet en de badkamer) aan de achterkant bij van ongeveer 3,5m bij 3,5m.
Ik heb dan geen souterrain, maar een kleine kelder en de zolder is bij ons niet als nuttige verblijfsruimte te gebruiken, maar we hebben dan op de bovenverdieping wel weer 3 goed formaat slaapkamers.
quote:
Daar is best wel iets van te maken, maar dat is iets voor medio 2014.
De tuin is ook taps, van 5 meter breed naar iets van 4 meter breed, 23 meter diep.
Al met al is het best ruim maar wel over meerdere verdiepingen. Een volgende woning wil ik ruimer over minder verdiepingen. Minder trappen dus hahaha. Man, man... als ik nu op zolder zit en ik wil een bakkie koffie moet ik 3 trappen naar beneden.
Ik heb dan wel weer een goed formaat schuur en carport; maar over een echte tuin kan ik nu nog niet spreken

het is nu achter eigenlijk vrijwel overal bestraat.
quote:
Jullie huis is lager en toch lekker ruim heb ik het idee.
Het huis bij ons bied wel toekomstmogelijkheden.
Het heeft ongeveer dezelfde inhoudsmaten en oppervlakte als een doorsnee rijtjes woning.
We komen iig. niks te kort

, maar of het overdadig ruim is.
quote:
Ik ben niet zo welvarend hoor dat ik een groot huis kan betalen. Heb ik gelukkig ook niet gekocht, gebaseerd op 2 salarissen. Want dan was ik nu echt in de aap gelogeerd.
Hier hebben we de hypotheek ook maar gebaseerd op één inkomen

Je weet het zeg maar nooit tegenwoordig.
quote:
Ik ga maar omkleden en het wandje afmaken boven. Die laatste gipsplaten en dat elektra is een beetje een rotklus. Vooral die gipsplaten van 2600x60x12,5 en dan in je eentje en er beroerd bij kunnen... Joepie!
Ja, dat is echt zwaar werk; die zijn joh bijna niet te tillen in je eentje !
quote:
Oja.. ik heb dus een hollewand inbouwdoos. Flex van 40 cm erboven, dacht klik ik er wel in. Nou, dat wordt nog wat.
Ik laat dan vaak een 3/4 leiding in de wand zakken, die ik dan min of meer vastzet in het isolatiemateriaal.
Die buis laat ik zo lang dat ik er ter plekke van de hollewand doos later een klein stukje flexibele buis in de 3/4 buis kan schuiven
Of ik laat de flexibele buis zolang dat ik hem door het gat waar de hollewand doos in moet komen door heen steek en dan kort ik hem later iets in of schuif ik hem in de 3/4 buis.