abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 17 november 2013 @ 11:24:10 #51
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_133337941
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 08:42 schreef Gieliovd het volgende:
Straks mijn hazard suit of maanpakkie maar eens zoeken.... (Die ik niet heb).

Isoleren boven je hoofd met glaswol :X
Been there, done that :X -O-
pi_133338494
O yes, dit is voor mij ook al de zoveelste keer. Steeds wat meer.. Die pakken staan enorm voor m'n benen hier in de woonkamer. Vraag maar aan de Fok!ers die geregeld naar binnen turen.

Nog geen een die ff heeft aangebeld trouwens hmm.

Ik ben nu bezig, wordt GEK. Maar goed, kalm blijven en doorgaan.... Eerst ff bakkie, broodje.

Trek net m'n mondkappie in tweeën :')
Laat die handjes wapperen!
pi_133339936
Deed isoleren gewoon met n oud overhemd met lange mouwen over mn tshirt heen en handschoenen aan. Verder niet aan je gezicht zitten of wrijven over je gezicht.

Wat ook wel wil helpen is er niet aan denken dat je gek wordt, blijft een kutklus wat gedaan MOET worden.
pi_133350570
Zeuh, ik zit. Was me weer een weekend.

Laatste beeld was zo:

Ik heb onderhand de woonkamerzijde zo goed al klaar. Alleen nog de naden een keer afsmeren.

Ik kon er niet omheen, het moest maar weer... ik ben weer gaan isoleren. Er moest nog een deel van het plafond en ik dacht, pak ik ff beet.

Nou, ik heb wat gedaan. Maar allemaal moeilijk, lastig, pijpen en buizen en balken in de weg dus was net weer origami op 2,80 hoogte. Flikkert die trap ook nog om met mij op de bovenste trede. Maar goed, de berg wordt steeds kleiner :') _O-

Ook in de hal maar gaan isoleren, want ja ik was toch bezig. Maarja, voordat ik zover was moest ik natuurlijk nog alle PVC trekken naar het plafond, verbinden, moeilijke bochtjes... Maar het zit netjes allemaal.

En de eerste gipsplaten zitten ook en ik had de gaten geboord voor de inbouwdozen. In m'n enthousiasme boor ik hem op 200 en ik denk wat is dit nu weer. Ik voel hout! O f*ck... het moest op 220. Gipsplaat naar de gallemiezen.

Toch weer een leuke stap de goede richting uit, als je rekent dat er kortgeleden alleen dit nog stond:

Dus ja, richting het stuken werken.
- Plafond isoleren afmaken
- Wandje afmaken
- Trap vervangen
- Voorkozijn fixen
- Besluit nemen over 't plafond (stuken, gips, spanplafond...)

Jaaaaa, met de kerst in de woonkamer zitten ja... :|W
  PR/Manusje van alles zondag 17 november 2013 @ 20:56:15 #55
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_133354153
Netjes zo :Y Je gebruikt in ieder geval goed spul! _O_ Beste platen isolatie. :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_133354508
Hehe, 150 dik is het, zware kwaliteit.

Ik heb platen van 500x1500x150 gescoord, is volgens mij Cladisol welke voor bedrijfshallen wordt toegepast.

Ik wil echt niet hebben dat ik straks m'n surround setje aan zet en je boven net zo meeluistert als beneden. Voor de warmte doe ik het niet echt, want ja boven wordt het toch wel warm.
  zondag 17 november 2013 @ 22:44:06 #57
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_133360982
Knap stukje isolatiewerk. ^O^
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  maandag 18 november 2013 @ 20:22:44 #58
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_133387871
Nou Gielovd: Gezien jouw reaktie op mijn jaren 30 project ook maar even bij jou (rea)gluren :P

Mooi om te zien dat er beweging in het geheel zit!

Ik zie dat je veel electra buizen en inbouw dozen aangelegd hebt, maar nog zonder de kabels erin. Een tip van mijn kant: Trek snel de kabels er in voor je de muren tot en met dicht maakt. Zeker bij de langere leiding delen.

Soms gebeurt het dat je een leiding legt met net een knik te krap, te veel of meter te lang erin en dan moet je ergens de boel ff losmaken voor een extra lasdoos. Dit gaat 10x beter als je de muur waar de leiding in zit nog niet afgewerkt hebt :)
pi_133388884
Je hebt gelijk, zeker... moet ik ook eigenlijk doen.

Probleem is echter dat ik issues voorzien met stuken... omdat ik graag lange draden gebruik voordat ik de lassen maak. Iets met Murphy's Law...

Boven inderdaad ook al gezien dat een leiding écht niet te vullen was. Maarja, wilde er ook te veel anders in. En ik was alleen aan het k*tten.

Toch maar eens met die draden aan de slag dus? :{
  maandag 18 november 2013 @ 20:49:25 #60
14320 TR08
pi_133389174
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 20:43 schreef Gieliovd het volgende:

Toch maar eens met die draden aan de slag dus? :{
Beter van wel ;)

Murphy's law is met dit soort akties duidelijk beter in toom te houden ;)

Extra bonus tip bij het truukje: In de doosjes die je toch alleen maar legt om het kabels trekken te vergemakkelijken hoef je de kabels op zich niet door te knippen. Je kunt gewoon 10m kabeltros uit het doosje halen en die vervolgens de volgende leiding in trekken.

Als je er ooit weer bij wilt kun je altijd nog knippen en met lasklemmen kutten. Als je de kabel 1x doorgetrokken hebt wel ff 5cm terug trekken zodat je lokaal in je extra doosje een paar cm extra hebt voor het geval je ooit wat wilt :)

Dan heb je verder gewoon 10-20-30m kabel (of wat je wilt) zonder las.
pi_133389582
Thanks, ik ben inderdaad goede vrienden met Murphy. Ik ben hem meestal voor.

Ik heb geen dozen om kabel trekken te vergemakkelijken, want ik wil in principe alle dozen met lassen kunnen bereiken nadat het plafond erin zit. Of de wanden dicht zijn. Dus ja, ik doe m'n best met kabels trekken. Er komt nergens echt veel in te zitten. Boven heb ik een lange met 5 aders, beetje te veel van het goede in 5/8".

Ik hanteer inderdaad je strategie van trekken en doortrekken als ik een doosje open heb ergens :)

Komt wel goed, zit alleen niet in de planning op het moment. Ik wilde het later doen, na het stuken, dan heb je ook geen last met draden tijdens het stuken. Maar ja, je hebt gelijk als je zegt dat het risicovol is.

Mijn hele CV netwerk is ook één groot risico overigens haha.
  maandag 18 november 2013 @ 21:04:13 #62
14320 TR08
pi_133389981
Wat wij deden was heel simpel:
Stap 1: Leidingen leggen + kabels trekken
Stap 2: Afdekraampjes op de dozen
Stap 3: Stucen en gewoon dom over de dozen heen stucen
Stap 4: Meteen gaatje prikken in de natte stuc zodat je weet waar de doosjes zitten
Stap 5: Als de stuc droog is de dekseltjes zachtjes eruit bikken

Stap 4 kun je evt over slaan als je heel zeker weet dat je bij het droogproces veel aanwezig bent. De dozen zie je halverwege het proces wel terug omdat ze sneller drogen dan een met water verzadigde muur.
pi_133392398
Zo moet ik het ook maar gaan doen ja... Ik zou het ook zo doen dus dat scheelt :)

Nu nog tijd en een hulpje zoeken die de draden begeleid ;)
pi_133395541
Zo heb ik het ook gedaan, het restant kabel kan je gewoon oprollen en in het doosje proppen en dan de deksel erop. :P
En shit wat een pak isolatie in dat plafond :D

Bij nader inzien heb ik dat zelf ook, want 2x 7,5cm. Een deel bovenop het metalstud en een deel ertussen. Alleen is het deel aan de bovenkant niet van mij maar van de buren, daarom leek me dat wel fijn. En het werkt heel goed tegen muziek, praten, dat soort geluiden. Je moet best knallen als je wat wilt horen.
pi_133395798
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 22:30 schreef R2R het volgende:
En het werkt heel goed tegen muziek, praten, dat soort geluiden. Je moet best knallen als je wat wilt horen.
En DAT is nu net de bedoeling :)

Hmmm, daydreaming van mijn plasma scherm, surround, hoekbank, biertje...
  maandag 18 november 2013 @ 23:17:45 #66
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_133397925
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 21:43 schreef Gieliovd het volgende:
Zo moet ik het ook maar gaan doen ja... Ik zou het ook zo doen dus dat scheelt :)

Nu nog tijd en een hulpje zoeken die de draden begeleid ;)
Fok!kers helepn Fok!kers? :P
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  Moderator dinsdag 19 november 2013 @ 18:39:47 #67
92034 crew  Vonkenboer
pi_133418450
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 22:34 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

En DAT is nu net de bedoeling :)

Hmmm, daydreaming van mijn plasma scherm, surround, hoekbank, biertje...
Hehe, daar denk ik ook wel eens aan :+

Maar je maakt goede vorderingen hoor !
Hoeveel oppervlakte heeft het huis van jou eigenlijk ? Heb het idee dat het akelig veel groter is dan mijn stulpje ! :)
pi_133418724
quote:
10s.gif Op maandag 18 november 2013 23:17 schreef cvboer het volgende:

[..]

Fok!kers helepn Fok!kers? :P
Hellepieeeee
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:39 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Hehe, daar denk ik ook wel eens aan :+

Maar je maakt goede vorderingen hoor !
Hoeveel oppervlakte heeft het huis van jou eigenlijk ? Heb het idee dat het akelig veel groter is dan mijn stulpje ! :)
Valt wel mee denk ik hoor.

Het huis is in principe iets van 9 meter diep en 5 meter breed. Maar het loopt taps, dus voorin is het iets smaller dan achterin.

Dan heb ik dus een souterrain over dat oppervlak, een woonkamer met open keuken en de hal+trappenhuisje. Daarboven slaapkamers, dat is 8 meter diep want er zit een balkonnetje. Ruime overloop, 2 slaapkamers en badkamer. Daarboven hele ruime zolder van 5x5 ofzo.

De specs zeiden 125m² en 345m³ maar als ik dat zo beschrijf kan dat bijna niet kloppen. Want ja, als de woonkamer al zeg 45 is, souterrain ook 45, en slaapkamers dan 40 ofzo en dan zolder 25.. dan is dat wel wat meer.

Maar eens nameten ooit.

De tuin is ook taps, van 5 meter breed naar iets van 4 meter breed, 23 meter diep.

Al met al is het best ruim maar wel over meerdere verdiepingen. Een volgende woning wil ik ruimer over minder verdiepingen. Minder trappen dus hahaha. Man, man... als ik nu op zolder zit en ik wil een bakkie koffie moet ik 3 trappen naar beneden.

Jullie huis is lager en toch lekker ruim heb ik het idee.

Ik ben niet zo welvarend hoor dat ik een groot huis kan betalen. Heb ik gelukkig ook niet gekocht, gebaseerd op 2 salarissen. Want dan was ik nu echt in de aap gelogeerd.

Ik ga maar omkleden en het wandje afmaken boven. Die laatste gipsplaten en dat elektra is een beetje een rotklus. Vooral die gipsplaten van 2600x60x12,5 en dan in je eentje en er beroerd bij kunnen... Joepie!

Oja.. ik heb dus een hollewand inbouwdoos. Flex van 40 cm erboven, dacht klik ik er wel in. Nou, dat wordt nog wat.
  Moderator dinsdag 19 november 2013 @ 20:22:40 #69
92034 crew  Vonkenboer
pi_133422405
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:50 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Hellepieeeee

[..]

Valt wel mee denk ik hoor.

Het huis is in principe iets van 9 meter diep en 5 meter breed. Maar het loopt taps, dus voorin is het iets smaller dan achterin.

Ik heb het nog nooit precies nagemeten, maar het grootte vlak waar de woonkamer en keuken zich in bevinden meet ongeveer 7 meter diep en 5 meter breed.
Daar gaan dan nog een paar kleine hoekjes af.

En daar komt dan nog de uitbouw (met de achteringang, toilet en de badkamer) aan de achterkant bij van ongeveer 3,5m bij 3,5m.

Ik heb dan geen souterrain, maar een kleine kelder en de zolder is bij ons niet als nuttige verblijfsruimte te gebruiken, maar we hebben dan op de bovenverdieping wel weer 3 goed formaat slaapkamers.

quote:
Daar is best wel iets van te maken, maar dat is iets voor medio 2014.
De tuin is ook taps, van 5 meter breed naar iets van 4 meter breed, 23 meter diep.

Al met al is het best ruim maar wel over meerdere verdiepingen. Een volgende woning wil ik ruimer over minder verdiepingen. Minder trappen dus hahaha. Man, man... als ik nu op zolder zit en ik wil een bakkie koffie moet ik 3 trappen naar beneden.
Ik heb dan wel weer een goed formaat schuur en carport; maar over een echte tuin kan ik nu nog niet spreken ;) het is nu achter eigenlijk vrijwel overal bestraat.

quote:
Jullie huis is lager en toch lekker ruim heb ik het idee.
Het huis bij ons bied wel toekomstmogelijkheden.
Het heeft ongeveer dezelfde inhoudsmaten en oppervlakte als een doorsnee rijtjes woning.

We komen iig. niks te kort :), maar of het overdadig ruim is.

quote:
Ik ben niet zo welvarend hoor dat ik een groot huis kan betalen. Heb ik gelukkig ook niet gekocht, gebaseerd op 2 salarissen. Want dan was ik nu echt in de aap gelogeerd.
Hier hebben we de hypotheek ook maar gebaseerd op één inkomen :)
Je weet het zeg maar nooit tegenwoordig.

quote:
Ik ga maar omkleden en het wandje afmaken boven. Die laatste gipsplaten en dat elektra is een beetje een rotklus. Vooral die gipsplaten van 2600x60x12,5 en dan in je eentje en er beroerd bij kunnen... Joepie!
Ja, dat is echt zwaar werk; die zijn joh bijna niet te tillen in je eentje !

quote:
Oja.. ik heb dus een hollewand inbouwdoos. Flex van 40 cm erboven, dacht klik ik er wel in. Nou, dat wordt nog wat.
Ik laat dan vaak een 3/4 leiding in de wand zakken, die ik dan min of meer vastzet in het isolatiemateriaal.

Die buis laat ik zo lang dat ik er ter plekke van de hollewand doos later een klein stukje flexibele buis in de 3/4 buis kan schuiven

Of ik laat de flexibele buis zolang dat ik hem door het gat waar de hollewand doos in moet komen door heen steek en dan kort ik hem later iets in of schuif ik hem in de 3/4 buis.
pi_133427616
Goed, ik ben ingekakt en gaan douchen. Niets gedaan.

Jullie hebben gewoon een heel leuk huis. Iedere stulp heeft z'n plussen en minnen. Die van mij is ook leuk, met z'n nukken.

Goede tip van die 3/4 buis. Alleen zit het allemaal al in de wand haha. Zal wel kijken, stukje inkorten en dan frot ik die dozen erin. Anders heb ik nog wel van die blauwe dozen van ABB waar je die tuit er naderhand in klikt, dan lukt het sowieso. Nu heb ik Attema met van die scharniertuitjes die na 4 keer scharnieren afbreken.

Wat kan je ook verwachten voor ¤2,50 per stuk... :')

Leuke anekdote. Ging vorige week ff Attema dozen halen. Bij de Hornbach haal ik altijd van die 10 packs U40. Dus ik naar de Gamma... 10 pack. He, wat kosten die losse dan? Juist, de losse waren goedkoper dan de stuksprijs in de 10 pak 8)7

Morgen zit ik de hele dag in Diemen, kijken of ik daarna wat meer energie heb om te klussen.
  Moderator dinsdag 19 november 2013 @ 22:14:57 #71
92034 crew  Vonkenboer
pi_133428875
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:54 schreef Gieliovd het volgende:
Goed, ik ben ingekakt en gaan douchen. Niets gedaan.
Maakt niet uit, ik ben vandaag op dezelfde manier gestrand...
Een hoop plannen maar uiteindelijk niks gedaan _O-

quote:
Jullie hebben gewoon een heel leuk huis. Iedere stulp heeft z'n plussen en minnen. Die van mij is ook leuk, met z'n nukken.
Je moet maar zo denken ieder huis heeft zijn eigen plus en min punten.
Het is ook een erg leuk huis, maar het is denk ik geen huis waar ik mijzelf tot mijn 75ste zie wonen ;)

quote:
Goede tip van die 3/4 buis. Alleen zit het allemaal al in de wand haha. Zal wel kijken, stukje inkorten en dan frot ik die dozen erin. Anders heb ik nog wel van die blauwe dozen van ABB waar je die tuit er naderhand in klikt, dan lukt het sowieso. Nu heb ik Attema met van die scharniertuitjes die na 4 keer scharnieren afbreken.
Owh, die hopeloze hollewand dozen. Daar breekt idd. naar 7x het scharnier vaak van af.
Het probleem is vaak dat je die ruimte niet hebt om dat scharnier open te drukken.

quote:
Leuke anekdote. Ging vorige week ff Attema dozen halen. Bij de Hornbach haal ik altijd van die 10 packs U40. Dus ik naar de Gamma... 10 pack. He, wat kosten die losse dan? Juist, de losse waren goedkoper dan de stuksprijs in de 10 pak 8)7

Morgen zit ik de hele dag in Diemen, kijken of ik daarna wat meer energie heb om te klussen.
Dat is lekker bizar ! Dat ze per stuk goedkoper zijn dan per voordeelverpakking van 10 _O-
pi_133430162
Nou nee ik ook niet, ik heb altijd gezegd een jaar of 10 en dan zien we wel weer. Maar joh, je weet niet hoe het leven loopt.

4 jaar geleden woonde ik nergens, ja bij mijn ouders in na een jaar reizen. En daarvoor dus ook in Noord Holland Noord. Dan woon en werk je opeens in Zuid Holland.

En ja, ik was nog nooit in Gouda geweest. En opeens had ik er een huis. En ja, alleen.. toen jaren samenwonen. En weer alleen.

Wie weet wat er morgen voor de deur staat.. misschien rij ik mezelf plat op de A2 morgenvroeg.

En alleen die trappen al. Ik denk dat ik met mijn 60e geen 3 trappen meer kan hebben. Die knieën van mij..

@ dozen: ik ben maar even naar de service desk gelopen. Maar die chick keek me aan alsof ze water zag branden.
pi_133434935
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 22:33 schreef Gieliovd het volgende:
Wie weet wat er morgen voor de deur staat.. misschien rij ik mezelf plat op de A2 morgenvroeg.

Doe maar niet, je topic is altijd leuk om te lezen :)
pi_133436771
Haha, nou gelukkig maar :s)

Was het niet van plan :W
  Moderator zondag 24 november 2013 @ 11:21:31 #75
92034 crew  Vonkenboer
pi_133568304
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 06:39 schreef Gieliovd het volgende:
Haha, nou gelukkig maar :s)

Was het niet van plan :W