abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132130915
En we zijn nog lang niet klaaaaaar...

Deel 2 alweer, toch angstaanjagend hoe snel de tijd vliegt! Ooit was het december 2011 en kocht ik de bouwval. Het is alweer bijna december.....

Met volle moet stapte ik vanmorgen m'n bed uit om weer door te gaan in de woonkamer, want er komt eindelijk een beetje schot in.

Helaas, de rem ging er weer op. Want ja, het lekt in m'n huidige woonruimte... het souterrain. Er is een nieuwe schuifpui geplaatst en de aansluiting van pui - vloer - balkon is dus niet waterdicht. Het loopt zo onder de loodvervangende strip door ergens naartoe...

Drup, drup... dus ik heb de betimmering moeten slopen waarna een volle Gamma emmer puin naar beneden kwam. En ja, daar komt het water vandaan. Snap er niks van... maar weer kijken als het droog is. Heb een kier vol gekit met Texophalt kit, tijdelijk lood eroverheen gelegd..

En als dat niet erg genoeg is, is de lekkage in de woonkamer ook weer komen opzetten vandaag. Weliswaar minder dan voorheen (gelukkig maar!!!) maar ja, het lekt nog. Ach het is ook pas 4 keer door dakdekkers deels of geheel opnieuw gedekt. Wat kan je verwachten, beide hebben slechts 30 jaar ervaring op het dak.

De emmers konden weer op 'n rij.

Vorige week heb ik aan het kozijn in de kamer gewerkt, maten bepaald en uiteindelijk een stuk uit de vloer gezaagd. Leuk die vloer weer eens te zien, een kleine 2 jaar geleden heb ik er stucloper overheen getrokken.

Het tweede kozijn komt 20 cm voor de bestaande deur. Daartussen maak ik een raamwerk van hout. Naast de deur gaat het direct de hoek om en maak ik een dun wandje.

In de wand komt nog een vijfvoudig raam met dimmers, schakelaars, WCD'tje... En achter de wand komt de trap. De nieuwe, als ik die nog betaalbaar kan vinden.

De trap is weer een uitdaging op zich.

Met de hoogte van 3000 heb ik de allersteilste trap op het internet gevonden, bouwpakket. Die heeft een uitval van 2110mm. En gemiddeld is het nu 2300mm uitval met die hoogte. Nou, mijn trap heeft een vloer uitval van 1870mm. Dus ja, dat is weer maatwerk, ergo: duur.

Kan ik wel zelf een bovenfrees kopen, hout en er zelf een in elkaar beunen maar het houdt eens op ook met leuk klussen.

Anyway... iemand nog een adres voor betaalbare steektrappen (vuren)?

Deze week maar weer wat avondjes pakken en dat kozijn erin, raamwerk maken elektra voorbereiden...

[ Bericht 61% gewijzigd door Gieliovd op 13-10-2013 18:57:31 ]
Laat die handjes wapperen!
  Moderator zondag 13 oktober 2013 @ 19:44:53 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_132132836
Pfff, het zit je toch ook niet heel erg mee de laatste tijd, en altijd weer dat dak of een lekkage op een andere plek. Je zult er op ze minst een beetje flauw van worden -O-.

Zou je trap niet verder naar achteren of naar voren gezet kunnen worden ? Het klinkt namelijk alsof je trap straks zo akelig stijl is dat je af moet gaan vragen of je bijvoorbeeld met een volle wasmand o.i.d. wel fatsoenlijk boven kunt komen..

Zonder dat je het idee krijgt dat je een berg aan het beklimmen bent...
pi_132132997
Helaas... meer naar voren en dan kan ik de woonkamer niet meer in vanuit de hal, meer naar achteren en je komt het souterrain niet meer in zonder je hoofd te stoten...

Het zit niet mee nee...

En het is hier momenteel al 16,5 graad... oei oei oei.

Morgen weer vroeg naar kantoor, met verwarming :P
  Moderator zondag 13 oktober 2013 @ 19:55:06 #4
92034 crew  Vonkenboer
pi_132133164
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 19:49 schreef Gieliovd het volgende:
Helaas... meer naar voren en dan kan ik de woonkamer niet meer in vanuit de hal, meer naar achteren en je komt het souterrain niet meer in zonder je hoofd te stoten...

Het zit niet mee nee...

En het is hier momenteel al 16,5 graad... oei oei oei.

Morgen weer vroeg naar kantoor, met verwarming :P
Even googlen lijkt mij toch een probleem naar voren te brengen.
De meeste maatwerk trappen hebben een minimale "uitslag maat van 2 meter tot 2 meter 50.. -O-

o.a. http://www.vuren-trappen.nl/prijzen
pi_132135212
Yep... ook mijn conclusie. Ik heb een maatwerk prijsje liggen, maar dat is 2 keer zo hoog als gepland excl. transport en plaatsing (plaatsen zelf natuurlijk).

Het houdt nooit op.
pi_132136733
Ik weet nog wel iemand, alleen durf niet te zeggen of ie ook in jouw regio komt.
Heeft er bij ook 2 geleverd en heb ze zelf geplaatst.

Kijk anders even op jaapreek.nl
pi_132137060
Thanks, ik heb gekeken en de standaard komt duurder uit dan de prijs die ik nu heb voor de trap die zou passen (specialie maat). Dan zal mijn maat wel net zo duur of duurder zijn.
  Moderator zondag 20 oktober 2013 @ 19:28:24 #8
92034 crew  Vonkenboer
pi_132367974
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 21:20 schreef Gieliovd het volgende:
Thanks, ik heb gekeken en de standaard komt duurder uit dan de prijs die ik nu heb voor de trap die zou passen (specialie maat). Dan zal mijn maat wel net zo duur of duurder zijn.
Nog enige vorderingen gemaakt Gieliovd ?
Heb je al een oplossing gevonden voor jou trap ? :)

[ Bericht 10% gewijzigd door Vonkenboer op 20-10-2013 19:50:21 ]
pi_132369004
Ik wil er niet over praten }:|
  Moderator zondag 20 oktober 2013 @ 20:04:23 #10
92034 crew  Vonkenboer
pi_132369317
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 19:56 schreef Gieliovd het volgende:
Ik wil er niet over praten }:|
Ja wel, dat wil je best wel !
Kom praat eens tegen Vonkie ! :s)

Mijn update komt traditiegetrouw maandag of dinsdag pas :)
pi_132371485
Ha, een update dan maar :)

Timmeren!

Ik was vrijdag vrij en heb het raamwerk voor de nieuwe wand gebouwd. Lekker knutselen met balken, hoekstripjes, schroeven en houtlijm dus. Deurkozijntje gesteld.

Toen moest ik de hoek om en dan wordt het weer lastig. Want ja, het moet zo dun mogelijk in verbanden met de keuken van 2700, ik maak de ruimte in principe 2750 nu. Maar ja, ik snoep alweer plaatmateriaal dikte eraf tegen de balken.

Lastig, lastig. Maar ik heb 'n [b]plan [/b]gemaakt. Balkjes 44x44, 69x44 op z'n kant tegen het plafond en de vloer. Daar tegen 12,5 gips of 12 multiplex en daar gips tegenaan. Of misschien 6mm MDF en daar gips tegenaan.

Foto's krijg ik niet van m'n camera af momenteel dus helaas.
Het raamwerk. Voor de grap even de oude deur erin gezet :) Gelijk maatje hogere deuren!

Wie geen schietlood heeft.. wie raadt wat het is ;)

En zo gaan we door.

En natuurlijk altijd weer een verrassing in dit huis, ik ga er maar even vanuit dat het dood en wel is:

Gisteren een heel leuke avond, bezoek, dus was om 16:30 gestopt. Weinig gedaan, want ik kwam erachter dat elektra weer een drama wordt, ik een foutje had gemaakt tijdens een van de klusavonden na het werk.... etc.

Vraagje: ik ga mijn 5 voudig raam verticaal plaatsen naast de hal deur. Waarom? Omdat ik een wandje heb van 1230 breed tussen 2 deuren. Ik wil hier een kastje of een dressoirtje/sidetable zetten. Maak ik die knoppen horizontaal, dan snoep ik bijna 40 breed. Dan kan er dus nooit een kastje staan.

Hoe hoog maak ik een verticaal 5 voudig raam, als de andere knoppen allemaal op 1100 zitten?

En dan nog iets... ik ga op 4 locaties lampen dimmen op die plaats. Waarom doe ik dan 4 dimmers en niet 2 dubbele dimmers?

Dak!

Vandaag kwam de dakdekker weer voor de 7e keer onderhand.

Tuinslang, splinternieuw ding, aangesloten en gaan testen. En ja hoor, drup drup.....

Dus de beste man heeft hier en daar wat EPDM geplakt, een en ander kit hier en daar. Zelf heb ik een XX aantal voegen volgekit en voor de "looks" afgesmeerd met zilverzand (vooral voor de buren).... Tijdelijk, er zou noodweer aan komen dus voegen uitslijpen en voegen zag ik niet zitten.

Blijft het natuurlijk pracht weer :')

Hele pleurisbende weer in elkaar gezet. Want ja, schot van de buren los, leuning los, flikker bijna van het dak af :|W

Dus ja, binnenkort weer ff de slang erop, dan kan ik met een "gerust hart" door bouwen als het niet meer lekt.

Conclusie is wel dat ik moet gaan impregneren. De gevel is gewoon slecht. Het plakwerk kan nu vrijwel niets meer mis mee zijn. Ik moet zelf aan de slag met voegen, kitten, stripje... dakgoot fixeren.

Dus de voortgang is dat er een raamwerk voor de wand staat en ik dit de komende avonden ga afmaken. Dan ga ik de dozen erin maken (verticaal) en dan ga ik maar gips er tegenaan jassen.

De trap!

Ja, ja, oplossing. Ik heb een offerte voor ¤595 voor een vuren steektrap op maar voor mijn situatie. 36 dik, 850 breed... stijl, ondiep en in een bouwpakket.

Een dichte trap, dus wordt nog een geklooi ook.

Het is aan de prijs, maar ik moet het maar gewoon doen. Ik zal hem van de week exact inmeten en dan bestellen. Even kijken of ik de trap er wel in ga krijgen, gezien de wanden al staan. Hoe zal ik dat doen?

De trap 850 en de ruimte waar hij in moet is 900 breed. Krijg ik dat erin gedraaid?

Conclusie!

Al met al weer een matig weekend wat klussen betreft. Vrijdag was ik happy, lekker timmeren. Maar ja, overal lekkage enzo blijft een domper :{

[ Bericht 3% gewijzigd door Gieliovd op 20-10-2013 21:05:52 ]
pi_132372928
Lekker bezig dus!
Voor die trap is t zeker een knappe prijs :)

Maar waarom gebruik allemaal hoekstrips?
Je kan toch gewoon in 1 keer vastschroeven?
pi_132373022
Tja dat deed ik eerst altijd, maar dan was het altijd voorboren, schroeven, dan zat het weer verschoven en dus ongelijk... 225439205099 keer boortjes wisselen, bitje, grote verzinkboor....

10 hoekjes voot 1,49 bij de Action, goedkope schroefjes erbij, hatsee.
pi_132373176
Oja! Nieuw speeltje gekocht:

Die hele doos met meuk heb ik niks aan, maar de machine, 2 accu's, lader etc... voor ¤weinig, nieuw, kon ik het niet laten.
  Moderator maandag 21 oktober 2013 @ 22:48:36 #15
92034 crew  Vonkenboer
pi_132415368
Ik zou die houtworm toch plaatselijk nog even behandelen als ik jou was, ik zou het zekere voor het onzekere nemen :)

Persoonlijk vind ik een vijfvoudig afdekraam verticaal geplaatst niet heel erg mooi, ik zou toch eerder kiezen voor horizontaal, dat staat gewoon zoveel mooier.
Als het nou een tweevoudig afdekraam was dan zou ik het nog "redelijk" vinden, maar vijfvoudig wordt zo hoog. En je zit dan altijd met het euvel op welke hoogte je de schakelaars dan moet plaatsen.
Plaats je ze dan het midden van die vijf inbouwdozen op 1,05 ? :?

Ik zou er altijd voor kiezen om dimmers apart te houden, ik weet niet hoe je het allemaal gaat verdelen qua groepen ? Of voor wat voor soort lampen je kiest ? Led ? Halogeen ?
Maar je bent met enkelvoudige dimmers gewoon zo veel flexibeler :)

Verder maak je toch prima vorderingen ! :? :Y
pi_132451362
Zo'n Bosch dingetje heb ik ook, en nog een 2de erbij maar dan uit de blauwe serie.
Doen het allebei wel prima eigenlijk, alleen de blauwe is wel merkbaar wat krachtiger.
En de accu's van de blauwe (12v) passen in de groene (14v) maar andersom slim genoeg niet. :P
Gebruik soms zelfs gewoon de bedrade boormachine om te schroeven. :P

Maar 2 van die dingen is helemaal super, vooral wanneer zoals bij mij de accu's al aardig beginnen te slijten. :P
En met 2 man een plafond monteren gaat lekker snel als je 2 van die dingen hebt.
pi_132453328
@ Vonk: ik ga even een proef opstelling maken en kijken hoe het eruit ziet 5 ramen op z'n kant. Heb het wel eens bij mensen gezien, zag er sjiek uit.

De hoogte, ja dat zijn mijn vraag ook een beetje... wat doe je ermee? Op 105 beginnen of het midden of...

Verder wil ik het allemaal energiezuinig maken dus met LED. Mocht dat niet lukken dan fiets ik er halogeen in en zien we wel weer.

Groepen? De woonkamer krijgt gewoon één groep. De keuken krijgt een groep waarop de verlichting, wasemkap en een WCD zit. Hierop maak ik ook de spotjes van de schuifpui. Verder alle WCD's en licht gewoon op één groep. Zo groot is het ook weer niet en heb geen ruige plannen ;)

@R2R ja de blauwe is ook mooi, maar Bosch Blauw is ook wat duurder. Ik kon dit ding voor weinig krijgen, dus ik was blij. Samen met de Black&Decker ben ik nu ook mooi voorzien.

De groene is trouwens 10,8 Volt hoor!

Ik heb hem ook gekocht mede voor plafond enzo, is een stuk lichter en kleiner. Ik heb een Bosch met snoer, als ik daarmee ga schroeven wordt dat niks. Niet te doseren en dat vliegwieleffect sloopt al je schroefkoppen.

Grote plannen om deze week in de avond wat te doen. Maar ja, druk, druk, druk, moe... en m'n linker arm wil niet wat ik wil... Duszzz morgen weer proberen of het lukt.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:54:19 #18
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_132456784
Leuk speeltje! Hoe ligt zoon ding in de hand? Is ie niet té licht qua gewicht? Of is het juist ideaal?
pi_132457214
Succes met de werkzaamheden in de avond dan maar! :)
Heb er inmiddels ervaring mee en het is uit te houden zolang je geen heel zwaar werk hebt. 's Middags laat een extra boterham naar binnen gooien en avondeten pas laat aan beginnen, anders heb je geen zin meer, althans zo werkt het bij mij... En tegen de tijd dat je dan begint, zijn je buren al niet meer blij met het tijdstip. ;)
Mijn groene Bosch is wat ouder, en groter ook, echt licht ook niet..... De enige overeenkomst is misschien dat 'ie groen is.

Voor het plafond heb ik een gipsplaten liftje gehuurd. Brakke oude zooi en een vriend was bijna zijn duim kwijt, maar op zich is het wel fijn. Plaat van 240 bij 120 erop zien te krijgen en takelen maar. En dan op je gemakje schroeven. Met kleine plaatjes kan je nog wel met een "T" van balken werken maar met die grote platen....
pi_132610751
Zeg buurman, kan je zaterdag helpen. De steeg is erg verzakt en ook onze eigendom rioolpijp die daar loopt is verzakt.

Ja, komt slecht uit, maar het moet maar.

Hele zaterdag verder... heel gezellig. Maar ja het is nog steeds een puinzooi in de steeg. 8 kuub zand, 1000 tegels, rioolwater en grondwater soep in je schoenen.

Rioolverstopping, buis geplet, koppeling aan hoofdriool kapot.. En nu ben ik stijf als een plank haha. Ze konden die koppeling niet krijgen dus dat is niet gerepareerd. Duszzz...

Ik heb de Bosch nog niet gebruikt! Ligt wel goed in de hand, de kop is vrij zwaar maar niet hinderlijk. Ik had eerder al een kleintje in huis van Workx geloof ik, die werkte ook fijn. Alleen kwam dit ding vrij abrupt op gang, hoop dat het met de Bosch beter te controleren is. Met de B&D is dit echt prettig, heel fijne toerenregeling.

Ik wilde van de week even door gaan in de avond, kom je boven bij je werk van eerder.... staat het opeens totaal uit het lood! Dus ik had een flink :? :N -O- }:| :? momentje waar ik nog niet uit ben.

Eerst kijken wat m'n lijf doet, huishouden en dan maar ff door aan het wandje.
  Moderator zondag 27 oktober 2013 @ 11:45:06 #21
92034 crew  Vonkenboer
pi_132611280
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:25 schreef Gieliovd het volgende:
Zeg buurman, kan je zaterdag helpen. De steeg is erg verzakt en ook onze eigendom rioolpijp die daar loopt is verzakt.

Ja, komt slecht uit, maar het moet maar.

Hele zaterdag verder... heel gezellig. Maar ja het is nog steeds een puinzooi in de steeg. 8 kuub zand, 1000 tegels, rioolwater en grondwater soep in je schoenen.

Rioolverstopping, buis geplet, koppeling aan hoofdriool kapot.. En nu ben ik stijf als een plank haha. Ze konden die koppeling niet krijgen dus dat is niet gerepareerd. Duszzz...
...

Ik wilde van de week even door gaan in de avond, kom je boven bij je werk van eerder.... staat het opeens totaal uit het lood! Dus ik had een flink :? :N -O- }:| :? momentje waar ik nog niet uit ben.

Eerst kijken wat m'n lijf doet, huishouden en dan maar ff door aan het wandje.
Mag je daar eigenlijk zelf wel wat aan doen ? Dat laatste stuk is toch van de gemeente ? :?
Jammer allemaal weer.. dat zijn van die dingen dat kun je net niet gebruiken :X

Is het zo exotisch stukje pvc dat niemand dat heeft liggen ?
pi_132613703
Valt op zich mee Vonk, het is een T-stuk met schroefdop aan de bovenkant, waarbij de T poot dus op een horizontale leiding komt met manchet.

Er zit nu een spie in het hoofdriool geduwd, een lijm mof met een pijp er los ingestoken en dan een schroefdop aan de bovenkant voor ontstoppen. Die lijm mof is helemaal kapot en ook de aansluiting met spie is gebroken.

Opdracht was, haal een zelfde nieuwe maar dan met manchetten. Maar ja, ze kwamen terug met een horziontale T met aan de T poot een schroefdop.. het idee was dit met 2 45 graden bochten te monteren maar dan kom je dus veel te hoog uit.

Dus wordt OF een andere T of een 90 graden bocht en daartussen dan deze ontstopper. Ook prima, al ligt die dop dan wel erg diep in het zand. Maar goed, ze regelen maar wat.

De buren gaven aan dat dit allemaal eigendom is, tot aan de betonnen hoofdriool pijp. Desalniettemin gaan ze de gemeente maandag bellen. Sowieso is het een achterlijke constructie met die losse lijm T geweest.
pi_132715270
@TS je was toch ook bezig met een kabelgoot voor je tv? hoe heb je dat nu inmiddels opgelost?
pi_132733738
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 08:53 schreef dj_ko het volgende:
@TS je was toch ook bezig met een kabelgoot voor je tv? hoe heb je dat nu inmiddels opgelost?
Klopt, dat is klaar. Deze zit al een tijdje in de muur gefreesd. Dat kan je in deel1 terug vinden met foto's en beschrijving.

Het is allemaal nog niet gestuukt helaas.

Hier begint het volgens mij ergens:
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 21:41 schreef Gieliovd het volgende:
Goed... energie en tijd tekort, weinig kunnen doen heelaasch!

Desalniettemin.... een korte update!

Het plafond, voorzien van de isolatie en de eerste elektra leidingen en centraaldozen:
[ link | afbeelding ]

Het is een rommeltje in de woonkamer!
[ link | afbeelding ]

In de oostmuur zitten nu 11 dozen met PVC weggesmeerd met roodband. Lekker pappen.
[ link | afbeelding ]

De TV muur pak ik anders aan, dat wil ik goed hebben.
3 WCD's, CAI, UTP en een loze leiding en ook nog een doos met 2 buizen voor speakers achterin de kamer. EN buiten dat moois wil ik de TV helemaal vlak aan de muur, zonder kabels. Dus ik heb bij de Hornbach een 60x40 goot gehaald en die in de muur geslepen. Althans, ik ben nu op 30-35 mm diepte dus ik moet nog 5-10 mm dieper alleen m'n slijpschijf is niet groter, uitdagingen stapelen maar door.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
pi_132734383
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:45 schreef Vonkenboer het volgende:
Mag je daar eigenlijk zelf wel wat aan doen ? Dat laatste stuk is toch van de gemeente ? :?
Als die steeg eigen grond is mag (moet?) het wel, als het geen eigen grond is mag je de straat niet eens openbreken om bij die pijp te komen.

Althans, zo was het vroeger. (Ik had een keer een verstopping in mijn bedrijfspand, en groef het controle putje op. Dat mocht dus niet aangezien dat gemeentegrond was... Gelukkig maar, want in de jaren erna had ik nog 2 maal een verstopping, en toen kwam de gemeente het gratis voor me doen ^O^ )
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_132737025
Klopt, het is eigen grond met recht van overpad. Idem voor achter onze huizen.

De aansluiting met het hoofdriool heeft de gemeente 8 jaar geleden gemaakt. Het PVC is er zelf ingebeund. Dat vervangen we nu weer deels.
  Moderator woensdag 30 oktober 2013 @ 22:14:01 #27
92034 crew  Vonkenboer
pi_132742818
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:30 schreef Gieliovd het volgende:
Klopt, het is eigen grond met recht van overpad. Idem voor achter onze huizen.

De aansluiting met het hoofdriool heeft de gemeente 8 jaar geleden gemaakt. Het PVC is er zelf ingebeund. Dat vervangen we nu weer deels.
Altijd leuk, gemaakt werk tegenkomen van vorige bewoners wat ooit gemaakt is op de manier zoals het nu net niet moet :X
pi_132743775
Ach Vonk, dit PVC werk is een kunstwerk vergeleken met wat ik tegenkom in m'n eigen huis. Geloof mij maar.

Zoals Rob Geus altijd zegt: man, man, man, man, man, man, man, man, man, man....

Het is een bende in de steeg. Stond vanmorgen met m'n container in de tuin "oja". Heel blok omlopen om 07:00 met je container te rammelen :W
  Moderator zondag 3 november 2013 @ 11:01:04 #29
92034 crew  Vonkenboer
pi_132847269
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 22:33 schreef Gieliovd het volgende:
Ach Vonk, dit PVC werk is een kunstwerk vergeleken met wat ik tegenkom in m'n eigen huis. Geloof mij maar.

Zoals Rob Geus altijd zegt: man, man, man, man, man, man, man, man, man, man....

Het is een bende in de steeg. Stond vanmorgen met m'n container in de tuin "oja". Heel blok omlopen om 07:00 met je container te rammelen :W
Ben je toch nog aan klussen toegekomen deze week ?
Wij zouden afgelopen zaterdag eigenlijk willen behangen maar, zover zijn we helaas niet gekomen.

Het lot heeft anders beslist zullen we maar zeggen ! -O-
pi_132861682
Jazeker, jazeker.

De hele zaterdag weer in de steeg bezig geweest met zand rijden, straten, riool weer aansluiten en begraven...

Ik zal wel weer 2 weken krom lopen gezien uren op m'n knieën gewoon niet kan. Maar goed, de zooi ligt er weer netjes bij. Althans, zo netjes als kan door mij haha. Stratenmaken is niet mijn sterkste kant.

Vandaag weer in de huiskamer gewerkt aan de wand. Ik moet nog de dozen verankeren, balkjes fixen... gaten boren, PVC erin trekken..

En daarna tussen de buien door 8 gipsplaten gescoord rennend over straat met die loeizware eigenwijze platenkar. Net aan droog alles binnen.

De eerste paar platen zitten. Lastig klusje weer met die irritante dozen die je erin moet uitmeten en boren natuurlijk. Vanaf hier zal ik het v.d. week ff afmaken.

Zie ook foto's! De laatste foto was van het kale framewerk en links was nog niet klaar.
Ik had de dozen al zitten:

PVC eraan geknoopt:

Toen kon ik m'n kont niet meer keren:

Na 't opruimen (hout verzaagd, puin weg, zooi aan de kant...) kon ik dan gaan bouwen met de gipsplaten. Altijd leuk gezicht. Duurde ff omdat het netjes moest om de dozen heen:

En toen deden m'n voeten zeer en viel ik om van de honger.

Van de week maar kijken of ik de platen kan afmaken.

Dan ga ik van de achterkant isoleren, gips ertegen.. Daar nog een nieuwe trap voor bestellen.

Je ziet 6mm MDF zitten op de zijkant van het trappenhuisje. Daar komt ook gips tegenaan. Daar links van komt dus de keuken. Ik heb nu plusminus 2732 mm over na het gipsen. Keuken is als het goed is 2700, dus vullatje links en klaar.

Komend weekend ben ik pleite dus geen voortgang :)

[ Bericht 31% gewijzigd door Gieliovd op 03-11-2013 18:55:12 ]
pi_132873121
Die isolatie neemt zo lekker veel plek in hč ;)
En je hebt het meteen warm (en gratis jeuk) zodra je het beetpakt. Snel verwerken in de wand dus. :P
Waarom de gipsplaten horizontaal eigenlijk?

Wel een hoog plafond zo te zien :)
pi_132873698
Dra-Ma die isolatie meuk. Binnenkort wegstoppen in het plafond, wanden, brrrrrr...

Krijg nu al jeuk.

Waarom horizontaal.. tja, te laat over nagedacht en plusminus 1225 tussen de kozijnen overhouden :')

Plafond! Yes, plusminus 2800 van de vloer. Heerlijk ruimtelijk, vooral met de nieuwe pui.

Zal tijd worden dat ze het dicht stucen en de verwarming erin kan.

Dan ff troep klaarmaken, goede schilder erin en klaar. Ben er klaar mee -O-

Moet nieuwe inspiratie vinden :{
pi_133094428
Erg leuk topic Gieliovd!

Ik heb net een oud huisje gekocht (1918) wat mogelijk een nog grotere puinhoop is dan waar jij aan begonnen bent maar je bent een ware inspiratie en mijn handen jeuken!

Zet hem op!
pi_133102028
Zo, die buizen zijn netjes gebogen, echt vakwerk. Toch gekozen voor verticaal zie ik. Hebben de vorige bewoners bij ons ook op een plek gedaan en elke keer moeten we elke schakelaar proberen voordat je de goede hebt, echt handig is dat niet. Horizontaal lijkt mij iets beter, maar 5 dozen is gewoon veel... Maar toch mijn complimenten hoe netjes je dat allemaal doet!
  zondag 10 november 2013 @ 09:43:16 #35
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133102112
Hulde voor je doorzettingsvermogen! _O_
Je bent een aanwinst voor de buurt! ^O^ ;)
pi_133104601
@altijdgriep: bedankt! Jij ook veel succes in je project. Maak zeker een project aan, dan kunnen we je volgen en helpen :)

@user: dank je! Het is en blijft een compromis. Verticaal kan ik er nog een boekenkasten zetten of een sidetable. Ik zag mezelf al m'n mouw in de fik steken door de kaarsjes onder de lichtschakelaars als ze horizontaal zouden komen haha.

Moet ik maar goed nadenken wat wat is. Thanks voor je complimenten :)

@Bright: dank je!! Een aanwinst zelfs haha. Je doet je best he ;)

Ik zit nu lekker op m'n kont op de bank in Zeewolde in centerparcs. Luxe joh, een bank, CV, schone vloeren... Maandagmiddag weer door aan het wandje!

Ik heb weer zin om te klussen :)
  Moderator zondag 10 november 2013 @ 12:22:32 #37
92034 crew  Vonkenboer
pi_133105043
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:05 schreef Gieliovd het volgende:
@altijdgriep: bedankt! Jij ook veel succes in je project. Maak zeker een project aan, dan kunnen we je volgen en helpen :)

@user: dank je! Het is en blijft een compromis. Verticaal kan ik er nog een boekenkasten zetten of een sidetable. Ik zag mezelf al m'n mouw in de fik steken door de kaarsjes onder de lichtschakelaars als ze horizontaal zouden komen haha.

Moet ik maar goed nadenken wat wat is. Thanks voor je complimenten :)

@Bright: dank je!! Een aanwinst zelfs haha. Je doet je best he ;)

Ik zit nu lekker op m'n kont op de bank in Zeewolde in centerparcs. Luxe joh, een bank, CV, schone vloeren... Maandagmiddag weer door aan het wandje!

Ik heb weer zin om te klussen :)
Af en toe moet je ook gewoon even weer opladen ! Denk ook eens aan jezelf tussen al het klussen, verbouwen en slopen door ! :)

Dat is ook net zo belangrijk !

Maar je gaat op het moment prima vooruit qua werkzaamheden ! *O*
pi_133106210
Ja, ik persoonlijk ben daar niet zo goed in. Ik ga door, door en door en dan tja... Onhandig.

Maar het is heerlijk, gezellig op pad. Gaan zo lekker het bos weer in.

Stap 1 is zometeen de wand afmaken aan de kamer kant, dan bepalen wat er nog moet gebeuren om de stucadoor erin te kunnen laten.

Maar ik had vorige week bezoek en stond uit te leggen wat wat is in de keuken en volgens mij heb ik een foutje gemaakt. Een buis te weinig voor een groep.

Ik moet een groep voor oven, vaatwasser en koelkast, wcd's rechts, reserve voor boiler... En nog wat? Hmm. Eens kijken wat er mis gegaan is.

Zit nog te kijken met het plafond of ik dat kan laten stucen zonder dát alles naar beneden pleurt omdat de balken zo veren.
pi_133202836
Zo, voor de vaste bezoekers een kleine update na een weekendje weg:

Het wandje staat dicht aan één kant. Morgen afschroeven en eens een plan trekken met die trap.

Heel ander gezicht nu dan die open bende!!

Nu is het een gesloten bende :')
pi_133208177
Netjes hoor Gieliovd!
  woensdag 13 november 2013 @ 08:08:52 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133208408
Strak hoor!
  Moderator woensdag 13 november 2013 @ 17:20:46 #42
92034 crew  Vonkenboer
pi_133223054
Netjes hoor :)

Je had toch al een trap besteld ? Of was je daar nog niet over uit ?
pi_133223584
Neuh, nog niet besteld helaas. Moet nog maar ff gaan meten vanavond nu het zootje er daadwerkelijk staat opgebouwd.

Dan weet ik ook de maximale breedte, zonde als ik alsnog een smalle trap bestel en dan 5-10 cm over houd. Hopen dat ik een trap van 950 bijvoorbeeld wel in een gat van 970 gemonteerd krijg. Anders lijm ik hem in elkaar en past hij niet in het gat :')

FF boerenkool koken en vanavond weer aan de slag. Gips tegen die wand jassen waar nu MDF zit en nog ff afschroeven.

Bedacht me net in de auto dat ik ook nog aan de plafond isolatie aan de slag moet... zal lekker opruimen die pakken, maar ik wil nieeeeeeet :X
pi_133228963
Dit ga ik volgen :) Net ook een huis gekocht, echter hoeft er bij mij maar weinig te gebeuren. Super gaaf om te zien! Succes ^O^
A pretty girl can do more damage with a smile than a Sith with a lightsaber.
pi_133231462

Gips zit vast, alleen toen zag ik dat het MDF nog los zit. Maar ja het was 20:30 dus dan jas ik die aftandse compressor niet meer aan voor mijn nietpistool....
pi_133240052
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:07 schreef Gieliovd het volgende:

Gips zit vast, alleen toen zag ik dat het MDF nog los zit. Maar ja het was 20:30 dus dan jas ik die aftandse compressor niet meer aan voor mijn nietpistool....
Kan zijn dat ik over het hoofd heb gezien, maar voor hoeveel heb je het huis aangeschaft en wat is je budget? Als je dat privé houd geen probleem :) Gewoon benieuwd wat dat nou kost zo'n bouwval volledig te herstellen.
pi_133254924
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 23:17 schreef Gieliovd het volgende:
Zo, voor de vaste bezoekers een kleine update na een weekendje weg:

Zo dan. Netjes hoor.(was ik mij zo handig ;) )

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2013 16:07:14 ]
pi_133259709
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 00:02 schreef .sfinx het volgende:

[..]

Kan zijn dat ik over het hoofd heb gezien, maar voor hoeveel heb je het huis aangeschaft en wat is je budget? Als je dat privé houd geen probleem :) Gewoon benieuwd wat dat nou kost zo'n bouwval volledig te herstellen.
Ik ga mijn aankoopprijs, hypotheek enzo niet zomaar op internet gooien.

2 jaar geleden heb ik ¤25.500 begroot voor de verbouwing. Ik ben gestopt met tellen. Ik had bijvoorbeeld gepland een pui van MP te scoren en voor ¤1000 klaar te zijn. Uiteindelijk heb ik geloof ik ¤4500 betaald voor een compleet nieuwe achterpui. CV zou ik uitbesteden en heb ik ¤2500 voor begroot geloof ik, kost nu wat minder omdat ik alles zelf doe. Maar ja, de radiatoren had ik niet begroot en daar komt ook even ¤1500 voor kijken kwam ik achter.

Dus ja plussen en minnen. Geen idee wat het me gaat kosten. Kan me ook niet meer schelen. Ik ga er sowieso op inleveren gezien de markt in elkaar gestort is en de komende 10 jaar echt geen wonderen verwacht.

quote:
6s.gif Op donderdag 14 november 2013 16:06 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Zo dan. Netjes hoor.(was ik mij zo handig ;) )
Thanks :) Ziet er wel leuk uit hoor, raar gezicht zoiets netjes en glad gezien de rest een grote atoomramp is.
pi_133271186
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:51 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Ik ga mijn aankoopprijs, hypotheek enzo niet zomaar op internet gooien.

2 jaar geleden heb ik ¤25.500 begroot voor de verbouwing. Ik ben gestopt met tellen. Ik had bijvoorbeeld gepland een pui van MP te scoren en voor ¤1000 klaar te zijn. Uiteindelijk heb ik geloof ik ¤4500 betaald voor een compleet nieuwe achterpui. CV zou ik uitbesteden en heb ik ¤2500 voor begroot geloof ik, kost nu wat minder omdat ik alles zelf doe. Maar ja, de radiatoren had ik niet begroot en daar komt ook even ¤1500 voor kijken kwam ik achter.

Dus ja plussen en minnen. Geen idee wat het me gaat kosten. Kan me ook niet meer schelen. Ik ga er sowieso op inleveren gezien de markt in elkaar gestort is en de komende 10 jaar echt geen wonderen verwacht.

[..]

Thanks :) Ziet er wel leuk uit hoor, raar gezicht zoiets netjes en glad gezien de rest een grote atoomramp is.
Ach, voordeel is dat je straks wel in een huis totaal naar eigen wens lekker zit :)
pi_133336446
Straks mijn hazard suit of maanpakkie maar eens zoeken.... (Die ik niet heb).

Isoleren boven je hoofd met glaswol :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')