abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132737025
Klopt, het is eigen grond met recht van overpad. Idem voor achter onze huizen.

De aansluiting met het hoofdriool heeft de gemeente 8 jaar geleden gemaakt. Het PVC is er zelf ingebeund. Dat vervangen we nu weer deels.
Laat die handjes wapperen!
  Moderator woensdag 30 oktober 2013 @ 22:14:01 #27
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_132742818
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:30 schreef Gieliovd het volgende:
Klopt, het is eigen grond met recht van overpad. Idem voor achter onze huizen.

De aansluiting met het hoofdriool heeft de gemeente 8 jaar geleden gemaakt. Het PVC is er zelf ingebeund. Dat vervangen we nu weer deels.
Altijd leuk, gemaakt werk tegenkomen van vorige bewoners wat ooit gemaakt is op de manier zoals het nu net niet moet :X
pi_132743775
Ach Vonk, dit PVC werk is een kunstwerk vergeleken met wat ik tegenkom in m'n eigen huis. Geloof mij maar.

Zoals Rob Geus altijd zegt: man, man, man, man, man, man, man, man, man, man....

Het is een bende in de steeg. Stond vanmorgen met m'n container in de tuin "oja". Heel blok omlopen om 07:00 met je container te rammelen :W
  Moderator zondag 3 november 2013 @ 11:01:04 #29
92034 crew  Vonkenboer
pi_132847269
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 22:33 schreef Gieliovd het volgende:
Ach Vonk, dit PVC werk is een kunstwerk vergeleken met wat ik tegenkom in m'n eigen huis. Geloof mij maar.

Zoals Rob Geus altijd zegt: man, man, man, man, man, man, man, man, man, man....

Het is een bende in de steeg. Stond vanmorgen met m'n container in de tuin "oja". Heel blok omlopen om 07:00 met je container te rammelen :W
Ben je toch nog aan klussen toegekomen deze week ?
Wij zouden afgelopen zaterdag eigenlijk willen behangen maar, zover zijn we helaas niet gekomen.

Het lot heeft anders beslist zullen we maar zeggen ! -O-
pi_132861682
Jazeker, jazeker.

De hele zaterdag weer in de steeg bezig geweest met zand rijden, straten, riool weer aansluiten en begraven...

Ik zal wel weer 2 weken krom lopen gezien uren op m'n knieën gewoon niet kan. Maar goed, de zooi ligt er weer netjes bij. Althans, zo netjes als kan door mij haha. Stratenmaken is niet mijn sterkste kant.

Vandaag weer in de huiskamer gewerkt aan de wand. Ik moet nog de dozen verankeren, balkjes fixen... gaten boren, PVC erin trekken..

En daarna tussen de buien door 8 gipsplaten gescoord rennend over straat met die loeizware eigenwijze platenkar. Net aan droog alles binnen.

De eerste paar platen zitten. Lastig klusje weer met die irritante dozen die je erin moet uitmeten en boren natuurlijk. Vanaf hier zal ik het v.d. week ff afmaken.

Zie ook foto's! De laatste foto was van het kale framewerk en links was nog niet klaar.
Ik had de dozen al zitten:

PVC eraan geknoopt:

Toen kon ik m'n kont niet meer keren:

Na 't opruimen (hout verzaagd, puin weg, zooi aan de kant...) kon ik dan gaan bouwen met de gipsplaten. Altijd leuk gezicht. Duurde ff omdat het netjes moest om de dozen heen:

En toen deden m'n voeten zeer en viel ik om van de honger.

Van de week maar kijken of ik de platen kan afmaken.

Dan ga ik van de achterkant isoleren, gips ertegen.. Daar nog een nieuwe trap voor bestellen.

Je ziet 6mm MDF zitten op de zijkant van het trappenhuisje. Daar komt ook gips tegenaan. Daar links van komt dus de keuken. Ik heb nu plusminus 2732 mm over na het gipsen. Keuken is als het goed is 2700, dus vullatje links en klaar.

Komend weekend ben ik pleite dus geen voortgang :)

[ Bericht 31% gewijzigd door Gieliovd op 03-11-2013 18:55:12 ]
pi_132873121
Die isolatie neemt zo lekker veel plek in hè ;)
En je hebt het meteen warm (en gratis jeuk) zodra je het beetpakt. Snel verwerken in de wand dus. :P
Waarom de gipsplaten horizontaal eigenlijk?

Wel een hoog plafond zo te zien :)
pi_132873698
Dra-Ma die isolatie meuk. Binnenkort wegstoppen in het plafond, wanden, brrrrrr...

Krijg nu al jeuk.

Waarom horizontaal.. tja, te laat over nagedacht en plusminus 1225 tussen de kozijnen overhouden :')

Plafond! Yes, plusminus 2800 van de vloer. Heerlijk ruimtelijk, vooral met de nieuwe pui.

Zal tijd worden dat ze het dicht stucen en de verwarming erin kan.

Dan ff troep klaarmaken, goede schilder erin en klaar. Ben er klaar mee -O-

Moet nieuwe inspiratie vinden :{
pi_133094428
Erg leuk topic Gieliovd!

Ik heb net een oud huisje gekocht (1918) wat mogelijk een nog grotere puinhoop is dan waar jij aan begonnen bent maar je bent een ware inspiratie en mijn handen jeuken!

Zet hem op!
pi_133102028
Zo, die buizen zijn netjes gebogen, echt vakwerk. Toch gekozen voor verticaal zie ik. Hebben de vorige bewoners bij ons ook op een plek gedaan en elke keer moeten we elke schakelaar proberen voordat je de goede hebt, echt handig is dat niet. Horizontaal lijkt mij iets beter, maar 5 dozen is gewoon veel... Maar toch mijn complimenten hoe netjes je dat allemaal doet!
  zondag 10 november 2013 @ 09:43:16 #35
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133102112
Hulde voor je doorzettingsvermogen! _O_
Je bent een aanwinst voor de buurt! ^O^ ;)
pi_133104601
@altijdgriep: bedankt! Jij ook veel succes in je project. Maak zeker een project aan, dan kunnen we je volgen en helpen :)

@user: dank je! Het is en blijft een compromis. Verticaal kan ik er nog een boekenkasten zetten of een sidetable. Ik zag mezelf al m'n mouw in de fik steken door de kaarsjes onder de lichtschakelaars als ze horizontaal zouden komen haha.

Moet ik maar goed nadenken wat wat is. Thanks voor je complimenten :)

@Bright: dank je!! Een aanwinst zelfs haha. Je doet je best he ;)

Ik zit nu lekker op m'n kont op de bank in Zeewolde in centerparcs. Luxe joh, een bank, CV, schone vloeren... Maandagmiddag weer door aan het wandje!

Ik heb weer zin om te klussen :)
  Moderator zondag 10 november 2013 @ 12:22:32 #37
92034 crew  Vonkenboer
pi_133105043
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:05 schreef Gieliovd het volgende:
@altijdgriep: bedankt! Jij ook veel succes in je project. Maak zeker een project aan, dan kunnen we je volgen en helpen :)

@user: dank je! Het is en blijft een compromis. Verticaal kan ik er nog een boekenkasten zetten of een sidetable. Ik zag mezelf al m'n mouw in de fik steken door de kaarsjes onder de lichtschakelaars als ze horizontaal zouden komen haha.

Moet ik maar goed nadenken wat wat is. Thanks voor je complimenten :)

@Bright: dank je!! Een aanwinst zelfs haha. Je doet je best he ;)

Ik zit nu lekker op m'n kont op de bank in Zeewolde in centerparcs. Luxe joh, een bank, CV, schone vloeren... Maandagmiddag weer door aan het wandje!

Ik heb weer zin om te klussen :)
Af en toe moet je ook gewoon even weer opladen ! Denk ook eens aan jezelf tussen al het klussen, verbouwen en slopen door ! :)

Dat is ook net zo belangrijk !

Maar je gaat op het moment prima vooruit qua werkzaamheden ! *O*
pi_133106210
Ja, ik persoonlijk ben daar niet zo goed in. Ik ga door, door en door en dan tja... Onhandig.

Maar het is heerlijk, gezellig op pad. Gaan zo lekker het bos weer in.

Stap 1 is zometeen de wand afmaken aan de kamer kant, dan bepalen wat er nog moet gebeuren om de stucadoor erin te kunnen laten.

Maar ik had vorige week bezoek en stond uit te leggen wat wat is in de keuken en volgens mij heb ik een foutje gemaakt. Een buis te weinig voor een groep.

Ik moet een groep voor oven, vaatwasser en koelkast, wcd's rechts, reserve voor boiler... En nog wat? Hmm. Eens kijken wat er mis gegaan is.

Zit nog te kijken met het plafond of ik dat kan laten stucen zonder dát alles naar beneden pleurt omdat de balken zo veren.
pi_133202836
Zo, voor de vaste bezoekers een kleine update na een weekendje weg:

Het wandje staat dicht aan één kant. Morgen afschroeven en eens een plan trekken met die trap.

Heel ander gezicht nu dan die open bende!!

Nu is het een gesloten bende :')
pi_133208177
Netjes hoor Gieliovd!
  woensdag 13 november 2013 @ 08:08:52 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133208408
Strak hoor!
  Moderator woensdag 13 november 2013 @ 17:20:46 #42
92034 crew  Vonkenboer
pi_133223054
Netjes hoor :)

Je had toch al een trap besteld ? Of was je daar nog niet over uit ?
pi_133223584
Neuh, nog niet besteld helaas. Moet nog maar ff gaan meten vanavond nu het zootje er daadwerkelijk staat opgebouwd.

Dan weet ik ook de maximale breedte, zonde als ik alsnog een smalle trap bestel en dan 5-10 cm over houd. Hopen dat ik een trap van 950 bijvoorbeeld wel in een gat van 970 gemonteerd krijg. Anders lijm ik hem in elkaar en past hij niet in het gat :')

FF boerenkool koken en vanavond weer aan de slag. Gips tegen die wand jassen waar nu MDF zit en nog ff afschroeven.

Bedacht me net in de auto dat ik ook nog aan de plafond isolatie aan de slag moet... zal lekker opruimen die pakken, maar ik wil nieeeeeeet :X
pi_133228963
Dit ga ik volgen :) Net ook een huis gekocht, echter hoeft er bij mij maar weinig te gebeuren. Super gaaf om te zien! Succes ^O^
A pretty girl can do more damage with a smile than a Sith with a lightsaber.
pi_133231462

Gips zit vast, alleen toen zag ik dat het MDF nog los zit. Maar ja het was 20:30 dus dan jas ik die aftandse compressor niet meer aan voor mijn nietpistool....
pi_133240052
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:07 schreef Gieliovd het volgende:

Gips zit vast, alleen toen zag ik dat het MDF nog los zit. Maar ja het was 20:30 dus dan jas ik die aftandse compressor niet meer aan voor mijn nietpistool....
Kan zijn dat ik over het hoofd heb gezien, maar voor hoeveel heb je het huis aangeschaft en wat is je budget? Als je dat privé houd geen probleem :) Gewoon benieuwd wat dat nou kost zo'n bouwval volledig te herstellen.
pi_133254924
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 23:17 schreef Gieliovd het volgende:
Zo, voor de vaste bezoekers een kleine update na een weekendje weg:

Zo dan. Netjes hoor.(was ik mij zo handig ;) )

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2013 16:07:14 ]
pi_133259709
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 00:02 schreef .sfinx het volgende:

[..]

Kan zijn dat ik over het hoofd heb gezien, maar voor hoeveel heb je het huis aangeschaft en wat is je budget? Als je dat privé houd geen probleem :) Gewoon benieuwd wat dat nou kost zo'n bouwval volledig te herstellen.
Ik ga mijn aankoopprijs, hypotheek enzo niet zomaar op internet gooien.

2 jaar geleden heb ik ¤25.500 begroot voor de verbouwing. Ik ben gestopt met tellen. Ik had bijvoorbeeld gepland een pui van MP te scoren en voor ¤1000 klaar te zijn. Uiteindelijk heb ik geloof ik ¤4500 betaald voor een compleet nieuwe achterpui. CV zou ik uitbesteden en heb ik ¤2500 voor begroot geloof ik, kost nu wat minder omdat ik alles zelf doe. Maar ja, de radiatoren had ik niet begroot en daar komt ook even ¤1500 voor kijken kwam ik achter.

Dus ja plussen en minnen. Geen idee wat het me gaat kosten. Kan me ook niet meer schelen. Ik ga er sowieso op inleveren gezien de markt in elkaar gestort is en de komende 10 jaar echt geen wonderen verwacht.

quote:
6s.gif Op donderdag 14 november 2013 16:06 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Zo dan. Netjes hoor.(was ik mij zo handig ;) )
Thanks :) Ziet er wel leuk uit hoor, raar gezicht zoiets netjes en glad gezien de rest een grote atoomramp is.
pi_133271186
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:51 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Ik ga mijn aankoopprijs, hypotheek enzo niet zomaar op internet gooien.

2 jaar geleden heb ik ¤25.500 begroot voor de verbouwing. Ik ben gestopt met tellen. Ik had bijvoorbeeld gepland een pui van MP te scoren en voor ¤1000 klaar te zijn. Uiteindelijk heb ik geloof ik ¤4500 betaald voor een compleet nieuwe achterpui. CV zou ik uitbesteden en heb ik ¤2500 voor begroot geloof ik, kost nu wat minder omdat ik alles zelf doe. Maar ja, de radiatoren had ik niet begroot en daar komt ook even ¤1500 voor kijken kwam ik achter.

Dus ja plussen en minnen. Geen idee wat het me gaat kosten. Kan me ook niet meer schelen. Ik ga er sowieso op inleveren gezien de markt in elkaar gestort is en de komende 10 jaar echt geen wonderen verwacht.

[..]

Thanks :) Ziet er wel leuk uit hoor, raar gezicht zoiets netjes en glad gezien de rest een grote atoomramp is.
Ach, voordeel is dat je straks wel in een huis totaal naar eigen wens lekker zit :)
pi_133336446
Straks mijn hazard suit of maanpakkie maar eens zoeken.... (Die ik niet heb).

Isoleren boven je hoofd met glaswol :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')