quote:Op zaterdag 25 januari 2014 07:39 schreef Gieliovd het volgende:
Bedankt UD!
Je slaat de spijker wel op de kop denk ik, ik moet ook vrij diep gaan voor de drive hoor. Dat het ergens op begint te lijken helpt enorm. Ook ik wordt wakker na 6,5 uur slaap, flinke koppijn, rode ogen en gewoon erg moe. Maar dat huis moet klaar, want het wordt een last.
Dus: ontbijtje erin en gááán! Neem jij maar lekker een rustig weekend
Als het echt niet veelste ver weg is; maar ik vermoed van wel eigenlijk dan wil ik wel een keer komen beetje electrawerk doen ofzoquote:Op zaterdag 25 januari 2014 07:50 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Waar zit jij ergens? Ik heb zo de neiging, als je niet te ver weg woont, je eens flink te komen helpen!
Ja duh, ik zit zelf ook nog in een semi-klushuis.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 10:58 schreef Troel het volgende:
Ik weet nog wel zo'n klusje wat dichter in de buurt
Ik kan thuis ook nog genoeg verder hoorquote:Op zaterdag 25 januari 2014 10:58 schreef Troel het volgende:
ik ook wel.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 10:58 schreef Troel het volgende:
De bovenvloer (laminaat, ondervloer, MDF, vloerplanken) vormt één massa, dan 3 cm lucht, 15 cm glaswol als veer, dan 2 lagen gips op rachels, stucwerk. Dat is de tweede massa.quote:Voor lichtere constructies met meerdere lagen, zoals een wand van gipsplaten, geldt het principe van massa-veer-massa. Wanneer in zo'n dubbelwandige constructie een goed absorptiemateriaal, zoals steenwol, als veer wordt gebruikt, ontstaat een betere geluidsisolatie. Hoe groter de spouwruimte, hoe groter het isolerend effect van steenwol. Door de spouw te vullen met isolatiemateriaal in plaats van leeg te laten, kan de geluidsisolatie doorgaans met 5–10 dB worden verbeterd.
Dan kan je stucmaardoor toch ook een cm dikker opzetten?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:39 schreef Gieliovd het volgende:
Goede vraag hoor! En als ik het werk van tevoren geweten had, had ik het ook niet meer gedaan.
De reden is, dat ik zo veel mogelijk akoestische demping wil realiseren. Het huis met houten vloeren is erg gehorig, vandaar.
Het principe dat ik realiseer is in die wereld bekend als "massa-veer-massa" isoleren.
[..]
De bovenvloer (laminaat, ondervloer, MDF, vloerplanken) vormt één massa, dan 3 cm lucht, 15 cm glaswol als veer, dan 2 lagen gips op rachels, stucwerk. Dat is de tweede massa.
Zo bouw in mijn massa, veer en massa systeem.
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:14 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Een centimeter extra gips is lang niet zo stijf als een extra laag platen. Wel veel meer werk.
Op donderdag 23 januari 2014 21:23 schreef Gieliovd het volgende:
Of een schommel... hangende bar, offfff ja, wat niet!quote:Op maandag 27 januari 2014 11:12 schreef Gieliovd het volgende:
Heb schroeven van 45 gehaald, er komen nu gemiddeld 5 schroeven op een rij per plaat. Daar kan je en olifant aan ophangen straks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |