abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135920847
:@ Bedankt UD!

Je slaat de spijker wel op de kop denk ik, ik moet ook vrij diep gaan voor de drive hoor. Dat het ergens op begint te lijken helpt enorm. Ook ik wordt wakker na 6,5 uur slaap, flinke koppijn, rode ogen en gewoon erg moe. Maar dat huis moet klaar, want het wordt een last.

Dus: ontbijtje erin en gááán! Neem jij maar lekker een rustig weekend ^O^
Laat die handjes wapperen!
  zaterdag 25 januari 2014 @ 07:50:27 #227
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_135920869
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 07:39 schreef Gieliovd het volgende:
:@ Bedankt UD!

Je slaat de spijker wel op de kop denk ik, ik moet ook vrij diep gaan voor de drive hoor. Dat het ergens op begint te lijken helpt enorm. Ook ik wordt wakker na 6,5 uur slaap, flinke koppijn, rode ogen en gewoon erg moe. Maar dat huis moet klaar, want het wordt een last.

Dus: ontbijtje erin en gááán! Neem jij maar lekker een rustig weekend ^O^
^O^
Waar zit jij ergens? Ik heb zo de neiging, als je niet te ver weg woont ;), je eens flink te komen helpen!
  Moderator zaterdag 25 januari 2014 @ 09:58:09 #228
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_135921597
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 07:50 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

^O^
Waar zit jij ergens? Ik heb zo de neiging, als je niet te ver weg woont ;), je eens flink te komen helpen!
Als het echt niet veelste ver weg is; maar ik vermoed van wel eigenlijk dan wil ik wel een keer komen beetje electrawerk doen ofzo :P
  Redactie Frontpage zaterdag 25 januari 2014 @ 10:58:49 #229
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_135922585
Ik weet nog wel zo'n klusje wat dichter in de buurt :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 25 januari 2014 @ 12:11:22 #230
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_135924015
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 10:58 schreef Troel het volgende:
Ja duh, ik zit zelf ook nog in een semi-klushuis. ;)
  Moderator zaterdag 25 januari 2014 @ 18:05:28 #231
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_135932265
quote:
Ik kan thuis ook nog genoeg verder hoor :P
  zaterdag 25 januari 2014 @ 18:35:34 #232
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135933072
quote:
ik ook wel.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_135933719
TS zit in Gouda. 2 uur van Vonk, en DLD is minimaal wat langer ;) Ach jullie hebben je eigen beslommeringen. En zo snel het plafond erin zit, dan zijn het weer kleine klusjes.

Ik heb nog wel een kerstboom in de voortuin van een meter op 12, kap die maar om haha.

De helft van de tweede laag zit erin. Dat is nou rot werk in je eentje. Maar opgeven is geen optie ;) Ik ga zo nog even onder het genot van de 400 Watt bouwlamp door.

Vanavond filmpie kijken, dus beentjes omhoog.

Vanmorgen een vreugdevol momentje toen het plafond dicht zat. Klaar!!

O nee, nog een laag :')

En toen waren m'n gipsplaatschroeven op.
pi_135935787
Vraagje: Waarom 2 lagen gipsplaten over elkaar heen? Voor de sterkte/stabiliteit van het plafond??
pi_135938228
Goede vraag hoor! En als ik het werk van tevoren geweten had, had ik het ook niet meer gedaan.

De reden is, dat ik zo veel mogelijk akoestische demping wil realiseren. Het huis met houten vloeren is erg gehorig, vandaar.

Het principe dat ik realiseer is in die wereld bekend als "massa-veer-massa" isoleren.

quote:
Voor lichtere constructies met meerdere lagen, zoals een wand van gipsplaten, geldt het principe van massa-veer-massa. Wanneer in zo'n dubbelwandige constructie een goed absorptiemateriaal, zoals steenwol, als veer wordt gebruikt, ontstaat een betere geluidsisolatie. Hoe groter de spouwruimte, hoe groter het isolerend effect van steenwol. Door de spouw te vullen met isolatiemateriaal in plaats van leeg te laten, kan de geluidsisolatie doorgaans met 5–10 dB worden verbeterd.
De bovenvloer (laminaat, ondervloer, MDF, vloerplanken) vormt één massa, dan 3 cm lucht, 15 cm glaswol als veer, dan 2 lagen gips op rachels, stucwerk. Dat is de tweede massa.

Zo bouw in mijn massa, veer en massa systeem.
pi_135939134
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 20:39 schreef Gieliovd het volgende:
Goede vraag hoor! En als ik het werk van tevoren geweten had, had ik het ook niet meer gedaan.

De reden is, dat ik zo veel mogelijk akoestische demping wil realiseren. Het huis met houten vloeren is erg gehorig, vandaar.

Het principe dat ik realiseer is in die wereld bekend als "massa-veer-massa" isoleren.

[..]

De bovenvloer (laminaat, ondervloer, MDF, vloerplanken) vormt één massa, dan 3 cm lucht, 15 cm glaswol als veer, dan 2 lagen gips op rachels, stucwerk. Dat is de tweede massa.

Zo bouw in mijn massa, veer en massa systeem.
Dan kan je stucmaardoor toch ook een cm dikker opzetten?

(schrijf ik denkende dat je alleen woont ? )
pi_135944919
Achteraf denk ik er hetzelfde over, had de stukadoor er maar wat meer op laten zetten.

Achteraf is altijd makkelijk. Die platen liggen in de woonkamer en het brengt me vast wel weer iets met stevigheid, isolatie etc. dus ff doorbijten.

En je hebt gelijk, ik woon alleen. Dat is, ik woon weer alleen. En verder, ik woon nog alleen.

Buiten dat, ik ben ook waardevermeerderend bezig.
  PR/Manusje van alles zaterdag 25 januari 2014 @ 23:14:08 #238
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_135945115
Een centimeter extra gips is lang niet zo stijf als een extra laag platen. Wel veel meer werk. :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_135945226
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 23:14 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Een centimeter extra gips is lang niet zo stijf als een extra laag platen. Wel veel meer werk. :D
pi_135995943
[quote]0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 21:23 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Meer?? Het zijn plaatjes van 40 breed waar 3 schroeven zitten op een rij. Dus netto iets van 18 cm uit elkaar. Wou je zeggen dat het te kort is?? Wow...

:@ ik doe altijd iets teveel dan te weinig, wil zelf absoluut geen beweging hebben in de gipsplaten.
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_135999332
Heb schroeven van 45 gehaald, er komen nu gemiddeld 5 schroeven op een rij per plaat. Daar kan je en olifant aan ophangen straks.
  PR/Manusje van alles maandag 27 januari 2014 @ 11:23:31 #242
Toezicht is gezond!
pi_135999643
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 11:12 schreef Gieliovd het volgende:
Heb schroeven van 45 gehaald, er komen nu gemiddeld 5 schroeven op een rij per plaat. Daar kan je en olifant aan ophangen straks.
Of een schommel... hangende bar, offfff ja, wat niet!
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_135999766
Love swing....
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_136011558
A dirty mind is a joy forever...
pi_136028307
Kun je met dubbele stucplaten nog wel het gips in de kieren tussen de platen zetten? Dat moet, omdat je gips dan ook daar aan hangt, en niet enkel op hechting tegen de gipsplaten.

Dat massa-veer-massa systeem werkt alleen als je de veer echt "ontkoppeld". Nu zit alles toch aan elkaar geschroefd via je rachelwerk. Al zou het wel wat schelen natuurlijk.
  PR/Manusje van alles maandag 27 januari 2014 @ 22:06:19 #246
Toezicht is gezond!
pi_136028677
Als je je gips goed mengt en goed verwerkt blijft het zelfs aan glad beton plakken. Tegen stucplaten wil dan al helemaal prima. Al is het met kieren inderdaad beter. Nog steviger.
pi_136029676
Ik trek het niet meer om foto's te uploaden nu maar ik kier 6 mm gemiddeld met mijn gepatenteerde stempel-afstandhouder apparaat ® Op een hoop plekken iets meer omdat het wat krom is, maar wordt 9% superstrak.

Ik ben niet bang voor de hechting. Stucplaten, kieren.. komt wel goed.

Ach achteraf had ik 1 laag gedaan maar goed joh, het zit er op 5 banen van 2,5 plaat na tegenaan. Morgenavond weer ff door en dan zit het.

In de hal doe ik met redelijke kans gewoon één laag, dan hou ik meer hoogte ook over bij de trap.

Ik weet dat geluid isoleren via dat principe het beste werkt bij ontkoppeling maar ik heb m'n best gedaan. Gun me mijn kunstwerk ;)

Morgenavond komt er ook volk de isolatie ophalen, dan heb ik heerlijk weer een ruime woonkamer. Dat wordt echt raar! Maar heb er zin in. Dat staat er écht al lang.

Perfecte timing, dan ga ik komend weekend plan maken.

De grote vraag is: wat te doen voordat ik klaar ben voor stuken?
- Meterkast zijwanden voorbereiden
- Voorkozijn repareren
- Plafond in de hal
- Hier en daar wat PUR wegsnijden enzo
- Spotjes boren
- Enkele draden trekken
- Opruimen, opruimen en opruimen... waar moet in hemelsnaam alles naartoe..
- Wat nog meer?
pi_136074932
En vanavond is de resterende 24 m² isolatie opgehaald!

Dus in een keer een klap ruimte erbij van 1,5 bij 1,5 meter in de woonkamer.

Morgen het resterende stukkie plafond erin met pa samen en dan de hal maar pakken, zal er samen ook zo wel in zitten.

Als er dan tijd is maar eens samen door het huis lopen en nadenken... *)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 23:50:18 #249
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_136078803
Gaat lekker zo! Knap dat je ondanks de dip toch doorgaat. Zie je het resultaat langzaamaan vormen naar het beeld wat je in je hoofd hebt zitten?
pi_136101756

Langzaam maar zeker wordt het zeker wat ik in gedachten had en heb. Toch als je zo lang tegen een en hetzelfde beeld aankijkt dan is het wel weer even shocking.

Verder heb ik niet echt een beeld van hoe bepaalde dingen eruit gaan zien. Ik focus me nu op de bouwtechnische dingen en de eventuele consequenties daarvan voor latere dingen zoals een lamp, een gordijn etc. Dat doe ik dan echt op hoofdlijn.

Wat ik in mijn hoofd heb is alles technisch in orde maken, stukadoor laten komen en dan weer even gaan zitten in de kamer en dan c_/ :s) :? c_/ :X :|W :s) *) :Y)

:W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')