abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134372370
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 22:36 schreef Gieliovd het volgende:
Ja, eens, die op die foto met die kwartslag is echt om te kwijlen. Maar ach, ik heb een rechte trap ;)

Ja, ik had iets meer meters! Maar viel achteraf ook nog mee. De echte lange einden moeten nog, maar die kunnen eigenlijk pas als de aansluitingen bij de meterkast er zijn... maar ja, dat moet ik dan maar weer in orde gaan maken...

Plafond, ja ik ga maar voor de stucplaatjes. ¤1,78 per stuk bij afname van >50 bij de Hornbach en die zijn 2000x400x9,5 dus goed te doen in m'n eentje. Als ik er zin in heb doe ik 2 lagen t.b.v. akoestische demping (massa-veer-massa).

Ik wil het toch laten stuken, dus dan zijn die plaatjes ook het "beste". Doe ik er mooi een spleetje tussen, kunnen ze het lekker dichtsmeren. Hatsikideeeee.

Ik dacht eerst ook 12,5 AK maar daar zijn stuukmaardoors niet zo blij mee schijnt, dus zekere voor het onzekere dan maar. En ja, kan ik geen maatje krijgen en dure lift (¤30 per dag) en sta ik weer te k*tten. Nee, doe wel zo.
Die stucplaatjes van de hornbach zijn al van hun eigen niet helemaal recht dus t spleetje krijg je toch wel ;)

Maar ik heb zelf ook een geschilderde trap, en zo n antislipstrip is zeker wel aan te raden!

(Moet m alleen er nog wel inmaken :p)
pi_134384980
Serieus :')

Spleetje frezen... moet ik weer een bovenfrees scoren -O-
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 17 december 2013 @ 22:17:10 #128
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_134385172
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 22:14 schreef Gieliovd het volgende:
Serieus :')

Spleetje frezen... moet ik weer een bovenfrees scoren -O-
Wij lopen al ruim 4 jaar met sokken (en schoenen) op een geverfde trap. Heb 'm 2 jaar geleden gelakt (was nog niet gebeurd vanuit de bouw anders dan grondverf) en buiten waar de tentstokken naar beneden zijn gevallen is er niets te zien.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_134499477
Ja hoor, hij ligt in de woonkamer!

Alle lof voor www.trappenbaas.nl voor nette prijs, super snelle levering en de trap ziet er zeer degelijk uit.

Morgen komt vaders weer eens helpen, eerste keer sinds maanden, en die jast hem in de grondverf. Ga ik weer door met de draadjes... en plan maken voor plafond of ik maak het trapgat in orde.

Vakantie!
pi_134578928
Ben benieuwd naar de foto's ;)
  Redactie Frontpage maandag 23 december 2013 @ 07:28:33 #131
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_134596156
Ik zit me te bedenken dat mijn ouders helemaal geen antislipprofiel of wat dan ook hebben op de trap? Da's een open houten gelakte trap. D'r is nog nooit iemand naar beneden gedonderd... (In tegenstelling tot de trap (met vloerbedekking) die ik eerst had, daar zijn de kinderen wel naar beneden gestuiterd)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator maandag 23 december 2013 @ 17:02:10 #132
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_134612527
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 19:59 schreef Gieliovd het volgende:
Ja hoor, hij ligt in de woonkamer!

Alle lof voor www.trappenbaas.nl voor nette prijs, super snelle levering en de trap ziet er zeer degelijk uit.

Morgen komt vaders weer eens helpen, eerste keer sinds maanden, en die jast hem in de grondverf. Ga ik weer door met de draadjes... en plan maken voor plafond of ik maak het trapgat in orde.

Vakantie!
Had ik al gezegd dat u goed bezig is ? ^O^ w/
Fijne feestdagen !
pi_134615451
Jaja, maar weer eens een simpele korte update met wat foto's.

De trap is geleverd afgelopen vrijdag! Heel gevaarte van 3570 lang geloof ik. Hmm, zonnetje in de woonkamer... heerlijk plekje wordt dat joh!

Pa heeft zich vermaakt, schuren en gronden. Daarna nog even 3 deurkozijnen gegrond boven ook, mooi meegenomen.

Echt heerlijk als je een dag verder bent en er is veel gebeurd.

Want ja, tijdens zijn schuren en schilderen was ik druk bezig met de elektra voorzieningen. Ongemerkt trek je er zo honderden meters in! Helaas weer een keer of wat doosje leeg en te kort...

Het lijkt heel wat, 100 meter per doos... maar ondertussen!

Moest in de hal toch mijn draad kwijt. Voorzieningen naar de meterkast zijn er nog niet, dus dan maar een bosje draad hè! Nog maar weer eens wat op knutselen.

'S avonds nog maar even een buisje in de muur gesmeerd. Ik had de doos al geboord en het gleufje uitgebikt. Bus pijpie erin, beetje prut er tegenaan en ff een paar latjes om hem in de gleuf te houden.

Vandaag niet uit bed te branden, was ook weer veel te laat thuis natuurlijk vannacht. Dus ja, later dan gepland toch aan de slag. De trap was alweer droog dus ben maar begonnen met schuren, stofvrij maken en nog even napoetsen met verfreiniger. Daarna lekker nog een keer in de grondverf gezet, niet te karig.

Als ik ergens weinig ervaring mee heb is het wel schilderen. Past ook niet bij me, hopeloze perfectionist die ik ben. Bijna de hele dag mee bezig geweest, voor wat er nog over was. Maar goed, hij zit strak in de grond. Nu nog de andere kant... Crap.

Maar goed, die loodzware trap omkeren gaat hem niet worden. Maar eens wat op verzinnen.

Lijstje is nog vrij kort, voordat de stukadoor in theorie erin kan. Maar ik zal wel dingen vergeten zijn.
- Kozijn voorraam repareren
- Plafond erin maken
- Plafond isoleren afmaken
- Elektra lassen maken
- Buisje trekken
- Etc.

Afgezien van het plafond allemaal kleine klusjes waar stiekem toch veel tijd in gaat zitten.

Komt goed! c_/
pi_134627150
Mooi hoor dat licht! Dat gaat zeker een mooie zitplek worden, even aangenomen dat je daar ergens een zitplek gaat creëren.

Je trap ook al 2x gegrond, gaat vlot. Op terpentine of waterbasis? Met welk spul ga je het aflakken?
pi_134627776
Die kant van het huis wordt de keukentafel en de keuken gebouwd.

Yes, 2 keer lekker in de grondverf. Niet te zuinig dus geeft een lekkere basis.

Het is Flexa "strak in de lak" grondverf geloof ik, op terpentine basis. Ik heb de was maar een verdieping hoger te drogen gezet met het rekje hahaha. Meuren in de woonkamer _O-
pi_134630083
Terpentine lucht blijft wel even hangen ja :P

Mijn voorkeur neigt naar waterbasis, omdat ik het fijn vind werken en iets met 's avonds nog boven kunnen slapen...

Maar ga je het uiteindelijk aflakken met een specifieke trappenlak of parketlak of ook de aflak van Flexa?
Ik heb gelezen over de trappenlak van Glitsa (Akzo Nobel) en Rambo maar totaal geen ervaring mee.

[ Bericht 1% gewijzigd door JantinaGr op 23-12-2013 23:13:36 ]
pi_134640397
O sorry, vergeten. Aflakken heb ik nog geen idee over. Ligt eraan of ik die loper ga doen. Zo ja, dan fiets ik er misschien gewoon normale Flexa overheen. Zo niet, dan wordt het vloeren of trappen lak, misschien met wat zilverzand erdoor op de treden... Of eens strippie erin.

Nog zat te doen voordat hij erin gaat en dan eerst maar eens stuken enzo.
pi_134646610
Trap schuren, trap schuren, trap schuren... Hou geen arm meer over haha.

Hele uitdaging om een trap van 3,5 meter in je eentje van z'n ruggetje dusdanig te draaien dat je de andere kant kunt schuren en lakken. Wie niet sterk is moet slim zijn...

Als die workmate het maar houdt nu 8)7
pi_134682768
En, heeft ie het gehouden? :P
pi_134684615
Tot op heden wel! Hij staat er nog lekker op uit te harden, lekker ruim zo op z'n kantje.

Ik heb vanmorgen alle drie lasdozen in het plafond netjes gelast. Boven de salontafels moesten 5 fasen gelast worden evenals nul, aarde, twee schakeldraden... Volle bak maar heel netjes gemaakt.

Nu bezig met de trap te slopen. Zit allemaal lekker in elkaar.

M'n neus werkt niet echt mee alleen. Die blijft maar lopen als een versleten kraan.
  woensdag 25 december 2013 @ 14:16:11 #141
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_134685060
Gewoon een papieren zakdoekje in een puntje draaien en die erinstoppen. Ziet er niet uit, wel effectief :p
[_] <- Sign here
  Redactie Frontpage woensdag 25 december 2013 @ 14:49:22 #142
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_134686097
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 14:16 schreef Xiphos het volgende:
Gewoon een papieren zakdoekje in een puntje draaien en die erinstoppen. Ziet er niet uit, wel effectief :p
Waarom denk je dat ze minitampons verkopen :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_134687653
Drup, drup.
pi_134802080
Met de kerst enzo ook nog een beetje lopen klussen, had weinig verplichtingen dus rommelde rustig door.

Een van de klussen vereiste bijna al mijn zagen!

Ja, het trapgat vergroten. Want ja, die nieuwe trap ligt lekker in de 2 lagen grondverf stof te vangen, dus die oude trap eruit, gat groter, balk verplaatsen... hele klus weer!

Uiteindelijk dus de balk eruit, vloer ingekort etc... balk weer terug. Geen kepen, maar balkdragers toegepast.

Hatsee, stuk groter trapgat geworden!

De oude trap na veel moeite ook los staan op het moment. Hele klus ook, om het een beetje schoon te doen. De verdieping eronder wordt druk bewoond dus ja...

En toen was het zaterdag!

Geen mini-tampons of zakdoek puntjes nodig vandaag, dus lekker wat gedaan.

Het eerste doel van vandaag was 100 stucplaatjes kopen bij de nieuwe Hornbach. Het verslag van dit avontuur is hier te lezen.

Resultaat uiteindelijk:

Zoals bij mij echter altijd het geval is, kan je ergens iets op leggen... dan gebeurt dat dus ook.

Projectje oppakken dan maar. Ik irriteer me al een tijdje aan die dradentroep in de hal wat straks een meterkast moet worden. Had een beetje ruzie met mezelf hoe dit te doen. Iets met stuken, multiplex, lekker zo laten...

Toch maar voor een plaatje multiplex gegaan! Ik had nog wat staan, dus hatsee zaag erin. Paar schroeven en in een keer netjes. Toen maar aan de draden begonnen.

Krappe troep allemaal maar ik wil het toch netjes maken.

De groepenkast (ABB HAF met 10 groepen etc.) ligt verzonken in de muur. Dat geeft uiteraard ook weer de nodige uitdaging met buisjes. Ik kies toch voor flex want het kan allemaal te gek ook. Alles kost te veel tijd.

Al met al toch weer een goede stap in de juiste richting.

Tussen de 2 buisklem houders komt een stuk niet-flex PVC dus dat ziet er wel weer netjes uit. Alleen boven en beneden verval ik er gewoon aan. Blijf bezig anders. Ik maak er wel eens een kapje voor zodat het uit het zicht gaat.

Morgen nog maar een draai geven aan het elektra, zodat ik in de hal ook een plafond kan maken. Zo snel ik dat geregeld heb, dan ga ik het laatste restje isoleren....

En dan die stucplaten tegen het plafond fietsen! Daar wil ik eigenlijk wel ff een mannetje voor bij hebben, anders blijf je die trap op en af lopen en die platen halen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Gieliovd op 28-12-2013 21:35:06 ]
pi_134803936
Ik heb echt respect voor je jongen! Je doet dat toch maar mooi allemaal (bijna) in je eentje. Ik zit nu 5 weken in de bende hier en ik ben het flink zat moet ik zeggen. En dan maak ik nog niet eens tijd voor het updaten van mijn klustopic :')
Spoilers!
pi_134805088
Overgang tussen flexbuis en stugge buis zou ik even lijmen met pvc lijm in het vervolg, heb al eens meegemaakt dat je zo een stuk flex de muur uit trekt bij het trekken van draden. Ik dacht dat je de trap naar het souterrain ging vervangen maar het blijkt de trap naar boven te zijn. Je werkt wel uiterst netjes, dat zal zeker terug te zien zijn in het eindresultaat! Ook leuk om het topic door te lezen, keep up the good work ;)
pi_134805858
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 22:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb echt respect voor je jongen! Je doet dat toch maar mooi allemaal (bijna) in je eentje. Ik zit nu 5 weken in de bende hier en ik ben het flink zat moet ik zeggen. En dan maak ik nog niet eens tijd voor het updaten van mijn klustopic :')
Thanks :) Moet zeggen dat de lol er wel een beetje vanaf is met veel dingen. Vandaag beetje spul halen en een beetje klooien met elektra was wel weer leuk!! Dat geeft energie.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 22:22 schreef usernaamvergeten het volgende:
Overgang tussen flexbuis en stugge buis zou ik even lijmen met pvc lijm in het vervolg, heb al eens meegemaakt dat je zo een stuk flex de muur uit trekt bij het trekken van draden. Ik dacht dat je de trap naar het souterrain ging vervangen maar het blijkt de trap naar boven te zijn. Je werkt wel uiterst netjes, dat zal zeker terug te zien zijn in het eindresultaat! Ook leuk om het topic door te lezen, keep up the good work ;)
Check! Ik lijm de overgangen allemaal met hard PVC lijm, heb 2 potten staan. Laatst een beetje te enthousiast geweest en toen kreeg ik die buigveer er bijna niet meer door haha.

Thanks voor je compliment. Ik ben een perfectionist en met de meeste zaken ben ik al 7 stappen vooruitgedacht over hoe het gaat lopen, worden, wat er fout gaat gaan en hoe het eruit gaat zien.

Hartstikke leuk als je brein zo werkt, maar niet goed voor de snelheid met klussen ;)

@ trap: nee, die naar het souterrain blijft lekker zitten, net als die naar zolder. Vooral zolder is vrij smal, maar ik lig er niet wakker van. Wordt de thuiskantoor, PC, opslag, logeer en X ruimte.
pi_134809078
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 22:36 schreef Gieliovd het volgende:
Check! Ik lijm de overgangen allemaal met hard PVC lijm
Had ik eigenlijk al kunnen raden, haha!

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 22:36 schreef Gieliovd het volgende:
@ trap: nee, die naar het souterrain blijft lekker zitten, net als die naar zolder. Vooral zolder is vrij smal, maar ik lig er niet wakker van. Wordt de thuiskantoor, PC, opslag, logeer en X ruimte.
Toch niet goed opgelet, mijn fout.
pi_134809130
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 23:33 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Had ik eigenlijk al kunnen raden, haha!

[..]

Toch niet goed opgelet, mijn fout.
*)

Fout, fout, wel nee! ^O^
  Redactie Frontpage zondag 29 december 2013 @ 08:26:49 #150
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_134817413
Netjes gedaan! En die Hornbach :X