abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 29 december 2013 @ 11:47:53 #151
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_134820224
Zelf had ik er een stukje gewone pvc buis ingevouwen; maar ik begrijp wel waarom je uiteindelijk voor flexibele buis kiest ;). Zolang je alles maar goed vast beugelt of vastzet met spijkerclips dan is er eigenlijk verder ook weinig mis mee.

Ik zou wel eventuele loze leidingen die daar in de meterkast komen te zitten voor eventueel cai, utp e.d. met vaste buis naar beneden maken. Als je er ooit wat in wilt trekken, loop je niet de kans dat de buis los schiet o.i.d.

Mijn respect heb je dat je bijna alles alleen doet ! ^O^
Word trouwens een mooi formaat trapgat !
pi_134824897
Thanks, er volgen zo nog echte Vonkenboer foto's, ben er best trots op :)

Enne, ja die loze leidingen moet ik ook nog wat op verzinnen ja... Goed dat je het zegt. Is nogal een aantal geworden.

3 in de woonkamer, 1 in de keuken, 3-4 utp en cai boven (geheugen...), nog een 3/4 voor zolder thermostaat enzo.. En.. Oei, dat gaat allemaal niet passen man! _O-
Laat die handjes wapperen!
  zondag 29 december 2013 @ 14:02:12 #153
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_134825030
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 13:58 schreef Gieliovd het volgende:
Thanks, er volgen zo nog echte Vonkenboer foto's, ben er best trots op :)
Vonkenboer heeft privileges kennelijk. :P cvboer foto's zijn ook mooi om te zien. :)
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_134825083
Ja, ja, jij komt later aan de beurt als de stuukmaardoor geweest is. Dan komen er leidingen, verdelers, radiatoren verticaal en horizontaal, kranen alles in beeld.

CV pørno ;)
  zondag 29 december 2013 @ 14:05:21 #155
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_134825166
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 14:03 schreef Gieliovd het volgende:
Ja, ja, jij komt later aan de beurt als de stuukmaardoor geweest is. Dan komen er leidingen, verdelers, radiatoren verticaal en horizontaal, kranen alles in beeld.

CV pørno ;)
_O- ^O^
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_134900151
Goed, ik kwam niet toe aan een korte update, dus er is in tussentijd weer wat meer gebeurd.

Dit weekend de elektra bedrading voor de groepenkast meteen maar gefatsoeneerd, ik vond die bossen met draad geen gezicht, dus aan de slag.

Alles netjes strak gebeugeld met die zadel strips van ABB, zodat je ook precies op een gelijke steek uitkomt in de groepenkast buisinvoer zelf. Flex waar het moet, mooi stuk hard PVC en weer flex voor de moeilijke hoek.

Toen netjes alles op lengte (nul 18, fase 19 en aarde 26 cm...) en in de automaten gebracht.

Gelijk nog maar 2 automaten erbij gezet, ik heb er toch nog een stuk of 6 liggen.

Nu heb ik dus 12 groepen erin, waarvan 10 in gebruik.

Gaat best hard met het aantal groepen.. elke verdieping 1, was apart, badkamer apart, 4 in de keuken, etc..

Eindresultaat voor die klus ben ik best trots op en vond het leuk om te doen dus dat scheelt altijd ;)

Nu nog 11 leidingen voor CAI, UTP, loos, thermostaat etc. etc. aanleggen op een of andere manier..

Ik ben gisteren begonnen met het plafond, want ja daar moeten de leidingen toch ook op liggen enzo.

Maar ja, zoals altijd... geen PVC meer, geen hout meer, geen zadelgoten te krijgen bij de GPK voor die pijpen... gedonder.

Morgen die 11 pijpen aanleggen, een stuk multiplex aan de muur jassen en rachelwerk in de hal afmaken... dan kan ik DENK IK isoleren afmaken en beginnen met stucplaten in de woonkamer erop jassen!

Groot probleem voor de stuc fase... ik heb denk ik ruim 3 kuub isolatie "over" straks, 2 kuub puinzakken, 2 kuub hout en afvalhout, materiaal, materieel en als het tegenzit komt mijn resterende inboedel ook binnen en maand deze kant op.

Hoe???!!!
pi_134900854
Ziet er indrukwekkend uit!
Waarom de badkamer een aparte groep?

Ik denk dat je straks een ritje nodig hebt naar de vuilstort? Hopelijk bij jullie wel gratis }:|

Neem je trouwens wel even pauze; zo tussen 31 december en 1 januari? ;)
pi_134901260
Haha, dank je. Badkamer apart, ja dat is er zo bij ingeslopen. Achteraf beetje onzin met die lage vermogens... maar ach joh, klikkertje extra ;)

Stort - inderdaad... maar ik wil het die splinternieuwe auto van me niet aandoen al dat stof. Dus ff karretje regelen...

Pauze! Ik zit er hard over na te denken, als het goed weer is, om naar Noord Frankrijk te rijden donderdag, nachtje daar, en weer een stukje rijden de volgende dag... ff de deur uit. De nieuwe auto ff uitlaten.
  Moderator maandag 30 december 2013 @ 22:53:49 #159
92034 crew  Vonkenboer
pi_134901275
Ey Gieliovd, u bent weer eens goed bezig ! Ziet er verder goed uit man ! :)
Gewoon strak werk, zoals het hoort !

Zelf ben ik niet zo'n ABB fan en werk ik liever met Holec of Hager o.i.d
Maar ABB is zeker geen slecht spul hoor; echt niet !
  maandag 30 december 2013 @ 22:59:35 #160
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_134901669
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 22:53 schreef Gieliovd het volgende:
Haha, dank je. Badkamer apart, ja dat is er zo bij ingeslopen. Achteraf beetje onzin met die lage vermogens... maar ach joh, klikkertje extra ;)

Stort - inderdaad... maar ik wil het die splinternieuwe auto van me niet aandoen al dat stof. Dus ff karretje regelen...

Pauze! Ik zit er hard over na te denken, als het goed weer is, om naar Noord Frankrijk te rijden donderdag, nachtje daar, en weer een stukje rijden de volgende dag... ff de deur uit. De nieuwe auto ff uitlaten.
En wat voor merk heeft u gekocht?
  Moderator maandag 30 december 2013 @ 23:11:32 #161
92034 crew  Vonkenboer
pi_134902551
quote:
10s.gif Op maandag 30 december 2013 22:59 schreef cvboer het volgende:

[..]

En wat voor merk heeft u gekocht?
Ik denk een Peugeot ! :9
Aangezien hij naar Frankrijk wil !
  maandag 30 december 2013 @ 23:12:43 #162
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_134902643
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 23:11 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik denk een Peugeot ! :9
Aangezien hij naar Frankrijk wil !
Nee, geen peugeot. ;) Weet ik zeker.
pi_134903236
Thanks Vonk dat betekent van de enige echte Vonkenboer natuurlijk veel!

@ Merk kast: tja, goed aan kunnen komen. Ik heb geen moeite met ABB. Railtje werkt prima voor me. Maar ook op 't werk Holec, Hager en ABB in handen gehad, tja.. maar ik ben geen elektro man ;)

@ auto: geen Peugeot voor mij! Ooit eens een proefritje gedaan waarbij er zoveel ruimte op de aandrijflijn zat dat ik dat dat er te kleine steekassen in zaten. Dus geen Peugeot. Ik ga voor degelijkheid en zakelijke chique ruimte. Skoda Octavia Combi _O_
  maandag 30 december 2013 @ 23:24:45 #164
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_134903635
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 23:19 schreef Gieliovd het volgende:
Thanks Vonk dat betekent van de enige echte Vonkenboer natuurlijk veel!

@ auto: geen Peugeot voor mij! Ooit eens een proefritje gedaan waarbij er zoveel ruimte op de aandrijflijn zat dat ik dat dat er te kleine steekassen in zaten. Dus geen Peugeot. Ik ga voor degelijkheid en zakelijke chique ruimte. Skoda Octavia Combi _O_
Strakke bak. *)

Ben persoonlijk van deze erg gecharmeerd: De passat model 2013.
pi_134904028
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 23:19 schreef Gieliovd het volgende:
Skoda Octavia Combi _O_
Ah hier ook :P
Over 2 weken een nieuwe... Weer een Octavia Combi :P
pi_134904067
Thanks, elke dag veel plezier van *)

Passat is en blijft een hele sjieke bak, zeker bepaalde modelgangen zoals deze ja.

Maar dat is een andere lease categorie ;)

Ik verdien dan wel heel geld, maar ik krijg niet zo veel >:)

@R2R: top keuze!! Hoop voor je dat je de DSG-7 bak hebt :9~
pi_134904249
Nee ik werk zelf ;)
En ik rijd zoveel km dat een DSG-bak niet meer in mijn leasebudget past -O-
  dinsdag 31 december 2013 @ 00:49:03 #168
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_134908046
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 23:30 schreef Gieliovd het volgende:
Thanks, elke dag veel plezier van *)

Passat is en blijft een hele sjieke bak, zeker bepaalde modelgangen zoals deze ja.

Maar dat is een andere lease categorie ;)

Ik verdien dan wel heel geld, maar ik krijg niet zo veel >:)

@R2R: top keuze!! Hoop voor je dat je de DSG-7 bak hebt :9~
DSG 7 is de beste keuze ooit geweest (in een volkwagen golf 6) Al wel een keer vervangen maar geen spijt!
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  woensdag 1 januari 2014 @ 11:52:24 #169
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_134947626
Mooi project zeg, stiekem even gekeken naar hoe je bezig bent... nice! Zijn er ergens foto's van hoe het moet worden?
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_134948594
Thanks man, jouw foto's hebben we een enorme boost gegeven om het af te maken voor de stucadoor.

Ooooooh, dat wordt geweldig!!!!!

Foto's hoe het wordt... Nee joh, dat zit in m'n hoofd. En sommige dingen weet ik nog niet.

Om wat te noemen... Ik weet nog niet of ik neuten en architraven ga maken. Ik weet nog niet zeker of ik een traploper neem. Ik weet nog niet of ik de muren laat spachtelputzen of dat ik ga rollen. Kleur keuken is nog niet geheel duidelijk. De vloer in de woonkamer... Het is door en door donker hardhout. Ga ik het schuren en lakken? Bleken? White wash? Of toch een andere vloer?

We zien wel. Eerst bouwkundig klaar en dan komen de resterende details vanzelf. Ik kan niet alles tegelijk maken, bedenken, uitzoeken.

Want ja, om antwoord te geven op de vraag wanneer het bij jullie gaat gebeuren... Ik ben alleen ;) En de stukadoor, ik hoop er in februari klaar voor te zijn. Het lijstje is nog vrij kort O~)
  Milf woensdag 1 januari 2014 @ 13:09:00 #171
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_134948776
Ben wel benieuwd hoe de trap straks staat. :)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_134952226
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 12:58 schreef Gieliovd het volgende:
Het is door en door donker hardhout. Ga ik het schuren en lakken? Bleken? White wash? Of toch een andere vloer?
De vloer is waarschijnlijk behandeld met boenwas, nieuw laagje en dan ziet 'ie er weer mooi uit!
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 12:58 schreef Gieliovd het volgende:
Ik weet nog niet of ik neuten en architraven ga maken.
Zou ik doen, past natuurlijk wel bij zo'n oud huis.

Ben stiekum ook wel benieuwd hoe het eruit gaat zien als de boel gestuct is.
pi_134955238
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 15:42 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

De vloer is waarschijnlijk behandeld met boenwas, nieuw laagje en dan ziet 'ie er weer mooi uit!

[..]

Zou ik doen, past natuurlijk wel bij zo'n oud huis.

Ben stiekum ook wel benieuwd hoe het eruit gaat zien als de boel gestuct is.
@ vloer: staat in de lak op het moment. Maar ik wil de vloer eigenlijk lichter hebben. Het is écht donker. Ik wil geen white effect hebben maar gewoon iets lichter donker hout. Ik ga er allemaal blank teak meubelen op zetten dus het mag best wat donkerder blijven, maar toch.

Ik ben echt niet te houden zo benieuwd naar als het gestuct is :D
pi_135078873
Ben je nou nog naar Frankrijk geweest, even er tussenuit? :)
  Moderator zondag 5 januari 2014 @ 10:48:33 #175
92034 crew  Vonkenboer
pi_135095703
Stiekem er even tussenuit gaan doet een hoop voor je energie :)
Wij hebben ook tussendoor wel eens een weekend compleet niet geklust, gewoon omdat je dan vaak een compleet andere blik op zaken krijgt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')