Dat komt omdat die ranglijst net zo dom isquote:Op zondag 13 oktober 2013 11:10 schreef capuchon_jongen het volgende:
Toch gek dat jullie die "domme Belgen" niet voorbij kunnen
Je hebt het er druk mee he?quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:10 schreef capuchon_jongen het volgende:
Toen jullie op 1 stonden paar jaar terug, hoorde ik geen enkele Nederlander klagen hoe dom die ranking wel isquote:Op zondag 13 oktober 2013 11:12 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dat komt omdat die ranglijst net zo dom is
verschrikkelijk drukquote:
Daar trots op zijnquote:Op zondag 13 oktober 2013 11:14 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Toen jullie op 1 stonden paar jaar terug, hoorde ik geen enkele Nederlander klagen hoe dom die ranking wel is
VBL / Nederland na vanavond eerste op de FIFA ranglijstquote:Op zondag 13 oktober 2013 11:14 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Toen jullie op 1 stonden paar jaar terug, hoorde ik geen enkele Nederlander klagen hoe dom die ranking wel is
Ja, vreemd inderdaad. Zegt genoeg over de betrouwbaarheid van het systeem.quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:32 schreef MisterClockOnTwelve het volgende:
Zwitserland staat 14e en kan nog gevaar opleveren??
Bij winst tegen Wales staat België minstens 4de !quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:45 schreef polderturk het volgende:
Het is toch te idioot voor woorden dat Belgie 6e staat.
Lees even terug, is net uitgelegdquote:Op zondag 13 oktober 2013 11:57 schreef Cavaliers het volgende:
België 1000 jaar niet op een eindtoernooi gezien en toch zesde staan.... Hoe dan?
Dit inderdaad. Het is nou ook niet zo dat de geplaatste status Nederland altijd een even gemakkelijke loting heeft opgeleverd. Het is eerder een statussymbool /goed voor het ego dan dat het daadwerkelijk wat uitmaakt.quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:43 schreef Pedroso het volgende:
Landen als Zwitserland en vooral Belgie hebben vooral dit jaar gepresteerd en aangezien ze voorgaande jaren dat niet deden is de stijging verklaard. Vanaf volgend jaar zullen ze wel weer zakken aangezien ze dan punten te verdedigen hebben. Vreemd dat de WK loting dus gebaseerd is op de huidige stand.
Aan de andere kant vind ik het verder prima om als 2e land in een poule te zitten als je bv Belgie of Zwitserland als 1e land er bij hebt.
Precies.. het maakt me niet zoveel uit of we geplaatst zijn of niet. Aangezien Zwitserland wel zal winnen van Slovenië zal het toch wel niet gaan lukken. Ach, poulewedstrijd tegen 1 sterke tegenstander is ook wel weer leuk.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:02 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Het is nou ook niet zo dat de geplaatste status Nederland altijd een even gemakkelijke loting heeft opgeleverd. Het is eerder een statussymbool /goed voor het ego dan dat het daadwerkelijk wat uitmaakt.
Mja, dat ligt ook aan het toernooi. Op de afgelopen twee EK's was het eerder ongunstig op groepshoofd te zijn, want daardoor kwam je in Pot A terecht met de organiserende landen. En je kunt toch beter Zwitserland, Oostenrijk, Polen of Oekraine treffen, dan landen uit Pot 2 zoals Duitsland, Portugal, Frankrijk.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:02 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Het is nou ook niet zo dat de geplaatste status Nederland altijd een even gemakkelijke loting heeft opgeleverd. Het is eerder een statussymbool /goed voor het ego dan dat het daadwerkelijk wat uitmaakt.
Allez maateke zijt niet zo zot voila zegquote:Op zondag 13 oktober 2013 11:10 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ook kom je dat land dan ook niet meer tegen tot aan de finale (mocht je de 1e ronde overleven).quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:27 schreef Pleun2011 het volgende:
Stel dat je geen groepshoofd wordt, dan kan je Brazilië, Argentinië, Spanje, Duitsland, Italië of België treffen.. leuk toch? Geen van die landen zal blij zijn om tegen Nederland te spelen.
Als geplaatst land mag je de wedstrijden in dezelfde stad spelen. Althans, meestal. Dat is ook een voordeel.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:02 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Dat is wel een voordeel ja, zeker als je naar Manaus moet.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Als geplaatst land mag je de wedstrijden in dezelfde stad spelen. Althans, meestal. Dat is ook een voordeel.
Dat is 3 uurtjes vliegen...met de bus van Groningen naar Kerkrade duurt bijvoorbeeld langer. Verder lijkt het me sterk dat je in de poulefase in Manaus en in Rio speelt.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:01 schreef Pedroso het volgende:
Afstand tussen Rio de Janeiro en Manaus is bv bijna 3.000 km (rechte lijn door de lucht). En dat is niet eens de grootste onderlinge afstand tussen de speelsteden.
Afstanden zijn sowieso flink in Brazilie,
Nee, dat is niet zo. Alle 4 de landen uit de poules spelen in 3 verschillende steden.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Als geplaatst land mag je de wedstrijden in dezelfde stad spelen. Althans, meestal. Dat is ook een voordeel.
Manaus ligt wel een eind uit de richting hoor, volgens mij ook in een heel andere tijdszone. Klimaat is er sowieso anders dan de overige steden.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:06 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat is 3 uurtjes vliegen...met de bus van Groningen naar Kerkrade duurt bijvoorbeeld langer. Verder lijkt het me sterk dat je in de poulefase in Manaus en in Rio speelt.
Rio - Manaus is geloof ik 1 uur tijdsverschil, dat valt dus goed mee. Maargoed, het klimaat (Meer dan dertig graden en super vochtig) is wel een groot nadeel. Wat dat betreft kunnen we beter in Porto Alegre of Curitiba zitten. Zeker omdat we in de breedte zeer kwetsbaar zijn en je daar makkelijker herstelt.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:08 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Manaus ligt wel een eind uit de richting hoor, volgens mij ook in een heel andere tijdszone. Klimaat is er sowieso anders dan de overige steden.
Lijkt me stug.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:22 schreef iPat het volgende:
Als ik het zo zie willen we alleen Spanje, Duitsland en Brazilië niet tegenkomen. De rest kunnen we op zich wel aan. Straks zit je als groepshoofd in een poule met Portugal, Frankrijk en Japan oid.
Leer eerst Vlaams voor je het probeert.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:30 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Allez maateke zijt niet zo zot voila zeg
Das ne straffe opmerking van u met uwen bakkes.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:34 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Leer eerst Vlaams voor je het probeert.
Maar allez jonguh, gij zijt wel een slimmenquote:Op zondag 13 oktober 2013 13:35 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Das ne straffe opmerking van u met uwen bakkes.
Dat heet zo in het buitenland omdat niemand Oranje wil loten.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:29 schreef BasEnAad het volgende:
Het maakt geen donder uit of je groepshoofd bent, NL komt toch in de 'poule des doods'
Of Frankrijk en Portugal zich überhaupt plaatsen is maar zeer de vraag.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:22 schreef iPat het volgende:
Als ik het zo zie willen we alleen Spanje, Duitsland en Brazilië niet tegenkomen. De rest kunnen we op zich wel aan. Straks zit je als groepshoofd in een poule met Portugal, Frankrijk en Japan oid.
Dat komt denk ik doordat er ook telkens resultaten weg vallen van 4 jaar geleden.. Voor de laatste ranking is voor Nederland bijvoorbeeld de 0-1 overwinning op Schotland weggevallen van 2009. Als je dan wint van een of ander flutlandje schiet je daar dus weinig mee op..quote:Op zondag 13 oktober 2013 14:55 schreef -Sisyphus- het volgende:
Degene die het algoritme voor de FIFA-ranking heeft verzonnen zou een niet onaanzienlijke portie semi-draaglijk leed ten deel moeten vallen. Wat een ellende is dat zeg. Om maar eens een voorbeeld te noemen: Rusland stond voor de wedstrijd tegen Luxemburg op 968 punten. Ze wonnen 4-0, maar staan nu virtueel op 886 punten. Spelen tegen Luxemburg kost Rusland dus zelfs bij winst een bak punten.
Helemaal juist. Dat verklaart een hoop.quote:Op zondag 13 oktober 2013 15:43 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat komt denk ik doordat er ook telkens resultaten weg vallen van 4 jaar geleden.. Voor de laatste ranking is voor Nederland bijvoorbeeld de 0-1 overwinning op Schotland weggevallen van 2009. Als je dan wint van een of ander flutlandje schiet je daar dus weinig mee op..
Zijn ze niet. Zitten gewoon in een kwalificatiepoule. De laatste met Frankrijk.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:54 schreef opreis het volgende:
Is toch ook belachelijk dat Spanje als wereld kampioen niet al automatisch geplaatst is?
Lezen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 17:11 schreef zlakto het volgende:
[..]
Zijn ze niet. Zitten gewoon in een kwalificatiepoule. De laatste met Frankrijk.
Ik zou er juist wel voor zijn de wereldkampioen altijd toe te laten. Kan hij zijn titel verdedigen, is leuk voor het toernooi. Los daarvan is natuurlijk niet reëel in deze tijd dat de wereldkampioen zich niet kwalificeert.
dat zeg ik toch?quote:Op zondag 13 oktober 2013 17:11 schreef zlakto het volgende:
[..]
Ik zou er juist wel voor zijn de wereldkampioen altijd toe te laten. Kan hij zijn titel verdedigen, is leuk voor het toernooi. Los daarvan is natuurlijk niet reëel in deze tijd dat de wereldkampioen zich niet kwalificeert.
Tenzij er nog een Europees land in Pot 3 wordt geplaatst.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:35 schreef ThijsTH het volgende:
Ok dat scheelt. Je kan dus iig niet bijv bij Duitsland/Spanje EN Portugal/Frankrijk komen.
Sowieso 2 relatief makkelijke tegenstanders dus.
Ken je Pol Pot ?quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:43 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Tenzij er nog een Europees land in Pot 3 wordt geplaatst.
Eén Pot nat.quote:
Hou er een pol over.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:14 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
[..]
Bedankt voor deze bijdrage.
Nou ja, op dit moment is een land als Mexico of Zuid-Korea volgens mij een stuk gevaarlijker dan Portugal (als die zich überhaupt weten te plaatsen).quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:35 schreef ThijsTH het volgende:
Ok dat scheelt. Je kan dus iig niet bijv bij Duitsland/Spanje EN Portugal/Frankrijk komen.
Sowieso 2 relatief makkelijke tegenstanders dus.
Klopt, ik blijf het vreemd vinden dat het gastland wel automatisch geplaatst is en de wereldkampioen niet. Sportief gezien heeft de wereldkampioen een prestatie geleverd van wereldformaat terwijl het gastland het WK krijgt toebedeeld. Straks zijn landen als Rusland en Qatar ook automatisch geplaatst, slaat nergens op.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:54 schreef opreis het volgende:
Is toch ook belachelijk dat Spanje als wereld kampioen niet al automatisch geplaatst is?
Ik snap je punt over de wereldkampioen maar het gastland móet natuurlijk geplaatst zijn. Er gaan miljoenen zitten in de organisatie van een groot toernooi en het minste wat je er voor terug krijgt is wel het recht om mee te doen. Vooral ook omdat er nergens zo veel tickets als in het gastland verkocht worden.quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:25 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Klopt, ik blijf het vreemd vinden dat het gastland wel automatisch geplaatst is en de wereldkampioen niet. Sportief gezien heeft de wereldkampioen een prestatie geleverd van wereldformaat terwijl het gastland het WK krijgt toebedeeld. Straks zijn landen als Rusland en Qatar ook automatisch geplaatst, slaat nergens op.
Grote onzin, die miljoenen die er in gaat zitten heeft te maken met het land. Niet met de nationale ploeg. De nationale ploeg spendeert geen cent aan de hele organisatie. Bovendien wordt er ook geld verdient op zo een toernooi, vooral door de bevolking. Denk maar aan volgeboekte hotels, restaurants/café die 500% omzet draaien en het openbaar vervoer stelsel dat flink geld vangt.quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik snap je punt over de wereldkampioen maar het gastland móet natuurlijk geplaatst zijn. Er gaan miljoenen zitten in de organisatie van een groot toernooi en het minste wat je er voor terug krijgt is wel het recht om mee te doen. Vooral ook omdat er nergens zo veel tickets als in het gastland verkocht worden.
Ik zeg niet dat er geen winst gemaakt wordt, ik zeg dat er miljoenen in gaan zitten. Er is gewoon een gigantische investering nodig. En dat de nationale ploeg daar niets mee te maken heeft is onzin aangezien de voetbalbonden een grote rol spelen in het aantrekken van een toernooi en ze meestal direct onder de Minister van Sport staan.quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:29 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Grote onzin, die miljoenen die er in gaat zitten heeft te maken met het land. Niet met de nationale ploeg. De nationale ploeg spendeert geen cent aan de hele organisatie. Bovendien wordt er ook geld verdient op zo een toernooi, vooral door de bevolking. Denk maar aan volgeboekte hotels, restaurants/café die 500% omzet draaien en het openbaar vervoer stelsel dat flink geld vangt.
Dan heb ik het nog niets eens over de winkeltjes van de plaatselijk bevolking die ook lekker verkopen, souvenirs etc.
Geef toe dat dit nergens opslaat. het systeem van 2 europese teams per poule moet worden afgeschaft vind ik.... of er nu 4 europese teams in 1 poule terecht komen of niet is dan ''pech''..quote:Op zondag 13 oktober 2013 18:53 schreef Fred_B het volgende:
Als er een vergelijkbare potindeling wordt gebruikt als op de voorgaande 2 WK's, zou je iets in de richting van deze indeling krijgen (uiteraard afhankelijk van wie er zich precies plaatst):
Pot 1:
1. Argentinië
2. Brazilië
3. Colombia
4. Uruquay
5. België
6. Duitsland
7. Italië
8. Spanje
Pot 2:
1. Australië
2. Costa Rica
3. Honduras
4. Japan
5. Iran
6. Mexico
7. Verenigde Staten
8. Zuid Korea
Pot 3:
1. Chili
2. Ecuador
3. Algerije
4. Ghana
5. Ivoorkust
6. Kameroen
7. Nigeria
Pot 4:
1. Bosnië
2. Engeland
3. Frankrijk
4. Nederland
5. Oekraïne
6. Portugal
7. Rusland
8. Zweden
9. Zwitserland
In Pot 4 zit nu een land teveel. Dat probleem zou zichzelf oplossen als Uruquay nog wordt ingehaald door Nederland of Zwitserland. Anders zou er een speciale pot moeten zijn voor 1 land uit Pot 4, dat dan aan een Zuid-Amerikaans groepshoofd zou worden gekoppeld (dit werd in 2006 ook zo gedaan met Servië).
Nou ja, je kunt natuurlijk grappen maken over België of Zwitserland maar op basis van de afgelopen vier jaar horen ze beiden bij de top tien van de wereld. Alleen omdat Frankrijk toevallig een betere voetbalnaam heeft wil dat niet zeggen dat ze beter kunnen voetballen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:47 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Geef toe dat dit nergens opslaat. het systeem van 2 europese teams per poule moet worden afgeschaft vind ik.... of er nu 4 europese teams in 1 poule terecht komen of niet is dan ''pech''..
Met dit systeem kan je dit als poule krijgen
België
Honduras
Algerije
Zwitserland
Het organiseren van een groot toernooi kost juist geld ipv dat het opleverd. Er zitten een hoop eisen aan vast, stadions moeten ver/gebouwd worden, er moeten voldoende hotels zijn, etc.quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:29 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Grote onzin, die miljoenen die er in gaat zitten heeft te maken met het land. Niet met de nationale ploeg. De nationale ploeg spendeert geen cent aan de hele organisatie. Bovendien wordt er ook geld verdient op zo een toernooi, vooral door de bevolking. Denk maar aan volgeboekte hotels, restaurants/café die 500% omzet draaien en het openbaar vervoer stelsel dat flink geld vangt.
Dan heb ik het nog niets eens over de winkeltjes van de plaatselijk bevolking die ook lekker verkopen, souvenirs etc.
Dus om de bevolking tevreden te stellen moet je maar het gastland automatisch laten kwalificerenquote:Op zondag 13 oktober 2013 22:33 schreef opreis het volgende:
[..]
Het organiseren van een groot toernooi kost juist geld ipv dat het opleverd. Er zitten een hoop eisen aan vast, stadions moeten ver/gebouwd worden, er moeten voldoende hotels zijn, etc.
De braziliaanse bevolking is masaal de straat op gegaan om te protesteren dat er geld ging naar de spelen/wk terwijl een groot deel van de bevolking in armoede leeft.
Jij denkt echt dat, bijvoorbeeld, de Zuid-Afrikaanse voetbalbond akkoord was gegaan met het organiseren van een WK in de volledige wetenschap dat de kans op kwalificatie bijzonder klein is?quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:43 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dus om de bevolking tevreden te stellen moet je maar het gastland automatisch laten kwalificeren![]()
Misschien moeten we kijken welke landen beschikbaar zijn voor gastland die akkoord gaan met de regel dat ze niet automatisch gekwalificeerd zijn. Er zullen er genoeg overblijven
Prima toch, dan blijven alleen landen over die het waard zijn om een WK te organiseren.quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat, bijvoorbeeld, de Zuid-Afrikaanse voetbalbond akkoord was gegaan met het organiseren van een WK in de volledige wetenschap dat de kans op kwalificatie bijzonder klein is?
No way jose.
Zou eerder zoeken naar een gastland waar de bevolking niet hoeft te bloeden ten kosten van een prestigieus feestje waar de fifa al het geld int.quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:43 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dus om de bevolking tevreden te stellen moet je maar het gastland automatisch laten kwalificeren![]()
Misschien moeten we kijken welke landen beschikbaar zijn voor gastland die akkoord gaan met de regel dat ze niet automatisch gekwalificeerd zijn. Er zullen er genoeg overblijven
Dat is de verantwoordelijkheid van het land zelf. Die moeten zich niet kandidaat stellen als ze dat soort taferelen niet willen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:45 schreef opreis het volgende:
[..]
Zou eerder zoeken naar een gastland waar de bevolking niet hoeft te bloeden ten kosten van een prestigieus feestje waar de fifa al het geld int.
Het is niet 'het land zelf' die daar voor kiest maar vaak de elite van een land. Die hebben schijt als de zij een leuk feestje met bobo's en topsporters kunnen organiseren ten kosten van hun bevolking. Het is nog al raar dat de fifa optreed tegen racisme maar andere human rights zaken compleet negeert zodra.quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat is de verantwoordelijkheid van het land zelf. Die moeten zich niet kandidaat stellen als ze dat soort taferelen niet willen.
Dit is sarcasme?quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou ja, je kunt natuurlijk grappen maken over België of Zwitserland maar op basis van de afgelopen vier jaar horen ze beiden bij de top tien van de wereld. Alleen omdat Frankrijk toevallig een betere voetbalnaam heeft wil dat niet zeggen dat ze beter kunnen voetballen.
Nee. Altijd maar dat gezeur op landen die het al jaren prima doen terwijl een team als Portugal nog steeds 'gevaarlijk' is terwijl die waarschijnlijk het WK helemaal niet gaan halen.quote:
Het ene land heeft zich niet geplaatst voor beide laatste toernooien en de ander heeft zich geplaatst voor één van de beide toernooien en is de eerste ronde niet voorbij gekomen..quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee. Altijd maar dat gezeur op landen die het al jaren prima doen terwijl een team als Portugal nog steeds 'gevaarlijk' is terwijl die waarschijnlijk het WK helemaal niet gaan halen.
Alleen op basis van de ranglijst natuurlijk. Onzinnige vraag. Hoe moet ik nou zeggen of Zwitserland top 10 is zonder ranglijst?quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:54 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Het ene land heeft zich niet geplaatst voor beide laatste toernooien en de ander heeft zich geplaatst voor één van de beide toernooien en is de eerste ronde niet voorbij gekomen..
Op welke manier behoren ze tot de top 10, behalve de bizarre puntentelling van de ranglijst?
Portugal heeft op de een of andere manier altijd lastig in kwalificaties, maar op het toernooi staan ze er gewoon.quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee. Altijd maar dat gezeur op landen die het al jaren prima doen terwijl een team als Portugal nog steeds 'gevaarlijk' is terwijl die waarschijnlijk het WK helemaal niet gaan halen.
Omdat het wat mij betreft in het internationale voetbal gaat om de toernooien en niet om de kwalificatiewedstrijden, en de landen die jij noemt hebben de helft van de keren het toernooi überhaupt niet gehaald.quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Alleen op basis van de ranglijst natuurlijk. Onzinnige vraag. Hoe moet ik nou zeggen of Zwitserland top 10 is zonder ranglijst?Ik weet alleen dat ze over de afgelopen jaar veel meer punten hebben verzameld dan landen als Frankrijk.
Waarom vind je de puntentelling bizar, eigenlijk?
Ze mogen handjes dichtknijpen voordat ze Frankrijk, Zweden of Oekraine loten in de play offs.quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:58 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Portugal heeft op de een of andere manier altijd lastig in kwalificaties, maar op het toernooi staan ze er gewoon.
De FIFA ranking gaat dan ook over prestaties ih heden, niet het verleden. Wat niet wil zeggen dat ik het soms ook best wel raar vind allemaal.quote:Op zondag 13 oktober 2013 14:19 schreef TLC het volgende:
Ik vind het ook maar raar dat landen als Belgie groepshoofd op het WK zijn, zelfs Zwitserland kan groepshoofd worden. Dat was bij vorige WK's nooit het geval dat zulke landen die in het verleden nooit wat hadden gepresteerd op een WK groepshoofd konden worden. Landen als Italie en Nederland kunnen nu buiten de boot vallen ondanks een veel grotere prestatielijst.
Komt doordat ze altijd een ploeg hebben die liever op de counter speelt dan het spel wil maken.. alleen tref je in de kwalificatie alleen maar ploegen die het spel niet maken en daar voetballen ze niet graag tegen (Rusland bijv.)quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:58 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Portugal heeft op de een of andere manier altijd lastig in kwalificaties, maar op het toernooi staan ze er gewoon.
quote:Op zondag 13 oktober 2013 17:11 schreef zlakto het volgende:
[..]
Not sure if trolling.. Bij dit systeem tellen de laatste 4 jaar namelijk, alleen telt het laatste jaar het zwaarst etc. Verder tellen eindtoernooien zwaarder dan kwalificatie en die tellen weer zwaarder dan oefenwedstrijden. Hell, zelfs de regio's (UEFA, Concacaf etc.) hebben een gewicht, net als de positie op de ranglijst.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:17 schreef Tja..1986 het volgende:
Het zou beter zijn een systeem te maken waarbij de laatste 4 jaar tellen. Dit is gewoon een kwestie van een paar slimme oefenwedstrijden en je knalt omhoog.
Ah.. Het komt natuurlijk door het EK dat we gezakt zijn. Dan nog snap ik niet dat Belgie hoger staat. Immers zij waren niet eens op het EK en het WK waar wij de finale haalden. Die lijst klopt gewoon van geen kant als je naar de prestaties van de laatste 4 jaar kijkt. Dus iets klopt er niet.quote:Op maandag 14 oktober 2013 09:24 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Not sure if trolling.. Bij dit systeem tellen de laatste 4 jaar namelijk, alleen telt het laatste jaar het zwaarst etc. Verder tellen eindtoernooien zwaarder dan kwalificatie en die tellen weer zwaarder dan oefenwedstrijden. Hell, zelfs de regio's (UEFA, Concacaf etc.) hebben een gewicht, net als de positie op de ranglijst.
Nederland heeft in de laatste twee jaar veel meer verloren (o.a. een friendly tegen Belgie).quote:Op maandag 14 oktober 2013 09:54 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ah.. Het komt natuurlijk door het EK dat we gezakt zijn. Dan nog snap ik niet dat Belgie hoger staat. Immers zij waren niet eens op het EK en het WK waar wij de finale haalden. Die lijst klopt gewoon van geen kant als je naar de prestaties van de laatste 4 jaar kijkt. Dus iets klopt er niet.
Echter heeft belgie zich niet geplaatst voor het laaste EK en WK. Dat is wel wat belangrijker dan die paar oefenpotjes.quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:08 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nederland heeft in de laatste twee jaar veel meer verloren (o.a. een friendly tegen Belgie).
Dat is misschien wel waar ja.quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:01 schreef Merkie het volgende:
Er wordt altijd gezeurd op die ranglijst, maar ik denk dat het erg lastig om een ranglijst te ontwikkelen die beter is hoor.
En dan maar te bedenken dat België 71ste stond in juni 2007 en Nederland de eerste in september 2011.quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:09 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Echter heeft belgie zich niet geplaatst voor het laaste EK en WK. Dat is wel wat belangrijker dan die paar oefenpotjes.
Die pot tegen Belgie is ook de laatste die we hebben verloren zie ik. Daarna gelijk tegen o.a. Duitsland, Italie en Portugal. Lijkt mij ook niet heel slecht. 2 landen uit de top 4.quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:15 schreef zarGon het volgende:
[..]
En dan maar te bedenken dat België 71ste stond in juni 2007 en Nederland de eerste in september 2011..
Drie wedstrijden daarvoor gezien? Ben je EK 2012 vergeten?quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:16 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Die pot tegen Belgie is ook de laatste die we hebben verloren zie ik. Daarna gelijk tegen o.a. Duitsland, Italie en Portugal. Lijkt mij ook niet heel slecht. 2 landen uit de top 4.
Ja, op een EK waar belgie dus niet eens was. Maar blijkbaar levert dat minder puntverlies op dan 3x verliezen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:21 schreef zarGon het volgende:
[..]
Drie wedstrijden daarvoor gezien? Ben je EK 2012 vergeten?
9 juni 2012 - 1-0 verloren van Denemarken (EK 2012)
13 juni 2013 - 2-1 verloren van Duitsland (EK 2012)
17 juni 2012 - 2-1 verloren van Portugal (EK 2012)
15 augustus 2012 - 4-2 verloren van België (Friendly)
Dit ja:quote:Op maandag 14 oktober 2013 09:10 schreef GGMM het volgende:
Bespottelijk dat België en Columbia () boven ons staan natuurlijk.
Wat los staat van het feit dat België beter is dan wij momenteel, we hebben beide één keer gelijkgespeeld in de kwalitficatie, dus het zou gewoon niet moeten kunnen. België kan zelfs Duitsland nog voorbij.
Hoe heeft België het daar gedaan?quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:21 schreef zarGon het volgende:
[..]
Drie wedstrijden daarvoor gezien? Ben je EK 2012 vergeten?
Oefenen tegen landen als Slowakije en Roemenië en nog verliezen ookquote:Op maandag 14 oktober 2013 10:38 schreef indiaantje89 het volgende:
België
België 2 - 2 Montengro = gelijk (vriendschappelijk)
Engeland 1 - 0 België = verlies (vriendschappelijk)
België 4 - 2 Nederland = winst (vriendschappelijk)
Wales 0 - 2 België = winst (WK Kwalificatie)
België 1 - 1 Kroatië = gelijk (WK kwalificatie)
Servië 0 - 3 België = winst (WK kwalificatie)
België 2 - 0 Schotland = winst (WK kwalificatie)
Roemenië 2 - 1 België = verlies (vriendschappelijk)
België 2 - 1 Slowakije = winst (vriendschappelijk)
Macedonië 0 - 2 België = winst (WK kwalificatie)
België 1 - 0 Macedonië = winst (WK kwalificatie)
VS 2 - 4 België = winst (vriendschappelijk)
België 2 - 1 Servië = winst (WK kwalificatie)
België 0 - 0 Frankrijk = gelijk (vriendschappelijk)
Schotland 0 - 2 België = winst (WK kwalificatie)
Kroatië - 1 - 2 België = winst (WK kwalificatie)
Ik was je voorquote:Op maandag 14 oktober 2013 10:50 schreef Vasion het volgende:
[..]
Oefenen tegen landen als Slowakije en Roemenië en nog verliezen ook
Ja, makkelijk dat je stijgt. als die Belgen zouden oefenen tegen Duitsland, Portugal en Italië..
Sommige Nederlanders blijven maar zeuren over belgie. Nu belgie zich opnieuw kwalificeert voor een WK, zonder verlies, zeuren ze over een experimenteel oefenpotje tegen Roemenië.quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:50 schreef Vasion het volgende:
[..]
Nee, die Belgjes lopen blij te doen dat ze oranje hebben gepasseerd op de ranglijst, terwijl ze niet hebben geoefend op het niveau van landen die die plek waardig zijn. Iets dat wij wel doen en daardoor punten hebben laten liggen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:03 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Sommige Nederlanders blijven maar zeuren over belgie. Nu belgie zich opnieuw kwalificeert voor een WK, zonder verlies, zeuren ze over een experimenteel oefenpotje tegen Roemenië.
quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:22 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ja, op een EK waar belgie dus niet eens was. Maar blijkbaar levert dat minder puntverlies op dan 3x verliezen.
Als je niet meedoet, ga je hoogstens achteruit omdat men je inhaalt (aantal punten hetzelfde).quote:
En dan nog 13x meer gescoord hebben en 2 doelpunten minder tegenquote:Op maandag 14 oktober 2013 11:06 schreef Vasion het volgende:
[..]
Nee, die Belgjes lopen blij te doen dat ze oranje hebben gepasseerd op de ranglijst, terwijl ze niet hebben geoefend op het niveau van landen die die plek waardig zijn. Iets dat wij wel doen en daardoor punten hebben laten liggen.
Waar komt dat 'Turkijke' vandaan?quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:08 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
En dan nog 13x meer gescoord hebben en 2 doelpunten minder tegen.
Nja snap niet heel veel van die FIFA ranking. Maar als je de teams tegen over elkaar zet begrijp ik het grote "gat" tussen de Belgen en de Nederlanders niet.
Kan me niet voorstellen dat Slovenië, Wales, Macedonië nou veel hoger staan dan Roemenië, Hongarije en Turkijke.
Dat snap ik wel, het is niet zo zeer dat ik niet snap hoe het in elkaar zit, ik vind de manier waarop het in elkaar steekt gewoon debiel.quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:08 schreef zarGon het volgende:
[..]
[..]
Als je niet meedoet, ga je hoogstens achteruit omdat men je inhaalt (aantal punten hetzelfde).
Als je wel meedoet en verliest, ga je hard achteruit omdat je punten verliest.
Denk ik dan eh.. Weet het niet zeker.
1 2 3 4 5 6 7 | POINTS IN THE PAST 4 YEARS AVERAGE WEIGHT AVG. WEIGHT 2010 963.14 20% 192.63 2011 727.05 30% 218.12 2012 329.29 50% 164.64 2013 482.9 100% 482.9 TOTAL 1058 |
1 2 3 4 5 6 7 | POINTS IN THE PAST 4 YEARS AVERAGE WEIGHT AVG. WEIGHT 2010 315.58 20% 63.12 2011 468.5 30% 140.55 2012 367.7 50% 183.85 2013 771.97 100% 771.97 TOTAL 1159 |
http://www.fifa.com/worldranking/rankingtable/index.html.quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:11 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, het is niet zo zeer dat ik niet snap hoe het in elkaar zit, ik vind de manier waarop het in elkaar steekt gewoon debiel.
Maar ergens stom dat doelpunten niet gelden. Een 8-1 overwinning op Hongarije hoort natuurlijk meer punten op te leveren dan een nipte 1-0 overwinning op Macedonië.quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:15 schreef zarGon het volgende:
[..]
http://www.fifa.com/worldranking/rankingtable/index.html.
Links het land selecteren. Onder het zwarte-knopje (rechtsboven) staat de uitleg.
Winst is winst, drie punten is drie punten. Doelpunten tellen is mierenneuken.quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:26 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Maar ergens stom dat doelpunten niet gelden. Een 8-1 overwinning op Hongarije hoort natuurlijk meer punten op te leveren dan een nipte 1-0 overwinning op Macedonië.
Dit dus. Doelsaldo's beginnen meetellen, kom op zeg ...quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:37 schreef zarGon het volgende:
[..]
Winst is winst, drie punten is drie punten. Doelpunten tellen is mierenneuken.
Oefenen tegen Landen zoals Nederland en nog winnen ookquote:Op maandag 14 oktober 2013 10:50 schreef Vasion het volgende:
[..]
Ja, makkelijk dat je stijgt. als die Belgen zouden oefenen tegen Duitsland, Portugal en Italië..
Niet echt, hoe kan het zo zijn dat een team die veel meer scoort en minder doelpunten tegen krijgt. Ver achter een team staat die minder scoort, en meer doelpunten tegen heeft gehad. En niet meer wedstrijden heeft gewonnen of verloren? Is toch bizar. En ga je wedstrijden tellen dan heeft Nederland nog meer punten:quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:37 schreef zarGon het volgende:
[..]
Winst is winst, drie punten is drie punten. Doelpunten tellen is mierenneuken.
In jouw geval toch erg makkelijk?quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:45 schreef capuchon_jongen het volgende:
capuchon_jongen denkt na over een systeem
Omdat het niet alleen maar gaat om winnen, maar ook om van wie je wint. Zo won België van Kroatië en stijgen ze daardoor van 1159 naar 1214. Nederland won van Hongarije en stijgt van 1058 naar 1079.quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:50 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Niet echt, hoe kan het zo zijn dat een team die veel meer scoort en minder doelpunten tegen krijgt. Ver achter een team staat die minder scoort, en meer doelpunten tegen heeft gehad. En niet meer wedstrijden heeft gewonnen of verloren? Is toch bizar. En ga je wedstrijden tellen dan heeft Nederland nog meer punten:
quote:Op maandag 14 oktober 2013 12:06 schreef zarGon het volgende:
Omdat het niet alleen maar gaat om winnen, maar ook om van wie je wint.
Je spreekt je zelf tegen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:37 schreef zarGon het volgende:
Winst is winst, drie punten is drie punten
Dat doe ik niet. Wat ik zeg sluit de ander niet uit. Verder sloeg mijn reactie op het tellen van de doelpunten.quote:Op maandag 14 oktober 2013 12:16 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
[..]
Je spreekt je zelf tegen.
NL in 2013:quote:Maar de resultaten van de Belgen vind ik in geen enkel opzicht beter dan die van de Nederlanders. Daarom begrijp ik de grote inhaalrace + voorsprong in punten niet.
En ik weet dat de FIFA regulering op ranking werkt. Maar op Kroatië na heeft België natuurlijk ook geen zware poule.
Typisch Belgisch. Achteraf een mes in iemand zijn rug steken. Belgen zijn het meest achterbakse volk wat ik ken. Heb er helaas veel mee moeten werken, maar eerlijk zijn en iets recht in je gezicht zeggen durven ze niet.quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:10 schreef capuchon_jongen het volgende:
Zwitserland is gewoon gelijkwaardig aan Nederland joh. Worden enorm onderschat.quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:43 schreef Pedroso het volgende:
Landen als Zwitserland en vooral Belgie hebben vooral dit jaar gepresteerd en aangezien ze voorgaande jaren dat niet deden is de stijging verklaard. Vanaf volgend jaar zullen ze wel weer zakken aangezien ze dan punten te verdedigen hebben. Vreemd dat de WK loting dus gebaseerd is op de huidige stand.
Aan de andere kant vind ik het verder prima om als 2e land in een poule te zitten als je bv Belgie of Zwitserland als 1e land er bij hebt.
Maar de Belgen hebben dus verloren van Roemenië (31ste). En Engeland (17e) en een gelijk tegen Kroatië (nummer 10 van de wereld) en Frankrijk (nummer 25 van de wereld).quote:Op maandag 14 oktober 2013 12:31 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat doe ik niet. Wat ik zeg sluit de ander niet uit. Verder sloeg mijn reactie op het tellen van de doelpunten.
Op de website van FIFA staat verder ook de formule van de berekening.
[..]
NL in 2013:
Nederland 1 - 1 Italië [4de]
Nederland 3 - 0 Estland [88ste]
Nederland 4 - 0 Roemenië [31ste]
Indonesië 0 - 3 Nederland [170ste]
China 0 - 2 Nederland [99ste]
Portugal 1 - 1 Nederland [11ste]
Estland 2 - 2 Nederland [88ste]
Andorra 0 - 2 Nederland [200ste]
Nederland 8 - 1 Hongarije [30ste]
BE in 2013:
België 2 - 1 Slowakije [60ste]
Macedonië 0 - 2 België [75ste]
België 1 - 0 Macedonië [75ste]
VS 2 - 4 België [13de]
België 2 - 1 Servië [43ste]
België 0 - 0 Frankrijk [25ste]
Schotland 0 - 2 België [63ste]
Kroatië - 1 - 2 België [10de]
België heeft gewonnen van twee sterke tegenstanders. Verder heeft Nederland gelijkgespeeld met een zwakke tegenstander (en Nederland heeft vaker gelijkgespeeld (3 vs. 1)). En zo te zien had België over het algemeen genomen ook de sterkere tegenstanders.
Ik welquote:Op maandag 14 oktober 2013 12:33 schreef valek het volgende:
[..]
Typisch Belgisch. Achteraf een mes in iemand zijn rug steken. Belgen zijn het meest achterbakse volk wat ik ken. Heb er helaas veel mee moeten werken, maar eerlijk zijn en iets recht in je gezicht zeggen durven ze niet.
Niet in 2013. Dat was 2012.quote:Op maandag 14 oktober 2013 13:27 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Maar de Belgen hebben dus verloren van Roemenië (31ste).
Ook 2012.quote:En Engeland (17e) en een gelijk tegen Kroatië (nummer 10 van de wereld)
Compenseert een beetje voor het gelijkspel van Nederland met Portugal en Italië.quote:en Frankrijk (nummer 25 van de wereld).
2012.quote:Waar wij van de Belgen verloren (nummer 6 van de wereld).
2012. Tevens vijf maanden daarvoor nog verloren van Duitsland.quote:En gelijk speelde tegen Duitsland (3e),
Precies, geen winst tegen sterke tegenstanders, gelijkspel tegen een zwakke Estland.quote:Italië (4e), Portugal (11e). En dan een gelijkspel tegen het matige Estland (88ste).
Nee, want je mixt 2012 met 2013.quote:Dus eigenlijk komt het verlies aan punten van een gelijkspelletje tegen Estland op aan?
1 2 3 4 5 6 7 | POINTS IN THE PAST 4 YEARS AVERAGE WEIGHT AVG. WEIGHT 2010 963.14 20% 192.63 2011 727.05 30% 218.12 2012 329.29 50% 164.64 2013 482.9 100% 482.9 TOTAL 1058 |
1 2 3 4 5 6 7 | POINTS IN THE PAST 4 YEARS AVERAGE WEIGHT AVG. WEIGHT 2010 315.58 20% 63.12 2011 468.5 30% 140.55 2012 367.7 50% 183.85 2013 771.97 100% 771.97 TOTAL 1159 |
Je interpreteert het dan ook niet helemaal correct.quote:Had Nederland dus vriendschappelijk gespeeld tegen het respectievelijke Mali (nummer 38 van de wereld), Kaapverdische Eilanden (nummer 47 van de wereld) en Ghana (nummer 24 van de wereld). Dan had dat meer punten opgeleverd dan de gelijkspelen tegen Duitsland, Italië en Portugal.
Ach ze zoeken het maar uit, verwacht niet we kans maken dit WK. Maar kan me niet helemaal vinden in deze ranking.
Ik snap wel hoe het werkt hoor, maar kan me er gewoon niet in vindenquote:Op maandag 14 oktober 2013 13:51 schreef zarGon het volgende:
Op http://www.fifa.com/world(...)procedure/index.html staat alles uitgelegd.
Je kunt die wedstrijden dus niet even zwaar wegen. 2012 telt voor 50% mee, 2013 voor 100%.quote:Op maandag 14 oktober 2013 13:59 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik heb gewoon alle wedstrijden na het afgelopen EK bekeken van beide landen
Frankrijk doet het al jaren bagger. Ek 2008, WK 2010, EK 2012...quote:Ik snap wel hoe het werkt hoor, maar kan me er gewoon niet in vinden. En echt niet om dit nou om Nederland gaat. Het is ook onbegrijpelijk dat een land als Frankrijk nog onder Ghana of een USA geplaatst staat. Of nog erger Griekenland.
Frankrijk staat 2e in een poule ( i ) met Spanje, Wit Rusland, Georgië en Finland.
Griekenland staat 2e in een poule (G) met Bosnië, Slowakije, Litouwen, Letland en Liechtenstein.
Het is voor Frankrijk dan bijna onmogelijk om dik punten te pakken met zo'n loting?
Zucht. Alleen staan brengt geen punten, er moeten wedstrijden gewonnen worden.quote:
De Belgen stonden er helemaal niet....quote:Op maandag 14 oktober 2013 14:09 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zucht. Alleen staan brengt geen punten, er moeten wedstrijden gewonnen worden.
EK 2008: 3 keer gespeeld, 1 punt binnengeharkt
WK 2010: 3 keer gespeeld, 1 punt binnengeharkt
EK 2012: 4 keer gespeeld, 4 punten binnengeharkt
10 wedstrijden gespeeld, 6 verloren, 3 gelijkspel, 1 gewonnen.
Hebben we dit weer.quote:Op maandag 14 oktober 2013 14:16 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
De Belgen stonden er helemaal niet....
1 2 3 4 5 6 7 | POINTS IN THE PAST 4 YEARS AVERAGE WEIGHT AVG. WEIGHT 2010 384.95 20% 76.99 2011 545.04 30% 163.51 2012 513.11 50% 256.55 2013 315.23 100% 315.23 TOTAL 812 |
Niet helemaal waar. Verliezen levert 0 punten op en kost dus niet direct punten, tenzij doordat de nieuwe ranking gemaakt wordt resultaten van vier jaar geleden er af vallen of jongere resultaten minder punten waard worden. Maar op diezelfde manier kost er niet staat dus ook punten.quote:Op maandag 14 oktober 2013 14:25 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hebben we dit weer.
Ja, de Belgen stonden er niet en konden dus niet winnen of verliezen. Geen risico om punten te verliezen.
Frankrijk stond er keer op keer en kwam er slecht vanaf. Wedstrijd verliezen == punten verliezen == omlaag op de ranglijst.
Verder weegt 2010 voor 20%, 2011 voor 30%, 2012 voor 50% en 2013 voor 100% mee.
België:
[ code verwijderd ]
Nederland:
[ code verwijderd ]
Frankrijk
[ code verwijderd ]
2013:
België: 7 gewonnen, 1 gelijk.
Nederland: 6 gewonnen, 3 gelijk.
Frankrijk: 3 gewonnen, 2 gelijk, 4 verloren,
1) http://www.fifa.com/worldranking/rankingtable/index.html.quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Verliezen levert 0 punten op en kost dus niet direct punten, tenzij doordat de nieuwe ranking gemaakt wordt resultaten van vier jaar geleden er af vallen of jongere resultaten minder punten waard worden. Maar op diezelfde manier kost er niet staat dus ook punten.
- Nederland moet winnenquote:Op maandag 14 oktober 2013 16:42 schreef KingRoland het volgende:
Oké, maar wat is dan de meest realistische scenario om er vanuit te gaan dat NL groepshoofd gaat worden? Wie moet dan gelijk spelen of verliezen? ik zou toch zeggen Uruguay toch? Die spelen echt zeker als jan met de korte achternaam
Colombia, Italië of Uruguay moet verliezen of gelijkspelen. Als Zwitserland wint moeten twee van de drie verliezen of gelijkspelen. Italië moet thuis tegen Armenië, die gaan makkelijk winnen. Colombia moet tegen Paraguay spelen, daar kan ik lastig een inschatting van maken. Uruguay heeft de slechtste papieren, die moeten tegen het beste Zuid-Amerikaanse team (Argentinië) spelen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 16:42 schreef KingRoland het volgende:
Oké, maar wat is dan de meest realistische scenario om er vanuit te gaan dat NL groepshoofd gaat worden? Wie moet dan gelijk spelen of verliezen? ik zou toch zeggen Uruguay toch? Die spelen echt zeker als jan met de korte achternaam
Thanksquote:Op maandag 14 oktober 2013 16:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Colombia, Italië of Uruguay moet verliezen of gelijkspelen. Als Zwitserland wint moeten twee van de drie verliezen of gelijkspelen. Italië moet thuis tegen Armenië, die gaan makkelijk winnen. Colombia moet tegen Paraguay spelen, daar kan ik lastig een inschatting van maken. Uruguay heeft de slechtste papieren, die moeten tegen het beste Zuid-Amerikaanse team (Argentinië) spelen.
Zwitserland speelt tegen Slovenië. Die zijn wel aardig aan elkaar gewaagd lijkt me.
Overigens is er nog een uitweg; Uruguay kan ook bij winst in de play-offs terecht komen. Dan moeten ze nog extra spelen om een kaart en als dat niet gewonnen wordt stijgt Nederland voor de WK-poules alsnog een plaats.
Toevoeging: dit alles geldt alleen als Nederland van Turkije wint. Als dat niet lukt kun je alles negeren want dan stijgen we sowieso niet.
Precies wat ik zei maar dan een stuk duidelijker.quote:Op maandag 14 oktober 2013 17:18 schreef Dale__Cooper het volgende:
De volgende landen kunnen nog boven of onder Nederland eindigen:
- Zwitserland
- Italië
- Colombia
- Uruguay
Twee van die vier moet Nederland onder zich houden om geplaatst te zijn. Nederland moet dan uiteraard van Turkije winnen. Verliezen of gelijkspel maakt voor elk van de vier landen niet uit om gepasseerd te worden door Nederland.
Jep.quote:Op maandag 14 oktober 2013 17:55 schreef Morendo het volgende:
Heeft de FIFA al aangekondigd dan op basis waarvan zij de pottenindeling maken? Ik zou als Nederland aanvoeren dat de twee finalisten van het vorige WK sowieso in de eerste pot horen, naast het gastland uiteraard.
quote:Regarding the procedure for the Final Draw for the 2014 FIFA World Cup Brazil™, the seeded teams (Pot 1) will include Brazil and the seven top-ranked teams. The remaining pots will be based on geographic and sports criteria.
Halen ze Ron Jeremy erbij.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:10 schreef mrbombastic het volgende:
Wat gebeurt er als Nederland en Italië gelijk komen ?
Italië heeft voordeel door cijfers achter de komma lees ik netquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:10 schreef mrbombastic het volgende:
Tellen ze achter de komma. Volgens mij staat NL dan voor.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:10 schreef mrbombastic het volgende:
Italië staat dan voor hoorde ik net.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:31 schreef Dasjonny het volgende:
[..]
Tellen ze achter de komma. Volgens mij staat NL dan voor.
Andersomquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:31 schreef Dasjonny het volgende:
[..]
Tellen ze achter de komma. Volgens mij staat NL dan voor.
Die moeten beiden verliezen, of Italie moet nog verliezen in de komende 2 minuten.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:33 schreef Afhaalchinees het volgende:
Zwitserland heeft gewonnen, betekend dat nu dat we een plek zakken en dan Uruguay èn Colombia voorbij moeten?
Colombia en Uruguay moeten winnen om Nederland voor te blijven.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:34 schreef tralalala het volgende:
[..]
Die moeten beiden verliezen, of Italie moet nog verliezen in de komende 2 minuten.
Dan hoeft er maar eentje te verliezen.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:32 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Italië staat dan voor hoorde ik net.
Dan heb ik niets gezegdquote:
Met zo'n bron weet je het nog niet zeker.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:43 schreef -Sisyphus- het volgende:
Excuses voor de verwarring in het andere topic. Nusport.nl zat er naast.
Nederland 1135.95, Italie 1135.61.
Bron: http://www.football-rankings.info
Dus als Uruguay of Colombia niet wint zijn we groepshoofd.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:43 schreef -Sisyphus- het volgende:
Mwah. Die zitten er doorgaans niet naast.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:45 schreef tralalala het volgende:
[..]
Met zo'n bron weet je het nog niet zeker.
Yup. Of als ze beiden wel winnen, maar Uruguay playoffs moet spelen en daarin verliest van Jordanie.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:46 schreef Wilskracht het volgende:
[..]
Dus als Uruguay of Colombia niet wint zijn we groepshoofd.
Liever die ploegen loten dan Spanje, Brazilië, Duitsland of Argentinië.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:41 schreef Slobeend het volgende:
Als we nu groepshoofd worden ten koste van Italië kunnen we nog steeds Italië, Frankrijk, Portugal, Rusland en Engeland loten. Het maakt dus vrij weinig uit.
Uruguay kan nooit verliezen van jordanie heb ze een uur zien spelen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:47 schreef -Sisyphus- het volgende:
[..]
Mwah. Die zitten er doorgaans niet naast.
[..]
Yup. Of als ze beiden wel winnen, maar Uruguay playoffs moet spelen en daarin verliest van Jordanie.
Frankrijk en Portugal zijn nog niet zeker, eerst maar zien of ze de play-offs overleven.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:41 schreef Slobeend het volgende:
Als we nu groepshoofd worden ten koste van Italië kunnen we nog steeds Italië, Frankrijk, Portugal, Rusland en Engeland loten. Het maakt dus vrij weinig uit.
Spanje zou wel tof zijn, die zijn niet meer zo sterk als 2-4 jaar terug... en dan nu eens niet op de teen van Casillasquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:48 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Liever die ploegen loten dan Spanje, Brazilië, Duitsland of Argentinië.
Spanje heeft gewoon een betere ploeg, hen loten verkleint ons kansen op een haalbare ploeg in de 1/16e finale.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:52 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Spanje zou wel tof zijn, die zijn niet meer zo sterk als 2-4 jaar terug... en dan nu eens niet op de teen van Casillas
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:43 schreef -Sisyphus- het volgende:
VI zegt juist anders.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:45 schreef tralalala het volgende:
[..]
Met zo'n bron weet je het nog niet zeker.
Ach ja, de 2e ronde zou al mooi zijn en anders hebben we altijd de Belgen nogquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:53 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Spanje heeft gewoon een betere ploeg, hen loten verkleint ons kansen op een haalbare ploeg in de 1/16e finale.
twitter:DiederikSmit twitterde op dinsdag 15-10-2013 om 22:53:22Ok, heb het nog even uitgezocht: als het doelsaldo van Uruguay een priemgetal is, gaan we sowieso door naar de kwartfinale. reageer retweet
Och god zeg, ze beginnen te praten, hebben ook een WK ticket binnen sinds 8 triljoen jaarquote:Op zondag 13 oktober 2013 11:10 schreef capuchon_jongen het volgende:
Als dit een serieuze vraag is, moet je jezelf eens afvragen of het wel helemaal goed met je gaat.quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:56 schreef Tchock het volgende:
Waarom vind je de puntentelling bizar, eigenlijk?
Christus, het zit diep of niet?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:01 schreef andre77 het volgende:
[..]
Als dit een serieuze vraag is, moet je jezelf eens afvragen of het wel helemaal goed met je gaat.
Belgie 1 - Wales - 1quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:59 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Och god zeg, ze beginnen te praten, hebben ook een WK ticket binnen sinds 8 triljoen jaar.
Ze hebben het WK al zo goed als gewonnen als je de Sporza-commentators mag geloven.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:59 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Och god zeg, ze beginnen te praten, hebben ook een WK ticket binnen sinds 8 triljoen jaar.
Inderdaad ja, ik heb het niet zo op die kip-zonder-kop opmerkingen zonder dat je je verdiept hebt in de inhoud.quote:
Echt?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:03 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ze hebben het WK al zo goed als gewonnen als je de Sporza-commentators mag geloven.
"We hebben de meest getalenteerde ploeg ter wereld...als iemand het verdient om wereldkampioen te worden, dan zijn wij het wel"_____________________!
Antwoord dan niet.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:04 schreef andre77 het volgende:
[..]
Inderdaad ja, ik heb het niet zo op die kip-zonder-kop opmerkingen zonder dat je je verdiept hebt in de inhoud.
Trusten.quote:
Ik stelde je een vrij normale vraag, dat jij niet kunt communiceren is verder niet mijn probleem.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:04 schreef andre77 het volgende:
[..]
Inderdaad ja, ik heb het niet zo op die kip-zonder-kop opmerkingen zonder dat je je verdiept hebt in de inhoud.
Italië staat boven ons. Colombia en Uruguay moeten om ons voor te blijven allebei winnen. Aangezien Zwitserland ook heeft gewonnen is het alleen voldoende voor Nederland als beide Zuid-Amerikanen niet winnen. Een van tweeën hebben we niets aan.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:04 schreef Morendo het volgende:
Wie brengt wat licht in de duisternis: staan we nu boven Italie of niet? En wat nu als Colombia en Uruguay allebei gelijkspelen?
Mooi kut. Ging het over anale hengsten ?quote:
Ben een beetje blij met die score, Alle belgen staan terug met de voetjes op de grondquote:
Je hebt na het fluitsignaal gelijk de tv uitgezet?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:11 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Ben een beetje blij met die score, Alle belgen staan terug met de voetjes op de grond
Nee over keukenzoutquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mooi kut. Ging het over anale hengsten ?
Ik zie nu trouwens dat ik post dat Belgie -1 doelpunt heeft gescoord.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:11 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Ben een beetje blij met die score, Alle belgen staan terug met de voetjes op de grond
Ik hoop op een poule België; Portugal; Uruguay; V.S.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:14 schreef Pumatje het volgende:
Zijn bezopen, die belegen.
ze hebben nul komma nul toernooi ervaring, bleek toch best belangrijk.
Zodra er wat druk op wordt gezet en verwachtingen worden gekweekt gaan ze gigantisch hard op hun bek. Gun ze het pleziertje... Ze zitten vanzelf terug op hun plek.
Portugal speelt echt heel erg slecht laatste tijd, dat zie ik België nog best winnenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:16 schreef Pumatje het volgende:
Portugal - België wordt echt genieten. Ze weten niet wat ze overkomt
Ze kunnen ook Frankrijk loten toch?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:21 schreef andre77 het volgende:
Portugal staat er echt wel weer volgend jaar, ze hebben nu eenmaal moeite met kleine landen in kwalificatiepotjes.
Behalve in Ria's op de campings aantrekkenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:25 schreef Pumatje het volgende:
Frankrijk, faalland....... in everyyythingg
Je hebt inderdaad seeded en non-seeded landen. Overigens gaat de FIFA mogelijk bepalen dat Frankrijk wel seeded wordt omdat ze minder oefenwedstrijden hebben gespeeld o.i.d.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:23 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ze kunnen ook Frankrijk loten toch?
Daar doet Portugal het op een of andere manier altijd slecht tegen.
Indien Uruguay wint tegen Argentinie en zich niet plaatst tegen Jordanie dan komen we natuurlijk in de 1e pot.quote:
Ze hebben minder kwalificatiewedstrijden gespeeld (poule van 5), waardoor ze minder punten hebben kunnen scoren.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:26 schreef Morendo het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad seeded en non-seeded landen. Overigens gaat de FIFA mogelijk bepalen dat Frankrijk wel seeded wordt omdat ze minder oefenwedstrijden hebben gespeeld o.i.d.
Ja, inderdaad. Een stunt kan natuurlijk altijd maar ik schat het Jordaanse voetbalteam niet heel hoog inquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:29 schreef Morendo het volgende:
[..]
Indien Uruguay wint tegen Argentinie en zich niet plaatst tegen Jordanie dan komen we natuurlijk in de 1e pot.
Kans van 0,0001%; I know.
Dat systeem is dan ook redelijk vreemd, Elo rating is een beter beeld (en ja in dat systeem wordt ook automatisch rekening gehouden met de zwakheid van de tegenstander) In de Elo ranking schommelt NL meestal rond plek 5 , met uiteraard Spanje, Dui, Brazilië erboven. Een landje als Zwitserland staat daar 20ste en de Belgen staan wat hoger, die zijn flink aan het stijgen en komen zo langzaam aan de top 10 inquote:Op zondag 13 oktober 2013 11:32 schreef MisterClockOnTwelve het volgende:
Zwitserland staat 14e en kan nog gevaar opleveren??
Die hebben dit jaar maar 2 oefenwedstrijden gespeeld, slim.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:32 schreef Slobeend het volgende:
Zwitserland groepshoofd is echtDat is net zoiets als dat VI de televizierring wint, maar dan zonder de euforie.
Zoveel maakt het toch niet uit? Eigenlijk is het beter om niet in een pot met Zwitserland te zitten. Hoewel ze ongetwijfeld een stugge tegenstander zijn.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:40 schreef TLC het volgende:
Niemand neemt de FIFA toch meer serieus als Zwitserland groepshoofd gaat worden, als ze de FIFA al serieus namen..
Onder. Italië moest verliezen.quote:
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:04 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Wat zijn dan de puntenaantallen van NL en Italie (inclusief getallen achter de komma)?
Huidige stand achter de komma is niet bekend, blijkbaar.quote:Italië is al gekwalificeerd voor het WK en treft dinsdag Armenië, dat ondanks de vijfde plaats in Groep B nog een kleine kans heeft om tweede te worden. Als Italië gelijkspeelt en Oranje wint, eindigen die twee landen zelfs gelijk. Dan kijkt de FIFA naar de cijfers achter de komma. Het puntentotaal van Nederland op de lijst van september 1058,29 (1058) is daarbij naar beneden afgerond en dat van Italië juist naar boven: 1198,69 (1199).
Hoe kan Shreyas net dan zo stellig zeggen dat we onder Italie staan?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
/50
[..]
Huidige stand achter de komma is niet bekend, blijkbaar.
Hij is dom.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:09 schreef ThijsTH het volgende:
H
[..]
Hoe kan Shreyas net dan zo stellig zeggen dat we onder Italie staan?
Het is dus nog 50/50?
net zoals het boven werd vermeld.quote:Italië is al gekwalificeerd voor het WK en treft dinsdag Armenië, dat ondanks de vijfde plaats in Groep B nog een kleine kans heeft om tweede te worden. Als Italië gelijkspeelt en Oranje wint, eindigen die twee landen zelfs gelijk. Dan kijkt de FIFA naar de cijfers achter de komma. Het puntentotaal van Nederland op de lijst van september 1058,29 (1058) is daarbij naar beneden afgerond en dat van Italië juist naar boven: 1198,69 (1199). Als Italië wint, kan Oranje er zeker niet overheen.
Misschien had hij net als ik verkeerd opgevat dat Italië niet nu op basis van decimalen boven ons staat, maar een maand geleden.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:09 schreef ThijsTH het volgende:
H
[..]
Hoe kan Shreyas net dan zo stellig zeggen dat we onder Italie staan?
Het is dus nog 50/50?
Dat gaat dus om de ranglijst van september. Er blijkt niet uit of en zo ja waarom Italië die decimalen ook voor de volgende ranglijst meekrijgt.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:11 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Hij is dom.
Dit is het gewoon.
[..]
net zoals het boven werd vermeld.
Naja ik denk nog steeds dat de FIFA gewoon Italië het voordeel geeft, of het moet echt gek lopen daar in Zuid-Amerika.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat gaat dus om de ranglijst van september. Er blijkt niet uit of en zo ja waarom Italië die decimalen ook voor de volgende ranglijst meekrijgt.Het is theoretisch mogelijk dat Italië net als Nederland op 1136 uitkomt maar op decimalen verliest.
Een maand geleden stonden ze juist ONDER ons (als het alleen op decimalen beslist zou worden dan). De reden dat ze toen hoger stonden is gewoon omdat ze meer punten hadden. Maar hun puntenaantal was naar boven afgerond en de onze naar onderen. Dus als er dan na vandaag alleen hele punten bijkomen (al weet je niet of dat zo is, zeker ook niet omdat er ook getallen weg vallen na vandaag van eerder gespeelde wedstrijden die wellicht wel komma getallen bevatten) dan zou NL op basis van decimalen boevn Italie staan.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Misschien had hij net als ik verkeerd opgevat dat Italië niet nu op basis van decimalen boven ons staat, maar een maand geleden.
Mwah de meest faire tie-breaker regel lijkt me om te kijken wie er op het vorige WK verder kwam. Maarja, je weet het nooit met de FIFA.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:14 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Naja ik denk nog steeds dat de FIFA gewoon Italië het voordeel geeft, of het moet echt gek lopen daar in Zuid-Amerika.
Precies. Maar dat kun je voor zover ik weet niet uitrekenen of controleren nu. Blijft spannend dusquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:16 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Een maand geleden stonden ze juist ONDER ons (als het alleen op decimalen beslist zou worden dan). De reden dat ze toen hoger stonden is gewoon omdat ze meer punten hadden. Maar hun puntenaantal was naar boven afgerond en de onze naar onderen. Dus als er dan na vandaag alleen hele punten bijkomen (al weet je niet of dat zo is, zeker ook niet omdat er ook getallen weg vallen na vandaag van eerder gespeelde wedstrijden die wellicht wel komma getallen bevatten) dan zou NL op basis van decimalen boevn Italie staan.
Het gaat gewoon om die decimalen. De kans dat die op drie na de komma gelijk zijn is astronomisch klein.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:17 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Mwah de meest faire tie-breaker regel lijkt me om te kijken wie er op het vorige WK verder kwam. Maarja, je weet het nooit met de FIFA.
Hangt er van af hoe het systeem werkt. Het zou ook kunnen dat ze bijv alleen in derden van punten achter de komma doen (0,33, 0,67 en 1). Dan is er 50% kans dat het puntenaantal achter de komma zelfs gelijk is.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het gaat gewoon om die decimalen. De kans dat die op drie na de komma gelijk zijn is astronomisch klein.
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:20 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Hangt er van af hoe het systeem werkt. Het zou ook kunnen dat ze bijv alleen in derden van punten achter de komma doen (0,33, 0,67 en 1). Dan is er 50% kans dat het puntenaantal achter de komma zelfs gelijk is.
quote:Het puntentotaal van Nederland op de lijst van september 1058,29 (1058) is daarbij naar beneden afgerond en dat van Italië juist naar boven: 1198,69 (1199)
quote:"A draw (1136 pts) could leave Italy level with the Netherlands in which case Oranje has the advantage (1135.95 over 1135.61)"
Dus we worden Groepshoofd? ( waarschijnlijk )quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:29 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Het is blijkbaar:
Nederland 1135,95
Italië 1135,61
[..]
Nee, als het waar is wat Knurft-Zork3 zegt (en daar ga ik wel vanuit) moeten we nog steeds één ander team achter ons laten omdat Zwitserland meer punten heeft gehaald. Dus a) Uruguay of Colombia moet vanavond niet winnen of b) Uruguay moet uitgeschakeld worden in de play-offs door Jordanië.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:30 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Dus we worden Groepshoofd? ( waarschijnlijk )
Nee, alleen als Uruguay of Colombia nog faalt. En de punten hierboven ook daadwerkelijk kloppen. En de FIFA Nederland niet alsnog naait met een ter plekke verzonnen extra regeltje.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:30 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Dus we worden Groepshoofd? ( waarschijnlijk )
Oké. Allemaal op een rijtje.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:35 schreef KingRoland het volgende:
Ik weet het allemaal niet meer.
Ik hoop gewoon dat Uruguay verliest.
Als Uruguay gelijk speelt, wat dan?
Ik begin toch 10 uur dus waarom nietquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oké. Allemaal op een rijtje.
Huidige stand:
Zwitserland 1138
Nederland 1136,hoog
Italië 1136,laag
Uruguay en Colombia staan boven Nederland, maar enkel bij winst. Bij gelijkspel redden ze het niet (1102 en 1106 komen ze dan op). Bij verlies komen ze daaronder. Bij winst komen ze op 1164 en 1178 respectievelijk. Eén van tweeën moet dus verliezen, dan stijgt Nederland een plaatsje de top 7 in.
Voor de nachtmensen: beide wedstrijden zijn over iets minder dan een uur om 1:30 onze tijd.
Ik begin om 11:00 uur, maar ik val nu al half dood, ga slapen gekquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:42 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ik begin toch 10 uur dus waarom niet
Was maandag en vandaag al vrij dus ik heb al uitgeslapenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:02 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Ik begin om 11:00 uur, maar ik val nu al half dood, ga slapen gek
De stamina van de jeugd....quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:03 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Was maandag en vandaag al vrij dus ik heb al uitgeslapen
Trustequote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:04 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
De stamina van de jeugd....
nou veel plezier met de match dan, ik duik erin.
Vroeger zond Sport1 dit soort wedstrijden nog wel eens uitquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:42 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ik begin toch 10 uur dus waarom niet
Ben je verbannen geweest ? Ik heb je al lang niet meer weten posten om Belgen te Bashen ? Wanneer haal je je archief krantenartikels weer boven ?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:03 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ze hebben het WK al zo goed als gewonnen als je de Sporza-commentators mag geloven.
"We hebben de meest getalenteerde ploeg ter wereld...als iemand het verdient om wereldkampioen te worden, dan zijn wij het wel"_____________________!
Ga je kijken? Ik ben druk bezig maar krijg een signaaltje als er gescoord wordt en lees ook wel af en toe hier meequote:
Ik kan me niet voorstellen dat Argentinië gaat verliezen van Urugayquote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:37 schreef Tchock het volgende:
1-0 Uruguay. Dat begint al lekker.edit: Paraguay ook op 1-0. Worden dit doelpuntenfestijnen?
BUENOS AIRES -quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:44 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat Argentinië gaat verliezen van Urugay
Argentinië is extreem verzwakt. edit: Dat bericht van DaveDave zocht ikquote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:44 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat Argentinië gaat verliezen van Urugay
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:52 schreef SuperHarregarre het volgende:
Hoe kan dat Colombia trouwens zo belachelijk hoog staan?
Edit: Vrije trap Arg. Saved...
Blijft een apart systeem. Moet eerlijk zeggen dat ik 't liefste een geheel open loting zou zien. Kun je in ieder geval ook schitterende poules krijgen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Twee matige jaren wegen steeds minder zwaar en dit en vorig jaar hebben ze veel punten gehaald.
Mja, aan de ene kant ben ik het met je eens, maar aan de andere kant snap ik zowel vanuit de fans als de organisatie dat je wil voorkomen dat (bijvoorbeeld) Spanje, Duitsland, Argentinië en Brazilië in één poule komen. Dan is de kans op een prachtige finale al een stuk kleiner en als 'ie er wel is hebben de teams al tegen elkaar gespeeld waardoor het ook minder spannend is.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:56 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Blijft een apart systeem. Moet eerlijk zeggen dat ik 't liefste een geheel open loting zou zien. Kun je in ieder geval ook schitterende poules krijgen.
Dat is op zich wel waar maar je krijgt daardoor wel een geniale poule met enorm veel drama. Dat helpt wel om 't toernooi van begin tot eind spannend te houden. Nu is het zo dat je eigenlijk al weet wat er bij de groupsfase gebeurt. Ik kijk alle wedstrijden omdat ik een liefhebber ben maar ik denk dat de meeste mensen alleen NL kijken en misschien drie of vier andere wedstrijden van grote teams. En op deze manier begint het WK eigenlijk pas na de groupsfase, en misschien zelfs pas na de eerste KO.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mja, aan de ene kant ben ik het met je eens, maar aan de andere kant snap ik zowel vanuit de fans als de organisatie dat je wil voorkomen dat (bijvoorbeeld) Spanje, Duitsland, Argentinië en Brazilië in één poule komen. Dan is de kans op een prachtige finale al een stuk kleiner en als 'ie er wel is hebben de teams al tegen elkaar gespeeld waardoor het ook minder spannend is.
Paraguay is dan ook echt een prutteam. Qua punten zitten ze rond Costa Rica, Honduras en Iran.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 02:18 schreef SuperHarregarre het volgende:
Die goal van Colombia. Hoe vrij kun je je man laten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |