Dat komt omdat die ranglijst net zo dom isquote:Op zondag 13 oktober 2013 11:10 schreef capuchon_jongen het volgende:
Toch gek dat jullie die "domme Belgen" niet voorbij kunnen
Je hebt het er druk mee he?quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:10 schreef capuchon_jongen het volgende:
Toen jullie op 1 stonden paar jaar terug, hoorde ik geen enkele Nederlander klagen hoe dom die ranking wel isquote:Op zondag 13 oktober 2013 11:12 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dat komt omdat die ranglijst net zo dom is
verschrikkelijk drukquote:
Daar trots op zijnquote:Op zondag 13 oktober 2013 11:14 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Toen jullie op 1 stonden paar jaar terug, hoorde ik geen enkele Nederlander klagen hoe dom die ranking wel is
VBL / Nederland na vanavond eerste op de FIFA ranglijstquote:Op zondag 13 oktober 2013 11:14 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Toen jullie op 1 stonden paar jaar terug, hoorde ik geen enkele Nederlander klagen hoe dom die ranking wel is
Ja, vreemd inderdaad. Zegt genoeg over de betrouwbaarheid van het systeem.quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:32 schreef MisterClockOnTwelve het volgende:
Zwitserland staat 14e en kan nog gevaar opleveren??
Bij winst tegen Wales staat België minstens 4de !quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:45 schreef polderturk het volgende:
Het is toch te idioot voor woorden dat Belgie 6e staat.
Lees even terug, is net uitgelegdquote:Op zondag 13 oktober 2013 11:57 schreef Cavaliers het volgende:
België 1000 jaar niet op een eindtoernooi gezien en toch zesde staan.... Hoe dan?
Dit inderdaad. Het is nou ook niet zo dat de geplaatste status Nederland altijd een even gemakkelijke loting heeft opgeleverd. Het is eerder een statussymbool /goed voor het ego dan dat het daadwerkelijk wat uitmaakt.quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:43 schreef Pedroso het volgende:
Landen als Zwitserland en vooral Belgie hebben vooral dit jaar gepresteerd en aangezien ze voorgaande jaren dat niet deden is de stijging verklaard. Vanaf volgend jaar zullen ze wel weer zakken aangezien ze dan punten te verdedigen hebben. Vreemd dat de WK loting dus gebaseerd is op de huidige stand.
Aan de andere kant vind ik het verder prima om als 2e land in een poule te zitten als je bv Belgie of Zwitserland als 1e land er bij hebt.
Precies.. het maakt me niet zoveel uit of we geplaatst zijn of niet. Aangezien Zwitserland wel zal winnen van Slovenië zal het toch wel niet gaan lukken. Ach, poulewedstrijd tegen 1 sterke tegenstander is ook wel weer leuk.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:02 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Het is nou ook niet zo dat de geplaatste status Nederland altijd een even gemakkelijke loting heeft opgeleverd. Het is eerder een statussymbool /goed voor het ego dan dat het daadwerkelijk wat uitmaakt.
Mja, dat ligt ook aan het toernooi. Op de afgelopen twee EK's was het eerder ongunstig op groepshoofd te zijn, want daardoor kwam je in Pot A terecht met de organiserende landen. En je kunt toch beter Zwitserland, Oostenrijk, Polen of Oekraine treffen, dan landen uit Pot 2 zoals Duitsland, Portugal, Frankrijk.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:02 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Het is nou ook niet zo dat de geplaatste status Nederland altijd een even gemakkelijke loting heeft opgeleverd. Het is eerder een statussymbool /goed voor het ego dan dat het daadwerkelijk wat uitmaakt.
Allez maateke zijt niet zo zot voila zegquote:Op zondag 13 oktober 2013 11:10 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ook kom je dat land dan ook niet meer tegen tot aan de finale (mocht je de 1e ronde overleven).quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:27 schreef Pleun2011 het volgende:
Stel dat je geen groepshoofd wordt, dan kan je Brazilië, Argentinië, Spanje, Duitsland, Italië of België treffen.. leuk toch? Geen van die landen zal blij zijn om tegen Nederland te spelen.
Als geplaatst land mag je de wedstrijden in dezelfde stad spelen. Althans, meestal. Dat is ook een voordeel.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:02 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Dat is wel een voordeel ja, zeker als je naar Manaus moet.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Als geplaatst land mag je de wedstrijden in dezelfde stad spelen. Althans, meestal. Dat is ook een voordeel.
Dat is 3 uurtjes vliegen...met de bus van Groningen naar Kerkrade duurt bijvoorbeeld langer. Verder lijkt het me sterk dat je in de poulefase in Manaus en in Rio speelt.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:01 schreef Pedroso het volgende:
Afstand tussen Rio de Janeiro en Manaus is bv bijna 3.000 km (rechte lijn door de lucht). En dat is niet eens de grootste onderlinge afstand tussen de speelsteden.
Afstanden zijn sowieso flink in Brazilie,
Nee, dat is niet zo. Alle 4 de landen uit de poules spelen in 3 verschillende steden.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Als geplaatst land mag je de wedstrijden in dezelfde stad spelen. Althans, meestal. Dat is ook een voordeel.
Manaus ligt wel een eind uit de richting hoor, volgens mij ook in een heel andere tijdszone. Klimaat is er sowieso anders dan de overige steden.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:06 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat is 3 uurtjes vliegen...met de bus van Groningen naar Kerkrade duurt bijvoorbeeld langer. Verder lijkt het me sterk dat je in de poulefase in Manaus en in Rio speelt.
Rio - Manaus is geloof ik 1 uur tijdsverschil, dat valt dus goed mee. Maargoed, het klimaat (Meer dan dertig graden en super vochtig) is wel een groot nadeel. Wat dat betreft kunnen we beter in Porto Alegre of Curitiba zitten. Zeker omdat we in de breedte zeer kwetsbaar zijn en je daar makkelijker herstelt.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:08 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Manaus ligt wel een eind uit de richting hoor, volgens mij ook in een heel andere tijdszone. Klimaat is er sowieso anders dan de overige steden.
Lijkt me stug.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:22 schreef iPat het volgende:
Als ik het zo zie willen we alleen Spanje, Duitsland en Brazilië niet tegenkomen. De rest kunnen we op zich wel aan. Straks zit je als groepshoofd in een poule met Portugal, Frankrijk en Japan oid.
Leer eerst Vlaams voor je het probeert.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:30 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Allez maateke zijt niet zo zot voila zeg
Das ne straffe opmerking van u met uwen bakkes.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:34 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Leer eerst Vlaams voor je het probeert.
Maar allez jonguh, gij zijt wel een slimmenquote:Op zondag 13 oktober 2013 13:35 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Das ne straffe opmerking van u met uwen bakkes.
Dat heet zo in het buitenland omdat niemand Oranje wil loten.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:29 schreef BasEnAad het volgende:
Het maakt geen donder uit of je groepshoofd bent, NL komt toch in de 'poule des doods'
Of Frankrijk en Portugal zich überhaupt plaatsen is maar zeer de vraag.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:22 schreef iPat het volgende:
Als ik het zo zie willen we alleen Spanje, Duitsland en Brazilië niet tegenkomen. De rest kunnen we op zich wel aan. Straks zit je als groepshoofd in een poule met Portugal, Frankrijk en Japan oid.
Dat komt denk ik doordat er ook telkens resultaten weg vallen van 4 jaar geleden.. Voor de laatste ranking is voor Nederland bijvoorbeeld de 0-1 overwinning op Schotland weggevallen van 2009. Als je dan wint van een of ander flutlandje schiet je daar dus weinig mee op..quote:Op zondag 13 oktober 2013 14:55 schreef -Sisyphus- het volgende:
Degene die het algoritme voor de FIFA-ranking heeft verzonnen zou een niet onaanzienlijke portie semi-draaglijk leed ten deel moeten vallen. Wat een ellende is dat zeg. Om maar eens een voorbeeld te noemen: Rusland stond voor de wedstrijd tegen Luxemburg op 968 punten. Ze wonnen 4-0, maar staan nu virtueel op 886 punten. Spelen tegen Luxemburg kost Rusland dus zelfs bij winst een bak punten.
Helemaal juist. Dat verklaart een hoop.quote:Op zondag 13 oktober 2013 15:43 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat komt denk ik doordat er ook telkens resultaten weg vallen van 4 jaar geleden.. Voor de laatste ranking is voor Nederland bijvoorbeeld de 0-1 overwinning op Schotland weggevallen van 2009. Als je dan wint van een of ander flutlandje schiet je daar dus weinig mee op..
Zijn ze niet. Zitten gewoon in een kwalificatiepoule. De laatste met Frankrijk.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:54 schreef opreis het volgende:
Is toch ook belachelijk dat Spanje als wereld kampioen niet al automatisch geplaatst is?
Lezen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 17:11 schreef zlakto het volgende:
[..]
Zijn ze niet. Zitten gewoon in een kwalificatiepoule. De laatste met Frankrijk.
Ik zou er juist wel voor zijn de wereldkampioen altijd toe te laten. Kan hij zijn titel verdedigen, is leuk voor het toernooi. Los daarvan is natuurlijk niet reëel in deze tijd dat de wereldkampioen zich niet kwalificeert.
dat zeg ik toch?quote:Op zondag 13 oktober 2013 17:11 schreef zlakto het volgende:
[..]
Ik zou er juist wel voor zijn de wereldkampioen altijd toe te laten. Kan hij zijn titel verdedigen, is leuk voor het toernooi. Los daarvan is natuurlijk niet reëel in deze tijd dat de wereldkampioen zich niet kwalificeert.
Tenzij er nog een Europees land in Pot 3 wordt geplaatst.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:35 schreef ThijsTH het volgende:
Ok dat scheelt. Je kan dus iig niet bijv bij Duitsland/Spanje EN Portugal/Frankrijk komen.
Sowieso 2 relatief makkelijke tegenstanders dus.
Ken je Pol Pot ?quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:43 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Tenzij er nog een Europees land in Pot 3 wordt geplaatst.
Eén Pot nat.quote:
Hou er een pol over.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:14 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
[..]
Bedankt voor deze bijdrage.
Nou ja, op dit moment is een land als Mexico of Zuid-Korea volgens mij een stuk gevaarlijker dan Portugal (als die zich überhaupt weten te plaatsen).quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:35 schreef ThijsTH het volgende:
Ok dat scheelt. Je kan dus iig niet bijv bij Duitsland/Spanje EN Portugal/Frankrijk komen.
Sowieso 2 relatief makkelijke tegenstanders dus.
Klopt, ik blijf het vreemd vinden dat het gastland wel automatisch geplaatst is en de wereldkampioen niet. Sportief gezien heeft de wereldkampioen een prestatie geleverd van wereldformaat terwijl het gastland het WK krijgt toebedeeld. Straks zijn landen als Rusland en Qatar ook automatisch geplaatst, slaat nergens op.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:54 schreef opreis het volgende:
Is toch ook belachelijk dat Spanje als wereld kampioen niet al automatisch geplaatst is?
Ik snap je punt over de wereldkampioen maar het gastland móet natuurlijk geplaatst zijn. Er gaan miljoenen zitten in de organisatie van een groot toernooi en het minste wat je er voor terug krijgt is wel het recht om mee te doen. Vooral ook omdat er nergens zo veel tickets als in het gastland verkocht worden.quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:25 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Klopt, ik blijf het vreemd vinden dat het gastland wel automatisch geplaatst is en de wereldkampioen niet. Sportief gezien heeft de wereldkampioen een prestatie geleverd van wereldformaat terwijl het gastland het WK krijgt toebedeeld. Straks zijn landen als Rusland en Qatar ook automatisch geplaatst, slaat nergens op.
Grote onzin, die miljoenen die er in gaat zitten heeft te maken met het land. Niet met de nationale ploeg. De nationale ploeg spendeert geen cent aan de hele organisatie. Bovendien wordt er ook geld verdient op zo een toernooi, vooral door de bevolking. Denk maar aan volgeboekte hotels, restaurants/café die 500% omzet draaien en het openbaar vervoer stelsel dat flink geld vangt.quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik snap je punt over de wereldkampioen maar het gastland móet natuurlijk geplaatst zijn. Er gaan miljoenen zitten in de organisatie van een groot toernooi en het minste wat je er voor terug krijgt is wel het recht om mee te doen. Vooral ook omdat er nergens zo veel tickets als in het gastland verkocht worden.
Ik zeg niet dat er geen winst gemaakt wordt, ik zeg dat er miljoenen in gaan zitten. Er is gewoon een gigantische investering nodig. En dat de nationale ploeg daar niets mee te maken heeft is onzin aangezien de voetbalbonden een grote rol spelen in het aantrekken van een toernooi en ze meestal direct onder de Minister van Sport staan.quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:29 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Grote onzin, die miljoenen die er in gaat zitten heeft te maken met het land. Niet met de nationale ploeg. De nationale ploeg spendeert geen cent aan de hele organisatie. Bovendien wordt er ook geld verdient op zo een toernooi, vooral door de bevolking. Denk maar aan volgeboekte hotels, restaurants/café die 500% omzet draaien en het openbaar vervoer stelsel dat flink geld vangt.
Dan heb ik het nog niets eens over de winkeltjes van de plaatselijk bevolking die ook lekker verkopen, souvenirs etc.
Geef toe dat dit nergens opslaat. het systeem van 2 europese teams per poule moet worden afgeschaft vind ik.... of er nu 4 europese teams in 1 poule terecht komen of niet is dan ''pech''..quote:Op zondag 13 oktober 2013 18:53 schreef Fred_B het volgende:
Als er een vergelijkbare potindeling wordt gebruikt als op de voorgaande 2 WK's, zou je iets in de richting van deze indeling krijgen (uiteraard afhankelijk van wie er zich precies plaatst):
Pot 1:
1. Argentinië
2. Brazilië
3. Colombia
4. Uruquay
5. België
6. Duitsland
7. Italië
8. Spanje
Pot 2:
1. Australië
2. Costa Rica
3. Honduras
4. Japan
5. Iran
6. Mexico
7. Verenigde Staten
8. Zuid Korea
Pot 3:
1. Chili
2. Ecuador
3. Algerije
4. Ghana
5. Ivoorkust
6. Kameroen
7. Nigeria
Pot 4:
1. Bosnië
2. Engeland
3. Frankrijk
4. Nederland
5. Oekraïne
6. Portugal
7. Rusland
8. Zweden
9. Zwitserland
In Pot 4 zit nu een land teveel. Dat probleem zou zichzelf oplossen als Uruquay nog wordt ingehaald door Nederland of Zwitserland. Anders zou er een speciale pot moeten zijn voor 1 land uit Pot 4, dat dan aan een Zuid-Amerikaans groepshoofd zou worden gekoppeld (dit werd in 2006 ook zo gedaan met Servië).
Nou ja, je kunt natuurlijk grappen maken over België of Zwitserland maar op basis van de afgelopen vier jaar horen ze beiden bij de top tien van de wereld. Alleen omdat Frankrijk toevallig een betere voetbalnaam heeft wil dat niet zeggen dat ze beter kunnen voetballen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:47 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Geef toe dat dit nergens opslaat. het systeem van 2 europese teams per poule moet worden afgeschaft vind ik.... of er nu 4 europese teams in 1 poule terecht komen of niet is dan ''pech''..
Met dit systeem kan je dit als poule krijgen
België
Honduras
Algerije
Zwitserland
Het organiseren van een groot toernooi kost juist geld ipv dat het opleverd. Er zitten een hoop eisen aan vast, stadions moeten ver/gebouwd worden, er moeten voldoende hotels zijn, etc.quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:29 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Grote onzin, die miljoenen die er in gaat zitten heeft te maken met het land. Niet met de nationale ploeg. De nationale ploeg spendeert geen cent aan de hele organisatie. Bovendien wordt er ook geld verdient op zo een toernooi, vooral door de bevolking. Denk maar aan volgeboekte hotels, restaurants/café die 500% omzet draaien en het openbaar vervoer stelsel dat flink geld vangt.
Dan heb ik het nog niets eens over de winkeltjes van de plaatselijk bevolking die ook lekker verkopen, souvenirs etc.
Dus om de bevolking tevreden te stellen moet je maar het gastland automatisch laten kwalificerenquote:Op zondag 13 oktober 2013 22:33 schreef opreis het volgende:
[..]
Het organiseren van een groot toernooi kost juist geld ipv dat het opleverd. Er zitten een hoop eisen aan vast, stadions moeten ver/gebouwd worden, er moeten voldoende hotels zijn, etc.
De braziliaanse bevolking is masaal de straat op gegaan om te protesteren dat er geld ging naar de spelen/wk terwijl een groot deel van de bevolking in armoede leeft.
Jij denkt echt dat, bijvoorbeeld, de Zuid-Afrikaanse voetbalbond akkoord was gegaan met het organiseren van een WK in de volledige wetenschap dat de kans op kwalificatie bijzonder klein is?quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:43 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dus om de bevolking tevreden te stellen moet je maar het gastland automatisch laten kwalificeren![]()
Misschien moeten we kijken welke landen beschikbaar zijn voor gastland die akkoord gaan met de regel dat ze niet automatisch gekwalificeerd zijn. Er zullen er genoeg overblijven
Prima toch, dan blijven alleen landen over die het waard zijn om een WK te organiseren.quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat, bijvoorbeeld, de Zuid-Afrikaanse voetbalbond akkoord was gegaan met het organiseren van een WK in de volledige wetenschap dat de kans op kwalificatie bijzonder klein is?
No way jose.
Zou eerder zoeken naar een gastland waar de bevolking niet hoeft te bloeden ten kosten van een prestigieus feestje waar de fifa al het geld int.quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:43 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dus om de bevolking tevreden te stellen moet je maar het gastland automatisch laten kwalificeren![]()
Misschien moeten we kijken welke landen beschikbaar zijn voor gastland die akkoord gaan met de regel dat ze niet automatisch gekwalificeerd zijn. Er zullen er genoeg overblijven
Dat is de verantwoordelijkheid van het land zelf. Die moeten zich niet kandidaat stellen als ze dat soort taferelen niet willen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:45 schreef opreis het volgende:
[..]
Zou eerder zoeken naar een gastland waar de bevolking niet hoeft te bloeden ten kosten van een prestigieus feestje waar de fifa al het geld int.
Het is niet 'het land zelf' die daar voor kiest maar vaak de elite van een land. Die hebben schijt als de zij een leuk feestje met bobo's en topsporters kunnen organiseren ten kosten van hun bevolking. Het is nog al raar dat de fifa optreed tegen racisme maar andere human rights zaken compleet negeert zodra.quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat is de verantwoordelijkheid van het land zelf. Die moeten zich niet kandidaat stellen als ze dat soort taferelen niet willen.
Dit is sarcasme?quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou ja, je kunt natuurlijk grappen maken over België of Zwitserland maar op basis van de afgelopen vier jaar horen ze beiden bij de top tien van de wereld. Alleen omdat Frankrijk toevallig een betere voetbalnaam heeft wil dat niet zeggen dat ze beter kunnen voetballen.
Nee. Altijd maar dat gezeur op landen die het al jaren prima doen terwijl een team als Portugal nog steeds 'gevaarlijk' is terwijl die waarschijnlijk het WK helemaal niet gaan halen.quote:
Het ene land heeft zich niet geplaatst voor beide laatste toernooien en de ander heeft zich geplaatst voor één van de beide toernooien en is de eerste ronde niet voorbij gekomen..quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee. Altijd maar dat gezeur op landen die het al jaren prima doen terwijl een team als Portugal nog steeds 'gevaarlijk' is terwijl die waarschijnlijk het WK helemaal niet gaan halen.
Alleen op basis van de ranglijst natuurlijk. Onzinnige vraag. Hoe moet ik nou zeggen of Zwitserland top 10 is zonder ranglijst?quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:54 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Het ene land heeft zich niet geplaatst voor beide laatste toernooien en de ander heeft zich geplaatst voor één van de beide toernooien en is de eerste ronde niet voorbij gekomen..
Op welke manier behoren ze tot de top 10, behalve de bizarre puntentelling van de ranglijst?
Portugal heeft op de een of andere manier altijd lastig in kwalificaties, maar op het toernooi staan ze er gewoon.quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee. Altijd maar dat gezeur op landen die het al jaren prima doen terwijl een team als Portugal nog steeds 'gevaarlijk' is terwijl die waarschijnlijk het WK helemaal niet gaan halen.
Omdat het wat mij betreft in het internationale voetbal gaat om de toernooien en niet om de kwalificatiewedstrijden, en de landen die jij noemt hebben de helft van de keren het toernooi überhaupt niet gehaald.quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Alleen op basis van de ranglijst natuurlijk. Onzinnige vraag. Hoe moet ik nou zeggen of Zwitserland top 10 is zonder ranglijst?Ik weet alleen dat ze over de afgelopen jaar veel meer punten hebben verzameld dan landen als Frankrijk.
Waarom vind je de puntentelling bizar, eigenlijk?
Ze mogen handjes dichtknijpen voordat ze Frankrijk, Zweden of Oekraine loten in de play offs.quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:58 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Portugal heeft op de een of andere manier altijd lastig in kwalificaties, maar op het toernooi staan ze er gewoon.
De FIFA ranking gaat dan ook over prestaties ih heden, niet het verleden. Wat niet wil zeggen dat ik het soms ook best wel raar vind allemaal.quote:Op zondag 13 oktober 2013 14:19 schreef TLC het volgende:
Ik vind het ook maar raar dat landen als Belgie groepshoofd op het WK zijn, zelfs Zwitserland kan groepshoofd worden. Dat was bij vorige WK's nooit het geval dat zulke landen die in het verleden nooit wat hadden gepresteerd op een WK groepshoofd konden worden. Landen als Italie en Nederland kunnen nu buiten de boot vallen ondanks een veel grotere prestatielijst.
Komt doordat ze altijd een ploeg hebben die liever op de counter speelt dan het spel wil maken.. alleen tref je in de kwalificatie alleen maar ploegen die het spel niet maken en daar voetballen ze niet graag tegen (Rusland bijv.)quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:58 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Portugal heeft op de een of andere manier altijd lastig in kwalificaties, maar op het toernooi staan ze er gewoon.
quote:Op zondag 13 oktober 2013 17:11 schreef zlakto het volgende:
[..]
Not sure if trolling.. Bij dit systeem tellen de laatste 4 jaar namelijk, alleen telt het laatste jaar het zwaarst etc. Verder tellen eindtoernooien zwaarder dan kwalificatie en die tellen weer zwaarder dan oefenwedstrijden. Hell, zelfs de regio's (UEFA, Concacaf etc.) hebben een gewicht, net als de positie op de ranglijst.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:17 schreef Tja..1986 het volgende:
Het zou beter zijn een systeem te maken waarbij de laatste 4 jaar tellen. Dit is gewoon een kwestie van een paar slimme oefenwedstrijden en je knalt omhoog.
Ah.. Het komt natuurlijk door het EK dat we gezakt zijn. Dan nog snap ik niet dat Belgie hoger staat. Immers zij waren niet eens op het EK en het WK waar wij de finale haalden. Die lijst klopt gewoon van geen kant als je naar de prestaties van de laatste 4 jaar kijkt. Dus iets klopt er niet.quote:Op maandag 14 oktober 2013 09:24 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Not sure if trolling.. Bij dit systeem tellen de laatste 4 jaar namelijk, alleen telt het laatste jaar het zwaarst etc. Verder tellen eindtoernooien zwaarder dan kwalificatie en die tellen weer zwaarder dan oefenwedstrijden. Hell, zelfs de regio's (UEFA, Concacaf etc.) hebben een gewicht, net als de positie op de ranglijst.
Nederland heeft in de laatste twee jaar veel meer verloren (o.a. een friendly tegen Belgie).quote:Op maandag 14 oktober 2013 09:54 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ah.. Het komt natuurlijk door het EK dat we gezakt zijn. Dan nog snap ik niet dat Belgie hoger staat. Immers zij waren niet eens op het EK en het WK waar wij de finale haalden. Die lijst klopt gewoon van geen kant als je naar de prestaties van de laatste 4 jaar kijkt. Dus iets klopt er niet.
Echter heeft belgie zich niet geplaatst voor het laaste EK en WK. Dat is wel wat belangrijker dan die paar oefenpotjes.quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:08 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nederland heeft in de laatste twee jaar veel meer verloren (o.a. een friendly tegen Belgie).
Dat is misschien wel waar ja.quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:01 schreef Merkie het volgende:
Er wordt altijd gezeurd op die ranglijst, maar ik denk dat het erg lastig om een ranglijst te ontwikkelen die beter is hoor.
En dan maar te bedenken dat België 71ste stond in juni 2007 en Nederland de eerste in september 2011.quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:09 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Echter heeft belgie zich niet geplaatst voor het laaste EK en WK. Dat is wel wat belangrijker dan die paar oefenpotjes.
Die pot tegen Belgie is ook de laatste die we hebben verloren zie ik. Daarna gelijk tegen o.a. Duitsland, Italie en Portugal. Lijkt mij ook niet heel slecht. 2 landen uit de top 4.quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:15 schreef zarGon het volgende:
[..]
En dan maar te bedenken dat België 71ste stond in juni 2007 en Nederland de eerste in september 2011..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |