Dat komt omdat die ranglijst net zo dom isquote:Op zondag 13 oktober 2013 11:10 schreef capuchon_jongen het volgende:
Toch gek dat jullie die "domme Belgen" niet voorbij kunnen
Je hebt het er druk mee he?quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:10 schreef capuchon_jongen het volgende:
Toen jullie op 1 stonden paar jaar terug, hoorde ik geen enkele Nederlander klagen hoe dom die ranking wel isquote:Op zondag 13 oktober 2013 11:12 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dat komt omdat die ranglijst net zo dom is
verschrikkelijk drukquote:
Daar trots op zijnquote:Op zondag 13 oktober 2013 11:14 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Toen jullie op 1 stonden paar jaar terug, hoorde ik geen enkele Nederlander klagen hoe dom die ranking wel is
VBL / Nederland na vanavond eerste op de FIFA ranglijstquote:Op zondag 13 oktober 2013 11:14 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Toen jullie op 1 stonden paar jaar terug, hoorde ik geen enkele Nederlander klagen hoe dom die ranking wel is
Ja, vreemd inderdaad. Zegt genoeg over de betrouwbaarheid van het systeem.quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:32 schreef MisterClockOnTwelve het volgende:
Zwitserland staat 14e en kan nog gevaar opleveren??
Bij winst tegen Wales staat België minstens 4de !quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:45 schreef polderturk het volgende:
Het is toch te idioot voor woorden dat Belgie 6e staat.
Lees even terug, is net uitgelegdquote:Op zondag 13 oktober 2013 11:57 schreef Cavaliers het volgende:
België 1000 jaar niet op een eindtoernooi gezien en toch zesde staan.... Hoe dan?
Dit inderdaad. Het is nou ook niet zo dat de geplaatste status Nederland altijd een even gemakkelijke loting heeft opgeleverd. Het is eerder een statussymbool /goed voor het ego dan dat het daadwerkelijk wat uitmaakt.quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:43 schreef Pedroso het volgende:
Landen als Zwitserland en vooral Belgie hebben vooral dit jaar gepresteerd en aangezien ze voorgaande jaren dat niet deden is de stijging verklaard. Vanaf volgend jaar zullen ze wel weer zakken aangezien ze dan punten te verdedigen hebben. Vreemd dat de WK loting dus gebaseerd is op de huidige stand.
Aan de andere kant vind ik het verder prima om als 2e land in een poule te zitten als je bv Belgie of Zwitserland als 1e land er bij hebt.
Precies.. het maakt me niet zoveel uit of we geplaatst zijn of niet. Aangezien Zwitserland wel zal winnen van Slovenië zal het toch wel niet gaan lukken. Ach, poulewedstrijd tegen 1 sterke tegenstander is ook wel weer leuk.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:02 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Het is nou ook niet zo dat de geplaatste status Nederland altijd een even gemakkelijke loting heeft opgeleverd. Het is eerder een statussymbool /goed voor het ego dan dat het daadwerkelijk wat uitmaakt.
Mja, dat ligt ook aan het toernooi. Op de afgelopen twee EK's was het eerder ongunstig op groepshoofd te zijn, want daardoor kwam je in Pot A terecht met de organiserende landen. En je kunt toch beter Zwitserland, Oostenrijk, Polen of Oekraine treffen, dan landen uit Pot 2 zoals Duitsland, Portugal, Frankrijk.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:02 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Het is nou ook niet zo dat de geplaatste status Nederland altijd een even gemakkelijke loting heeft opgeleverd. Het is eerder een statussymbool /goed voor het ego dan dat het daadwerkelijk wat uitmaakt.
Allez maateke zijt niet zo zot voila zegquote:Op zondag 13 oktober 2013 11:10 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ook kom je dat land dan ook niet meer tegen tot aan de finale (mocht je de 1e ronde overleven).quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:27 schreef Pleun2011 het volgende:
Stel dat je geen groepshoofd wordt, dan kan je Brazilië, Argentinië, Spanje, Duitsland, Italië of België treffen.. leuk toch? Geen van die landen zal blij zijn om tegen Nederland te spelen.
Als geplaatst land mag je de wedstrijden in dezelfde stad spelen. Althans, meestal. Dat is ook een voordeel.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:02 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Dat is wel een voordeel ja, zeker als je naar Manaus moet.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Als geplaatst land mag je de wedstrijden in dezelfde stad spelen. Althans, meestal. Dat is ook een voordeel.
Dat is 3 uurtjes vliegen...met de bus van Groningen naar Kerkrade duurt bijvoorbeeld langer. Verder lijkt het me sterk dat je in de poulefase in Manaus en in Rio speelt.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:01 schreef Pedroso het volgende:
Afstand tussen Rio de Janeiro en Manaus is bv bijna 3.000 km (rechte lijn door de lucht). En dat is niet eens de grootste onderlinge afstand tussen de speelsteden.
Afstanden zijn sowieso flink in Brazilie,
Nee, dat is niet zo. Alle 4 de landen uit de poules spelen in 3 verschillende steden.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Als geplaatst land mag je de wedstrijden in dezelfde stad spelen. Althans, meestal. Dat is ook een voordeel.
Manaus ligt wel een eind uit de richting hoor, volgens mij ook in een heel andere tijdszone. Klimaat is er sowieso anders dan de overige steden.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:06 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat is 3 uurtjes vliegen...met de bus van Groningen naar Kerkrade duurt bijvoorbeeld langer. Verder lijkt het me sterk dat je in de poulefase in Manaus en in Rio speelt.
Rio - Manaus is geloof ik 1 uur tijdsverschil, dat valt dus goed mee. Maargoed, het klimaat (Meer dan dertig graden en super vochtig) is wel een groot nadeel. Wat dat betreft kunnen we beter in Porto Alegre of Curitiba zitten. Zeker omdat we in de breedte zeer kwetsbaar zijn en je daar makkelijker herstelt.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:08 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Manaus ligt wel een eind uit de richting hoor, volgens mij ook in een heel andere tijdszone. Klimaat is er sowieso anders dan de overige steden.
Lijkt me stug.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:22 schreef iPat het volgende:
Als ik het zo zie willen we alleen Spanje, Duitsland en Brazilië niet tegenkomen. De rest kunnen we op zich wel aan. Straks zit je als groepshoofd in een poule met Portugal, Frankrijk en Japan oid.
Leer eerst Vlaams voor je het probeert.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:30 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Allez maateke zijt niet zo zot voila zeg
Das ne straffe opmerking van u met uwen bakkes.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:34 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Leer eerst Vlaams voor je het probeert.
Maar allez jonguh, gij zijt wel een slimmenquote:Op zondag 13 oktober 2013 13:35 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Das ne straffe opmerking van u met uwen bakkes.
Dat heet zo in het buitenland omdat niemand Oranje wil loten.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:29 schreef BasEnAad het volgende:
Het maakt geen donder uit of je groepshoofd bent, NL komt toch in de 'poule des doods'
Of Frankrijk en Portugal zich überhaupt plaatsen is maar zeer de vraag.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:22 schreef iPat het volgende:
Als ik het zo zie willen we alleen Spanje, Duitsland en Brazilië niet tegenkomen. De rest kunnen we op zich wel aan. Straks zit je als groepshoofd in een poule met Portugal, Frankrijk en Japan oid.
Dat komt denk ik doordat er ook telkens resultaten weg vallen van 4 jaar geleden.. Voor de laatste ranking is voor Nederland bijvoorbeeld de 0-1 overwinning op Schotland weggevallen van 2009. Als je dan wint van een of ander flutlandje schiet je daar dus weinig mee op..quote:Op zondag 13 oktober 2013 14:55 schreef -Sisyphus- het volgende:
Degene die het algoritme voor de FIFA-ranking heeft verzonnen zou een niet onaanzienlijke portie semi-draaglijk leed ten deel moeten vallen. Wat een ellende is dat zeg. Om maar eens een voorbeeld te noemen: Rusland stond voor de wedstrijd tegen Luxemburg op 968 punten. Ze wonnen 4-0, maar staan nu virtueel op 886 punten. Spelen tegen Luxemburg kost Rusland dus zelfs bij winst een bak punten.
Helemaal juist. Dat verklaart een hoop.quote:Op zondag 13 oktober 2013 15:43 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat komt denk ik doordat er ook telkens resultaten weg vallen van 4 jaar geleden.. Voor de laatste ranking is voor Nederland bijvoorbeeld de 0-1 overwinning op Schotland weggevallen van 2009. Als je dan wint van een of ander flutlandje schiet je daar dus weinig mee op..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |