Pizza_Boom | woensdag 9 oktober 2013 @ 22:15 |
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer. Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang verlenende mensen. ![]() Leerzame informatie • De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje: Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan. Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden. Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan. ![]() | |
Mano_ | woensdag 9 oktober 2013 @ 22:26 |
Niemand tot last zijn zodat niemand er last van heeft. Dus inderdaad niet met een lagere snelheid dan het overige verkeer naar links. Lijkt me duidelijk ![]() | |
-_Guitarist_- | woensdag 9 oktober 2013 @ 22:35 |
Hier in de buurt heb je meerdere plekken waar de invoegstrook van een snelweg overgaat in de uitvoegstrook van de snelweg waar je op invoegt. Ik moet vaak die eerste afslag al weer hebben en blijf dus op de uitvoeger/invoeger rijden. Wat me dan echt vaak overkomt zijn mensen die voor of achter me rijden en dus ook die invoeger opgaan, vervolgens naar links gaan om de andere snelweg op te gaan om vervolgens toch weer naar de uitvoeger te manoeuvreren ![]() Hoe fucking moeilijk is het om gewoon helemaal rechts te blijven als je er toch meteen weer af moet? ![]() | |
WEST | woensdag 9 oktober 2013 @ 22:39 |
Heb ik in Meppel ook last van. Als ik van afslag Meppel Noord naar afslag Centrum ga blijf ik ook altijd rechts rijden maar er zijn van die mongolen die achter je zitten en dan nog ff inhalen terwijl het niet meer kan. | |
Cybje | donderdag 10 oktober 2013 @ 07:42 |
Veel mensen lijken sowieso de drang te hebben dat als ze een snelweg oprijden ze in elk geval een strook naar links moeten. Zelfde gebeurt als de spitsstrook open is, dan kun je op sommige plekken ook op de invoegstrook blijven, want die gaat dan over in de spitsstrook. Maar dan moeten mensen toch perse een strook naar links, zelfs al is het nergens voor nodig. Je ziet het inderdaad ook regelmatig gebeuren op plekken waar de invoegstrook overgaat in een uitvoegstrook. | |
Marco001 | donderdag 10 oktober 2013 @ 09:35 |
Helaas gebeurt het ook niet vaak, maar ik vind het altijd fijn als men richting naar rechts geeft als ze op de in/uitvoegstrook blijven. Hoef ik ook geen ruimte te maken als het druk is. | |
vannelle | donderdag 10 oktober 2013 @ 09:37 |
Je hoeft sowieso geen ruimte te maken. En al helemaal niet voor iemand die z'n richtingaanwijzer niet gebruikt. | |
Luxuria | donderdag 10 oktober 2013 @ 09:42 |
Gisteren was echt niet normaal. Toen ik naar mijn werk reed 's ochtends (-> druk), kwam ik bij een kruispunt waarbij het 50 meter voor het kruispunt 2 rijstroken voor rechtdoor worden, en na de stoplichten moet je binnen 50 meter weer invoegen. Het was groen en iedereen was dus al aan het rijden, en het was erg druk, komt er gewoon opeens een fucking vrachtwagen voorbij gereden op de linkerstrook!! Terwijl de rechterstrook helemaal vol was met auto's. Omg ik snap echt niet wat die vent in zijn hoofd haalde om die mensen op de rechterstrook in gevaar te brengen om hem er gewoon tussen te gaan duwen. [ Bericht 2% gewijzigd door Luxuria op 10-10-2013 09:49:13 ] | |
NoBody122 | donderdag 10 oktober 2013 @ 10:31 |
"Met..."-TT's ![]() En dan ben je nog met de auto.. Kun je nagaan wat de mogelijke gevolgen zijn als je er als motorrijder één treft ![]() | |
Descendent | donderdag 10 oktober 2013 @ 10:35 |
Klopt; evenals bij Zwolle knooppunt Hattemerbroek; waar de A50 erbij komt. 4 rijbanen; en nog presteren de mensen het om van de tweede naar de derde rijbaan te gaan zonder reden -daarbij vaak geen rekening houdend met het aanstormende verkeer......- ![]() | |
JohnB52 | donderdag 10 oktober 2013 @ 13:29 |
http://www.geenstijl.nl/m(...)de_week_vw_golf.html Die mag vast wel hier geplakt worden? | |
knep | donderdag 10 oktober 2013 @ 17:08 |
Sommige figuren willen nu eenmaal koste wat het kost hun voorganger voorbij. Je ziet het ook vaak bij de 'Vanaf hier ritsen' borden, mensen moeten daar per se nog gaan inhalen en prakken hem er dan gewoon tussen waardoor achter hen files ontstaan. | |
opgebaarde | donderdag 10 oktober 2013 @ 17:18 |
wat een mongool. Kan een fokker zijn, die voorligger had állang naar rechts gekund... | |
padlarf | donderdag 10 oktober 2013 @ 17:24 |
Ja, die voorligger is de grote schoft van dat filmpje ![]() | |
opgebaarde | donderdag 10 oktober 2013 @ 17:28 |
![]() ![]() en geen richting aangeven ![]() ![]() ![]() | |
padlarf | donderdag 10 oktober 2013 @ 17:31 |
Meen je dit nu serieus? ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door padlarf op 10-10-2013 17:37:01 ] | |
opgebaarde | donderdag 10 oktober 2013 @ 17:44 |
De wens is de vader van de gedachte | |
padlarf | donderdag 10 oktober 2013 @ 17:47 |
Dat jij het überhaupt op durft te nemen voor die Golf. Wat mij betreft zou je per direct je rijbewijs in mogen leveren. edit: ik faal in begrijpend lezen ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door padlarf op 10-10-2013 17:56:33 ] | |
opgebaarde | donderdag 10 oktober 2013 @ 17:50 |
Doe eens rustig en je wilt veel te graag dat ik het voor de mongool opneem. Wel apart dat ik hem dan een mongool noem maar het is maar wat je graag wilt Kijk voor de gein eens in het vorige topic of het topic er voor waar er wel een paar voor de dwaas opnamen omdat de voorganger "eerder" naar rechts had gekund | |
padlarf | donderdag 10 oktober 2013 @ 17:54 |
Ik begrijp hieruit dat ik je posts tot nu toe verkeerd heb begrepen? ![]() | |
Descendent | donderdag 10 oktober 2013 @ 23:35 |
Met die aap in die Audi en die prius inderdaad. Toen heb ik me hogelijk verbaasd over de -om het gewoon maar te zeggen zoals t is-: complete achterlijkheid van een aantal medeposters hier. | |
Alexxxxx | vrijdag 11 oktober 2013 @ 00:02 |
waar we ![]() | |
padlarf | vrijdag 11 oktober 2013 @ 00:18 |
Ik heb in ieder geval voorlopig elk recht verspeeld om in dit topic iemand anders van achterlijkheid te betichten ![]() ![]() ![]() | |
Ridocar | vrijdag 11 oktober 2013 @ 01:25 |
Haten op tt's ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 11 oktober 2013 @ 01:44 |
oneliners afsluiten met ![]() | |
Ridocar | vrijdag 11 oktober 2013 @ 03:50 |
...wat half FOK! doet, en mijn punt nog steeds niet ontkracht. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:59 |
Vanmorgen vroeg in de file ( ja,heus!) een bestuurder in de auto naast mij die allerlei rare bewegingen met zijn hoofd zit te maken schijnbaar op het ritme van de muziek die ogenschijnlijk hard staat want zijn mond bewoog mee. Voor een buitenstaander die geen muziek hoort doet het erg aan de spartelende vissenkop aan. ![]() Mooie was dat hij niet door had dat hij mocht doorrijden (ging zo op in zijn muzieknummer) want de wagen achter hem toeterde om hem erop attent te maken te "moven." [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2013 09:00:46 ] | |
Chiocat | vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:45 |
Vroeger woonde ik vlak bij deze straat in de buurt.. https://maps.google.nl/ma(...)bp=12,318.05,,1,-1.9 Dat je in een woonwijk 30km/h mag, oké.. Maar hier?? | |
BigSmurf | vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:01 |
Dat doe ik ook weleens hoor in de file, keihard meezingen en als je ziet dat iemand je raar aankijkt nog even extra gek doen en je duim opsteken. Helemaal als het van die stresskippen zijn die te laat zijn voor een meeting ofzo. ![]() | |
Gwywen | vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:06 |
Van de week reed ik 80,85 op een provinciale weg. Waar je dus 80 mag. Komt er een "dame" achter mij rijden die vond dat ik wel wat harder mocht. Na een tijdje bumperkleven haalde ze in over de dubbele doorgetrokken streep (zonder richting te geven, uiteraard). Even later bij het spoor gingen de bomen dicht en stond ze voor mij te wachten op een goederentrein met 40 wagons, ik kon m'n lach niet inhouden. Vooral omdat ik deze "dame" wel vaker op m'n route tegenkom, en dit niet de eerste actie is die ik van haar zie. | |
BigSmurf | vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:12 |
Ik had vanmorgen trouwens twee oudere mensen (70+) in een Fiat voor me die niet harder durfden dan 30-35 km/h op een overzichtelijke 50-weg. De bestuurder merkte het niet eens dat ik hem inhaalde, recht vooruit starend met witte knokkels van het knijpen in z'n stuur. "Maar een herkeuring is niet nodig hoor, nee echt niet, ik kan nog prima rijden". ![]() | |
spoorrails | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:02 |
Tis een niet al te brede weg, dus ja er is wel iets voor te zeggen. Ook al ben ik meer van laat mensen eens hun gezond verstand gebruiken, maar dat laatste is niet voor iedereen weggelegd. ow en wss ook op verzoek aanwonenden | |
RealBizkit666 | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:25 |
Die er waarschijnlijk allemaal zelf te hard rijden... | |
spoorrails | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:32 |
vanzelfsprekend | |
Ridocar | vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:04 |
De bestuurder heeft al zijn kant van het verhaal gemaild. Conclusie: Het is hullie hun schuld, niet de mijne... | |
Spezza19 | vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:05 |
Kan je aangifte doen tegen een mongool die je van de weg drukt? Zit er zwaar over na te denken namelijk. Ik sta voor stoplicht. Linkerstrook. Naast mij een slome auto. Daarachter stond de eikel. Licht gaat op groen, ik rijd weg... Kerel gaat om slome auto heen, geeft flink gas, gaat mij rechts voorbij omdat ik links bleef omdat er op de rechterstrook alweer een mini file stond voor het volgende stoplicht. Kerel drukt mij van mijn strook omdat ie anders zelf tegen die file rijdt.... Wat een graf mongool..... ![]() | |
Ridocar | vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:06 |
Alleen als het een gevalletje expres is. Maar zie dat maar eens te bewijzen zonder dashcam. | |
RogerFederer_17 | vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:08 |
Zo herkenbaar..... ![]() (heb dat ook altijd) | |
Spezza19 | vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:17 |
Expres was het wel, maar geen bewijs inderdaad. Ach ja, het is weekend.... Let go let go. | |
Daeron | vrijdag 11 oktober 2013 @ 19:24 |
0900-8844 en kenteken, locatie en situatieomschrijving doorgeven. Wordt geregistreerd en bij een aanhouding of iets dergelijks komen dat soort meldingen dan boven. ![]() | |
Pizza_Boom | vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:05 |
Irritatie van mezelf... Aanhanger gehaald, aangekoppeld, moest wat verhuizen... Rondje doen. Kerstboom. Zit dus een massaprobleem in mijn autocontactdoos. Van de week nog even zeker testen met een fietsendrager en anders dat ding open trekken... Grrr. Gelukkig zit de autoverlichting dusdanig hoog dat die gewoon over de aanhanger heen scheen, maar fijn is anders... | |
2cv | zaterdag 12 oktober 2013 @ 01:22 |
Als je je irriteert aan medeweggebruikers is het in elk geval zeker dat je oplet. | |
JohnB52 | zaterdag 12 oktober 2013 @ 01:29 |
Best herkenbaar... | |
Snoepje5 | zaterdag 12 oktober 2013 @ 01:34 |
Had donderdag weer een ergenis die ik al vaker heb meegemaakt.. Je hebt vaak een afslag met 2 rijstroken. De 1e rijstrook begint dan bijv. op 750m van tevoren, de 2e rijstrook begint 150m van te voren. Tussen de 2 rijstroken van de afslag heb je een doorgetrokken streep. Je mag dus nietvan de meest rechtste rijstrook doorrijden op de linker rijstrook van de afslag!!!! Wat doen een hoop sukkels dus, die rijden wel door op de rijstrook waardoor ze van rechts naar links gaan + over de doorgetrokken streep!! Vooral als het druk is erg irritant. Als je links rijdt kun je dus vaak niet rechts op de linker rijstrook omdat die andere sukkels niet snappen hoe de weg werkt.. | |
starla | zaterdag 12 oktober 2013 @ 03:05 |
Inhalende vrachtwagens terwijl 1 van de 3 rijstroken dicht is en ik de cruisecontrol op 200 heb staan ![]() Lekker de dichte rijstrook gepakt. | |
#ANONIEM | zaterdag 12 oktober 2013 @ 03:11 |
Mensen die hem op het allerlaatste moment nog even voor je auto pleuren ![]() | |
starla | zaterdag 12 oktober 2013 @ 03:26 |
Ook fijn ja, het liefst zonder richting aan te geven ook nog. | |
Ridocar | zaterdag 12 oktober 2013 @ 05:08 |
Duitsland? | |
JohnB52 | zaterdag 12 oktober 2013 @ 06:47 |
Als er een rijstrook dicht is mag je daar niet onbeperkt. | |
spoorrails | zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:23 |
Trollland | |
Pinnenmutske | zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:25 |
strontkarren die half de weg gebruiken. EN NIET OPZIJ GAAN HE. | |
Ridocar | zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:42 |
Ik zat meer met het stukje '200'... | |
-_Guitarist_- | zaterdag 12 oktober 2013 @ 12:33 |
Wat een mafkees ![]() | |
Pizza_Boom | zaterdag 12 oktober 2013 @ 12:37 |
Ik kan me daar nou nooit aan ergeren... Lekker laten gaan, je hebt er toch geen last van verder? Ik sta persoonlijk ook liever te wachten voor het spoor dan dat ik achter iemand rijd die langzamer rijdt dan ik zou doen... | |
daNpy | zaterdag 12 oktober 2013 @ 13:16 |
Mensen die in een tweebaans bocht niet op hun eigen baan kunnen blijven en dan nog gaan toeteren ook ![]() Vervolgens ook nog hard over een zebrapad rijden (waar mensen wilden oversteken) en alsnog terug gaan naar zijn baan om linksaf te slaan. Wat een mongool ![]() | |
Gwywen | zaterdag 12 oktober 2013 @ 13:56 |
Het was dan ook niet echt een ergernis, meer een gevalletje leedvermaak. ![]() Wat wel een ergernis is zijn mensen die in werkelijk elke bocht boven op hun rem gaan staan. Ik heb er heus begrip voor dat autorijden voor sommige mensen een uiterst spannende bezigheid is, maar om nou bij elke flauwe bocht boven op je rem te gaan staan zodat je hem met een veilige 30 km/h kunt nemen... | |
starla | zaterdag 12 oktober 2013 @ 17:09 |
Nee, Nederland. | |
Alexxxxx | zaterdag 12 oktober 2013 @ 18:21 |
![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 12 oktober 2013 @ 19:27 |
Vanmorgen vroeg op weg naar...Je nadert een kruising (gelijkwaardige) en dan merk je dan de meeste autorijders die van rechts komen niet door hebben dat zij voorrang hebben en toch voor jou stoppen zelfs als jij een handbeweging maakt en inhoudt zodat zij voorrang kunnen nemen Nee,zij blijven staan waar zij staan en willen dat jij voorgaat... | |
starla | zaterdag 12 oktober 2013 @ 19:45 |
Poeh, wat erg inderdaad als mensen voorrang verlenen... | |
#ANONIEM | zaterdag 12 oktober 2013 @ 19:54 |
je verwacht het niet en al het verkeer wordt ermee opgehouden. | |
Pizza_Boom | zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:59 |
Gevolg is dat de keer daarop iemand die geen voorrang heeft, wellicht denkt dat hij het wel zal krijgen en dus doorrijdt. Zelfde ellende met fietsers, geef ze ergens een keer voorrang wat ze niet hebben en de keren daarop nemen ze het. | |
starla | zaterdag 12 oktober 2013 @ 22:58 |
Sjonge, 10 seconden wachten, het moet niet gekker worden. | |
Sounddragon | zaterdag 12 oktober 2013 @ 23:00 |
Hey Starla, lees die topicpointer nog eens heel goed en begrijpend? | |
starla | zaterdag 12 oktober 2013 @ 23:29 |
Wat is er rellen of trollen aan mijn mening dat 10 seconden langer wachten omdat mensen je voorrang geven, mij iig niet stoort? Ik breng het hooguit wat cynisch, maar daarover lees ik niets terug in de 'topicpointer'. Dat plaatje van Alexxx heeft natuurlijk ook niets met trollen te maken... | |
eXplorer1 | zaterdag 12 oktober 2013 @ 23:34 |
Take it easy, take a sisi. On-Topic, vandaag een gast die niet kon wachten totdat iemand de vrachtwagen had ingehaald (2 rijstroken) dus die ging maar via de vluchtstrook ![]() | |
NoBody122 | zaterdag 12 oktober 2013 @ 23:40 |
Duur geintje, inhalen via de vluchtstrook (nee, niet uit ervaring, we zijn niet allemaal internet-verkeerstoughguys) ![]() | |
eXplorer1 | zaterdag 12 oktober 2013 @ 23:59 |
klopt, ik heb het een x meegemaakt als passagier, vriend van mij wilden showen met zijn golf2 met VR6 blok, reden met 200+ op de A9 totdat een vrachtwagen een andere vrachtwagen in ging halen, hij kon niet meer remmen door zijn standaard remmerij, dan maar de vluchtstrook ![]() ik stap bij hem nooit meer in de auto, hij vertelde nog dat hij alles erop had aangepast. | |
BigSmurf | zondag 13 oktober 2013 @ 01:58 |
Mensen met mistlampen 's nachts in de stromende regen, het is dat er automatisch dimmende binnenspiegels bestaan... ![]() | |
Ridocar | zondag 13 oktober 2013 @ 09:36 |
Aan de vooorkant is het idd irritant, maar mistlicht achter bij regen is ook vervelend. Dat kun je niet zomaar uit je blikveld laten verdwijnen. zeg maar irritant2. | |
kiwiko | zondag 13 oktober 2013 @ 17:23 |
Gisteren zo gelachen ![]() Op de dijk mag niet gefietst worden, dus terecht pakken (bijna) alle fietsers het fietspad middenop de dijk. Bestemmingsverkeer wil nog wel eens op het smalle weggetje onderaan de dijk rijden waar ik dus ook met de auto rij ![]() Fietsen er twee wielrenners ![]() Wielrenner boos!! HEUL boos, Mannn wat kunnen mensen vloeken.......... maargoed nu komt ie, wielrenner, wielrent waar hij niet mag wielrennen......... en ik moet nog 500 meter op dat smalle weggetje achter hun aan............. Heb maar een beetje heel kinderachtig geplaagd door heel dicht achter ze te gaan zitten beetje met mijn gas spelen ![]() | |
Viezze | zondag 13 oktober 2013 @ 17:26 |
Wielrenners, het verschrikkelijkste volk op de weg. Bewijst zich elke keer maar weer. | |
spoorrails | zondag 13 oktober 2013 @ 17:38 |
tjah je doet er niets aan, doodrijden mag ook niet en is zonde van de lak... | |
spoorrails | zondag 13 oktober 2013 @ 17:40 |
was het maar alleen met regen... je hebt van die stoere boys die ze altijd aanzetten ![]() | |
Pizza_Boom | zondag 13 oktober 2013 @ 17:57 |
En toch he, mistverlichting voor is, met regen, minder verblindend dan dimlicht. Mijn irritatie: Canta's en ander 45 km/h spul dat midden op de weg blijft rijden, ook als je ergens 60 of 80 mag. Irritatie van de afgelopen 2 dagen: Mensen die 50 blijven rijden waar je 80 mag. Gelukkig mocht je op dat stuk inhalen, binnen 24 uur tijd 2x iemand ingehaald, waarvan de eerste keer ik nog met een aanhanger reed ook... ![]() | |
blup | zondag 13 oktober 2013 @ 18:01 |
Weerkaatst net zo hard op het wegdek in je kanis. | |
Pizza_Boom | zondag 13 oktober 2013 @ 18:03 |
Maar het is minder fel naar voren... | |
BigSmurf | zondag 13 oktober 2013 @ 18:59 |
Ik heb gisteren toch echt ondervonden dat dit niet het geval is (misschien weer een apart geval, zou kunnen). Hoewel bij veel mensen het dimlicht ook gewoon niet goed afgesteld staat, dan is het inderdaad net groot licht waar je in kijkt. ![]() | |
RiKe | zondag 13 oktober 2013 @ 19:10 |
Klinkt misschien gek, maar ik irriteer me dood aan nieuwe auto's. Met name Audi's en die eco auto's (zoals de C1/Prius/Ampera/hogere Opels). Die licht units zijn zo gigantisch groot, of zo bizar slecht afgesteld dat de felheid van de zon minder erg is dan de verlichting van dit soort bakken.. Autofabrikanten denken heel leuk aan de verlichting en verbetering van het zicht enzo, en dat moedig ik ook zeker aan. Maar hou dan ook rekening met de verlichting voor de tegenliggers dat die geen bal meer zien door dat alsmaar scherper wordende licht van hun.. | |
BigSmurf | zondag 13 oktober 2013 @ 19:30 |
Misschien staat de verlichting in die merken/typen gewoon standaard te hoog afgesteld? Je kan immers in elke auto je verlichting hoger of lager zetten, maar 99 van de 100 mensen zal dat nooit aanpassen. | |
Pizza_Boom | zondag 13 oktober 2013 @ 19:47 |
Scheelt ook dat verlichting vroeger in de bumper zat, maar tegenwoordig zo'n beetje in het dashboard. Vooral goed te zien met busjes, bij nieuwere busjes schijn je met je lampen door een auto heen als je hem met de bumper er tegenop zet. | |
Cultuur058 | zondag 13 oktober 2013 @ 20:17 |
Schemer, regen, buitenweg (60km/h) .. en dan een zwarte (donkerblauw mag ook) C1/107/aygo tegen komen zonder licht. Had plots de hartslag in de keel.. achteraf besef je pas dat er blijkbaar mensen clueless de weg opgaan. | |
Garbageman | zondag 13 oktober 2013 @ 21:27 |
Vandaag van Amsterdam naar Grunn terug gereden. Ook op de snelweg genoeg auto's zonder licht gezien. Onbegrijpelijk... | |
Pizza_Boom | zondag 13 oktober 2013 @ 21:33 |
Is dat alles dat je tegen bent gekomen? | |
Garbageman | zondag 13 oktober 2013 @ 21:45 |
Ha! Nee het gebruikelijke invoegen zonder te kijken, veel te langzaam/te snel rijden, wel/geen/klote afgesteld/mist/groot/stadslicht, enz enz... | |
Pizza_Boom | zondag 13 oktober 2013 @ 21:46 |
Ah, niets noemenswaardigs voor een zondag dus. | |
Ridocar | zondag 13 oktober 2013 @ 23:59 |
Wielrenners, tuig dat zelfbenoemde diplomatieke onschendbaarheid denkt te hebben. | |
Pizza_Boom | maandag 14 oktober 2013 @ 00:07 |
Ergste is nog dat de bescherming van zwakkere verkeersdeelnemers in het geval van wielrenners daar ook zo'n beetje op neer komt. | |
Daeron | maandag 14 oktober 2013 @ 08:32 |
Ik kwam er laatst een tegen die zonder licht rondreed, ik sein dus op hem, seint die vrolijk terug en rijdt verder... ![]() | |
#ANONIEM | maandag 14 oktober 2013 @ 10:59 |
![]() Vanmorgen vroeg bij een AH,waar zo een laad en los parkeerplaats is aangegeven met gele dwars strepen. Een of andere onbenul parkeert daar zijn wagen (om snel binnen te wippen en iets te kopen) komt de grote bevoorradingswagen van AH aanrijden die dus niet kan parkeren. En die begon dus flink te toeteren. Chaufeur over de zeik en maakte foto's van het gebeuren omdat dit allemaal tijd kost. Kijken of het wat oplevert als hij die foto's opstuurt. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2013 10:59:53 ] | |
eXplorer1 | maandag 14 oktober 2013 @ 11:10 |
dat soort mensen heb ik een schijthekel aan, in onze garage heeft iedereen zijn eigen parkeerplaats maar een bezoeker had hem op mijn plaats neergezet ![]() mafkees, mijn engine aan het werk gezet en die auto eruit getrokken ![]() | |
opgebaarde | maandag 14 oktober 2013 @ 11:11 |
![]() | |
spoorrails | maandag 14 oktober 2013 @ 11:13 |
blijkt het een grote klant te zijn die gaat klagen ben jij je baan kwijt. lekker snugger ![]() | |
Leandra | maandag 14 oktober 2013 @ 11:15 |
Zolang er geen Xenon inzit.... want Xenon kun je niet aanpassen in hoogte, dat doen de lampen zelf. Behalve bij die paupers die zelf Xenon te moeten denken inbouwen ![]() ![]() | |
JohnnyKnoxville | maandag 14 oktober 2013 @ 11:19 |
Dat werkt dan bij sommige auto's waar het af fabriek op zit ook niet goed, gister bijvoorbeeld een BMW 7 (nieuw model), waarbij het xenon een partijtje verblindde toen-ie achter me reed. | |
eXplorer1 | maandag 14 oktober 2013 @ 11:25 |
nee, het was thuis (op het werk zou ik het niet flikken), je hebt van die bobo's die niet in het bezoekers gedeelte willen parkeren (max één uur zone), dus pakken ze maar een random plek van de bewoners:( | |
BigSmurf | maandag 14 oktober 2013 @ 11:25 |
Ik kan m'n Xenon ook gewoon in hoogte instellen hoor. Dat de lampen dat zelf doen is alleen bij adaptive lightning volgens mij, zoals bij nieuwe Opels tegenwoordig een optie is, meedraaien in bochten etc. Sowieso kansloos dat je als bezoeker maar een uur kan parkeren. Wat dat aan gaat ben ik blij dat ik niet in een echt grote stad woon, al dat parkeergezeik altijd. | |
spoorrails | maandag 14 oktober 2013 @ 11:26 |
aah, maar dan nog | |
opgebaarde | maandag 14 oktober 2013 @ 11:27 |
Die man of vrouw maakte misschien onbewust een foutje... Als je down hebt, dan heb ik niks gezegd maar anders zou ik graag willen weten wat je mankeert en hoe je hier aan werkt | |
eXplorer1 | maandag 14 oktober 2013 @ 11:28 |
Bezoekers gedeelte is open, bewoners gedeelte moet je met een druppel/knoopje een roldeur open doen, je moet aardig dicht op iemand rijden om mee te kunnen. Dat gaat niet per ongeluk. | |
opgebaarde | maandag 14 oktober 2013 @ 11:53 |
Je reageert nogal opgefokt.. En waar had je de auto gelaten, op de plek van één van je buren? ![]() | |
Cultuur058 | maandag 14 oktober 2013 @ 12:07 |
Mijn Laguna uit 2004 heeft automatisch stellende lampen. Dus ik verbaas mij er altijd over dat dit bij andere auto's/merken soms zo slecht is afgesteld. Vooral bij de luxe Duitse automobielen mag dit er gewoon op zitten en goed werken. | |
BigSmurf | maandag 14 oktober 2013 @ 12:09 |
Misschien heb ik het ook wel, maar kan ik ze ook handmatig instellen? Ik zie in ieder geval wel altijd m'n lampen op de goede stand "draaien" zodra de motor aan gaat, maar ik dacht altijd dat dat gewoon op basis van die ingestelde hoogte was. In ieder geval rijden er genoeg verblinders rond op de weg. ![]() | |
Cultuur058 | maandag 14 oktober 2013 @ 12:18 |
Ja, ik vergat even dat je wel zelf de lampjes op de juiste initiële stand moet zetten.. | |
Marco001 | maandag 14 oktober 2013 @ 12:27 |
denpassat cc van minn tante heeft het allemaal automatisch. Kan me amper voorstellen dat dat bij een 7 serie niet zo is. | |
eXplorer1 | maandag 14 oktober 2013 @ 14:39 |
wasplaats op getrokken, maare ik snap dat het "opgefokt" is, maar na de 6e keer had ik er genoeg van. | |
existenz | maandag 14 oktober 2013 @ 14:42 |
En als je hem de handrem door trekt mag jij ervoor opdraaien (Y). Dus slim is het ook niet. | |
Ridocar | maandag 14 oktober 2013 @ 16:27 |
Ben ik toch benieuwd wie je dan in moet schakelen. | |
existenz | maandag 14 oktober 2013 @ 17:27 |
Politie en/of je verzekering gok ik zo. | |
Pizza_Boom | maandag 14 oktober 2013 @ 17:37 |
En dan zegt hij dat hij de achterwielen heeft opgekrikt en op de krik heeft verplaatst. Overigens remmen bij een doorsnee auto met trommels, de trommels gewoon mee als je je voetrem in trapt. Dus door de handrem trekken is eigenlijk onzin, of je moet de voering lostrekken van de remschoen, maar das dan slijtage te noemen. | |
#ANONIEM | maandag 14 oktober 2013 @ 17:47 |
Je hebt gewoon gelijk, jouw plek ze moeten opzouten. Je betaald er waarschijnlijk ook nog voor. Die mensen hier hebben gewoon geen benul ![]() Kwam vandaag een vrouw tegen in de stad die eerst half een 1 richtingsverkeerweg opreed en toen pas besefde dat ze daar niet in mocht. Zet ze haar gevarenlichten aan ![]() | |
existenz | maandag 14 oktober 2013 @ 18:01 |
Ik denk dat het nog wel discutabel is hoor... Maar van beide kanten. In het ergste geval is het diefstal of iets dergelijks door diegene die het doet. Als men wil kan men er wss makkelijk een mouw aanpassen. | |
eXplorer1 | maandag 14 oktober 2013 @ 19:00 |
Stond niet op dr handrem maar in de 2e versnelling, als dat wel zo was had ik het niet kunnen doen met 360nm, dan heb je veel meer koppel nodig | |
RainofDeath | maandag 14 oktober 2013 @ 20:53 |
Zo'n iemand zie je ook denken "Wat is dat voor raar getik?" | |
Gwywen | maandag 14 oktober 2013 @ 22:41 |
Wij hadden ooit een klant die haar auto bij de garage bracht met de mededeling dat er al een paar weken een blauw lampje op haar dashboard brandde... ![]() | |
starla | maandag 14 oktober 2013 @ 22:54 |
![]() | |
daNpy | maandag 14 oktober 2013 @ 22:58 |
Dat is het teken dat je rijbewijs is verlopen... | |
#ANONIEM | maandag 14 oktober 2013 @ 23:22 |
Eerder dat je hem in moet leveren en nooit terug krijgen. | |
daNpy | dinsdag 15 oktober 2013 @ 07:32 |
Je snapte hem bíjna ![]() | |
Ridocar | dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:15 |
Gewoon levenslange ontzegging van de rijbevoegdheid. Ze pakt maar een taxi. | |
#ANONIEM | dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:44 |
Dat je mensen komt helpen die in nood zitten begrijpt iedereen (monteur) maar om dan je bestelbus gewoonweg dwars op de stoep neer te plempen (hele voorkant dus) is natuurlijk niet de bedoeling.,zeker niet als er mensen met kinderwagens daar lopen en die er langs moeten. ![]() [ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2013 12:45:30 ] | |
lipjes | dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:51 |
Hangt van de nood af imho. Zaterdag viel er een oudere man van zijn fiets af, auto op een op/afrit gezet van een parkeerplaats en geholpen. Zelfde met een ongeval, weg geblokkeerd per direct. Als die man daar binnen moet werken voor een noodgeval aan de machine is het een ander verhaal natuurlijk | |
Irritatie100 | dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:35 |
Mensen die denken dat het in een enorme plensbui inclusief grijze lucht prima verantwoord is om zonder enige vorm van verlichting rond te rijden ![]() | |
Pinnenmutske | dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:33 |
inhalen in een bocht is helemaal ![]() en waar zijn de flikken dan? NERGENS! | |
Mano_ | dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:39 |
Idd, en 20km/u onder de Vmax rijden omdat ze het eng vinden ![]() | |
spoorrails | dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:42 |
Waar en hoe leren Belgen autorijden eigenlijk? Kom net uit Antwerpen, mijn god wat een tobbers op de weg 90 op linkerstrook terwijl er 120 mag gereden worden daarna 1 die zelfs maar 80 reed, continue op rem trappen ging tie eindelijk naar rechts komt tie terug op moment dat ik ernaast rij... | |
_VoiD_ | dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:12 |
dat had ik ook net, iemand die jouw baan op komt terwijl jij daar zit. Was redelijk druk, ik reed links achter een andere auto. Komt een gozer in z'n grote bestelbus rechts langs, moet uiteraard weer remmen want waarom denk je dat ik links rij (inhalen van tragere auto's natuurlijk). Maar hij denkt blijkbaar, ach grote bus, ik knipper wel naar links en ga gewoon. Mij daarbij gewoon van de weg drukken (niet dus). Helaas was het net zo'n stoicijnse lul als ik, dus toen reden we met twee auto's op de linkerbaan... Achteraf gezien beetje link.... | |
De_Hertog | dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:40 |
Goed, misschien niet echt een irritatie, maar hebben jullie er ook wel eens last van dat mensen niet willen inhalen op een snelweg met meer dan twee rijstroken? Het is me nu al een paar keer opgevallen: ik ben een rijtje auto's of vrachtwagens aan het inhalen en achter mij komt iemand op me af die harder wil dan ik. Hij blijft achter me plakken, komt steeds een beetje dichter op me en vandaag begon er eentje zelfs te seinen.. terwijl de baan links van ons gewoon vrij is. Als rechts vrij is en ik weer terug ga gaan ze snel langs me heen, maar waarom niet gewoon inhalen terwijl dat prima kan? Ik rijd gewoon continu de maximum snelheid plus 10% en er zijn ook continu auto's rechts van me, dus het is ook niet alsof ik onnodig links rijd of zo. Meestal zijn er ook geen afslagen in de buurt waar ze eventueel heen moeten, dus ik snap het echt niet. Iemand een idee? ![]() | |
knep | dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:55 |
Dit maak ik ook wel vaker mee, ik vraag me dan altijd af waar die randdebielen in godsnaam mee bezig zijn. Het is niet zo dat ik overbodig op de middenstrook rij ![]() | |
eXplorer1 | dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:01 |
Nooit meegemaakt om eerlijk te zijn, mischien hebben die gasten last van pisbuis-visie. | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:12 |
Ik heb af en toe juist het idee dat sommige mensen juist denken (ik betrap mezelf er soms ook op): "Ik ga niet naar rechts, terwijl er wel ruimte is, er is nog een baan vrij". Beetje vergelijkbaar als in zo'n treintje links rijden terwijl er rechts tussen de vrachtwagens soms enorme gaten vallen, waar je makkelijk naar rechts zou kunnen. Dat doe je (ik dus ook) dan ook niet, omdat je er dan soms weer moeilijk tussenkomt. | |
Pizza_Boom | dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:45 |
Zo haalde ik gister ook zo'n geval in. Ene koplamp stuk en andere maar groot licht op... Dafuq. ![]() En dan mag je eindelijk 130, gaat iemand een vrachtwagen inhalen met 92... ![]() ![]() | |
Anne | dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:46 |
Dat inderdaad. Ik heb héél vaak dat ik van de rechterrijstrook iemand moet inhalen via de meest linkerrijstrook, omdat meneer of mevrouw te lui (?) is om naar de rechterrijstrook te gaan en dus in het midden blijft rijden. Af en toe ben ik ook lui en probeer ik een soort van punt te maken (sue me ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Anne op 15-10-2013 17:55:22 ] | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:48 |
Dan haal je rechts in, bedoel je hopelijk? Ik ga dan altijd heel overdreven knipperend van helemaal rechts naar links, om de auto heen en dan weer helemaal naar rechts. ![]() | |
Pizza_Boom | dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:50 |
Doe ik ook wel eens, en dan heel strak ervoorlangs. Alhoewel ik ze ook vaak tegenkom dat ze op rijstrook 2 rijden van de 4 of 5, ammenooitniet dat ik dan helemaal naar 1 ga om erlangs te gaan, lekker rechts over rijstrook 4 of 5 erlangs. | |
Anne | dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:55 |
Woepsie. Ik bedoelde rechts ja. En wat jij doet, doe ik dan ook ja ![]() Soms werkt het. Maar meestal niet ![]() | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:05 |
Voel jij je dan ook een beetje een snelwegmoraalridder? ![]() | |
Anne | dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:07 |
![]() Ik had mijn auto destijds eigenlijk blauw moeten spuiten. | |
BigSmurf | dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:49 |
Wanneer verbieden ze nou eens inhalen door vrachtwagens op snelwegen met twee rijstroken? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:54 |
Dit doe ik ook weleens maar dan bij mensen die onnodig de middelste strook bezet houden. Is gewoon gruwelijk irritant als je helemaal vanaf de rechtse strook naar de meest linkse moet om erlangs te kunnen. | |
#ANONIEM | woensdag 16 oktober 2013 @ 00:42 |
Nog erger ![]() Vandaag een vrachtwagen die op de linkerbaan 90 reed... 3baans snelweg met een max van 120. Om vervolgens zonder knipperlicht opzij te gaan. | |
knep | woensdag 16 oktober 2013 @ 00:55 |
Dat is toch wat anders en zijn de middenplakkers, al te vaak seniore lui die "nu eenmaal vinden dat ze daar moeten rijden". Vaak genoeg discussies gehad met van die oude figureren die 'altijd op de middelste strook blijven rijden'. | |
Snoepje5 | woensdag 16 oktober 2013 @ 01:00 |
Vrachtwagens die seinen ![]() Ja waar seinen ze nou voor.. Irritant gedoe. | |
opgebaarde | woensdag 16 oktober 2013 @ 01:05 |
Tsja en dan duik je meteen naar rechts tussen twee vrachtwagens in om er dan achter te komen dat de persoon achter jou die maar liefst 2 km per uur harder rijdt deze actie wel even komt afstraffen en er voor zal zorgen dat jij op de rem moet om achter hem aan te sluiten en de vrachtwagen te toucheren Zo leren we dat agressief en/of solistisch rijden de maat is. Niet zo gek dat veel lui per definitie niet op de rechtse rijbaan willen rijden als er meer dan twee banen zijn. Waarom dat gevaar nemen als je als slak iets wil inhalen, levensgevaarlijk met al het andere verkeer | |
knep | woensdag 16 oktober 2013 @ 01:08 |
Daar ben je zelf bij als je de spiegels een beetje in de gaten houdt. Daarnaast heb je natuurlijk wel een punt, mensen gaan niet meer naar rechts omdat ze tegenwoordig nul komma nul ruimte gegund wordt en ze zich dus altijd wel klemrijden. | |
Ambrosius | woensdag 16 oktober 2013 @ 06:42 |
Dat een inhalende collega er voorbij is. Of een collega van hetzelfde bedrijf aan de andere kant van de weg ![]() | |
Resistor | woensdag 16 oktober 2013 @ 07:24 |
Mensen die op het laatste moment een file in willen voegen ![]() Deze week werk ik een weekje in Zaandam, en heb dus een goede reden om de hele spitsstrook te gebruiken. Staat meestal wel een file voor die spitsstrook, maar die wordt volgens mij veroorzaakt door mensen die een gat laten vallen, waardoor andere mensen in die file kunnen voegen, waardoor de file voor de spitsstrook nog langer wordt dan nodig is. Ik ben geen bumperklever, maar in het geval van zo'n file krijg je van mij geen ruimte om er tussen te komen. Zelfde verhaal bij Watergraafsmeer, ik rij daar expres op de uiterste linkerbaan, omdat er op de baan die aan de afrit grenst er altijd mongolen zijn die op het laatste moment op de rem trappen om een gat in te duiken. Als we er met z'n allen voor zorgen dat files massief zijn en er geen mogelijkheden meer zijn om op het laatste moment in te voegen leren ze het misschien, bij file netjes achteraan aansluiten. Navigatiesystemen geven ruim van te voren aan welke rijbaan je moet hebben, als je zo'n ding niet nodig hebt weet je welke baan je moet hebben, je sluit maar netjes achter aan. En als dat toch de afrit was die je moest hebben rij je maar verder en draai bij de volgende op/afrit om en rij je die paar km maar terug. | |
Afhaalchinees | woensdag 16 oktober 2013 @ 08:06 |
Andersom ook. Verkeer op de A4 vanuit Rijswijk richting Amsterdam dat er bij het Prins clausplein bij Leidschendam afmoet, heeft niet zo lang om op de goede rijbaan te komen. Bij redelijke drukte (geen file) gaat men al voordat de doorgetrokken streep is opgehouden van baan wisselen, waardoor je, als je je aan de regels houdt, ineens naast de drukke strook komt te rijden en niemand je er meer wilt tussenlaten. | |
Turbomuis | woensdag 16 oktober 2013 @ 08:33 |
Vanmorgen een ritje van zo'n 20 minuten gemaakt, schemer en mist. Score: 2 auto's zonder licht en 2 met mistachterlicht. Viel me eigenlijk best mee.... Ook een auto die ondersteboven lag. Het zou je auto maar zijn... | |
Ordos20 | woensdag 16 oktober 2013 @ 08:43 |
Ah: mist. Een klein flardje. We hebben zicht van 200 meter. Dus we zetten onze dubbele mistachterlichten aan. Ik kwam redelijk verblind aan op het werk zeg maar. Zou men vergeten zijn dat je de mistachterlichten pas aan doet bij zicht minder dan 100 meter (dus zeg maar als je de hectometer bordjes niet meer ziet op de snelweg)? | |
Turbomuis | woensdag 16 oktober 2013 @ 08:47 |
minder dan 50 zelfs! Van rijksoverheid.nl:
| |
BigSmurf | woensdag 16 oktober 2013 @ 09:04 |
Hoe kom je daar dan terecht vraag ik me af? ![]()
![]() | |
Resistor | woensdag 16 oktober 2013 @ 09:09 |
Als je _moet_ ritsen laat ik altijd 1 auto ruimte over, zodra de verdrijvingsvlakken beginnen heb je gewoon pech als je de ruimte die ik heb gelaten niet gebruikt hebt. | |
#ANONIEM | woensdag 16 oktober 2013 @ 10:27 |
Apart vwb het eerste want ook dat maakte ik vanmorgen vroeg mee. Sommige lieden verdienen het gewoon niet op de weg te zijn gezien hun laksheid m.b.t. verkeersregels. | |
Gwywen | woensdag 16 oktober 2013 @ 10:36 |
Ik zat vanmorgen bijna geplet tussen een auto en een vrachtwagen. Het was ook een beetje een rare situatie. De doorgaande weg gaat van een 30 km zone over in 50 km/h maar ik maakte geen vaart omdat ik rechtsaf een smal straatje in moest. De auto achter mij wilde echter rechtdoor en begon al 50 te rijden, en zat zo dicht achter me dat ik nauwelijks gelegenheid kreeg om af te remmen. Nou heeft dat zijstraatje altijd heel slecht zicht, er zit meteen een bocht in en een struik, zodat je pas op het allerlaatst kunt zien of er wat uit dat straatje komt rijden. Zul je net zien dat er een vrachtwagen uit dat straatje komt, die me dus bijna van voren had, waardoor ik boven op m'n rem moest zodat die vent achter me ook nog bijna in m'n kofferbak dook. Gelukkig liep het met een sisser af, het was echt millimeterwerk. ![]() | |
starla | woensdag 16 oktober 2013 @ 10:45 |
Ongelijkwaardig kruispunt? | |
Mutsaers__78 | woensdag 16 oktober 2013 @ 10:45 |
Hondsirritant dat soort figuren, die geen vaart maken omdat ze 400 meter verderop moeten afslaan. | |
starla | woensdag 16 oktober 2013 @ 10:46 |
![]() | |
Gwywen | woensdag 16 oktober 2013 @ 11:13 |
Nee, gelijkwaardig kruispunt, 10 meter nadat de 30 km zone overging in 50 km/h. Beetje rare situatie daar, maar die vrachtwagen had toch echt voorrang, ook als ik rechtdoor was gegaan net als m'n achterligger. | |
theunderdog | woensdag 16 oktober 2013 @ 11:17 |
Wat een mafkees. Zulke mensen mogen ze van mij direct voor altijd het rijbewijs afpakken. | |
starla | woensdag 16 oktober 2013 @ 11:17 |
Dus jij had gewoon gelijkmatig gas moeten minderen en moeten uitkijken voor rechts. Hoefde degene achter jou niet hard in de remmen en was je niet bijna op de vrachtwagen geknald. | |
starla | woensdag 16 oktober 2013 @ 11:20 |
Het meest storende vind ik nog wel dat die voorste auto geen richting aangeeft ![]() | |
theunderdog | woensdag 16 oktober 2013 @ 11:21 |
"Voor rellen, trollen of schelden in dit topic worden vanaf heden streng notes uitgedeeld. >> Kun je je niet gedragen of beheersen? Klik dan gerust dit topic weg <<" | |
starla | woensdag 16 oktober 2013 @ 11:25 |
Oh, grapjes mogen nu ook al niet meer? ![]() | |
Gwywen | woensdag 16 oktober 2013 @ 11:41 |
Dat deed ik, gelijkmatig gas minderen (in zoverre dat nodig is als je uit een 30 km zone komt), alleen, omdat je vanaf daar 50 mag, wou die vent achter mij meteen doorgassen naar 50, maar ik moest binnen 10 meter rechtsaf, dus ik ging niet harder rijden, waardoor hij veel te dicht achter mij kwam rijden. Er was niks aan de hand geweest als ik zo dat zijstraatje in had kunnen schieten, maar daar kwam dus een vrachtwagen uit. Die vent achter mij had gewoon niet zo dicht op me moeten rijden. | |
JohnnyKnoxville | woensdag 16 oktober 2013 @ 11:42 |
Had je wel de hele tijd je knipperlicht aan? | |
starla | woensdag 16 oktober 2013 @ 11:44 |
Vraag ik me nu ook af. Als je richting aangeeft weet diegene achter je dat je daar wilt afslaan. Had je deze aan, dan is die kerel achter je gewoon een streber. | |
Gwywen | woensdag 16 oktober 2013 @ 11:44 |
Tuurlijk gaf ik richting, zit ingebakken ![]() | |
starla | woensdag 16 oktober 2013 @ 11:46 |
Nou, dan valt jou niets kwalijk te nemen en is het een ongelukkige samenloop van omstandigheden: een idioot achter je en toevallig ook nog een dikke vrachtwagen op een smal weggetje. | |
Gwywen | woensdag 16 oktober 2013 @ 11:53 |
Dat probeerde ik jullie ook al de hele tijd te vertellen ![]() De irritatie zat 'm dus in die idioot achter me die geen afstand hield en er kennelijk van uit ging dat ik dat straatje wel in zou schieten. Man, hij zat zo dicht achter me dat ik amper durfde te remmen, maar ja, vanwege die truck moest ik wel. | |
#ANONIEM | woensdag 16 oktober 2013 @ 12:38 |
Nog een irritatie op de weg, REGEN! Met achterwiel aandrijving kan dit behoorlijk spannende momenten opleveren xD | |
Ordos20 | woensdag 16 oktober 2013 @ 13:37 |
Mag ik hier tegenin gaan? Mijn irritatie met regen is dat iedereen als een debiel over de weg heen zeilt. Totaal onvoorspelbaar gedrag vertoont enzovoorts. | |
Tsurany | woensdag 16 oktober 2013 @ 13:39 |
Aanpassen aan omstandigheden en je hebt 0,0 spannende momenten. | |
Luxuria | woensdag 16 oktober 2013 @ 14:35 |
Hopelijk is hij zich dan goed geschrokken omdat je zo hard op de rem moest! | |
Saekerhett | woensdag 16 oktober 2013 @ 16:20 |
Vanochtend: wilde invoegen op de A1 bij Hengelo-Noord richting Deventer, zit je met 10 auto's achter een vrachtwagen 30 km/u te rijden op de invoegstrook, terwijl het verkeer dat al op de snelweg is met 100-110 km/u naast je rijdt... De reden is dat de verkeerslichten veel te snel groen worden als de andere kant net rood is. Dus kom je in zo'n mini-file terecht... Maar kunnen die schijtvrachtwagens nou echt niet sneller optrekken? Ondingen zijn het ook. | |
kingtoppie | woensdag 16 oktober 2013 @ 16:32 |
Kunnen ze prima volgens mij, zitten gigantisch veel paardenkrachten achter. Weet niet of het een kort oprijritje was / erg stijl / met bochten? | |
kingtoppie | woensdag 16 oktober 2013 @ 16:33 |
Gay hoor, die mensen die A een richtingaanwijzer niet snappen en B bumperkleven als een moederneuker. | |
#ANONIEM | woensdag 16 oktober 2013 @ 16:37 |
Ik zelf niet, kijk wel uit ![]() Als je een bocht neemt en geeft net te vroeg gas uit de bocht sta je gelijk achterstevoren. Ik kijk zelf wel uit, maar daarom is het soms wel vervelend. | |
Marco001 | woensdag 16 oktober 2013 @ 16:57 |
amper meer pk als een beetje BMW. ( rond de 400-500pk dacht ik.) en een toerenbereim van 1500rpm. Tel daar ook nog eens de 16 versnellingen, een x aantal ton aan lading bij op en je weet waarom het niet harder kan. | |
Saekerhett | woensdag 16 oktober 2013 @ 17:16 |
Deze: ![]() Dus vrij steil bochtje ja, maar daarna bleef die eikel langzaam rijden. | |
Pizza_Boom | woensdag 16 oktober 2013 @ 17:18 |
| |
sandertjuh | woensdag 16 oktober 2013 @ 17:19 |
Ik reed van de week achter een Toyota Yaris waarvan ik opeens dacht wat komt die auto snel op me af.. bleek al z'n rem verlichting achter gewoon niet te doen. ![]() Uit goede wil ben ik die man toch maar even achterna gereden richting huis (bleek vlak in de buurt te wonen) zodat ik deze man er attent op kon maken dat hij toch wel voor gevaarlijke situaties aan het zorgen was. ** Ook nog even een vrouw bijna aan het huilen gemaakt. Afslag A12 bij De Meern, beneden links af zijn 2 rijbanen die een bocht in gaan. Ik reed links, stoplicht stond op groen. Ik zie rechts een blauwe Polo rijden, we gaan bijna de bocht in toen mevrouw dacht de bocht via het linkerbaantje af te snijden. En wie reed daar..? Ikke! Dus ik moest vol maar dan ook vol in de ankers anders had ze zo mijn zijkant ingereden ![]() Na wat toeteren en seinen zag ze eindelijk wat ze had gedaan.. geen excuus helemaal niks?? Arrogant wijf.. Ze moest verderop bij het winkelcentrum zijn dus toch maar even vriendelijk medegedeeld dat áls ze iemand zo hufterig afsnijd en het later ziet ze wel even haar excuses mag maken ![]() Gelukkig is ze niet de enige en gebeurd het met enige regelmaat.. zonder uberhaupt te kijken of er iets of iemand naast je zit lekker die bocht afsnijden. Stelletje droeftoeters ![]() | |
kingtoppie | woensdag 16 oktober 2013 @ 17:49 |
U rijdt veel in de spits? | |
Daeron | woensdag 16 oktober 2013 @ 19:02 |
Belgen mogen leren autorijden van hun ouders ipv een erkend instructeur. Maar belgen zijn ook heel erg met files, steeds optrekken zodra het kan om 1 seconde later vol in de ankers te moeten omdat het toch niet zo snel optrekt als ze denken. Ik ben het beetje gewend aan het raken om gewoon de auto lekker in zijn 1 te laten rollen in de file in belgie. Van de week een keer minutenlang de auto kunnen laten rollen terwijl het voor me constant als een harmonica voort beweegde. ![]() | |
Pizza_Boom | woensdag 16 oktober 2013 @ 19:36 |
Daar hebben veel Nederlanders ook een handje van. En dan het liefst van links naar rechts en weer naar links gaan om die ene auto te winnen... | |
Ambrosius | woensdag 16 oktober 2013 @ 19:51 |
En vaak zelfs die ene auto verliezen. | |
spoorrails | woensdag 16 oktober 2013 @ 19:57 |
was ik al bang voor want bijrijder keek ook niet eens om toen ze naar links kwamen en ik vol toeterde. Dat moet maar heel snel veranderen daar, anders een extra examen voor ze in NL mogen rijden, want het gaat echt nergens meer over. Kunnen de ouders al niet rijden of hebben ze totaal geen verkeersinzicht hoe kan je dat dan je kind wel bijbrengen... | |
Cultuur058 | woensdag 16 oktober 2013 @ 19:59 |
Voordeel is wel dat ze een 2000+ Nm koppel hebben om het mee op gang te helpen en veel moderne trucks hebben automatische versnellingsbakken. Maar door de lading nemen truckers vaak de tijd. Massa remt namelijk ook moeilijk af ![]() | |
starla | woensdag 16 oktober 2013 @ 21:21 |
Grappig, op dat stuk heb ik ooit bijna de Ford Fiesta van m'n moeder in de prak gereden tegen een vrachtwagen ![]() | |
Ordos20 | woensdag 16 oktober 2013 @ 21:50 |
Bekend: onder de 50 meter moet je ze aan doen (zowaar vroeger opgelet bij mij theorie!), maar als ik het volgende bordje niet meer zou kunnen zien (dan zit je onder de 100 meter zicht) dan zou ik eens ga nadenken over mist lichten niet ze al aan doen als ik zicht voorbij de 250 meter heb zoals vanochtend op de N2 rond Eindhoven............. | |
Pizza_Boom | woensdag 16 oktober 2013 @ 22:00 |
Zo lang je ook maar weer nadenkt over ze uitzetten als er iemand achter je komt. ![]() | |
Saekerhett | woensdag 16 oktober 2013 @ 22:02 |
Haha, gelukkig stond er 'bijna' ![]() | |
Ridocar | woensdag 16 oktober 2013 @ 23:56 |
Zojuist door een vrachtauto ingehaald op de A5. Daarachter rijdt een grijze Golf die begint te seinen. Gelukkig negeerde de vrachtwagenchauffeur dit anders zat ik met een meter tussenruimte. | |
Snoepje5 | woensdag 16 oktober 2013 @ 23:57 |
Hoe kun je worden ingehaald door een vrachtwagen? | |
Pizza_Boom | donderdag 17 oktober 2013 @ 00:04 |
Ridocar is chauffeur op LZV's, die mogen niet harder dan stipt 80 en meer van dat soort rare beperkingen. Dan word je dus door andere truckers ingehaald. | |
Snoepje5 | donderdag 17 oktober 2013 @ 00:24 |
Ah oke, ik ging uit van een personenauto ![]() | |
Ridocar | donderdag 17 oktober 2013 @ 01:11 |
Die automaten zijn vrijwel altijd robotbakken. Technisch vrijwel hetzelfde als een handbak, dus droge platenkoppeling en 12 of 16 versnellingen, maar een computer koppelt en schakelt voor jou... Dat er veel koppel in zit klopt ook wel. Handig om de boel op gang te krijgen, maar qua vermogen stelt 400pk niet veel voor. Stel je gemiddelde vrachtauto voor, dus 400 pk met 40 ton. Dat is 10 pk per ton. Stel je een personenauto voor van 1000 kilo met 10pk vermogen en je begrijpt dat een beetje geladen vrachtauto niet zo makkelijk meekomt met het overige verkeer. [ Bericht 17% gewijzigd door Ridocar op 17-10-2013 01:17:14 ] | |
Anne | donderdag 17 oktober 2013 @ 15:16 |
Of naar blonde meisjes in gele Cupra's ![]() Al gaat dat meestal ook nog gepaard met toeteren en zwaaien. | |
existenz | donderdag 17 oktober 2013 @ 15:30 |
Dan ga je toch net ff wat meer naar links rijden (Maar op je eigen strook)? Dan schrikt hij wel af ![]() | |
padlarf | donderdag 17 oktober 2013 @ 15:50 |
Holy shit, wat een gek ![]() Maar hoe je het als fietser in je hoofd haalt om met je telefoon te klooien is mij ook nog steeds een raadsel. | |
starla | donderdag 17 oktober 2013 @ 15:56 |
Wilde ik net zeggen...zoveel doet ie niet fout. Rijdt waarschijnlijk niet eens te snel, rijdt door groen en één of andere tsjappie kijkt niet voor zich maar op z'n telefoontje. | |
padlarf | donderdag 17 oktober 2013 @ 15:57 |
Ga lekker ergens anders trollen ![]() | |
Anne | donderdag 17 oktober 2013 @ 15:59 |
Niet op reageren ![]() | |
starla | donderdag 17 oktober 2013 @ 16:02 |
Wat doet ie exact fout dan? Een auto staat te wachten op een zebrapad nota bene (niet toegestaan), omdat de voorste richting aangeeft omdat ie wil afslaan of parkeren ofzo. Het is je goed recht om die auto's in te halen. Hij reed niet te snel (zeker niet sneller dan 50, maar weet niet of het een 30km zone was), haalt links in, door groen. Zie het probleem niet zo. Het had wat eleganter gekund, maar of hij wettelijk iets fout deed betwijfel ik. Het is daarnaast wettelijk onder bepaalde voorwaarden NIET toegestaan met je mobieltje bezig te zijn op de fiets; Dat betekent dat u veroordeeld kunt worden als u zich als fietser zo gedraagt dat: het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd; De auto werd gehinderd in het legitiem inhalen van de voorste 2 auto's. Ergo: fietser is fout, meneer in de Lexus had haast, maar deed niets fout. Het enige dat je hem kan verwijten is wat hufterig gedrag. | |
padlarf | donderdag 17 oktober 2013 @ 16:04 |
Lijkt me inderdaad de beste optie. | |
Anne | donderdag 17 oktober 2013 @ 16:06 |
We kunnen alleen maar hopen dat ze d'r rijbewijs niet heeft! Zeker gezien bovenstaande post. | |
starla | donderdag 17 oktober 2013 @ 16:06 |
- het openbaar maken van DM's is niet toegestaan - [ Bericht 87% gewijzigd door Anne op 17-10-2013 16:08:12 ] | |
starla | donderdag 17 oktober 2013 @ 16:08 |
12 jaar schadevrij ![]() | |
OEM | donderdag 17 oktober 2013 @ 16:09 |
Maar haar post is zo extreem kansloos dat het wel heel moeilijk is om niet te reageren. ![]() | |
starla | donderdag 17 oktober 2013 @ 16:09 |
Excuses, maar ik vond -gezien de topicheader- het wel een relevante DM gezien de mogelijke consequenties die jullie daaraan kunnen verbinden. Of mag je wel iedereen via DM uitschelden naar aanleiding van dit topic, mits je dat niet in dit topic doet? | |
S95Sedan | donderdag 17 oktober 2013 @ 16:12 |
Die lexus is gewoon fout daar, eenrichtingsverkeer met aan beide kanten fietsers. Dan kan er gezegd worden dat die fietser niet oplet maar er is gewoon geen ruimte daar. | |
Anne | donderdag 17 oktober 2013 @ 16:12 |
Een DM is en blijf privé, ongeacht de inhoud. Als je vindt dat je bent uitgescholden in een DM en je voelt je gekrenkt, kun je de user eventueel blokkeren. Mocht je dat niet genoeg vinden, dan kun je het bij de FA's proberen middels een mail of PM: forum@fok.nl Nu graag weer ontopic ![]() De rest kan eventueel in ons Feedbacktopic worden besproken: PTA / PTA FAQ & Feedback | |
Ordos20 | donderdag 17 oktober 2013 @ 16:13 |
ik spotte laatst een auto die stond te wachten om af te slaan. Om zo de rijbaan op te draaien. Het rare: er was geen kruisende weg, alleen een kruisend fietspad. Hoe kwam die gozer op dat fietspad om zo de rondweg op te draaien (was bij Boxmeer NB) | |
starla | donderdag 17 oktober 2013 @ 16:13 |
En Padlarf heeft gelijk, inhalen op het zebrapad mag natuurlijk niet ![]() Dus meneertje Lexus is wél fout. | |
Anne | donderdag 17 oktober 2013 @ 16:16 |
Google linkje? Ik neem aan dat je niet daar bij de snelweg bedoelt? | |
starla | donderdag 17 oktober 2013 @ 16:16 |
Dat gekrenkte valt wel mee aangezien ik vrij beleefd reageerde. Hé, het blijft Fok hè ![]() ![]() Maar goed, on topic ![]() | |
Ordos20 | donderdag 17 oktober 2013 @ 16:26 |
Nee shit bij Gemert ![]() ![]() | |
Luxuria | donderdag 17 oktober 2013 @ 16:27 |
Wtf als jij dat normaal vindt, hoop ik jou nooit tegen te komen op de weg ![]() | |
kingtoppie | donderdag 17 oktober 2013 @ 17:16 |
Op een kruispunt mag je wettelijk niet inhalen. Het is je goedrecht om auto's in te halen in situaties dat dat dus kan, in deze situatie was het A niet veilig en B snijdt hij die andere auto's af. [ Bericht 7% gewijzigd door kingtoppie op 17-10-2013 17:35:01 ] | |
kingtoppie | donderdag 17 oktober 2013 @ 17:17 |
Blokkeren heb je abbo voor nodig dacht ik? | |
Daeron | zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:10 |
Eikels die doorrijden na een ongeval. ![]() Vanmiddag ongeval gebeurt op de a50 bij Eindhoven thv het science park in Son rond half 1. Blauwe, recente, Ka haalde rare actie uit waardoor Golf op de linkerbaan uitweek en de vangrail raakte. Golf redelijk in puin, hulpdiensten georganiseerd die er redelijk vlot waren. Mocht je deze auto rond dit tijdstip gezien hebben, neem dan vooral even contact op met de politie, 0900-8844. Met de inzittenden, een jonge vrouw en een meisje van een jaar of 2 leek op het eerste gezicht niet veel mis behalve flink geschrokken gelukkig. | |
Rode_banaan | zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:35 |
Ja maar.... totalvamp heeft wel even een "sportwagen" | |
BigSmurf | zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:46 |
Vanmiddag een fietser die zich zo de weg op gooide vanaf de stoep achter een partij struiken vandaan en daarbij de hele weghelft gebruikte. Een halve seconde later op de rem en ik had 'm frontaal van achteren ondersteboven gereden, maar m'n toeter leverde alleen een schouderophalend gebaar op. Levensmoe zonder het zelf te weten ofzo. ![]() | |
starla | zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:13 |
Zou me niets verbazen of die Ka had het niet eens door. Sommige mensen weten zóóó niet wat er om hun heen gebeurt door geen spiegels te kijken en maar naar het wegdek te staren. Laatst ook afgesneden door iemand die zonder richting aan te geven besloot om van rijbaan te wisselen. Ik er nog even naast rijden om aan te geven dat ie moet spiegelen. Had helemaal niets door met z'n gezicht praktisch tegen het raam... | |
Ridocar | zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:36 |
Daarom is mijn eerste focus altijd het kenteken. Niet het merk of type. Maar idd. De ware aard van de kabestuurder.... Zielig figuur. | |
Ridocar | zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:47 |
Jaja. Hier in de buurt eens een vrouw meegemaakt die een bromfietser en opzittende aan gort heeft gereden. Voor beide opzittenden brandde lange tijd een kaarsje bij een kruispunt. De auto was behoorlijk beschadigd. Mevrouw dacht 'iets' geraakt te hebben, maar schrok pas de volgende dag van de ravage. Kwade tongen spreken van drank in het spel, maar mevrouw blies natuurlijk een p-tje, veertien uur na het ongeval... | |
#ANONIEM | zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:06 |
Walgelijk zeg... Daarom dashcam, kunnen ze zo'n idioot gelijk oppakken. haal die quotes maar weg hoor. | |
Daeron | zondag 20 oktober 2013 @ 09:40 |
Mja ik heb het zelf dus niet zien gebeuren jammer genoeg, ik probeer ook altijd eerst het kenteken te onthouden en daarna pas de rest. Ik hoop maar dat iemand iets weet of dat de camera's die er hangen nog naar die ka kunnen leiden. | |
Sunshine1982 | zondag 20 oktober 2013 @ 09:44 |
Ook heel irritant als mensen gaan rijden op een tweebaansrotonde en de binnenste rijbaan nemen. Om vervolgens vlak voor je neus over de buitenste baan rijden om eraf te kunnen... Heb al een paar keer goed op de rem gestaan toen ik op de buitenste reed en opeens een bestuurder van baan wisselde... | |
Daeron | zondag 20 oktober 2013 @ 10:12 |
Je weet dat het normaal de bedoeling is als je op zo'n rotonde 3 kwart rond wil om dan op de binnenste strook te beginnen en dan zodra je half rond bent naar de buitenste strook te verplaatsen om de rotonde weer te verlaten? | |
#ANONIEM | zondag 20 oktober 2013 @ 10:25 |
Marokkaanse vrouw op leeftijd die met haar (boodschappen)wagentje aan de kant van de weg loopt terwijl er een stoep! naast haar is gelegen! ![]() | |
Sunshine1982 | zondag 20 oktober 2013 @ 10:30 |
Natuurlijk. Maar je hebt ook zat mensen die dat op het laatste moment doen en over een doorgetrokken streep rijden. | |
Gwywen | zondag 20 oktober 2013 @ 10:38 |
Vandaar waarschijnlijk ook de verhoogde banden op sommige rotondes, denk ik. Wat ik nooit zal begrijpen zijn mensen die richting geven naar links wanneer ze een rotonde oprijden. Ik snap heus dat ze dat doen om aan degene achter hen te melden dat ze driekwart rond willen, maar dan nog; voor degene achter je is het totaal niet interessant wat je op een rotonde gaat doen, tenzij je eraf gaat, plus dat je nergens op een rotonde linksaf gaat, of je moet de kromming van de rotonde zelf bedoelen. Maar dat is dan weer net zoiets als richting geven wanneer er een bocht in de weg zit. Wat zeggen de officiële regels daar eigenlijk over? | |
Sunshine1982 | zondag 20 oktober 2013 @ 10:44 |
Oeh, da's wel een goeie. Ik doe het eigenlijk ook altijd, maar meer uit gewenning. Moest het altijd doen van mijn rijinstructeur en sindsdien is het erin gebleven ![]() | |
opgebaarde | zondag 20 oktober 2013 @ 11:05 |
En wat vind jij van de fietsers die op de rotonde hun linkerhand uitsteken om aan te geven dat ze niet afslaan? En voor het verkeer wat de rotonde op wil, is het wel fijn om te zien of iemand richting aangeeft, zowel links als rechts. | |
Cybje | zondag 20 oktober 2013 @ 11:07 |
Volgens de website van de Rijksoverheid hoef je geen richting aan te geven bij het naderen, oprijden en het volgen van een rotonde. Ook niet als je naar links gaat. Alleen bij het verlaten moet richting naar rechts worden aangegeven. http://www.rijksoverheid.(...)-op-een-rotonde.html In sommige landen mag je bij een rotonde zelfs geen richting aangeven naar links, dacht ik. Dus eigenlijk is het beter om je aan te wennen dat niet te doen ![]() | |
Tsurany | zondag 20 oktober 2013 @ 11:15 |
De enige reden om richting naar links aan te geven is om andere weggebruikers duidelijk te maken dat je niet af slaat en zij dus niet de rotonde op kunnen rijden. Beetje een zelfverzonnen nonsens regel aangezien het niet richting aangeven naar rechts daar ook een goede indicator voor is. Maar het moet van het CBR en het CBR heeft de bevoegdheid om zelf te bepalen wat mensen wel en niet moeten doen voor een rijbewijs ook al heeft het geen enkele wettelijke basis. | |
Gwywen | zondag 20 oktober 2013 @ 11:17 |
Dat heb ik nog nooit gezien, eerlijk gezegd. Zie je wel. Ik vond het ook al helemaal niet logisch. Bedankt voor het opzoeken. ![]() | |
Luxuria | zondag 20 oktober 2013 @ 11:34 |
Dat doe je niet voor de auto's achter je, maar voor de auto's die vanuit andere richtingen de rotonde opkomen. | |
OEM | zondag 20 oktober 2013 @ 11:41 |
Die hebben er ook niks aan. Alleen de rechterknipper is bepalend. De linkerknipper voegt niks toe. | |
Luxuria | zondag 20 oktober 2013 @ 11:42 |
Jawel hoor, hier in de buurt hebben een paar rotondes op doorgaande wegen zeg maar, veel mensen gaan ervan uit dat je gewoon rechtdoor gaat en rijden dan al de rotonde op. Daarom zet ik mijn knipperlicht aan naar links. | |
S95Sedan | zondag 20 oktober 2013 @ 11:49 |
Driekwart knipper naar links, rechtdoor niets, meteen eraf knipper naar rechts. Uiteraard voor het eraf gaan knipper alsnog naar recht, zo 'hoort' het geleerd te zijn bij je rijlessen. | |
Pizza_Boom | zondag 20 oktober 2013 @ 11:53 |
Hoe wil jij in godsnaam linksaf slaan op een rotonde? Een rotonde is een doorgaande weg in de vorm van een cirkel of een ovaal (wordt ook wel ovatonde of otonde genoemd ![]() | |
S95Sedan | zondag 20 oktober 2013 @ 11:55 |
Het heeft niks met links afslaan te maken maar met het feit dat de overige weggebruikers weten dat je erop blijft rijden. | |
daNpy | zondag 20 oktober 2013 @ 11:56 |
Zeker hebben die er wel wat aan. Rotondes hebben tegenwoordig altijd een verhoging in het midden waardoor je er niet overheen kunt kijken. Dit is gedaan om de snelheid eruit te halen ( ![]() Als er iemand zijn knipperlicht naar links aan heeft kun je zien dat deze nog voor jou langs kruist. Heeft hij dat niet slaat hij dus af (de straat in waar jij uit komt). Veel mensen gebruiken hun knipperlicht uberhaupt niet ( ![]() | |
Cybje | zondag 20 oktober 2013 @ 11:58 |
Even ter aanvulling, volgens Wikipedia is het dus niet toegestaan richting naar links aan te geven bij een rotonde in o.a. Duitsland en België: http://nl.wikipedia.org/wiki/Rotonde_(verkeer)#Richting_aangeven Jammer genoeg staat er alleen geen bron bij. Wel lekker handig dat ze je hier in Nederland dus bij de rijlessen leren dat dat moet (terwijl het dus niet eens verplicht is) en dat bij de buurlanden het alleen maar verwarring zal scheppen. | |
Pizza_Boom | zondag 20 oktober 2013 @ 12:00 |
Dat weten ze ook als je niets aangeeft. Het enige wat ze moeten weten, is dat je eraf gaat, hetgeen je doet door rechts aan te geven. | |
S95Sedan | zondag 20 oktober 2013 @ 12:01 |
Is dat zo? 9 van de 10 geven namelijk geen richting aan bij eraf rijden. Zo vanzelfsprekend is het dus blijkbaar niet. | |
Pizza_Boom | zondag 20 oktober 2013 @ 12:05 |
Dat komt omdat wij in Nederland aan symptoombestrijding doen. Een voorheen 80-weg waar we alleen een bordje 50 langs zetten en iedereen vervolgens 80 blijft rijden? Leggen we chicanes aan. Niemand knippert naar rechts? Gaan we links knipperen in de examens verplicht stellen. Overigens komen deze initiatieven vanuit het CBR zelf. CBR gaat zelf graag op de stoel van zowel de rechtsprekende, de controlerende en de uitvoerende macht zitten. Rechter en beul ineen dus. Ze hebben we meer van die rare dingen. Als je je BE examen hebt, moet je voordat je het parkeerterrein af bent, even flink hard remmen. Dan hoor je boenk, doet je oplooprem het. Enige wat je er feitelijk mee controleert is dat je auto harder remt dan je aanhanger en je drukcilinder het wel doet. Het controleren van het functioneren van de beremming doe je er niet mee, het slopen van je cilinder wel. | |
Pizza_Boom | zondag 20 oktober 2013 @ 12:06 |
Dan is de oplossing toch niet iedereen links laten knipperen? ![]() ![]() | |
Ridocar | zondag 20 oktober 2013 @ 12:19 |
Ook bij de rijlessen CE, aankoppelen en zonder slangen proberen weg te rijden. En je weet dat je aanhanger eraan blijft zitten. Totdat je een oplegger zonder dubbelwerkende remcilinders hebt. Dan trek je je aanhanger wel zo weg... | |
OEM | zondag 20 oktober 2013 @ 12:30 |
Knipper naar links = ik blijf op de rotonde Geen knipper = ik blijf op de rotonde Knipper naar rechts = ik verlaat de rotonde Geen idee hoe je concludeert dat iemand afslaat als hij geen linkerknipper aan heeft. | |
daNpy | zondag 20 oktober 2013 @ 12:36 |
Knipper naar links = ik neem de rotonde 3/4e Knipper uit = ik ga "rechtdoor" (tweede afslag dus) Knipper naar rechts is ik verlaat de rotonde bij de eerste afslag. Ik vind het in ieder geval wel prettig werken, hierdoor kun je eerder anticiperen of iemand afslaat of op de rotonde blijft. | |
Luxuria | zondag 20 oktober 2013 @ 12:37 |
Zo werkt het dus niet. | |
OEM | zondag 20 oktober 2013 @ 12:39 |
Dus ik moet bij elke auto die ik op de rotonde tegenkom of kan tegenkomen gaan bijhouden waar hij vandaan kwam, zodat ik in combinatie met zijn knippergebruik moet gaan bepalen wat hij gaat doen? Verkeer is geen puzzel hoor. | |
Pizza_Boom | zondag 20 oktober 2013 @ 12:41 |
Dus jij bent iemand die bij de tweede en derde afslag niet knippert? En hoe doe je het dan als een rotonde meer dan 4 afslagen heeft? En daarbij: Op dit soort rotondes kan ik ook echt goed zien wat iemand aangeeft, zo achter al die obstakels. Dit is nog een beter voorbeeld | |
OEM | zondag 20 oktober 2013 @ 12:42 |
Alarmlichten? Patroontjes knipperen: 2x links, 1x rechts? Zoveel mogelijkheden. | |
vannelle | zondag 20 oktober 2013 @ 12:44 |
En dat deed ik dus altijd na het aankoppelen, ff checken of alles wel goed zit. Heb namelijk al een paar keer gehad dat door een slecht functionerende schotel het aankoppelen NIET goed was gegaan. Dan wil je wegrijden en zie je in je spiegel de afstand tot de oplegger groter worden, tijd om keihard op de rem te trappen dus! Word je vanzelf voorzichtig van....... | |
daNpy | zondag 20 oktober 2013 @ 13:09 |
Ik kom meestal geen mensen óp de rotonde tegen, maar ik rijdt dan ook niet tegen het verkeer in. Als dit al een puzzel is voor je dan lijkt het me beter dat je idd niet meer in de auto stapt. Duidelijker kan het niet ![]() | |
daNpy | zondag 20 oktober 2013 @ 13:09 |
Nee, wettelijk niet. Voor de verkeersdoorstroming is het wel beter. | |
daNpy | zondag 20 oktober 2013 @ 13:10 |
Het gaat er juist om dat je iemand links knipperlicht direct ziet als hij achter een obstakel vandaan en je dus meteen kunt anticiperen. Juist op dat soort rotondes zie je iemand linker-knipperlicht wel ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door daNpy op 20-10-2013 13:15:57 ] | |
OEM | zondag 20 oktober 2013 @ 13:10 |
Succes op Keizer Karelplein, de voorbeelden van Pizza_Boom, en alle conflicten met bestuurders die wel normaal de verkeersregels hanteren. | |
daNpy | zondag 20 oktober 2013 @ 13:12 |
Ik zie het probleem niet. Zolang wettelijk geld dat je niet naar links hoeft te knipperen, gelden op een dergelijke rotonde/verkeersplein gewoon de regels. Op 90% van de rotondes, dus met 4 af/opritten, kun je het wel gewoon gebruiken om de doorstroom te verbeteren. Maar we kunnen elkaar het beste lekker zoveel mogelijk belemmeren in het verkeer, en zeer zeker niet zorgen dat iemand op ons kan inticiperen, we zijn immers Nederlanders. | |
OEM | zondag 20 oktober 2013 @ 13:18 |
Helaas. Het enige wat je met linksknipperen bereikt is dat je nog zekerder zou weten dat je moet gaan stilstaan. Of je moeten willen introduceren dat op 4-taks rotondes die goed overzichtelijk zijn, regelmatig gespreid, maximale straal, maximaal 1 rijstrook, etc etc, niet knipperen bij oprijden betekent: ik ga rechtdoor. | |
daNpy | zondag 20 oktober 2013 @ 13:21 |
Beter zeker weten dat je stil moet staan dat twijfelen of je dat moet, niet waar? In het laatste geval heb je veel meer kans dat je te laat bent. | |
OEM | zondag 20 oktober 2013 @ 13:21 |
Dat heeft toch niks met een betere doorstroming te maken? | |
daNpy | zondag 20 oktober 2013 @ 13:22 |
Als het knipperlicht dus niet aan is kun je wel doorrijden -> tadaa. | |
OEM | zondag 20 oktober 2013 @ 13:24 |
Ja, dus je wilt toch zo'n artikel invoeren: Dat gaat natuurlijk niet werken. | |
kingtoppie | zondag 20 oktober 2013 @ 13:27 |
Mensen die hun knipperlicht niet gebruiken vind ik sowieso strondvervelend bij afslaan. Verder had ik een discussie met een rijinstructeur over of je op een 2 baansweg naar links je richtingaanwijzer aan moet zetten. Het punt vind ik dat als je van rijbaan wilt verwisselen je richtingaanwijzer niet meer kunt gebruiken om daar duidelijkheid over te verschaffen. | |
daNpy | zondag 20 oktober 2013 @ 13:27 |
Hangt van de rotonde af, maar over het algemeen vind ik het wel fijner werken ![]() Maar er gebeuren gekkere dingen, ze hebben ook ingevoerd dat fietsers voorrang hebben op een rotonde ![]() | |
daNpy | zondag 20 oktober 2013 @ 13:28 |
Betere uitleg van de situatie ![]() | |
kingtoppie | zondag 20 oktober 2013 @ 13:28 |
Sure bro! | |
daNpy | zondag 20 oktober 2013 @ 13:30 |
Wat wil je nou wel of niet met je knipperlicht doen op een 2 baans weg? Als je afslaat geef je richting aan en gaat daarna remmen... Als je een langzamer iemand inhaalt knipper je tot je op de linker baan bent en knippert weer naar rechts als je terug gaat. | |
OEM | zondag 20 oktober 2013 @ 13:33 |
"Rechtdoor op dezelfde weg gaat voor" is niet zo heel gek. | |
daNpy | zondag 20 oktober 2013 @ 13:34 |
Klopt, alleen het levert in de praktijk gevaarlijke situaties op. | |
kingtoppie | zondag 20 oktober 2013 @ 13:36 |
![]() Beide rechterbanen is het verplicht je richting aan te geven, tevens is het verplicht om aan te geven wanneer je van banen wisselt, alleen laat dat laatste nou onmogelijk zijn als je richtingaanwijzer al in gebruik is. Ik vind het aangeven van wisselen van baan belangrijker dan aangeven dat je dus weet dat je op een weg zit die afslaat. | |
Luxuria | zondag 20 oktober 2013 @ 13:46 |
En daarom knipper jij niet naar rechts als je de 2e of 3e afslag eraf gaat. Of je laat zelfs je linkerknipperlicht aan en gebruikt niet je rechterknipperlicht als je de 3e eraf gaat, waardoor een auto die er daar op wil rijden onnodig staat te wachten. [ Bericht 4% gewijzigd door Luxuria op 20-10-2013 14:28:08 ] | |
Sounddragon | zondag 20 oktober 2013 @ 14:14 |
G.e.l.u.l.; ik geef ook richting aan als ik 3/4 rond ga, en ik maak zelden of nooit mee dat mensen onnodig voor mij stoppen of wachten. kwestie van direkt na afslag 2 de richting naar rechts aan te gooien. Richtingaanwijzers zijn handige dingen, maar je moet ze wel goed gebruiken. ![]() | |
Luxuria | zondag 20 oktober 2013 @ 14:16 |
Bedoel je van mij gelul of van hem? Want ik zeg precies wat jij hier ook zegt. | |
Sounddragon | zondag 20 oktober 2013 @ 14:25 |
Nee, dat zeg ik niet. Als ik jou goed begrijp keur jij knipperen naar links op een rotonde af omdat mensen die vanaf die linker toerit wel eens voor Jean Pipe zouden kunnen staan wachten omdat ze in verwarring raken. Ik zeg dat ik het juist wél doe, al is het maar om te voorkomen dat er een lemming vanaf rechtdoor de rotonde oprijdt terwijl ik hem wil kruisen. | |
Luxuria | zondag 20 oktober 2013 @ 14:26 |
Nee misschien moet je eens eerdere posts teruglezen. Ik reageer op hem, dat hij wel naar links knippert, maar als hij dan afslaat niet naar rechts knippert. Dan staan mensen dus onnodig te wachten. Ik knipper zelf ook altijd naar links als ik de derde afslag moet hebben op een rotonde.... | |
Sounddragon | zondag 20 oktober 2013 @ 14:31 |
Ah, ok, dan begreep ik het verkeerd ![]() As far as I know, is het domweg verplicht om richting aan te geven als je een rotonde verlaat, het knipperen naar links is dat niet, maar kan voor mensen om je heen wel verduidelijken wat je intenties zijn. | |
Luxuria | zondag 20 oktober 2013 @ 14:32 |
Ik was wellicht ook niet heel duidelijk, heb die post aangepast. Het was ook meer een gegeven waarvan ik hoopte dat hij nog op zou reageren of hij nu wel of niet het rechterknipperlicht gebruikt bij de derde afslag omdat dat uit zijn eerdere posts niet duidelijk bleek ![]() Verwoorden wat ik bedoel is niet mijn sterkste punt ![]() | |
Anne | zondag 20 oktober 2013 @ 14:33 |
Hebben ze daar in omgeving Deurne geen rotondes met complete bouwwerken erop? Waardoor je dus niet altijd kunt zien waar een auto vandaan kwam? | |
daNpy | zondag 20 oktober 2013 @ 14:43 |
Pardon? Ik knipper altijd naar rechts als ik de rotonde afga! Ook (juist!) als ik hem naar links had staan en voorbij de 2e afslag ben ![]() | |
Anne | zondag 20 oktober 2013 @ 14:47 |
Dat kwam niet duidelijk naar voren in je posts. Dat had een hoop posts gescheeld hier ![]() | |
daNpy | zondag 20 oktober 2013 @ 14:50 |
Ik nam inderdaad aan dat ik niet expliciet hoefde te vermelden dat ik bij het afslaan de juiste knipper aanzet. Anders heeft het ook weinig zin om me druk te maken om m'n knipper naar links aan te doen ![]() | |
Luxuria | zondag 20 oktober 2013 @ 15:14 |
Precies dat is juist waar iedereen over viel ![]() | |
Sounddragon | zondag 20 oktober 2013 @ 15:24 |
Het mysterie is opgelost ![]() | |
spoorrails | zondag 20 oktober 2013 @ 15:28 |
Het is veiliger, zoals hierboven aangegeven dat er zo'n lemming gewoon rotonde oprijd, omdat tie denk, "ow die slaat toch wel af" Liever te duidelijk dat ik op rotonde blijf dan een heel klein beetje twijfel (zie volgende alinea waarom mensen toch zouden kunnen oprijden), al is het maar alleen om mijn eigen veiligheid. Ik stoor er verder niemand mee, breng er ook niemand mee in gevaar, dus mijn inziens alleen maar een win situatie. Tis iig beter dan hufters die geen richting aangeven om eraf te gaan, waardoor lemmingen toch de rotonde oprijden als er auto's aankomen. nog beter dan staatsmongolen die rechter knipperlicht aanzetten en rotonde voor 3/4 nemen. Ow en voor er een autist reageert hoe doe je dat dan op een rotonde met 2 rijstroken, nou dan gaat het niet op, maar die zijn vaak of erg groot met verkeerslichten of die zijn zo gebouwd dat je nog maar 2 keuzes hebt per strook. | |
RealBizkit666 | zondag 20 oktober 2013 @ 16:27 |
Nee. Zodra de blokmarkering begint kun je het knipperlicht uit doen (want het is verboden om over de blokmarkering heen te rijden als er pijlen zijn). De pijlen geven de richting aan die je op wilt. Je bent alleen verplicht om je richting aan te geven bij het wisselen van rijstrook in deze situatie, niet dat je rechtsaf gaat. ![]() | |
kingtoppie | zondag 20 oktober 2013 @ 16:31 |
Hoe bedoel je dat? | |
RealBizkit666 | zondag 20 oktober 2013 @ 16:33 |
Die regel is ook al weer ruim 4 jaar oud. Zou je eigenlijk moeten weten lijkt me... | |
kingtoppie | zondag 20 oktober 2013 @ 16:35 |
Ah dus pijl + blokmarkering = verplicht blijven rijden. Ik snap dan niet waarom ze dan niet een doorgetrokkenstreep aan de rechterkant neerzetten en aan de linkerkant gewoon ondoortrokken, dan snappen mensen het. | |
RealBizkit666 | zondag 20 oktober 2013 @ 16:42 |
Yup. België en Oostenrijk sowieso. In Duitsland zijn ze er ook over bezig geweest, maar ik weet niet of het daar al door is. Wordt tijd dat het hier ook ingevoerd wordt, is gewoon grote onzin. ![]() | |
kingtoppie | zondag 20 oktober 2013 @ 16:44 |
Oja, ook zo mooi, verkondigd die rijinstructeur nog even dat dat niet waar was dat je in sommige landen niet je knipperlicht naar links aan mag doen bij een rotonde. Maargoed, twas ook een halve tamme. | |
RealBizkit666 | zondag 20 oktober 2013 @ 16:47 |
Bij het CBR leren ze mensen dat inderdaad aan. Zoals al iemand opmerkte eerder, het CBR meent dat ze boven de regels staan. ![]() Sommige dingen moet je zo snel mogelijk vergeten zodra je dat roze kaartje in handen hebt. | |
kingtoppie | zondag 20 oktober 2013 @ 16:49 |
Maargoed, even terug naar mijn 2 stroken verhaal, je hebt zo ook voor een stoplicht, daar gebruik ik het ook niet omdat ik ook daar vaak nog van rijstrook verwissel en dat graag wil kunnen aangeven. | |
RealBizkit666 | zondag 20 oktober 2013 @ 16:49 |
Zodra je op een strook met een pijl zit, kun je het knipperlicht uitzetten omdat de pijl je richting bepaald. Ongeacht of dit voor een stoplicht of op de auto(snel)weg is. | |
kingtoppie | zondag 20 oktober 2013 @ 16:50 |
Heb je daar een bron voor? Daarnaast, soms gaan er 2 stroken naar links waarvan de ene strook ook de optie rechtdoor / rechtsaf heeft. | |
RealBizkit666 | zondag 20 oktober 2013 @ 16:51 |
Ja, dat artikel wat ik je net gaf... |