ja moet je maar eerder gaan anders krijg je van die mensen die nog snel effe winkelkaretje vol willen steken en overuren kost veel meer dan 10min eerder sluiten.quote:
Wat is er dan zo speciaal aan deze avond?quote:Op zaterdag 28 september 2013 20:32 schreef Hypertext het volgende:
[..]
Ja, weet het, persoonsvorm staat ervoor.
Kan gebeuren, vooral op deze avond
Onzin, zo werkt het niet. Je moet klanten tevreden houden en ervoor zorgen dat je ze bindt. En denk je nu echt dat die medewerkers betaald krijgen voor 10 min overwerk, dat hebben de werkgevers wel goed geregeld hoor.quote:Op zaterdag 28 september 2013 20:29 schreef Hypertext het volgende:
[..]
Dus jij vindt[quote]Op zaterdag 28 september 2013 20:31 schreef redboyke het volgende:
[..]
ja moet je maar eerder gaan anders krijg je van die mensen die nog snel effe winkelkaretje vol willen steken en overuren kost veel meer dan 10min eerder sluiten.
H E I N E K E N dudequote:Op zaterdag 28 september 2013 20:32 schreef ArmandvanHelden het volgende:
[..]
Wat is er dan zo speciaal aan deze avond?
Zo, dat zal ze leren!quote:Op zaterdag 28 september 2013 20:26 schreef Hypertext het volgende:
Ga contact opnemen met het hoofdkantoor, want dit kan echt niet. Hoop dan ook niet dat filialen dit mogen van het hoofdkantoor.
Nee, die lopen omzet mis. Het personeel wil zo vroeg mogelijk naar huis. Bij zo'n grote onderneming zal de betrokkenheid minder groot zijn, en heeft het personeel blijkbaar schijt aan de omzet.quote:Op zaterdag 28 september 2013 20:26 schreef Hypertext het volgende:
Ga contact opnemen met het hoofdkantoor, want dit kan echt niet. Hoop dan ook niet dat filialen dit mogen van het hoofdkantoor.
Verwacht er niks van, maar ben benieuwd –mocht het hoofdkantoor het goedkeuren– wat de redenen zijn, snappiequote:
Ga ook nauwelijks naar de lidl, maar dacht ga maar eens kijken, nou dat is goed gegaan dusquote:Op zaterdag 28 september 2013 20:37 schreef snellejelle het volgende:
Wees blij dat de Lidl je bespaart is gebleven en dat je naar een echte supermarkt kon.
Ja, maar de kwaliteit en smaak is echt stukken minder. Heb er eerder dingen gekocht en het is allemaal qua smaak stukken minder.quote:Op zaterdag 28 september 2013 20:45 schreef Jellereppe het volgende:
Lidl is wel baas met die prijzen. Bijna gratis in mijn belevenis. Heerlijk.
Dat zal ongetwijfeld het geval zijn.quote:Op zaterdag 28 september 2013 20:48 schreef Hypertext het volgende:
[..]
Ja, maar de kwaliteit en smaak is echt stukken minder. Heb er eerder dingen gekocht en het is allemaal qua smaak stukken minder.
LOGISCH dus dat het goedkoop is.
LOL, TS denkt dat hij toegang kan eisen tot een private winkel. TSquote:Op zaterdag 28 september 2013 20:26 schreef Hypertext het volgende:
Iemand anders dat ooit meegemaakt? Ongeloofelijk, net wilde ik lidl binnenstappen maar mocht niet naar binnen, dit doen ze bij iedereen heb ik gezien.
Dit kan toch niet, 10 minuten voor sluitingstijd. Dat heb ik bij geen een andere winkel meegemaakt.
Het is toch ook onwijs dom, je klanten zijn geïrriteerd en hoeveel omzet mis je wel niet wanneer je dit een jaar lang doet.
Ach, ben naar een echte supermarkt gegaan, maar toch belachelijk.
Niet eisen, maar verwachten, wat mij normaal lijkt. Maar blijkbaar denken die gasten daar bij het Lidl filiaal niet echt commercieel en werken ze omdat het moet.quote:Op zaterdag 28 september 2013 20:51 schreef Shivo het volgende:
[..]
LOL, TS denkt dat hij toegang kan eisen tot een private winkel. TS
Vandaar dat de Lidl al vier jaar op rij de beste supermarkt is kwa groente en fruit.quote:Op zaterdag 28 september 2013 20:48 schreef Hypertext het volgende:
[..]
Ja, maar de kwaliteit en smaak is echt stukken minder. Heb er eerder dingen gekocht en het is allemaal qua smaak stukken minder.
LOGISCH dus dat het goedkoop is.
Denken dat de Lidl afhankelijk is van een enkele pauperklant die vijf euro uitgeeftquote:Op zaterdag 28 september 2013 21:06 schreef Hypertext het volgende:
[..]
Niet eisen, maar verwachten, wat mij normaal lijkt. Maar blijkbaar denken die gasten daar bij het Lidl filiaal niet echt commercieel en werken ze omdat het moet.
Jouw reactie
Hoe ben je daar op gekomen? Heb ik dat gezegd?quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:38 schreef Shivo het volgende:
[..]
Denken dat de Lidl afhankelijk is van een enkele pauperklant die vijf euro uitgeeft
Wie zegt dat alle kassa's open moeten zijn en waarom denk je dat het gaat om het tijdstip die ik noem? Alsof ik nooit eerder daar ben geweestquote:Op zaterdag 28 september 2013 22:11 schreef MichaelScott het volgende:
Inderdaad erg raar dat tegen sluitingstijd niet meer alle kassa's open zijn.
Deze TS
Sowieso tamelijk asociaal om rond sluitingstijd nog op je gemak boodschappen te doen.
Ben alleenstaand en doe daar niet de kar boodschappen.quote:Op zaterdag 28 september 2013 22:18 schreef Catkiller het volgende:
Een kansloze winkel, dus daar zullen ook wel genoeg kansloze mensen komen die 10 minuten voor sluitingstijd boodschappen komen doen voor de komende 2 weken.
Daarom zijn het ook Fransenquote:Op zaterdag 28 september 2013 22:22 schreef poepeneesje het volgende:
Moet je eens in Frankrijk 15 minuten voor sluitingstijd proberen binnen te komen, of nog binnen zijn. Die lui trappen je liever eruit dan dat je nog even betaald en weggaat. Nee, dit is niet verzonnen een maand geleden nog meegemaakt.
Door een bepaald onderzoeksbureau en geloof me, de groenten van de Appie zijn echt lekkerder, vind ik.quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:10 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Vandaar dat de Lidl al vier jaar op rij de beste supermarkt is kwa groente en fruit.
Gek genoeg is de aldi vaak duurder als de Albert Heijn. Maarja de aldi ziet er gewoon verpauperder uit.quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:11 schreef Roadtrip het volgende:
Dan moet je ook niet naar de lidl gaan.
De lidl & aldi![]()
OP is een pauper
Geloof ik niet, ben nooit bij de Aldi geweest –er is 1 in de buurt– maar kan niet geloven dat de Aldi duurder is in het algemeen dan de Appiequote:Op zaterdag 28 september 2013 22:31 schreef verdacht.individu het volgende:
[..]
Gek genoeg is de aldi vaak duurder als de Albert Heijn. Maarja de aldi ziet er gewoon verpauperder uit.
Dan geloof je het nietquote:Op zaterdag 28 september 2013 22:51 schreef Hypertext het volgende:
[..]
Geloof ik niet, ben nooit bij de Aldi geweest –er is 1 in de buurt– maar kan niet geloven dat de Aldi duurder is in het algemeen dan de Appie
maar ze zijn dan ook wel wat goedkoper dan de AH. Als je Aldi producten gaat vergelijken met de vaak vergelijkbaar of zelfs iets goedkoper geprijsde euroshopper producten, dan zie je dat Aldi een stuk betere kwaliteit heeft.quote:Op zaterdag 28 september 2013 23:17 schreef verdacht.individu het volgende:
[..]
Dan geloof je het niet. Misschien dat de groente&fruit en vlees goedkoper zijn bij aldi. Maar vele andere dingen kan je vele malen goedkoper vinden bij de AH. De aldi doet zich voor als een goedkope supermarkt. Maar ga maar is naar de prijzen kijken. Je schrikt je echt rot vergeleken bij de AH. Ik heb vroeger nog bij de bouw van supermarkten door heel het land gewerkt. En ik heb zelfs een keer meegemaakt dat een opdrachtgever van de aldi het er te netjes vond uitzien toen we wouden opleveren
. En wij het dus iets goedkoper er moesten laten uitzien. Aldi
kweekt echt de illusie goedkoop te zijn.
Het is wel zo dat ik vind dat het voor de prijs niet waar is om naar die pauper winkels te gaan. Het scheelt vaak maar 10 tot 30 cent per product, en dan krijg je nog mindere kwaliteit en smaak ook.quote:Op zaterdag 28 september 2013 23:17 schreef verdacht.individu het volgende:
[..]
Dan geloof je het niet. Misschien dat de groente&fruit en vlees goedkoper zijn bij aldi. Maar vele andere dingen kan je vele malen goedkoper vinden bij de AH. De aldi doet zich voor als een goedkope supermarkt. Maar ga maar is naar de prijzen kijken. Je schrikt je echt rot vergeleken bij de AH. Ik heb vroeger nog bij de bouw van supermarkten door heel het land gewerkt. En ik heb zelfs een keer meegemaakt dat een opdrachtgever van de aldi het er te netjes vond uitzien toen we wouden opleveren
TS lijkt op een overvallerquote:Op zaterdag 28 september 2013 20:26 schreef Hypertext het volgende:
Iemand anders dat ooit meegemaakt? Ongeloofelijk, net wilde ik lidl binnenstappen maar mocht niet naar binnen, dit doen ze bij iedereen heb ik gezien.
Dit kan toch niet, 10 minuten voor sluitingstijd. Dat heb ik bij geen een andere winkel meegemaakt.
Het is toch ook onwijs dom, je klanten zijn geïrriteerd en hoeveel omzet mis je wel niet wanneer je dit een jaar lang doet.
Ach, ben naar een echte supermarkt gegaan, maar toch belachelijk.
Dit.quote:Op zaterdag 28 september 2013 23:50 schreef KomtTijd... het volgende:
Terechte klacht. Als je open bent tot 9 uur heb je er maar rekening mee te houden dat je winkel pas om 10 over 9 leeg is. Als je dat niet wilt moet je 20:50 op het bordje zetten, niet 21:00.
quote:Op zondag 29 september 2013 01:38 schreef wenfer2 het volgende:
Geen connecties hebben om na sluitingstijd in alle nodige winkels je boodschappen samen te kunnen stellen.
Een locker in de supermarkt?quote:Op zaterdag 28 september 2013 22:49 schreef Fides het volgende:
Hier mag je geen tas meenemen in de Lidl. Die moet je in een lockertje doen, en daarvoor heb een 1 euro muntstuk nodig, en ze willen nooit geld wisselen
heeft persoonsvorm niks mee te maken. "Ik vind" is zonder Tquote:Op zaterdag 28 september 2013 20:32 schreef Hypertext het volgende:
[..]
Ja, weet het, persoonsvorm staat ervoor.
Kan gebeuren, vooral op deze avond
Nee brabant natuurlijk, daar lopen ze altijd wat achterquote:Op zondag 29 september 2013 07:14 schreef Ludd het volgende:
[..]
Een locker in de supermarkt?Daar heb ik nog nooit van gehoord. Randstad zeker?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In Nederland is dat bij veel bedrijven ook vrij normaal hoor. Als bij de lidl de openingstijd tot 20 uur is, zullen de medewerkers vermoedelijk tot 20 uur betaald krijgen. En dan heb je dus van die mensen die TS op 10 minuten voor sluitingstijd al de toegang ontzeggen, zodat ze zeker weten dat ze op tijd naar huis kunnen.quote:Op zondag 29 september 2013 07:54 schreef Isabeau het volgende:
Ik las een keer online dat de openingstijden van een grote keten in de VS anders waren dan stond aangegeven. De aangegeven openingstijden waren bijv. 8 uur 's morgens tot 7 uur 's avonds, maar de werkelijke openingstijden waren 7:45 - 19:15. Dat was expres zodat mensen die te vroeg waren altijd naar binnen konden en mensen die net te laat waren heel opgelucht waren dat ze nog werden toegelaten. En zo waren al die te late en te vroege klanten bijzonder blij met de grote klantvriendelijkheid en hadden zo een positief beeld van de winkel. Die keten had het begrepen hoe klanten denken
Vooral aangezien het half uurtje afsluiten na sluitingstijd onbetaald is. Ja, dan krijg je dit soort zaken. Ik neem het die medewerkers niet kwalijk. Schuld van het hoofdkantoor.quote:Op zaterdag 28 september 2013 20:37 schreef Ludd het volgende:
[..]
Nee, die lopen omzet mis. Het personeel wil zo vroeg mogelijk naar huis. Bij zo'n grote onderneming zal de betrokkenheid minder groot zijn, en heeft het personeel blijkbaar schijt aan de omzet.
Terechte klacht dit.
Als je als werknemer op 5 minuten gaat lopen kijken vind ik dat toch wel triest eigenlijk.quote:Op zondag 29 september 2013 08:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Vooral aangezien het half uurtje afsluiten na sluitingstijd onbetaald is. Ja, dan krijg je dit soort zaken. Ik neem het die medewerkers niet kwalijk. Schuld van het hoofdkantoor.
Het hoofdkantoor wil geld. Die medewerkers willen gewoon stoppen met werken op het moment dat ze niet meer uitbetaald krijgen. Lijkt me ook niet meer dan logisch, of zou jij wel elke dag een half uur voor nop gaan werken als jouw baas daar om vraagt?quote:Op zondag 29 september 2013 00:47 schreef Piger het volgende:
[..]
Dit.
Wil je nou geld binnen harken of niet?
Afsluiten duurt vaak wel iets langer dan 5 minuten. Half uur eerder.quote:Op zondag 29 september 2013 08:16 schreef Ludd het volgende:
[..]
Als je als werknemer op 5 minuten gaat lopen kijken vind ik dat toch wel triest eigenlijk.
Pijnboompitten zijn bij de Lidl echt dik goedkoper dan bij de AH. Afbakcroissants van de Lidl zijn trouwens echt heerlijk en spotgoedkoop.quote:Op zaterdag 28 september 2013 23:17 schreef verdacht.individu het volgende:
[..]
Ik doel op het geval dat de klant, in het ergste geval, een paar minuten te laat afrekent. Dat afsluiten houd je toch, ook al weiger je klant 10 minuten voor sluitingstijd al de toegang.quote:Op zondag 29 september 2013 08:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Afsluiten duurt vaak wel iets langer dan 5 minuten. Half uur eerder.
Dat doe ik al.quote:Maar als jij dat triest vindt stel ik voor dat jij maandag tegen je baas zegt dat je vanaf nu graag een half uur per dag onbetaald werk wilt verrichten.
Hoe is het precies de schuld van de klant dat de medewerker onbetaald arbeid moet leveren?quote:Op zondag 29 september 2013 08:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maar als jij dat triest vindt stel ik voor dat jij maandag tegen je baas zegt dat je vanaf nu graag een half uur per dag onbetaald werk wilt verrichten.
Naar Frankrijk gaanquote:Op zaterdag 28 september 2013 22:22 schreef poepeneesje het volgende:
Moet je eens in Frankrijk 15 minuten voor sluitingstijd proberen binnen te komen, of nog binnen zijn. Die lui trappen je liever eruit dan dat je nog even betaald en weggaat. Nee, dit is niet verzonnen een maand geleden nog meegemaakt.
hij zegt 'het half uurtje na sluitingstijd' en jij maakt er 5 minuten van...quote:Op zondag 29 september 2013 08:16 schreef Ludd het volgende:
[..]
Als je als werknemer op 5 minuten gaat lopen kijken vind ik dat toch wel triest eigenlijk.
Als je een klant 5 a 10 minuten voor sluitingstijd weigert, levert dit toch nooit meer dan 5 a 10 minuten winst op?quote:Op zondag 29 september 2013 08:52 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
hij zegt 'het half uurtje na sluitingstijd' en jij maakt er 5 minuten van...
Zo kan ik ook verontwaardigd zijn ja
Dus eigenlijk vind jij het normaal dat die medewerkers altijd onbetaald moeten overwerken omdat jij zo nodig te laat bij de winkel nog even boodschappen komt doen?quote:Op zaterdag 28 september 2013 20:35 schreef Hypertext het volgende:
[..]
Onzin, zo werkt het niet. Je moet klanten tevreden houden en ervoor zorgen dat je ze bindt. En denk je nu echt dat die medewerkers betaald krijgen voor 10 min overwerk, dat hebben de werkgevers wel goed geregeld hoor.
Zo doe je gewoon geen zaken wat mij betreft.
Als de winkel op 20 uur sluit,waarom mag ik dan niet om 19:55 nog even snel naar binnen voor een pak melk? Dan ben ik echt wel voor 20:00 de winkel uit hoor.quote:Op zondag 29 september 2013 09:00 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dus eigenlijk vind jij het normaal dat die medewerkers altijd onbetaald moeten overwerken omdat jij zo nodig te laat bij de winkel nog even boodschappen komt doen?
dat denk je. Maar dan staan er 10 soorten melk en je hebt plotseling eigenlijk ook trek in pizza en wat voor chocolade hebben ze eigenlijk allemaal.....quote:Op zondag 29 september 2013 09:08 schreef Ludd het volgende:
[..]
Als de winkel op 20 uur sluit,waarom mag ik dan niet om 19:55 nog even snel naar binnen voor een pak melk? Dan ben ik echt wel voor 20:00 de winkel uit hoor.
Dus meldt je als supermarktmedewerker dat de winkel over 5 minuten sluit, dus dat ze alleen nog even snel wat dingen mogen pakken, en niet uitgebreid kunnen winkelen.quote:Op zondag 29 september 2013 09:09 schreef computergirl het volgende:
[..]
dat denk je. Maar dan staan er 10 soorten melk en je hebt plotseling eigenlijk ook trek in pizza en wat voor chocolade hebben ze eigenlijk allemaal.....
Dat zeggen ze allemaal. Maar ondertussen hebben ze ook allemaal een karretje gepakt waar je echt niet alleen een pak melk mee gaat halen.quote:Op zondag 29 september 2013 09:08 schreef Ludd het volgende:
[..]
Als de winkel op 20 uur sluit,waarom mag ik dan niet om 19:55 nog even snel naar binnen voor een pak melk? Dan ben ik echt wel voor 20:00 de winkel uit hoor.
Dat zou heel asociaal zijn. Ik neem aan dat een klant zelf ook nog wel snapt dat hij voor sluitingstijd wel afgerekend moet hebben.quote:Op zondag 29 september 2013 09:26 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dat zeggen ze allemaal. Maar ondertussen hebben ze ook allemaal een karretje gepakt waar je echt niet alleen een pak melk mee gaat halen.
En als je dan om 20:00 zegt dat de winkel sluit en de mensen zich naar de kassa moeten begeven, dan ben je ineens klantonvriendelijk en mag je sterven. Want de klant is natuurlijk koning.
Ik ben niet anders gewend van klanten. Die maken maar al te graag misbruik van hun "recht als koning".quote:Op zondag 29 september 2013 09:30 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat zou heel asociaal zijn. Ik neem aan dat een klant zelf ook nog wel snapt dat hij voor sluitingstijd wel afgerekend moet hebben.
Hoe dan ook, ik ben erg benieuwd naar de reactie van hoofdkantoor. Ik kan me niet voorstellen dat zij instemmen met dit soort praktijken.
Maar je kan mensen 3 minuten voor sluitingstijd toch ook naar de kassa dirigeren? Dat lijkt me klantvriendelijker dan mensen 10 minuten voor sluitingstijd al te weigeren.quote:Op zondag 29 september 2013 09:35 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik ben niet anders gewend van klanten. Die maken maar al te graag misbruik van hun "recht als koning".
Ik heb zelf in een winkel gewerkt en geloof me, zulke asociale klanten zijn er meer dan genoeg.quote:Op zondag 29 september 2013 09:30 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat zou heel asociaal zijn. Ik neem aan dat een klant zelf ook nog wel snapt dat hij voor sluitingstijd wel afgerekend moet hebben.
Hoe dan ook, ik ben erg benieuwd naar de reactie van hoofdkantoor. Ik kan me niet voorstellen dat zij instemmen met dit soort praktijken.
Ja, als je dat doet zeggen die klanten: 'ja nog even dit pakken... Ennuh dat zoek ik ook nog... Oh en waar staat de rijst? Ja en dit staat ook nog op mijn lijstje....'quote:Op zondag 29 september 2013 09:38 schreef Ludd het volgende:
[..]
Maar je kan mensen 3 minuten voor sluitingstijd toch ook naar de kassa dirigeren?
Ok, ik geloof je. Maar die kan je toch 3 minuten voor sluitingstijd alsnog naar de kassa begeleiden?quote:Op zondag 29 september 2013 10:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik heb zelf in een winkel gewerkt en geloof me, zulke asociale klanten zijn er meer dan genoeg.
Wat zeg ik nou? Daar luisteren ze dus niet naar, dus het werkt niet. Of wil je ze letterlijk oppakken en meesleuren ofzo?quote:Op zondag 29 september 2013 10:21 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ok, ik geloof je. Maar die kan je toch 3 minuten voor sluitingstijd alsnog naar de kassa begeleiden?
Dan zeg je, nee dat is helaas niet mogelijk we gaan sluiten. Als je iemand zomaar de toegang durft te weigeren, moet dat toch ook geen probleem zijn?quote:Op zondag 29 september 2013 10:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, als je dat doet zeggen die klanten: 'ja nog even dit pakken... Ennuh dat zoek ik ook nog... Oh en waar staat de rijst? Ja en dit staat ook nog op mijn lijstje....'
Dus nee, dat werkt niet.
Ja, maar 9 op de 10 hebben dus schijt aan die mededeling en gaan vrolijk verder met boodschappen doen.quote:Op zondag 29 september 2013 10:22 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dan zeg je, nee dat is helaas niet mogelijk we gaan sluiten. Als je iemand zomaar de toegang durft te weigeren, moet dat toch ook geen probleem zijn?
Maar ze luisteren wel dat ze niet naar binnen mogen? Of moet je ze dan ook letterlijk naar buiten duwen?quote:Op zondag 29 september 2013 10:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat zeg ik nou? Daar luisteren ze dus niet naar, dus het werkt niet. Of wil je ze letterlijk oppakken en meesleuren ofzo?
Nee, gewoon de deur op slot.quote:Op zondag 29 september 2013 10:24 schreef Ludd het volgende:
[..]
Maar ze luisteren wel dat ze niet naar binnen mogen? Of moet je ze dan ook letterlijk naar buiten duwen?
Dat doen wij (bij de AH), geen gezever, gewoon naar de kassa, je bent immers al laat. En meestal lopen ze dan ook meteen naar de kassa. Maar soms zijn er wel een paar mensen die dan zeggen "Ja wacht nou eens even, ik moet nog dit pakken..." dan denk ik echt van jezus, je houdt ons allemaal op.quote:Op zondag 29 september 2013 10:21 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ok, ik geloof je. Maar die kan je toch 3 minuten voor sluitingstijd alsnog naar de kassa begeleiden?
Kijk, zo hoort het.quote:Op zondag 29 september 2013 10:27 schreef Emm16 het volgende:
[..]
Dat doen wij (bij de AH), geen gezever, gewoon naar de kassa, je bent immers al laat. En meestal lopen ze dan ook meteen naar de kassa. Maar soms zijn er wel een paar mensen die dan zeggen "Ja wacht nou eens even, ik moet nog dit pakken..." dan denk ik echt van jezus, je houdt ons allemaal op.maar meestal pak ik dat product dan wel snel voor hun (eckteservice)
Ik vind het heel vreemd als er op een bordje opening 08.00-20.00 staat en dat om 19:55 de deur al gesloten zouden zijn. Dan moet je het bordje aanpassen.quote:Op zondag 29 september 2013 10:28 schreef krullenbolletje het volgende:
TS is zeker zo iemand die 5 minuten voor sluitingstijd nog even boodschappen voor een week gaat halenWij sluiten ook altijd 5 minuten voor sluitingstijd de deuren en dan zijn we meestal nog 15/20 minuten bezig met kassa's in de kluis doen/schoonmaken/spiegelen/etc.
Niet mijn probleem, moet je maar niet last minute boodschappen gaan doen imo. Voor de omzet maken die 5x 6 euro ook niet uitquote:Op zondag 29 september 2013 10:31 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik vind het heel vreemd als er op een bordje opening 08.00-20.00 staat en dat om 19:55 de deur al gesloten zouden zijn. Dan moet je het bordje aanpassen.
Nogmaals, het hoofdkantoor krijgt waar ze om vraagt. Het is gewoon heel simpel:quote:Op zondag 29 september 2013 10:31 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik vind het heel vreemd als er op een bordje opening 08.00-20.00 staat en dat om 19:55 de deur al gesloten zouden zijn. Dan moet je het bordje aanpassen.
Als je klanten verliest wel. Ik kom ook nog wel eens 10-5 minuten voor sluitingstijd. Dat is dan als ik vanuit mijn werk kom, en het nog net red. Dan doe ik niet uitgebreid boodschappen, maar 1, hooguit 2 dingen. Ik zorg dus dat ik ruim voor sluitingstijd weer buiten sta.quote:Op zondag 29 september 2013 10:33 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
Niet mijn probleem, moet je maar niet last minute boodschappen gaan doen imo. Voor de omzet maken die 5x 6 euro ook niet uit
Die 3 klanten die niet snappen dat je vlak voor sluitingstijd de kans hebt dat de winkel al dicht is kunnen we prima missen. En leuk dat jij maar 1 ding nodig had en meteen door liep naar de kassa maar in de praktijk gaan mensen nog rustig even door de winkel slenteren om nog tig dingen te halen. Wij krijgen niet betaald na sluit dus wij willen gewoon zo snel mogelijk die winkel klaar hebben, dat weet het hoofdkantoor ook en blijkbaar vinden ze het prima zo.quote:Op zondag 29 september 2013 10:38 schreef Ludd het volgende:
[..]
Als je klanten verliest wel. Ik kom ook nog wel eens 10-5 minuten voor sluitingstijd. Dat is dan als ik vanuit mijn werk kom, en het nog net red. Dan doe ik niet uitgebreid boodschappen, maar 1, hooguit 2 dingen. Ik zorg dus dat ik ruim voor sluitingstijd weer buiten sta.
Bij zaken die voor die tijd de deur al gesloten hebben, kom ik niet meer. Ik heb het een keer bij de Emte meegemaakt. Die waren net met de deur bezig. Ik zei dat ik alleen wat kwark nodig had, dus die lieten me nog wel binnen.Ik was overigens ook eerder bij de kassa dan mensen die toen al lang binnen waren en met hun boodschappenwagentje rondliepen.
Ja want je kan van een scholier verwachten dat hij een half uur onbetaald gaat overwerken bij zijn minimumloon bijbaanquote:Op zondag 29 september 2013 10:48 schreef Ludd het volgende:
De Nederlandse werkmentaliteit is om te huilen zie ik al wel weer.
Wie heeft het over een half uur? Dat gegeven an sich vind ik niet goed, maar staat hier los van. Hier gaat het om 5 a 10 minuten.quote:Op zondag 29 september 2013 10:51 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
Ja want je kan van een scholier verwachten dat hij een half uur onbetaald gaat overwerken bij zijn minimumloon bijbaan![]()
10 minuten plus de 20 minuten die je al onbetaald overwerkt jaquote:Op zondag 29 september 2013 10:53 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wie heeft het over een half uur? Dat gegeven an sich vind ik niet goed, maar staat hier los van. Hier gaat het om 5 a 10 minuten.
Je snapt het echt niet he?quote:Op zondag 29 september 2013 10:48 schreef Ludd het volgende:
De Nederlandse werkmentaliteit en klantgerichtheid zijn om te huilen zie ik al wel weer.
Die 20 minuten staan hier los van.quote:Op zondag 29 september 2013 10:54 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
10 minuten plus de 20 minuten die je al onbetaald overwerkt ja
Je bent een half uur bezig met afsluiten, onbetaald. Dan begin je daar liever tien minuten voor sluitingstijd mee dan vijf minuten na sluitingstijd. Gedrag komt voort uit keuze van het hoofdkantoor, niets geks aan.quote:Op zondag 29 september 2013 10:53 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wie heeft het over een half uur? Dat gegeven an sich vind ik niet goed, maar staat hier los van. Hier gaat het om 5 a 10 minuten.
Omdat... Laat ook maar... Volgens mij ben je gewoon te fucking dom om het te snappen.quote:Op zondag 29 september 2013 10:57 schreef Ludd het volgende:
[..]
Nee, ik snap echt niet dat mensen moeilijk gaan doen over 5 a 10 minuten inderdaad.
Waarom? Overwerken is kut en die extra 10 minuten zit niemand op te wachten. Dat er een keer iets mis gaat met de kassa's of iets dergelijks waardoor het iets langer duurt oke maar voor een klant die zonodig om 5 voor 8 een pak melk moest hebben? No way José.quote:
Wel ja, waarom sluiten ze de toko niet alvast een half uur voor sluitingstijd, dan weet je zeker dat je op tijd naar huis kan.quote:Op zondag 29 september 2013 10:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je bent een half uur bezig met afsluiten, onbetaald. Dan begin je daar liever tien minuten voor sluitingstijd mee dan vijf minuten na sluitingstijd. Gedrag komt voort uit keuze van het hoofdkantoor, niets geks aan.
Ja, dat zal het zijn.quote:Op zondag 29 september 2013 10:58 schreef Nielsch het volgende:
Volgens mij ben je gewoon te fucking dom om het te snappen.
De klant is koning.quote:Op zondag 29 september 2013 10:59 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
Waarom? Overwerken is kut en die extra 10 minuten zit niemand op te wachten. Dat er een keer iets mis gaat met de kassa's of iets dergelijks waardoor het iets langer duurt oke maar voor een klant die zonodig om 5 voor 8 een pak melk moest hebben? No way José.
Waarom betaalt het hoofdkantoor niet gewoon een kwartier tot een half uur na sluitingstijd door? Dan hebben die medewerkers ook geen reden om eerder de tent dicht te gooien.quote:Op zondag 29 september 2013 10:59 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wel ja, waarom sluiten ze de toko niet alvast een half uur voor sluitingstijd, dan weet je zeker dat je op tijd naar huis kan.
Dit ja, klant is de hele dag koning maar gesloten=gesloten. Ik werk 2 x per week tot sluit en hoe vaak mensen wel niet denken dat we voor hun een uitzondering kunnen makenquote:Op zondag 29 september 2013 10:57 schreef Fides het volgende:
Treurig op een of andere manier. Ik ging er wel vanuit dat 't personeel wel voor een kwartier 'extra' (natuurlijk niets extra's aan als je gewoon werkt) werd betaald ofzo. Triest. Als 0-uren slaafje wordt je ook genaaid als je dus de laatste shift van de dag moet doen.
Als het kon zou ik het doenquote:Op zondag 29 september 2013 10:59 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wel ja, waarom sluiten ze de toko niet alvast een half uur voor sluitingstijd, dan weet je zeker dat je op tijd naar huis kan.
[..]
Ja, dat zal het zijn.
Omdat dat niet opweegt tegen elkaar. Die laatste klanten brengen amper wat op en het kost veel meer om iedereen door te betalen zelfs met minimumloon.quote:Op zondag 29 september 2013 11:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waarom betaalt het hoofdkantoor niet gewoon een kwartier tot een half uur na sluitingstijd door? Dan hebben die medewerkers ook geen reden om eerder de tent dicht te gooien.
Jup, je bent echt dom. Want de uitleg is al 8 keer gegeven ofzo.quote:Op zondag 29 september 2013 11:03 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het gaat niet om sluitingstijd, maar om 5 a 10 minuten voor sluitingstijd.
Ik heb geen idee wat ik onder het afsluiten moet verstaan. maar het is toch niet normaal dat je om klokslag sluitingstijd wegloopt?quote:Op zondag 29 september 2013 11:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waarom betaalt het hoofdkantoor niet gewoon een kwartier tot een half uur na sluitingstijd door? Dan hebben die medewerkers ook geen reden om eerder de tent dicht te gooien.
Dat snap ik, dus het hoofdkantoor kiest hier bewust voor... Alleen Ludd snapt dat niet.quote:Op zondag 29 september 2013 11:04 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
Omdat dat niet opweegt tegen elkaar. Die laatste klanten brengen amper wat op en het kost veel meer om iedereen door te betalen zelfs met minimumloon.
Dan gaan bij ons de deuren dicht en rekenen de laatste klanten af dus sluit. Als we tot 8 uur mensen binnen laten kunnen we net zo goed de tijd op het bordje veranderen van 7-20 naar 7-20.15quote:Op zondag 29 september 2013 11:03 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het gaat niet om sluitingstijd, maar om 5 a 10 minuten voor sluitingstijd.
Dat is een heel ander verhaal. Dat klant tegen sluitingstijd gesommeerd worden zich richting kassa te begeven vind ik normaal. Je bent nu appels met peren aan het vergelijken.quote:Op zondag 29 september 2013 11:04 schreef Nielsch het volgende:
Als student heb ik bij de Free Record Shop gewerkt. Waren er serieus klanten die na sluitingstijd nog kwamen vragen of ze even een CD mochten luisteren.
Nee, wat denk je nou idioot? Ik ga hier niet in mijn eigen tijd staan wachten tot jij klaar bent met luisteren, waarna je de CD misschien niet eens koopt om vervolgens nog eens onbetaald de kassa's af te tellen, storting in orde te maken en de winkel af te sluiten.
Sommige "klanten"
Man jij hebt duidelijk geen idee wat er allemaal moet gebeuren in een supermarkt voordat iedereen naar huis kanquote:Op zondag 29 september 2013 11:05 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat ik onder het afsluiten moet verstaan. maar het is toch niet normaal dat je om klokslag sluitingstijd wegloopt?
Als je op kantoor werkt, moet je toch je computer afsluiten, dossiers opbergen etc. Daar begin je toch ook niet 5 a 10 minuten voor einde werktijd al mee?
Oh nee? Ik klap mijn laptop dicht en klaar.quote:Op zondag 29 september 2013 11:05 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat ik onder het afsluiten moet verstaan. maar het is toch niet normaal dat je om klokslag sluitingstijd wegloopt?
Als je op kantoor werkt, moet je toch je computer afsluiten, dossiers opbergen etc. Daar begin je toch ook niet 5 a 10 minuten voor einde werktijd al mee?
Jezus Christus je bent echt te dom om te poepenquote:Op zondag 29 september 2013 11:09 schreef Ludd het volgende:
Toen mijn slager op vakantie was, ging ik naar andere slager. Die was tot 14 uur open. Ik was daar rond 13.40 uur, toen waren ze alles al aan het opruimen.
Dan voel je je als klant ook niet echt welkom hoor.
Voor de zoveelste keer; genoeg klanten die er schijt aan hebben wanneer je aangeeft dat je gaat sluiten en gewoon doorgaan met rondneuzen.quote:Op zondag 29 september 2013 11:07 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat is een heel ander verhaal. Dat klant tegen sluitingstijd gesommeerd worden zich richting kassa te begeven vind ik normaal. Je bent nu appels met peren aan het vergelijken.
Ik vind het altijd knap hoe mensen het zo kunnen plannen dat ze ook klokslag einde werktijd klaar zijn. Als je midden in een dossier zit, of ergens mee bezig bent, maak je dat toch eerst af? Of ben je een kwartier van te voren al aan het afbouwen?quote:Op zondag 29 september 2013 11:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Oh nee? Ik klap mijn laptop dicht en klaar.
Dan maak ik dat de volgende dag wel af. Waarom zou ik in mijn eigen tijd gaan werken? Mensen die dat doen zijn gewoon fucking dom en houden er blijkbaar van om een soort van slaafje te zijn ofzo. Die "loyaliteit" gaat je echt niets opleveren.quote:Op zondag 29 september 2013 11:11 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik vind het altijd knap hoe mensen het zo kunnen plannen dat ze ook klokslag einde werktijd klaar zijn. Als je midden in een dossier zit, of ergens mee bezig bent, maak je dat toch eerst af? Of ben je een kwartier van te voren al aan het afbouwen?
Nee, ik ben redelijk intelligent zelfs.quote:Op zondag 29 september 2013 11:10 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
Jezus Christus je bent echt te dom om te poepen
Maar op een dag van 8 uur (x normaal uurloon) kan die 10 minuten me aan mijn reet roesten, die 10 minuten heb ik bovendien wel weg-gekoffiepauze-t of weggepist. Van die 17 jarigen verdienen misschien 3.50 per uur en hebben soms shifts van 2/3 uur ofzo. Iemand die je (minder dan) een tientje voor een shift betaalt laat je niet overwerkenquote:Op zondag 29 september 2013 11:05 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wat is er nu dom aan om gewoon je werk te doen. Als ik ergens 'midden in' zit, en ik moet dat de volgende dag afmaken moet ik me weer inlezen, lijkt me niet effectief.quote:Op zondag 29 september 2013 11:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dan maak ik dat de volgende dag wel af. Waarom zou ik in mijn eigen tijd gaan werken? Mensen die dat doen zijn gewoon fucking dom en houden er blijkbaar van om een soort van slaafje te zijn ofzo. Die "loyaliteit" gaat je echt niets opleveren.
Ik ben het met je eens voor zover het over 'echt werk' gaat. We hebben het nu over pubers die bijna als slaafje gebruikt worden voor een miniloontje. Bovendien is dit iets stelselmatigs bij supermarkten natuurlijk. Wat jij zegt klopt wel, maar als ik 2 uur langer door werk op maandag, ben ik er op dinsdag ook niet om half 9 hoor.quote:Op zondag 29 september 2013 11:17 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wat is er nu dom aan om gewoon je werk te doen. Als ik ergens 'midden in' zit, en ik moet dat de volgende dag afmaken moet ik me weer inlezen, lijkt me niet effectief.
Maar dat is nu precies de mentaliteit waar ik het over heb. Je een slaafje voelen als niet klokslag einde werktijd alles uit je handen laat vallen. Als jij een kwartier te vroeg op het werk bent, ga je zeker ook eerst aan de koffieautomaat hangen omdat je anders in je vrije tijd aan het werk zou zijn?
Oei, oei, wat hebben we het toch slecht.
quote:Op zaterdag 28 september 2013 22:17 schreef Hypertext het volgende:
[..]
Dan is een groot deel van de mensheid dus 12?
Ja, hier heb je wel gelijk in. Ik kan me het bezwaar tegen het half uur onbetaald werk ook wel voorstellen het gaat mij er dan alleen om dat die 5 minuten dan ook niet meer uitmaken. Of je nou 25 of 30 minuten in je eigen aan het afsluiten bent... Erg klantonvriendelijk vind ik het. Maar inderdaad, misschien mag je van pubers niets anders verwachten.quote:Op zondag 29 september 2013 11:14 schreef Fides het volgende:
[..]
Maar op een dag van 8 uur (x normaal uurloon) kan die 10 minuten me aan mijn reet roesten, die 10 minuten heb ik bovendien wel weg-gekoffiepauze-t of weggepist. Van die 17 jarigen verdienen misschien 3.50 per uur en hebben soms shifts van 2/3 uur ofzo. Iemand die je (minder dan) een tientje voor een shift betaalt laat je niet overwerken
watquote:Op zaterdag 28 september 2013 20:30 schreef Tism het volgende:
Logisch!..Omzet van de dag is binnen...bijna sluitingstijd...oprotten dus!..
Doe ik sowieso standaard, 's avonds even de laptop erbij om de planning voor de volgende dag na te lopen e.d.. Doordat ik dat in eigen tijd doe en voor dat half uurtje geen overuren formulier in ga vullen is het ook geen probleem als we soms eens om 3/4 uur al klaar zijn i.p.v. om 5 uur en zal er dan ook niet op mijn salaris ingehouden worden.quote:Op zondag 29 september 2013 08:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maar als jij dat triest vindt stel ik voor dat jij maandag tegen je baas zegt dat je vanaf nu graag een half uur per dag onbetaald werk wilt verrichten.
Je hebt totaal geen empathie, een half uur vind ik aardig vroeg maar als het om een kleine slager gaat is dat toch zijn keuze? Misschien moest hij wel dringend ergerns naar toe?quote:Op zondag 29 september 2013 11:13 schreef Ludd het volgende:
[..]
Nee, ik ben redelijk intelligent zelfs.Zeg nou zelf, jij gaat naar de slager. Bijna een half uur voor sluitingstijd hebben ze alles al opgeborgen. Komt dat op jou klantvriendelijk over? Vragen om de filet americain terwijl deze altijd uit de vitrine gehaald is richting de koeler? Nee, dan voel ik me bezwaard om ze dat weer te laten halen. Ik vind dat dus niet klantvriendelijk.
Gelukkig heb ik niet echt vaste begin- en eindtijden (tenzij ik 's ochtends een overleg heb ofzo) dus moet eerlijk zeggen dat ik geen last heb van dit fenomeen. Als ik om 7 uur wil beginnen is dat prima, maar om 11 uur is ook goed.quote:Op zondag 29 september 2013 11:17 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wat is er nu dom aan om gewoon je werk te doen. Als ik ergens 'midden in' zit, en ik moet dat de volgende dag afmaken moet ik me weer inlezen, lijkt me niet effectief.
Maar dat is nu precies de mentaliteit waar ik het over heb. Je een slaafje voelen als je niet klokslag einde werktijd alles uit je handen laat vallen. Als jij een kwartier te vroeg op het werk bent, ga je zeker ook eerst aan de koffieautomaat hangen omdat je anders in je vrije tijd aan het werk zou zijn?
Oei, oei, wat hebben we het toch slecht.
QFT.quote:Op zondag 29 september 2013 11:25 schreef Vasion het volgende:
Bovendien.. medewerkers van de Lidl![]()
Retards eerste klas werken daar.
Ja want het zijn de pubers die besluiten hoe laat de winkel dicht gaatquote:Op zondag 29 september 2013 11:23 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ja, hier heb je wel gelijk in. Ik kan me het bezwaar tegen het half uur onbetaald werk ook wel voorstellen het gaat mij er dan alleen om dat die 5 minuten dan ook niet meer uitmaken. Of je nou 25 of 30 minuten in je eigen aan het afsluiten bent... Erg klantonvriendelijk vind ik het. Maar inderdaad, misschien mag je van pubers niets anders verwachten.
Als je naar de Aldi/Lidl gaat moet je niet klagen als je lang in de rij staat, dat is nu eenmaal inherent aan de formule.quote:Op zondag 29 september 2013 11:27 schreef Silven het volgende:
[..]
QFT.
1 kassa open en een rij van 20 klanten. Zit bij kassa 2 één of ander kansloos persoon rustig de sigaretten bij te vullen of iets anders in de rekjes te laden. Niemand die er ook maar aan denkt om nog een kassa open te gooien. De naam Lidl zal dan ook wel slaan op het verstand van de mede"werkers".
In een winkel werken is anders dan wat jij doet vermoed ik. In een winkel is namelijk nooit sprake van 'soms eens om 3/4 uur al klaar zijn'quote:Op zondag 29 september 2013 11:25 schreef Silven het volgende:
[..]
Doe ik sowieso standaard, 's avonds even de laptop erbij om de planning voor de volgende dag na te lopen e.d.. Doordat ik dat in eigen tijd doe en voor dat half uurtje geen overuren formulier in ga vullen is het ook geen probleem als we soms eens om 3/4 uur al klaar zijn i.p.v. om 5 uur en zal er dan ook niet op mijn salaris ingehouden worden.
Maargoed ik heb bij Lidl medewerkers al een bepaald beeld dat ze bovenstaande niet eens zullen begrijpen.
Oh bij de Dirk v/d Broek wel. Mijn vriendin werkt daar en als de vakkenvullers alles netjes aangevuld hebben en de winkel schoon is dan mogen ze gewoon een uur (of meer) eerder weg.quote:Op zondag 29 september 2013 11:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
In een winkel werken is anders dan wat jij doet vermoed ik. In een winkel is namelijk nooit sprake van 'soms eens om 3/4 uur al klaar zijn'
Dus geen idee wat je nu eigenlijk wil zeggen.
Ik heb ook geen fixed werktijden, zolang ik maar minimaal 40 uur werk. Dat wordt afgekapt op kwartieren of halfuren geloof ik. Als ik dus tot 18.14 werk is dat qua uren net zoveel als tot 18.00. Maar ik vind het dan dus nogal vreemd om om klokslag 18.00 alles maar uit je handen te laten vallen omdat je de volgende 10 minuten niet betaald krijgt.quote:Op zondag 29 september 2013 11:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik niet echt vaste begin- en eindtijden (tenzij ik 's ochtends een overleg heb ofzo) dus moet eerlijk zeggen dat ik geen last heb van dit fenomeen. Als ik om 7 uur wil beginnen is dat prima, maar om 11 uur is ook goed.
Zijn eigen keuze ja, maar het kost hem wel klanten. Juist slagers en verwante kleine zaakjes moeten het deels toch van service en klantgerichtheid hebben.quote:Op zondag 29 september 2013 11:26 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
Je hebt totaal geen empathie, een half uur vind ik aardig vroeg maar als het om een kleine slager gaat is dat toch zijn keuze? Misschien moest hij wel dringend ergerns naar toe?
Dat weet ik.quote:Maar terug naar de supermarkt, het spijt mij dat ik je uit de waan moet halen maar een supermarkt geeft vrij weinig om individuele klanten. Als jij besluit dat jij niet meer komt omdat je niet om 5 voor 8 kwark kan halen zal dat ons werkelijk een reet roesten.
Zeker wanneer wat nu 5 minuten zou kosten, de volgende dag 10 minuten zou kosten af te maken. Want dat is vaak toch wel het geval.quote:Op zondag 29 september 2013 11:34 schreef Silven het volgende:
Overigens als ik ergens bedrijfsleider was en om klokslag einde werktijd laat iemand alles liggen waar hij mee bezig was wat in 5 minuten afgemaakt had kunnen worden, dan had die persoon de volgende dag niet meer terug hoeven komen.
Daarom zijn slagers een heel ander verhaal dan supermarkten.quote:Op zondag 29 september 2013 11:34 schreef Ludd het volgende:
[..]
Zijn eigen keuze ja, maar het kost hem wel klanten. Juist slagers en verwante kleine zaakjes moeten het deels toch van service en klantgerichtheid hebben.
[..]
Dat weet ik.
Het zijn de (assistent)bedrijfsleiders die beslissen wanneer we gaan sluiten, deze vergelijking snap ik dus niet. Het is niet alsof een kassiere om 8 uur haar kassa sluit en de winkel uitrentquote:Op zondag 29 september 2013 11:34 schreef Silven het volgende:
Overigens als ik ergens bedrijfsleider was en om klokslag einde werktijd laat iemand alles liggen waar hij mee bezig was wat in 5 minuten afgemaakt had kunnen worden, dan had die persoon de volgende dag niet meer terug hoeven komen. Anderzijds zou ik ook niet de kwaadste zijn als iemand 5 minuten te laat is in de ochtend. Een beetje geven en een beetje nemen.
Oh nee? Ik denk niet dat ik ooit langer in een supermarkt geweest ben hoor. Bovendien zou je onderscheid kunnen maken tussen mensen met een winkelwagen of een mandje.quote:Op zondag 29 september 2013 11:45 schreef Lonely-girl het volgende:
10 minuten voor sluitingstijd mensen weigeren vind ik heel normaal. Een normaal mens kan niet in 10 minuten boodschappen doen
Wat een bullshit weerquote:Op zondag 29 september 2013 11:45 schreef Lonely-girl het volgende:
Een normaal mens kan niet in 10 minuten boodschappen doen
Ik zeg dan ook: een normaal mens.quote:Op zondag 29 september 2013 11:51 schreef Ludd het volgende:
[..]
Oh nee? Ik denk niet dat ik ooit langer in een supermarkt geweest ben hoor. Bovendien zou je onderscheid kunnen maken tussen mensen met een winkelwagen of een mandje.
Ah, ik ben niet normaal?quote:Op zondag 29 september 2013 11:59 schreef Lonely-girl het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook: een normaal mens.
Dat kan je toch zeggen, je hebt toch een mond?quote:Op zondag 29 september 2013 11:59 schreef krullenbolletje het volgende:
Je kan gewoon niet aan iemand zien of ze een blikje energy pakken en binnen 2 minuten weer buiten staan of 20 minuten staan twijfelen over 2 soorten theeEn ja dat laatste gebeurd vaak zat.
* Lonely-girl zucht...quote:Op zondag 29 september 2013 12:00 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat kan je toch zeggen, je hebt toch een mond?
Want?quote:Op zondag 29 september 2013 11:59 schreef Lonely-girl het volgende:
[..]
Geen bullshit. Jouw post daarentegen wel.
Ik ben blij dat het bij de Lidl waar ik regelmatig boodschappen doe, beter en klantvriendelijker is geregeld.quote:Op zondag 29 september 2013 11:27 schreef Silven het volgende:
QFT.
1 kassa open en een rij van 20 klanten. Zit bij kassa 2 één of ander kansloos persoon rustig de sigaretten bij te vullen of iets anders in de rekjes te laden. Niemand die er ook maar aan denkt om nog een kassa open te gooien. De naam Lidl zal dan ook wel slaan op het verstand van de mede"werkers".
Ja en dan klanten gaan selecteren bij de deur of ze wel of niet naar binnen mogen zekerquote:Op zondag 29 september 2013 12:00 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat kan je toch zeggen, je hebt toch een mond?
Ga naar de appie en het gebeurt je niet. Maar in een pauper winkel waar het personeel geen minuut langer betaald krijgt dan tot sluitingstijd, kan ik me voorstellen dat die dan ook om klokslag sluitingstijd naar huis willen.quote:
Ik kan me niet voorstellen dat mensen hier over liegen eigenlijk. Maar als ze dat wel doen, dan stuur je ze toch alsnog naar de kassa?quote:Op zondag 29 september 2013 12:01 schreef Lonely-girl het volgende:
[..]
* Lonely-girl zucht...
En dan moet je iemand maar geloven op zijn woord? Dan gaan mensen dus ook zeggen dat ze zo weer weg zijn terwijl dat niet het geval is. Zodat ze maar binnen kunnen komen. Want zo zijn mensen.
Ja maar verzoeken is alles wat je kan doen, klant is koning dus als hij/zij "nog heel even een pak melk gaat halen" kan je dat niet weigeren.quote:Op zondag 29 september 2013 12:04 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat mensen hier over liegen eigenlijk. Maar als ze dat wel doen, dan stuur je ze toch alsnog naar de kassa?
Wat doe je met mensen die een kwartier voor sluitingstijd binnen komen, maar die een paar minuten voor sluitingstijd nog steeds rondslenteren? Die verzoek je toch ook naar de kassa te gaan i.v.m. sluitingstijd?
Ja hallo, denk je dat die medewerkers zin hebben in dat soort dingen? Denk je dat die er zin hebben om als portier buiten de winkel te staan en te bepalen wie er wel en niet naar binnen mag? Die doen gewoon de deur op slot zodat er niemand meer naar binnen kan.quote:Op zondag 29 september 2013 12:04 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat mensen hier over liegen eigenlijk. Maar als ze dat wel doen, dan stuur je ze toch alsnog naar de kassa?
Wat doe je met mensen die een kwartier voor sluitingstijd binnen komen, maar die een paar minuten voor sluitingstijd nog steeds rondslenteren? Die verzoek je toch ook naar de kassa te gaan i.v.m. sluitingstijd?
Omdat de winkel dan nog open is misschien?quote:Op zondag 29 september 2013 12:08 schreef Lonely-girl het volgende:
Ik snap niet zo wat het probleem is. Waarom ga je niet gewoon op tijd naar de winkel? Waarom moet het per se 10 minuten voor sluitingstijd?
Het is niet de winkel die het probleem is, maar je bent zelf het probleem.
Nee, dit laat de profiterende mentaliteit zien van de Nederlandse consument. Je kunt niet binnen gewoon ruim binennen de openingstijden langskomen, nee het moet vlak voor sluitingstijd en als het dan langer duurt dan moet iedereen in de winkel maar langer voor jou doorwerken omdat jij zo graag vlak voor sluitingstijd nog even uitgebreid wilt winkelen.quote:Op zondag 29 september 2013 12:11 schreef Prenzlauer het volgende:
Dit topic laat wel weer de werkschuwe mentaliteit zien van de Nederlander. Je zou maar een kwartiertje langer de winkel open laten. Je kan gewoon de schuifdeuren instellen zodat ze alleen van binnenuit open gaan, dan kan die klant ook nog even zijn laatste boodschappen doen terwijl personeel de supermarkt nog even schoonmaakt.
Komt dat eigenlijk vaak voor? (bij mensen die je bijvoorbeeld een kwartier voor sluitingstijd nog met een winkelwagentje binnen laat?)quote:Op zondag 29 september 2013 12:07 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
Ja maar verzoeken is alles wat je kan doen, klant is koning dus als hij/zij "nog heel even een pak melk gaat halen" kan je dat niet weigeren.
1 voor 8 niet. Maar de (terechtequote:Je kan er lang of kort over discussiëren maar als je om 8 uur wil sluiten kan je niet tot 1 voor 8 klanten binnen laten.
Dat sluit zo aan op mijn werk. Winkel sluit om 18.00 uur. Als ik vanuit mijn werk kom ben ik er rond 17.45-17.50, afhankelijk van het verkeer.quote:Op zondag 29 september 2013 12:08 schreef Lonely-girl het volgende:
Ik snap niet zo wat het probleem is. Waarom ga je niet gewoon op tijd naar de winkel? Waarom moet het per se 10 minuten voor sluitingstijd?
Dat is geen reden. Je snapt zelf ook wel dat de winkel dan nooit op tijd leeg is wanneer die dicht hoort te gaan.quote:Op zondag 29 september 2013 12:11 schreef kataklysm het volgende:
[..]
Omdat de winkel dan nog open is misschien?
Nee, je winkel is tot een bepaalde tijd open. Dan kan je niet 10 minuten voor die tijd gaan sluiten. DAT, is arrogant.quote:Op zondag 29 september 2013 12:12 schreef Lonely-girl het volgende:
[..]
Nee, dit laat de profiterende mentaliteit zien van de Nederlandse consument. Je kunt niet binnen gewoon ruim binennen de openingstijden langskomen, nee het moet vlak voor sluitingstijd en als het dan langer duurt dan moet iedereen in de winkel maar langer voor jou doorwerken omdat jij zo graag vlak voor sluitingstijd nog even uitgebreid wilt winkelen.
Het is deze arrogante houding die mij misselijk maakt.
De Lidl is iedere dag tot 19:30 of 20:00 open ofzo. Niet tot 18:00.quote:Op zondag 29 september 2013 12:13 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat sluit zo aan op mijn werk. Winkel sluit om 18.00 uur. Als ik vanuit mijn werk kom ben ik er rond 17.45-17.50, afhankelijk van het verkeer.
Hij hoort dicht te gaan na sluitingstijd ja.quote:Op zondag 29 september 2013 12:13 schreef Lonely-girl het volgende:
[..]
Dat is geen reden. Je snapt zelf ook wel dat de winkel dan nooit op tijd leeg is wanneer die dicht hoort te gaan.
De winkel is ook gewoon open hoor. Voor de mensen die op tijd komen.quote:Op zondag 29 september 2013 12:13 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Nee, je winkel is tot een bepaalde tijd open. Dan kan je niet 10 minuten voor die tijd gaan sluiten. DAT, is arrogant.
Hij is toch ook niet dicht? Er zijn toch nog gewoon klanten binnen?quote:Op zondag 29 september 2013 12:15 schreef kataklysm het volgende:
[..]
Hij hoort dicht te gaan na sluitingstijd ja.
9/10 keer dat ik tot sluit werk komen er om 8 uur nog 3 mensen met een volle boodschappen kar die daarna nog op hun gemakje gaan inpakken. En dan kan je zeggen "Dan kan je toch alvast beginnen met schoonmaken?". Ja maar dat is vaak al gedaan, het probleem is de dingen die pas gedaan kunnen worden als alle klanten de winkel uit zijn (kassa's tellen etc).quote:Op zondag 29 september 2013 12:13 schreef Ludd het volgende:
[..]
Komt dat eigenlijk vaak voor? (bij mensen die je bijvoorbeeld een kwartier voor sluitingstijd nog met een winkelwagentje binnen laat?)
[..]
1 voor 8 niet. Maar de (terechte) klacht van TS gaat over 10 minuten voor tijd.
[..]
Dat sluit zo aan op mijn werk. Winkel sluit om 18.00 uur. Als ik vanuit mijn werk kom ben ik er rond 17.45-17.50, afhankelijk van het verkeer.
Dan ook niet raar kijken als je business dicht is binnen 5 jaar omdat ze je niet moeten.quote:Op zondag 29 september 2013 12:16 schreef Lonely-girl het volgende:
[..]
De winkel is ook gewoon open hoor. Voor de mensen die op tijd komen.
Ik komt nooit bij de Lidl. De supermarkt waar ik naar toe ga is echt tot 18:00 open hoor.quote:Op zondag 29 september 2013 12:14 schreef Lonely-girl het volgende:
[..]
De Lidl is iedere dag tot 19:30 of 20:00 open ofzo. Niet tot 18:00.
Dat kanquote:En als je op zaterdag kwam dan kun je voortaan ook wel op vrijdag komen en wat meer meenemen zodat je zaterdag en zondag ook te eten hebt. Je neemt normaalgesproken op zaterdag toch ook eten mee voor zondag? Of heb je op zondag altijd honger en ga je verder iedere dag naar de winkel?
Dat kan dus wel en gebeurd regelmatig. Als je daar problemen mee hebt ga je maar naar een supermarkt waar overuren wel doorbetaald worden.quote:Op zondag 29 september 2013 12:13 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Nee, je winkel is tot een bepaalde tijd open. Dan kan je niet 10 minuten voor die tijd gaan sluiten. DAT, is arrogant.
Ok, dat vind ik dus niet netjes. Als je laat gaat moet je er wel voor zorgen dat je voor sluitingstijd weg bent. Die inschatting kan je wel maken lijkt me.quote:Op zondag 29 september 2013 12:16 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
9/10 keer dat ik tot sluit werk komen er om 8 uur nog 3 mensen met een volle boodschappen kar die daarna nog op hun gemakje gaan inpakken. En dan kan je zeggen "Dan kan je toch alvast beginnen met schoonmaken?". Ja maar dat is vaak al gedaan, het probleem is de dingen die pas gedaan kunnen worden als alle klanten de winkel uit zijn (kassa's tellen etc).
Business dicht omdat ze je niet moeten? Cry me a riverquote:Op zondag 29 september 2013 12:17 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Dan ook niet raar kijken als je business dicht is binnen 5 jaar omdat ze je niet moeten.
Maar dat zal wel niet, je bent waarschijnlijk een cassiere die geen fuck om een ander geeft.
Ja tuurlijk, door die 3 mensen gaat je supermarkt faillietquote:Op zondag 29 september 2013 12:17 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Dan ook niet raar kijken als je business dicht is binnen 5 jaar omdat ze je niet moeten.
Maar dat zal wel niet, je bent waarschijnlijk een cassiere die geen fuck om een ander geeft.
Dat is het probleem, dat kunnen mensen niet. Jij gaat uit van een ideale wereld waar iedereen rekening houd met elkaar maar die bestaat gewoon niet.quote:Op zondag 29 september 2013 12:19 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ok, dat vind ik dus niet netjes. Als je laat gaat moet je er wel voor zorgen dat je voor sluitingstijd weg bent. Die inschatting kan je wel maken lijkt me.
Eens.quote:Op zondag 29 september 2013 12:13 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Ik uhh.. bedoel uhh. Wanneer is de laatste pagina bereiktquote:
En de kassa? En tot hoe laat krijg je betaald?quote:Op zondag 29 september 2013 11:12 schreef Emm16 het volgende:
Hmm, wij sluiten de deuren stipt om 20.00 uur.. nooit eerder.
Daarna doen we de kassa's e.dquote:Op zondag 29 september 2013 12:49 schreef Peter het volgende:
[..]
En de kassa? En tot hoe laat krijg je betaald?
En als jij maar tot 20.00 uur betaald zou krijgen, wat zou het personeel dan doen?quote:Op zondag 29 september 2013 13:37 schreef Emm16 het volgende:
[..]
Daarna doen we de kassa's e.d
Tot 20.15 krijg ik betaald. Meestal loopt het uit tot 20.30..
Er wordt hier gezegd dat het elke keer 3 klanten zijn. Dat zijn rond de 1000 klanten op jaarbasis. Die vertellen het weer door aan een ander en krijg je een sneeuwbal-effect.quote:Op zondag 29 september 2013 12:20 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, door die 3 mensen gaat je supermarkt failliet
Die vertellen aan een ander dat ze 3 minuten voor sluitingstijd nog de weekboodschappen moesten doen en geweigerd zijn, en worden hard uitgelachen!quote:Op zondag 29 september 2013 13:41 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Er wordt hier gezegd dat het elke keer 3 klanten zijn. Dat zijn rond de 1000 klanten op jaarbasis. Die vertellen het weer door aan een ander en krijg je een sneeuwbal-effect.
Geloof je dat nu echt zelf?quote:Op zondag 29 september 2013 13:41 schreef Prenzlauer het volgende:
Er wordt hier gezegd dat het elke keer 3 klanten zijn. Dat zijn rond de 1000 klanten op jaarbasis. Die vertellen het weer door aan een ander en krijg je een sneeuwbal-effect.
Oh daarom zijn alle filialen van onze supermarkt failliet! ..... Oh wachtquote:Op zondag 29 september 2013 13:41 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een bezwaar indienen?quote:Op zondag 29 september 2013 13:41 schreef Peter het volgende:
[..]
En als jij maar tot 20.00 uur betaald zou krijgen, wat zou het personeel dan doen?.
Jaquote:Op zondag 29 september 2013 13:47 schreef Emm16 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een bezwaar indienen?
Zijn er dan winkels die hun personeel maar loon uitgeven tot sluit?
Je had allicht wel meer omzet kunnen draaien. Maar daar geef jij als kassasletje natuurlijk niets om.quote:Op zondag 29 september 2013 13:46 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
Oh daarom zijn alle filialen van onze supermarkt failliet! ..... Oh wacht![]()
Ja want ik bepaal natuurlijk wanneer de supermarkt dicht gaat, droom lekker verder manquote:Op zondag 29 september 2013 13:55 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Je had allicht wel meer omzet kunnen draaien. Maar daar geef jij als kassasletje natuurlijk niets om.
Sommige mensen werken overdag, is dat wel eens bij je opgekomen?quote:Op zondag 29 september 2013 13:59 schreef Waarom... het volgende:
Wat is dan ook het nut om 10 minuten voor sluitingstijd te komen? Ouwe badass dat je d'r rondloopt.
Tot 10 uur 's avonds? Tot zolaat is hij hierzo open.quote:Op zondag 29 september 2013 14:13 schreef Ludd het volgende:
[..]
Sommige mensen werken overdag, is dat wel eens bij je opgekomen?
Hier tot 18:00. Vrijdag langer.quote:Op zondag 29 september 2013 14:31 schreef Waarom... het volgende:
[..]
Tot 10 uur 's avonds? Tot zolaat is hij hierzo open.
Waar ze je zelfs 10 minuten ná sluitingstijd nog binnenlaten!!quote:Op zondag 29 september 2013 14:57 schreef PriesterB het volgende:
Lidl.![]()
De plaatselijke Turkse supermarkt.
Hoe kom je daarbij? Toen ik nog caissière was, weliswaar niet bij de lidl, mocht ik overwerk gewoon noteren en dat kreeg ik dus uitbetaald.quote:Op zondag 29 september 2013 15:13 schreef Piger het volgende:
De basis is allereerst natuurlijk transparantie. Er staat 8 uur als sluitingstijd. Daar moet je als klant vanuit kunnen gaan. Je weet toch niet of deze supermarkt 5, 10 of zelfs 20 minuten speling houdt? Pas je openingstijd dan gewoon aan, aan de daadwerkelijke tijd.
Probleem 2. Niet doorbetalen van de medewerkers. Schijnbaar laat supermarktpersoneel over zich heen lopen. Er wordt zelden geklaagd over onbetaald overwerk. Dit staat echter netjes in cao. Tijd voor inklokken bij supermarkten, zodat je betaalt krijgt per minuut.
argumenten als kassa's tellen e.d. vind ik erg matig. Je kan alle overige kassa's alvast doen en met eentje wachten. Zijn de vakkenvullers klaar en is de winkel schoon, dan kan een gedeelte van het personeel alvast naar huis. Zoveel geld hoeft het niet te kosten en een volle kar boodschappen compenseert dat ruim.
Argumentatie in de rest van het topic. Daarnaast hoor je het regelmatig.quote:Op zondag 29 september 2013 15:43 schreef Fascination het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Toen ik nog caissière was, weliswaar niet bij de lidl, mocht ik overwerk gewoon noteren en dat kreeg ik dus uitbetaald.
Als een winkel 9 uur dicht gaat betekend dat ook echt 9 uur, wij lieten niemand meer naar binnen rond 10 a 5 voor 9 en dan was iedereen er uit om 9 uur (vaak alsnog later maar whatever).quote:Op zondag 29 september 2013 15:13 schreef Piger het volgende:
De basis is allereerst natuurlijk transparantie. Er staat 8 uur als sluitingstijd. Daar moet je als klant vanuit kunnen gaan. Je weet toch niet of deze supermarkt 5, 10 of zelfs 20 minuten speling houdt? Pas je openingstijd dan gewoon aan, aan de daadwerkelijke tijd.
Probleem 2. Niet doorbetalen van de medewerkers. Schijnbaar laat supermarktpersoneel over zich heen lopen. Er wordt zelden geklaagd over onbetaald overwerk. Dit staat echter netjes in cao. Tijd voor inklokken bij supermarkten, zodat je betaalt krijgt per minuut.
argumenten als kassa's tellen e.d. vind ik erg matig. Je kan alle overige kassa's alvast doen en met eentje wachten. Zijn de vakkenvullers klaar en is de winkel schoon, dan kan een gedeelte van het personeel alvast naar huis. Zoveel geld hoeft het niet te kosten en een volle kar boodschappen compenseert dat ruim.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |