Pijnboompitten zijn bij de Lidl echt dik goedkoper dan bij de AH. Afbakcroissants van de Lidl zijn trouwens echt heerlijk en spotgoedkoop.quote:Op zaterdag 28 september 2013 23:17 schreef verdacht.individu het volgende:
[..]
Dan geloof je het niet. Misschien dat de groente&fruit en vlees goedkoper zijn bij aldi. Maar vele andere dingen kan je vele malen goedkoper vinden bij de AH. De aldi doet zich voor als een goedkope supermarkt. Maar ga maar is naar de prijzen kijken. Je schrikt je echt rot vergeleken bij de AH. Ik heb vroeger nog bij de bouw van supermarkten door heel het land gewerkt. En ik heb zelfs een keer meegemaakt dat een opdrachtgever van de aldi het er te netjes vond uitzien toen we wouden opleveren
. En wij het dus iets goedkoper er moesten laten uitzien. Aldi
kweekt echt de illusie goedkoop te zijn.
Ik doel op het geval dat de klant, in het ergste geval, een paar minuten te laat afrekent. Dat afsluiten houd je toch, ook al weiger je klant 10 minuten voor sluitingstijd al de toegang.quote:Op zondag 29 september 2013 08:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Afsluiten duurt vaak wel iets langer dan 5 minuten. Half uur eerder.
Dat doe ik al.quote:Maar als jij dat triest vindt stel ik voor dat jij maandag tegen je baas zegt dat je vanaf nu graag een half uur per dag onbetaald werk wilt verrichten.
Hoe is het precies de schuld van de klant dat de medewerker onbetaald arbeid moet leveren?quote:Op zondag 29 september 2013 08:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Afsluiten duurt vaak wel iets langer dan 5 minuten. Half uur eerder.
Maar als jij dat triest vindt stel ik voor dat jij maandag tegen je baas zegt dat je vanaf nu graag een half uur per dag onbetaald werk wilt verrichten.
Naar Frankrijk gaanquote:Op zaterdag 28 september 2013 22:22 schreef poepeneesje het volgende:
Moet je eens in Frankrijk 15 minuten voor sluitingstijd proberen binnen te komen, of nog binnen zijn. Die lui trappen je liever eruit dan dat je nog even betaald en weggaat. Nee, dit is niet verzonnen een maand geleden nog meegemaakt.
hij zegt 'het half uurtje na sluitingstijd' en jij maakt er 5 minuten van...quote:Op zondag 29 september 2013 08:16 schreef Ludd het volgende:
[..]
Als je als werknemer op 5 minuten gaat lopen kijken vind ik dat toch wel triest eigenlijk.
Als je een klant 5 a 10 minuten voor sluitingstijd weigert, levert dit toch nooit meer dan 5 a 10 minuten winst op?quote:Op zondag 29 september 2013 08:52 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
hij zegt 'het half uurtje na sluitingstijd' en jij maakt er 5 minuten van...
Zo kan ik ook verontwaardigd zijn ja
Dus eigenlijk vind jij het normaal dat die medewerkers altijd onbetaald moeten overwerken omdat jij zo nodig te laat bij de winkel nog even boodschappen komt doen?quote:Op zaterdag 28 september 2013 20:35 schreef Hypertext het volgende:
[..]
Onzin, zo werkt het niet. Je moet klanten tevreden houden en ervoor zorgen dat je ze bindt. En denk je nu echt dat die medewerkers betaald krijgen voor 10 min overwerk, dat hebben de werkgevers wel goed geregeld hoor.
Zo doe je gewoon geen zaken wat mij betreft.
Als de winkel op 20 uur sluit,waarom mag ik dan niet om 19:55 nog even snel naar binnen voor een pak melk? Dan ben ik echt wel voor 20:00 de winkel uit hoor.quote:Op zondag 29 september 2013 09:00 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dus eigenlijk vind jij het normaal dat die medewerkers altijd onbetaald moeten overwerken omdat jij zo nodig te laat bij de winkel nog even boodschappen komt doen?
dat denk je. Maar dan staan er 10 soorten melk en je hebt plotseling eigenlijk ook trek in pizza en wat voor chocolade hebben ze eigenlijk allemaal.....quote:Op zondag 29 september 2013 09:08 schreef Ludd het volgende:
[..]
Als de winkel op 20 uur sluit,waarom mag ik dan niet om 19:55 nog even snel naar binnen voor een pak melk? Dan ben ik echt wel voor 20:00 de winkel uit hoor.
Dus meldt je als supermarktmedewerker dat de winkel over 5 minuten sluit, dus dat ze alleen nog even snel wat dingen mogen pakken, en niet uitgebreid kunnen winkelen.quote:Op zondag 29 september 2013 09:09 schreef computergirl het volgende:
[..]
dat denk je. Maar dan staan er 10 soorten melk en je hebt plotseling eigenlijk ook trek in pizza en wat voor chocolade hebben ze eigenlijk allemaal.....
Dat zeggen ze allemaal. Maar ondertussen hebben ze ook allemaal een karretje gepakt waar je echt niet alleen een pak melk mee gaat halen.quote:Op zondag 29 september 2013 09:08 schreef Ludd het volgende:
[..]
Als de winkel op 20 uur sluit,waarom mag ik dan niet om 19:55 nog even snel naar binnen voor een pak melk? Dan ben ik echt wel voor 20:00 de winkel uit hoor.
Dat zou heel asociaal zijn. Ik neem aan dat een klant zelf ook nog wel snapt dat hij voor sluitingstijd wel afgerekend moet hebben.quote:Op zondag 29 september 2013 09:26 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dat zeggen ze allemaal. Maar ondertussen hebben ze ook allemaal een karretje gepakt waar je echt niet alleen een pak melk mee gaat halen.
En als je dan om 20:00 zegt dat de winkel sluit en de mensen zich naar de kassa moeten begeven, dan ben je ineens klantonvriendelijk en mag je sterven. Want de klant is natuurlijk koning.
Ik ben niet anders gewend van klanten. Die maken maar al te graag misbruik van hun "recht als koning".quote:Op zondag 29 september 2013 09:30 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat zou heel asociaal zijn. Ik neem aan dat een klant zelf ook nog wel snapt dat hij voor sluitingstijd wel afgerekend moet hebben.
Hoe dan ook, ik ben erg benieuwd naar de reactie van hoofdkantoor. Ik kan me niet voorstellen dat zij instemmen met dit soort praktijken.
Maar je kan mensen 3 minuten voor sluitingstijd toch ook naar de kassa dirigeren? Dat lijkt me klantvriendelijker dan mensen 10 minuten voor sluitingstijd al te weigeren.quote:Op zondag 29 september 2013 09:35 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik ben niet anders gewend van klanten. Die maken maar al te graag misbruik van hun "recht als koning".
Ik heb zelf in een winkel gewerkt en geloof me, zulke asociale klanten zijn er meer dan genoeg.quote:Op zondag 29 september 2013 09:30 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat zou heel asociaal zijn. Ik neem aan dat een klant zelf ook nog wel snapt dat hij voor sluitingstijd wel afgerekend moet hebben.
Hoe dan ook, ik ben erg benieuwd naar de reactie van hoofdkantoor. Ik kan me niet voorstellen dat zij instemmen met dit soort praktijken.
Ja, als je dat doet zeggen die klanten: 'ja nog even dit pakken... Ennuh dat zoek ik ook nog... Oh en waar staat de rijst? Ja en dit staat ook nog op mijn lijstje....'quote:Op zondag 29 september 2013 09:38 schreef Ludd het volgende:
[..]
Maar je kan mensen 3 minuten voor sluitingstijd toch ook naar de kassa dirigeren?
Ok, ik geloof je. Maar die kan je toch 3 minuten voor sluitingstijd alsnog naar de kassa begeleiden?quote:Op zondag 29 september 2013 10:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik heb zelf in een winkel gewerkt en geloof me, zulke asociale klanten zijn er meer dan genoeg.
Wat zeg ik nou? Daar luisteren ze dus niet naar, dus het werkt niet. Of wil je ze letterlijk oppakken en meesleuren ofzo?quote:Op zondag 29 september 2013 10:21 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ok, ik geloof je. Maar die kan je toch 3 minuten voor sluitingstijd alsnog naar de kassa begeleiden?
Dan zeg je, nee dat is helaas niet mogelijk we gaan sluiten. Als je iemand zomaar de toegang durft te weigeren, moet dat toch ook geen probleem zijn?quote:Op zondag 29 september 2013 10:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, als je dat doet zeggen die klanten: 'ja nog even dit pakken... Ennuh dat zoek ik ook nog... Oh en waar staat de rijst? Ja en dit staat ook nog op mijn lijstje....'
Dus nee, dat werkt niet.
Ja, maar 9 op de 10 hebben dus schijt aan die mededeling en gaan vrolijk verder met boodschappen doen.quote:Op zondag 29 september 2013 10:22 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dan zeg je, nee dat is helaas niet mogelijk we gaan sluiten. Als je iemand zomaar de toegang durft te weigeren, moet dat toch ook geen probleem zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |