abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131666145
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 09:26 schreef Dimens het volgende:

[..]

Dat zeggen ze allemaal. Maar ondertussen hebben ze ook allemaal een karretje gepakt waar je echt niet alleen een pak melk mee gaat halen.

En als je dan om 20:00 zegt dat de winkel sluit en de mensen zich naar de kassa moeten begeven, dan ben je ineens klantonvriendelijk en mag je sterven. Want de klant is natuurlijk koning.
Dat zou heel asociaal zijn. Ik neem aan dat een klant zelf ook nog wel snapt dat hij voor sluitingstijd wel afgerekend moet hebben.

Hoe dan ook, ik ben erg benieuwd naar de reactie van hoofdkantoor. Ik kan me niet voorstellen dat zij instemmen met dit soort praktijken.
pi_131666183
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 09:30 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat zou heel asociaal zijn. Ik neem aan dat een klant zelf ook nog wel snapt dat hij voor sluitingstijd wel afgerekend moet hebben.

Hoe dan ook, ik ben erg benieuwd naar de reactie van hoofdkantoor. Ik kan me niet voorstellen dat zij instemmen met dit soort praktijken.
Ik ben niet anders gewend van klanten. Die maken maar al te graag misbruik van hun "recht als koning".
pi_131666196
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 09:35 schreef Dimens het volgende:

[..]

Ik ben niet anders gewend van klanten. Die maken maar al te graag misbruik van hun "recht als koning".
Maar je kan mensen 3 minuten voor sluitingstijd toch ook naar de kassa dirigeren? Dat lijkt me klantvriendelijker dan mensen 10 minuten voor sluitingstijd al te weigeren.
pi_131666606
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 09:30 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat zou heel asociaal zijn. Ik neem aan dat een klant zelf ook nog wel snapt dat hij voor sluitingstijd wel afgerekend moet hebben.

Hoe dan ook, ik ben erg benieuwd naar de reactie van hoofdkantoor. Ik kan me niet voorstellen dat zij instemmen met dit soort praktijken.
Ik heb zelf in een winkel gewerkt en geloof me, zulke asociale klanten zijn er meer dan genoeg.
pi_131666619
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 09:38 schreef Ludd het volgende:

[..]

Maar je kan mensen 3 minuten voor sluitingstijd toch ook naar de kassa dirigeren?
Ja, als je dat doet zeggen die klanten: 'ja nog even dit pakken... Ennuh dat zoek ik ook nog... Oh en waar staat de rijst? Ja en dit staat ook nog op mijn lijstje....'

Dus nee, dat werkt niet.
pi_131666639
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 10:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik heb zelf in een winkel gewerkt en geloof me, zulke asociale klanten zijn er meer dan genoeg.
Ok, ik geloof je. Maar die kan je toch 3 minuten voor sluitingstijd alsnog naar de kassa begeleiden?
pi_131666645
Het hoofdkantoor krijgt wat ze verdient. Als je je medewerkers niet vriendelijk kan behandelen en compenseren voor gedane arbeid, moet je als hoofdkantoor ook niet gaan verwachten dat die medewerkers in hun eigen tijd intrinsiek klantvriendelijk zijn.
pi_131666656
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 10:21 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ok, ik geloof je. Maar die kan je toch 3 minuten voor sluitingstijd alsnog naar de kassa begeleiden?
Wat zeg ik nou? Daar luisteren ze dus niet naar, dus het werkt niet. Of wil je ze letterlijk oppakken en meesleuren ofzo?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2013 10:23:02 ]
pi_131666662
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 10:20 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja, als je dat doet zeggen die klanten: 'ja nog even dit pakken... Ennuh dat zoek ik ook nog... Oh en waar staat de rijst? Ja en dit staat ook nog op mijn lijstje....'

Dus nee, dat werkt niet.
Dan zeg je, nee dat is helaas niet mogelijk we gaan sluiten. Als je iemand zomaar de toegang durft te weigeren, moet dat toch ook geen probleem zijn?
pi_131666672
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 10:22 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dan zeg je, nee dat is helaas niet mogelijk we gaan sluiten. Als je iemand zomaar de toegang durft te weigeren, moet dat toch ook geen probleem zijn?
Ja, maar 9 op de 10 hebben dus schijt aan die mededeling en gaan vrolijk verder met boodschappen doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2013 10:25:51 ]
pi_131666673
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 10:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat zeg ik nou? Daar luisteren ze dus niet naar, dus het werkt niet. Of wil je ze letterlijk oppakken en meesleuren ofzo?
Maar ze luisteren wel dat ze niet naar binnen mogen? Of moet je ze dan ook letterlijk naar buiten duwen? :')
pi_131666695
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 10:24 schreef Ludd het volgende:

[..]

Maar ze luisteren wel dat ze niet naar binnen mogen? Of moet je ze dan ook letterlijk naar buiten duwen? :')
Nee, gewoon de deur op slot.
pi_131666705
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 10:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, gewoon de deur op slot.
Hoeveel minuten voor sluitingstijd?
pi_131666707
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 10:21 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ok, ik geloof je. Maar die kan je toch 3 minuten voor sluitingstijd alsnog naar de kassa begeleiden?
Dat doen wij (bij de AH), geen gezever, gewoon naar de kassa, je bent immers al laat. En meestal lopen ze dan ook meteen naar de kassa. Maar soms zijn er wel een paar mensen die dan zeggen "Ja wacht nou eens even, ik moet nog dit pakken..." dan denk ik echt van jezus, je houdt ons allemaal op. :) maar meestal pak ik dat product dan wel snel voor hun (eckteservice)
:o
pi_131666716
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 10:27 schreef Emm16 het volgende:

[..]

Dat doen wij (bij de AH), geen gezever, gewoon naar de kassa, je bent immers al laat. En meestal lopen ze dan ook meteen naar de kassa. Maar soms zijn er wel een paar mensen die dan zeggen "Ja wacht nou eens even, ik moet nog dit pakken..." dan denk ik echt van jezus, je houdt ons allemaal op. :) maar meestal pak ik dat product dan wel snel voor hun (eckteservice)
:o
Kijk, zo hoort het. ^O^
pi_131666719
TS is zeker zo iemand die 5 minuten voor sluitingstijd nog even boodschappen voor een week gaat halen :') Wij sluiten ook altijd 5 minuten voor sluitingstijd de deuren en dan zijn we meestal nog 15/20 minuten bezig met kassa's in de kluis doen/schoonmaken/spiegelen/etc.
pi_131666733
quote:
14s.gif Op zondag 29 september 2013 10:28 schreef Ludd het volgende:

[..]

Kijk, zo hoort het. ^O^
Ja, maar ons filiaal is klein, dus dat scheelt wel haha.
pi_131666742
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 10:28 schreef krullenbolletje het volgende:
TS is zeker zo iemand die 5 minuten voor sluitingstijd nog even boodschappen voor een week gaat halen :') Wij sluiten ook altijd 5 minuten voor sluitingstijd de deuren en dan zijn we meestal nog 15/20 minuten bezig met kassa's in de kluis doen/schoonmaken/spiegelen/etc.
Ik vind het heel vreemd als er op een bordje opening 08.00-20.00 staat en dat om 19:55 de deur al gesloten zouden zijn. Dan moet je het bordje aanpassen.
pi_131666768
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 10:31 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik vind het heel vreemd als er op een bordje opening 08.00-20.00 staat en dat om 19:55 de deur al gesloten zouden zijn. Dan moet je het bordje aanpassen.
Niet mijn probleem, moet je maar niet last minute boodschappen gaan doen imo. Voor de omzet maken die 5x 6 euro ook niet uit :')
pi_131666783
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 10:31 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik vind het heel vreemd als er op een bordje opening 08.00-20.00 staat en dat om 19:55 de deur al gesloten zouden zijn. Dan moet je het bordje aanpassen.
Nogmaals, het hoofdkantoor krijgt waar ze om vraagt. Het is gewoon heel simpel:

Jong, onervaren personeel inzetten + die mensen een kutsalaris betalen + na sluitingstijd niet meer doorbetalen ook al moet er nog wel gewerkt worden = minder klantvriendelijkheid, vooral rond sluitingstijd

Dat weet het hoofdkantoor ook prima en is een bewuste keuze om kosten te besparen.
pi_131666807
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 10:33 schreef krullenbolletje het volgende:

[..]

Niet mijn probleem, moet je maar niet last minute boodschappen gaan doen imo. Voor de omzet maken die 5x 6 euro ook niet uit :')
Als je klanten verliest wel. Ik kom ook nog wel eens 10-5 minuten voor sluitingstijd. Dat is dan als ik vanuit mijn werk kom, en het nog net red. Dan doe ik niet uitgebreid boodschappen, maar 1, hooguit 2 dingen. Ik zorg dus dat ik ruim voor sluitingstijd weer buiten sta.

Bij zaken die voor die tijd de deur al gesloten hebben, kom ik niet meer. Ik heb het een keer bij de Emte meegemaakt. Die waren net met de deur bezig. Ik zei dat ik alleen wat kwark nodig had, dus die lieten me nog wel binnen. ^O^ Ik was overigens ook eerder bij de kassa dan mensen die toen al lang binnen waren en met hun boodschappenwagentje rondliepen.
pi_131666931
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 10:38 schreef Ludd het volgende:

[..]

Als je klanten verliest wel. Ik kom ook nog wel eens 10-5 minuten voor sluitingstijd. Dat is dan als ik vanuit mijn werk kom, en het nog net red. Dan doe ik niet uitgebreid boodschappen, maar 1, hooguit 2 dingen. Ik zorg dus dat ik ruim voor sluitingstijd weer buiten sta.

Bij zaken die voor die tijd de deur al gesloten hebben, kom ik niet meer. Ik heb het een keer bij de Emte meegemaakt. Die waren net met de deur bezig. Ik zei dat ik alleen wat kwark nodig had, dus die lieten me nog wel binnen. ^O^ Ik was overigens ook eerder bij de kassa dan mensen die toen al lang binnen waren en met hun boodschappenwagentje rondliepen.
Die 3 klanten die niet snappen dat je vlak voor sluitingstijd de kans hebt dat de winkel al dicht is kunnen we prima missen. En leuk dat jij maar 1 ding nodig had en meteen door liep naar de kassa maar in de praktijk gaan mensen nog rustig even door de winkel slenteren om nog tig dingen te halen. Wij krijgen niet betaald na sluit dus wij willen gewoon zo snel mogelijk die winkel klaar hebben, dat weet het hoofdkantoor ook en blijkbaar vinden ze het prima zo.
pi_131666949
De Nederlandse werkmentaliteit en klantgerichtheid zijn om te huilen zie ik al wel weer.
pi_131666991
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 10:48 schreef Ludd het volgende:
De Nederlandse werkmentaliteit is om te huilen zie ik al wel weer.
Ja want je kan van een scholier verwachten dat hij een half uur onbetaald gaat overwerken bij zijn minimumloon bijbaan :') _O-
pi_131666996
Terechte klacht. Vooral de AH XL heeft er een handje van een kwartier voor sluitingstijd niemand meer toe te laten.
pi_131667016
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 10:51 schreef krullenbolletje het volgende:

[..]

Ja want je kan van een scholier verwachten dat hij een half uur onbetaald gaat overwerken bij zijn minimumloon bijbaan :') _O-
Wie heeft het over een half uur? Dat gegeven an sich vind ik niet goed, maar staat hier los van. Hier gaat het om 5 a 10 minuten.
pi_131667031
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 10:53 schreef Ludd het volgende:

[..]

Wie heeft het over een half uur? Dat gegeven an sich vind ik niet goed, maar staat hier los van. Hier gaat het om 5 a 10 minuten.
10 minuten plus de 20 minuten die je al onbetaald overwerkt ja :|W
pi_131667046
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 10:48 schreef Ludd het volgende:
De Nederlandse werkmentaliteit en klantgerichtheid zijn om te huilen zie ik al wel weer.
Je snapt het echt niet he?

Het heeft niks met werkmenaliteit te maken. Het is puur het bewust gekozen beleid van het hoofdkantoor dat dit gedrag veroorzaakt. Denk je nou echt dat het hoofdkantoor niet weet dat dit speelt? Dat weten ze al jaren en ze vinden het prima zo anders hadden ze er wel wat aan gedaan, bijvoorbeeld door een iets beter salaris, wat ouder personeel en een compensatie voor overwerk.
pi_131667060
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 10:54 schreef krullenbolletje het volgende:

[..]

10 minuten plus de 20 minuten die je al onbetaald overwerkt ja :|W
Die 20 minuten staan hier los van.
pi_131667069
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 10:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je snapt het echt niet he?
Nee, ik snap echt niet dat mensen moeilijk gaan doen over 5 a 10 minuten inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')