abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131666673
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 10:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat zeg ik nou? Daar luisteren ze dus niet naar, dus het werkt niet. Of wil je ze letterlijk oppakken en meesleuren ofzo?
Maar ze luisteren wel dat ze niet naar binnen mogen? Of moet je ze dan ook letterlijk naar buiten duwen? :')
pi_131666695
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 10:24 schreef Ludd het volgende:

[..]

Maar ze luisteren wel dat ze niet naar binnen mogen? Of moet je ze dan ook letterlijk naar buiten duwen? :')
Nee, gewoon de deur op slot.
PWBF
pi_131666705
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 10:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, gewoon de deur op slot.
Hoeveel minuten voor sluitingstijd?
pi_131666707
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 10:21 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ok, ik geloof je. Maar die kan je toch 3 minuten voor sluitingstijd alsnog naar de kassa begeleiden?
Dat doen wij (bij de AH), geen gezever, gewoon naar de kassa, je bent immers al laat. En meestal lopen ze dan ook meteen naar de kassa. Maar soms zijn er wel een paar mensen die dan zeggen "Ja wacht nou eens even, ik moet nog dit pakken..." dan denk ik echt van jezus, je houdt ons allemaal op. :) maar meestal pak ik dat product dan wel snel voor hun (eckteservice)
:o
pi_131666716
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 10:27 schreef Emm16 het volgende:

[..]

Dat doen wij (bij de AH), geen gezever, gewoon naar de kassa, je bent immers al laat. En meestal lopen ze dan ook meteen naar de kassa. Maar soms zijn er wel een paar mensen die dan zeggen "Ja wacht nou eens even, ik moet nog dit pakken..." dan denk ik echt van jezus, je houdt ons allemaal op. :) maar meestal pak ik dat product dan wel snel voor hun (eckteservice)
:o
Kijk, zo hoort het. ^O^
pi_131666719
TS is zeker zo iemand die 5 minuten voor sluitingstijd nog even boodschappen voor een week gaat halen :') Wij sluiten ook altijd 5 minuten voor sluitingstijd de deuren en dan zijn we meestal nog 15/20 minuten bezig met kassa's in de kluis doen/schoonmaken/spiegelen/etc.
pi_131666733
quote:
14s.gif Op zondag 29 september 2013 10:28 schreef Ludd het volgende:

[..]

Kijk, zo hoort het. ^O^
Ja, maar ons filiaal is klein, dus dat scheelt wel haha.
pi_131666742
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 10:28 schreef krullenbolletje het volgende:
TS is zeker zo iemand die 5 minuten voor sluitingstijd nog even boodschappen voor een week gaat halen :') Wij sluiten ook altijd 5 minuten voor sluitingstijd de deuren en dan zijn we meestal nog 15/20 minuten bezig met kassa's in de kluis doen/schoonmaken/spiegelen/etc.
Ik vind het heel vreemd als er op een bordje opening 08.00-20.00 staat en dat om 19:55 de deur al gesloten zouden zijn. Dan moet je het bordje aanpassen.
pi_131666768
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 10:31 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik vind het heel vreemd als er op een bordje opening 08.00-20.00 staat en dat om 19:55 de deur al gesloten zouden zijn. Dan moet je het bordje aanpassen.
Niet mijn probleem, moet je maar niet last minute boodschappen gaan doen imo. Voor de omzet maken die 5x 6 euro ook niet uit :')
pi_131666783
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 10:31 schreef Ludd het volgende:

[..]

Nogmaals, het hoofdkantoor krijgt waar ze om vraagt. Het is gewoon heel simpel:

Jong, onervaren personeel inzetten + die mensen een kutsalaris betalen + na sluitingstijd niet meer doorbetalen ook al moet er nog wel gewerkt worden = minder klantvriendelijkheid, vooral rond sluitingstijd

Dat weet het hoofdkantoor ook prima en is een bewuste keuze om kosten te besparen.
PWBF
pi_131666807
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 10:33 schreef krullenbolletje het volgende:

[..]

Niet mijn probleem, moet je maar niet last minute boodschappen gaan doen imo. Voor de omzet maken die 5x 6 euro ook niet uit :')
Als je klanten verliest wel. Ik kom ook nog wel eens 10-5 minuten voor sluitingstijd. Dat is dan als ik vanuit mijn werk kom, en het nog net red. Dan doe ik niet uitgebreid boodschappen, maar 1, hooguit 2 dingen. Ik zorg dus dat ik ruim voor sluitingstijd weer buiten sta.

Bij zaken die voor die tijd de deur al gesloten hebben, kom ik niet meer. Ik heb het een keer bij de Emte meegemaakt. Die waren net met de deur bezig. Ik zei dat ik alleen wat kwark nodig had, dus die lieten me nog wel binnen. ^O^ Ik was overigens ook eerder bij de kassa dan mensen die toen al lang binnen waren en met hun boodschappenwagentje rondliepen.
pi_131666931
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 10:38 schreef Ludd het volgende:

[..]

Als je klanten verliest wel. Ik kom ook nog wel eens 10-5 minuten voor sluitingstijd. Dat is dan als ik vanuit mijn werk kom, en het nog net red. Dan doe ik niet uitgebreid boodschappen, maar 1, hooguit 2 dingen. Ik zorg dus dat ik ruim voor sluitingstijd weer buiten sta.

Bij zaken die voor die tijd de deur al gesloten hebben, kom ik niet meer. Ik heb het een keer bij de Emte meegemaakt. Die waren net met de deur bezig. Ik zei dat ik alleen wat kwark nodig had, dus die lieten me nog wel binnen. ^O^ Ik was overigens ook eerder bij de kassa dan mensen die toen al lang binnen waren en met hun boodschappenwagentje rondliepen.
Die 3 klanten die niet snappen dat je vlak voor sluitingstijd de kans hebt dat de winkel al dicht is kunnen we prima missen. En leuk dat jij maar 1 ding nodig had en meteen door liep naar de kassa maar in de praktijk gaan mensen nog rustig even door de winkel slenteren om nog tig dingen te halen. Wij krijgen niet betaald na sluit dus wij willen gewoon zo snel mogelijk die winkel klaar hebben, dat weet het hoofdkantoor ook en blijkbaar vinden ze het prima zo.
pi_131666949
De Nederlandse werkmentaliteit en klantgerichtheid zijn om te huilen zie ik al wel weer.
pi_131666991
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 10:48 schreef Ludd het volgende:
De Nederlandse werkmentaliteit is om te huilen zie ik al wel weer.
Ja want je kan van een scholier verwachten dat hij een half uur onbetaald gaat overwerken bij zijn minimumloon bijbaan :') _O-
pi_131666996
Terechte klacht. Vooral de AH XL heeft er een handje van een kwartier voor sluitingstijd niemand meer toe te laten.
pi_131667016
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 10:51 schreef krullenbolletje het volgende:

[..]

Ja want je kan van een scholier verwachten dat hij een half uur onbetaald gaat overwerken bij zijn minimumloon bijbaan :') _O-
Wie heeft het over een half uur? Dat gegeven an sich vind ik niet goed, maar staat hier los van. Hier gaat het om 5 a 10 minuten.
pi_131667031
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 10:53 schreef Ludd het volgende:

[..]

Wie heeft het over een half uur? Dat gegeven an sich vind ik niet goed, maar staat hier los van. Hier gaat het om 5 a 10 minuten.
10 minuten plus de 20 minuten die je al onbetaald overwerkt ja :|W
pi_131667046
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 10:48 schreef Ludd het volgende:
De Nederlandse werkmentaliteit en klantgerichtheid zijn om te huilen zie ik al wel weer.
Je snapt het echt niet he?

Het heeft niks met werkmenaliteit te maken. Het is puur het bewust gekozen beleid van het hoofdkantoor dat dit gedrag veroorzaakt. Denk je nou echt dat het hoofdkantoor niet weet dat dit speelt? Dat weten ze al jaren en ze vinden het prima zo anders hadden ze er wel wat aan gedaan, bijvoorbeeld door een iets beter salaris, wat ouder personeel en een compensatie voor overwerk.
PWBF
pi_131667060
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 10:54 schreef krullenbolletje het volgende:

[..]

10 minuten plus de 20 minuten die je al onbetaald overwerkt ja :|W
Die 20 minuten staan hier los van.
pi_131667069
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 10:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je snapt het echt niet he?
Nee, ik snap echt niet dat mensen moeilijk gaan doen over 5 a 10 minuten inderdaad.
pi_131667074
Treurig op een of andere manier. Ik ging er wel vanuit dat 't personeel wel voor een kwartier 'extra' (natuurlijk niets extra's aan als je gewoon werkt) werd betaald ofzo. Triest. Als 0-uren slaafje wordt je ook genaaid als je dus de laatste shift van de dag moet doen.
pi_131667075
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 10:53 schreef Ludd het volgende:

[..]

Je bent een half uur bezig met afsluiten, onbetaald. Dan begin je daar liever tien minuten voor sluitingstijd mee dan vijf minuten na sluitingstijd. Gedrag komt voort uit keuze van het hoofdkantoor, niets geks aan.
PWBF
pi_131667089
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 10:57 schreef Ludd het volgende:

[..]

Nee, ik snap echt niet dat mensen moeilijk gaan doen over 5 a 10 minuten inderdaad.
Omdat... Laat ook maar... Volgens mij ben je gewoon te fucking dom om het te snappen.
PWBF
pi_131667094
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 10:56 schreef Ludd het volgende:

[..]

Die 20 minuten staan hier los van.
Waarom? Overwerken is kut en die extra 10 minuten zit niemand op te wachten. Dat er een keer iets mis gaat met de kassa's of iets dergelijks waardoor het iets langer duurt oke maar voor een klant die zonodig om 5 voor 8 een pak melk moest hebben? No way José.
pi_131667097
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 10:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je bent een half uur bezig met afsluiten, onbetaald. Dan begin je daar liever tien minuten voor sluitingstijd mee dan vijf minuten na sluitingstijd. Gedrag komt voort uit keuze van het hoofdkantoor, niets geks aan.
Wel ja, waarom sluiten ze de toko niet alvast een half uur voor sluitingstijd, dan weet je zeker dat je op tijd naar huis kan.

quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 10:58 schreef Nielsch het volgende:

Volgens mij ben je gewoon te fucking dom om het te snappen.
Ja, dat zal het zijn. :')
pi_131667118
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 10:59 schreef krullenbolletje het volgende:

[..]

Waarom? Overwerken is kut en die extra 10 minuten zit niemand op te wachten. Dat er een keer iets mis gaat met de kassa's of iets dergelijks waardoor het iets langer duurt oke maar voor een klant die zonodig om 5 voor 8 een pak melk moest hebben? No way José.
De klant is koning.
pi_131667120
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 10:59 schreef Ludd het volgende:

[..]

Wel ja, waarom sluiten ze de toko niet alvast een half uur voor sluitingstijd, dan weet je zeker dat je op tijd naar huis kan.
Waarom betaalt het hoofdkantoor niet gewoon een kwartier tot een half uur na sluitingstijd door? Dan hebben die medewerkers ook geen reden om eerder de tent dicht te gooien.
PWBF
pi_131667129
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 10:57 schreef Fides het volgende:
Treurig op een of andere manier. Ik ging er wel vanuit dat 't personeel wel voor een kwartier 'extra' (natuurlijk niets extra's aan als je gewoon werkt) werd betaald ofzo. Triest. Als 0-uren slaafje wordt je ook genaaid als je dus de laatste shift van de dag moet doen.
Dit ja, klant is de hele dag koning maar gesloten=gesloten. Ik werk 2 x per week tot sluit en hoe vaak mensen wel niet denken dat we voor hun een uitzondering kunnen maken :N
pi_131667134
quote:
16s.gif Op zondag 29 september 2013 11:01 schreef HQ het volgende:

[..]

De klant is koning.
Niet na sluit :')
pi_131667143
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 10:59 schreef Ludd het volgende:

[..]

[..]

Ja, dat zal het zijn. :')
Als het kon zou ik het doen ^O^
pi_131667152
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 11:02 schreef krullenbolletje het volgende:

[..]

Niet na sluit :')
Het gaat niet om sluitingstijd, maar om 5 a 10 minuten voor sluitingstijd.
pi_131667167
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 11:01 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Waarom betaalt het hoofdkantoor niet gewoon een kwartier tot een half uur na sluitingstijd door? Dan hebben die medewerkers ook geen reden om eerder de tent dicht te gooien.
Omdat dat niet opweegt tegen elkaar. Die laatste klanten brengen amper wat op en het kost veel meer om iedereen door te betalen zelfs met minimumloon.
pi_131667171
Als student heb ik bij de Free Record Shop gewerkt. Waren er serieus klanten die na sluitingstijd nog kwamen vragen of ze even een CD mochten luisteren.

Nee, wat denk je nou idioot? Ik ga hier niet in mijn eigen tijd staan wachten tot jij klaar bent met luisteren, waarna je de CD misschien niet eens koopt om vervolgens nog eens onbetaald de kassa's af te tellen, storting in orde te maken en de winkel af te sluiten.

Sommige "klanten"
PWBF
pi_131667188
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 11:03 schreef Ludd het volgende:

[..]

Jup, je bent echt dom. Want de uitleg is al 8 keer gegeven ofzo.
PWBF
pi_131667191
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 11:01 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat ik onder het afsluiten moet verstaan. maar het is toch niet normaal dat je om klokslag sluitingstijd wegloopt? :')

Als je op kantoor werkt, moet je toch je computer afsluiten, dossiers opbergen etc. Daar begin je toch ook niet 5 a 10 minuten voor einde werktijd al mee?
pi_131667196
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 11:04 schreef krullenbolletje het volgende:

[..]

Omdat dat niet opweegt tegen elkaar. Die laatste klanten brengen amper wat op en het kost veel meer om iedereen door te betalen zelfs met minimumloon.
Dat snap ik, dus het hoofdkantoor kiest hier bewust voor... Alleen Ludd snapt dat niet.
PWBF
pi_131667201
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 11:03 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dan gaan bij ons de deuren dicht en rekenen de laatste klanten af dus sluit. Als we tot 8 uur mensen binnen laten kunnen we net zo goed de tijd op het bordje veranderen van 7-20 naar 7-20.15 :')
pi_131667206
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 11:04 schreef Nielsch het volgende:
Als student heb ik bij de Free Record Shop gewerkt. Waren er serieus klanten die na sluitingstijd nog kwamen vragen of ze even een CD mochten luisteren.

Nee, wat denk je nou idioot? Ik ga hier niet in mijn eigen tijd staan wachten tot jij klaar bent met luisteren, waarna je de CD misschien niet eens koopt om vervolgens nog eens onbetaald de kassa's af te tellen, storting in orde te maken en de winkel af te sluiten.

Sommige "klanten"
Dat is een heel ander verhaal. Dat klant tegen sluitingstijd gesommeerd worden zich richting kassa te begeven vind ik normaal. Je bent nu appels met peren aan het vergelijken.
pi_131667226
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 11:05 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat ik onder het afsluiten moet verstaan. maar het is toch niet normaal dat je om klokslag sluitingstijd wegloopt? :')

Als je op kantoor werkt, moet je toch je computer afsluiten, dossiers opbergen etc. Daar begin je toch ook niet 5 a 10 minuten voor einde werktijd al mee?
Man jij hebt duidelijk geen idee wat er allemaal moet gebeuren in een supermarkt voordat iedereen naar huis kan :') De helft moeten we al mee beginnen een half uur voor sluit anders zouden we een uur moeten overwerken.
pi_131667232
quote:

[..]

Oh nee? Ik klap mijn laptop dicht en klaar.

In de winkel destijds: kassa's aftellen, als er een kasverschil oid is nog een keer tellen, storting voor de bank in orde maken, schoonmaken, winkel netjes maken voor de volgende dag, alarm instellen, alle sloten erop, langs de bank om storting te doen... Zo een half uur mee bezig.
PWBF
pi_131667234
Toen mijn slager op vakantie was, ging ik naar andere slager. Die was tot 14 uur open. Ik was daar rond 13.40 uur, toen waren ze alles al aan het opruimen. :')

Dan voel je je als klant ook niet echt welkom hoor.
pi_131667253
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 11:09 schreef Ludd het volgende:
Toen mijn slager op vakantie was, ging ik naar andere slager. Die was tot 14 uur open. Ik was daar rond 13.40 uur, toen waren ze alles al aan het opruimen. :')

Dan voel je je als klant ook niet echt welkom hoor.
Jezus Christus je bent echt te dom om te poepen :')
pi_131667259
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 11:07 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat is een heel ander verhaal. Dat klant tegen sluitingstijd gesommeerd worden zich richting kassa te begeven vind ik normaal. Je bent nu appels met peren aan het vergelijken.
Voor de zoveelste keer; genoeg klanten die er schijt aan hebben wanneer je aangeeft dat je gaat sluiten en gewoon doorgaan met rondneuzen.

Laat maar, je hebt duidelijk geen idee waar je over praat en weigert ook maar enigszins te begrijpen waar dit gedrag door komt. Het is goed jochie.
PWBF
pi_131667260
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 11:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Oh nee? Ik klap mijn laptop dicht en klaar.
Ik vind het altijd knap hoe mensen het zo kunnen plannen dat ze ook klokslag einde werktijd klaar zijn. Als je midden in een dossier zit, of ergens mee bezig bent, maak je dat toch eerst af? Of ben je een kwartier van te voren al aan het afbouwen?
pi_131667284
Hmm, wij sluiten de deuren stipt om 20.00 uur.. nooit eerder.
pi_131667314
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 11:11 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik vind het altijd knap hoe mensen het zo kunnen plannen dat ze ook klokslag einde werktijd klaar zijn. Als je midden in een dossier zit, of ergens mee bezig bent, maak je dat toch eerst af? Of ben je een kwartier van te voren al aan het afbouwen?
Dan maak ik dat de volgende dag wel af. Waarom zou ik in mijn eigen tijd gaan werken? Mensen die dat doen zijn gewoon fucking dom en houden er blijkbaar van om een soort van slaafje te zijn ofzo. Die "loyaliteit" gaat je echt niets opleveren.
PWBF
pi_131667316
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 11:10 schreef krullenbolletje het volgende:

[..]

Jezus Christus je bent echt te dom om te poepen :')
Nee, ik ben redelijk intelligent zelfs. :) Zeg nou zelf, jij gaat naar de slager. Bijna een half uur voor sluitingstijd hebben ze alles al opgeborgen. Komt dat op jou klantvriendelijk over? Vragen om de filet americain terwijl deze altijd uit de vitrine gehaald is richting de koeler? Nee, dan voel ik me bezwaard om ze dat weer te laten halen. Ik vind dat dus niet klantvriendelijk.
pi_131667320
quote:

[..]

Maar op een dag van 8 uur (x normaal uurloon) kan die 10 minuten me aan mijn reet roesten, die 10 minuten heb ik bovendien wel weg-gekoffiepauze-t of weggepist. Van die 17 jarigen verdienen misschien 3.50 per uur en hebben soms shifts van 2/3 uur ofzo. Iemand die je (minder dan) een tientje voor een shift betaalt laat je niet overwerken :')
pi_131667385
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 11:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dan maak ik dat de volgende dag wel af. Waarom zou ik in mijn eigen tijd gaan werken? Mensen die dat doen zijn gewoon fucking dom en houden er blijkbaar van om een soort van slaafje te zijn ofzo. Die "loyaliteit" gaat je echt niets opleveren.
Wat is er nu dom aan om gewoon je werk te doen. Als ik ergens 'midden in' zit, en ik moet dat de volgende dag afmaken moet ik me weer inlezen, lijkt me niet effectief.

Maar dat is nu precies de mentaliteit waar ik het over heb. Je een slaafje voelen als je niet klokslag einde werktijd alles uit je handen laat vallen. Als jij een kwartier te vroeg op het werk bent, ga je zeker ook eerst aan de koffieautomaat hangen omdat je anders in je vrije tijd aan het werk zou zijn? :')
Oei, oei, wat hebben we het toch slecht.
pi_131667428
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 11:17 schreef Ludd het volgende:

[..]

Wat is er nu dom aan om gewoon je werk te doen. Als ik ergens 'midden in' zit, en ik moet dat de volgende dag afmaken moet ik me weer inlezen, lijkt me niet effectief.

Maar dat is nu precies de mentaliteit waar ik het over heb. Je een slaafje voelen als niet klokslag einde werktijd alles uit je handen laat vallen. Als jij een kwartier te vroeg op het werk bent, ga je zeker ook eerst aan de koffieautomaat hangen omdat je anders in je vrije tijd aan het werk zou zijn? :')
Oei, oei, wat hebben we het toch slecht.
Ik ben het met je eens voor zover het over 'echt werk' gaat. We hebben het nu over pubers die bijna als slaafje gebruikt worden voor een miniloontje. Bovendien is dit iets stelselmatigs bij supermarkten natuurlijk. Wat jij zegt klopt wel, maar als ik 2 uur langer door werk op maandag, ben ik er op dinsdag ook niet om half 9 hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')