Ja, hier heb je wel gelijk in. Ik kan me het bezwaar tegen het half uur onbetaald werk ook wel voorstellen het gaat mij er dan alleen om dat die 5 minuten dan ook niet meer uitmaken. Of je nou 25 of 30 minuten in je eigen aan het afsluiten bent... Erg klantonvriendelijk vind ik het. Maar inderdaad, misschien mag je van pubers niets anders verwachten.quote:Op zondag 29 september 2013 11:14 schreef Fides het volgende:
[..]
Maar op een dag van 8 uur (x normaal uurloon) kan die 10 minuten me aan mijn reet roesten, die 10 minuten heb ik bovendien wel weg-gekoffiepauze-t of weggepist. Van die 17 jarigen verdienen misschien 3.50 per uur en hebben soms shifts van 2/3 uur ofzo. Iemand die je (minder dan) een tientje voor een shift betaalt laat je niet overwerken
watquote:Op zaterdag 28 september 2013 20:30 schreef Tism het volgende:
Logisch!..Omzet van de dag is binnen...bijna sluitingstijd...oprotten dus!..
Doe ik sowieso standaard, 's avonds even de laptop erbij om de planning voor de volgende dag na te lopen e.d.. Doordat ik dat in eigen tijd doe en voor dat half uurtje geen overuren formulier in ga vullen is het ook geen probleem als we soms eens om 3/4 uur al klaar zijn i.p.v. om 5 uur en zal er dan ook niet op mijn salaris ingehouden worden.quote:Op zondag 29 september 2013 08:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Afsluiten duurt vaak wel iets langer dan 5 minuten. Half uur eerder.
Maar als jij dat triest vindt stel ik voor dat jij maandag tegen je baas zegt dat je vanaf nu graag een half uur per dag onbetaald werk wilt verrichten.
Je hebt totaal geen empathie, een half uur vind ik aardig vroeg maar als het om een kleine slager gaat is dat toch zijn keuze? Misschien moest hij wel dringend ergerns naar toe?quote:Op zondag 29 september 2013 11:13 schreef Ludd het volgende:
[..]
Nee, ik ben redelijk intelligent zelfs.Zeg nou zelf, jij gaat naar de slager. Bijna een half uur voor sluitingstijd hebben ze alles al opgeborgen. Komt dat op jou klantvriendelijk over? Vragen om de filet americain terwijl deze altijd uit de vitrine gehaald is richting de koeler? Nee, dan voel ik me bezwaard om ze dat weer te laten halen. Ik vind dat dus niet klantvriendelijk.
Gelukkig heb ik niet echt vaste begin- en eindtijden (tenzij ik 's ochtends een overleg heb ofzo) dus moet eerlijk zeggen dat ik geen last heb van dit fenomeen. Als ik om 7 uur wil beginnen is dat prima, maar om 11 uur is ook goed.quote:Op zondag 29 september 2013 11:17 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wat is er nu dom aan om gewoon je werk te doen. Als ik ergens 'midden in' zit, en ik moet dat de volgende dag afmaken moet ik me weer inlezen, lijkt me niet effectief.
Maar dat is nu precies de mentaliteit waar ik het over heb. Je een slaafje voelen als je niet klokslag einde werktijd alles uit je handen laat vallen. Als jij een kwartier te vroeg op het werk bent, ga je zeker ook eerst aan de koffieautomaat hangen omdat je anders in je vrije tijd aan het werk zou zijn?
Oei, oei, wat hebben we het toch slecht.
QFT.quote:Op zondag 29 september 2013 11:25 schreef Vasion het volgende:
Bovendien.. medewerkers van de Lidl![]()
Retards eerste klas werken daar.
Ja want het zijn de pubers die besluiten hoe laat de winkel dicht gaatquote:Op zondag 29 september 2013 11:23 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ja, hier heb je wel gelijk in. Ik kan me het bezwaar tegen het half uur onbetaald werk ook wel voorstellen het gaat mij er dan alleen om dat die 5 minuten dan ook niet meer uitmaken. Of je nou 25 of 30 minuten in je eigen aan het afsluiten bent... Erg klantonvriendelijk vind ik het. Maar inderdaad, misschien mag je van pubers niets anders verwachten.
Als je naar de Aldi/Lidl gaat moet je niet klagen als je lang in de rij staat, dat is nu eenmaal inherent aan de formule.quote:Op zondag 29 september 2013 11:27 schreef Silven het volgende:
[..]
QFT.
1 kassa open en een rij van 20 klanten. Zit bij kassa 2 één of ander kansloos persoon rustig de sigaretten bij te vullen of iets anders in de rekjes te laden. Niemand die er ook maar aan denkt om nog een kassa open te gooien. De naam Lidl zal dan ook wel slaan op het verstand van de mede"werkers".
In een winkel werken is anders dan wat jij doet vermoed ik. In een winkel is namelijk nooit sprake van 'soms eens om 3/4 uur al klaar zijn'quote:Op zondag 29 september 2013 11:25 schreef Silven het volgende:
[..]
Doe ik sowieso standaard, 's avonds even de laptop erbij om de planning voor de volgende dag na te lopen e.d.. Doordat ik dat in eigen tijd doe en voor dat half uurtje geen overuren formulier in ga vullen is het ook geen probleem als we soms eens om 3/4 uur al klaar zijn i.p.v. om 5 uur en zal er dan ook niet op mijn salaris ingehouden worden.
Maargoed ik heb bij Lidl medewerkers al een bepaald beeld dat ze bovenstaande niet eens zullen begrijpen.
Oh bij de Dirk v/d Broek wel. Mijn vriendin werkt daar en als de vakkenvullers alles netjes aangevuld hebben en de winkel schoon is dan mogen ze gewoon een uur (of meer) eerder weg.quote:Op zondag 29 september 2013 11:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
In een winkel werken is anders dan wat jij doet vermoed ik. In een winkel is namelijk nooit sprake van 'soms eens om 3/4 uur al klaar zijn'
Dus geen idee wat je nu eigenlijk wil zeggen.
Ik heb ook geen fixed werktijden, zolang ik maar minimaal 40 uur werk. Dat wordt afgekapt op kwartieren of halfuren geloof ik. Als ik dus tot 18.14 werk is dat qua uren net zoveel als tot 18.00. Maar ik vind het dan dus nogal vreemd om om klokslag 18.00 alles maar uit je handen te laten vallen omdat je de volgende 10 minuten niet betaald krijgt.quote:Op zondag 29 september 2013 11:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik niet echt vaste begin- en eindtijden (tenzij ik 's ochtends een overleg heb ofzo) dus moet eerlijk zeggen dat ik geen last heb van dit fenomeen. Als ik om 7 uur wil beginnen is dat prima, maar om 11 uur is ook goed.
Zijn eigen keuze ja, maar het kost hem wel klanten. Juist slagers en verwante kleine zaakjes moeten het deels toch van service en klantgerichtheid hebben.quote:Op zondag 29 september 2013 11:26 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
Je hebt totaal geen empathie, een half uur vind ik aardig vroeg maar als het om een kleine slager gaat is dat toch zijn keuze? Misschien moest hij wel dringend ergerns naar toe?
Dat weet ik.quote:Maar terug naar de supermarkt, het spijt mij dat ik je uit de waan moet halen maar een supermarkt geeft vrij weinig om individuele klanten. Als jij besluit dat jij niet meer komt omdat je niet om 5 voor 8 kwark kan halen zal dat ons werkelijk een reet roesten.
Zeker wanneer wat nu 5 minuten zou kosten, de volgende dag 10 minuten zou kosten af te maken. Want dat is vaak toch wel het geval.quote:Op zondag 29 september 2013 11:34 schreef Silven het volgende:
Overigens als ik ergens bedrijfsleider was en om klokslag einde werktijd laat iemand alles liggen waar hij mee bezig was wat in 5 minuten afgemaakt had kunnen worden, dan had die persoon de volgende dag niet meer terug hoeven komen.
Daarom zijn slagers een heel ander verhaal dan supermarkten.quote:Op zondag 29 september 2013 11:34 schreef Ludd het volgende:
[..]
Zijn eigen keuze ja, maar het kost hem wel klanten. Juist slagers en verwante kleine zaakjes moeten het deels toch van service en klantgerichtheid hebben.
[..]
Dat weet ik.
Het zijn de (assistent)bedrijfsleiders die beslissen wanneer we gaan sluiten, deze vergelijking snap ik dus niet. Het is niet alsof een kassiere om 8 uur haar kassa sluit en de winkel uitrentquote:Op zondag 29 september 2013 11:34 schreef Silven het volgende:
Overigens als ik ergens bedrijfsleider was en om klokslag einde werktijd laat iemand alles liggen waar hij mee bezig was wat in 5 minuten afgemaakt had kunnen worden, dan had die persoon de volgende dag niet meer terug hoeven komen. Anderzijds zou ik ook niet de kwaadste zijn als iemand 5 minuten te laat is in de ochtend. Een beetje geven en een beetje nemen.
Oh nee? Ik denk niet dat ik ooit langer in een supermarkt geweest ben hoor. Bovendien zou je onderscheid kunnen maken tussen mensen met een winkelwagen of een mandje.quote:Op zondag 29 september 2013 11:45 schreef Lonely-girl het volgende:
10 minuten voor sluitingstijd mensen weigeren vind ik heel normaal. Een normaal mens kan niet in 10 minuten boodschappen doen
Wat een bullshit weerquote:Op zondag 29 september 2013 11:45 schreef Lonely-girl het volgende:
Een normaal mens kan niet in 10 minuten boodschappen doen
Ik zeg dan ook: een normaal mens.quote:Op zondag 29 september 2013 11:51 schreef Ludd het volgende:
[..]
Oh nee? Ik denk niet dat ik ooit langer in een supermarkt geweest ben hoor. Bovendien zou je onderscheid kunnen maken tussen mensen met een winkelwagen of een mandje.
Ah, ik ben niet normaal?quote:Op zondag 29 september 2013 11:59 schreef Lonely-girl het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook: een normaal mens.
Dat kan je toch zeggen, je hebt toch een mond?quote:Op zondag 29 september 2013 11:59 schreef krullenbolletje het volgende:
Je kan gewoon niet aan iemand zien of ze een blikje energy pakken en binnen 2 minuten weer buiten staan of 20 minuten staan twijfelen over 2 soorten theeEn ja dat laatste gebeurd vaak zat.
* Lonely-girl zucht...quote:Op zondag 29 september 2013 12:00 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat kan je toch zeggen, je hebt toch een mond?
Want?quote:Op zondag 29 september 2013 11:59 schreef Lonely-girl het volgende:
[..]
Geen bullshit. Jouw post daarentegen wel.
Ik ben blij dat het bij de Lidl waar ik regelmatig boodschappen doe, beter en klantvriendelijker is geregeld.quote:Op zondag 29 september 2013 11:27 schreef Silven het volgende:
QFT.
1 kassa open en een rij van 20 klanten. Zit bij kassa 2 één of ander kansloos persoon rustig de sigaretten bij te vullen of iets anders in de rekjes te laden. Niemand die er ook maar aan denkt om nog een kassa open te gooien. De naam Lidl zal dan ook wel slaan op het verstand van de mede"werkers".
Ja en dan klanten gaan selecteren bij de deur of ze wel of niet naar binnen mogen zekerquote:Op zondag 29 september 2013 12:00 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat kan je toch zeggen, je hebt toch een mond?
Ga naar de appie en het gebeurt je niet. Maar in een pauper winkel waar het personeel geen minuut langer betaald krijgt dan tot sluitingstijd, kan ik me voorstellen dat die dan ook om klokslag sluitingstijd naar huis willen.quote:
Ik kan me niet voorstellen dat mensen hier over liegen eigenlijk. Maar als ze dat wel doen, dan stuur je ze toch alsnog naar de kassa?quote:Op zondag 29 september 2013 12:01 schreef Lonely-girl het volgende:
[..]
* Lonely-girl zucht...
En dan moet je iemand maar geloven op zijn woord? Dan gaan mensen dus ook zeggen dat ze zo weer weg zijn terwijl dat niet het geval is. Zodat ze maar binnen kunnen komen. Want zo zijn mensen.
Ja maar verzoeken is alles wat je kan doen, klant is koning dus als hij/zij "nog heel even een pak melk gaat halen" kan je dat niet weigeren.quote:Op zondag 29 september 2013 12:04 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat mensen hier over liegen eigenlijk. Maar als ze dat wel doen, dan stuur je ze toch alsnog naar de kassa?
Wat doe je met mensen die een kwartier voor sluitingstijd binnen komen, maar die een paar minuten voor sluitingstijd nog steeds rondslenteren? Die verzoek je toch ook naar de kassa te gaan i.v.m. sluitingstijd?
Ja hallo, denk je dat die medewerkers zin hebben in dat soort dingen? Denk je dat die er zin hebben om als portier buiten de winkel te staan en te bepalen wie er wel en niet naar binnen mag? Die doen gewoon de deur op slot zodat er niemand meer naar binnen kan.quote:Op zondag 29 september 2013 12:04 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat mensen hier over liegen eigenlijk. Maar als ze dat wel doen, dan stuur je ze toch alsnog naar de kassa?
Wat doe je met mensen die een kwartier voor sluitingstijd binnen komen, maar die een paar minuten voor sluitingstijd nog steeds rondslenteren? Die verzoek je toch ook naar de kassa te gaan i.v.m. sluitingstijd?
Omdat de winkel dan nog open is misschien?quote:Op zondag 29 september 2013 12:08 schreef Lonely-girl het volgende:
Ik snap niet zo wat het probleem is. Waarom ga je niet gewoon op tijd naar de winkel? Waarom moet het per se 10 minuten voor sluitingstijd?
Het is niet de winkel die het probleem is, maar je bent zelf het probleem.
Nee, dit laat de profiterende mentaliteit zien van de Nederlandse consument. Je kunt niet binnen gewoon ruim binennen de openingstijden langskomen, nee het moet vlak voor sluitingstijd en als het dan langer duurt dan moet iedereen in de winkel maar langer voor jou doorwerken omdat jij zo graag vlak voor sluitingstijd nog even uitgebreid wilt winkelen.quote:Op zondag 29 september 2013 12:11 schreef Prenzlauer het volgende:
Dit topic laat wel weer de werkschuwe mentaliteit zien van de Nederlander. Je zou maar een kwartiertje langer de winkel open laten. Je kan gewoon de schuifdeuren instellen zodat ze alleen van binnenuit open gaan, dan kan die klant ook nog even zijn laatste boodschappen doen terwijl personeel de supermarkt nog even schoonmaakt.
Komt dat eigenlijk vaak voor? (bij mensen die je bijvoorbeeld een kwartier voor sluitingstijd nog met een winkelwagentje binnen laat?)quote:Op zondag 29 september 2013 12:07 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
Ja maar verzoeken is alles wat je kan doen, klant is koning dus als hij/zij "nog heel even een pak melk gaat halen" kan je dat niet weigeren.
1 voor 8 niet. Maar de (terechtequote:Je kan er lang of kort over discussiëren maar als je om 8 uur wil sluiten kan je niet tot 1 voor 8 klanten binnen laten.
Dat sluit zo aan op mijn werk. Winkel sluit om 18.00 uur. Als ik vanuit mijn werk kom ben ik er rond 17.45-17.50, afhankelijk van het verkeer.quote:Op zondag 29 september 2013 12:08 schreef Lonely-girl het volgende:
Ik snap niet zo wat het probleem is. Waarom ga je niet gewoon op tijd naar de winkel? Waarom moet het per se 10 minuten voor sluitingstijd?
Dat is geen reden. Je snapt zelf ook wel dat de winkel dan nooit op tijd leeg is wanneer die dicht hoort te gaan.quote:Op zondag 29 september 2013 12:11 schreef kataklysm het volgende:
[..]
Omdat de winkel dan nog open is misschien?
Nee, je winkel is tot een bepaalde tijd open. Dan kan je niet 10 minuten voor die tijd gaan sluiten. DAT, is arrogant.quote:Op zondag 29 september 2013 12:12 schreef Lonely-girl het volgende:
[..]
Nee, dit laat de profiterende mentaliteit zien van de Nederlandse consument. Je kunt niet binnen gewoon ruim binennen de openingstijden langskomen, nee het moet vlak voor sluitingstijd en als het dan langer duurt dan moet iedereen in de winkel maar langer voor jou doorwerken omdat jij zo graag vlak voor sluitingstijd nog even uitgebreid wilt winkelen.
Het is deze arrogante houding die mij misselijk maakt.
De Lidl is iedere dag tot 19:30 of 20:00 open ofzo. Niet tot 18:00.quote:Op zondag 29 september 2013 12:13 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat sluit zo aan op mijn werk. Winkel sluit om 18.00 uur. Als ik vanuit mijn werk kom ben ik er rond 17.45-17.50, afhankelijk van het verkeer.
Hij hoort dicht te gaan na sluitingstijd ja.quote:Op zondag 29 september 2013 12:13 schreef Lonely-girl het volgende:
[..]
Dat is geen reden. Je snapt zelf ook wel dat de winkel dan nooit op tijd leeg is wanneer die dicht hoort te gaan.
De winkel is ook gewoon open hoor. Voor de mensen die op tijd komen.quote:Op zondag 29 september 2013 12:13 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Nee, je winkel is tot een bepaalde tijd open. Dan kan je niet 10 minuten voor die tijd gaan sluiten. DAT, is arrogant.
Hij is toch ook niet dicht? Er zijn toch nog gewoon klanten binnen?quote:Op zondag 29 september 2013 12:15 schreef kataklysm het volgende:
[..]
Hij hoort dicht te gaan na sluitingstijd ja.
9/10 keer dat ik tot sluit werk komen er om 8 uur nog 3 mensen met een volle boodschappen kar die daarna nog op hun gemakje gaan inpakken. En dan kan je zeggen "Dan kan je toch alvast beginnen met schoonmaken?". Ja maar dat is vaak al gedaan, het probleem is de dingen die pas gedaan kunnen worden als alle klanten de winkel uit zijn (kassa's tellen etc).quote:Op zondag 29 september 2013 12:13 schreef Ludd het volgende:
[..]
Komt dat eigenlijk vaak voor? (bij mensen die je bijvoorbeeld een kwartier voor sluitingstijd nog met een winkelwagentje binnen laat?)
[..]
1 voor 8 niet. Maar de (terechte) klacht van TS gaat over 10 minuten voor tijd.
[..]
Dat sluit zo aan op mijn werk. Winkel sluit om 18.00 uur. Als ik vanuit mijn werk kom ben ik er rond 17.45-17.50, afhankelijk van het verkeer.
Dan ook niet raar kijken als je business dicht is binnen 5 jaar omdat ze je niet moeten.quote:Op zondag 29 september 2013 12:16 schreef Lonely-girl het volgende:
[..]
De winkel is ook gewoon open hoor. Voor de mensen die op tijd komen.
Ik komt nooit bij de Lidl. De supermarkt waar ik naar toe ga is echt tot 18:00 open hoor.quote:Op zondag 29 september 2013 12:14 schreef Lonely-girl het volgende:
[..]
De Lidl is iedere dag tot 19:30 of 20:00 open ofzo. Niet tot 18:00.
Dat kanquote:En als je op zaterdag kwam dan kun je voortaan ook wel op vrijdag komen en wat meer meenemen zodat je zaterdag en zondag ook te eten hebt. Je neemt normaalgesproken op zaterdag toch ook eten mee voor zondag? Of heb je op zondag altijd honger en ga je verder iedere dag naar de winkel?
Dat kan dus wel en gebeurd regelmatig. Als je daar problemen mee hebt ga je maar naar een supermarkt waar overuren wel doorbetaald worden.quote:Op zondag 29 september 2013 12:13 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Nee, je winkel is tot een bepaalde tijd open. Dan kan je niet 10 minuten voor die tijd gaan sluiten. DAT, is arrogant.
Ok, dat vind ik dus niet netjes. Als je laat gaat moet je er wel voor zorgen dat je voor sluitingstijd weg bent. Die inschatting kan je wel maken lijkt me.quote:Op zondag 29 september 2013 12:16 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
9/10 keer dat ik tot sluit werk komen er om 8 uur nog 3 mensen met een volle boodschappen kar die daarna nog op hun gemakje gaan inpakken. En dan kan je zeggen "Dan kan je toch alvast beginnen met schoonmaken?". Ja maar dat is vaak al gedaan, het probleem is de dingen die pas gedaan kunnen worden als alle klanten de winkel uit zijn (kassa's tellen etc).
Business dicht omdat ze je niet moeten? Cry me a riverquote:Op zondag 29 september 2013 12:17 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Dan ook niet raar kijken als je business dicht is binnen 5 jaar omdat ze je niet moeten.
Maar dat zal wel niet, je bent waarschijnlijk een cassiere die geen fuck om een ander geeft.
Ja tuurlijk, door die 3 mensen gaat je supermarkt faillietquote:Op zondag 29 september 2013 12:17 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Dan ook niet raar kijken als je business dicht is binnen 5 jaar omdat ze je niet moeten.
Maar dat zal wel niet, je bent waarschijnlijk een cassiere die geen fuck om een ander geeft.
Dat is het probleem, dat kunnen mensen niet. Jij gaat uit van een ideale wereld waar iedereen rekening houd met elkaar maar die bestaat gewoon niet.quote:Op zondag 29 september 2013 12:19 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ok, dat vind ik dus niet netjes. Als je laat gaat moet je er wel voor zorgen dat je voor sluitingstijd weg bent. Die inschatting kan je wel maken lijkt me.
Eens.quote:Op zondag 29 september 2013 12:13 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Nee, je winkel is tot een bepaalde tijd open. Dan kan je niet 10 minuten voor die tijd gaan sluiten. DAT, is arrogant.
Ik uhh.. bedoel uhh. Wanneer is de laatste pagina bereiktquote:
En de kassa? En tot hoe laat krijg je betaald?quote:Op zondag 29 september 2013 11:12 schreef Emm16 het volgende:
Hmm, wij sluiten de deuren stipt om 20.00 uur.. nooit eerder.
Daarna doen we de kassa's e.dquote:Op zondag 29 september 2013 12:49 schreef Peter het volgende:
[..]
En de kassa? En tot hoe laat krijg je betaald?
En als jij maar tot 20.00 uur betaald zou krijgen, wat zou het personeel dan doen?quote:Op zondag 29 september 2013 13:37 schreef Emm16 het volgende:
[..]
Daarna doen we de kassa's e.d
Tot 20.15 krijg ik betaald. Meestal loopt het uit tot 20.30..
Er wordt hier gezegd dat het elke keer 3 klanten zijn. Dat zijn rond de 1000 klanten op jaarbasis. Die vertellen het weer door aan een ander en krijg je een sneeuwbal-effect.quote:Op zondag 29 september 2013 12:20 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, door die 3 mensen gaat je supermarkt failliet
Die vertellen aan een ander dat ze 3 minuten voor sluitingstijd nog de weekboodschappen moesten doen en geweigerd zijn, en worden hard uitgelachen!quote:Op zondag 29 september 2013 13:41 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Er wordt hier gezegd dat het elke keer 3 klanten zijn. Dat zijn rond de 1000 klanten op jaarbasis. Die vertellen het weer door aan een ander en krijg je een sneeuwbal-effect.
Geloof je dat nu echt zelf?quote:Op zondag 29 september 2013 13:41 schreef Prenzlauer het volgende:
Er wordt hier gezegd dat het elke keer 3 klanten zijn. Dat zijn rond de 1000 klanten op jaarbasis. Die vertellen het weer door aan een ander en krijg je een sneeuwbal-effect.
Oh daarom zijn alle filialen van onze supermarkt failliet! ..... Oh wachtquote:Op zondag 29 september 2013 13:41 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Er wordt hier gezegd dat het elke keer 3 klanten zijn. Dat zijn rond de 1000 klanten op jaarbasis. Die vertellen het weer door aan een ander en krijg je een sneeuwbal-effect.
Waarschijnlijk een bezwaar indienen?quote:Op zondag 29 september 2013 13:41 schreef Peter het volgende:
[..]
En als jij maar tot 20.00 uur betaald zou krijgen, wat zou het personeel dan doen?.
Jaquote:Op zondag 29 september 2013 13:47 schreef Emm16 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een bezwaar indienen?
Zijn er dan winkels die hun personeel maar loon uitgeven tot sluit?
Je had allicht wel meer omzet kunnen draaien. Maar daar geef jij als kassasletje natuurlijk niets om.quote:Op zondag 29 september 2013 13:46 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
Oh daarom zijn alle filialen van onze supermarkt failliet! ..... Oh wacht![]()
Ja want ik bepaal natuurlijk wanneer de supermarkt dicht gaat, droom lekker verder manquote:Op zondag 29 september 2013 13:55 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Je had allicht wel meer omzet kunnen draaien. Maar daar geef jij als kassasletje natuurlijk niets om.
Sommige mensen werken overdag, is dat wel eens bij je opgekomen?quote:Op zondag 29 september 2013 13:59 schreef Waarom... het volgende:
Wat is dan ook het nut om 10 minuten voor sluitingstijd te komen? Ouwe badass dat je d'r rondloopt.
Tot 10 uur 's avonds? Tot zolaat is hij hierzo open.quote:Op zondag 29 september 2013 14:13 schreef Ludd het volgende:
[..]
Sommige mensen werken overdag, is dat wel eens bij je opgekomen?
Hier tot 18:00. Vrijdag langer.quote:Op zondag 29 september 2013 14:31 schreef Waarom... het volgende:
[..]
Tot 10 uur 's avonds? Tot zolaat is hij hierzo open.
Waar ze je zelfs 10 minuten ná sluitingstijd nog binnenlaten!!quote:Op zondag 29 september 2013 14:57 schreef PriesterB het volgende:
Lidl.![]()
De plaatselijke Turkse supermarkt.
Hoe kom je daarbij? Toen ik nog caissière was, weliswaar niet bij de lidl, mocht ik overwerk gewoon noteren en dat kreeg ik dus uitbetaald.quote:Op zondag 29 september 2013 15:13 schreef Piger het volgende:
De basis is allereerst natuurlijk transparantie. Er staat 8 uur als sluitingstijd. Daar moet je als klant vanuit kunnen gaan. Je weet toch niet of deze supermarkt 5, 10 of zelfs 20 minuten speling houdt? Pas je openingstijd dan gewoon aan, aan de daadwerkelijke tijd.
Probleem 2. Niet doorbetalen van de medewerkers. Schijnbaar laat supermarktpersoneel over zich heen lopen. Er wordt zelden geklaagd over onbetaald overwerk. Dit staat echter netjes in cao. Tijd voor inklokken bij supermarkten, zodat je betaalt krijgt per minuut.
argumenten als kassa's tellen e.d. vind ik erg matig. Je kan alle overige kassa's alvast doen en met eentje wachten. Zijn de vakkenvullers klaar en is de winkel schoon, dan kan een gedeelte van het personeel alvast naar huis. Zoveel geld hoeft het niet te kosten en een volle kar boodschappen compenseert dat ruim.
Argumentatie in de rest van het topic. Daarnaast hoor je het regelmatig.quote:Op zondag 29 september 2013 15:43 schreef Fascination het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Toen ik nog caissière was, weliswaar niet bij de lidl, mocht ik overwerk gewoon noteren en dat kreeg ik dus uitbetaald.
Als een winkel 9 uur dicht gaat betekend dat ook echt 9 uur, wij lieten niemand meer naar binnen rond 10 a 5 voor 9 en dan was iedereen er uit om 9 uur (vaak alsnog later maar whatever).quote:Op zondag 29 september 2013 15:13 schreef Piger het volgende:
De basis is allereerst natuurlijk transparantie. Er staat 8 uur als sluitingstijd. Daar moet je als klant vanuit kunnen gaan. Je weet toch niet of deze supermarkt 5, 10 of zelfs 20 minuten speling houdt? Pas je openingstijd dan gewoon aan, aan de daadwerkelijke tijd.
Probleem 2. Niet doorbetalen van de medewerkers. Schijnbaar laat supermarktpersoneel over zich heen lopen. Er wordt zelden geklaagd over onbetaald overwerk. Dit staat echter netjes in cao. Tijd voor inklokken bij supermarkten, zodat je betaalt krijgt per minuut.
argumenten als kassa's tellen e.d. vind ik erg matig. Je kan alle overige kassa's alvast doen en met eentje wachten. Zijn de vakkenvullers klaar en is de winkel schoon, dan kan een gedeelte van het personeel alvast naar huis. Zoveel geld hoeft het niet te kosten en een volle kar boodschappen compenseert dat ruim.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |