SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door klaprooss op 25-09-2013 14:04:49 ]♥ J & S
Wat goed dat het hartje klopt! Dat is wel eenquote:Op woensdag 25 september 2013 15:22 schreef Cocotrimonium het volgende:
Angelatje, puur uit nieuwsgierigheid: waarom ben je 50% ziek gemeld? Ik huppel pas net mee in dit topic en dat heb ik gemist.
Korte update: hartje klopt. Nu 7w1d, is de eerste voorzichtige schatting. Wachten nu op het gesprek met de gyn.
Woeiiiiii wat fijn Coco, een knipperquote:Op woensdag 25 september 2013 15:22 schreef Cocotrimonium het volgende:
Angelatje, puur uit nieuwsgierigheid: waarom ben je 50% ziek gemeld? Ik huppel pas net mee in dit topic en dat heb ik gemist.
Korte update: hartje klopt. Nu 7w1d, is de eerste voorzichtige schatting. Wachten nu op het gesprek met de gyn.
Awwquote:Op woensdag 25 september 2013 17:03 schreef Burdie het volgende:
[..]
Woeiiiiii wat fijn Coco, een knipper
Ik heb babydingen gekocht vandaag, een broekje, truitje en een slaapzakje. Het meeste stellen we uit tot de babykamer wat meer 'af' is, maar ik kon me niet meer inhouden.
Mijn eerste afspraak bij de verloskundige was ook een intake, terwijl ik er vanuit ging echt een echo te krijgen.quote:Op woensdag 25 september 2013 15:58 schreef angelatje het volgende:
[..]
Wat goed dat het hartje klopt! Dat is wel eenwaard. Wat is die onzekerheid erg hè? Ik kreeg de eerste echo pas met 11 w 5 d. Mocht niet eerder...maar ik wist niet dat ik zo onzeker kon zijn.
Hee Safierkepierkequote:Op woensdag 25 september 2013 19:25 schreef Saffier het volgende:
Wow Rijst! Al 14 weken, wat gaat dat hard!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh, ik ben 6 dagen teruggezet, was vorige keer eigenlijk al maar nu officieel.
Nieuwe ud 7 april 2014 kan iemand dat aanpassen? Thanks.
I know, het nieuwe sociaal plan (opgesteld door euh, moi) heeft dat er ook in, maar het oude sociaal plan werkt nog met last in first out. De nieuwe moet nog langs de bonden. Maar hee, zwanger heb je ontslagbescherming tot 6 wk na verlof, dus het komt vast goed.quote:Op woensdag 25 september 2013 20:39 schreef _NIKKI_ het volgende:
Kursor MvM streepjes!![]()
Flower schopjes zijn echt![]()
Butterflower wat een mooie echo!![]()
KP ik hoop voor je dat de "reorganisatie" meevalt. Dat je er als laatste bent bijgekomen hoeft niet per se iets te zeggen hoor. Bij mijn man gaat er als het nodig is (bouwsector) per leeftijdscategorie iemand uit.
Dot ik heb ook mijn 20 weken echo gepland voor over 4,5 week.En dan zitten we gewoon al op de helft. Als ik even goed nadenk over die 20 weken vind ik het echt enorm snel gaan allemaal, maar tegelijkertijd enorm langzaam door de onzekerheid. Ik wil schopjes voelen enzo.
![]()
![]()
Ik hoop dat voor mij na de 20 weken echo ook echt het grote genieten kan beginnen.
Hahaha. Zullen we een datum drieling doen? Die hebben we nog niet!quote:Op woensdag 25 september 2013 21:18 schreef _NIKKI_ het volgende:
KP het wordt nu een beetje eng hoor, wij hebben gewoon ook op 28 oktober die echo.
Maar hopen dat jouw nieuwe sociale plan er snel door komt bij de bonden.
En jullie maar denken dat die Angelsounds slechte kwaliteit had, was het gewoon jullie mini.![]()
Met 39 weken kan ik wel akkoord gaanquote:Op woensdag 25 september 2013 21:22 schreef _NIKKI_ het volgende:
Haha ja laten we daarvoor gaan!
Pfoei, dan moet ik het wel lang volhouden.
Zullen we dan voor de middenweg gaan 38 weken.quote:Op woensdag 25 september 2013 21:24 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Met 39 weken kan ik wel akkoord gaan. Mijn broertje is geboren met 31 wk en ik met 36, ik heb mezelf beloofd dat ik dat anders ga doen
Mits zonder complicaties is dat een aardig compromisquote:Op woensdag 25 september 2013 21:26 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Zullen we dan voor de middenweg gaan 38 weken.
Haha, ja dat! Ik vind mensen die zich laten strippen voor 40wk ook altijd wat voorbarig.. 17 maart doen dan? Dan pik je 1 dagje meequote:Op woensdag 25 september 2013 21:29 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ohhee, ik ga gewoon voor 40 ik heb een hekel aan mensen die babies die nog niet a terme zijn eruit kijken. Vandeweek op FB eentje die 36+3 was en met harde buiken in het zh lag en die zat het kindje er bijna uit te praten met al haar posts op FB.Dan denk ik: "een zwangerschap duurt niet voor niets 40 weken mevrouw." Maarja dat realiseren mensen met iets te weinig hersencellen zich niet.
Het is anders als er allerlei problemen zijn met baby of moeder, maar deze dame had tot dat moment nergens last van gehad.
Ik zou echt heel blij zijn als ik dat mag halen! Al vind ik 14-03-14 ook een mooie datum. Past mooi bij onze dochter van 10-04-10.quote:Op woensdag 25 september 2013 21:32 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Haha, ja dat! Ik vind mensen die zich laten strippen voor 40wk ook altijd wat voorbarig.. 17 maart doen dan? Dan pik je 1 dagje mee
Done!quote:Op woensdag 25 september 2013 20:06 schreef Butterflower het volgende:
Oh, ik ben 6 dagen teruggezet, was vorige keer eigenlijk al maar nu officieel.
Nieuwe ud 7 april 2014 kan iemand dat aanpassen? Thanks.
Helemaal mee eens, laatst ook iemand op facebook die toch wel hoopte dat de vk haar wilde strippen op 38+nogwat.quote:Op woensdag 25 september 2013 21:29 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ohhee, ik ga gewoon voor 40 ik heb een hekel aan mensen die babies die nog niet a terme zijn eruit kijken. Vandeweek op FB eentje die 36+3 was en met harde buiken in het zh lag en die zat het kindje er bijna uit te praten met al haar posts op FB.Dan denk ik: "een zwangerschap duurt niet voor niets 40 weken mevrouw." Maarja dat realiseren mensen met iets te weinig hersencellen zich niet.
Het is anders als er allerlei problemen zijn met baby of moeder, maar deze dame had tot dat moment nergens last van gehad.
Ik snap sowieso niet dat je je zwangerschap zat kan zijn. gevallen als bv f_r daargelaten natuurlijk. Dat had ik na 3 maanden al zat geweest. Ongemakken horen erbij. En het duurt idd niet voor niks 40 weken.quote:Op woensdag 25 september 2013 21:29 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wat ben je vroeg! Hoe gaat het?quote:Op donderdag 26 september 2013 05:35 schreef Jipster het volgende:
Mogge...![]()
GotC, is het beleid niet langer dan 40 nu dan vervallen? En die schattingen, het blijft gokken... En harde buiken.. vervelend gevoel he? Ik heb er ook best veel last van.
Voor de nieuwe zwangeren en de goede echos!
Dat positieve bezig zijn durf ik dus echt nog niet. Behalve twee knuffels en twee setjes kleertjes hebben we nog niets gekocht. En beide dingen zijn door manlief gekocht.quote:Op donderdag 26 september 2013 00:23 schreef Burdie het volgende:
knalstrepen voor Kursor
@Nikki: heel herkenbaar wat je schrijft over die onzekerheid en niet durven genieten... Ik denk dat je de kleintjes wel snel zult gaan voelen, ik vind dat nu echt een wereld van verschil maken. En er positief mee bezig zijn helpt hier ook, dus shoppen of spulletjes uitzoeken of bedenken, dan wijkt de onzekerheid even naar de achtergrond. Maar genieten en een roze wolk is het hier ook niet en soms voel ik me daar best een beetje schuldig over.
Bedoel je dat jullie een meisje krijgen? Moet ik iets aanpassen?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
Beleid schmeleid,als jij niet ingeleid wil worden, dan word je niet ingeleid, hou dat ajb goed in je achterhoofd. Er kan soms erg dwingend gedaan worden over zulke dingen, maar zo'n beleid wordt altijd gemaakt op basis van de gegevens die men toen had, als die gegevens nu anders zijn dan moet er nu een ander beleid worden gemaakt. En begrijp ik nu goed dat ze Bob nu bij 38+4 inschatten op 3300/3400, dus zo'n 3600 zo'n beetje bij 40 weken, 3800 bij 41 weken of iets in die richting. Klinkt mij niet dramatisch in de oren eerlijk gezegd, maar ik weet niet wat hun overwegingen nog meer zijn.quote:Op donderdag 26 september 2013 06:40 schreef GotC het volgende:
[..]
Wat ben je vroeg! Hoe gaat het?
Nja..dat is het stomme. Het beleid moeten ze wel aanhouden dankzij die ene groeiechoEn een nieuwe maken is dan weer niet van toepassing oid. Nja..
Ja naar zijn ze hè? Had gehoopt dat door goed te ademen ze sneller weg zouden gaan, maar nee
Dat stukje heb ik gelukkig al goed in m'n oren geknooptquote:Op donderdag 26 september 2013 07:54 schreef mignonne het volgende:
[..]
Beleid schmeleid,als jij niet ingeleid wil worden, dan word je niet ingeleid, hou dat ajb goed in je achterhoofd. Er kan soms erg dwingend gedaan worden over zulke dingen, maar zo'n beleid wordt altijd gemaakt op basis van de gegevens die men toen had, als die gegevens nu anders zijn dan moet er nu een ander beleid worden gemaakt. En begrijp ik nu goed dat ze Bob nu bij 38+4 inschatten op 3300/3400, dus zo'n 3600 zo'n beetje bij 40 weken, 3800 bij 41 weken of iets in die richting. Klinkt mij niet dramatisch in de oren eerlijk gezegd, maar ik weet niet wat hun overwegingen nog meer zijn.
en een groei is bij 40+5 echt niet meer te bepalen, dan krijg je omtrekken met zulke enorme foutmarges... voor een bepaling van groei zijn hoofd buik en bovnebeen nodig. Bij 40+5 heb je alleen buik nog die je kunt meten en vaak gaat dat al niet helemaal.
just my two cents![]()
![]()
doe maar gewoon lekker fysiologisch bevallen zo rond die 40 weken ofzo
quote:Op donderdag 26 september 2013 07:23 schreef RunForrestRun het volgende:
Coco een knipper, top!![]()
Martine, hoe was het bij de vk? Fijn dat alles goed wat, blijf maar rustig aan doen!
[..]
Wij hadden gisteren de SEO: alles is goed!![]()
Het is een heel gemiddeld kind wat in dit stadium natuurlijk heel positief is. Straks als het geboren is, is het uiteraard het mooiste, slimste, meest speciale kind ter wereld.
En ik heb géén piemel in mijn buik
Yeah!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bijzonder he om na de rijstkorrel nu daadwerkelijk een kindje te zien!
Wel voel ik me inmiddels bijna een uitzondering dat ik niet wil weten wat het wordt...
Oh en 22w vandaag!Wat gaat het snel....
[ Bericht 4% gewijzigd door NoBoNo op 26-09-2013 08:21:33 ]
Wat is sowieso de juistheid van een echo/meting met de handen? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.quote:Op donderdag 26 september 2013 07:54 schreef mignonne het volgende:
[..]
Beleid schmeleid,als jij niet ingeleid wil worden, dan word je niet ingeleid, hou dat ajb goed in je achterhoofd. Er kan soms erg dwingend gedaan worden over zulke dingen, maar zo'n beleid wordt altijd gemaakt op basis van de gegevens die men toen had, als die gegevens nu anders zijn dan moet er nu een ander beleid worden gemaakt. En begrijp ik nu goed dat ze Bob nu bij 38+4 inschatten op 3300/3400, dus zo'n 3600 zo'n beetje bij 40 weken, 3800 bij 41 weken of iets in die richting. Klinkt mij niet dramatisch in de oren eerlijk gezegd, maar ik weet niet wat hun overwegingen nog meer zijn.
en een groei is bij 40+5 echt niet meer te bepalen, dan krijg je omtrekken met zulke enorme foutmarges... voor een bepaling van groei zijn hoofd buik en bovnebeen nodig. Bij 40+5 heb je alleen buik nog die je kunt meten en vaak gaat dat al niet helemaal.
just my two cents![]()
![]()
doe maar gewoon lekker fysiologisch bevallen zo rond die 40 weken ofzo
Wat ik van mijn vk begrepen heb is een combinatie van echo en met de hand het nauwkeurigst is. En dat het zelfs dan nog fout kan zijn. (Bij mij tijdens de bevalling met de hand geschat op kleine 7 pond, bleek kleine 9 pond te zijn.. Dus moeilijk te schatten vaak)quote:Op donderdag 26 september 2013 08:38 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Wat is sowieso de juistheid van een echo/meting met de handen? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
Ik krijg volgende week een echo + doppler onderzoek. Maar die echo is dus eigenlijk niet erg nauwkeurig meer?
Ik hoop gewoon dat ik dat niet meer haal![]()
voor alle goede echo's en verse streepjes
Precies, hebben wij ook. Er zijn verder in onze familie ook geen kinderen met afwijkingen geboren.quote:Op donderdag 26 september 2013 10:39 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Lekker naar huis fr, ik hoop het voor je!
Wij hebben geen testen laten doen. Ik heb voor mijn gevoel niks aan percentages. Die geven me nl geen 100% en ik denk dat ik daar alleen maar zenuwachtig van zou worden
nee, maar dan speel ik liever op safe. Ik denk er nog hetzelfde over nadat ik zwanger ben gebleken trouwens, dus dan ben ik wel overtuigd van mijn eigen overtuiging. Wat de rest van de wereld vindt is uiteraard aan hen en daar zal ik nooit over oordelenquote:Op donderdag 26 september 2013 11:18 schreef Pvoesss het volgende:
Maar dat is dus waar voor mij het probleem zit je weet niet of ze nooit voor zichzelf kunnen zorgen.
Je weet niet wat voor prachtig kind het misschien is. Dat vond ik er zo moeilijk aan![]()
Je weet het toch nooit 100% zeker. Ik snap beide kanten heel erg goed.
Met de combinatietest heb je nog geen schopjes gevoeld lijkt me.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:30 schreef Pvoesss het volgende:
Ik denk dat ik er anders over zou denken als het allemaal priller in de zwangerschap zou kunnen.
Dat je niet al je kind hebt gevoeld en de schopjes hebt en er een band mee hebt.
En toch bij de NIPT je zou maar die ene zijn waarbij hij vals positief is.
Ik zou dat dus echt niet los kunnen laten
wat ik nu lees is het een bloedonderzoek, maar dat is toch ook onderdeel van een combinatietestquote:Op donderdag 26 september 2013 11:34 schreef Pvoesss het volgende:
Ik voelde het heel vroeg zo rond de 11 weken wist ik het zeker doordat ik bij de echo zag wat ik voelde.
Het was niet vaak maar wel al vroeg.
Wat info over de nipt http://www.downsyndromenipt.info/Files/Infobrochure-NIPT-NL.pdf
Een bloedtest ja maar totaal geen zekerheid.. De combinatietest geeft een een kansberekening van 1 op ......quote:Op donderdag 26 september 2013 11:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
wat ik nu lees is het een bloedonderzoek, maar dat is toch ook onderdeel van een combinatietest
Ik ken een kindje dat is zo erg autistisch dat ze absoluut niet kan functioneren.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:04 schreef Enfermera het volgende:
Pvoes: Ja. Je hebt nooit zekerheid in een zwangerschap. Dat ze die drie syndromen hebben uitgesloten betekend niet dat er wat anders is. Of tijdens de geboorte kan gebeuren..
Hier zit voor mij dus het issue dat de uitslag prima was wil niet zeggen dat het niet zo is.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:20 schreef DJMomo het volgende:
Maar uitslag was prima, dus nipt niet nodig.
En om die reden, vals positieven, zal in Nederland altijd een vruchtwaterpunctie gedaan worden daags voor de afbreking, zodat alsnog vastgesteld kan worden met 100% zekerheid of het kind wel of geen chromosomale afwijking heeft.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:47 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Een bloedtest ja maar totaal geen zekerheid.. De combinatietest geeft een een kansberekening van 1 op ......
Zelfs als daar uit komt 1 op 9731 is er dus alsnog een kans, het kan een vals gevoel van veiligheid geven. (Imho is dat ook het enorme nadeel aan de test)
Met een NIPT weet je beter hoe het zit + is een heel groot stuk betrouwbaarder.
Alleen een NIPT wil dus wel eens vals positief geven en zijn er dus geen afwijkingen ookal zegt de test van wel.
Maar dat is ook niet helemaal waar want NIPT test dus alleen specifiek op die paar dingen waarvoor de test ontworpen is. Dus in geval van Down heb je gelijk, maar het kan bij NIPT evengoed zo zijn dat je kindje een forse genetische afwijking heeft maar dat er bij NIPT niets uitkomt. Bij de combinatietest worden weer meer van zulke dingen gevonden. Dingen waar je niet naar opzoek bent maar die er wel uitkomen.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:22 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Hier zit voor mij dus het issue dat de uitslag prima was wil niet zeggen dat het niet zo is.![]()
Dan had er bij een NIPT dus wel uit kunnen komen dat er iets was.
Ik wil in eerste instantie uit gaan van de combinatietest, die wordt bij mij ook vergoed, plus daarbij de NIPT laten doen, als ik weer zwanger mag worden.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:23 schreef mignonne het volgende:
[..]
En om die reden, vals positieven, zal in Nederland altijd een vruchtwaterpunctie gedaan worden daags voor de afbreking, zodat alsnog vastgesteld kan worden met 100% zekerheid of het kind wel of geen chromosomale afwijking heeft.
NIPT is voor Down 99% betrouwbaar maar voor trisomie 13 en 18 minder betrouwbaar. Andere genetische afwijkingen en hartafwijkingen haal je er met de NIPT niet uit en met combinatietest weer vaker wel.
Het is maar de vraag wat zwaarder weegt voor je. Met welke gedachte/achtergrond wil je die test, wat wil je eruit halen zeg maar.
Voor stellen die werkelijk geïnteresseerd zijn in de NIPT en die overwegen uit te voeren worden in het AMC voorlichtingen georganiseerd, dat gaat nog een beetje onder de tafel want mag officieel niet. Maar goed, daar zitten de mensen die er veel van af weten. en veel ziekenhuizen verwijzen gewoon door naar het AMC als je daarom vraagt; succes ermee minister, dat wordt een grote NIPT-conferentie in het detentiecentrum dan![]()
Ik vind NIPT op zich een interessante ontwikkeling, maar buitensporig duur vooralsnog en nog niet heel veel getest onder west-europese bevolking dus hoe betrouwbaar die betrouwbaarheidspercentages daadwerkelijk zijn dat vind ik nog wat discutabel.
Overigens als je ouder dan 36 bent, indien een NIPT positieve uitslag geeft dan onderga je dus nog steeds een vruchtwaterpunctie die je ook direct had kunnen krijgen.
Ik mag helemaal niets aanradenquote:Op donderdag 26 september 2013 12:27 schreef Pvoesss het volgende:
Ja natuurlijk is er nog vanallesMaar ik doelde inderdaad op down aangezien iedereen eigenlijk daar vooral de zorgen over heeft
Dat is dus mijn reden om het niet te doen. Er kan nog zo erg veel zijn. wat je nooit ziet.
Maar als jij iets zou aanraden wat zou jij dan aanraden mignonne?
Maar dat er andere dingen mee mis kunnen zijn is voor mij geen reden om dan ook maar niet op de dingen te testen die wel meetbaar zijn. Tuurlijk kan er altijd wat anders zijn maar om dat meteen alle risico's maar te omarmen gaat mij persoonlijk te ver.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:10 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik ken een kindje dat is zo erg autistisch dat ze absoluut niet kan functioneren.
Haar ouders hebben 2 maal eerder een kindje weg laten halen vanwege down syndroom.
Hadden totaal niet nagedacht over dat zoiets ook nog een mogelijkheid was.
Er zijn voor mij zo erg veel dingen waar ik enorm bang voor ben waar niet op te testen valt.
Zoals een doof + blind kindje. 1 van de 2 is echt niet iets waar ik mij druk om zou maken maar beide is echt mijn grootste angst. Dan is je combinatietest helemaal prima en bij de geboorte is alles mis.
Maar die kan pas vanaf 16 weken en volledige uitslag duurt 2 weken gemiddeld, soms ietsje langer.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:37 schreef Poppejans het volgende:
Spees_Eend heb je na fie slechte uitslag geen vruchtwaterpunctie laten doen?
Klopt. Is ook een afweging die je maakt.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:22 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Hier zit voor mij dus het issue dat de uitslag prima was wil niet zeggen dat het niet zo is.![]()
Dan had er bij een NIPT dus wel uit kunnen komen dat er iets was.
Ik denk dat die NIPT hier uiteindelijk helemaal niet komt. Althans, niet in de huidige vorm, de ontwikkelingen op dit gebied gaan zo ontzettend snel.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:34 schreef Spees_Eend het volgende:
Interessante discussie wel. Ben benieuwd of de NIPT er uiteindelijk door gaat komen, de nadelen die Mignonne noemt zie je veelal niet in de berichtgeving op Nu.nl enzo.
Jawel ik heb wel een vwpunctie gehad, maar dat kon pas met 16 weken. Dan is het 3 weken wachten op de uitslagen. En daarna krijg je nog een GUO met 20 weken omdat er bij een dikke nekplooi ook nog vanalles mis kan zijn met het hart (van een gaatje in het hart tot aan het verkeerd aangelegd zijn van alle aderen en dus niet levensvatbaar). Dus uiteindelijk ben je pas met 20 weken klaar.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:37 schreef Poppejans het volgende:
Spees_Eend heb je na fie slechte uitslag geen vruchtwaterpunctie laten doen?
Poppedein had daar ooit eens getalletjes bij. Foutmarge bij de echo is 15% altijd.quote:Op donderdag 26 september 2013 08:38 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Wat is sowieso de juistheid van een echo/meting met de handen? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
Ik krijg volgende week een echo + doppler onderzoek. Maar die echo is dus eigenlijk niet erg nauwkeurig meer?
Ik hoop gewoon dat ik dat niet meer haal![]()
voor alle goede echo's en verse streepjes
quote:Op maandag 23 september 2013 19:29 schreef ProjSkippy het volgende:
Helleu!
Ik heb Limone ook al even niet gezien, of wel?
quote:
quote:
-tquote:
Ik schrok wel van de kans op Down simpelweg op mijn leeftijd. Even uit mijn hoofd, 1:517. Gelukkig was die flink kleiner na de tests. Dus ik snap ergens wel dat er juist daarop wordt gescreened.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:37 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik mag helemaal niets aanraden![]()
nee serieus, ik raad niets aan, omdat iedere persoon anders is en iedere situatie is anders. De testen zijn er, de doelen van de testen zijn duidelijk; het is meer de vraag van waarom je de test wilt en wat je ermee denkt te behalen wat is voor jou het doel van de test. Afhankelijk daarvan kan het zijn dat de ene test beter bij je situatie past dan de andere.
Als ik persoonlijk spreek, voor mij zelf zou NIPT niets zijn omdat ik van alle syndromen en trisomieën Down de minst interessante vind. Ik heb meer moeite met de andere syndromen, that having said weet ik ook dat Down soms ook zo ernstig kan zijn dat het niet met het leven verenigbaar is. Om die reden vind ik een echo rond de 12e week door een goede echoscopist dus heel belangrijk, omdat ik weet dat hij ja ik heb em al uitgezocht![]()
de voordeeltjes van mijn vak! bij 12 weken ook minimale afwijkingen eruit kan halen.
Mamaliciousquote:Op donderdag 26 september 2013 13:40 schreef Dot. het volgende:
Hebben jullie hier trouwens nog tips voor een fijne positiebroek? Ik heb nu twee skinny's van de H&M en daar mis ik gewoon echt een riem, ik loop de hele tijd mn broek op te trekken, en ze hebben ook geen elastiek wat je strakker kunt zetten. Ik heb ook een pantalon van de H&M en die zit wel lekker, maar heeft dan ook elastiek.
Ik zou graag een zwarte strakke broek willen en/of een donkere spijkerbroek. Anders voorzie ik mezelf de komende tijd veel in jurkjes lopen.
Advies mbt kaneel, anijs, zoethout etcetera is niet verandert sinds de zwangerschap van jouw oudstequote:Op donderdag 26 september 2013 13:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
Anijs wordt ook al afgeraden? Echt, de waslijst met wat je niet mag eten wordt er met de jaren langer en langer op!
Dat hebben ze ook bij de Prenatal toch?quote:Op donderdag 26 september 2013 13:58 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Mamalicious, vond ik ideaal!
Jaquote:Op donderdag 26 september 2013 14:00 schreef Dot. het volgende:
[..]
Dat hebben ze ook bij de Prenatal toch?
Ik ben bij de Miss Etam geweest, maar ik vond het daar allemaal net niet. Hetzelfde bij de C&A.
Het gaat hier om, dit stofje. In grote mate kankerverwekkend en je krijgt er hallucinaties van. Je moet dan vooral denken in de richting van liters anijsmelk op een dag drinken of een preparaat met pure anijs erin gebruiken. En in een enkel geval als je de hele dag met je hoofd in de anijs-etherische toestand zit van zo'n aroma therapie brander.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:49 schreef Kimpossible het volgende:
Ik was in de winkel in een dwarse bui en heb sterrenmuntthee gekocht. Want keelpijn enz. En ik dacht: die zoethout kan best met mate bij nette bloeddruk (120/70). Maar nu besef ik me net dat er ook anijs in zit en dat wordt natuurlijk ook afgeraden. Zucht. Nu wil mijn zwangere hoofd het niet meer. Iemand nog geruststellende woorden in de aanbieding? Waarom wordt anijs precies afgeraden en is dat ook in de minimale hoeveelheid in deze thee?
Als we dan toch bezig zijn met wistudatjes.. Dorksided godwarrior heeft nogmaals meegedaan aan jv/mv. bij NOT CHRISTIANS!quote:Op donderdag 26 september 2013 14:02 schreef mignonne het volgende:
[..]
Het gaat hier om, dit stofje. In grote mate kankerverwekkend en je krijgt er hallucinaties van. Je moet dan vooral denken in de richting van liters anijsmelk op een dag drinken of een preparaat met pure anijs erin gebruiken. En in een enkel geval als je de hele dag met je hoofd in de anijs-etherische toestand zit van zo'n aroma therapie brander.
Sterrenmuntthee in normaal gebruik nu zo bij je keelpijn kan geen kwaad, heus, matig met alles en je zit helemaal safe.
zo... ik moest even heel diep gravenquote:Op donderdag 26 september 2013 14:05 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Als we dan toch bezig zijn met wistudatjes.. Dorksided godwarrior heeft nogmaals meegedaan aan jv/mv. bij NOT CHRISTIANS!
Oke tnx voor je antwoord. Zo is het een stuk duidelijker voor mequote:Op donderdag 26 september 2013 13:05 schreef mignonne het volgende:
[..]
Poppedein had daar ooit eens getalletjes bij. Foutmarge bij de echo is 15% altijd.
Daar komt bij dat een groei altijd gemeten moet worden door een bepaald vlak met bepaalde zaken/bloedvaten/organen in beeld. Alleen op die manier weet je zeker dat je iedere keer hetzelfde vlak te pakken hebt. De buikomtrek van een baby is naarmate je zakt natuurlijk veel kleiner, een verkeerd vlak kan een hele verkeerde indruk geven.
Op de hand is iets nauwkeuriger, zo'n 10% foutmarge geloof ik. Maar dat betekent dus wel bij geschat gewicht 3600 gram dat de marge strekt van 3240 tot 3960 zo'n beetje.
Bij een meting op de hand is van belang hoe makkelijk je bij het kindje komt, daarbij speelt het gewicht van moeder mee, maar ook de hoeveelheid vruchtwater en sterkte van de buikspieren. Afrikaanse vrouwen zijn echt práchtig zwanger, en onmogelijk om een beetje behoorlijk te voelen en te schattendie buikspieren zijn zo sterk en huid is zo stevig dat er moeilijker doorheen te voelen is dan bij Westerse vrouwen. Verder speelt zeker ook de ervarenheid van degene die meet een rol.
In principe controleer je de groei door de groei van de baarmoeder in de gaten te houden. Daarbij is het het makkelijkst om bijvoorbeeld met een meetlint te meten van de rand van het schaambot tot de bovenrand van de baarmoeder. Dat getal, daar tel je 4 bij op en dan zou je grofweg je zwangerschapsduur moeten hebben. Een kleine afwijking daarvan is normaal overigens. Je kunt ook meten aan de hand van lichaamskenmerking, hoe hoog staat de baarmoeder ten opzichte van je navel/schaambeen/borstbeen. Dat zegt ietsje minder omdat ieder lijf anders is.
Qua groei, als ik echt ga schatten dan pak je de baby letterlijk bij zn kop en zn konten dan schat je van wat heb ik hier nu tussen mn handen. Dat is een gevoel wat je moet ontwikkelen. Jouw kaasboer kan waarschijnlijk ook vrij nauwkeurig inschatten welk stuk kaas 500 gram weegt, ervaring speelt een rol.
In geval van GotC denk ik dat haar oudste verloskundige zeker heel veel jaren ervaring heeft en de andere dame die ook altijd genoemd wil worden anders wordt ze boosdie heeft ook ruim ervaring. Ik ga er dus vanuit dat zij met hun handen op dit moment waarschijnlijk beter een schatting kunnen maken dan wat een echo nog zegt.
In jouw geval, een doppler meting kan alleen met de echo en is wel belangrijk, bij kindjes die aan de kleine kant zijn kun je vaak wat langer doorgaan met meten omdat je dan makkelijker het juiste vlak nog kunt vinden. Voor het opvolgen van de groei is zo'n echo dan weer wel zinvol als je al veel eerdere echo's hebt gehad.
Omdat ik t zeg. En ik ben ooit zwanger geweest en geborenquote:Op donderdag 26 september 2013 14:18 schreef NoBoNo het volgende:
En dit is relevant voor Zwangerschap en geboorte omdat???
quote:
En ik zit eropquote:Op donderdag 26 september 2013 14:19 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Omdat ik t zeg. En ik ben ooit zwanger geweest en geboren
Ja... Precies. Dat is het 'm dus; zekerheid heb je nooit. Is het ene wel uitgesloten, dan kan het ander ook nog altijd zijn. Dat vind ik zo lastigquote:Op donderdag 26 september 2013 12:10 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik ken een kindje dat is zo erg autistisch dat ze absoluut niet kan functioneren.
Haar ouders hebben 2 maal eerder een kindje weg laten halen vanwege down syndroom.
Hadden totaal niet nagedacht over dat zoiets ook nog een mogelijkheid was.
Er zijn voor mij zo erg veel dingen waar ik enorm bang voor ben waar niet op te testen valt.
Zoals een doof + blind kindje. 1 van de 2 is echt niet iets waar ik mij druk om zou maken maar beide is echt mijn grootste angst. Dan is je combinatietest helemaal prima en bij de geboorte is alles mis.
Thanks voor de info!quote:Op donderdag 26 september 2013 12:23 schreef mignonne het volgende:
[..]
En om die reden, vals positieven, zal in Nederland altijd een vruchtwaterpunctie gedaan worden daags voor de afbreking, zodat alsnog vastgesteld kan worden met 100% zekerheid of het kind wel of geen chromosomale afwijking heeft.
NIPT is voor Down 99% betrouwbaar maar voor trisomie 13 en 18 minder betrouwbaar. Andere genetische afwijkingen en hartafwijkingen haal je er met de NIPT niet uit en met combinatietest weer vaker wel.
Het is maar de vraag wat zwaarder weegt voor je. Met welke gedachte/achtergrond wil je die test, wat wil je eruit halen zeg maar.
Voor stellen die werkelijk geïnteresseerd zijn in de NIPT en die overwegen uit te voeren worden in het AMC voorlichtingen georganiseerd, dat gaat nog een beetje onder de tafel want mag officieel niet. Maar goed, daar zitten de mensen die er veel van af weten. en veel ziekenhuizen verwijzen gewoon door naar het AMC als je daarom vraagt; succes ermee minister, dat wordt een grote NIPT-conferentie in het detentiecentrum dan![]()
Ik vind NIPT op zich een interessante ontwikkeling, maar buitensporig duur vooralsnog en nog niet heel veel getest onder west-europese bevolking dus hoe betrouwbaar die betrouwbaarheidspercentages daadwerkelijk zijn dat vind ik nog wat discutabel.
Overigens als je ouder dan 36 bent, indien een NIPT positieve uitslag geeft dan onderga je dus nog steeds een vruchtwaterpunctie die je ook direct had kunnen krijgen.
quote:Op donderdag 26 september 2013 12:34 schreef Spees_Eend het volgende:
Interessante discussie wel. Ben benieuwd of de NIPT er uiteindelijk door gaat komen, de nadelen die Mignonne noemt zie je veelal niet in de berichtgeving op Nu.nl enzo.
Ik vind het maar lastig. Ook de combinatietest. Denk in ieder geval na wat je met de uitslag wil, en realiseer je ook dat je wereld voor niks op zijn kop kan staan. Silvijn had een nekplooi van 5 millimeter en ik heb dus dus van 11w tot 20w een klotezwangerschap gehad. Voor niks.
Dat soort verhalen zijn heel triest en komen gelukkig maar weinig voor. Maar ik heb daar ook wel regelmatig bij stil gestaan, nu nog. Dat ik dus mijn achteraf perfect gezonde kind ook dat risico heb laten lopen. Hier was het 1:8. Maar toch, ik zal de volgende keer misschien een zelfde keuze maken bij een zeer hoog risico.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:46 schreef Burdie het volgende:
Wij hebben geen combinatietest gedaan omdat we ongeacht de uitslag sowieso het vervolgonderzoek niet zouden willen doen.
Heb trouwens laatst een heel verdrietig verhaal gelezen over een kindje dat een nekplooituitslag op een van de syndromen van 1:4 had, en wat toen is overleden na de vruchtwaterpunctie. Bij de autopsie bleek ze toch helemaal gezond te zijn geweest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Dat bedoelde ik met er kan nog zoveel mis gaan. Maar toch ben ik blij dat ik de prenatale screening die me is aangeboden heb gedaan.Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
quote:Op donderdag 26 september 2013 15:29 schreef DJMomo het volgende:
Sja, en in mijn feb 2014 groepje ging er een voor een pretecho met 16w. En toen leefde het kindje niet meer.Ja, vrienden van me hadden hetzelfde idd. Ik denk dat ik daarom ook pas rustig zwanger kan zijn als ik de baby kan voelen, dan heb je al veel meer 'zekerheid'. Dit houdt me niet tegen om toch een pretecho te doen trouwens....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Dat bedoelde ik met er kan nog zoveel mis gaan. Maar toch ben ik blij dat ik de prenatale screening die me is aangeboden heb gedaan.
Baby voelen biedt ook geen enkele zekerheid of geruststelling (vind ik)quote:Op donderdag 26 september 2013 15:31 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ja, vrienden van me hadden hetzelfde idd. Ik denk dat ik daarom ook pas rustig zwanger kan zijn als ik de baby kan voelen, dan heb je al veel meer 'zekerheid'. Dit houdt me niet tegen om toch een pretecho te doen trouwens....
Niet? Maar dan weet je iig wel dat hij/zij leeft... Nu denk ik bij elk krampje of prikje dat er iets mis isquote:Op donderdag 26 september 2013 15:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Baby voelen biedt ook geen enkele zekerheid of geruststelling (vind ik).
Dat ja. Ik geloof dat ik zo nog maar s een rondje angelsounds ga doen als ik thuis benquote:Op donderdag 26 september 2013 15:36 schreef Dot. het volgende:
[..]
Niet? Maar dan weet je iig wel dat hij/zij leeft... Nu denk ik bij elk krampje of prikje dat er iets mis is
Mja, nu denk ik dat dan weer als ik de baby niet voelquote:Op donderdag 26 september 2013 15:36 schreef Dot. het volgende:
[..]
Niet? Maar dan weet je iig wel dat hij/zij leeft... Nu denk ik bij elk krampje of prikje dat er iets mis is
Ik stond ook op het punt om er toch een te halen, maar vriend is er echt geen voorstander van, dus ik ga gewoon nog twee weken vertrouwen op mijn lijfquote:Op donderdag 26 september 2013 15:39 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Dat ja. Ik geloof dat ik zo nog maar s een rondje angelsounds ga doen als ik thuis ben
quote:Op donderdag 26 september 2013 15:40 schreef Burdie het volgende:
[..]
Mja, nu denk ik dat dan weer als ik de baby niet voel![]()
.
Ik zoek idd ook iets waarbij ik ook mensen leer kennen in ons nieuwe durp, en ik ben zo onsportief als het maar kan, dus ik neig dan wel meer naar yoga. Bij normale yoga heb je achteraf ook wel even een praatje, vooral als het niet in een sportschool is. Ik heb ook ergens gehad dat we met zijn allen nog een kopje thee dronken na de yogaquote:Op donderdag 26 september 2013 15:39 schreef Burdie het volgende:
Even iets heel anders... hebben jullie al aangemeld voor een zwangerschapscursus en zo ja, welke/wat voor?
Ik wilde graag hypnobirthing doen, maar dat valt hier op een avond waarop ik al iets anders heb gepland en dat kan ik niet 5x missen. Nu denk ik misschien aan yoga of gewoon zwangerschapsgym, maar weet nog niet zo goed welk van de twee. Yoga lijkt me qua ontspanningsoefeningen wat nuttiger, maar ik zou ook heel graag wat meer sociale contacten leggen in mijn dorp en daar lijkt me gym dan weer beter voor. Je hebt hier ook 'samen bevallen' maar dat lijkt me enorm mutserig
![]()
.
Neequote:Op donderdag 26 september 2013 15:41 schreef Dot. het volgende:
[..]
Het is ook nooit goed bij die zwangeren he
Yoga is hier een dorp verderop en het is 'vrije instroom', dus ik verwacht daar niet een leuke vaste club dames die elkaar geboortekaartjes sturen en na afloop met alle babies op de foto gaan enzo.quote:Op donderdag 26 september 2013 15:43 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik zoek idd ook iets waarbij ik ook mensen leer kennen in ons nieuwe durp, en ik ben zo onsportief als het maar kan, dus ik neig dan wel meer naar yoga. Bij normale yoga heb je achteraf ook wel even een praatje, vooral als het niet in een sportschool is. Ik heb ook ergens gehad dat we met zijn allen nog een kopje thee dronken na de yoga
Oh zo. Nee, dat zou ik dan idd ook niet zo leuk vinden. En die gym is wel met een vast clubje? Hier is de yoga voor 7 vrouwen en dan 12 lessen, waarbij 4x de partner mee moet. Ik zit wel net op het randje, want je 'moet' beginnen tussen de 20-26 weken en bij de volgende cursus ben ik precies 26 weken.quote:Op donderdag 26 september 2013 15:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Yoga is hier een dorp verderop en het is 'vrije instroom', dus ik verwacht daar niet een leuke vaste club dames die elkaar geboortekaartjes sturen en na afloop met alle babies op de foto gaan enzo.
Misschien dat ik een losse cursus/workshop hypnobirthing probeer te boeken ergens en dan icm zwangerschapsgym.
Ja de gym is wel met een vaste club dames. Hoewel dat me ook enorm mutserig lijkt (quote:Op donderdag 26 september 2013 15:52 schreef Dot. het volgende:
[..]
Oh zo. Nee, dat zou ik dan idd ook niet zo leuk vinden. En die gym is wel met een vast clubje? Hier is de yoga voor 7 vrouwen en dan 12 lessen, waarbij 4x de partner mee moet. Ik zit wel net op het randje, want je 'moet' beginnen tussen de 20-26 weken en bij de volgende cursus ben ik precies 26 weken.
Wat fijn Musiquequote:Op donderdag 26 september 2013 15:53 schreef Musique het volgende:
Na 3 onzekere weken onder een steen gezeten te hebben kom ik mij weer eens melden
Vanochtend had ik de termijnecho en alles is goed!!! Beide kindjes zijn 5,5 cm, precies goed voor de termijn (ben 12 weken vandaag), nekplooi was prima, 1,12 en 1,42 mm, alles zit er op en er aan, hartslag was 176 en 170 bij de andere en ze liggen met hun hoofdjes naar beneden. De placenta ligt achter en mijn baarmoeder ligt nogal diep in mijn buikholte waardoor ik nog niet echt een zichtbare buik heb.
En het fijnste is: ze hebben een (ultradun) membraan ontdekt tussen de 2, waardoor het risico met de navelstrengen uitgesloten is! Ik ben er enorm opgelucht door. Omdat de een achter de ander ligt kon ze de achterste niet heel erg duidelijk in beeld krijgen, daardoor kon ze de blaas niet vinden. Maar ze verzekerde me dat de kans dat het kindje geen blaas heeft, te verwaarlozen is. Het voorste kindje heeft die namelijk wel en het zijn in principe kloontjes van elkaar.
Vanaf nu krijg ik iedere 2 weken een echo en een medisch onderzoek, om het risico op TTS zo miniem mogelijk te houden. Vooralsnog is alles in ieder geval helemaal OK. Ik ben helemaal opgelucht
Ik woon in een best wel gereformeerd dorp, dus ik ben ook een beetje bang voor vrouwen met een rok over hun yogabroekquote:Op donderdag 26 september 2013 15:54 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja de gym is wel met een vaste club dames. Hoewel dat me ook enorm mutserig lijkt () heb ik daar dan wel weer een gezellig beeld bij. Maargoed, zal je net zien dat iedereen in mijn clubje pas 21 is of al drie keer eerder heeft gebaard
.
Ik vond zelf de angelsounds daarom juist heel prettig. Maar goed, dat gaat dan wel pas vanaf een week of 12, 13. Zodra ik de beeb goed kon voelen, was het ook goed.quote:Op donderdag 26 september 2013 15:34 schreef DJMomo het volgende:
Dagelijks voelen is heel prettig idd
Dat idd!quote:Op donderdag 26 september 2013 15:41 schreef GotC het volgende:
Ik blijf erbij dat vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent, je je nooit/zelden géén zorgen zal maken![]()
Zeikwijven zijn het, allemaal!quote:Op donderdag 26 september 2013 15:41 schreef Dot. het volgende:
[..]
Het is ook nooit goed bij die zwangeren he
quote:Op donderdag 26 september 2013 16:04 schreef Babbel1 het volgende:
Wat dus direct het goede nieuws brengt: Eindelijk hebben wij de 12 weken gered!
Niet gedaan om meerdere redenen. Ze hadden overigens alleen echte pufclubjes etc.quote:Op donderdag 26 september 2013 15:39 schreef Burdie het volgende:
Even iets heel anders... hebben jullie al aangemeld voor een zwangerschapscursus en zo ja, welke/wat voor?
Ik voel baby nu een paar keer per dag, maar eigenlijk nooit op de momenten dat ik ongerust ben. Dan sta ik op met een (half)harde buik, of heb ik een rare steek in mijn zij. En dan begin ik alweer vanalles in mijn hoofd te halenquote:Op donderdag 26 september 2013 16:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
Burdie, waarom is dat voor jou niet geruststellend (genoeg)?
Zou je dan liever overwegen om met een Doula te bevallen?quote:Op donderdag 26 september 2013 16:09 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vertrouw liever op de aanwezige verloskundige en mijn eigen gevoel.
Yup....dat zegt mijn vrouw ook, als ik druk ben voel ik hem niet, als ik rustig ben dan wel!quote:Op donderdag 26 september 2013 16:12 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik voel baby nu een paar keer per dag, maar eigenlijk nooit op de momenten dat ik ongerust ben. Dan sta ik op met een (half)harde buik, of heb ik een rare steek in mijn zij. En dan begin ik alweer vanalles in mijn hoofd te halenen meestal wordt baby pas actief als ik zelf rustig ben.
Alsof ze het erom doen he!quote:Op donderdag 26 september 2013 16:12 schreef NoBoNo het volgende:
[..]
Yup....dat zegt mijn vrouw ook, als ik druk ben voel ik hem niet, als ik rustig ben dan wel!
Ik vind een doula dus wel een mooie toevoeging.quote:Op donderdag 26 september 2013 16:12 schreef Burdie het volgende:
[..]
Zou je dan liever overwegen om met een Doula te bevallen?
Ik weet nog niet zo goed de toegevoegde waarde van een Doula?quote:Op donderdag 26 september 2013 16:16 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik vind een doula dus wel een mooie toevoeging.![]()
Als ik iets anders had kunnen doen aan mijn eerste bevalling was het een Doula er bij en mijn moeder had ik thuisgelaten.
Mijn moeder erbij heb ik nu al die jaren later nog enorm veel spijt van
Een goede Doula weet ook alle puftrucjes wel en alle technieken die je enorm kunnen helpen.quote:Op donderdag 26 september 2013 16:20 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik weet nog niet zo goed de toegevoegde waarde van een Doula?
Behalve dat ze je het hele proces door helpt. Maar je moet ook maar weer net een klik hebben met zo iemand en misschien vindt mijn man haar wel irritant![]()
.
Dit echt heel erg.quote:Op donderdag 26 september 2013 15:41 schreef GotC het volgende:
Mja, vooral als je de baby net begint te voelen kan er dagen tussen zitten. Maar ook als je je kind dagelijks voelt en dan ineens een paar uurtjes niet..![]()
En ik zat net te klagen over die voeten in m'n ribben constant
Ik blijf erbij dat vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent, je je nooit/zelden géén zorgen zal maken![]()
Je hebt pmquote:Op donderdag 26 september 2013 15:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Yoga is hier een dorp verderop en het is 'vrije instroom', dus ik verwacht daar niet een leuke vaste club dames die elkaar geboortekaartjes sturen en na afloop met alle babies op de foto gaan enzo.
Misschien dat ik een losse cursus/workshop hypnobirthing probeer te boeken ergens en dan icm zwangerschapsgym.
quote:Op donderdag 26 september 2013 15:02 schreef Enfermera het volgende:
Lekker Limone, voor het laatst met z'n 2en op vakantie! Lekker dat je genoten hebt!
Zohee, nu al een leren tas voor haar??![]()
Dankje! Nou he... Geweldig!
Joehoe! Ik wilde eerst aan Bob schrijven dat hij er wel uit mocht komen, omdat ik er weer was. Maar toen zag ik dat je 38 weken en nog wat was en bedacht ik me dat het misschien wat te voorbarig was..quote:
Jaaaaaaaa! Spannendsupergekallestegelijk! Hoe is het met je derde-trimester-dip? Heeft de 31 weken wisseldag geholpen?quote:Op donderdag 26 september 2013 16:46 schreef Mabawa. het volgende:
Limone welkom thuis van jullie laatste vakantie saampjes!!
Hahaha blijerd!quote:Op donderdag 26 september 2013 18:39 schreef Limone het volgende:
Jaaaaaaaa! Spannendsupergekallestegelijk! Hoe is het met je derde-trimester-dip? Heeft de 31 weken wisseldag geholpen?
Is het echt 'down-under' klaprooss?!quote:Op donderdag 26 september 2013 20:41 schreef klaprooss het volgende:
Jipster! Gefeliciteerd, nu idd even bijkomen!!
vraagje aan iedereen, ik heb nu sinds 2-3 dagen goede steken in m'n baarmoedermond lijkt wel. Heel vervelend, is dit normaal? Of moet ik me zorgen maken
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 26 september 2013 20:27 schreef Jipster het volgende:
Egopost: Vanmorgen om 9.53u is ons meisje geboren met geplande ks. 3800 gram, dus ook hier geen geschatte 9 ponder van een suikerbabywel aan het glucose infuus, maar bij mij op kamer
![]()
Met mijzelf ging het na de geplande ks niet zo goed, tijdens ks normaal bloedverlies maar erna nog bijna 1.5l. Fluxus heet het geloof ik? Heb 3 infusen zware troep gehad voor bm samen te laten trekken en lijkt nu eindelijk te helpen. Nu staat het uit en hopen we dat het zo blijft. Ik geloof wel dat mijn lijf er een fikse klap van heeft gekregen.
Maar al met al blij en gezonde dochter![]()
![]()
![]()
Ja voel het duidelijk in m'n vagina zeg maar. Ben nu 17 weken. Zal er vast wel bijhoren danquote:Op donderdag 26 september 2013 20:44 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Is het echt 'down-under' klaprooss?!
En hoever ben je nu? Het kan zijn dat je boel lekker wordt opgerekt..
Ik had ze al heel vroeg en nog wel eens. Ik ben natuurlijk wel minder ver, maar ik vind die steken daar minder angstaanjagend dan die in m'n buikquote:Op donderdag 26 september 2013 21:08 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Ja voel het duidelijk in m'n vagina zeg maar. Ben nu 17 weken. Zal er vast wel bijhoren dan
Volgens mijn VK zijn dat je banden of je bekken, ik heb het ook. Even in de gaten houden en evt. bespreken bij de volgende checkup.quote:Op donderdag 26 september 2013 21:08 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Ja voel het duidelijk in m'n vagina zeg maar. Ben nu 17 weken. Zal er vast wel bijhoren dan
Ohja, die moeheid.Dat kan ook zo'n effect op het geestelijke hebben.. ik kom natuurlijk net van een vakantie waarin ik 's middags nog anderhalf uur sliep en om 23:00u weer naar bed ging. Ik voel me energiek, maar dat is natuurlijk over een paar dagen wel weer voorbijquote:Op donderdag 26 september 2013 20:27 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Hahaha blijerd!
Hmm hier gaat t wel. Moeheid blijft maar moet gewoon mn tempo aanpassen en zoveel mogelijk genieten!
Jipster!! Een zusje voor jullie Jquote:Op donderdag 26 september 2013 20:27 schreef Jipster het volgende:
Egopost: Vanmorgen om 9.53u is ons meisje geboren met geplande ks. 3800 gram, dus ook hier geen geschatte 9 ponder van een suikerbabywel aan het glucose infuus, maar bij mij op kamer
![]()
Met mijzelf ging het na de geplande ks niet zo goed, tijdens ks normaal bloedverlies maar erna nog bijna 1.5l. Fluxus heet het geloof ik? Heb 3 infusen zware troep gehad voor bm samen te laten trekken en lijkt nu eindelijk te helpen. Nu staat het uit en hopen we dat het zo blijft. Ik geloof wel dat mijn lijf er een fikse klap van heeft gekregen.
![]()
![]()
Op de Biblebelt?quote:Op donderdag 26 september 2013 15:55 schreef Dot. het volgende:
Ik woon in een best wel gereformeerd dorp, dus ik ben ook een beetje bang voor vrouwen met een rok over hun yogabroekMaar als het echt dramatisch niks is komt er vast wel nuttige info langs lijkt me zo.
Niet a la Baywatch het zwembad door dusquote:Op donderdag 26 september 2013 16:46 schreef Mabawa. het volgende:
Hier geen zwangerschapscursus oid, wel ga ik zometeen lekker walvissen! Alleen een beetje stom, ik heb er niet over nagedacht maar mn bikinitopje is een beetje aan de kleine kantEn het is niet dat ik er even snel eentje tevoorschijn tover in cup HHuge.
Nou dan maar strak topje erover en niet huppelen. Heb wel echt zin in het zwemmen. Plus dat ikk er meestal lekker door slaap.
Van harte gefeliciteerd met je grietje!quote:Op donderdag 26 september 2013 20:27 schreef Jipster het volgende:
![]()
![]()
![]()
Volgens mij liggen wij er net buiten... Maar idd niet getrouwdquote:Op vrijdag 27 september 2013 06:36 schreef RunForrestRun het volgende:
Goedemorgen! Lief sprong een half uur geleden uit bed en stampte het huis door omdat hij zich had verslapen, net toen ik weer tegen slaap aan zat kreeg ik een paar goeie tikken tegen mijn blaas. Dus oké, oké, ik ben wel wakker!
Enfemera, ik heb jouw eerste post helemaal gemist? Maar alsnog welkom!
Limone, fijn dat je hebt genoten van de vakantie.
Burdie, ik heb me aangemeld voor yoga (wat mijn schoonfamilie overigens belachelijk en 'zweverig' vond, maar goed, die vond roken tijdens de zwangerschap dan weer prima) en ga denk ik ook zwemmen als ik straks niet meer kan hardlopen. Ook inderdaad om wat contacten op te doen, ik ben in onze vriendenkring de eerste zwangere en het lijkt me wel fijn meer aanstaande moeders te leren kennen. Voor deze yogacursus moest je je aanmelden dus ik ga uit van een vaste groep.
Wat fijn Musique! Ben blij dat alles goed is, zal denk ik ook wel fijn zijn dat je elke twee weken voor een echo mag komen, dan zit er niet zoveel tijd tussen steeds.
[..]
Op de Biblebelt?
Jullie zijn toch wel getrouwd hè?!![]()
Babbel al op 12 weken, en alles helemaal in orde
[..]
Niet a la Baywatch het zwembad door dus![]()
Jaaa Jip, gefeliciteerd!![]()
Die KS klinkt heftig, is alles nog steeds goed? Is er al zicht op wanneer je naar huis mag?
Nee precies! Maar zwemmen was echt heerlijk joh! Eerst 40 minuten echt oefeningen en daarna ruim half uur volledig ontspannen. Volgende week weer! En nu dus op zoek naar een passende bikiniquote:Op vrijdag 27 september 2013 06:36 schreef RunForrestRun het volgende:
Niet a la Baywatch het zwembad door dus![]()
Ja dat is ineens hard gegaan!quote:Op vrijdag 27 september 2013 09:11 schreef GotC het volgende:
Goedemorgen![]()
Wat bizar dat er nu nog maar 2 van oktober over zijn
quote:Op vrijdag 27 september 2013 08:45 schreef Dot. het volgende:
[..]
Volgens mij liggen wij er net buiten... Maar idd niet getrouwd
En dit!quote:
Lijkt me ook heel fijn! Ik had een goede reden om nog niet te beginnen maar weet het eigenlijk niet meer.. Ik denk dat mijn hormonen vonden dat ik nog niet zwanger genoeg was ofzo.quote:Op vrijdag 27 september 2013 09:22 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Nee precies! Maar zwemmen was echt heerlijk joh! Eerst 40 minuten echt oefeningen en daarna ruim half uur volledig ontspannen. Volgende week weer! En nu dus op zoek naar een passende bikiniWish me luck
mehehehequote:Op vrijdag 27 september 2013 10:26 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
En dit!
[..]
Zwemmen is heerlijk! Eindelijk weer eens op je buik liggen..quote:Lijkt me ook heel fijn! Ik had een goede reden om nog niet te beginnen maar weet het eigenlijk niet meer.. Ik denk dat mijn hormonen vonden dat ik nog niet zwanger genoeg was ofzo.
Niet zwanger genoeg? Da's een mooi excuusquote:Op vrijdag 27 september 2013 10:26 schreef RunForrestRun het volgende:
Lijkt me ook heel fijn! Ik had een goede reden om nog niet te beginnen maar weet het eigenlijk niet meer.. Ik denk dat mijn hormonen vonden dat ik nog niet zwanger genoeg was ofzo.
Nog niet walvis genoegquote:Op vrijdag 27 september 2013 10:34 schreef Musique het volgende:
[..]
Niet zwanger genoeg? Da's een mooi excuus
Ik heb de knoop doorgehakt en ben voor zwangerschapsgym gegaan. We gaan kijken of we dit nog kunnen combineren met een korte cursus/workshop hypnobirthing en ik denk dat ik zo een leuke combinatie te pakken heb.quote:Op vrijdag 27 september 2013 06:36 schreef RunForrestRun het volgende:
Burdie, ik heb me aangemeld voor yoga (wat mijn schoonfamilie overigens belachelijk en 'zweverig' vond, maar goed, die vond roken tijdens de zwangerschap dan weer prima) en ga denk ik ook zwemmen als ik straks niet meer kan hardlopen. Ook inderdaad om wat contacten op te doen, ik ben in onze vriendenkring de eerste zwangere en het lijkt me wel fijn meer aanstaande moeders te leren kennen. Voor deze yogacursus moest je je aanmelden dus ik ga uit van een vaste groep.
Hier is het zwemmen vanaf 13 weken, er waren dan ook meiden met een veel bescheidener buikje dan ikquote:Op vrijdag 27 september 2013 10:35 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Nog niet walvis genoeg![]()
Maar die buik groeit aardig dus ik kan nu wel beginnen.
Heerlijkquote:Op vrijdag 27 september 2013 09:23 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Ja dat is ineens hard gegaan!
Enne... Morning! Lekker geslapen?
quote:Op vrijdag 27 september 2013 10:57 schreef ProjSkippy het volgende:
Mijn koter is leuk. Ik heb de hik en iedere keer als ik hik krijg ik een trap terug.
*Hik* TRAP *Hik* TRAP *Hik* TRAP *Hik* TRAP.
Mijn koter is leuk. Ik heb de hik en iedere keer als ik hik krijg ik een trap terug.
Nieuwe auto kopen?quote:Op vrijdag 27 september 2013 10:56 schreef GotC het volgende:
Zo, op naar de Prenatal. Ik ben namelijk dom geweest: Hadden de Familyfix besteld via bol.com, gezien de prijs hetzelfde was als bij P. Maarre..we hebben geen Isofix
!
En is er ook geen isofix in te bouwen? Ik weet dat mijn auto het ook niet heeft, maar dat het wel redelijk makkelijk in te bouwen is.quote:Op vrijdag 27 september 2013 10:56 schreef GotC het volgende:
[..]
Zo, op naar de Prenatal. Ik ben namelijk dom geweest: Hadden de Familyfix besteld via bol.com, gezien de prijs hetzelfde was als bij P. Maarre..we hebben geen Isofix
!
Isofix zit toch aan je chassis vast? Dat heb je toch of dat heb je niet?quote:Op vrijdag 27 september 2013 11:03 schreef NoBoNo het volgende:
[..]
En is er ook geen isofix in te bouwen? Ik weet dat mijn auto het ook niet heeft, maar dat het wel redelijk makkelijk in te bouwen is.
Kan je mooi de familyfix houden voor in jouw nieuwe autoquote:Op vrijdag 27 september 2013 11:03 schreef GotC het volgende:
[..]!
Nieuwe auto lijkt me ook wel watMaar deze hebben we al 10 jaar, nieuw gekocht toentertijd
En we gaan een 2e auto erbij kopen voor mij
Bij sommige auto's zoals de mijne kan het met een paar aanpassingen aan het chasis vast gemaakt worden.quote:Op vrijdag 27 september 2013 11:04 schreef Burdie het volgende:
[..]
Isofix zit toch aan je chassis vast? Dat heb je toch of dat heb je niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk is dat hè, ik ga het nu ook steeds vaker meemaken. Eerst durfden mensen nog niet zo goed, vooral niet als ze me de laatste keer op mijn oude (hoge) gewicht hadden gezien. Nu is het echt een bolletjequote:Op vrijdag 27 september 2013 10:55 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hier is het zwemmen vanaf 13 weken, er waren dan ook meiden met een veel bescheidener buikje dan ik.
Overigens zei iemand gisteren tegen mij: "jij komt vast ook voor het zwangerschapszwemmen, dat is overduidelijk".![]()
Erkenning
![]()
![]()
.
Ik ga daar wel m'n best voor doenquote:Op vrijdag 27 september 2013 11:20 schreef Limone het volgende:
Nou GotC, als je maandag niet bevalt ben je in september de last oktober mum standing!![]()
![]()
Spannend Rossdale. Jouw vrouw heeft best een pittige zwangerschap gehad, toch?
Ja behoorlijk, gelukkig niets ernstigs want zowel zij als de kleine zijn volledig gezond maar het is zeker geen fijne zwangerschap geweest tot nu toe. Hopelijk kan ze maandag op de natuurlijke manier bevallen en wordt het niet alsnog een spoedkeizersnee. Maar we zullen zien! Heb in ieder geval goede hoop dat het met beide helemaal goed gaat komenquote:Op vrijdag 27 september 2013 11:20 schreef Limone het volgende:
Spannend Rossdale. Jouw vrouw heeft best een pittige zwangerschap gehad, toch?
Dankjequote:Op vrijdag 27 september 2013 11:23 schreef -Bubseltje- het volgende:
Rossdale veel suc6 volgende week
Alles is wel geregeld, maar qua gevoel blijft het onwennig. Ondanks dat ik me er al maanden lang op voor kan bereiden is het nog steeds raar om straks papa te zijn. Op dit moment heb ik niet echt een binding met die kleine ofzo, het enige wat ik zie is dat mijn vriendin er behoorlijk onder leidt. Ach als hij er straks is dan ben ik ongetwijfeld helemaal omgeslagen en trotsquote:Op vrijdag 27 september 2013 11:25 schreef RunForrestRun het volgende:
Spannend Rossdale! Ben je er een beetje klaar voor, voor je gevoel?
Dankje! Hoop het ookquote:Op vrijdag 27 september 2013 11:29 schreef Mabawa. het volgende:
Wat spannend Rossdale. Hopelijk verloopt het allemaal een beetje soepel.
Mmmmm....heeft het kruidvat dat vaker? Zo nee, dan moet ik mijn vrouw ook nog meer even heen sturen denk ik...quote:Op vrijdag 27 september 2013 12:39 schreef GotC het volgende:
[..]
Zo, Easybase 2 in the pocket! En via Kruidvat voordeelpas 3 pakken Newborn luiers met 50% korting
Krijg elke week op vrijdag een mailtje met een aanbieding vd Kruidvatquote:Op vrijdag 27 september 2013 12:42 schreef NoBoNo het volgende:
[..]
Mmmmm....heeft het kruidvat dat vaker? Zo nee, dan moet ik mijn vrouw ook nog meer even heen sturen denk ik...
Ja heb m ook! Mooie aanbieding. Alleen jammer dat het alleen maar maatje 1 en 2 is. Daar heb ik namelijk al een aantal pakken van liggen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 12:45 schreef GotC het volgende:
[..]
Krijg elke week op vrijdag een mailtje met een aanbieding vd KruidvatHoef je alleen een voordeelpas voor te hebben en de aanbiedingen op 'baby en kind' te zetten. Eens in de..2 of 3 maanden komen luiers langs
Ah dat is idd wat minder danquote:Op vrijdag 27 september 2013 12:52 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Ja heb m ook! Mooie aanbieding. Alleen jammer dat het alleen maar maatje 1 en 2 is. Daar heb ik namelijk al een aantal pakken van liggen.
Heuj, die heb ik ook net gehaald! Zag hem vanmorgen voorbij komen in de mail. Ik heb trouwens geen idee hoe veel maatjes 1 je moet hebben voor een kind van gemiddeld gewicht. Iemand?quote:Op vrijdag 27 september 2013 12:39 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik ga daar wel m'n best voor doen
Rossdale & mevrouw Rossdale, succes a.s. maandag! Spannend!
Zo, Easybase 2 in the pocket! En via Kruidvat voordeelpas 3 pakken Newborn luiers met 50% korting
Ik weet niet hoeveel pakken je al hebt, maar mijn vetklep van 9 pond (en nu 10 en een beetje) draagt na een maand nog maatje 1 en er gaan behoorlijk wat luiers doorheenquote:Op vrijdag 27 september 2013 12:52 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Ja heb m ook! Mooie aanbieding. Alleen jammer dat het alleen maar maatje 1 en 2 is. Daar heb ik namelijk al een aantal pakken van liggen.
Was jij na mij bevallen? Ja toch? Ik heb blijkbaar een slanke damequote:Op vrijdag 27 september 2013 13:29 schreef Spewey het volgende:
Ik ben met het 4de pak maat 1 bezig en hierna over naar maat 2, dat had nu ook wel gepast
Dat is zó fijn om te doenquote:Op vrijdag 27 september 2013 13:33 schreef ProjSkippy het volgende:
Zo, en nu ga ik alle babykleertjes netjes opvouwen en in de kast leggen. Om ze er dan binnenkort weer allemaal uit te halen voor (extra) babywasjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |