SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Dat bedoelde ik met er kan nog zoveel mis gaan. Maar toch ben ik blij dat ik de prenatale screening die me is aangeboden heb gedaan.Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14

quote:Op donderdag 26 september 2013 15:29 schreef DJMomo het volgende:
Sja, en in mijn feb 2014 groepje ging er een voor een pretecho met 16w. En toen leefde het kindje niet meer.Ja, vrienden van me hadden hetzelfde idd. Ik denk dat ik daarom ook pas rustig zwanger kan zijn als ik de baby kan voelen, dan heb je al veel meer 'zekerheid'. Dit houdt me niet tegen om toch een pretecho te doen trouwens....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Dat bedoelde ik met er kan nog zoveel mis gaan. Maar toch ben ik blij dat ik de prenatale screening die me is aangeboden heb gedaan.

Baby voelen biedt ook geen enkele zekerheid of geruststelling (vind ik)quote:Op donderdag 26 september 2013 15:31 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ja, vrienden van me hadden hetzelfde idd. Ik denk dat ik daarom ook pas rustig zwanger kan zijn als ik de baby kan voelen, dan heb je al veel meer 'zekerheid'. Dit houdt me niet tegen om toch een pretecho te doen trouwens....

Niet? Maar dan weet je iig wel dat hij/zij leeft... Nu denk ik bij elk krampje of prikje dat er iets mis isquote:Op donderdag 26 september 2013 15:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Baby voelen biedt ook geen enkele zekerheid of geruststelling (vind ik).

Dat ja. Ik geloof dat ik zo nog maar s een rondje angelsounds ga doen als ik thuis benquote:Op donderdag 26 september 2013 15:36 schreef Dot. het volgende:
[..]
Niet? Maar dan weet je iig wel dat hij/zij leeft... Nu denk ik bij elk krampje of prikje dat er iets mis is

Mja, nu denk ik dat dan weer als ik de baby niet voelquote:Op donderdag 26 september 2013 15:36 schreef Dot. het volgende:
[..]
Niet? Maar dan weet je iig wel dat hij/zij leeft... Nu denk ik bij elk krampje of prikje dat er iets mis is

Ik stond ook op het punt om er toch een te halen, maar vriend is er echt geen voorstander van, dus ik ga gewoon nog twee weken vertrouwen op mijn lijfquote:Op donderdag 26 september 2013 15:39 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Dat ja. Ik geloof dat ik zo nog maar s een rondje angelsounds ga doen als ik thuis ben

quote:Op donderdag 26 september 2013 15:40 schreef Burdie het volgende:
[..]
Mja, nu denk ik dat dan weer als ik de baby niet voel![]()
.

Ik zoek idd ook iets waarbij ik ook mensen leer kennen in ons nieuwe durp, en ik ben zo onsportief als het maar kan, dus ik neig dan wel meer naar yoga. Bij normale yoga heb je achteraf ook wel even een praatje, vooral als het niet in een sportschool is. Ik heb ook ergens gehad dat we met zijn allen nog een kopje thee dronken na de yogaquote:Op donderdag 26 september 2013 15:39 schreef Burdie het volgende:
Even iets heel anders... hebben jullie al aangemeld voor een zwangerschapscursus en zo ja, welke/wat voor?
Ik wilde graag hypnobirthing doen, maar dat valt hier op een avond waarop ik al iets anders heb gepland en dat kan ik niet 5x missen. Nu denk ik misschien aan yoga of gewoon zwangerschapsgym, maar weet nog niet zo goed welk van de twee. Yoga lijkt me qua ontspanningsoefeningen wat nuttiger, maar ik zou ook heel graag wat meer sociale contacten leggen in mijn dorp en daar lijkt me gym dan weer beter voor. Je hebt hier ook 'samen bevallen' maar dat lijkt me enorm mutserig
![]()
.

Neequote:Op donderdag 26 september 2013 15:41 schreef Dot. het volgende:
[..]
Het is ook nooit goed bij die zwangeren he

Yoga is hier een dorp verderop en het is 'vrije instroom', dus ik verwacht daar niet een leuke vaste club dames die elkaar geboortekaartjes sturen en na afloop met alle babies op de foto gaan enzo.quote:Op donderdag 26 september 2013 15:43 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik zoek idd ook iets waarbij ik ook mensen leer kennen in ons nieuwe durp, en ik ben zo onsportief als het maar kan, dus ik neig dan wel meer naar yoga. Bij normale yoga heb je achteraf ook wel even een praatje, vooral als het niet in een sportschool is. Ik heb ook ergens gehad dat we met zijn allen nog een kopje thee dronken na de yoga

Oh zo. Nee, dat zou ik dan idd ook niet zo leuk vinden. En die gym is wel met een vast clubje? Hier is de yoga voor 7 vrouwen en dan 12 lessen, waarbij 4x de partner mee moet. Ik zit wel net op het randje, want je 'moet' beginnen tussen de 20-26 weken en bij de volgende cursus ben ik precies 26 weken.quote:Op donderdag 26 september 2013 15:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Yoga is hier een dorp verderop en het is 'vrije instroom', dus ik verwacht daar niet een leuke vaste club dames die elkaar geboortekaartjes sturen en na afloop met alle babies op de foto gaan enzo.
Misschien dat ik een losse cursus/workshop hypnobirthing probeer te boeken ergens en dan icm zwangerschapsgym.

Ja de gym is wel met een vaste club dames. Hoewel dat me ook enorm mutserig lijkt (quote:Op donderdag 26 september 2013 15:52 schreef Dot. het volgende:
[..]
Oh zo. Nee, dat zou ik dan idd ook niet zo leuk vinden. En die gym is wel met een vast clubje? Hier is de yoga voor 7 vrouwen en dan 12 lessen, waarbij 4x de partner mee moet. Ik zit wel net op het randje, want je 'moet' beginnen tussen de 20-26 weken en bij de volgende cursus ben ik precies 26 weken.

Wat fijn Musiquequote:Op donderdag 26 september 2013 15:53 schreef Musique het volgende:
Na 3 onzekere weken onder een steen gezeten te hebben kom ik mij weer eens melden
Vanochtend had ik de termijnecho en alles is goed!!! Beide kindjes zijn 5,5 cm, precies goed voor de termijn (ben 12 weken vandaag), nekplooi was prima, 1,12 en 1,42 mm, alles zit er op en er aan, hartslag was 176 en 170 bij de andere en ze liggen met hun hoofdjes naar beneden. De placenta ligt achter en mijn baarmoeder ligt nogal diep in mijn buikholte waardoor ik nog niet echt een zichtbare buik heb.
En het fijnste is: ze hebben een (ultradun) membraan ontdekt tussen de 2, waardoor het risico met de navelstrengen uitgesloten is! Ik ben er enorm opgelucht door. Omdat de een achter de ander ligt kon ze de achterste niet heel erg duidelijk in beeld krijgen, daardoor kon ze de blaas niet vinden. Maar ze verzekerde me dat de kans dat het kindje geen blaas heeft, te verwaarlozen is. Het voorste kindje heeft die namelijk wel en het zijn in principe kloontjes van elkaar.
Vanaf nu krijg ik iedere 2 weken een echo en een medisch onderzoek, om het risico op TTS zo miniem mogelijk te houden. Vooralsnog is alles in ieder geval helemaal OK. Ik ben helemaal opgelucht

Ik woon in een best wel gereformeerd dorp, dus ik ben ook een beetje bang voor vrouwen met een rok over hun yogabroekquote:Op donderdag 26 september 2013 15:54 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja de gym is wel met een vaste club dames. Hoewel dat me ook enorm mutserig lijkt () heb ik daar dan wel weer een gezellig beeld bij. Maargoed, zal je net zien dat iedereen in mijn clubje pas 21 is of al drie keer eerder heeft gebaard
.

Ik vond zelf de angelsounds daarom juist heel prettig. Maar goed, dat gaat dan wel pas vanaf een week of 12, 13. Zodra ik de beeb goed kon voelen, was het ook goed.quote:Op donderdag 26 september 2013 15:34 schreef DJMomo het volgende:
Dagelijks voelen is heel prettig idd
Dat idd!quote:Op donderdag 26 september 2013 15:41 schreef GotC het volgende:
Ik blijf erbij dat vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent, je je nooit/zelden géén zorgen zal maken![]()
Zeikwijven zijn het, allemaal!quote:Op donderdag 26 september 2013 15:41 schreef Dot. het volgende:
[..]
Het is ook nooit goed bij die zwangeren he

quote:Op donderdag 26 september 2013 16:04 schreef Babbel1 het volgende:
Wat dus direct het goede nieuws brengt: Eindelijk hebben wij de 12 weken gered!

Niet gedaan om meerdere redenen. Ze hadden overigens alleen echte pufclubjes etc.quote:Op donderdag 26 september 2013 15:39 schreef Burdie het volgende:
Even iets heel anders... hebben jullie al aangemeld voor een zwangerschapscursus en zo ja, welke/wat voor?

Ik voel baby nu een paar keer per dag, maar eigenlijk nooit op de momenten dat ik ongerust ben. Dan sta ik op met een (half)harde buik, of heb ik een rare steek in mijn zij. En dan begin ik alweer vanalles in mijn hoofd te halenquote:Op donderdag 26 september 2013 16:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
Burdie, waarom is dat voor jou niet geruststellend (genoeg)?

Zou je dan liever overwegen om met een Doula te bevallen?quote:Op donderdag 26 september 2013 16:09 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vertrouw liever op de aanwezige verloskundige en mijn eigen gevoel.

Yup....dat zegt mijn vrouw ook, als ik druk ben voel ik hem niet, als ik rustig ben dan wel!quote:Op donderdag 26 september 2013 16:12 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik voel baby nu een paar keer per dag, maar eigenlijk nooit op de momenten dat ik ongerust ben. Dan sta ik op met een (half)harde buik, of heb ik een rare steek in mijn zij. En dan begin ik alweer vanalles in mijn hoofd te halenen meestal wordt baby pas actief als ik zelf rustig ben.

Alsof ze het erom doen he!quote:Op donderdag 26 september 2013 16:12 schreef NoBoNo het volgende:
[..]
Yup....dat zegt mijn vrouw ook, als ik druk ben voel ik hem niet, als ik rustig ben dan wel!

Ik vind een doula dus wel een mooie toevoeging.quote:Op donderdag 26 september 2013 16:12 schreef Burdie het volgende:
[..]
Zou je dan liever overwegen om met een Doula te bevallen?

Ik weet nog niet zo goed de toegevoegde waarde van een Doula?quote:Op donderdag 26 september 2013 16:16 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik vind een doula dus wel een mooie toevoeging.![]()
Als ik iets anders had kunnen doen aan mijn eerste bevalling was het een Doula er bij en mijn moeder had ik thuisgelaten.
Mijn moeder erbij heb ik nu al die jaren later nog enorm veel spijt van

Een goede Doula weet ook alle puftrucjes wel en alle technieken die je enorm kunnen helpen.quote:Op donderdag 26 september 2013 16:20 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik weet nog niet zo goed de toegevoegde waarde van een Doula?
Behalve dat ze je het hele proces door helpt. Maar je moet ook maar weer net een klik hebben met zo iemand en misschien vindt mijn man haar wel irritant![]()
.

Dit echt heel erg.quote:Op donderdag 26 september 2013 15:41 schreef GotC het volgende:
Mja, vooral als je de baby net begint te voelen kan er dagen tussen zitten. Maar ook als je je kind dagelijks voelt en dan ineens een paar uurtjes niet..![]()
En ik zat net te klagen over die voeten in m'n ribben constant
Ik blijf erbij dat vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent, je je nooit/zelden géén zorgen zal maken![]()

Je hebt pmquote:Op donderdag 26 september 2013 15:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Yoga is hier een dorp verderop en het is 'vrije instroom', dus ik verwacht daar niet een leuke vaste club dames die elkaar geboortekaartjes sturen en na afloop met alle babies op de foto gaan enzo.
Misschien dat ik een losse cursus/workshop hypnobirthing probeer te boeken ergens en dan icm zwangerschapsgym.

quote:Op donderdag 26 september 2013 15:02 schreef Enfermera het volgende:
Lekker Limone, voor het laatst met z'n 2en op vakantie! Lekker dat je genoten hebt!
Zohee, nu al een leren tas voor haar??![]()
Dankje! Nou he... Geweldig!
Joehoe! Ik wilde eerst aan Bob schrijven dat hij er wel uit mocht komen, omdat ik er weer was. Maar toen zag ik dat je 38 weken en nog wat was en bedacht ik me dat het misschien wat te voorbarig was..quote:
Jaaaaaaaa! Spannendsupergekallestegelijk! Hoe is het met je derde-trimester-dip? Heeft de 31 weken wisseldag geholpen?quote:Op donderdag 26 september 2013 16:46 schreef Mabawa. het volgende:
Limone welkom thuis van jullie laatste vakantie saampjes!!

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |