abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 september 2013 @ 15:02:55 #151
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131587036
Lekker Limone, voor het laatst met z'n 2en op vakantie! Lekker dat je genoten hebt! O+
Zohee, nu al een leren tas voor haar?? :D :9
Dankje! Nou he... Geweldig! O+

Burdie; ja bah, dat soort verhalen ;( Moet er niet aan denken. Daarom snap ik ook niet dat die NIPT test niet versneld wordt ingevoerd hier... Pfff. Zo sneu.

Ja ik zou dan eventueel wel de vervolgtesten willen doen maar dat risico op complicaties idd... :X Ik zou dan eerder na een combinatietest nog het geld neertellen voor een NIPT test.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_131587128
Alleen Enf, het nadeel is dat bij NIPT ook vals positief voorkomt en er dan alsnog een punctie plaats moet vinden.

Het risico op een miskraam bij een vwp is (Mignonne correct me if I'm wrong) van meerdere factoren afhankelijk. Gemiddeld 0,5% kans op een miskraam, de kans wordt kleiner als jij je na de punctie heel rustig houdt, als de uitvoerende gynaecoloog ervaren is en misschien zijn er nog meer factoren? Maar het blijft een kloterisico om te nemen.
  donderdag 26 september 2013 @ 15:07:16 #153
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131587183
Ik had in een tijdschrift over NIPT juist gelezen dat je met de uitslag altijd 100% zekerheid kreeg, maar dat klopt dus niet?
KuikenGuppy
pi_131587214
Nee dat klopt niet :)
  donderdag 26 september 2013 @ 15:10:57 #155
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131587307
Waar zit dan die onnauwkeurigheid? Ze halen toch gewoon DNA materiaal uit het bloed van de moeder, en in principe is dat dan toch dezelfde 'oogst' als bij een vruchtwaterpunctie?
KuikenGuppy
  donderdag 26 september 2013 @ 15:15:54 #156
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131587456
Spees; ohja das waar, dat heb ik net zitten lezen in dat document.
Ja.. snap ik. Je wil gewoon geen risico lopen. Nou is een NIPT om te beginnen wel handiger lijkt me dan een combinatietest, en idd, je kan dan altijd nog vervolgonderzoek doen..

Burdie; misschien heeft het te maken dat ze bij de NIPT bloed van de moeder afnemen waar DNA van de baby in rondzwerft, en bij een vruchtwaterpunctie direct spullies van de baby afnemen? Misschien is dat nauwkeuriger ofzo?
pi_131587882
Sja, en in mijn feb 2014 groepje ging er een voor een pretecho met 16w. En toen leefde het kindje niet meer.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Dat bedoelde ik met er kan nog zoveel mis gaan. Maar toch ben ik blij dat ik de prenatale screening die me is aangeboden heb gedaan.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_131587969
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:29 schreef DJMomo het volgende:
Sja, en in mijn feb 2014 groepje ging er een voor een pretecho met 16w. En toen leefde het kindje niet meer.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Dat bedoelde ik met er kan nog zoveel mis gaan. Maar toch ben ik blij dat ik de prenatale screening die me is aangeboden heb gedaan.
Ja, vrienden van me hadden hetzelfde idd. Ik denk dat ik daarom ook pas rustig zwanger kan zijn als ik de baby kan voelen, dan heb je al veel meer 'zekerheid'. Dit houdt me niet tegen om toch een pretecho te doen trouwens....
  donderdag 26 september 2013 @ 15:32:51 #159
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131588013
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:31 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ja, vrienden van me hadden hetzelfde idd. Ik denk dat ik daarom ook pas rustig zwanger kan zijn als ik de baby kan voelen, dan heb je al veel meer 'zekerheid'. Dit houdt me niet tegen om toch een pretecho te doen trouwens....
Baby voelen biedt ook geen enkele zekerheid of geruststelling (vind ik) :@.
KuikenGuppy
pi_131588070
Dagelijks voelen is heel prettig idd :Y
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_131588134
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:32 schreef Burdie het volgende:

[..]

Baby voelen biedt ook geen enkele zekerheid of geruststelling (vind ik) :@.
Niet? Maar dan weet je iig wel dat hij/zij leeft... Nu denk ik bij elk krampje of prikje dat er iets mis is :@
  donderdag 26 september 2013 @ 15:39:09 #162
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_131588222
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:36 schreef Dot. het volgende:

[..]

Niet? Maar dan weet je iig wel dat hij/zij leeft... Nu denk ik bij elk krampje of prikje dat er iets mis is :@
Dat ja. Ik geloof dat ik zo nog maar s een rondje angelsounds ga doen als ik thuis ben :')
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  donderdag 26 september 2013 @ 15:39:53 #163
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131588243
Even iets heel anders... hebben jullie al aangemeld voor een zwangerschapscursus en zo ja, welke/wat voor?

Ik wilde graag hypnobirthing doen, maar dat valt hier op een avond waarop ik al iets anders heb gepland en dat kan ik niet 5x missen -O-. Nu denk ik misschien aan yoga of gewoon zwangerschapsgym, maar weet nog niet zo goed welk van de twee. Yoga lijkt me qua ontspanningsoefeningen wat nuttiger, maar ik zou ook heel graag wat meer sociale contacten leggen in mijn dorp en daar lijkt me gym dan weer beter voor. Je hebt hier ook 'samen bevallen' maar dat lijkt me enorm mutserig :') :@.
KuikenGuppy
  donderdag 26 september 2013 @ 15:40:55 #164
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131588281
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:36 schreef Dot. het volgende:

[..]

Mja, nu denk ik dat dan weer als ik de baby niet voel :@ :').
KuikenGuppy
pi_131588282
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:39 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Dat ja. Ik geloof dat ik zo nog maar s een rondje angelsounds ga doen als ik thuis ben :')
Ik stond ook op het punt om er toch een te halen, maar vriend is er echt geen voorstander van, dus ik ga gewoon nog twee weken vertrouwen op mijn lijf :)
  donderdag 26 september 2013 @ 15:41:12 #166
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131588291
Mja, vooral als je de baby net begint te voelen kan er dagen tussen zitten. Maar ook als je je kind dagelijks voelt en dan ineens een paar uurtjes niet.. :X

En ik zat net te klagen over die voeten in m'n ribben constant :@

Ik blijf erbij dat vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent, je je nooit/zelden géén zorgen zal maken :)

Limone, welkom thuis! O+
pi_131588299
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:40 schreef Burdie het volgende:

[..]

Mja, nu denk ik dat dan weer als ik de baby niet voel :@ :').
:D

Het is ook nooit goed bij die zwangeren he :P
pi_131588355
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:39 schreef Burdie het volgende:
Even iets heel anders... hebben jullie al aangemeld voor een zwangerschapscursus en zo ja, welke/wat voor?

Ik wilde graag hypnobirthing doen, maar dat valt hier op een avond waarop ik al iets anders heb gepland en dat kan ik niet 5x missen -O-. Nu denk ik misschien aan yoga of gewoon zwangerschapsgym, maar weet nog niet zo goed welk van de twee. Yoga lijkt me qua ontspanningsoefeningen wat nuttiger, maar ik zou ook heel graag wat meer sociale contacten leggen in mijn dorp en daar lijkt me gym dan weer beter voor. Je hebt hier ook 'samen bevallen' maar dat lijkt me enorm mutserig :') :@.
Ik zoek idd ook iets waarbij ik ook mensen leer kennen in ons nieuwe durp, en ik ben zo onsportief als het maar kan, dus ik neig dan wel meer naar yoga. Bij normale yoga heb je achteraf ook wel even een praatje, vooral als het niet in een sportschool is. Ik heb ook ergens gehad dat we met zijn allen nog een kopje thee dronken na de yoga :P
  donderdag 26 september 2013 @ 15:43:39 #169
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131588360
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:41 schreef Dot. het volgende:

[..]

Nee :')

Mijn huisarts zei ook tegen me... vanaf de positieve test is er nooit meer een moment waarop je je geen zorgen zult maken om je kindje.
KuikenGuppy
  donderdag 26 september 2013 @ 15:49:46 #170
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131588538
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:43 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik zoek idd ook iets waarbij ik ook mensen leer kennen in ons nieuwe durp, en ik ben zo onsportief als het maar kan, dus ik neig dan wel meer naar yoga. Bij normale yoga heb je achteraf ook wel even een praatje, vooral als het niet in een sportschool is. Ik heb ook ergens gehad dat we met zijn allen nog een kopje thee dronken na de yoga :P
Yoga is hier een dorp verderop en het is 'vrije instroom', dus ik verwacht daar niet een leuke vaste club dames die elkaar geboortekaartjes sturen en na afloop met alle babies op de foto gaan enzo.
Misschien dat ik een losse cursus/workshop hypnobirthing probeer te boeken ergens en dan icm zwangerschapsgym.
KuikenGuppy
pi_131588610
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:49 schreef Burdie het volgende:

[..]

Yoga is hier een dorp verderop en het is 'vrije instroom', dus ik verwacht daar niet een leuke vaste club dames die elkaar geboortekaartjes sturen en na afloop met alle babies op de foto gaan enzo.
Misschien dat ik een losse cursus/workshop hypnobirthing probeer te boeken ergens en dan icm zwangerschapsgym.
Oh zo. Nee, dat zou ik dan idd ook niet zo leuk vinden. En die gym is wel met een vast clubje? Hier is de yoga voor 7 vrouwen en dan 12 lessen, waarbij 4x de partner mee moet. Ik zit wel net op het randje, want je 'moet' beginnen tussen de 20-26 weken en bij de volgende cursus ben ik precies 26 weken.
pi_131588641
Na 3 onzekere weken onder een steen gezeten te hebben kom ik mij weer eens melden :)

Vanochtend had ik de termijnecho en alles is goed!!! Beide kindjes zijn 5,5 cm, precies goed voor de termijn (ben 12 weken vandaag), nekplooi was prima, 1,12 en 1,42 mm, alles zit er op en er aan, hartslag was 176 en 170 bij de andere en ze liggen met hun hoofdjes naar beneden. De placenta ligt achter en mijn baarmoeder ligt nogal diep in mijn buikholte waardoor ik nog niet echt een zichtbare buik heb.

En het fijnste is: ze hebben een (ultradun) membraan ontdekt tussen de 2, waardoor het risico met de navelstrengen uitgesloten is! Ik ben er enorm opgelucht door. Omdat de een achter de ander ligt kon ze de achterste niet heel erg duidelijk in beeld krijgen, daardoor kon ze de blaas niet vinden. Maar ze verzekerde me dat de kans dat het kindje geen blaas heeft, te verwaarlozen is. Het voorste kindje heeft die namelijk wel en het zijn in principe kloontjes van elkaar.

Vanaf nu krijg ik iedere 2 weken een echo en een medisch onderzoek, om het risico op TTS zo miniem mogelijk te houden. Vooralsnog is alles in ieder geval helemaal OK. Ik ben helemaal opgelucht *O*
  donderdag 26 september 2013 @ 15:54:09 #173
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131588656
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:52 schreef Dot. het volgende:

[..]

Oh zo. Nee, dat zou ik dan idd ook niet zo leuk vinden. En die gym is wel met een vast clubje? Hier is de yoga voor 7 vrouwen en dan 12 lessen, waarbij 4x de partner mee moet. Ik zit wel net op het randje, want je 'moet' beginnen tussen de 20-26 weken en bij de volgende cursus ben ik precies 26 weken.
Ja de gym is wel met een vaste club dames. Hoewel dat me ook enorm mutserig lijkt ( :') ) heb ik daar dan wel weer een gezellig beeld bij. Maargoed, zal je net zien dat iedereen in mijn clubje pas 21 is of al drie keer eerder heeft gebaard :').
KuikenGuppy
pi_131588661
Musique *O* Wat een heerlijk nieuws!
  donderdag 26 september 2013 @ 15:54:43 #175
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131588676
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:53 schreef Musique het volgende:
Na 3 onzekere weken onder een steen gezeten te hebben kom ik mij weer eens melden :)

Vanochtend had ik de termijnecho en alles is goed!!! Beide kindjes zijn 5,5 cm, precies goed voor de termijn (ben 12 weken vandaag), nekplooi was prima, 1,12 en 1,42 mm, alles zit er op en er aan, hartslag was 176 en 170 bij de andere en ze liggen met hun hoofdjes naar beneden. De placenta ligt achter en mijn baarmoeder ligt nogal diep in mijn buikholte waardoor ik nog niet echt een zichtbare buik heb.

En het fijnste is: ze hebben een (ultradun) membraan ontdekt tussen de 2, waardoor het risico met de navelstrengen uitgesloten is! Ik ben er enorm opgelucht door. Omdat de een achter de ander ligt kon ze de achterste niet heel erg duidelijk in beeld krijgen, daardoor kon ze de blaas niet vinden. Maar ze verzekerde me dat de kans dat het kindje geen blaas heeft, te verwaarlozen is. Het voorste kindje heeft die namelijk wel en het zijn in principe kloontjes van elkaar.

Vanaf nu krijg ik iedere 2 weken een echo en een medisch onderzoek, om het risico op TTS zo miniem mogelijk te houden. Vooralsnog is alles in ieder geval helemaal OK. Ik ben helemaal opgelucht *O*
Wat fijn Musique *O*
Ben echt heel blij voor je/jullie :D!
KuikenGuppy
pi_131588689
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:54 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ja de gym is wel met een vaste club dames. Hoewel dat me ook enorm mutserig lijkt ( :') ) heb ik daar dan wel weer een gezellig beeld bij. Maargoed, zal je net zien dat iedereen in mijn clubje pas 21 is of al drie keer eerder heeft gebaard :').
Ik woon in een best wel gereformeerd dorp, dus ik ben ook een beetje bang voor vrouwen met een rok over hun yogabroek :') Maar als het echt dramatisch niks is komt er vast wel nuttige info langs lijkt me zo.
  donderdag 26 september 2013 @ 15:56:26 #177
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131588718
Fijn Musique! :) Zal een flinke opluchting zijn voor jullie!
pi_131588906
Musique, wat een goed nieuws!! Fijn, he, die opluchting!

Wij hebben ook de combinatietest gedaan, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dit alleen heb gedaan vanwege de uitgebreide echo die we zouden krijgen. Voor ons was het echt een soort afsluiting; als de echo goed was, waren we 'normaal' zwanger en hoefden we ons alleen maar zorgen te maken over de 'normale' zwangerschapstoestanden.

Wat dus direct het goede nieuws brengt: Eindelijk hebben wij de 12 weken gered! Afgelopen vrijdag hadden we de echo en dinsdag hebben we de uitslag gehad en alles was prima. We zijn gewoon echt zwanger O+ Gelijk aan het regelen geslagen; ingeschreven bij de verloskundige, ingeschreven bij de kinderopvang (en twee rondleidingen gehad) en bij de kraamzorg aangemeld. Ik merk wel dat ik juist nu veel aan de miskramen denk... Het blijft confronterend als ik op moet schrijven dat dit de vierde zwangerschap is, maar dat dit de eerste bevalling wordt.. Mja, dat moet slijten, denk ik.. Nu even lekker vakantie, dus hoop ik dat ik tijd heb om hier mee te gaan posten (al gaan jullie soms wel heel hard!).
pi_131588923
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:34 schreef DJMomo het volgende:
Dagelijks voelen is heel prettig idd :Y
Ik vond zelf de angelsounds daarom juist heel prettig. Maar goed, dat gaat dan wel pas vanaf een week of 12, 13. Zodra ik de beeb goed kon voelen, was het ook goed.
Burdie, waarom is dat voor jou niet geruststellend (genoeg)?

Oh, nog bedankt voor de knipper-jompels :)

Burdie, ik heb zelf niet aan een dergelijke cursus gedaan, en ben het dit keer ook niet van plan.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:41 schreef GotC het volgende:
Ik blijf erbij dat vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent, je je nooit/zelden géén zorgen zal maken :)
Dat idd! :Y Tuurlijk heb je er soms meer last van dan de andere keer, dat is weer iets anders. Maar je hebt zoiets kostbaars ineens, iets waar je zoveel van houdt, dat je op een bepaald niveau toch altijd 'bang' bent dat het je wordt afgenomen.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:41 schreef Dot. het volgende:

[..]

Zeikwijven zijn het, allemaal! :{w

Musique, wat super fijn van de echo!
pi_131588944
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:04 schreef Babbel1 het volgende:

Wat dus direct het goede nieuws brengt: Eindelijk hebben wij de 12 weken gered!
*O* Geweldig nieuws!
  donderdag 26 september 2013 @ 16:09:30 #181
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131589026
Babbel dat is echt topnieuws O+ *O* Gewoon 12 weken zwanger!
pi_131589036
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:39 schreef Burdie het volgende:
Niet gedaan om meerdere redenen. Ze hadden overigens alleen echte pufclubjes etc.
Ik zelf was bij de oudste heel bang om compleet af te gaan op de adviezen van de cursus zonder precies te weten of dat voor mij ging werken. Ik was bang om te gaan denken aan de dingen die ik ookal weer zou moeten doen. En heel erg bang voor foutieve informatie.

Achteraf niet geheel onterecht want de VK was niet tevreden over hoe het ging bij de grootste cursus in de buurt. En als ik soms hoor hoe een cursusleidster heel erg vast zit aan bepaalde pufmaniertjes en houdingen en dingen af kan raden terwijl het prima is etc. Dan denk ik weer laat maar.

Ik vertrouw liever op de aanwezige verloskundige en mijn eigen gevoel. :)
  donderdag 26 september 2013 @ 16:12:02 #183
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131589090
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
Burdie, waarom is dat voor jou niet geruststellend (genoeg)?
Ik voel baby nu een paar keer per dag, maar eigenlijk nooit op de momenten dat ik ongerust ben. Dan sta ik op met een (half)harde buik, of heb ik een rare steek in mijn zij. En dan begin ik alweer vanalles in mijn hoofd te halen :@ en meestal wordt baby pas actief als ik zelf rustig ben.
KuikenGuppy
  donderdag 26 september 2013 @ 16:12:41 #184
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131589107
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:09 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vertrouw liever op de aanwezige verloskundige en mijn eigen gevoel. :)
Zou je dan liever overwegen om met een Doula te bevallen?
KuikenGuppy
  donderdag 26 september 2013 @ 16:12:51 #185
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_131589115
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:12 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik voel baby nu een paar keer per dag, maar eigenlijk nooit op de momenten dat ik ongerust ben. Dan sta ik op met een (half)harde buik, of heb ik een rare steek in mijn zij. En dan begin ik alweer vanalles in mijn hoofd te halen :@ en meestal wordt baby pas actief als ik zelf rustig ben.
Yup....dat zegt mijn vrouw ook, als ik druk ben voel ik hem niet, als ik rustig ben dan wel!
  donderdag 26 september 2013 @ 16:14:06 #186
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131589152
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:12 schreef NoBoNo het volgende:

[..]

Yup....dat zegt mijn vrouw ook, als ik druk ben voel ik hem niet, als ik rustig ben dan wel!
Alsof ze het erom doen he!
KuikenGuppy
pi_131589219
musique en babbel, ik ben zo blij voor jullie! :*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_131589220
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:12 schreef Burdie het volgende:

[..]

Zou je dan liever overwegen om met een Doula te bevallen?
Ik vind een doula dus wel een mooie toevoeging. :Y
Als ik iets anders had kunnen doen aan mijn eerste bevalling was het een Doula er bij en mijn moeder had ik thuisgelaten.

Mijn moeder erbij heb ik nu al die jaren later nog enorm veel spijt van :@
  donderdag 26 september 2013 @ 16:19:26 #189
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131589287
Babbel *O* zo fijn!!!!
KuikenGuppy
  donderdag 26 september 2013 @ 16:20:33 #190
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131589312
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:16 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ik vind een doula dus wel een mooie toevoeging. :Y
Als ik iets anders had kunnen doen aan mijn eerste bevalling was het een Doula er bij en mijn moeder had ik thuisgelaten.

Mijn moeder erbij heb ik nu al die jaren later nog enorm veel spijt van :@
Ik weet nog niet zo goed de toegevoegde waarde van een Doula?
Behalve dat ze je het hele proces door helpt. Maar je moet ook maar weer net een klik hebben met zo iemand en misschien vindt mijn man haar wel irritant :') :@.
KuikenGuppy
pi_131589320
Babbel en musique goed nieuws! wat fijn! :)
  donderdag 26 september 2013 @ 16:21:34 #192
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_131589332
Musique en babbel, wat een heerlijk nieuws voor jullie beiden. Super *O*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_131589382
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:20 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik weet nog niet zo goed de toegevoegde waarde van een Doula?
Behalve dat ze je het hele proces door helpt. Maar je moet ook maar weer net een klik hebben met zo iemand en misschien vindt mijn man haar wel irritant :') :@.
Een goede Doula weet ook alle puftrucjes wel en alle technieken die je enorm kunnen helpen.
En zorgt gewoon voor je op alle vlakken eigenlijk. Plus ze kan voor je spreken als je het zelf niet kan.
pi_131590110
quote:
Mja, vooral als je de baby net begint te voelen kan er dagen tussen zitten. Maar ook als je je kind dagelijks voelt en dan ineens een paar uurtjes niet.. :X

En ik zat net te klagen over die voeten in m'n ribben constant :@

Dit echt heel erg.

Limone welkom thuis van jullie laatste vakantie saampjes!!

Musique en Babbel voor jullie beide super nieuws! *O* *O*

Coco ook voor jou een mooie knipper, jippie!!

Hier geen zwangerschapscursus oid, wel ga ik zometeen lekker walvissen! Alleen een beetje stom, ik heb er niet over nagedacht maar mn bikinitopje is een beetje aan de kleine kant :') En het is niet dat ik er even snel eentje tevoorschijn tover in cup HHuge.
Nou dan maar strak topje erover en niet huppelen. Heb wel echt zin in het zwemmen. Plus dat ikk er meestal lekker door slaap.
pi_131590442
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:49 schreef Burdie het volgende:

[..]

Je hebt pm :D

Oh, en ik ben zo blij voor Musique en Babbel! *O* Het is jullie zo gegund!
Home is where the O+ is...
pi_131591313
Dank iedereen voor de lieve reacties!! Super *O*

Babbel ook een goede echo! Wat fijn! Gefeliciteerd!

Verder probeer ik terug te lezen, maar alles gaat hier zoooo snel.

Ik zag helaas slecht nieuws voor Marel, vreselijk, veel sterkte :*

Kursor weer zwanger *O* Meid het is je ontzettend gegund!!

FR bevallen van een prachtig meisje O+ Gefeliciteerd! Mag ik een PM met de naam?

Limone terug van vakantie, welcome home!

Ik heb net maar gelijk aan mijn leidinggevende verteld dat ik zwanger ben. Ze is erg blij voor me maar schrok wel een beetje van het nieuws :D We hebben maar een klein team en zwanger van een tweeling betekent in Frankrijk 8 maanden verlof. Dus ze zal snel vervanging moeten regelen.
  donderdag 26 september 2013 @ 17:43:18 #197
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131591779
DJmomo: ohhh bahh! Gatver! :( Wat een nare verhalen!

Ja daarom.. Maar jij hebt de combitest dus gedaan?

Burdie; bij mn dochter hebben we samen bevallen gedaan, was erg leuk :) De verkorte cursus van 4 bijeenkomsten trouwens.

Musique oh wat fijn!! Jeutje een tweeling dus? *O* Gefeli met de goeie echo!!! Superfijn! :*
Wat is TTS trouwens? :@
pi_131592132
Enferm. Ja, bij Sjaak 1 op 6500. En nu bij japie 1 op 2400

8 maanden musique!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_131593102
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:02 schreef Enfermera het volgende:
Lekker Limone, voor het laatst met z'n 2en op vakantie! Lekker dat je genoten hebt! O+
Zohee, nu al een leren tas voor haar?? :D :9
Dankje! Nou he... Geweldig! O+
:)

Ja, ze heeft natuulijk ook nog een veel uitgebreidere garderobe en dan kan een goede tas niet ontbreken ;)

---

Ik heb uiteindelijk gekozen voor zwangerschapsfitness. Half uur cursus en een uurtje fitnessen. De fitness is best een beetje pittig, met gewichtjes enzo. ik moet er elk geval erg van zweten. Een hechte vriendschap zit er niet in, denk ik. Iedereen is erg op zich zelf en verlegen (ok ok als ik naar mijzelf kijk. Maar ik merk wel dat er een soort van ongemakkelijke spanning hangt - aan de andere kant: ik ben nu al twee keer niet geweest vanwege de vakantie. Wie weet zijn zij nu allemaal dikke maatjes :') ).
Maar de cursus zelf vind ik wel heel nuttig. Ik heb nu al een betere houding en ik ben mij meer bewust van mijn bekkenbodemspier.

quote:

Limone, welkom thuis! O+
Joehoe! Ik wilde eerst aan Bob schrijven dat hij er wel uit mocht komen, omdat ik er weer was. Maar toen zag ik dat je 38 weken en nog wat was en bedacht ik me dat het misschien wat te voorbarig was.. :@

Oh Babbel en Musique! O+ Wat heel erg fijn voor jullie :*

quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:46 schreef Mabawa. het volgende:

Limone welkom thuis van jullie laatste vakantie saampjes!!

Jaaaaaaaa! Spannendsupergekallestegelijk! Hoe is het met je derde-trimester-dip? Heeft de 31 weken wisseldag geholpen? :*
pi_131595942
Nobono hier weten we ook niet wat het gaat worden.

Limone welkom terug.

Babbel wat fijn een goede echo en de 12 weken voorbij, hopelijk geeft het jullie rust en kan je gaan genieten van jullie zwangerschap.

Musique wat fijn een goede echo en dat er een membraam tussen zit. Gaat je verlof al eerder in vanwege een tweeling of krijg je na die tijd langer? Hoeveel verlof zou je krijgen als het er maar 1 zou zijn.

Fr wat een mooie dochter zag ik voorbij komen op de foto. Ben ook wel benieuwd naar haar naam. Wat fijn dat jullie morgen naar huis mogen.

Bla fijn dat je wat rustiger aan kan doen.

Martine wat lief dat je vriendin de was heeft gedaan.

Bubseltje sterkte met de voorweeen.

Rfr een goede seo en een meisje, wat fijn om een goede echo te hebben gehad.

GotC, Ymme, jipster en bubseltje succes met de laatste loodjes.

Vandaag 30 weken. Even geheugentraining gedaan met deze post uit mijn hoofd dus als ik mensen vergeten ben, sorry dan ben ik gezakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')