SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Dat bedoelde ik met er kan nog zoveel mis gaan. Maar toch ben ik blij dat ik de prenatale screening die me is aangeboden heb gedaan.Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
quote:Op donderdag 26 september 2013 15:29 schreef DJMomo het volgende:
Sja, en in mijn feb 2014 groepje ging er een voor een pretecho met 16w. En toen leefde het kindje niet meer.Ja, vrienden van me hadden hetzelfde idd. Ik denk dat ik daarom ook pas rustig zwanger kan zijn als ik de baby kan voelen, dan heb je al veel meer 'zekerheid'. Dit houdt me niet tegen om toch een pretecho te doen trouwens....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Dat bedoelde ik met er kan nog zoveel mis gaan. Maar toch ben ik blij dat ik de prenatale screening die me is aangeboden heb gedaan.
Baby voelen biedt ook geen enkele zekerheid of geruststelling (vind ik)quote:Op donderdag 26 september 2013 15:31 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ja, vrienden van me hadden hetzelfde idd. Ik denk dat ik daarom ook pas rustig zwanger kan zijn als ik de baby kan voelen, dan heb je al veel meer 'zekerheid'. Dit houdt me niet tegen om toch een pretecho te doen trouwens....
Niet? Maar dan weet je iig wel dat hij/zij leeft... Nu denk ik bij elk krampje of prikje dat er iets mis isquote:Op donderdag 26 september 2013 15:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Baby voelen biedt ook geen enkele zekerheid of geruststelling (vind ik).
Dat ja. Ik geloof dat ik zo nog maar s een rondje angelsounds ga doen als ik thuis benquote:Op donderdag 26 september 2013 15:36 schreef Dot. het volgende:
[..]
Niet? Maar dan weet je iig wel dat hij/zij leeft... Nu denk ik bij elk krampje of prikje dat er iets mis is
Mja, nu denk ik dat dan weer als ik de baby niet voelquote:Op donderdag 26 september 2013 15:36 schreef Dot. het volgende:
[..]
Niet? Maar dan weet je iig wel dat hij/zij leeft... Nu denk ik bij elk krampje of prikje dat er iets mis is
Ik stond ook op het punt om er toch een te halen, maar vriend is er echt geen voorstander van, dus ik ga gewoon nog twee weken vertrouwen op mijn lijfquote:Op donderdag 26 september 2013 15:39 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Dat ja. Ik geloof dat ik zo nog maar s een rondje angelsounds ga doen als ik thuis ben
quote:Op donderdag 26 september 2013 15:40 schreef Burdie het volgende:
[..]
Mja, nu denk ik dat dan weer als ik de baby niet voel![]()
.
Ik zoek idd ook iets waarbij ik ook mensen leer kennen in ons nieuwe durp, en ik ben zo onsportief als het maar kan, dus ik neig dan wel meer naar yoga. Bij normale yoga heb je achteraf ook wel even een praatje, vooral als het niet in een sportschool is. Ik heb ook ergens gehad dat we met zijn allen nog een kopje thee dronken na de yogaquote:Op donderdag 26 september 2013 15:39 schreef Burdie het volgende:
Even iets heel anders... hebben jullie al aangemeld voor een zwangerschapscursus en zo ja, welke/wat voor?
Ik wilde graag hypnobirthing doen, maar dat valt hier op een avond waarop ik al iets anders heb gepland en dat kan ik niet 5x missen. Nu denk ik misschien aan yoga of gewoon zwangerschapsgym, maar weet nog niet zo goed welk van de twee. Yoga lijkt me qua ontspanningsoefeningen wat nuttiger, maar ik zou ook heel graag wat meer sociale contacten leggen in mijn dorp en daar lijkt me gym dan weer beter voor. Je hebt hier ook 'samen bevallen' maar dat lijkt me enorm mutserig
![]()
.
Neequote:Op donderdag 26 september 2013 15:41 schreef Dot. het volgende:
[..]
Het is ook nooit goed bij die zwangeren he
Yoga is hier een dorp verderop en het is 'vrije instroom', dus ik verwacht daar niet een leuke vaste club dames die elkaar geboortekaartjes sturen en na afloop met alle babies op de foto gaan enzo.quote:Op donderdag 26 september 2013 15:43 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik zoek idd ook iets waarbij ik ook mensen leer kennen in ons nieuwe durp, en ik ben zo onsportief als het maar kan, dus ik neig dan wel meer naar yoga. Bij normale yoga heb je achteraf ook wel even een praatje, vooral als het niet in een sportschool is. Ik heb ook ergens gehad dat we met zijn allen nog een kopje thee dronken na de yoga
Oh zo. Nee, dat zou ik dan idd ook niet zo leuk vinden. En die gym is wel met een vast clubje? Hier is de yoga voor 7 vrouwen en dan 12 lessen, waarbij 4x de partner mee moet. Ik zit wel net op het randje, want je 'moet' beginnen tussen de 20-26 weken en bij de volgende cursus ben ik precies 26 weken.quote:Op donderdag 26 september 2013 15:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Yoga is hier een dorp verderop en het is 'vrije instroom', dus ik verwacht daar niet een leuke vaste club dames die elkaar geboortekaartjes sturen en na afloop met alle babies op de foto gaan enzo.
Misschien dat ik een losse cursus/workshop hypnobirthing probeer te boeken ergens en dan icm zwangerschapsgym.
Ja de gym is wel met een vaste club dames. Hoewel dat me ook enorm mutserig lijkt (quote:Op donderdag 26 september 2013 15:52 schreef Dot. het volgende:
[..]
Oh zo. Nee, dat zou ik dan idd ook niet zo leuk vinden. En die gym is wel met een vast clubje? Hier is de yoga voor 7 vrouwen en dan 12 lessen, waarbij 4x de partner mee moet. Ik zit wel net op het randje, want je 'moet' beginnen tussen de 20-26 weken en bij de volgende cursus ben ik precies 26 weken.
Wat fijn Musiquequote:Op donderdag 26 september 2013 15:53 schreef Musique het volgende:
Na 3 onzekere weken onder een steen gezeten te hebben kom ik mij weer eens melden
Vanochtend had ik de termijnecho en alles is goed!!! Beide kindjes zijn 5,5 cm, precies goed voor de termijn (ben 12 weken vandaag), nekplooi was prima, 1,12 en 1,42 mm, alles zit er op en er aan, hartslag was 176 en 170 bij de andere en ze liggen met hun hoofdjes naar beneden. De placenta ligt achter en mijn baarmoeder ligt nogal diep in mijn buikholte waardoor ik nog niet echt een zichtbare buik heb.
En het fijnste is: ze hebben een (ultradun) membraan ontdekt tussen de 2, waardoor het risico met de navelstrengen uitgesloten is! Ik ben er enorm opgelucht door. Omdat de een achter de ander ligt kon ze de achterste niet heel erg duidelijk in beeld krijgen, daardoor kon ze de blaas niet vinden. Maar ze verzekerde me dat de kans dat het kindje geen blaas heeft, te verwaarlozen is. Het voorste kindje heeft die namelijk wel en het zijn in principe kloontjes van elkaar.
Vanaf nu krijg ik iedere 2 weken een echo en een medisch onderzoek, om het risico op TTS zo miniem mogelijk te houden. Vooralsnog is alles in ieder geval helemaal OK. Ik ben helemaal opgelucht
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |