SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 19 september 2013 10:33 schreef Fazzoletti het volgende:
Maar op zich is dat toch positief Kursor?
Hier nu 6/7 weken en af en toe moe en steken in m'n buik. Gisteren wel iets pijnlijks ontdektHaha, herkenbaar helaasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
.
Vind het nu ook niet leuk meer, ik krijg dan standaard een harde buik.
Kursor, het klinkt idd wel positief toch? Ik snap dat je liever al wat meer had gezien op de echo, maar het is nog zo vroeg... stomme eerste paar wachtweken ook he.
Ik werd vanmorgen wakker met allemaal prikkende, krampachtige steekjes in m'n buik. Voelde niet fijn. Gelukkig was het na een warme douche over.
Misschien kan je vk je aan een goed adresje helpen?quote:Op donderdag 19 september 2013 11:31 schreef Burdie het volgende:
Bubs, dat jouw beeb nog kan draaien joh! Zeg maar dat ze van ons weer terug moet gaan liggen zoals ze lag!
Oja nog een vraag nav het vorige topic, hoe/waar vind je een goede (bekken)fysiotherapeut?
Raar maar ook heerlijk lijkt me dat!quote:Op donderdag 19 september 2013 11:18 schreef GotC het volgende:
Thanks for asking Mabawa!Gaat goed hier, voel me eigenlijk prima en ben lekker relaxed. Alles is klaar, hoef alleen nog te wachten. Raar
Iets aan de gang? Zal wel niet toch. Mijn lichaam weet niet eens hoe dat moet johquote:Op donderdag 19 september 2013 10:26 schreef GotC het volgende:
Bubs, weer naar dwars?Wat een dwarsliggertje heb je daar meid!
Voor meiden met bekkenklachten, liever op tijd naar de fysio dan ermee doorlopen!
Ymme, goed dat je gaat vragen of je kleine mag blijven logeren bij oma&opa. Klinkt alsof er iets aan de gang is? Lekker rustig aan doen!
Ik had de datum wel verwacht. Bloed spugen kunnen ze niks mee. Ik neem maar een emmer mee naar het z-huis denk ik. Ik zie mij heel de bevalling wel spugen.quote:Op donderdag 19 september 2013 12:37 schreef ikke_84 het volgende:
ach frsnap dat je dat moet verwerken. Ben je wel blij met de datums die ze hebben gegeven of had je van te voren wat anders verwacht? Wanneer krijg je de uitslag van je bloed en wat zeiden ze over het bloed spugen?
Ean was keizersnede maar daarna meteen moeten spugen, ik denk niet dat de waardes nog van invloed zijn.quote:Op donderdag 19 september 2013 12:58 schreef Soempie het volgende:
FR, heftige zwangerschap ook weer zo. Heb je bij Ean ook zo moeten spugen tijdens de bevalling? En de waardes van je schildklier, kan dat nog wat veranderen aan de datum waarop ze willen inleiden?ook voor de dames met bekkenklachten.
Ah oke, en de periode na de bevalling? Werd het toen wel snel beter eigenlijk? Dat je hopelijk wel gewoon in je kraamtijd kunt genieten zonder je zo beroerd te voelen...quote:Op donderdag 19 september 2013 13:00 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ean was keizersnede maar daarna meteen moeten spugen, ik denk niet dat de waardes nog van invloed zijn.
Ja, hier gaat alles z'n gangetje. De zwangerschap lijkt echt voorbij te vliegen zo, met een rondlopende dreumes erbij.quote:Op donderdag 19 september 2013 08:27 schreef Jipster het volgende:
Haha precies dat, te moe en geen zin meer terwijl alles overhoop ligt...![]()
Bij jou gaat het ook alweer opschieten, alles ok Soempie?
Hier een geplande ks, dus dat is met opvang geregeld. En mocht het spontaan beginnen, dan mogen we bij naaste buren en achterburen aanbellen (ook snachts) en dreumes daar parkeren, of in zn eigen bed laten snachts, tot dat mijn ouders hier zijn en hem opvangen. Best een gedoe wel ja...quote:Op donderdag 19 september 2013 13:13 schreef Soempie het volgende:
Ja, hier gaat alles z'n gangetje. De zwangerschap lijkt echt voorbij te vliegen zo, met een rondlopende dreumes erbij.
Enige zorg is nu de opvang tijdens de bevalling. Hoe regelen jullie dat? Hier werkt iedereen en familie woont allemaal minimaal een uur verder. Ik zie echt al voor me dat op het moment zelf niemand bij kan springen en ik alleen moet bevallen.Keuze ziekenhuis of thuis vind ik ook nog lastig, mocht het spontaan beginnen.
Niks meer gemeten.quote:Op donderdag 19 september 2013 13:19 schreef WupWup het volgende:
Ai FR, dat is minder zeg. Hebben ze ook dopplers gemeten? Fijn dat er nu een heus einde in zicht is.
Ik ga thuis bevallen en we zien wel hoe het loopt wb opvang. Eerste keuze is schoonmoeder, want die woont en werkt dichtbij. Als dat niet lukt, dan bekijken we wat mijn moeder kan betekenen, maar die woont wel drie kwartier rijden verderop en nog veel langer in geval van spits. Ach, en misschien beval ik wel 's nachts en slaapt de oudste gewoon door. En ik zou het ook niet onoverkomelijk vinden als ze er bij is. Dat is absoluut niet de bedoeling, maar ook geen wereldramp.quote:Op donderdag 19 september 2013 13:13 schreef Soempie het volgende:
Enige zorg is nu de opvang tijdens de bevalling. Hoe regelen jullie dat? Hier werkt iedereen en familie woont allemaal minimaal een uur verder. Ik zie echt al voor me dat op het moment zelf niemand bij kan springen en ik alleen moet bevallen.Keuze ziekenhuis of thuis vind ik ook nog lastig, mocht het spontaan beginnen.
Yup, zijn je SI gewrichtenquote:Op donderdag 19 september 2013 13:17 schreef Dot. het volgende:
FR
Die rugpijn net boven je billen als je loopt en soms helemaal verkeerd schiet als je net op staat, is dat van mijn bekken?
Precies dat heb ik ook!quote:Op donderdag 19 september 2013 13:17 schreef Dot. het volgende:
FR
Die rugpijn net boven je billen als je loopt en soms helemaal verkeerd schiet als je net op staat, is dat van mijn bekken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 19 september 2013 15:11 schreef ProjSkippy het volgende:
Snelle update:
Ik leef nog! Wel helemaal kapot nu. Over drie weken een nieuwe afspraak en tot die tijd hoef ik niets.
Jullie zijn lief!
Later even goed reageren op iedereen die dat ook goed kan gebruiken.
Ja dat bedoelde ik iddquote:Op donderdag 19 september 2013 16:23 schreef Theeleuter het volgende:
Mabawa, als porren niet helpt (dat hielp bij mij altijd) zou ik gewoon bellen. Beter te vaak langskomen of bellen dan 1 keer te weinig.
Skips, heel fijn dat je 3 weken helemaal niets moet![]()
FR, lijkt me heel vervelend voor je, maar wel "fijn" dat je je neer kan leggen met hoe het traject nu is.
En Dot, wat bedoel je met belastingaangifte? Als je de vergoeding bruto krijgt, betaal je loonbelasting (en zit het tegenwoordig automatisch in je belastingaangifte). Is het netto, dan betaal je geen loonbelasting. Simpel toch? Overigens wel een prutsregeling.
Ja zeg dat wel!quote:Op donderdag 19 september 2013 18:51 schreef Burdie het volgende:
Fijn dat je toch hebt gebeld mabawa, en ook fijn dat het voor niks was.
(En fijn dat je op je kop hebt gekregenzodat je je de volgende keer (die er vast niet komt) minder bezwaard voelt en gewoon belt
).
2100 gram al?quote:Op donderdag 19 september 2013 19:01 schreef angelatje het volgende:
De lengte weet ik niet meer precies want zeef![]()
Maar het ging vooral om het gewicht, dat was ruim 2100 gram als ik goed opgelet heb
Mabawa, gelukkig is alles goed met jullie kleine![]()
Burdie, vervelend hè die krampen. Heb ze ook regelmatig![]()
Martine, wat vervelend dat de medicatie niet aangeslagen is. Hopelijk werken ze nu wel. Ik loop nu een tijdje bij een homeopaat voor de blaasontstekingen, vind het geweldig. 1 x 2 korrels en de volgende dag is het weg
Dit!!quote:Op donderdag 19 september 2013 19:14 schreef Burdie het volgende:
Nou nee kursor, het zou juist gek zijn als je er geen 'last' van zou hebben.
Vandaag niet echt rustig hoor, eerder labiel. Ben moe, en het was wat lastig schakelen met werken. ik durf er echt nog niet op te hopen dat het deze keer goed gaat komen...dat is nog zo ver weg. En aan de andere kant was het Vanmiddag al vervelend om een tijd op m'n bureaustoel te zitten...au.quote:Op donderdag 19 september 2013 19:49 schreef _NIKKI_ het volgende:
Kursor even een specialevoor jou. Ik vind het echt knap hoe rustig je nog bent ondanks je hele voorgeschiedenis. Over een paar weekjes zie jij gewoon een knipper hoor. Ik hoop dat je deze spannende periode een beetje aardig door kunt komen, maar ook als het even niet lekker gaat kun je dat hier komen melden hè!
![]()
Ik denk dat ik het van het moment af laat hangen waar ik wil bevallen. Vorige zwangerschap wilde ik graag thuis bevallen, maar dat werd uiteindelijk een inleiding in het ziekenhuis. Dat was daar op zich wel een prettige ervaring, dus vandaar nu de twijfel. Thuis bevallen lijkt me wat opvang betreft ook wel gemakkelijker. Zeker als het 's nachts begint.quote:Op donderdag 19 september 2013 13:23 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik ga thuis bevallen en we zien wel hoe het loopt wb opvang. Eerste keuze is schoonmoeder, want die woont en werkt dichtbij. Als dat niet lukt, dan bekijken we wat mijn moeder kan betekenen, maar die woont wel drie kwartier rijden verderop en nog veel langer in geval van spits. Ach, en misschien beval ik wel 's nachts en slaapt de oudste gewoon door. En ik zou het ook niet onoverkomelijk vinden als ze er bij is. Dat is absoluut niet de bedoeling, maar ook geen wereldramp.
Inderdaad.quote:Op donderdag 19 september 2013 19:14 schreef Burdie het volgende:
Nou nee kursor, het zou juist gek zijn als je er geen 'last' van zou hebben.
Veel gunstiger ean is bij 34wk geboren ik ben nu al 36.2 kindje wordt ook een stuk zwaarder geschat. Wellicht mag het zelfs meteen mee naar huis. Dat ligt aan het gewicht.quote:Op donderdag 19 september 2013 21:05 schreef mignonne het volgende:
mabawa wat goed dat je toch nog gebeld hebt, volgende keer idd niet zo lang wahten hoor, fijn dat alles goed was
En FRfijn dat het einde in zicht is, jeetje meid wat een zwangerschappen heb jij. Je termijn is nu in ieder geval gunstiger dan bij Ean destijds toch?
Soemp, ik keek bij mn oudste ook erg tegen dat geregel van opvang op. We hebben geen familie dicht in de buurt wonen dus ik vond het echt heel lastig. Achteraf had ik gewoon mn buren moeten vragen om standby te staan. En nog meer achteraf had ik gewoon thuis moeten bevallen, dat had een hoop gedoe gescheeld. Maarja, achteraf praat zo makkelijk he
ik heb dr vandaag 4 gehad gedaan begeleid, ik vind t ff mooi geweestquote:Op donderdag 19 september 2013 21:05 schreef GotC het volgende:
Zeg, het schijnt volle maan te zijn.. Kom maar op met die verse baby's!
Dat ware vlotte bevallingen dan of niet?quote:Op donderdag 19 september 2013 21:18 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik heb dr vandaag 4 gehad gedaan begeleid, ik vind t ff mooi geweest
mwah, 2 wel, 1 niet, 1 kreeg een epiduraal uiteindelijk.quote:Op donderdag 19 september 2013 21:22 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Dat ware vlotte bevallingen dan of niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
van mij mag het losquote:Op donderdag 19 september 2013 21:05 schreef GotC het volgende:
Zeg, het schijnt volle maan te zijn.. Kom maar op met die verse baby's!
quote:Op donderdag 19 september 2013 21:27 schreef mignonne het volgende:
[..]
mwah, 2 wel, 1 niet, 1 kreeg een epiduraal uiteindelijk.
Vanaf 02:00 vannacht hè, 24 uur is uiteindelijk best langen gelukkig wilden ze allemaal in hetzelfde ziekenhuis bevallen, dat maakt dingen wat makkelijker xD
Dan weet ik in welk z-huis je was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker uitrusten nu dan. Wat doe je nog online???? hup slapen jij![]()
Mijn dienst zit er om 00:00 op, als ik nu ga liggen maar om 23:00 nog gebeld wordt dan word ik niet meer wakker van mn telefoon ben ik bangquote:Op donderdag 19 september 2013 21:32 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Dan weet ik in welk z-huis je was.
Lekker uitrusten nu dan. Wat doe je nog online???? hup slapen jij
Helaas voor hun geldt dat ook niet. zij heeft ze toch zelf op de wereld gezet? beatrix volgens mij niet.quote:Op donderdag 19 september 2013 21:34 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mijn dienst zit er om 00:00 op, als ik nu ga liggen maar om 23:00 nog gebeld wordt dan word ik niet meer wakker van mn telefoon ben ik bang
Ja het ziekenhuis is algemeen bekend denk ik hahaik had er helemaal niet bij stilgestaan, maar ik vond het wel bijzonder toch, het idee dat zij in een van die kamers ook voor het eerst kennisgemaakt hebben met hun kindje, die eerste huiltjes enz. Ook een koningin krijgt ze niet in een mandje voor de deur aangeleverd
meestal.
oh wat een verhalen van je oma, op royals jachtquote:Op donderdag 19 september 2013 21:37 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Helaas voor hun geldt dat ook niet. zij heeft ze toch zelf op de wereld gezet? beatrix volgens mij niet.
Ik ben in een van de slechtste z-huizen in dh geboren. Mijn oma wilde altijd naar het bronovo helaas voor haar mocht ze daar niet sterven omdat de ambulance haar naar een ander z-huis bracht.
En mijn oma en de weg was niet zo'n goede combi. Ze was verdwaald in het bronovo en kwam bij de koninklijke kamers uit. Ook niemand die haar tegenhield ofzo.
Succes met wakker blijven. Nog even.
welk ziekenhuis was dat? nu maak je me nieuwsgierigquote:Op donderdag 19 september 2013 21:44 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik weet niet of ze het zelf nog helemaal meegekregen heeft.
Mijn andere oma wilde ook per se niet naar het z-huis op 5 min lopen.
Tja en waar ben ik geboren juist ook daar. Omdat mijn moeder ook met spoed was opgenomen en toen geen keus had. Nouja ik leef nog dus zo erg kan het niet zijn geweest.
hahahaquote:Op donderdag 19 september 2013 21:46 schreef GotC het volgende:
Mignonne, klein vraagje om je wakker te houdenKan een volle blaas indalen tegenhouden? Ik word simpelweg 's nachts niet wakker om naar de wc te gaan en ben schijnbaar gezegend met een huge blaas. Vroeg het me ineens af.
![]()
Mo, geniet van je vakantie!
Angelatje, gelukkig viel het mee met je leidinggevende. Goed gedaan![]()
SkipsFijn dat je 3 weken iig niks moet meis!
Mooi, dan kan ik ongegeneerd in bed blijven liggen zonder me schuldig te voelenquote:Op donderdag 19 september 2013 21:52 schreef mignonne het volgende:
[..]
hahaha
herkenbaar van die grote blaas
Om antwoord te geven, ja en nee. Als je blaas enorm vol zit tijdens je bevalling dan kan het zijn dat het een belemmering is voor het verder indalen van het hoofd.
Maar als je het hebt over gewoon indalen van het kind dan denk ik dat de invloed minimaal is. Je blaas is 's ochtends wel gewoon weer leeg natuurlijk en gedurende de dag ook dus je kindje heeft zo ruim de kans om gewoon in te dalen.
Had je achteraf vooral thuis willen/ moeten bevallen vanwege de opvang?quote:Op donderdag 19 september 2013 21:05 schreef mignonne het volgende:
Soemp, ik keek bij mn oudste ook erg tegen dat geregel van opvang op. We hebben geen familie dicht in de buurt wonen dus ik vond het echt heel lastig. Achteraf had ik gewoon mn buren moeten vragen om standby te staan. En nog meer achteraf had ik gewoon thuis moeten bevallen, dat had een hoop gedoe gescheeld. Maarja, achteraf praat zo makkelijk he
Dat moet wel Lijkenburg zijnquote:Op donderdag 19 september 2013 21:45 schreef mignonne het volgende:
[..]
welk ziekenhuis was dat? nu maak je me nieuwsgierig![]()
rode kruis of het westeinde?
quote:Op donderdag 19 september 2013 23:44 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Dat moet wel Lijkenburg zijn
Wat fijn!quote:Op donderdag 19 september 2013 21:12 schreef ferrari_rood het volgende:
Veel gunstiger ean is bij 34wk geboren ik ben nu al 36.2 kindje wordt ook een stuk zwaarder geschat. Wellicht mag het zelfs meteen mee naar huis. Dat ligt aan het gewicht.
Nee helaas. Ze was eindelijk rustig en toen kwamen de voorweeen weer flink.quote:Op vrijdag 20 september 2013 07:30 schreef Jipster het volgende:
Mogge!
Bubs nog geslapen? Ik kon slecht weer in slaap vallen...
Hier zometeen weer op naar zkh.
Bijna weekend! En nog even een beetje mooi weer! Altijd fijn
Jaquote:Op vrijdag 20 september 2013 08:27 schreef Jipster het volgende:
Vanaf morgen moet ik mij ook melden zeker
Time flies!!quote:
Wat een mooi idee he?quote:Op vrijdag 20 september 2013 08:34 schreef Jipster het volgende:
[..]
Time flies!!
Gek idee he, nog maar eventjes dat wezentje in onze buik en dan eindelijk eruit en kennismaken
Oi! Dat is minder handig in de zwangerschap. Ik heb toevallig pas ook zo'n casus gehad en laten uitzoeken door de gynaecoloog. Het moet in elk geval behandeld worden, alleen de standaard AB hiervoor kan niet worden ingezet dus dan kom je op een kuur amoxycilline uit. In dit geval was het twee weken lang. Daarmee was het adequaat behandeld en dus geen zorgen meer. Misschien heb je wat aan die info.quote:Op vrijdag 20 september 2013 09:24 schreef Dot. het volgende:
Egopost: Ik heb een tekenbeetIk was een maand of twee terug gebeten in mijn knieholte, maar die teek zat nog niet eens heel erg vast, want ik veegde hem er zo af en nu zag ik ineens een grote rode halfopen kring.... Dokter is nu aan het overleggen wat nu de behandeling wordt ivm mn zwangerschap. De vk belt straks sowieso nog even voor iets anders, dus dan ga ik ook even vragen of ze dit al ooit eerder hebben gehad...
Toch fijn dat twee artsen hetzelfde zeggen, dank je! Ik maakte me ook het meeste zorgen dat het bij de baby zou kunnen komen.quote:Op vrijdag 20 september 2013 10:41 schreef WupWup het volgende:
[..]
Oi! Dat is minder handig in de zwangerschap. Ik heb toevallig pas ook zo'n casus gehad en laten uitzoeken door de gynaecoloog. Het moet in elk geval behandeld worden, alleen de standaard AB hiervoor kan niet worden ingezet dus dan kom je op een kuur amoxycilline uit. In dit geval was het twee weken lang. Daarmee was het adequaat behandeld en dus geen zorgen meer. Misschien heb je wat aan die info.
Gisteren heb ik de SEO gehad en alles was goedNog steeds een meisje ook! En een heel fotoboek mee
Direct erna moest ik m'n eigen spreekuur draaien en mijn ouders waren ook ter plekke om even op onze dochter te passen. Dus ik heb een paar minuten kunnen nemen om zelf een pretecho te maken om aan m'n ouders te laten zien. Dat was wel heel leuk
En dan heeft mijn man vanmorgen ook nog de baby kunnen voelen!
Ik wilde de grap stiekem zelf al maken, maar was bang om dan meteen een heel vreemde indruk te maken hierquote:Op vrijdag 20 september 2013 11:22 schreef Burdie het volgende:
Dus jij hebt een dagelijks spuitende man, coco?.
Gniffel...quote:Op vrijdag 20 september 2013 11:22 schreef Burdie het volgende:
quote:Op vrijdag 20 september 2013 11:22 schreef Burdie het volgende:
Denk dat je dan een extra goede indruk maaktquote:Op vrijdag 20 september 2013 11:25 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik wilde de grap stiekem zelf al maken, maar was bang om dan meteen een heel vreemde indruk te maken hier![]()
Mijn insteek was: mag hij tenminste dagelijks nog even spuiten![]()
Ja, ik ben nog nieuw he! Is nog even aftasten wat hier de geldende normen en waarden zijn, wie de top dog, wie de alpha's en de beta's, etc, etcquote:Op vrijdag 20 september 2013 11:34 schreef GotC het volgende:
[..]!
[..]
Denk dat je dan een extra goede indruk maakt![]()
quote:Op vrijdag 20 september 2013 11:25 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik wilde de grap stiekem zelf al maken, maar was bang om dan meteen een heel vreemde indruk te maken hier![]()
Mijn insteek was: mag hij tenminste dagelijks nog even spuiten![]()
Heeft ze nu niet gedaan. Alleen het buikje gemeten.quote:Op vrijdag 20 september 2013 11:20 schreef ferrari_rood het volgende:
Of je leest even verder
dot fijn dat ze het kunnen behandelen
bubs je eigenwijsje ligt nog lekker goedop hoeveel gram schatten ze haar nu?
Jamaar niet met zalmquote:Op vrijdag 20 september 2013 11:44 schreef _NIKKI_ het volgende:
Die chocoladefundue klinkt lekker Burdie!Dries Roelvink daarentegen...
Ik zit echt hardop te lachen hierquote:Op vrijdag 20 september 2013 11:40 schreef Burdie het volgende:
[..]
En ik had nog een kortstondige romance met Dries Roelvink die mij chocoladefondue met gerookte zalm voorschotelde.
Neuh, verre vanquote:Op vrijdag 20 september 2013 13:05 schreef ferrari_rood het volgende:
Is er iets aan de gang bij je gotc?
ja 6+7=13okt dus uiterlijk 15okt heb jij je bobje wel.quote:Op vrijdag 20 september 2013 13:07 schreef GotC het volgende:
[..]
Neuh, verre vanHier en daar een verdwaalde harde buik. Maar zal bij mij niet later worden dan half oktober.
Bij ons is de eerste afspraak rond 10 weken, dat is dan ook gelijk termijnecho. En ik heb die dinsdag. Omdat ik sinds gisteren wat roze/bruin slijm verlies (sorry for details...) vind ik het weer extra spannend! Wanneer heb jij termijnecho?quote:Op vrijdag 20 september 2013 12:35 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Marel,heb jij nog geen echo gehad? Ik zie dat je net iets verder dan ik bent.
Heb je inmiddels nog vaker wat rozig slijm/bloed verloren dan?quote:Op vrijdag 20 september 2013 13:25 schreef marel88 het volgende:
[..]
Bij ons is de eerste afspraak rond 10 weken, dat is dan ook gelijk termijnecho. En ik heb die dinsdag. Omdat ik sinds gisteren wat roze/bruin slijm verlies (sorry for details...) vind ik het weer extra spannend! Wanneer heb jij termijnecho?
Dot wat balen van die tekenbeet... Gelukkig is er wel een passende behandeling.
En Wup, wat fijn een goede SEO! En wat bijzonder dat je jezelf kan pret-echoën.
Bubs, gelukkig ligt je kleintje er nog steeds mooi met het koppie naar beneden bij!
O, en dat slijmverlies vind ik maar niks. Maakt echt heel onzeker, bah!
Ja, vanochtend steeds kleine beetjes, heb ook even met de VK gebeld. Als het echt bloed wordt of ik buikpijn krijg even bellen, ook in het weekend op het spoednummer eventueel. Ben zelf ook wel van het afwachten, ook omdat m'n man weer in het buitenland is en ik liever samen met hem volgende week hoor als het niet goed is...quote:Op vrijdag 20 september 2013 13:52 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Heb je inmiddels nog vaker wat rozig slijm/bloed verloren dan?
Dat zei de assistente ook, het kan erbij horen. Maar tnx, alleen thuis en nog niemand die het weet dus niemand om mee te delen. Ben ik weer extra blij met dit forum!quote:Op vrijdag 20 september 2013 14:40 schreef _NIKKI_ het volgende:
Marel, ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Ik had met mijn bloedverlies het "geluk" toch al op de IVF poli te lopen en daardoor heb ik twee extra echo's gehad nog voor ik 10 weken zwanger was. Zonder die echo's trok ik het echt slecht/niet. Maar zolang je geen krampen en vers bloed hebt hoeft het echt helemaal niets te betekenen hoor.
Vervelend he die harde buikenquote:Op vrijdag 20 september 2013 14:33 schreef Jipster het volgende:
Hier goed ctg gehad. Wel fikse harde buiken. En door t bloedverlies moet ik morgen en zondag en dan weer maandag ook even ctg maken. Wel fijn ook voor eigen geruststelling.
Dot wat naar een tekenbeet. Hopelijk niet teveel last van en werkt je kuur!
Spannend Marel! En slijm of bloedverlies is zeker
Even een vraagje want mijn geheugen is stuk. De gyn had gisteren met een meetlint mijn baarmoeder gemeten en kwam uit op 28 en een heel klein beetje. Moest ik hier nu 4 bij optellen om aan de geschatte groei te komen?quote:Op vrijdag 20 september 2013 15:19 schreef WupWup het volgende:
Jipster, wat is de oorzaak van je bloedverlies steeds?
Nee nog niet. Een lange echo + doppler onderzoek de volgende controle. Doppler omdat de groei weer lijkt af te vakken?quote:Op vrijdag 20 september 2013 15:18 schreef ferrari_rood het volgende:
harde buiken lijkt mij echt niks. Bubsel hebben ze bij jou nu wel een plan van aanpak? Word je ingeleid? je bent bijna 40wk toch?
ook frustrerend of niet?quote:Op vrijdag 20 september 2013 15:36 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Nee nog niet. Een lange echo + doppler onderzoek de volgende controle. Doppler omdat de groei weer lijkt af te vakken?
Ja en bij ons in de familie zijn de kindjes ook niet erg groot. Het zal wel niet zo verontrustend zijn als bij jou anders hielden ze me wel strenger onder controle.quote:Op vrijdag 20 september 2013 15:37 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
ook frustrerend of niet?
Houden ze het toch op je operatie dat de groei wat achterblijft?
Ik ben graag de uitzondering op de regelquote:Op vrijdag 20 september 2013 16:36 schreef ferrari_rood het volgende:
ook spannend bij jou dus. sept en okt zijn niet de maanden om zorgeloos zwanger te zijn/ te bevallen.
Je had ook wat issues met een echo toch?quote:Op vrijdag 20 september 2013 17:20 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik ben graag de uitzondering op de regel
Ik meende dat wb opmeten van je eigen buik puur voor de groei van je baarmoeder is, zegt niks over het kindjeEn het is idd +4.
Ja, maar niks serieusquote:Op vrijdag 20 september 2013 17:22 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Je had ook wat issues met een echo toch?
Maar jij bevalt gewoon met 40wk zonder inleiding geen voorwerk ed. Van een kindje met een mooi gewicht. Deal???
Ah! Nou dat is gelukkig dan nu al bijna! En rozig slijmverlies klinkt op zich niet ernstig,maar ik kan me je stress echt levendig voorstellen! Succes en sterkte met de dagen tot de echo door te komen!quote:Op vrijdag 20 september 2013 13:25 schreef marel88 het volgende:
[..]
Bij ons is de eerste afspraak rond 10 weken, dat is dan ook gelijk termijnecho. En ik heb die dinsdag. Omdat ik sinds gisteren wat roze/bruin slijm verlies (sorry for details...) vind ik het weer extra spannend! Wanneer heb jij termijnecho?
Zelfs alleen het lezen van 'chocoladefondue met zalm' maakte me een beetje misselijk. Dries in zijn gele zwemslip?quote:Op vrijdag 20 september 2013 11:40 schreef Burdie het volgende:
[..]
En ik had nog een kortstondige romance met Dries Roelvink die mij chocoladefondue met gerookte zalm voorschotelde.
Geen idee! Ik vroeg gisteravond toevallig ook zoiets. Ik weet sinds gisteren zeker dat ik een gekantelde baarmoeder heb. Was bij eerdere inwendige echo's bij m'n miskramen al half half medegedeeld, maar nu werd het pad echt als 'anders' bestempeld. Zal even kijken if ik m'n post van gisteren nog even omhoog kan halen, want ik ben nieuwsgierig, FR is het en jij dus ook al.quote:[b]Op vrijdag 20 september 2013 17:31 schreef Poppejans het volgende:[/
Ik schijn een gekantelde baarmoeder te hebben (in de zwschap v Wolf nog nooit gehoord btw) daardoor moest ik rekening houden dat de echo misschien weer inwendig moet ivm goed zicht.
Weet iemand of een gekantelde baarmoeder eigenlijk invloed heeft op een bevalling?
quote:Op donderdag 19 september 2013 19:58 schreef Kursor het volgende:
Trouwens nu ook echt gehoord dat ik een naar achter gekantelde baarmoeder heb. Zegt erg weinig, maar omdat het bij iedere echo een soort van gezegd werd, nu wel eens leuk om officieel te hebben. Zou dat ook enige rol kunnen spelen bij rugweeen, bekkenpijn of een veel te kleine buik bij de termijn? #bennietnieuwsgierigofzo
Rugweeën en minder ver uitstekende buik lijken me wel logisch, maar geen idee of het zo is. Sowieso kantelt je bm nog ergens rond 12 wk ofzo, dacht ik. Maar daar weten de deskundigen vast meer van!quote:
Hahaquote:Op vrijdag 20 september 2013 17:39 schreef RunForrestRun het volgende:
Gisteren zei lief opeens tegen me: "Weet je wat ik extra leuk vind aan je, nu je zwanger bent?"
Dus ik dacht dat hij iets heel romantisch zou gaan zeggen, iets als 'Dat je zo'n mooie buik krijgt', 'Dat je nog liever bent dan normaal' (ik word heel huisvrouwerig van zwanger zijn, telkens zijn broodjes smeren en hem koffie, koekjes, zelfgemaakte cakejes brengen)....
"Dat je zo'n lekkere ronde kont krijgt." *PETS*
Dank voor alle lieve reacties, ik had dat onzekere tot nu eigenlijk helemaal niet (lekker was dat!) maar nu wel dus... En het is maar een ietsiepietsie klein dingetje vergeleken met alle andere zorgen maar tochquote:Op vrijdag 20 september 2013 17:31 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ik staar ondanks een goede echo waarop een flink kloppend hartje te zien was,nog steeds elke keer naar het wcpapier als ik afveeg...
Geen enkele. Je baarmoeder richt zich op gedurende het eerste trimester en begin tweede trimester. Ik heb zelf ook een naar achter liggende baarmoeder in nietzwangere staat.quote:Op vrijdag 20 september 2013 17:31 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ah! Nou dat is gelukkig dan nu al bijna! En rozig slijmverlies klinkt op zich niet ernstig,maar ik kan me je stress echt levendig voorstellen! Succes en sterkte met de dagen tot de echo door te komen!
Ik staar ondanks een goede echo waarop een flink kloppend hartje te zien was,nog steeds elke keer naar het wcpapier als ik afveeg...
De 30e mag ik voor een tweede echo,dan ben ik ruim 10 weken en is alles beter meetbaar. Ik had de eerste echo wat eerder omdat er twijfel was over de termijn.
Ik schijn een gekantelde baarmoeder te hebben (in de zwschap v Wolf nog nooit gehoord btw) daardoor moest ik rekening houden dat de echo misschien weer inwendig moet ivm goed zicht.
Weet iemand of een gekantelde baarmoeder eigenlijk invloed heeft op een bevalling?
quote:Op vrijdag 20 september 2013 18:38 schreef _NIKKI_ het volgende:
Haha RFR bij die *pets* moest ik lachen. Mijnes vind mijn buik ook leuk. Sowieso vindt hij zwangere vrouwen mooi zegt hij.+1SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En RFR, precies een opmerking die mijnes had kunnen makenAl is hij eerder blij met de omvang van mijn voorgevel.
Dankjewel!quote:Op vrijdag 20 september 2013 21:19 schreef WupWup het volgende:
[..]
Geen enkele. Je baarmoeder richt zich op gedurende het eerste trimester en begin tweede trimester. Ik heb zelf ook een naar achter liggende baarmoeder in nietzwangere staat.
Een man naar mijn hart, zo is het ook!quote:Op vrijdag 20 september 2013 17:39 schreef RunForrestRun het volgende:
Gisteren zei lief opeens tegen me: "Weet je wat ik extra leuk vind aan je, nu je zwanger bent?"
Dus ik dacht dat hij iets heel romantisch zou gaan zeggen, iets als 'Dat je zo'n mooie buik krijgt', 'Dat je nog liever bent dan normaal' (ik word heel huisvrouwerig van zwanger zijn, telkens zijn broodjes smeren en hem koffie, koekjes, zelfgemaakte cakejes brengen)....
"Dat je zo'n lekkere ronde kont krijgt." *PETS*
Voor jullie een vraag voor mij een weet ;-)quote:Op zaterdag 21 september 2013 10:35 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Voor jou kan het nooit lang meer duren met je ks? Spannend
Weegschalen ftw!quote:Op zaterdag 21 september 2013 11:32 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Het wordt in elk geval een weegschaaltje ymme
quote:Op zaterdag 21 september 2013 12:32 schreef Quoi het volgende:
Hey girls![]()
Ik spiek hier weleens om GotC een bietje in de gaten te houden. En sja, dat moest een keertje misgaan he?
Verder: allen succes!
sterkte.quote:Op zaterdag 21 september 2013 14:03 schreef marel88 het volgende:
Je bent er toch maar weer ff uit geweest FR, goed geslaagd?
En TAP, ik snap het helemaal!
Net de VK even gebeld maar het zegt gewoon nog niet zoveel, een beetje bloed en een beetje buikpijn... Afwachten zegt zij dus ook. Of ik moest NU naar de praktijk komen maar zonder auto en met een slapend kind op bed vond ik dat toch een beetje te ver gaan. Dus afwachten x 100...
Wat verschrikkelijk lief,dankjewel!quote:Op zaterdag 21 september 2013 13:46 schreef leonieke het volgende:
Ik kom hier echt binnenvallen (dus sorry voor alle andere posters), maarPoppejans
Ik ben zo blij voor jullie
Zal ik ook uit de kast komen dan? Kom ook al voor GotC spiekenquote:Op zaterdag 21 september 2013 12:32 schreef Quoi het volgende:
Hey girls![]()
Ik spiek hier weleens om GotC een bietje in de gaten te houden. En sja, dat moest een keertje misgaan he?
Verder: allen succes!
Ik gok op een babyquote:Op zaterdag 21 september 2013 19:25 schreef flowerbox het volgende:
Heerlijk zo mabawa, laat je lekker verwennen. Denk om jezelf.
Ben er nog niet over uit of ik het ga delen hier :-).
quote:
oh vet!quote:Op zaterdag 21 september 2013 19:38 schreef flowerbox het volgende:
[..]nou jij gaat door voor de koelkast want dat is het juist antwoord
quote:Op zaterdag 21 september 2013 18:20 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Zal ik ook uit de kast komen dan? Kom ook al voor GotC spieken
Maar leef inmiddels met jullie allemaal mee
+1quote:Op zaterdag 21 september 2013 19:53 schreef GotC het volgende:
[..]Wat lief! Allemaal spiekende mensen voor mij
uiteraardquote:Op zaterdag 21 september 2013 20:03 schreef GotC het volgende:
[..]
Je hoopt gewoon dat we tegelijkertijd in het RKZ zijn![]()
Flower, wat lief van je vriend!
quote:Op zaterdag 21 september 2013 20:08 schreef GotC het volgende:
[..]
Om de hoek vd deur lurken daar zeker
Plaatsindicatie telt niet hè?quote:Op zaterdag 21 september 2013 20:13 schreef mignonne het volgende:
[..]
kom maar op hoor. En als je dan toch medisch mocht worden en op nacontrole daar zou moeten moet je even een gil geven, want dan ben ik er wel
hey! De koelkast had ik al! Maar dan weet ik genoeg Flowerquote:Op zaterdag 21 september 2013 21:10 schreef Mabawa. het volgende:
Geen koelkast voor de buurvrouw dus?Kippenhok bij jullie thuis straks flower, wat leuk!
De koelkast had je al inderdaad maar de jacuzzi gaat aan je neus voorbij idd. ;-)quote:Op zaterdag 21 september 2013 21:12 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
hey! De koelkast had ik al! Maar dan weet ik genoeg Flowerhet tegenovergestelde van ons dus.
Een zwarte met grijs van binnen...via marktplaats. Allemaal hoesjes erbij (regen/muggen) maxi cosi erbij! Nu alleen nog even opzoek naar een nieuwe binnenhoes voor de reiswieg (iemand een idee of die te koop zijn?) of deze een keer goed wassen. Niet heel vies, maar wel een beetje.quote:Op zaterdag 21 september 2013 10:13 schreef ikke_84 het volgende:
Nobono heel fijn om weer wat af te kunnen strepen, welke kleur hebben jullie gekocht?
quote:Op vrijdag 20 september 2013 18:38 schreef _NIKKI_ het volgende:
Haha RFR bij die *pets* moest ik lachen. Mijnes vind mijn buik ook leuk. Sowieso vindt hij zwangere vrouwen mooi zegt hij.Daar heeft die van mij dan weer geen last vanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik zie wat wisseldagen voorbij komen, altijd fijn![]()
Gotc gefeliciteerd met je jubileum! (In onze agenda staat ook 'jubileum' (vandaag), maar wij kunnen het ons allebei eigenlijk niet herinneren..)
TAP, kan ik me heel goed voorstellen!
Wat leuk Flower!
Marel ik ga voor je duimen, vanaf vandaag tot en met dinsdag!
Ik ook een: vandaag ben ik op de helluft!
Omdat ik vandaag 20 weken ben, mag ik van mezelf een foto op FB plaatsen. Dit heb ik tot nu toe expres nog niet gedaan. Ik wil namelijk niet zo iemand zijn die haar vrienden overvoert met informatie over haar zwangerschap - die uiteindelijk natuurlijk het meest speciaal en belangrijk voor haarzelf en de man is. Dus behalve de mededing van de zwangerschap, die ik niet eens zelf gedaan maar mijn lief, staat er nog niets op FB.
Ik heb ook al tegen mezelf gezegd dat straks als de kleine er is, er een limiet is van aantal foto's dat ik mag delen.
Woensdag eindelijk echo!
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
Hij stond braaf naast mequote:Op zondag 22 september 2013 20:26 schreef ferrari_rood het volgende:
nikki beterschap voor L en jezelf
Gotc wauw wat lang gestaan. had Yur een mooie tijd?
Ik heb ook hoofdpijngisterenavond ookal.
Ja mijn hoofdpijn is nu wel oké, niet weg, maar wel goed te doen.quote:Op zondag 22 september 2013 20:23 schreef GotC het volgende:
Nikki, beterschap voor L en jouWat naar ook, die koortsstuipen van L! Is je migraine wel iets beter ondertussen? Fijn dat je wel van gisteravond hebt genoten. Hoop dat jullie morgen tussen de beentjes kunnen spieken! Laat je het ook hier weten?
![]()
quote:Op maandag 23 september 2013 08:24 schreef Guppyfriend het volgende:
Stiekeme GotC-spieker meldt![]()
Ik bedoel, als we toch allemaal uit de kast komen
7 maanden, pfoeh! Wat klinkt dat lang! Je hebt gewoon al 7 maanden een baby in je buikquote:Op maandag 23 september 2013 10:10 schreef Mabawa. het volgende:
Gaat goed Got, thanks for asking. Hij is weer lekker druk gelukkig. Vandaag precies 7 maanden zwanger, wow! Heb een 5daagse werkweek maar geen volle dagen gelukkig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |