abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131227397
Zwangerschap & geboorte

28 september: -Bubseltje- (meisje)
29 september: Ymme (jongetje)

06 oktober: GotC & YUR (jongetje)
12 oktober: Jipster
16 oktober: Ferrari_rood
20 oktober: Rossdale (papa)

08 november: Bla_Bla_Bla (meisje)
12 november: Limone (meisje)
22 november: martine1984 (jongetje)
23 november: Mabawa. (jongetje)
27 november: Purple010 (jongetje)

05 december: Sethiwe
06 december: angelatje (jongetje)
***11 december: ProjSkippy & KixAss456***
***14 december: Soempie & Wiebelkont*** (meisje)

2014

03 januari: ikke_84 (jongetje)
07 januari: Vanyel (jongetje)
08 januari: Flowerbox
14 januari: Oksel (papa)
25 januari: Lelie81 (meisje)
30 januari: NoBoNo (heit)

03 februari: DJMomo (jongetje)
07 februari: WupWup (meisje)
07 februari: Linda2205 (tweeling, 2 meisjes)
09 februari: RunForrestRun
***16 februari: Burdie & WebSpider***
18 februari: Alixia (tweeling)
19 februari: nummer_zoveel (jongetje)
Eind februari: gateway (papa)

05 maart: klaprooss (jongetje)
17 maart: Kimpossible
18 maart: _NIKKI_ (tweeling)
18 maart: Dot.
25 maart: Theeleuter
26 maart: Rijstebuiltje

01 april: Butterflower
05 april: Babbel
05 april: Mevr_Mus
11 april: Aisly
20 april: marel88
26 april: Poppejans

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door De_Taartjesfee op 17-09-2013 16:02:21 ]
pi_131227412
Quote bij wijzigingen graag :)

Kim, klinkt als groei baarmoeder en banden. Vervelend is het sowieso. Hopelijk heb je een beetje kunnen slapen en is het vandaag minder. Oh en 14 weken, jippie!!
pi_131227429
Is dit ook al een datingsite?
pi_131227434
Of seksafspraken?
Hahahahaha
  maandag 16 september 2013 @ 08:08:28 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131227538
Hi Rick!
Het antwoord is nee. Weet je de 'ontvolg-knop' te vinden? Lijkt mij in jouw geval een goede optie. :Y
  maandag 16 september 2013 @ 08:09:14 #6
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_131227543
Mogguh!

Kim, ik gok dat het je banden zijn. Ik heb ook meermalig kermend op de bank gelegen. Dan deed het ook gemeen zeer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_131227578
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 08:08 schreef Brighteyes het volgende:
Hi Rick!
Het antwoord is nee. Weet je de 'ontvolg-knop' te vinden? Lijkt mij in jouw geval een goede optie. :Y
Dus er zijn hier mensen die relaties hebben gekregen op deze site? :o
  maandag 16 september 2013 @ 08:17:23 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131227610
Ja, geloof het of niet, maar ondanks dat men elkaar hier op een forum leert kennen gaat men meer dan regelmatig in het echte leven naar een kroef of een anderssoortige meet. En ja... dan kan het idd zomaar gebeuren dat je verliefd op elkaar wordt.
Zo heel vreemd is dat toch niet?
pi_131227643
Haha neehoor ;)
pi_131227659
Nou dan ga ik nu maar is mijn heftrucl certificaat halen
pi_131227662
heftruck*
  maandag 16 september 2013 @ 08:25:00 #12
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_131227702
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 08:22 schreef Rick4holland het volgende:
Nou dan ga ik nu maar is mijn heftrucl certificaat halen
Succes! En misschien zien we je hier nog eens zodra je een relatie hebt en zwanger enzo. Tot die tijd zou ik mijn datekansen vergroten en niet in een hormonenpoel posten. :P

Heftruckcertificaatse :*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 16 september 2013 @ 08:35:25 #13
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_131227846
Thanks ladies! Het doet nog steeds zeer :'(. Zeursteekbuik op links. Hoe lang hield het bij jullie aan?

Vriendlief wil dat ik de vk bel, maar haar antwoord ken ik eigenlijk toch al. Zonde van ieders tijd, denk ik.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_131227862
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 08:25 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Succes! En misschien zien we je hier nog eens zodra je een relatie hebt en zwanger enzo. Tot die tijd zou ik mijn datekansen vergroten en niet in een hormonenpoel posten. :P

Heftruckcertificaatse :*
Ummmmmmm ik heb al een relatie hoor :$
  maandag 16 september 2013 @ 08:37:22 #15
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_131227871
Vergeet het 'en zwanger' stukje niet Rick. Doei he ;)
I`m not weird. I`m limited edition.
  maandag 16 september 2013 @ 08:39:07 #16
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_131227893
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 08:36 schreef Rick4holland het volgende:

[..]

Ummmmmmm ik heb al een relatie hoor :$
en zwanger ook ja? *O* maar dan snap ik je vraag helemaal niet zo. Over daten enzo.

Nou, als je nog verder wil kletsen kan dat in de SC. Gaan we hier weer on topic over zwangerschappen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_131227958
quote:
14s.gif Op maandag 16 september 2013 08:39 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

en zwanger ook ja? *O* maar dan snap ik je vraag helemaal niet zo. Over daten enzo.

Nou, als je nog verder wil kletsen kan dat in de SC. Gaan we hier weer on topic over zwangerschappen.
Haha okee laterz
pi_131228203
Kim, ik heb er geen ervaring mee.. Misschien toch even de VK bellen zodat zij je in ieder geval kunnen bevestigen dat het bandenpijn is. Misschien hebben zij wel tips wat te doen? :* op je buik.

Gisteren heb ik eerst hardgelopen, daarna gewandeld met de familie en óók nog leren breien. Het leek me zo leuk om zelf iets te kunnen maken voor de baby, dus heb moeders gevraagd me te helpen.
Ik heb vannacht zelfs gedroomd van recht en averecht en patronen en kleuren en breinaalden.. :D
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_131228411
Rfr respect nog hardlopen
kim nog steeds pijn -O-
Ik las nog wat mijlpalen gisteren *O*

Misselijk, bekkenpijn en snurkende vriend is geen goede combi. weinig geslapen dus en veel de wc gezien. bleek vanmorgen dat er een kat opgesloten zat in de keuken. ik ben de halve nacht wakker geweest maar mooi niet dat hij zich toen heeft laten horen. vriend heeft zijn troep opgeruimd.
  maandag 16 september 2013 @ 09:25:55 #20
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_131228591
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 08:09 schreef ProjSkippy het volgende:
Mogguh!

Kim, ik gok dat het je banden zijn. Ik heb ook meermalig kermend op de bank gelegen. Dan deed het ook gemeen zeer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meldt!

The best is yet to come :X :')

Fr dat klinkt niet als een beste nacht :*
Rfr nog hardlopen _O_
pi_131228637
Kim, irritant hè. Ik dacht zelf vanmorgen m'n wekker 'even snel' uit te zetten door me om te draaien. Foutje :') Ik heb er nu twee uur later nog pijn van.
pi_131228697
Helaas ben ik inmiddels zo ervaren dat ik weet hoe het ctg+bdmeet apparaat werkt. ze was vergeten in te stellen dat hij mijn bd meet elke 5min.

Ze kwam net na ruim 20 min wel terug omdat ze zich ineens bedacht dat ze dat vergeten was.

wup auwa
pi_131228797
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 08:35 schreef Kimpossible het volgende:
Thanks ladies! Het doet nog steeds zeer :'(. Zeursteekbuik op links. Hoe lang hield het bij jullie aan?

Vriendlief wil dat ik de vk bel, maar haar antwoord ken ik eigenlijk toch al. Zonde van ieders tijd, denk ik.
KP soms een paar dagen wel. Dan weer even niet. Ik heb het ook weer de afgelopen dagen. Omdraaien in bed is echt the hell.
  maandag 16 september 2013 @ 09:41:10 #24
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_131228887
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 07:50 schreef Mabawa. het volgende:
Quote bij wijzigingen graag :)

Kim, klinkt als groei baarmoeder en banden. Vervelend is het sowieso. Hopelijk heb je een beetje kunnen slapen en is het vandaag minder. Oh en 14 weken, jippie!!
Mag ik met 5 april in het lijstje?
Oude (on)bekende.
pi_131228919
Meldt

En weer op naar de gyn.
  maandag 16 september 2013 @ 09:48:13 #26
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_131228987
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:43 schreef ymme het volgende:
Meldt

En weer op naar de gyn.
Suc6 bij de gyn.

Fr dat is geen goed teken :X
  maandag 16 september 2013 @ 09:53:56 #27
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131229074
* GotC meldt
Lig nog gewoon in bed :'). Ik kon me vanaf 32? weken niet omdraaien omdat het zo'n pijn aan m'n bekken deed, maar sinds 2 dagen gaat het weer pijnloos! Zou Bob ingedaald kunnen zijn? Hmm..

KP en andere dames met bandenpijn :* Ik heb er zelf nooit last van gehad in het begin.

FR, succes aan de ctg!
pi_131229360
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 08:09 schreef ProjSkippy het volgende:

SPOILER
die spoiler, yep precies dat denk ik ook regelmatig :D

hoe is t kim? nog steeds last van je buik?
  maandag 16 september 2013 @ 10:09:59 #29
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_131229369
Bandenpijn die jullie beschrijven klinkt naar :*

pfff, ik heb met overgegeven in een volle bus :'( Kreeg wel complimenten van een medepassagier dat ik het heel netjes gedaan had :')
Oude (on)bekende.
  maandag 16 september 2013 @ 10:15:36 #30
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131229488
Ohh wat naar Mus :X :* Wel fijn dat je er een compliment voor kreeg..? :+
pi_131229638
O, getver, wat naar Mus... Heb je consequent last van ochtendmisselijkheid? Dat is echt mijn angst, spugen in het OV. Neem jij een zakje mee ofzo? Hopelijk knap je snel op!
pi_131229862
Mus! wat ontzettend vervelend -O-

ik ben trouwens de laatste tijd (en zeker de laatste dagen sinds mijn man op een beurs zit) echt veranderd in ene jaloers wantrouwig kreng :D
En dat terwijl ik dat normaal echt niet ben..en ik hem 1000% vertrouw. Hoe stom is dat :')
gelukkig kan hij er mee lachen en kan ik mezelf redelijk beheersen..maar man man man wat voel ik me onnozel :@
pi_131229929
O, ik kan ook zo worden van moeheid en hormonen, Bla. Ik herken mezelf niet, maar kan er echtechtecht niks aan doen om het te relativeren. Stom!
pi_131230062
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 10:31 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Mus! wat ontzettend vervelend -O-

ik ben trouwens de laatste tijd (en zeker de laatste dagen sinds mijn man op een beurs zit) echt veranderd in ene jaloers wantrouwig kreng :D
En dat terwijl ik dat normaal echt niet ben..en ik hem 1000% vertrouw. Hoe stom is dat :')
gelukkig kan hij er mee lachen en kan ik mezelf redelijk beheersen..maar man man man wat voel ik me onnozel :@

Wat is er anders aan een beurs dan? :D
pi_131230332
dat hij dan niet thuis is maar in een hotel zit en ik hem soms de hele dag niet spreek
pi_131230354
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 10:34 schreef marel88 het volgende:
O, ik kan ook zo worden van moeheid en hormonen, Bla. Ik herken mezelf niet, maar kan er echtechtecht niks aan doen om het te relativeren. Stom!
ja stom he..had het vorige zwangrschap ook een tijdje..en relativeren voelt vaak als een welles nietus spelletje met mijn hormonen }:| triest! :D
pi_131230684
Bla, ik denk dat elke vrouw hier in meer of mindere mate last van heeft. Ik ben (waarschijnlijk door moeheid) echt soms tot tranen aan toe boos geworden op manlief. Aangezien ik dat nooit heb, besloot ik steeds maar even weg te lopen om af te koelen.
Manlief heeft er niets van gemerkt en vond het wel grappig dat ik het laatst "opbiechtte" :+
pi_131230769
Weer even bijgelezen,

Momo :* Sterkte! Hoop dat je wel van je vakantie kunt genieten.

KP, wist niet dat dat al zo vroeg kon! Vervelend zeg...

RFR, gaat dat nog goed dat hardlopen? En mag dat gewoon? puur nieuwsgierigheid hoor, doe zelf nu bootcampen maar na 12 wkn mag dat niet meer, hardlopen zou een alternatief kunnen zijn :)

Mus, overgeven in de bus lijkt me erg naar. Bijzonder compliment kreeg je :D

Hier een druk weekend gehad en daardoor niet gereageerd ook omdat ik mobiel steeds uitgelogd wordt en ik dan mn wachtwoord niet meer weet :( We hebben m'n moeder en schoonouders ingelicht dat we zwanger zijn. We hebben een foto gemaakt ala:
SPOILER
de reacties waren superleuk O+ met huilen en al O+ Morgen naar m'n vader en dan zijn ouders/broers/zussen op de hoogte. De rest moet nog even wachten :P
  maandag 16 september 2013 @ 11:30:39 #39
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_131231508
Jullie zijn lief! Nog steeds wel wat zeurderig links onderin, maar veel beter als gisteren. Hoop dat t even wegblijft nu. :P Nog tijd zat voor bandenpijntjes en dat soort dingen.

Mus, das echt heel naar, gatsie :*

Hormonen O+ :*

Fazz wat tof!

Vanochtend naar de tandarts geweest en ongeschonden uit de strijd gekomen *O*. M'n verstandskies mag zelfs nog even blijven :+
pi_131231890
altijd fijn als je weer van de tandarts af bent he :D

En fijn dat de pijn wat minder is kim!
pi_131232040
Fazz: wat een leuk foto idee. :D Jammer dat iedereen het in onze omgeving al weet. ;)

Kim: fijn dat het wat beter gaat. *O*

Ik mag vandaag om 13.10 uur weer naar de gynaecoloog. Het is de tweede keer (de eerste keer is alweer 2 maanden geleden) en ik ben ontzettend benieuwd wat er gaat gebeuren.

Ik heb sinds 2,5 week ook last van bekkenpijn bij mijn schaambeen. De pijn komt en gaat, maar ik merk wel dat zitten het beste is. Ik probeer ook zoveel mogelijk te bewegen, want de boel nog verder verzwakken lijkt me ook niet gezond. Balans vinden is best lastig. :)
  maandag 16 september 2013 @ 12:54:24 #42
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_131234160
Succes Alixia!

Hier toch de vk maar even aan de telefoon gehad. Telefonisch spreekuur is toch wel makkelijk. Uiteraard bandenpijn. Tutje ben ik. Ik voel me dan ook altijd zo bezwaard en dan ben ik bang dat ze denken, heb je haar weer :') maar ja. Ze zijn altijd heel vriendelijk en behulpzaam, dus het zal wel tussen m'n oren zitten O-)
  maandag 16 september 2013 @ 13:03:14 #43
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131234473
Het zit tussen je oren :Y ;) Fijn dat je bevestiging hebt gekregen.
pi_131234588
Kim wat vervelend dat je zo'n last van je banden hebt. Ik voel ze ook nog steeds als ik een stukje moet lopen. En bij onverwacht omdraaien in bed :')

Mus een compliment voor netjes overgeven in het Ov. :D alsof je je niet ongemakkelijk genoeg voelt op zon moment :+

Fazz, wat een leuk idee om zo'n foto te maken. Die ga ik onthouden voor een eventuele volgende zwangerschap :Y

Hier nog steeds erg vermoeid...en vriendje heeft last van jetlag en ligt de halve nacht spelletjes te spelen op zijn mobiel...dat helpt ook niet echt :')

Verder heb ik mijn zwangerschap in de strijd gegooid bij de gemeente O-) resultaat is dat we waarschijnlijk vandaag nog goedkeuring krijgen voor de vergunningen _O_
Vriendje was er ook een beetje mee aan want ik had van de week zijn mail volgespamd met hormonster mails :')
pi_131235584
Even bijlezen vanaf dit topic, want nu op het werk en heb niet lang genoeg pauze om alles bij te lezen.

Las wel nog Mo's nieuws. Gecondoleerd en sterkte! :*

Kim, vervelend dat je nog zo'n last hebt. Heb je inmiddels de vk nog gebeld? Misschien hebben zij idd wel tips, zoals RFR suggereerde :) ----> ik lees dat het inmiddels al wat beter gaat, fijn! :)

RFR, flink bezig geweest gisteren! Merk je al dat rennen lastiger gaat o.i.d.? En breien ook nog! Vorige keer ben ik ook gaan breien. Althans, mijn hormonen wilden een dekentje breien. Na 4 centimeter 'dekentje' heb ik het opgegeven :')

FR, klinkt niet als een fijne nacht. :*

quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 09:37 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

KP soms een paar dagen wel. Dan weer even niet. Ik heb het ook weer de afgelopen dagen. Omdraaien in bed is echt the hell.
De vorige keer moest ik me op het einde laten draaien door Martijn :') Beached whale enzo :+ :D

quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 09:41 schreef Mevr_Mus het volgende:
Dat is ook een soort mijlpaal O+

Ymme, succes!

GotC, (nog bedankt voor de toelichting op je naam :D O+ ) bij mij heeft het indalen toen niks uitgemaakt. Eenmaal last van mijn bekken, bleef last, zeg maar. Hopelijk
blijft het weg bij jou.

Mus, wat naar! Dat complimentje kun je wel mooi in je zak steken :D

Fazz, wat een leuke foto! Althans, het idee is erg leuk :Y

Hormonen heb ik ook wat last van (gehad). Gelukkig weet ik zelf heel goed dat ik het mezelf lastiger maak door hormonen, en dat het eigenlijk allemaal niet zo erg is als mijn lijf beweert :+
pi_131235797
Hoorde net van een collega van M. dat zij net een echo hebben gehad (vandaag) en zij hebben een kloppend hartje gezien. Zouden ongeveer even ver als wij moeten zijn. En ik heb niks gezien op de echo. En nu zit me dat niet lekker.

Wat onnozel is, want:
• Ik weet helemaal niet precies hoe lang ik zwanger ben, ik weet alleen de datum waarop het gebeurd is, zeg maar.
• Ik heb afgelopen woensdag de echo gehad, dus zelfs al zijn we precies even ver, dan wil het dus helemaal niks zeggen, want die paar dagen kunnen makkelijk het verschil maken.
• Het is sowieso onnozel om dat mee te laten spelen, want hun zwangerschap heeft geen invloed op de mijne.

Maar toch he. Hormonen enzo :D :+
pi_131236934
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 13:44 schreef Cocotrimonium het volgende:
Hoorde net van een collega van M. dat zij net een echo hebben gehad (vandaag) en zij hebben een kloppend hartje gezien. Zouden ongeveer even ver als wij moeten zijn. En ik heb niks gezien op de echo. En nu zit me dat niet lekker.

Wat onnozel is, want:
• Ik weet helemaal niet precies hoe lang ik zwanger ben, ik weet alleen de datum waarop het gebeurd is, zeg maar.
• Ik heb afgelopen woensdag de echo gehad, dus zelfs al zijn we precies even ver, dan wil het dus helemaal niks zeggen, want die paar dagen kunnen makkelijk het verschil maken.
• Het is sowieso onnozel om dat mee te laten spelen, want hun zwangerschap heeft geen invloed op de mijne.

Maar toch he. Hormonen enzo :D :+
Wanneer mag je weer? Anders misschien voor deze week een afspraak maken?
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_131237060
Walvissen FTW! 8-)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_131237134
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 14:11 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Wanneer mag je weer? Anders misschien voor deze week een afspraak maken?
Volgende week woensdag :)

En nee, ik weiger toe te geven aan mijn onzekerheid, haha. Wacht gewoon tot volgende week.

Daar komt bij dat ik de eerste keer met 6 weken een kloppend hartje heb gezien, en dat ging alsnog mis. De eerste drie maanden zijn hoe dan ook het meest onzeker. Dus denk dat het veel beter is om niet (teveel) aan die onzekerheid toe te geven. Heeft zo weinig zin :)
pi_131238275
ah, ik kan het me helemaal voorstellen coco!
maar zoals je zelf ook al zegt..het egt helemaal niks.

en kim, ja dat zit tussen je oren ;) maar denk dat de meeste hier heztelfde zijn :D

En angelatje, dat zou fijn zijn!!
pi_131238686
mus :* spugen is sowieso al geen pretje en al helemaal niet in het openbaar
coco nog even geduld voor een nieuwe echo. Al snap ik je onzekerheid wel
angela als defnitief iets gehoord van de gemeente?

Gisteren was ik ook een hormonster ik trek het momenteel nogal slecht. En kan iemand maagzuur wegnemen. Ik vind het echt the horror of ik spuug van de misselijkheid of ik spuug van het maagzuur en vooral dat laatste vind ik nog goorder.
pi_131239075
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 14:56 schreef ferrari_rood het volgende:
mus :* spugen is sowieso al geen pretje en al helemaal niet in het openbaar
coco nog even geduld voor een nieuwe echo. Al snap ik je onzekerheid wel
angela als defnitief iets gehoord van de gemeente?

Gisteren was ik ook een hormonster ik trek het momenteel nogal slecht. En kan iemand maagzuur wegnemen. Ik vind het echt the horror of ik spuug van de misselijkheid of ik spuug van het maagzuur en vooral dat laatste vind ik nog goorder.
Net gebeld dat we de vergunningen straks kunnen ophalen _O_

Wat vervelend dat je nog steeds zo aan het spugen bent zeg :X maagzuur is idd niet fijn nee :N

Ik voel de kleine steeds meer bewegen en niet alleen schoppen/slaan O+ Best een leuk gevoel al moet ik zeggen dat het soms ook een beetje rottig voelt :D alsof mijn ingewanden opzij geschoven worden
pi_131239138
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 15:05 schreef angelatje het volgende:

[..]

Net gebeld dat we de vergunningen straks kunnen ophalen _O_

Wat vervelend dat je nog steeds zo aan het spugen bent zeg :X maagzuur is idd niet fijn nee :N

Ik voel de kleine steeds meer bewegen en niet alleen schoppen/slaan O+ Best een leuk gevoel al moet ik zeggen dat het soms ook een beetje rottig voelt :D alsof mijn ingewanden opzij geschoven worden
goed nieuws *O*
bewegen is O+ maar soms niet zo prettig idd.
  maandag 16 september 2013 @ 15:11:52 #54
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131239332
Hier beweegt er nauwelijks meer wat, heb baby denk ik afgeschrikt met mijn enthousiasme van laatst ;( :').
KuikenGuppy
pi_131239410
Vanaf wanneer (ongeveer) kun je het bewegen voelen? Lijkt me zo bijzonder O+
  maandag 16 september 2013 @ 15:17:19 #56
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131239531
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 15:14 schreef Fazzoletti het volgende:
Vanaf wanneer (ongeveer) kun je het bewegen voelen? Lijkt me zo bijzonder O+
Tussen 16 en 20 weken beginnen de meeste vrouwen wat te voelen. En een eerste kindje voel je later dan een volgend kindje.
KuikenGuppy
pi_131240442
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 15:17 schreef Burdie het volgende:

[..]

Tussen 16 en 20 weken beginnen de meeste vrouwen wat te voelen. En een eerste kindje voel je later dan een volgend kindje.
Nog even geduld hebben dus -O- ;)
  maandag 16 september 2013 @ 15:46:34 #58
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_131240662
quote:
14s.gif Op maandag 16 september 2013 10:21 schreef marel88 het volgende:
O, getver, wat naar Mus... Heb je consequent last van ochtendmisselijkheid? Dat is echt mijn angst, spugen in het OV. Neem jij een zakje mee ofzo? Hopelijk knap je snel op!
Dank voor al het medeleven :) Misselijkeid komt en gaat gedurende de dag, geen pijl op te trekken eigenlijk. En vergeleken met vorige zwangerschap valt het ontzettend mee. Toen kotste ik regelmatig in het openbaar, maar toen reisde ik, als ik al met het OV ging met de tram en dan kon ik altijd snel uitstappen om over te geven. Met bus op snelweg gaat dat niet :'( Voordeel van het hele overgeven toen is dat ik dus wel geleerd heb discreet over te geven *) (en altijd een plastic tasje mee te nemen)

En Coco, hoe irrationeel de vergelijking ook is, ik snap dat je last van hebt. Wanneer mag je weer?
Oude (on)bekende.
pi_131240744
Tja, alles went blijkbaar Mus ;). Fijn dat het niet zo regelmatig is als bij je vorige zwangerschap in ieder geval en ik hoop dat na de 13 weken het helemaal over gaat.
pi_131242959
Getsie Mus, lijkt me niets zo in de bus. Wordt je ook extra misselijk in de bus of heeft dat er niets mee te maken?

En Coco, iedereen zou er onzeker van worden. Is toch op dit moment het enige vergelijkingsmateriaal dat je hebt. En je hebt gelijk dat het niets zegt, maar verstand en gevoel gaan niet altijd samen op :*

Nou, hier vanmiddag combinatietest gehad. Vlag en wimpel geslaagd. Erg leuk ook dat ze mooi alles langs ging. hersens, ruggetje, darmen, handen, voeten etc. Baby was braaf en lag ook goed, dus alles was in no-time bekeken. Hele rits foto's mee *)
Dit stelt me waarschijnlijk wel gerust tot ik de baby ga voelen, want maakte me ditmaal toch meer zorgen dan de bij de eerste.

En nog een andere mijlpaal. Verteld op mijn werk *O*
pi_131242973
Mus fijn dat het minder heftig is als vorige zwangerschap. Maar toch nog erg genoeg om in het openbaar te moeten overgeven.

Angela, super dat je eindelijk de vergunning hebt!!
Heel herkenbaar van die bewegingen, soms vraag ik me af wat er binnenin allemaal uitgespookt wordt.

Kp klinkt rot zoveel bandenpijn.
Fijn dat je goedgekeurd bent bij de tandarts.

Coco succes met wachten, maar volgens mij komt dat best goed. Je kwam in wohts altijd heel nuchter over, als ik het me goed kan herinneren.

Fr sterkte met het maagzuur, kan het helaas niet wegnemen :*

Fazz wat een leuk idee om het zo te vertellen.

Theeleuter fijn dat alles er goed uitzag en je het nieuws met iedereen kan delen of hebt gedeeld.
pi_131247996
Brr Mus, da's niet fijn :N

quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 11:05 schreef Fazzoletti het volgende:
RFR, gaat dat nog goed dat hardlopen? En mag dat gewoon? puur nieuwsgierigheid hoor, doe zelf nu bootcampen maar na 12 wkn mag dat niet meer, hardlopen zou een alternatief kunnen zijn :)
Ik heb het aan de VK gevraagd, maar omdat ik al loop was 't geen probleem. Ik ben wel geminderd van 10 naar 5 km per keer. Ik houd het gewoon goed in de gaten, zodra het echt pijn gaat doen of ongemakkelijk wordt, moet ik maar gaan wandelen. Of fietsen. Of zwemmen. Ik weet niet of je van een andere sport over kan schakelen naar hardlopen, zou je even moeten navragen..
Leuk soort foto trouwens, lief! Hoe vond de familie het nieuws?

Coco, ik vind hardlopen minder vermoeiend dan gewoon wandelen. Merk dat ik met lang wandelen al begin te 'waggelen', maar nu was het gisteren ook wel extreem: 10 km i.p.v. de aangegeven 7 km (route stond aangegeven als 7 km maar de app die we hadden aangezet om te meten hoeveel km we al hadden gehad gaf uiteindelijk meer dan 10 km aan }:| ) .
Het breien ging best goed :D, ga samen met mama een dekentje proberen te maken voor in de wieg/in de wandelwagen.
Ik snap overigens je onzekerheid als je hoort over een andere zwangerschap die 'anders' verloopt, maar probeer je er inderdaad niks van aan te trekken.
Angela mét vergunning! *O*

[ Bericht 5% gewijzigd door RunForrestRun op 16-09-2013 19:13:14 ]
It will set you free
  maandag 16 september 2013 @ 19:10:37 #63
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131248213
Fazz, niet om reclame te maken maar misschien is Mom in Balance wel iets voor je. Is bootcamp voor zwangeren, heb ik ook tot 32 weken gedaan :)
pi_131249131
Bedankt nog voor alle reacties :) Het is ook niet dat ik me er heel druk om maak. Alleen ergens ver weg zit er zo'n stemmetje dat zegt "nou, bij jou was er anders niets te zien, hmpf! Wat wil dat zeggen, hmm?" Je moet je daar zo'n irritante betweter bij voorstellen die eigenlijk niet weet waar 'ie het over heeft :+ Voor het effect, zeg maar.

Angela, fijn dat de vergunning in orde is :)

quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 16:45 schreef Sethiwe het volgende:
Coco succes met wachten, maar volgens mij komt dat best goed. Je kwam in wohts altijd heel nuchter over, als ik het me goed kan herinneren.
Ben idd normaal gesproken redelijk nuchter, en ook zwanger gaat me dat best redelijk af (althans, dat was zo tijdens de vorige zwangerschap). Hopen dat dat nu ook lukt idd :)

RFR, dat waggelen ja :D Dat herinner ik me nog wel heel goed :+
Fijn dat het lopen zo lekker gaat dan :Y En hurray voor het breien ook *O*

Theeleuter, fijn dat de combinatietest zo goed ging! Toch weer even een geruststelling idd :Y

quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 15:46 schreef Mevr_Mus het volgende:
En Coco, hoe irrationeel de vergelijking ook is, ik snap dat je last van hebt. Wanneer mag je weer?
Volgende week woensdag :) En drukke werkweek/weken voor de boeg, en tof weekend, dus dat vliegt vast voorbij :)
pi_131250007
En gewoon omdat het kan, gooien we er nog even wat leuke plaatjes in :s)

SPOILER
pi_131250267
Weet niet zo goed waar aan te haken, maar ga een poging wagen :).

Angelatje, vervelend dat het zo'n tijd heeft moeten duren met de vergunning, maar dan nu gelukkig wel het geluk dat ze ineens niet meer durven spotten met een zwangere.

FR, maagzuur spugen, wat ontzettend naar. Als er niets meer valt te spugen dan dat maar. Ik hoop voor je dat je de tijd nog uit kan zingen zeg.

Coco, alle punten die je noemt zijn heel reëel. Afgelopen woensdag nog weinig te zien, wil niet echt wat zeggen zoals je zelf al aangeeft. Goed dat het niet de overhand heeft, maar ik begrijp dat stemmetje wat langs komt waaien heel goed. Ik ben zelf ook nog redelijk in ontkenning (voor zover mogelijk met onder andere flinke vermoeidheid; mag pas na het acht uur journaal naar bed van mezelf) over m'n eigen prille zwangerschap en ga er vanuit dat er donderdag op de echo nog niet veel te zien is omdat die heel erg vroeg is.

Theeleuter, fijn dat alles goed is! Eindelijk overal vertellen :).

RFR, lekker dat je nog zo kan hardlopen zeg, beetje jaloers op. Kom ik aan met m'n vijf weken en nu al drastisch aan het afbouwen. Liep drie weken terug nog 8km, een week geleden toch een stuk moeizamer 6 en van de week niet 's avonds gelopen wegens vermoeidheid en van het weekend lukte me niet meer omdat m'n bekken na een rondleiding ergens het liet afweten. Ben bang dat het snel over en uit is wat sporten betreft. Hoop tot wereldkundig maken (als ik het deze keer mag halen) naar m'n werk te blijven fietsen, maar vandaag toch ook al wel pijnlijk helaas. Dan is vier keer per week 25km per keer best een opgave voor nog zo'n zeven weken. (En als ik met OV ga ben ik bang dat het voor m'n collega's echt 1+1 is :@)
pi_131250676
kursor auw nu al een bekken dat niet meer wilt werken. Heb je nu al een echo gehad? Ja toch? lag je kindje toen erg laag?

Theeleuter goed nieuws daar moet voor gejompeld worden *O*

Ik heb vriend met ean net naar de winkel gestuurd voor soepstengels. Ik had vandaag nog niks binnen gehouden en nu klaart het weer een beetje op. vriend wil het do wel bespreken met de gyn als het aan hem ligt blijft ik een dagje aan het infuus. Ik weet zelf nog niet wat ik wil. Ja dat het voorbij mij is maar niet met een vroeggeboorte.
pi_131251270
Theeleuter een goede combinatietest! *O*

Coco, het wachten duurt ook gewoon lang. Ik snap dat je er niet teveel mee bezig wil zijn, maar ik vond dat echt enorm lastig.

Ik heb dus sinds een half uurtje weer een harde buik. Mijn baarmoeder is ook net een voetbal als ik eraan voel. Aan de ene kant denk ik dat het geen kwaad kan, maar aan de andere kant zit het me niet helemaal lekker eigenlijk.

En mijn angelsounds heeft het net begeven. Of nouja, ik hoop dat het de batterij is of de koptelefoon, maar ik wilde NU even luisteren. -O-

FR hopelijk kun je de soepstengels wel binnen houden.
pi_131251283
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 19:58 schreef ferrari_rood het volgende:
kursor auw nu al een bekken dat niet meer wilt werken. Heb je nu al een echo gehad? Ja toch? lag je kindje toen erg laag?
FR, bekken heeft het nog niet compleet begeven hoor, maar moet dus met m'n activiteiten al wel rekening houden met wat beperkingen. Maar vind het zo ontzettend vroeg (alweer), nu pas hooguit 5w4d hè, dus buiten dat ik niet ongesteld ben geworden en positief getest heb weet ik nog niets (erg zwart/wit ik weet het). Donderdag eerste echo (ik reken op dat de echo nog niets zegt).

Heel begrijpelijk dat je niet uit bent op een vroeggeboorten, maar je bent nu toch alweer maanden kapot aan het gaan. Als een infuus aangeboden wordt, misschien maar een keer doen. Aansterken zal wel niet echt, maar wie weet kan je dan weer eventjes vooruit (zegt een noob, dus sorry alvast als dit echt nergens op slaat).
pi_131252726
Alleen maar goed dat je een noob erin bent. Ik ben er bijna merk gewoon dat mijn lichaam een beetje op is. En dan zie ik natuurlijk beren op de weg voor straks baby+ean.

/einde klaag.
pi_131252899
Hmmmz mijn koptelefoon had het dus gewoon begeven. Van koptelefoon gewisseld en toch even kunnen luisteren. Ik was toch even stressed, want ondanks dat ik graag zou willen kan ik echt nog niet zonder dat ding. Ik leef echt weer naar de afspraak met de gyn van aanstaande maandag toe. Fingers crossed dat er ook weer een echo gemaakt wordt. Dan kan ik weer even vooruit. ;)
Ik heb voor 4 oktober een afspraak gemaakt voor de geslachtsbepaling(en), dan ben ik 16+3. Hopelijk kan ik daarna snel iets voelen bewegen, dat gaf vorige keer een hoop rust.
  maandag 16 september 2013 @ 20:47:47 #72
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_131253635
Ik zie kwakkelaars, goede uitslagen en nieuwe zwangeren!
Voor iedereen die m nodig heeft :*

Wij hebben het de afgelopen dagen aan alle bekenden vertelt..
Wat een waanzinnig leuke reacties! :) O+
Gister was mijn familie de gelukkige en we hadden samen met mijn ouders taart besteld
Die waren 30 jaar getrouwd ^) en hadden daarvoor de echo als plaatje gebruikt!
Er stond: wij zijn 30 jaar getrouwd en worden opa en oma! :)

Die reacties: 1 grote reactie van uitzinnige blijdschap! O+
Ik ben werkelijk plat geknuffeld door iedereen en wat voelde dat bijzonder! O+ O+

En mijn nichtje van 9 feliciteerde me ook nog: mijn buik kreeg een knuffel en ze gaf er zelfs een kusje op!
Toen smolt ik! :'( O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 16 september 2013 @ 20:50:04 #73
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_131253779
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 20:31 schreef ferrari_rood het volgende:
Alleen maar goed dat je een noob erin bent. Ik ben er bijna merk gewoon dat mijn lichaam een beetje op is. En dan zie ik natuurlijk beren op de weg voor straks baby+ean.

/einde klaag.
Constant kotsen is al erg zwaar en dan er ook nog zwanger er bij zijn én nog een kindje erbij is gewoon heel erg zwaar :*
  maandag 16 september 2013 @ 20:53:58 #74
35189 Troel
scherp en bot
pi_131254042
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 20:31 schreef ferrari_rood het volgende:

/einde klaag.
Als je lichaam het niet meer trekt, moet je simpelweg gewoon aan de bel trekken. Heb je eigenlijk al sondevoeding geprobeerd?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131255556
Rijst O+ wat een leuke reacties.
@troel geen sonde. Ben ook niet uitgedroogd ofzo. Maar merk gewoon dat ik heel weinig energie enzo heb.
pi_131256678
Ik doe nog even een jompel voor mijn mijlpaal kwispel dag: 20w! En ik zag net mijn buik voor het eerst bewegen. Freakazoid! *O* O+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_131256763
Rijst O+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  maandag 16 september 2013 @ 21:53:56 #78
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_131258295
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 21:16 schreef ferrari_rood het volgende:
@troel geen sonde. Ben ook niet uitgedroogd ofzo. Maar merk gewoon dat ik heel weinig energie enzo heb.
Sondevoeding is voor de voedingsstoffen die heb je ook wel een beetje nodig :*

Momo 20 weken *O*
pi_131258360
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 19:06 schreef RunForrestRun het volgende:

Ik heb het aan de VK gevraagd, maar omdat ik al loop was 't geen probleem. Ik ben wel geminderd van 10 naar 5 km per keer. Ik houd het gewoon goed in de gaten, zodra het echt pijn gaat doen of ongemakkelijk wordt, moet ik maar gaan wandelen. Of fietsen. Of zwemmen. Ik weet niet of je van een andere sport over kan schakelen naar hardlopen, zou je even moeten navragen..
Leuk soort foto trouwens, lief! Hoe vond de familie het nieuws?
Met bootcamp nu lopen we ook al vrij veel, maar juist de combinatie van lopen en oefeningen vind ik nu heel leuk.

quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 19:10 schreef GotC het volgende:
Fazz, niet om reclame te maken maar misschien is Mom in Balance wel iets voor je. Is bootcamp voor zwangeren, heb ik ook tot 32 weken gedaan :)
Dank voor de tip!! Ik heb even gekeken en ze zitten ook bij mij in de buurt :s)

Verder,
Thee, fijn een goede uitslag van de test!
Rijst, wat leuk zo met de taart!! En de reacties O+
Kursor, hopelijk hou je het fietsen nog even vol :)
Momo, je buik bewogen O+
pi_131258655
Momo wat tof! O+ En alweer op de helft!
pi_131263799
FR :* voor jou! Heb enorm veel respect voor hoe je het allemaal doet.

En ook respect voor alle sportende zwangere dames ^O^ Het enige wat ik doe is zwanger en fit en dat is te vergelijken met bejaarden sport :D Wel heel gezellig trouwens

Thee een goede uitslag. Heel fijn *O*

Momo alweer op de helft :o en je buik bewoog O+ zo gaaf is dat he!
Soms heb ik het gevoel dat t bij andere mensen harder gaat als bij mij :P Dadelijk halen jullie me nog in!!

Welkom alle nieuwe zwangere dames :W

Fazz wat een super leuk idee om het zo te vertellen!! Het blijft toch wel een heel speciaal moment he als je het grote nieuws eindelijk gaat vertellen O+
En rijst ook al op een super leuke manier het grote nieuws gebracht!

Angela eindelijk een vergunning *O* *O* Wanneer gaat er weer geklust worden?

Mijn hormonen wilde dat de baby kamer klaar zou zijn, dus vandaag maar eens crea bea geprobeerd te zijn en ik ben helemaal blij met het resultaat O+ Ook de box is vandaag bezorgd en dus heeft ML die ook maar alvast opgezet :@
pi_131268620
Mogge! Ik kan het hier niet bijhouden zeg..
Maar sluit me voor nu aan bij ikke84, goede samenvatting ^O^

Ik mag zo weer op controle bij de gyn.

Fijne dag allemaal!
  dinsdag 17 september 2013 @ 07:05:48 #83
35189 Troel
scherp en bot
pi_131268733
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 21:16 schreef ferrari_rood het volgende:
De sonde is natuurlijk niet alleen om uitdroging te voorkomen. Als je niets binnenhoudt, is het niet onlogisch dat je weinig energie hebt. Sondevoeding zou je in ieder geval weer wat energie kunnen geven.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131269120
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 09:41 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Done!

Gister onverwacht een drukkere dag gehad. Echo was wel helemaal goed. Jongetje nog steeds goed gemiddeld. Hoofdje en buikje iets boven curve maar niet dramatisch. Hele geruststelling dus!
Zo weer werken. Jippie }:|
pi_131269135
Mus blugh kotsen in het openbaar, de bus is nog erger dan mijn Gamma-avontuur :') :*

Rijst, heerlijk he om zulke positieve reacties te krijgen. En je nichtje, smelt, zo lief O+

Angela een vergunning, jaaaa eindelijk *O* *O*
pi_131269246
Jompels voor kwispeldagen en het goede lieve en leuke nieuws!

Ik was de eerste 12-13 weken niet gaar en moe maar nu!! Pff geen fut om op iedereen te reageren :'), sorry!

:*, voor wie hem even nodig heeft!
♥ J & S
pi_131269545
Gisteren had de kat in de kamer overgegeven en diarree gehad en ik heb dit zelf schoongemaakt zonder handschoenen aan (er was verder niemand thuis). Stom, niet bij nagedacht.
Hierna natuurlijk wel heel goed m'n handen gewassen. Was verder ook niet op m'n handen gekomen ofzo. Maar is dit nu een probleem ofzo?
Ja, als je die troep op je tapijt hebt liggen begin je gewoon meteen op te ruimen, in ieder geval ik wel. Bedacht daarna van; shit, dat mag ik eigenlijk niet.
pi_131269635
nummer zoveel, ik denk niet dat het een heel groot probleem is, je hebt je handen daarna gewassen en niet in je mond gestoken ofzo ;)

Rijst, wat leuk! en je nichtje, schattig hoor :)

Momo 20 weken en een bewegende buik!
pi_131269672
Als je je handen daarna goed hebt gewassen zal het vast niet een probleem zijn? :?

Ik kom hier nu zo ineens binnenvallen. Heb heel veel bevallingen en aankondigingen van nieuwe zwangeren gemist zie ik. :o Beetje gek om nu nog te feliciteren, maar in elk geval wel een *O*

Op de een of andere manier is het tweede trimester omgevlogen en heb ik nog steeds het idee dat ik net zwanger ben en hier nog niet zo thuis hoor. 8)7

Vanaf nu hier dus echt meelezen. :@
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 17 september 2013 @ 09:02:37 #90
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_131269826
Meldt!

Jips suc6 bij de gyn :*

Mawaba fijn dat je jongetje het nog goed doet :*
  dinsdag 17 september 2013 @ 09:56:46 #91
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131270729
* GotC meldt :O

Mabawa, opluchting :* Zie je, je ventje heeft het onwijs naar z'n zin bij jou!

Succes zo Jip!

Gisteren m'n grenzen íets overschreden door 2,5 uur in de stad te lopen }:|. Lekker stom van me.
Maar, koffertje+maxi cosi+luiertas met spullies voor Bob staat klaar. *check!*
pi_131271244
Mabawa wat fijn dat je mannetje goed gekeurd is. En ik kan je gevoel delen... Werken jeeeah -O-

Ow ja het bus avontuur van mw_mus dat was ik gister vergeten. Lijkt me zoooo erg als dat gebeurt. Ik heb ff niet mee gekregen of je nou een zakje ofzo bij je had.
Voordeel van in de bouwmarkt lopen is dat je dan ff snel een verfbakje kan pakken he mabawa ;)

GotC heb je er nu last van dat je gister zo lang heb geshopt? Wel super leuk om baby spulletjes te shoppen en dat het nu dan ook klaar staat.

Ik heb vanmorgen een half uur rond gelopen met het gevoel dat ik wat vergeten was. Ff alles nog een keer nagelopen... douchen check, make-up check, tandenpoetsen, haren doen allemaal check. En toen kwam ik erachter dat ik nog geen broek aan had :') Gelukkig heb ik nog vakantie :+
pi_131271471
Haha, net zo droom. Geen broek aan.

Hoi trouwens! Het lukt me niet om trouw mee te posten maar af en toe kom ik om het hoekje kijken.
Nog 12 weken en dan heb ik verlof. :-)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_131271714
Bluh, ik belde net even het zh met het harde buiken verhaal in de hoop dat ze zouden zeggen dat het normaal is, moet ik om 11:45 gelijk langskomen. En nu ben ik ineens retezenuwachtig. :(
pi_131271862
He bah Nikki. Heb je er vannacht ook last van gehad? Wel fijn dat ze het serieus nemen en dat je even langs moet komen ondanks dat het natuurlijk ook spannend is :*

Flowbox ook aan het aftellen naar je verlof :) Klinkt lekker he nog maar 12 weken. Jij stopt dan 4 weken voor de tijd? (sorry maar samen met mijn geheugen heeft ook mijn rekenvaardigheid me verlaten)
pi_131271961
Succes Nikki, hopelijk gewoon even voor de zekerheid!

En bubs en gotc gemeld! Hier staat ook tas en maxi klaar!

Hier terug uit het ziekenhuis, kindje wordt nu 3800gram geschat met 36.3 en bij geboorte een negenponder.... Vorige week metingen nog 5pond, maar dat leek me wel te weinig. Alle metingen in het rood, wel vervelend, maar kan geen kwaad en komt puur door de diabetes :'( vind het wel vervelend, van binnen is het niet altijd zo goed als je zo willen voor je kindje...

Moet eventueel vrijdag weer terug en sowieso maandag.

Ikke je broek vergeten :D

En *O* voor de vergunning van Angelatje!!
  dinsdag 17 september 2013 @ 11:08:00 #97
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131272445
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 10:27 schreef flowerbox het volgende:
Haha, net zo droom. Geen broek aan.

Hoi trouwens! Het lukt me niet om trouw mee te posten maar af en toe kom ik om het hoekje kijken.
Nog 12 weken en dan heb ik verlof. :-)
Whut? Dan al? Wat klinkt dat belachelijk snel, en jij bent maar een maand langer zwanger dan ik... :X.

Nikki :*.

Hier gaat het ff meh.
SPOILER
KuikenGuppy
  dinsdag 17 september 2013 @ 11:11:38 #98
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_131272547
Jips vervelend is dat he? Je wil het beste voor je kindje en dan lijkt het er op dat jij dat niet bent -O-
  dinsdag 17 september 2013 @ 11:31:26 #99
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131273081
Jips :* De metingen zijn dit keer iig een stuk realistischer. Maar damn, wat had je het graag anders gezien :*

Nikki, ze houden jullie gewoon extra in de gaten. Hoop dat je zometeen opgelucht weer buiten staat!

Ikke, is idd lekker om alles klaar te hebben :) Maar m'n schaambot is wel vernietigd :+ En dat voor wat pyjama's.
En jij, je broek vergeten :D

Burdie :* Vrees dat het misschien bij het moeder worden hoort. Je blijft je zorgen maken over je kind, vanaf het moment dat je weet dat hij/zij bestaat :*
pi_131273329
Mornings dames (en enkele heren)!

Burdie, het is heel herkenbaar van m'n vorige zwangerschap. Wat mij toen heel erg hielp was dat iemand tegen me zei: Ook al gaat het nu mis, dan hebben jij en je kindje er het meeste aan als je er tot die tijd van genoten hebt. Je doet jezelf en vooral je kindje het meeste recht als je blij bent dat jullie samen al zo'n eind gekomen zijn. Wat de toekomst brengt weet je toch niet.
Ik weet dat je je gedachten en gevoelens niet gelijk kunt veranderen, maar deze kijk op een beginnende zwangerschap hielp mij de vorige keer wel een beetje. Hopelijk jou ook? :*

Jips, wat jammer dat de metingen toch weer zo uitslaan. Hoe is het verder met je? Geen bloedverlies meer gehad?

En spannend Nikki, succes zo!
pi_131273382
:7 das minder GotC vandaag dan maar lekker rustig aan doen

Jipster -O- die meting van vorig week is wel even een heel verschil met wat ze nu zeggen. Hoe is het nu verder dan met je suiker? Is die wel onder controle?
pi_131273689
Jips nog even meid, balen dat alle metingen in het rood zaten.
Burdie ik begrijp je gevoel en loslaten is erg moeilijk.
Nikki succes in het z-huis
Ikke een broek lijkt mij wel handig om aan te doen.

*O* voor de wisseldagen inclusief die van mezelf 36wk alweer. 40 here I go.

Terug van de ta. Kies laten maken zonder verdoving.
pi_131273691
Ja, het is een heel vervelend gevoel dat je eigen lijf niet zo goed is zoals je eigenlijk zou willen :(
Nog even volhouden.. Mijn suikers blijven schommelen, maar liever de insuline niet meer ophogen.

GotC, oops schaambot, vervelend he. Ik heb er ook zon last van. Maar na 2 dagen op de bank liggen ga ik toch even mn nesteldrang laten spreken.. hoewel wel rustig aan, want wil geen bloedverlies triggeren!
pi_131273886
Marel, ik vind dat een hele mooie gedachtegang! Zekerheid heb je nooit, maar elke dag is er 1 meer O+

En een *O* voor de medekwispeldagdames.
pi_131274282
Geen echo van mijzelf maar wel van een vriendinnetje.. Inwendige echo, vruchtje rechts bovenin... Jongen of meisje? :+
  dinsdag 17 september 2013 @ 12:20:59 #106
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131274431
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 12:16 schreef Cyntiaa het volgende:
Geen echo van mijzelf maar wel van een vriendinnetje.. Inwendige echo, vruchtje rechts bovenin... Jongen of meisje? :+
Locatie was geloof ik niet van belang, maar welke kant 'ie op ligt met zijn koppie.
KuikenGuppy
pi_131274526
Ze is nog maar 7w3d, had KD er niet een theorie over toen?
pi_131274851
Ja idd locatie ten opzicht van vrachtzak oid.
Kd kom er maar in ik weet het niet meer.
  dinsdag 17 september 2013 @ 12:42:10 #109
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131275024
Innesteltheorie: Bij een vroege echo, zeg voor het kindje gaat bewegen, week of zeven, zou de plaats van de embryo in de baarmoeder een ca 97,5% nauwkeurige voorspelling van het geslacht zijn. Bij inwendige echo links in baarmoeder dan een meisje, rechts jongen. Bij uitwendig is het andersom.

Zoiets dacht ik..
pi_131275299
^O^ Dat zocht ik inderdaad!
pi_131277383
Ik kom even jompelen voor m'n mede kwispeldames *O* (en de rest natuurlijk) Vandaag zou ik 39 weken zijn maar ik mag al een week genieten O+

Jip, die metingen, ik geloof er niet meer in, vanaf 30 weken altijd alles in het rood en er zat een heel bescheiden (voor mijn doen) jongetje in m'n buik, in gigantisch veel vruchtwater. Nog heel even doorbijten lieve Jip, ik weet helaas hoe klote het is maar! bij mij is elk spoor van diabetes weg sinds de ochtend na Sean's geboorte.

Mijn jongetje is vandaag gewoon al een week! De start was wat rot ('s avonds ontwikkelde hij een hematoom op z'n hoofdje, alsof hij aan de vacuümpomp had gehangen dus werd er een kinderarts opgeroepen en m'n kleine man werd ter observatie op de couveuseafdeling opgenomen, gelukkig mocht ik op een opklapbed bij hem blijven. ( wilde niet alleen in m'n luxe kraamsuite blijven )
Donderdagmiddag werd hij ontslagen en sindsdien lekker van m'n kraamtijd genoten. Het is een heerlijk, ongeduldig mannetje met veel mamahonger O+
Bv loopt goed en vannacht heeft hij me 2 x 2.5 uur laten slapen *O*
Oh en krampjes zijn een bitch :(

LLM's zet 'm op, nog heel even!
Andere bollies geniet van je buik, ik mis het gewoel best wel.

Tot in het volgende topic!

Plaatje bij het praatje
SPOILER
pi_131277608
Spewey: wat is je mannetje een plaatje O+ Wat fijn dat het nu beter met hem gaat. :)
  dinsdag 17 september 2013 @ 14:01:43 #113
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_131277623
Moest ie daarvoor in de couveuse ja? :o getver.
Mijn jongste had t ook. Duurde maanden voordat die wegtrok. Maar mij werd verteld dat het door de stortbevalling kwam? En dat t verder niet ernstig was.

Wat een snoetje jullie jongste. Lijkt ie op broer en zus?
pi_131277639
Wat is het een plaatje, Spew! Geniet ervan dat alles nu zo goed loopt, tot over 31 weken (als alles goed blijft gaan) in het babytopic (maar dat duurt nog heul lang :'( ...)
pi_131278017
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 14:01 schreef debuurvrouw het volgende:
Moest ie daarvoor in de couveuse ja? :o getver.
Mijn jongste had t ook. Duurde maanden voordat die wegtrok. Maar mij werd verteld dat het door de stortbevalling kwam? En dat t verder niet ernstig was.

Wat een snoetje jullie jongste. Lijkt ie op broer en zus?
Zo lang ja? Stelt me stiekem wel gerust, vroeg me al af of het niet al een beetje weg had moeten trekken. :@

Hij heeft een paar uur in een couveuse gelegen maar mocht al snel in een normaal glazen bakje aan de monitor.

Ik heb de hele dag 3 a 4 cm gehad ( begon ik het feestje ook mee) en toen binnen een half uur volledige ontsluiting, 1 keer persen, knipje, nog een keer persen en klein wezentje op m'n borst O+

Het is echt een copy paste van z'n grote broer, op het mij onderplassen na, dat deed kleuter nooit :')
Echt zelfde snoetje, zelfde mimiek, zelfde geluidjes O+

Het vliegt voorbij Marel, jij hebt binnen no time ook zo'n lekker vers mupke op je liggen!
pi_131278219
Spew wat een mooi mini mannetje. O+

Burdie, hier hetzelfde hoor. Het rationeel denken is er gewoon even niet bij. Maar het komt goed hoor. Als je je uk straks gewoon dagelijks voelt is dat geruststelling genoeg. :*

Bij mij in het zh was alles goed. Babies gezien en baarmoedermond gemeten. Alles was oké gelukkig. Ik had hele zweetoksels van de zenuwen. :@ Feit blijft wel dat die harde buiken niet goed zijn. Rustig aan doen is het devies, nu kijken of ik dat ook kan.
pi_131278593
spewey daar is hij dan O+ mooi ventje heb je. Wel schrikken dat hij even in de couveuse moest. Ben je nu achteraf blij dat ze hem met 38wk hebben gehaald?

Ik vertrouw de metingen ook niet zo maar toch verwacht ik geen 8ponder als ik eerlijk ben. Ik zou heel erg verbaasd zijn als het wel zo is.
pi_131278889
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 14:19 schreef _NIKKI_ het volgende:
Spew wat een mooi mini mannetje. O+

Burdie, hier hetzelfde hoor. Het rationeel denken is er gewoon even niet bij. Maar het komt goed hoor. Als je je uk straks gewoon dagelijks voelt is dat geruststelling genoeg. :*

Bij mij in het zh was alles goed. Babies gezien en baarmoedermond gemeten. Alles was oké gelukkig. Ik had hele zweetoksels van de zenuwen. :@ Feit blijft wel dat die harde buiken niet goed zijn. Rustig aan doen is het devies, nu kijken of ik dat ook kan.
Ik weet niet of je werkt maar misschien kun je je dan beter even ziek melden of aangepast werk doen?
pi_131278896
Ahh Spewey wat een heerlijk koppie! O+ Ik ben zo blij dat het goed gaat met jullie, en ik hoop dat dat voor ons ook geldt binnenkort!

Geniet van je mooie gezin :*

Oh en ja die metingen, het is lastig ze los te laten, maar meer dan afwachten kun je niet doen, maar het blijft spoken }:|
pi_131278938
Ja ben ik FR, nu kon ik het zelf en toen ik de kalkafzettingen op de placenta zag was ik helemaal blij dat ze me hebben ingeleid.
pi_131279065
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 14:43 schreef Spewey het volgende:
Ja ben ik FR, nu kon ik het zelf en toen ik de kalkafzettingen op de placenta zag was ik helemaal blij dat ze me hebben ingeleid.
Kwam dat door de diabetes?
pi_131279094
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 14:47 schreef Jipster het volgende:

[..]

Kwam dat door de diabetes?
Nee geloof het niet, gewoon op aan het raken

[ Bericht 1% gewijzigd door Spewey op 17-09-2013 15:06:11 ]
pi_131279149
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 14:42 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik weet niet of je werkt maar misschien kun je je dan beter even ziek melden of aangepast werk doen?
Ja ik werk 4 dagen per week. Maar dat is op kantoor dus verder niet belastend. Of ik nu thuis op de bank zit of op kantoor zit maakt ook niet uit. Thuis op de bank word ik alleen maar ongelukkig. Ik vind mijn werk heerlijk om te doen en heb er ook echt geen stress van. Dus als het even kan wil ik graag blijven werken. Ik ga me eerst 's avonds wel proberen rustig te houden en dan kijk ik even hoe het gaat. #eigenwijs
pi_131279326
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 14:43 schreef Spewey het volgende:
goede keuze geweest dus. was dat bij de andere ook het geval?
pi_131279411
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 14:56 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

goede keuze geweest dus. was dat bij de andere ook het geval?
Nee dus dit had ik ook niet verwacht.

Hoe is het met jou, 36 weken, wow!
pi_131279488
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 14:59 schreef Spewey het volgende:

[..]

Nee dus dit had ik ook niet verwacht.

Hoe is het met jou, 36 weken, wow!
Dan is het zeker schrikken geweest.

:r :r :r momenteel. Had niet verwacht dat het weer zo heftig zou worden. Donderdag gynaecoloog en dan hoor ik wat meer hoop ik.
pi_131281133
*zwaait*

Mag ik in de OP?
26 april 2014 Poppejans

Vandaag een goede eerste echo gehad!!! Mega blij zijn we :-D 8wk+3 dgn ben ik nu.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_131281182
poppejans welkom en gefeliciteerd
pi_131281188
He Poppejans wat leuk! Gefeliciteerd! *O*
  dinsdag 17 september 2013 @ 15:51:14 #130
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_131281202
Poppejans gefeliciteerd en welkom *O*
pi_131281232
Welkom poppejans :)
pi_131281236
Jaaaa daar ben je en wat fijn van de echo! Nog zo'n mooierd onderweg *O*

Ben nu al benieuwd naar de naam!
pi_131281255
Gefeliciteerd Poppejans *O* *O*
pi_131281265
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 15:49 schreef Poppejans het volgende:
*zwaait*

Mag ik in de OP?
26 april 2014 Poppejans

Vandaag een goede eerste echo gehad!!! Mega blij zijn we :-D 8wk+3 dgn ben ik nu.
*O* *O* Wat goed, gefeliciteerd!! Moest laatst nog aan je denken, jullie hebben er best een tijd op moeten wachten, volgens mij postte je al in wohts toen ik daar postte.
  dinsdag 17 september 2013 @ 15:52:55 #135
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_131281266
Spewey wat een mooi mannetje O+
  dinsdag 17 september 2013 @ 15:53:50 #136
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_131281296
Poppejans :o :D Wat leuk! gefeliciteerd!
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 17 september 2013 @ 15:55:37 #137
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_131281361
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 15:52 schreef Spewey het volgende:
Jaaaa daar ben je en wat fijn van de echo! Nog zo'n mooierd onderweg *O*

Ben nu al benieuwd naar de naam!
En naar het geboortekaartje!
Feli!!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 17 september 2013 @ 15:55:37 #138
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131281365
quote:
*zwaait*

Mag ik in de OP?
26 april 2014 Poppejans

Gefeliciteerd en welkom!! *O*!
  dinsdag 17 september 2013 @ 15:56:27 #139
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131281385
Spewey, wat een heerlijke vent heb je daar O+ Absoluut geen babysaurus!
pi_131281458
Wat een pracht van een jongetje Spews! Hij ziet er heel lekker zacht en 'eetbaar" uit :-)

Jaaaaaaaaaaaaah Poppejans! Zo blij voor jullie!
pi_131281546
Welkom en gefeliciteerd Poppejans!

Spewey, wat een mooi, lief kereltje! O+
Tralalalaaa
pi_131281596
Ja Poppejans, welkom!! Gefeliciteerd *O*

Je zoontje in hét pakje Spewey O+ O+ O+
pi_131282113
Welkom Poppejans! Fijn dat je al een goede echo hebt gehad. (En je hebt ook flink geduld moeten hebben...hoop zo dat er nog wat andere heel-erg-lang-wachtenden je volgen.)

Nikki, fijn dat alles in orde bleek te zijn. Succes met het vinden van de rem zodat je gas terug kunt nemen. Moeilijk voor je als ik je van je eerste zwangerschap nog goed weet te herinneren.

Spewey, wat een mooi jochie heb je daar zeg :)
pi_131282554
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 15:56 schreef GotC het volgende:
Spewey, wat een heerlijke vent heb je daar O+ Absoluut geen babysaurus!
Nu ga ik voor die titel, maar dan een meisje, dusss babysaurina? :P
pi_131282712
Wat leuk Poppejans!!!!! Gefeliciteerd!!
pi_131282936
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 16:31 schreef Jipster het volgende:

[..]

Nu ga ik voor die titel, maar dan een meisje, dusss babysaurina? :P
Ik hoop het voor je. Al had J ook behoorlijk gewicht voor zijn termijn toch?
pi_131282941
Poppejansssssss!! Waaaaahh, supergaaf *O* Ontzettend gefeliciteerd joh!!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_131283037
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 16:41 schreef Poppedein het volgende:
Poppejansssssss!! Waaaaahh, supergaaf *O* Ontzettend gefeliciteerd joh!!
Nu je er toch bent.
Kun jij het verschil uitleggen tussen een "gewoon" klein kindje en een kindje met een groeiachterstand?
Waar leggen ze die grens? en waarom halen ze kindjes met een groeiachterstand wel en een "gewoon" klein kindje niet?
Heeft een kindje met een groeiachterstand ook achterstand op de groei van organen enzo?
pi_131284233
Spewey, wat een lekker kindje heb je gemaakt O+

Poppejans, welkom *O*

Hier vandaag ontzettend veel pijn in mijn billen en stukje net eronder....bekkentherapeut adviseerde om minder te gaan werken, dus ik hoop dat de vk het daar morgen mee eens is. Werk nu nog 37 uur per week en doe staand werk... :+ had gehoopt het nog 6 weken vol te houden maar dat gaat hem niet worden :N bekkentherapeut heeft wel de boel ingetaped en dat geeft al een stuk verlichting :P
pi_131284387
Wat geweldig Poppejans! Op naar nog 7 maanden voorspoedige zwangerschap!
pi_131284832
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 11:08 schreef Burdie het volgende:

[..]

Whut? Dan al? Wat klinkt dat belachelijk snel, en jij bent maar een maand langer zwanger dan ik... :X.

Nikki :*.

Hier gaat het ff meh.
SPOILER
Burdie :*

Jaja, ik ben morgen alweer 24 weken. Ik ga met 36 weken inderdaad met verlof.
Dus nog even 12 weekjes buffelen. 8-)

Ik voel me goed en energiek. Op vrije dagen pak ik lekker mijn rust zodat ik er op werkdagen tegenaan kan.
Schoonmaakhormonen zijn volop aanwezig dus daar maak ik maar even gebruik van. :7
pi_131284880
Hoera Poppejans *O* Wat een opluchting hè, die echo. Heb je het je zoon al verteld?
  dinsdag 17 september 2013 @ 17:30:34 #153
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131284956
Spewey toch het pakje O+

Poppejans gefeliciteerd!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 17 september 2013 @ 17:31:56 #154
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_131284992
Hej Poppejans! Wat leuk, gefeliciteerd!
pi_131285052
Poppejans, gefeliciteerd! *O*

Jip, als jij de 4542 gram verslaat mag ze de titel hebben hoor ;). Maar ik hoop 't niet voor je, want in combi met suiker is dat niet wat je wil!
Home is where the O+ is...
pi_131285077
quote:
*zwaait*

Mag ik in de OP?
26 april 2014 Poppejans

Gefeliciteerd Poppejans!
pi_131285625
Poppejans; gefeliciteerd!
pi_131286427
quote:
*zwaait*

Mag ik in de OP?
26 april 2014 Poppejans

super zeg, gefeliciteerd ^O^
ik vroeg me al vaker af hoe het met je zou gaan
pi_131286529
quote:
*zwaait*

Mag ik in de OP?
26 april 2014 Poppejans

Welkom hier! Gefeliciteerd.
pi_131286717
Wat lief al jullie reacties!! (zit op mobiel dus geen smileys)

Ik heb het Wolf na de echo verteld. Hij kijkt nu steeds onder mn shirt! Haha.
"Ik heb nog geen broertje of zusje. Die zit in de buik. Komt er straks even uit"
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_131287655
Poppejans gefeliciteerd! *O*
pi_131288086
Welkom Poppejans!
pi_131288205
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 18:28 schreef Poppejans het volgende:
Wat lief al jullie reacties!! (zit op mobiel dus geen smileys)

Ik heb het Wolf na de echo verteld. Hij kijkt nu steeds onder mn shirt! Haha.
"Ik heb nog geen broertje of zusje. Die zit in de buik. Komt er straks even uit"
Gefeliciteerd! Wil je de robotpyjama's weer terug als het een jongetje wordt? :)
pi_131288345
quote:
*zwaait*

Mag ik in de OP?
26 april 2014 Poppejans

*O* wat supergaaf!! *O*
Gefeliciteerd!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 17 september 2013 @ 19:22:42 #165
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_131288376
Ik heb totaal niet bijgelezen vandaag, want ik was mn telefoon vergeten tijdens deze veel te lang durende (11,5 u }:| ) werkdag. Als ik vanavond nog puf heb doe ik even een inhaalslag, maar voor nu wil ik even jompelen *O* voor poppejans. Welkom!

En verder even een :* voor Jip en Fr., meende daar minder leuk nieuws van te zien.

Zelf ben ik nu weer helemaal content, want de postbode kwam zojuist m'n angelsounds (met dank aan kiwi :s) ) brengen. O+ die gaan we vanavond direct even testen!

En nu gaan de beentjes omhoog en ga ik eerst maar even eten. :+
pi_131288568
Lange werkdag inderdaad Kim, bah! Hoe is het met de buikpijn?
pi_131288893
KP tof de angelsounds! Niet schrikken als je even een paar minuutjes moet zoeken naar het hartje hè. :*
En neem je rust na je lange dag. (zegt degene die zelf issues heeft met rust nemen) ;)
  dinsdag 17 september 2013 @ 19:54:34 #168
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131289730
Poppejans, wat goed :D gefeliciteerd! *O*
KuikenGuppy
pi_131290639
Poppejans welkom *O*

FR, wat vervelend dat het nu weer zo in alle hevigheid terugkomt. Zou mooi zijn als de gyn een oplossing voor je heeft.

Spewey, wat een lieve foto's O+

Nikki, gewoon lekker op tijd onder de wol, niet te veel 's avonds en in het weekend plannen. Dat komt wel weer (over 18 jaar >:) ). Het is wat het is, soms geeft helaas je lichaam je grens aan.

Verder niets onthouden...drukke werkdag achter de rug, dat i.c.m. spokende dreumes vannacht (kiezen zijn stom!) betekent dat ik over een uurtje plat ga. :O :z
  dinsdag 17 september 2013 @ 20:16:34 #170
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_131290641
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 19:27 schreef Mabawa. het volgende:
Lange werkdag inderdaad Kim, bah! Hoe is het met de buikpijn?
Nu wel ok, maar eigenlijk pas sinds t einde van de middag.. Vanochtend paracetamol moeten nemen :N

SPOILER
Nik, ja, we houden er rekening mee dat we het misschien helemaal niet kunnen vinden nog, maar ik moet zeggen dat ik dat toch wel heeeel akelig zou vinden. Oh en rust? As we speak heb ik visite van m'n broertje.. Goed gedaaaaan!

Hoe was het bij de gyn?

Burdie! Hoe is het nu met je? Hoe lang zijn jullie nog op vakantie? Probeer nog n beetje te genieten vrouwke :*
pi_131291589
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 20:16 schreef Kimpossible het volgende:

Nu wel ok, maar eigenlijk pas sinds t einde van de middag.. Vanochtend paracetamol moeten nemen :N

SPOILER
KP het is ook gewoon een rot periode en zeker als je dan vervelende pijntjes hebt is het extra onzeker allemaal. Vervelend hè, dat je niet echt vertrouwen in je lichaam kunt hebben. Ik hoop echt voor je dat de Angelsounds je wat zekerheid gaat geven. We moeten nog een paar weekjes door en dan wordt het vast allemaal beter, qua kindje voelen etc.
En jouw pijn klinkt echt als bandenpijn hoor. Ik heb geen pijn aan mijn buik als ik een harde buik heb, alleen een soort irritant gespannen (niet te beschrijven eigenlijk) gevoel. En mijn baarmoeder (die al tot mijn navel komt) voelt dan keihard aan, net een soort steen of basketbal.
pi_131292297
kp wat een lange werkdag zeg.
nikki is je buik weer rustig?
poppejans wat een leuke reactie van wolf zeg.
pi_131292955
Ja nu is het weer rustig FR. Vanmorgenvroeg gebeurde het voor de laatste keer. Gelukkig moet ik aanstaande maandag weer naar de gyn voor een reguliere afspraak, dus ik kan het mooi de komende dagen even in de gaten houden en maandag evt. weer bespreken als dat nodig is.
Er werd me nog even op het hard gedrukt dat ik altijd kan/moet bellen als ik denk dat er iets niet oke is en dat het voor de gyn maar een kleine moeite is om even te controleren. Toch fijn om even te horen, al ben ik nog steeds niet van het snelle bellen eigenlijk. Het is dat ik moest bellen van manlief, anders had ik het denk ik niet gedaan.
pi_131295968
Momo, alien in je buik! :D

Burdie :*

Spewey wat een mooierd! Ik word er helemaal emo van. (echt, hormonen en alles :') ..)

Poppejans welkom, volgens mij ben je bekend en/of berucht alhier in OUD? ;)

Nikki jij moest toch vanmorgen langskomen? Wel alles goed nu lees ik?

En een vies verhaal onder de spoiler..
SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door RunForrestRun op 17-09-2013 22:38:51 ]
It will set you free
pi_131296219
rfr gebruik je al iets van lactulose? pruimen eten kan helpen.

SPOILER
pi_131296449
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 21:52 schreef ferrari_rood het volgende:
rfr gebruik je al iets van lactulose? pruimen eten kan helpen.

SPOILER
Ben ik inderdaad naar aan het kijken.

Getsie FR! En dan moet je nog tot donderdag wachten ook.
It will set you free
pi_131296904
Hè gets FR, even een :* voor jou.
pi_131296948
Ik ben er inmiddels wel aan gewend. het doet alleen zo verrekte zeer.
pi_131297151
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 21:55 schreef RunForrestRun het volgende:

[..]

Ben ik inderdaad naar aan het kijken.

Getsie FR! En dan moet je nog tot donderdag wachten ook.
Lactulose hielp bij mij heel goed! En volgens mij mag Curanol tegen de aambei ook in de zwangerschap...

FR, sterkte :*. Over een week ben je 37 weken. Zou je een plan willen of zie je wel?
pi_131297217
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:05 schreef Cwen het volgende:

[..]

Lactulose hielp bij mij heel goed! En volgens mij mag Curanol tegen de aambei ook in de zwangerschap...

FR, sterkte :*. Over een week ben je 37 weken. Zou je een plan willen of zie je wel?
Ik wil heel graag een plan. Ik moet straks voor een baby en een peuter zorgen. Een beetje energie is dan wel prettig.
pi_131297294
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:06 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik wil heel graag een plan. Ik moet straks voor een baby en een peuter zorgen. Een beetje energie is dan wel prettig.
Dat dacht ik al. Hopelijk denken ze een beetje mee!
pi_131297357
Waarbij ik niet wil suggereren dat ik heel blij zou zijn met een inleiding omdat ik het niet meer trek.
  dinsdag 17 september 2013 @ 22:09:11 #183
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131297391
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:06 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

:*

En knuf voor de dames met onzekerheden! Het is een moeilijke, spannende tijd :*
pi_131297431
Fr dat is niet goed!! Misschien toch maar eerder contact opnemen met de gyn? En misschien de tip wie hier al eerder werd gezegd over de sondevoeding bespreken? Dit kan zo toch niet doorgaan? :* voor jou

Kp en nikki ook rustig aan doen hoor. Nu al harde/pijnlijke buiken is niet goed.

Spewy wat een mooi mannetje! *smelt*

Poppejans gefeliciteerd! ! En welkom hier :)

Rfr wat balen en schrikken! Wat fr zegt goed veel vezels eten. Een kop koffie op nuchtere maag helpt bij mij heel goed.
pi_131298555
Bordje piri piri doet hier wonderen. Halleluja! :7
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_131298754
van de verhalen van sondevoeding word ik ook niet erg vrolijk. veel spugen gewoon vrolijk door of spugen hem eruit. Nu ben ik ontzettend allergisch voor dingen die van nature niet op of in je lichaam horen. Van de slang van mijn maagonderzoek kreeg ik al blaren in mijn mond en keel. Ik ben bang dat dat bij een sondeslang ook gaat gebeuren. En ergens verwacht ik donderdag een datum te horen.
  dinsdag 17 september 2013 @ 22:50:01 #187
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131299723
Poppejans, wat geweldig, eindelijk! Van harte gefeliciteerd, dat je maar een fijne zwangerschap mag hebben. ;)

f_r, ik ben blij voor je dat je nog maar even ´moet´ het is wel meer dan tijd weer dat het klaar is, al zullen ze je wel tot minimaal 37 laten wachten. Een datum lijkt me fijn voor je, iets om naartoe te leven.
pi_131299839
Ik zag ook pas na mijn berichtje dat je al bijna 37 weken bent. Time flies!!
Denk ook niet dat ze t dan nog aan beginnen. Hoop dat ze met een goed plan voor jullie komen. Nog even vol houden :*
  dinsdag 17 september 2013 @ 23:25:13 #189
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131301102
Kim, een harde buik herken je echt wel als dusdanig, is niet te missen :Y.

FR :*. Nog eventjes... (kan me goed indenken dat je er helemaal klaar mee bent).

@Kim het gaat weer wat beter intussen, ik heb het maar te accepteren hé :'). Zondag ben ik weer thuis, dan ga ik hartje luisteren O+. Is het jou gelukt vanavond?
KuikenGuppy
  dinsdag 17 september 2013 @ 23:50:12 #190
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_131301863
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 23:25 schreef Burdie het volgende:
Kim, een harde buik herken je echt wel als dusdanig, is niet te missen :Y.

FR :*. Nog eventjes... (kan me goed indenken dat je er helemaal klaar mee bent).

@Kim het gaat weer wat beter intussen, ik heb het maar te accepteren hé :'). Zondag ben ik weer thuis, dan ga ik hartje luisteren O+. Is het jou gelukt vanavond?
Zondag is al heul bijna! :*

Hier bracht de angelsounds de anticlimax van de dag. Ik heb dik n kwartier (of langer zelfs ;( :@ ) gezocht en kwam niet verder dan m'n eigen hart en een of andere storm in m'n buik. Alsof je in centerparcs in de wildwaterbaan zit. :')

Nou, puntje bij paaltje was ik erg teleurgesteld. Had ik erg lang op vriend moeten wachten voor ie eindelijk tijd/zin had ook nog en toen snapte die niet dat ik zon beetje in mineur was ervan. Tel daar wat hormonen bij op en je Sad Story is compleet. Ik had mezelf zó beloofd dit niet te doen. }:|
pi_131304418
Rfr, weet je zeker dat het aambeien zijn. Wat jij beschrijft kunnen ook simpel anale kloofjes zijn.
SPOILER
Daar heb ik los van zwangerschap wel eens last van. Heel vervelend. :*

Beste oplossing hiervoor is proberen de obstipatie op te lossen. Bij mij werkt koffie goed.

KP, wat vervelend dat je niets kon vinden. :*
pi_131304522
KP dat is shit, maar wil echt niet zeggen dat hij er niet zit hè! :* Maar als je je echt zorgen maakt en je voorlopig nog niet naar de vk hoeft kun je best even je vk bellen en dan heb je grote kans dat je even langs mag komen om te luisteren.

Ik heb vanacht een paar keer kramp in mijn kuit gehad. Auw! Gelukkig ben ik er niet echt wakker van geweest, ik heb het alleen ergens in mijn onderbewustzijn meegemaakt. :)
  woensdag 18 september 2013 @ 07:51:41 #193
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131304783
KP :* Dat is idd effe flink klote, maar wat Nikki zegt, bel je vk even. De meesten snappen de 'twilight zone' (zonder weerwolven en vampieren :9) tussen begin 2e trimester en de baby voelen heel goed en laten je langskomen om hartje te luisteren :Y

Nikki, onbewust kramp hebben is handig :D

Oh en dames.. de Mama Mazzel Dagen starten over 6 dagen :s)
pi_131304847
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 23:50 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Zondag is al heul bijna! :*

Hier bracht de angelsounds de anticlimax van de dag. Ik heb dik n kwartier (of langer zelfs ;( :@ ) gezocht en kwam niet verder dan m'n eigen hart en een of andere storm in m'n buik. Alsof je in centerparcs in de wildwaterbaan zit. :')

Nou, puntje bij paaltje was ik erg teleurgesteld. Had ik erg lang op vriend moeten wachten voor ie eindelijk tijd/zin had ook nog en toen snapte die niet dat ik zon beetje in mineur was ervan. Tel daar wat hormonen bij op en je Sad Story is compleet. Ik had mezelf zó beloofd dit niet te doen. }:|
Eeh, Hi

Ik ken je gevoel, toen ik een paar weken van de tweede zwanger was wist ik zeker dat het mis was. Ik mocht alleen niet langskomen in het ziekenhuis (ben medisch) maar kon toen goddank terrecht bij de liefste verloskundige van het Noorden waar we een prima spartelend kindje zagen.

Maat met de angelsounds, probeer het eens langer. Waarschijnlijk zit je veel te hoog. Zoek je schaambot en blijf daar in de buurt. Als het lukt heb je daar de meeste kans.

Succes :*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 18 september 2013 @ 08:10:06 #195
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_131304918
Jullie zijn lief O+. Ik werk natuurlijk in t ziekenhuis dus het is heel verleidelijk om even de poli gyn op te lopen. Maar ja, aan de andere kant: als al 'onze' zwangeren dat doen, zijn ze de hele dag met niets anders bezig :').

T voelt ook zo stom om te zeggen 'ja hoi, ik heb een angelsounds en ik kan t hartje niet vinden en nu ben ik moeilijk' alsof een angelsounds een soort overtreding is.

Wat een tuttebel he O-)
pi_131305044
Wanneer heb je je volgende afspraak dan? De mijne stond bij 15 weken (volgende week), maar ik heb gevraagd of ik hem vandaag mocht omdat ik ook niet langer wilde wachten :) Misschien kan je gewoon bellen dat je je afspraak wilt verzetten?
  woensdag 18 september 2013 @ 08:34:18 #197
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_131305142
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 08:23 schreef Dot. het volgende:
Wanneer heb je je volgende afspraak dan? De mijne stond bij 15 weken (volgende week), maar ik heb gevraagd of ik hem vandaag mocht omdat ik ook niet langer wilde wachten :) Misschien kan je gewoon bellen dat je je afspraak wilt verzetten?
Aanstaande dinsdag, dus dat is best te overzien (zei ze heel rationeel haha)
pi_131305332
Kim, je moet echt vlak boven je schaambotje, met hele kleine bewegingen en heel veel geduld zoeken. En echt ruim gel gebruiken!!

En natuurlijk is een Angelsounds geen overtreding, verre van! Maar pas er wel alsjeblieft mee op hoor jongens, bij onrust door pijn, bloedverlies of geen leven voelen altijd je VK of gyn bellen hoor, die zijn er voor, part of the job!

Wij hebben net deze week op onze perinatale audit (een bijeenkomst waar in een verloskundig samenwerkingsverband gekeken wordt of sterftes of andere zaken vermeden of voorkomen hadden kunnen worden) weer een casus voorbij zien komen, waabij iemand geen leven voelde bij 39 wkn, maar wel gezoef middels de Angelsounds en dus zelf concludeerde dat alles goed was. Ze kwamen er pas op de dag van de geplande Keizersnede 2 dagen later achter dat t goed mis was!

Zie t maar zo, wij, VK's en gyn's zijn aan jullie verplicht goeie zorg op maat te leveren, jullie zijn daarmee aan ons "verplicht" ons/hen van alle nodige informatie te voorzien om een goed beleid te kunnen maken. Als ik jouw pijn, onrust of vragen niet ken, kan ik niet de juiste zorg voor jou leveren!

En vlindur :*. Ik weet t nog precies!
pi_131305419
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 08:00 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Eeh, Hi

Ik ken je gevoel, toen ik een paar weken van de tweede zwanger was wist ik zeker dat het mis was. Ik mocht alleen niet langskomen in het ziekenhuis (ben medisch) maar kon toen goddank terrecht bij de liefste verloskundige van het Noorden waar we een prima spartelend kindje zagen.

Maat met de angelsounds, probeer het eens langer. Waarschijnlijk zit je veel te hoog. Zoek je schaambot en blijf daar in de buurt. Als het lukt heb je daar de meeste kans.

Succes :*
Bij welke praktijk zat je toen? Ik had namelijk ook de liefste verloskundige van het Noorden :s) .
pi_131305517
FR..ik hoop voor je dat er ene plan komt..want dit schiet zo echt niet op he. Zo'n zwangerschap wens je niemand toe!

Kim, stom he die onzekerheid, zeker al je je er helemaal op in hebt gesteld het hartje te horen

:* voor alle andere dames met onzekerheden

En verder heb ik niet bijgelezen. Drukker op het werk en na het werk en na het werk geen puf om bij te lezen. Vanmorgen zelfs voor t eerst sinds jaren verslapen..t is maar goed datm ijn dochter kwam vragen of ik dr wou helpem et de maillot :D
  woensdag 18 september 2013 @ 09:02:45 #201
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_131305563
Ik ben echt zo blij hier mee te posten en zo te kunnen putten uit jullie kennis en ervaring. Dat doet echt goed. Het stelt gerust, maar ik zie ook dat het soms een duwtje in de rug is om toch de juiste zorgverleners aan te durven schieten.

Ik ga t binnenkort nog eens proberen! (En misschien is t wel heel rustig op de poli en probeer ik vanmiddag toch nog s binnen te hupsen)

Poppedein, wat een verhaal zeg :o. Zo zie je maar wat een schijnzekerheid het op kan leveren.

Ik dacht dat op t gebruik van een angelsounds toch een beetje terughoudend gereageerd zou worden door een vk, omdat 1: je verhaal en 2 omdat Google zo vol staat met geklets over de stralingen.
  woensdag 18 september 2013 @ 09:05:40 #202
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131305604
Wat een heftige casus Poppedein :X En wat je zegt is heel erg waar, een vk (of wie dan ook eigenlijk) kan niet weten wat je bezighoudt als je er niet over communiceert.
Moet zeggen dat nu ik met verlof ben, ik veel meer tijd heb om na te denken, oftewel, zorgen te maken. Voel ik 'm genoeg? Hij is wat rustig. Verlies ik vruchtwater of is het waterdunne afscheiding of urine? Is hij al ingedaald? Misschien is hij wel weer gedraaid?
Meh! :{
Straks weer naar de vk gelukkig :s)
  woensdag 18 september 2013 @ 09:08:46 #203
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131305643
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 09:02 schreef Kimpossible het volgende:
Ik ben echt zo blij hier mee te posten en zo te kunnen putten uit jullie kennis en ervaring. Dat doet echt goed. Het stelt gerust, maar ik zie ook dat het soms een duwtje in de rug is om toch de juiste zorgverleners aan te durven schieten.

Ik ga t binnenkort nog eens proberen! (En misschien is t wel heel rustig op de poli en probeer ik vanmiddag toch nog s binnen te hupsen)

Poppedein, wat een verhaal zeg :o. Zo zie je maar wat een schijnzekerheid het op kan leveren.

Ik dacht dat op t gebruik van een angelsounds toch een beetje terughoudend gereageerd zou worden door een vk, omdat 1: je verhaal en 2 omdat Google zo vol staat met geklets over de stralingen.
Ik dacht dat Angelsounds sowieso maar max 5 min mochten worden gebruikt en niet elke dag/vaak, iets met warmte dat het veroorzaakt :? (En dat het dus niet 'geklets' is)
Nu kan ik het fout hebben, heb er bewust voor gekozen om juist geen Angelsounds te gebruiken. Zou continu stressen :+
pi_131305816
Over de angelsounds: vorige zwangerschap vond ik het hartje echt super snel (met 12/13 weken ofzo). Bleek ik helemaal verliefd een paar dagen naar mijn eigen hartslag te hebben zitten luisteren :')

ik vond het al zoveel langzamer klinken als bij de gyn :+ :')

Ik wilde eigenlijk even vragen of er hier al meer mensen heel vroeg in de zwangerschap last hadden van hun bekken. Ik heb continu 'pijn' in mijn onderrug. Opstaan vanuit bepaalde houdingen is ook al wat lastig. Maar ik vind het zo vroeg daarvoor!?
  woensdag 18 september 2013 @ 09:20:48 #205
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_131305859
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 09:08 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik dacht dat Angelsounds sowieso maar max 5 min mochten worden gebruikt en niet elke dag/vaak, iets met warmte dat het veroorzaakt :? (En dat het dus niet 'geklets' is)
Nu kan ik het fout hebben, heb er bewust voor gekozen om juist geen Angelsounds te gebruiken. Zou continu stressen :+
Oh maar ik bedoelde ook niet geklets als in onzin hoor! Ik ken r het fijne gewoon niet van :)

Succes bij de vk!
  woensdag 18 september 2013 @ 09:27:31 #206
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_131305979
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 07:51 schreef GotC het volgende:

Oh en dames.. de Mama Mazzel Dagen starten over 6 dagen :s)
Mag deze mama dan mazzel hebben en dan al bevallen zijn O-) ;)

Gotc herkenbaar. Zeker als ik veel last heb van mijn buik dan voel ik d'r niet. Heb ik een dagje wat minder last dan verbouwd ze de boel weer. Dus ik probeer haar altijd al even op bed te voelen/porren :')

Suc6 bij de vk!
  woensdag 18 september 2013 @ 09:28:02 #207
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131305991
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 09:20 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Oh maar ik bedoelde ook niet geklets als in onzin hoor! Ik ken r het fijne gewoon niet van :)

Succes bij de vk!
Ah, excuus :* Hoop dat je nog bij de poli of je gyn terecht kan :)

Coco, verliefd op je eigen hartslag :D Vervelend van je bekken..had je daar bij de vorige zwangerschap ook last van?
pi_131306076
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 09:08 schreef GotC het volgende:

[..]

Al die apparatuur staat zodanig afgesteld dat de straling nog dusdanig veel lager is dan de 1e waarde waarbij bewijs voor schade aan de foetus gevonden is (in dierproeven). Ons echo apparaat maakt bijvoorbeeld gebruik van 100x lagere stralingswaarden dan "toegestaan".
Waar wel bewijs voor is, is het negatieve effect van opwarming van het vruchtwater. Niet bij de mens, maar uit proeven met muizen (of konijnen, ik weet t even niet meer, sorry). Geluidsstraling is "warmer" dan beeldstraling, omdat hier een grotere hoeveelheid straling voor nodig is. Om deze reden hebben wij in onze praktijk in ieder geval het beleid om niet onder de 12 weken met de doptone te luisteren. Het gebruik van een angelsounds voor die termijn raad ik om die reden ook af, en na die tijd inderdaad max 5-10 min (maar er is dus geen wetenschappelijk bewijs voor dat dit ook naar mensenfoetussen terug te voeren is)

[ Bericht 0% gewijzigd door Poppedein op 18-09-2013 09:43:08 ]
  woensdag 18 september 2013 @ 09:34:34 #209
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131306120
Kijk, duidelijk verhaal! Thanks ^O^

Bubs, ik hoop t ook voor je meis! :*
  woensdag 18 september 2013 @ 09:40:41 #210
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_131306245
Heel duidelijk verhaal poppedein! Merci!

Net toch ff binnen gelopen bij de poli gyn. Daar zat een mokkige doktersassistente (die ik niet ken) die een hele preek afstak over het medicaliseren van je zwangerschap en geen idee hebben wat je hoort of waar je mee bezig bent. Dus. En als ik een echt probleem had mocht ik wel komen.

Erg geruststellend :7
pi_131306277
KP :* wat naar voor je, idd tips van poppedein toepassen en rustig nnog eens proberen en anders even een weekje wachten en dan nog es proberen. T is met een gewone doptone bij 12 weken soms al best wel eens een zoekwerk, laat staan met een angelsounds die je toch wat minder prettig kunt bewegen.

GotC :*
ik loop vanaf november weer in t zelfde ziekenhuis stage als afgelopen zomer, heb k je zomaar ontweken :o :') jammer!

SPOILER
:)
pi_131306313
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 09:40 schreef Kimpossible het volgende:
Heel duidelijk verhaal poppedein! Merci!

Net toch ff binnen gelopen bij de poli gyn. Daar zat een mokkige doktersassistente (die ik niet ken) die een hele preek afstak over het medicaliseren van je zwangerschap en geen idee hebben wat je hoort of waar je mee bezig bent. Dus. En als ik een echt probleem had mocht ik wel komen.

Erg geruststellend :7
wat een aardige vrouw }:|
  woensdag 18 september 2013 @ 09:44:28 #213
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131306332
Mignonne, hoe krijg je het voor elkaar :D _O- Had je graag erbij gehad, als het zo uitkwam :*

KP, wat een hork! }:|
pi_131306427
Ja t is bijna knap zo :') :D
Volgens mij ben k überhaupt nog geen fokkers tegengekomen. Of ze durven t niet te zeggen :P

Oh en Fee-Nix als je meeleest, ik mag binnenkort over een week of twee mee kijken bij een gentle ks in een z'huis hier in de buurt, ik ben echt heel benieuwd!
:)
pi_131306487
Meldt!

En nu eerst proberen bij te lezen. :)
pi_131306561
Kp balen dat het lukte het hartje te horen. En dan tref ook nog zo'n aardig assistente.

poppendein wat een heftige casus zeg. mignonne dat is een leukere uitkomst dan het geschetste scenario.

hier weer aan de metingen. bd heel netjes offcourse. maar moet toch 15min langer aan de ctg. ik zie een hartslag van +170 en dan 130 en dan +140 enz enz. mooie heuveltjes en af en toe protest.

van mij mag de meting klaar zijn de wc roept nl heel hard.
pi_131306589
Ik heb hier ook nog een angel sounds liggen.
Als iemand deze over wilt nemen pm me maar :)
  woensdag 18 september 2013 @ 09:57:42 #218
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_131306621
Klinkt als een goede ctg fr!

Bij een goede harde buik of voorwee zie je die hartslag ook zo omhoog schieten. Heb je 2 mooi synchrone heuveltjes _O-
pi_131306737
KP lekker tactvol :* Succes met wachten, ik vond begin 2e trimester ook zo killing. Gelukkig voelde ik baby erg snel, maar dan krijg je weer het volgende 'probleem' je voelt hem weer even niet ofzo. Vanaf de test ben je een moeder die nooit geheel onbezorgd kan zijn denk ik maar.

Maandag bij de echo was er trouwens een vk die stage liep als echoscopiste. Dus toen de echoscopiste een verslag ging schrijven ging zij nog even kijken en constateerde mn placenta geheel aan de voorkant. Reactie;'Oh het duurde zeker even voor je hem voelde?' Uhm nee ik voelde m al met 14/15 weken. Sterk jongetje dus O+

FR :*
pi_131306909
KP, wat vervelend die onzekerheid en dan helemaal dat je zo (niet) geholpen wordt.

FR: Sterkte, nog even.. Het einde is in zicht. Al lijkt me dit voor jouw nog erg lang duren op deze manier.
pi_131307144
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 08:53 schreef flowerbox het volgende:

[..]

Bij welke praktijk zat je toen? Ik had namelijk ook de liefste verloskundige van het Noorden :s) .
Zie de post boven je ;)

Poppedein heeft voor eeuwig een plaatsje in mijn hart O+ :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_131308115
Oh ik weet dat nog wel idd dat je toen naar pd ging O+

Ik haat haat haat echt die eerste weken vanaf tweede streepje piesen tot de eerste echo. Want het duurt zo enorm lang en je hebt geen idee of alles goed is. Ja, je wordt niet ongesteld maar dat is t. Ik ben niet misselijk, alleen moe. En soms buikpijn waarna ik dan bang word dat t fout gaat ofzo (rationeel denken, wat is dat?). Nee hoor, wat mij betreft vliegen deze 3 (!) weken even heul snel voorbij!!
Tralalalaaa
pi_131308675
Net terug van de vk en het hartje gehoord O+ Een goede techno beat :P

Wel een hele verdrietig iemand die er even tussen was gekomen, want bij haar was het mis gegaan. Toch schrikken, ook al ken ik haar niet eens...
pi_131308833
quote:
17s.gif Op woensdag 18 september 2013 10:21 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Zie de post boven je ;)

Poppedein heeft voor eeuwig een plaatsje in mijn hart O+ :Y
Oh nu je het zegt weet ik het weer! Wat lief zeg.
pi_131308924
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 11:07 schreef Take_A_Picture het volgende:

Ik haat haat haat echt die eerste weken vanaf tweede streepje piesen tot de eerste echo. Want het duurt zo enorm lang en je hebt geen idee of alles goed is. Ja, je wordt niet ongesteld maar dat is t. Ik ben niet misselijk, alleen moe. En soms buikpijn waarna ik dan bang word dat t fout gaat ofzo (rationeel denken, wat is dat?). Nee hoor, wat mij betreft vliegen deze 3 (!) weken even heul snel voorbij!!
+1!

Wachten is vervelend :(
pi_131309382
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 11:07 schreef Take_A_Picture het volgende:
Oh ik weet dat nog wel idd dat je toen naar pd ging O+

+ nog 1, nog 6 nachtjes slapen!
  woensdag 18 september 2013 @ 12:32:14 #227
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131310440
Zo, terug van de vk!
Ze waren vandaag met z'n 2en bij toeval, en dat kwam mooi uit. Bloeddruk was netjes (105/65), geen eiwitten in urine, suikertest uitslag was goed (5,2 voor drankje, 5,4 2 uur na drankje), hij is nog niet ingedaald helaas.

Ik vertelde over m'n twijfels betreffende de echo vorige week, dat Bob voor m'n gevoel nooit ineens zo groot (3500 gram bij 36w3d) kon zijn als bij elke controle hij gemiddeld was.
Dus beide vk's hebben gevoeld en ze waren het erover eens: Hij wordt nu geschat op 3400/3500 gram bij 37w3d :+. Hij kon iig nooit zo groot zijn als geschat was bij de echo. ^O^

Wel willen ze me niet langer door laten lopen dan 41 weken, want tsja, foutmarge bij echo en op de hand voelen is 25%, dus ze moeten nog steeds het protocol aanhouden. Prima! Al is 13 oktober precies tussen m'n moeders verjaardag (12 oktober) en mijn verjaardag (14 oktober) in :+

/egopostverhaal :@
pi_131310717
Wie heeft er goede tips voor leuke en warme positietruien?
  woensdag 18 september 2013 @ 12:55:11 #229
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_131311047
Fijn Gotc! Big Bob is toch niet zo big *O*
pi_131311221
KP wat een hork die assistente. :o Gelukkig is het al bijna volgende week dinsdag. :*

En wat poppedein zegt over schijnzekerheid ben ik het volledig mee eens. Voor nu is het fijn om even te kunnen luisteren, maar als ik de babies voel gaat dat de graadmeter voor oke/niet oke worden. En zelfs dat zegt natuurlijk niet alles. Ik ben pas weer echt gerust als er straks twee gezonde mini's buiten mijn buik zijn.

Dot het hartje gehoord. O+
En rot van de persoon in de praktijk. Ik trek me dat soort dingen toch een beetje aan altijd. Gisteren in het zh zaten een opa en oma in spanning terwijl zoon en schoondochter bij de gyn binnen waren. Ze bleken een belangrijke uitslag te krijgen over wel/geen levensvatbaar kindje. Ik ben blij dat ik de climax niet heb meegemaakt. Zoiets zou me nog dagen door mijn hoofd spoken. Bluh!

Gotc fijn dat Bob gewoon formaat heeft! :)
pi_131312517
Fijn dat het nog even gechecked is GotC en dat ze ook de max tijd van 41 wkn aanhouden daarom :)
  woensdag 18 september 2013 @ 13:54:13 #232
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131312662
Fijn dat alles goed is GotC! Het komt nu wel erg dichtbij he... spannend!

Ik heb twee vragen aan de aanstaande mama's: hoe hebben jullie het geregeld met koken, boodschappen, etc. in de kraamweek? En wat is handig mbt vrije dagen opnemen van je man, hoe doen jullie dat?
KuikenGuppy
pi_131312699
Poppejans!!!! *O* *O* *O* Supernieuws!!!
  woensdag 18 september 2013 @ 14:01:42 #234
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131312870
De grootte zat me toch meer dwars dan ik dacht, het klopte voor m'n gevoel niet. Werd gisteren ook echt besproken in het vkoverleg :)

Burdie, hier neemt Yur per geboorte 4 weken vrij. Koken enzo..nog niet over nagedacht :o
pi_131312935
Poppejans, gefeliciteerd! *O*

Ik heb twee zwangerboeken in de aanbieding voor alleen verzendkosten (en als je verder bladert ook nog een positiejas). Hier!
  woensdag 18 september 2013 @ 14:14:27 #236
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_131313221
Zo, ik heb weer even bijna een compleet topic bijgelezen. Voelt raar trouwens, normaal hoef ik maar een paar reacties :P. Het gaat hier allemaal even niet zo denderend (qua zwangerschap wel trouwens! ..Maar niet qua dat verhaal wat ik laatst onder een spoiler plaatste) dus ik ben een beetje stilletjes.

SPOILER
Verder ga ik zo even een mooie kladblokpost maken voor iedereen :).

[ Bericht 12% gewijzigd door ProjSkippy op 18-09-2013 22:55:07 ]
  woensdag 18 september 2013 @ 14:15:55 #237
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131313276
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:54 schreef Burdie het volgende:
Fijn dat alles goed is GotC! Het komt nu wel erg dichtbij he... spannend!

Ik heb twee vragen aan de aanstaande mama's: hoe hebben jullie het geregeld met koken, boodschappen, etc. in de kraamweek? En wat is handig mbt vrije dagen opnemen van je man, hoe doen jullie dat?
Met een beetje mazzel kookt je kraam ;). En anders gewoon simpele dingen, of van tevoren alvast je vriezer volgooien? Mijn man was 2 weken vrij vanaf geboorte. Ik vond het heel fijn dat hij er ook was toen de kraam er was. Hij heeft toen ook boodschapjes gedaan enzo.
  woensdag 18 september 2013 @ 14:16:31 #238
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131313298
Proj :*
KuikenGuppy
  woensdag 18 september 2013 @ 14:31:41 #239
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_131313736
Lange inhaalslag *diep adem haalt*:

Mus, wat lijkt me dat erg om zo in het OV over te geven.. ik heb het ook ooit in een bus gehad, lang geleden, maar dat komt doordat ik nog al last heb van wagenziekte.. Bij mij ging het maar gedeeltelijk perfect en niemand had een vochtig doekje oid.. Yugh.

--

Angela, wat fijn, eindelijk die vergunning!

--

Ikke zonder broek.. Ik heb je hardop uitgelachen *) .

--

Nikki, fijn dat alles er goed uitzag.. Ik hoop dat je het advies een beetje kunt opvolgen..

--

RFR, veel vezels naar binnen werken en genoeg drinken.. Ik had er in het begin van de zwangerschap ook last van (dat het pijn doet dan, geen aambeien).. maar dat heb ik buiten de zwangerschap om ook wel eens.

--

Coco en TAP.. die eerste tijd is ook gewoon ruk.. :*

--

KP, wat een gezellige hork weer.. Ik denk wel dat het echt gewoon je banden zijn, een harde buik is niet te missen. Dan voelt je buik aan als of er een onwijs harde opgeblazen voetbal in zit.

--

Poppejans! *O* Zo mooi dat je nu ook eindelijk hier naar toe kunt doorschuiven!

--

FR.. ik snap heel goed dat je er klaar mee bent.. Ik hoop ook snel op een datum voor je :*.

--

Jompel voor alle vertellers! Leuke bekendmakingen ook :).

--

Spewey, wat een lekker ventje.. O+

--

Jipster, ik hoop dat er bij jou ook snel duidelijkheid is.. Kan me goed voorstellen dat het je heel veel doet..

--

Bobsaurus wordt toch een gewone Bob!

--

Burdie.. :* Volgens mij is iedere aanstaande moeder onzeker. Probeer in ieder geval te genieten, alles wijst er tot nu toe op dat mini het hartstikke goed heeft in jouw buik.

--

Ennnnn *ademt uit*.
pi_131313745
Zijn hier ook mensen die géén kraamhulp kiezen en waarom?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_131313767
Skips :*
het al vast niet helpen, maar maak je niet te druk...het zal vast meevallen dat gesprek en dan denk je achteraf " joh heb ik me voor niks druk gemaakt"

En een kraam die voor je kookt? nog nooit van gehoord.
Mijn man kookte gewoon als hij thuis kwam van zijn werk..en boodschappen deed hij in het weekend. En dingen die ik direct nodig had deed mijn moeder of schoonmoeder.

vrije dagen opnemen. @ krijgt hij er sowiezo..dus de 2 dgn na de bevalling geloof ik sowiezo vrij. En dan pas als de kraamhulp weg is.
  woensdag 18 september 2013 @ 14:38:42 #242
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_131313939
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 14:32 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Skips :*
Jup, klopt.. En normaal kan ik ook wel een beetje zo denken, maar tegenwoordig lukt dat niet meer. Maar morgen kom ik er inderdaad vast 'fluitend' (en afgepeigerd..) weer weg.

Oh en ik vergeet mezelf! 28 weken vandaag! *O*

En haat aan maagzuur! En pijnlijke ribben!

[ Bericht 11% gewijzigd door ProjSkippy op 18-09-2013 17:42:07 ]
pi_131314034
jeej! voor je 28 wkn!!!
en maagzuur sucks inderdaad..ik raak nog net niet in paniek als ik te weinig rennies in huis heb :P
  woensdag 18 september 2013 @ 14:43:52 #244
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_131314077
Skips, even tussen de bedrijven door; vanuit m'n vakgebied (P&O, mobiliteit en reïntegratie) kan ik je misschien wat tips/geruststellende woorden toeschuiven. M'n pb staat open als je daar behoefte aan hebt :*

/en nu weer aan t werk en vanavond bijlezen :9
pi_131314082
Poppejans gefeliciteerd! leuk volgens mij waren wij in 2009 ook beiden in dit topic. Of was dat in wohts?

Welkom aan alle nieuw zwangeren.

Skippy denk om je zelf. Kun je niet iemand meenemen naar de arbo? :*

Hier helemaal uitgeput na 10 minuten fietsen op oude vrouwen tempo. Net nog de boodschappen gedaan maar dat was eigenlijk al weer te veel. Zo maar even tv kijken en uitpuffen. Morgen ochtend moet ik bij de huisarts verschijnen, heb nu al 3 keer een urineweginfectie binnen een korte periode. En ze willen nu verder zoeken naar de oorzaak iets met de uroloog en zo. Ben blij dat er iets gedaan word maar aan de andere kant ook enorm zenuwachtig voor het vervolg. Hier zijn ze nu de badkamer aan het herstellen dus een grote stofbende en zo. Helpt ook niet erg mee. Maar verder gaat het prima hoor:)
pi_131314661
Skips, wat balen dat het niet lekker gaat.
SPOILER
Wup, ik heb nog vooral zwangerschapsvesten gezien dus ben ook wel benieuwd naar eventuele truien-tips!

En Burdie: geef mensen om je heen subtiele hints dat eten meebrengen heel welkom is, zeg overal ja op, dat kregen wij veel en ik doe het nu ook als ik op kraamvisite ga. Gewoon een schaal lasagne mee als extra cadeautje. En mijn man was heerlijk 2 weken vrij na de geboorte. Ik vond het geweldig! Veel mensen zeggen: zonde, doe dat nou als de kraam weg is! Maar ik vond het echt fijn. Je hebt allebei zoveel te leren en het is zo overweldigend, ik vond het fijn om dat samen te doen en niet dat jij aan het eind van de dag alle kraam-kennis weer aan je man moet doorgeven.

En GotC, wat fijn dat de laatste inschatting weer wat meer binnen proporties was en dat je het gevoel had dat ze meedachten!
  woensdag 18 september 2013 @ 15:26:28 #247
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131315206
Ohh Skips.. :* Dikke knuffel meis. Wees vooral niet bang om open en eerlijk te zijn morgen, dan kunnen zij ook inschatten dat het allemaal effe teveel is meis.

Marel, wat een goeie van het eten meebrengen! En enorm lief O+

Succes bij de HA martine! 3x achter elkaar is idd wat veel..
pi_131316430
Dank voor alle tips :). Helaas krijg ik koffie niet meer weg, maar ga wel extra letten op vezels.

Kim, heb je niet je hormonen als excuus gebruikt om haar even goed te knijpen?

TAP gek is dat hè. Ik weet nog dat ik steeds dacht 'Ammehoela, ik zeg wel steeds dat ik zwanger ben, maar ik merk het nog nergens aan en ik heb nog geen bewijs }:| '.

Leuk Dot! Raar moet dat zijn dat jij daar helemaal blij het hartje ligt te luisteren en je weet dat iemand anders vervelend nieuws heeft gehad..

Skippy, ik heb best veel te maken met Arbo-artsen, en ben er nog nooit een tegen gekomen die iemand niet serieus neemt. Vaker andersom: dat mensen zelf denken 'ik zal me wel aanstellen/de dokter denkt vast dat ik me aanstel' en de Arbo-arts ze eens streng moet toespreken. En de opmerking van je werkgever, tja, de Arbo moet je inderdaad wel een keertje zien, ook zodat zij een goed plan van aanpak kunnen schrijven en dit met je werkgever kunnen bespreken, juist om te voorkomen dat ze je weer te snel aan te veel werk zetten. :*
It will set you free
pi_131318230
:* voor skips.
:* voor alle onzekere meiden. Ik dacht altijd maar zolang ik :r ben ik zwanger. Maar dat heeft niet iedereen natuurlijk.

Zwangerschapstruien heb ik niet. Wel wat vesten die binnenkort wegmogen ook erg dikke.
  woensdag 18 september 2013 @ 17:01:33 #250
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131318372
Geen ervaring met truien, maar ik heb met liefde m'n normale, lange (wollen) vesten gedragen met zwangerschapsshirt eronder. O+ Past altijd!
  woensdag 18 september 2013 @ 17:18:16 #251
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_131318850
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 09:48 schreef mignonne het volgende:

Oh en Fee-Nix als je meeleest, ik mag binnenkort over een week of twee mee kijken bij een gentle ks in een z'huis hier in de buurt, ik ben echt heel benieuwd!
Ja heel toevallig was ik hier even wat aan het lezen :D. Normaal lees ik lang niet alles (gaat veel te snel hier). Maar wat gaaf!! Als je zin hebt om verslag uit te brengen, m'n PM staat open ;) O-) .
pi_131319412
Lieve Skips een :* voor jou. Hopelijk kun je achteraf zeggen dat het gesprek meeviel!

GotC, zo duurt het niet lang meer! Wat fijn dat de vk's je zorgen serieus namen en nog beter dan Bob geen saurus blijkt te zijn! Ben heel benieuwd hoe groot hij uiteindelijk is!

Succes bij de huisarts Martine!
  woensdag 18 september 2013 @ 17:40:42 #253
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_131319505
O+ :'( O+

Ik wil met jullie allemaal een groepsknuffel doen omdat jullie zo lief zijn!

[ Bericht 11% gewijzigd door ProjSkippy op 18-09-2013 17:45:54 ]
pi_131319800
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 14:15 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Met een beetje mazzel kookt je kraam ;). En anders gewoon simpele dingen, of van tevoren alvast je vriezer volgooien? Mijn man was 2 weken vrij vanaf geboorte. Ik vond het heel fijn dat hij er ook was toen de kraam er was. Hij heeft toen ook boodschapjes gedaan enzo.
Dit!
pi_131319866
Wat betreft eten in de kraamtijd, dat is een hele goede. Ik zorg wel vooraf dat er aardig wat in de vriezer ligt. Vriendlief kan ook wel koken hopelijk lust ik na de bevalling zijn eten weer :') en ik gok zo dat mijn familie ons ook wel van eten zullen voorzien.

SPOILER
pi_131320186
Mabawa :*
Goed voor jezelf zorgen!
  woensdag 18 september 2013 @ 18:27:25 #257
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_131320918
Lieve Mabawa, doe alsjeblieft eens n pasje terug dame. Dit is niet alleen voor jou ongezond, ook voor je kleine man. Houd dat alsjeblieft goed in je hoofd en maak daar voor jezelf een argument van die het van alle andere argumenten wint. Ti's je mini en je hebt al zorgen genoeg zonder groei-ellende of andere complicaties. :*
pi_131321151
Ik heb gelukkig een paar dagen vrij genomen. Steeds een losse dag tussendoor om de werkweken wat korter te maken. Als dat niet voldoende is dan doe ik gewoon nog een stapje terug. Alles voor het jongetje hoor! :*
pi_131321379
Burdie, hier heeft mijn man na de geboorte ook twee weken vrij genomen. Het was heerlijk. We hebben de eerste week ook bijna geen bezoek gehad en zijn heerlijk aan het cocoonen geweest met onze nieuwe aanwinst. O+ Deze keer willen we het weer zo doen als alles goed gaat, die weken kun je echt even acclimatiseren met zijn drietjes. En hier kookte de man, maar dat doet hij anders ook. :@

Skips, ik hoop echt voor je dat je de afspraak morgen een beetje gaat trekken. Vervelend hoor dat je je al zo belabberd voelt en danook nog allemaal dingen moet. :( :*

Mabawa rustig aan hoor! Ik snap dat je vriend boos was dat je bent gaan rijden. En op tijd en genoeg eten is echt belangrijk, dus ook al voel je je een beetje beroerd, probeer toch crackers of iets te eten. En nu voetjes omhoog en op de bank. :*

Ik heb vandaag voor het eerst deze zwangerschap een "ik kan de hele wereld aan" gevoel. Kortom, ik voel me gewoon lekker, heb geen pijntjes of harde buiken en veel energie. Als dat nou elke dag zo zou zijn. :')
  woensdag 18 september 2013 @ 18:57:43 #260
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_131321707
Lekker Nikki *O* top van die dagen!
pi_131322248
mabawa pas goed op jezelf en je baby.
nikki *O* dat klinkt goed,

de vorige keer moest vriend gewoon werken ik lag toch nog in het ziekenhuis en toen Ean thuis kwam kon hij ook niet meteen vrij krijgen. Nu ligt het er ook aan wanneer de baby komt.

Koken ik verwacht veel macaroni/spaghetti/chicken tonight ed. In de vriezer ligt wel wat.
pi_131322737
Dat is heel fijn Nikki! Hopelijk vanaf nu een stijgende lijn. :)
pi_131326590
Weer goedgekeurd bij de vk :) maar ze wilde geen briefje maken voor mijn werkgever zodat ik minder kan gaan werken..(ivm bekkenpijn en heb staand werk 37 uur) ze zei dat geen enkele arts/vk dat doet. En dat het mijn eigen keuze is om me 50% ziek te melden... maar ben bang dat mijn baas dat niet zo ziet :N
  woensdag 18 september 2013 @ 20:58:58 #264
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131326759
Nikki wat fijn O+ Hoop dat het zo blijft!

Mabawa.. :* Wat naar dat je je zo voelt. Gaat het nu weer wat beter? Doe rustig aan.

Angelatje, vervelend -O- Maar moet volgens mij idd via de Arbo en je moet het zelf aangeven.. Gelukkig ben je wel goedgekeurd bij de vk!

[ Bericht 19% gewijzigd door GotC op 18-09-2013 21:06:12 ]
pi_131326841
Mawaba rustig aan hoor.

Angela die keus is inderdaad aan je zelf. Maar had ze er wel een mening over? als je denkt dat het nodig is dan zou ik het zeker bespreken op je werk. Misschien kunnen ze je aanpassingen bieden?
pi_131327537
Ja ze vind dat ik naar mijn lichaam moet luisteren. Bekkentherapeut adviseerde ook om minder te gaan werken. Maar bedrijfsleider zei dat ik een briefje moest hebben een Dat het niet zomaar kan :?
  woensdag 18 september 2013 @ 21:19:08 #267
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131327948
Op de website staat niets over wat een werkgever moet aanleveren om een werknemer in de Ziektewet aan te melden. Alleen dat ze diegene ziek moeten melden.. Kan je misschien een gesprek aangaan met je bedrijfsarts?
pi_131328057
Angela de huisarts geeft toch ook geen brief als je de griep hebt. Dus de bedrijfsleider kan zeuren wat hij wil. Gewoon ziek melden en dan sturen ze je vast langs de arbo en die kunnen niks anders doen dan je ondersteunen. Sterkte!
pi_131328310
Angelatje wat vervelend. Maar volgens mij is er geen arbo arts die gaat zeggen dat je meer moet werken als je bekkenproblemen hebt. Aan de andere kant wil je ook een goede relatie met je baas houden en als die een beetje tegenwerkt is het geen fijne situatie. Ik hoop dat je toch een goese oplossing kunt vinden. :*

Ik heb gelijk gebruik gemaakt van mijn ik kan de wereld aan gevoel en de was van deze week weggestreken. :) ik hou ervan als de was weggewerkt is. O+
pi_131328977
Poppejans gefeliciteerd *O*

Fr sterkte nog even, hopelijk kan de gyn wat voor je betekenen morgen.

Angelatje, het lijkt mij ook dat het via de arbo-arts gaat.

Mabawa rustig aan hoor en goed naar je lichaam luisteren.

Skippy succes morgen met het gesprek, ik hoop dat je achteraf kan zeggen dat het heel erg meeviel en je je gesteund voelt door de arboarts.

Nikki wat een heerlijk gevoel, goed gebruik van gemaakt, zo te lezen.
pi_131338485
Jipster hoe is het? Heb je stiekem je dochter al?
pi_131338496
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 06:29 schreef ferrari_rood het volgende:
Jipster hoe is het? Heb je stiekem je dochter al?
Mogge, nee hoor! Gisteren drukke dag met dreumes erbij en weinig energie en tijd om fok bij te houden.. :X vandaag dagje zonder dreumes. Hier z'n gangetje, morgen och weer controle, ma ook weer. Om de 3 dag voorlopig.

En jij? Succes straks in zkh, hoop op plan! :*
pi_131338503
Angelatje sterkte en inderdaad goed naar lichaam luisteren!

Nikki energieeeeeeee *O*

En GotC fijne controle en geen plotselinge Big Bob! w/
pi_131338507
Hier ook alles rustig. wakkere kleuter en wat grieperig. ik vind keelontsteking nu niet zo grappig.
pi_131338527
Oh no, zeker niet grappig! Ik heb ook ineens wat meer hoofdpijn en beetje snotterig, bad timing :X
Sterkte!
pi_131338609
Wij kunnen goed timen idd. de rest van het huishouden is ook niet helemaal fit maar ik had liever overgeslagen dit keer.

iemand die weet welke hoestdrank wel mag?
pi_131338650
Goedemorgen dames, nergens toevallig verse babies?

FR het zit je niet mee. Ik heb geen idee welke hoestdrank je mag gebruiken, ik wist eigenlijk niet dat je geen hoestdrank mocht gebruiken :@ .
It will set you free
pi_131338729
Nikki, mag ik wat van jouw energie? :O
pi_131338748
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 09:19 schreef Cocotrimonium het volgende:
Over de angelsounds: vorige zwangerschap vond ik het hartje echt super snel (met 12/13 weken ofzo). Bleek ik helemaal verliefd een paar dagen naar mijn eigen hartslag te hebben zitten luisteren :')

ik vond het al zoveel langzamer klinken als bij de gyn :+ :')

Ik wilde eigenlijk even vragen of er hier al meer mensen heel vroeg in de zwangerschap last hadden van hun bekken. Ik heb continu 'pijn' in mijn onderrug. Opstaan vanuit bepaalde houdingen is ook al wat lastig. Maar ik vind het zo vroeg daarvoor!?
:W vanaf 3mnd kon ik niet meer lopen en zit er nu nogsteeds mee.
(terwijl ik voor de zw.schap sportief was enz dus toen had ik echt nergens last van)
Vk nam het niet serieus en de ha & m'n 1e fysio ook niet. Heb er veel te lang mee rondgelopen waardoor herstel ook langer duurt.
Mocht je er meer last van krijgen zou ik er zeker iemand naar laten kijken
pi_131338909
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 07:05 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij kunnen goed timen idd. de rest van het huishouden is ook niet helemaal fit maar ik had liever overgeslagen dit keer.

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap Stodal stroop van Laboratoires Boiron meegekregen van de apotheek. Een homeopathisch middel. Weet alleen nog dat het me wel smaakte, of het hielp ben ik vergeten ;). Sterkte ermee FR. En een goede afspraak vandaag in het ziekenhuis.

Angelatje, succes met aanknopen van een gesprek over minder werken.

Skips, denk aan je. :*. Als 'moeten' eens uit het woordenboek geschrapt kon worden....

Coco, meldt...ook hier al beginnende bekkenklachten. Nog geen startpijn, maar verder al wel genoeg herkenning met eerdere zwangerschappen. Het gaat weer snel.

Jipster, ben kwijt wat ik wilde schrijven...bweh, maar denk aan je!

Vanmorgen de allereerste echo...ben me daar nerveus om zeg! En dat terwijl die veel te vroeg is.
  donderdag 19 september 2013 @ 08:06:55 #281
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131338937
Jip :* Lekker ff ontspannen vandaag. Hoe voel je je?

Succes straks Kursor!
pi_131339024
Kursor, succes!!

GotC, moe en druk in hoofd, maar dat las ik bij jou ook al hè? Die laatste loodjes... Hoe is ie bij jou?
pi_131339069
Mijn nesteldrang viert hoogtij :P maar lichamelijk werkt niet zo mee, en eigenlijk zorgt het voor meer troep voordat het er echt beter op wordt :')
pi_131339098
Succes straks Kursor!

En Skips ook veel succes vandaag met het gesprek.

Herkenbaar Jipster, eerst vanalles overhoop trekken, zodat het een grotere chaos wordt voor het er beter op wordt. Meestal heb ik op het hoogtepunt van de choas-berg zelfs geen zin meer om wat te doen. :+ Maargoed, rustig aan he op je dagje zonder dreumes. :*
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_131339126
Haha precies dat, te moe en geen zin meer terwijl alles overhoop ligt... >:)

Bij jou gaat het ook alweer opschieten, alles ok Soempie?
  donderdag 19 september 2013 @ 08:32:48 #286
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131339193
Gaat opzich wel goed! Geniet eigenlijk nog even van het zwanger zijn O+ Ben je nog bezig met dingen die af moeten enzo?

Nesteldrang..heb het nog steeds niet! Onze schoonmaakster daarentegen...ze heeft nesteldrang voor mij! Dozen die ineens weg moeten en ze gaat zo alle keukenkastjes uitsoppen _O-
Maar doe rustig aan met je lichaam hè Jip :D Geniet van je 'vrije' dag!
  donderdag 19 september 2013 @ 08:48:05 #287
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_131339344
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 08:32 schreef GotC het volgende:
Gaat opzich wel goed! Geniet eigenlijk nog even van het zwanger zijn O+ Ben je nog bezig met dingen die af moeten enzo?

Nesteldrang..heb het nog steeds niet! Onze schoonmaakster daarentegen...ze heeft nesteldrang voor mij! Dozen die ineens weg moeten en ze gaat zo alle keukenkastjes uitsoppen _O-
Maar doe rustig aan met je lichaam hè Jip :D Geniet van je 'vrije' dag!
Fijn dat je nu even kan genieten! En geniet er ook van dat iemand je nestdrang overneemt :Y

En Kursor succes zo. Eerste echo's zijn ook gewoon heel spannend :*

Ik wil zo m'n leidinggevende inlichten. Ze heeft zelf twee kinderen gekregen tijdens haar promotieonderzoek, maar toch zie ik er tegenop :@

Gister trouwens even zitten rekenen, bijna 20% van onze afdeling is zwanger dan wel net bevallen :D
Oude (on)bekende.
pi_131339518
Niki dat is fijn!

Mawaba, wat rot hey..en je vriend heeft gelijk..niet meer zo gaan rijden, maar dat weet je zelf ook wel ;)

angelaatje vervelend dat je zoveel last van je bekken hebt. En fijn zo'n bedrijfsleider :S

succes kursor :)

Hier gisteravond weer goedgekeurd bij de vk. Baby is al een beetje ingedaald dacht ze. maar komende keer toch voor de zekerheid nog even een echo om te bevestigen dat ze met t hoofdje naar beneden ligt. Dat is direct de laatste keer bij de vk want vanaf de week erna zit ik bij de gyb
pi_131339536
Meldt!
Moe en misselijk..
Peuter op peuterspeelzaal, dus ik geniet even van alle rust.
pi_131339541
Vond het ook moeilijk te vertellen aan m'n baas zwanger te zijn. Ben al de zoveelste zwangere, en mijn baas heeft geen kinderen. En er zijn veel zieken bij ons tijdens de zwangerschap (werk in de zorg, toch wel zwaarder werk). Best wat collega's halen het verlof niet.
Maar het viel achteraf allemaal mee. Stom he, dat je je er toch druk om kan maken. :D
pi_131339670
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 07:35 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

:W vanaf 3mnd kon ik niet meer lopen en zit er nu nogsteeds mee.
(terwijl ik voor de zw.schap sportief was enz dus toen had ik echt nergens last van)
Vk nam het niet serieus en de ha & m'n 1e fysio ook niet. Heb er veel te lang mee rondgelopen waardoor herstel ook langer duurt.
Mocht je er meer last van krijgen zou ik er zeker iemand naar laten kijken
Hier bij 12 wk de eerste klachten (achteraf bezien). Zeker laten kijken, bij mij deden nieuwe houdingen al veel om de boel vrij stabiel te houden, maar net als bij Zoë duurde dat eigenlijk te lang! Wees dus ook kritisch naar je fysio toe.
pi_131339820
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 07:05 schreef ferrari_rood het volgende:

Gewoon broomhexine, bijv van Bisolvon.
pi_131339856
Hier vanaf vanmorgen het opstaan (en gal spugen onder de douche) misselijk...
En erg moe. Straks mijn moeder maar even bellen of mijn zoon daar vanavond kan logeren en morgen spelen met opa en oma (vind hij zelf erg leuk!). Zodat ik kan uitrusten/slapen.
Dit is niet echt fijn zeg maar.... Man komt morgenavond weer thuis en dan t weekend ook maar veel op bed gaan liggen.
pi_131340034
Hm, ik ga dan ook maar eens richting fysio. Sinds +/- 2 weken last van mijn onderrug op 1 bepaalde plek. Wilde het eigenlijk melden bij de vk volgende week, maar ga zo maar eens de fysio bellen.
Better safe than sorry
pi_131340341
dat is niet fijn ymme!
pi_131340655
Kursor spannend je echo.
angela balen van je bekkenklachten
ymme rust lekker uit.

nesteldrang check grotere puinzooi ervan maken check.
  donderdag 19 september 2013 @ 10:12:36 #297
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_131340832
Meldt :W

Het lijkt er op dat beeb weer gedraaid is. Ben benieuwd morgen bij de gyn.
Nesteldrang doet mijn man :+. En vanmiddag komt mijn moeder helpen.
  donderdag 19 september 2013 @ 10:16:18 #298
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_131340906
:* voor iedereen die het nodig heeft
pi_131340947
quote:
17s.gif Op donderdag 19 september 2013 10:16 schreef -Bubseltje- het volgende:
:* voor iedereen die het nodig heeft
Bedoel je nu nog weer naar stuit? :o
  donderdag 19 september 2013 @ 10:23:58 #300
129011 -Bubseltje-