abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 september 2013 @ 09:02:45 #201
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_131305563
Ik ben echt zo blij hier mee te posten en zo te kunnen putten uit jullie kennis en ervaring. Dat doet echt goed. Het stelt gerust, maar ik zie ook dat het soms een duwtje in de rug is om toch de juiste zorgverleners aan te durven schieten.

Ik ga t binnenkort nog eens proberen! (En misschien is t wel heel rustig op de poli en probeer ik vanmiddag toch nog s binnen te hupsen)

Poppedein, wat een verhaal zeg :o. Zo zie je maar wat een schijnzekerheid het op kan leveren.

Ik dacht dat op t gebruik van een angelsounds toch een beetje terughoudend gereageerd zou worden door een vk, omdat 1: je verhaal en 2 omdat Google zo vol staat met geklets over de stralingen.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  woensdag 18 september 2013 @ 09:05:40 #202
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131305604
Wat een heftige casus Poppedein :X En wat je zegt is heel erg waar, een vk (of wie dan ook eigenlijk) kan niet weten wat je bezighoudt als je er niet over communiceert.
Moet zeggen dat nu ik met verlof ben, ik veel meer tijd heb om na te denken, oftewel, zorgen te maken. Voel ik 'm genoeg? Hij is wat rustig. Verlies ik vruchtwater of is het waterdunne afscheiding of urine? Is hij al ingedaald? Misschien is hij wel weer gedraaid?
Meh! :{
Straks weer naar de vk gelukkig :s)
  woensdag 18 september 2013 @ 09:08:46 #203
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131305643
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 09:02 schreef Kimpossible het volgende:
Ik ben echt zo blij hier mee te posten en zo te kunnen putten uit jullie kennis en ervaring. Dat doet echt goed. Het stelt gerust, maar ik zie ook dat het soms een duwtje in de rug is om toch de juiste zorgverleners aan te durven schieten.

Ik ga t binnenkort nog eens proberen! (En misschien is t wel heel rustig op de poli en probeer ik vanmiddag toch nog s binnen te hupsen)

Poppedein, wat een verhaal zeg :o. Zo zie je maar wat een schijnzekerheid het op kan leveren.

Ik dacht dat op t gebruik van een angelsounds toch een beetje terughoudend gereageerd zou worden door een vk, omdat 1: je verhaal en 2 omdat Google zo vol staat met geklets over de stralingen.
Ik dacht dat Angelsounds sowieso maar max 5 min mochten worden gebruikt en niet elke dag/vaak, iets met warmte dat het veroorzaakt :? (En dat het dus niet 'geklets' is)
Nu kan ik het fout hebben, heb er bewust voor gekozen om juist geen Angelsounds te gebruiken. Zou continu stressen :+
pi_131305816
Over de angelsounds: vorige zwangerschap vond ik het hartje echt super snel (met 12/13 weken ofzo). Bleek ik helemaal verliefd een paar dagen naar mijn eigen hartslag te hebben zitten luisteren :')

ik vond het al zoveel langzamer klinken als bij de gyn :+ :')

Ik wilde eigenlijk even vragen of er hier al meer mensen heel vroeg in de zwangerschap last hadden van hun bekken. Ik heb continu 'pijn' in mijn onderrug. Opstaan vanuit bepaalde houdingen is ook al wat lastig. Maar ik vind het zo vroeg daarvoor!?
  woensdag 18 september 2013 @ 09:20:48 #205
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_131305859
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 09:08 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik dacht dat Angelsounds sowieso maar max 5 min mochten worden gebruikt en niet elke dag/vaak, iets met warmte dat het veroorzaakt :? (En dat het dus niet 'geklets' is)
Nu kan ik het fout hebben, heb er bewust voor gekozen om juist geen Angelsounds te gebruiken. Zou continu stressen :+
Oh maar ik bedoelde ook niet geklets als in onzin hoor! Ik ken r het fijne gewoon niet van :)

Succes bij de vk!
  woensdag 18 september 2013 @ 09:27:31 #206
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_131305979
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 07:51 schreef GotC het volgende:

Oh en dames.. de Mama Mazzel Dagen starten over 6 dagen :s)
Mag deze mama dan mazzel hebben en dan al bevallen zijn O-) ;)

Gotc herkenbaar. Zeker als ik veel last heb van mijn buik dan voel ik d'r niet. Heb ik een dagje wat minder last dan verbouwd ze de boel weer. Dus ik probeer haar altijd al even op bed te voelen/porren :')

Suc6 bij de vk!
  woensdag 18 september 2013 @ 09:28:02 #207
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131305991
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 09:20 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Oh maar ik bedoelde ook niet geklets als in onzin hoor! Ik ken r het fijne gewoon niet van :)

Succes bij de vk!
Ah, excuus :* Hoop dat je nog bij de poli of je gyn terecht kan :)

Coco, verliefd op je eigen hartslag :D Vervelend van je bekken..had je daar bij de vorige zwangerschap ook last van?
pi_131306076
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 09:08 schreef GotC het volgende:

[..]

Al die apparatuur staat zodanig afgesteld dat de straling nog dusdanig veel lager is dan de 1e waarde waarbij bewijs voor schade aan de foetus gevonden is (in dierproeven). Ons echo apparaat maakt bijvoorbeeld gebruik van 100x lagere stralingswaarden dan "toegestaan".
Waar wel bewijs voor is, is het negatieve effect van opwarming van het vruchtwater. Niet bij de mens, maar uit proeven met muizen (of konijnen, ik weet t even niet meer, sorry). Geluidsstraling is "warmer" dan beeldstraling, omdat hier een grotere hoeveelheid straling voor nodig is. Om deze reden hebben wij in onze praktijk in ieder geval het beleid om niet onder de 12 weken met de doptone te luisteren. Het gebruik van een angelsounds voor die termijn raad ik om die reden ook af, en na die tijd inderdaad max 5-10 min (maar er is dus geen wetenschappelijk bewijs voor dat dit ook naar mensenfoetussen terug te voeren is)

[ Bericht 0% gewijzigd door Poppedein op 18-09-2013 09:43:08 ]
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  woensdag 18 september 2013 @ 09:34:34 #209
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131306120
Kijk, duidelijk verhaal! Thanks ^O^

Bubs, ik hoop t ook voor je meis! :*
  woensdag 18 september 2013 @ 09:40:41 #210
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_131306245
Heel duidelijk verhaal poppedein! Merci!

Net toch ff binnen gelopen bij de poli gyn. Daar zat een mokkige doktersassistente (die ik niet ken) die een hele preek afstak over het medicaliseren van je zwangerschap en geen idee hebben wat je hoort of waar je mee bezig bent. Dus. En als ik een echt probleem had mocht ik wel komen.

Erg geruststellend :7
pi_131306277
KP :* wat naar voor je, idd tips van poppedein toepassen en rustig nnog eens proberen en anders even een weekje wachten en dan nog es proberen. T is met een gewone doptone bij 12 weken soms al best wel eens een zoekwerk, laat staan met een angelsounds die je toch wat minder prettig kunt bewegen.

GotC :*
ik loop vanaf november weer in t zelfde ziekenhuis stage als afgelopen zomer, heb k je zomaar ontweken :o :') jammer!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
pi_131306313
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 09:40 schreef Kimpossible het volgende:
Heel duidelijk verhaal poppedein! Merci!

Net toch ff binnen gelopen bij de poli gyn. Daar zat een mokkige doktersassistente (die ik niet ken) die een hele preek afstak over het medicaliseren van je zwangerschap en geen idee hebben wat je hoort of waar je mee bezig bent. Dus. En als ik een echt probleem had mocht ik wel komen.

Erg geruststellend :7
wat een aardige vrouw }:|
  woensdag 18 september 2013 @ 09:44:28 #213
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131306332
Mignonne, hoe krijg je het voor elkaar :D _O- Had je graag erbij gehad, als het zo uitkwam :*

KP, wat een hork! }:|
pi_131306427
Ja t is bijna knap zo :') :D
Volgens mij ben k überhaupt nog geen fokkers tegengekomen. Of ze durven t niet te zeggen :P

Oh en Fee-Nix als je meeleest, ik mag binnenkort over een week of twee mee kijken bij een gentle ks in een z'huis hier in de buurt, ik ben echt heel benieuwd!
:)
pi_131306487
Meldt!

En nu eerst proberen bij te lezen. :)
pi_131306561
Kp balen dat het lukte het hartje te horen. En dan tref ook nog zo'n aardig assistente.

poppendein wat een heftige casus zeg. mignonne dat is een leukere uitkomst dan het geschetste scenario.

hier weer aan de metingen. bd heel netjes offcourse. maar moet toch 15min langer aan de ctg. ik zie een hartslag van +170 en dan 130 en dan +140 enz enz. mooie heuveltjes en af en toe protest.

van mij mag de meting klaar zijn de wc roept nl heel hard.
pi_131306589
Ik heb hier ook nog een angel sounds liggen.
Als iemand deze over wilt nemen pm me maar :)
  woensdag 18 september 2013 @ 09:57:42 #218
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_131306621
Klinkt als een goede ctg fr!

Bij een goede harde buik of voorwee zie je die hartslag ook zo omhoog schieten. Heb je 2 mooi synchrone heuveltjes _O-
pi_131306737
KP lekker tactvol :* Succes met wachten, ik vond begin 2e trimester ook zo killing. Gelukkig voelde ik baby erg snel, maar dan krijg je weer het volgende 'probleem' je voelt hem weer even niet ofzo. Vanaf de test ben je een moeder die nooit geheel onbezorgd kan zijn denk ik maar.

Maandag bij de echo was er trouwens een vk die stage liep als echoscopiste. Dus toen de echoscopiste een verslag ging schrijven ging zij nog even kijken en constateerde mn placenta geheel aan de voorkant. Reactie;'Oh het duurde zeker even voor je hem voelde?' Uhm nee ik voelde m al met 14/15 weken. Sterk jongetje dus O+

FR :*
pi_131306909
KP, wat vervelend die onzekerheid en dan helemaal dat je zo (niet) geholpen wordt.

FR: Sterkte, nog even.. Het einde is in zicht. Al lijkt me dit voor jouw nog erg lang duren op deze manier.
pi_131307144
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 08:53 schreef flowerbox het volgende:

[..]

Bij welke praktijk zat je toen? Ik had namelijk ook de liefste verloskundige van het Noorden :s) .
Zie de post boven je ;)

Poppedein heeft voor eeuwig een plaatsje in mijn hart O+ :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_131308115
Oh ik weet dat nog wel idd dat je toen naar pd ging O+

Ik haat haat haat echt die eerste weken vanaf tweede streepje piesen tot de eerste echo. Want het duurt zo enorm lang en je hebt geen idee of alles goed is. Ja, je wordt niet ongesteld maar dat is t. Ik ben niet misselijk, alleen moe. En soms buikpijn waarna ik dan bang word dat t fout gaat ofzo (rationeel denken, wat is dat?). Nee hoor, wat mij betreft vliegen deze 3 (!) weken even heul snel voorbij!!
Tralalalaaa
pi_131308675
Net terug van de vk en het hartje gehoord O+ Een goede techno beat :P

Wel een hele verdrietig iemand die er even tussen was gekomen, want bij haar was het mis gegaan. Toch schrikken, ook al ken ik haar niet eens...
pi_131308833
quote:
17s.gif Op woensdag 18 september 2013 10:21 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Zie de post boven je ;)

Poppedein heeft voor eeuwig een plaatsje in mijn hart O+ :Y
Oh nu je het zegt weet ik het weer! Wat lief zeg.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_131308924
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 11:07 schreef Take_A_Picture het volgende:

Ik haat haat haat echt die eerste weken vanaf tweede streepje piesen tot de eerste echo. Want het duurt zo enorm lang en je hebt geen idee of alles goed is. Ja, je wordt niet ongesteld maar dat is t. Ik ben niet misselijk, alleen moe. En soms buikpijn waarna ik dan bang word dat t fout gaat ofzo (rationeel denken, wat is dat?). Nee hoor, wat mij betreft vliegen deze 3 (!) weken even heul snel voorbij!!
+1!

Wachten is vervelend :(
pi_131309382
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 11:07 schreef Take_A_Picture het volgende:
Oh ik weet dat nog wel idd dat je toen naar pd ging O+

+ nog 1, nog 6 nachtjes slapen!
  woensdag 18 september 2013 @ 12:32:14 #227
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131310440
Zo, terug van de vk!
Ze waren vandaag met z'n 2en bij toeval, en dat kwam mooi uit. Bloeddruk was netjes (105/65), geen eiwitten in urine, suikertest uitslag was goed (5,2 voor drankje, 5,4 2 uur na drankje), hij is nog niet ingedaald helaas.

Ik vertelde over m'n twijfels betreffende de echo vorige week, dat Bob voor m'n gevoel nooit ineens zo groot (3500 gram bij 36w3d) kon zijn als bij elke controle hij gemiddeld was.
Dus beide vk's hebben gevoeld en ze waren het erover eens: Hij wordt nu geschat op 3400/3500 gram bij 37w3d :+. Hij kon iig nooit zo groot zijn als geschat was bij de echo. ^O^

Wel willen ze me niet langer door laten lopen dan 41 weken, want tsja, foutmarge bij echo en op de hand voelen is 25%, dus ze moeten nog steeds het protocol aanhouden. Prima! Al is 13 oktober precies tussen m'n moeders verjaardag (12 oktober) en mijn verjaardag (14 oktober) in :+

/egopostverhaal :@
pi_131310717
Wie heeft er goede tips voor leuke en warme positietruien?
  woensdag 18 september 2013 @ 12:55:11 #229
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_131311047
Fijn Gotc! Big Bob is toch niet zo big *O*
pi_131311221
KP wat een hork die assistente. :o Gelukkig is het al bijna volgende week dinsdag. :*

En wat poppedein zegt over schijnzekerheid ben ik het volledig mee eens. Voor nu is het fijn om even te kunnen luisteren, maar als ik de babies voel gaat dat de graadmeter voor oke/niet oke worden. En zelfs dat zegt natuurlijk niet alles. Ik ben pas weer echt gerust als er straks twee gezonde mini's buiten mijn buik zijn.

Dot het hartje gehoord. O+
En rot van de persoon in de praktijk. Ik trek me dat soort dingen toch een beetje aan altijd. Gisteren in het zh zaten een opa en oma in spanning terwijl zoon en schoondochter bij de gyn binnen waren. Ze bleken een belangrijke uitslag te krijgen over wel/geen levensvatbaar kindje. Ik ben blij dat ik de climax niet heb meegemaakt. Zoiets zou me nog dagen door mijn hoofd spoken. Bluh!

Gotc fijn dat Bob gewoon formaat heeft! :)
pi_131312517
Fijn dat het nog even gechecked is GotC en dat ze ook de max tijd van 41 wkn aanhouden daarom :)
  woensdag 18 september 2013 @ 13:54:13 #232
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131312662
Fijn dat alles goed is GotC! Het komt nu wel erg dichtbij he... spannend!

Ik heb twee vragen aan de aanstaande mama's: hoe hebben jullie het geregeld met koken, boodschappen, etc. in de kraamweek? En wat is handig mbt vrije dagen opnemen van je man, hoe doen jullie dat?
KuikenGuppy
pi_131312699
Poppejans!!!! *O* *O* *O* Supernieuws!!!
  woensdag 18 september 2013 @ 14:01:42 #234
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131312870
De grootte zat me toch meer dwars dan ik dacht, het klopte voor m'n gevoel niet. Werd gisteren ook echt besproken in het vkoverleg :)

Burdie, hier neemt Yur per geboorte 4 weken vrij. Koken enzo..nog niet over nagedacht :o
pi_131312935
Poppejans, gefeliciteerd! *O*

Ik heb twee zwangerboeken in de aanbieding voor alleen verzendkosten (en als je verder bladert ook nog een positiejas). Hier!
  woensdag 18 september 2013 @ 14:14:27 #236
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_131313221
Zo, ik heb weer even bijna een compleet topic bijgelezen. Voelt raar trouwens, normaal hoef ik maar een paar reacties :P. Het gaat hier allemaal even niet zo denderend (qua zwangerschap wel trouwens! ..Maar niet qua dat verhaal wat ik laatst onder een spoiler plaatste) dus ik ben een beetje stilletjes.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder ga ik zo even een mooie kladblokpost maken voor iedereen :).

[ Bericht 12% gewijzigd door ProjSkippy op 18-09-2013 22:55:07 ]
  woensdag 18 september 2013 @ 14:15:55 #237
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131313276
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:54 schreef Burdie het volgende:
Fijn dat alles goed is GotC! Het komt nu wel erg dichtbij he... spannend!

Ik heb twee vragen aan de aanstaande mama's: hoe hebben jullie het geregeld met koken, boodschappen, etc. in de kraamweek? En wat is handig mbt vrije dagen opnemen van je man, hoe doen jullie dat?
Met een beetje mazzel kookt je kraam ;). En anders gewoon simpele dingen, of van tevoren alvast je vriezer volgooien? Mijn man was 2 weken vrij vanaf geboorte. Ik vond het heel fijn dat hij er ook was toen de kraam er was. Hij heeft toen ook boodschapjes gedaan enzo.
  woensdag 18 september 2013 @ 14:16:31 #238
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131313298
Proj :*
KuikenGuppy
  woensdag 18 september 2013 @ 14:31:41 #239
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_131313736
Lange inhaalslag *diep adem haalt*:

Mus, wat lijkt me dat erg om zo in het OV over te geven.. ik heb het ook ooit in een bus gehad, lang geleden, maar dat komt doordat ik nog al last heb van wagenziekte.. Bij mij ging het maar gedeeltelijk perfect en niemand had een vochtig doekje oid.. Yugh.

--

Angela, wat fijn, eindelijk die vergunning!

--

Ikke zonder broek.. Ik heb je hardop uitgelachen *) .

--

Nikki, fijn dat alles er goed uitzag.. Ik hoop dat je het advies een beetje kunt opvolgen..

--

RFR, veel vezels naar binnen werken en genoeg drinken.. Ik had er in het begin van de zwangerschap ook last van (dat het pijn doet dan, geen aambeien).. maar dat heb ik buiten de zwangerschap om ook wel eens.

--

Coco en TAP.. die eerste tijd is ook gewoon ruk.. :*

--

KP, wat een gezellige hork weer.. Ik denk wel dat het echt gewoon je banden zijn, een harde buik is niet te missen. Dan voelt je buik aan als of er een onwijs harde opgeblazen voetbal in zit.

--

Poppejans! *O* Zo mooi dat je nu ook eindelijk hier naar toe kunt doorschuiven!

--

FR.. ik snap heel goed dat je er klaar mee bent.. Ik hoop ook snel op een datum voor je :*.

--

Jompel voor alle vertellers! Leuke bekendmakingen ook :).

--

Spewey, wat een lekker ventje.. O+

--

Jipster, ik hoop dat er bij jou ook snel duidelijkheid is.. Kan me goed voorstellen dat het je heel veel doet..

--

Bobsaurus wordt toch een gewone Bob!

--

Burdie.. :* Volgens mij is iedere aanstaande moeder onzeker. Probeer in ieder geval te genieten, alles wijst er tot nu toe op dat mini het hartstikke goed heeft in jouw buik.

--

Ennnnn *ademt uit*.
pi_131313745
Zijn hier ook mensen die géén kraamhulp kiezen en waarom?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_131313767
Skips :*
het al vast niet helpen, maar maak je niet te druk...het zal vast meevallen dat gesprek en dan denk je achteraf " joh heb ik me voor niks druk gemaakt"

En een kraam die voor je kookt? nog nooit van gehoord.
Mijn man kookte gewoon als hij thuis kwam van zijn werk..en boodschappen deed hij in het weekend. En dingen die ik direct nodig had deed mijn moeder of schoonmoeder.

vrije dagen opnemen. @ krijgt hij er sowiezo..dus de 2 dgn na de bevalling geloof ik sowiezo vrij. En dan pas als de kraamhulp weg is.
  woensdag 18 september 2013 @ 14:38:42 #242
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_131313939
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 14:32 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Skips :*
Jup, klopt.. En normaal kan ik ook wel een beetje zo denken, maar tegenwoordig lukt dat niet meer. Maar morgen kom ik er inderdaad vast 'fluitend' (en afgepeigerd..) weer weg.

Oh en ik vergeet mezelf! 28 weken vandaag! *O*

En haat aan maagzuur! En pijnlijke ribben!

[ Bericht 11% gewijzigd door ProjSkippy op 18-09-2013 17:42:07 ]
pi_131314034
jeej! voor je 28 wkn!!!
en maagzuur sucks inderdaad..ik raak nog net niet in paniek als ik te weinig rennies in huis heb :P
  woensdag 18 september 2013 @ 14:43:52 #244
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_131314077
Skips, even tussen de bedrijven door; vanuit m'n vakgebied (P&O, mobiliteit en reïntegratie) kan ik je misschien wat tips/geruststellende woorden toeschuiven. M'n pb staat open als je daar behoefte aan hebt :*

/en nu weer aan t werk en vanavond bijlezen :9
pi_131314082
Poppejans gefeliciteerd! leuk volgens mij waren wij in 2009 ook beiden in dit topic. Of was dat in wohts?

Welkom aan alle nieuw zwangeren.

Skippy denk om je zelf. Kun je niet iemand meenemen naar de arbo? :*

Hier helemaal uitgeput na 10 minuten fietsen op oude vrouwen tempo. Net nog de boodschappen gedaan maar dat was eigenlijk al weer te veel. Zo maar even tv kijken en uitpuffen. Morgen ochtend moet ik bij de huisarts verschijnen, heb nu al 3 keer een urineweginfectie binnen een korte periode. En ze willen nu verder zoeken naar de oorzaak iets met de uroloog en zo. Ben blij dat er iets gedaan word maar aan de andere kant ook enorm zenuwachtig voor het vervolg. Hier zijn ze nu de badkamer aan het herstellen dus een grote stofbende en zo. Helpt ook niet erg mee. Maar verder gaat het prima hoor:)
pi_131314661
Skips, wat balen dat het niet lekker gaat.
SPOILER
Wup, ik heb nog vooral zwangerschapsvesten gezien dus ben ook wel benieuwd naar eventuele truien-tips!

En Burdie: geef mensen om je heen subtiele hints dat eten meebrengen heel welkom is, zeg overal ja op, dat kregen wij veel en ik doe het nu ook als ik op kraamvisite ga. Gewoon een schaal lasagne mee als extra cadeautje. En mijn man was heerlijk 2 weken vrij na de geboorte. Ik vond het geweldig! Veel mensen zeggen: zonde, doe dat nou als de kraam weg is! Maar ik vond het echt fijn. Je hebt allebei zoveel te leren en het is zo overweldigend, ik vond het fijn om dat samen te doen en niet dat jij aan het eind van de dag alle kraam-kennis weer aan je man moet doorgeven.

En GotC, wat fijn dat de laatste inschatting weer wat meer binnen proporties was en dat je het gevoel had dat ze meedachten!
  woensdag 18 september 2013 @ 15:26:28 #247
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131315206
Ohh Skips.. :* Dikke knuffel meis. Wees vooral niet bang om open en eerlijk te zijn morgen, dan kunnen zij ook inschatten dat het allemaal effe teveel is meis.

Marel, wat een goeie van het eten meebrengen! En enorm lief O+

Succes bij de HA martine! 3x achter elkaar is idd wat veel..
pi_131316430
Dank voor alle tips :). Helaas krijg ik koffie niet meer weg, maar ga wel extra letten op vezels.

Kim, heb je niet je hormonen als excuus gebruikt om haar even goed te knijpen?

TAP gek is dat hè. Ik weet nog dat ik steeds dacht 'Ammehoela, ik zeg wel steeds dat ik zwanger ben, maar ik merk het nog nergens aan en ik heb nog geen bewijs }:| '.

Leuk Dot! Raar moet dat zijn dat jij daar helemaal blij het hartje ligt te luisteren en je weet dat iemand anders vervelend nieuws heeft gehad..

Skippy, ik heb best veel te maken met Arbo-artsen, en ben er nog nooit een tegen gekomen die iemand niet serieus neemt. Vaker andersom: dat mensen zelf denken 'ik zal me wel aanstellen/de dokter denkt vast dat ik me aanstel' en de Arbo-arts ze eens streng moet toespreken. En de opmerking van je werkgever, tja, de Arbo moet je inderdaad wel een keertje zien, ook zodat zij een goed plan van aanpak kunnen schrijven en dit met je werkgever kunnen bespreken, juist om te voorkomen dat ze je weer te snel aan te veel werk zetten. :*
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_131318230
:* voor skips.
:* voor alle onzekere meiden. Ik dacht altijd maar zolang ik :r ben ik zwanger. Maar dat heeft niet iedereen natuurlijk.

Zwangerschapstruien heb ik niet. Wel wat vesten die binnenkort wegmogen ook erg dikke.
  woensdag 18 september 2013 @ 17:01:33 #250
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131318372
Geen ervaring met truien, maar ik heb met liefde m'n normale, lange (wollen) vesten gedragen met zwangerschapsshirt eronder. O+ Past altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')