abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131309382
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 11:07 schreef Take_A_Picture het volgende:
Oh ik weet dat nog wel idd dat je toen naar pd ging O+

Ik haat haat haat echt die eerste weken vanaf tweede streepje piesen tot de eerste echo. Want het duurt zo enorm lang en je hebt geen idee of alles goed is. Ja, je wordt niet ongesteld maar dat is t. Ik ben niet misselijk, alleen moe. En soms buikpijn waarna ik dan bang word dat t fout gaat ofzo (rationeel denken, wat is dat?). Nee hoor, wat mij betreft vliegen deze 3 (!) weken even heul snel voorbij!!
+ nog 1, nog 6 nachtjes slapen!
  woensdag 18 september 2013 @ 12:32:14 #227
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131310440
Zo, terug van de vk!
Ze waren vandaag met z'n 2en bij toeval, en dat kwam mooi uit. Bloeddruk was netjes (105/65), geen eiwitten in urine, suikertest uitslag was goed (5,2 voor drankje, 5,4 2 uur na drankje), hij is nog niet ingedaald helaas.

Ik vertelde over m'n twijfels betreffende de echo vorige week, dat Bob voor m'n gevoel nooit ineens zo groot (3500 gram bij 36w3d) kon zijn als bij elke controle hij gemiddeld was.
Dus beide vk's hebben gevoeld en ze waren het erover eens: Hij wordt nu geschat op 3400/3500 gram bij 37w3d :+. Hij kon iig nooit zo groot zijn als geschat was bij de echo. ^O^

Wel willen ze me niet langer door laten lopen dan 41 weken, want tsja, foutmarge bij echo en op de hand voelen is 25%, dus ze moeten nog steeds het protocol aanhouden. Prima! Al is 13 oktober precies tussen m'n moeders verjaardag (12 oktober) en mijn verjaardag (14 oktober) in :+

/egopostverhaal :@
pi_131310717
Wie heeft er goede tips voor leuke en warme positietruien?
  woensdag 18 september 2013 @ 12:55:11 #229
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_131311047
Fijn Gotc! Big Bob is toch niet zo big *O*
pi_131311221
KP wat een hork die assistente. :o Gelukkig is het al bijna volgende week dinsdag. :*

En wat poppedein zegt over schijnzekerheid ben ik het volledig mee eens. Voor nu is het fijn om even te kunnen luisteren, maar als ik de babies voel gaat dat de graadmeter voor oke/niet oke worden. En zelfs dat zegt natuurlijk niet alles. Ik ben pas weer echt gerust als er straks twee gezonde mini's buiten mijn buik zijn.

Dot het hartje gehoord. O+
En rot van de persoon in de praktijk. Ik trek me dat soort dingen toch een beetje aan altijd. Gisteren in het zh zaten een opa en oma in spanning terwijl zoon en schoondochter bij de gyn binnen waren. Ze bleken een belangrijke uitslag te krijgen over wel/geen levensvatbaar kindje. Ik ben blij dat ik de climax niet heb meegemaakt. Zoiets zou me nog dagen door mijn hoofd spoken. Bluh!

Gotc fijn dat Bob gewoon formaat heeft! :)
pi_131312517
Fijn dat het nog even gechecked is GotC en dat ze ook de max tijd van 41 wkn aanhouden daarom :)
  woensdag 18 september 2013 @ 13:54:13 #232
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131312662
Fijn dat alles goed is GotC! Het komt nu wel erg dichtbij he... spannend!

Ik heb twee vragen aan de aanstaande mama's: hoe hebben jullie het geregeld met koken, boodschappen, etc. in de kraamweek? En wat is handig mbt vrije dagen opnemen van je man, hoe doen jullie dat?
KuikenGuppy
pi_131312699
Poppejans!!!! *O* *O* *O* Supernieuws!!!
  woensdag 18 september 2013 @ 14:01:42 #234
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131312870
De grootte zat me toch meer dwars dan ik dacht, het klopte voor m'n gevoel niet. Werd gisteren ook echt besproken in het vkoverleg :)

Burdie, hier neemt Yur per geboorte 4 weken vrij. Koken enzo..nog niet over nagedacht :o
pi_131312935
Poppejans, gefeliciteerd! *O*

Ik heb twee zwangerboeken in de aanbieding voor alleen verzendkosten (en als je verder bladert ook nog een positiejas). Hier!
  woensdag 18 september 2013 @ 14:14:27 #236
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_131313221
Zo, ik heb weer even bijna een compleet topic bijgelezen. Voelt raar trouwens, normaal hoef ik maar een paar reacties :P. Het gaat hier allemaal even niet zo denderend (qua zwangerschap wel trouwens! ..Maar niet qua dat verhaal wat ik laatst onder een spoiler plaatste) dus ik ben een beetje stilletjes.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder ga ik zo even een mooie kladblokpost maken voor iedereen :).

[ Bericht 12% gewijzigd door ProjSkippy op 18-09-2013 22:55:07 ]
  woensdag 18 september 2013 @ 14:15:55 #237
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131313276
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:54 schreef Burdie het volgende:
Fijn dat alles goed is GotC! Het komt nu wel erg dichtbij he... spannend!

Ik heb twee vragen aan de aanstaande mama's: hoe hebben jullie het geregeld met koken, boodschappen, etc. in de kraamweek? En wat is handig mbt vrije dagen opnemen van je man, hoe doen jullie dat?
Met een beetje mazzel kookt je kraam ;). En anders gewoon simpele dingen, of van tevoren alvast je vriezer volgooien? Mijn man was 2 weken vrij vanaf geboorte. Ik vond het heel fijn dat hij er ook was toen de kraam er was. Hij heeft toen ook boodschapjes gedaan enzo.
  woensdag 18 september 2013 @ 14:16:31 #238
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131313298
Proj :*
KuikenGuppy
  woensdag 18 september 2013 @ 14:31:41 #239
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_131313736
Lange inhaalslag *diep adem haalt*:

Mus, wat lijkt me dat erg om zo in het OV over te geven.. ik heb het ook ooit in een bus gehad, lang geleden, maar dat komt doordat ik nog al last heb van wagenziekte.. Bij mij ging het maar gedeeltelijk perfect en niemand had een vochtig doekje oid.. Yugh.

--

Angela, wat fijn, eindelijk die vergunning!

--

Ikke zonder broek.. Ik heb je hardop uitgelachen *) .

--

Nikki, fijn dat alles er goed uitzag.. Ik hoop dat je het advies een beetje kunt opvolgen..

--

RFR, veel vezels naar binnen werken en genoeg drinken.. Ik had er in het begin van de zwangerschap ook last van (dat het pijn doet dan, geen aambeien).. maar dat heb ik buiten de zwangerschap om ook wel eens.

--

Coco en TAP.. die eerste tijd is ook gewoon ruk.. :*

--

KP, wat een gezellige hork weer.. Ik denk wel dat het echt gewoon je banden zijn, een harde buik is niet te missen. Dan voelt je buik aan als of er een onwijs harde opgeblazen voetbal in zit.

--

Poppejans! *O* Zo mooi dat je nu ook eindelijk hier naar toe kunt doorschuiven!

--

FR.. ik snap heel goed dat je er klaar mee bent.. Ik hoop ook snel op een datum voor je :*.

--

Jompel voor alle vertellers! Leuke bekendmakingen ook :).

--

Spewey, wat een lekker ventje.. O+

--

Jipster, ik hoop dat er bij jou ook snel duidelijkheid is.. Kan me goed voorstellen dat het je heel veel doet..

--

Bobsaurus wordt toch een gewone Bob!

--

Burdie.. :* Volgens mij is iedere aanstaande moeder onzeker. Probeer in ieder geval te genieten, alles wijst er tot nu toe op dat mini het hartstikke goed heeft in jouw buik.

--

Ennnnn *ademt uit*.
pi_131313745
Zijn hier ook mensen die géén kraamhulp kiezen en waarom?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_131313767
Skips :*
het al vast niet helpen, maar maak je niet te druk...het zal vast meevallen dat gesprek en dan denk je achteraf " joh heb ik me voor niks druk gemaakt"

En een kraam die voor je kookt? nog nooit van gehoord.
Mijn man kookte gewoon als hij thuis kwam van zijn werk..en boodschappen deed hij in het weekend. En dingen die ik direct nodig had deed mijn moeder of schoonmoeder.

vrije dagen opnemen. @ krijgt hij er sowiezo..dus de 2 dgn na de bevalling geloof ik sowiezo vrij. En dan pas als de kraamhulp weg is.
  woensdag 18 september 2013 @ 14:38:42 #242
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_131313939
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 14:32 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Skips :*
Jup, klopt.. En normaal kan ik ook wel een beetje zo denken, maar tegenwoordig lukt dat niet meer. Maar morgen kom ik er inderdaad vast 'fluitend' (en afgepeigerd..) weer weg.

Oh en ik vergeet mezelf! 28 weken vandaag! *O*

En haat aan maagzuur! En pijnlijke ribben!

[ Bericht 11% gewijzigd door ProjSkippy op 18-09-2013 17:42:07 ]
pi_131314034
jeej! voor je 28 wkn!!!
en maagzuur sucks inderdaad..ik raak nog net niet in paniek als ik te weinig rennies in huis heb :P
  woensdag 18 september 2013 @ 14:43:52 #244
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_131314077
Skips, even tussen de bedrijven door; vanuit m'n vakgebied (P&O, mobiliteit en reïntegratie) kan ik je misschien wat tips/geruststellende woorden toeschuiven. M'n pb staat open als je daar behoefte aan hebt :*

/en nu weer aan t werk en vanavond bijlezen :9
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_131314082
Poppejans gefeliciteerd! leuk volgens mij waren wij in 2009 ook beiden in dit topic. Of was dat in wohts?

Welkom aan alle nieuw zwangeren.

Skippy denk om je zelf. Kun je niet iemand meenemen naar de arbo? :*

Hier helemaal uitgeput na 10 minuten fietsen op oude vrouwen tempo. Net nog de boodschappen gedaan maar dat was eigenlijk al weer te veel. Zo maar even tv kijken en uitpuffen. Morgen ochtend moet ik bij de huisarts verschijnen, heb nu al 3 keer een urineweginfectie binnen een korte periode. En ze willen nu verder zoeken naar de oorzaak iets met de uroloog en zo. Ben blij dat er iets gedaan word maar aan de andere kant ook enorm zenuwachtig voor het vervolg. Hier zijn ze nu de badkamer aan het herstellen dus een grote stofbende en zo. Helpt ook niet erg mee. Maar verder gaat het prima hoor:)
pi_131314661
Skips, wat balen dat het niet lekker gaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wup, ik heb nog vooral zwangerschapsvesten gezien dus ben ook wel benieuwd naar eventuele truien-tips!

En Burdie: geef mensen om je heen subtiele hints dat eten meebrengen heel welkom is, zeg overal ja op, dat kregen wij veel en ik doe het nu ook als ik op kraamvisite ga. Gewoon een schaal lasagne mee als extra cadeautje. En mijn man was heerlijk 2 weken vrij na de geboorte. Ik vond het geweldig! Veel mensen zeggen: zonde, doe dat nou als de kraam weg is! Maar ik vond het echt fijn. Je hebt allebei zoveel te leren en het is zo overweldigend, ik vond het fijn om dat samen te doen en niet dat jij aan het eind van de dag alle kraam-kennis weer aan je man moet doorgeven.

En GotC, wat fijn dat de laatste inschatting weer wat meer binnen proporties was en dat je het gevoel had dat ze meedachten!
  woensdag 18 september 2013 @ 15:26:28 #247
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131315206
Ohh Skips.. :* Dikke knuffel meis. Wees vooral niet bang om open en eerlijk te zijn morgen, dan kunnen zij ook inschatten dat het allemaal effe teveel is meis.

Marel, wat een goeie van het eten meebrengen! En enorm lief O+

Succes bij de HA martine! 3x achter elkaar is idd wat veel..
pi_131316430
Dank voor alle tips :). Helaas krijg ik koffie niet meer weg, maar ga wel extra letten op vezels.

Kim, heb je niet je hormonen als excuus gebruikt om haar even goed te knijpen?

TAP gek is dat hè. Ik weet nog dat ik steeds dacht 'Ammehoela, ik zeg wel steeds dat ik zwanger ben, maar ik merk het nog nergens aan en ik heb nog geen bewijs }:| '.

Leuk Dot! Raar moet dat zijn dat jij daar helemaal blij het hartje ligt te luisteren en je weet dat iemand anders vervelend nieuws heeft gehad..

Skippy, ik heb best veel te maken met Arbo-artsen, en ben er nog nooit een tegen gekomen die iemand niet serieus neemt. Vaker andersom: dat mensen zelf denken 'ik zal me wel aanstellen/de dokter denkt vast dat ik me aanstel' en de Arbo-arts ze eens streng moet toespreken. En de opmerking van je werkgever, tja, de Arbo moet je inderdaad wel een keertje zien, ook zodat zij een goed plan van aanpak kunnen schrijven en dit met je werkgever kunnen bespreken, juist om te voorkomen dat ze je weer te snel aan te veel werk zetten. :*
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_131318230
:* voor skips.
:* voor alle onzekere meiden. Ik dacht altijd maar zolang ik :r ben ik zwanger. Maar dat heeft niet iedereen natuurlijk.

Zwangerschapstruien heb ik niet. Wel wat vesten die binnenkort wegmogen ook erg dikke.
  woensdag 18 september 2013 @ 17:01:33 #250
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131318372
Geen ervaring met truien, maar ik heb met liefde m'n normale, lange (wollen) vesten gedragen met zwangerschapsshirt eronder. O+ Past altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')