abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 september 2013 @ 10:25:23 #1
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131341144
Zwangerschap & geboorte

28 september: -Bubseltje- (meisje)
29 september: Ymme (jongetje)

06 oktober: GotC & YUR (jongetje)
12 oktober: Jipster
16 oktober: Ferrari_rood
20 oktober: Rossdale (papa)

08 november: Bla_Bla_Bla (meisje)
12 november: Limone (meisje)
22 november: martine1984 (jongetje)
23 november: Mabawa. (jongetje)
27 november: Purple010 (jongetje)

05 december: Sethiwe
06 december: angelatje (jongetje)
***11 december: ProjSkippy & KixAss456***
***14 december: Soempie & Wiebelkont*** (meisje)

2014

03 januari: ikke_84 (jongetje)
07 januari: Vanyel (jongetje)
08 januari: Flowerbox
14 januari: Oksel (papa)
25 januari: Lelie81 (meisje)
30 januari: NoBoNo (heit)

03 februari: DJMomo (jongetje)
07 februari: WupWup (meisje)
07 februari: Linda2205 (tweeling, 2 meisjes)
09 februari: RunForrestRun
***16 februari: Burdie & WebSpider***
18 februari: Alixia (tweeling)
19 februari: nummer_zoveel (jongetje)
Eind februari: gateway (papa)

05 maart: klaprooss (jongetje)
17 maart: Kimpossible
18 maart: _NIKKI_ (tweeling)
18 maart: Dot.
25 maart: Theeleuter
26 maart: Rijstebuiltje

01 april: Butterflower
05 april: Babbel
05 april: Mevr_Mus
11 april: Aisly
20 april: marel88
26 april: Poppejans

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
  donderdag 19 september 2013 @ 10:26:38 #2
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131341174
Bubs, weer naar dwars? :o Wat een dwarsliggertje heb je daar meid!

:* Voor meiden met bekkenklachten, liever op tijd naar de fysio dan ermee doorlopen!

Ymme, goed dat je gaat vragen of je kleine mag blijven logeren bij oma&opa. Klinkt alsof er iets aan de gang is? Lekker rustig aan doen!
pi_131341207
In potentie een goede zwangerschap...dat wil zeggen een vruchtzakje aardig passend bij de termijn. Meer was er nog niet te zien, te vroeg, maar dat wist ik vantevoren. Over twee weken terug. Ben nu vrij labiel, bweh....en moet nog de hele dag werken.
pi_131341308
Kursor, heb vertrouwen (makkelijker gezegd dan gedaan).. Sterkte en :*

Oi Bubs hoe krijgt je beeb t voor elkaar, bij mij voelt alles zo vol en strak dat ik me niet kan voorstellen dat ze nog een kwart tot een halfje om kan draaien :D
pi_131341331
Maar op zich is dat toch positief Kursor?

Hier nu 6/7 weken en af en toe moe en steken in m'n buik. Gisteren wel iets pijnlijks ontdekt
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 19 september 2013 @ 10:33:31 #6
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131341345
Dat is iig positief nieuws Kursor. Doe wat goed voelt, het is een spannende tijd voor je :*
pi_131341581
Positief nieuws voor Kursor! Hoop dat die 2 weken voorbij vliegen voor je! :*

Bubs is ze weer gedraaid? Hopelijk draait ze ook mooi weer terug.

Ymme, zou fijn zijn als Mart lekker naar opa en oma kan gaan. Kun je even bijkomen.

GotC, hoe is het met jou?
pi_131341819
Klinkt positief kursor.
  donderdag 19 september 2013 @ 10:57:33 #9
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_131341890
"Mini" beeb met voldoende ruimte :+

Kursor klinkt positief! Hopelijk gaan de komende 2 weken lekker snel.
  donderdag 19 september 2013 @ 11:18:46 #10
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131342368
Thanks for asking Mabawa! :) Gaat goed hier, voel me eigenlijk prima en ben lekker relaxed. Alles is klaar, hoef alleen nog te wachten. Raar :D
  donderdag 19 september 2013 @ 11:25:07 #11
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131342508
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 10:33 schreef Fazzoletti het volgende:
Maar op zich is dat toch positief Kursor?

Hier nu 6/7 weken en af en toe moe en steken in m'n buik. Gisteren wel iets pijnlijks ontdekt
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, herkenbaar helaas :') ;(.
Vind het nu ook niet leuk meer, ik krijg dan standaard een harde buik ;(.

Kursor, het klinkt idd wel positief toch? Ik snap dat je liever al wat meer had gezien op de echo, maar het is nog zo vroeg... stomme eerste paar wachtweken ook he :*.

Ik werd vanmorgen wakker met allemaal prikkende, krampachtige steekjes in m'n buik. Voelde niet fijn -O-. Gelukkig was het na een warme douche over.
KuikenGuppy
  donderdag 19 september 2013 @ 11:31:47 #12
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131342665
Bubs, dat jouw beeb nog kan draaien joh! Zeg maar dat ze van ons weer terug moet gaan liggen zoals ze lag! ;)

Oja nog een vraag nav het vorige topic, hoe/waar vind je een goede (bekken)fysiotherapeut?
KuikenGuppy
pi_131342827
Oh kursor, de eerste stap! Over twee weken gewoon een super knipper joh!

:*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 19 september 2013 @ 11:39:08 #14
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131342847
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:31 schreef Burdie het volgende:
Bubs, dat jouw beeb nog kan draaien joh! Zeg maar dat ze van ons weer terug moet gaan liggen zoals ze lag! ;)

Oja nog een vraag nav het vorige topic, hoe/waar vind je een goede (bekken)fysiotherapeut?
Misschien kan je vk je aan een goed adresje helpen? :) Blijft lastig, hoe dan ook. Je weet maar nooit of het klikt enzo -O-
pi_131342867
Kursor wel fijn dat ze het vruchtzakje al goed hebben kunnen zien. Er zit gewoon een beginnende baby in je buik!! Konden we de tijd maar een paar weekjes voorbij laten vliegen. Op naar een mooie knipper O+

Bubs is je meisje nu nog gedraaid? Eigenwijs ding :D Heb je dat ook gevoeld?

Ik ben met 15 weken ook al naar bekkenfysio geweest omdat ik niet meer normaal kon lopen, zitten, liggen. Ga nu wekelijks en de klachten zijn echt een stuk minder (nu in mijn vakantie zelfs helemaal weg) Dus advies, mocht je beginnende klachten hebben gelijk langs een goede bekkentherapeut gaan!
Burdie ik heb toen mijn vk gebeld en die heeft mij een paar nummers gegeven.

[ Bericht 0% gewijzigd door ikke_84 op 19-09-2013 11:51:42 ]
pi_131342896
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:18 schreef GotC het volgende:
Thanks for asking Mabawa! :) Gaat goed hier, voel me eigenlijk prima en ben lekker relaxed. Alles is klaar, hoef alleen nog te wachten. Raar :D
Raar maar ook heerlijk lijkt me dat!
  donderdag 19 september 2013 @ 11:42:37 #17
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131342931
Maandag heb ik controle bij de vk, dan zal ik het meteen vragen :). Thanx!
KuikenGuppy
pi_131343354
Shit, mijn werkgever mailt net dat de reiskostenvergoedingregeling (3x Scrabble woordwaarde!) verandert en je nu voortaan zelf je trajectkaart moet kopen en het dan bij je salaris opgeteld krijgt. En dan moet je er dus ook zelf voor zorgen dat hij stopgezet wordt in je verlof, want dan heb je natuurlijk geen recht op vergoeding :{ En hoe zit dat dan met belastingaangifte? En en en.... Allemaal gedoe waar ik helemaal geen zin in heb...
pi_131344169
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 10:26 schreef GotC het volgende:
Bubs, weer naar dwars? :o Wat een dwarsliggertje heb je daar meid!

:* Voor meiden met bekkenklachten, liever op tijd naar de fysio dan ermee doorlopen!

Ymme, goed dat je gaat vragen of je kleine mag blijven logeren bij oma&opa. Klinkt alsof er iets aan de gang is? Lekker rustig aan doen!
Iets aan de gang? Zal wel niet toch. Mijn lichaam weet niet eens hoe dat moet joh :D

Opa komt het vanmiddag op de fiets ophalen. Fijn voor Mart, even lekker buiten wezen en buiten spelen bij opa en oma. Mama komt het huis niet meer uit als het niet nodig is :{
Maar ik heb hem ook zo graag om me heen. Hij is zo lief... En helemaal geen last verder, maar toch is het 'zwaar' en is rust en lekker lang op bed blijven liggen ook wel eens fijn. Nog een goede week ofzo en dan heeft papa 3 weken vakantie en daarna hoop ik meer te kunnen weer.
pi_131344386
Ik ben ook weer thuis even egopostje dan maar weer.
Ik weet een inleidingsdatum en een einddatum. Moet het ff verwerken merk ik.
Kindje was amper gegroeid mijn pols is te hoog. Dus moest bloed laten prikken voor de waardes van mijn schildklier. Die waren bij ean ook ernstig verstoord dus dat verbaast mij niks.
pi_131344603
ach fr :* snap dat je dat moet verwerken. Ben je wel blij met de datums die ze hebben gegeven of had je van te voren wat anders verwacht? Wanneer krijg je de uitslag van je bloed en wat zeiden ze over het bloed spugen?
pi_131344644
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:37 schreef ikke_84 het volgende:
ach fr :* snap dat je dat moet verwerken. Ben je wel blij met de datums die ze hebben gegeven of had je van te voren wat anders verwacht? Wanneer krijg je de uitslag van je bloed en wat zeiden ze over het bloed spugen?
Ik had de datum wel verwacht. Bloed spugen kunnen ze niks mee. Ik neem maar een emmer mee naar het z-huis denk ik. Ik zie mij heel de bevalling wel spugen.
pi_131344906
FR, er blijft je ook niets bespaar he :{
  donderdag 19 september 2013 @ 12:56:33 #24
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131345110
Hè FR :* Ondanks dat je het aan zag komen, blijft het een schok meis. Ik had je zo een zorgeloze zwangerschap en bevalling gegund.. :*
pi_131345138
FR :*
pi_131345160
FR, heftige zwangerschap ook weer zo. Heb je bij Ean ook zo moeten spugen tijdens de bevalling? En de waardes van je schildklier, kan dat nog wat veranderen aan de datum waarop ze willen inleiden?

:* ook voor de dames met bekkenklachten.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  donderdag 19 september 2013 @ 12:59:13 #27
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_131345172
Fr :* sterkte ermee
pi_131345203
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:58 schreef Soempie het volgende:
FR, heftige zwangerschap ook weer zo. Heb je bij Ean ook zo moeten spugen tijdens de bevalling? En de waardes van je schildklier, kan dat nog wat veranderen aan de datum waarop ze willen inleiden?

:* ook voor de dames met bekkenklachten.
Ean was keizersnede maar daarna meteen moeten spugen, ik denk niet dat de waardes nog van invloed zijn.
pi_131345569
Kursor, klinkt goed, maar kan me de onzekerheid wel voorstellen. Dat de eerste weken maar om mogen vliegen met telkens goede, mooie echo's. :*

quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:00 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ean was keizersnede maar daarna meteen moeten spugen, ik denk niet dat de waardes nog van invloed zijn.
Ah oke, en de periode na de bevalling? Werd het toen wel snel beter eigenlijk? Dat je hopelijk wel gewoon in je kraamtijd kunt genieten zonder je zo beroerd te voelen...

quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 08:27 schreef Jipster het volgende:
Haha precies dat, te moe en geen zin meer terwijl alles overhoop ligt... >:)

Bij jou gaat het ook alweer opschieten, alles ok Soempie?
Ja, hier gaat alles z'n gangetje. De zwangerschap lijkt echt voorbij te vliegen zo, met een rondlopende dreumes erbij.

Enige zorg is nu de opvang tijdens de bevalling. Hoe regelen jullie dat? Hier werkt iedereen en familie woont allemaal minimaal een uur verder. Ik zie echt al voor me dat op het moment zelf niemand bij kan springen en ik alleen moet bevallen. :') Keuze ziekenhuis of thuis vind ik ook nog lastig, mocht het spontaan beginnen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_131345695

Die rugpijn net boven je billen als je loopt en soms helemaal verkeerd schiet als je net op staat, is dat van mijn bekken?
pi_131345735
Ik denk het dot. Die pijn herken ik wel.
pi_131345767
Ai FR, dat is minder zeg. Hebben ze ook dopplers gemeten? Fijn dat er nu een heus einde in zicht is.
pi_131345779
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:13 schreef Soempie het volgende:

Ja, hier gaat alles z'n gangetje. De zwangerschap lijkt echt voorbij te vliegen zo, met een rondlopende dreumes erbij.

Enige zorg is nu de opvang tijdens de bevalling. Hoe regelen jullie dat? Hier werkt iedereen en familie woont allemaal minimaal een uur verder. Ik zie echt al voor me dat op het moment zelf niemand bij kan springen en ik alleen moet bevallen. :') Keuze ziekenhuis of thuis vind ik ook nog lastig, mocht het spontaan beginnen.
Hier een geplande ks, dus dat is met opvang geregeld. En mocht het spontaan beginnen, dan mogen we bij naaste buren en achterburen aanbellen (ook snachts) en dreumes daar parkeren, of in zn eigen bed laten snachts, tot dat mijn ouders hier zijn en hem opvangen. Best een gedoe wel ja...
pi_131345812
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:19 schreef WupWup het volgende:
Ai FR, dat is minder zeg. Hebben ze ook dopplers gemeten? Fijn dat er nu een heus einde in zicht is.
Niks meer gemeten.
Hier is de opvang ook geregeld aangezien we een begin en einddatum weten. Daarbij gaat ze ook nog gewoon naar de opvang.
pi_131345884
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:13 schreef Soempie het volgende:

Ik ga thuis bevallen en we zien wel hoe het loopt wb opvang. Eerste keuze is schoonmoeder, want die woont en werkt dichtbij. Als dat niet lukt, dan bekijken we wat mijn moeder kan betekenen, maar die woont wel drie kwartier rijden verderop en nog veel langer in geval van spits. Ach, en misschien beval ik wel 's nachts en slaapt de oudste gewoon door. En ik zou het ook niet onoverkomelijk vinden als ze er bij is. Dat is absoluut niet de bedoeling, maar ook geen wereldramp.
  donderdag 19 september 2013 @ 13:24:25 #36
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131345918
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:17 schreef Dot. het volgende:

Die rugpijn net boven je billen als je loopt en soms helemaal verkeerd schiet als je net op staat, is dat van mijn bekken?
Yup, zijn je SI gewrichten :)
pi_131345969
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:24 schreef GotC het volgende:

[..]

Yup, zijn je SI gewrichten :)
Fijn :') Dat begint dan al vroeg...
  donderdag 19 september 2013 @ 13:32:55 #38
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_131346165
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:26 schreef Dot. het volgende:

[..]

Fijn :') Dat begint dan al vroeg...
:* Dan kan je iig er snel naar handelen!
pi_131346750
Fr :* wat heftig allemaal.

Ymme rust maar lekker uit wie weet moet je al snel aan de bak ;)

Bezoek bij de huisarts gedaan, niet zoveel aan gehad. Ze heeft overleg gehad met de uroloog. Nu wederom een ab kuur maar wel eentje die langer duurt. En na afloop weer testen. Dus we zullen zien
pi_131347964
Nou hopelijk helpt deze kuur dan goed martine. Ik weet niet of je het al doet, maar cranberry's schijnen goed te helpen tegen blaas ontstekingen. Mijn moeder slikt elke dag 1 zn capsule en heeft er sinds dien geen last meer van gehad.

FR hopelijk ben je snel van je klachten af als de kleine er is zodat je kan gaan genieten. Dat heb je wel verdiend.

Hoe zal het met Skips gaan vandaag?
pi_131348078
Je hebt geen droomzwangerschap gehad fr, fijn dat het einde in zicht is. Sterkte met de laatste loodjes.
pi_131348110
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:17 schreef Dot. het volgende:

Precies dat heb ik ook!
Kan morgenmiddag gelukkig al bij de fysio terecht.
pi_131348179
dat deze ab kuur maar snel mag helpen martine. en de klachten ook wegblijven.
Ik hoop gewoon dat de schattingen niet klopen en de baby iets groter is. Zo niet en moet het in het z-huis blijven ook prima. Ik heb mij er wel bij neergelegd. Het doet zeer dat mijn lichaam hierin faalt maar het sterkt wel mijn gevoel om niet aan een 3e zwangerschap te beginnen.
pi_131348769
Is het al gelukt met aan je leidinggevende vertellen, MevrMus? Wel fijn dat het een vrouw is die ook zo'n baan met kids heeft gecombineerd, dat geeft iets meer kans op begrip denk ik.

Ik had vanochtend een klein beetje roze-achtigs bij het afvegen en realiseerde me maar weer eens dat het ook zomaar nog mis kan gaan. Het is bij dat ienieminiebeetje gebleven tot nu toe, en geen klachten, maar wat zal ik blij zijn als ik dinsdag goed nieuws krijg bij de echo...
SPOILER
  donderdag 19 september 2013 @ 15:11:54 #45
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_131349134
Snelle update:

Ik leef nog! Wel helemaal kapot nu. Over drie weken een nieuwe afspraak en tot die tijd hoef ik niets.

Jullie zijn lief!

Later even goed reageren op iedereen die dat ook goed kan gebruiken. :*
pi_131349389
Oh FR toch. Ik hoop zo dat je een mooie bevalling hebt en je daarna snel weer op de been bent! :*

Martine hopelijk doet deze kuur zn werk goed!

Ik heb ineens een hele rustige baby
Gisteravond vanaf avondeten niets meer gevoeld, ook niet toen ik ging slapen en op mn zij lag. Vriendlief heeft m vanmorgen heel duidelijk voelen schuiven en schoppen O+ toen sliep ik nog. T is dat hij het me vertelde anders had ik vanmorgen gebeld. Nu heb ik m een keer voelen schuiven maar meer niet. Ben onderweg naar huis, uurtje in de auto (rijd niet zelf) maar als ik m niet voel ga ik toch maar bellen hoor :@
Heb thee met veel suiker op in de hoop dat hij daarvan zou bewegen maar dat heeft ook niet geholpen.
pi_131349414
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:11 schreef ProjSkippy het volgende:
Snelle update:

Ik leef nog! Wel helemaal kapot nu. Over drie weken een nieuwe afspraak en tot die tijd hoef ik niets.

Jullie zijn lief!

Later even goed reageren op iedereen die dat ook goed kan gebruiken. :*
:* 3 weken geen MOET. fijn!!
pi_131349697
Bedankt nog voor de reacties op mijn vraag over vroege bekkenpijn. Het kan dus wel al heel vroeg. Goed om te weten; iets om in de gaten te houden dus :Y

Kursor, fijn dat de echo zo goed was als 'ie maar kon zijn atm :Y

FR, het einde is in ieder geval in zicht :) Hopelijk verloopt de bevalling een stuk fijnen dan je zwangerschap.

Skippy: ik sluit me aan bij Mabawa, fijn dat je 3 weken even niks hoeft nu :)

Marel, dat is even schrikken idd. Maar gelukkig is het bij dat ene beetje -en verder helemaal geen klachten- gebleven. Vast niks aan de hand en gewoon goed nieuws op dinsdag!

Mabawa, tijdens mijn zwangerschap van Saartje voelde ik haar echt maar heel weinig bewegen als ik zelf (druk) bezig was. Vooral na het werk en tijdens relaxmomentjes voelde ik haar. Misschien werkt dat ook wel een beetje zo bij jou. Voel je 'm zo flink bewegen hopelijk :)
pi_131350137
Ik voel m echt altijd. Sowieso als ik naar bed ga en op mn buik/zij lig gaat hij tekeer. Maar ook als ik in de auto zit bijvoorbeeld. Gisteren was hij in de middag tijdens een werkpresentatie heel druk, daarna nog even met t eten. Voel m zo'n 15-20 minuten per uur zeg maar, ook als ik in gesprek ben ofzo
Nu gewoon uren niet :{
pi_131350216
is hij anders gaan liggen mabawa?

Marel schrikken en succes met je spoiler.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')