Korte omschrijving depressie:quote:Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.
Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien
Korte uitleg van angststoornissen:quote:Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.
Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.
Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
quote:Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.
Wanneer spreken we van een angststoornis?
Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.
In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:
Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs
Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:
Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Tja.. gewoon doen. Meestal leidt m'n intuïtie me daarin, al is die ook niet altijd even betrouwbaar. Grenzen overschrijden is een karaktertrek van me, ook die van mijzelf. Tegelijkertijd is dat ook niet altijd even erg, want sommige grenzen mogen best wat opgerekt worden, ook die ik voor mezelf zet.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Heb het al een keer gebruikt, ik moet echt meer aan mezelf denken, mezelf egoistischer opstellen anders wordt ik echt continu door anderen opgevreten.
Hoe doe jij dat? Je eigen grenzen zetten?
Zonde wanneer iemand in zo'n positie zo weinig begrip kan opbrengen...quote:Op vrijdag 13 september 2013 13:56 schreef MCH het volgende:
Ik ben namelijk ook wel eens bij een studieadviseur geweest omdat mijn zus kanker had en dat ik daardoor wat studieproblemen had. Toen vroeg zei of ik nog thuis woonde of niet en als ik niet thuis zou wonen dan zou ik de problemen misschien wat makkelijker van me af kunnen zetten.Naar zo'n adviseur ga je dan ook niet zo snel een tweede keer.
quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:04 schreef MCH het volgende:
[..]
Die strijd heeft ze niet gewonnen en ik heb na een aantal jaar nog steeds geen diploma. Dus ik herken wel wat in je verhaal over het niet kunnen voltooien van dingen omdat je problemen hebt.
Gut feeling no? Maar mijn gut feeling zegt in 9 van de 10 gevallen niet doen, ik doe het in 6 van de 9 gevallen wel, en 5 van de 6 gevallen is dat ook gewoon goed. De rest van de keer had ik moeten luisteren naar mijn gut feeling.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:24 schreef Gray het volgende:
[..]
Tja.. gewoon doen. Meestal leidt m'n intuïtie me daarin, al is die ook niet altijd even betrouwbaar. Grenzen overschrijden is een karaktertrek van me, ook die van mijzelf. Tegelijkertijd is dat ook niet altijd even erg, want sommige grenzen mogen best wat opgerekt worden, ook die ik voor mezelf zet.
Misschien is dat voor ieder anders, of is de mijne simpelweg beter.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Gut feeling no? Maar mijn gut feeling zegt in 9 van de 10 gevallen niet doen, ik doe het in 6 van de 9 gevallen wel, en 5 van de 6 gevallen is dat ook gewoon goed. De rest van de keer had ik moeten luisteren naar mijn gut feeling.
De jouwe is beter. Niet om veren in je reet te steken maar zo wat al het advies wat je tot dusverre hebt gegeven of hebt gezien is goed geweest.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:37 schreef Gray het volgende:
[..]
Misschien is dat voor ieder anders, of is de mijne simpelweg beter.
It's the Tao, man. It's all Tao.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
De jouwe is beter. Niet om veren in je reet te steken maar zo wat al het advies wat je tot dusverre hebt gegeven of hebt gezien is goed geweest.
quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:11 schreef Gray het volgende:
Ik weet niet wie het was, maar bedankt voor het veranderen van de TT!![]()
![]()
Wat doe jij nu dan?quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:24 schreef Gray het volgende:
Ook ik ben gestopt voor het einde van mijn studie, tijdens mijn master. Ik wist niet eens of ik wel mijn leven wilde, laat staan wát ik met mijn leven wilde.
Nu enkele jaren later weet ik dat ik wíl leven en heb ook enigszins idee van wát ik ermee wil. Nu gaan kijken of dat allemaal lukken gaat. Maar hoe dan ook wil ik onderweg gelukkig zijn, wat er ook gebeurt. Dansend, in regen of zonneschijn.
Klinkt als een oorlogsverklaringquote:Op vrijdag 13 september 2013 14:09 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Je bent een geweldig persoon
De enige die dat nog even in moet zien ben jij
Ik heb ook jaren aan studievertraging opgelopen en misschien moet ik ook voor mijn problemen betalen. Als ik echt alles moet terugbetalen, dan verklaar ik DUO, de commissies hier, de studentendecanen, etc. als corrupt en dan ga ik mijn leven gebruiken om een einde te maken aan dergelijke vormen van corruptie.
Pyjama aan en hopsakee!quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:34 schreef kuolema het volgende:
Ik moet naar de apotheek, moet mezelf echt dwingen om het huis uit te gaan en me in het openbaar te vertonen. Zo geen zin in mensen. Bleg. Ik wil gewoon in bed liggen.
Ik heb een heel zwaar levuuuh, echt heel zwaaaaar, moeilijk moeilijk moeilijk moeilijk moeilijk...
Vrijwel het tegenovergestelde van wat ik qua potentie kan, namelijk nét geen niets.quote:Wat doe jij nu dan?
Mijn ontbijt vond ook pas om 3 uur plaatsquote:Op vrijdag 13 september 2013 16:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
Zo, net ontbeten. Wat komt m'n dag langzaam op gang zeg, maar ik ben tenminste wel lekker bezig achter de computer(of eigenlijk achter 3 computers tegelijk
).
[..]
Klinkt als een oorlogsverklaring
Je moet niet dingen op je hals halen die je leven weggooien (al moet ik bekennen dat een forse studieschuld niet iets is dat je in de kouwe kleren gaat zitten).
Ja waarom niet he? Met me zorgen gaan zitten maken over wat ik allemaal moet doen en het alsnog niet doen kom ik ook geen steek verder...quote:
Hoe lang zit je nu zonder studie/werk? Wat voor baantje wil je dan nemen totdat je gaat studeren?quote:[..]
Vrijwel het tegenovergestelde van wat ik qua potentie kan, namelijk nét geen niets.
Maar binnen nu en twee maanden moet ik een baantje erbij hebben en ga ik waarschijnlijk voor iets fulltime. Ik hoop tegen het einde van een jaar zo'n 7000+ euro te hebben, zodat ik opnieuw aan een master kan beginnen en ditmaal af kan ronden. Met een beetje mazzel kan ik dan snel als docent aan het werk, in de scheikunde of biologie. Of algemene natuurwetenschappen, dat lijkt me ook leuk.
Dan zo snel mogelijk studieschuld afbetalen, wat me overigens jaaaren gaat kosten, en dan zo snel mogelijk sparen voor een hutje op de hei. Letterlijk.
Om kwart voor 11 al, maar ik krijg gewoon niks weg als ik net wakker benquote:Op vrijdag 13 september 2013 16:51 schreef kuolema het volgende:
[..]
Mijn ontbijt vond ook pas om 3 uur plaatsHoe laat was jij wakker dan?
'al' ook echtquote:Op vrijdag 13 september 2013 16:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Om kwart voor 11 al, maar ik krijg gewoon niks weg als ik net wakker ben
Ik woon in een studentenstad, en daar is het compleet normaal dat je op een willekeurig moment in de week met je pyjama aan in de supermarkt loopt. Gewoon arrogant bij kijken.quote:Op vrijdag 13 september 2013 16:51 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ja waarom niet he? Met me zorgen gaan zitten maken over wat ik allemaal moet doen en het alsnog niet doen kom ik ook geen steek verder...
Ik zou willen dat ik er wat luchtiger over kon denken. Soms is het even tijd voor wat zelfspot, dus ik dacht ik zet even dat liedje op voor inspiratieWerkt wel hoor. Voor even i.i.g.
Maar ik ben naar de apotheek geweest dus hoef vandaag niet meer naar buiten.
Mijn energie heeft zich verstopt en ik heb geen zin om verstoppertje te spelen.
Wat zal het zijn? Twee jaar? Drie? Ben niet zo van de kalenders.quote:Hoe lang zit je nu zonder studie/werk? Wat voor baantje wil je dan nemen totdat je gaat studeren?
Wel fijn dat je (ongeveer) weet wat je wilt gaan doen.
Laat maar weten als je dat hutje op de hei hebt, dan kom ik bij je langs voor een kopje thee
quote:Op vrijdag 13 september 2013 16:51 schreef kuolema het volgende:
Mijn ontbijt vond ook pas om 3 uur plaats Hoe laat was jij wakker dan?
Watjes. Kwart over 7 hier al, bitzes.quote:Op vrijdag 13 september 2013 16:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Om kwart voor 11 al, maar ik krijg gewoon niks weg als ik net wakker ben
Half 7 was de bedoeling...quote:Op vrijdag 13 september 2013 17:09 schreef Gray het volgende:
[..]
[..]
Watjes. Kwart over 7 hier al, bitzes.
Handig dat je zo makkelijk bent. Doen waar je goed in bent, dat is fijnquote:Op vrijdag 13 september 2013 17:02 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik woon in een studentenstad, en daar is het compleet normaal dat je op een willekeurig moment in de week met je pyjama aan in de supermarkt loopt. Gewoon arrogant bij kijken.
[..]
Wat zal het zijn? Twee jaar? Drie? Ben niet zo van de kalenders.Wat ik ga doen voor het komende jaar maakt me niet zo uit, als het maar voldoende binnenbrengt. Met heel simpele baantjes ben ik al tevree, zo ben ik alles geweest van poelier tot barman. Het enige dat ik niet zou willen is iets verkopen, zeker niet in de trant van telefonisch. In het plantencentrum waar ik ooit werkte was prima, omdat m'n werkstukjes daar over de toonbank vlogen, en het verder vooral adviseren was. Joh, als ik straks postbode ben schaam ik me geen moment.
En tja, dat willen doen... het is niet zozeer een passie waar ik meteen aan denken moest, maar keek eens goed naar mezelf en besefte dat ik altijd al mensen de les aan het lezen was. In het lab wil ik niet, want de academische wereld is een verschrikkelijke. En dan had ik nog een prima plek te pakken ook, met prima mensen. Nee, dan help ik liever mensen, in dit geval met hun schooldiploma. Hopen dat zij een betere toekomst maken dan ze het in de vorige generatie hebben gedaan.
Awesomequote:En dat hutje ben je van harte welkom.Het is zelfs mijn wens om het als retraite op te zetten, waar wie dan ook kan komen voor de rust die hij/zij/het wil.
Avondmens dit datquote:Op vrijdag 13 september 2013 17:09 schreef Gray het volgende:
[..]
[..]
Watjes. Kwart over 7 hier al, bitzes.
Het maakt toch ook niet uit als je niet naar je werk hoeft of naar school?quote:
Nou, ik heb nog geregeld afspraken en ik wil toch een soort van constant ritme hebben. Ik heb mijn tijd van 16u opstaan wel gehad en hoef ook niet meer terug naar die tijdquote:Op vrijdag 13 september 2013 17:21 schreef kuolema het volgende:
[..]
Het maakt toch ook niet uit als je niet naar je werk hoeft of naar school?
Dat is verstandig jaquote:Op vrijdag 13 september 2013 17:24 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nou, ik heb nog geregeld afspraken en ik wil toch een soort van constant ritme hebben. Ik heb mijn tijd van 16u opstaan wel gehad en hoef ook niet meer terug naar die tijd
Dus ik probeer een (soort van) constant dag/nacht ritme vast te houden
Ik heb geen leven dat weggegooid kan worden. Ik kan net zo goed wat gaan doen aan de onzin in de wereld.quote:Op vrijdag 13 september 2013 16:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
Zo, net ontbeten. Wat komt m'n dag langzaam op gang zeg, maar ik ben tenminste wel lekker bezig achter de computer(of eigenlijk achter 3 computers tegelijk
).
[..]
Klinkt als een oorlogsverklaring
Je moet niet dingen op je hals halen die je leven weggooien (al moet ik bekennen dat een forse studieschuld niet iets is dat je in de kouwe kleren gaat zitten).
Ik heb het niet over geweld. Ik heb het over een revolutionaire herontwikkeling van de westerse cultuur waardoor mijn soort problemen in ieder geval niet meer voorkomen, waar mensen vrijheid kennen en een eigen systeem zijn. The Venus Project vind ik wel een goede oplossing.quote:Op vrijdag 13 september 2013 16:51 schreef kuolema het volgende:
[..]
Mijn ontbijt vond ook pas om 3 uur plaatsHoe laat was jij wakker dan?
Comp_Lex is weer lekker radicaal ja. Om nou het woord corruptie te gebruiken vind ik wel een beetje overdreven. Zou je je leven ook opofferen om ze te grazen te nemen?
Als je kunt bewijzen dat je vanaf het begin van je studie problemen had, kunnen ze vast wel iets voor je doen. Heb je het hierover gehad met de psych, Lex?
Toen ik bij de studieadviseur kwam begon ze meteen over een 'extra potje' waar ik eventueel voor in aanmerking zou kunnen komen als ik veel vertraging zou oplopen.
Radicaal is niet hetzelfde als gewelddadigquote:Op vrijdag 13 september 2013 17:26 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik heb geen leven dat weggegooid kan worden. Ik kan net zo goed wat gaan doen aan de onzin in de wereld.
[..]
Ik heb het niet over geweld. Ik heb het over een revolutionaire herontwikkeling van de westerse cultuur waardoor mijn soort problemen in ieder geval niet meer voorkomen, waar mensen vrijheid kennen en een eigen systeem zijn. The Venus Project vind ik wel een goede oplossing.
De psych heeft inmiddels al een dossier over mij opgesteld. Hopelijk is dat goed genoeg als bewijsstuk. Ik ga binnenkort checken of ik in aanmerking kom voor dat extra potje. Dat moet ik ook wel, want anders moet ik alsnog betalen voor mijn problemen.
Dat zijn ook zo'n beetje mijn tijden (al nijg ik naar een uur later erin en een uur eerder eruitquote:Op vrijdag 13 september 2013 17:26 schreef kuolema het volgende:
[..]
Dat is verstandig ja. Ik ga in de vakantie om een uur of 2 naar bed en uur of 12 eruit. Maar nu is dat niet zo verstandig, want dan wordt het heel onregelmatig. Maar ja.
Je weet mijn mening daaroverquote:Op vrijdag 13 september 2013 17:26 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik heb geen leven dat weggegooid kan worden. Ik kan net zo goed wat gaan doen aan de onzin in de wereld.
Nijg?quote:Op vrijdag 13 september 2013 17:32 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat zijn ook zo'n beetje mijn tijden (al nijg ik naar een uur later erin en een uur eerder eruit)
[..]
Je weet mijn mening daarover
Het komt wel goed schatjequote:Op vrijdag 13 september 2013 17:43 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
stomme kut eij
Ik doe hem altijd vaud
De teid zal het lerenquote:Op vrijdag 13 september 2013 17:44 schreef kuolema het volgende:
[..]
Het komt wel goed schatjeNiet meer doen he!
Zeker. Daar wordt het heel vaak voor gebruikt.quote:Op vrijdag 13 september 2013 18:01 schreef minthy het volgende:
Kan CGT ook het beeld wat je van jezelf hebt positief beïnvloeden?
Het wordt hier nu ingezet voor het invullen van gedachten bij anderen en mijn verstopgedrag maar ik denk dat die insteek nog wat te ver weg ligt en dat ik een stap eerder moet gaan insteken.
Pas op dat je geen Don Quichot wordt die tegen windmolens gaat vechten.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:09 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik heb ook jaren aan studievertraging opgelopen en misschien moet ik ook voor mijn problemen betalen. Als ik echt alles moet terugbetalen, dan verklaar ik DUO, de commissies hier, de studentendecanen, etc. als corrupt en dan ga ik mijn leven gebruiken om een einde te maken aan dergelijke vormen van corruptie.
Dank je!quote:Op vrijdag 13 september 2013 18:04 schreef kuolema het volgende:
[..]
Zeker. Daar wordt het heel vaak voor gebruikt.
Je wordt er enorm naar van, helemaal als je jezelf helemaal vast piekert. Ergens weet je dat het nergens toe leidt, maar toch gebeurt het. Vaag gedoe.quote:Op vrijdag 13 september 2013 18:17 schreef Detroit het volgende:
Bij mij is er op het depressie&angst-vlak weinig aan de hand de laatste tijd.
Wel hebben twee mensen onafhankelijk van elkaar tegen mij gezegd dat ik teveel nadenk, dus misschien dat het toch eens tijd wordt daar iets mee te gaan doen.
Als je ergens depressief van wordt, dan is het dat mateloze denken wel.
Luxeprobleem, maar er is maar weinig waar ik niet goed in ben. Als ik het wil dan...quote:Op vrijdag 13 september 2013 17:19 schreef kuolema het volgende:
[..]
Handig dat je zo makkelijk bent. Doen waar je goed in bent, dat is fijn
Vind ik ook.quote:AwesomeWat een mooi idee!
Ik ook hoor!quote:
Je hebt verschillende varianten. Ik werk op een 24uurs woonvorm voor mensen met ADHD en ASS met een normaal IQ met daarnaast vaak nog meerdere stoornissen. Mijn werk bestaat uit het begeleiden naar zelfstandig wonen. Mensen komen vaak vanuit hun ouders bij ons wonen en leren zelfstandig hun leven in te richten, zodat ze binnen een aantal jaren zelfstandig kunnen gaan wonen. Dat begeleiden kan je zo ruim nemen als je wil, van leren koken tot seksuele voorlichting en van het vinden van een baan tot leren dat je afstand kan nemen van je ouders. Zeer diversquote:
Vind je het leuk?quote:Op vrijdag 13 september 2013 18:38 schreef minthy het volgende:
[..]
Je hebt verschillende varianten. Ik werk op een 24uurs woonvorm voor mensen met ADHD en ASS met een normaal IQ met daarnaast vaak nog meerdere stoornissen. Mijn werk bestaat uit het begeleiden naar zelfstandig wonen. Mensen komen vaak vanuit hun ouders bij ons wonen en leren zelfstandig hun leven in te richten, zodat ze binnen een aantal jaren zelfstandig kunnen gaan wonen. Dat begeleiden kan je zo ruim nemen als je wil, van leren koken tot seksuele voorlichting en van het vinden van een baan tot leren dat je afstand kan nemen van je ouders. Zeer divers
Absoluut, het was m'n lust en m'n leven. Je gaat voor een langere periode een band aan met iemand, je bouwt samen ergens aan en helpt iemand een paar fikse stappen verder in het leven. Het nadeel is dat ik vaak teveel betrokken ben bij m'n cliënten en zijn/haar familiequote:
Jou gun ik het helemaal dat je het denken en piekeren wat onder controle krijgt! Af en toe kom jij echt diepongelukkig over, puur als resultaat van al die stomme gedachtes die naar boven komen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 18:23 schreef minthy het volgende:
[..]
Je wordt er enorm naar van, helemaal als je jezelf helemaal vast piekert. Ergens weet je dat het nergens toe leidt, maar toch gebeurt het. Vaag gedoe.
Dank je, ik hoop dat ooit nog eens voor elkaar te krijgenquote:Op vrijdag 13 september 2013 18:52 schreef Detroit het volgende:
[..]
Jou gun ik het helemaal dat je het denken en piekeren wat onder controle krijgt! Af en toe kom jij echt diepongelukkig over, puur als resultaat van al die stomme gedachtes die naar boven komen.
En dat terwijl ze eigenlijk zo weinig over jou zeggen, maar je zo gefixeerd bent op de intensiteit van de gedachten dat je gelooft dat het ook waar is!
In die zin besef ik al vaker dat gedachtes echt letterlijk een soort van hersenscheten zijn, not to be taken seriously. Ik neem ze dan nog wel eens serieus, maar ja, probeer oud gedrag eens af te leren.. Dat jij ook steeds vaker in staat mag zijn gedachten als zodanig te zien.
.
Sterkte jong!quote:Op vrijdag 13 september 2013 19:07 schreef Miniem het volgende:
Ik schijt hem 1000 kleuren, zo wat enorm belangrijks vertellen.
En dit heb ik dus gemist omdat ik toen nog niet gediagostiseerd was!quote:Op vrijdag 13 september 2013 18:38 schreef minthy het volgende:
[..]
Je hebt verschillende varianten. Ik werk op een 24uurs woonvorm voor mensen met ADHD en ASS met een normaal IQ met daarnaast vaak nog meerdere stoornissen. Mijn werk bestaat uit het begeleiden naar zelfstandig wonen. Mensen komen vaak vanuit hun ouders bij ons wonen en leren zelfstandig hun leven in te richten, zodat ze binnen een aantal jaren zelfstandig kunnen gaan wonen. Dat begeleiden kan je zo ruim nemen als je wil, van leren koken tot seksuele voorlichting en van het vinden van een baan tot leren dat je afstand kan nemen van je ouders. Zeer divers
Yeah, jij keert het eerst naar binnen, dan pas reflecteer je het naar buiten. Niets mis mee, tenzij het je in de weg staat.quote:Op vrijdag 13 september 2013 18:17 schreef Detroit het volgende:
Bij mij is er op het depressie&angst-vlak weinig aan de hand de laatste tijd.
Wel hebben twee mensen onafhankelijk van elkaar tegen mij gezegd dat ik teveel nadenk, dus misschien dat het toch eens tijd wordt daar iets mee te gaan doen.
Als je ergens depressief van wordt, dan is het dat mateloze denken wel.
Hoe bedoel je dat? Dat ik iets concludeer op basis van een externe gebeurtenis op basis waarvan ik ga reflecteren?quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:14 schreef Gray het volgende:
[..]
Yeah, jij keert het eerst naar binnen, dan pas reflecteer je het naar buiten. Niets mis mee, tenzij het je in de weg staat.
Je hebt ook de mogelijkheid om ambulante ondersteuning te krijgen. Dat werkt op dezelfde manier, je ziet dan alleen minder vaak een begeleider. Dat heb ik ook een aantal jaren erbij gedaan maar ik werd horendol van het telkens moeten schakelen tussen cliënten. Had zo'n 8 afspraken per dag, was wellicht wat teveelquote:Op vrijdag 13 september 2013 20:09 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En dit heb ik dus gemist omdat ik toen nog niet gediagostiseerd was!![]()
![]()
En toen het me eenmaal aangeboden kon worden, had ik via woningnet al een zelfstandige woning gekregen die gewoon -te- goed is om op te offeren
(ook zou ik al mijn spullen nooit never niet op 1 kamertje kwijt kunnen en ik heb nogal wat troep verzameld in de loop der tijdKan ook zo moeilijk van dingen afscheid nemen
).
Goed bezig!quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:01 schreef Cue_ het volgende:
Zo.. twee dingen gedaan vandaag.
Ten eerste het bedrijf van maandag laten weten dat ik geintresseerd ben .
Ten tweede heb ik mn vriendin laten weten dat ik der opmerking van gister (omg je zou eens wat leuk vinden) niet echt op prijs stelde.
De rest van de wereld denkt waarschijnlijk:quote:Op vrijdag 13 september 2013 19:42 schreef minthy het volgende:
[..]
Dank je, ik hoop dat ooit nog eens voor elkaar te krijgen
Ik gun het mezelf blijkbaar niet. In de afgelopen maanden ben ik aardig afgevallen, 2 kledingmaten naar beneden gegaan. Gisteren had ik een goede dag, dat heb ik benut door eens wat nieuwe kleding te kopen. Wat gisteren (oprecht!) goed paste, kreeg van diegene die mee was een "tjeezus, wat ben je afgevallen!" te horen, zorgde vandaag voor ontzettend veel onzekerheid. Alles weer aan de kant gegooid en m'n oude kloffie weer aangetrokken na een verdrietige blik in de spiegel, ik vond mezelf nog te walgelijk om aan te zien. Als ik dat zelf al vind, wat moet de rest van de wereld dan wel niet denken? --> dag naar de klote.
Ik krijg al best veel begeleiding om m'n huishouden op orde te houden. Daarnaast heb ik ook nog 1 keer in de 2 a 3 weken een gesprek. Ik word best wel scherp in de gaten gehouden ivm m'n verleden, maar vind dat eigenlijk wel zo verstandigquote:Op vrijdag 13 september 2013 21:02 schreef minthy het volgende:
[..]
Je hebt ook de mogelijkheid om ambulante ondersteuning te krijgen. Dat werkt op dezelfde manier, je ziet dan alleen minder vaak een begeleider. Dat heb ik ook een aantal jaren erbij gedaan maar ik werd horendol van het telkens moeten schakelen tussen cliënten. Had zo'n 8 afspraken per dag, was wellicht wat teveel
Ik zou zo verdomde graag zo kunnen denken. In alles zie ik een afwijzing, dodelijk vermoeiend ook omdat ik me daarover weer suf ga piekeren.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:14 schreef Detroit het volgende:
[..]
De rest van de wereld denkt waarschijnlijk:
- Leuke spontane griet!
- Heeft wat over voor haar medemens (vanwege je werk)
- Zit goed in haar vel (want afgevallen)
Ik snap je gedachtengang wel, je voelt jezelf even zo verdorven dat de wereld om je heen daar een afspiegeling van is. Maar de wereld om je heen is op dat moment welwillender richting jou dan jij richting jezelf. Je bent het waard, minthy!
Enig idee waar dit aan kan liggen? Of lijkt het vanzelf te gaan?quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:30 schreef kuolema het volgende:
Ik ben bang dat ik weer aan het wegzakken ben in een depressie...ik wil dit niet
Oh kijk, dat is goed geregeld! Merk je ook dat je baat hebt bij die ondersteuning?quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:21 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik krijg al best veel begeleiding om m'n huishouden op orde te houden. Daarnaast heb ik ook nog 1 keer in de 2 a 3 weken een gesprek. Ik word best wel scherp in de gaten gehouden ivm m'n verleden, maar vind dat eigenlijk wel zo verstandig
Tis ook pas de laatste 1 1/2 jaar of zo dat ik een beetje stabiel ben. Nu heb ik ook de rust om de wat diepere issues met m'n begeleiders te bespreken waar ik anders nooit aan toe zou komen.
Het gaat achteruit sinds het schooljaar is begonnen. Maar het komt en gaat, dat heb ik al jaren...quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Enig idee waar dit aan kan liggen? Of lijkt het vanzelf te gaan?
quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:30 schreef kuolema het volgende:
Ik ben bang dat ik weer aan het wegzakken ben in een depressie...ik wil dit niet
Jazeker! Dat voorkomt dat ik in mijn eigen chaos verdwaal om vervolgens weer af te glijdenquote:Op vrijdag 13 september 2013 21:32 schreef minthy het volgende:
[..]
Oh kijk, dat is goed geregeld! Merk je ook dat je baat hebt bij die ondersteuning?
Klinkt een beetje zoals het bij mij ging. Werd uiteindelijk een dystieme (spelling?) stoornis gediagnostiseerd. Ik had talloze ups en downs maar echt tevreden was ik nooit. Alsof er een filter overheen ging. Ik had alleen wel van die hele korte momentjes waarin ik wel goed gevoel kon zijn.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:32 schreef kuolema het volgende:
[..]
Het gaat achteruit sinds het schooljaar is begonnen. Maar het komt en gaat, dat heb ik al jaren...
Mooi, dat klinkt alsof jullie dat allemaal effectief hebben geregeldquote:Op vrijdag 13 september 2013 21:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jazeker! Dat voorkomt dat ik in mijn eigen chaos verdwaal om vervolgens weer af te glijden
Alleen wel jammer dat ik het niet helemaal zelfstandig kan doen. Niet zelfstandig -kan- doen, dan wordt het een puinhoop bij mij vrees ik
Dysthymie, hebben ze het bij mij ook over gehad. Het gaat nooit helemaal goed, maar soms raak ik echt in zo'n dal en dat heet dan een dubbele depressie. Duurt een half jaar of zo. Ik herken de signalen: geen energie, dingen vermijden, me heel naar voelen en niks willen: wil niet slapen maar ook niet wakker zijn, niet leven maar ook niet doodgaan. Alles is stom. Nog minder zelfvertrouwen dan normaal. Veel behoefte aan slaap. Dat heb ik nu. Zo begint het altijd. En na een tijdje ga ik slecht slapen, zak ik dieper weg, word ik heel gespannen, kan ik me niet meer concentreren, nergens van genieten en heb ik ook geen goede dagen meer. Wil ik alleen maar dood.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:37 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Klinkt een beetje zoals het bij mij ging. Werd uiteindelijk een dystieme (spelling?) stoornis gediagnostiseerd. Ik had talloze ups en downs maar echt tevreden was ik nooit. Alsof er een filter overheen ging. Ik had alleen wel van die hele korte momentjes waarin ik wel goed gevoel kon zijn.
Ook duurde het bij mij tot ver na m'n 18e totdat het eindelijk beter ging (nadat ik in een heel diep dal had gezeten).
Klopt, er zit wel verbetering inquote:Op vrijdag 13 september 2013 21:42 schreef minthy het volgende:
[..]
Mooi, dat klinkt alsof jullie dat allemaal effectief hebben geregeld![]()
Dat het op dit moment niet zelfstandig lukt wil niet zeggen dat dit over een aantal jaren niet lukt
Je bent echt zo'n eckte baas Cuequote:Op vrijdag 13 september 2013 21:01 schreef Cue_ het volgende:
Zo.. twee dingen gedaan vandaag.
Ten eerste het bedrijf van maandag laten weten dat ik geintresseerd ben .
Ten tweede heb ik mn vriendin laten weten dat ik der opmerking van gister (omg je zou eens wat leuk vinden) niet echt op prijs stelde.
Herkenbaar!quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:47 schreef kuolema het volgende:
[..]
Dysthymie, hebben ze het bij mij ook over gehad. Het gaat nooit helemaal goed, maar soms raak ik echt in zo'n dal en dat heet dan een dubbele depressie. Duurt een half jaar of zo. Ik herken de signalen: geen energie, dingen vermijden, me heel naar voelen en niks willen: wil niet slapen maar ook niet wakker zijn, niet leven maar ook niet doodgaan. Alles is stom. Nog minder zelfvertrouwen dan normaal. Veel behoefte aan slaap. Dat heb ik nu. Zo begint het altijd. En na een tijdje ga ik slecht slapen, zak ik dieper weg, word ik heel gespannen, kan ik me niet meer concentreren, nergens van genieten en heb ik ook geen goede dagen meer. Wil ik alleen maar dood.
Ik weet dus hoe het gaat lopen en ik wil voorkomen dat het slechter gaat maar ik weet niet hoe. Want ik loop dus vast met mijn studie, dat is duidelijk de trigger nu. En het is gewoon kut
Hoezo moeilijk afscheid nemen Magnetron?quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:09 schreef magnetronkoffie het volgende:
Kan ook zo moeilijk van dingen afscheid nemen).
Dat wilde ik niet lezenquote:Op vrijdag 13 september 2013 21:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Herkenbaar!
Bij mijn studies ging het ook fout. Alleen jammer dat ik geen goeie oplossing voor je kan bedenken, uiteindelijk heb ik na de middelbare school nooit meer een opleiding af kunnen maken omdat ik steeds-maar-weer tegen diezelfde dingen aan liep -_-
Meer dat het af en toe leek alsof je even de tijd nodig had om een reactie te formuleren waarmee je tevreden was. Alsof je meer calculerend dat spontaan bent. Kan zijn omdat ik je niet goed ken en het daarom verkeerd interpreteerde, of omdat je mij niet goed kent en daarom wat op je hoede was. Hoe dan ook, geen probleem.quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:42 schreef Detroit het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Dat ik iets concludeer op basis van een externe gebeurtenis op basis waarvan ik ga reflecteren?
Als je dat inderdaad bedoelt: dat deed ik eigenlijk nooit, maar ik begin er steeds meer achter te komen dat de reactie vanuit je omgeving vaak (maar niet altijd) iets zegt over jezelf. En dus was dat voor mij een reden het proces weer wat op te pakken..
Ik mieter altijd alles weg. Ik kijk er ook niet naar terug. Weg is weg.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:08 schreef kuolema het volgende:
Ik heb ook altijd moeite met dingen weg doen. Kapotte schoenen, kleding die ik niet meer aantrek, lege deobussen, lege flesjes en andere dingen, oud papier en zelfs kapotte sokken kan ik niet weggooien![]()
Heb jij dat ook zo erg magnetronkoffie?
Dat kan ik niet, vind ik zonde. Je kunt het altijd nog wel ergens voor gebruiken. Al doe ik er vervolgens niets meer mee uiteraardquote:Op vrijdag 13 september 2013 22:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik mieter altijd alles weg. Ik kijk er ook niet naar terug. Weg is weg.
Spullen staan voor mij gelijk aan herrie in het hoofd. Des te minder spul in de kamer/bedroom, des te rustiger in de bovenkamer van mijn hersenen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:18 schreef kuolema het volgende:
[..]
Dat kan ik niet, vind ik zonde. Je kunt het altijd nog wel ergens voor gebruiken. Al doe ik er vervolgens niets meer mee uiteraard
Hier idem, als het moet gooi ik m'n halve inboedel eruit of ik geef het weg. Lucht soms verdomd veel op ookquote:Op vrijdag 13 september 2013 22:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Spullen staan voor mij gelijk aan herrie in het hoofd. Des te minder spul in de kamer/bedroom, des te rustiger in de bovenkamer van mijn hersenen.
Ik hou ook niet van rommel. Geeft inderdaad rust als je omgeving wat rustiger is. Ook weer 2 eigenschappen die elkaar in de weg staan. Ik maak het mezelf lekker lastig.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Spullen staan voor mij gelijk aan herrie in het hoofd. Des te minder spul in de kamer/bedroom, des te rustiger in de bovenkamer van mijn hersenen.
Zo goed als wel jaquote:Op vrijdag 13 september 2013 22:08 schreef kuolema het volgende:
Ik heb ook altijd moeite met dingen weg doen. Kapotte schoenen, kleding die ik niet meer aantrek, lege deobussen, lege flesjes en andere dingen, oud papier en zelfs kapotte sokken kan ik niet weggooien![]()
Heb jij dat ook zo erg magnetronkoffie?
Ik kan gewoon niks weggooien "want het kan ooit nog wel van pas komen"quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoezo moeilijk afscheid nemen Magnetron?
Morgen komt de keuken + fridge + oven/magnetron! Eindelijk!
Ja genau!quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:30 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik kan gewoon niks weggooien "want het kan ooit nog wel van pas komen"![]()
Ik gooi glazen al weg die 'bijna' gaan brekenquote:Op vrijdag 13 september 2013 22:31 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ja genau!Glazen en bekers met stukjes eraf gooi ik ook niet weg idd.
Jij monster!quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:43 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik gooi glazen al weg die 'bijna' gaan brekenOf een kleine scheur in zou zitten.
Het is walgelijk! Arme glazenquote:Op vrijdag 13 september 2013 22:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jij monster!
dat is gewoon zielig![]()
Rome werd ook niet in een dag gebouwd Minthy! Het is al heel wat dat je een kort moment blij met jezelf geweest bent vanwege het afvallen. Dat zulke momenten nog maar veel vaker mogen komen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:31 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik zou zo verdomde graag zo kunnen denken. In alles zie ik een afwijzing, dodelijk vermoeiend ook omdat ik me daarover weer suf ga piekeren.
Hoezo? Er is niks zo goedkoop als glazenquote:Op vrijdag 13 september 2013 22:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jij monster!
dat is gewoon zielig![]()
Oh ja ik moet nog even naar blokker want ik zag dat ze daar een set van 6 glazen voor 1 euro hebbenquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoezo? Er is niks zo goedkoop als glazen. Soms koop je gewoon eens een treetje met dezelfde glazen voor een euro of 2. Kaput? Pak je er weer 1.
Die typische woon/huis accesoires, ik mieter het vaak weg en trek ergens nog een doos open.
Het stomme is dat ik daar op zich niet eens blij mee of trots op ben, maar dat zit in het "het is nooit goed genoeg"-hoekje. Ik was blij met een "dat lijkt aardig normaal qua figuur in de spiegel"-momentquote:Op vrijdag 13 september 2013 22:49 schreef Detroit het volgende:
[..]
Rome werd ook niet in een dag gebouwd Minthy! Het is al heel wat dat je een kort moment blij met jezelf geweest bent vanwege het afvallen. Dat zulke momenten nog maar veel vaker mogen komen.
Depressie houdt nou eenmaal in dat je af en toe een keer terug kunt vallen. Dat maakt niet uit, de stap vooruit die je daarna gaat maken is dan ook weer echt een stap vooruit!
Lichamelijk wil je de rust wel. Mentaal zit die angst er nog in en die schreeuwt, hoppetah! Aan de slag!quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:06 schreef minthy het volgende:
[..]
Het stomme is dat ik daar op zich niet eens blij mee of trots op ben, maar dat zit in het "het is nooit goed genoeg"-hoekje. Ik was blij met een "dat lijkt aardig normaal qua figuur in de spiegel"-moment
Het nadeel is ook dat het hier niet alleen bij depressieve klachten blijft maar er ook nog een rits andere stoornissen aan het licht zijn gekomen in de laatste weken, afgelopen maandag weer een label erbij gekregen (waar ik overigens achtersta). Het verduidelijkt veel maar geeft ook weer belachelijk veel aanleiding tot piekeren en alles in twijfel trekken. Het valt gewoon ook tegen dat ik al haast een half jaar thuiszit terwijl ik dat niet wil. Aan de andere kant; ik kan niks beginnen op het moment, er zit een dubbelheid in.
Ik ben altijd wel van het de tijd nemen een reactie in te tikken. De backspace-toets is my friend.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:14 schreef Gray het volgende:
[..]
Meer dat het af en toe leek alsof je even de tijd nodig had om een reactie te formuleren waarmee je tevreden was. Alsof je meer calculerend dat spontaan bent. Kan zijn omdat ik je niet goed ken en het daarom verkeerd interpreteerde, of omdat je mij niet goed kent en daarom wat op je hoede was. Hoe dan ook, geen probleem.
Is je huis al opgewarmd?quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik mieter altijd alles weg. Ik kijk er ook niet naar terug. Weg is weg.
Met een megafoon die is aangesloten op een versterker op het momentquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Lichamelijk wil je de rust wel. Mentaal zit die angst er nog in en die schreeuwt, hoppetah! Aan de slag!
1 bed, 2 kasten, 1 bureaustoel, 1 bureau, 1 droogrek, 1 chill stoel. That's it.quote:
For the next four months, this will be your new home!quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
1 bed, 2 kasten, 1 bureaustoel, 1 bureau, 1 droogrek, 1 chill stoel. That's it.En wat koffers die nog dicht staan
. Morgen nieuwe keuken plus koelkast en oven/magnetron.
Ik herken dat wel hoor Minthyquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:14 schreef minthy het volgende:
[..]
Met een megafoon die is aangesloten op een versterker op het moment
Succes, slaap ze!quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:40 schreef Detroit het volgende:
Zo mensen, tijd om naar bed te gaan! Let op uzelf!.
Woensdag een poos met een collega zitten praten over dit onderwerp (had een koffie-afspraak), zij zei hetzelfde. Tegen ieder ander zou ik het ook zeggen maar zo voelt het nu niet. Ik voel me meer en meer zwaar gestoord oid waar ik tot voor kort aardig meetrapte met de rest. Nu weet ik dat ik in een negatieve mindset hang op het moment en dat ik mezelf bij voorbaat al afkeur/afslacht/afschiet en dat dat ook niet goed is. Maar goed, het lukt me ook niet om ervan af te komen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik herken dat wel hoor MinthyIk verzeker je het, op een gegeven moment ga je dat meer en meer loslaten. Ik heb het ook nog niet losgelaten, maar mentaal moet je het even dood laten bloeden. De wond moet leeg.
Je zult de komende weken/maanden soms dat gevoel krijgen, goed dat je rust hebt genomen. Mits je niet te snel weer aan het werk gaat
haha hoezo dat dan?quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je bent echt zo'n eckte baas Cue
Ken het.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:08 schreef kuolema het volgende:
Ken dit ook. Ik omschreef het ook vaak als sluier, en soms als wolk.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:14 schreef kuolema het volgende:
Wat je trouwens zei over een filter herken ik ook. Alsof er een soort sluier over je heen komt waardoor je niet meer scherp of helder kunt zijn. Alles wordt afgestompt en dingen komen niet meer zo hard aan(in eerste instantie een zelfbeschermingsmechanisme) terwijl je wel steeds dieper wegzakt.
Das nog best wat.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
1 bed, 2 kasten, 1 bureaustoel, 1 bureau, 1 droogrek, 1 chill stoel. That's it.En wat koffers die nog dicht staan
. Morgen nieuwe keuken plus koelkast en oven/magnetron.
Kwestie van over angsten heen stappen die je zo eigen zijn, dat je ze misschien niet eens herkent als angsten. Dat, en oefenen. Maar nogmaals: alleen als je het als probleem ervaart. Er is namelijk helemaal niets mis mee om geen flapuit te zijn. Sommige katjes kan je niet uit de boom charmeren, maar vergen simpelweg geduld.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:13 schreef Detroit het volgende:
[..]
Ik ben altijd wel van het de tijd nemen een reactie in te tikken. De backspace-toets is my friend..
Maar ik ben sowieso wat meer calculerend dan spontaan hoor, ik wil dat wat ik in mijn hoofd heb ook precies op dezelfde manier in tekst vertaald wordt. Dat kan ten koste gaan van spontaniteit. Het wordt iedere dag minder, dat dan weer wel..
Dan kan je dus gewoon weg toch? Ben je inmiddels vast wel gok ik.quote:Op zaterdag 14 september 2013 04:38 schreef Cue_ het volgende:
Zit in de naborrel, hij ook. Gelukkig gesprekken die niets aan zijn.
Nu net thuis, kibbeling gegeten met de barmanquote:Op zaterdag 14 september 2013 05:24 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Dan kan je dus gewoon weg toch? Ben je inmiddels vast wel gok ik.
Ik heb geen zin om op te staan....kort geslapen, gaap!
Jij bent wel de eckte koning van de beeldspraak!quote:Op zaterdag 14 september 2013 04:53 schreef Gray het volgende:
Kwestie van over angsten heen stappen die je zo eigen zijn, dat je ze misschien niet eens herkent als angsten. Dat, en oefenen. Maar nogmaals: alleen als je het als probleem ervaart. Er is namelijk helemaal niets mis mee om geen flapuit te zijn. Sommige katjes kan je niet uit de boom charmeren, maar vergen simpelweg geduld.
Ik kan wel van die scherpe nuchterheid genietenquote:
Daar heb je wel 1 van mijn problemen te pakken. Wanneer ik een pesthumeur heb kunnen 'externe' zaken zoals een massage of iets lekkers kopen ofzo mij daar bij echt niet helpen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:12 schreef Murmeli het volgende:
Een uur massage voor 5 euro is echt geen straf. Fijn wel, want ik had een pesthumeur en nu niet meer
Dat bedoel ik dus. Daar had ik tot voor kort ook geen kennis van. Dat is exact hetgeen waar ik tegen ageer. Het lijkt net alsof de samenleving allergisch is voor proactieve / preventieve ondersteuning.quote:Op zaterdag 14 september 2013 04:07 schreef Murmeli het volgende:
Welke labels minth?
Wbt studieschuld: ik wist toen niet eens dat ik extra had kunnen aanvragen. Had ook nog geen diagnoses. Had 18.000 schuld, gewoon afgelost (bijna klaar) en niet teveel bij nadenken.
Vechten tegen bierkaai etc, is zinloos vind ik.
Mijn stemming is weer klimmende geloof ikyeahhhh!
quote:Op zaterdag 14 september 2013 04:07 schreef Murmeli het volgende:
Welke labels minth?
Wbt studieschuld: ik wist toen niet eens dat ik extra had kunnen aanvragen. Had ook nog geen diagnoses. Had 18.000 schuld, gewoon afgelost (bijna klaar) en niet teveel bij nadenken.
Vechten tegen bierkaai etc, is zinloos vind ik.
Mijn stemming is weer klimmende geloof ikyeahhhh!
Afgezien van de paranoia, vind ik dit wel herkenbaar. Ik hoop voor je dat je je rust vindquote:Op zaterdag 14 september 2013 08:04 schreef Gewas het volgende:
Sinds woensdag heb ik het te druk gehad, te veel mensen gezien waardoor mijn hoofd overvol raakte. Gister kreeg ik dus erg last van paranoia.
Dit weekend brengt hopelijk rust.
Ik denk ook graag goed na voordat ik iets zeg/doe/schrijf, blijf vaak lang twijfelen en dingen aanpassen. Maar soms heb ik net een beetje meer zelfvertrouwen waardoor ik makkelijker ben, wat chiller is maar daar heb ik al gauw spijt van omdat ik dan iets verkeerds zeg of bijvoorbeeld spelfouten maakquote:Op zaterdag 14 september 2013 09:21 schreef Detroit het volgende:
[..]
Jij bent wel de eckte koning van de beeldspraak!.
.
Het is ook meer dat ik erg voorzichtig ben geworden omdat ik ook wel eens een flapuit wil zijn. Het is wel eens gebeurd dat ik op mijn werk iets zei waarvan mijn manager bijvoorbeeld totaal niet gediend was.. En ik ben nog niet zover dat mij het niets kan schelen als ik dingen zeg die mensen voor het hoofd stoten.
.
Dat je dan specifiek over Gray droomt in combinatie met offtopic onzin en het kennen van jouw naam. Die goedzak zou zich natuurlijk in het echie nooit inlaten met offtopic onzin en het disclosen van jouw echte naam.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:03 schreef kuolema het volgende:
Ik denk ook graag goed na voordat ik iets zeg/doe/schrijf, blijf vaak lang twijfelen en dingen aanpassen. Maar soms heb ik net een beetje meer zelfvertrouwen waardoor ik makkelijker ben, wat chiller is maar daar heb ik al gauw spijt van omdat ik dan iets verkeerds zeg of bijvoorbeeld spelfouten maakMoet ook af en toe wat editen, nu ik vaker post en het dus makkelijker gaat.
Ben ook bang dat ik mensen onbedoeld kwets.
Ik heb vannacht gedroomd dat Gray mij had gequote in een ander forum over offtopic onzin, maar hij noemde mijn echte naam, die wist hij dus. Dat vond ik dus niet leuk en ik snapte er niks van. Ik wilde het verwijderen want anders zou ik niet meer anoniem zijn. In die quote had ik iets gezegd over kauwgom kauwen. Lol
Dit samengenomen vond ik wel grappig!quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:03 schreef kuolema het volgende:
[..]
Afgezien van de paranoia, vind ik dit wel herkenbaar.
[..]
Ik heb vannacht gedroomd dat Gray mij had gequote in een ander forum over offtopic onzin, maar hij noemde mijn echte naam, die wist hij dus. Dat vond ik dus niet leuk en ik snapte er niks van. Ik wilde het verwijderen want anders zou ik niet meer anoniem zijn. In die quote had ik iets gezegd over kauwgom kauwen. Lol
Ik geloof dat ik last heb van nachtparanoiaquote:Op zaterdag 14 september 2013 16:18 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dit samengenomen vond ik wel grappig!![]()
Dat is het hem nou juist. Ik weet zelf ook niet zo goed wat ik wil: te lang nadenken/bezig zijn met dingen en me er druk om maken, maar wel met meer zekerheid dat het goed is, of niet dat gedoe maar meer kans op fouten. Het heeft allebei voor- en nadelen. Ik weet niet wat de echte 'ik' is zeg maar. Denk je niet dat dat voorzichtige juist hoort bij 'jezelf zijn' ?quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:16 schreef Detroit het volgende:
[..]
Dat je dan specifiek over Gray droomt in combinatie met offtopic onzin en het kennen van jouw naam. Die goedzak zou zich natuurlijk in het echie nooit inlaten met offtopic onzin en het disclosen van jouw echte naam..
Maar wat jij aangeeft (en waar ik zelf ook last van heb!), namelijk oeverloos veel bezig zijn met wat en hoe je het zegt, zou juist een goede reden moeten zijn om af en toe eens te experimenteren met er zomaar ineens spontaan iets uit te gooien, puur om te kijken hoe het overkomt..
Ik bedoel, bij mijn vorige werkgever was er een jongen die echt dusdanig bijdehand en confronterend was richting iedereen dat het lang niet altijd gewaardeerd werd (en dan druk ik mij zachtjes uit!). Ondanks die trekjes kon iedereen hem desondanks toch waarderen. Als hij zichzelf kan/mag zijn en zich daarbij gewoon uit (ook al valt dit niet bij iedereen in goede aarde), waarom zouden wij dat dan niet mogen? Dat is meer dat wij dit voor onszelf bepalen, dan dat het vereist wordt.
Anyway, in de praktijk is het moeilijker, maar reden zat er toch soms mee te experimenteren.
Goede vraag of dat voorzichtige bij "jezelf zijn" hoort! Ik kan natuurlijk niet voor jou spreken, maar ik heb het gevoel dat "mijzelf zijn" iets dynamisch is in een zekere mate. Natuurlijk, sommigen zijn meer van het eerst de kat uit de boom kijken, maar dat wil niet zeggen dat je door zelfonderzoek op gegeven moment komt te ontdekken dat je misschien iets té voorzichtig bent geweest onder het mom "zo ben ik nou eenmaal".quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:29 schreef kuolema het volgende:
[..]
Dat is het hem nou juist. Ik weet zelf ook niet zo goed wat ik wil: te lang nadenken/bezig zijn met dingen en me er druk om maken, maar wel met meer zekerheid dat het goed is, of niet dat gedoe maar meer kans op fouten. Het heeft allebei voor- en nadelen. Ik weet niet wat de echte 'ik' is zeg maar. Denk je niet dat dat voorzichtige juist hoort bij 'jezelf zijn' ?
Vandaag voel ik me gelukkig veel relaxter.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:03 schreef kuolema het volgende:
[..]
Afgezien van de paranoia, vind ik dit wel herkenbaar. Ik hoop voor je dat je je rust vind
[..]
Ik denk ook graag goed na voordat ik iets zeg/doe/schrijf, blijf vaak lang twijfelen en dingen aanpassen. Maar soms heb ik net een beetje meer zelfvertrouwen waardoor ik makkelijker ben, wat chiller is maar daar heb ik al gauw spijt van omdat ik dan iets verkeerds zeg of bijvoorbeeld spelfouten maakMoet ook af en toe wat editen, nu ik vaker post en het dus makkelijker gaat.
Ben ook bang dat ik mensen onbedoeld kwets.
Ik weet het niet zo goed. Het schommelt nogal hoe ik erover denk. Goed dat je ermee bezig bent!quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:41 schreef Detroit het volgende:
[..]
Goede vraag of dat voorzichtige bij "jezelf zijn" hoort! Ik kan natuurlijk niet voor jou spreken, maar ik heb het gevoel dat "mijzelf zijn" iets dynamisch is in een zekere mate. Natuurlijk, sommigen zijn meer van het eerst de kat uit de boom kijken, maar dat wil niet zeggen dat je door zelfonderzoek op gegeven moment komt te ontdekken dat je misschien iets té voorzichtig bent geweest onder het mom "zo ben ik nou eenmaal".
Ik wil mijn voorzichtigheid echt wel challengen, zonder daarbij direct mijn persoonlijkheid te negeren.
Ik zie bij mijzelf nog wel wat mogelijkheid te groeien op dat vlak. Hopelijk dat dat voor jou ook het geval is, zonder daarbij over je grenzen te gaan!
Ah gelukkig, dat klinkt goedquote:Op zaterdag 14 september 2013 16:44 schreef Gewas het volgende:
[..]
Vandaag voel ik me gelukkig veel relaxter.Kamer schoongemaakt, nog een blik tabak gehaald en de hele dag mijn nieuwe cd's geluisterd.
Oh ik heb ook wel eens van die hele rare dromen...Ik droom meestal over dingen waar ik me op dat moment druk om maak of waar ik bang voor ben.
Doe het vooral rustig aan! Als ik het zo lees heb je een turbulent leven zat op dit moment, en kan die zelfverbetering altijd nog op momenten dat je leven even wat rustiger is.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:48 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik weet het niet zo goed. Het schommelt nogal hoe ik erover denk. Goed dat je ermee bezig bent!
Taake en Gorgoroth (black metalquote:Op zaterdag 14 september 2013 16:48 schreef kuolema het volgende:
Ah gelukkig, dat klinkt goedWat voor muziek?
Ik droom de laatste tijd echt enorm veel/onthou zo'n beetje alles. Vind het wel interessant altijd. Vraag me af of het te maken heeft met ad, hoewel dat juist de REM-slaap schijnt te onderdrukken.
Respect dat je daar naar kunt luisterenquote:Op zaterdag 14 september 2013 16:57 schreef Gewas het volgende:
[..]
Taake en Gorgoroth (black metal)
Als ik me slecht voel heb ook meer behoefte aan harde muziek idd.quote:Op zaterdag 14 september 2013 17:48 schreef Detroit het volgende:
Ach, niets mis met een beetje herrie! Zeker in een kutbui houd ik wel van noise en power electronics of andere herrie om even de nihillist uit te hangen..
Naast black metal ben ik ook een grote Bach liefhebber. Geen grap.quote:Op zaterdag 14 september 2013 17:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Respect dat je daar naar kunt luisteren. Ik kan daar echt niet tegen, ik zou zeggen dat mijn smaak 180 graden anders zou zijn
Ik kan daar dan weer slecht tegen, ik zie of voel dat aan als bewust in zelfmedelijden wegkwijnen over hoe kut en ellendig het leven is.quote:Op zaterdag 14 september 2013 17:59 schreef Gewas het volgende:
[..]
Naast black metal ben ik ook een grote Bach liefhebber. Geen grap.![]()
Wat mij aantrekt aan sommige black metalbands is hoe goed en complex de muziek in elkaar zit.
Geloof het of niet maar dat was ik aan het luisteren op het moment dat jij dat typtequote:
Welk nummer?quote:Op zaterdag 14 september 2013 19:05 schreef kuolema het volgende:
[..]
Geloof het of niet maar dat was ik aan het luisteren op het moment dat jij dat typte
New born. Daarvoor luisterde ik iets anders en daarna ook. Toeval?quote:
Mooi nummer van een heel goed albumquote:Op zaterdag 14 september 2013 19:14 schreef kuolema het volgende:
[..]
New born. Daarvoor luisterde ik iets anders en daarna ook. Toeval?
ik luister dan weer naar shit zoals enquote:
Ik zoek dan altijd afleiding. Mijn afleiding is om achter de computer te gaan zitten en iets doen (gamepje of modden of een beetje fokken), maar de seconde dat ik ermee stop, komt dat kutgevoel gewoon weer terug (tenminste, als ik me kut voel).quote:Op zaterdag 14 september 2013 20:18 schreef kuolema het volgende:
Vroeger ging ik nog wel eens skeeleren als ik me zo voelde maar waar ik nu woon is geen goede omgeving daarvoor. Heeft iemand tips?
Dat had ik dan weer niet uit mm eigen post gehaald hehe.quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik kan wel van die scherpe nuchterheid genieten
Hah, thanks!quote:Op zaterdag 14 september 2013 09:21 schreef Detroit het volgende:
[..]
Jij bent wel de eckte koning van de beeldspraak!.
.
Het is ook meer dat ik erg voorzichtig ben geworden omdat ik ook wel eens een flapuit wil zijn. Het is wel eens gebeurd dat ik op mijn werk iets zei waarvan mijn manager bijvoorbeeld totaal niet gediend was.. En ik ben nog niet zover dat mij het niets kan schelen als ik dingen zeg die mensen voor het hoofd stoten.
.
Oh, laat me niet beginnen over kauwgom!@$#quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:03 schreef kuolema het volgende:
Ik ging toch maar skeeleren. Ben alweer terug dus. Mijn skeelers zijn een beetje te klein en er is ook geen mooie route of zo...Heeft niet zoveel geholpen eigenlijk. Maar nu heb ik toch een beetje beweging gehad.quote:Op zaterdag 14 september 2013 20:26 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik zoek dan altijd afleiding. Mijn afleiding is om achter de computer te gaan zitten en iets doen (gamepje of modden of een beetje fokken), maar de seconde dat ik ermee stop, komt dat kutgevoel gewoon weer terug (tenminste, als ik me kut voel).
quote:Op zaterdag 14 september 2013 20:39 schreef Gray het volgende:
[..]
Hah, thanks!Op den duur verandert het wel hoor; dan ben je spontaan zonder al te maffe uitspattingen. Al voorkom je het nooit helemaal. Zo was kwam er laatst een bloedmooi meisje aan m'n bar met de vraag: "Do you know skinny bitch?" Waarop ik zei: "I know you..?" Tot groot vermaak van d'r vriendin. Blijkbaar wilde ze gewoon een wodka-sparkling water met citroen hebben, wat overigens een goed drankje is voor een bitch.
Muziek doet mij juist veel en ik kan er ook uren naar luisteren. Ik heb ook heel de dag door een muziekje in mijn hoofd, meestal van Musequote:Op zaterdag 14 september 2013 20:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
ik luister dan weer naar shit zoals en.
Beetje combi van oppeppende film muziek en wat maffe teksten. Muse, Coldplay, etc. Het doet me helaas weinig.
Muziek is fijn ja.quote:Op zaterdag 14 september 2013 21:51 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Muziek doet mij juist veel en ik kan er ook uren naar luisteren. Ik heb ook heel de dag door een muziekje in mijn hoofd, meestal van Muse![]()
En films? Hoe vind je (jullie) die? Doet dat je wel wat?
Neem er gewoon 1 in, je kunt altijd nog voor een 2e gaan als het echt niet gaatquote:Op zaterdag 14 september 2013 22:09 schreef kuolema het volgende:
Ik twijfel...zal ik nu 1 of 2 oxazepam nemen en dan hopen dat ik daarna kan slapen zodat ik me niet meer zo kut hoef te voelen? Dat is niet waarvoor ik ze heb gekregen, maar ik weet niet wat ik anders moet doen. Schoolwerk zit er toch niet in op deze manier.
Thanks. Toch maar 1 ingenomen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 22:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Neem er gewoon 1 in, je kunt altijd nog voor een 2e gaan als het echt niet gaat
Alleen al vanwege de muziek in die film een meesterlijke film.quote:Op zaterdag 14 september 2013 22:05 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik heb trouwens een lichte obsessie voor Donnie Darko
Ja echt he! Ik heb die hele soundtrack al zo vaak geluisterd...heerlijk. Vandaag ookquote:Op zaterdag 14 september 2013 22:23 schreef Detroit het volgende:
[..]
Alleen al vanwege de muziek in die film een meesterlijke film..
Echt ja!quote:Op zaterdag 14 september 2013 22:26 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ja echt he! Ik heb die hele soundtrack al zo vaak geluisterd...heerlijk. Vandaag ook
quote:Op zaterdag 14 september 2013 22:29 schreef Detroit het volgende:
[..]
Echt ja!. Die intro-scene als je iedereen door de gangen van school ziet lopen, vervolgens die American football speler die zijn kluisje opendoet en een snuif cocaïne neemt. En dan op de achtergrond Tears for Fears - Head over Heels.
Zo surrealistisch. Kippenvel!.
Heb je misschien spijt van een aantal zaken?quote:Op zaterdag 14 september 2013 00:03 schreef minthy het volgende:
[..]
Woensdag een poos met een collega zitten praten over dit onderwerp (had een koffie-afspraak), zij zei hetzelfde. Tegen ieder ander zou ik het ook zeggen maar zo voelt het nu niet. Ik voel me meer en meer zwaar gestoord oid waar ik tot voor kort aardig meetrapte met de rest. Nu weet ik dat ik in een negatieve mindset hang op het moment en dat ik mezelf bij voorbaat al afkeur/afslacht/afschiet en dat dat ook niet goed is. Maar goed, het lukt me ook niet om ervan af te komen.
Gister ging het gewoon veel te goed, dan is de klapper erna ook harder denk ik
Klinkt als een uitstekend moment om te mediteren!quote:Op zaterdag 14 september 2013 20:13 schreef kuolema het volgende:
Meh. Ik wil niks. Niks horen, niks zien, niks denken. Niks voelen. Slapen zou fijn zijn maar ik doe de hele dag al niks dus ben niet moe. Maar dit voelt zo kut. Ik heb zo erg de neiging om die oxazepam allemaal te nemen...het is maar goed dat ik geen voorraad medicijnen meer heb. Ik weet niet wat ik moet doen hoor.
Ook een van mijn favorieten.quote:Op zaterdag 14 september 2013 22:05 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik heb trouwens een lichte obsessie voor Donnie Darko
Nope!quote:Op zaterdag 14 september 2013 21:14 schreef Detroit het volgende:
[..].
En is het daarna nog goedgekomen tussen jullie?.
Spijt heb ik niet zo snel, als ik achter een beslissing sta dan blijf ik er ook wel achterstaan. Of bedoel je het anders?quote:Op zaterdag 14 september 2013 22:34 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Heb je misschien spijt van een aantal zaken?
Ik heb mijn exen (op mijn laatste ex na) en mijn huidige dame het ook lopen vragen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 23:14 schreef Gray het volgende:
[..]
Klinkt als een uitstekend moment om te mediteren!gewoon doen, ff 20 minuutjes zitten, niets anders. Transformeer die hersenen!
* boks * ben hetzelfde. Als ik eenmaal die drempel ergens over ben is het ook echt geweest. En kan ik ook echt een enorme lul zijn. Je kunt het honderd duizendmaal verbruien bij mij, maar op een gegeven moment gaat die knop echt om (behalve bij mijn ex danquote:Op zaterdag 14 september 2013 23:24 schreef minthy het volgende:
[..]
Spijt heb ik niet zo snel, als ik achter een beslissing sta dan blijf ik er ook wel achterstaan. Of bedoel je het anders?
Die knop is hier toch vrij snel gevondenquote:Op zaterdag 14 september 2013 23:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
* boks * ben hetzelfde. Als ik eenmaal die drempel ergens over ben is het ook echt geweest. En kan ik ook echt een enorme lul zijn. Je kunt het honderd duizendmaal verbruien bij mij, maar op een gegeven moment gaat die knop echt om (behalve bij mijn ex dan) maar die heeft echt een uitzondering positie.
Dat is echt gedoe om niks. Echt gedoe om niks. So what Cue?quote:Op zondag 15 september 2013 00:02 schreef Cue_ het volgende:
Ik moet eens stoppen met posten in the middle of the night. En anders gewoon niet teruglezen. Wat ik dus wel net deedWat een gedoe weer om eigenlijk niets.
Laat de science voor zichzelf spreken:quote:Op zaterdag 14 september 2013 23:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb mijn exen (op mijn laatste ex na) en mijn huidige dame het ook lopen vragen.
Die vinden het allemaal echt gore onzin. Echt gore onzin.
Mijn huisarts en mijn psycholoog en mijn EMDR therapeut zijn voor.
Dat ik me soms zo laat meeslepen door dergelijk gedoe om niets. Dat ik m'n stemming/humeur/acties zo af laat hangen van foute mannen.quote:Op zondag 15 september 2013 00:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat is echt gedoe om niks. Echt gedoe om niks. So what Cue?Echt wat is het probleem
?
Ach ik ben een enorme flapuit en heb tegen alles en iedereen wel zo beetje mijn verhaal verteld al probeer ik wel de echte psychopaten en gestoorden te voorkomen, maar dat voel je toch wel een beetje aan. Die vis je er wel uit. Loop een gemiddelde kroeg, discotheek, zwembad, of wat dan ook binnen en je voelt aan wie de klapdeur borderliner is, de draaideur autist en de anita&ingrid van deze tijd. Je voelt wel aan wat je moet vermijden.quote:Op zaterdag 14 september 2013 23:58 schreef minthy het volgende:
[..]
Die knop is hier toch vrij snel gevonden![]()
Af en toe wel eens spijt van het vertellen van problemen tegen mensen, te goed van vertrouwen, dat is al vrij veel geschaad. Geeft ook niks, eigen schuld. Ergens wel prima dat er een fikse muur om me heen staat, dat scheidt de oprechte van de ietwat minder oprechte mensen
Ben je dat gevoel dan ook weer snel kwijt? Of lukt dat dan weer niet bijv?quote:Op zondag 15 september 2013 00:44 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat ik me soms zo laat meeslepen door dergelijk gedoe om niets. Dat ik m'n stemming/humeur/acties zo af laat hangen van foute mannen.
Moet ik leren mee te stoppen.
Ik ga het vanavond ook weer doen, f*ck wat de rest zou zeggenquote:Op zondag 15 september 2013 00:45 schreef Gray het volgende:
En 20 minuten is alles dat je nodig hebt.
Gewoon doen.quote:Op zondag 15 september 2013 00:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ga het vanavond ook weer doen, f*ck wat de rest zou zeggen
Mja, kijk ik snap wel dat anderen dan zeggen dat zaken zoals Eckhart Tolle te zweverig zijn, maar daar zit ook weinig echt gegronde medische kennis achter. Dat is voor het grootste gedeelte gewoon paardenstront (zie Kumare). Mediteren, zoals je zelf al aangaf, is medisch gewoon bewezen dat het wel degelijk je hersenpan tot rust brengt.quote:Op zondag 15 september 2013 00:53 schreef Gray het volgende:
[..]
Gewoon doen.
Mediteren is even grote gore onzin als niet mediteren.
Er zit veel kwak tussen. Kwestie van zelf uittesten dus, en het eventueel aanpassen naar eigen voorkeur. Een belevingswereld is immers héél persoonlijk.quote:Op zondag 15 september 2013 00:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, kijk ik snap wel dat anderen dan zeggen dat zaken zoals Eckhart Tolle te zweverig zijn, maar daar zit ook weinig echt gegronde medische kennis achter. Dat is voor het grootste gedeelte gewoon paardenstront (zie Kumare). Mediteren, zoals je zelf al aangaf, is medisch gewoon bewezen dat het wel degelijk je hersenpan tot rust brengt.
En terecht.quote:Mensen blijven je met ->aankijken Gray..
Goede ervaringen zijn helaas geen garantie voor een goed gevoel. Er ligt waarschijnlijk wel meer aan ten grondslag dan alleen de behoefte aan goede contacten. Probeer eens voor jezelf te ontdekken wat je anders zou willen, waar dat gevoel vandaan komt.quote:Op zondag 15 september 2013 00:13 schreef JR-Style-93 het volgende:
Mijn depressie blijft zich echt voortslepen echt niet goed hoor. De suïcidale gedachtes komen ook steeds meer opzetten. Terwijl je zou denken dat ik juist blijer moet zijn door mijn school en nieuwe aardige mensen die ik ontmoet heb. Maar toch ben ik niet blij
Maar het feit dat je die van een ander een beetje kunt begrijpen geeft toch wel een bepaalde mate van inleving/empathie weer toch? Dat zoek ik wel in mensenquote:Op zondag 15 september 2013 00:59 schreef Gray het volgende:
[..]
Er zit veel kwak tussen. Kwestie van zelf uittesten dus, en het eventueel aanpassen naar eigen voorkeur. Een belevingswereld is immers héél persoonlijk.![]()
I know, maar toch, jij keek dwars door mijn bullshit heen tijdens onze meets. 95% van de mensen die ik tegen kom en met name om het werk kwak ik echt neer met mijn onzin.quote:En terecht.
Waarom wil je niet mediteren?quote:Op zondag 15 september 2013 01:01 schreef kuolema het volgende:
[..]
Goede ervaringen zijn helaas geen garantie voor een goed gevoel. Er ligt waarschijnlijk wel meer aan ten grondslag dan alleen de behoefte aan goede contacten. Probeer eens voor jezelf te ontdekken wat je anders zou willen, waar dat gevoel vandaan komt.
Hier gaat het ook de verkeerde kant op. Zo ontzettend kut. Bah bah bah. En ik heb de hele tijd het gevoel dat ik iets moet doen maar ik weet niet wat.. naja eigenlijk wel. Maar dat gaat nu even niet. En ik weet ook niet of ik het echt wil. Het is echt net alsof er een soort 'hogere macht' is of een andere ik of gewoon mijn rationele kant of een roep van de afgrond of wat dan ook die me iets probeert te laten inzien, die me pusht. Wie moet ik nou geloven? Wie moet ik vertrouwen? De hulpverleners? Die doen gewoon alles volgens het boekje. Ze begrijpen niet dat niet iedereen gemaakt is om te leven. Mijn vrienden, die zeggen dat mijn beeld distorted is? Wat als ik ze geloof en ze logen? Mijn gevoel? Die zegt dat de tijd dringt. Maar wat als...ik kan veranderen? Ik de wereld kan veranderen?
Ik schommel tussen welke keuze ik wil maken. Ik blijf maar twijfelen. Ik word gestraft als ik denk dat ik mag bestaan, want ik wil maar niet geloven wat mijn bestemming is. Er wordt van twee kanten aan me getrokken. En ik kan geen kant op want ik weet het gewoon niet. Dus kies ik niet en ga ik door met dingen verpesten.
Oh en ik wil niet mediteren.
Maar natuurlijk! Wanneer je jezelf leert kennen, in al zijn kleuren, leer je ook anderen begrijpen.quote:Op zondag 15 september 2013 01:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar het feit dat je die van een ander een beetje kunt begrijpen geeft toch wel een bepaalde mate van inleving/empathie weer toch? Dat zoek ik wel in mensen
Ik herkende het gedrag van mijzelf. Daarom zag ik mezelf terug in jou. En bullshit stinkt, dus.quote:I know, maar toch, jij keek dwars door mijn bullshit heen tijdens onze meets. 95% van de mensen die ik tegen kom en met name om het werk kwak ik echt neer met mijn onzin.
Eens een beta, altijd een beta! *boks* Toen ik er achter kwam dat je een zelfde soort moeilijke universitaire studie deed vielen de puzzelstukjes voor mij ook wel op een logische plaatsquote:Op zondag 15 september 2013 01:18 schreef Gray het volgende:
Ik herkende het gedrag van mijzelf. Daarom zag ik mezelf terug in jou. En bullshit stinkt, dus.
Grappig wel hoe een bepaalde manier van denken verband houdt met een bepaalde manier van beleven.quote:Op zondag 15 september 2013 01:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Eens een beta, altijd een beta! *boks* Toen ik er achter kwam dat je een zelfde soort moeilijke universitaire studie deed vielen de puzzelstukjes voor mij ook wel op een logische plaats
Zo ervaar ik deze muziek totaal niet.quote:Op zaterdag 14 september 2013 18:43 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik kan daar dan weer slecht tegen, ik zie of voel dat aan als bewust in zelfmedelijden wegkwijnen over hoe kut en ellendig het leven is.
Ik blijf er te lang aan denken / over nadenken.quote:Op zondag 15 september 2013 00:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ben je dat gevoel dan ook weer snel kwijt? Of lukt dat dan weer niet bijv?
Ik denk dat er daarom zat mensen zijn die zulke muziek leuk vinden: omdat het resoneert met iets negatiefs/zwarts in jezelf. Zelf vind ik het heerlijk om af en toe super negatieve/gitzwarte muziek op te zetten en daarna even makkelijk weer overgeven aan positiever gestelde muziek.quote:Op zondag 15 september 2013 10:05 schreef Gray het volgende:
Metal zou ik zelf omschrijven met negatieve bewoording, van onrust, chaos, haat, wrok, woede, verdriet, melancholie.
ow daar heb ik niet zo'n probleem mee, kan goed afleiding zoeken. De tv hoeft maar aan, hoef maar onder de douche te springen en ik denk ergens anders aan.quote:Op zondag 15 september 2013 12:01 schreef Detroit het volgende:
Denken is eigenlijk gewoon een opium. Hartstikke verslavend!
Eigenlijk een rare paradox. Je weet dat je helemaal niets hebt aan lang nadenken over iets wat toch kut is, en toch gaat daar al je aandacht aan op.
Als het toch al kut is, waarom het niet afdoen als zodanig, "wegzetten", en met andere/betere dingen verder gaan?
Makkelijker gezegd dan gedaan, maar toch iets om je bewust van te zijn..
Zelf ben ik ook altijd wel aangetrokken geweest tot het donker, zowel letterlijk als figuurlijk. Maar een audiofiel ben ik nooit geweest; ik kan me meer vinden in beeld.quote:Op zondag 15 september 2013 12:04 schreef Detroit het volgende:
[..]
Ik denk dat er daarom zat mensen zijn die zulke muziek leuk vinden: omdat het resoneert met iets negatiefs/zwarts in jezelf. Zelf vind ik het heerlijk om af en toe super negatieve/gitzwarte muziek op te zetten en daarna even makkelijk weer overgeven aan positiever gestelde muziek..
Jij bent muziek waarschijnlijk allang ontgroeid..
Je schiet jezelf erg snel af. Daar kan iets rationeels achter zitten, zoals spijt. Het probleem met jezelf afschieten is dat je niks wint op sociaal gebied. Ik heb zelf contact gezocht met mensen met in het achterhoofd het idee dat ik toch niets te verliezen heb. Als de mensen me niet mogen dan is het gewoon weer de oude situatie en als mensen me wel mogen, dan heb ik gewonnenquote:Op zaterdag 14 september 2013 23:24 schreef minthy het volgende:
[..]
Spijt heb ik niet zo snel, als ik achter een beslissing sta dan blijf ik er ook wel achterstaan. Of bedoel je het anders?
Daar zit niets rationeels achter, meer een negatief zelfbeeld en het mezelf niet waard vinden om anderen mijn aanwezigheid aan te doen. Dat gaat heel erg ver hier, dat weet ik.quote:Op zondag 15 september 2013 12:48 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Je schiet jezelf erg snel af. Daar kan iets rationeels achter zitten, zoals spijt. Het probleem met jezelf afschieten is dat je niks wint op sociaal gebied. Ik heb zelf contact gezocht met mensen met in het achterhoofd het idee dat ik toch niets te verliezen heb. Als de mensen me niet mogen dan is het gewoon weer de oude situatie en als mensen me wel mogen, dan heb ik gewonnen
Is dat niet iets voor jou?
Dat lijkt me een prima instelling.quote:Op zondag 15 september 2013 12:48 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Je schiet jezelf erg snel af. Daar kan iets rationeels achter zitten, zoals spijt. Het probleem met jezelf afschieten is dat je niks wint op sociaal gebied. Ik heb zelf contact gezocht met mensen met in het achterhoofd het idee dat ik toch niets te verliezen heb. Als de mensen me niet mogen dan is het gewoon weer de oude situatie en als mensen me wel mogen, dan heb ik gewonnen
Is dat niet iets voor jou?
Heel mooi stukje inderdaadquote:Op zaterdag 14 september 2013 22:29 schreef Detroit het volgende:
[..]
Echt ja!. Die intro-scene als je iedereen door de gangen van school ziet lopen, vervolgens die American football speler die zijn kluisje opendoet en een snuif cocaïne neemt. En dan op de achtergrond Tears for Fears - Head over Heels.
Zo surrealistisch. Kippenvel!.
Je zult vast een bijzonder kind geweest zijn, vroeger.quote:Op zondag 15 september 2013 12:45 schreef Gray het volgende:
[..]
Zelf ben ik ook altijd wel aangetrokken geweest tot het donker, zowel letterlijk als figuurlijk. Maar een audiofiel ben ik nooit geweest; ik kan me meer vinden in beeld.
Schijnbaar heb ik ook al sinds ik kind was een fascinatie voor schedels en skeletten, aldus mijn mams.
Vast wel, al luisterde ik ook wel nonstop naar een Alfred J Kwak-cd die ik had gekregen.quote:Op zondag 15 september 2013 15:04 schreef Detroit het volgende:
[..]
Je zult vast een bijzonder kind geweest zijn, vroeger.. (niet dat ik dat zelf ook niet was hoor, niet daarvan whehe).
Ja, das wel geinig.quote:Meestal dat er bij metal, noise en power electronics redelijk donker/luguber artwork zit Misschien dat dat je dan meer aanspreekt dan de muziek zelf..
Oe, dat wist ik niet. Waarom dan?quote:Op zondag 15 september 2013 12:21 schreef Cue_ het volgende:
En daarbij ben ik altijd teveel op zoek naar aandacht van mannen. Wat ook niet helpt.
Vooral mannen. De onbereikbare man, de man die bezet is, de man die ik niet hoor te krijgen.quote:Op zondag 15 september 2013 16:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Oe, dat wist ik niet. Waarom dan?
Is het alleen mannen? of mensen? of een bepaalde groep mensen? Die bijvoorbeeld beter ivg met Cue lijken? Of alles wat een baard ofzo heeft? Ben daar altijd wel benieuwd naar.
Ik zoek zelf bijv. altijd externe bevestiging van iemand anders of ik iets goed doe of niet omdat ik gewoon niet een 'basis' niveau heb van wat wel of niet goed is. Ik doe altijd maar wat en dat voelt altijd zo verlept.
Het is beter om niet te vluchtenquote:Op zondag 15 september 2013 16:20 schreef Senor__Chang het volgende:
Voor wie Requiem for a Dream nog niet heeft gezien en van spanning en wanhoop in films houdt, doe het nu. Die film staat momenteel op nummer 1 op mijn filmlijst, voor Fight Club, Se7en en The Matrix.
Ik heb ook altijd die post-film dipje omdat je van iets geweldigs naar je eigen saai leventje gaat, maar goede films zijn dat wel waard.
"Gray, je maakte de andere kindjes bang en daardoor hebben wij jouw Lego afgepakt!".quote:Op zondag 15 september 2013 15:37 schreef Gray het volgende:
[..]
Vast wel, al luisterde ik ook wel nonstop naar een Alfred J Kwak-cd die ik had gekregen.
Skeletten vond ik interessant vanwege de mechaniek. Zo bouwde ik in groep 2 een hobbelpaard van soort houten K'nex dat m'n basissschool had. Dat ding stond 7 jaar na ik terugkwam op de school voor een nostalgisch bezoekje er nog.Tussen de lessen door, wanneer ik klaar was met m'n opdrachten en op de anderen moest wachten, maakte ik maquetten van karton van brandweerwagens en robots. Ook bracht ik lego mee om tussendoor mee te prutsen. Totdat het afgepakt werd; aan het eind van de basisschool kreeg ik een complete box mee terug met lego dat me was afgepakt.
Zie je de mannen om je heen die niet onbereikbaar zijn wel? Die zijn uiteindelijk vaak toch wat leuker (en het feit dat ze bereikbaar zijn is ook wel fijn). Of vind je dat gewoon niet interessant?quote:Op zondag 15 september 2013 16:35 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Vooral mannen. De onbereikbare man, de man die bezet is, de man die ik niet hoor te krijgen.
Soort van bevestiging zoeken dat ik ook iets waard ben. Maar bereik er alleen maar t tegenovergestelde mee.
Bij vrouwen zoek ik af en toe een klik om erbij te horen. Maar dat is meestal gedoemd om te mislukken.
Volgens mij heb ik van iemand in dit topic gehoord dat het wel lekker spul is.quote:Op zondag 15 september 2013 17:12 schreef rednailpolish het volgende:
Is er hier iemand bekend met valium? Zo ja, hoe werkte het, wat zijn de voordelen en nadelen enz?
Soms. Die zijn leuk voor een avondje eventueel, maar ben ze al snel zat. En meestal zie ik ze niet en zij mij ook niet. En de twee vrijgezelle mannen die ik wel leukond, die vonden mij na een tijdje niets.quote:Op zondag 15 september 2013 17:14 schreef rednailpolish het volgende:
[..]
Zie je de mannen om je heen die niet onbereikbaar zijn wel? Die zijn uiteindelijk vaak toch wat leuker (en het feit dat ze bereikbaar zijn is ook wel fijn). Of vind je dat gewoon niet interessant?
Ah, ja iemand raadde dat me aan! Ga ik denk ik maar achteraan danquote:Op zondag 15 september 2013 17:24 schreef Detroit het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik van iemand in dit topic gehoord dat het wel lekker spul is..
Wow, super! Welke medicatie gebruik je?quote:Op zondag 15 september 2013 17:25 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
De medicatieverhoging slaat aan! Ik heb meer energie!
Gister feestje gehad, op mn alcoholgebruik gelet en niet dronken geworden. Alleen een beetje uit balans door slapen van 4 - 11 en 13 - 16 uur maar voor de rest ging het vanaf woensdag tot zaterdag voelde ik me echt goed. Ben zelfs weer eens gaan sporten en ben van plan morgen weer te gaan
Ik snap de aantrekkingskracht heel goed. Ik word niet zo snel verliefd, maar de eerste keer dat ik dat was, was dat op iemand met een vriendin. Daar werd ik niet heel blij vanquote:Op zondag 15 september 2013 17:28 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Soms. Die zijn leuk voor een avondje eventueel, maar ben ze al snel zat. En meestal zie ik ze niet en zij mij ook niet. En de twee vrijgezelle mannen die ik wel leukond, die vonden mij na een tijdje niets.
niemand?quote:Op zondag 15 september 2013 17:15 schreef Vlaggenroof het volgende:
Hebben meerdere mensen dit? dat als ze met iemand wat minder kunnen opschieten terwijl het begin zo goed en leuk was, maar als je doorhebt dat je aan het lijntje word gehouden je toch steeds met dezelfde mensen om wilt blijven gaan waardoor je het gevoel houdt maar geen stap verder komt?
of.. terug gaan nar mensen waar je toch van weet dat het niet gaat werken? waardoor het kutte gevoel terugkomt?
Nee, met het type probleem dat jij hebt, heb ik niet zoveel ervaring.quote:
Nee, ik ontwijk gewoon iedereen. Dan heb je dat soort problemen ook nietquote:
Goedzo!quote:Op zondag 15 september 2013 17:25 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Gister feestje gehad, op mn alcoholgebruik gelet en niet dronken geworden. Alleen een beetje uit balans door slapen van 4 - 11 en 13 - 16 uur maar voor de rest ging het vanaf woensdag tot zaterdag voelde ik me echt goed. Ben zelfs weer eens gaan sporten en ben van plan morgen weer te gaan
Maar dan heb je bijna niemand om je heen, toch?quote:Op zondag 15 september 2013 17:38 schreef minthy het volgende:
[..]
Nee, ik ontwijk gewoon iedereen. Dan heb je dat soort problemen ook niet
Ondertussen alweer zes jaar vrijgezel, dus ik geloof er steeds minder in.quote:Op zondag 15 september 2013 17:33 schreef rednailpolish het volgende:
[..]
Ik snap de aantrekkingskracht heel goed. Ik word niet zo snel verliefd, maar de eerste keer dat ik dat was, was dat op iemand met een vriendin. Daar werd ik niet heel blij van![]()
Klinkt misschien cliché, maar er is ergens echt wel een man die bereikbaar is en interessant. Heeft een tijdje geduurd voordat ik die vond, maar die is ook echt wel heel leuk. Maar die aandacht van mannen zoeken, tsja dat doe ik soms eigenlijk nog steeds
Venlafaxine. Ik had 150 mg wat dus alleen werkt op de serotonine. Maar nu ik 225 gebruik werkt het ook op de noradrenaline en tot nu toe heeft dat een super effect!! Sowieso niet de hele dag moe zijn is al een hele vooruitgang. Sporten (zwemmen) was best lekker, hopen dat het morgen ook zo lekker is. En dan misschien een abbo halen en volhouden om elke week te gaan.quote:Op zondag 15 september 2013 17:29 schreef rednailpolish het volgende:
[..]
Ah, ja iemand raadde dat me aan! Ga ik denk ik maar achteraan dan
[..]
Wow, super! Welke medicatie gebruik je?
Dat klopt. Ik heb een sterke behoefte aan meer contact maar doordat ik mezelf verschrikkelijk vind kan ik het me niet voorstellen dat anderen me wel aardig/tof vinden. Daarom laat ik het maar zitten, dan hoef ik daar ook niet over te piekeren oid. Voor nu is het ook wel even primaquote:Op zondag 15 september 2013 17:53 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Maar dan heb je bijna niemand om je heen, toch?
Het zal ze wel hebben afgeleid.quote:Op zondag 15 september 2013 17:07 schreef Detroit het volgende:
[..]
"Gray, je maakte de andere kindjes bang en daardoor hebben wij jouw Lego afgepakt!"..
Mis je dan ook niet de vreugde en magie van het leven?quote:Op zondag 15 september 2013 17:38 schreef minthy het volgende:
[..]
Nee, ik ontwijk gewoon iedereen. Dan heb je dat soort problemen ook niet
Ongetwijfeld, maar dat ervaar ik sowieso niet meer. Overleven en blijven ademhalen is al jaren een doel op zich hier.quote:Op zondag 15 september 2013 18:25 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Mis je dan ook niet de vreugde en magie van het leven?
hoe oud ben je dan?quote:Op zondag 15 september 2013 18:33 schreef minthy het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar dat ervaar ik sowieso niet meer. Overleven en blijven ademhalen is al jaren een doel op zich hier.
37, maar m'n gelazer heb ik al sinds de puberteit.quote:
Heb je we'll hulp of gehad?quote:Op zondag 15 september 2013 18:52 schreef minthy het volgende:
[..]
37, maar m'n gelazer heb ik al sinds de puberteit.
Nee toch? Je krijgt een dikke knuffel van mij *knuffel*quote:Op zondag 15 september 2013 17:57 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ondertussen alweer zes jaar vrijgezel, dus ik geloof er steeds minder in.
En jij ook *knuffel*quote:Op zondag 15 september 2013 18:52 schreef minthy het volgende:
[..]
37, maar m'n gelazer heb ik al sinds de puberteit.
Sinds een paar weken loop ik bij GGZ en is er een traject opgezet waarmee ik komende week ga starten. Daarvoor nooit hulp gehad omdat ik het zelf niet als probleem zag en goed mee kon komen.quote:
Je lijkt me een leuke meid ondanks dat ik je destijds weinig tot niet gesproken heb. Enig idee waarom je nog vrijgezel bent?quote:Op zondag 15 september 2013 17:57 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Succes mintquote:Op zondag 15 september 2013 18:58 schreef minthy het volgende:
[..]
Sinds een paar weken loop ik bij GGZ en is er een traject opgezet waarmee ik komende week ga starten. Daarvoor nooit hulp gehad omdat ik het zelf niet als probleem zag en goed mee kon komen.
Hebben wij gemeet?quote:Op zondag 15 september 2013 19:05 schreef Miniem het volgende:
Je lijkt me een leuke meid ondanks dat ik je destijds weinig tot niet gesproken heb. Enig idee waarom je nog vrijgezel bent?
quote:Op zondag 15 september 2013 17:57 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Fijn dat het zo goed werkt!quote:Op zondag 15 september 2013 18:01 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Venlafaxine. Ik had 150 mg wat dus alleen werkt op de serotonine. Maar nu ik 225 gebruik werkt het ook op de noradrenaline en tot nu toe heeft dat een super effect!! Sowieso niet de hele dag moe zijn is al een hele vooruitgang. Sporten (zwemmen) was best lekker, hopen dat het morgen ook zo lekker is. En dan misschien een abbo halen en volhouden om elke week te gaan.
Misschien heeft je omgeving dat door.quote:Op zondag 15 september 2013 19:10 schreef Cue_ het volgende:
[..]
En zelf ben ik snel uitgekeken op mannen.
~3 jaar geleden bij een TAL meet.quote:Op zondag 15 september 2013 19:10 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Hebben wij gemeet?
Ben leuk voor de eenmalige seks blijkbaar, maar niets meer.
Sorry, kan me je verder niet herinnerenquote:Op zondag 15 september 2013 19:23 schreef Miniem het volgende:
[..]
~3 jaar geleden bij een TAL meet.
Hmm, moeilijk.
Daar ben ik in mijn pubertijd al vanaf gestaptquote:Op zondag 15 september 2013 17:15 schreef Vlaggenroof het volgende:
Hebben meerdere mensen dit? dat als ze met iemand wat minder kunnen opschieten terwijl het begin zo goed en leuk was, maar als je doorhebt dat je aan het lijntje word gehouden je toch steeds met dezelfde mensen om wilt blijven gaan waardoor je het gevoel houdt maar geen stap verder komt?
of.. terug gaan nar mensen waar je toch van weet dat het niet gaat werken? waardoor het kutte gevoel terugkomt?
Oef!quote:Op zondag 15 september 2013 17:57 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Niet iedereen heeft het slechtste met je voor, integendeel.quote:Op zondag 15 september 2013 18:33 schreef minthy het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar dat ervaar ik sowieso niet meer.
Daar werd ik dus (onder andere) depressief vanquote:Op zondag 15 september 2013 19:29 schreef Miniem het volgende:
Ik heb uberhaupt nog nooit een relatie gehad.
Het speelt voor mij ergens wel mee maar het zijn niet mn grootste problemen.quote:Op zondag 15 september 2013 19:30 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Daar werd ik dus (onder andere) depressief van![]()
Denk ik ook niet, van 1 dingetje depressief (-echt- depressief worden, niet 'een beetje down' of die onzin) worden zou een beetje onrealistisch zijn. Meestal speelt er meer mee, ook bij mij was dat zo.quote:Op zondag 15 september 2013 19:32 schreef Miniem het volgende:
[..]
Het speelt voor mij ergens wel mee maar het zijn niet mn grootste problemen.
Tja scharrela genoeg hier. Maar om nou te zeggen dat zij een oplossing zijn . Nee, eerder werken ze mee aa t probleem. Maar dat ligt natuurlijk.bij mezelf.quote:Op zondag 15 september 2013 19:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Oef!
Gedeelde smart is halve smart, zullen we maar zeggen(is zelf ook al 5 a 6 jaar vrijgezel. Ook geen scharrels oid, helemaal -niks- ).
De vreugde en magie waarover jij het had, dat ervaar ik niet meer. Volgens mij heeft dat meer met innerlijke problemen te maken dan met of een ander het wel of niet goed met je voor heeft.quote:Op zondag 15 september 2013 19:29 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Niet iedereen heeft het slechtste met je voor, integendeel.
Je bent niet de enige. Er is echter wel een verschil tussen wanneer je 21 bent en wanneer je, zoals ik, al hard richting de 30 gaat.quote:Op zondag 15 september 2013 19:29 schreef Miniem het volgende:
Ik heb uberhaupt nog nooit een relatie gehad.
Leven in plaats van overleven, Minth!quote:Op zondag 15 september 2013 18:33 schreef minthy het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar dat ervaar ik sowieso niet meer. Overleven en blijven ademhalen is al jaren een doel op zich hier.
Naja, jij hebt tenminste nog opvulmateriaal. Ik moet het met niks doen en begin er zolangzaamaan steeds minder in te gelovenquote:Op zondag 15 september 2013 19:34 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Tja scharrela genoeg hier. Maar om nou te zeggen dat zij een oplossing zijn . Nee, eerder werken ze mee aa t probleem. Maar dat ligt natuurlijk.bij mezelf.
Dat overleven is iets wat bij mij steeds minder een rol is gaan spelen gelukkig, maar het is niet helemaal weg. Het zit min of meer verankerd in mijn karakter, maar treedt wel steeds verder op de achtergrond.quote:Op zondag 15 september 2013 18:33 schreef minthy het volgende:
[..]
Er bestaat voor mannen ook materiaal om op te vullenquote:Op zondag 15 september 2013 19:37 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Naja, jij hebt tenminste nog opvulmateriaal. Ik moet het met niks doen en begin er zolangzaamaan steeds minder in te geloven
Eigenlijk ga ik er al vanuit dat de kans vrij klein is dat ik iemand ga vinden en dan spelen er nog andere factoren mee die mijn succeskansen nog verder verkleinen -_-
Ik ken dat. Ik sta nu sinds kort met één been in de samenleving. Ik ben benieuwd hoe lang dat zo blijft. Het zal me niks verbazen als ik over een half jaar de oude patronen bij andere mensen zie terugkomen.quote:Op zondag 15 september 2013 19:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat overleven is iets wat bij mij steeds minder een rol is gaan spelen gelukkig, maar het is niet helemaal weg. Het zit min of meer verankerd in mijn karakter, maar treedt wel steeds verder op de achtergrond.
Ik begrijp niet wat je bedoelt, dus ik denk van nietquote:Op zondag 15 september 2013 19:39 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Er bestaat voor mannen ook materiaal om op te vullen
Of had je het daar niet over?
Ah, allemaal panda's hier!quote:Op zondag 15 september 2013 19:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Oef!
Gedeelde smart is halve smart, zullen we maar zeggen(is zelf ook al 5 a 6 jaar vrijgezel. Ook geen scharrels oid, helemaal -niks- ).
Ik ben al bijna een tovenaarquote:
iquote:Op zondag 15 september 2013 19:37 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Naja, jij hebt tenminste nog opvulmateriaal. Ik moet het met niks doen en begin er zolangzaamaan steeds minder in te geloven
Eigenlijk ga ik er al vanuit dat de kans vrij klein is dat ik iemand ga vinden en dan spelen er nog andere factoren mee die mijn succeskansen nog verder verkleinen -_-
Dat denk ik wel!quote:Op zondag 15 september 2013 19:46 schreef Cue_ het volgende:
[..]
i
edereen kan opvulmateriaal vinden en krijgen. Zelfs ik, dus jij vast ook.
Maar ach we zien wel hoe t in de toekomst gaat. Ooit zal t met ons allen wel goed komen denk ik maar.
Dat zou kunnen. Ik ben verder niet bekend met genoemde problematiek. Ik zou je graag willen helpen, mocht je dit willen.quote:Op zondag 15 september 2013 19:36 schreef minthy het volgende:
[..]
De vreugde en magie waarover jij het had, dat ervaar ik niet meer. Volgens mij heeft dat meer met innerlijke problemen te maken dan met of een ander het wel of niet goed met je voor heeft.
En -daar- geloof ik dus niet meer in. Nooit echt in geloofd trouwens. Mij werd vroeger wijsgemaakt dat ik gewoon een laatbloeier was en dat het allemaal vanzelf wel goed zou komen. Nou, mooi niet dus.quote:Op zondag 15 september 2013 19:46 schreef Cue_ het volgende:
[..]
i
edereen kan opvulmateriaal vinden en krijgen. Zelfs ik, dus jij vast ook.
Lijkt me fijn om eens te bereikenquote:Op zondag 15 september 2013 19:36 schreef Gray het volgende:
[..]
Leven in plaats van overleven, Minth!
Ik sta sinds kort wel ingeschreven, maar ben er nog niet aan toegekomen me daarvoor in te zetten (ik geloof dat m'n profiel wel zo goed als af is, maar nog niet zichtbaar gemaakt is), kwamen steeds dingen doorheen zoals verhuizing moeder en gekloot met werk en weet ik wat. Zodra ik er de tijd en energie voor kan vrijmaken, ga ik er werk van makenquote:Op zondag 15 september 2013 19:48 schreef rednailpolish het volgende:
Hebben jullie het ooit eens via datingsites geprobeerd? Of trekt dat niet zo aan?
Ik heb het ooit geprobeerd, maar dat werkt helaas niet voor mij. Ik kan niet een profiel opstellen zonder dat anderen zien dat er wat aan de hand is en ik ben sowieso niet aantrekkelijk.quote:Op zondag 15 september 2013 19:48 schreef rednailpolish het volgende:
Hebben jullie het ooit eens via datingsites geprobeerd? Of trekt dat niet zo aan?
Voorlopig hou ik het bij GGZ en een aantal mensen om me heen die op de hoogte zijn, dat is dus niet nodigquote:Op zondag 15 september 2013 19:47 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Ik ben verder niet bekend met genoemde problematiek. Ik zou je graag willen helpen, mocht je dit willen.
Vorig jaar eens geprobeerd. Kreeg hoofdzakelijk heren die wilden ketsen, het ene ranzige bericht na het ander. Ook veel mannen die wel serieus wouden kletsen maar daarvan werd het gros al pissig als ik niet binnen een dag op hun bericht reageerde en werd ik een verwaand arrogant kutwijf genoemd. Tjaquote:Op zondag 15 september 2013 19:48 schreef rednailpolish het volgende:
Fair enough. Hoop dat je hiermee voldoende uit de voeten kunt. Ook jij hebt wat vreugde nodig, ook al voel je dat op het moment niet zo.quote:Op zondag 15 september 2013 19:53 schreef minthy het volgende:
Voorlopig hou ik het bij GGZ en een aantal mensen om me heen die op de hoogte zijn, dat is dus niet nodig
Het gaat zeker niet vanzelf. Je moet er wel wat voor doen, zeker als man zijnde. Enige is, is dat t niet zo moeilijk is (als dat sommige denken).quote:Op zondag 15 september 2013 19:49 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En -daar- geloof ik dus niet meer in. Nooit echt in geloofd trouwens. Mij werd vroeger wijsgemaakt dat ik gewoon een laatbloeier was en dat het allemaal vanzelf wel goed zou komen. Nou, mooi niet dus.
Ik ben eerder een nooitbloeier
quote:Op zondag 15 september 2013 19:51 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik sta sinds kort wel ingeschreven, maar ben er nog niet aan toegekomen me daarvoor in te zetten (ik geloof dat m'n profiel wel zo goed als af is, maar nog niet zichtbaar gemaakt is), kwamen steeds dingen doorheen zoals verhuizing moeder en gekloot met werk en weet ik wat. Zodra ik er de tijd en energie voor kan vrijmaken, ga ik er werk van maken
Dat is heel subjectiefquote:Op zondag 15 september 2013 19:53 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik heb het ooit geprobeerd, maar dat werkt helaas niet voor mij. Ik kan niet een profiel opstellen zonder dat anderen zien dat er wat aan de hand is en ik ben sowieso niet aantrekkelijk.
Hoor ik vaak ja. Jammer!quote:Op zondag 15 september 2013 19:57 schreef minthy het volgende:
[..]
Vorig jaar eens geprobeerd. Kreeg hoofdzakelijk heren die wilden ketsen, het ene ranzige bericht na het ander. Ook veel mannen die wel serieus wouden kletsen maar daarvan werd het gros al pissig als ik niet binnen een dag op hun bericht reageerde en werd ik een verwaand arrogant kutwijf genoemd. Tja
En meer dan 2500 heren die op één of andere knop drukten om interesse kenbaar te maken.
Niks voor mij
Gemiddeld gezien niet. Als je aan de onderkant van de aantrekkelijke samenleving zit, dan helaas wel.quote:Op zondag 15 september 2013 20:02 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Het gaat zeker niet vanzelf. Je moet er wel wat voor doen, zeker als man zijnde. Enige is, is dat t niet zo moeilijk is (als dat sommige denken).
Genoeg denken er natuurlijk moeilijker over dan het (voor hen) is... Dat krijg je als je erg veel naar iets verlangt en jezelf daardoor onzeker maakt om er naar te handelen.quote:Op zondag 15 september 2013 20:02 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Het gaat zeker niet vanzelf. Je moet er wel wat voor doen, zeker als man zijnde. Enige is, is dat t niet zo moeilijk is (als dat sommige denken).
Ik ben tot nu toe nog steeds unaniem een NOT. Ik kom nu in contact met meer meiden / vrouwen, maar ik heb nog steeds niks voor elkaar gekregen. Dat meisje waar ik het laatst over had ga ik ook niet vaker zien. Ik loop inmiddels ook bij een psychiatrische instelling met mijn sociale problemen.quote:
Ligt het dan niet vooral ana je sociale problemen ipv de looks?quote:Op zondag 15 september 2013 20:14 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik ben tot nu toe nog steeds unaniem een NOT. Ik kom nu in contact met meer meiden / vrouwen, maar ik heb nog steeds niks voor elkaar gekregen. Dat meisje waar ik het laatst over had ga ik ook niet vaker zien. Ik loop inmiddels ook bij een psychiatrische instelling met mijn sociale problemen.
Misschien omdat je er toch niet helemaal open voor staat? Ik val niet perse op hele knappe mannen, maar wel mannen die bijvoorbeeld geïnteresseerd overkomen. Niet dat je dat niet perse doet natuurlijk, maar die problemen kunnen wel een rol spelen daarbij denk ik, dat hoeft niet aan je uiterlijk te liggen.quote:Op zondag 15 september 2013 20:14 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik ben tot nu toe nog steeds unaniem een NOT. Ik kom nu in contact met meer meiden / vrouwen, maar ik heb nog steeds niks voor elkaar gekregen. Dat meisje waar ik het laatst over had ga ik ook niet vaker zien. Ik loop inmiddels ook bij een psychiatrische instelling met mijn sociale problemen.
Oh tjah.. Maar als jij niet geloofd dat jij interessant bent... Dan zul je ook geen ''interesse'' uitstralen.quote:Op zondag 15 september 2013 20:19 schreef rednailpolish het volgende:
[..]
Misschien omdat je er toch niet helemaal open voor staat? Ik val niet perse op hele knappe mannen, maar wel mannen die bijvoorbeeld geïnteresseerd overkomen. Niet dat je dat niet perse doet natuurlijk, maar die problemen kunnen wel een rol spelen daarbij denk ik, dat hoeft niet aan je uiterlijk te liggen.
Edit: wat Cue zegt dus.
quote:Op zondag 15 september 2013 20:16 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ligt het dan niet vooral ana je sociale problemen ipv de looks?
Want verschillende mensen die je gemeet hebben vonden je zeker geen lelijkerd.
Ik heb echt geen flauw idee. Er is ook niemand die tegen mij zegt van "Comp_Lex, je hebt sociale problemen en alleen daarom gaat het niet." Vroeger zeiden mensen tegen me dat ik lelijk was en ze schopten me buiten de samenleving. Het was zeer gemeen, maar het was tenminste 100% duidelijk voor me hoe mensen over mij dachten.quote:Op zondag 15 september 2013 20:19 schreef rednailpolish het volgende:
[..]
Misschien omdat je er toch niet helemaal open voor staat? Ik val niet perse op hele knappe mannen, maar wel mannen die bijvoorbeeld geïnteresseerd overkomen. Niet dat je dat niet perse doet natuurlijk, maar die problemen kunnen wel een rol spelen daarbij denk ik, dat hoeft niet aan je uiterlijk te liggen.
Edit: wat Cue zegt dus.
Het was 100% duidelijk dat ze geen vrienden van je waren, maar of je lelijk bent... Dat zijn gewoon kwetsende woorden die gebruikt worden om jou te kwetsen, zeker op die leeftijd.quote:Op zondag 15 september 2013 20:39 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
[..]
Ik heb echt geen flauw idee. Er is ook niemand die tegen mij zegt van "Comp_Lex, je hebt sociale problemen en alleen daarom gaat het niet." Vroeger zeiden mensen tegen me dat ik lelijk was en ze schopten me buiten de samenleving. Het was zeer gemeen, maar het was tenminste 100% duidelijk voor me hoe mensen over mij dachten.
Tegenwoordig vlieg ik volledig blind. Ik moet echt weten hoe mensen over me denken voordat ik kan weten wat ik er aan kan doen. Ik begin binnenkort met sociale vaardigheidstraining. Misschien kom ik daar wat meer te weten.
Ik wil dat het meer een keus is om een relatie te krijgen en dat het allemaal gewoon gaat zolang ik er maar moeite in blijf stoppen. Ik wil ook weten hoe mensen over mij denken. Ik vind dat heel belangrijk om te weten.
Ik heb laatst interesse getoond voor een meid en nu gaat het niet.
Jawel, kort.quote:Op zondag 15 september 2013 19:48 schreef rednailpolish het volgende:
Het probleem is dat het geen kinderspel is, maar dat het bloedserieus is en dat ik daar zaken aan heb overgehouden waarvan ik niet eens wist dat het dusdanig erg was dat ik hulp moest zoeken. Tja, er moet toch iemand de sukkel van de klas zijn he? (en misschien wel van de hele school)quote:Op zondag 15 september 2013 20:46 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Het was 100% duidelijk dat ze geen vrienden van je waren, maar of je lelijk bent... Dat zijn gewoon kwetsende woorden die gebruikt worden om jou te kwetsen, zeker op die leeftijd.
Laat je door dat vuile kinderspel aub niet onzeker voelen.
Veel succes en nog een knuffel van mij *knuffel*quote:Op zondag 15 september 2013 20:57 schreef Cue_ het volgende:
het proces gaat beginnen. Net een mail van de recruiter gekregen dat ik volgende week gebeld wordt om t proces te beginnen voor een nieuwe functie. Moet maandag dus echt met mn baas in gesprek gaan
Vind t allemaal doodeng...
Ah!quote:Op zondag 15 september 2013 19:47 schreef Comp_Lex het volgende:
[ afbeelding ]
Nog heel even wachten
Oh wacht dit is geen goeie
Je moet kijken naar de doorgestreepte cijfers
Als je maar een goed mens bent, voor anderen en jezelf.quote:Op zondag 15 september 2013 19:49 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En -daar- geloof ik dus niet meer in. Nooit echt in geloofd trouwens. Mij werd vroeger wijsgemaakt dat ik gewoon een laatbloeier was en dat het allemaal vanzelf wel goed zou komen. Nou, mooi niet dus.
Ik ben eerder een nooitbloeier
Het gaat om de keuze tussen leven en dood, King. Voor zover ik weet is dat niet te combinerenquote:Op zondag 15 september 2013 01:08 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Waarom wil je niet mediteren?
Tussen welke paarden moet je kiezen overigens? Kun je ze niet combineren?
Dus je voelt je weer slechter sinds de therapie verder is gegaan? Dat is vaak zo aan het begin van een therapie. Hoe lang ben je al bezig?quote:Op zondag 15 september 2013 15:25 schreef rainbowwarrior het volgende:
Hmm met mij gaat het weer een beetje de slechte kant op helaas. Ik merk dat ik weer depressiever word. De therapie loopt alweer sinds een paar weken sinds de zomerstop en nu komt de shit weer opzetten... Wel kut, maar ja. Het doet me wel goed te weten dat het echt anders kan zijn, het leven. In de afgelopen paar weken heb ik me erg goed gevoeld. Ik kan me er niet aan herinneren dat ik me ooit zo gevoeld heb (buiten verliefd zijn of drugs om). Nou ja, ik probeer me daar nu maar een beetje aan vast te houden. Ooit wordt het beter, of zo.
Euhm...wat ben je voor gevaarlijks van plan?quote:Op zondag 15 september 2013 16:13 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik ben een tig tal afleveringen van locked up abroad er aan het door jagen, heb al weer een aantal 'euphoria' momentjes gekent. Ik merk dat daar spanning zit. Genuin spanning. Heb best wel wat geinige ideetjes opgedaan tot dusverre wat ik nog wel eens wil doen misschien.
Jaaaquote:Op zondag 15 september 2013 16:20 schreef Senor__Chang het volgende:
Voor wie Requiem for a Dream nog niet heeft gezien en van spanning en wanhoop in films houdt, doe het nu. Die film staat momenteel op nummer 1 op mijn filmlijst, voor Fight Club, Se7en en The Matrix.
Ik heb ook altijd die post-film dipje omdat je van iets geweldigs naar je eigen saai leventje gaat, maar goede films zijn dat wel waard.
Dat was s_e.quote:Op zondag 15 september 2013 17:24 schreef Detroit het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik van iemand in dit topic gehoord dat het wel lekker spul is..
Tofquote:Op zondag 15 september 2013 17:25 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik heb ook het idee dat het voor vrouwen veel makkelijker is, als ze willen.quote:Op zondag 15 september 2013 20:02 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dood ga je sowieso, dus kies maar om te levenquote:Op zondag 15 september 2013 21:39 schreef kuolema het volgende:
[..]
Het gaat om de keuze tussen leven en dood, King. Voor zover ik weet is dat niet te combinerenIk zou best een vampier willen zijn maar hoe moet ik nou iemand vinden die me wil bijten...
Ik kies niet en dat betekent dat ik eigenlijk kies om te leven. Maar het is zo frustrerend om constant te moeten twijfelen. Ik ben heel slecht in het nemen van beslissingen.quote:Op zondag 15 september 2013 21:48 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dood ga je sowieso, dus kies maar om te leven![]()
En je zult vast wel iemand kunnen vinden die je wilt bijten, alleen ben ik bang dat hij of zij dan geen vampier is
Mediteren is ook niks. Actief niks doen. Zitten om het zitten. Zitten doe je vast wel vaker, maar dan doe je waarschijnlijk altijd wat anders. Doe eens zitten, gewoon in je bureaustoel of wherever, en zet een timertje neer op 20 minuten. Of 5 als je het slechts eens wil proeven.quote:Op zondag 15 september 2013 21:39 schreef kuolema het volgende:
Mediteren is niet iets waar ik op dit moment voor open sta...ik wil gewoon niks.
quote:Op zondag 15 september 2013 21:50 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik kies niet en dat betekent dat ik eigenlijk kies om te leven. Maar het is zo frustrerend om constant te moeten twijfelen. Ik ben heel slecht in het nemen van beslissingen.
Bummer, zal ik dan maar zombie worden?
Hajoh ook dat kun je combineren met leven door gewoon maar eerst te levenquote:Op zondag 15 september 2013 21:50 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik kies niet en dat betekent dat ik eigenlijk kies om te leven. Maar het is zo frustrerend om constant te moeten twijfelen. Ik ben heel slecht in het nemen van beslissingen.
Bummer, zal ik dan maar zombie worden?
Het woord actief schrikt me al afquote:Op zondag 15 september 2013 21:52 schreef Gray het volgende:
[..]
Mediteren is ook niks. Actief niks doen. Zitten om het zitten. Zitten doe je vast wel vaker, maar dan doe je waarschijnlijk altijd wat anders. Doe eens zitten, gewoon in je bureaustoel of wherever, en zet een timertje neer op 20 minuten. Of 5 als je het slechts eens wil proeven.
Zou je een brainscanner hebben, dan zou je na 20 minuten al verschil zien.
Ligt het aan mij of lijkt die linker op Penny van The Big Bang theory?quote:
Hier wist ik al dat het om een vrouwelijke dater moest gaan!quote:Op zondag 15 september 2013 20:10 schreef rednailpolish het volgende:
[..]
Ik hoor toch ook best positieve ervaringen. Mijn huisgenootje ...
Tgaat erom dat je gedachten tot rust komen.. Want die kunnen je soms ook helemaal gestoord maken.quote:Op zondag 15 september 2013 21:56 schreef kuolema het volgende:
[..]
Het woord actief schrikt me al af
Ogen dicht neem ik aan? Of maakt dat niet uit?
Ik geloof trouwens best dat je er rustig van wordt hoor.
Daar kijk ik niet naarquote:Op zondag 15 september 2013 21:56 schreef kuolema het volgende:
[..]
[..]
Ligt het aan mij of lijkt die linker op Penny van The Big Bang theory?
Maar hoe moet ik een zombie worden dan? Een échte?
Yep, ik ben vrijwel kansloos. De enige die er nog wel in gelooft, is m'n moederquote:Op zondag 15 september 2013 20:10 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Gemiddeld gezien niet. Als je aan de onderkant van de aantrekkelijke samenleving zit, dan helaas wel.
Maakt niets uit, je kan ook een object kiezen om je op te focussen. Veel zenboeddhisten gaan voor een muur zitten, ogen nét open, en letten aanvankelijk op hun ademhaling. Is wat me bijstaat iig. Het idee is focus kweken, aanvankelijk. Daarin bestaat rust.quote:Op zondag 15 september 2013 21:56 schreef kuolema het volgende:
[..]
Probeer het eens op het strand met mooi weerquote:Op zondag 15 september 2013 22:00 schreef Gray het volgende:
[..]
Maakt niets uit, je kan ook een object kiezen om je op te focussen. Veel zenboeddhisten gaan voor een muur zitten, ogen nét open, en letten aanvankelijk op hun ademhaling. Is wat me bijstaat iig. Het idee is focus kweken, aanvankelijk. Daarin bestaat rust.
Tsja, een goed mens zijn, heeft mij wel -wat- gebracht, maar niet dat wat ik zou willen. Ik heb in het leven vrijwel niks berijkt en modder maar zo'n beetje voortquote:Op zondag 15 september 2013 21:31 schreef Gray het volgende:
[..]
Als je maar een goed mens bent, voor anderen en jezelf.
Probeer het anders bij de wanhopige bijstandsmoeders. Worked for mequote:Op zondag 15 september 2013 20:14 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Neem wat kippen, ik hoor van veel mannen dat je die veel beter kunt houden dan een vrouw.quote:Op zondag 15 september 2013 22:03 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Probeer het anders bij de wanhopige bijstandsmoeders. Worked for me[ afbeelding ]
Oh kijk, dat scheelt. Mijn ouders zeggen niks tegen me, dus ik weet niet wat ze wel en niet gelovenquote:Op zondag 15 september 2013 22:00 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Yep, ik ben vrijwel kansloos. De enige die er nog wel in gelooft, is m'n moeder
Oh dat is ook een goede tipquote:Op zondag 15 september 2013 22:03 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Probeer het anders bij de wanhopige bijstandsmoeders. Worked for me[ afbeelding ]
Zo voelde ik me ook toen ik nog studeerde en het ergste is, dat ik gewoon wel m'n uiterste best bleef doen, ook al viel m'n leven uit elkaar. Het hielp allemaal niets, maar ik had dan ook geen professionele hulp in die tijd.quote:Op zondag 15 september 2013 21:39 schreef kuolema het volgende:
Ondertussen doe ik nog steeds geen flikker de hele dag, heb ik geen eetlust en geen energie. Moet mezelf echt gaan dwingen om te gaan douchen en zo...geen zin. Maar ik ga het toch maar even doen nu. En even bedenken of ik morgen naar college ga...wat heeft het voor zin? Ik ben nu al half over dat punt van spanning heen omdat ik het wil halen, het gaat nu richting apathie. Het boeit me niet meer want het is toch al te laat. Ik heb er geen zin meer in.
Wat is de normale manier denk je?quote:Op zondag 15 september 2013 22:07 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Oh kijk, dat scheelt. Mijn ouders zeggen niks tegen me, dus ik weet niet wat ze wel en niet geloven
[..]
Oh dat is ook een goede tipDank je.
Ik wil eerst wel op een normale manier een relatie zien te krijgen
Na 3 keer kijk ik wel naar die moeders(en dan prostituees)
Wat ik laatst probeerde te doen met een meid. Helaas reageert ze niet echt geïnteresseerd.quote:Op zondag 15 september 2013 22:08 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wat is de normale manier denk je?
Als je in de wajong zit, kan je die protituees ook al vergetenquote:Op zondag 15 september 2013 22:07 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Oh kijk, dat scheelt. Mijn ouders zeggen niks tegen me, dus ik weet niet wat ze wel en niet geloven
[..]
Oh dat is ook een goede tipDank je.
Ik wil eerst wel op een normale manier een relatie zien te krijgen
Na 3 keer kijk ik wel naar die moeders(en dan prostituees)
Ik heb dat niet gevolgd waar kan ik dat teruglezen?quote:Op zondag 15 september 2013 22:09 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Wat ik laatst probeerde te doen met een meid. Helaas reageert ze niet echt geïnteresseerd.
Zoekfunctie?quote:Op zondag 15 september 2013 22:09 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik heb dat niet gevolgd waar kan ik dat teruglezen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |