Eens een beta, altijd een beta! *boks* Toen ik er achter kwam dat je een zelfde soort moeilijke universitaire studie deed vielen de puzzelstukjes voor mij ook wel op een logische plaatsquote:Op zondag 15 september 2013 01:18 schreef Gray het volgende:
Ik herkende het gedrag van mijzelf. Daarom zag ik mezelf terug in jou. En bullshit stinkt, dus.
Grappig wel hoe een bepaalde manier van denken verband houdt met een bepaalde manier van beleven.quote:Op zondag 15 september 2013 01:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Eens een beta, altijd een beta! *boks* Toen ik er achter kwam dat je een zelfde soort moeilijke universitaire studie deed vielen de puzzelstukjes voor mij ook wel op een logische plaats
Zo ervaar ik deze muziek totaal niet.quote:Op zaterdag 14 september 2013 18:43 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik kan daar dan weer slecht tegen, ik zie of voel dat aan als bewust in zelfmedelijden wegkwijnen over hoe kut en ellendig het leven is.
Ik blijf er te lang aan denken / over nadenken.quote:Op zondag 15 september 2013 00:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ben je dat gevoel dan ook weer snel kwijt? Of lukt dat dan weer niet bijv?
Ik denk dat er daarom zat mensen zijn die zulke muziek leuk vinden: omdat het resoneert met iets negatiefs/zwarts in jezelf. Zelf vind ik het heerlijk om af en toe super negatieve/gitzwarte muziek op te zetten en daarna even makkelijk weer overgeven aan positiever gestelde muziek.quote:Op zondag 15 september 2013 10:05 schreef Gray het volgende:
Metal zou ik zelf omschrijven met negatieve bewoording, van onrust, chaos, haat, wrok, woede, verdriet, melancholie.
ow daar heb ik niet zo'n probleem mee, kan goed afleiding zoeken. De tv hoeft maar aan, hoef maar onder de douche te springen en ik denk ergens anders aan.quote:Op zondag 15 september 2013 12:01 schreef Detroit het volgende:
Denken is eigenlijk gewoon een opium. Hartstikke verslavend!
Eigenlijk een rare paradox. Je weet dat je helemaal niets hebt aan lang nadenken over iets wat toch kut is, en toch gaat daar al je aandacht aan op.
Als het toch al kut is, waarom het niet afdoen als zodanig, "wegzetten", en met andere/betere dingen verder gaan?
Makkelijker gezegd dan gedaan, maar toch iets om je bewust van te zijn..
Zelf ben ik ook altijd wel aangetrokken geweest tot het donker, zowel letterlijk als figuurlijk. Maar een audiofiel ben ik nooit geweest; ik kan me meer vinden in beeld.quote:Op zondag 15 september 2013 12:04 schreef Detroit het volgende:
[..]
Ik denk dat er daarom zat mensen zijn die zulke muziek leuk vinden: omdat het resoneert met iets negatiefs/zwarts in jezelf. Zelf vind ik het heerlijk om af en toe super negatieve/gitzwarte muziek op te zetten en daarna even makkelijk weer overgeven aan positiever gestelde muziek..
Jij bent muziek waarschijnlijk allang ontgroeid..
Je schiet jezelf erg snel af. Daar kan iets rationeels achter zitten, zoals spijt. Het probleem met jezelf afschieten is dat je niks wint op sociaal gebied. Ik heb zelf contact gezocht met mensen met in het achterhoofd het idee dat ik toch niets te verliezen heb. Als de mensen me niet mogen dan is het gewoon weer de oude situatie en als mensen me wel mogen, dan heb ik gewonnenquote:Op zaterdag 14 september 2013 23:24 schreef minthy het volgende:
[..]
Spijt heb ik niet zo snel, als ik achter een beslissing sta dan blijf ik er ook wel achterstaan. Of bedoel je het anders?
Daar zit niets rationeels achter, meer een negatief zelfbeeld en het mezelf niet waard vinden om anderen mijn aanwezigheid aan te doen. Dat gaat heel erg ver hier, dat weet ik.quote:Op zondag 15 september 2013 12:48 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Je schiet jezelf erg snel af. Daar kan iets rationeels achter zitten, zoals spijt. Het probleem met jezelf afschieten is dat je niks wint op sociaal gebied. Ik heb zelf contact gezocht met mensen met in het achterhoofd het idee dat ik toch niets te verliezen heb. Als de mensen me niet mogen dan is het gewoon weer de oude situatie en als mensen me wel mogen, dan heb ik gewonnen
Is dat niet iets voor jou?
Dat lijkt me een prima instelling.quote:Op zondag 15 september 2013 12:48 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Je schiet jezelf erg snel af. Daar kan iets rationeels achter zitten, zoals spijt. Het probleem met jezelf afschieten is dat je niks wint op sociaal gebied. Ik heb zelf contact gezocht met mensen met in het achterhoofd het idee dat ik toch niets te verliezen heb. Als de mensen me niet mogen dan is het gewoon weer de oude situatie en als mensen me wel mogen, dan heb ik gewonnen
Is dat niet iets voor jou?
Heel mooi stukje inderdaadquote:Op zaterdag 14 september 2013 22:29 schreef Detroit het volgende:
[..]
Echt ja!. Die intro-scene als je iedereen door de gangen van school ziet lopen, vervolgens die American football speler die zijn kluisje opendoet en een snuif cocaïne neemt. En dan op de achtergrond Tears for Fears - Head over Heels.
Zo surrealistisch. Kippenvel!.
Je zult vast een bijzonder kind geweest zijn, vroeger.quote:Op zondag 15 september 2013 12:45 schreef Gray het volgende:
[..]
Zelf ben ik ook altijd wel aangetrokken geweest tot het donker, zowel letterlijk als figuurlijk. Maar een audiofiel ben ik nooit geweest; ik kan me meer vinden in beeld.
Schijnbaar heb ik ook al sinds ik kind was een fascinatie voor schedels en skeletten, aldus mijn mams.
Vast wel, al luisterde ik ook wel nonstop naar een Alfred J Kwak-cd die ik had gekregen.quote:Op zondag 15 september 2013 15:04 schreef Detroit het volgende:
[..]
Je zult vast een bijzonder kind geweest zijn, vroeger.. (niet dat ik dat zelf ook niet was hoor, niet daarvan whehe).
Ja, das wel geinig.quote:Meestal dat er bij metal, noise en power electronics redelijk donker/luguber artwork zit Misschien dat dat je dan meer aanspreekt dan de muziek zelf..
Oe, dat wist ik niet. Waarom dan?quote:Op zondag 15 september 2013 12:21 schreef Cue_ het volgende:
En daarbij ben ik altijd teveel op zoek naar aandacht van mannen. Wat ook niet helpt.
Vooral mannen. De onbereikbare man, de man die bezet is, de man die ik niet hoor te krijgen.quote:Op zondag 15 september 2013 16:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Oe, dat wist ik niet. Waarom dan?
Is het alleen mannen? of mensen? of een bepaalde groep mensen? Die bijvoorbeeld beter ivg met Cue lijken? Of alles wat een baard ofzo heeft? Ben daar altijd wel benieuwd naar.
Ik zoek zelf bijv. altijd externe bevestiging van iemand anders of ik iets goed doe of niet omdat ik gewoon niet een 'basis' niveau heb van wat wel of niet goed is. Ik doe altijd maar wat en dat voelt altijd zo verlept.
Het is beter om niet te vluchtenquote:Op zondag 15 september 2013 16:20 schreef Senor__Chang het volgende:
Voor wie Requiem for a Dream nog niet heeft gezien en van spanning en wanhoop in films houdt, doe het nu. Die film staat momenteel op nummer 1 op mijn filmlijst, voor Fight Club, Se7en en The Matrix.
Ik heb ook altijd die post-film dipje omdat je van iets geweldigs naar je eigen saai leventje gaat, maar goede films zijn dat wel waard.
"Gray, je maakte de andere kindjes bang en daardoor hebben wij jouw Lego afgepakt!".quote:Op zondag 15 september 2013 15:37 schreef Gray het volgende:
[..]
Vast wel, al luisterde ik ook wel nonstop naar een Alfred J Kwak-cd die ik had gekregen.
Skeletten vond ik interessant vanwege de mechaniek. Zo bouwde ik in groep 2 een hobbelpaard van soort houten K'nex dat m'n basissschool had. Dat ding stond 7 jaar na ik terugkwam op de school voor een nostalgisch bezoekje er nog.Tussen de lessen door, wanneer ik klaar was met m'n opdrachten en op de anderen moest wachten, maakte ik maquetten van karton van brandweerwagens en robots. Ook bracht ik lego mee om tussendoor mee te prutsen. Totdat het afgepakt werd; aan het eind van de basisschool kreeg ik een complete box mee terug met lego dat me was afgepakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |