Herkenbaar, TS. Ik leef met je mee!quote:Op maandag 9 september 2013 01:15 schreef Braddie het volgende:
ik ben te onzeker over mezelf om alleen te gaan, ik ben bang voor mensen, althans, dat ze raar tegen me gaan doen, dat ze me uitschelden, dat ze me belachelijk gaan maken, dat er raar naar me gekeken word.
In het schuurtje staat m`n enige echte vriend... M`n computer, m`n muziek instrumenten, ik ga daar heen en zit te internetten of muziek te maken, het enige waar ik me echt goed bij voel..quote:
Eerlijk gezegd niet...quote:Op maandag 9 september 2013 01:17 schreef Scuidward het volgende:
Klinkt allemaal vrij triest, kan je het verklaren, je gebrek aan motivatie?
Mooi, dus er is geen oorzaak. Pas dan je routine aan.quote:
Dat ontbreekt er ook.. Het afvallen gaat op dit moment wel gewoon goed, ik merk het duidelijk aan m`n conditie dat het goed gaat, maar heel af en toe dan gaat er na 8 uur `savonds tóch een pakje crackers doorheen, en ik ben bang dat ik dan weer snel terug val in m`n oude patroon..quote:Op maandag 9 september 2013 01:19 schreef Tropanzia het volgende:
U hebt discipline nodig. Nou ben ik zelf ook geen heel gedisciplineerd persoon maar jij slaat echt de troon. Ik kan mij er in ieder geval nog wel toezetten iets op een moment doen waarvan ik weet(eigenlijk hoop) dat ik er later profijt van zal hebben dat ontbreekt er bij jou volgens mij totaal aan.
ben jij dezelfde als ditquote:Op maandag 9 september 2013 01:19 schreef IrCute het volgende:
Als je nou eens zou beginnen met van FOK afgaan ben je al een heel stuk verder. Verveling>eten>dik>depressief>geen energie>eten etc etc. Ga naar buiten, begin een opleding of zoek werk, als je geen doel in je leven hebt dan kom je nergens.
nee.quote:Op maandag 9 september 2013 01:20 schreef Typisch het volgende:
[..]
ben jij dezelfde als dit
Fotoboek van IrishCutie
Ja... daar heb je gelijk in, ik heb geen geld want ik ben bezig met m`n rijbewijs, hier ben ik ook al 7 maanden mee bezig ondertussen omdat ik nogsteeds geen theorie heb.. en dat vreet me ook wel een beetje op van binnen.quote:Op maandag 9 september 2013 01:19 schreef IrCute het volgende:
Als je nou eens zou beginnen met van FOK afgaan ben je al een heel stuk verder. Verveling>eten>dik>depressief>geen energie>eten etc etc. Ga naar buiten, begin een opleding of zoek werk, als je geen doel in je leven hebt dan kom je nergens.
Je moet je niet altijd goed willen voelen. Zoals je al aangeeft in de TT wil je dat juist wel. Wil iedereen maar je hebt de instelling van een heroine-junk. Je leeft in een waan waarvan je denkt dat het 'goed voelt' maar ondertussen weet je precies dat het niet goed is. Maar als jij er genoegen meeneemt moet je zo door blijven gaan.quote:Op maandag 9 september 2013 01:18 schreef Braddie het volgende:
[..]
In het schuurtje staat m`n enige echte vriend... M`n computer, m`n muziek instrumenten, ik ga daar heen en zit te internetten of muziek te maken, het enige waar ik me echt goed bij voel..
Dat nuttigere dingen doen is dus lastig... ik doe 1x per week vrijwilligers werk in een cafe waar jam sessie`s worden georganizeerd, dat is het enige waar ik naar uit kijk de hele week.. verder is er niks.quote:Op maandag 9 september 2013 01:20 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Mooi, dus er is geen oorzaak. Pas dan je routine aan.
Opstaan (normale tijd).
Ontbijten.
Wandelen tot je moe bent.
Nuttigere dingen doen.
Avondeten.
Schuurtje.
Slapen.
Repeat.
Klopt... ik weet dat ik het wil, en ik moet het ook doen, maar het is voor mij zo moeilijk om het ook daadwerkelijk té doen..quote:Op maandag 9 september 2013 01:22 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Je moet je niet altijd goed willen voelen. Zoals je al aangeeft in de TT wil je dat juist wel. Wil iedereen maar je hebt de instelling van een heroine-junk. Je leeft in een waan waarvan je denkt dat het 'goed voelt' maar ondertussen weet je precies dat het niet goed is. Maar als jij er genoegen meeneemt moet je zo door blijven gaan.
Het is moeilijk om serieus op je te reageren. Eigenlijk is het ergens lachwekkend maar ergens anders ook weer niet want het gaat wel om je leven.quote:Op maandag 9 september 2013 01:20 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat ontbreekt er ook.. Het afvallen gaat op dit moment wel gewoon goed, ik merk het duidelijk aan m`n conditie dat het goed gaat, maar heel af en toe dan gaat er na 8 uur `savonds tóch een pakje crackers doorheen, en ik ben bang dat ik dan weer snel terug val in m`n oude patroon..
Er is evt. natuurlijk meer vrijwilligerswerk te vinden. Ik ken je niet goed genoeg maar het is uiteindelijk allemaal een proces. Ook een kwestie van kijken waar je over 2 jaar wilt zijn in plaats van volgende week. Denk dat je een redelijk 'normaal' persoon bent dus daar zal het niet aan liggen.quote:Op maandag 9 september 2013 01:22 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat nuttigere dingen doen is dus lastig... ik doe 1x per week vrijwilligers werk in een cafe waar jam sessie`s worden georganizeerd, dat is het enige waar ik naar uit kijk de hele week.. verder is er niks.
Hoezo "verder is er niks" In Braddie's world niet nee. Er is zat. Ik heb het idee dat je telkens om een schop onder de kont vraagt en als iemand je die wil geven loop je snel weg om even later de zelfde routine te volgen en de kontschopkringloop in stand te houden.quote:Op maandag 9 september 2013 01:22 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat nuttigere dingen doen is dus lastig... ik doe 1x per week vrijwilligers werk in een cafe waar jam sessie`s worden georganizeerd, dat is het enige waar ik naar uit kijk de hele week.. verder is er niks.
Mja, wat is normaal.. iedereen heeft wel gebreken, bij mij zijn ze wat ernstiger i.v.m te vroeg geboren (ga ik verder niet op in)quote:Op maandag 9 september 2013 01:26 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Er is evt. natuurlijk meer vrijwilligerswerk te vinden. Ik ken je niet goed genoeg maar het is uiteindelijk allemaal een proces. Ook een kwestie van kijken waar je over 2 jaar wilt zijn in plaats van volgende week. Denk dat je een redelijk 'normaal' persoon bent dus daar zal het niet aan liggen.
Nuttig kan je ook breder zien dan enkel werk. Denk aan een thuisstudie bijvoorbeeld. Met alle respect, maar met enkel je frustraties wekelijks van je afschrijven kom je er natuurlijk ook niet. Maar wellicht heb ik makkelijk praten omdat ik studeer omdat ik het 'kan' en het gevoel heb dat het 'moet'.
Er is op dit moment gewoon niets waar ik naar uit kan kijken, als er weer eens iemand wilt afspreken met me wel.. Maar dat wuif ik vaak weg omdat ik niet wil dat ik weer word afgezeken.quote:Op maandag 9 september 2013 01:27 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Hoezo "verder is er niks" In Braddie's world niet nee. Er is zat. Ik heb het idee dat je telkens om een schop onder de kont vraagt en als iemand je die wil geven loop je snel weg om even later de zelfde routine te volgen en de kontschopkringloop in stand te houden.
Nee, ik ben niet verstandelijk gehandicapt, in m`n dossier van ziekenhuis bezoeken etc etc staat een hoop, maar ik heb geen verstandelijke handicap.quote:Op maandag 9 september 2013 01:30 schreef BlueMage het volgende:
Ben je verstandelijk gehandicapt, Braddie? (serieuze vraag)
Waar ben ik niet begonnen aan een opleiding? Omdat ik het behalen van m`n rijbewijs belangrijker vind op dit moment, als ik dat heb kan ik altijd nog kijken naar een opleiding, rijbewijs is m`n nr 1 prioriteit..quote:Op maandag 9 september 2013 01:30 schreef Latert het volgende:
Waarom ben je dan dit jaar niet aan een opleiding begonnen bijvoorbeeld?
Ten eerste heb je dan een toekomstperspectief, het gevoel dat je met iets nuttigs bezig bent waar je later profijt van hebt.
Ten tweede vormt er wat meer structuur in je leven, aangezien je les en / of colleges (moet) volgen, en je dus op geregelde tijden weg van huis bent. Soms is het fijn dat er wat druk van buitenaf op staat om dingen te ondernemen.
Als je eenmaal college hebt gehad, kan je in plaats van meteen naar huis gaan, bijvoorbeeld gaan sporten, iets kopen in de stad, of weet ik veel... de drempel om dan iets te ondernemen is veel lager omdat je toch al van huis bent.
Ten derde leer je nieuwe, en misschien aardige mensen kennen met eventueel dezelfde interesses.
Wil je eens uitleggen waarom jij een rijbewijs op dit moment belangrijker vindt dan een opleiding?quote:Op maandag 9 september 2013 01:32 schreef Braddie het volgende:
[..]
Waar ben ik niet begonnen aan een opleiding? Omdat ik het behalen van m`n rijbewijs belangrijker vind op dit moment, als ik dat heb kan ik altijd nog kijken naar een opleiding, rijbewijs is m`n nr 1 prioriteit..
Niet lief dit.quote:Op maandag 9 september 2013 01:32 schreef porsche1 het volgende:
![]()
![]()
En weet je wat nu het mooie is? Je bent ook niets waard.
Je hebt goede zelfkennis zie ik.
Dik ook vooral ja. Bah.
Ja, ik ga a.s donderdag kijken of ze me bij dat vrijwilligers baantje ook een vast contract kunnen geven (Volgens mij is dat wel mogelijk) en ik ga dat sportschool abbonement sowieso afsluiten, en als die mensen waar mee ik zou gaan tóch niet gaan (zal me niks verbazen) dan ga ik toch alleen... ik moet wel uit m`n comfort zone gaan kruipen ooit...quote:Op maandag 9 september 2013 01:29 schreef IrCute het volgende:
Begin gewoon eens met een part-time baantje ergens, bijv in een muziekwinkel. Verder zou de sportschool niet slecht zijn voor je, in het begin is het eng, maar daar moet je schijt aan hebben, je bent daar voor jezelf, niet voor iemand anders.
En zet doelen en beloningen voor jezelf, bijv 10 kilo afgevallen en je koopt een concertkaartje of wat dan ook, wees streng voor jezelf.
En verder waarom ga je niet een opleiding met muziek doen ofzo? En dan kun je les gaan geven oid.
Je komt over als een heel redelijk persoon. Waarom doe je de rest jezelf aan?quote:Op maandag 9 september 2013 01:31 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nee, ik ben niet verstandelijk gehandicapt, in m`n dossier van ziekenhuis bezoeken etc etc staat een hoop, maar ik heb geen verstandelijke handicap.
Ik ben 22... en ik heb zoiets van, ik ga eerst voor m`n rijbewijs, dan ben ik in ieder geval mobiel(er) dan ik nu ben (Ik heb geen ov, en geen fiets) dan kan ik kijken voor een opleiding.quote:Op maandag 9 september 2013 01:32 schreef Arriviste het volgende:
[..]
Wil je eens uitleggen waarom jij een rijbewijs op dit moment belangrijker vindt dan een opleiding?
Hoe bedoel je dit? Waarom doe je de rest jezelf aan?... Ben gewoon absoluut niet tevreden met mezelf, en wil al járen dingen aan mezelf veranderen... maar het gebeurd maar niet..quote:Op maandag 9 september 2013 01:33 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Je komt over als een heel redelijk persoon. Waarom doe je de rest jezelf aan?
Ik kan de fiets van m`n ma lenen om te fietsen, maar dat is ook maar voor bepaalde periodes natuurlijk want ze heeft hem zelf veel nodig..quote:Op maandag 9 september 2013 01:35 schreef BlueMage het volgende:
Oh en koop 'n fiets, badmuts, is goedkoper dan al die rijbewijsshit en is goed om af te vallen, moet je in Zuid-Limburg gaan fietsen, lekker die heuvels op.
Ik moet af en toe naar m'n wietplantage kijken, helaas 't leven in de bijstand is niet altijd even makkelijk.quote:
Deze opmerking maakt jou echt de klootzak van de dag.quote:Op maandag 9 september 2013 01:32 schreef porsche1 het volgende:
![]()
![]()
En weet je wat nu het mooie is? Je bent ook niets waard.
Je hebt goede zelfkennis zie ik.
Dik ook vooral ja. Bah.
Geef gewoon 50 euro uit aan een fiets man. Slap excuus, en je kunt echt wel een opleiding volgen + rijbewijs halen tegelijk..quote:Op maandag 9 september 2013 01:36 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik kan de fiets van m`n ma lenen om te fietsen, maar dat is ook maar voor bepaalde periodes natuurlijk want ze heeft hem zelf veel nodig..
Je eigen fiets...kost 'n Euro of 200 en je kunt al veel lol hebben met een tweedehands ding.quote:Op maandag 9 september 2013 01:36 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik kan de fiets van m`n ma lenen om te fietsen, maar dat is ook maar voor bepaalde periodes natuurlijk want ze heeft hem zelf veel nodig..
Als je een opleiding doet krijg je vaak ook en ov. Ik begrijp de correlatie niet helemaal.quote:Op maandag 9 september 2013 01:34 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik ben 22... en ik heb zoiets van, ik ga eerst voor m`n rijbewijs, dan ben ik in ieder geval mobiel(er) dan ik nu ben (Ik heb geen ov, en geen fiets) dan kan ik kijken voor een opleiding.
Cursus ga ik nu dus ook doen. Ik ben al 3x gezakt... ja, ik voel me er super kut over.. zo slecht leer ik dus, dus nu komt er een 4e x, cursus, 2 dagen...quote:Op maandag 9 september 2013 01:37 schreef klawie het volgende:
Auto theorie vond ik ook klote toen maar een curcus gedaan 1ochtend en je hebt hem in je pocket
Er zijn genoeg goede fietsen te koop voor die prijs, meer dan 75 euro hoef je echt niet uit te geven aan een 2de hands fiets.quote:Op maandag 9 september 2013 01:38 schreef BlueMage het volgende:
50 E kan ook maar dan heb je kans dat je ieder half jaar 'n nieuwe fiets moet, alhoewel als fietsen vaak gestolen worden waar TS woont kan 't nog wel eens voordeliger uitpakken.
Weet je ook waar je volgende maand wil zijn?quote:Op maandag 9 september 2013 01:29 schreef Braddie het volgende:
Ik weet wel waar ik over 2 jaar wil zijn
En je bent alweer aan het zoeken naar excuusjes om uiteindelijk niets uit te hoeven voeren.quote:Op maandag 9 september 2013 01:36 schreef Braddie het volgende:
[..]
Was er maar een bokaal voor de klootzak van de dag, dan zou ik tenminste nog eens iets winnen.quote:Op maandag 9 september 2013 01:36 schreef Braddie het volgende:
[..]
Deze opmerking maakt jou echt de klootzak van de dag.
Ligt een beetje aan wat TS precies wil, racefietsen zijn wel wat duurder (maar daar valt ie wel meer mee af).quote:Op maandag 9 september 2013 01:39 schreef IrCute het volgende:
[..]
Er zijn genoeg goede fietsen te koop voor die prijs, meer dan 75 euro hoef je echt niet uit te geven aan een 2de hands fiets.
Sja.. punt is gewoon dat ik bést een opleiding wil gaan volgen, maar ik ben op dit moment bezig met m`n rijbewijs, dus ik ga eerst m`n rijbewijs halen. Veel fijner, ben ik ook minder afhankelijk.quote:Op maandag 9 september 2013 01:37 schreef Arriviste het volgende:
[..]
Als je een opleiding doet krijg je vaak ook en ov. Ik begrijp de correlatie niet helemaal.
Tweedehands racefietsen zijn er ook al vanaf 50,- weet ik uit eigen ervaring. Maar niet zo ergonomisch.quote:Op maandag 9 september 2013 01:40 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan wat TS precies wil, racefietsen zijn wel wat duurder (maar daar valt ie wel meer mee af).
Ik weet waar ik volgende maand wil zijn, ik wil volgende maand sowieso wat gewicht kwijt zijn en ik wil een vast contract hebben bij die tent waar ik nu werk..quote:Op maandag 9 september 2013 01:39 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Weet je ook waar je volgende maand wil zijn?
Kleine stapjes, Brad.
Jaren vooruit denken is niet te doen en al helemaal niet voor iemand zoals jij.
Nou en omdat je bezig bent met je rijbewijs hoef je echt niet thuis te zitten hoor je kan echt wel gaan werken of een opleiding erbij doen 1ste zet is altijd kut maar als je eenmaal op school komt of werk voel je je al een stuk beterquote:Op maandag 9 september 2013 01:38 schreef Braddie het volgende:
[..]
Cursus ga ik nu dus ook doen. Ik ben al 3x gezakt... ja, ik voel me er super kut over.. zo slecht leer ik dus, dus nu komt er een 4e x, cursus, 2 dagen...
Waarom kun je geen opleiding volgen en rijbewijs halen net zoals 80% van de anderen die een rijbewijs halen? Lessen doe je 1 of 2 uurtjes per week, dat is echt wel te combineren, opleiding is 100x belangrijker. Dadelijk ben je 25 en dan is het excuus ''ik ben te oud, iedereen in mijn klas is 18 en ik schaam me''quote:Op maandag 9 september 2013 01:40 schreef Braddie het volgende:
[..]
Sja.. punt is gewoon dat ik bést een opleiding wil gaan volgen, maar ik ben op dit moment bezig met m`n rijbewijs, dus ik ga eerst m`n rijbewijs halen. Veel fijner, ben ik ook minder afhankelijk.
Het kost een klap geld, maar dan heb je tenminste onafhankelijkheid qua reizen etc etc.
Nee hoor, want als ik de fiets gewoon kan gebruiken dan gebruik ik hem ook en fiets ik 10-15 kmquote:Op maandag 9 september 2013 01:40 schreef chroestjov het volgende:
[..]
En je bent alweer aan het zoeken naar excuusjes om uiteindelijk niets uit te hoeven voeren.
Excuusjes, excuusjes en excuusjes.
[..]
Was er maar een bokaal voor de klootzak van de dag, dan zou ik tenminste nog eens iets winnen.
Kom jij maar voor mij werken dan blijf ik lekker thuisquote:Op maandag 9 september 2013 01:41 schreef klawie het volgende:
[..]
Nou en omdat je bezig bent met je rijbewijs hoef je echt niet thuis te zitten hoor je kan echt wel gaan werken of een opleiding erbij doen 1ste zet is altijd kut maar als je eenmaal op school komt of werk voel je je al een stuk beter
Ja joh, geef je moeder de schuld.quote:Op maandag 9 september 2013 01:29 schreef Braddie het volgende:
[..]
Mja, wat is normaal.. iedereen heeft wel gebreken, bij mij zijn ze wat ernstiger i.v.m te vroeg geboren (ga ik verder niet op in)
Dan zorg je dat je die twee dingen voor elkaar krijgt en daarna stel je weer nieuwe doelen voor de maand erna. Niet teveel hooi op je vork nemen.quote:Op maandag 9 september 2013 01:41 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik weet waar ik volgende maand wil zijn, ik wil volgende maand sowieso wat gewicht kwijt zijn en ik wil een vast contract hebben bij die tent waar ik nu werk..
Hmm, laat ik dat maar eens proberen ja... wie weet pakt het goed uit...quote:Op maandag 9 september 2013 01:43 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Dan zorg je dat je die twee dingen voor elkaar krijgt en daarna stel je weer nieuwe doelen voor de maand erna. Niet teveel hooi op je vork nemen.
Ze zijn alleen open tijdens jamsessies en die vinden plaats op donderdag en int weekend, dus dat zal niet gaan.quote:Op maandag 9 september 2013 01:45 schreef BlueMage het volgende:
Ga morgen al langs en zeg dat je graag voor hen wil werken.
Ga dan eens langs bij muziekwinkels enzo, zeg dat je wel een baantje wil daar.quote:Op maandag 9 september 2013 01:45 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ze zijn alleen open tijdens jamsessies en die vinden plaats op donderdag en int weekend, dus dat zal niet gaan.
Ligt eraan in wat voor kring hij terecht komt.quote:Op maandag 9 september 2013 01:46 schreef Hugh_Myron het volgende:
En iedereen die hem aanraadt naar school te gaan: serieus? Iemand met zijn discipline maakt dat toch niet af. Zorg eerst dat je je leven een beetje op orde krijgt.
Er zijn 2 muziekwinkels in Hilversum.quote:Op maandag 9 september 2013 01:46 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ga dan eens langs bij muziekwinkels enzo, zeg dat je wel een baantje wil daar.
Licht eraan wat voor werk je doet :pquote:Op maandag 9 september 2013 01:42 schreef Geerd het volgende:
[..]
Kom jij maar voor mij werken dan blijf ik lekker thuis
School kan ook voor discipline zorgen en dit is niet gemeen bedoeld maar mbo niveau 2 en aanverwante opleidingen lijken me eigenlijk best geschikt voor Braddie. Ik weet niet of je een beetje technisch inzicht hebt maar die richting kun je ook uit gaan.quote:Op maandag 9 september 2013 01:46 schreef Hugh_Myron het volgende:
En iedereen die hem aanraadt naar school te gaan: serieus? Iemand met zijn discipline maakt dat toch niet af. Zorg eerst dat je je leven een beetje op orde krijgt.
Best wel een domme post, eigenlijkquote:Op maandag 9 september 2013 01:46 schreef Hugh_Myron het volgende:
Ik geloof dat je gebrek aan motivatie aan je instelling ligt en ik geloof dat het jouw persoonlijke keuze is wat jij precies doet met die instelling.quote:Op maandag 9 september 2013 01:35 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? Waarom doe je de rest jezelf aan?... Ben gewoon absoluut niet tevreden met mezelf, en wil al járen dingen aan mezelf veranderen... maar het gebeurd maar niet..
Dan ga je naar plaatsen verder weg als Hilversum. Ga nou eens wat doen, serieus.quote:Op maandag 9 september 2013 01:47 schreef Braddie het volgende:
[..]
Er zijn 2 muziekwinkels in Hilversum.
De 1e muziek winkel in Hilversum heb ik al gewerkt.
De 2e muziek zaak werk ik al op vrijdag, maar die heeft nu een zomerstop tot 20 september (Want dat is als toetsenist in een huisband)
Ik heb géén technisch inzicht, ik kan geheugen vervangen van een computer, en een hardeschijf, en speakers aansluiten op een versterkerquote:Op maandag 9 september 2013 01:48 schreef BlueMage het volgende:
[..]
School kan ook voor discipline zorgen en dit is niet gemeen bedoeld maar mbo niveau 2 en aanverwante opleidingen lijken me eigenlijk best geschikt voor Braddie. Ik weet niet of je een beetje technisch inzicht hebt maar die richting kun je ook uit gaan.
Ook daar is motivatie voor nodig. Iets waar Braddie (nog) niet over beschikt, als ik de OP zo lees en rekening hou met zijn postgeschiedenis.quote:Op maandag 9 september 2013 01:48 schreef BlueMage het volgende:
[..]
School kan ook voor discipline zorgen en dit is niet gemeen bedoeld maar mbo niveau 2 en aanverwante opleidingen lijken me eigenlijk best geschikt voor Braddie. Ik weet niet of je een beetje technisch inzicht hebt maar die richting kun je ook uit gaan.
Ja, want als je een diploma hebt, vliegen de vacatures je om de oren en wil iedereen je hebben. Lul niet, man. Een papiertje is nuttig, maar niet broodnodig.quote:Op maandag 9 september 2013 01:48 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Best wel een domme post, eigenlijk
Klopt, maar de drempel over stappen is lastig..quote:Op maandag 9 september 2013 01:43 schreef Braddie het volgende:
maandag 9 september 2013 01:41 schreef klawie het volgende:[/b]
[..]
Nou en omdat je bezig bent met je rijbewijs hoef je echt niet thuis te zitten hoor je kan echt wel gaan werken of een opleiding erbij doen 1ste zet is altijd kut maar als je eenmaal op school komt of werk voel je je al een stuk beter
Het is ook mijn keuze natuurlijk wat ik doe met die instelling, maar die probeer ik juist te veranderen..quote:Op maandag 9 september 2013 01:48 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Ik geloof dat je gebrek aan motivatie aan je instelling ligt en ik geloof dat het jouw persoonlijke keuze is wat jij precies doet met die instelling.
Ik heb heel weinig motivatie, muziek maken dat motiveert mij énorm, dat doe ik dan ook graag (Daarom ben ik op dit moment ook vrijwilliger bij die zaak, en wil ik daar een vast contract)quote:Op maandag 9 september 2013 01:50 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Ook daar is motivatie voor nodig. Iets waar Braddie (nog) niet over beschikt, als ik de OP zo lees en rekening hou met zijn postgeschiedenis.
[..]
Ja, want als je een diploma hebt, vliegen de vacatures je om de oren en wil iedereen je hebben. Lul niet, man. Een papiertje is nuttig, maar niet broodnodig.
Je houdt jezelf voor de gek. En dat weet je dondersgoed.quote:Op maandag 9 september 2013 01:50 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het is ook mijn keuze natuurlijk wat ik doe met die instelling, maar die probeer ik juist te veranderen..
Nee kut, omdat hij sowieso discipline nodig heeft om z'n shit te veranderenquote:Op maandag 9 september 2013 01:50 schreef Hugh_Myron het volgende:
Ja, want als je een diploma hebt, vliegen de vacatures je om de oren en wil iedereen je hebben. Lul niet, man. Een papiertje is nuttig, maar niet broodnodig.
Hoezo? Omdat ik deze keer zo`n beetje desperate ben om mezelf te veranderen omdat ik het niet meer zie zitten? offeh?... denk je dat ik het fijn vind, dat alles wat ik probeer mislukt?...quote:Op maandag 9 september 2013 01:51 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Je houdt jezelf voor de gek. En dat weet je dondersgoed.
Discipline komt je aanwaaien, zodra je naar school gaat?quote:Op maandag 9 september 2013 01:52 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Nee kut, omdat hij sowieso discipline nodig heeft om z'n shit te veranderen
Ik vond je advies erg nuttig.quote:Op maandag 9 september 2013 01:52 schreef hugecooll het volgende:
Ik zal trouwens nog eens meerdere alinea's voor je typen
Nee, jij hebt het over kortetermijndoelen die hij moet proberen te halen. Daar heeft hij toch ook discipline voor nodig?quote:Op maandag 9 september 2013 01:53 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Discipline komt je aanwaaien, zodra je naar school gaat?![]()
Zonde van z'n geld die 'ie niet heeft op dit moment.
quote:
http://vocaroo.com/i/s0vSrbS0urztquote:Op maandag 9 september 2013 01:15 schreef Braddie het volgende:
Ja, ik heb voor het eerst in m`n leven tijdens een flinke wandeling eens nagedacht over wat ik nou wil, waar ik nou naartoe wil met m`n leven...
Mijn routine is nu dit:
Wakker > Douchen > Eten > Schuurtje > Eten > Schuurtje > Eten > Schuurtje > Slapen.
Iets anders doe ik niet, ik heb niks om naar uit te kijken, ik heb 1x per week m`n werk, en daar blijft het bij.. M`n rijbewijs had ik al kunnen hebben maar ik verdom het elke keer weer om te zitten en te leren, ik had allang dun kunnen zijn als ik me er ook echt goed voor in zou zetten, maar dat heb ik tot 2 weken geleden nog niet gedaan.
Het enige wat ik zie als ik in de spiegel kijk is een gast zonder opleiding, die alleen vrijwilligers werk doet, ik kom nooit ergens/ Het is op dit moment zelfs zo erg dat ik mezelf amper nog buiten de deur durf te vertonen omdat ik bang ben dat mensen me raar gaan aankijken en raar tegen me gaan doen omdat ik mezelf enorm veel zorgen maak om hoe ik er uitzie op dit moment...
Het is élke keer hetzelfde, ik zeg dat ik ga afvallen, en ik hou het 2-3 dagen vol, ik zeg dat ik ga leren voor m`n rijbewijs, en dat hou ik 2-3 dagen vol, ik zeg dat ik m`n leven ga beteren en dat doe ik niet, want ik hou dat niet vol....
Het moet op gewoon écht anders, ik zit de hele dag binnen en ga zo rond 10 uur half 11 in de avond naar buiten om een stuk te wandelen, en thats it. M`n hele dag is weg omdat ik pas om 1 uur s`middags m`n nest uit kom.
M`n knieën doen zeer als ik 2 kilometer loop, m`n conditie is énorm slecht... ik begin nu éindelijk wat af te vallen, en ik wil een abbo afsluiten bij de sportschool morgen, maar dat is puur omdat er mensen met me meegaan, ik ben te onzeker over mezelf om alleen te gaan, ik ben bang voor mensen, althans, dat ze raar tegen me gaan doen, dat ze me uitschelden, dat ze me belachelijk gaan maken, dat er raar naar me gekeken word.
Vrienden heb ik niet, er word met mij afgesproken, en vervolgens worden die afspraken opeens óf 1 uur van te voren afgezegd, of ze komen wel maar gaan dan vervolgens mij irriteren, of mij afzeiken.. ze doen soms ook net alsof ik niet besta, dan word ik dagen lang genegeerd...
Sorry, maar dit moest ik echt even kwijt.
Klacht: Lees bovenstaande.
Is dit je verdedigingssysteem? Dan moet je die ook aanpassen.quote:Op maandag 9 september 2013 01:52 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hoezo? Omdat ik deze keer zo`n beetje desperate ben om mezelf te veranderen omdat ik het niet meer zie zitten? offeh?... denk je dat ik het fijn vind, dat alles wat ik probeer mislukt?...
hij heeft gelijk dit topic was niet eens nodig je moet morgen gewoon wakker worden en al je Zaakjes regelen is miss 3uurtjes werk en die tijd heb jij echt welquote:Op maandag 9 september 2013 01:52 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hoezo? Omdat ik deze keer zo`n beetje desperate ben om mezelf te veranderen omdat ik het niet meer zie zitten? offeh?... denk je dat ik het fijn vind, dat alles wat ik probeer mislukt?...
Maar dat is dus precies het probleem. Een diploma halen is geen korte-termijndoel, maar een meerjarenplan.quote:Op maandag 9 september 2013 01:54 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Nee, jij hebt het over kortetermijndoelen die hij moet proberen te halen. Daar heeft hij toch ook discipline voor nodig?
En naar school gaan is vrijwel gratis als je nog gezellig bij je moeder woont
Maar je kan ook rijlessen volgen terwijl je een opleiding volgt. Rijles doe je 1 a 2 keer in de week...quote:Op maandag 9 september 2013 01:32 schreef Braddie het volgende:
[..]
Waar ben ik niet begonnen aan een opleiding? Omdat ik het behalen van m`n rijbewijs belangrijker vind op dit moment, als ik dat heb kan ik altijd nog kijken naar een opleiding, rijbewijs is m`n nr 1 prioriteit..
Ja, jij had het erover dat hij niet naar school moet gaan omdat hij geen discipline heeft, maar dat hij kortetermijndoelen moet stellen (waar hij ook discipline voor nodig heeft).quote:Op maandag 9 september 2013 01:55 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Maar dat is dus precies het probleem. Een diploma halen is geen korte-termijndoel, maar een meerjarenplan.
Nee, dat lost geen problemen op bij mij, maakt ze alleen maar erger, denk ik zo..quote:Op maandag 9 september 2013 01:57 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Eigenlijk zou z'n ma hem gewoon buiten moeten zetten zodat die discipline 'noodzaak' wordt, maar dat gaat 'm vast niet worden
Hoe korter het termijn is waarop je die doelen kunt halen, hoe minder discipline je ervoor nodig hebt.quote:Op maandag 9 september 2013 01:57 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja, jij had het erover dat hij niet naar school moet gaan omdat hij geen discipline heeft, maar dat hij kortetermijndoelen moet stellen (waar hij ook discipline voor nodig heeft).
In principe stel je voor een opleiding ook steeds kortetermijndoelen, omdat je allerlei toetsen hebt die je behoort te halen.
Eigenlijk zou z'n ma hem gewoon buiten moeten zetten zodat die discipline 'noodzaak' wordt, maar dat gaat 'm vast niet worden
Waarom? Nu 'hoef' je niks te veranderen omdat je relaxed bij je moeder woont. Je hoeft je geen zorgen te maken of je je huur kan betalen, of je je schoolgeld kan betalen etc etc etc. Het enige waar je je momenteel zorgen over hoeft te maken is of je de volgende dag wakker wordtquote:Op maandag 9 september 2013 01:58 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nee, dat lost geen problemen op bij mij, maakt ze alleen maar erger, denk ik zo..
Niet in de vorm van snacksquote:Op maandag 9 september 2013 01:59 schreef zarGon het volgende:
Stap 6: schouderklopje omdat je zo goed bezig bent.
Ais ik in de supermarkt ben en ik zie chocola liggen dan loop ik daar met een boog omheen, dan haal ik wel wat crackersquote:Op maandag 9 september 2013 01:59 schreef zarGon het volgende:
Stap 1: stel puntsgewijs een lijst op. Een lijst van de zaken die jij wil aanpakken en/of anders wil zien
Stap 2: hang dat lijstje aan je deur. Je wordt dan in ieder geval meerdere dagen herinnerd aan je lijstje.
Stap 3: realiseer dat je voor jezelf bezig bent en niet voor anderen.
Stap 4: begin met het uitvoeren van de items.
Stap 5: noteer je voortgang (zorgt voor motivatie)
Stap 6: schouderklopje omdat je zo goed bezig bent.
Je houdt het vanzelf beter vol omdat je merkt dat je beter in je vel gaat zitten. Mocht hardlopen te zwaar voor je zijn, beoefen dan een andere sport waar je minder pijn van krijgt (zoals zwemmen). Als je wandelen maar zo eentonig vindt, zoek dan iets waar je met een gelijkgezinde beetje kan sparren (lekker competitief).
Je hebt zeeën van tijd, benut het. En als je zelf écht (!) wil, dan kun je het ook. Als je hulp nodig hebt (van je je ouders, van je vrienden, van een professional), laat dat merken. Gewoon doen en niet zo lui zijn. Ga gezonder eten en gezonder leven. Dwing jezelf wanneeer het nodig is. Als je chocolade ziet liggen in de winkel moet je van tevoren al bedenken dat je het moet laten liggen en niet achteraf spijt hebben. Maak een lijstje van je slechte eigenschappen (bijvoorbeeld wat betreft je voedsel) en let daar op.
Als je 's nachts wat wil eten, laat het brood staan, eet in plaats daarvan groente en fruit. Drink je veel cola of frisdrank? Schakel over op de gezondere drank als Crystal Clear. Leer jezelf aan dat je liever een appel hebt dan een zak chips. Forceer jezelf dat je om het uur een rondje om het huis gaat lopen.
Slaap op tijd, word wakker op tijd. Breng ritme in je leven. En zo, en zo.
Goed bezig.quote:Op maandag 9 september 2013 02:02 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ais ik in de supermarkt ben en ik zie chocola liggen dan loop ik daar met een boog omheen, dan haal ik wel wat crackers
Ik drink helemaal geen cola of frisdranken (Behalve als ik uitga, omdat ik geen alcohol drink neem ik vaak 1-2 glazen cola)
Wel drink ik Siroop en sinds 2 weken ook dagelijks 2 smoothies, soms met appel, soms met banaan, soms met mango, dat verschilt
Ach, hij is in ieder geval een hit op Fok!. Niet iedereen lukt het om stelselmatig in recordtijd zijn/haar topic vol te krijgen. Braddie lukt het volgens mij elke keer.quote:Op maandag 9 september 2013 02:04 schreef Tropanzia het volgende:
Wordt eens wakker en besef eens goed dat dit hele topic over jou gaat Braddie. Denk je dan niet: "Waar de fuck ben ik allemaal mee bezig?"
Wil je afvallen? Dat is een simpele rekensom: inname verminderen en verbruik verhogen. Ergo: gezonder eten én sporten.quote:Op maandag 9 september 2013 02:02 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ais ik in de supermarkt ben en ik zie chocola liggen dan loop ik daar met een boog omheen, dan haal ik wel wat crackers
Ik drink helemaal geen cola of frisdranken (Behalve als ik uitga, omdat ik geen alcohol drink neem ik vaak 1-2 glazen cola)
Wel drink ik Siroop en sinds 2 weken ook dagelijks 2 smoothies, soms met appel, soms met banaan, soms met mango, dat verschilt
Ik denk dat hij vooral zijn eet/drinkpatroon ietwat rooskleuriger doet voorkomen dan het in werkelijkheid isquote:Op maandag 9 september 2013 02:06 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wil je afvallen? Dat is een simpele rekensom: inname verminderen en verbruik verhogen. Ergo: gezonder eten én sporten.
Geef mij eens een reden waarom je niet zwemt? En nee, de omvang van je lichaam is geen reden, ik heb vaker wel mensen met overgewicht zonder schaamte zien zwemmen (terecht overigens).
Waarom zwem ik niet... ik heb geen idee eigenlijk, het zwemmen zelf vind ik altijd wel leuk dus dat is het niet. mensen in een zwembad zien je omvang toch niet dus dat boeit me dan ook nietquote:Op maandag 9 september 2013 02:06 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wil je afvallen? Dat is een simpele rekensom: inname verminderen en verbruik verhogen. Ergo: gezonder eten én sporten.
Geef mij eens een reden waarom je niet zwemt? En nee, de omvang van je lichaam is geen reden, ik heb vaker wel mensen met overgewicht zonder schaamte zien zwemmen (terecht overigens).
Kutreclamequote:Op maandag 9 september 2013 02:08 schreef Scuidward het volgende:
"Wij zijn de stok, die lat, die bepaal je zelf."
Moest ik even aan denken.
Met 1500kcal val je al afquote:Op maandag 9 september 2013 02:08 schreef Braddie het volgende:
[..]
Waarom zwem ik niet... ik heb geen idee eigenlijk, het zwemmen zelf vind ik altijd wel leuk dus dat is het niet. mensen in een zwembad zien je omvang toch niet dus dat boeit me dan ook niet
Maar ehh.. inname verminderen/verbruik verhogen..
Stel... ik eet 1500kcal per dag, dat ik dan ook dat moet gaan verbranden ofzo? Of minimaal 500kcal?..
Nee, mijn eetpatroon is op dit moment zoals het is.quote:Op maandag 9 september 2013 02:07 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik denk dat hij vooral zijn eet/drinkpatroon ietwat rooskleuriger doet voorkomen dan het in werkelijkheid is
Ahh, nja... dat is ongeveer mijn inname, ik zit rond de 1500-1800kcal per dag (Even de smoothies en de kop koffie meegerekend)quote:
Maar ben je de laatste tijd (voor die twee weken geleden) ook aangekomen? Dus zeg het halfjaar voordat je je eetpatroon veranderdequote:Op maandag 9 september 2013 02:10 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nee, mijn eetpatroon is op dit moment zoals het is.
Tot 2 weken geleden was het:
Ontbijt, 2 tosties.
Middag eten, 6 sneetjes brood.
Om 2 uur, nog 2 sneetjes brood.
Voor het avond eten, nog 2 sneetjes brood.
2 borden avond eten.
Na het avond eten nog 4 sneetjes brood.
Om 12 uur 4-6 broodjes.
En soms als het dan 2 uur `snachts was en ik had nog honger ging ik naar de nachtwinkel en haalde ik een zak chips of chocola.
Nu is het:
Ontbijt, 2 broodjes.
MIddag eten 2 broodjes.
avond eten 1 bord.
Rond 12 uur een pakje crackers.
Alsjeblieft. Reken hiermee je verbruik uit en tel daarna de calorieen van alles dat je eet en drinkt op een dag. Dan weet je precies hoeveel je kunt eten. Wat je dan eet, maakt geen flikker meer uit.quote:Op maandag 9 september 2013 02:08 schreef Braddie het volgende:
[..]
Waarom zwem ik niet... ik heb geen idee eigenlijk, het zwemmen zelf vind ik altijd wel leuk dus dat is het niet. mensen in een zwembad zien je omvang toch niet dus dat boeit me dan ook niet
Stel... ik eet 1500kcal per dag, dat ik dan ook dat moet gaan verbranden ofzo? Of minimaal 500kcal?..
Daar zit je momenteel wel boven hurrquote:Op maandag 9 september 2013 02:11 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ahh, nja... dat is ongeveer mijn inname, ik zit rond de 1500-1800kcal per dag (Even de smoothies en de kop koffie meegerekend)
Dan doe je iets waar je je gewrichten niet belast. Ga zwemmen, ga wandelen, ga fietsen.quote:Op maandag 9 september 2013 02:02 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hardlopen wil ik eigenlijk nog niet echt doen.. ik ben op moment van typen 40 kilo te zwaar, en ik ben bang dat ik op die manier m`n gewrichten énorm belast.. en dat wil ik niet op m`n geweten hebben.
Misschien wordt het daar eens tijd voor dan. Je stopt het allemaal weg, dat is niet gezond. Je hoeft niet meteen alles naar buiten te gooien, maar maak gewoon een beginnetje.quote:Het hele punt is dat ik tegen m`n ouders of vrienden of famillie nooit open ben over hoe het met me gaat, hoe ik me voel, waarom ik me zo voel, wat m`n problemen zijn... Dat is heel erg vervelend, wil het wel graag, maar het lukt me gewoon niet.
Het nut van zo'n lijstje is dat je grondig nadenkt over je verbeterpunten. Schrijf desnoods erbij hoe jij je erover voelt en waarom je het weg wil strepen. Wanneer het moeilijk voor je wordt lees je wat je hebt geschreven nogmaals. En wegstrepen is inderdaad lekker (maar wees realistisch, maak er geen onhaalbare doelen van).quote:Een lijstje maken qua slechte eigenschappen is inderdaad wel een goede, het lijkt me dan voor mezelf wel een fijne om bijvoorbeeld 5 slechte eigenschappen op te schrijven en dan elke maand er 1 weg te strepen..
Waarom zeiken andere mij af? Omdat ik een makkelijk slachtoffer ben denk ik.. En ik heb het idee dat het grootendeels puur mijn gevoel is wat zegt dat ze mij afzeiken, maar of dat ook echt zo is, sommige doen het wel echt, maar van andere neem ik maar aan dat ze het doen.. terwijl ik dat niet zeker weet.quote:Op maandag 9 september 2013 02:10 schreef Manke het volgende:
Ik had ook een rukbunker vroeger
Al eens alcohol overwogen?
Ok serieus, waarom zeiken anderen je af? Is dat zo of denk je dat? Is slecht voor je zelfvertrouwen.
Je bent een makkelijk slachtoffer omdat je jezelf een makkelijk slachtoffer maakt. Je weegt iets van 120-130? Als je wat zelfverzekerder over zou komen, zouden mensen je echt niet afzeiken of zo hoor.quote:Op maandag 9 september 2013 02:12 schreef Braddie het volgende:
[..]
Waarom zeiken andere mij af? Omdat ik een makkelijk slachtoffer ben denk ik.. En ik heb het idee dat het grootendeels puur mijn gevoel is wat zegt dat ze mij afzeiken, maar of dat ook echt zo is, sommige doen het wel echt, maar van andere neem ik maar aan dat ze het doen.. terwijl ik dat niet zeker weet.
Ik heb ook heel snel het gevoel dat mensen achter m`n rug om praten, of me zwart maken..
Nee joh, met alleen lui op je reet zitten / in bed liggen verbruik je al zo'n 1000 kcal.quote:Op maandag 9 september 2013 02:08 schreef Braddie het volgende:
[..]
Je moet regelmatig normale porties en niet na 8uur etenquote:Op maandag 9 september 2013 02:11 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ahh, nja... dat is ongeveer mijn inname, ik zit rond de 1500-1800kcal per dag (Even de smoothies en de kop koffie meegerekend)
Ja..quote:Op maandag 9 september 2013 02:12 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Maar ben je de laatste tijd (voor die twee weken geleden) ook aangekomen? Dus zeg het halfjaar voordat je je eetpatroon veranderde
Allemaal onzin.quote:Op maandag 9 september 2013 02:14 schreef klawie het volgende:
[..]
Je moet regelmatig normale porties en niet na 8uur eten
Je moet gewoon vol blijven houden, je gaat dit echt wel in je gewicht merken als je hier nog een paar weken mee door gaat.quote:Op maandag 9 september 2013 02:10 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nee, mijn eetpatroon is op dit moment zoals het is.
Tot 2 weken geleden was het:
Ontbijt, 2 tosties.
Middag eten, 6 sneetjes brood.
Om 2 uur, nog 2 sneetjes brood.
Voor het avond eten, nog 2 sneetjes brood.
2 borden avond eten.
Na het avond eten nog 4 sneetjes brood.
Om 12 uur 4-6 broodjes.
En soms als het dan 2 uur `snachts was en ik had nog honger ging ik naar de nachtwinkel en haalde ik een zak chips of chocola.
Nu is het:
Ontbijt, 2 broodjes.
MIddag eten 2 broodjes.
avond eten 1 bord.
Rond 12 uur een pakje crackers.
Ik eet niet meer na 8 uur, al een tijdje niet meer (ja, behalve dan af en toe een pakje crackers.. maar is dat ook slecht dan?)quote:Op maandag 9 september 2013 02:14 schreef klawie het volgende:
[..]
Je moet regelmatig normale porties en niet na 8uur eten
Waarom eigenlijk meteen een heel pak crackers?quote:Op maandag 9 september 2013 02:15 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik eet niet meer na 8 uur, al een tijdje niet meer (ja, behalve dan af en toe een pakje crackers.. maar is dat ook slecht dan?)
Maakt geen reet uit wanneer je eet en ook niet wat je eet (als het je puur om afvallen gaat). (srs)quote:Op maandag 9 september 2013 02:15 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik eet niet meer na 8 uur, al een tijdje niet meer (ja, behalve dan af en toe een pakje crackers.. maar is dat ook slecht dan?)
Ik probeer wel zelfverzekerd over te komen, maar dat is allemaal schijn, en dat houd ik niet lang vol.quote:Op maandag 9 september 2013 02:13 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Je bent een makkelijk slachtoffer omdat je jezelf een makkelijk slachtoffer maakt. Je weegt iets van 120-130? Als je wat zelfverzekerder over zou komen, zouden mensen je echt niet afzeiken of zo hoor.
crakers kunnen geen kwaadquote:Op maandag 9 september 2013 02:15 schreef Braddie het volgende:
[..]
Omdat ik na dat pak pas een béétje het gevoel heb, dat ik wat heb gegeten..quote:Op maandag 9 september 2013 02:15 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk meteen een heel pak crackers?
Waarom neem je morgen geen zwemabo bij de lokale zwembad? Laten we er meteen werk van maken, wat zeg je ervan? Een maandabo is geloof ik goedkoper dan een rijles, dus dat moet je wel kunnen betalen.quote:Op maandag 9 september 2013 02:08 schreef Braddie het volgende:
[..]
Als je een periode lang 1500 kcal binnenkrijgt val je geheid af. Maar dat is jouw probleem, je kunt dat niet vast blijven houden. Het kan zijn dat jouw huidige eetpatroon op zich prima is, maar dat je er beweging bij nodig hebt. Als je nu per dag 2000 kcal binnenkrijgt en niets wegsport, heb je netto 2000 kcal binnengekregen (even simpel gezegd). Als je straks zwemt en 500 kcal verbrandt, heb je netto 1500 kcal binnengekregen. Houd dat een maand vol en ik weet zeker dat je afvalt.quote:Maar ehh.. inname verminderen/verbruik verhogen..
Neequote:Op maandag 9 september 2013 02:17 schreef Latert het volgende:
Er zit trouwens nog verdacht veel kcal in een pakje crackers...
Ow... een heel pak?
Als je regelmatig eet snack je minder tussendoor normale porties zijn nodig omdat je anders teveel binnen krijgt en na 8uur wordt niks meer verbrand dat wordt gelijk opgeslagen in je lichaam is mij verteltquote:
Welke crackers zijn dat?quote:Op maandag 9 september 2013 02:18 schreef Braddie het volgende:
[..]
NeeNiet een heel pak, maar zo`n pakje waar 4...5 crackers in zitten.
Ik kan er geen andere kosten bij nemen, dan kom ik in de problemen financieel, ik moet écht wachten tot m`n rijbewijs binnen is voor ik verder weer wat kan ondernemen wat geld kost.quote:Op maandag 9 september 2013 02:17 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waarom neem je morgen geen zwemabo bij de lokale zwembad? Laten we er meteen werk van maken, wat zeg je ervan? Een maandabo is geloof ik goedkoper dan een rijles, dus dat moet je wel kunnen betalen.
[..]
Als je een periode lang 1500 kcal binnenkrijgt val je geheid af. Maar dat is jouw probleem, je kunt dat niet vast blijven houden. Het kan zijn dat jouw huidige eetpatroon op zich prima is, maar dat je er beweging bij nodig hebt. Als je nu per dag 2000 kcal binnenkrijgt en niets wegsport, heb je netto 2000 kcal binnengekregen (even simpel gezegd). Als je straks zwemt en 500 kcal verbrandt, heb je netto 1500 kcal binnengekregen. Houd dat een maand vol en ik weet zeker dat je afvalt.
Zo'n zak geraspte worteltjes van 200-300 gram bij de AH voor 1,- is ook zeer goed te etenquote:Op maandag 9 september 2013 02:18 schreef Braddie het volgende:
[..]
Die zoute? Die kun je beter niet eten.quote:
Ja, dat zijn die zoute, waarom niet?quote:Op maandag 9 september 2013 02:20 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Die zoute? Die kun je beter niet eten.
We hebben hier gewoon wortels liggen, maar ik grijp om de een of andere manier toch liever naar de crackers..quote:Op maandag 9 september 2013 02:19 schreef Latert het volgende:
[..]
Zo'n zak geraspte worteltjes van 200-300 gram bij de AH voor 1,- is ook zeer goed te eten
Dat eerste is waar, maar zit natuurlijk gewoon tussen je oren. Zodra je weet hoeveel je kunt eten op een dag, kun je helemaal zelf indelen hoe je dat gaat doen. Vandaar mijn eerdere post over de calorie counter.quote:Op maandag 9 september 2013 02:18 schreef klawie het volgende:
[..]
Als je regelmatig eet snack je minder tussendoor normale porties zijn nodig omdat je anders teveel binnen krijgt en na 8uur wordt niks meer verbrand dat wordt gelijk opgeslagen in je lichaam is mij vertelt
Ik mis groente en fruit in je lijst. Waarom pak je geen appel in plaats van die crackers?quote:Op maandag 9 september 2013 02:18 schreef Braddie het volgende:
[..]
?quote:Op maandag 9 september 2013 02:22 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik mis groente en fruit in je lijst. Waarom pak je geen appel in plaats van die crackers?
Ik heb vandaag een koolrabi gegeten.
Oke ben ik ook wat slimmer gewordenquote:Op maandag 9 september 2013 02:22 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Dat eerste is waar, maar zit natuurlijk gewoon tussen je oren. Zodra je weet hoeveel je kunt eten op een dag, kun je helemaal zelf indelen hoe je dat gaat doen. Vandaar mijn eerdere post over de calorie counter.
Dat laatste is natuurlijk klinkklare onzin. Het zou dan wel erg makkelijk zijn om wat extra kilootjes aan te zetten.
Meestal vermaal ik dat fruit in de blender, maak ik er een smoothie van, is ook hartstikke lekkerquote:Op maandag 9 september 2013 02:22 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik mis groente en fruit in je lijst. Waarom pak je geen appel in plaats van die crackers?
Ik heb vandaag een koolrabi, een appel, een peer en een pruim gegeten. Lekker dat het was!
Crackers zijn lege kcals, pak iets nuttigs.quote:Op maandag 9 september 2013 02:21 schreef Braddie het volgende:
[..]
We hebben hier gewoon wortels liggen, maar ik grijp om de een of andere manier toch liever naar de crackers..
Lege kcals?quote:Op maandag 9 september 2013 02:23 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Crackers zijn lege kcals, pak iets nuttigs.
Lage voedingswaarde.quote:
^quote:Op maandag 9 september 2013 02:24 schreef hugecooll het volgende:
[..]
GEEN BRON VAN ENERGIE BROEDER
GA PIEPSCHUIM ETEN DAN
En dát is dus niet goed. Je krijgt a te veel (fruit)suikers binnen en b de schil van bv een appel krijg je niet binnen, daar zitten vezels in die weer goed voor je zijn.quote:Op maandag 9 september 2013 02:23 schreef Braddie het volgende:
[..]
Meestal vermaal ik dat fruit in de blender, maak ik er een smoothie van, is ook hartstikke lekkerMaar ik weet natuurlijk niet of dat ook echt beter voor je is dan een losse appel..
OOH OP ZO`N MANIER!quote:Op maandag 9 september 2013 02:24 schreef hugecooll het volgende:
[..]
GEEN BRON VAN ENERGIE BROEDER
GA PIEPSCHUIM ETEN DAN ALS JE OPVULLING WILT
Teleurstellend dit. Jij moet je prio's echt op orde krijgen.quote:Op maandag 9 september 2013 02:19 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik kan er geen andere kosten bij nemen, dan kom ik in de problemen financieel, ik moet écht wachten tot m`n rijbewijs binnen is voor ik verder weer wat kan ondernemen wat geld kost.
Je moet gewoon doen en niet denken in termen 'als'.quote:Maar, als ik het vasthoud en ik ga bewegen, en ik krijg stukje bij beetje de discipline, dan moet ik kunnen afvallen?
Dus omdat ik 1 appel schil, krijg ik meer suikers binnen dan wanneer ik normaal die appel eet?.. hmmquote:Op maandag 9 september 2013 02:25 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
En dát is dus niet goed. Je krijgt a te veel (fruit)suikers binnen en b de schil van bv een appel krijg je niet binnen, daar zitten vezels in die weer goed voor je zijn.
Als je er geen pot suiker bij gooit...quote:Op maandag 9 september 2013 02:23 schreef Braddie het volgende:
[..]
Meestal vermaal ik dat fruit in de blender, maak ik er een smoothie van, is ook hartstikke lekkerMaar ik weet natuurlijk niet of dat ook echt beter voor je is dan een losse appel..
Die eet jij gewoon net als een appel?quote:
Nee, je gooit fruit in een blender.. 2 stuks fruit op een dag is voldoende.. en dan niet via een blender.quote:Op maandag 9 september 2013 02:26 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dus omdat ik 1 appel schil, krijg ik meer suikers binnen dan wanneer ik normaal die appel eet?.. hmm
Ja, weetje wat het is.. Ik kan nu wel zeggen van " hey, ik ga een opleiding doen, en m`n rijbewijs komt later wel" Maar ik ben al sinds April bezig met m`n rijbewijs, dus dat zou betekenen dat ik in totaal nu al... 2300+ euro weg gooi..quote:Op maandag 9 september 2013 02:25 schreef zarGon het volgende:
[..]
Teleurstellend dit. Jij moet je prio's echt op orde krijgen.
Wat heb je aan die rijbewijs als jouw overgewicht zo'n nadelig effect op je leven hebt? Lijkt het je dan niet handiger om eerder te investeren in zaken zoals sport dan aan je rijbewijs? De auto maakt ook nog eens dikker (je pakt 'm geheid eerder dan dat je gaat fietsen).
Ook teleurstellend dat je niet eens moeite doet om te kijken wat het allemaal kost. Misschien valt het allemaal mee, of kun je toch wel iets bedenken waardoor je wel kunt zwemmen (bijvoorbeeld).
Zonde gewoon.
[..]
Je moet gewoon doen en niet denken in termen 'als'.
Dat was ik ook van planquote:Op maandag 9 september 2013 02:26 schreef editoor het volgende:
Ik denk dat je hier je beroep van moet maken:
[ [url=http://www.gradalicious.com/wp-content/themes/replay/framework/extensions/timthumb/timthumb.php?src=http%3A%2F%2Fwww.gradalicious.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F01%2FGradalicious-bradley.gif&w=610]afbeelding[/url] ]
Gewoon schillen, in stukjes snijden en dan wegkanen. Om nom nom.quote:Op maandag 9 september 2013 02:26 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Die eet jij gewoon net als een appel?
Ze zien er niet uit alsof ze daarvoor bedoeld zijn namelijk
WAS AL WEL GEZEGD JONGEN NERDJEquote:Op maandag 9 september 2013 02:29 schreef chroestjov het volgende:
Doe dan je rijbewijs en opleiding tegelijk, je kan ze toch tegelijk doen, waarom niet tegelijk, het is nog niet gezegd maar je zou het tegelijk kunnen doen waarom niet tegelijk, misschien tegelijk?
ik heb dat sowieso volgens mij nog nooit op. Als het naar chips smaakt wil ik het wel eens proberenquote:Op maandag 9 september 2013 02:29 schreef zarGon het volgende:
[..]
Gewoon schillen, in stukjes snijden en dan wegkanen. Om nom nom.
Theorie moet je halen ja, als je die hebt moet je binnen 1 jaar o.i.d. praktijkexamen doen.quote:Op maandag 9 september 2013 02:27 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja, weetje wat het is.. Ik kan nu wel zeggen van " hey, ik ga een opleiding doen, en m`n rijbewijs komt later wel" Maar ik ben al sinds April bezig met m`n rijbewijs, dus dat zou betekenen dat ik in totaal nu al... 2300+ euro weg gooi..
Nou.. binnen 10 les uur voor het praktijk examen... M`n instructeur zei 45-50 les uur, dus maak daar maar 15-20 uur van.quote:Op maandag 9 september 2013 02:31 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Theorie moet je halen ja, als je die hebt moet je binnen 1 jaar o.i.d. praktijkexamen doen.
Afhankelijk van je genoten uren kan je (naar mijn mening) makkelijk binnen 10 lesuren door voor het praktijk.
En ja ook over 2 of 3 jaar, is net als fietsen, verleert het niet zo snel. Verder, rijlessen kosten al snel 40 euro?
Dat is al bijna 12x zwemmen.
EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN DAAR ROL JE ALWEER VAN DE BERG DIE AMBITIE HEETquote:Op maandag 9 september 2013 02:32 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nou.. binnen 10 les uur voor het praktijk examen... M`n instructeur zei 45-50 les uur, dus maak daar maar 15-20 uur van.
Ik ging er natuurlijk vanuit dat je met 2300 uitgegeven euro's al wel 30 uur had gereden ...quote:Op maandag 9 september 2013 02:32 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nou.. binnen 10 les uur voor het praktijk examen... M`n instructeur zei 45-50 les uur, dus maak daar maar 15-20 uur van.
Ja maar dat vergeet je zo snelquote:Op maandag 9 september 2013 02:35 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ik ging er natuurlijk vanuit dat je met 2300 uitgegeven euro's al wel 30 uur had gereden ...
Ik heb 28 uur gereden..quote:Op maandag 9 september 2013 02:35 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ik ging er natuurlijk vanuit dat je met 2300 uitgegeven euro's al wel 30 uur had gereden ...
Nah ... althans, ik kan het mij niet voorstellen. Maar wat ik bedoelde te zeggen is dat als iemand 1x per week lest a 40 euro diegene ook wel 3x per maand kan lessen en dan 12x per maand kan zwemmen.quote:
Precies. En je kan het nu al wel aardig toch? Het is net als fietsen, je verleert het niet zo heeeeel snel.quote:
Ik heb het nergens over je opleiding gehad.quote:Op maandag 9 september 2013 02:27 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja, weetje wat het is.. Ik kan nu wel zeggen van " hey, ik ga een opleiding doen, en m`n rijbewijs komt later wel" Maar ik ben al sinds April bezig met m`n rijbewijs, dus dat zou betekenen dat ik in totaal nu al... 2300+ euro weg gooi..
Waar zit de koppeling?quote:Op maandag 9 september 2013 02:39 schreef Braddie het volgende:
Nee ok, maar ik heb 2,5 maand niet gereden...
Standard pakket van 25 uur + Theorie en TTT was 1650, 3 extra lessen a 41,50 buiten m`n pakket om, en het kopen van een nieuw pakket a 500 euro (van 10 uur) + 1x zakken voor theorie + theorie cursus. Zit ik er trouwens al overheen.quote:
dure shit broederquote:Op maandag 9 september 2013 02:44 schreef Braddie het volgende:
[..]
Standard pakket van 25 uur + Theorie en TTT was 1650, 3 extra lessen a 41,50 buiten m`n pakket om, en het kopen van een nieuw pakket a 500 euro (van 10 uur) + 1x zakken voor theorie + theorie cursus. Zit ik er trouwens al overheen.
Theorie kost iets van 35 euro, TTT iets van 90 euro. Zo uit m'n hoofd.quote:Op maandag 9 september 2013 02:44 schreef Braddie het volgende:
[..]
Standard pakket van 25 uur + Theorie en TTT was 1650, 3 extra lessen a 41,50 buiten m`n pakket om, en het kopen van een nieuw pakket a 500 euro (van 10 uur) + 1x zakken voor theorie + theorie cursus. Zit ik er trouwens al overheen.
Theorie is 56 euro.quote:Op maandag 9 september 2013 02:50 schreef zarGon het volgende:
[..]
Theorie kost iets van 35 euro, TTT iets van 90 euro. Zo uit m'n hoofd.
Je hebt 60 euro per uur voor een rijlespakket betaald? Holy fuck.
Wat een prijzen man.. Weet je zeker dat dat niet goedkoper kan?
quote:
quote:Bij de theorie-examens is de prijsdaling het grootst. Daar worden de kosten gemiddeld met maar liefst 23,3 procent gedrukt. Daardoor hoeft voor een theorie-examen voor het auto- of motorrijbewijs niet langer 34,57 euro te worden betaald, maar 25,55 euro.
Bron: http://www.nu.nl/geldzake(...)-fors-goedkoper.html.
quote:Op maandag 9 september 2013 02:55 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zie ook http://www.cbr.nl/klassikaal.pp.
Het is mij een raadsel hoe jij op 56 euro komt?!.
quote:Je kunt dit examen zelf online aanvragen. Je rijschool kan dit ook voor je doen. Mogelijk rekent die hiervoor extra kosten.
Blijkbaar verdienen ze er geld op.quote:Op maandag 9 september 2013 02:55 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zie ook http://www.cbr.nl/klassikaal.pp.
Het is mij een raadsel hoe jij op 56 euro komt?!.
Waarom regel jij die theorie-examen niet zelf?quote:Op maandag 9 september 2013 02:56 schreef Braddie het volgende:
[..]
Blijkbaar verdienen ze er geld op.
Want het kost toch echt 56 euro.
Staat op de afschriften,.
dat, jongenquote:Op maandag 9 september 2013 02:57 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waarom regel jij die theorie-examen niet zelf?.
Ik zou ook graag zien dat jij ' gaat gebruiken i.p.v. `quote:Op maandag 9 september 2013 02:59 schreef Braddie het volgende:
Doe ik altijd via Wolf, maargoed.... jammer dan, ik doe nu al zo`n cursus.. kan het niet meer terug draaien.
Maar waarom...? Mijn rij-instructeur gaf meteen aan dat ik het zelf kon regelen, deed Wolf dat niet? Verder lees je je wel een beetje in toch? Bedoel 'kosten theorie-examen' intypen in Google is best te doen.quote:Op maandag 9 september 2013 02:59 schreef Braddie het volgende:
Doe ik altijd via Wolf, maargoed.... jammer dan, ik doe nu al zo`n cursus.. kan het niet meer terug draaien.
Wolf deed dat niet nee....quote:Op maandag 9 september 2013 03:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
Maar waarom...? Mijn rij-instructeur gaf meteen aan dat ik het zelf kon regelen, deed Wolf dat niet? Verder lees je je wel een beetje in toch? Bedoel 'kosten theorie-examen' intypen in Google is best te doen.
Wat een naaiers daar bij Wolf.. Dure rijlessen, dure examens.
.
Ik had 30 lessen + TTT (als ik het me goed herinner) voor 1000 euro. Losse lessen waren geloof ik 30 euro.quote:
Vrij normale prijzen volgens mij hoor, 41,50 voor een les..quote:Op maandag 9 september 2013 03:09 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik had 30 lessen + TTT (als ik het me goed herinner) voor 1000 euro. Losse lessen waren geloof ik 30 euro.
Misschien dat de prijzen zijn gestegen inmiddels, maar ik blijf de prijzen die jij hebt opgenoemd absurd vinden.
sure, hartstikke normaalquote:Op maandag 9 september 2013 03:09 schreef Braddie het volgende:
[..]
Vrij normale prijzen volgens mij hoor, 41,50 voor een les..
Nee, motivatie moet uit jezelf komen.quote:Op maandag 9 september 2013 03:25 schreef JApieman het volgende:
[..]
Stil ik moet hem toch motiveren sukkel
Want gepureerd fruit is anders dan heel fruit?quote:Op maandag 9 september 2013 02:26 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Nee, je gooit fruit in een blender.. 2 stuks fruit op een dag is voldoende.. en dan niet via een blender.
Amen, broeder.quote:Op maandag 9 september 2013 10:54 schreef Hier het volgende:
Muziektheorieën leren op je keyboard en toonladders, dat kun je.
Zo werkt het in het echte leven ook:
je hoort iets over kilocalorieen en 1500, sporten en gewichten. Crosstrainers en dumbells. Je pakt zo'n ding op en je beweegt wat heen en weer. Of je gaat op een fiets zitten en je beweegt je benen en dan zie je zo'n teller hoeveel kilometer je fietst en verbrand.
Meer hoef ik niet te weten zul je misschien wel denken.
Fout.
Waarom 1500 kilocalorieen?
Waarom kan ik geen toonladder in Cmineur spelen als het nummer is geschreven in Amineur? Daar weet je het antwoord vast wel op.
Nu moet je werken naar een antwoord waarom die 1500 kilocalorien. Omdat je dan afvalt. Nee, zo makkelijk is het niet. Je gaat ook niet met je vingers op een keyboard hengsten en denken dat je zo een pentatonische toonladder speelt toch?
Zo werkt het met een fiets, crosstrainer op de sportschool ook. Leer de theoriën erachter. Net zoals je het nu doet met je autorijlessen. Je stapt niet zomaar in een auto en rijdt weg.
Ga je verdiepen in de fitness. Ga iedere ochtend voordat je naar de schuur gaat even naar de sportschool om wat te doen. Laat je informeren, ga alle bladen lezen. Ga je informeren in voedingsleer.
Daar moet je jezelf vertrouwen uit halen. Dat koop je niet in een pak bij de overheid naast "Tolerantie" een pak "zelfvertrouwen".
Mensen halen andere mensen naar beneden, omdat ze zelf ergens mee zitten.
Fok die mensen. Het gaat om jou.
Hij moet Panzermaus even een berichtje sturen.quote:Op maandag 9 september 2013 10:54 schreef Hier het volgende:
Zo werkt het met een fiets, crosstrainer op de sportschool ook. Leer de theoriën erachter. Net zoals je het nu doet met je autorijlessen. Je stapt niet zomaar in een auto en rijdt weg.
Ga je verdiepen in de fitness. Ga iedere ochtend voordat je naar de schuur gaat even naar de sportschool om wat te doen. Laat je informeren, ga alle bladen lezen. Ga je informeren in voedingsleer.
Hij moet het zelf leren. Toonladders en mineuren leer je ook niet even van iemand en zelf doe je er niets aan.quote:Op maandag 9 september 2013 11:30 schreef Chai het volgende:
[..]
Hij moet Panzermaus even een berichtje sturen.
quote:Op maandag 9 september 2013 11:31 schreef Hier het volgende:
[..]
Hij moet het zelf leren. Toonladders en mineuren leer je ook niet even van iemand en zelf doe je er niets aan.
Begrijp je punt wel. hihihi
quote:Op maandag 9 september 2013 11:33 schreef Chai het volgende:
KLB / Elke keer hetzelfde.
Deze jongen heeft echt een coach nodig, een coach met stroomprikker die hem in beweging brengt, opdrachten geeft en hem prikt bij elke 'Ja maar...' .
Ja, even een winkel binnen lopen en rechts af, bij de derde rij. Naast het pak 'tolerantie' tegenover het pak 'zelfdiscipline' kunt u een pak 'coach' kopen. En als die op is, koop je een nieuw pak.quote:
quote:Op maandag 9 september 2013 02:44 schreef Braddie het volgende:
[..]
dus een losse les kost ¤ 41,50 maar een pakket van 10 lessen kost ¤ 500? damn neger volgens mij word jij kaulo hard genaaid door die rijschoolhouder Bradstarquote:3 extra lessen a 41,50 buiten m`n pakket om, en het kopen van een nieuw pakket a 500 euro (van 10 uur)
Ja denk jij echt dat Braddie nu met alle adviezen binnen twee weken aan het sporten is?quote:Op maandag 9 september 2013 11:40 schreef Hier het volgende:
[..]
Ja, even een winkel binnen lopen en rechts af, bij de derde rij. Naast het pak 'tolerantie' tegenover het pak 'zelfdiscipline' kunt u een pak 'coach' kopen. En als die op is, koop je een nieuw pak.
Oh nee, we leven in Nederland. Waar alles gecoached moet worden. En zit je ergens mee in het leven of ben je een beetje druk, ga je naar de psycholoog. Ga je daar tegen praten, geeft die je een hint en je problemen zijn als sneeuw voor de zon weg.
We moeten met zijn allen wel werk willen houden en bij een handje genomen willen worden. Het is allemaal zo eng in de grote boze buiten wereld. Zeker als je tot je 25ste nog bij je moeder woont of je woont op kamers en je kan je vuile was brengen in het weekend en weer wat lekkers warm eten.
God, wat een wereld leven sommigen in...
Leuke grap..quote:Op maandag 9 september 2013 11:54 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Fiets en scootmobiel hihaho
Maar heb je ook je autorijbewijs
Die had ik gemist. Damn.quote:Op maandag 9 september 2013 11:48 schreef Rectum het volgende:
[..]
dus een losse les kost ¤ 41,50 maar een pakket van 10 lessen kost ¤ 500? damn neger volgens mij word jij kaulo hard genaaid door die rijschoolhouder Bradstar
TTT zit erbij.quote:Op maandag 9 september 2013 12:01 schreef zarGon het volgende:
[..]
Die had ik gemist. Damn.
Ik hoop maar dat er iets extra's bijzit (TTT?), anders is het wel een hele rare deal..
Weet je ook al wat je er gaat doen?quote:Op maandag 9 september 2013 12:27 schreef Braddie het volgende:
En trouwens, binnen 2 weken in de sportschool, ik heb al eerder in dit topic gemeld dat ik mezelf er vandaag ga aanmelden, dat ga ik zometeen dan ook doen.
Wat ga je in de sportschool doen en hoe voorkom je gewrichtpijn?quote:Op maandag 9 september 2013 12:27 schreef Braddie het volgende:
En trouwens, binnen 2 weken in de sportschool, ik heb al eerder in dit topic gemeld dat ik mezelf er vandaag ga aanmelden, dat ga ik zometeen dan ook doen.
Waarschijnlijk dingen als:quote:Op maandag 9 september 2013 12:29 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Weet je ook al wat je er gaat doen?
Ooh, ik begreep het ff niet.quote:Op maandag 9 september 2013 12:30 schreef Rectum het volgende:
[..]
Er zat ook al een TTT in je basispakket... wat moet jij met twee TTT's?
TTT of praktijkexamen?quote:
Ging het voor mij maar zo makkelijkquote:Op maandag 9 september 2013 12:31 schreef Springtouw het volgende:
Autotheorie is twee á drie dagen goed leren.
Dag 1:
Je bestudeerd het boek. Je leest het drie tot vier keer. Schrijft alle sleutelwoorden op papier.
Dag 2:
Je gaat de vragen maken per hoofdstuk. Heb je één van de vragen fout? Lees je het hoofdstuk opnieuw en maak je de vragen weer. Dit doe je tot je het hele boek uit hebt.
Dag 3:
De computervragen keer op keer maken tot je alles met 100% afrond. Gewoon herhalen tot je de vragen en antwoorden kunt dromen.
Dag 4:
Theorie maken en slagen.
Dat gaat voor jou ook net zo makkelijk, alleen doe je het schijnbaar nietquote:Op maandag 9 september 2013 12:33 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ging het voor mij maar zo makkelijk
Anders zou ik hem wel gehaald hebben de 1e x en niet na 3x denken "Goh laat ik maar een cursus doen"
Na drie keer weet je wel waar je op moet letten en bij welk onderwerp je zwak bent... Richt je je daar niet op?quote:Op maandag 9 september 2013 12:33 schreef Braddie het volgende:
[..]
Anders zou ik hem wel gehaald hebben de 1e x en niet na 3x denken "Goh laat ik maar een cursus doen"
Kwats. Maak een plan.quote:Op maandag 9 september 2013 12:30 schreef Braddie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk dingen als:
Loopband.
Fiets.
Roeien.
Crosstrainer.
LegPress.
Buikspieroefeningen.
Voornamelijk cardio dus.
Wat dan? Je zegt in de OP dat je hele dagen binnenzit. Tijd is geen probleem. Motivatie zou het ook niet moeten zijn, je wil je rijbewijs maar al te graag. Je mist de discipline om er daadwerkelijk tijd en moeite in te stoppen. Geef jezelf een schop onder je kont en doe het gewoon, want het is namelijk net zo makkelijk voor jou.quote:Op maandag 9 september 2013 12:33 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik richt me op het onderwerp in z`n geheel niet op 1 bepaald punt.quote:Op maandag 9 september 2013 12:43 schreef zarGon het volgende:
[..]
Na drie keer weet je wel waar je op moet letten en bij welk onderwerp je zwak bent... Richt je je daar niet op?
Oefen je verder wel met theorie-examenprogramma's op de computer?
Mijn doel is, 3x per week (Ma>Wo>Vrij) 1-1,5 uur per dag. En voonamelijk cardio, en als ik dan een kilo of 20 kwijt ben wil ik echt aan de spieroefeningen gaan.. maar ik wil eerst overtollig gewicht kwijt en overtollig vet..quote:Op maandag 9 september 2013 12:43 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Kwats. Maak een plan.
Wat is je doel?
Hoeveel dagen per week denk je te kunnen/willen gaan? Hoe lang per dag?
Welke oefeningen? Er zijn talloze goede beginnersschema's te vinden.
Overigens: met vrienden gaan trainen is gezellig, maar alleen nuttig als zij ook serieus bezig zijn, anders bereik je nog weinig en kun je beter alleen gaan.
Je kunt beter meteen met (serieuze) krachttraining beginnen en dan na je trainingssessie wat cardio erachter plakken. Door meer spiermassa aan te maken zul je sneller vet verbranden en dus sneller afvallen. Ook kom je er niet uit te zien als slechts een kleinere versie van jezelf.quote:Op maandag 9 september 2013 12:55 schreef Braddie het volgende:
[..]
Mijn doel is, 3x per week (Ma>Wo>Vrij) 1-1,5 uur per dag. En voonamelijk cardio, en als ik dan een kilo of 20 kwijt ben wil ik echt aan de spieroefeningen gaan.. maar ik wil eerst overtollig gewicht kwijt en overtollig vet..
Ga ik dan geen last krijgen van hangend vel ? (Nou weet ik dat ik nog jong ben, en het zal allemaal wel meevallen, maar toch.. als ik dat allemaal zo zie bij die afval programma`s...)quote:Op maandag 9 september 2013 12:59 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Je kunt beter meteen met (serieuze) krachttraining beginnen en dan na je trainingssessie wat cardio erachter plakken. Door meer spiermassa aan te maken zul je sneller vet verbranden en dus sneller afvallen.
Afvallen met alleen cardio duurt veel langer en is saaier.
Juist minder, omdat spiermassa nou eenmaal ook ruimte inneemt.quote:Op maandag 9 september 2013 13:00 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ga ik dan geen last krijgen van hangend vel ? (Nou weet ik dat ik nog jong ben, en het zal allemaal wel meevallen, maar toch.. als ik dat allemaal zo zie bij die afval programma`s...)
Heb je dit echt geprobeerd en ben je gezakt? En hoezo "makkelijk"? Ik vond het niet makkelijk hoor, was wel even 3 dagen goed voor zitten.quote:Op maandag 9 september 2013 12:33 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik ben 3x gezakt ja...quote:Op maandag 9 september 2013 13:01 schreef Springtouw het volgende:
[..]
Heb je dit echt geprobeerd en ben je gezakt? En hoezo "makkelijk"? Ik vond het niet makkelijk hoor, was wel even 3 dagen goed voor zitten.
Ahh op zo`n manier.. Ik ga er straks heen en hopelijk kan ik dan al gelijk een proeflesje draaien daarquote:Op maandag 9 september 2013 13:01 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Juist minder, omdat spiermassa nou eenmaal ook ruimte inneemt.
Succes!quote:Op maandag 9 september 2013 13:02 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ahh op zo`n manier.. Ik ga er straks heen en hopelijk kan ik dan al gelijk een proeflesje draaien daar
Al een keer in een groep les gekregen dan? Mijn moeder had ook enorme moeite (Nederlands is niet haar eerste taal), ze ging toen met een groep lessen volgen waarna je gelijk erna je theorie doet.quote:Op maandag 9 september 2013 13:02 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik ben 3x gezakt ja...
Dat makkelijk was bijwijze van spreken, want ik vond het kut..
Ik ga een cursus doen..quote:Op maandag 9 september 2013 13:05 schreef Springtouw het volgende:
[..]
Al een keer in een groep les gekregen dan? Mijn moeder had ook enorme moeite (Nederlands is niet haar eerste taal), ze ging toen met een groep lessen volgen waarna je gelijk erna je theorie doet.
Is dat niks voor jou? Ooit besloten om misschien een leraar te nemen?
Vast niet.quote:Op maandag 9 september 2013 16:55 schreef Chai het volgende:
[..]
En? Wat heb je vandaag allemaal al bereikt? Sportschoolabonnement heb je inmiddels geregeld?
Snap dat het moeilijk is om concrete stappen te zetten als je zo'n lamlendig leven lijdt (quote:
http://altijdgeslaagd.nl/?gclid=CMT72vfOvrkCFYWz3godohMABwquote:Op maandag 9 september 2013 13:05 schreef Springtouw het volgende:
[..]
Al een keer in een groep les gekregen dan? Mijn moeder had ook enorme moeite (Nederlands is niet haar eerste taal), ze ging toen met een groep lessen volgen waarna je gelijk erna je theorie doet.
Is dat niks voor jou? Ooit besloten om misschien een leraar te nemen?
Maar goed dat ze je niet klaarstomen voor een examen Nederlandse taal.quote:Op maandag 9 september 2013 17:22 schreef Latert het volgende:
[..]
http://altijdgeslaagd.nl/?gclid=CMT72vfOvrkCFYWz3godohMABw
Braddies échte naam niet kennen.quote:Op maandag 9 september 2013 13:02 schreef Ouder1 het volgende:
Braddie; Betrapt. Jij heet in het echt Léon Huizinga.
quote:Op maandag 9 september 2013 18:59 schreef Dehelerambam het volgende:
Ook voor eten trouwens: niet te weinig eten. Geen honger lijden. Jezelf niet alles onthouden. Ik weet nu al dat je het niet vol gaat houden.
Maak het jezelf makkelijker en ga andere dingen eten.
1 simpele regel: eet zo weinig mogelijk dingen die geen voedingswaarde hebben. Als je toch eet kan je lijf er beter wat aan hebben.
Blijf wel gewoon eten. Zoek voor nu dingen op die gezond zijn én je ook lekker vindt. Noten bijvoorbeeld, kersen, ei, weet ik het. Er zijn vast wel gezonde dingen die je lekker vindt.
En lees er over of vraag het op het forum zodat je leert wat goed is.
Het wordt steeds makkelijker, echt. Je went eraan en dan taal je niet meer naar het andere eten.
Jij wel jaquote:Op maandag 9 september 2013 19:00 schreef kibhaon het volgende:
[..]
je moet gewoon alles eten wat je wil en daarna een vinger in je keel steken
Heb je dan een gouden penis?quote:Op maandag 9 september 2013 19:05 schreef kibhaon het volgende:
[..]
ik ben een geschenk van de hemel, zeus in levende lijven, alles wat ik aanraak wordt goud
Ok.quote:Op maandag 9 september 2013 19:05 schreef kibhaon het volgende:
ik ben een geschenk van de hemel, zeus in levende lijven, alles wat ik aanraak wordt goud
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |