http://vocaroo.com/i/s0vSrbS0urztquote:Op maandag 9 september 2013 01:15 schreef Braddie het volgende:
Ja, ik heb voor het eerst in m`n leven tijdens een flinke wandeling eens nagedacht over wat ik nou wil, waar ik nou naartoe wil met m`n leven...
Mijn routine is nu dit:
Wakker > Douchen > Eten > Schuurtje > Eten > Schuurtje > Eten > Schuurtje > Slapen.
Iets anders doe ik niet, ik heb niks om naar uit te kijken, ik heb 1x per week m`n werk, en daar blijft het bij.. M`n rijbewijs had ik al kunnen hebben maar ik verdom het elke keer weer om te zitten en te leren, ik had allang dun kunnen zijn als ik me er ook echt goed voor in zou zetten, maar dat heb ik tot 2 weken geleden nog niet gedaan.
Het enige wat ik zie als ik in de spiegel kijk is een gast zonder opleiding, die alleen vrijwilligers werk doet, ik kom nooit ergens/ Het is op dit moment zelfs zo erg dat ik mezelf amper nog buiten de deur durf te vertonen omdat ik bang ben dat mensen me raar gaan aankijken en raar tegen me gaan doen omdat ik mezelf enorm veel zorgen maak om hoe ik er uitzie op dit moment...
Het is élke keer hetzelfde, ik zeg dat ik ga afvallen, en ik hou het 2-3 dagen vol, ik zeg dat ik ga leren voor m`n rijbewijs, en dat hou ik 2-3 dagen vol, ik zeg dat ik m`n leven ga beteren en dat doe ik niet, want ik hou dat niet vol....
Het moet op gewoon écht anders, ik zit de hele dag binnen en ga zo rond 10 uur half 11 in de avond naar buiten om een stuk te wandelen, en thats it. M`n hele dag is weg omdat ik pas om 1 uur s`middags m`n nest uit kom.
M`n knieën doen zeer als ik 2 kilometer loop, m`n conditie is énorm slecht... ik begin nu éindelijk wat af te vallen, en ik wil een abbo afsluiten bij de sportschool morgen, maar dat is puur omdat er mensen met me meegaan, ik ben te onzeker over mezelf om alleen te gaan, ik ben bang voor mensen, althans, dat ze raar tegen me gaan doen, dat ze me uitschelden, dat ze me belachelijk gaan maken, dat er raar naar me gekeken word.
Vrienden heb ik niet, er word met mij afgesproken, en vervolgens worden die afspraken opeens óf 1 uur van te voren afgezegd, of ze komen wel maar gaan dan vervolgens mij irriteren, of mij afzeiken.. ze doen soms ook net alsof ik niet besta, dan word ik dagen lang genegeerd...
Sorry, maar dit moest ik echt even kwijt.
Klacht: Lees bovenstaande.
Is dit je verdedigingssysteem? Dan moet je die ook aanpassen.quote:Op maandag 9 september 2013 01:52 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hoezo? Omdat ik deze keer zo`n beetje desperate ben om mezelf te veranderen omdat ik het niet meer zie zitten? offeh?... denk je dat ik het fijn vind, dat alles wat ik probeer mislukt?...
hij heeft gelijk dit topic was niet eens nodig je moet morgen gewoon wakker worden en al je Zaakjes regelen is miss 3uurtjes werk en die tijd heb jij echt welquote:Op maandag 9 september 2013 01:52 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hoezo? Omdat ik deze keer zo`n beetje desperate ben om mezelf te veranderen omdat ik het niet meer zie zitten? offeh?... denk je dat ik het fijn vind, dat alles wat ik probeer mislukt?...
Maar dat is dus precies het probleem. Een diploma halen is geen korte-termijndoel, maar een meerjarenplan.quote:Op maandag 9 september 2013 01:54 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Nee, jij hebt het over kortetermijndoelen die hij moet proberen te halen. Daar heeft hij toch ook discipline voor nodig?
En naar school gaan is vrijwel gratis als je nog gezellig bij je moeder woont
Maar je kan ook rijlessen volgen terwijl je een opleiding volgt. Rijles doe je 1 a 2 keer in de week...quote:Op maandag 9 september 2013 01:32 schreef Braddie het volgende:
[..]
Waar ben ik niet begonnen aan een opleiding? Omdat ik het behalen van m`n rijbewijs belangrijker vind op dit moment, als ik dat heb kan ik altijd nog kijken naar een opleiding, rijbewijs is m`n nr 1 prioriteit..
Ja, jij had het erover dat hij niet naar school moet gaan omdat hij geen discipline heeft, maar dat hij kortetermijndoelen moet stellen (waar hij ook discipline voor nodig heeft).quote:Op maandag 9 september 2013 01:55 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Maar dat is dus precies het probleem. Een diploma halen is geen korte-termijndoel, maar een meerjarenplan.
Nee, dat lost geen problemen op bij mij, maakt ze alleen maar erger, denk ik zo..quote:Op maandag 9 september 2013 01:57 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Eigenlijk zou z'n ma hem gewoon buiten moeten zetten zodat die discipline 'noodzaak' wordt, maar dat gaat 'm vast niet worden
Hoe korter het termijn is waarop je die doelen kunt halen, hoe minder discipline je ervoor nodig hebt.quote:Op maandag 9 september 2013 01:57 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja, jij had het erover dat hij niet naar school moet gaan omdat hij geen discipline heeft, maar dat hij kortetermijndoelen moet stellen (waar hij ook discipline voor nodig heeft).
In principe stel je voor een opleiding ook steeds kortetermijndoelen, omdat je allerlei toetsen hebt die je behoort te halen.
Eigenlijk zou z'n ma hem gewoon buiten moeten zetten zodat die discipline 'noodzaak' wordt, maar dat gaat 'm vast niet worden
Waarom? Nu 'hoef' je niks te veranderen omdat je relaxed bij je moeder woont. Je hoeft je geen zorgen te maken of je je huur kan betalen, of je je schoolgeld kan betalen etc etc etc. Het enige waar je je momenteel zorgen over hoeft te maken is of je de volgende dag wakker wordtquote:Op maandag 9 september 2013 01:58 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nee, dat lost geen problemen op bij mij, maakt ze alleen maar erger, denk ik zo..
Niet in de vorm van snacksquote:Op maandag 9 september 2013 01:59 schreef zarGon het volgende:
Stap 6: schouderklopje omdat je zo goed bezig bent.
Ais ik in de supermarkt ben en ik zie chocola liggen dan loop ik daar met een boog omheen, dan haal ik wel wat crackersquote:Op maandag 9 september 2013 01:59 schreef zarGon het volgende:
Stap 1: stel puntsgewijs een lijst op. Een lijst van de zaken die jij wil aanpakken en/of anders wil zien
Stap 2: hang dat lijstje aan je deur. Je wordt dan in ieder geval meerdere dagen herinnerd aan je lijstje.
Stap 3: realiseer dat je voor jezelf bezig bent en niet voor anderen.
Stap 4: begin met het uitvoeren van de items.
Stap 5: noteer je voortgang (zorgt voor motivatie)
Stap 6: schouderklopje omdat je zo goed bezig bent.
Je houdt het vanzelf beter vol omdat je merkt dat je beter in je vel gaat zitten. Mocht hardlopen te zwaar voor je zijn, beoefen dan een andere sport waar je minder pijn van krijgt (zoals zwemmen). Als je wandelen maar zo eentonig vindt, zoek dan iets waar je met een gelijkgezinde beetje kan sparren (lekker competitief).
Je hebt zeeën van tijd, benut het. En als je zelf écht (!) wil, dan kun je het ook. Als je hulp nodig hebt (van je je ouders, van je vrienden, van een professional), laat dat merken. Gewoon doen en niet zo lui zijn. Ga gezonder eten en gezonder leven. Dwing jezelf wanneeer het nodig is. Als je chocolade ziet liggen in de winkel moet je van tevoren al bedenken dat je het moet laten liggen en niet achteraf spijt hebben. Maak een lijstje van je slechte eigenschappen (bijvoorbeeld wat betreft je voedsel) en let daar op.
Als je 's nachts wat wil eten, laat het brood staan, eet in plaats daarvan groente en fruit. Drink je veel cola of frisdrank? Schakel over op de gezondere drank als Crystal Clear. Leer jezelf aan dat je liever een appel hebt dan een zak chips. Forceer jezelf dat je om het uur een rondje om het huis gaat lopen.
Slaap op tijd, word wakker op tijd. Breng ritme in je leven. En zo, en zo.
Goed bezig.quote:Op maandag 9 september 2013 02:02 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ais ik in de supermarkt ben en ik zie chocola liggen dan loop ik daar met een boog omheen, dan haal ik wel wat crackers
Ik drink helemaal geen cola of frisdranken (Behalve als ik uitga, omdat ik geen alcohol drink neem ik vaak 1-2 glazen cola)
Wel drink ik Siroop en sinds 2 weken ook dagelijks 2 smoothies, soms met appel, soms met banaan, soms met mango, dat verschilt
Ach, hij is in ieder geval een hit op Fok!. Niet iedereen lukt het om stelselmatig in recordtijd zijn/haar topic vol te krijgen. Braddie lukt het volgens mij elke keer.quote:Op maandag 9 september 2013 02:04 schreef Tropanzia het volgende:
Wordt eens wakker en besef eens goed dat dit hele topic over jou gaat Braddie. Denk je dan niet: "Waar de fuck ben ik allemaal mee bezig?"
Wil je afvallen? Dat is een simpele rekensom: inname verminderen en verbruik verhogen. Ergo: gezonder eten én sporten.quote:Op maandag 9 september 2013 02:02 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ais ik in de supermarkt ben en ik zie chocola liggen dan loop ik daar met een boog omheen, dan haal ik wel wat crackers
Ik drink helemaal geen cola of frisdranken (Behalve als ik uitga, omdat ik geen alcohol drink neem ik vaak 1-2 glazen cola)
Wel drink ik Siroop en sinds 2 weken ook dagelijks 2 smoothies, soms met appel, soms met banaan, soms met mango, dat verschilt
Ik denk dat hij vooral zijn eet/drinkpatroon ietwat rooskleuriger doet voorkomen dan het in werkelijkheid isquote:Op maandag 9 september 2013 02:06 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wil je afvallen? Dat is een simpele rekensom: inname verminderen en verbruik verhogen. Ergo: gezonder eten én sporten.
Geef mij eens een reden waarom je niet zwemt? En nee, de omvang van je lichaam is geen reden, ik heb vaker wel mensen met overgewicht zonder schaamte zien zwemmen (terecht overigens).
Waarom zwem ik niet... ik heb geen idee eigenlijk, het zwemmen zelf vind ik altijd wel leuk dus dat is het niet. mensen in een zwembad zien je omvang toch niet dus dat boeit me dan ook nietquote:Op maandag 9 september 2013 02:06 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wil je afvallen? Dat is een simpele rekensom: inname verminderen en verbruik verhogen. Ergo: gezonder eten én sporten.
Geef mij eens een reden waarom je niet zwemt? En nee, de omvang van je lichaam is geen reden, ik heb vaker wel mensen met overgewicht zonder schaamte zien zwemmen (terecht overigens).
Kutreclamequote:Op maandag 9 september 2013 02:08 schreef Scuidward het volgende:
"Wij zijn de stok, die lat, die bepaal je zelf."
Moest ik even aan denken.
Met 1500kcal val je al afquote:Op maandag 9 september 2013 02:08 schreef Braddie het volgende:
[..]
Waarom zwem ik niet... ik heb geen idee eigenlijk, het zwemmen zelf vind ik altijd wel leuk dus dat is het niet. mensen in een zwembad zien je omvang toch niet dus dat boeit me dan ook niet
Maar ehh.. inname verminderen/verbruik verhogen..
Stel... ik eet 1500kcal per dag, dat ik dan ook dat moet gaan verbranden ofzo? Of minimaal 500kcal?..
Nee, mijn eetpatroon is op dit moment zoals het is.quote:Op maandag 9 september 2013 02:07 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik denk dat hij vooral zijn eet/drinkpatroon ietwat rooskleuriger doet voorkomen dan het in werkelijkheid is
Ahh, nja... dat is ongeveer mijn inname, ik zit rond de 1500-1800kcal per dag (Even de smoothies en de kop koffie meegerekend)quote:
Maar ben je de laatste tijd (voor die twee weken geleden) ook aangekomen? Dus zeg het halfjaar voordat je je eetpatroon veranderdequote:Op maandag 9 september 2013 02:10 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nee, mijn eetpatroon is op dit moment zoals het is.
Tot 2 weken geleden was het:
Ontbijt, 2 tosties.
Middag eten, 6 sneetjes brood.
Om 2 uur, nog 2 sneetjes brood.
Voor het avond eten, nog 2 sneetjes brood.
2 borden avond eten.
Na het avond eten nog 4 sneetjes brood.
Om 12 uur 4-6 broodjes.
En soms als het dan 2 uur `snachts was en ik had nog honger ging ik naar de nachtwinkel en haalde ik een zak chips of chocola.
Nu is het:
Ontbijt, 2 broodjes.
MIddag eten 2 broodjes.
avond eten 1 bord.
Rond 12 uur een pakje crackers.
Alsjeblieft. Reken hiermee je verbruik uit en tel daarna de calorieen van alles dat je eet en drinkt op een dag. Dan weet je precies hoeveel je kunt eten. Wat je dan eet, maakt geen flikker meer uit.quote:Op maandag 9 september 2013 02:08 schreef Braddie het volgende:
[..]
Waarom zwem ik niet... ik heb geen idee eigenlijk, het zwemmen zelf vind ik altijd wel leuk dus dat is het niet. mensen in een zwembad zien je omvang toch niet dus dat boeit me dan ook niet
Stel... ik eet 1500kcal per dag, dat ik dan ook dat moet gaan verbranden ofzo? Of minimaal 500kcal?..
Daar zit je momenteel wel boven hurrquote:Op maandag 9 september 2013 02:11 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ahh, nja... dat is ongeveer mijn inname, ik zit rond de 1500-1800kcal per dag (Even de smoothies en de kop koffie meegerekend)
Dan doe je iets waar je je gewrichten niet belast. Ga zwemmen, ga wandelen, ga fietsen.quote:Op maandag 9 september 2013 02:02 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hardlopen wil ik eigenlijk nog niet echt doen.. ik ben op moment van typen 40 kilo te zwaar, en ik ben bang dat ik op die manier m`n gewrichten énorm belast.. en dat wil ik niet op m`n geweten hebben.
Misschien wordt het daar eens tijd voor dan. Je stopt het allemaal weg, dat is niet gezond. Je hoeft niet meteen alles naar buiten te gooien, maar maak gewoon een beginnetje.quote:Het hele punt is dat ik tegen m`n ouders of vrienden of famillie nooit open ben over hoe het met me gaat, hoe ik me voel, waarom ik me zo voel, wat m`n problemen zijn... Dat is heel erg vervelend, wil het wel graag, maar het lukt me gewoon niet.
Het nut van zo'n lijstje is dat je grondig nadenkt over je verbeterpunten. Schrijf desnoods erbij hoe jij je erover voelt en waarom je het weg wil strepen. Wanneer het moeilijk voor je wordt lees je wat je hebt geschreven nogmaals. En wegstrepen is inderdaad lekker (maar wees realistisch, maak er geen onhaalbare doelen van).quote:Een lijstje maken qua slechte eigenschappen is inderdaad wel een goede, het lijkt me dan voor mezelf wel een fijne om bijvoorbeeld 5 slechte eigenschappen op te schrijven en dan elke maand er 1 weg te strepen..
Waarom zeiken andere mij af? Omdat ik een makkelijk slachtoffer ben denk ik.. En ik heb het idee dat het grootendeels puur mijn gevoel is wat zegt dat ze mij afzeiken, maar of dat ook echt zo is, sommige doen het wel echt, maar van andere neem ik maar aan dat ze het doen.. terwijl ik dat niet zeker weet.quote:Op maandag 9 september 2013 02:10 schreef Manke het volgende:
Ik had ook een rukbunker vroeger
Al eens alcohol overwogen?
Ok serieus, waarom zeiken anderen je af? Is dat zo of denk je dat? Is slecht voor je zelfvertrouwen.
Je bent een makkelijk slachtoffer omdat je jezelf een makkelijk slachtoffer maakt. Je weegt iets van 120-130? Als je wat zelfverzekerder over zou komen, zouden mensen je echt niet afzeiken of zo hoor.quote:Op maandag 9 september 2013 02:12 schreef Braddie het volgende:
[..]
Waarom zeiken andere mij af? Omdat ik een makkelijk slachtoffer ben denk ik.. En ik heb het idee dat het grootendeels puur mijn gevoel is wat zegt dat ze mij afzeiken, maar of dat ook echt zo is, sommige doen het wel echt, maar van andere neem ik maar aan dat ze het doen.. terwijl ik dat niet zeker weet.
Ik heb ook heel snel het gevoel dat mensen achter m`n rug om praten, of me zwart maken..
Nee joh, met alleen lui op je reet zitten / in bed liggen verbruik je al zo'n 1000 kcal.quote:Op maandag 9 september 2013 02:08 schreef Braddie het volgende:
[..]
Je moet regelmatig normale porties en niet na 8uur etenquote:Op maandag 9 september 2013 02:11 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ahh, nja... dat is ongeveer mijn inname, ik zit rond de 1500-1800kcal per dag (Even de smoothies en de kop koffie meegerekend)
Ja..quote:Op maandag 9 september 2013 02:12 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Maar ben je de laatste tijd (voor die twee weken geleden) ook aangekomen? Dus zeg het halfjaar voordat je je eetpatroon veranderde
Allemaal onzin.quote:Op maandag 9 september 2013 02:14 schreef klawie het volgende:
[..]
Je moet regelmatig normale porties en niet na 8uur eten
Je moet gewoon vol blijven houden, je gaat dit echt wel in je gewicht merken als je hier nog een paar weken mee door gaat.quote:Op maandag 9 september 2013 02:10 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nee, mijn eetpatroon is op dit moment zoals het is.
Tot 2 weken geleden was het:
Ontbijt, 2 tosties.
Middag eten, 6 sneetjes brood.
Om 2 uur, nog 2 sneetjes brood.
Voor het avond eten, nog 2 sneetjes brood.
2 borden avond eten.
Na het avond eten nog 4 sneetjes brood.
Om 12 uur 4-6 broodjes.
En soms als het dan 2 uur `snachts was en ik had nog honger ging ik naar de nachtwinkel en haalde ik een zak chips of chocola.
Nu is het:
Ontbijt, 2 broodjes.
MIddag eten 2 broodjes.
avond eten 1 bord.
Rond 12 uur een pakje crackers.
Ik eet niet meer na 8 uur, al een tijdje niet meer (ja, behalve dan af en toe een pakje crackers.. maar is dat ook slecht dan?)quote:Op maandag 9 september 2013 02:14 schreef klawie het volgende:
[..]
Je moet regelmatig normale porties en niet na 8uur eten
Waarom eigenlijk meteen een heel pak crackers?quote:Op maandag 9 september 2013 02:15 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik eet niet meer na 8 uur, al een tijdje niet meer (ja, behalve dan af en toe een pakje crackers.. maar is dat ook slecht dan?)
Maakt geen reet uit wanneer je eet en ook niet wat je eet (als het je puur om afvallen gaat). (srs)quote:Op maandag 9 september 2013 02:15 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik eet niet meer na 8 uur, al een tijdje niet meer (ja, behalve dan af en toe een pakje crackers.. maar is dat ook slecht dan?)
Ik probeer wel zelfverzekerd over te komen, maar dat is allemaal schijn, en dat houd ik niet lang vol.quote:Op maandag 9 september 2013 02:13 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Je bent een makkelijk slachtoffer omdat je jezelf een makkelijk slachtoffer maakt. Je weegt iets van 120-130? Als je wat zelfverzekerder over zou komen, zouden mensen je echt niet afzeiken of zo hoor.
crakers kunnen geen kwaadquote:Op maandag 9 september 2013 02:15 schreef Braddie het volgende:
[..]
Omdat ik na dat pak pas een béétje het gevoel heb, dat ik wat heb gegeten..quote:Op maandag 9 september 2013 02:15 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk meteen een heel pak crackers?
Waarom neem je morgen geen zwemabo bij de lokale zwembad? Laten we er meteen werk van maken, wat zeg je ervan? Een maandabo is geloof ik goedkoper dan een rijles, dus dat moet je wel kunnen betalen.quote:Op maandag 9 september 2013 02:08 schreef Braddie het volgende:
[..]
Als je een periode lang 1500 kcal binnenkrijgt val je geheid af. Maar dat is jouw probleem, je kunt dat niet vast blijven houden. Het kan zijn dat jouw huidige eetpatroon op zich prima is, maar dat je er beweging bij nodig hebt. Als je nu per dag 2000 kcal binnenkrijgt en niets wegsport, heb je netto 2000 kcal binnengekregen (even simpel gezegd). Als je straks zwemt en 500 kcal verbrandt, heb je netto 1500 kcal binnengekregen. Houd dat een maand vol en ik weet zeker dat je afvalt.quote:Maar ehh.. inname verminderen/verbruik verhogen..
Neequote:Op maandag 9 september 2013 02:17 schreef Latert het volgende:
Er zit trouwens nog verdacht veel kcal in een pakje crackers...
Ow... een heel pak?
Als je regelmatig eet snack je minder tussendoor normale porties zijn nodig omdat je anders teveel binnen krijgt en na 8uur wordt niks meer verbrand dat wordt gelijk opgeslagen in je lichaam is mij verteltquote:
Welke crackers zijn dat?quote:Op maandag 9 september 2013 02:18 schreef Braddie het volgende:
[..]
NeeNiet een heel pak, maar zo`n pakje waar 4...5 crackers in zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |