abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130975667
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:36 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik kan de fiets van m`n ma lenen om te fietsen, maar dat is ook maar voor bepaalde periodes natuurlijk want ze heeft hem zelf veel nodig..
Geef gewoon 50 euro uit aan een fiets man. Slap excuus, en je kunt echt wel een opleiding volgen + rijbewijs halen tegelijk..
pi_130975669
Auto theorie vond ik ook klote toen maar een curcus gedaan 1ochtend en je hebt hem in je pocket
pi_130975670
quote:

[..]

Ik kan de fiets van m`n ma lenen om te fietsen, maar dat is ook maar voor bepaalde periodes natuurlijk want ze heeft hem zelf veel nodig..
Je eigen fiets...kost 'n Euro of 200 en je kunt al veel lol hebben met een tweedehands ding. :)
Hallon!
pi_130975673
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:34 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik ben 22... en ik heb zoiets van, ik ga eerst voor m`n rijbewijs, dan ben ik in ieder geval mobiel(er) dan ik nu ben (Ik heb geen ov, en geen fiets) dan kan ik kijken voor een opleiding.
Als je een opleiding doet krijg je vaak ook en ov. Ik begrijp de correlatie niet helemaal.
pi_130975683
50 E kan ook maar dan heb je kans dat je ieder half jaar 'n nieuwe fiets moet, alhoewel als fietsen vaak gestolen worden waar TS woont kan 't nog wel eens voordeliger uitpakken. :P
Hallon!
pi_130975689
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:37 schreef klawie het volgende:
Auto theorie vond ik ook klote toen maar een curcus gedaan 1ochtend en je hebt hem in je pocket
Cursus ga ik nu dus ook doen. Ik ben al 3x gezakt... ja, ik voel me er super kut over.. zo slecht leer ik dus, dus nu komt er een 4e x, cursus, 2 dagen...
pi_130975695
quote:
12s.gif Op maandag 9 september 2013 01:38 schreef BlueMage het volgende:
50 E kan ook maar dan heb je kans dat je ieder half jaar 'n nieuwe fiets moet, alhoewel als fietsen vaak gestolen worden waar TS woont kan 't nog wel eens voordeliger uitpakken. :P
Er zijn genoeg goede fietsen te koop voor die prijs, meer dan 75 euro hoef je echt niet uit te geven aan een 2de hands fiets.
pi_130975701
Ga er gewoon voor zitten en leer die shit.
Hallon!
pi_130975707
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:29 schreef Braddie het volgende:
Ik weet wel waar ik over 2 jaar wil zijn
Weet je ook waar je volgende maand wil zijn?
Kleine stapjes, Brad.
Jaren vooruit denken is niet te doen en al helemaal niet voor iemand zoals jij.
Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Een overpowered Alpha mannetje, en een Chinees, lezen mij de les.
Nergens voor nodig.
  maandag 9 september 2013 @ 01:39:47 #60
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_130975708
Uiteindelijk kom ook jij er wel, ongeacht waar je nu staat, misschien ben je er al maar is het inderdaad even de positieve kijk op je huidige situatie. Je kan nog normaal nadenken, dat scheelt een hoop, je bent muzikaal, ook dat is niet iedereen, je kan een hoop verdragen, anders was je al lang weg van dit forum, je bent in staat om te weten wat goed voor je is, daarom weet je wat je moet doen om de persoon te worden die je wilt zijn.

Het enige wat dan nog mist is het doen. En doen kan je alleen maar doen, daar kunnen wij niet mee helpen. Je zwakke momenten proberen te minimaliseren. Ik heb ook zwakke momenten, zoals nu, nu zou ik eigenlijk moeten slapen. Maar het is niet zo dat je nooit kan zijn wat je wilt zijn. Als je het maar doet.

Verder een positieve kijk op de zaken maar dat bereik je vanzelf wel. Fuck die haters he. Je krijgt hier goede tips, misschien liggen ze niet allemaal in je straatje maar dan kan je altijd besluiten om je straatje net wat anders in te richten. Kijk eens hoe lang je kan fietsen bijvoorbeeld, al is het op die fiets van je moeder. Elke keer als ik over straat loop met muziek moet ik aan marcheren denken want zo noemde jij dat ooit.
pi_130975710
quote:

[..]

En je bent alweer aan het zoeken naar excuusjes om uiteindelijk niets uit te hoeven voeren.
Excuusjes, excuusjes en excuusjes.

quote:

[..]

Deze opmerking maakt jou echt de klootzak van de dag.
Was er maar een bokaal voor de klootzak van de dag, dan zou ik tenminste nog eens iets winnen.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_130975712
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:39 schreef IrCute het volgende:

[..]

Er zijn genoeg goede fietsen te koop voor die prijs, meer dan 75 euro hoef je echt niet uit te geven aan een 2de hands fiets.
Ligt een beetje aan wat TS precies wil, racefietsen zijn wel wat duurder (maar daar valt ie wel meer mee af).
Hallon!
pi_130975716
Sja wat wil je dan? Elk uur der uit voor een strontpomp, en dan om 06.00 om naar je kantoor baantje te fietsen met de bammetjes waar baby voeding nog opzit en lauwe koffie uit de automaat?

En dan om 16.30 weer naar huis door de regen, kom, je thuis zit je weer in die ellende!!

Geniet er van man
Ik zwaai naar dieren.
pi_130975717
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:37 schreef Arriviste het volgende:

[..]

Als je een opleiding doet krijg je vaak ook en ov. Ik begrijp de correlatie niet helemaal.
Sja.. punt is gewoon dat ik bést een opleiding wil gaan volgen, maar ik ben op dit moment bezig met m`n rijbewijs, dus ik ga eerst m`n rijbewijs halen. Veel fijner, ben ik ook minder afhankelijk.
Het kost een klap geld, maar dan heb je tenminste onafhankelijkheid qua reizen etc etc.
  maandag 9 september 2013 @ 01:41:07 #65
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_130975724
quote:
14s.gif Op maandag 9 september 2013 01:40 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ligt een beetje aan wat TS precies wil, racefietsen zijn wel wat duurder (maar daar valt ie wel meer mee af).
Tweedehands racefietsen zijn er ook al vanaf 50,- weet ik uit eigen ervaring. Maar niet zo ergonomisch.
pi_130975728
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:39 schreef Hugh_Myron het volgende:

[..]

Weet je ook waar je volgende maand wil zijn?
Kleine stapjes, Brad.
Jaren vooruit denken is niet te doen en al helemaal niet voor iemand zoals jij.
Ik weet waar ik volgende maand wil zijn, ik wil volgende maand sowieso wat gewicht kwijt zijn en ik wil een vast contract hebben bij die tent waar ik nu werk..
pi_130975729
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:38 schreef Braddie het volgende:

[..]

Cursus ga ik nu dus ook doen. Ik ben al 3x gezakt... ja, ik voel me er super kut over.. zo slecht leer ik dus, dus nu komt er een 4e x, cursus, 2 dagen...
Nou en omdat je bezig bent met je rijbewijs hoef je echt niet thuis te zitten hoor je kan echt wel gaan werken of een opleiding erbij doen 1ste zet is altijd kut maar als je eenmaal op school komt of werk voel je je al een stuk beter
pi_130975733
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:40 schreef Braddie het volgende:

[..]

Sja.. punt is gewoon dat ik bést een opleiding wil gaan volgen, maar ik ben op dit moment bezig met m`n rijbewijs, dus ik ga eerst m`n rijbewijs halen. Veel fijner, ben ik ook minder afhankelijk.
Het kost een klap geld, maar dan heb je tenminste onafhankelijkheid qua reizen etc etc.
Waarom kun je geen opleiding volgen en rijbewijs halen net zoals 80% van de anderen die een rijbewijs halen? Lessen doe je 1 of 2 uurtjes per week, dat is echt wel te combineren, opleiding is 100x belangrijker. Dadelijk ben je 25 en dan is het excuus ''ik ben te oud, iedereen in mijn klas is 18 en ik schaam me''
pi_130975734
Godverdegodver ik moet eigenlijk gaan slapen, want ik moet morgen werken. Toch ben ik nog wakker omdat ik het zielig vind voor Braddie. :@
Hallon!
pi_130975743
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:40 schreef chroestjov het volgende:

[..]

En je bent alweer aan het zoeken naar excuusjes om uiteindelijk niets uit te hoeven voeren.
Excuusjes, excuusjes en excuusjes.

[..]

Was er maar een bokaal voor de klootzak van de dag, dan zou ik tenminste nog eens iets winnen.
Nee hoor, want als ik de fiets gewoon kan gebruiken dan gebruik ik hem ook en fiets ik 10-15 km :) Dan fiets ik naar Baarn heen en terug 8km heen > 8km terug
pi_130975744
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 01:41 schreef klawie het volgende:

[..]

Nou en omdat je bezig bent met je rijbewijs hoef je echt niet thuis te zitten hoor je kan echt wel gaan werken of een opleiding erbij doen 1ste zet is altijd kut maar als je eenmaal op school komt of werk voel je je al een stuk beter
Kom jij maar voor mij werken dan blijf ik lekker thuis :P
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 9 september 2013 @ 01:43:24 #72
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_130975752
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:29 schreef Braddie het volgende:

[..]

Mja, wat is normaal.. iedereen heeft wel gebreken, bij mij zijn ze wat ernstiger i.v.m te vroeg geboren (ga ik verder niet op in)
Ja joh, geef je moeder de schuld.

Maar ff serieus. Een opleiding zou een hogere prioriteit moeten hebben dan een rijbewijs. Het zorgt ook voor wat meer routine in je leven. Je zit nu bijvoorbeeld nog midden in de nacht op FOK!. Ik weet dat ik dat ook doe, maar ik ben morgenochtend weer netjes op weg naar college. Het vult je dagen en aan het eind van de rit hou je er een beter toekomstperspectief aan over.

Het is leuk om auto te kunnen rijden, sure. Het is echter als student niet echt nodig om een auto te hebben als je gratis met het OV kunt reizen. Het kost je geld, en aangezien jij het volgens mij niet erg breed hebt, is het dus alleen maar een kostenpost. Ik krijg het idee dat je je rijbewijs verkiest boven een opleiding omdat je dan op relatief korte termijn tegen jezelf kunt zeggen dat je 'eindelijk' iets gehaald hebt.

Heel fijn allemaal, maar dat kortetermijndenken heeft je tot nu toe op 'dit' punt gebracht. Aangezien je dit topic hebt gemaakt, vind je dit punt niet bijster leuk. Ik raad je dan ook aan om eens wat serieuzer aan je toekomst te denken en er ook iets aan te gaan doen. Je kan met wat geluk nu nog beginnen met een opleiding en er is vast wel iets te vinden dat jou aanstaat. Gaandeweg kan je tijdens het leren voor je opleiding ook wat leren voor je theorie (ik ga ervan uit dat je dat nog niet hebt gehaald, want voor een rijles hoef je niet te leren).

Je gaat gewoon dagelijks naar school. Na school ga je wat fietsen of lopen, daarna wat eten en daarna kan je naar je rukbunker schuur om wat te leren, te computeren en muziek te maken. Ondertussen ben je aan het bouwen aan je toekomst en over een jaartje kijk je al een stuk positiever naar je toekomst :)
pi_130975753
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:41 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik weet waar ik volgende maand wil zijn, ik wil volgende maand sowieso wat gewicht kwijt zijn en ik wil een vast contract hebben bij die tent waar ik nu werk..
Dan zorg je dat je die twee dingen voor elkaar krijgt en daarna stel je weer nieuwe doelen voor de maand erna. Niet teveel hooi op je vork nemen.
Nergens voor nodig.
pi_130975754
maandag 9 september 2013 01:41 schreef klawie het volgende:[/b]

[..]

[/quote]

Klopt, maar de drempel over stappen is lastig..
En, ik wil wel gaan werken hoor, dat zeg ik.. ik ga donderdag kijken of ze een vast contract voor me hebben.
pi_130975771
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:43 schreef Hugh_Myron het volgende:

[..]

Dan zorg je dat je die twee dingen voor elkaar krijgt en daarna stel je weer nieuwe doelen voor de maand erna. Niet teveel hooi op je vork nemen.
Hmm, laat ik dat maar eens proberen ja... wie weet pakt het goed uit...
pi_130975772
Ga morgen al langs en zeg dat je graag voor hen wil werken.
Hallon!
pi_130975777
quote:
14s.gif Op maandag 9 september 2013 01:45 schreef BlueMage het volgende:
Ga morgen al langs en zeg dat je graag voor hen wil werken.
Ze zijn alleen open tijdens jamsessies en die vinden plaats op donderdag en int weekend, dus dat zal niet gaan.
pi_130975782
En iedereen die hem aanraadt naar school te gaan: serieus? Iemand met zijn discipline maakt dat toch niet af. Zorg eerst dat je je leven een beetje op orde krijgt.
Nergens voor nodig.
pi_130975788
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:45 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ze zijn alleen open tijdens jamsessies en die vinden plaats op donderdag en int weekend, dus dat zal niet gaan.
Ga dan eens langs bij muziekwinkels enzo, zeg dat je wel een baantje wil daar. :7
Hallon!
pi_130975797
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:46 schreef Hugh_Myron het volgende:
En iedereen die hem aanraadt naar school te gaan: serieus? Iemand met zijn discipline maakt dat toch niet af. Zorg eerst dat je je leven een beetje op orde krijgt.
Ligt eraan in wat voor kring hij terecht komt.
pi_130975803
quote:
7s.gif Op maandag 9 september 2013 01:46 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ga dan eens langs bij muziekwinkels enzo, zeg dat je wel een baantje wil daar. :7
Er zijn 2 muziekwinkels in Hilversum.

De 1e muziek winkel in Hilversum heb ik al gewerkt.
De 2e muziek zaak werk ik al op vrijdag, maar die heeft nu een zomerstop tot 20 september (Want dat is als toetsenist in een huisband)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2013 01:47:55 ]
pi_130975805
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:42 schreef Geerd het volgende:

[..]

Kom jij maar voor mij werken dan blijf ik lekker thuis :P
Licht eraan wat voor werk je doet :p
pi_130975811
quote:
School kan ook voor discipline zorgen en dit is niet gemeen bedoeld maar mbo niveau 2 en aanverwante opleidingen lijken me eigenlijk best geschikt voor Braddie. Ik weet niet of je een beetje technisch inzicht hebt maar die richting kun je ook uit gaan. :)
Hallon!
  maandag 9 september 2013 @ 01:48:29 #84
179075 hugecooll
pi_130975819
quote:
Best wel een domme post, eigenlijk
pi_130975821
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:35 schreef Braddie het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit? Waarom doe je de rest jezelf aan?... Ben gewoon absoluut niet tevreden met mezelf, en wil al járen dingen aan mezelf veranderen... maar het gebeurd maar niet..
Ik geloof dat je gebrek aan motivatie aan je instelling ligt en ik geloof dat het jouw persoonlijke keuze is wat jij precies doet met die instelling.
Digo
pi_130975827
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:47 schreef Braddie het volgende:

[..]

Er zijn 2 muziekwinkels in Hilversum.

De 1e muziek winkel in Hilversum heb ik al gewerkt.
De 2e muziek zaak werk ik al op vrijdag, maar die heeft nu een zomerstop tot 20 september (Want dat is als toetsenist in een huisband)
Dan ga je naar plaatsen verder weg als Hilversum. Ga nou eens wat doen, serieus. |:(
Hallon!
pi_130975832
quote:
6s.gif Op maandag 9 september 2013 01:48 schreef BlueMage het volgende:

[..]

School kan ook voor discipline zorgen en dit is niet gemeen bedoeld maar mbo niveau 2 en aanverwante opleidingen lijken me eigenlijk best geschikt voor Braddie. Ik weet niet of je een beetje technisch inzicht hebt maar die richting kun je ook uit gaan. :)
Ik heb géén technisch inzicht, ik kan geheugen vervangen van een computer, en een hardeschijf, en speakers aansluiten op een versterker :') Maar vraag me niet iets ingewikkelders... ik heb linker handen. (En m`n fijne motoriek is zo verneukt dat ik vroeger niet kon schrijven maar dat met een laptop moest doen van school)
  maandag 9 september 2013 @ 01:49:32 #88
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_130975835
Hey Braddie, hoe komt het dan dat jij niet gemotiveerd genoeg bent om af te vallen?
Als je je eigen er naar bij voelt en als mensen jou ermee pesten dan is dat toch een goede motivatie om af te gaan vallen?

Als je dat geen motivatie vindt, dan moet je ook niet zeuren dat je dik bent want dan doet dat er niet toe blijkbaar.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_130975844
quote:
6s.gif Op maandag 9 september 2013 01:48 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ook daar is motivatie voor nodig. Iets waar Braddie (nog) niet over beschikt, als ik de OP zo lees en rekening hou met zijn postgeschiedenis.

quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:48 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Best wel een domme post, eigenlijk
Ja, want als je een diploma hebt, vliegen de vacatures je om de oren en wil iedereen je hebben. Lul niet, man. Een papiertje is nuttig, maar niet broodnodig.
Nergens voor nodig.
pi_130975849
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:43 schreef Braddie het volgende:
maandag 9 september 2013 01:41 schreef klawie het volgende:[/b]

[..]

Klopt, maar de drempel over stappen is lastig..
En, ik wil wel gaan werken hoor, dat zeg ik.. ik ga donderdag kijken of ze een vast contract voor me hebben.
[/quote]

Er is helemaal geen drempel die maak je zelf

En richt niet al je kansen op 1 doel maar ga meerdere bedrijven langs uitzendbureau's enz
pi_130975855
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 01:48 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Ik geloof dat je gebrek aan motivatie aan je instelling ligt en ik geloof dat het jouw persoonlijke keuze is wat jij precies doet met die instelling.
Het is ook mijn keuze natuurlijk wat ik doe met die instelling, maar die probeer ik juist te veranderen..

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2013 01:51:01 ]
pi_130975863
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:50 schreef Hugh_Myron het volgende:

[..]

Ook daar is motivatie voor nodig. Iets waar Braddie (nog) niet over beschikt, als ik de OP zo lees en rekening hou met zijn postgeschiedenis.

[..]

Ja, want als je een diploma hebt, vliegen de vacatures je om de oren en wil iedereen je hebben. Lul niet, man. Een papiertje is nuttig, maar niet broodnodig.
Ik heb heel weinig motivatie, muziek maken dat motiveert mij énorm, dat doe ik dan ook graag (Daarom ben ik op dit moment ook vrijwilliger bij die zaak, en wil ik daar een vast contract)
pi_130975866
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:50 schreef Braddie het volgende:

[..]

Het is ook mijn keuze natuurlijk wat ik doe met die instelling, maar die probeer ik juist te veranderen..
Je houdt jezelf voor de gek. En dat weet je dondersgoed.
Digo
  maandag 9 september 2013 @ 01:52:17 #94
179075 hugecooll
pi_130975872
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:50 schreef Hugh_Myron het volgende:
Nee kut, omdat hij sowieso discipline nodig heeft om z'n shit te veranderen :')
pi_130975875
Waarom heb ik nog steeds 't idee dat Braddie het wel goed vindt zo en hier gewoon komt om lekker te zeuren? :') Nou ja, succes ermee, kerel, ik ga slapen.
Hallon!
pi_130975877
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 01:51 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Je houdt jezelf voor de gek. En dat weet je dondersgoed.
Hoezo? Omdat ik deze keer zo`n beetje desperate ben om mezelf te veranderen omdat ik het niet meer zie zitten? offeh?... denk je dat ik het fijn vind, dat alles wat ik probeer mislukt?...
  maandag 9 september 2013 @ 01:52:57 #97
179075 hugecooll
pi_130975880
Ik zal trouwens nog eens meerdere alinea's voor je typen :(
pi_130975883
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:52 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Nee kut, omdat hij sowieso discipline nodig heeft om z'n shit te veranderen :')
Discipline komt je aanwaaien, zodra je naar school gaat? :')
Zonde van z'n geld die 'ie niet heeft op dit moment.
Nergens voor nodig.
pi_130975884
quote:
8s.gif Op maandag 9 september 2013 01:52 schreef hugecooll het volgende:
Ik zal trouwens nog eens meerdere alinea's voor je typen :(
Ik vond je advies erg nuttig. O+
  maandag 9 september 2013 @ 01:54:27 #100
179075 hugecooll
pi_130975893
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:53 schreef Hugh_Myron het volgende:

[..]

Discipline komt je aanwaaien, zodra je naar school gaat? :')
Zonde van z'n geld die 'ie niet heeft op dit moment.
Nee, jij hebt het over kortetermijndoelen die hij moet proberen te halen. Daar heeft hij toch ook discipline voor nodig? :P
En naar school gaan is vrijwel gratis als je nog gezellig bij je moeder woont
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:53 schreef Arriviste het volgende:

[..]

Ik vond je advies erg nuttig. O+
O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')