Natuurlijk liggen er daar wel landen in de buurt waar Rusland zich verantwoordelijk voor voelt. Rusland beschermt Russen, in welk land die zich ook bevinden.quote:img]http://i.fokzine.net/p/0s.gif[/img] Op donderdag 5 september 2013 04:00 schreef sp3c het volgende:
quote:
------------------------------------------------
Op donderdag 5 september 2013 03:58 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Syrie ligt niet zover van Rusland.
------------------------------------------------
het ligt ook niet in de Russische invloedssfeer
het was een kolonie @ best en geen kroonkolonie
https://now.mmedia.me/lb/(...)ave-a-syria-strategyquote:Does the US finally have a Syria strategy?
These are my criticisms of the president’s approach. But there is also much to be said for his gamble if the vote passes.
https://www.un.org/apps/news/story.asp?NewsID=45767quote:In St. Petersburg, UN chief stresses need for cooperation to tackle global issues
En jij gelooft dat allemaal?quote:Op donderdag 5 september 2013 08:37 schreef -jos- het volgende:
[..]
https://now.mmedia.me/lb/(...)ave-a-syria-strategy
[..]
https://www.un.org/apps/news/story.asp?NewsID=45767
Ook strijders uit India actief in Syrië - zegt de Syrische ambassadeur hier: http://www.indianexpress.(...)ssads-envoy/1164853/
Must read. Syria intervention plans fuelled by oil interests http://gu.com/p/3tdbz/tw via @guardian
Very interesting piece by David Ignatius (@IgnatiusPost) on possibility that Syria is at "turning point" http://wapo.st/1akGzty
What Happened to the "Global War on Terrorism"? The U.S. is "Fighting for Al Qaeda" in Syria. http://fb.me/1mkHY7KZP
Ik geloof niet.quote:Op donderdag 5 september 2013 08:38 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
En jij gelooft dat allemaal?
Jij snapt waarom Obama gaat inbinden en zich echt niet wagen in dat wespennest.quote:Op donderdag 5 september 2013 08:36 schreef RetepV het volgende:
[..]
Natuurlijk liggen er daar wel landen in de buurt waar Rusland zich verantwoordelijk voor voelt. Rusland beschermt Russen, in welk land die zich ook bevinden.
Tijdens het Soviet tijdperk zijn er veel Russen verplaatst, overal in de Soviet Unie. Rusland zal die mensen op alle mogelijke manieren beschermen. En de beste manier om ze te beschermen is om te zorgen dat de buurlanden stabiel blijven en vriendelijk blijven tegen de landen waarin Russen wonen. Om te zorgen dat niemand een reden heeft om die Russen in die landen aan te vallen.
En mochten ze dan wel aangevallen worden, dan zal Rusland ze beschermen met alle militaire macht die ze hebben.
Tsjetsjenie, Ossetie, Abchazie, allemaal voorbeelden van dit beleid.
Armenie en Azerbeidjan liggen er erg dicht bij.
Dat, naast het feit dat Rusland niet echt blij is met de gaspijpleiding die veel landen door Syrie heen willen leggen om van Qatar naar Turkije te komen, en zo gas kunnen gaan verkopen in Europa.
Maar hoe zit het dan met de afstraffing voor het gebruik van chemische wapens , waar zovele users hier om vragen ?quote:Op donderdag 5 september 2013 08:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
Jij snapt waarom Obama gaat inbinden en zich echt niet wagen in dat wespennest.
Dat wordt politiek handig opgelost.quote:Op donderdag 5 september 2013 08:48 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Maar hoe zit het dan met de afstraffing voor het gebruik van chemische wapens , waar zovele users hier om vragen ?
Jawel. Ze zijn iets van plan. Mogelijk samen, als verrassende coalitie.quote:
Je weet het niet bij die Russen, wat Obama wil is wel duidelijk.quote:Op donderdag 5 september 2013 08:58 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Jawel. Ze zijn iets van plan. Mogelijk samen, als verrassende coalitie.
Operatie Vigilante 2013 (gezamenlijke luchtmachtoefening) is ook gewoon doorgegaan de afgelopen dagen.
Obama bestookt Assadquote:Op donderdag 5 september 2013 08:58 schreef Schurkenstaat het volgende:
Jawel. Ze zijn iets van plan.
Kortom het hele land platgooien?quote:Op donderdag 5 september 2013 09:00 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Obama bestookt Assad
Poetin bestookt de rebbelen
Zou eigenlijk eerlijkst zijn
Ik zei "bestoken" , niet platgooienquote:Op donderdag 5 september 2013 09:01 schreef Piet_Piraat het volgende:
Kortom het hele land platgooien?
En dan afwachten of die Assad vertrekt of zo?quote:Op donderdag 5 september 2013 09:03 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik zei "bestoken" , niet platgooien
Obama ging toch ook maar beperkt ingrijpen ? Paar raketjes hier, paar raketjes daar ...
Wel dan ...
Helaas heeft het gebruik van chemische wapens de burgeroorlog in Syrië verinternationaliseerd.quote:Op donderdag 5 september 2013 08:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Jij snapt waarom Obama gaat inbinden en zich echt niet wagen in dat wespennest.
Ow ja net als de voorgaande landen met hun arabische lente moet de leider ineens afgemaakt worden om vervangen te worden doorquote:Op donderdag 5 september 2013 09:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
En dan afwachten of die Assad vertrekt of zo?
Ze hebben in de toekomst een machine in te dammen, genaamd China. China vreet binnen 50 jaar de hele wereld op als beide er niets tegen ondernemen.quote:Op donderdag 5 september 2013 09:03 schreef Peunage het volgende:
Natuurlijk gaan de VS en Rusland elkaar niet bestoken, ze blaffen een beetje heen en weer, maar niemand heeft zin in een confrontatie. Ze kunnen elkaar allebei pijn doen.
Uiteindelijk zal er een politieke oplossing moeten komen, tenzij Assad nog gekkere dingen gaat doen.quote:Op donderdag 5 september 2013 09:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
En dan afwachten of die Assad vertrekt of zo?
In Amerika is er niet zoveel begrip voor een ingrijpen daar.quote:Op donderdag 5 september 2013 09:07 schreef Montagui het volgende:
Ofwel, Amerika gaat zich wél bemoeien met het wespennest, maar zal zeker hopen op een fiat (al is het met tegenzin) van Rusland.
Check.quote:Op donderdag 5 september 2013 09:04 schreef -jos- het volgende:
Nuttige bijdragen van jou zeg Piet_Piraat. Neem eens de tijd om volzinnen te maken.
Je hebt zelfs de kans dat generaals weigeren hun materieel in te zetten, omdat ze opinie heerst dat ze Al-Qaeda een steun in de rug bieden.quote:Op donderdag 5 september 2013 09:11 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
In Amerika is er niet zoveel begrip voor een ingrijpen daar.
De president is de weg wat aan het kwijtraken.
Hear, hear.quote:Op donderdag 5 september 2013 09:03 schreef Peunage het volgende:
Natuurlijk gaan de VS en Rusland elkaar niet bestoken, ze blaffen een beetje heen en weer, maar niemand heeft zin in een confrontatie. Ze kunnen elkaar allebei pijn doen.
Die doet dat al jaren, het is nu Obama die zijn hand overspeeld heeft.quote:Op donderdag 5 september 2013 09:11 schreef Montagui het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal er een politieke oplossing moeten komen, tenzij Assad nog gekkere dingen gaat doen.
Omdat de situatie in Syrië te complex is voor de gemiddelde amerikaan om te snappen waar het over gaat, en men dan liever 'wegkijkt' (als ik het niet zie, is het er niet) dan zich erin verdiept.quote:Op donderdag 5 september 2013 09:11 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
In Amerika is er niet zoveel begrip voor een ingrijpen daar.
De president is de weg wat aan het kwijtraken.
Iedereen -op elk militair niveau, internationaal gezien- weet dat Assad niks geks doet. Sommigen blijven echter hopen.quote:Op donderdag 5 september 2013 09:11 schreef Montagui het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal er een politieke oplossing moeten komen, tenzij Assad nog gekkere dingen gaat doen.
Nog ingewikkelder daar heeft een Amerikaan toch geen boodschap aan.quote:Op donderdag 5 september 2013 09:14 schreef Montagui het volgende:
[..]
Omdat de situatie in Syrië te complex is voor de gemiddelde amerikaan om te snappen waar het over gaat, en men dan liever 'wegkijkt' (als ik het niet zie, is het er niet) dan zich erin verdiept.
En dan is het lekker makkelijk om te roepen, ik wil geen Irak, ik wil geen Afghanistan.
Het wordt vooralsnog ook geen Irak of Afghanistan. Syrië is een heel andere pakkie an.
Dat zijn dan domme generaals. Als je tegen Assad bent ben je per definitie nog niet meteen voor Al-Qaeda. De tegenstanders van Assad kan je niet vangen onder 1 noemer.quote:Op donderdag 5 september 2013 09:12 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Je hebt zelfs de kans dat generaals weigeren hun materieel in te zetten, omdat ze opinie heerst dat ze Al-Qaeda een steun in de rug bieden.
Ik zie het niet gebeuren.
Hoe ging dat ook alweer met die Russen in Oekraine?quote:Op donderdag 5 september 2013 09:18 schreef Oud_student het volgende:
Putin noemt Kerry een leugenaar, dat lijkt me juist ondanks het feit dat Putin zelf natuurlijk ook vaak liegt![]()
En als het om redenen gaat om wel/niet in te grijpen, dan liegt iedereen: het zal de politici een zorg zijn of er nu wel/niet 100.000 doden zijn gevallen met of zonder gifgas (of clusterbommen)
Het gaat hun erom om een aanleiding te vinden die reeds gepland/gewenst militair ingrijpen tegenover het grote publiek rechtvaardigt (het grote publiek is dom, het gevalletje Irak is al vergeten)
Was dit niet in Dagestan, Tjetstjenie, o.i.d. ?quote:Op donderdag 5 september 2013 09:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
Hoe ging dat ook alweer met die Russen in Oekraine?
Assad gedraagt zich vanaf moment 1 rationeel. Observeer hem ook maar eens bij de interviews of op conventies. Rustig, welbespraakt, drukt zich zeer goed uit. De man lijkt weinig vatbaar voor emoties of populisme. Geen geschreeuw zoals Netanyahu, Saddam Hoessein of Khadaffi bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 5 september 2013 09:18 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dat zijn dan domme generaals. Als je tegen Assad bent ben je per defenitie nog niet meteen voor Al-Qaeda. De tegenstanders van Assad kan je niet vangen onder 1 noemer.
Georgie was het.quote:Op donderdag 5 september 2013 09:22 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Was dit niet in Dagestan, Tjetstjenie, o.i.d. ?
Al wie ingaat tegen de officiele berichtgeving wordt afgedaan als een aluhoedje,quote:Op donderdag 5 september 2013 09:24 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Assad gedraagt zich vanaf moment 1 rationeel. Observeer hem ook maar eens bij de interviews of op conventies. Rustig, welbespraakt, drukt zich zeer goed uit. De man lijkt weinig vatbaar voor emoties of populisme. Geen geschreeuw zoals Netanyahu, Saddam Hoessein of Khadaffi bijvoorbeeld.
Het is niet een kwestie van dom- of slim. Het heeft namelijk niks met intelligentie te maken. Het is een kwestie van je verplaatsen in beide strijdende partijen (zo generaliseren moet je dit bekijken) en in welke fase het conflict zich bevindt. Dan weet je eigenlijk al voldoende. De volgende conclusie rolt er dan uit:
- Voor Assad geen enkel argument om gifgas te gebruiken.
- Voor de tegenpartij ontelbaar veel argumenten.
- Het past niet in het profiel van een rationele Assad.
- Het past buitengewoon goed bij het profiel van de grillige en onconventionele aanpak van de tegenpartij.
Puur boerenverstand is voldoende.
De schrijvers van de officiële berichtgeving weten ook wel dat ze heel goed op zoek moeten naar de juiste woorden om de schuldvraag bij de gewenste vijand te parkeren.quote:Op donderdag 5 september 2013 09:38 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Al wie ingaat tegen de officiele berichtgeving wordt afgedaan als een aluhoedje,
maar je hebt volkomen gelijk
Rationeel zijn is ook teken van weinig (of geen) empathisch vermogen. De start van alle ellende, het beschieten van betogers getuigt hiervan.quote:Op donderdag 5 september 2013 09:24 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Assad gedraagt zich vanaf moment 1 rationeel. Observeer hem ook maar eens bij de interviews of op conventies. Rustig, welbespraakt, drukt zich zeer goed uit. De man lijkt weinig vatbaar voor emoties of populisme. Geen geschreeuw zoals Netanyahu, Saddam Hoessein of Khadaffi bijvoorbeeld.
- Er is wel een argument. Het snel willen beeïndigen van de burgeroorlog. Als ik de berichtgevingen mag geloven was hij aan de winnende hand en heeft zelf al aangegeven dat hij verwacht binnen enkele maanden de opstand neer te kunnen slaan. Daarbij kan je ook nog denken aan een berekend persoon die verwacht dat niemand zal kunnen geloven dat hij (terwijl hij aan de winnende hand is) een dergelijke inhumane aanval zou uitvoeren. (Ik zeg niet dat HIJ het ook gedaan heeft, maar het zou om deze redenen, een snellere beeïndiging in combinatie met een berekende persoon wel kunnen).quote:Het is niet een kwestie van dom- of slim. Het heeft namelijk niks met intelligentie te maken. Het is een kwestie van je verplaatsen in beide strijdende partijen (zo generaliseren moet je dit bekijken) en in welke fase het conflict zich bevindt. Dan weet je eigenlijk al voldoende. De volgende conclusie rolt er dan uit:
- Voor Assad geen enkel argument om gifgas te gebruiken.
- Voor de tegenpartij ontelbaar veel argumenten.
- Het past niet in het profiel van een rationele Assad.
- Het past buitengewoon goed bij het profiel van de grillige en onconventionele aanpak van de tegenpartij.
Puur boerenverstand is voldoende.
De wereld gelooft niet zo snel meer in de "bewijzen" , ziet het met lede ogen aan en heeft het gevoel , er gaat wat mis maar wat kan ik doen?quote:Op donderdag 5 september 2013 09:46 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
De schrijvers van de officiële berichtgeving weten ook wel dat ze heel goed op zoek moeten naar de juiste woorden om de schuldvraag bij de gewenste vijand te parkeren.
Volgens mij weet de wereld wel hoe laat het is, ondanks het wekken van een bepaalde suggestie.
Ik heb het even moeten opzoeken, de start/aanleiding van deze oorlog.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:01 schreef Montagui het volgende:
De start van alle ellende, het beschieten van betogers getuigt hiervan.
Ik vind dat je dan ook wel mag neerzetten waarom er een opstand kwam:quote:Op donderdag 5 september 2013 10:07 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik heb het even moeten opzoeken, de start/aanleiding van deze oorlog.
Iedereen zegt hier direct dat Assad de "vreedzame" betogers afgeschoten heeft.
Opzoeking levert dit op :
De opstand werd na de eerste maanden gewelddadig, vanuit NAVO-lidstaat Turkije en vanuit het noorden van Libanon, vooral uit Tripoli, begonnen soennitische legerdeserteurs samen met Syrische islamisten, uit de Syrische Moslimbroederschap en salafisten, een gewapende strijd tegen het Syrische leger, de Syrische politie en het bewind van president Bashar al-Assad.[39]
De regering van de Syrische president Bashar al-Assad zet hard in om de gewapende opstandelingen neer te slaan.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Syrische_Burgeroorlog
Daarvóór is al geschoten op betogers en zijn er doden gevallen, in maart 2011 al.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:07 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik heb het even moeten opzoeken, de start/aanleiding van deze oorlog.
Iedereen zegt hier direct dat Assad de "vreedzame" betogers afgeschoten heeft.
Opzoeking levert dit op :
De opstand werd na de eerste maanden gewelddadig, vanuit NAVO-lidstaat Turkije en vanuit het noorden van Libanon, vooral uit Tripoli, begonnen soennitische legerdeserteurs samen met Syrische islamisten, uit de Syrische Moslimbroederschap en salafisten, een gewapende strijd tegen het Syrische leger, de Syrische politie en het bewind van president Bashar al-Assad.[39]
De regering van de Syrische president Bashar al-Assad zet hard in om de gewapende opstandelingen neer te slaan.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Syrische_Burgeroorlog
Kan je dit wat meer uitleggen? Vooral het laatste.quote:Op donderdag 5 september 2013 09:46 schreef Re het volgende:
er is een sarinbom afgegaan, en dat was echt niet de eerste in Syrië. het is altijd erg interessant dat propaganda blijkbaar voor voor en tegenstanders altijd maar 1 kant op werkt...
Jep reden genoeg om te beginnen schieten op de regeringquote:Op donderdag 5 september 2013 10:19 schreef DeToffifee het volgende:
Ik vind dat je dan ook wel mag neerzetten waarom er een opstand kwam:
"De betogers vroegen om politieke hervormingen, een einde aan de overheersing van de Ba'ath-partij, meer burgerrechten en het einde van de noodtoestand die al sinds 1963 bestaat."
Nou pas jij dan wikipedia even aan zodat iedereen correcte informatie kan lezen ?quote:Op donderdag 5 september 2013 10:21 schreef Montagui het volgende:
Daarvóór is al geschoten op betogers en zijn er doden gevallen, in maart 2011 al.
Daar gaat het niet om. Ik vind dat je selectief quote.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:24 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Jep reden genoeg om te beginnen schieten op de regering
Selectief quoten ? Surequote:Op donderdag 5 september 2013 10:26 schreef DeToffifee het volgende:
Daar gaat het niet om. Ik vind dat je selectief quote.
Wikipedia is niet heilig, vooral niet als er meerdere wikipedia pagina's bestaan over 1 en hetzelfde onderwerp. En dan is 1 van deze pagina's quoten niet representatief. Bovendien gaat de quote die je zelf aanhaalt niet in op de gang van zaken vóórdat de opstandelingen zich gingen bewapenen.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:26 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nou pas jij dan wikipedia even aan zodat iedereen correcte informatie kan lezen ?
Ja, goed. Maar het ging bepaald niet om Coca Cola automaten he.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:28 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Selectief quoten ? Sure
Voor mijn part gingen ze betogen voor meer Coca-Cola automaten op straat.
Het gaat erom wie beginnen schieten is.
Onzin het één sluit het ander niet per definitie uit dus dit hoeft helemaal niet en Assad is i.h.k.v. die geweldige Arabische lente gewoon ook aangevallen door "rebellen"quote:Op donderdag 5 september 2013 10:01 schreef Montagui het volgende:
[..]
Rationeel zijn is ook teken van weinig (of geen) empathisch vermogen. De start van alle ellende, het beschieten van betogers getuigt hiervan.
En dit is natuurlijk veel te ver gezocht en wel omdat Assad natuurlijk wist dat de VS niet op zijn hand was en dat bij het gebruik van chemische wapens ze hem hoe dan ook de schuld in de schoenen zouden proberen te schuiven, ook al zouden ze weten/denken dat hij het niet gedaan had.quote:- Er is wel een argument. Het snel willen beeïndigen van de burgeroorlog. Als ik de berichtgevingen mag geloven was hij aan de winnende hand en heeft zelf al aangegeven dat hij verwacht binnen enkele maanden de opstand neer te kunnen slaan. Daarbij kan je ook nog denken aan een berekend persoon die verwacht dat niemand zal kunnen geloven dat hij (terwijl hij aan de winnende hand is) een dergelijke inhumane aanval zou uitvoeren. (Ik zeg niet dat HIJ het ook gedaan heeft, maar het zou om deze redenen, een snellere beeïndiging in combinatie met een berekende persoon wel kunnen).
Nee, die zijn er niet, althans die staan in geen enkele verhouding tot elkaar. Assad heeft/had er veel bij te verliezen terwijl de rebellen er veel bij hadden te winnen. "En het gebruik van chemische wapens is al erg genoeg" is slechts weer een argument om Assad te kunnen aanvallen.quote:- Er zijn voor beide partijen argumenten, niet wijzen. Dát chemische wapens gebruikt zijn is al erg genoeg.
Het afschieten van een gifgasgranaat is geen kernfysica hoor en als de rebellen dat niet kunnen,wat ik betwijfel, dan hebben ze in elk geval "bondgenoten" die daar prima toe in staat zijnquote:- Oh, de tegenpartij kan best grilliger zijn, en met al die verschillende groeperingen is dat ook niet gek. Valt nog te bezien of zij over materieel beschikken (of beschikten) om deze aanval uit te kunnen voeren.
Normaal gesproken gaan rebellen schieten op de regering en die schieten dan terug.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:24 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Jep reden genoeg om te beginnen schieten op de regering
Lees je eigen tekst nog eens aandachtig door. En constateer dan met mij, dat 'Vlootje sturen, beetje grommen, meer niet', zéker niet de norm is in dat internationale pokerspel, zoals jij het typeert. De VS en haar 'partners-in-crime' sturen overal vlootjes heen, de laatste vijftien jaar, en schieten daarmee naar hartenlust de boel aan flarden.quote:Op woensdag 4 september 2013 23:43 schreef Nibb-it het volgende:
Wat zou Rusland's belang daarbij zijn?
Niemand is gebaat bij een dergelijke escalatie. Putin doet gewoon mee met het geopolitieke pokerspelletje zoals dat al decennia gebeurt. Vlootje sturen, beetje grommen, meer niet. Ik begreep overigens dat de Russen steeds meer afstand van het Syrische regime aan het nemen zijn.
Ach al die landen daar worden met hun arabische lentes allemaal opgehitst om hun leiders desnoods met geweld af te zetten zodat het moslimfuckerschap de macht kan overnemen ...quote:Op donderdag 5 september 2013 10:34 schreef DeToffifee het volgende:
Ja, goed. Maar het ging bepaald niet om Coca Cola automaten he.
Omdat ze beiden goede sponsors hebbenquote:Op donderdag 5 september 2013 10:35 schreef Piet_Piraat het volgende:
Normaal gesproken gaan rebellen schieten op de regering en die schieten dan terug.
Dat is hier wat uit de hand aan het lopen.
Sadat is allang dood.quote:Op donderdag 5 september 2013 08:51 schreef Piet_Piraat het volgende:
Een VN resolutie: "Foei Saddad dat mag je niet meer doen"
Weet je, het maakt me allemaal geen bal uit.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:38 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ach al die landen daar worden met hun arabische lentes allemaal opgehitst om hun leiders desnoods met geweld af te zetten zodat het moslimfuckerschap de macht kan overnemen ...
dat mensen die keihard beweren dat iets waarheid is dit ook baseren op propagandaquote:Op donderdag 5 september 2013 10:21 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Kan je dit wat meer uitleggen? Vooral het laatste.
Een groot geheim is het toch niet dat religie en afkomst een grote rol speelt daar en de Christen minderheid kan nu beter wegwezen daar maar dat zal moeilijk zijn.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:38 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ach al die landen daar worden met hun arabische lentes allemaal opgehitst om hun leiders desnoods met geweld af te zetten zodat het moslimfuckerschap de macht kan overnemen ...
Dat komt voornamelijk omdat het nog geen FEIT is.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:40 schreef DeToffifee het volgende:
Feit is dat het hier om een gifgas aanval (en wel meerdere ervoor) gaat, ook al schijnt bijna niemand -je kan ze hier echt op 1 hand tellen- dat te interesseren, en te geloven.
Oh zo! Ja, dat is elke dag hier te merken. En als ze niet met de gewone media daarmee uit de voeten kunnen, komen er twijfelachtige sites die absoluut niet objectief zijn ( en die ik gewoon niet meer lees) op de proppen.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:41 schreef Re het volgende:
[..]
dat mensen die keihard beweren dat iets waarheid is dit ook baseren op propaganda, al naar gelang voor wie je bent natuurlijk
Elk land heeft zo zijn bewijzen.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:42 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Dat komt voornamelijk omdat het nog geen FEIT is.
Misschien moeten we juist daarom nu keihard toeslaan en verhinderen dat ze zich ginds groeperen en zich samen tegen ons keren in de toekomst ?quote:Op donderdag 5 september 2013 10:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
Een groot geheim is het toch niet dat religie en afkomst een grote rol speelt daar en de Christen minderheid kan nu beter wegwezen daar maar dat zal moeilijk zijn.
Kan niet bommen, het schijnt toch echt gebeurd te zijn.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:44 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Elk land heeft zo zijn bewijzen.
Voorlopig nog geen bommen.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:46 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Kan niet bommen, het schijnt toch echt gebeurd te zijn.
Naar tschijnt zijn er hiervoor ook al (kleinschalerige) gifgasbommen gebruiktquote:Op donderdag 5 september 2013 10:46 schreef DeToffifee het volgende:
Kan niet bommen, het schijnt toch echt gebeurd te zijn.
of wachten tot ze klaar zijn en de restjes opvegenquote:Op donderdag 5 september 2013 10:46 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Misschien moeten we juist daarom nu keihard toeslaan en verhinderen dat ze zich ginds groeperen en zich samen tegen ons keren in de toekomst ?
Er blijft weinig over van dat land op deze manier.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
of wachten tot ze klaar zijn en de restjes opvegen
maar ik denk niet dat 'Al Qaida' in Syrie zich straks heel erg met het westen bezig gaat houden, misschien met Israel maar die zijn prima in staat zichzelf te verdedigen
Het interesseert ons wie het gedaan heeft en waarom en dat is meer dan Obama kan zeggen. De VS heeft haar eigen redenen en belangen om Assad aan te willen vallen en daarbij speelt het gebruik van een chemisch wapen echt een onderschikte rol. Slechts aanleiding geen reden..quote:Op donderdag 5 september 2013 10:40 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Weet je, het maakt me allemaal geen bal uit.
Feit is dat het hier om een gifgas aanval (en wel meerdere ervoor) gaat, ook al schijnt bijna niemand -je kan ze hier echt op 1 hand tellen- dat te interesseren, en te geloven.
Dit is voor hen blijkbaar de enige manierquote:Op donderdag 5 september 2013 10:50 schreef Piet_Piraat het volgende:
Er blijft weinig over van dat land op deze manier.
Mwah, het was meer een weerwoord op een post waarin het lijkt alsof Assad niks fout deed/doet en het allemaal de schuld is van de opstandelingen. Die beste man is net zo fout.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:35 schreef Jian het volgende:
[..]
Onzin het één sluit het ander niet per definitie uit dus dit hoeft helemaal niet en Assad is i.h.k.v. die geweldige Arabische lente gewoon ook aangevallen door "rebellen"
[..]
En dit is natuurlijk veel te ver gezocht en wel omdat Assad natuurlijk wist dat de VS niet op zijn hand was en dat bij het gebruik van chemische wapens ze hem hoe dan ook de schuld in de schoenen zouden proberen te schuiven, ook al zouden ze weten/denken dat hij het niet gedaan had.
[..]
Nee, die zijn er niet, althans die staan in geen enkele verhouding tot elkaar. Assad heeft/had er veel bij te verliezen terwijl de rebellen er veel bij hadden te winnen. "En het gebruik van chemische wapens is al erg genoeg" is slechts weer een argument om Assad te kunnen aanvallen.
[..]
Het afschieten van een gifgasgranaat is geen kernfysica hoor en als de rebellen dat niet kunnen,wat ik betwijfel, dan hebben ze in elk geval "bondgenoten" die daar prima toe in staat zijn
Je verhaal is een beetje een anti-Assad/pro-rebellen/VS verhaal, maar het snijdt niet echt hout!
ja naja dat hebben de Syriers zelf in de hand natuurlijkquote:Op donderdag 5 september 2013 10:50 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Er blijft weinig over van dat land op deze manier.
Ik geef toe dat het me nu sinds 21 augustus is gaan interesseren ja. Want dat gaat alle perken te buiten.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:49 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Naar tschijnt zijn er hiervoor ook al (kleinschalerige) gifgasbommen gebruikt
Kan jou ook niet bommen
want er was geen propaganda rond (of is het omdat het de verkeerde partij was ?)
Ze hebben bewijs en dan is er nog maar 1 wet.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:51 schreef Jian het volgende:
[..]
Het interesseert ons wie het gedaan heeft en waarom en dat is meer dan Obama kan zeggen. De VS heeft haar eigen redenen en belangen om Assad aan te willen vallen en daarbij speelt het gebruik van een chemisch wapen echt een onderschikte rol. Slechts aanleiding geen reden..
Dat is maar vanuit welk standpunt je het bekijkt; vanuit een humanitair standpunt, ja, vanuit een militair strategisch standpunt, nee!quote:Op donderdag 5 september 2013 10:50 schreef Re het volgende:
wie dat ding ook heeft laten ontploffen, ik denk dat het belangrijker is dat er eentje is afgegaan
Als ze slim zijn wel maar of dat gaat lukken?quote:Op donderdag 5 september 2013 10:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja naja dat hebben de Syriers zelf in de hand natuurlijk
Ook de VN inspecteurs hebben al gezegd dat er een gifgas goedje is gevonden....dus lijkt me dat er niet meer aan te twijfelen is. Ik bedoel, als je dáár dan ook nog aan moet gaan twijfelen dan sta je niet erg meer in de realiteit.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:50 schreef Re het volgende:
dat die bom is afgegaan lijkt me wel redelijk zeker (ook nog niet 100% bevestigd), ik heb al argumenten voorbij zien komen dat er iemand lag te creperen met het schuim op de mond, maar omdat hij te helder uit zijn ogen keek dit natuurlijk in scene gezet was.
proberen met rationele argumenten iets te verklaren in een compleet irrationeel slagveld is daarom ook net zulks natte vingerwerk...
wie dat ding ook heeft laten ontploffen, ik denk dat het belangrijker is dat er eentje is afgegaan
Maar nee, ze worden opgehitst, gesponsord en bewapend door buitenaf.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:55 schreef Piet_Piraat het volgende:
Als ze slim zijn wel maar of dat gaat lukken?
Obama wil op dit moment geen politieke oplossing, dat is niet in het belang van de VS! Er is geen mogelijke nieuwe machthebber die vriendjes wil zijn met de VS, dus men zal verdelen en heersen om controle uit te oefenen, de belangrijkste reden waarom Assad ook niet zo nodig weg moet van ze.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:52 schreef Montagui het volgende:
Nu is alles zodanig geescaleerd dat het verdomde moeilijk is om er nog een poilitieke oplossing uit te kunnen slepen....
lijkt me sterkquote:Op donderdag 5 september 2013 10:55 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Als ze slim zijn wel maar of dat gaat lukken?
Puur een aanname. Blegh.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:51 schreef Jian het volgende:
[..]
Het interesseert ons wie het gedaan heeft en waarom en dat is meer dan Obama kan zeggen. De VS heeft haar eigen redenen en belangen om Assad aan te willen vallen en daarbij speelt het gebruik van een chemisch wapen echt een onderschikte rol. Slechts aanleiding geen reden..
Welk bewijs? ze hebben geen bewijs dat Assad hiervoor verantwoordelijk is. Ze hebben alleen de retoriek en bluf van Kerry.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ze hebben bewijs en dan is er nog maar 1 wet.
nu je het zo zegt zal het boerenverstand wel kunnen rationaliseren dat obama zelf die bom heeft laten afgaan, wel zo convenientquote:Op donderdag 5 september 2013 10:58 schreef Jian het volgende:
[..]
Obama wil op dit moment geen politieke oplossing, dat is niet in het belang van de VS! Er is geen mogelijke nieuwe machthebber die vriendjes wil zijn met de VS, dus men zal verdelen en heersen om controle uit te oefenen, de belangrijkste reden waarom Assad ook niet zo nodig weg moet ze.
Dat is eigenlijk wel een goed punt. Humanitair gezien staat het buiten kijf dat het niet kan en dat er eigenlijk tegen opgetreden moet worden......maar of dat politiek/militair strategisch tot de mogelijkheden behoort is een 2e. Dan spelen er ineens zoveel belangen mee....quote:Op donderdag 5 september 2013 10:54 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat is maar vanuit welk standpunt je het bekijkt; vanuit een humanitair standpunt, ja, vanuit een militair strategisch standpunt, nee!
Dat ze daar nog niet mee zijn gekomen inderdaad! Obama heeft het gedaan!quote:Op donderdag 5 september 2013 11:00 schreef Re het volgende:
[..]
nu je het zo zegt zal het boerenverstand wel kunnen rationaliseren dat obama zelf die bom heeft laten afgaan, wel zo convenient
quote:Rusland: Aanval op Syrië kan kernramp veroorzaken
Rusland heeft gewaarschuwd dat een Amerikaanse aanval op Syrische atoominstallaties kan resulteren in een kernramp. De woordvoerder van het Russische ministerie van buitenlandse zaken, Aleksandr Loekasjevitsj, verzocht de Verenigde Naties dringend een risicoanalyse van een dergelijk scenario te maken.
Loekasjevitsj zei woensdag dat de regio door een aanval op een kleine reactor bij Damascus of op andere nucleaire installaties besmet kan raken met radioactiviteit. "De gevolgen zouden rampzalig zijn."
Een woordvoerder van het Internationale Agentschap voor Atoomenergie zei donderdag dat het IAEA bereid is naar 'de opgeworpen vragen' te kijken als het daartoe een officieel verzoek vanuit Moskou krijgt. Rusland brengt de kwestie ter sprake op een bijeenkomst van het IAEA volgende week, meldde het Russische persbureau Interfax.
Onderbouwde aanname ja, gebaseerd op geschiedenis, gebeurtenissen en feiten, niet op zaken als "Meneer Obama is zo'n aardige man en hij lijkt me best te vertrouwen"quote:
Ze hebben nog niets gedaan hequote:Op donderdag 5 september 2013 11:05 schreef harrytwatter het volgende:
vs is wel voor reregime change, als je dat debat of conferentie gebeuren van gister hebt gezien dan heb je dat vast gehoord. alhoewel het niet het doel is van de mogelijke militaire actie. en verdere info kwam in de classified briefing.. maar goed dat er gifgas is gebruikt valt niet te ontkennen, hamvraag is door wie. (niet dat dat nu nog iets uitmaakt)
vs gaat tegen de regels van de un in. (feit)
die bradley manning zit ook vast toch, ook al deed hij het voor de mensheid. (off topic ik weet)
vs moet gewoon leren omgaan met een gekrenkt ego en de regels volgen klaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |