Kyara!quote:Op maandag 2 september 2013 17:16 schreef Kyara het volgende:
Oh ja, over leuke uitspraken gesproken (voor degenen die mij niet op fb hebben)
M vanochtend wakker gemaakt. Meneer wrijft in zijn ogen, gaapt een paar keer en zegt dan al zuchtend "koffie".![]()
Mijn man en ik drinken dus nooit koffie dus zo'n uitspraak heeft ie niet eens van ons
Mangoquote:Op maandag 2 september 2013 19:53 schreef Mangostine het volgende:
Hoi, ik kom vast eens lurken want mijn baby wordt over 3 weken al 1
Hij krijgt al redelijk het eetschema voor een 1-jarige:
O: Boterham + 130 cc combi voeding/melk
T: Fruit
L: Boterham + 130 cc
T: cracotte of rijstwafel
D: warme hap en evt yoghurt
En dan voor het slapen gaan een papfles van 200 cc. Die gaat er dus vanaf. Ik ben op zoek naar tips om die fles af te bouwen, want hij is nu nog onderdeel van het slaapritueel, M leeft er echt naar toe als hij gewassen en omgekleed wordt. Hoe hebben jullie dat gedaan?
En bieden jullie 's avonds nog iets aan, of is het na de warme hap klaar? Ik bedoel, zelf eten we dan ook eigenlijk niets meer, dus ik vind het op zich niet nodig.
maar het is ook wel een beetje mijn laatste baby-tutmoment![]()
Ik geef borstvoeding, maar geef nog steeds een voeding voor het slapen gaan. Als ik er niet ben, geeft mijn vriend een klein flesje bv. Dan drinkt hij niet veel, 60 cc denk ik.quote:Op maandag 2 september 2013 19:53 schreef Mangostine het volgende:
Hoi, ik kom vast eens lurken want mijn baby wordt over 3 weken al 1
Hij krijgt al redelijk het eetschema voor een 1-jarige:
O: Boterham + 130 cc combi voeding/melk
T: Fruit
L: Boterham + 130 cc
T: cracotte of rijstwafel
D: warme hap en evt yoghurt
En dan voor het slapen gaan een papfles van 200 cc. Die gaat er dus vanaf. Ik ben op zoek naar tips om die fles af te bouwen, want hij is nu nog onderdeel van het slaapritueel, M leeft er echt naar toe als hij gewassen en omgekleed wordt. Hoe hebben jullie dat gedaan?
En bieden jullie 's avonds nog iets aan, of is het na de warme hap klaar? Ik bedoel, zelf eten we dan ook eigenlijk niets meer, dus ik vind het op zich niet nodig.
maar het is ook wel een beetje mijn laatste baby-tutmoment![]()
Oh, grappig, hier zeiden ze daar helemaal niets over. En ik vind het nog zo'n fijn momentje, ik wil m nog niet afbouwenquote:Op maandag 2 september 2013 20:00 schreef Mangostine het volgende:
Soesa!![]()
Ja ik lieg ook, sinds 2 dagen is de papfles ook melkfles geworden, 50/50 voeding/melk.
Het CB (ik luister daar naar) gaf aan dat die laatste fles dan eraf mocht. Dus ik dacht, nou dan gaan we daar eens naartoe werken?
Ik bedoelde ook direct na het eten, maar zag daarna dat je dan (soms?) al yoghurt geeft.quote:Op maandag 2 september 2013 20:05 schreef Mangostine het volgende:
Haha, met kleinere flessen kan ik hem niet foppen. Hij wordt nu al duivels als die 200cc weggetikt is.
Phaidra, dat is misschien wel een idee. Het toetje verschuiven naar bedtijd. Al druist ook dat een beetje in tegen mijn eigen patroon. Je gaat toch eigenlijk zelf ook niet met een volle maag naar bed?
ik lurk even. Mijn f.leur is de datumtweeling van M van Mango.quote:Op maandag 2 september 2013 20:08 schreef Phaidra het volgende:
Oh yoghurt gaf je al.
Ons schema:
Wakker worden: borstvoeding
O: 1-2 boterhammen, water
T: fruit
L: 1 boterham, water
Bv voor het slapen gaan
T: augurkjes/ koekje / ontbijtkoek / rozijntjes / paprikareepjes
D: aardappelen/ pasta, groente, beetje vlees of vis, yoghurt
Bv voor het slapen gaan
Tnx! Maar de credits gaan naar het KDV, die zeiden dat hij dat daar zo graag at. Dus heb ik dat thuis ook ingevoerdquote:Op maandag 2 september 2013 20:15 schreef Kwisted het volgende:
[..]
ik lurk even. Mijn f.leur is de datumtweeling van M van Mango.
Maar even zeggen dat jij leuke middagtussendoortjes geeft! Brengt me op ideeën!
+1, goed plan idd!quote:Op maandag 2 september 2013 20:22 schreef Kwisted het volgende:
ik zou nooit zo snel denken aan dat soort dingen, maar je kunt natuurlijk ook rauwkost geven! Tomaatjes, komkommer, worteltjes, olijven, augurkjes, dadels, ander gedroogd fruit,
Klopt! En ik sta er versteld van wat hij allemaal lekker vindtquote:Op maandag 2 september 2013 20:22 schreef Kwisted het volgende:
ik zou nooit zo snel denken aan dat soort dingen, maar je kunt natuurlijk ook rauwkost geven! Tomaatjes, komkommer, worteltjes, olijven, augurkjes, dadels, ander gedroogd fruit,
Gebakken champignonsquote:Op maandag 2 september 2013 20:22 schreef Kwisted het volgende:
Fijn!quote:Op maandag 2 september 2013 20:53 schreef Sam1993 het volgende:
Hier een super grote jompel. Weekje danoontjes gegeven en geen reactie! Komende week af en toe wat koemelk proberen?? Kwark lijkt me behoorlijk hoog melkgehalte te hebben ten opzichte van gewone melk.
Herkenbaar; wel melk op het kdv drinken, maar thuis een vies gezicht trekken!quote:Op maandag 2 september 2013 20:59 schreef ferrari_rood het volgende:
Mijn neefje van ruim 2 krijgt ook nog een papfles voor het slapen gaan.
Ean krijgt soms wel en soms niet een beker optimel voor het slapgen gaan. (die weigert thuis melk op de opvang niet)
En vroeger toen ik nog oppaste kreeg er een meisje echt tot haar 10e ofzo een beker warme melk + een negerzoen voor het slapen gaan. Eerst was dat een fles zonder negerzoen. Later een fles met een afgeknipte speen en die is toen vervangen door een beker. Ze was er zo aangehecht en waarom afbouwen? Melk voor het slapen gaan is toch niet verkeerd?
quote:Op maandag 2 september 2013 21:20 schreef Susie het volgende:
[..]
Herkenbaar; wel melk op het kdv drinken, maar thuis een vies gezicht trekken!
Hm, ook maar eens Optimel proberen dan. Moet eerlijk bekennen dat ik zelf eigenlijk ook geen melk drinkquote:Op maandag 2 september 2013 21:21 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]ik krijg het er echt niet in. Dan maar optimel dat drink ik zelf ook. (ik lust ook geen melk)
Ik heb dit nog gevonden:quote:Op maandag 2 september 2013 21:18 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Fijn!
Maar mij lijkt het dat melk uit 100% melk bestaat en kwark niet![]()
. Misschien bedoel je eiwitten? In melk zitten inderdaad vaak minder eiwitten dan in kwark. Maar heeft het aandeel eiwitten dan invloed op koemelkallergie? Ik heb even zitten zoeken, maar ik kan daar niets over terugvinden.
Een vriendin van mij is wel allergisch voor melk, maar yoghurt en kwark kan ze wel gewoon eten. Is dat dan lactose-intolerantie?
Als Lisa lactose-intolerant is, zou ze zure melkproducten waarschijnlijk beter verdragen. Maar bij allergie gaat dat niet op denk ik.quote:Lactose (melksuiker) zit met name in:
zoete melkproducten zoals gewone melk, chocolademelk en melk met (fruit)smaakjes;
smeerkaas, smeltkaas en de meeste buitenlandse kazen;
vla, pudding, pap en andere zuiveltoetjes;
roomboter, slagroom, koffiemelk, room en crème fraîche;
roomijs;
zuivelfrisdranken op basis van wei zoals Rivella.
In zure melkproducten zoals gewone yoghurt, kwark en karnemelk zit veel minder lactose. Ook Nederlandse (harde) kaas bevat nauwelijks lactose. Deze producten worden door de meeste mensen met lactose-intolerantie goed verdragen.
Hebben wij dezelfde man?quote:Op maandag 2 september 2013 21:25 schreef Mangostine het volgende:
Ik drink melk alleen in mijn cappuccino. Verder wel yoghurt. Mijn man tikt dan wel weer sloten melk weg.
Dank voor het meedenken over de late fles! We gaan eens overwegen wat bij onze baby past. Vooralsnog lijkt ie de fles wel echt lekker te vinden en als onderdeel van zijn slaapritueel te zien, dus misschien gewoon erin houden maar de hoeveelheid verminderen.
Lijkt me niet gewoon geluk hebben denk? Kinderarts zei dat ik af en toe moest kijken met danoontjes of ze nog reageerde op de melk 5 maanden geleden. Was er nu pas aantoe was veel te bang voor weer die dramas. Misschien de manier waarop het verwerkt is?quote:Op maandag 2 september 2013 21:18 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Fijn!
Maar mij lijkt het dat melk uit 100% melk bestaat en kwark niet![]()
. Misschien bedoel je eiwitten? In melk zitten inderdaad vaak minder eiwitten dan in kwark. Maar heeft het aandeel eiwitten dan invloed op koemelkallergie? Ik heb even zitten zoeken, maar ik kan daar niets over terugvinden.
Een vriendin van mij is wel allergisch voor melk, maar yoghurt en kwark kan ze wel gewoon eten. Is dat dan lactose-intolerantie?
Gewoon lekker die papfles houden denk.....Als je kind en jijzelf het nou fijn/lekker vinden? CB zegt wel meer dingenquote:Op maandag 2 september 2013 21:25 schreef Mangostine het volgende:
Ik drink melk alleen in mijn cappuccino. Verder wel yoghurt. Mijn man tikt dan wel weer sloten melk weg.
Dank voor het meedenken over de late fles! We gaan eens overwegen wat bij onze baby past. Vooralsnog lijkt ie de fles wel echt lekker te vinden en als onderdeel van zijn slaapritueel te zien, dus misschien gewoon erin houden maar de hoeveelheid verminderen.
Ik heb echt een klein vreetzakje jaquote:Op maandag 2 september 2013 21:42 schreef Marjolijntje het volgende:
Wat eten jullie kindjes veel
Hier:
Ochtend: 1/4e boterham (als ze het al eet)
Middag: 1/4e boterham (als ze het al eet)
Tussendoor: fruit (gaat er meestal wel in
Tussendoor: cracker, rijstwafel, soepstengel (eet ze meestal ook niet)
Avondeten: 1/2 12 maanden potje (of zelfgemaakt prutje), yoghurt met biobim
En dan krijgt ze nog borstvoeding tussendoor
Eet sistersquote:Op maandag 2 september 2013 21:49 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik heb ook gewoon een bar slechte eterZeker overdag.. 's avonds eet ze wel hoor (maar ook niet veel). Faye drinkt nog bij mij ja, op haar verzoek. Ze groeit goed, volgens het CB moest ik me er niet te druk om maken en per week kijken naar wat ze eet, niet per dag..
Dit schema hebben wij ook, maar het avondeten wisselt. Soms weinig, soms alleen groenten en soms echt aardig wat risotto bv. Tot ong een jaar at hij alles, toen alleen maar brood en nu begint het avondeten dus gelukkig weer wat te komen. Hoewel meneer geen aardappel of variant ervan blieft.quote:Op maandag 2 september 2013 23:15 schreef Kyara het volgende:
Ontbijt (ergens tussen 07.30 en 09.00 uur): 2 boterhammen ( kaas en pindakaas/appelstroop) + water
Tussendoor (rond 11.00 uur): fruit + water
Lunch: 1 boterham met kipfilet (soms nog een halve met jam of half mini krentenbolletje) + melk
Tussendoor (tussen 16.00 en 17.00 uur): maisboogjes, soepstengel of babykoekjes + water
Avondeten (17.45 uur): bak eten (zo'n 250 gram) en als toetje yoghurt + water
Vlees eet ze graag dus dat krijgt ze sowieso wel binnen gelukkig.quote:Op dinsdag 3 september 2013 07:08 schreef Tinuviel het volgende:
Zoe, ik maak zelden een broodje als hij ons avondeten niet wil, dan eet hij maar een deel of hij eet niet. Hij krijgt nog bv voor het slapen gaan. Aardappel valt hier ook niet in de smaak, in geen vorm. Ik let er wel op, dat ik veel afwissel met rijst, pasta, couscous als bijlage. Daarnaast zorg ik ook, dat er altijd nog iets naast is: vlees, vis of vegetarische vleesvervangers. Zoë, heb je die vegetarische vleesvervangers weleens gegeven, daar zit soms ook groenten in en sommige kinderen eten dat veel beter.
Hier ook zoiets. Soms 1boterham, soms.2.quote:Op maandag 2 september 2013 19:57 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Mango![]()
Hier krijgt E juist alleen die laatste fles nog. Hier is het dan geen pap maar gewone melk. Waarom wil je die er af? Als hij er nog zo van geniet (en jij ook
) zou ik er (nog) niet moeilijk over doen. Haar schema is:
Ontbijt: 2 boterhammen + sterk verdund vruchtensap (1:10)
Tussendoor: rijstwafel/babykoekje/soepstengel/plak ontbijtkoek
Lunch: 2 boterhammen + melk
Tussendoor: fruit
Avond: warme hap + kwark/yoghurt
Fles warme melk 100-150 cc
Ja dat is een lastige afweging. Ik heb hier niet het idee dat goed of slecht eten veel uitmaakt met slapen. Als hij slecht eet, krijgt hij wel yoghurt nog en soms wat fruit erbij. Een wat groter toetje, dan is het voor hem niet duidelijk dat hij wat extra's krijgt. Niet eten is sowieso geen dwarsigheid nog, eerder gewoon niet lekker, geen trek of te moe.quote:Op dinsdag 3 september 2013 07:36 schreef Zoë23 het volgende:
Mmm ei/kaas/kip eet ze echt niet. Ik koop wel altijd goed vlees voor dr.
Smorgens eet ze 1 broodje, smiddags 1 en tussendoor eet ze bijna niks. Ze krijgt ook geen bv alleen 1x snachts. En om 22u papfles.
Dus zoveel eet ze niet.. Als ze dan ook nog geen avondeten krijgt wordt ze sowieso 100x wakker snachts. Vandaar dat ik svonds wel brood smeer enzo als ze geen warm eten wil.
Laatste 2 dagen is ze snachts 2x wakker en rond 5u echt wakker. Vanmorgen half5.
Half7 is echt een luxe de laatste tijd. Zou 5uur niet erg vinden als ze gewoon van 22 tot 5 zou slapen
Hier precies hetzelfdequote:Op dinsdag 3 september 2013 07:37 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Hier ook zoiets. Soms 1boterham, soms.2.
Oh en de tussendoortjes kunnen omgedraaid zijn. Soms s ochtends fruit, soms s middags.
Oh en s middags krijgt ze melk in een fles, omdat ze het uit de tuitbeker uit haar mond laat lopen
quote:Op maandag 2 september 2013 20:12 schreef Troeta het volgende:
oh, clubsoda, kan me goed voorstellen dat je er af en toe gewoon verdrietig om bent. Hier mag je gewoon komen en niet komen wanneer je wilt hoor, maak je daar echt niet druk om!
Daarom eet M ook altijd rond 17,30 en wij pas rond 19.30 (ook ivm tijden van de meisjes). Misschien niet meest gezellig maar anders wordt het echt te laat voor hem.quote:Op dinsdag 3 september 2013 08:32 schreef Zo�23 het volgende:
Phaidra
Ik denk dat S svonds ook te moe is rond etenstijd. Vriend komt pas 18:30 thuis en dan is ze al erg moe. Ik kook vaak 2x dan krijgt S om 17:30 of iets eerder avondeten. Dan gaat het wel iets beter. En als vriend thuis is krijgt ze een toetje of een extra stukje vlees ofzo.
Jaaaa, losse stapjesquote:Op dinsdag 3 september 2013 12:39 schreef Kyara het volgende:
Zo weinig eet ie niet CS, vind ik dan.
Envoor het missen van je ventje
Als M minder eet krijgt hij inderdaad wel wat meer yoghurt. Ga geen brood smeren. Maar kan me wel voorstellen dat Zoe dat wel doet als het dan ook invloed heeft op haar slapen (en met de hele reflux achtergrond).losse stapjes
en vervolgens zwaar gefrustreerd als hij dan toch valt
Wel handig op zich, die voorkennisquote:Op dinsdag 3 september 2013 11:44 schreef Clubsoda het volgende:
weer wel). Beetje een familieding ook, mijn zusje, moeder, tante en oma aten ook niet als kind. Ik ben vanzelf meer gaan eten toen ik in de puberteit kwam en lust nu echt bijna alles, dus ik geloof heilig in loslaten. Trekt wel recht.
Kan niet jompelen. Maar wat goed van M ! Nu gaat het snel over 3 weekjes loopt hij vast :-)quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:39 schreef Kyara het volgende:
Zo weinig eet ie niet CS, vind ik dan.
Envoor het missen van je ventje
Als M minder eet krijgt hij inderdaad wel wat meer yoghurt. Ga geen brood smeren. Maar kan me wel voorstellen dat Zoe dat wel doet als het dan ook invloed heeft op haar slapen (en met de hele reflux achtergrond).losse stapjes
en vervolgens zwaar gefrustreerd als hij dan toch valt
Wat lief meegedacht !quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:27 schreef Deepfreeze het volgende:
acnaib, dat klinkt niet zo fijn. Na zo'n nacht slaap wil alles ook minder.. Kun je niet nog even rustig naar de buggy kijken als je kleine slaapt? En na een bak goede koffie
Of het onderhoudsteam de buggy laten tillen als jij de kleine meeneemt?
Jeetje dat is een heftige operatie... Waarom ga je dat (laten) doen? Is jou overgewicht zo ernstig dat het echt nodig is? En wat heb je hiervoor geprobeerd om af te vallen?quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:53 schreef Sam1993 het volgende:
Net lekker naar de speeltuin geweest samen op de tractorband schommel gezeten heerlijk genoten en de wind door de haartjes laten waaien <3
Vanmorgen chocomel gegeven. Gevolg rode onderkin... benieuwd hoe het zich verder ontwikkeld
vandaag een datum gekregen voor mijn operatie, 28 oktober krijg ik mijn gastric bypass!
Volgens mij krijg je die operatie niet als ze denken dat je nog op een andere manier af kunt vallen. De eisen zijn behoorlijk streng (ook psychisch).quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:34 schreef Nirak het volgende:
[..]
Jeetje dat is een heftige operatie... Waarom ga je dat (laten) doen? Is jou overgewicht zo ernstig dat het echt nodig is? En wat heb je hiervoor geprobeerd om af te vallen?
Ik weeg meer dan 60 kg teveel. Ik heb al allerlei dieten en sportprogammas geprobeerd en ben ook een jaar tijdens de aanvraagnonder begeleiding geweest van een dietiste. Dit leverde 5 kg op. Omdat ik nog jong ben net 20 en nu nog geen ziektes heb wil ik het nu echt aanakken. De operatie geeft me wat meer houvast en maakt alles een beetje makkelijker. Na 8 maanden wachtlijsten ben ik eindelijk aan de beurt.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:34 schreef Nirak het volgende:
[..]
Jeetje dat is een heftige operatie... Waarom ga je dat (laten) doen? Is jou overgewicht zo ernstig dat het echt nodig is? En wat heb je hiervoor geprobeerd om af te vallen?
Mijn vriend zal vrij moeten regelen een paar dagen moet minimaal 4 dagen in het ziekenhuis blijven. Eventueel kan ze ook naar mijn moeder.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:23 schreef kleinzusje het volgende:
Wie gaat er dan voor je meisje zorgen Sam ? Zal wel heftig zijn !
Fee: dat las ik ook. Hier nu de eerste tand ( nog steeds alleen voelenzo klein) maar geen rare poep
Zoe: succes met de kiezen ( en bij anderen die ik vergeet) Kiezen ??? Tis dat ?![]()
Vandaag trouwens ook om 18.30 gegeten. Nou echt te laat hier. pfffffft . Ze was doodmoe en at bijna niets.
Nee, wat mij betreft kunnen ze het ook beter 'kiezen-poep' noemen, want hij heeft het echt alleen bij kiesjes. Van tandjes heb ik elke keer vrij weinig gemerkt gelukkig.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:23 schreef kleinzusje het volgende:
Fee: dat las ik ook. Hier nu de eerste tand ( nog steeds alleen voelenzo klein) maar geen rare poep
Preciesquote:Op dinsdag 3 september 2013 21:39 schreef clauwheee het volgende:
Fee, mijn meisje heeft 4 kiezen inmiddels en die had ook echt zure poep dan...en normaal niet. Fabeltje dat fabeltje denk ik
En daarna moet je ook nog rustig aan doen natuurlijk. Volgens mij mag je ook niet tillen, of autorijden...quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:29 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
Mijn vriend zal vrij moeten regelen een paar dagen moet minimaal 4 dagen in het ziekenhuis blijven. Eventueel kan ze ook naar mijn moeder.
Zoe, hier ook al 4 kiezen daar had ze echt last van. Succes jij ook fee
Ik was er naar op zoek maar de H&M heeft ze al een paar weken dus zo lang heb ik ze inmiddels ook alweer in huisquote:Op woensdag 4 september 2013 09:20 schreef PureEvil het volgende:
Bij de H&M hebben ze trouwens die zwarte rompers weer, wie was daar naar op zoek? maat 56 tot 92. En met de 2 kortingscodes dus 3 stuks voor 5 euro
quote:Op woensdag 4 september 2013 22:56 schreef Kyara het volgende:
per ongeluk los buiten gelopen en gezien hoe de joden naar een andere wei werden gebracht.
+1quote:Op woensdag 4 september 2013 22:59 schreef Olf het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik lach zo hard!
En ja ik lees hier stiekem mee
Begrijpelijkquote:Op donderdag 5 september 2013 08:31 schreef Zoë23 het volgende:
Phaidra
Klopt, een vaccinatie is niet zomaar iets & gezien haar reactie op eerdere vaccinaties ben ik voorzichtig.
Hihi zo lief <3 lisa gaat hier gewoon bij de snoepkast staan en blijft daar staan tot we wat geven of ze trekt de broden uit het keukenkastje :-pquote:Op donderdag 5 september 2013 10:38 schreef PureEvil het volgende:
Kyara!
& Gefeliciteerd met je moeder![]()
Cristel zei vandaag 'trap op' 'boven' (Dat trap op kan ik waarschijnlijk alleen verstaan, maar het woordje 'boven' was heel duidelijk)![]()
![]()
Nu is ze weer inde 'vreetmodus', spekkieMama koeka?
Ik voel me nu heel bemoeizuchtigquote:Op donderdag 5 september 2013 11:09 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
Hihi zo lief <3 lisa gaat hier gewoon bij de snoepkast staan en blijft daar staan tot we wat geven of ze trekt de broden uit het keukenkastje :-p
Koester het!quote:Op donderdag 5 september 2013 11:26 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ik voel me nu heel bemoeizuchtigmaar geef je daar dan ook elke x aan toe?
Wat knap PE! Leuk lijkt me dat, als ze echt verbaal gaan communiceren. Mijn meisje zegt nu nog ong. 100x per dag 'ja!'. Meestal als je iets vraagt zegt ze dat (geeft soms heeeel leuke 'gesprekken') maar ook soms zomaar, uit het niets, als ze wakker wordt bijvoorbeeld
.
Nee hoor tuurlijk niet maar er staan ook rijstewafels etc, en uiteindelijk na een half uur ofzo gaat ze iets anders doen :-pquote:Op donderdag 5 september 2013 11:26 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ik voel me nu heel bemoeizuchtigmaar geef je daar dan ook elke x aan toe?
Wat knap PE! Leuk lijkt me dat, als ze echt verbaal gaan communiceren. Mijn meisje zegt nu nog ong. 100x per dag 'ja!'. Meestal als je iets vraagt zegt ze dat (geeft soms heeeel leuke 'gesprekken') maar ook soms zomaar, uit het niets, als ze wakker wordt bijvoorbeeld
.
quote:Op donderdag 5 september 2013 11:31 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Koester het!De mijne zegt steeds vaker 'nee'. Vanochtend op de fiets zat ik een beetje voor me uit te zingen "nee, nee, nee, nee!" meldde M
Blijkbaar kan ik niet mooi zingen
Volhoudertje!quote:Op donderdag 5 september 2013 11:32 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
Nee hoor tuurlijk niet maar er staan ook rijstewafels etc, en uiteindelijk na een half uur ofzo gaat ze iets anders doen :-p
Hahaquote:Op donderdag 5 september 2013 11:43 schreef Clubsoda het volgende:
Is ook heel knap! Dan merk je dat ze het concept echt gesnapt heeft. Kleine slimme dame. M vindt het hilarisch dat ik ook voeten heb (hij is nogal dol op zijn voeten, elke morgen bij het opritsen van zijn slaapzak worden ze begroet of het langverloren vrienden zijn). Gisteren douchten we samen en dan zit hij gehurkt om mijn tenen aan te wijzen (wat eeeeenorm kietelt en dat vindt hij dan ook weer om te gillen, dat ik zo gek doe
)
+ 1 op alles, van buikkriebel om een schaterlach (zelfs de juf van het kdv zei laatst dat ze smolt omdat M de slappe lach had bij het buitenspelenquote:Op donderdag 5 september 2013 11:51 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
HahaWat is dat toch met die voeten? Hier dus ook precies hetzelfde! Ze krijgen soms 's ochtends ook echt een kusje
. Grappige dingen blijkbaar
. Wat is het toch heerlijk als je kind om je moet lachen he! Al is het maar omdat hij vind dat je gek doet. Ik krijg dan helemaal zo'n buikkriebeltje
Ze is ook geobsedeerd door mijn oren, die worden echt regelmatig even aangewezen en bevoeld. Ook echt allebei ja, m'n hoofd wordt zachtzinnig (...) omgedraaid zodat ze m'n andere oor kan zien
/smileyoverkill. Excuus
Heerlijk he, ik vind dit echt een hele leuke leeftijd. Zo ontdekkend, ondernemend en onderzoekend. Je ziet ook per dag nieuwe dingen ontstaan! Zo heeft E. af en toe de grootste los als ik zachtjes in haar gezicht blaas en gister 'blies' ze op haar manier gewoon terug! Ze schrok er zelf van geloof ikquote:Op donderdag 5 september 2013 11:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
+ 1 op alles, van buikkriebel om een schaterlach (zelfs de juf van het kdv zei laatst dat ze smolt omdat M de slappe lach had bij het buitenspelen) tot aan oorinspectie en dat gezwiep met je hoofd
wat grappig en lief zeg!quote:Op donderdag 5 september 2013 11:43 schreef Clubsoda het volgende:
Is ook heel knap! Dan merk je dat ze het concept echt gesnapt heeft. Kleine slimme dame. M vindt het hilarisch dat ik ook voeten heb (hij is nogal dol op zijn voeten, elke morgen bij het opritsen van zijn slaapzak worden ze begroet of het langverloren vrienden zijn). Gisteren douchten we samen en dan zit hij gehurkt om mijn tenen aan te wijzen (wat eeeeenorm kietelt en dat vindt hij dan ook weer om te gillen, dat ik zo gek doe
)
Hier ook 1 oktober.quote:Op donderdag 5 september 2013 22:00 schreef Troeta het volgende:
Ieder zijn talent he!![]()
Het zijn maar net de dingen die je oefent en waar hun interesse ligt.
Het valt mensen op dat Nena schuin loopt en nu zie ik het ook. Geen idee of het nieuwigheid is of dat er iets is.
Ze heeft 2 extra bilplooien en ze is echt heel erg lenig en soepel, maar ze heeft daarvoor ene heupecho gehad en toen zagen ze niks.
1 oktober naar het cb, maar eens naar vragen dan.
Herkenbaarquote:Op vrijdag 6 september 2013 09:35 schreef Clubsoda het volgende:
Wij zijn een beetje doorgeslagen in het begroeten en gedag zeggen geloof ik. De laatste twee avonden hoorde ik M "dooooooeeeei lepel" zeggen tegen een koffielepeltje dat op de bank lag en daarna "dooeeeeeei deur" tegen de voordeur
Een extra bilplooi kan duiden op een heupafwijking. Dit checken ze op het cb. Bij M zagen ook wat a-symmetrisch maar niet nodig om verder te checken.quote:Op vrijdag 6 september 2013 09:35 schreef Clubsoda het volgende:
Troeta, wat is dat ook alweer met extra bilplooien? Ben benieuwd wat ze er op het cb van vinden.
quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:36 schreef Kyara het volgende:
Netjes Fee! Genoeg reden om trots te zijn dus! Stats vergelijkbaar met M met 18 maanden. Die van 85 cm en 12,5 kg. En ik vind het echt knap dat je in een haf uur tijd met 2 kinderen aangekleed, tanden gepoetst en zelfs nog iets gegeten bij het cd kan staan.
Ik zie net je filmpje pas, wat knap dat hij al meteen op gras loopt! Dat deed (en ik denk doetquote:Op vrijdag 6 september 2013 11:28 schreef Kyara het volgende:
Ja, dat was echt zo'n momentje van...oh wacht, ik loop, dat was niet de bedoeling.
en ik moet er echt aan werken om op zo'n moment niet te gaan zuchten of zo. Want dat is natuurlijk voor hem heel sneu en hij kan er ook niks aan doen.
Met een papegaai in huis worden ook je stopwoordjes weer extra naar voren gebracht. Ik zeg blijkbaar heel vaak "zo" ("Zo, nu gaan we even eten"). Dus dat hoor ik nu ook de hele dag
Ik roep maar wat, heb er echt geen verstand vanquote:Op vrijdag 6 september 2013 11:55 schreef Kyara het volgende:
De focus ligt er ook niet op hoor. Maar omdat hij wel zelf al wat stapjes zeg, verwacht je toch een beetje dat hij dat door pakt en dat doet hij dus niet.
Meer een kwestie van verwachtingen aanpassen.
Jeetje wat pittig.quote:Op vrijdag 6 september 2013 12:28 schreef Phaidra het volgende:
Ik vind de nachten even niet meer leuk. Al een paar keer deze week groot drama, dan wordt hij wakker als wij naar bed gaan (rond 22 uur) en vervolgens duurt het tot 0.30-1 uur tot hij weer goed diep slaapt (en tussendoor steeds korte slaapjes van 10-30 minuten, afgewisseld met huilen). Hij is dan ontroostbaar, en echt boos en overstuur. Ik heb geen idee hoe we daarmee om moeten gaan. Als troosten niet helpt gaat hij weer terug in bed, maar vannacht resulteerde dat in eenhalf uur overstuur krijsen (kon je geen huilen meer noemen) en toen ben ik maar weer terug gegaan. Aan de borst wil hij wel, maar alleen sabbelen (en dat vind ik eigenlijk niet prettig, gaat zeer doen na een tijdje). Hij wordt dan wel rustig, maar als ik denk dat hij nu toch echt slaap en hem in bed leg, wordt hij direct weer wakker en begint het riedeltje opnieuw. Na een week begint het ons behoorlijk op te breken en vraag me echt af wat we fout doen![]()
Dat lijkt het idd. Hij wordt dan rot wakker, denk ook wat gedesoriënteerd, zo van: waar ben ik, wie ben ik, en wie is dat nou weer in de kamer?! Oh help, krijg ik ook nog iets in m'n mond geduwd!!quote:Op vrijdag 6 september 2013 16:14 schreef Clubsoda het volgende:
Hoe reageert hij als je erbij blijft Phaidra maar hem verder niet prikkelt? Ik kan alleen beschrijven wat ik van M ken en dat interpreteerde ik als enerzijds moeite hebben zich overgeven aan de slaap maar anderszijds zo moe zijn dat alles overprikkeling was en dus boosheid oproept. Wat hier hielp is er wel zijn maar niets doen. Of met intervallen heen gaan, neerleggen, rustig toespreken en gaan.
Heeft hij geen honger? Kun je dat uitproberen met de fles omdat dat geen wens tot sabbelen oplevert? En hoe snel ga je er heen als hij huilt? Ik ontdekte dat M soms huilt in zijn slaap. Ging ik erheen om te troosten dan werd hij wakker en juist boos en in de war. Ik wacht bij nachtelijk huilen zo ongeveer een minuut en 9 van de 10 keer is het voor die tijd over.
I feel your pain, na 3 maanden was het hier ook klaar. Ben er wel aan toe, een nachtje slaap..quote:Op vrijdag 6 september 2013 20:48 schreef Phaidra het volgende:
Doorslapen heeft hij niet meer gedaan sinds dat hij 3 maanden was, maar ik hoop toch gewoon met je mee.
quote:Op vrijdag 6 september 2013 21:57 schreef NotTheSame het volgende:
Of dat zij naar bed gaan terwijl jij al op moet staan...
Herkenbaar Phaidra. Wij hebben net de eerste ononderbroken nacht achter de rug, na drie nachten bovenstaand verhaal. Wat jij schrijft, het lijkt alsof hij kwaad is omdat hij wakker is geworden. Ik vermoed dat het bij S. een combi van sprong, uitwerking van de BMR prik en kiezen krijgen is, maar echt leuk is het niet.quote:Op vrijdag 6 september 2013 12:43 schreef Phaidra het volgende:
Speen heeft hij wel, maar duwt die 's nachts resoluut weg als je hem aanbiedt. Of hij pakt de speen en gooit hem woedend op de grond. Als hij eenmaal rustig is wil hij hem wel en valt dan meestal met speen weer (even) in slaap. Maar dat rustig krijgen lijkt soms gewoon onmogelijk. Het lijkt op een driftbui en alles wat we doen maakt het alleen maar erger. Alsof hij zelf boos is omdat hij niet kan slapen. Of verlatingsangst? na pcm slaapt hij vaak wel beter/ sneller in. Hij kwijlt ook wel veel dus misschien ook kiesjes (maar dacht dat de laatste pas rond de 2 jaar kwamen? rest heeft hij al). Aanleggen is vaak het enige dat wel werkt, maar als het alleen om te sabbelen is, wil ik het liever niet. Maar ik wil ook mijn verdrietige jongetje kunnen troosten... Ik heb heel hard met hem mee gehuild vannacht, echt zo klote
Ja, dat lijkt me ook wel lastig. Dat ging hier dus heel vloeiend. Hij was ontzettend van slag dat ik 10 dagen weg was maar dat er ineens 2 baby's in huis kwamen dat boeide hem niet zo.quote:Op zaterdag 7 september 2013 09:20 schreef Jipster het volgende:
d het wel spannend. Net lastige leeftijd 2 jaar, te groot om niks te snappen, maar ook te klein om het écht te snappen.
Ja die kosten een hoop! Of misschien een bijdrage voor schoentjes.quote:Op zaterdag 7 september 2013 10:50 schreef Jipster het volgende:
He Kuuks, dat is misschien best een idee. We moeten nog goede winterschoentjes kopen, en die kosten ook best wat.
Lol, wij geven hier precies hetzelfde qua cadeaus! En blijft er dus idd nog een lege plek voor andere opa....quote:Op zaterdag 7 september 2013 09:44 schreef Jipster het volgende:
Voor de bijna 2jarigen, zijn er nog leuke kadotips? Ik vind het lastig..
Van ons een keukentje, van opa en oma een driewieler, maar de andere opa en oma willen ook graag wat geven...
Ik vind wel je snel omkomt in het speelgoed hoor
Een babyzusje krijgt J!quote:Op zaterdag 7 september 2013 16:32 schreef bitterend het volgende:
Jipster lastig dat hij zo reageert! ik hoop dat hij snel gewend is aan zijn broertje.zusje (sorry ik heb gemist wat het wordt) Sept baby! dat is dus heel snel al!
![]()
http://www.bol.com/nl/p/m(...)ek/1001004006423652/quote:Op zaterdag 7 september 2013 17:37 schreef bitterend het volgende:
ahh zusje![]()
super!!\\hebben jullie een voorbeeld van zo'n boek?
Niet van mijn kindquote:Op zaterdag 7 september 2013 19:21 schreef kleinzusje het volgende:
Waterpokken hier( denken we). Bij de meet opgelopen ?
Oh noes!quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:21 schreef kleinzusje het volgende:
Niet van Anouk iig, die had ze in februari al te pakkenquote:Op zaterdag 7 september 2013 19:21 schreef kleinzusje het volgende:
Ook niet die van mij! Wij hebben het een maand of 2 geleden al gehadquote:Op zaterdag 7 september 2013 19:24 schreef bitterend het volgende:
[..]
Niet van mijn kind![]()
vervelend zeg!! weet je het zeker?
NTSdubbel feest wel!
quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:21 schreef kleinzusje het volgende:
Het gaat bij mij al bij het uploaden mis. Heb ik dan een andere versie van Photobucket nodig ofzo?quote:Op zaterdag 7 september 2013 21:31 schreef Kyara het volgende:
Wat klinkt dat lief Tinu!
Filpjes uploaden kan op dezelfde manier als foto's alleen dan de directe link hier neerzetten. Zo doe ik dat althans.
quote:Op zondag 8 september 2013 09:59 schreef Zoë23 het volgende:
Lief dat je het vraagt
Ze eet nogsteeds niet echt veel maar ze is vrolijk en slaapt goed. Ze kauwt echt overal op dus echt tandjesleed
Beterschapquote:Op zondag 8 september 2013 19:54 schreef NotTheSame het volgende:
Susie, beterschap voor A.!
Kleinzusje, klinkt als een leuke dag!
Bitterend (gelukkig) is dat hier nog niet voorgekomen in de winkel. Zou ook geen pasklare oplossing hebben voor je.
En jawel hoor, ik durf te zeggen dat we voor het eerst sinds lange tijd een ziek kindje hebben. Koorts, moeizaam eten en drinken en mamahangen. Toen de ellende begon waren we zo'n 75km van huis maar wel in de buurt van mijn ouders, dus daar zijn we nu neergestreken. Ik vond het maar niks om nog een uur met haar in de auto te moeten zitten. Ze is nu ff met oma aan het lezen/rusten en zometeen eens proberen of ze naar bed wil.
Hopelijk gaat het morgen wat beter.
dat weet ik wel zeker. Ik was 12 toen ik ze kreeg, verschrikkelijkquote:Op maandag 9 september 2013 12:11 schreef Susie het volgende:
Hier is ze weer alive and kicking. Nu dus niet, nu lekker tukken![]()
Fijn dat het geen waterpokken zijn KZ! Maar aan de andere kant, geloof dat je ze beter jong kunt krijgen, dan pas op latere leeftijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |