abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130746012
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
  maandag 2 september 2013 @ 17:04:32 #2
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130746225
Ik zat ook net buiten, toen ik voor de zoveelste keer het bakje met zand moest vol scheppen :P, te bedenken dat werken op een kdv helemaal niets voor mij zou zijn :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 2 september 2013 @ 17:05:53 #3
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130746270
Overigens vind ik dit ook weer een super leuke tijd, die dingen die ze soms in ene zomaar kan zeggen, dan lig ik helemaal in een deuk. Hoe ze op sommige dingen komt? :? Maar zo leuk! O+
pi_130746606
Oh ja, over leuke uitspraken gesproken (voor degenen die mij niet op fb hebben :P )

M vanochtend wakker gemaakt. Meneer wrijft in zijn ogen, gaapt een paar keer en zegt dan al zuchtend "koffie". c_/

Mijn man en ik drinken dus nooit koffie dus zo'n uitspraak heeft ie niet eens van ons 8)7
pi_130746802
quote:
17s.gif Op maandag 2 september 2013 17:16 schreef Kyara het volgende:
Oh ja, over leuke uitspraken gesproken (voor degenen die mij niet op fb hebben :P )

M vanochtend wakker gemaakt. Meneer wrijft in zijn ogen, gaapt een paar keer en zegt dan al zuchtend "koffie". c_/

Mijn man en ik drinken dus nooit koffie dus zo'n uitspraak heeft ie niet eens van ons 8)7
Kyara! _O-
pi_130752458
Hoi, ik kom vast eens lurken want mijn baby wordt over 3 weken al 1 :o

Hij krijgt al redelijk het eetschema voor een 1-jarige:
O: Boterham + 130 cc combi voeding/melk
T: Fruit
L: Boterham + 130 cc
T: cracotte of rijstwafel
D: warme hap en evt yoghurt

En dan voor het slapen gaan een papfles van 200 cc. Die gaat er dus vanaf. Ik ben op zoek naar tips om die fles af te bouwen, want hij is nu nog onderdeel van het slaapritueel, M leeft er echt naar toe als hij gewassen en omgekleed wordt. Hoe hebben jullie dat gedaan?
En bieden jullie 's avonds nog iets aan, of is het na de warme hap klaar? Ik bedoel, zelf eten we dan ook eigenlijk niets meer, dus ik vind het op zich niet nodig.
maar het is ook wel een beetje mijn laatste baby-tutmoment :@
pi_130752533
Kyara: koffie voor M. Heeft hij dat bij opa of oma opgepikt of op het kdv?

Clauwhee, ze loopt *O*

Ik begrijp dat het posten confronterend is als je kind niet bij je is, dan mis je hem meer. Als het wel goed voelt gewoon doen.

Hier lekker dagje. Vanavond heeft ,ijn dreumes geholpen bestek in de vaatwasser te doen ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 2 september 2013 @ 19:57:03 #8
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130752615
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:53 schreef Mangostine het volgende:

En dan voor het slapen gaan een papfles van 200 cc. Die gaat er dus vanaf. Ik ben op zoek naar tips om die fles af te bouwen, want hij is nu nog onderdeel van het slaapritueel, M leeft er echt naar toe als hij gewassen en omgekleed wordt. Hoe hebben jullie dat gedaan?
En bieden jullie 's avonds nog iets aan, of is het na de warme hap klaar? Ik bedoel, zelf eten we dan ook eigenlijk niets meer, dus ik vind het op zich niet nodig.
Mango :W

Hier krijgt E juist alleen die laatste fles nog :D. Hier is het dan geen pap maar gewone melk. Waarom wil je die er af? Als hij er nog zo van geniet (en jij ook ;)) zou ik er (nog) niet moeilijk over doen. Haar schema is:
Ontbijt: 2 boterhammen + sterk verdund vruchtensap (1:10)
Tussendoor: rijstwafel/babykoekje/soepstengel/plak ontbijtkoek
Lunch: 2 boterhammen + melk
Tussendoor: fruit
Avond: warme hap + kwark/yoghurt
Fles warme melk 100-150 cc
pi_130752847
Soesa! :W

Ja ik lieg ook, sinds 2 dagen is de papfles ook melkfles geworden, 50/50 voeding/melk.
Het CB (ik luister daar naar :@ ) gaf aan dat die laatste fles dan eraf mocht. Dus ik dacht, nou dan gaan we daar eens naartoe werken?
pi_130752940
Billie krijgt ook nog steeds melk voor het slapengaan. :)
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_130752987
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:53 schreef Mangostine het volgende:

Ik geef borstvoeding, maar geef nog steeds een voeding voor het slapen gaan. Als ik er niet ben, geeft mijn vriend een klein flesje bv. Dan drinkt hij niet veel, 60 cc denk ik.

Je zou na het avondeten yoghurt kunnen geven ter vervanging? Eventueel met iets als brinta (of andere granen) erdoor.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 2 september 2013 @ 20:03:27 #12
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130753004
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:00 schreef Mangostine het volgende:
Soesa! :W

Ja ik lieg ook, sinds 2 dagen is de papfles ook melkfles geworden, 50/50 voeding/melk.
Het CB (ik luister daar naar :@ ) gaf aan dat die laatste fles dan eraf mocht. Dus ik dacht, nou dan gaan we daar eens naartoe werken?
Oh, grappig, hier zeiden ze daar helemaal niets over. En ik vind het nog zo'n fijn momentje, ik wil m nog niet afbouwen :). Mijn neefje van ruim 2 drinkt nog steeds een fles melk voor t slapen gaan!
Als je zou willen afbouwen zou je de fles steeds kleiner kunnen maken. En de verhouding poeder/water steeds meer verdunnen. Dan gaat t lekkere er af. Maar als je gewoon melk geeft wordt dat lastig ;), dan zou je de melk met water kunnen verdunnen?
pi_130753121
Haha, met kleinere flessen kan ik hem niet foppen. Hij wordt nu al duivels als die 200cc weggetikt is. :D

Phaidra, dat is misschien wel een idee. Het toetje verschuiven naar bedtijd. Al druist ook dat een beetje in tegen mijn eigen patroon. Je gaat toch eigenlijk zelf ook niet met een volle maag naar bed?
pi_130753295
Oh yoghurt gaf je al :@.

Ons schema:
Wakker worden: borstvoeding
O: 1-2 boterhammen, water
T: fruit
L: 1 boterham, water
Bv voor het slapen gaan
T: augurkjes/ koekje / ontbijtkoek / rozijntjes / paprikareepjes
D: aardappelen/ pasta, groente, beetje vlees of vis, yoghurt
Bv voor het slapen gaan
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130753520
oh, clubsoda, kan me goed voorstellen dat je er af en toe gewoon verdrietig om bent. Hier mag je gewoon komen en niet komen wanneer je wilt hoor, maak je daar echt niet druk om!
En het dreumesjaar is ook heel zwaar, ik vond er eigenlijk niks aan toen Mex zo oud was en zag er nu als een berg tegenop.
Tot nu toe valt het mee, het lukt me beter denk ik allemaal. Ook ga ik minder achter haar aan als dat ik bij Mex deed.
Als ze na 100x van de bank af plukken zo graag op de bank wil zitten doet ze het maar, ik ga er ff bij zitten en grijp alleen in als het ene echt gevaarlijke manoeuvre is.
Bij kopstoten en vallen grijp ik steeds minder in.

mango, lekker blijven geven dat flesje! En eetschema's doe ik niet aan, sorry. Er gaat in wat er in gaat

Vind jij zandbak spelen niet leuk susie, tsss :+ .
pi_130753643
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:05 schreef Mangostine het volgende:
Haha, met kleinere flessen kan ik hem niet foppen. Hij wordt nu al duivels als die 200cc weggetikt is. :D

Phaidra, dat is misschien wel een idee. Het toetje verschuiven naar bedtijd. Al druist ook dat een beetje in tegen mijn eigen patroon. Je gaat toch eigenlijk zelf ook niet met een volle maag naar bed?
Ik bedoelde ook direct na het eten, maar zag daarna dat je dan (soms?) al yoghurt geeft.

Zelf eet ik altijd nog wel wat tussen avondeten en naar bed gaan eigenlijk.

Wij eten meestal om 18 uur en om 19 uur gaat de mini naar bed. Zit sowieso niet veel tijd tussen bij ons dus :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130753711
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:08 schreef Phaidra het volgende:
Oh yoghurt gaf je al :@.

Ons schema:
Wakker worden: borstvoeding
O: 1-2 boterhammen, water
T: fruit
L: 1 boterham, water
Bv voor het slapen gaan
T: augurkjes/ koekje / ontbijtkoek / rozijntjes / paprikareepjes
D: aardappelen/ pasta, groente, beetje vlees of vis, yoghurt
Bv voor het slapen gaan
ik lurk even. Mijn f.leur is de datumtweeling van M van Mango.
Maar even zeggen dat jij leuke middagtussendoortjes geeft! Brengt me op ideeën!
pi_130753744
Eetschema hier:

Bord pap
Fruit + sap
Boterhammen + melk
Koekje + sap
Warm eten + yoghurt

En dan rond 19.00 uur naar bed.
pi_130753827
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:15 schreef Kwisted het volgende:

[..]

ik lurk even. Mijn f.leur is de datumtweeling van M van Mango.
Maar even zeggen dat jij leuke middagtussendoortjes geeft! Brengt me op ideeën!
Tnx! Maar de credits gaan naar het KDV, die zeiden dat hij dat daar zo graag at. Dus heb ik dat thuis ook ingevoerd ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130754160
ik zou nooit zo snel denken aan dat soort dingen, maar je kunt natuurlijk ook rauwkost geven! Tomaatjes, komkommer, worteltjes, olijven, augurkjes, dadels, ander gedroogd fruit, ^O^
pi_130754533
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:22 schreef Kwisted het volgende:
ik zou nooit zo snel denken aan dat soort dingen, maar je kunt natuurlijk ook rauwkost geven! Tomaatjes, komkommer, worteltjes, olijven, augurkjes, dadels, ander gedroogd fruit, ^O^
+1, goed plan idd! :Y
pi_130754625
Idd leuke tussendoortjes Phaidra

Mango
S krijgt svonds pap en snachts nog 1x bv.
pi_130755638
quote:
Klopt! En ik sta er versteld van wat hij allemaal lekker vindt :D.

Kyara, ik vind M's koffie-opmerking echt briljant _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 2 september 2013 @ 20:51:47 #24
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130755878
Mango :W Anouk heeft dat zelf geregeld, ze dronk steeds minder, toen een avond niet, dan weer wel en op een gegeven moment 3 keer achter elkaar niet, toen maar niet meer aangeboden.
pi_130755958
Hier :

Ontbijt: 1 snee brood vruchtensap en een banaan
Tussendoor rijstenwafel of iets in die richting
Lunch 2 boterhammen met vlees of crackers beschuit. Met soyamelk al dan niet met smaakje.
Tussendoor veel fruit crackertjes of droge beschuit/broodkorst
Avond van de pot mee en een toetje
Voor het slapen pap fles van 210 ml
Soms snachts 210 melk (gaat niet altijd op)

Hier een super grote jompel. Weekje danoontjes gegeven en geen reactie! Komende week af en toe wat koemelk proberen?? Kwark lijkt me behoorlijk hoog melkgehalte te hebben ten opzichte van gewone melk.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_130756080
Maar waarom afbouwen Mango ?
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_130756177
Hier krijgt ze ook nog melk voor het slapen gaan, schema verder vergelijkend met de rest hierboven. Ze geeft het zelf wel aan wanneer ze het niet meer wil. Tot die tijd is het voor ons beide een heerlijke afsluiting van de dag.
CB zei er niks van (en anders jammer dan...), terwijl ze een erg goede eter en in zowel lengte als gewicht bovengemiddeld is.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_130756300
Mijn neefje van ruim 2 krijgt ook nog een papfles voor het slapen gaan.
Ean krijgt soms wel en soms niet een beker optimel voor het slapgen gaan. (die weigert thuis melk op de opvang niet)
En vroeger toen ik nog oppaste kreeg er een meisje echt tot haar 10e ofzo een beker warme melk + een negerzoen voor het slapen gaan. Eerst was dat een fles zonder negerzoen. Later een fles met een afgeknipte speen en die is toen vervangen door een beker. Ze was er zo aangehecht en waarom afbouwen? Melk voor het slapen gaan is toch niet verkeerd?
pi_130757241
quote:
Gebakken champignons *;
pi_130757327
Wij hebben de melkfles eerst vervangen door gewone warme melk. Later half melk en half thee. En nog later een tuitbeker thee (dus minder cc) met melk en een koekje.
Maar hij begon die laatste fles rond de 12 maand ook steeds slechter te drinken, dus dat kwam ook mooi uit. Als ze echt behoefte hebben zoals mijn oudste kun je de fles er wat langer inhouden. Want vaak is het ook het knusse zuigen dat ze rust geeft..
pi_130757482
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:53 schreef Sam1993 het volgende:
Hier een super grote jompel. Weekje danoontjes gegeven en geen reactie! Komende week af en toe wat koemelk proberen?? Kwark lijkt me behoorlijk hoog melkgehalte te hebben ten opzichte van gewone melk.
Fijn!

Maar mij lijkt het dat melk uit 100% melk bestaat en kwark niet :+ ;). Misschien bedoel je eiwitten? In melk zitten inderdaad vaak minder eiwitten dan in kwark. Maar heeft het aandeel eiwitten dan invloed op koemelkallergie? Ik heb even zitten zoeken, maar ik kan daar niets over terugvinden.

Een vriendin van mij is wel allergisch voor melk, maar yoghurt en kwark kan ze wel gewoon eten. Is dat dan lactose-intolerantie?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130757587
M heeft nooit een papfles gehad s avonds. Wel melk, die hebben we ongeveer op zijn 1e verjaardag vervangen door gewone (warme) melk. Op een gegeven moment ging zijn fles stuk en ik had geen zin om een nieuwe te kopen dus ging de melk in een tuitbeker. Melk werd inmiddels koud aangeboden. Tot hij meer ging klooien dan drinken en liever wilde spelen of zelf op de grond tv kijken ipv bij mama op schoot ( :'( ). Toen hebben we het maar niet meer aangeboden. 0,0 problemen mee gehad.
  maandag 2 september 2013 @ 21:20:37 #33
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130757610
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:59 schreef ferrari_rood het volgende:
Mijn neefje van ruim 2 krijgt ook nog een papfles voor het slapen gaan.
Ean krijgt soms wel en soms niet een beker optimel voor het slapgen gaan. (die weigert thuis melk op de opvang niet)
En vroeger toen ik nog oppaste kreeg er een meisje echt tot haar 10e ofzo een beker warme melk + een negerzoen voor het slapen gaan. Eerst was dat een fles zonder negerzoen. Later een fles met een afgeknipte speen en die is toen vervangen door een beker. Ze was er zo aangehecht en waarom afbouwen? Melk voor het slapen gaan is toch niet verkeerd?
Herkenbaar; wel melk op het kdv drinken, maar thuis een vies gezicht trekken! }:|
pi_130757645
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 21:20 schreef Susie het volgende:

[..]

Herkenbaar; wel melk op het kdv drinken, maar thuis een vies gezicht trekken! }:|
-O- ik krijg het er echt niet in. Dan maar optimel dat drink ik zelf ook. (ik lust ook geen melk)
pi_130757722
Ik vind melk ook echt niet lekker, dus geef zelf ook niet het goede voorbeeld wat dat betreft :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 2 september 2013 @ 21:23:37 #36
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130757805
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:21 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

-O- ik krijg het er echt niet in. Dan maar optimel dat drink ik zelf ook. (ik lust ook geen melk)
Hm, ook maar eens Optimel proberen dan. Moet eerlijk bekennen dat ik zelf eigenlijk ook geen melk drink :@ Lust het wel hoor, maar drink het gewoon niet? Vroeger dronk ik alleen maar karnemelk! :D
pi_130757885
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:18 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Fijn!

Maar mij lijkt het dat melk uit 100% melk bestaat en kwark niet :+ ;). Misschien bedoel je eiwitten? In melk zitten inderdaad vaak minder eiwitten dan in kwark. Maar heeft het aandeel eiwitten dan invloed op koemelkallergie? Ik heb even zitten zoeken, maar ik kan daar niets over terugvinden.

Een vriendin van mij is wel allergisch voor melk, maar yoghurt en kwark kan ze wel gewoon eten. Is dat dan lactose-intolerantie?
Ik heb dit nog gevonden:

quote:
Lactose (melksuiker) zit met name in:

zoete melkproducten zoals gewone melk, chocolademelk en melk met (fruit)smaakjes;
smeerkaas, smeltkaas en de meeste buitenlandse kazen;
vla, pudding, pap en andere zuiveltoetjes;
roomboter, slagroom, koffiemelk, room en crème fraîche;
roomijs;
zuivelfrisdranken op basis van wei zoals Rivella.

In zure melkproducten zoals gewone yoghurt, kwark en karnemelk zit veel minder lactose. Ook Nederlandse (harde) kaas bevat nauwelijks lactose. Deze producten worden door de meeste mensen met lactose-intolerantie goed verdragen.
Als Lisa lactose-intolerant is, zou ze zure melkproducten waarschijnlijk beter verdragen. Maar bij allergie gaat dat niet op denk ik.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130757889
ik vind melk ook niks. M drinkt het wel. Hij krijgt het alleen tussen de middag.
pi_130757899
Ik drink melk alleen in mijn cappuccino. Verder wel yoghurt. Mijn man tikt dan wel weer sloten melk weg.
Dank voor het meedenken over de late fles! We gaan eens overwegen wat bij onze baby past. Vooralsnog lijkt ie de fles wel echt lekker te vinden en als onderdeel van zijn slaapritueel te zien, dus misschien gewoon erin houden maar de hoeveelheid verminderen.
pi_130757904
Nu lukt zuivel bij mij sowieso niet zo goed. Alles valt verkeerd. Maar Ean is dol op optimel. Tot nutoe lust ze alle smaken. Alleen chocomelk ervan geef ik niet.
pi_130757940
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:25 schreef Mangostine het volgende:
Ik drink melk alleen in mijn cappuccino. Verder wel yoghurt. Mijn man tikt dan wel weer sloten melk weg.
Dank voor het meedenken over de late fles! We gaan eens overwegen wat bij onze baby past. Vooralsnog lijkt ie de fles wel echt lekker te vinden en als onderdeel van zijn slaapritueel te zien, dus misschien gewoon erin houden maar de hoeveelheid verminderen.
Hebben wij dezelfde man? :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130757978
quote:
11s.gif Op maandag 2 september 2013 21:26 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Hebben wij dezelfde man? :D
Wat leuk, een halfbroertje voor M *O*
pi_130758217
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:18 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Fijn!

Lijkt me niet gewoon geluk hebben denk? Kinderarts zei dat ik af en toe moest kijken met danoontjes of ze nog reageerde op de melk 5 maanden geleden. Was er nu pas aantoe was veel te bang voor weer die dramas. Misschien de manier waarop het verwerkt is?

Ik hoop dat ze ook op de melk niet gaat reageren :-)

Edit

Werd inderdaad gezegd vorig jaar een lactose intolerantie maar omdat ze dus sommigen dingen wel goed pakte en echte melk niet ging ik er vanuit alleen een melkallergie! Bedankt voor het stukje als ze dan reageert weet ik ook waarom :-)

Zit wel te twijfelen of ik dan nu melk aan moet bieden of wat anders. Jonge kaas en toetjes gaan goed. Iemand ideetjes?

[ Bericht 5% gewijzigd door Sam1993 op 02-09-2013 21:40:51 ]
  maandag 2 september 2013 @ 21:32:37 #44
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_130758310
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:25 schreef Mangostine het volgende:
Gewoon lekker die papfles houden denk.....Als je kind en jijzelf het nou fijn/lekker vinden? CB zegt wel meer dingen :X

Wesley heeft tot zeker 2,5 een (pap?) fles gehad 's avonds, en jordy zowiezo tot 1,5 ....Cristel heeft sinds ze 1 is helemaal geen fles meer 's avonds, want die weigert ze...Nou ja, dan niet :P
pi_130758878
Wat eten jullie kindjes veel :o
Hier:
Ochtend: 1/4e boterham (als ze het al eet)
Middag: 1/4e boterham (als ze het al eet)
Tussendoor: fruit (gaat er meestal wel in
Tussendoor: cracker, rijstwafel, soepstengel (eet ze meestal ook niet)
Avondeten: 1/2 12 maanden potje (of zelfgemaakt prutje), yoghurt met biobim
En dan krijgt ze nog borstvoeding tussendoor :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  maandag 2 september 2013 @ 21:47:45 #46
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130759194
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:42 schreef Marjolijntje het volgende:
Wat eten jullie kindjes veel :o
Hier:
Ochtend: 1/4e boterham (als ze het al eet)
Middag: 1/4e boterham (als ze het al eet)
Tussendoor: fruit (gaat er meestal wel in
Tussendoor: cracker, rijstwafel, soepstengel (eet ze meestal ook niet)
Avondeten: 1/2 12 maanden potje (of zelfgemaakt prutje), yoghurt met biobim
En dan krijgt ze nog borstvoeding tussendoor :)
Ik heb echt een klein vreetzakje ja :D. En het is haar niet aan te zien! Maar F drinkt nog wel veel aan de borst toch? Dat vult dat maagje natuurlijk ook lekker :Y)
pi_130759295
Sam volgens mij heb je lactoseintolerantie in verschillende gradaties. Mijn moeder en zusje hebben het allebei en die kunnen ook niet tegen kwark & joghurt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_130759299
Ik heb ook gewoon een bar slechte eter :) Zeker overdag.. 's avonds eet ze wel hoor (maar ook niet veel). Faye drinkt nog bij mij ja, op haar verzoek. Ze groeit goed, volgens het CB moest ik me er niet te druk om maken en per week kijken naar wat ze eet, niet per dag..
pi_130759770
Haai, ben een beetje lurked. Niet zoveel te melden denk ik :)
Ik zou de fles lekker erin houden Mango, een lekker knuffelmomentje :)

Schema hier:
7u Wakker - borstvoeding
7.30u Belegde Boterham met water
9.30u Tussendoor fruit
12u Lunch twee belegde boterhammen en een flesje halfvollemelk
14.30 u Tussendoor iets van een soepstengel en water
18u Avonds is steeds vaker met de pot mee of potje
19u borstvoeding ene dag, andere dag flesje 180/6 nutrilon 3, (als dit zakje leeg is gaan we over op gewone halfvolle melk.)
Wanneer het flesjesdag is krijgt ze na haar middagslaapje, uur of 16/17, nog borstvoeding.

Volgens mij heeft ze last van verlatingsangst. Weet even niet zo goed hoe daarmee om te gaan. Tis vooral huilenhuilen op flesjesdag. Ze tikt zo'n fles ook weg in 6 minuten ofzo, speen 3. Misschien een nummer 2 speen kopen voor de zuigbehoefte?
pi_130759910
F. dronk s avonds warme melk. Dit ond ze heerlijk. Nu krijgt ze het s middags bij de boterham en vertikt ze het om Te drinken :(
pi_130760002
C eet ook niet fantastisch de laatste week want er komen 2 kiesjes aan.

Eetschema hier is;
Borstvoeding
Banaan
Borstvoeding
Broodje en koekje
Borstvoeding
Slapen
Borstvoeding
Fruit (meestal sinaasappel, ontvliest)
Rozijntjes, stukje kaas of rijstewafel
Borstvoeding
Avondeten - wat wij eten
Yoghurt
Borstvoeding
Slapen van 19.00 tot 7.00 :P
  maandag 2 september 2013 @ 22:03:23 #52
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_130760172
Schema:

07.15 2 broodjes pindakaas/pasta oid, (en een half broodje met hagelslag van mama }:| ) Soms eet ze ook wel meer :@

10.00 koekje of iets anders wat ze toevallig heeft gevonden...

12.00 2 broodjes

15.00 iets lekkers, of een augurk

17/00 avondeten, ze eet gewoon met ons mee, én wil dan ook alles wat wij ook eten, wij saus, zij ook :') En maar wijzen met dat vingertje, die, die, diehié, DIE ! :')

19.00/19.30 naar bed

tussendoor drinkt ze water, en soms drinkt ze een pakje sap (sinasappel/appelsap, of wickie soms)
pi_130763961
Ontbijt (ergens tussen 07.30 en 09.00 uur): 2 boterhammen ( kaas en pindakaas/appelstroop) + water
Tussendoor (rond 11.00 uur): fruit + water
Lunch: 1 boterham met kipfilet (soms nog een halve met jam of half mini krentenbolletje) + melk
Tussendoor (tussen 16.00 en 17.00 uur): maisboogjes, soepstengel of babykoekjes + water
Avondeten (17.45 uur): bak eten (zo'n 250 gram) en als toetje yoghurt + water
pi_130766453
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:49 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik heb ook gewoon een bar slechte eter :) Zeker overdag.. 's avonds eet ze wel hoor (maar ook niet veel). Faye drinkt nog bij mij ja, op haar verzoek. Ze groeit goed, volgens het CB moest ik me er niet te druk om maken en per week kijken naar wat ze eet, niet per dag..
Eet sisters O+
pi_130768281
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 23:15 schreef Kyara het volgende:
Ontbijt (ergens tussen 07.30 en 09.00 uur): 2 boterhammen ( kaas en pindakaas/appelstroop) + water
Tussendoor (rond 11.00 uur): fruit + water
Lunch: 1 boterham met kipfilet (soms nog een halve met jam of half mini krentenbolletje) + melk
Tussendoor (tussen 16.00 en 17.00 uur): maisboogjes, soepstengel of babykoekjes + water
Avondeten (17.45 uur): bak eten (zo'n 250 gram) en als toetje yoghurt + water
Dit schema hebben wij ook, maar het avondeten wisselt. Soms weinig, soms alleen groenten en soms echt aardig wat risotto bv. Tot ong een jaar at hij alles, toen alleen maar brood en nu begint het avondeten dus gelukkig weer wat te komen. Hoewel meneer geen aardappel of variant ervan blieft.
Toetje yoghurt of kwark.
pi_130768411
Leuk om al die voedingsschemas te lezen

S begint nu steeds vaker aardappel/groente enzo te weigeren. Ik maak er geen probleem van alleen (8> vind dat ik haar teveel alternatieven aanbied.
Stel ze wil geen eten dan smeer ik een broodje voor haar. Als ze echt niets wil krijgt ze een plakje worst ofzo en ook een toetje.
We eten sowieso vaak zelfgemaakte soep met veel verse groentes enzo en dat vind ze wel lekker. En als ze niets wil krijgt ze bijv voor het slapen gaan nog een broodje.

Hoe doen jullie dat?

Sam
Lijkt me persoonlijk verstandiger gewoon kwark/yoghurt te geven ipv danoontje.
Danoontje is toch kwark met veel toevoegingen? Als ze dat kan eten lukt kwark vast ook.
pi_130768421
Hier is het op werkdagen dit schema:

7- 7.15 ontbijt 1/4 - 1/2 boterham met wat water of thee. Soms slaapt hij ook langer en slaan we omtbijt over en soms eet hij haast niks. Ook hier doorkomende tandjes.
8 uur bv
Tussendoor: fruit (op het kdv om 10 uur). Dat gaat altijd super.
Rond 12/ 12.30 uur lunch: 1 broodje
Tussendoortje: cracker, soepstengel. Rauwkost als wij aan het koken zijn.
Borstvoeding als ik thuis ben van werk.
18.30 / 18.45 uur avondeten met de pot mee. Dan eet hij ook heel wisselvallig.
Borstvoeding voor het naar bed gaan. Meestal rond 19.30 uur
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_130768441
Zoe, ik maak zelden een broodje als hij ons avondeten niet wil, dan eet hij maar een deel of hij eet niet. Hij krijgt nog bv voor het slapen gaan. Aardappel valt hier ook niet in de smaak, in geen vorm. Ik let er wel op, dat ik veel afwissel met rijst, pasta, couscous als bijlage. Daarnaast zorg ik ook, dat er altijd nog iets naast is: vlees, vis of vegetarische vleesvervangers. Zoë, heb je die vegetarische vleesvervangers weleens gegeven, daar zit soms ook groenten in en sommige kinderen eten dat veel beter.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_130768482
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 07:08 schreef Tinuviel het volgende:
Zoe, ik maak zelden een broodje als hij ons avondeten niet wil, dan eet hij maar een deel of hij eet niet. Hij krijgt nog bv voor het slapen gaan. Aardappel valt hier ook niet in de smaak, in geen vorm. Ik let er wel op, dat ik veel afwissel met rijst, pasta, couscous als bijlage. Daarnaast zorg ik ook, dat er altijd nog iets naast is: vlees, vis of vegetarische vleesvervangers. Zoë, heb je die vegetarische vleesvervangers weleens gegeven, daar zit soms ook groenten in en sommige kinderen eten dat veel beter.
Vlees eet ze graag dus dat krijgt ze sowieso wel binnen gelukkig.
Goede tip, eerder gaf ik wel vleesvervangers maar die koop ik de laatste tijd niet meer. Kan ik wel weer doen!
pi_130768539
M heeft eigenlijk nog nooit eten geweigerd. Als hijminder eet dat heeft hij dus geen honger. Hij krijgt ook niet altijd vlees/vs. Soms ook ei f kaas. Worst krijgt hij ook al niet. Varkensvlees trouwens ook niet.
pi_130768567
Mmm ei/kaas/kip eet ze echt niet. Ik koop wel altijd goed vlees voor dr.

Smorgens eet ze 1 broodje, smiddags 1 en tussendoor eet ze bijna niks. Ze krijgt ook geen bv alleen 1x snachts. En om 22u papfles.
Dus zoveel eet ze niet.. Als ze dan ook nog geen avondeten krijgt wordt ze sowieso 100x wakker snachts. Vandaar dat ik svonds wel brood smeer enzo als ze geen warm eten wil.

Laatste 2 dagen is ze snachts 2x wakker en rond 5u echt wakker. Vanmorgen half5 :O.
Half7 is echt een luxe de laatste tijd. Zou 5uur niet erg vinden als ze gewoon van 22 tot 5 zou slapen :@
pi_130768580
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 19:57 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Mango :W

Hier krijgt E juist alleen die laatste fles nog :D. Hier is het dan geen pap maar gewone melk. Waarom wil je die er af? Als hij er nog zo van geniet (en jij ook ;)) zou ik er (nog) niet moeilijk over doen. Haar schema is:
Ontbijt: 2 boterhammen + sterk verdund vruchtensap (1:10)
Tussendoor: rijstwafel/babykoekje/soepstengel/plak ontbijtkoek
Lunch: 2 boterhammen + melk
Tussendoor: fruit
Avond: warme hap + kwark/yoghurt
Fles warme melk 100-150 cc
Hier ook zoiets. Soms 1boterham, soms.2.
Oh en de tussendoortjes kunnen omgedraaid zijn. Soms s ochtends fruit, soms s middags.
Oh en s middags krijgt ze melk in een fles, omdat ze het uit de tuitbeker uit haar mond laat lopen :')
pi_130768844
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 07:36 schreef Zoë23 het volgende:
Mmm ei/kaas/kip eet ze echt niet. Ik koop wel altijd goed vlees voor dr.

Smorgens eet ze 1 broodje, smiddags 1 en tussendoor eet ze bijna niks. Ze krijgt ook geen bv alleen 1x snachts. En om 22u papfles.
Dus zoveel eet ze niet.. Als ze dan ook nog geen avondeten krijgt wordt ze sowieso 100x wakker snachts. Vandaar dat ik svonds wel brood smeer enzo als ze geen warm eten wil.

Laatste 2 dagen is ze snachts 2x wakker en rond 5u echt wakker. Vanmorgen half5 :O.
Half7 is echt een luxe de laatste tijd. Zou 5uur niet erg vinden als ze gewoon van 22 tot 5 zou slapen :@
Ja dat is een lastige afweging. Ik heb hier niet het idee dat goed of slecht eten veel uitmaakt met slapen. Als hij slecht eet, krijgt hij wel yoghurt nog en soms wat fruit erbij. Een wat groter toetje, dan is het voor hem niet duidelijk dat hij wat extra's krijgt. Niet eten is sowieso geen dwarsigheid nog, eerder gewoon niet lekker, geen trek of te moe.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130768865
Voor de 3e dag op rij een baggernacht :O Tot half 1 niks aan de hand, daarna elk uur wakker. Ik hoop toch dat het gauw beter gaat, want dit is echt niet leuk.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 3 september 2013 @ 08:15:50 #65
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130768900
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 07:37 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Hier ook zoiets. Soms 1boterham, soms.2.
Oh en de tussendoortjes kunnen omgedraaid zijn. Soms s ochtends fruit, soms s middags.
Oh en s middags krijgt ze melk in een fles, omdat ze het uit de tuitbeker uit haar mond laat lopen :')
Hier precies hetzelfde :Y. Ook qua melk idd. Maf wel! Water gaat prima uit de tuit/rietjes beker maar melk is echt een onmogelijkheid :').

Zoë, dat is wel heel erg vroeg ja :O! Hopelijk een fase... Qua ander eten aanbieden, dat doe ik niet meer maar als E. dan heel vaak waker zou worden 's nachts zou ik het wel doen :Y. Ik heb niet de indruk dat het hier wat uitmaakt. Ze krijgt wel altijd een toetje en als ze echt weinig heeft gegeten dan krijgt ze ook nog wat fruit.

Phaidra, poeh! Dat is vermoeiend zeg... Vooral dat het gespook om half 1 al begint, dan lig je zelf nét echt te slapen. Hopelijk ook een fase!

E. werd vanochtend wakker (heeeeeel gezellig O+) met een dik oog :?. Zag er sneu uit. Geen prut maar gewoon dik. Ze zouden het in de gaten houden op het KDV... ben benieuwd. Wel heel schattig trouwens, ze was al sinds vorige week dinsdag niet meer op het KDV geweest dus ze moest even wennen. Uiteindelijk ging ze op een stoeltje zitten en naar mij zwaaien :D. Toen ben ik ook weggegaan en ze heeft geen seconde gehuild/gemopperd. Stoere!
pi_130769086
Ik merk hier echt verschil als S goed heeft gegeten dan slaapt ze ook veel beter.

Phaidra
Ik denk dat S svonds ook te moe is rond etenstijd. Vriend komt pas 18:30 thuis en dan is ze al erg moe. Ik kook vaak 2x dan krijgt S om 17:30 of iets eerder avondeten. Dan gaat het wel iets beter. En als vriend thuis is krijgt ze een toetje of een extra stukje vlees ofzo.
Etenstijd is rommelig hier omdat het zo laat is -O- vind ik zelf ook niet prettig.
  dinsdag 3 september 2013 @ 08:44:56 #67
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130769239
Oh, dat zal er ook wel aan bijdragen denk ik Zoë. Wij eten idd al om half 6 (dat kan gelukkig vaak ook) en dan kan ze daarna nog even spelen/uitbuiken. Ik merk ook dat E. tussen 5 en half 6, als ik aan het koken ben dus, jengelig is. Ze heeft dan gewoon trek/zin om te eten. Vaak geef ik haar dan wat rauwkost of een soepstengel maar dat is meestal niet voldoende.
pi_130769260
Balen phaidra..
En 5 uur is ook wel vroeg Zoe. Hopelijk een tijdelijk probleempje..

Soesa, Daan had 2 weken geleden ook opeens een dik oog. Vermoedelijk een ontsteking die bij een ontstoken muggenbult op zijn wang vandaan kwam. Na een paar dagen was het ook weer over. In de ochtenden op zijn ergst, en de over de dag zakte het wel weg. Ziet er niet uit, maar zolang het niet te rood/warm/dik is, dan kun je niet veel meer doen dan aankijken..

Daan is gewoon aangeschoven in ons ritme..
rond half 8 - boterham met tuitbeker melk
rond 10 uur - fruit met beker sap (kan hij nu zelf opeens!)
rond 12 uur - boterham met tuitbeker melk
rond half 4 - beker sap/rietjesbeker water met een stuk ontbijtkoek
rond half 6 - avondeten met de pot mee. Al slaat hij soms het vlees, soms de groente en soms de pasta/aardappel/rijst over. Doorsnee krijgt hij wel genoeg binnen. Rietjesbeker met water ernaast. toetje helft van de tijd.
Rond kwart voor 7 nog tuitbeker met thee en een scheutje melk en honing..

Op zijn boterham weigert hij al het vlees en kaas. Plakkerig spul wil hij nog wel proberen, maar toch gingen de leverpastei, smeerkaas en zuivelspread niet goed. Hij lijkt het echt vies te vinden. Maar hij eet 's avonds wel gewoon vlees mee. Dus brood is hier ook met zoet.. Het is geen bollie gelukkig, dus dan vind ik het wel prima zo. Hij beweegt het er ook wel weer af..
  dinsdag 3 september 2013 @ 09:57:25 #69
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_130770449
Even vluchtig doorgelezen. Zag leuke tussendoortjes van Mango voorbijkomen. Moeilijke eters en kindjes die juist superveel eten :D.
Zoë wat betreft een alternatief aanbieden: zelf hou ik altijd een beetje aan dat ze minstens een halve portie avondeten moeten eten. Als dat niet het geval is, dan krijgen ze van mij ook brood, of een grote bak yoghurt of een stuk fruit. Maar hier komt het eigenlijk nooit voor moet ik zeggen.

Soesa, raar dat dikke oog... Even in de gaten houden maar.

O en het eten hier dan ook maar even:
's morgens was het tot nu toe pap, maar ga nu overstappen op brood, want hij wil het niet meer.
tussendoor fruit + water (sowieso water zoveel hij wil)
's middags brood + melk
tussendoor koek + sap
avondeten met de pot mee.
  dinsdag 3 september 2013 @ 10:52:57 #70
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_130771409
Eten is hier ook zoals de wind waait. En of het in haar straatje is ;).

O: 200 melk (ze blieft geen vast voedsel in de ochtend)
T: 2 stuks fruit
L: 2 a 3 boterhammen en los wat kaas en boterhamvlees
T: Krentjes, koekjes, babychips
A: Wat de pot schaft
Voor het slapen nog 200 melk. Ze vraagt er expliciet om en ik zie geen reden om het haar niet te geven.

Verder is het hier onbeperkt thee/water/diksap en gemiddeld drinkt ze daar ook nog een liter van.
pi_130771775
:W Mijn laptop is kapot, dus ik kan niet makkelijk reageren thuis -O- Dus nu moet ik maar internetten op mijn werk :+

quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:12 schreef Troeta het volgende:
oh, clubsoda, kan me goed voorstellen dat je er af en toe gewoon verdrietig om bent. Hier mag je gewoon komen en niet komen wanneer je wilt hoor, maak je daar echt niet druk om!
:* Lief, dankjewel!

Ons eetschema is 's morgens een papfles en 1/2-1 boterham met een glaasje sap, dan fruit en soms een krentenbol bijvoorbeeld, 's middags 1-2 boterhammen en water, dan een tussendoortje in de vorm van fruit/babykoekje/rijstwafel en een beetje diksap en 's avonds met de pot mee en yoghurt en nog een papfles voor het slapengaan.

M krijgt niets anders als hij geen avondeten wil. Ik denk dat hij inmiddels echt wel snapt dat weigeren een lekkerder alternatief betekent dus daar begin ik maar niet aan. Hij eet redelijk, soms echt goed en soms heel weinig. Hij houdt wel van rijst/pasta/couscous dus dat gaat er altijd wel in, vlees/vis soms en groente matig. Ik ben daar verder niet zo moeilijk in; hij kan krijgen wat er is en ik hou tot op zekere hoogte rekening met zijn afkeuren. Salade eet ik bijvoorbeeld niet omdat hij echt niet van rauwkost houdt. Verder moet hij het maar gewoon doen met wat we hebben, wil hij niets of alleen maar pasta, dan is het ook prima, ik ga daar verder niet de strijd over aan. Als hij echt weinig eet dan krijgt hij wat extra yoghurt maar dat merkt hij inderdaad niet op als extra.

Ik merk ook wel dat M vroeger wakker is en slechter slaapt als hij te weinig eet, maar dat is eigenlijk vooral over de dag heen. Die paar happen groente die hij overslaat bij het avondeten bevatten eigenlijk heel weinig calorieën. Ik moet dus vooral gedurende de dag opletten dat hij voldoende binnenkrijgt, en in perioden waar hij veel energie verbruikt krijgt hij een extra banaan of boterham. De volle yoghurt na het avondeten zorgt ook voor een vol gevoel en die papfles ook.

Ik was zelf als kind een bizar slechte eter, ik ben mijn hele basisschoolperiode de dag doorgekomen op 1,5 boterham, een halve appel, een koekje, zeer minimaal avondeten en drie glazen melk. Ik had gewoon echt geen honger en eten boeide me geen klap. Is ook allemaal goedgekomen. Het is wel grappig, want mijn ouders vinden M een héle goede eter, omdat ik altijd aan het stieren was met het eten, terwijl ik het eigenlijk wel mee vind vallen hoeveel hij eet, zeker als ik het vergelijk met sommige kindjes hier :D

Ok, einde epistel :@ Dan stort ik me maar weer op het analyseren van een bult data *O* ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 3 september 2013 @ 11:17:35 #72
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_130771933
Ik merkte vannacht ook wel dat Cristel gisteravond niet goed had gegeten.....Ze werd wakker om 24.00, dus toen zijn we naar beneden gegaan om een broodje te eten....(ik had ook honger :P ) En toen werd ze weer wakker om 04.00....Nog ff geknuffeld/gespeeld op dr kamer, maar ze wou niet gaan liggen...Ik heb haar toch rond 04.30 weer in bed gelegd, en toen was het janken ....Zeker een half uur voor mijn idee....Ik geloof wel dat ze daarna nog heeft geslapen (ik iig wel :@ ) #SlechteMoeder :@
pi_130772022
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 08:32 schreef Zo�23 het volgende:
Phaidra
Ik denk dat S svonds ook te moe is rond etenstijd. Vriend komt pas 18:30 thuis en dan is ze al erg moe. Ik kook vaak 2x dan krijgt S om 17:30 of iets eerder avondeten. Dan gaat het wel iets beter. En als vriend thuis is krijgt ze een toetje of een extra stukje vlees ofzo.
Daarom eet M ook altijd rond 17,30 en wij pas rond 19.30 (ook ivm tijden van de meisjes). Misschien niet meest gezellig maar anders wordt het echt te laat voor hem.
  dinsdag 3 september 2013 @ 11:23:46 #74
250838 Fee-nix
pi_130772103
Oja, ik wilde ook nog even een :* aan Clubsoda geven. Het lijkt me echt heel vreemd en naar om steeds een aantal dagen je ventje te moeten missen... Maar wat Troeta zegt :Y .
Wat at jij als kind weinig dan :o . Wel grappig hoe anders het referentiekader van je ouders dan is!
Werk ze vandaag!
pi_130772286
Bah, ik ben zo moe :(

Manlief heeft nachtdiensten en ik slaap dan niet :(
pi_130772586
Dank Fee :* Het is ook raar, maar het went ook. En op sommige momenten is het moeilijker dan op anderen.

Ja, ik at echt slecht maar ik had gewoon geen honger en ik vond het allemaal even vies. Het was ook geen machtsspel ofzo, ik at met tegenzin (was wel dol op koek en snoep en de 3 p's hoor, dat dan weer wel :P ). Beetje een familieding ook, mijn zusje, moeder, tante en oma aten ook niet als kind. Ik ben vanzelf meer gaan eten toen ik in de puberteit kwam en lust nu echt bijna alles, dus ik geloof heilig in loslaten. Trekt wel recht.
pi_130774012
Zoe, ga ook eens yoghurt etc proberen om te kijken of dat goed gaat.

Kwa toevoegingen eigenlijk kijk ik daar niet na ze krijgt ook gewoon af en toe chips of snoepjes zoals grote zus en knabbelt ook wel eens met ons mee. Vorige week gebakken hambutger gegeten en zij krijgt dat dan ook een halve met een broodje wat blokjes kaas augurk en een beetje saus. Ik ben van mening zolang het geen gewoonte word is er niks aan de hand. :-) ze is gezond en netjes gemiddeld. Ondanks haar dikke wangen hihi daar gaat het mij om :-)

Alternatieve aanbieden doe ik ook niet. Ze kan savonds een fles krijgen en dat was het :-)

[ Bericht 12% gewijzigd door Sam1993 op 03-09-2013 12:54:01 ]
pi_130774092
Zo weinig eet ie niet CS, vind ik dan.
En :* voor het missen van je ventje

Als M minder eet krijgt hij inderdaad wel wat meer yoghurt. Ga geen brood smeren. Maar kan me wel voorstellen dat Zoe dat wel doet als het dan ook invloed heeft op haar slapen (en met de hele reflux achtergrond).

*G* losse stapjes *G*
en vervolgens zwaar gefrustreerd als hij dan toch valt :'(
  dinsdag 3 september 2013 @ 12:43:01 #79
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130774184
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 september 2013 12:39 schreef Kyara het volgende:

Als M minder eet krijgt hij inderdaad wel wat meer yoghurt. Ga geen brood smeren. Maar kan me wel voorstellen dat Zoe dat wel doet als het dan ook invloed heeft op haar slapen (en met de hele reflux achtergrond).

*G* losse stapjes *G*
Jaaaa, losse stapjes *O*
  dinsdag 3 september 2013 @ 12:49:23 #80
250838 Fee-nix
pi_130774377
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:44 schreef Clubsoda het volgende:
weer wel :P ). Beetje een familieding ook, mijn zusje, moeder, tante en oma aten ook niet als kind. Ik ben vanzelf meer gaan eten toen ik in de puberteit kwam en lust nu echt bijna alles, dus ik geloof heilig in loslaten. Trekt wel recht.
Wel handig op zich, die voorkennis ;). Maar ik vind t trouwens ook prima klinken hoor, wat M allemaal eet. Niks mis mee, volgens mij. Groenten matig... sja dat is bij veel kids denk ik zo. Rauwkost heb ik hier eerlijk gezegd nog niet eens geprobeerd... ga er al vanuit dat ze dat vies vinden :@ .

*O* Kyara wat goed!! *O*

O en brood geven ipv avondeten heb ik misschien tot nu toe twee keer gedaan. Voor J, nog nooit voor S. En dan was het omdat hij het echt echt echt niet lustte. En heel soms weet ik van tevoren al dat ze een gerecht allebei niet lekker vinden (kip Madras bijvoorbeeld) en dan krijgen ze iets uit de diepvries (heb altijd gezonde maaltijden voor ze ingevroren klaar liggen). Wij willen af en toe nog wel gewoon kip Madras eten :Y) . Of zoals vanavond: man komt laat thuis. Wij eten sla en hamburgers als de kids op bed liggen en de jongens krijgen vanavond dus iets uit de vriezer.
pi_130774437
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 september 2013 12:39 schreef Kyara het volgende:

*G* losse stapjes *G*
Kan niet jompelen. Maar wat goed van M ! Nu gaat het snel over 3 weekjes loopt hij vast :-)
pi_130774447
Hier ligt ook de vriezer vol. Als de meiden ook met de pot mee gaat eten dan vries ik ons eten wel in. Doen we het andersom ;)

M eet 1x per week 's avonds brood. Als hij naar het kdv is geweest eet hij ronduit slecht. Dus dan een boterham. Rauwkost heb ik eigenlijk ook nog maar weinig geprobeerd.
pi_130774519
Kyara losse stapjes *O* Super!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130774703
Kyara, wat goed!

Acnaib, balen dat je dan niet slaapt. Lig je wakker van je kleine, te alert, of meer onrustig?

Pureevil, lastig zo'n bui. Maar misschien leek die actie van 24.00 wel voor herhaling vatbaar? Merk bij Daan dat hij zoiets echt onthoud en dat kreeg je 3 keer harder terug. Daan huilt nu dus soms wel 20-30 minuten voor het slapen, maar als we hem eruit halen, dan slaapt hij helemaal niet terwijl hij het wel nodig heeft. En de keer erna brult hij dan een uur of langer..

Brood in de avond is echt bij nood. Meestal ligt er wel iets in de vriezer. Of er ligt ergens een bakje olvarit. En anders wel wat pasta met restjes groente uit de vriezer met tomatenpuree..
En als hij niet eet, dan is het jammer. Simpel toetje, soms een stukje fruit erbij en dan is het klaar. Zeker als het een koppige bui is. Met tandjes wil ik we schappelijker zijn ;)
pi_130775403
Wat goed van M, Kyara! *O*

Ik vind ook dat hij goed eet hoor, afgezien dat hij niet zo van groente houdt. Maak mocht het slechter worden dan dit, dan maak ik me oko niet zo'n zorgen. Ik eet altijd op donderdagavond lekker dingen die M niet lust. Op de bank, met mn laptop erbij én de tv aan :@
pi_130775938
Te alert, vrees ik. Dochter slaapt al een jaar door 's nachts. Dus daar ligt het niet aan. Maar gewoon extra waakzaam ofzo.

Grr wilde net naar buiten met (een krijsende) dochter, komen we bij de lift... Zijn ze met onderhoud bezig. Heel fijn, maar ik ga haar niet met buggy twee hoog de trap afsjouwen.
:( dus ik naar de schuur, daar staat een reservekinderwagen. Krijg ik dat ding maar half in elkaar en ook niet meer uitelkaar met een krijsende dame naast me. Dus nu met een half uitgeklapte bugg, waardoor ik morgen niet bij mijn fiets kan...
Bah, ik baal al zo van deze dagen, manlief slaapt, ik ben thuis met dochter. Man gaat straks als hij wakker is naar de kapper, dan eten, kind naar bed en dan gaat hij weer en ik heb weeer binnengezeten :(
pi_130776040
CS
Goed om te weten idd.

Kyara
*G* M!! *G* go!
Klopt, eerder toen ze veel overgaf kon ze echt niets eten en spuugde alles er uit. Ze had veel honger en ik kon naast bv toen niets voor dr doen. Nu ze voeding binnen kan houden ben ik ook niet echt streng omdat ik niet weet hoeveel last ze heeft. 1x wat later medicatie en ze heeft weer last van zuur.
Broodje wordt altijd met veel smaak opgegeten en wil ook niet dat ze honger heeft.

Maargoed vind het niet erg om iets extra's voor dr klaar te maken.
pi_130776521
Losse stapjes voor M *O*

Zo even bijlezen, dreumesje wordt wakker :*
pi_130776908
acnaib, dat klinkt niet zo fijn. Na zo'n nacht slaap wil alles ook minder.. Kun je niet nog even rustig naar de buggy kijken als je kleine slaapt? En na een bak goede koffie ;)
Of het onderhoudsteam de buggy laten tillen als jij de kleine meeneemt?
pi_130777053
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 14:27 schreef Deepfreeze het volgende:
acnaib, dat klinkt niet zo fijn. Na zo'n nacht slaap wil alles ook minder.. Kun je niet nog even rustig naar de buggy kijken als je kleine slaapt? En na een bak goede koffie ;)
Of het onderhoudsteam de buggy laten tillen als jij de kleine meeneemt?
Wat lief meegedacht ! ^O^ O+
pi_130777064
Zoe: Prima toch een broodje ! ^O^
Maar om 18.30 eten lijkt me idd wel laat.
pi_130777066
Als manlief zo wakker is, ga ik even een boodschap doen, hij neemt dochter maar mee naar de kapper ;)

De kop koffie was sowieso een goed plan ^^
pi_130777177
Wij aten eerst ook vaak om 18.30,door mijn werk. Maar nu eet smurf eerder, om uiterlijk 18.00. Ze eet nu heel goed. Als we te laat eten, is ze meer moe en eet ze slechter
pi_130783015
Net lekker naar de speeltuin geweest samen op de tractorband schommel gezeten heerlijk genoten en de wind door de haartjes laten waaien <3

Vanmorgen chocomel gegeven. Gevolg rode onderkin... benieuwd hoe het zich verder ontwikkeld

vandaag een datum gekregen voor mijn operatie, 28 oktober krijg ik mijn gastric bypass!
pi_130784220
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:53 schreef Sam1993 het volgende:
Net lekker naar de speeltuin geweest samen op de tractorband schommel gezeten heerlijk genoten en de wind door de haartjes laten waaien <3

Vanmorgen chocomel gegeven. Gevolg rode onderkin... benieuwd hoe het zich verder ontwikkeld

vandaag een datum gekregen voor mijn operatie, 28 oktober krijg ik mijn gastric bypass!
Jeetje dat is een heftige operatie... Waarom ga je dat (laten) doen? Is jou overgewicht zo ernstig dat het echt nodig is? En wat heb je hiervoor geprobeerd om af te vallen?
pi_130786145
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 18:34 schreef Nirak het volgende:

[..]

Jeetje dat is een heftige operatie... Waarom ga je dat (laten) doen? Is jou overgewicht zo ernstig dat het echt nodig is? En wat heb je hiervoor geprobeerd om af te vallen?
Volgens mij krijg je die operatie niet als ze denken dat je nog op een andere manier af kunt vallen. De eisen zijn behoorlijk streng (ook psychisch).

Wel heftig Sam, succes!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130786160
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 18:34 schreef Nirak het volgende:

[..]

Ik weeg meer dan 60 kg teveel. Ik heb al allerlei dieten en sportprogammas geprobeerd en ben ook een jaar tijdens de aanvraagnonder begeleiding geweest van een dietiste. Dit leverde 5 kg op. Omdat ik nog jong ben net 20 en nu nog geen ziektes heb wil ik het nu echt aanakken. De operatie geeft me wat meer houvast en maakt alles een beetje makkelijker. Na 8 maanden wachtlijsten ben ik eindelijk aan de beurt.

Hier zijn trouwens ook wel psychologische testen aan vooraf gegaan om te kijken of de operatie nut zal gaan hebben.
pi_130786640
Jeetje wat een ellende Sam, ik hoop dat het je wat oplevert :*
pi_130788351
Sam
Jeetje heftig!

S heeft duidelijk last van kiezen. Veel kauwen en echt niet willen eten. Zelfs geen spinazie :o (of brood of vla..etc ). ook veel kwijlen enzo.
Gelukkig is ze verder vrolijk O+
Nichtje (ook 16mnd) wilde ook niet eten en die eet normaal echt alles.
  dinsdag 3 september 2013 @ 21:04:37 #100
250838 Fee-nix
pi_130790808
Jee Sam, heftig. Succes en sterkte met de operatie en het herstel. Ik hoop op goede resultaten!

Zoë, jouw S ook al bezig met kiesjes. Bij mijn S komen er ook twee door. Merk het niet echt aan z'n eten, maar wel aan z'n billetjes... helemaal stuk ;( . Had laatst in een blad gelezen dat tandenpoep een fabeltje is... :? . Vind ik wel heel gek, want hij heeft echt nooit zulke zure poep. Alleen dus als hij kiezen krijgt.
  dinsdag 3 september 2013 @ 21:13:22 #101
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130791323
Heftig Sam, succes alvast!
pi_130791874
Wie gaat er dan voor je meisje zorgen Sam ? Zal wel heftig zijn !
Fee: dat las ik ook. Hier nu de eerste tand ( nog steeds alleen voelen :D zo klein) maar geen rare poep :?
Zoe: succes met de kiezen ( en bij anderen die ik vergeet) Kiezen ??? Tis dat ? :D

Vandaag trouwens ook om 18.30 gegeten. Nou echt te laat hier. pfffffft . Ze was doodmoe en at bijna niets.
pi_130792161
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:23 schreef kleinzusje het volgende:
Wie gaat er dan voor je meisje zorgen Sam ? Zal wel heftig zijn !
Fee: dat las ik ook. Hier nu de eerste tand ( nog steeds alleen voelen :D zo klein) maar geen rare poep :?
Zoe: succes met de kiezen ( en bij anderen die ik vergeet) Kiezen ??? Tis dat ? :D

Vandaag trouwens ook om 18.30 gegeten. Nou echt te laat hier. pfffffft . Ze was doodmoe en at bijna niets.
Mijn vriend zal vrij moeten regelen een paar dagen moet minimaal 4 dagen in het ziekenhuis blijven. Eventueel kan ze ook naar mijn moeder.

Zoe, hier ook al 4 kiezen daar had ze echt last van. Succes jij ook fee
pi_130792622
Fee, mijn meisje heeft 4 kiezen inmiddels en die had ook echt zure poep dan...en normaal niet. Fabeltje dat fabeltje denk ik ;)

Heftig Sam, succes!
pi_130792694
Wow Sam. Pittig vooruitzicht! Veel succes :).

M maak de eerste metertjes! *O*. Leuk Kyara!

Succes met alle kiezen! Voorlopig gelukkig klaar met tanden. Billie heeft alle vier de hoektanden in een keer gekregen :?. Veel zure broeken, maar verder weinig problemen. Gelukkig. De kiezen waren veel erger.
pi_130792967
O en Kyara, stapjes, leuk! ^O^
  dinsdag 3 september 2013 @ 21:58:39 #107
250838 Fee-nix
pi_130793752
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:23 schreef kleinzusje het volgende:

Nee, wat mij betreft kunnen ze het ook beter 'kiezen-poep' noemen, want hij heeft het echt alleen bij kiesjes. Van tandjes heb ik elke keer vrij weinig gemerkt gelukkig.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:39 schreef clauwheee het volgende:
Fee, mijn meisje heeft 4 kiezen inmiddels en die had ook echt zure poep dan...en normaal niet. Fabeltje dat fabeltje denk ik ;)

Precies ;).
  dinsdag 3 september 2013 @ 21:59:35 #108
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_130793811
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:29 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Mijn vriend zal vrij moeten regelen een paar dagen moet minimaal 4 dagen in het ziekenhuis blijven. Eventueel kan ze ook naar mijn moeder.

Zoe, hier ook al 4 kiezen daar had ze echt last van. Succes jij ook fee
En daarna moet je ook nog rustig aan doen natuurlijk. Volgens mij mag je ook niet tillen, of autorijden...

Mn schoonzus heeft dat ook laten doen, die is nu 34 kilo afgevallen inmiddels :) 't is een grote aanpassing, maar ze voelt dr eigen een stuk beter nu! Hopelijk bij jou ook zo! En je kan natuurlijk contact houden met de mensen uit jouw groepje die ook zo'n operatie krijgen! (Zou ik doen hoor, altijd fijn denk ik, zullen er vast wel een aantal zijn met facebook oid...)
Succes met de operatie iig!

Boh Kleizusje, en nou? Ging ze dan wel slapen? Hoop niet voor je dat ze dan vannacht wakker wordt...

Wat lees ik nou? M aan het lopen! Wat goed zeg! *O*
pi_130794162
PE: Ze sliep pas om 21.00 uur 8)7
Te moe ?

Heeft maar 1 x geslapen vandaag (2,5 uur) en we hebben veel gedaan.
Speeltuin, wandelen, boodschappen................ Tsja ?
Ze is de hele dag aan het lopen/bijna rennen............. misschien is "het tot rust komen" dan wat lastiger ?
pi_130794602
*G* M loopt losse stapjes *G*

Zoë begrijp ik goed, dat je dan wel brood geeft.

Sam, pittig zeg! Veel succes Ik hoop dat je je na de operatie beter voelt.

Kz morgen weer vroeger eten? Hier is het meestal 18.30 uur. Veel vroeger is op werkdagen geen optie.

Hier komen kiezen, hoektanden en weet ik veel allemaal tegelijk door. Slapen overdag is echt drama. Vandaag op kdv om 13 uur een half uur en dan om 14.30 uur nog eens drie kwartier.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_130795339
Ach Tinu : :* Avonden nu wel beter ?
Morgen vroeger hoop ik
pi_130797588
Slaap lekker mamas
pi_130802942
Nou eindelijk een wat betere nacht *O*. Wakker om 2.30 en 5.30, maar daarna nog geslapen tot 7 uur. Scheelt behoorlijk!

Sam een vriendin van de middelbare school heeft de operatie ook gehad. Het eerste jaar was heel pittig, veel voeding verdraagt ze niet meer en dat moet je echt uittesten. Inmiddels gaat het heel goed en is ze 60 kg kwijt (en ik las gister dat ze zwanger is van haar eerste kindje!!).

Tinu wat zielig. Hoe ging de nacht?

Tandjespoep hebben wij niet (echt duidelijk) gehad. Wel 1x kapotte billetjes, maar dat was maar een klein plekje en met een dag alweer weg.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130803410
Tinu, vannacht beter gegaan?

Heftig Sam, bereid je inderdaad maar voor op een heftig jaar.

Fijn dat het beter ging Phaidra!

M was gister toch een beetje van slag toen hij s ochtends wakker werd en mama was er niet.

Hier wel wat zuurdere poep bij doorkomende tandjes met daarbij rode billen. Ik vind het niet zo'n fabeltje. Dat wil zeggen: het klinkt mij wel plausibel in de oren dat speeksel veranderd bij doorkomende tanden en dat dat ook zijn weerslag heeft op de ontlasting.
pi_130803576
Ach dat is ook wel een beetje schrikken voor M.

Net ging ik de mini naar het kdv brengen. Toen ik net al zijn spullen weg aan het zetten was, werd de mini door een ouder kindje omgeduwd. Ik pakte hem even op om te troosten, maar dat lukte niet zo goed. Hij strekte toen zijn handjes uit naar de leidster en toen zij hem over pakte was hij meteen stil :'(.

Nou ja, ik denk dat ik maar blij moet zijn dat hij zich zo veilig voelt bij de leidster :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 4 september 2013 @ 09:07:26 #116
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130803854
/ego post
iemand zin in een mopperdreumes?? Niets is goed en hoofdpijn daarbij helpt ook niet. En dat er dan in de supermarkt door 1 of andere oude doos gezegd wordt 'ach mag ze zich ook even uitleven?' Helpt al helemaal niet! Die heb ik even duidelijk gemaakt dat dit al vanaf 6 uur is.... En ik word er zelf ook kribbig van, wat ik dus op haar af reageer... Vicieuze cirkel dus.
En ik had zo'n leuke dag in mijn hoofd, lekker fietsen, naar klein strandje etc...
Bah. Moet ff omdenken dus...
/einde ego post.
  woensdag 4 september 2013 @ 09:13:10 #117
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_130803987
Boh, vervelend zo'n dag Susie! Geen opa's /Oma's oid in de buurt waar je ff naartoe kan? Anders vanmiddag ff lekker gaan liggen ofzo :*

Cristel heeft hier vannacht wel lekker geslapen iig. Ik moest gisteravond weg, dus mijn man heeft haar naar bed gebracht ....En geslapen van 19.30 tot 07.15

Nu is ze weer dr lekker vrolijke zelf, en ze heeft al 4 broodjes op vandaag :o (wel zonder korstjes ;) )
pi_130803992
Susie :*. Opmerkingen van buitenstaanders kan je dan niet gebruiken idd. Stom!

Paracetamol, kop koffie en dan toch gewoon op de fiets stappen? Meestal werkt naar buiten gaan hier juist heel goed tegen dat soort buien.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130804019
Susie :*

(hier een mopperbaby, werkt ook niet echt mee)
  woensdag 4 september 2013 @ 09:20:41 #120
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_130804118
Bij de H&M hebben ze trouwens die zwarte rompers weer, wie was daar naar op zoek? maat 56 tot 92. En met de 2 kortingscodes dus 3 stuks voor 5 euro
pi_130804471
susie :*

kyara een mopperbaby.. :*

Fijn phaidra!

kz
hier valt S soms bij een drukke dag ook moeilijker in slaap.
ik ga meestal wandelen voor het slapen, dan komt ze even tot rust.

tinu
pff min dat hij slechter slaapt.
ja ik geef S altijd brood als ze niets wil eten. Of een stukje worst ofzo

vanmorgen heeft ze weer een broodje gegeten *O*. gister heeft ze geen ontbijt, middageten en avondeten gehad :o van alles aangeboden natuurlijk. Wel 2x 120ml pap en een half bolletje smorgens van de bakker en svonds een halve krentebol. Ze werd vannacht ook vaker wakker.
maar vannacht was de 1e x dat ze een hele nacht + ochtend geen bv heeft gehad :o

-O- alle tandjes/kiezen leed.
Hier ook alleen kapotte billetjes bij doorkomen van tanden/kiezen

en..
}:| ben ik een tijdje op mijn werk.. ga ik naar de toilet.. kijk ik in de spiegel. Heb ik een vlek op mn tshirt! Echt, de ochtend doorkomen zonder vlekken is lastig.. grr.
S heeft op mn schoot gegeten, dan wilde ze wel. Verslikte zich in drinken en was gevallen dus vlekken komen dan wel maar had goed in de spiegel gekeken voor ik wegging..dacht ik -O-
pi_130804933
Zoë, herkenbaar :D Ik moest voor mijn werk op de foto maandag, check in vlak ervoor mijn kleding nog even, zit er appelstroop op m'n shirt :'). Gelukkig had ik ook een vestje bij me.

Fijn dat ze net wel een broodje op heeft! Wat ik me afvroeg he, bied jij nog wel bv aan bijvoorbeeld in de ochtend? Of wacht je tot ze er zelf om vraagt?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130804986
Susie, misschien toch op de fiets springen? Allebei even de wind door de haren en hopelijk doorbreek je dan het gemopper?

Sam, heftige operatie. Het doel op lange termijn is goed, maar de komende tijd gaat wel zwaar worden, zeker met een dreumes denk ik?

Zoé, gefeliciteerd, je bent een echte moeder als je met vlekken rondloopt ;)

Ik ben nogal gaar. Tot 1 uur wakker gelegen te denken, veel info gekregen bij voorlichting van Chris zijn juf. En van 12tot 7 is Daan elk uur wel wakker geweest. Soms een minuut iets huilen, soms 10 minuten brullen. En als je er bij bent, dan is er niks aan de hand, tot je de kamer uitloopt. Echt verlatingsangst dus. Merk ook dat als ik wel ging kijken, de keer erna het huilen ook langer duurde. Dat pikt hij snel op..
Maar dus amper 6 uur geslapen, maar dan wel 6 keer wakker, en niet snel weer in slaap kunnen komen.. Kom maar op met de koffie..

Gelukkig speelt hij nu rustig buiten in de zandbak, dat is beter dan een mopperdreumes op zo'n dag..
pi_130805153
DF
*O* jeej een echte moeder haha
pff.. vermoeiende nacht dus.. fijn dat hij even lekker speelt

Phaidra
:D haha gelukkig had je een vestje mee.
Ik geef idd alleen bv als ze vraagt, daarom heb ik ook nooit gekolft om de productie hoog te houden. Heb wel gevoed op mijn verzoek als ik bijv erg volle pijnlijke borsten had (of kort met de hand kolven om de druk er af te halen)
Afgelopen nachten dronk ze maar kort en vannacht dus niet. Vind het ook wel prima met bijna 16mnd.
pi_130806590
Zoe zo herkenbaar hier ook regelmatig de vlekken op mijn shirt die ik niet heb gezien xd.
Susie, veel succes vandaag

Eerste jaar is inderdaad het moeilijkste. Ik mag daarna officieel ook 2 jaar niet zwanger worden dus dat is wat minder. Aan de andere kant lijkt me zwanger zijn met een normaal lichaam ook heerlijk dat je ook echt ziet dat er baby in zit hihi. Eventuele na operaties om te corrigeren worden ook vergoed als ik last blijf houden van smetplekken. Ik haat dit weer daarom ook zo.

Sommige van jullie vragen zich vast af hoe ikhetnzover heb laten komen maar ik was een gigantische emotieeter en heb een hele slechte jeugd gehad. Mijn moeder had liever een dik kind dan geen kind daar kwam het op aan. Nu gaat het zoveel beter ik wil gewoon gaan leven en met mn kind van de glijbaan af zonder bang te zijn vast te zitten hihi als het te zwaar word mag ik altijd na mn moeder toe en vriend zorgt dan voor het huis :-)
pi_130807199
quote:
3s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:20 schreef PureEvil het volgende:
Bij de H&M hebben ze trouwens die zwarte rompers weer, wie was daar naar op zoek? maat 56 tot 92. En met de 2 kortingscodes dus 3 stuks voor 5 euro
Ik was er naar op zoek maar de H&M heeft ze al een paar weken dus zo lang heb ik ze inmiddels ook alweer in huis ;)

Maar thanx!
pi_130808233
Sam, ik denk dat het wel goed is dat dat oude zeer verwerkt is. Hoor soms dat mensen anders alsnog vervallen in een nieuwe (slechte) gewoonte..
  woensdag 4 september 2013 @ 12:03:59 #128
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130808609
Pcm moest ik eerst dus halen in supermarkt. Mijn zus sms gestuurd of ik daar ff kon neerstreken en dat kon. Op de fiets dus geen probleem, bij zus ook niet en thuis was het weer mopper de mopper... uiteindelijk wel relaxed een broodje gegeten en nu ligt ze zonder problemen te slapen en ga ik lekker de bank op met een dvd van Charmed O+

DF geen makkelijk nacht dus? :*

Verder ff niet alles kunnen onthouden.... :P
pi_130831867
Phaidra: fijn, een betere nacht !
Sam: Eens met DF !
Is het nog goed gekomen Suus ?
Kyara: en met jouw mopperbaby ?
Zoe: buiten wandelen ?
PE: lekkerbekje !

Hier alles prima ! O+
pi_130832382
Hier goed hoor. Vanmiddag hele spul maar ingepakt voor een boodschap en kinderboerderij (onder het mom van in de wagen kun e geen kant op dus ook niet rollen en niet meer terug kunnen.....). M lekker gespeeld, zelf op de glijbaan geklommen, vriendjes gemaakt met een ouder meisje dat hem ging elpen op de glijbaan, per ongeluk los buiten gelopen en gezien hoe de joden naar een andere wei werden gebracht. Ondertussen sliepen de meisjes lekker in de wagen. Prima dag!

Morgen is mijn moeder jarig dus dan gaan we weer op pad (naar het park om te lunchen).
pi_130832536
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:56 schreef Kyara het volgende:
per ongeluk los buiten gelopen en gezien hoe de joden naar een andere wei werden gebracht.
:o _O-

Ik lach zo hard!

En ja ik lees hier stiekem mee :+
  woensdag 4 september 2013 @ 23:03:32 #132
250838 Fee-nix
pi_130832744
Helemaal niet bijgelezen... Maar die typo van Kyara :D. Echt de tranen rollen over mijn wangen van t lachen! :D.
pi_130832896
Mijn autocorrect doet lekker mee.....

KOEIEN!!!!

:D
  woensdag 4 september 2013 @ 23:10:08 #134
250838 Fee-nix
pi_130833068
Ik heb mijn man wakker gelachen :P.
pi_130833103
Sorry Fee-man :D
pi_130833109
Hahahahaha ik lag ook nog steeds. Gekke kinderboerderij hoor.
pi_130833146
Lag. Lach. Mijn iq is erdoor verpest.
  woensdag 4 september 2013 @ 23:13:40 #138
250838 Fee-nix
pi_130833242
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 23:10 schreef Kyara het volgende:
Sorry Fee-man :D
O never mind, die is alweer in dromenland ;). En ik ga nu ook lekker slapen! Trusten!
pi_130834207
_O- epische autocorrect! :D :'( :D
pi_130834248
pi_130836602
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:59 schreef Olf het volgende:

[..]

:o _O-

Ik lach zo hard!

En ja ik lees hier stiekem mee :+
+1
(En man ook wakker, oeps :X )
pi_130838151
Hahaha Kyara!

Kz
Ja buiten, maar ik woon vlaenig zee en een park enzo. Dat is natuurlijk anders als je in een drukke stad woont. Komt je meisje ook niet van tot rust denk ik?

Vriend was vannacht weg en S wilde weer niet slapen. Ze was superlief en vrolijk (vorige keer mistte ze m echt en moest ze veel huilen) ze zei wel papa enzo. Dus foto's enz laten zien en tshirt van hem gegeven maar dat hielp niet echt.
Na 22:30 sliep ze pas. Ze had ook koud zweet? En leek verder niet echt fit.
Om 3u wakker en om 6u weer klaar om op te staan -O-

Vandaag de menC prik maar die ga ik verzetten.
(Wat me opvalt is dat de info in de cb folder (qua bijwerkingen enzo) erg minimaal is. Via http://www.lareb.nl/Vaccins/Bijsluiters-meest-gebruikte-vaccins staat het veel uitgebreider en dat is de bijsluiter zoals je ook bij je medicatie enzo krijgt. Waarom niet als je kindje een vaccin krijgt? Maar ik vind het iig interessant om te lezen. Daardoor ben ik ook wat voorzichtig (gezien S elke x behoorlijk ziek is geweest) )
  donderdag 5 september 2013 @ 08:12:49 #143
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130838631
Kyara _O- :D

Ik heb niet zo erg meegelezen de afgelopen dagen dus ik haak gewoon even aan.

Klinkt als een fijne dag Kyara, echt tof dat M. voorzichtig durft te stappen *O*

Zoë, pittige nacht zo! Waarom ga je de prik verzetten, omdat S. niet fit is? Of omdat je er nog meer over wil lezen?

Hier gaat alles prima. Gisterochtend een mopperdreumes maar de rest van de dag was eigenlijk heel gezellig. Ze poept alleen heel veel :?, als in 5 flinke poepluiers gister en vandaag de eerste ook alweer gehad (1 min voor ik de deur uit moest, altijd leuk). Het is geen zure tandjes/kiezenpoep maar wat het dan wel is. Normaal poepte ze gewoon 1x per dag/per 2 dagen.

Leuke periode vind ik dit trouwens, ze leert elke dag wat bij! Gister (of eergister :?) ontdekte ze dat ze zijwaarts kan lopen _O- , dat doet ze nu dus heel vaak!
pi_130838752
Tante soesa
Omdat ze niet fit is. Heb al veel over de vaccinaties gelezen
Wow das veel poep! & zijwaarts lopen! Wat grappig. Dat heeft S nog niet ontdekt haha
pi_130838777
Kyara _O- Ik had niet achter jou gezocht dat je daar graag naar kijkt!

Soesa, dat klinkt echt heel grappig en schattig O+

Zoë, geen prik omdat ze al zo onrustig is? Van de men.C had I. geen last (zou dan direct zijn), maar ieder kind is anders. Het lijkt wel of prikjes altijd rot uitkomen. I. werd net een dag van tevoren verkouden.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130838833
Phaidra
Klopt, een vaccinatie is niet zomaar iets & gezien haar reactie op eerdere vaccinaties ben ik voorzichtig.
pi_130839230
Zoe: dan is buiten rustgevend idd. Prikjes bah !
Soesa: knap van je dametje *O*
pi_130839736
Gefeliciteerd met je moeder Kyara *O*
  donderdag 5 september 2013 @ 10:31:45 #149
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130841308
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 08:31 schreef Zoë23 het volgende:
Phaidra
Klopt, een vaccinatie is niet zomaar iets & gezien haar reactie op eerdere vaccinaties ben ik voorzichtig.
Begrijpelijk :Y. Wij mogen over 2 weken voor de beruchte prikken met 14-maanden... wij doen wel de beide prikken tegelijk overigens, E. reageerde tot nu toe amper op de prikken. Ik ben heel benieuwd hoe 't deze x zal zijn!
  donderdag 5 september 2013 @ 10:38:19 #150
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_130841453
_O- Kyara!

& Gefeliciteerd met je moeder *O*

Cristel zei vandaag 'trap op' 'boven' (Dat trap op kan ik waarschijnlijk alleen verstaan, maar het woordje 'boven' was heel duidelijk) :o O+

Nu is ze weer inde 'vreetmodus', spekkie O+ Mama koeka? :')
pi_130842361
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:38 schreef PureEvil het volgende:
_O- Kyara!

& Gefeliciteerd met je moeder *O*

Cristel zei vandaag 'trap op' 'boven' (Dat trap op kan ik waarschijnlijk alleen verstaan, maar het woordje 'boven' was heel duidelijk) :o O+

Nu is ze weer inde 'vreetmodus', spekkie O+ Mama koeka? :')
Hihi zo lief <3 lisa gaat hier gewoon bij de snoepkast staan en blijft daar staan tot we wat geven of ze trekt de broden uit het keukenkastje :-p
  donderdag 5 september 2013 @ 11:26:57 #152
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130842820
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 11:09 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Hihi zo lief <3 lisa gaat hier gewoon bij de snoepkast staan en blijft daar staan tot we wat geven of ze trekt de broden uit het keukenkastje :-p
Ik voel me nu heel bemoeizuchtig :@ maar geef je daar dan ook elke x aan toe?

Wat knap PE! Leuk lijkt me dat, als ze echt verbaal gaan communiceren. Mijn meisje zegt nu nog ong. 100x per dag 'ja! _O- '. Meestal als je iets vraagt zegt ze dat (geeft soms heeeel leuke 'gesprekken') maar ook soms zomaar, uit het niets, als ze wakker wordt bijvoorbeeld O+.
pi_130842925
Kyara _O-

Wat lief, Soesa, dat opzij stappen. M doet ook wel eens gek met lopen, laatst zo van die schuine huppeltjes alsof een countrydanser is :') En dat trots glimmend snoet erbij dan he? O+

Susie, is vandaag een betere dag voor je mopperdreumes? Frustrerend is dat, als je alles wat je probeert denkt dat dit de oplossing is en dat het nu vast gezelliger wordt maar ze dan stiekem direct daarna weer in de moppermodus gaan.

Knap hoor, Cristel!

Zijn jullie soms ook zo verbaasd wat jullie dreumessen allemaal voor verbanden leggen? Gisteravond zaten we te eten in de tuin. We wonen in een rustige straat maar die kruist een meter of 30 verderop met een doorgaande weg en je hoort regelmatig het verkeer. M kan op gehoor correct een bus en een motor en een graafauto van de wegwerkzaamheden benoemen. Waar leert hij dat, vraag ik me af :o En vanmorgen fietsten we langs een conimexadvertentie van noodles, in een zakje. "Ete" zegt hij dan. Hij blijft me verrassen O+
pi_130842960
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 11:26 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Wat knap PE! Leuk lijkt me dat, als ze echt verbaal gaan communiceren. Mijn meisje zegt nu nog ong. 100x per dag 'ja! _O- '. Meestal als je iets vraagt zegt ze dat (geeft soms heeeel leuke 'gesprekken') maar ook soms zomaar, uit het niets, als ze wakker wordt bijvoorbeeld O+.
Koester het! ;) De mijne zegt steeds vaker 'nee'. Vanochtend op de fiets zat ik een beetje voor me uit te zingen "nee, nee, nee, nee!" meldde M :') Blijkbaar kan ik niet mooi zingen -O-
pi_130842989
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 11:26 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Nee hoor tuurlijk niet maar er staan ook rijstewafels etc, en uiteindelijk na een half uur ofzo gaat ze iets anders doen :-p
  donderdag 5 september 2013 @ 11:35:33 #156
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130843064
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 11:31 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Koester het! ;) De mijne zegt steeds vaker 'nee'. Vanochtend op de fiets zat ik een beetje voor me uit te zingen "nee, nee, nee, nee!" meldde M :') Blijkbaar kan ik niet mooi zingen -O-
:D! Wat knap dat M. die verbanden legt zeg! Die van mij is natuurlijk een stuk jonger maar die verrast me ook regelmatig. Zo kan ze nu haar buik en nog een paar lichaamsdelen aanwijzen maar sinds gister kan ze ook de ogen en voeten van de pop aanwijzen. Vind ik ook knap dat ze die omschakeling kan maken.

'Nee' begint ze nu ook te zeggen maar ze begrijpt gewoon nog niet wat ze zegt :D. Ze zegt ook echt 'nee' op dezelfde toon als dat ik dat doe als ze met haar eten gooit :@. Ik hoor mezelf nu al terug...

quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 11:32 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Nee hoor tuurlijk niet maar er staan ook rijstewafels etc, en uiteindelijk na een half uur ofzo gaat ze iets anders doen :-p
Volhoudertje!
pi_130843298
Is ook heel knap! Dan merk je dat ze het concept echt gesnapt heeft. Kleine slimme dame. M vindt het hilarisch dat ik ook voeten heb (hij is nogal dol op zijn voeten, elke morgen bij het opritsen van zijn slaapzak worden ze begroet of het langverloren vrienden zijn :+ ). Gisteren douchten we samen en dan zit hij gehurkt om mijn tenen aan te wijzen (wat eeeeenorm kietelt en dat vindt hij dan ook weer om te gillen, dat ik zo gek doe :@ )
  donderdag 5 september 2013 @ 11:51:08 #158
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130843502
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 11:43 schreef Clubsoda het volgende:
Is ook heel knap! Dan merk je dat ze het concept echt gesnapt heeft. Kleine slimme dame. M vindt het hilarisch dat ik ook voeten heb (hij is nogal dol op zijn voeten, elke morgen bij het opritsen van zijn slaapzak worden ze begroet of het langverloren vrienden zijn :+ ). Gisteren douchten we samen en dan zit hij gehurkt om mijn tenen aan te wijzen (wat eeeeenorm kietelt en dat vindt hij dan ook weer om te gillen, dat ik zo gek doe :@ )
Haha :D Wat is dat toch met die voeten? Hier dus ook precies hetzelfde! Ze krijgen soms 's ochtends ook echt een kusje :'). Grappige dingen blijkbaar :+. Wat is het toch heerlijk als je kind om je moet lachen he! Al is het maar omdat hij vind dat je gek doet. Ik krijg dan helemaal zo'n buikkriebeltje O+

Ze is ook geobsedeerd door mijn oren :'), die worden echt regelmatig even aangewezen en bevoeld. Ook echt allebei ja, m'n hoofd wordt zachtzinnig (...) omgedraaid zodat ze m'n andere oor kan zien _O-

/smileyoverkill. Excuus
pi_130843692
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 11:51 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Haha :D Wat is dat toch met die voeten? Hier dus ook precies hetzelfde! Ze krijgen soms 's ochtends ook echt een kusje :'). Grappige dingen blijkbaar :+. Wat is het toch heerlijk als je kind om je moet lachen he! Al is het maar omdat hij vind dat je gek doet. Ik krijg dan helemaal zo'n buikkriebeltje O+

Ze is ook geobsedeerd door mijn oren :'), die worden echt regelmatig even aangewezen en bevoeld. Ook echt allebei ja, m'n hoofd wordt zachtzinnig (...) omgedraaid zodat ze m'n andere oor kan zien _O-

/smileyoverkill. Excuus
+ 1 op alles, van buikkriebel om een schaterlach (zelfs de juf van het kdv zei laatst dat ze smolt omdat M de slappe lach had bij het buitenspelen O+ ) tot aan oorinspectie en dat gezwiep met je hoofd :D
pi_130844608
Wat knap CS & tante soesa
Vind die ontwikkeling leuk om te lezen.
Wat ze allemaal leren is zo knap.

Tante soesa
Fijn dat ze er weinig last van heeft als ze prikjes krijgt.
Ik vind bmr+menC samen wel pittig voor zo'n klein lichaampje maar dat ziet iedereen natuurlijk anders.

De menC gaat waarsch uit het programma hoorde ik? Weet iemand daar meer van?
  donderdag 5 september 2013 @ 12:41:11 #161
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130844753
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 11:58 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

+ 1 op alles, van buikkriebel om een schaterlach (zelfs de juf van het kdv zei laatst dat ze smolt omdat M de slappe lach had bij het buitenspelen O+ ) tot aan oorinspectie en dat gezwiep met je hoofd :D
Heerlijk he, ik vind dit echt een hele leuke leeftijd. Zo ontdekkend, ondernemend en onderzoekend. Je ziet ook per dag nieuwe dingen ontstaan! Zo heeft E. af en toe de grootste los als ik zachtjes in haar gezicht blaas en gister 'blies' ze op haar manier gewoon terug! Ze schrok er zelf van geloof ik :').

Wat die prikken betreft, Zoë, ik geloof ook zeker dat het pittig is voor die kleintjes. Ik heb alleen bij de eerdere prikken nooit gemerkt dat E. er last van heeft (oké, van het zetten wel uiteraard) dus daarom heb ik er wel vertrouwen in. Ik heb 1x een prik uitgesteld omdat ze ziek was en ik me er daardoor niet prettig bij voelde.
S. heeft steeds heftig gereageerd dus ik snap zeker dat je er daardoor anders mee omgaat! Wellicht reageert E. hier nu ook heel anders op, je weet 't niet...Voorlopig zijn we er hierna iig vanaf. Gelukkig!
pi_130844934
Tante soesa
Ja idd, gelukkig is het na die prikjes voorlopig klaar.

http://www.telegraaf.nl/feed/21863737/__Minder_Inentingen__.html dit artikel bedoelde ik. Zal het vandaag wel met de cb arts bespreken.
pi_130846805
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 11:43 schreef Clubsoda het volgende:
wat grappig en lief zeg!
  donderdag 5 september 2013 @ 19:03:50 #164
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130855949
Die ontwikkelingen vind ik ook zo ontzettend leuk! O+ Hier gaat ze lachen als ze mijn buik ziet :( maar zegt en wijst dan wel naar mijn navel...

@CS, ik was aan het werk vandaag, dus weinig gemerkt van de mopperdreumes :P Gistermiddag ook nog even een rondje gefietst, dat ging ontzettend leuk, ijsje gegeten en toen moesten we weg bij de ijswinkel :X Tot aan huis zitten brullen en schoppen voorop mijn fiets....
Maar ik hoorde van mijn zus dat ze vaak mama heeft gezegd en als mijn zus een whatsapp van mij kreeg (speciaal beltoontje), dan riep ze ook mama O+ Als ik haar afzet bij mijn zus zegt ze wel vrij direct 'doeg mama' met bijbehorende zwaai O+

Krijgen ze bij 2 jaar eigenlijk ook nog een prik?
pi_130860434
Volgens mij pas bij 4 jaar weer :)
pi_130862188
Heb dus vandaag ook maar even getest of de kleine dreumes hier ogen, oren en mond snapt. Nee :D Pop er bij gepakt , ook niet !
Maar ze kan wel zeeleeuwen nadoen, de cd aanzetten en dansen O+
pi_130864167
Ieder zijn talent he! :+

Het zijn maar net de dingen die je oefent en waar hun interesse ligt.

Het valt mensen op dat Nena schuin loopt en nu zie ik het ook. Geen idee of het nieuwigheid is of dat er iets is.
Ze heeft 2 extra bilplooien en ze is echt heel erg lenig en soepel, maar ze heeft daarvoor ene heupecho gehad en toen zagen ze niks.
1 oktober naar het cb, maar eens naar vragen dan.
pi_130864898
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 22:00 schreef Troeta het volgende:
Ieder zijn talent he! :+

Het zijn maar net de dingen die je oefent en waar hun interesse ligt.

Het valt mensen op dat Nena schuin loopt en nu zie ik het ook. Geen idee of het nieuwigheid is of dat er iets is.
Ze heeft 2 extra bilplooien en ze is echt heel erg lenig en soepel, maar ze heeft daarvoor ene heupecho gehad en toen zagen ze niks.
1 oktober naar het cb, maar eens naar vragen dan.
Hier ook 1 oktober.
Hoe zo schuin ? Hellend naar 1 kant ?
Hier een soort o/x beentjes comby :+
pi_130873792
Wij zeggen wel altijd de voeten, benen en tenen gedag als de slaapzak 's avonds aan gaat en hallo als de slaapzak weer uit gaat "hallo tenen" O+

Gister weer een leuke dag gehad in het park. Eendjes en hertjes gevoerd, op een kleedje in het gras gespeeld. Bij de waterval geweest maar dat was eng dus we zijn er niet meer achter geweest. En op een terras gezeten in een normale stoel (waar hij op ging staan en op de tafel klom en het hoogste woord op het terras voerde). IJsje gegeten vol met E-nummers en suiker. Hele terras wist dat hij een ijsje had (met de handen wapperen en keihard IJSSSSSSSJE IJSSSSSSSSSSSSJE roepen :') ). In elk geval een geslaagde dag.
pi_130874433
Wat een heerlijke dag Kyara O+ En wat fijn dat M zo ontspannen en open reageert op een groep mensen, ik vind dat heel waardevol, die onbevangenheid. En ach, E-nummers en suikers op z'n tijd zijn best fijn natuurlijk ;)

Wij zijn een beetje doorgeslagen in het begroeten en gedag zeggen geloof ik. De laatste twee avonden hoorde ik M "dooooooeeeei lepel" zeggen tegen een koffielepeltje dat op de bank lag en daarna "dooeeeeeei deur" tegen de voordeur :')

Troeta, wat is dat ook alweer met extra bilplooien? Ben benieuwd wat ze er op het cb van vinden.
  vrijdag 6 september 2013 @ 09:49:19 #171
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130874706
Klinkt heel fijn Kyara, en de foto's waren ook weer superleuk O+

Clubsoda :D Dat is wel heeeeel erg lief van M. ;)

Troeta, schuin lopen, hoe bedoel je dat? Ik ben ook benieuwd wat ze daarvan vinden op het CB.

Vannacht had mijn meiske een nachtmerrie denk ik! Om 12:00 uur werd ze helemaal overstuur wakker en ze werd pas rustig in de armen van mijn man O+. Ze viel ook tegen z'n schouder aan in slaap en we konden haar toen zo in haar bedje schuiven.
pi_130875196
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 09:35 schreef Clubsoda het volgende:
Wij zijn een beetje doorgeslagen in het begroeten en gedag zeggen geloof ik. De laatste twee avonden hoorde ik M "dooooooeeeei lepel" zeggen tegen een koffielepeltje dat op de bank lag en daarna "dooeeeeeei deur" tegen de voordeur
Herkenbaar :D
Probleem alleen dat hij daar zelf mee is begonnen. Wij proberen hem alleen manieren bij te brengen zodat hij oma gedag zegt als ze komt en gaat :')

Hoor je ineens "isse sok", "hallo sok" O+
pi_130875248
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 09:35 schreef Clubsoda het volgende:
Troeta, wat is dat ook alweer met extra bilplooien? Ben benieuwd wat ze er op het cb van vinden.
Een extra bilplooi kan duiden op een heupafwijking. Dit checken ze op het cb. Bij M zagen ook wat a-symmetrisch maar niet nodig om verder te checken.
pi_130875333
Haar linkerbeentje zet ze anders neer en dan loopt ze niet rechtdoor, maar schuin.
Zal het vandaag eens proberen te filmen.
Nu tandarts :'(
  vrijdag 6 september 2013 @ 10:33:01 #176
250838 Fee-nix
pi_130875751
*Haakt ook weer aan.

Zoë rot dat S niet fit is/was. Hoe gaat het nu?

Soesa zijwaarts lopen :D. Heeft mijn S nog niet ontdekt! En knap hoor, lichaamsdelen aanwijzen!

PE wat knap van de woordjes! En vreetmodus :Y) . Is hier zo'n beetje constant :P.

En Susie een mopperdreumes, daar kan ik zelf soms ook zoooo chagrijnig van worden. Hoop dat het alweer beter gaat!

CS ik vind het zo knap dat M op gehoor dat soort dingen kan herkennen! S weet nu het verschil tussen een auto, een bus en een vrachtwagen, maar daar blijft het wel bij. Dat 'neeeeeee' zeggen als je gaat zingen: heel herkenbaar ;( . Ik mag ook echt nooit meer zingen. En M dus ook in de 'doei-fase' :P. S ook nog steeds. Gisteren een wandeling met hem gemaakt en het was echt continu: 'doei speeltuin', 'doei vlinder', 'doei bal', 'doei Misha' (onze poes) etc. etc. etc. En we waren 's avonds naar de supermarkt geweest. J was super vervelend, dus ik was alvast met hem naar buiten gegaan om daar te wachten op S en papa. Nou ik hoorde S al van een kilometer afstand aankomen. Die zat z'n karretje heel hard 'doeiiiiiiiiiiiii' te roepen naar de cassiere!

Kleinzusje, zeeleeuwen nadoen :D hahaha.

Kyara ik had het filmpje van het ijsje ook op FB gezien. Schattig *; .

Troeta, apart van dat schuinlopen. Hoop dat het niks te betekenen heeft en vanzelf weer overgaat. Moet je zelf naar de tandarts? Succes!

Wij zijn vanochtend naar het CB geweest. Ik was de hele afspraak vergeten. Lag om 8.15 nog in bed en hadden de afspraak om 8.45!! Dus snel eruit, gewassen, aangekleed, kinders aangekleed, banaan in hun mik ( :@ ), tas ingepakt voor CB, ieders tanden gepoetst en erheen gefietst. We waren op tijd!! Haha. Alles was super. Hij zit nu met z'n lengte iets boven de middenlijn en gewicht op de middenlijn. Gewichtlijn is behoorlijk afgebogen, maar past nu beter bij z'n lengte! Hij was 84,5 cm en 12,2 kilo. Ze vond het knap dat hij al een bal kan schoppen (is heel snel zei ze), hoe hij al praatte en wat een hoge toren van blokjes hij aan het bouwen was. Eigenlijk is hij met alles snel en gaat het gewoon super :).
  vrijdag 6 september 2013 @ 10:34:30 #177
250838 Fee-nix
pi_130875799
O en nog een keer *O* voor de losse stapjes van M, leuk filmpje Kyara :).
pi_130875847
Netjes Fee! Genoeg reden om trots te zijn dus! Stats vergelijkbaar met M met 18 maanden. Die van 85 cm en 12,5 kg. En ik vind het echt knap dat je in een haf uur tijd met 2 kinderen aangekleed, tanden gepoetst en zelfs nog iets gegeten bij het cd kan staan. _O_
  vrijdag 6 september 2013 @ 10:47:44 #179
250838 Fee-nix
pi_130876166
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:36 schreef Kyara het volgende:
Netjes Fee! Genoeg reden om trots te zijn dus! Stats vergelijkbaar met M met 18 maanden. Die van 85 cm en 12,5 kg. En ik vind het echt knap dat je in een haf uur tijd met 2 kinderen aangekleed, tanden gepoetst en zelfs nog iets gegeten bij het cd kan staan. _O_
*) Vond ik ook best knap. Al is t wel m'n geluk dat het CB hier amper 5 min. fietsen vandaan is :).
pi_130877260
Fee: Heldin _O_ En wat fijn dat S het zo goed doet ! O+
Kyara: Lief dat filmpje :D Roep je hem, gaat ie zitten !
Soesa: Gelukkig kon ze getroost worden :*
Troeta: ben benieuwd, naar het lopen en de tandarts.
CS: doorgeslagen in de doei fase _O- Ik probeer het er hier juist een beetje in te krijgen
pi_130877342
Ja, dat was echt zo'n momentje van...oh wacht, ik loop, dat was niet de bedoeling.

en ik moet er echt aan werken om op zo'n moment niet te gaan zuchten of zo. Want dat is natuurlijk voor hem heel sneu en hij kan er ook niks aan doen.

Met een papegaai in huis worden ook je stopwoordjes weer extra naar voren gebracht. Ik zeg blijkbaar heel vaak "zo" ("Zo, nu gaan we even eten"). Dus dat hoor ik nu ook de hele dag :')
  vrijdag 6 september 2013 @ 11:32:24 #182
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130877451
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:28 schreef Kyara het volgende:
Ja, dat was echt zo'n momentje van...oh wacht, ik loop, dat was niet de bedoeling.

en ik moet er echt aan werken om op zo'n moment niet te gaan zuchten of zo. Want dat is natuurlijk voor hem heel sneu en hij kan er ook niks aan doen.

Met een papegaai in huis worden ook je stopwoordjes weer extra naar voren gebracht. Ik zeg blijkbaar heel vaak "zo" ("Zo, nu gaan we even eten"). Dus dat hoor ik nu ook de hele dag :')
Ik zie net je filmpje pas, wat knap dat hij al meteen op gras loopt! Dat deed (en ik denk doet ;) ) Elin nog niet echt. Veel te wiebelig!
pi_130877638
Denk dat als je juist de focus niet op het lopen legt hij het gaat doen. Maar dat zeg je zelf al :*
Denk ik hoor ? Geen idee of dat zo is ?
pi_130877747
Die van mij zegt nog geen woordjes en rent bijna :D
Net in de speetuin was het enorm druk met kinderen van een school ( groep 7 8)7 ). Ze loopt er gewoon op af en zit er naast te spelen. Geen angst O+
Wel fijn hoor om te zien.
pi_130878140
De focus ligt er ook niet op hoor. Maar omdat hij wel zelf al wat stapjes zeg, verwacht je toch een beetje dat hij dat door pakt en dat doet hij dus niet.

Meer een kwestie van verwachtingen aanpassen.
pi_130878377
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:55 schreef Kyara het volgende:
De focus ligt er ook niet op hoor. Maar omdat hij wel zelf al wat stapjes zeg, verwacht je toch een beetje dat hij dat door pakt en dat doet hij dus niet.

Meer een kwestie van verwachtingen aanpassen.
Ik roep maar wat, heb er echt geen verstand van :@
pi_130878913
Fee hulde!! In een half uur jezelf en 2 kinderen klaar voor vertrek, incl. sort of ontbijt _O_

Mooie stats! En voor S al snel om tegen een bal te trappen? I. doet dat soms ook (als we het eerst voordoen), al pakt hij hem meestal met z'n handen op om te gooien.

Kyara, wat knap hoor, zonder na te denken over het gras lopen! *O* Als hij het vaker onbewust doet, groeit zijn zelfvertrouwen vast snel.

Troeta, klinkt wel gek, dat lopen. Hopelijk is er niks aan de hand. En succes bij de tandarts!

Ik vind de nachten even niet meer leuk. Al een paar keer deze week groot drama, dan wordt hij wakker als wij naar bed gaan (rond 22 uur) en vervolgens duurt het tot 0.30-1 uur tot hij weer goed diep slaapt (en tussendoor steeds korte slaapjes van 10-30 minuten, afgewisseld met huilen). Hij is dan ontroostbaar, en echt boos en overstuur. Ik heb geen idee hoe we daarmee om moeten gaan. Als troosten niet helpt gaat hij weer terug in bed, maar vannacht resulteerde dat in eenhalf uur overstuur krijsen (kon je geen huilen meer noemen) en toen ben ik maar weer terug gegaan. Aan de borst wil hij wel, maar alleen sabbelen (en dat vind ik eigenlijk niet prettig, gaat zeer doen na een tijdje). Hij wordt dan wel rustig, maar als ik denk dat hij nu toch echt slaap en hem in bed leg, wordt hij direct weer wakker en begint het riedeltje opnieuw. Na een week begint het ons behoorlijk op te breken en vraag me echt af wat we fout doen -O- :'(
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130878944
Kyara
Ik vind M echt een knappe dreumes. volgens mij kan hij echt al superveel.
S deed eerst ook een paar stapjes, voorzichtig als we haar vast hadden en dan los lieten. Maar niet snel van tafel los zegmaar. Dat duurde volgens mij ook wel eventjes.

Fee
_O_ respect haha
S schopt ook tegen een bal! We voetballen regelmatig. Vind ze erg leuk.
en goede stats ^O^

Troeta
apart dat scheef lopen -O-

S is alweer wat fitter, lief dat je t vraagt.
Gister hadden we beide een "we doen niets"dag en heeft ze veel bij me op de bank gezeten :@
wel even buiten gezeten in een zwembadje maar het was erg warm en er waren wespen. Was zelf erg moe en S blijkbaar ook. Ze had vannacht supergoed geslapen (maar 1x 10min wakker) en nu lijkt ze zich beter te voelen

stats bij het cb waren goed. Lengte bovengemiddeld en gewicht gemiddeld.
Qua ontwikkeling was het ook allemaal goed :)
pi_130879024
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:28 schreef Phaidra het volgende:

Ik vind de nachten even niet meer leuk. Al een paar keer deze week groot drama, dan wordt hij wakker als wij naar bed gaan (rond 22 uur) en vervolgens duurt het tot 0.30-1 uur tot hij weer goed diep slaapt (en tussendoor steeds korte slaapjes van 10-30 minuten, afgewisseld met huilen). Hij is dan ontroostbaar, en echt boos en overstuur. Ik heb geen idee hoe we daarmee om moeten gaan. Als troosten niet helpt gaat hij weer terug in bed, maar vannacht resulteerde dat in eenhalf uur overstuur krijsen (kon je geen huilen meer noemen) en toen ben ik maar weer terug gegaan. Aan de borst wil hij wel, maar alleen sabbelen (en dat vind ik eigenlijk niet prettig, gaat zeer doen na een tijdje). Hij wordt dan wel rustig, maar als ik denk dat hij nu toch echt slaap en hem in bed leg, wordt hij direct weer wakker en begint het riedeltje opnieuw. Na een week begint het ons behoorlijk op te breken en vraag me echt af wat we fout doen -O- :'(
Jeetje wat pittig.
Hier lijkt het of het te maken heeft met teveel slaap overdag. Als S overdag weinig slaapt (max anderhalf uur) dan slaapt ze snachts beter. Slaapt ze 2x kort of 1x lang dan is ze snachts snel vaak wakker of een tijdje echt wakker.

En qua bv.. ik merk ook dat als ze weinig bv krijgt ze ook beter slaapt. Dat sabbelen deed bij mij ook zeer en nu is het de 3e nacht dat ze geen bv heeft gehad en ze heeft ook geen 'reden' om daar voor wakker te worden zegmaar. Ik geef natuurlijk op haar vraag, maar snachts door het sabbelen ben ik het gaan afbouwen want ik vond het erg onprettig als ze daarvoor wakker werd. Aan het gedrag merk je meestal wel of het om sabbelen (gewoonte?) of dorst/honger gaat.
natuurlijk is sabbelen ook een behoefte.. en S heeft geen speen. Maar het moet voor beide partijen natuurlijk prettig zijn & op die 'vraag' ging ik niet meer in.
pi_130879276
Speen heeft hij wel, maar duwt die 's nachts resoluut weg als je hem aanbiedt. Of hij pakt de speen en gooit hem woedend op de grond :'). Als hij eenmaal rustig is wil hij hem wel en valt dan meestal met speen weer (even) in slaap. Maar dat rustig krijgen lijkt soms gewoon onmogelijk. Het lijkt op een driftbui en alles wat we doen maakt het alleen maar erger. Alsof hij zelf boos is omdat hij niet kan slapen. Of verlatingsangst? na pcm slaapt hij vaak wel beter/ sneller in. Hij kwijlt ook wel veel dus misschien ook kiesjes (maar dacht dat de laatste pas rond de 2 jaar kwamen? rest heeft hij al). Aanleggen is vaak het enige dat wel werkt, maar als het alleen om te sabbelen is, wil ik het liever niet. Maar ik wil ook mijn verdrietige jongetje kunnen troosten... Ik heb heel hard met hem mee gehuild vannacht, echt zo klote :'(
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130879321
aww begrijpelijk Phaidra :(
S heeft 2 kiezen die door zijn dus het kan ook eerder? Zijn wel erg pijnlijk die rotkiezen :(
pi_130879469
Wat naar Phaidra! En pittig voor jullie.

Wij hebben een tijd geleden ook zo'n fase gehad dat M 's avonds wakker werd en ontroostbaar was. Wij hebben hem toen meegenomen naar beneden, wat water gegeven en een klein beetje tv laten kijken (babytv heeft 's avonds van die rustgevende muziekjes en filmpjes). Dan werd hij wel rustig en konden we hem uiteindelijk wel in bed leggen. Vaak werd hij een tijdje later dan weer wakker en dan begon het weer van oor af aan. Voordeel hier was dat het 's avonds was en niet 's nachts.

:*
  vrijdag 6 september 2013 @ 12:52:16 #193
250838 Fee-nix
pi_130879491
Jemig Phaidra, echt niet leuk :(. Kiezen zou best nog eens kunnen... S heeft ook al vier kiezen en er zijn er nu nog twee aan het doorkomen. Hij is 1,5.
Het is vast weer zoiets waarvan je achteraf gaat zeggen 'ooooooo, wat dat het' }:| .
  vrijdag 6 september 2013 @ 12:52:31 #194
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130879498
Ohh, Phaidra, wat sneu ;( voor I. en wat pittig zo. Ik kan me voorstellen dat je mee bent gaan huilen :* Ik wou dat ik tips voor je had... het inslapen 's avonds gaat wel gewoon rustig?
pi_130879679
Inslapen 's avonds gaat meestal wel goed idd. Soms lukt het niet in 1x, maar als we dan teruggaan om te troosten is het vaak wel goed.

Fee & Zoë, hij heeft idd al 4 kiezen, dus wie weet dan toch de laatste 4 nu...

Met M. dus ook zo'n fase Kyara -O-. Misschien moeten we ook eens proberen om hem af te leiden door hem mee naar beneden te nemen. Maar ben bang dat dát dan weer een gewoonte wordt. Hoe is dat bij jullie gegaan?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130879822
Bij M was het echt nodig om hem uit de situatie te halen. En het is gewoon over gegaan. Hij wordt nu niet meer zo wakker gelukkig. Het is in elk geval geen gewoonte geworden want het was vaak wel duidelijk dat hij echt moe was en liever wilde slapen zeg maar.

Behalve toen het echt heel heet was, toen hebben we hem gewoon s avonds nog beneden laten spelen. Maar vorig jaar hebben we ook een keer om 2 uur s nachts met z'n drietjes buiten gezeten. Maar dat zijn dan weer uitzonderlijke situaties waarin geen regels meer gelden vind ik.
pi_130879960
Phaidra wat sneu :'( :* Heb geen tips helaas.
Zoe: Wat fijn dat ze het goed doet O+
pi_130883705
:W We zijn terug van vakantie en ik ben op :') was erg leuk maar erg intensief. Kind had erg hang naar mama en moest veel bij mij zijn. Ben erg blij geweest met de wompat!
Verder is ze gek op auto's en zit graag bij het stuur vroooom vrooom te roepen en op alle mogelijke knoopjes te drukken :D
Wat ook zo leuk is, is haar fantasie zien ontwikkelen! ze doet alsof ze aan het eten is en mij gaat voeren :D echt heel schattig

Phaidra wat sneu!! hier heeft R soms dat ze haar draai niet kan vinden en blijft maar huilen. Ze gaat staan, weer zitten, weer liggen en dan weer zitten, staan enzovoort..
Ik geef haar kort de borst en dan zeg "ga maar liggen" en dat herhaal ik soms echt 10x
Maar soms lukt het haar niet terug in slaap te komen en dan is het weer borst of ik leg haar tegen mij aan...
Maarja niet iedereen kan of wil zo vaak de borst geven dus het blijft lastig om te vinden wat voor jou werkt!! het blijft echt een lastige fase die nachten :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_130885883
Hoe reageert hij als je erbij blijft Phaidra maar hem verder niet prikkelt? Ik kan alleen beschrijven wat ik van M ken en dat interpreteerde ik als enerzijds moeite hebben zich overgeven aan de slaap maar anderszijds zo moe zijn dat alles overprikkeling was en dus boosheid oproept. Wat hier hielp is er wel zijn maar niets doen. Of met intervallen heen gaan, neerleggen, rustig toespreken en gaan.

Heeft hij geen honger? Kun je dat uitproberen met de fles omdat dat geen wens tot sabbelen oplevert? En hoe snel ga je er heen als hij huilt? Ik ontdekte dat M soms huilt in zijn slaap. Ging ik erheen om te troosten dan werd hij wakker en juist boos en in de war. Ik wacht bij nachtelijk huilen zo ongeveer een minuut en 9 van de 10 keer is het voor die tijd over.
pi_130890155
Wij hebben ook een ondeugd, ze zwaait als ze op tv zwaaien, als ze naar bed gaat, als ik wegga, maar als bezoek gaat en we zeggen: "zwaai maar", dan doet ze het dus niet.

Ze loopt ook niet los en kwebbelt losse woorden en onverstaanbaar gebrabbel.

Ze schud trouwens nee als ik nee zeg of als ze iets gaat doen wat niet mag.
  vrijdag 6 september 2013 @ 20:09:14 #201
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130894145
Oeh Phaidra, niet fijn zeg. :* Iemand zei het al, straks zeg je vast, "ah was dat he?" Hier is het dan vaak zo dat ze echt niet lekker is (verkouden en suks) of idd tanden of kiezen. Mja, daar heb je op het moment natuurlijk geen bal aan.... :* nog maar eens.

*O* voor de stapjes van M!

Anouk zegt applaus en klapt mee als ze applaus hoort/ziet op tv :D
pi_130895663
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 16:14 schreef Clubsoda het volgende:
Hoe reageert hij als je erbij blijft Phaidra maar hem verder niet prikkelt? Ik kan alleen beschrijven wat ik van M ken en dat interpreteerde ik als enerzijds moeite hebben zich overgeven aan de slaap maar anderszijds zo moe zijn dat alles overprikkeling was en dus boosheid oproept. Wat hier hielp is er wel zijn maar niets doen. Of met intervallen heen gaan, neerleggen, rustig toespreken en gaan.

Heeft hij geen honger? Kun je dat uitproberen met de fles omdat dat geen wens tot sabbelen oplevert? En hoe snel ga je er heen als hij huilt? Ik ontdekte dat M soms huilt in zijn slaap. Ging ik erheen om te troosten dan werd hij wakker en juist boos en in de war. Ik wacht bij nachtelijk huilen zo ongeveer een minuut en 9 van de 10 keer is het voor die tijd over.
Dat lijkt het idd. Hij wordt dan rot wakker, denk ook wat gedesoriënteerd, zo van: waar ben ik, wie ben ik, en wie is dat nou weer in de kamer?! Oh help, krijg ik ook nog iets in m'n mond geduwd!! :o

Bedankt voor het meedenken. Net met inslapen was het ook huilen en toen heb ik alleen een muziekje aangezet en ben naast het bed gaan zitten. Het duurde wel een paar minuten voor hij het muziekje opmerkte tussen het huilen door :'), maar toen werd hij wel rustiger. Ik heb hem nog 1x neergelegd, speen gegeven en gezegd "ga maar lekker slapen". En toen was het goed. 5 minuten later kon ik zonder probleem de kamer uitlopen. Het zou mooi zijn als dit ook werkt als hij 's nachts wakker wordt... *Fingers crossed*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130895834
Wat wij hier ook wel eens doen is voorlezen. Gewoon er naast gaan zitten en beginnen met een (wat langer) verhaal. M wordt dan uiteindelijk stil en gaat zitten luisteren. Hij wordt daar rustig van. Wordt hij trouwens ook van zingen maar met voorlezen kun je wat langer achter elkaar doorgaan en hoef je zelf ook geen inspiratie te hebben.

Hopelijk slaapt hij gewoon lekker door vannacht.
pi_130895863
Opmerkelijk altijd hoe het heel anders is tussen de dreumesen!!
Ik kon vroeger wel naast haar liggen rustig en toen ging ze ook liggen, paar maanden later kon dat niet meer! dus gewoon in bed gelegd en ging ze kletsend en zingend slapen, en nu slaapt ze weer aan de borst!
Trouwens, als ze hysterisch wakker wordt kan ik haar niet niet oppakken..ze steekt haar armen naar mij toe en roept heel zielig maamaaaa!!
:'(
Heb geprobeerd naast te zitten, zeggen dat alles okee was maar ze wordt alleen maar bozer en verdrietiger..dan maar borst en kan iedereen verder slapen!

Fijn dat het goed ging Phai :*

Kyara dat lijkt me een hele fijne mooie manier om in slaap te komen O+
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_130896080
Doorslapen heeft hij niet meer gedaan sinds dat hij 3 maanden was, maar ik hoop toch gewoon met je mee ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130896145
Phai hier was het met 18 maanden voor het eerst na ook 3 maanden een hele nacht slaap :o
pi_130896555
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:48 schreef Phaidra het volgende:
Doorslapen heeft hij niet meer gedaan sinds dat hij 3 maanden was, maar ik hoop toch gewoon met je mee ;).
I feel your pain, na 3 maanden was het hier ook klaar. Ben er wel aan toe, een nachtje slaap.. :O
pi_130897484
Idem hier na 3mnd mindere nachten.

Phaidra duim voor n goede nacht!
En voor de anderen & mezelf ook :9 slapen is fijn! Komt vast ooit wel goed
  vrijdag 6 september 2013 @ 21:37:29 #209
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130898982
Ooit komt de dag dat je ze wakker moet maken.....over 12 jaar ofzo ;)
  vrijdag 6 september 2013 @ 21:57:25 #210
348178 NotTheSame
pi_130900357
Of dat zij naar bed gaan terwijl jij al op moet staan...
  vrijdag 6 september 2013 @ 22:00:44 #211
250838 Fee-nix
pi_130900591
Ik hoop op een goede nacht voor iedereen in dit topic!!

Onze kids zijn vanavond (en morgenavond) bij opa en oma. Zo gek, zo'n leeg huis. Wij moeten morgen vroeg op en zijn dan morgen de hele dag (tot laat in de avond) op een feest. Vandaar dat ze twee nachtjes uit logeren zijn. Zondag halen we ze voor het middageten weer op. Hopelijk kunnen we zondagochtend nog even hardlopen met z'n tweetjes, zou leuk zijn :).
  vrijdag 6 september 2013 @ 22:11:13 #212
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130901219
Oh ja, fijn NTS, maar dat dan pas over pak hem beet 16 jaar ofzo? :P

Oh Fee, dat is wel ff fijn, kan je bijtanken!
pi_130901308
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 21:57 schreef NotTheSame het volgende:
Of dat zij naar bed gaan terwijl jij al op moet staan...
Ik had vanmiddag tegen man gezegd dat ik om 9 uur naar bed zal gaan........... :') :Z

Fee wat leuk een feestje! zal ook leuk zijn voor je kleintjes denk ik bij opa en oma!
pi_130903183
:* voor de beroerde nachten.

Hier slapen ze alledrie wel aardig, maar als ze allemaal 1x wakker worden, moet ik er alsnog 3x uit.
pi_130903369
Komt echt wel Kyara dat lopen! Maar begrijp je wel hoor, het zou voor hem ook gewoon zo leuk zijn!

ik heb geen goed filmpje van Nena kunnen maken, maar vandaag leek het ook minder te zijn, misschien toch nieuwigheid.

Veel plezier Fee-nix! En knap hoor binnen een half uur op het cb zijn,haha

Bitterend, lekker op vakantie geweest!
pi_130909481
Geen drama vannacht *O* En hij slaapt nog :o. Ok, wel wakker om 2.30 en 5.30, maar ging weer slapen nadat hij goed gedronken had. Om 5.30 had hij in eerste instantie niet zo'n zin meer, maar muziekje aangezet en gezegd dat het nog nacht was en dat hij nog even moest proberen om te slapen. Wel even protest maar blijkbaar was hij toch nog moe genoeg ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130909513
Fijn Phaidra!

Hier ook maandenlang drama gehad. Nu bijna 2 jaar en gaat nu een aantal mnd goed (owjee fokwet?).
We hebben nooit kunnen achterhalen wat het was, echt een fase dus. Meerdere keren wakker S nachts en dan ook echt een uur per keer met m bezig. Niks hielp, drinken, bij ons, voorlezen, liedjes... Wat voelde wij ons machteloos. Maar het ging 'vanzelf' over, uiteindelijk. Over het algemeen slaapt ie nu de nachten door, maar nooit later dan 630u. Ik houd wel m'n hart vast voor als de baby er dadelijk is..

:* voor alle nachten dus
pi_130909809
Appaus voor Anouk O+
bitterend: fijn dat je er weer bent :*
Phaidra: Wat een fijn bericht ! *O*
Fee: spannend, uit logeren.
Rest c_/ c_/ c_/ c_/ c_/ ( niet voor M )
pi_130909872
Wat fijn Phaidra *G*

Jipster, ja dat kan best wel veranderen als de baby er is. Er gebeuren dan toch weer een boel nieuwe dingen. Zijn jullie hem al aan het voorbereiden?

Fee, veel plezier op het feest!

(die koffie sla ik ook even over KZ :D )
pi_130910010
Kyara, ja alsin boekje over broer worden, elke dag even kijken in babykamertje, voelen aan buik etc. Maar of ie echt beseft wat het ingphoudt.... Ik geloof het niet.. :N vorige week had ik baby van vrienden vast en dat was drama.. Hoop dat het met eigen baby toch beter gaat.. :@ vind het wel spannend. Net lastige leeftijd 2 jaar, te groot om niks te snappen, maar ook te klein om het écht te snappen.

Fee veel plezier! Wel gek zo rustig, maar soms ook wel even fijn!

Bitterend nu weer bijtanken thuis :P
pi_130910033
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:43 schreef Phaidra het volgende:
Speen heeft hij wel, maar duwt die 's nachts resoluut weg als je hem aanbiedt. Of hij pakt de speen en gooit hem woedend op de grond :'). Als hij eenmaal rustig is wil hij hem wel en valt dan meestal met speen weer (even) in slaap. Maar dat rustig krijgen lijkt soms gewoon onmogelijk. Het lijkt op een driftbui en alles wat we doen maakt het alleen maar erger. Alsof hij zelf boos is omdat hij niet kan slapen. Of verlatingsangst? na pcm slaapt hij vaak wel beter/ sneller in. Hij kwijlt ook wel veel dus misschien ook kiesjes (maar dacht dat de laatste pas rond de 2 jaar kwamen? rest heeft hij al). Aanleggen is vaak het enige dat wel werkt, maar als het alleen om te sabbelen is, wil ik het liever niet. Maar ik wil ook mijn verdrietige jongetje kunnen troosten... Ik heb heel hard met hem mee gehuild vannacht, echt zo klote :'(
Herkenbaar Phaidra. Wij hebben net de eerste ononderbroken nacht achter de rug, na drie nachten bovenstaand verhaal. Wat jij schrijft, het lijkt alsof hij kwaad is omdat hij wakker is geworden. Ik vermoed dat het bij S. een combi van sprong, uitwerking van de BMR prik en kiezen krijgen is, maar echt leuk is het niet.
Ik was gisternacht maar met hem beneden gegaan (meestal doet mijn man dat), van 03.00- 04.00 huilen en eenmaal rustig spelen en lachen. Om een uur of 4 loopt hij naar het traphekje en begint papa papa papa te roepen. Mijn man wordt wakker, komt naar beneden, krijgt een grote smile van S. die Pappa! (a la de unox reclame) roept. B.pakt hem op, S. legt zijn hoofd tegen zijn schouder en valt direct in slaap. 8)7
Tja.

Edit: *O* *O* *O* *O* *O* voor de goede nacht!
pi_130910090
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 09:20 schreef Jipster het volgende:
d het wel spannend. Net lastige leeftijd 2 jaar, te groot om niks te snappen, maar ook te klein om het écht te snappen.
Ja, dat lijkt me ook wel lastig. Dat ging hier dus heel vloeiend. Hij was ontzettend van slag dat ik 10 dagen weg was maar dat er ineens 2 baby's in huis kwamen dat boeide hem niet zo.

Ik denk dat als we nu op visite zouden gaan bij mensen met 1 baby, dat hij dan de andere zou gaan zoeken.

Het is toch afwachten hoe het gaat en hoe hij er op reageert. Probeer in elk geval om ook wat met hem samen te doen als de baby er is. Merkte zelf ook al dat als je splitst het toch wordt mama met de baby('s) en papa met de dreumes (met bv moet je wel).
pi_130910132
Ja, goeie Kyara, daar moet je inderdaad wel opletten zeker met bv. Ik zou het echt niet leuk vinden als ie ineens niks van mij moet hebben.. Maar wel begrijpelijk. Verder proberen we zijn ritme te handhaven, dus gewoon naar gastouder 2x per week en vandaag is muziek op schoot weer begonnen. En over paar weekjes neemt oma dat over zodat hij lekker kan gaan als wij wrs in het zkh zijn.
Het wordt wrs nog een september baby dus het schiet nu echt op :o
pi_130910159
Ja, dat hebben wij ook gedaan. Helaas moesten wij toch wel behoorlijk met hem slepen omdat ik en niet kon autorijden maar ook niet alleen met hem thuis kon zijn en ik had ook nog 2 kinderen in het ziekenhuis. Logistiek niet zo handig dus.

Misschien oma al iets eerder laten overnemen zodat dat niet gelijk valt met mama ziekenhuis/nieuwe baby etc?
pi_130910187
Ja, dat is wel een goeie, dat vindt oma ook leuk! Gewoon weekje eerder ofzo. Ik krijg ook weer een ks, en grote kans baby even op kinderafd ivm diabetes maar hoop daarna iedereen snel thuis en verder geen gedoe. Nog maar 2dg en dan heb ik de termijn van J overschreden *O* 35.2 was dat, gek, maar goed gevoel.
pi_130910216
Voor de bijna 2jarigen, zijn er nog leuke kadotips? Ik vind het lastig..
Van ons een keukentje, van opa en oma een driewieler, maar de andere opa en oma willen ook graag wat geven...

Ik vind wel je snel omkomt in het speelgoed hoor :X
pi_130910902
Schoenen ofzo Jip?
pi_130911031
He Kuuks, dat is misschien best een idee. We moeten nog goede winterschoentjes kopen, en die kosten ook best wat.
  zaterdag 7 september 2013 @ 10:55:33 #229
348178 NotTheSame
pi_130911113
Daar zit ik idd ook mee Jipster... Tips voor een meisje zijn dus ook welkom. Schoenen en kleding komt ze al in om, speelgoedkeuken is leuk maar ik zou niet weten waar ik em neer moet zetten. Duplo ook in overvloed aanwezig en we hebben al een shitload aan driewielers en andere loopdingen.

(Ja ze is pas in december jarig maar met de goedheiligman in het vooruitzicht zullen ze toch vanaf oktober weer alle prijzen omhoog gooien en dat ben ik liever voor ;)).
pi_130912005
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 10:50 schreef Jipster het volgende:
He Kuuks, dat is misschien best een idee. We moeten nog goede winterschoentjes kopen, en die kosten ook best wat.
Ja die kosten een hoop! Of misschien een bijdrage voor schoentjes. :) Als schoenen an sich te duur zouden zijn.
  zaterdag 7 september 2013 @ 13:15:05 #231
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130914010
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 09:44 schreef Jipster het volgende:
Voor de bijna 2jarigen, zijn er nog leuke kadotips? Ik vind het lastig..
Van ons een keukentje, van opa en oma een driewieler, maar de andere opa en oma willen ook graag wat geven...

Ik vind wel je snel omkomt in het speelgoed hoor :X
Lol, wij geven hier precies hetzelfde qua cadeaus! En blijft er dus idd nog een lege plek voor andere opa....
Ik vraag aan broers en zussen dus spulletjes voor in het keukentje ( wel zo leuk als er ook iets te spelen valt ;) )
Ik heb nog op het lijstje staan; duplo, sprookjes boek, t-shirtjes met leuke opdruk en dat was het ook wel weer ja, vind het ook lastig. En een opa heeft altijd iets meer te besteden natuurlijk....
pi_130916537
Tips:
- mooie lakens/slopen voor het bedje
- Sokjes/slofjes/kleertjes
- Lekker badspul
- koffertje
- lunchdoosje/flesje/rugtasje
- parapluutje
- knutselspul/tekenspul
- boeken/cd's/dvd's
- Bordjes/bestek
pi_130919707
Jipster lastig dat hij zo reageert! ik hoop dat hij snel gewend is aan zijn broertje.zusje (sorry ik heb gemist wat het wordt :@ ) Sept baby! dat is dus heel snel al! *O*
Ik moet toegeven dat jaloezie en mama claimen echt een van de redenen dat ik nog geen tweede wil. Maar wat ik wel lief vond is dat toen we op vakantie waren, was er een baby in een wipstoeltje en ze bracht haar knuffels! dat was echt zo lief O+

Geen idee wat ze voor haar verjaardag krijgt...ik dacht ook aan een ikea keukentje maar het is hier thuis echt zo vol! en in Portugal heb ik al bad stickers gekocht en zulks :') ik blijf gewoon leuke dingen voor dr kopen nu en dan...schiet niet op zo met het kadootje! ze heeft echt alles denk ik
pi_130919816
Oh, het schiet echt op Jipster! En zal inderdaad wel raar zijn als je die termijn overschrijdt maar ook wel heel fijn!

Hier vallen de verjaardagen een maand na sinterklaas. Ga ik ook nog wel even monitoren. Denk dat ik voor M een loopfietsje voor zijn verjaardag vraag en misschien een toettoet garage of zo (en dan kan ik die autootjes vragen voor zijn verjaardag). Duplo en boekjes zijn altijd leuk. Kleding koop ik liever zelf maar bonnen vind ik ook leuk. Voor de meisjes wil ik graag typisch meisjesspeelgoed (weet alleen nog niet wat...)
pi_130920415
hier 10 dagen voor de sint :D
pi_130920454
Ook lekker handig.... :D
pi_130920876
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 16:32 schreef bitterend het volgende:
Jipster lastig dat hij zo reageert! ik hoop dat hij snel gewend is aan zijn broertje.zusje (sorry ik heb gemist wat het wordt :@ ) Sept baby! dat is dus heel snel al! *O*
Een babyzusje krijgt J!

Haha en het huis vol, vind ik ook.. en nu moet er nog een box bij ook!

Weet je wat hier trouwens ook een hit is: zoekboeken. Van die grote kartonnen boeken met alleen maar platen. Er valt zoveel te zien en te ontdekken...
pi_130921034
Die zoekboeken zijn hier ook een succes. Dingen zoeken, aanwijzen en gewoon lekker naar kijken.

Box stond hier gelukkig. Ding staat nu al bijna 2 jaar, zal blij zijn als die de deur uit is.
pi_130921757
ahh zusje O+ O+ super!!\\hebben jullie een voorbeeld van zo'n boek?
  zaterdag 7 september 2013 @ 17:58:00 #241
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_130922338
Mijn 2 jarige wordt gelukkig van de duplo trein en de houten treinbaan.
Verf en klei.
Bambino loco is een grote hit momenteel.
Krijtbord en ook het magneetbord met letters en cijfers is nu favoriet.
Puzzels met meer stukjes 6, 9, 12, 16 gaat op deze leeftijd heel goed.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_130922706
Jipster wat leuuheeuk!! ik ga ze op mijn verlanglijst zetten!

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50021076/ dit lijkt me ook leuk! oh ja n puzzelen op de ipad is al een hit dus echt puzzles inderdaad !
*noteert*
Over 2.5 maand 2 :o :o
pi_130922892
Met haar vorige verjaardag heb ik een zeer diverse online wens lijst gemaakt..daar heeft niemand aan zich aangehouden van de familie van mijn man :{ we kregen dus dingen die wij niks mee konden en/of niet leuk waren.
:@ Hoe doen jullie dat? ik vond het wel zo makkelijk specifiek naar dingen vragen..maar dat bleek geen succes te zijn.
  zaterdag 7 september 2013 @ 18:20:42 #244
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_130922907
Dat bord van ikea hebben wij. Beide kanten een groot succes.

En echt voorlezen komt hier nu ook.
De verhalen serie over vriendjes lisa en jimmy van vivian den hollander worden hier elke avond gelezen dus echte voorleesboeken. Of in ieder geval prentenboeken met meer tekst per pagina :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_130922946
Lazi leuk dat je het even zegt want volgens mij was jou O net als mijn R geen fan van voorlezen :D geen geduld en zelf het boek willen pakken!
  zaterdag 7 september 2013 @ 18:52:13 #246
348178 NotTheSame
pi_130923826
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 16:54 schreef bitterend het volgende:
hier 10 dagen voor de sint :D
Hier 10 dagen na de Sint ;).
(en op m'n eigen verjaardag ;))
pi_130924711
Waterpokken hier :( ( denken we). Bij de meet opgelopen ?
pi_130924729
En wat een leuke tips ! ^O^
pi_130924788
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 19:21 schreef kleinzusje het volgende:
Niet van mijn kind :6 :* vervelend zeg!! weet je het zeker?

NTS :D dubbel feest wel!
pi_130924836
Nee, weten het niet zeker ? geen ervaring mee. Maandag even naar de HA.
pi_130924857
Mex heeft een loopfiets gehad voor zijn tweede verjaardag, echt een succes!
Verder zijn grote duplo kadoos altijd goed, zoals de dierentuin of het ziekenhuis, dat koop je ook niet zo snel zelf.
Denk dat we een keukentje gaan geven voor Nena's tweede verjaardag en mijn stiefvader gaat een poppenhuis maken.
Maar dat duurt nog wel ff gelukkig:D

Lijkt me erg onhandig jarig zijn in december, maar ja, je kan het niet veranderen! :+
pi_130925545
Wat een leuke dingen! ^O^
pi_130925616
quote:
Oh noes! ;( heeft ze er last van?

Tweede verjaardag is nog zo'n end weg, geen flauw idee nog wat we dan gaan geven! Tegen die tijd eens kijken wat er bij zijn interesses past :). We hebben wel voor de Sint al een set blokken van Janod O+.

En stiekem wel prettig om te lezen dat de slaapdrama's ook bij dreumesen voorkomen die daarvoor wel prima sliepen. Voor jullie niet fijn natuurlijk :* maar ik begon echt te denken wat wij in hemelsnaam fout deden...
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 7 september 2013 @ 20:09:02 #254
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130926021
quote:
Niet van Anouk iig, die had ze in februari al te pakken :P Google anders even op waterpokken en afbeeldingen, dan zie je zo of het waterpokken zijn. Ha doet er namelijk niets mee....
pi_130926393
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 19:24 schreef bitterend het volgende:

[..]

Niet van mijn kind :6 :* vervelend zeg!! weet je het zeker?

NTS :D dubbel feest wel!
Ook niet die van mij! Wij hebben het een maand of 2 geleden al gehad :)
Succes ermee in ieder geval, hoop dat ze er niet teveel last van heeft :*
pi_130926444
quote:
:(

hier geen waterpokken, hij heeft ze ook nog niet gehad dus hij kan best wel een virus bij zich dragen? Of werkt dat zo niet.

If so, sorry :+
pi_130926738
I heeft ook nog geen waterpokken gehad! Als hij het over een weekje ook krijgt, weet ik wel van wie hij het heeft ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130926812
_O-
pi_130926844
:D Stelletje :D
Nee, ze heeft geen last. Beetje hangerig. Heb op IN gekeken, het lijkt er op. Maandag maar even beslissen. HA kan in ieder geval zeggen wat het is toch ?
pi_130927152
De huisarts zou het moeten kunnen zeggen ja!
Wij hadden binnen 10 seconde de diagnose :)
  zaterdag 7 september 2013 @ 20:46:46 #261
348178 NotTheSame
pi_130927179
Hier ook nog nooit waterpokken gehad, en zover ik weet ook niet in aanraking geweest met kindjes die waterpokken hadden/daarna kregen.

Bitterend, geen dubbel feest, ben allang blij dat ik die ellendige verjaardag van mij nooit meer hoef te vieren! Ik blijf nu gewoon forever 26 ;)! (Draakje is om 15.00uur geboren, ik pas om 22.00uur 26 jaar daarvoor, dus theoretisch gezien was ik nog 26 toen ze eruit gehaald werd haha!)

En iedereen thanx voor de verjaardagstips! Bambino Loco staat hier nu iig op het lijstje!
pi_130928348
Fee respect voor je actie half uur 2 kinderen aangekleed, gevoed en op tijd bij het cb.

Bitterend welkom terug!

Kyara, kan me je zucht voorstellen. Zeker omdat het per ongeluk lopen toont, dat hijhet kan. Wat betreft meisjesspeelgoed: je hebt roze duplo, theeservies of poppen?

Kz, balen waterpokken. L heeft het al 2 keer gehad, maar niet tijdens de meet, is alweer maanden terug. Geen schuld hier dus.

Jipster, spannend. Hopelijk is je dreumes met eigen babyzusje makkelijker.

Phaidra, maak je niet gek. Als jullie iets fout doen, dan doen wij dat ook. Meneer wordt s'nachts nog vaak wakker de laatste tijd. Alshij genoeg bv heeft gehad, slaapt hij vaak gelukkig snel weer, anders klautert hij over ons heen als hij in ons bed ligt. Eergisteren schoof hij in ons bed omlag, ik dacht hij gaat zo weer liggen, maar hij ging maar door en toen viel hij uit het bed. Ik was te suf om het te voorkomen. Voelde me daarna wel schuldig.

Ik ben zo gek op ons mannetje. Hij heeft van zijn grote broer tickie doen en zeggen geleerd. Hij is gek op dat spelletje. En de laatste tijd gaat hij op alle vieren, spreid zijn benen en kijkt er dan doorheen, ziet er gek uit. En wij hebben een liedjesboek, daar gaat hij op dansen als de liedjes spelen. Moet nog een filmpje maken, alleen geen idee hoe dat te uploaden op photobucket.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_130928627
Wat klinkt dat lief Tinu! O+

Filpjes uploaden kan op dezelfde manier als foto's alleen dan de directe link hier neerzetten. Zo doe ik dat althans.
  zaterdag 7 september 2013 @ 21:52:21 #264
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_130929337
Ik heb een youtube account, daar zet ik al mn filmpjes op! :) Ook handig als je ze nog eens wilt terugkijken (moet je natuurlijk niet je ww/gebruikersnaam kwijtraken :P )

Pfff KZ, waterpokken :{ Hoop het niet voor je...Aan de andere kant..beter nu dan als ze 5 zijn denk ik, want dan krabben ze alles open (en zeuren ze heel erg dat het jeukt waarschijnlijk :P, deed ik tenminste wel :@ ) Hier krijgen ze trouwens een inenting tegen waterpokken, in NL niet?

Vandaag trouwens ff lekker wezen shoppen, was een 'outletmarkt' in het dorp bij mijn ouders :) Leuke zomerbroekjes gekocht voor cristel volgend jaar (86/92...maar valt best ruim denk ik) leuke trui met een hond erop, en vest en shirt voor jordy, hartstikke goedkoop ^O^

En nog ff over de rommelmarkt geslenterd, altijd leuk :s) En ik heb geen eens speelgoed gekocht *O* Goed bezig :+
pi_130929945
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:31 schreef Kyara het volgende:
Wat klinkt dat lief Tinu! O+

Filpjes uploaden kan op dezelfde manier als foto's alleen dan de directe link hier neerzetten. Zo doe ik dat althans.
Het gaat bij mij al bij het uploaden mis. Heb ik dan een andere versie van Photobucket nodig ofzo?

PE, dat klinkt als een geslaagde dag.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_130929994
Geen idee Tinu. Duurt wel wat langer als een foto natuurlijk maar ja.

Bij youtube ben ik altijd bang dat de hele wereld dat mijn filmpjes kan bekijken. Misschien onterecht hoor.
pi_130930603
Kyara net geprobeerd en in de processing fase krijg ik een failed melding terug. Misschien is er een max kwa lengte of grootte om video's op photobucket te uploaden.

Bij Youtube kun je voorkomen, dat de hele wereld het ziet door de optie beschikbaar via link te kiezen. Het linkje kun je dan posten op fok of versturen in mail aan familie en vrienden en je video is alleen zichtbaar als iemand het linkje direct aanklikt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_130930726
En als ik voor die optie kies, kan ik dan wel gebruik maken van het youtube knopje hier op fok of werkt dat niet bij die optie?

Misschien is ie te groot?
pi_130939390
Kyara dat weet ik niet, Youtube knopje nog niet geprobeerd, maar je kunt anders het linkje dan hier posten. Dat zou direct moeten werken.

De nacht was hier weer eens behoorlijk slecht en rond 6.20 uur was mijn dreumes wakker. Vandaag gaat mijn man de fisherman's friend run lopen. Daar wil ik met de kinderen heen. Ik hoop dat ze dat trekken en dat het weer mooier wordt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_130940233
Tinu: :* Hoop op een geslaagde dag voor jullie.
PE: Klinkt als een lekker dagje. Hoop het ook niet, zien morgen wel. Ze is niet ziek, nacht ging goed, dus echt geen idee :) Maar je hebt gelijk, beter nu.
Het kan hier ook van de zandbak komen ? Of via speelgoed ??
Marjo: 10 sec is snel ^O^
NTS: Gelukkig, jullie ook nog geen ervaring.
Kyara: Al 100 jaar niet meer gebruikt. En wat M betreft, denk dat hij het dan nu ook zou moeten hebben.

Jullie kindjes zijn allemaal onschuldig :)
pi_130940262
Kz
-O- van de vlekjes/waterpokken gelukkig is ze er niet ziek van

Tinu
Vervelend zo'n nacht. Hoop dat t vandaag wat lukt allemaal

PE
Klinkt als een leuke dag :)
pi_130940308
Hoe is het bij jullie Zoe ?
pi_130940385
Lief dat je het vraagt
Ze eet nogsteeds niet echt veel maar ze is vrolijk en slaapt goed. Ze kauwt echt overal op dus echt tandjesleed -O-
pi_130940569
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 09:59 schreef Zoë23 het volgende:
Lief dat je het vraagt
Ze eet nogsteeds niet echt veel maar ze is vrolijk en slaapt goed. Ze kauwt echt overal op dus echt tandjesleed -O-
:*
pi_130940647
Zoë sterkte! Hier ook tandjesleed. Koude bijtring werkt hier fijn.

Wij gaan toch liever naar een Ballorig in de buurt en dan pas tegen het einde naar de fisherman's friend run. Er lopen 8000 mensen mee, dus is daar super druk en met dit weer echt een blubber boel.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 8 september 2013 @ 11:59:56 #276
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130942240
Blegh, dreumes met 40 graden koorts hier... ik gok ook op een tand of kies ergens. Heel zielig huilen en kreunen enzo :'( pcm gegeven en nu ligt ze te slapen.... Ik kan niet tegen huilende zieke kindjes, vind ik zo sneu.
pi_130942289
Tinu: verstandig
Suus: bah sneu, beterschap xx
pi_130944092
Tinu, goede keus denk ik. Wij hadden gistermiddag feest op het KDV, maar het was daar ook heel druk (vooral veel bso-kinderen, dus een stuk ouder) en de mini vond er helemaal niks aan. Na 15 minuutjes zijn we weer weggegaan. Ik vond het zelf ook erg druk, te veel mensen op een paar m2.

Rot dat het met slapen ook niet zo wil bij jullie. En uit bed gevallen :o!! Wij hebben ook zo'n onrustige slaper, dus bij ons in bed durf ik niet meer. Hij bonkt ook geregeld keihard tegen de randen en spijlen van z'n ledikant als hij zo woelt.

Susie beterschap! Klinkt wel heel sneu :*.

KZ, fijn dat de nacht goed ging en ze geen last lijkt te hebben van de vlekjes/ bultjes!

Toen de mini gister tot 7.45 geslapen had, had hij 's middags dus geen zin meer in z'n dutje :'). 10 minuten in de auto en daarna wilde hij echt niet meer. Hij heeft 2x 20 minuten gespeeld / gebrabbeld in bed (1x voor de lunch, direct vanuit de auto maar toch weer wakker en een 2e poging na de lunch) en had er toen genoeg van. Hij was wel heel vrolijk dus verder geen probleem, maar het is wel pittig hoor, als je je eigen rustmoment mist. Ik was gesloopt 's avonds _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 8 september 2013 @ 13:36:32 #279
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130945715
mup was na een uur al weer wakker, gloeiend heet, zijn we even op ons bed gaan liggen en op een gegeven moment was er weer leven in de brouwerij, slaapzak moest uit en naar beneden. Koorts is gedaald naar 38,8 en rent hier nu het huis rond met haar poppenwagen! :? Vage shit die koorts! Maar weg is mijn middagje proberen te leren haken :D Die gaat echt niet meer slapen nu natuurlijk..... :D
pi_130946438
Oh Tinu! hier is ze op vakantie een keer uit bed gevallen -O- ze lag tussen ons in en ik stond op om naar de wc te gaan...geen 2 minuten later horen we een POK! ligt ze met dr gezicht op de tapijt :X

Susie fijn dat het nu al weg is!

Haha Phaidra! het sloopt je inderdaad wel! ben echt bang voor straks als ze geen dutjes meer doen :X :')

Mooi zo KZ :*

Gaan jullie kindjes ook soms liggen midden in een winkel? :@ R doet dat best vaak als ze moe is..dan rolt ze gewoon op de grond :X ze ligt wel in een deuk om zichzelf maar ja je krijgt van die blikken en mensen die dan zeggen *mevrouw u kind ligt hier* NEEEE ECHT?!

Ik laat haar meestal, ga door met wat ik moet doen en dan komt ze meestal wel! zo niet dan pak ik dr idd op
  zondag 8 september 2013 @ 15:04:01 #281
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130949123
Euh, nee, dat heb ik nog niet gehad nee....wel krijsend op de fiets, ook leuk :(

Ze ligt er toch weer even in. Anders is het wel erg lang tot 19. Maken haar over een uur weer wakker, anders wil ze er vanavond natuurlijk weer niet in...... handig als ze het allemaal even omgooien en zo! :D
  zondag 8 september 2013 @ 19:06:09 #282
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130956927
hmz, heb toch een zielig hoopje kind...alleen maar bij papa of mama hangen. Koorts hebben we nog niet gemeten, maar ze is nog wel een kacheltje na de 2de slaapje. Wil ook niets eten, heeft gelukkig wel wat gedronken... We zullen zien wat de nacht gaat brengen. Fingers crossed! Alhoewel ik wel ingesteld ben op een belabberde nacht nu, dat scheelt al. ;)
pi_130957338
Beterschap Susie :* en voor A :* Wat sneu zeg ! Arme meid.
bitterend: Gelukkig nog niet gehad hier, maar ze is nog veel kleiner dan jouw meisje :) Tsja, ik geef nu soms blikken van verstandhouding aan moeders met een huilende dreumes. Zo van: I feel you O+ ;)
Tinu en Phaidra: Ik heb haar geleerd van het bed af te klimmen. Maar dat kunnen jullie mini's ook toch ? Mijn meisje slaapt bij ons in bed en kan er zelf uit. Dat scheelt zo veel angst en stress. Ze slaapt heel rustig, zonder slaapzak, dat wel.

Oh en Phaidra, ben gesloopt als ze niet wil/kan slapen. Geniet echt van die 2 uur rust. Snap het helemaal.

Ze is hier totaal niet ziek, lekker gewandeld door de stad, maar ze ligt er wel al in *O* Na het eten totaal op. Avondritueel afgeschaft en hup in bed. Geweldig *O* Maar is wel een teken dat er iets spookt. lekker slapen zal vast helpen !

[ Bericht 0% gewijzigd door kleinzusje op 08-09-2013 19:54:58 ]
  zondag 8 september 2013 @ 19:54:13 #284
348178 NotTheSame
pi_130958562
Susie, beterschap voor A.!
Kleinzusje, klinkt als een leuke dag!
Bitterend (gelukkig) is dat hier nog niet voorgekomen in de winkel. Zou ook geen pasklare oplossing hebben voor je.

En jawel hoor, ik durf te zeggen dat we voor het eerst sinds lange tijd een ziek kindje hebben. Koorts, moeizaam eten en drinken en mamahangen. Toen de ellende begon waren we zo'n 75km van huis maar wel in de buurt van mijn ouders, dus daar zijn we nu neergestreken. Ik vond het maar niks om nog een uur met haar in de auto te moeten zitten. Ze is nu ff met oma aan het lezen/rusten en zometeen eens proberen of ze naar bed wil.

Hopelijk gaat het morgen wat beter.
  zondag 8 september 2013 @ 19:55:33 #285
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130958628
Ook al een zieke dreumes, beterschap! :*
pi_130958630
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 19:54 schreef NotTheSame het volgende:
Susie, beterschap voor A.!
Kleinzusje, klinkt als een leuke dag!
Bitterend (gelukkig) is dat hier nog niet voorgekomen in de winkel. Zou ook geen pasklare oplossing hebben voor je.

En jawel hoor, ik durf te zeggen dat we voor het eerst sinds lange tijd een ziek kindje hebben. Koorts, moeizaam eten en drinken en mamahangen. Toen de ellende begon waren we zo'n 75km van huis maar wel in de buurt van mijn ouders, dus daar zijn we nu neergestreken. Ik vond het maar niks om nog een uur met haar in de auto te moeten zitten. Ze is nu ff met oma aan het lezen/rusten en zometeen eens proberen of ze naar bed wil.

Hopelijk gaat het morgen wat beter.
Beterschap :*
pi_130958932
Veel zieke kindjes vandaag, ook in mijn omgeving en mijn lieve Nena ook.
Beterschap voor iedereen!!
het was er iig wel een goed dagje voor, beetje druilerig, dus met zijn allen lekker pyamadagje gehouden.

Hier ook nog nooit gehad dat er iemand in de winkel ging liggen...wel grappig.
Maar ga je vaak lopend boodschappen doen of winkelen met haar? Misschien is dat iets te vermoeiend nog?

Vervelend dat hij uit bed viel Tinuviel. toen Mex deze leeftijd was hebben wij vaak op de grond gelegen met het matras, hij kroop ook zo weg namelijk.
pi_130959729
Beterschap voor je Draak NTS!!

Troeta pyjama dag hier ook! meestal zijn we erg lui op zondag :P
Nou we gaan met de auto (de lidl/grote AH zijn best ver) vanuit de parking laat ik haar lopen tot aan de winkel..het is niet zo ver..en in de winkel in een winkelwagen maar de etos is naast de supermarkt en stoppen we daar soms en dan gaat ze liggen! misschien dat het inderdaad vermoeiend is of dat ze het niks aan vindt :P gelukkig ligt ze niet te krijsen dat zou pas afschuwelijk zijn :@

KZ fijn dat het zo goed ging slapen *O* was het niet druk in het centrum?
pi_130961916
Veel zieke kindjes ! :*
Heerlijk die pyamadagjes O+
Het was vreselijk druk, maar dat zijn we wel gewend. Dus via wat heerlijke sluiproutes naar huis ;) Vanaf de eerste week gaan we al door de stad met haar. Dus echt door het centrum. Omdat we er wonen hebben we er voor gekozen om wel naar buiten te gaan en haar te laten "wennen" aan drukte. Tot nu toe gaat het super goed.
pi_130962919
KZ, leuk dagje gehad dus ^O^.
Wat betreft uit bed vallen, ik bedoelde meer dat als hij zo woelt in z'n slaap, hij misschien zo van het bed af rolt. Hij kan in wakkere toestand idd zelf van het bed af, maar als hij (half)slaapt... Not so sure :D

NTS, jij ook beterschap met je meisje -O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130963051
KZ goed van jullie dat ze er meteen aan went!! Als het druk wordt dan rennen we meteen terug naar onze rustige noord :D
pi_130969211
Beterschap voor jullie kindjes Susie, Troeta en NTS!

Kz, ik leer hem ook dat hij op zijn buik moet liggen en met de beentjes eerst van bed af schuiven. In wakkere toestand is dat redelijk te doen, maar slapend schoof hij zich zo uit bed.

Phaidra, balen van de drukte op het kdv feest.

Bitterend, mijn kind gaat niet bewust liggen op de grond. Heb dus helaas geen herkenning of tips.

Dagprogramma was echt een succes: eerst lekker ruim 3 uur spelen in Ballorig Nijverdal en vervolgens net op tijd bij de fisherman's friend run om papa over de finish te zien komen. Mooier kan het echt niet.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 8 september 2013 @ 22:45:13 #293
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130970368
Herkenbaar Phaidra. Ik heb dat nu al als M maar 1 keer slaapt. Als ik pech heb dan wisselen de meiden M ook af dus helemaal geen rust. Dat merk ik 's avonds echt wel.

Niet herkenbaar Bitterend. Maar ja, om te gaan liggen, moet je natuurlijk wel eerst lopen. M zit in de winkel gewoon in het winkelwagentje of in de buggy. Geen drama's dus vooralsnog.

Beterschap voor Anouk, Draak en Nena.

Klinkt goed KZ, en kan me voorstellen dat je haar aan de drukte laat wennen als je midden in de stad woont. Hopelijk krijgt ze geen last van de waterpokken. Ga je nog naar de ha morgen?

Pyjamadagjes O+ Wij zijn bij mijn moeder geweest voor haar verjaardag. Met M en J nog een stuk gelopen (we hadden alleen 1 buggy en een doek bij ons omdat het zo regende. D is dus bij mijn moeder thuis gebleven). Toch even wat frisse lucht gesnoven.

Klinkt als een goede dag Tinu! Leuk! Hier ook op die manier van de bank. Op bed ligt hij toch amper. Hij kan niet uit zijn ledikant klimmen (hij kan nog niet eens op de bank klimmen, dwz, die ambitie heeft hij nog niet) en hij ligt niet zo vaak meer bij ons in bed (helaas).
pi_130976994
Kyara, ja was superblij met de timing. Kids haddenzo'n lol in Ballorig. Dreumes wasgek op deglijbanen en zo'n mini draaimolen. En net voordat we gingen nog de ballenmachine ontdekt, wat een lol. Hij was niet weg te slaan bij die dingen. Toen we aankwamen bij de run, had ik hem in de doek en mijn moeilijke slaper ging voor het eerst sinds maanden slapen in de doek, ondanks 1000 mensen en teringherrie, muziek en al.

Uit ledikant klimt hij nog niet, maar hij kan zelf op grote broer zijn peuterbed klimmen. Op de bank klimt hij nog net niet zonder hulp, zal niet lang meer duren. Maar hij wil er wel op. Ja ja het scheelt als je een grote broer hebt, die overal op klimt en die je wil imiteren.

Dansende dreumes: weg, plaats hem ander keertje nog terug.

[ Bericht 13% gewijzigd door Tinuviel op 09-09-2013 10:33:05 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_130977484
:* voor alle zieke kindjes

S & ik zijn beide niet echt fit. Ze sliep van 19 tot 1 en daarna tot 5:30. Toen ik haar om 8uur bij de GO bracht wilde ze alweer slapen. Arme pop.

S klimt overal op, bank,vensterbank,stoelen, haar keukentje etc.
We hebben de fauteuil verplaatst zodat ze niet meer op de vensterbank kan klimmen. Ze kan er goed afkomen maar vind het veel te gevaarlijk. Als ik even naar de keuken was zat ze alweer op de vensterbank.
pi_130978803
Tinu: ziet er leuk uit, die dansende dreumes :)
pi_130978810
Kyara: Toch maar even naar de HA geweest.

Geen waterpokken ! *O* Zijn muggenbulten/zandvlooibeten + tandjesleed. Nu ook al 3 x tandjespoep.

Tinu: Klinkt als een perfecte timing en dag ! Wat leuk ^O^
En lief dat dansen O+

Zoe: niet fit klimgeitje :*
pi_130979429
Zoë beterschap voor jullie!

Kz, gelukkig maar.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 9 september 2013 @ 12:11:29 #299
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130982013
Hier is ze weer alive and kicking. Nu dus niet, nu lekker tukken ;)

Fijn dat het geen waterpokken zijn KZ! Maar aan de andere kant, geloof dat je ze beter jong kunt krijgen, dan pas op latere leeftijd.
pi_130982726
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:11 schreef Susie het volgende:
Hier is ze weer alive and kicking. Nu dus niet, nu lekker tukken ;)

Fijn dat het geen waterpokken zijn KZ! Maar aan de andere kant, geloof dat je ze beter jong kunt krijgen, dan pas op latere leeftijd.
dat weet ik wel zeker. Ik was 12 toen ik ze kreeg, verschrikkelijk :(
pi_130983810
zal ik hem dan maar dichtgooien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')