abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130760002
C eet ook niet fantastisch de laatste week want er komen 2 kiesjes aan.

Eetschema hier is;
Borstvoeding
Banaan
Borstvoeding
Broodje en koekje
Borstvoeding
Slapen
Borstvoeding
Fruit (meestal sinaasappel, ontvliest)
Rozijntjes, stukje kaas of rijstewafel
Borstvoeding
Avondeten - wat wij eten
Yoghurt
Borstvoeding
Slapen van 19.00 tot 7.00 :P
  maandag 2 september 2013 @ 22:03:23 #52
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_130760172
Schema:

07.15 2 broodjes pindakaas/pasta oid, (en een half broodje met hagelslag van mama }:| ) Soms eet ze ook wel meer :@

10.00 koekje of iets anders wat ze toevallig heeft gevonden...

12.00 2 broodjes

15.00 iets lekkers, of een augurk

17/00 avondeten, ze eet gewoon met ons mee, én wil dan ook alles wat wij ook eten, wij saus, zij ook :') En maar wijzen met dat vingertje, die, die, diehié, DIE ! :')

19.00/19.30 naar bed

tussendoor drinkt ze water, en soms drinkt ze een pakje sap (sinasappel/appelsap, of wickie soms)
pi_130763961
Ontbijt (ergens tussen 07.30 en 09.00 uur): 2 boterhammen ( kaas en pindakaas/appelstroop) + water
Tussendoor (rond 11.00 uur): fruit + water
Lunch: 1 boterham met kipfilet (soms nog een halve met jam of half mini krentenbolletje) + melk
Tussendoor (tussen 16.00 en 17.00 uur): maisboogjes, soepstengel of babykoekjes + water
Avondeten (17.45 uur): bak eten (zo'n 250 gram) en als toetje yoghurt + water
pi_130766453
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:49 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik heb ook gewoon een bar slechte eter :) Zeker overdag.. 's avonds eet ze wel hoor (maar ook niet veel). Faye drinkt nog bij mij ja, op haar verzoek. Ze groeit goed, volgens het CB moest ik me er niet te druk om maken en per week kijken naar wat ze eet, niet per dag..
Eet sisters O+
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_130768281
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 23:15 schreef Kyara het volgende:
Ontbijt (ergens tussen 07.30 en 09.00 uur): 2 boterhammen ( kaas en pindakaas/appelstroop) + water
Tussendoor (rond 11.00 uur): fruit + water
Lunch: 1 boterham met kipfilet (soms nog een halve met jam of half mini krentenbolletje) + melk
Tussendoor (tussen 16.00 en 17.00 uur): maisboogjes, soepstengel of babykoekjes + water
Avondeten (17.45 uur): bak eten (zo'n 250 gram) en als toetje yoghurt + water
Dit schema hebben wij ook, maar het avondeten wisselt. Soms weinig, soms alleen groenten en soms echt aardig wat risotto bv. Tot ong een jaar at hij alles, toen alleen maar brood en nu begint het avondeten dus gelukkig weer wat te komen. Hoewel meneer geen aardappel of variant ervan blieft.
Toetje yoghurt of kwark.
pi_130768411
Leuk om al die voedingsschemas te lezen

S begint nu steeds vaker aardappel/groente enzo te weigeren. Ik maak er geen probleem van alleen (8> vind dat ik haar teveel alternatieven aanbied.
Stel ze wil geen eten dan smeer ik een broodje voor haar. Als ze echt niets wil krijgt ze een plakje worst ofzo en ook een toetje.
We eten sowieso vaak zelfgemaakte soep met veel verse groentes enzo en dat vind ze wel lekker. En als ze niets wil krijgt ze bijv voor het slapen gaan nog een broodje.

Hoe doen jullie dat?

Sam
Lijkt me persoonlijk verstandiger gewoon kwark/yoghurt te geven ipv danoontje.
Danoontje is toch kwark met veel toevoegingen? Als ze dat kan eten lukt kwark vast ook.
pi_130768421
Hier is het op werkdagen dit schema:

7- 7.15 ontbijt 1/4 - 1/2 boterham met wat water of thee. Soms slaapt hij ook langer en slaan we omtbijt over en soms eet hij haast niks. Ook hier doorkomende tandjes.
8 uur bv
Tussendoor: fruit (op het kdv om 10 uur). Dat gaat altijd super.
Rond 12/ 12.30 uur lunch: 1 broodje
Tussendoortje: cracker, soepstengel. Rauwkost als wij aan het koken zijn.
Borstvoeding als ik thuis ben van werk.
18.30 / 18.45 uur avondeten met de pot mee. Dan eet hij ook heel wisselvallig.
Borstvoeding voor het naar bed gaan. Meestal rond 19.30 uur
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_130768441
Zoe, ik maak zelden een broodje als hij ons avondeten niet wil, dan eet hij maar een deel of hij eet niet. Hij krijgt nog bv voor het slapen gaan. Aardappel valt hier ook niet in de smaak, in geen vorm. Ik let er wel op, dat ik veel afwissel met rijst, pasta, couscous als bijlage. Daarnaast zorg ik ook, dat er altijd nog iets naast is: vlees, vis of vegetarische vleesvervangers. Zoë, heb je die vegetarische vleesvervangers weleens gegeven, daar zit soms ook groenten in en sommige kinderen eten dat veel beter.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_130768482
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 07:08 schreef Tinuviel het volgende:
Zoe, ik maak zelden een broodje als hij ons avondeten niet wil, dan eet hij maar een deel of hij eet niet. Hij krijgt nog bv voor het slapen gaan. Aardappel valt hier ook niet in de smaak, in geen vorm. Ik let er wel op, dat ik veel afwissel met rijst, pasta, couscous als bijlage. Daarnaast zorg ik ook, dat er altijd nog iets naast is: vlees, vis of vegetarische vleesvervangers. Zoë, heb je die vegetarische vleesvervangers weleens gegeven, daar zit soms ook groenten in en sommige kinderen eten dat veel beter.
Vlees eet ze graag dus dat krijgt ze sowieso wel binnen gelukkig.
Goede tip, eerder gaf ik wel vleesvervangers maar die koop ik de laatste tijd niet meer. Kan ik wel weer doen!
pi_130768539
M heeft eigenlijk nog nooit eten geweigerd. Als hijminder eet dat heeft hij dus geen honger. Hij krijgt ook niet altijd vlees/vs. Soms ook ei f kaas. Worst krijgt hij ook al niet. Varkensvlees trouwens ook niet.
pi_130768567
Mmm ei/kaas/kip eet ze echt niet. Ik koop wel altijd goed vlees voor dr.

Smorgens eet ze 1 broodje, smiddags 1 en tussendoor eet ze bijna niks. Ze krijgt ook geen bv alleen 1x snachts. En om 22u papfles.
Dus zoveel eet ze niet.. Als ze dan ook nog geen avondeten krijgt wordt ze sowieso 100x wakker snachts. Vandaar dat ik svonds wel brood smeer enzo als ze geen warm eten wil.

Laatste 2 dagen is ze snachts 2x wakker en rond 5u echt wakker. Vanmorgen half5 :O.
Half7 is echt een luxe de laatste tijd. Zou 5uur niet erg vinden als ze gewoon van 22 tot 5 zou slapen :@
pi_130768580
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 19:57 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Mango :W

Hier krijgt E juist alleen die laatste fles nog :D. Hier is het dan geen pap maar gewone melk. Waarom wil je die er af? Als hij er nog zo van geniet (en jij ook ;)) zou ik er (nog) niet moeilijk over doen. Haar schema is:
Ontbijt: 2 boterhammen + sterk verdund vruchtensap (1:10)
Tussendoor: rijstwafel/babykoekje/soepstengel/plak ontbijtkoek
Lunch: 2 boterhammen + melk
Tussendoor: fruit
Avond: warme hap + kwark/yoghurt
Fles warme melk 100-150 cc
Hier ook zoiets. Soms 1boterham, soms.2.
Oh en de tussendoortjes kunnen omgedraaid zijn. Soms s ochtends fruit, soms s middags.
Oh en s middags krijgt ze melk in een fles, omdat ze het uit de tuitbeker uit haar mond laat lopen :')
pi_130768844
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 07:36 schreef Zoë23 het volgende:
Mmm ei/kaas/kip eet ze echt niet. Ik koop wel altijd goed vlees voor dr.

Smorgens eet ze 1 broodje, smiddags 1 en tussendoor eet ze bijna niks. Ze krijgt ook geen bv alleen 1x snachts. En om 22u papfles.
Dus zoveel eet ze niet.. Als ze dan ook nog geen avondeten krijgt wordt ze sowieso 100x wakker snachts. Vandaar dat ik svonds wel brood smeer enzo als ze geen warm eten wil.

Laatste 2 dagen is ze snachts 2x wakker en rond 5u echt wakker. Vanmorgen half5 :O.
Half7 is echt een luxe de laatste tijd. Zou 5uur niet erg vinden als ze gewoon van 22 tot 5 zou slapen :@
Ja dat is een lastige afweging. Ik heb hier niet het idee dat goed of slecht eten veel uitmaakt met slapen. Als hij slecht eet, krijgt hij wel yoghurt nog en soms wat fruit erbij. Een wat groter toetje, dan is het voor hem niet duidelijk dat hij wat extra's krijgt. Niet eten is sowieso geen dwarsigheid nog, eerder gewoon niet lekker, geen trek of te moe.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130768865
Voor de 3e dag op rij een baggernacht :O Tot half 1 niks aan de hand, daarna elk uur wakker. Ik hoop toch dat het gauw beter gaat, want dit is echt niet leuk.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 3 september 2013 @ 08:15:50 #65
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130768900
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 07:37 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Hier ook zoiets. Soms 1boterham, soms.2.
Oh en de tussendoortjes kunnen omgedraaid zijn. Soms s ochtends fruit, soms s middags.
Oh en s middags krijgt ze melk in een fles, omdat ze het uit de tuitbeker uit haar mond laat lopen :')
Hier precies hetzelfde :Y. Ook qua melk idd. Maf wel! Water gaat prima uit de tuit/rietjes beker maar melk is echt een onmogelijkheid :').

Zoë, dat is wel heel erg vroeg ja :O! Hopelijk een fase... Qua ander eten aanbieden, dat doe ik niet meer maar als E. dan heel vaak waker zou worden 's nachts zou ik het wel doen :Y. Ik heb niet de indruk dat het hier wat uitmaakt. Ze krijgt wel altijd een toetje en als ze echt weinig heeft gegeten dan krijgt ze ook nog wat fruit.

Phaidra, poeh! Dat is vermoeiend zeg... Vooral dat het gespook om half 1 al begint, dan lig je zelf nét echt te slapen. Hopelijk ook een fase!

E. werd vanochtend wakker (heeeeeel gezellig O+) met een dik oog :?. Zag er sneu uit. Geen prut maar gewoon dik. Ze zouden het in de gaten houden op het KDV... ben benieuwd. Wel heel schattig trouwens, ze was al sinds vorige week dinsdag niet meer op het KDV geweest dus ze moest even wennen. Uiteindelijk ging ze op een stoeltje zitten en naar mij zwaaien :D. Toen ben ik ook weggegaan en ze heeft geen seconde gehuild/gemopperd. Stoere!
pi_130769086
Ik merk hier echt verschil als S goed heeft gegeten dan slaapt ze ook veel beter.

Phaidra
Ik denk dat S svonds ook te moe is rond etenstijd. Vriend komt pas 18:30 thuis en dan is ze al erg moe. Ik kook vaak 2x dan krijgt S om 17:30 of iets eerder avondeten. Dan gaat het wel iets beter. En als vriend thuis is krijgt ze een toetje of een extra stukje vlees ofzo.
Etenstijd is rommelig hier omdat het zo laat is -O- vind ik zelf ook niet prettig.
  dinsdag 3 september 2013 @ 08:44:56 #67
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130769239
Oh, dat zal er ook wel aan bijdragen denk ik Zoë. Wij eten idd al om half 6 (dat kan gelukkig vaak ook) en dan kan ze daarna nog even spelen/uitbuiken. Ik merk ook dat E. tussen 5 en half 6, als ik aan het koken ben dus, jengelig is. Ze heeft dan gewoon trek/zin om te eten. Vaak geef ik haar dan wat rauwkost of een soepstengel maar dat is meestal niet voldoende.
pi_130769260
Balen phaidra..
En 5 uur is ook wel vroeg Zoe. Hopelijk een tijdelijk probleempje..

Soesa, Daan had 2 weken geleden ook opeens een dik oog. Vermoedelijk een ontsteking die bij een ontstoken muggenbult op zijn wang vandaan kwam. Na een paar dagen was het ook weer over. In de ochtenden op zijn ergst, en de over de dag zakte het wel weg. Ziet er niet uit, maar zolang het niet te rood/warm/dik is, dan kun je niet veel meer doen dan aankijken..

Daan is gewoon aangeschoven in ons ritme..
rond half 8 - boterham met tuitbeker melk
rond 10 uur - fruit met beker sap (kan hij nu zelf opeens!)
rond 12 uur - boterham met tuitbeker melk
rond half 4 - beker sap/rietjesbeker water met een stuk ontbijtkoek
rond half 6 - avondeten met de pot mee. Al slaat hij soms het vlees, soms de groente en soms de pasta/aardappel/rijst over. Doorsnee krijgt hij wel genoeg binnen. Rietjesbeker met water ernaast. toetje helft van de tijd.
Rond kwart voor 7 nog tuitbeker met thee en een scheutje melk en honing..

Op zijn boterham weigert hij al het vlees en kaas. Plakkerig spul wil hij nog wel proberen, maar toch gingen de leverpastei, smeerkaas en zuivelspread niet goed. Hij lijkt het echt vies te vinden. Maar hij eet 's avonds wel gewoon vlees mee. Dus brood is hier ook met zoet.. Het is geen bollie gelukkig, dus dan vind ik het wel prima zo. Hij beweegt het er ook wel weer af..
  dinsdag 3 september 2013 @ 09:57:25 #69
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_130770449
Even vluchtig doorgelezen. Zag leuke tussendoortjes van Mango voorbijkomen. Moeilijke eters en kindjes die juist superveel eten :D.
Zoë wat betreft een alternatief aanbieden: zelf hou ik altijd een beetje aan dat ze minstens een halve portie avondeten moeten eten. Als dat niet het geval is, dan krijgen ze van mij ook brood, of een grote bak yoghurt of een stuk fruit. Maar hier komt het eigenlijk nooit voor moet ik zeggen.

Soesa, raar dat dikke oog... Even in de gaten houden maar.

O en het eten hier dan ook maar even:
's morgens was het tot nu toe pap, maar ga nu overstappen op brood, want hij wil het niet meer.
tussendoor fruit + water (sowieso water zoveel hij wil)
's middags brood + melk
tussendoor koek + sap
avondeten met de pot mee.
  dinsdag 3 september 2013 @ 10:52:57 #70
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_130771409
Eten is hier ook zoals de wind waait. En of het in haar straatje is ;).

O: 200 melk (ze blieft geen vast voedsel in de ochtend)
T: 2 stuks fruit
L: 2 a 3 boterhammen en los wat kaas en boterhamvlees
T: Krentjes, koekjes, babychips
A: Wat de pot schaft
Voor het slapen nog 200 melk. Ze vraagt er expliciet om en ik zie geen reden om het haar niet te geven.

Verder is het hier onbeperkt thee/water/diksap en gemiddeld drinkt ze daar ook nog een liter van.
pi_130771775
:W Mijn laptop is kapot, dus ik kan niet makkelijk reageren thuis -O- Dus nu moet ik maar internetten op mijn werk :+

quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:12 schreef Troeta het volgende:
oh, clubsoda, kan me goed voorstellen dat je er af en toe gewoon verdrietig om bent. Hier mag je gewoon komen en niet komen wanneer je wilt hoor, maak je daar echt niet druk om!
:* Lief, dankjewel!

Ons eetschema is 's morgens een papfles en 1/2-1 boterham met een glaasje sap, dan fruit en soms een krentenbol bijvoorbeeld, 's middags 1-2 boterhammen en water, dan een tussendoortje in de vorm van fruit/babykoekje/rijstwafel en een beetje diksap en 's avonds met de pot mee en yoghurt en nog een papfles voor het slapengaan.

M krijgt niets anders als hij geen avondeten wil. Ik denk dat hij inmiddels echt wel snapt dat weigeren een lekkerder alternatief betekent dus daar begin ik maar niet aan. Hij eet redelijk, soms echt goed en soms heel weinig. Hij houdt wel van rijst/pasta/couscous dus dat gaat er altijd wel in, vlees/vis soms en groente matig. Ik ben daar verder niet zo moeilijk in; hij kan krijgen wat er is en ik hou tot op zekere hoogte rekening met zijn afkeuren. Salade eet ik bijvoorbeeld niet omdat hij echt niet van rauwkost houdt. Verder moet hij het maar gewoon doen met wat we hebben, wil hij niets of alleen maar pasta, dan is het ook prima, ik ga daar verder niet de strijd over aan. Als hij echt weinig eet dan krijgt hij wat extra yoghurt maar dat merkt hij inderdaad niet op als extra.

Ik merk ook wel dat M vroeger wakker is en slechter slaapt als hij te weinig eet, maar dat is eigenlijk vooral over de dag heen. Die paar happen groente die hij overslaat bij het avondeten bevatten eigenlijk heel weinig calorieën. Ik moet dus vooral gedurende de dag opletten dat hij voldoende binnenkrijgt, en in perioden waar hij veel energie verbruikt krijgt hij een extra banaan of boterham. De volle yoghurt na het avondeten zorgt ook voor een vol gevoel en die papfles ook.

Ik was zelf als kind een bizar slechte eter, ik ben mijn hele basisschoolperiode de dag doorgekomen op 1,5 boterham, een halve appel, een koekje, zeer minimaal avondeten en drie glazen melk. Ik had gewoon echt geen honger en eten boeide me geen klap. Is ook allemaal goedgekomen. Het is wel grappig, want mijn ouders vinden M een héle goede eter, omdat ik altijd aan het stieren was met het eten, terwijl ik het eigenlijk wel mee vind vallen hoeveel hij eet, zeker als ik het vergelijk met sommige kindjes hier :D

Ok, einde epistel :@ Dan stort ik me maar weer op het analyseren van een bult data *O* ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 3 september 2013 @ 11:17:35 #72
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_130771933
Ik merkte vannacht ook wel dat Cristel gisteravond niet goed had gegeten.....Ze werd wakker om 24.00, dus toen zijn we naar beneden gegaan om een broodje te eten....(ik had ook honger :P ) En toen werd ze weer wakker om 04.00....Nog ff geknuffeld/gespeeld op dr kamer, maar ze wou niet gaan liggen...Ik heb haar toch rond 04.30 weer in bed gelegd, en toen was het janken ....Zeker een half uur voor mijn idee....Ik geloof wel dat ze daarna nog heeft geslapen (ik iig wel :@ ) #SlechteMoeder :@
pi_130772022
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 08:32 schreef Zo�23 het volgende:
Phaidra
Ik denk dat S svonds ook te moe is rond etenstijd. Vriend komt pas 18:30 thuis en dan is ze al erg moe. Ik kook vaak 2x dan krijgt S om 17:30 of iets eerder avondeten. Dan gaat het wel iets beter. En als vriend thuis is krijgt ze een toetje of een extra stukje vlees ofzo.
Daarom eet M ook altijd rond 17,30 en wij pas rond 19.30 (ook ivm tijden van de meisjes). Misschien niet meest gezellig maar anders wordt het echt te laat voor hem.
  dinsdag 3 september 2013 @ 11:23:46 #74
250838 Fee-nix
pi_130772103
Oja, ik wilde ook nog even een :* aan Clubsoda geven. Het lijkt me echt heel vreemd en naar om steeds een aantal dagen je ventje te moeten missen... Maar wat Troeta zegt :Y .
Wat at jij als kind weinig dan :o . Wel grappig hoe anders het referentiekader van je ouders dan is!
Werk ze vandaag!
pi_130772286
Bah, ik ben zo moe :(

Manlief heeft nachtdiensten en ik slaap dan niet :(
pi_130772586
Dank Fee :* Het is ook raar, maar het went ook. En op sommige momenten is het moeilijker dan op anderen.

Ja, ik at echt slecht maar ik had gewoon geen honger en ik vond het allemaal even vies. Het was ook geen machtsspel ofzo, ik at met tegenzin (was wel dol op koek en snoep en de 3 p's hoor, dat dan weer wel :P ). Beetje een familieding ook, mijn zusje, moeder, tante en oma aten ook niet als kind. Ik ben vanzelf meer gaan eten toen ik in de puberteit kwam en lust nu echt bijna alles, dus ik geloof heilig in loslaten. Trekt wel recht.
pi_130774012
Zoe, ga ook eens yoghurt etc proberen om te kijken of dat goed gaat.

Kwa toevoegingen eigenlijk kijk ik daar niet na ze krijgt ook gewoon af en toe chips of snoepjes zoals grote zus en knabbelt ook wel eens met ons mee. Vorige week gebakken hambutger gegeten en zij krijgt dat dan ook een halve met een broodje wat blokjes kaas augurk en een beetje saus. Ik ben van mening zolang het geen gewoonte word is er niks aan de hand. :-) ze is gezond en netjes gemiddeld. Ondanks haar dikke wangen hihi daar gaat het mij om :-)

Alternatieve aanbieden doe ik ook niet. Ze kan savonds een fles krijgen en dat was het :-)

[ Bericht 12% gewijzigd door Sam1993 op 03-09-2013 12:54:01 ]
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_130774092
Zo weinig eet ie niet CS, vind ik dan.
En :* voor het missen van je ventje

Als M minder eet krijgt hij inderdaad wel wat meer yoghurt. Ga geen brood smeren. Maar kan me wel voorstellen dat Zoe dat wel doet als het dan ook invloed heeft op haar slapen (en met de hele reflux achtergrond).

*G* losse stapjes *G*
en vervolgens zwaar gefrustreerd als hij dan toch valt :'(
  dinsdag 3 september 2013 @ 12:43:01 #79
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130774184
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 september 2013 12:39 schreef Kyara het volgende:

Als M minder eet krijgt hij inderdaad wel wat meer yoghurt. Ga geen brood smeren. Maar kan me wel voorstellen dat Zoe dat wel doet als het dan ook invloed heeft op haar slapen (en met de hele reflux achtergrond).

*G* losse stapjes *G*
Jaaaa, losse stapjes *O*
  dinsdag 3 september 2013 @ 12:49:23 #80
250838 Fee-nix
pi_130774377
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:44 schreef Clubsoda het volgende:
weer wel :P ). Beetje een familieding ook, mijn zusje, moeder, tante en oma aten ook niet als kind. Ik ben vanzelf meer gaan eten toen ik in de puberteit kwam en lust nu echt bijna alles, dus ik geloof heilig in loslaten. Trekt wel recht.
Wel handig op zich, die voorkennis ;). Maar ik vind t trouwens ook prima klinken hoor, wat M allemaal eet. Niks mis mee, volgens mij. Groenten matig... sja dat is bij veel kids denk ik zo. Rauwkost heb ik hier eerlijk gezegd nog niet eens geprobeerd... ga er al vanuit dat ze dat vies vinden :@ .

*O* Kyara wat goed!! *O*

O en brood geven ipv avondeten heb ik misschien tot nu toe twee keer gedaan. Voor J, nog nooit voor S. En dan was het omdat hij het echt echt echt niet lustte. En heel soms weet ik van tevoren al dat ze een gerecht allebei niet lekker vinden (kip Madras bijvoorbeeld) en dan krijgen ze iets uit de diepvries (heb altijd gezonde maaltijden voor ze ingevroren klaar liggen). Wij willen af en toe nog wel gewoon kip Madras eten :Y) . Of zoals vanavond: man komt laat thuis. Wij eten sla en hamburgers als de kids op bed liggen en de jongens krijgen vanavond dus iets uit de vriezer.
pi_130774437
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 september 2013 12:39 schreef Kyara het volgende:

*G* losse stapjes *G*
Kan niet jompelen. Maar wat goed van M ! Nu gaat het snel over 3 weekjes loopt hij vast :-)
pi_130774447
Hier ligt ook de vriezer vol. Als de meiden ook met de pot mee gaat eten dan vries ik ons eten wel in. Doen we het andersom ;)

M eet 1x per week 's avonds brood. Als hij naar het kdv is geweest eet hij ronduit slecht. Dus dan een boterham. Rauwkost heb ik eigenlijk ook nog maar weinig geprobeerd.
pi_130774519
Kyara losse stapjes *O* Super!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130774703
Kyara, wat goed!

Acnaib, balen dat je dan niet slaapt. Lig je wakker van je kleine, te alert, of meer onrustig?

Pureevil, lastig zo'n bui. Maar misschien leek die actie van 24.00 wel voor herhaling vatbaar? Merk bij Daan dat hij zoiets echt onthoud en dat kreeg je 3 keer harder terug. Daan huilt nu dus soms wel 20-30 minuten voor het slapen, maar als we hem eruit halen, dan slaapt hij helemaal niet terwijl hij het wel nodig heeft. En de keer erna brult hij dan een uur of langer..

Brood in de avond is echt bij nood. Meestal ligt er wel iets in de vriezer. Of er ligt ergens een bakje olvarit. En anders wel wat pasta met restjes groente uit de vriezer met tomatenpuree..
En als hij niet eet, dan is het jammer. Simpel toetje, soms een stukje fruit erbij en dan is het klaar. Zeker als het een koppige bui is. Met tandjes wil ik we schappelijker zijn ;)
pi_130775403
Wat goed van M, Kyara! *O*

Ik vind ook dat hij goed eet hoor, afgezien dat hij niet zo van groente houdt. Maak mocht het slechter worden dan dit, dan maak ik me oko niet zo'n zorgen. Ik eet altijd op donderdagavond lekker dingen die M niet lust. Op de bank, met mn laptop erbij én de tv aan :@
pi_130775938
Te alert, vrees ik. Dochter slaapt al een jaar door 's nachts. Dus daar ligt het niet aan. Maar gewoon extra waakzaam ofzo.

Grr wilde net naar buiten met (een krijsende) dochter, komen we bij de lift... Zijn ze met onderhoud bezig. Heel fijn, maar ik ga haar niet met buggy twee hoog de trap afsjouwen.
:( dus ik naar de schuur, daar staat een reservekinderwagen. Krijg ik dat ding maar half in elkaar en ook niet meer uitelkaar met een krijsende dame naast me. Dus nu met een half uitgeklapte bugg, waardoor ik morgen niet bij mijn fiets kan...
Bah, ik baal al zo van deze dagen, manlief slaapt, ik ben thuis met dochter. Man gaat straks als hij wakker is naar de kapper, dan eten, kind naar bed en dan gaat hij weer en ik heb weeer binnengezeten :(
pi_130776040
CS
Goed om te weten idd.

Kyara
*G* M!! *G* go!
Klopt, eerder toen ze veel overgaf kon ze echt niets eten en spuugde alles er uit. Ze had veel honger en ik kon naast bv toen niets voor dr doen. Nu ze voeding binnen kan houden ben ik ook niet echt streng omdat ik niet weet hoeveel last ze heeft. 1x wat later medicatie en ze heeft weer last van zuur.
Broodje wordt altijd met veel smaak opgegeten en wil ook niet dat ze honger heeft.

Maargoed vind het niet erg om iets extra's voor dr klaar te maken.
pi_130776521
Losse stapjes voor M *O*

Zo even bijlezen, dreumesje wordt wakker :*
pi_130776908
acnaib, dat klinkt niet zo fijn. Na zo'n nacht slaap wil alles ook minder.. Kun je niet nog even rustig naar de buggy kijken als je kleine slaapt? En na een bak goede koffie ;)
Of het onderhoudsteam de buggy laten tillen als jij de kleine meeneemt?
pi_130777053
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 14:27 schreef Deepfreeze het volgende:
acnaib, dat klinkt niet zo fijn. Na zo'n nacht slaap wil alles ook minder.. Kun je niet nog even rustig naar de buggy kijken als je kleine slaapt? En na een bak goede koffie ;)
Of het onderhoudsteam de buggy laten tillen als jij de kleine meeneemt?
Wat lief meegedacht ! ^O^ O+
pi_130777064
Zoe: Prima toch een broodje ! ^O^
Maar om 18.30 eten lijkt me idd wel laat.
pi_130777066
Als manlief zo wakker is, ga ik even een boodschap doen, hij neemt dochter maar mee naar de kapper ;)

De kop koffie was sowieso een goed plan ^^
pi_130777177
Wij aten eerst ook vaak om 18.30,door mijn werk. Maar nu eet smurf eerder, om uiterlijk 18.00. Ze eet nu heel goed. Als we te laat eten, is ze meer moe en eet ze slechter
pi_130783015
Net lekker naar de speeltuin geweest samen op de tractorband schommel gezeten heerlijk genoten en de wind door de haartjes laten waaien <3

Vanmorgen chocomel gegeven. Gevolg rode onderkin... benieuwd hoe het zich verder ontwikkeld

vandaag een datum gekregen voor mijn operatie, 28 oktober krijg ik mijn gastric bypass!
pi_130784220
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:53 schreef Sam1993 het volgende:
Net lekker naar de speeltuin geweest samen op de tractorband schommel gezeten heerlijk genoten en de wind door de haartjes laten waaien <3

Vanmorgen chocomel gegeven. Gevolg rode onderkin... benieuwd hoe het zich verder ontwikkeld

vandaag een datum gekregen voor mijn operatie, 28 oktober krijg ik mijn gastric bypass!
Jeetje dat is een heftige operatie... Waarom ga je dat (laten) doen? Is jou overgewicht zo ernstig dat het echt nodig is? En wat heb je hiervoor geprobeerd om af te vallen?
pi_130786145
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 18:34 schreef Nirak het volgende:

[..]

Jeetje dat is een heftige operatie... Waarom ga je dat (laten) doen? Is jou overgewicht zo ernstig dat het echt nodig is? En wat heb je hiervoor geprobeerd om af te vallen?
Volgens mij krijg je die operatie niet als ze denken dat je nog op een andere manier af kunt vallen. De eisen zijn behoorlijk streng (ook psychisch).

Wel heftig Sam, succes!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130786160
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 18:34 schreef Nirak het volgende:

[..]

Ik weeg meer dan 60 kg teveel. Ik heb al allerlei dieten en sportprogammas geprobeerd en ben ook een jaar tijdens de aanvraagnonder begeleiding geweest van een dietiste. Dit leverde 5 kg op. Omdat ik nog jong ben net 20 en nu nog geen ziektes heb wil ik het nu echt aanakken. De operatie geeft me wat meer houvast en maakt alles een beetje makkelijker. Na 8 maanden wachtlijsten ben ik eindelijk aan de beurt.

Hier zijn trouwens ook wel psychologische testen aan vooraf gegaan om te kijken of de operatie nut zal gaan hebben.
pi_130786640
Jeetje wat een ellende Sam, ik hoop dat het je wat oplevert :*
pi_130788351
Sam
Jeetje heftig!

S heeft duidelijk last van kiezen. Veel kauwen en echt niet willen eten. Zelfs geen spinazie :o (of brood of vla..etc ). ook veel kwijlen enzo.
Gelukkig is ze verder vrolijk O+
Nichtje (ook 16mnd) wilde ook niet eten en die eet normaal echt alles.
  dinsdag 3 september 2013 @ 21:04:37 #100
250838 Fee-nix
pi_130790808
Jee Sam, heftig. Succes en sterkte met de operatie en het herstel. Ik hoop op goede resultaten!

Zoë, jouw S ook al bezig met kiesjes. Bij mijn S komen er ook twee door. Merk het niet echt aan z'n eten, maar wel aan z'n billetjes... helemaal stuk ;( . Had laatst in een blad gelezen dat tandenpoep een fabeltje is... :? . Vind ik wel heel gek, want hij heeft echt nooit zulke zure poep. Alleen dus als hij kiezen krijgt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')