Eet sistersquote:Op maandag 2 september 2013 21:49 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik heb ook gewoon een bar slechte eterZeker overdag.. 's avonds eet ze wel hoor (maar ook niet veel). Faye drinkt nog bij mij ja, op haar verzoek. Ze groeit goed, volgens het CB moest ik me er niet te druk om maken en per week kijken naar wat ze eet, niet per dag..
Dit schema hebben wij ook, maar het avondeten wisselt. Soms weinig, soms alleen groenten en soms echt aardig wat risotto bv. Tot ong een jaar at hij alles, toen alleen maar brood en nu begint het avondeten dus gelukkig weer wat te komen. Hoewel meneer geen aardappel of variant ervan blieft.quote:Op maandag 2 september 2013 23:15 schreef Kyara het volgende:
Ontbijt (ergens tussen 07.30 en 09.00 uur): 2 boterhammen ( kaas en pindakaas/appelstroop) + water
Tussendoor (rond 11.00 uur): fruit + water
Lunch: 1 boterham met kipfilet (soms nog een halve met jam of half mini krentenbolletje) + melk
Tussendoor (tussen 16.00 en 17.00 uur): maisboogjes, soepstengel of babykoekjes + water
Avondeten (17.45 uur): bak eten (zo'n 250 gram) en als toetje yoghurt + water
Vlees eet ze graag dus dat krijgt ze sowieso wel binnen gelukkig.quote:Op dinsdag 3 september 2013 07:08 schreef Tinuviel het volgende:
Zoe, ik maak zelden een broodje als hij ons avondeten niet wil, dan eet hij maar een deel of hij eet niet. Hij krijgt nog bv voor het slapen gaan. Aardappel valt hier ook niet in de smaak, in geen vorm. Ik let er wel op, dat ik veel afwissel met rijst, pasta, couscous als bijlage. Daarnaast zorg ik ook, dat er altijd nog iets naast is: vlees, vis of vegetarische vleesvervangers. Zoë, heb je die vegetarische vleesvervangers weleens gegeven, daar zit soms ook groenten in en sommige kinderen eten dat veel beter.
Hier ook zoiets. Soms 1boterham, soms.2.quote:Op maandag 2 september 2013 19:57 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Mango![]()
Hier krijgt E juist alleen die laatste fles nog. Hier is het dan geen pap maar gewone melk. Waarom wil je die er af? Als hij er nog zo van geniet (en jij ook
) zou ik er (nog) niet moeilijk over doen. Haar schema is:
Ontbijt: 2 boterhammen + sterk verdund vruchtensap (1:10)
Tussendoor: rijstwafel/babykoekje/soepstengel/plak ontbijtkoek
Lunch: 2 boterhammen + melk
Tussendoor: fruit
Avond: warme hap + kwark/yoghurt
Fles warme melk 100-150 cc
Ja dat is een lastige afweging. Ik heb hier niet het idee dat goed of slecht eten veel uitmaakt met slapen. Als hij slecht eet, krijgt hij wel yoghurt nog en soms wat fruit erbij. Een wat groter toetje, dan is het voor hem niet duidelijk dat hij wat extra's krijgt. Niet eten is sowieso geen dwarsigheid nog, eerder gewoon niet lekker, geen trek of te moe.quote:Op dinsdag 3 september 2013 07:36 schreef Zoë23 het volgende:
Mmm ei/kaas/kip eet ze echt niet. Ik koop wel altijd goed vlees voor dr.
Smorgens eet ze 1 broodje, smiddags 1 en tussendoor eet ze bijna niks. Ze krijgt ook geen bv alleen 1x snachts. En om 22u papfles.
Dus zoveel eet ze niet.. Als ze dan ook nog geen avondeten krijgt wordt ze sowieso 100x wakker snachts. Vandaar dat ik svonds wel brood smeer enzo als ze geen warm eten wil.
Laatste 2 dagen is ze snachts 2x wakker en rond 5u echt wakker. Vanmorgen half5.
Half7 is echt een luxe de laatste tijd. Zou 5uur niet erg vinden als ze gewoon van 22 tot 5 zou slapen
Hier precies hetzelfdequote:Op dinsdag 3 september 2013 07:37 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Hier ook zoiets. Soms 1boterham, soms.2.
Oh en de tussendoortjes kunnen omgedraaid zijn. Soms s ochtends fruit, soms s middags.
Oh en s middags krijgt ze melk in een fles, omdat ze het uit de tuitbeker uit haar mond laat lopen
quote:Op maandag 2 september 2013 20:12 schreef Troeta het volgende:
oh, clubsoda, kan me goed voorstellen dat je er af en toe gewoon verdrietig om bent. Hier mag je gewoon komen en niet komen wanneer je wilt hoor, maak je daar echt niet druk om!
Daarom eet M ook altijd rond 17,30 en wij pas rond 19.30 (ook ivm tijden van de meisjes). Misschien niet meest gezellig maar anders wordt het echt te laat voor hem.quote:Op dinsdag 3 september 2013 08:32 schreef Zo�23 het volgende:
Phaidra
Ik denk dat S svonds ook te moe is rond etenstijd. Vriend komt pas 18:30 thuis en dan is ze al erg moe. Ik kook vaak 2x dan krijgt S om 17:30 of iets eerder avondeten. Dan gaat het wel iets beter. En als vriend thuis is krijgt ze een toetje of een extra stukje vlees ofzo.
Jaaaa, losse stapjesquote:Op dinsdag 3 september 2013 12:39 schreef Kyara het volgende:
Zo weinig eet ie niet CS, vind ik dan.
Envoor het missen van je ventje
Als M minder eet krijgt hij inderdaad wel wat meer yoghurt. Ga geen brood smeren. Maar kan me wel voorstellen dat Zoe dat wel doet als het dan ook invloed heeft op haar slapen (en met de hele reflux achtergrond).losse stapjes
en vervolgens zwaar gefrustreerd als hij dan toch valt
Wel handig op zich, die voorkennisquote:Op dinsdag 3 september 2013 11:44 schreef Clubsoda het volgende:
weer wel). Beetje een familieding ook, mijn zusje, moeder, tante en oma aten ook niet als kind. Ik ben vanzelf meer gaan eten toen ik in de puberteit kwam en lust nu echt bijna alles, dus ik geloof heilig in loslaten. Trekt wel recht.
Kan niet jompelen. Maar wat goed van M ! Nu gaat het snel over 3 weekjes loopt hij vast :-)quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:39 schreef Kyara het volgende:
Zo weinig eet ie niet CS, vind ik dan.
Envoor het missen van je ventje
Als M minder eet krijgt hij inderdaad wel wat meer yoghurt. Ga geen brood smeren. Maar kan me wel voorstellen dat Zoe dat wel doet als het dan ook invloed heeft op haar slapen (en met de hele reflux achtergrond).losse stapjes
en vervolgens zwaar gefrustreerd als hij dan toch valt
Wat lief meegedacht !quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:27 schreef Deepfreeze het volgende:
acnaib, dat klinkt niet zo fijn. Na zo'n nacht slaap wil alles ook minder.. Kun je niet nog even rustig naar de buggy kijken als je kleine slaapt? En na een bak goede koffie
Of het onderhoudsteam de buggy laten tillen als jij de kleine meeneemt?
Jeetje dat is een heftige operatie... Waarom ga je dat (laten) doen? Is jou overgewicht zo ernstig dat het echt nodig is? En wat heb je hiervoor geprobeerd om af te vallen?quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:53 schreef Sam1993 het volgende:
Net lekker naar de speeltuin geweest samen op de tractorband schommel gezeten heerlijk genoten en de wind door de haartjes laten waaien <3
Vanmorgen chocomel gegeven. Gevolg rode onderkin... benieuwd hoe het zich verder ontwikkeld
vandaag een datum gekregen voor mijn operatie, 28 oktober krijg ik mijn gastric bypass!
Volgens mij krijg je die operatie niet als ze denken dat je nog op een andere manier af kunt vallen. De eisen zijn behoorlijk streng (ook psychisch).quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:34 schreef Nirak het volgende:
[..]
Jeetje dat is een heftige operatie... Waarom ga je dat (laten) doen? Is jou overgewicht zo ernstig dat het echt nodig is? En wat heb je hiervoor geprobeerd om af te vallen?
Ik weeg meer dan 60 kg teveel. Ik heb al allerlei dieten en sportprogammas geprobeerd en ben ook een jaar tijdens de aanvraagnonder begeleiding geweest van een dietiste. Dit leverde 5 kg op. Omdat ik nog jong ben net 20 en nu nog geen ziektes heb wil ik het nu echt aanakken. De operatie geeft me wat meer houvast en maakt alles een beetje makkelijker. Na 8 maanden wachtlijsten ben ik eindelijk aan de beurt.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:34 schreef Nirak het volgende:
[..]
Jeetje dat is een heftige operatie... Waarom ga je dat (laten) doen? Is jou overgewicht zo ernstig dat het echt nodig is? En wat heb je hiervoor geprobeerd om af te vallen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |