Kyara!quote:Op maandag 2 september 2013 17:16 schreef Kyara het volgende:
Oh ja, over leuke uitspraken gesproken (voor degenen die mij niet op fb hebben)
M vanochtend wakker gemaakt. Meneer wrijft in zijn ogen, gaapt een paar keer en zegt dan al zuchtend "koffie".![]()
Mijn man en ik drinken dus nooit koffie dus zo'n uitspraak heeft ie niet eens van ons
Mangoquote:Op maandag 2 september 2013 19:53 schreef Mangostine het volgende:
Hoi, ik kom vast eens lurken want mijn baby wordt over 3 weken al 1
Hij krijgt al redelijk het eetschema voor een 1-jarige:
O: Boterham + 130 cc combi voeding/melk
T: Fruit
L: Boterham + 130 cc
T: cracotte of rijstwafel
D: warme hap en evt yoghurt
En dan voor het slapen gaan een papfles van 200 cc. Die gaat er dus vanaf. Ik ben op zoek naar tips om die fles af te bouwen, want hij is nu nog onderdeel van het slaapritueel, M leeft er echt naar toe als hij gewassen en omgekleed wordt. Hoe hebben jullie dat gedaan?
En bieden jullie 's avonds nog iets aan, of is het na de warme hap klaar? Ik bedoel, zelf eten we dan ook eigenlijk niets meer, dus ik vind het op zich niet nodig.
maar het is ook wel een beetje mijn laatste baby-tutmoment![]()
Ik geef borstvoeding, maar geef nog steeds een voeding voor het slapen gaan. Als ik er niet ben, geeft mijn vriend een klein flesje bv. Dan drinkt hij niet veel, 60 cc denk ik.quote:Op maandag 2 september 2013 19:53 schreef Mangostine het volgende:
Hoi, ik kom vast eens lurken want mijn baby wordt over 3 weken al 1
Hij krijgt al redelijk het eetschema voor een 1-jarige:
O: Boterham + 130 cc combi voeding/melk
T: Fruit
L: Boterham + 130 cc
T: cracotte of rijstwafel
D: warme hap en evt yoghurt
En dan voor het slapen gaan een papfles van 200 cc. Die gaat er dus vanaf. Ik ben op zoek naar tips om die fles af te bouwen, want hij is nu nog onderdeel van het slaapritueel, M leeft er echt naar toe als hij gewassen en omgekleed wordt. Hoe hebben jullie dat gedaan?
En bieden jullie 's avonds nog iets aan, of is het na de warme hap klaar? Ik bedoel, zelf eten we dan ook eigenlijk niets meer, dus ik vind het op zich niet nodig.
maar het is ook wel een beetje mijn laatste baby-tutmoment![]()
Oh, grappig, hier zeiden ze daar helemaal niets over. En ik vind het nog zo'n fijn momentje, ik wil m nog niet afbouwenquote:Op maandag 2 september 2013 20:00 schreef Mangostine het volgende:
Soesa!![]()
Ja ik lieg ook, sinds 2 dagen is de papfles ook melkfles geworden, 50/50 voeding/melk.
Het CB (ik luister daar naar) gaf aan dat die laatste fles dan eraf mocht. Dus ik dacht, nou dan gaan we daar eens naartoe werken?
Ik bedoelde ook direct na het eten, maar zag daarna dat je dan (soms?) al yoghurt geeft.quote:Op maandag 2 september 2013 20:05 schreef Mangostine het volgende:
Haha, met kleinere flessen kan ik hem niet foppen. Hij wordt nu al duivels als die 200cc weggetikt is.
Phaidra, dat is misschien wel een idee. Het toetje verschuiven naar bedtijd. Al druist ook dat een beetje in tegen mijn eigen patroon. Je gaat toch eigenlijk zelf ook niet met een volle maag naar bed?
ik lurk even. Mijn f.leur is de datumtweeling van M van Mango.quote:Op maandag 2 september 2013 20:08 schreef Phaidra het volgende:
Oh yoghurt gaf je al.
Ons schema:
Wakker worden: borstvoeding
O: 1-2 boterhammen, water
T: fruit
L: 1 boterham, water
Bv voor het slapen gaan
T: augurkjes/ koekje / ontbijtkoek / rozijntjes / paprikareepjes
D: aardappelen/ pasta, groente, beetje vlees of vis, yoghurt
Bv voor het slapen gaan
Tnx! Maar de credits gaan naar het KDV, die zeiden dat hij dat daar zo graag at. Dus heb ik dat thuis ook ingevoerdquote:Op maandag 2 september 2013 20:15 schreef Kwisted het volgende:
[..]
ik lurk even. Mijn f.leur is de datumtweeling van M van Mango.
Maar even zeggen dat jij leuke middagtussendoortjes geeft! Brengt me op ideeën!
+1, goed plan idd!quote:Op maandag 2 september 2013 20:22 schreef Kwisted het volgende:
ik zou nooit zo snel denken aan dat soort dingen, maar je kunt natuurlijk ook rauwkost geven! Tomaatjes, komkommer, worteltjes, olijven, augurkjes, dadels, ander gedroogd fruit,
Klopt! En ik sta er versteld van wat hij allemaal lekker vindtquote:Op maandag 2 september 2013 20:22 schreef Kwisted het volgende:
ik zou nooit zo snel denken aan dat soort dingen, maar je kunt natuurlijk ook rauwkost geven! Tomaatjes, komkommer, worteltjes, olijven, augurkjes, dadels, ander gedroogd fruit,
Gebakken champignonsquote:Op maandag 2 september 2013 20:22 schreef Kwisted het volgende:
Fijn!quote:Op maandag 2 september 2013 20:53 schreef Sam1993 het volgende:
Hier een super grote jompel. Weekje danoontjes gegeven en geen reactie! Komende week af en toe wat koemelk proberen?? Kwark lijkt me behoorlijk hoog melkgehalte te hebben ten opzichte van gewone melk.
Herkenbaar; wel melk op het kdv drinken, maar thuis een vies gezicht trekken!quote:Op maandag 2 september 2013 20:59 schreef ferrari_rood het volgende:
Mijn neefje van ruim 2 krijgt ook nog een papfles voor het slapen gaan.
Ean krijgt soms wel en soms niet een beker optimel voor het slapgen gaan. (die weigert thuis melk op de opvang niet)
En vroeger toen ik nog oppaste kreeg er een meisje echt tot haar 10e ofzo een beker warme melk + een negerzoen voor het slapen gaan. Eerst was dat een fles zonder negerzoen. Later een fles met een afgeknipte speen en die is toen vervangen door een beker. Ze was er zo aangehecht en waarom afbouwen? Melk voor het slapen gaan is toch niet verkeerd?
quote:Op maandag 2 september 2013 21:20 schreef Susie het volgende:
[..]
Herkenbaar; wel melk op het kdv drinken, maar thuis een vies gezicht trekken!
Hm, ook maar eens Optimel proberen dan. Moet eerlijk bekennen dat ik zelf eigenlijk ook geen melk drinkquote:Op maandag 2 september 2013 21:21 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]ik krijg het er echt niet in. Dan maar optimel dat drink ik zelf ook. (ik lust ook geen melk)
Ik heb dit nog gevonden:quote:Op maandag 2 september 2013 21:18 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Fijn!
Maar mij lijkt het dat melk uit 100% melk bestaat en kwark niet![]()
. Misschien bedoel je eiwitten? In melk zitten inderdaad vaak minder eiwitten dan in kwark. Maar heeft het aandeel eiwitten dan invloed op koemelkallergie? Ik heb even zitten zoeken, maar ik kan daar niets over terugvinden.
Een vriendin van mij is wel allergisch voor melk, maar yoghurt en kwark kan ze wel gewoon eten. Is dat dan lactose-intolerantie?
Als Lisa lactose-intolerant is, zou ze zure melkproducten waarschijnlijk beter verdragen. Maar bij allergie gaat dat niet op denk ik.quote:Lactose (melksuiker) zit met name in:
zoete melkproducten zoals gewone melk, chocolademelk en melk met (fruit)smaakjes;
smeerkaas, smeltkaas en de meeste buitenlandse kazen;
vla, pudding, pap en andere zuiveltoetjes;
roomboter, slagroom, koffiemelk, room en crème fraîche;
roomijs;
zuivelfrisdranken op basis van wei zoals Rivella.
In zure melkproducten zoals gewone yoghurt, kwark en karnemelk zit veel minder lactose. Ook Nederlandse (harde) kaas bevat nauwelijks lactose. Deze producten worden door de meeste mensen met lactose-intolerantie goed verdragen.
Hebben wij dezelfde man?quote:Op maandag 2 september 2013 21:25 schreef Mangostine het volgende:
Ik drink melk alleen in mijn cappuccino. Verder wel yoghurt. Mijn man tikt dan wel weer sloten melk weg.
Dank voor het meedenken over de late fles! We gaan eens overwegen wat bij onze baby past. Vooralsnog lijkt ie de fles wel echt lekker te vinden en als onderdeel van zijn slaapritueel te zien, dus misschien gewoon erin houden maar de hoeveelheid verminderen.
Lijkt me niet gewoon geluk hebben denk? Kinderarts zei dat ik af en toe moest kijken met danoontjes of ze nog reageerde op de melk 5 maanden geleden. Was er nu pas aantoe was veel te bang voor weer die dramas. Misschien de manier waarop het verwerkt is?quote:Op maandag 2 september 2013 21:18 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Fijn!
Maar mij lijkt het dat melk uit 100% melk bestaat en kwark niet![]()
. Misschien bedoel je eiwitten? In melk zitten inderdaad vaak minder eiwitten dan in kwark. Maar heeft het aandeel eiwitten dan invloed op koemelkallergie? Ik heb even zitten zoeken, maar ik kan daar niets over terugvinden.
Een vriendin van mij is wel allergisch voor melk, maar yoghurt en kwark kan ze wel gewoon eten. Is dat dan lactose-intolerantie?
Gewoon lekker die papfles houden denk.....Als je kind en jijzelf het nou fijn/lekker vinden? CB zegt wel meer dingenquote:Op maandag 2 september 2013 21:25 schreef Mangostine het volgende:
Ik drink melk alleen in mijn cappuccino. Verder wel yoghurt. Mijn man tikt dan wel weer sloten melk weg.
Dank voor het meedenken over de late fles! We gaan eens overwegen wat bij onze baby past. Vooralsnog lijkt ie de fles wel echt lekker te vinden en als onderdeel van zijn slaapritueel te zien, dus misschien gewoon erin houden maar de hoeveelheid verminderen.
Ik heb echt een klein vreetzakje jaquote:Op maandag 2 september 2013 21:42 schreef Marjolijntje het volgende:
Wat eten jullie kindjes veel
Hier:
Ochtend: 1/4e boterham (als ze het al eet)
Middag: 1/4e boterham (als ze het al eet)
Tussendoor: fruit (gaat er meestal wel in
Tussendoor: cracker, rijstwafel, soepstengel (eet ze meestal ook niet)
Avondeten: 1/2 12 maanden potje (of zelfgemaakt prutje), yoghurt met biobim
En dan krijgt ze nog borstvoeding tussendoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |