abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130756080
Maar waarom afbouwen Mango ?
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_130756177
Hier krijgt ze ook nog melk voor het slapen gaan, schema verder vergelijkend met de rest hierboven. Ze geeft het zelf wel aan wanneer ze het niet meer wil. Tot die tijd is het voor ons beide een heerlijke afsluiting van de dag.
CB zei er niks van (en anders jammer dan...), terwijl ze een erg goede eter en in zowel lengte als gewicht bovengemiddeld is.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_130756300
Mijn neefje van ruim 2 krijgt ook nog een papfles voor het slapen gaan.
Ean krijgt soms wel en soms niet een beker optimel voor het slapgen gaan. (die weigert thuis melk op de opvang niet)
En vroeger toen ik nog oppaste kreeg er een meisje echt tot haar 10e ofzo een beker warme melk + een negerzoen voor het slapen gaan. Eerst was dat een fles zonder negerzoen. Later een fles met een afgeknipte speen en die is toen vervangen door een beker. Ze was er zo aangehecht en waarom afbouwen? Melk voor het slapen gaan is toch niet verkeerd?
pi_130757241
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:22 schreef Kwisted het volgende:
ik zou nooit zo snel denken aan dat soort dingen, maar je kunt natuurlijk ook rauwkost geven! Tomaatjes, komkommer, worteltjes, olijven, augurkjes, dadels, ander gedroogd fruit, ^O^
Gebakken champignons *;
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_130757327
Wij hebben de melkfles eerst vervangen door gewone warme melk. Later half melk en half thee. En nog later een tuitbeker thee (dus minder cc) met melk en een koekje.
Maar hij begon die laatste fles rond de 12 maand ook steeds slechter te drinken, dus dat kwam ook mooi uit. Als ze echt behoefte hebben zoals mijn oudste kun je de fles er wat langer inhouden. Want vaak is het ook het knusse zuigen dat ze rust geeft..
pi_130757482
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:53 schreef Sam1993 het volgende:
Hier een super grote jompel. Weekje danoontjes gegeven en geen reactie! Komende week af en toe wat koemelk proberen?? Kwark lijkt me behoorlijk hoog melkgehalte te hebben ten opzichte van gewone melk.
Fijn!

Maar mij lijkt het dat melk uit 100% melk bestaat en kwark niet :+ ;). Misschien bedoel je eiwitten? In melk zitten inderdaad vaak minder eiwitten dan in kwark. Maar heeft het aandeel eiwitten dan invloed op koemelkallergie? Ik heb even zitten zoeken, maar ik kan daar niets over terugvinden.

Een vriendin van mij is wel allergisch voor melk, maar yoghurt en kwark kan ze wel gewoon eten. Is dat dan lactose-intolerantie?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130757587
M heeft nooit een papfles gehad s avonds. Wel melk, die hebben we ongeveer op zijn 1e verjaardag vervangen door gewone (warme) melk. Op een gegeven moment ging zijn fles stuk en ik had geen zin om een nieuwe te kopen dus ging de melk in een tuitbeker. Melk werd inmiddels koud aangeboden. Tot hij meer ging klooien dan drinken en liever wilde spelen of zelf op de grond tv kijken ipv bij mama op schoot ( :'( ). Toen hebben we het maar niet meer aangeboden. 0,0 problemen mee gehad.
  maandag 2 september 2013 @ 21:20:37 #33
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130757610
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:59 schreef ferrari_rood het volgende:
Mijn neefje van ruim 2 krijgt ook nog een papfles voor het slapen gaan.
Ean krijgt soms wel en soms niet een beker optimel voor het slapgen gaan. (die weigert thuis melk op de opvang niet)
En vroeger toen ik nog oppaste kreeg er een meisje echt tot haar 10e ofzo een beker warme melk + een negerzoen voor het slapen gaan. Eerst was dat een fles zonder negerzoen. Later een fles met een afgeknipte speen en die is toen vervangen door een beker. Ze was er zo aangehecht en waarom afbouwen? Melk voor het slapen gaan is toch niet verkeerd?
Herkenbaar; wel melk op het kdv drinken, maar thuis een vies gezicht trekken! }:|
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_130757645
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 21:20 schreef Susie het volgende:

[..]

Herkenbaar; wel melk op het kdv drinken, maar thuis een vies gezicht trekken! }:|
-O- ik krijg het er echt niet in. Dan maar optimel dat drink ik zelf ook. (ik lust ook geen melk)
pi_130757722
Ik vind melk ook echt niet lekker, dus geef zelf ook niet het goede voorbeeld wat dat betreft :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 2 september 2013 @ 21:23:37 #36
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130757805
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:21 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

-O- ik krijg het er echt niet in. Dan maar optimel dat drink ik zelf ook. (ik lust ook geen melk)
Hm, ook maar eens Optimel proberen dan. Moet eerlijk bekennen dat ik zelf eigenlijk ook geen melk drink :@ Lust het wel hoor, maar drink het gewoon niet? Vroeger dronk ik alleen maar karnemelk! :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_130757885
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:18 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Fijn!

Maar mij lijkt het dat melk uit 100% melk bestaat en kwark niet :+ ;). Misschien bedoel je eiwitten? In melk zitten inderdaad vaak minder eiwitten dan in kwark. Maar heeft het aandeel eiwitten dan invloed op koemelkallergie? Ik heb even zitten zoeken, maar ik kan daar niets over terugvinden.

Een vriendin van mij is wel allergisch voor melk, maar yoghurt en kwark kan ze wel gewoon eten. Is dat dan lactose-intolerantie?
Ik heb dit nog gevonden:

quote:
Lactose (melksuiker) zit met name in:

zoete melkproducten zoals gewone melk, chocolademelk en melk met (fruit)smaakjes;
smeerkaas, smeltkaas en de meeste buitenlandse kazen;
vla, pudding, pap en andere zuiveltoetjes;
roomboter, slagroom, koffiemelk, room en crème fraîche;
roomijs;
zuivelfrisdranken op basis van wei zoals Rivella.

In zure melkproducten zoals gewone yoghurt, kwark en karnemelk zit veel minder lactose. Ook Nederlandse (harde) kaas bevat nauwelijks lactose. Deze producten worden door de meeste mensen met lactose-intolerantie goed verdragen.
Als Lisa lactose-intolerant is, zou ze zure melkproducten waarschijnlijk beter verdragen. Maar bij allergie gaat dat niet op denk ik.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130757889
ik vind melk ook niks. M drinkt het wel. Hij krijgt het alleen tussen de middag.
pi_130757899
Ik drink melk alleen in mijn cappuccino. Verder wel yoghurt. Mijn man tikt dan wel weer sloten melk weg.
Dank voor het meedenken over de late fles! We gaan eens overwegen wat bij onze baby past. Vooralsnog lijkt ie de fles wel echt lekker te vinden en als onderdeel van zijn slaapritueel te zien, dus misschien gewoon erin houden maar de hoeveelheid verminderen.
pi_130757904
Nu lukt zuivel bij mij sowieso niet zo goed. Alles valt verkeerd. Maar Ean is dol op optimel. Tot nutoe lust ze alle smaken. Alleen chocomelk ervan geef ik niet.
pi_130757940
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:25 schreef Mangostine het volgende:
Ik drink melk alleen in mijn cappuccino. Verder wel yoghurt. Mijn man tikt dan wel weer sloten melk weg.
Dank voor het meedenken over de late fles! We gaan eens overwegen wat bij onze baby past. Vooralsnog lijkt ie de fles wel echt lekker te vinden en als onderdeel van zijn slaapritueel te zien, dus misschien gewoon erin houden maar de hoeveelheid verminderen.
Hebben wij dezelfde man? :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130757978
quote:
11s.gif Op maandag 2 september 2013 21:26 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Hebben wij dezelfde man? :D
Wat leuk, een halfbroertje voor M *O*
pi_130758217
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:18 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Fijn!

Lijkt me niet gewoon geluk hebben denk? Kinderarts zei dat ik af en toe moest kijken met danoontjes of ze nog reageerde op de melk 5 maanden geleden. Was er nu pas aantoe was veel te bang voor weer die dramas. Misschien de manier waarop het verwerkt is?

Ik hoop dat ze ook op de melk niet gaat reageren :-)

Edit

Werd inderdaad gezegd vorig jaar een lactose intolerantie maar omdat ze dus sommigen dingen wel goed pakte en echte melk niet ging ik er vanuit alleen een melkallergie! Bedankt voor het stukje als ze dan reageert weet ik ook waarom :-)

Zit wel te twijfelen of ik dan nu melk aan moet bieden of wat anders. Jonge kaas en toetjes gaan goed. Iemand ideetjes?

[ Bericht 5% gewijzigd door Sam1993 op 02-09-2013 21:40:51 ]
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  maandag 2 september 2013 @ 21:32:37 #44
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_130758310
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:25 schreef Mangostine het volgende:
Gewoon lekker die papfles houden denk.....Als je kind en jijzelf het nou fijn/lekker vinden? CB zegt wel meer dingen :X

Wesley heeft tot zeker 2,5 een (pap?) fles gehad 's avonds, en jordy zowiezo tot 1,5 ....Cristel heeft sinds ze 1 is helemaal geen fles meer 's avonds, want die weigert ze...Nou ja, dan niet :P
pi_130758878
Wat eten jullie kindjes veel :o
Hier:
Ochtend: 1/4e boterham (als ze het al eet)
Middag: 1/4e boterham (als ze het al eet)
Tussendoor: fruit (gaat er meestal wel in
Tussendoor: cracker, rijstwafel, soepstengel (eet ze meestal ook niet)
Avondeten: 1/2 12 maanden potje (of zelfgemaakt prutje), yoghurt met biobim
En dan krijgt ze nog borstvoeding tussendoor :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  maandag 2 september 2013 @ 21:47:45 #46
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130759194
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:42 schreef Marjolijntje het volgende:
Wat eten jullie kindjes veel :o
Hier:
Ochtend: 1/4e boterham (als ze het al eet)
Middag: 1/4e boterham (als ze het al eet)
Tussendoor: fruit (gaat er meestal wel in
Tussendoor: cracker, rijstwafel, soepstengel (eet ze meestal ook niet)
Avondeten: 1/2 12 maanden potje (of zelfgemaakt prutje), yoghurt met biobim
En dan krijgt ze nog borstvoeding tussendoor :)
Ik heb echt een klein vreetzakje ja :D. En het is haar niet aan te zien! Maar F drinkt nog wel veel aan de borst toch? Dat vult dat maagje natuurlijk ook lekker :Y)
pi_130759295
Sam volgens mij heb je lactoseintolerantie in verschillende gradaties. Mijn moeder en zusje hebben het allebei en die kunnen ook niet tegen kwark & joghurt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_130759299
Ik heb ook gewoon een bar slechte eter :) Zeker overdag.. 's avonds eet ze wel hoor (maar ook niet veel). Faye drinkt nog bij mij ja, op haar verzoek. Ze groeit goed, volgens het CB moest ik me er niet te druk om maken en per week kijken naar wat ze eet, niet per dag..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_130759770
Haai, ben een beetje lurked. Niet zoveel te melden denk ik :)
Ik zou de fles lekker erin houden Mango, een lekker knuffelmomentje :)

Schema hier:
7u Wakker - borstvoeding
7.30u Belegde Boterham met water
9.30u Tussendoor fruit
12u Lunch twee belegde boterhammen en een flesje halfvollemelk
14.30 u Tussendoor iets van een soepstengel en water
18u Avonds is steeds vaker met de pot mee of potje
19u borstvoeding ene dag, andere dag flesje 180/6 nutrilon 3, (als dit zakje leeg is gaan we over op gewone halfvolle melk.)
Wanneer het flesjesdag is krijgt ze na haar middagslaapje, uur of 16/17, nog borstvoeding.

Volgens mij heeft ze last van verlatingsangst. Weet even niet zo goed hoe daarmee om te gaan. Tis vooral huilenhuilen op flesjesdag. Ze tikt zo'n fles ook weg in 6 minuten ofzo, speen 3. Misschien een nummer 2 speen kopen voor de zuigbehoefte?
pi_130759910
F. dronk s avonds warme melk. Dit ond ze heerlijk. Nu krijgt ze het s middags bij de boterham en vertikt ze het om Te drinken :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')