Mijn laptop is kapot, dus ik kan niet makkelijk reageren thuis

Dus nu moet ik maar internetten op mijn werk
quote:
Op maandag 2 september 2013 20:12 schreef Troeta het volgende:oh, clubsoda, kan me goed voorstellen dat je er af en toe gewoon verdrietig om bent. Hier mag je gewoon komen en niet komen wanneer je wilt hoor, maak je daar echt niet druk om!

Lief, dankjewel!
Ons eetschema is 's morgens een papfles en 1/2-1 boterham met een glaasje sap, dan fruit en soms een krentenbol bijvoorbeeld, 's middags 1-2 boterhammen en water, dan een tussendoortje in de vorm van fruit/babykoekje/rijstwafel en een beetje diksap en 's avonds met de pot mee en yoghurt en nog een papfles voor het slapengaan.
M krijgt niets anders als hij geen avondeten wil. Ik denk dat hij inmiddels echt wel snapt dat weigeren een lekkerder alternatief betekent dus daar begin ik maar niet aan. Hij eet redelijk, soms echt goed en soms heel weinig. Hij houdt wel van rijst/pasta/couscous dus dat gaat er altijd wel in, vlees/vis soms en groente matig. Ik ben daar verder niet zo moeilijk in; hij kan krijgen wat er is en ik hou tot op zekere hoogte rekening met zijn afkeuren. Salade eet ik bijvoorbeeld niet omdat hij echt niet van rauwkost houdt. Verder moet hij het maar gewoon doen met wat we hebben, wil hij niets of alleen maar pasta, dan is het ook prima, ik ga daar verder niet de strijd over aan. Als hij echt weinig eet dan krijgt hij wat extra yoghurt maar dat merkt hij inderdaad niet op als extra.
Ik merk ook wel dat M vroeger wakker is en slechter slaapt als hij te weinig eet, maar dat is eigenlijk vooral over de dag heen. Die paar happen groente die hij overslaat bij het avondeten bevatten eigenlijk heel weinig calorieën. Ik moet dus vooral gedurende de dag opletten dat hij voldoende binnenkrijgt, en in perioden waar hij veel energie verbruikt krijgt hij een extra banaan of boterham. De volle yoghurt na het avondeten zorgt ook voor een vol gevoel en die papfles ook.
Ik was zelf als kind een bizar slechte eter, ik ben mijn hele basisschoolperiode de dag doorgekomen op 1,5 boterham, een halve appel, een koekje, zeer minimaal avondeten en drie glazen melk. Ik had gewoon echt geen honger en eten boeide me geen klap. Is ook allemaal goedgekomen. Het is wel grappig, want mijn ouders vinden M een héle goede eter, omdat ik altijd aan het stieren was met het eten, terwijl ik het eigenlijk wel mee vind vallen hoeveel hij eet, zeker als ik het vergelijk met sommige kindjes hier

Ok, einde epistel

Dan stort ik me maar weer op het analyseren van een bult data