abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 september 2013 @ 10:33:01 #176
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_130875751
*Haakt ook weer aan.

Zoë rot dat S niet fit is/was. Hoe gaat het nu?

Soesa zijwaarts lopen :D. Heeft mijn S nog niet ontdekt! En knap hoor, lichaamsdelen aanwijzen!

PE wat knap van de woordjes! En vreetmodus :Y) . Is hier zo'n beetje constant :P.

En Susie een mopperdreumes, daar kan ik zelf soms ook zoooo chagrijnig van worden. Hoop dat het alweer beter gaat!

CS ik vind het zo knap dat M op gehoor dat soort dingen kan herkennen! S weet nu het verschil tussen een auto, een bus en een vrachtwagen, maar daar blijft het wel bij. Dat 'neeeeeee' zeggen als je gaat zingen: heel herkenbaar ;( . Ik mag ook echt nooit meer zingen. En M dus ook in de 'doei-fase' :P. S ook nog steeds. Gisteren een wandeling met hem gemaakt en het was echt continu: 'doei speeltuin', 'doei vlinder', 'doei bal', 'doei Misha' (onze poes) etc. etc. etc. En we waren 's avonds naar de supermarkt geweest. J was super vervelend, dus ik was alvast met hem naar buiten gegaan om daar te wachten op S en papa. Nou ik hoorde S al van een kilometer afstand aankomen. Die zat z'n karretje heel hard 'doeiiiiiiiiiiiii' te roepen naar de cassiere!

Kleinzusje, zeeleeuwen nadoen :D hahaha.

Kyara ik had het filmpje van het ijsje ook op FB gezien. Schattig *; .

Troeta, apart van dat schuinlopen. Hoop dat het niks te betekenen heeft en vanzelf weer overgaat. Moet je zelf naar de tandarts? Succes!

Wij zijn vanochtend naar het CB geweest. Ik was de hele afspraak vergeten. Lag om 8.15 nog in bed en hadden de afspraak om 8.45!! Dus snel eruit, gewassen, aangekleed, kinders aangekleed, banaan in hun mik ( :@ ), tas ingepakt voor CB, ieders tanden gepoetst en erheen gefietst. We waren op tijd!! Haha. Alles was super. Hij zit nu met z'n lengte iets boven de middenlijn en gewicht op de middenlijn. Gewichtlijn is behoorlijk afgebogen, maar past nu beter bij z'n lengte! Hij was 84,5 cm en 12,2 kilo. Ze vond het knap dat hij al een bal kan schoppen (is heel snel zei ze), hoe hij al praatte en wat een hoge toren van blokjes hij aan het bouwen was. Eigenlijk is hij met alles snel en gaat het gewoon super :).
  vrijdag 6 september 2013 @ 10:34:30 #177
250838 Fee-nix
pi_130875799
O en nog een keer *O* voor de losse stapjes van M, leuk filmpje Kyara :).
pi_130875847
Netjes Fee! Genoeg reden om trots te zijn dus! Stats vergelijkbaar met M met 18 maanden. Die van 85 cm en 12,5 kg. En ik vind het echt knap dat je in een haf uur tijd met 2 kinderen aangekleed, tanden gepoetst en zelfs nog iets gegeten bij het cd kan staan. _O_
  vrijdag 6 september 2013 @ 10:47:44 #179
250838 Fee-nix
pi_130876166
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:36 schreef Kyara het volgende:
Netjes Fee! Genoeg reden om trots te zijn dus! Stats vergelijkbaar met M met 18 maanden. Die van 85 cm en 12,5 kg. En ik vind het echt knap dat je in een haf uur tijd met 2 kinderen aangekleed, tanden gepoetst en zelfs nog iets gegeten bij het cd kan staan. _O_
*) Vond ik ook best knap. Al is t wel m'n geluk dat het CB hier amper 5 min. fietsen vandaan is :).
pi_130877260
Fee: Heldin _O_ En wat fijn dat S het zo goed doet ! O+
Kyara: Lief dat filmpje :D Roep je hem, gaat ie zitten !
Soesa: Gelukkig kon ze getroost worden :*
Troeta: ben benieuwd, naar het lopen en de tandarts.
CS: doorgeslagen in de doei fase _O- Ik probeer het er hier juist een beetje in te krijgen
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_130877342
Ja, dat was echt zo'n momentje van...oh wacht, ik loop, dat was niet de bedoeling.

en ik moet er echt aan werken om op zo'n moment niet te gaan zuchten of zo. Want dat is natuurlijk voor hem heel sneu en hij kan er ook niks aan doen.

Met een papegaai in huis worden ook je stopwoordjes weer extra naar voren gebracht. Ik zeg blijkbaar heel vaak "zo" ("Zo, nu gaan we even eten"). Dus dat hoor ik nu ook de hele dag :')
  vrijdag 6 september 2013 @ 11:32:24 #182
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130877451
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:28 schreef Kyara het volgende:
Ja, dat was echt zo'n momentje van...oh wacht, ik loop, dat was niet de bedoeling.

en ik moet er echt aan werken om op zo'n moment niet te gaan zuchten of zo. Want dat is natuurlijk voor hem heel sneu en hij kan er ook niks aan doen.

Met een papegaai in huis worden ook je stopwoordjes weer extra naar voren gebracht. Ik zeg blijkbaar heel vaak "zo" ("Zo, nu gaan we even eten"). Dus dat hoor ik nu ook de hele dag :')
Ik zie net je filmpje pas, wat knap dat hij al meteen op gras loopt! Dat deed (en ik denk doet ;) ) Elin nog niet echt. Veel te wiebelig!
pi_130877638
Denk dat als je juist de focus niet op het lopen legt hij het gaat doen. Maar dat zeg je zelf al :*
Denk ik hoor ? Geen idee of dat zo is ?
pi_130877747
Die van mij zegt nog geen woordjes en rent bijna :D
Net in de speetuin was het enorm druk met kinderen van een school ( groep 7 8)7 ). Ze loopt er gewoon op af en zit er naast te spelen. Geen angst O+
Wel fijn hoor om te zien.
pi_130878140
De focus ligt er ook niet op hoor. Maar omdat hij wel zelf al wat stapjes zeg, verwacht je toch een beetje dat hij dat door pakt en dat doet hij dus niet.

Meer een kwestie van verwachtingen aanpassen.
pi_130878377
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:55 schreef Kyara het volgende:
De focus ligt er ook niet op hoor. Maar omdat hij wel zelf al wat stapjes zeg, verwacht je toch een beetje dat hij dat door pakt en dat doet hij dus niet.

Meer een kwestie van verwachtingen aanpassen.
Ik roep maar wat, heb er echt geen verstand van :@
pi_130878913
Fee hulde!! In een half uur jezelf en 2 kinderen klaar voor vertrek, incl. sort of ontbijt _O_

Mooie stats! En voor S al snel om tegen een bal te trappen? I. doet dat soms ook (als we het eerst voordoen), al pakt hij hem meestal met z'n handen op om te gooien.

Kyara, wat knap hoor, zonder na te denken over het gras lopen! *O* Als hij het vaker onbewust doet, groeit zijn zelfvertrouwen vast snel.

Troeta, klinkt wel gek, dat lopen. Hopelijk is er niks aan de hand. En succes bij de tandarts!

Ik vind de nachten even niet meer leuk. Al een paar keer deze week groot drama, dan wordt hij wakker als wij naar bed gaan (rond 22 uur) en vervolgens duurt het tot 0.30-1 uur tot hij weer goed diep slaapt (en tussendoor steeds korte slaapjes van 10-30 minuten, afgewisseld met huilen). Hij is dan ontroostbaar, en echt boos en overstuur. Ik heb geen idee hoe we daarmee om moeten gaan. Als troosten niet helpt gaat hij weer terug in bed, maar vannacht resulteerde dat in eenhalf uur overstuur krijsen (kon je geen huilen meer noemen) en toen ben ik maar weer terug gegaan. Aan de borst wil hij wel, maar alleen sabbelen (en dat vind ik eigenlijk niet prettig, gaat zeer doen na een tijdje). Hij wordt dan wel rustig, maar als ik denk dat hij nu toch echt slaap en hem in bed leg, wordt hij direct weer wakker en begint het riedeltje opnieuw. Na een week begint het ons behoorlijk op te breken en vraag me echt af wat we fout doen -O- :'(
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130878944
Kyara
Ik vind M echt een knappe dreumes. volgens mij kan hij echt al superveel.
S deed eerst ook een paar stapjes, voorzichtig als we haar vast hadden en dan los lieten. Maar niet snel van tafel los zegmaar. Dat duurde volgens mij ook wel eventjes.

Fee
_O_ respect haha
S schopt ook tegen een bal! We voetballen regelmatig. Vind ze erg leuk.
en goede stats ^O^

Troeta
apart dat scheef lopen -O-

S is alweer wat fitter, lief dat je t vraagt.
Gister hadden we beide een "we doen niets"dag en heeft ze veel bij me op de bank gezeten :@
wel even buiten gezeten in een zwembadje maar het was erg warm en er waren wespen. Was zelf erg moe en S blijkbaar ook. Ze had vannacht supergoed geslapen (maar 1x 10min wakker) en nu lijkt ze zich beter te voelen

stats bij het cb waren goed. Lengte bovengemiddeld en gewicht gemiddeld.
Qua ontwikkeling was het ook allemaal goed :)
pi_130879024
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:28 schreef Phaidra het volgende:

Ik vind de nachten even niet meer leuk. Al een paar keer deze week groot drama, dan wordt hij wakker als wij naar bed gaan (rond 22 uur) en vervolgens duurt het tot 0.30-1 uur tot hij weer goed diep slaapt (en tussendoor steeds korte slaapjes van 10-30 minuten, afgewisseld met huilen). Hij is dan ontroostbaar, en echt boos en overstuur. Ik heb geen idee hoe we daarmee om moeten gaan. Als troosten niet helpt gaat hij weer terug in bed, maar vannacht resulteerde dat in eenhalf uur overstuur krijsen (kon je geen huilen meer noemen) en toen ben ik maar weer terug gegaan. Aan de borst wil hij wel, maar alleen sabbelen (en dat vind ik eigenlijk niet prettig, gaat zeer doen na een tijdje). Hij wordt dan wel rustig, maar als ik denk dat hij nu toch echt slaap en hem in bed leg, wordt hij direct weer wakker en begint het riedeltje opnieuw. Na een week begint het ons behoorlijk op te breken en vraag me echt af wat we fout doen -O- :'(
Jeetje wat pittig.
Hier lijkt het of het te maken heeft met teveel slaap overdag. Als S overdag weinig slaapt (max anderhalf uur) dan slaapt ze snachts beter. Slaapt ze 2x kort of 1x lang dan is ze snachts snel vaak wakker of een tijdje echt wakker.

En qua bv.. ik merk ook dat als ze weinig bv krijgt ze ook beter slaapt. Dat sabbelen deed bij mij ook zeer en nu is het de 3e nacht dat ze geen bv heeft gehad en ze heeft ook geen 'reden' om daar voor wakker te worden zegmaar. Ik geef natuurlijk op haar vraag, maar snachts door het sabbelen ben ik het gaan afbouwen want ik vond het erg onprettig als ze daarvoor wakker werd. Aan het gedrag merk je meestal wel of het om sabbelen (gewoonte?) of dorst/honger gaat.
natuurlijk is sabbelen ook een behoefte.. en S heeft geen speen. Maar het moet voor beide partijen natuurlijk prettig zijn & op die 'vraag' ging ik niet meer in.
pi_130879276
Speen heeft hij wel, maar duwt die 's nachts resoluut weg als je hem aanbiedt. Of hij pakt de speen en gooit hem woedend op de grond :'). Als hij eenmaal rustig is wil hij hem wel en valt dan meestal met speen weer (even) in slaap. Maar dat rustig krijgen lijkt soms gewoon onmogelijk. Het lijkt op een driftbui en alles wat we doen maakt het alleen maar erger. Alsof hij zelf boos is omdat hij niet kan slapen. Of verlatingsangst? na pcm slaapt hij vaak wel beter/ sneller in. Hij kwijlt ook wel veel dus misschien ook kiesjes (maar dacht dat de laatste pas rond de 2 jaar kwamen? rest heeft hij al). Aanleggen is vaak het enige dat wel werkt, maar als het alleen om te sabbelen is, wil ik het liever niet. Maar ik wil ook mijn verdrietige jongetje kunnen troosten... Ik heb heel hard met hem mee gehuild vannacht, echt zo klote :'(
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130879321
aww begrijpelijk Phaidra :(
S heeft 2 kiezen die door zijn dus het kan ook eerder? Zijn wel erg pijnlijk die rotkiezen :(
pi_130879469
Wat naar Phaidra! En pittig voor jullie.

Wij hebben een tijd geleden ook zo'n fase gehad dat M 's avonds wakker werd en ontroostbaar was. Wij hebben hem toen meegenomen naar beneden, wat water gegeven en een klein beetje tv laten kijken (babytv heeft 's avonds van die rustgevende muziekjes en filmpjes). Dan werd hij wel rustig en konden we hem uiteindelijk wel in bed leggen. Vaak werd hij een tijdje later dan weer wakker en dan begon het weer van oor af aan. Voordeel hier was dat het 's avonds was en niet 's nachts.

:*
  vrijdag 6 september 2013 @ 12:52:16 #193
250838 Fee-nix
pi_130879491
Jemig Phaidra, echt niet leuk :(. Kiezen zou best nog eens kunnen... S heeft ook al vier kiezen en er zijn er nu nog twee aan het doorkomen. Hij is 1,5.
Het is vast weer zoiets waarvan je achteraf gaat zeggen 'ooooooo, wat dat het' }:| .
  vrijdag 6 september 2013 @ 12:52:31 #194
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130879498
Ohh, Phaidra, wat sneu ;( voor I. en wat pittig zo. Ik kan me voorstellen dat je mee bent gaan huilen :* Ik wou dat ik tips voor je had... het inslapen 's avonds gaat wel gewoon rustig?
pi_130879679
Inslapen 's avonds gaat meestal wel goed idd. Soms lukt het niet in 1x, maar als we dan teruggaan om te troosten is het vaak wel goed.

Fee & Zoë, hij heeft idd al 4 kiezen, dus wie weet dan toch de laatste 4 nu...

Met M. dus ook zo'n fase Kyara -O-. Misschien moeten we ook eens proberen om hem af te leiden door hem mee naar beneden te nemen. Maar ben bang dat dát dan weer een gewoonte wordt. Hoe is dat bij jullie gegaan?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130879822
Bij M was het echt nodig om hem uit de situatie te halen. En het is gewoon over gegaan. Hij wordt nu niet meer zo wakker gelukkig. Het is in elk geval geen gewoonte geworden want het was vaak wel duidelijk dat hij echt moe was en liever wilde slapen zeg maar.

Behalve toen het echt heel heet was, toen hebben we hem gewoon s avonds nog beneden laten spelen. Maar vorig jaar hebben we ook een keer om 2 uur s nachts met z'n drietjes buiten gezeten. Maar dat zijn dan weer uitzonderlijke situaties waarin geen regels meer gelden vind ik.
pi_130879960
Phaidra wat sneu :'( :* Heb geen tips helaas.
Zoe: Wat fijn dat ze het goed doet O+
pi_130883705
:W We zijn terug van vakantie en ik ben op :') was erg leuk maar erg intensief. Kind had erg hang naar mama en moest veel bij mij zijn. Ben erg blij geweest met de wompat!
Verder is ze gek op auto's en zit graag bij het stuur vroooom vrooom te roepen en op alle mogelijke knoopjes te drukken :D
Wat ook zo leuk is, is haar fantasie zien ontwikkelen! ze doet alsof ze aan het eten is en mij gaat voeren :D echt heel schattig

Phaidra wat sneu!! hier heeft R soms dat ze haar draai niet kan vinden en blijft maar huilen. Ze gaat staan, weer zitten, weer liggen en dan weer zitten, staan enzovoort..
Ik geef haar kort de borst en dan zeg "ga maar liggen" en dat herhaal ik soms echt 10x
Maar soms lukt het haar niet terug in slaap te komen en dan is het weer borst of ik leg haar tegen mij aan...
Maarja niet iedereen kan of wil zo vaak de borst geven dus het blijft lastig om te vinden wat voor jou werkt!! het blijft echt een lastige fase die nachten :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_130885883
Hoe reageert hij als je erbij blijft Phaidra maar hem verder niet prikkelt? Ik kan alleen beschrijven wat ik van M ken en dat interpreteerde ik als enerzijds moeite hebben zich overgeven aan de slaap maar anderszijds zo moe zijn dat alles overprikkeling was en dus boosheid oproept. Wat hier hielp is er wel zijn maar niets doen. Of met intervallen heen gaan, neerleggen, rustig toespreken en gaan.

Heeft hij geen honger? Kun je dat uitproberen met de fles omdat dat geen wens tot sabbelen oplevert? En hoe snel ga je er heen als hij huilt? Ik ontdekte dat M soms huilt in zijn slaap. Ging ik erheen om te troosten dan werd hij wakker en juist boos en in de war. Ik wacht bij nachtelijk huilen zo ongeveer een minuut en 9 van de 10 keer is het voor die tijd over.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_130890155
Wij hebben ook een ondeugd, ze zwaait als ze op tv zwaaien, als ze naar bed gaat, als ik wegga, maar als bezoek gaat en we zeggen: "zwaai maar", dan doet ze het dus niet.

Ze loopt ook niet los en kwebbelt losse woorden en onverstaanbaar gebrabbel.

Ze schud trouwens nee als ik nee zeg of als ze iets gaat doen wat niet mag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')