abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 september 2013 @ 20:09:14 #201
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130894145
Oeh Phaidra, niet fijn zeg. :* Iemand zei het al, straks zeg je vast, "ah was dat he?" Hier is het dan vaak zo dat ze echt niet lekker is (verkouden en suks) of idd tanden of kiezen. Mja, daar heb je op het moment natuurlijk geen bal aan.... :* nog maar eens.

*O* voor de stapjes van M!

Anouk zegt applaus en klapt mee als ze applaus hoort/ziet op tv :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_130895663
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 16:14 schreef Clubsoda het volgende:
Hoe reageert hij als je erbij blijft Phaidra maar hem verder niet prikkelt? Ik kan alleen beschrijven wat ik van M ken en dat interpreteerde ik als enerzijds moeite hebben zich overgeven aan de slaap maar anderszijds zo moe zijn dat alles overprikkeling was en dus boosheid oproept. Wat hier hielp is er wel zijn maar niets doen. Of met intervallen heen gaan, neerleggen, rustig toespreken en gaan.

Heeft hij geen honger? Kun je dat uitproberen met de fles omdat dat geen wens tot sabbelen oplevert? En hoe snel ga je er heen als hij huilt? Ik ontdekte dat M soms huilt in zijn slaap. Ging ik erheen om te troosten dan werd hij wakker en juist boos en in de war. Ik wacht bij nachtelijk huilen zo ongeveer een minuut en 9 van de 10 keer is het voor die tijd over.
Dat lijkt het idd. Hij wordt dan rot wakker, denk ook wat gedesoriënteerd, zo van: waar ben ik, wie ben ik, en wie is dat nou weer in de kamer?! Oh help, krijg ik ook nog iets in m'n mond geduwd!! :o

Bedankt voor het meedenken. Net met inslapen was het ook huilen en toen heb ik alleen een muziekje aangezet en ben naast het bed gaan zitten. Het duurde wel een paar minuten voor hij het muziekje opmerkte tussen het huilen door :'), maar toen werd hij wel rustiger. Ik heb hem nog 1x neergelegd, speen gegeven en gezegd "ga maar lekker slapen". En toen was het goed. 5 minuten later kon ik zonder probleem de kamer uitlopen. Het zou mooi zijn als dit ook werkt als hij 's nachts wakker wordt... *Fingers crossed*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130895834
Wat wij hier ook wel eens doen is voorlezen. Gewoon er naast gaan zitten en beginnen met een (wat langer) verhaal. M wordt dan uiteindelijk stil en gaat zitten luisteren. Hij wordt daar rustig van. Wordt hij trouwens ook van zingen maar met voorlezen kun je wat langer achter elkaar doorgaan en hoef je zelf ook geen inspiratie te hebben.

Hopelijk slaapt hij gewoon lekker door vannacht.
pi_130895863
Opmerkelijk altijd hoe het heel anders is tussen de dreumesen!!
Ik kon vroeger wel naast haar liggen rustig en toen ging ze ook liggen, paar maanden later kon dat niet meer! dus gewoon in bed gelegd en ging ze kletsend en zingend slapen, en nu slaapt ze weer aan de borst!
Trouwens, als ze hysterisch wakker wordt kan ik haar niet niet oppakken..ze steekt haar armen naar mij toe en roept heel zielig maamaaaa!!
:'(
Heb geprobeerd naast te zitten, zeggen dat alles okee was maar ze wordt alleen maar bozer en verdrietiger..dan maar borst en kan iedereen verder slapen!

Fijn dat het goed ging Phai :*

Kyara dat lijkt me een hele fijne mooie manier om in slaap te komen O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_130896080
Doorslapen heeft hij niet meer gedaan sinds dat hij 3 maanden was, maar ik hoop toch gewoon met je mee ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130896145
Phai hier was het met 18 maanden voor het eerst na ook 3 maanden een hele nacht slaap :o
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_130896555
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:48 schreef Phaidra het volgende:
Doorslapen heeft hij niet meer gedaan sinds dat hij 3 maanden was, maar ik hoop toch gewoon met je mee ;).
I feel your pain, na 3 maanden was het hier ook klaar. Ben er wel aan toe, een nachtje slaap.. :O
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_130897484
Idem hier na 3mnd mindere nachten.

Phaidra duim voor n goede nacht!
En voor de anderen & mezelf ook :9 slapen is fijn! Komt vast ooit wel goed
  vrijdag 6 september 2013 @ 21:37:29 #209
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130898982
Ooit komt de dag dat je ze wakker moet maken.....over 12 jaar ofzo ;)
  vrijdag 6 september 2013 @ 21:57:25 #210
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_130900357
Of dat zij naar bed gaan terwijl jij al op moet staan...
  vrijdag 6 september 2013 @ 22:00:44 #211
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_130900591
Ik hoop op een goede nacht voor iedereen in dit topic!!

Onze kids zijn vanavond (en morgenavond) bij opa en oma. Zo gek, zo'n leeg huis. Wij moeten morgen vroeg op en zijn dan morgen de hele dag (tot laat in de avond) op een feest. Vandaar dat ze twee nachtjes uit logeren zijn. Zondag halen we ze voor het middageten weer op. Hopelijk kunnen we zondagochtend nog even hardlopen met z'n tweetjes, zou leuk zijn :).
  vrijdag 6 september 2013 @ 22:11:13 #212
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130901219
Oh ja, fijn NTS, maar dat dan pas over pak hem beet 16 jaar ofzo? :P

Oh Fee, dat is wel ff fijn, kan je bijtanken!
pi_130901308
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 21:57 schreef NotTheSame het volgende:
Of dat zij naar bed gaan terwijl jij al op moet staan...
:D
Ik had vanmiddag tegen man gezegd dat ik om 9 uur naar bed zal gaan........... :') :Z

Fee wat leuk een feestje! zal ook leuk zijn voor je kleintjes denk ik bij opa en oma!
pi_130903183
:* voor de beroerde nachten.

Hier slapen ze alledrie wel aardig, maar als ze allemaal 1x wakker worden, moet ik er alsnog 3x uit.
pi_130903369
Komt echt wel Kyara dat lopen! Maar begrijp je wel hoor, het zou voor hem ook gewoon zo leuk zijn!

ik heb geen goed filmpje van Nena kunnen maken, maar vandaag leek het ook minder te zijn, misschien toch nieuwigheid.

Veel plezier Fee-nix! En knap hoor binnen een half uur op het cb zijn,haha

Bitterend, lekker op vakantie geweest!
pi_130909481
Geen drama vannacht *O* En hij slaapt nog :o. Ok, wel wakker om 2.30 en 5.30, maar ging weer slapen nadat hij goed gedronken had. Om 5.30 had hij in eerste instantie niet zo'n zin meer, maar muziekje aangezet en gezegd dat het nog nacht was en dat hij nog even moest proberen om te slapen. Wel even protest maar blijkbaar was hij toch nog moe genoeg ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130909513
Fijn Phaidra!

Hier ook maandenlang drama gehad. Nu bijna 2 jaar en gaat nu een aantal mnd goed (owjee fokwet?).
We hebben nooit kunnen achterhalen wat het was, echt een fase dus. Meerdere keren wakker S nachts en dan ook echt een uur per keer met m bezig. Niks hielp, drinken, bij ons, voorlezen, liedjes... Wat voelde wij ons machteloos. Maar het ging 'vanzelf' over, uiteindelijk. Over het algemeen slaapt ie nu de nachten door, maar nooit later dan 630u. Ik houd wel m'n hart vast voor als de baby er dadelijk is..

:* voor alle nachten dus
pi_130909809
Appaus voor Anouk O+
bitterend: fijn dat je er weer bent :*
Phaidra: Wat een fijn bericht ! *O*
Fee: spannend, uit logeren.
Rest c_/ c_/ c_/ c_/ c_/ ( niet voor M )
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_130909872
Wat fijn Phaidra *G*

Jipster, ja dat kan best wel veranderen als de baby er is. Er gebeuren dan toch weer een boel nieuwe dingen. Zijn jullie hem al aan het voorbereiden?

Fee, veel plezier op het feest!

(die koffie sla ik ook even over KZ :D )
pi_130910010
Kyara, ja alsin boekje over broer worden, elke dag even kijken in babykamertje, voelen aan buik etc. Maar of ie echt beseft wat het ingphoudt.... Ik geloof het niet.. :N vorige week had ik baby van vrienden vast en dat was drama.. Hoop dat het met eigen baby toch beter gaat.. :@ vind het wel spannend. Net lastige leeftijd 2 jaar, te groot om niks te snappen, maar ook te klein om het écht te snappen.

Fee veel plezier! Wel gek zo rustig, maar soms ook wel even fijn!

Bitterend nu weer bijtanken thuis :P
pi_130910033
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:43 schreef Phaidra het volgende:
Speen heeft hij wel, maar duwt die 's nachts resoluut weg als je hem aanbiedt. Of hij pakt de speen en gooit hem woedend op de grond :'). Als hij eenmaal rustig is wil hij hem wel en valt dan meestal met speen weer (even) in slaap. Maar dat rustig krijgen lijkt soms gewoon onmogelijk. Het lijkt op een driftbui en alles wat we doen maakt het alleen maar erger. Alsof hij zelf boos is omdat hij niet kan slapen. Of verlatingsangst? na pcm slaapt hij vaak wel beter/ sneller in. Hij kwijlt ook wel veel dus misschien ook kiesjes (maar dacht dat de laatste pas rond de 2 jaar kwamen? rest heeft hij al). Aanleggen is vaak het enige dat wel werkt, maar als het alleen om te sabbelen is, wil ik het liever niet. Maar ik wil ook mijn verdrietige jongetje kunnen troosten... Ik heb heel hard met hem mee gehuild vannacht, echt zo klote :'(
Herkenbaar Phaidra. Wij hebben net de eerste ononderbroken nacht achter de rug, na drie nachten bovenstaand verhaal. Wat jij schrijft, het lijkt alsof hij kwaad is omdat hij wakker is geworden. Ik vermoed dat het bij S. een combi van sprong, uitwerking van de BMR prik en kiezen krijgen is, maar echt leuk is het niet.
Ik was gisternacht maar met hem beneden gegaan (meestal doet mijn man dat), van 03.00- 04.00 huilen en eenmaal rustig spelen en lachen. Om een uur of 4 loopt hij naar het traphekje en begint papa papa papa te roepen. Mijn man wordt wakker, komt naar beneden, krijgt een grote smile van S. die Pappa! (a la de unox reclame) roept. B.pakt hem op, S. legt zijn hoofd tegen zijn schouder en valt direct in slaap. 8)7
Tja.

Edit: *O* *O* *O* *O* *O* voor de goede nacht!
pi_130910090
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 09:20 schreef Jipster het volgende:
d het wel spannend. Net lastige leeftijd 2 jaar, te groot om niks te snappen, maar ook te klein om het écht te snappen.
Ja, dat lijkt me ook wel lastig. Dat ging hier dus heel vloeiend. Hij was ontzettend van slag dat ik 10 dagen weg was maar dat er ineens 2 baby's in huis kwamen dat boeide hem niet zo.

Ik denk dat als we nu op visite zouden gaan bij mensen met 1 baby, dat hij dan de andere zou gaan zoeken.

Het is toch afwachten hoe het gaat en hoe hij er op reageert. Probeer in elk geval om ook wat met hem samen te doen als de baby er is. Merkte zelf ook al dat als je splitst het toch wordt mama met de baby('s) en papa met de dreumes (met bv moet je wel).
pi_130910132
Ja, goeie Kyara, daar moet je inderdaad wel opletten zeker met bv. Ik zou het echt niet leuk vinden als ie ineens niks van mij moet hebben.. Maar wel begrijpelijk. Verder proberen we zijn ritme te handhaven, dus gewoon naar gastouder 2x per week en vandaag is muziek op schoot weer begonnen. En over paar weekjes neemt oma dat over zodat hij lekker kan gaan als wij wrs in het zkh zijn.
Het wordt wrs nog een september baby dus het schiet nu echt op :o
pi_130910159
Ja, dat hebben wij ook gedaan. Helaas moesten wij toch wel behoorlijk met hem slepen omdat ik en niet kon autorijden maar ook niet alleen met hem thuis kon zijn en ik had ook nog 2 kinderen in het ziekenhuis. Logistiek niet zo handig dus.

Misschien oma al iets eerder laten overnemen zodat dat niet gelijk valt met mama ziekenhuis/nieuwe baby etc?
pi_130910187
Ja, dat is wel een goeie, dat vindt oma ook leuk! Gewoon weekje eerder ofzo. Ik krijg ook weer een ks, en grote kans baby even op kinderafd ivm diabetes maar hoop daarna iedereen snel thuis en verder geen gedoe. Nog maar 2dg en dan heb ik de termijn van J overschreden *O* 35.2 was dat, gek, maar goed gevoel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')