abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:46:54 #1
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_130515710
Hoe kijken jullie aan tegen een niveauverschil in een relatie? Je kunt hier denken aan bijvoorbeeld een verschil in opleiding (mbo niv 2/3 vs Hbo, of voor jonge mensen vmbo vs havo) of natuurlijk het aantal interesses (veel en brede interesses duidt meestal op intelligentie)

Zou je met iemand kunnen gaan waaraan je duidelijk merkt dat deze persoon minder intelligent is dan jij? Kijk je er met gemak doorheen of zou het uiteindelijk je relatie breken? :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Nemeosis op 27-08-2013 15:52:51 ]
Did i found the knowledge, or did the knowledge found me
pi_130515797
Vmbo vs mbo is toch geen niveauverschil, hooguit een leeftijdsverschil
pi_130515825
Ik doe art & design op MBO, mijn vriend doet wiskunde op de universiteit. :P
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:52:15 #4
396386 sturmpie
for night & nature
pi_130515873
minder intelligent = vaker vreemd gaan
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:52:38 #5
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_130515882
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 15:49 schreef Plantagehouder het volgende:
Daarin heb je gelijk, Mbo had Havo of vwo moeten zijn (Ik edit het)
pi_130515903
Maakt geen bal, hier wen je wel aan.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_130515907
Lijkt me lastig.
Zo iemand is waarschijnlijk trager van begrip en zal moeilijker kunnen meekomen in wat diepere gesprekken.
pi_130515963
Is tot op zekere hoogte geen probleem. Het wordt lastiger als je over zaken nadenkt en interesseert waar je vriend/vriendin totaal niks van begrijpt.
pi_130516135
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 15:50 schreef emmyemmy het volgende:
Ik heb ook 'maar' een mbo opleiding. Mijn ex deed ook universiteit. Leerde juist heel veel van hem, maar hij ook van mij. Het vult elkaar aan. Vind ik :) Soms voelde het wel heel ongelijkwaardig aangezien hij vaak gelijk had en veel wist. Dat werkte negatief op mijn zelfvertrouwen.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:00:32 #10
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_130516140
Puur kijkend naar de mensen om me heen;

Vrouw lager opgeleid t.o.v. man gaat over het algemeen goed
Man lager opgeleid t.o.v. vrouw gaat over het algemeen fout
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:02:58 #11
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_130516233
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 15:53 schreef Lokasenna het volgende:
Lijkt me lastig.
Zo iemand is waarschijnlijk trager van begrip en zal moeilijker kunnen meekomen in wat diepere gesprekken.
Hangt er helemaal van af of je dat belangrijk vind, toch?

Ik ben niet zo van de diepe gesprekken met mijn vriendin, hoor. Soms denk ik wel eens "allemachtig, waarom weet je nou niet wat inflatie is", maar dat is gauw over als we KEIHARD aan het ik besef dat ze me lekker vrij laat, nooit zeurt, niet jaloers is, altijd opgewekt is, enz.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_130516236
Ik wil wel een beetje gesprekken op niveau kunnen voeren. Maar dat heeft niet (altijd) met opleiding te maken. Het is niet zo dat ik om een kopie van haar diploma ga vragen ofzo.
pi_130516311
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:00 schreef birdy-xx het volgende:

[..]

Ik heb ook 'maar' een mbo opleiding. Mijn ex deed ook universiteit. Leerde juist heel veel van hem, maar hij ook van mij. Het vult elkaar aan. Vind ik :) Soms voelde het wel heel ongelijkwaardig aangezien hij vaak gelijk had en veel wist. Dat werkte negatief op mijn zelfvertrouwen.
Nouja het helpt dat ik sowieso door andere redenen dan niveau op het mbo zit :P Maar hij is wel heel intelligent, en ja, soms het idee dat hij op me neerkijkt omdat ik MBO doe, hij zegt zelf van niet, maar maakt wel grapjes over mijn opleiding
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:05:28 #14
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_130516340
quote:
Soms voelde het wel heel ongelijkwaardig aangezien hij vaak gelijk had en veel wist
Ik zat eens met een 19-jarig MBO-meisje te ouwehoeren in de trein. We hadden het over relaties, zegt ze "tsja, voor mij is het vooral belangrijk dat we gewoon gezellig en lief met elkaar omgaan". Toen dacht ik bij mezelf: daar had ik 30 jaar voor nodig om daar achter te komen.

Feitenkennis is leuk, maar weinig behulpzaam om gelukkig te worden.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_130516535
Ik zou het echt totaal niet trekken. Ben zelf best wel betweterig en mijn vriendin weet het (soms) ook daadwerkelijk echt beter. Ik zou me stuk vervelen als ik iemand heb die mij niks kan leren (overigens doe ik uni, vriendin hbo).
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:11:16 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130516579
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:05 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ik zat eens met een 19-jarig MBO-meisje te ouwehoeren in de trein. We hadden het over relaties, zegt ze "tsja, voor mij is het vooral belangrijk dat we gewoon gezellig en lief met elkaar omgaan". Toen dacht ik bij mezelf: daar had ik 30 jaar voor nodig om daar achter te komen.

Mooi.
The love you take is equal to the love you make.
pi_130516608
Uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat het niet werkt. Ik kon nooit een normaal gesprek met mijn ex voeren, ze vraagt altijd waarom ik van die moeilijke woorden gebruikt en wat al die woorden betekent. Dingen die anderen in 1x begrijpen moet je aan haar uitgebreid uitleggen. Op een gegeven moment begon ik er gewoon aan te irriteren.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:14:10 #18
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_130516711
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:11 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat het niet werkt. Ik kon nooit een normaal gesprek met mijn ex voeren, ze vraagt altijd waarom ik van die moeilijke woorden gebruikt en wat al die woorden betekent. Dingen die anderen in 1x begrijpen moet je aan haar uitgebreid uitleggen. Op een gegeven moment begon ik er gewoon aan te irriteren.
Je weet zeker dat jij niet de imbeciel was in de relatie? :')
Gourmetten of steengrillen?
pi_130516769
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:02 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ik ben niet zo van de diepe gesprekken met mijn vriendin, hoor. Soms denk ik wel eens "allemachtig, waarom weet je nou niet wat inflatie is", maar dat is gauw over als we KEIHARD aan het ik besef dat ze me lekker vrij laat, nooit zeurt, niet jaloers is, altijd opgewekt is, enz.
Ach, dat het gewoon leuk is is het belangrijkst.
Maar ik vind het ook wel belangrijk dat degene met wie ik een relatie heb een beetje op dezelfde golflengte zit en dat je verbaal goed met elkaar om kan gaan.
pi_130516979
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:05 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik een beetje met van elkaar leren. Wel lief. Zo zie je maar dat je ook iets kunt leren van mensen die op een 'andere manier' slim zijn :P
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:24:40 #21
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_130517060
Niet vergeten dat iemand van het vmbo ook kan eindigen op het hbo :P
pi_130517139
Zolang ze maar lief en geïnteresseerd overkomt. Enige intelligentie kan ik altijd wel waarderen, maar het is voor mij geen vereiste.
pi_130517224
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:24 schreef Nemeosis het volgende:
Niet vergeten dat iemand van het vmbo ook kan eindigen op het hbo :P
En dat is een knappe prestatie. Want op het vmbo ben je al afgeschreven door de leraren en samenleving om enige echte toekomstkansen te hebben of te creëren.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:34:30 #24
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_130517412
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:29 schreef birdy-xx het volgende:
En dat is een knappe prestatie. Want op het vmbo ben je al afgeschreven door de leraren en samenleving om enige echte toekomstkansen te hebben of te creëren.
Klopt. Ik was als kind nooit gemotiveerd genoeg om mijn best te doen op de basisschool. Ik tekende veel liever en daarom stuurde ze mij naar vmbo Basis (later doorgestroomd naar Kader) vervolgens Mbo 4 en nu Hbo :9
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:37:30 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130517554
Never mind.

[ Bericht 88% gewijzigd door Lienekien op 27-08-2013 16:53:53 ]
pi_130517654
quote:

[..]

Puur uit nieuwsgierigheid, wat leerde hij van jou?

Relaties met domme vrouwen vind ik dodelijk vermoeiend over het algemeen.
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:38 schreef Silenus het volgende:

[..]

Kun je natuurlijk wel als een tokkie reageren, het viel me gewoon op dat jij je ex belachelijk zat te maken terwijl je zelf spelt als een dyslectische groep 3-leerling.
_O-
pi_130517744
Ik ben kraanmachinist en mijn vriendin is een hoogbegaafd arts. Merk je geen fuck van tijdens het koken.
pi_130517820
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:34 schreef Nemeosis het volgende:

[..]

Klopt. Ik was als kind nooit gemotiveerd genoeg om mijn best te doen op de basisschool. Ik tekende veel liever en daarom stuurde ze mij naar vmbo Basis (later doorgestroomd naar Kader) vervolgens Mbo 4 en nu Hbo :9
Ik ook. Ben bij basis begonnen. Had altijd al het gevoel dat ik ver onder mijn niveau zat, maar kon het tegelijkertijd ook niet bewijzen. Behalve dat ik na het eerste jaar naar K ging door mijn hoge cijfers. Ik voelde mij ook nooit thuis tussen andere leerlingen. Was echt een rotschool en een leraar zei zelfs tegen mij dat ik beter een rijke vent kon zoeken omdat ik anders een zwaar leven tegemoet ga. Vmbo is een echte hel en je leert er niks. Dan ga je vanzelf geloven dat je niet meer kunt worden dan kapster.

Nu tien jaar later via een omweg doe ik alsnog een hbo opleiding. Iets wat ik altijd gemist heb: niveau en duidelijke uitleg.

Om maar aan te geven dat je niveauverschil niet altijd op opleiding kunt gooien en er altijd een verhaal achter zit.
pi_130517884
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:43 schreef Kamper86 het volgende:
Ik ben kraanmachinist en mijn vriendin is een hoogbegaafd arts. Merk je geen fuck van tijdens het koken.
Dat lijkt me een open deur.
pi_130517914
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:38 schreef Silenus het volgende:

[..]

Kun je natuurlijk wel als een tokkie reageren, het viel me gewoon op dat jij je ex belachelijk zat te maken terwijl je zelf spelt als een dyslectische groep 3-leerling.
Jij trekt 's nachts zeker ook een pantie aan en probeert de wereld te redden van de ondergang.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:52:03 #31
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_130518106
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:47 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Jij trekt 's nachts zeker ook een pantie aan en probeert de wereld te redden van de ondergang.
Pantie? :?

Het lukt je echt niet om een foutloze zin te produceren he? Ik snap wel waarom je ex geen normaal gesprek met je kon voeren.
Gourmetten of steengrillen?
pi_130518177
Kinders, kinders, speelkwartier is voorbij he.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_130518238
Hij is boos, dan kan hij niet helder denken.

Mijn vriend las trouwens mijn post over de MBO grapjes en heeft beloofd er mee te stoppen. :P
pi_130518486
Ik heb wel eens een tijdje met iemand gedate die eigenlijk heel dom was, echt totaal geen algemene ontwikkeling en alleen vmbo gedaan. En toch was het erg gezellig en kon ik leuk met haar ouwehoeren.

Het was eigenlijk wel een eye opener, ik hoef niet per se zo'n carrière trutje die 24/7 met haar overgewaardeerd beroep bezig is...
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:02:50 #35
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_130518511
Volgens mij is dit topic nr ### over dit onderwerp.

Verschil in opleiding hoeft geen verschil in intelligentie te betekenen, maar heeft uiteraard ook met de persoon te maken. Belangrijkste in mijn ogen is iig de "klik" tussen 2 personen die een relatie aangaan.

En niet iedereen zit te wachten op dagelijkse diepe gesprekken.
(hoewel het niet echt leuk praten is als iemand echt niks snapt, of wilt snappen/begrijpen)

Ga je gevoel af, mocht iemand onder jou niveau niet wenselijk zijn, begin er dan ook niet aan!!

* Zelus Krijgt altijd enge kriebels van dit soort topics :Y
pi_130518526
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:40 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Puur uit nieuwsgierigheid, wat leerde hij van jou?

Relaties met domme vrouwen vind ik dodelijk vermoeiend over het algemeen.

[..]

_O-
De meest domme of kleine dingen: liefde uiten, emoties tonen, delen, hoe je met weinig geld leuke dingen kunt doen, alles meer waarderen enz.
pi_130518578
Ligt helemaal aan de persoon. Echt niet elke vmbo-er is dom.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:04:44 #38
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_130518585
Ik was ooit met een meisje bezig, en dankzij deze situatie ging ik twijfelen of ze wellicht zwakzinnig was:

We reden samen op de scooter. Toen we stil stonden bij de verkeerslichten vroegen een man en een vrouw op een fiets aan ons hoever het volgende dorp was. Het meisje in kwestie vertelde hen dat het ongeveer vijf kilometer was. Even later zei ze tegen mij: voor hun is da vijf kilometer voor ons op de scooter is da maar drie
pi_130518615
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 17:03 schreef birdy-xx het volgende:

[..]

De meest domme of kleine dingen: liefde uiten, emoties tonen, delen, hoe je met weinig geld leuke dingen kunt doen, alles meer waarderen enz.
Dat heeft niks met niveauverschil te maken. :')
pi_130518619
Ik knap wel pertinent af op iemand die geen fatsoenlijke zin op papier kan zetten. Als iemand mij continu berichten stuurt met "me moeder is weg en ik vveel me dood dus vertel s wad leuks" dan houdt het voor mij direct op hoor. Of diegene nu op de universiteit zit of vmbo basis afgerond heeft. Ik wil wel gewoon degelijk kunnen communiceren.
pi_130518623
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 17:04 schreef Nemeosis het volgende:
Ik was ooit met een meisje bezig, en dankzij deze situatie ging ik twijfelen of ze wellicht zwakzinnig was:

We reden samen op de scooter. Toen we stil stonden bij de verkeerslichten vroegen een man en een vrouw op een fiets aan ons hoever het volgende dorp was. Het meisje in kwestie vertelde hen dat het ongeveer vijf kilometer was. Even later zei ze tegen mij: voor hun is da vijf kilometer voor ons op de scooter is da maar drie
_O- _O-
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:06:36 #42
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_130518643
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 17:04 schreef suus78 het volgende:
Ligt helemaal aan de persoon. Echt niet elke vmbo-er is dom.
En wat is dom? Mijn vorige schoonvader haalde zijn lbo met hangen en wurgen, maar ik vermoed dat die vent minstens een miljoen of twee waard is.
pi_130518711
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 17:06 schreef Hallmark het volgende:

[..]

En wat is dom? Mijn vorige schoonvader haalde zijn lbo met hangen en wurgen, maar ik vermoed dat die vent minstens een miljoen of twee waard is.
Dom is een zeer breed begrip, net als knap en lelijk. Voor de één is een vmbo-er dom, voor de ander een havist. Voor de één is Britney Spears een lekker ding, voor de ander Paris Hilton. (Voor mij geen van beide _O-)
pi_130518712
Ikzelf wil gewoon met iemand op niveau kunnen praten. Of ze hoogopgeleid is maakt me dan niet eens zoveel uit. Er zijn ook wel meiden waarmee je op niveau kan praten maar niet hoogopgeleid zijn. Nu denk ik wel dat dat voor het gros niet geldt, maar ik zou iemand niet bij voorbaat afwijzen op opleidingsniveau, wel op denkniveau.
pi_130518734
quote:

hadden jullie niet gewoon een pad waar auto's niet mogen rijden?
pi_130518757
Vaak moeten uitleggen wat ik bedoel vind ik storend, maar als de gesprekken lopen dan lopen ze. Schoolniveau zegt daar niet alles over. Opmerkingen zoals uit het verhaal van Nemeosis hoorde ik een paar jaar geleden sporadisch uit bepaalde personen bij mij in de klas (nu 6V)...
pi_130518762
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 17:06 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Balotelli verdient 10 miljoen per jaar en is toch echt een domme lul. Om veel geld te verdienen hoef je niet slim te zijn.
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 17:09 schreef ejfaar het volgende:

[..]

En zij maar denken: Wat is Hallmark een domme lul met dat hinderlijke gelach de hele tijd. :')
pi_130519084
Ik vind het eerder met interesses te maken te hebben en hoe iemand in het leven staat. Je moet klikken met elkaar. Dat is het belangrijkste.
pi_130519205
quote:

Hahaha
pi_130519523
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 17:09 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Zou ook nog kunnen
pi_130521036
Ik heb giter een meisje ''afgewezen'' omdat ik har te slim voor mij vond. :')
pi_130521616
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 18:20 schreef Vlaggenroof het volgende:
Ik heb giter een meisje ''afgewezen'' omdat ik har te slim voor mij vond. :')
Goed gedaan, je bent dan ook tyfusdom.
pi_130522046
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:46 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Dat lijkt me een open deur.
Mwah, aardappels bijvoorbeeld. Wil ze lekker op gevoel doen. Maar het gevoel ebt altijd langzaam weg zodat de aardappels naar de klote zijn.

Pastasalade is macaroni met mayo!!!
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:10:29 #54
262 Re
Kiss & Swallow
pi_130522566
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 18:52 schreef Kamper86 het volgende:

[..]

Mwah, aardappels bijvoorbeeld. Wil ze lekker op gevoel doen. Maar het gevoel ebt altijd langzaam weg zodat de aardappels naar de klote zijn.

ga lekker ergens anders lopen klootviolen of zo
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_130523451
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 18:52 schreef Kamper86 het volgende:

[..]

Macaroni met mayo <3
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:05:45 #56
408948 JamesTKirk
Beyond frontiers
pi_130524748
Als er gelijksoortige interesses zijn dan hoeft het geen probleem te zijn. Het komt wel vaak voor dat de gemiddelde vmbo-er andere interesses heeft dan ik... O-)
The more complex the mind, the greater the need for the simplicity of play.
pi_130524828
Ach, het gaat niet zo zeer om het opleidingsniveau, maar meer om de intelligentie. Bij mij in de klas (6vwo) zat een meisje die serieus vragen stelde als "maar leven er dan echt beren in Nederland?" en "vulkanen bestaan toch pas sinds de middeleeuwen?", en ik heb een keer op een feestje een jongen ontmoet die net zijn vmbo kader diploma had gehaald maar met wie ik fantastische gesprekken heb gehad over bijvoorbeeld het begrotingstekort. Opleidingsniveau en intelligentie zijn dus niet onlosmakelijk verbonden aan elkaar, maar vaak inderdaad wel. Een relatie met iemand die een veel lager niveau heeft zou kunnen werken, als je maar van elkaar houdt, maar een lange relatie en/of huwelijk? Ik weet het niet hoor. Het kan altijd, maar ik denk dat bij de meesten de verschillen op den duur gaan opwegen tegen de overeenkomsten.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:10:00 #58
404753 CruisinDen
Slachtoffer v/d maatschappij
pi_130524930
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:07 schreef msacras het volgende:
Ach, het gaat niet zo zeer om het opleidingsniveau, maar meer om de intelligentie. Bij mij in de klas (6vwo) zat een meisje die serieus vragen stelde als "maar leven er dan echt beren in Nederland?" en "vulkanen bestaan toch pas sinds de middeleeuwen?", en ik heb een keer op een feestje een jongen ontmoet die net zijn vmbo kader diploma had gehaald maar met wie ik fantastische gesprekken heb gehad over bijvoorbeeld het begrotingstekort. Opleidingsniveau en intelligentie zijn dus niet onlosmakelijk verbonden aan elkaar, maar vaak inderdaad wel. Een relatie met iemand die een veel lager niveau heeft zou kunnen werken, als je maar van elkaar houdt, maar een lange relatie en/of huwelijk? Ik weet het niet hoor. Het kan altijd, maar ik denk dat bij de meesten de verschillen op den duur gaan opwegen tegen de overeenkomsten.
Dit dus.

Het is vooral een deeltje algemene ontwikkeling en logisch na kunnen denken wat je intelligent maakt, denk ik.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:56:15 #59
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_130530531
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:14 schreef Silenus het volgende:

[..]

Je weet zeker dat jij niet de imbeciel was in de relatie? :')
Gelukkig kun je -dt fouten niet horen :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_130532234
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:07 schreef msacras het volgende:
Hier ben ik het wel mee eens. Maar toch zou ik me dan afvragen waarom iemand die zo intelligent is, op het vmbo kader zit. Intelligentie is in mijn ogen erg belangrijk, maar motivatie en ambitie ook. Ik vind het erg fijn dat m'n vriend en ik daarin op elkaar aansluiten, en zou het moeilijker hebben gevonden als hij een lagere opleiding gedaan had.
pi_130532867
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:27 schreef CristinaYang het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens. Maar toch zou ik me dan afvragen waarom iemand die zo intelligent is, op het vmbo kader zit. Intelligentie is in mijn ogen erg belangrijk, maar motivatie en ambitie ook. Ik vind het erg fijn dat m'n vriend en ik daarin op elkaar aansluiten, en zou het moeilijker hebben gevonden als hij een lagere opleiding gedaan had.
Ambitie is voor mij niet heel belangrijk. Mijn vriendin is ook niet ambitieus en heeft gewoon een 9-5 job. Ze heeft alleen hbo en wil ook niet verder. Vind ik prima hoor :)
pi_130532935
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:36 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Ambitie is voor mij niet heel belangrijk. Mijn vriendin is ook niet ambitieus en heeft gewoon een 9-5 job. Ze heeft alleen hbo en wil ook niet verder. Vind ik prima hoor :)
Verschilt ook per persoon natuurlijk. Maar ik ben zelf ontzettend ambitieus en perfectionistisch, en vraag heel veel van mezelf. Zou er gek van worden als mijn partner er de kantjes van af loopt of bij wijze van spreken met een zesje genoegen neemt.
pi_130533016
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:37 schreef CristinaYang het volgende:

[..]

Verschilt ook per persoon natuurlijk. Maar ik ben zelf ontzettend ambitieus en perfectionistisch, en vraag heel veel van mezelf. Zou er gek van worden als mijn partner er de kantjes van af loopt of bij wijze van spreken met een zesje genoegen neemt.
Ik ben zelf ook ambitieus, maar heb er niet zo'n moeite mee als een ander dat niet is. Als ze een lapzwans zou zijn die niet wil werken zou dat wel een no-go zijn
pi_130533073
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 15:46 schreef Nemeosis het volgende:
Hoe kijken jullie aan tegen een niveauverschil in een relatie? Je kunt hier denken aan bijvoorbeeld een verschil in opleiding (mbo niv 2/3 vs Hbo, of voor jonge mensen vmbo vs havo) of natuurlijk het aantal interesses (veel en brede interesses duidt meestal op intelligentie)
CRAP

Zou je met iemand kunnen gaan waaraan je duidelijk merkt dat deze persoon minder intelligent is dan jij? Kijk je er met gemak doorheen of zou het uiteindelijk je relatie breken? :P
Ik zou geen relatie beginnen met iemand waar ik niet in geinteresseerd ben, dat lijkt mij veel verstandiger.
Rustig aan.
pi_130533253
quote:

[..]

Ik zou juist gek worden van een perfectionistische vriend denk ik :P
Maar ik ben dan ook zo'n beetje de verpersoonlijking van de luiheid 8-)
pi_130533313
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:41 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik zou juist gek worden van een perfectionistische vriend denk ik :P
Maar ik ben dan ook zo'n beetje de verpersoonlijking van de luiheid 8-)
Daarom denk ik dat het makkelijker is als je op elkaar aan sluit :)
pi_130533408
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:27 schreef CristinaYang het volgende:

[..]

Ja, en hoe kan iemand die zulke domme dingen zegt op het vwo terecht komen? Iemand kan nog zo intelligent zijn, maar niet goed kunnen leren, dan is het vwo toch erg moeilijk. En als iemand weinig algemene kennis heeft maar wel goed kan leren en dit ook wil, dan kan die ook op het vwo terecht komen. Het gebeurt alleen weinig.
pi_130533442
quote:

[..]

Eek. Ik zou juist gek worden van een partner die denkt dat ie wat te zeggen heeft over het feit dat ik genoegen neem met zesjes :-x
The meaning of life is to give life meaning.
pi_130533520
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:44 schreef msacras het volgende:

[..]

Ja, en hoe kan iemand die zulke domme dingen zegt op het vwo terecht komen? Iemand kan nog zo intelligent zijn, maar niet goed kunnen leren, dan is het vwo toch erg moeilijk. En als iemand weinig algemene kennis heeft maar wel goed kan leren en dit ook wil, dan kan die ook op het vwo terecht komen. Het gebeurt alleen weinig.
Imo gebeurt het best veel. Vwo stelt natuurlijk ook niet heel veel voor.
pi_130533557
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:44 schreef msacras het volgende:
En als iemand weinig algemene kennis heeft maar wel goed kan leren en dit ook wil, dan kan die ook op het vwo terecht komen. Het gebeurt alleen weinig.
Dat valt vies tegen. Een vrij groot deel wat van het vwo afkomt heeft een algemene kennis/interesse om van te huilen.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_130533605
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:45 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Imo gebeurt het best veel. Vwo stelt natuurlijk ook niet heel veel voor.
Nouja, ik ken meer mensen op het vwo die gewoon een normale mate van intelligentie hebben dan mensen die uitzonderlijk dom zijn. Wanneer zat jij op het vwo?
pi_130533782
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:46 schreef msacras het volgende:

[..]

Nouja, ik ken meer mensen op het vwo die gewoon een normale mate van intelligentie hebben dan mensen die uitzonderlijk dom zijn. Wanneer zat jij op het vwo?
Toch zijn er veel mensen op het vwo, ook op de uni, die niet de allerslimste zijn, nogal zacht gezegd.
Ik op het vwo? Dat is denk ik zo'n 10 jaar terug
pi_130533835
Verder is een combinatie van algemene kennis/interesse en intelligentie wel noodzakelijk.
Anders kap ik een gesprek na een zin of 2-3 wel af.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_130534179
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:49 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Toch zijn er veel mensen op het vwo, ook op de uni, die niet de allerslimste zijn, nogal zacht gezegd.
Ik op het vwo? Dat is denk ik zo'n 10 jaar terug
Het is nog steeds zo dat je met een beetje moeite vrij makkelijk het vwo kan halen, maar de eisen zijn de laatste tijd veel strenger geworden hoor... Waar je vroeger nog prima kon slagen met wat onvoldoendes zijn er nu allemaal eisen als 5,5 gemiddeld, maximaal een 5 in nl/eng/wisk, moet je wel compensatie hebben, het SE en CE gemiddelde mag niet te veel afwijken, etc.

maar dat is niet waar het topic over ging, we gaan wel erg offtopic zo
pi_130534291
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:54 schreef msacras het volgende:

[..]

Het is nog steeds zo dat je met een beetje moeite vrij makkelijk het vwo kan halen, maar de eisen zijn de laatste tijd veel strenger geworden hoor... Waar je vroeger nog prima kon slagen met wat onvoldoendes zijn er nu allemaal eisen als 5,5 gemiddeld, maximaal een 5 in nl/eng/wisk, moet je wel compensatie hebben, het SE en CE gemiddelde mag niet te veel afwijken, etc.

maar dat is niet waar het topic over ging, we gaan wel erg offtopic zo
We gaan idd offtopic, maar Bram van Loon heeft wel wat statistieken om te laten zien dat vwo er niet moeilijker op wordt
pi_130534450
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:55 schreef ejfaar het volgende:

[..]

We gaan idd offtopic, maar Bram van Loon heeft wel wat statistieken om te laten zien dat vwo er niet moeilijker op wordt
De stof wordt ook niet per sé moeilijker nee, maar de normen worden wel steeds strenger.
pi_130534495
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:57 schreef msacras het volgende:

[..]

De stof wordt ook niet per sé moeilijker nee, maar de normen worden wel steeds strenger.
Nee, de normen worden juist minder streng, maar zoals je al zei is dat offtopic
pi_130534594
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:58 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Nee, de normen worden juist minder streng, maar zoals je al zei is dat offtopic
Je mag nu maar een tekort hebben op wiskunde, Nederlands en Engels en moet gemiddeld hoger dan een 5,5 halen voor de CE's, dat is toch strenger worden?
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:01:27 #79
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_130534670
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 15:52 schreef sturmpie het volgende:
hoe groter de geest, hoe groter het beest
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:03:50 #80
396386 sturmpie
for night & nature
pi_130534782
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

hoe groter de geest, hoe groter het beest
dat geldt idd voor beesten ;)
pi_130534786
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:00 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Je mag nu maar een tekort hebben op wiskunde, Nederlands en Engels en moet gemiddeld hoger dan een 5,5 halen voor de CE's, dat is toch strenger worden?
Tegenwoordig slagen relatief veel meer mensen voor het vwo dan voorheen. Dat komt niet doordat de mensheid slimmer wordt.
pi_130534881
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:03 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Tegenwoordig slagen relatief veel meer mensen voor het vwo dan voorheen. Dat komt niet doordat de mensheid slimmer wordt.
Nee, maar het betekent ook niet meteen dat het vwo makkelijker wordt.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:13:32 #83
396386 sturmpie
for night & nature
pi_130535280
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:05 schreef msacras het volgende:

[..]

Nee, maar het betekent ook niet meteen dat het vwo makkelijker wordt.
dat is idd interessant
ik weet nog wel, toen ik Nederlands en Engels op vwo ging doen, de manier van lesgeven een stuk aangenamer was vergeleken met de havo-manier.

op vwo krijg je genoeg informatie waar je iets mee kan, terwijl op havo de informatie beknopter is, en met horten en stoten wordt overgedragen.

zo lijkt het alsof men op vwo op een betere manier de leerling weet te inspireren, dan dat men dat op havo doet.

op vwo krijgt men sneller het overzicht te zien, dan op havo. een gemiddelde havist zou het ook op vwo best wel eens heel goed kunnen doen.
pi_130535574
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:13 schreef sturmpie het volgende:

[..]

dat is idd interessant
ik weet nog wel, toen ik Nederlands en Engels op vwo ging doen, de manier van lesgeven een stuk aangenamer was vergeleken met de havo-manier.

op vwo krijg je genoeg informatie waar je iets mee kan, terwijl op havo de informatie beknopter is, en met horten en stoten wordt overgedragen.

zo lijkt het alsof men op vwo op een betere manier de leerling weet te inspireren, dan dat men dat op havo doet.

op vwo krijgt men sneller het overzicht te zien, dan op havo. een gemiddelde havist zou het ook op vwo best wel eens heel goed kunnen doen.
Hmm, dat zou ik niet meteen zeggen. Ik weet niet hoe het was toen jij op school zat, maar havo en vwo is wel echt verschillend hoor. Ik ken een aantal mensen die na hun havo diploma doorgestroomd zijn naar het vwo, en die hebben het in het begin zwaar gehad, en dat zijn echt geen domme mensen. Ik weet niet hoe het zit met de bèta vakken, maar in de alpha/gamma richting maak ik altijd de volgende vergelijking;

Havo: Wanneer was de tweede wereldoorlog?
Vwo: Wanneer was de tweede wereldoorlog en waar werd deze door veroorzaakt?

Dus ongeveer dezelfde informatie, maar op het vwo meer de diepte in, meer details. Het is veel meer informatie analyseren en verwerken dan op havo, waar het meer informatie onthouden is. Is natuurlijk lang niet overal zo, maar dit is hoe ik het heb ervaren. Havo is een heel andere manier van werken, ik ken veel mensen die makkelijk vwo hadden kunnen doen, maar gewoon te lui waren en daarom op de havo zijn beland. Dat is natuurlijk lang niet altijd zo, maar ik zie het wel vaak voorkomen.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:19:39 #85
396386 sturmpie
for night & nature
pi_130535614
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:18 schreef msacras het volgende:
Vwo: Wanneer was de tweede wereldoorlog en waar werd deze door veroorzaakt?
en dat spreekt een leerling veel meer aan

en ja, het hangt natuurlijk wel van de instelling van de leerling af.
als je wil leren, dan is de vwo manier veel aantrekkelijker, maar die bereik je pas na Havo, of als je heel goed bent in de 3de
  Licht Ontvlambaar dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:21:44 #86
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_130535703
quote:
daar zou je je nog eens flink in kunnen vergissen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_130535748
quote:
4s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:21 schreef Sjeen het volgende:

[..]

daar zou je je nog eens flink in kunnen vergissen...
Ik denk dat er geen/weinig causaal verband is inderdaad
pi_130535750
Bij mij op het vwo zaten ook genoeg niet super slimme mensen. Ik vind mezelf eigenlijk ook maar gewoon gemiddeld.
pi_130535756
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:19 schreef sturmpie het volgende:

[..]

en dat spreekt een leerling veel meer aan
Overigens was havo ook gewoon minder leerstof, in de 2e/3e klas zat ik in een havo/vwo klas (iets met een school die moeite heeft met klassenindelingen...), we hadden dezelfde lessen maar kregen andere toetsen. vwo moest dan paragraaf 1 t/m 9 leren, en havo paragraaf 1 t/m 6. En dan stond er op de toets "doe je havo, sla dan vraag 10, 11, 12, 13 over, doe je vwo, maak deze dan wel", dat soort dingen.

maar goed, ik dwaal nogal af :')
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:25:47 #90
396386 sturmpie
for night & nature
pi_130535923
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:22 schreef msacras het volgende:

[..]

Overigens was havo ook gewoon minder leerstof, in de 2e/3e klas zat ik in een havo/vwo klas (iets met een school die moeite heeft met klassenindelingen...), we hadden dezelfde lessen maar kregen andere toetsen. vwo moest dan paragraaf 1 t/m 9 leren, en havo paragraaf 1 t/m 6. En dan stond er op de toets "doe je havo, sla dan vraag 10, 11, 12, 13 over, doe je vwo, maak deze dan wel", dat soort dingen.

maar goed, ik dwaal nogal af :')
bij ons had je een 3de brugklas havo/vwo, bij iedere toets kreeg je 2 cijfers, 1 op havo nivo, en 1 op vwo. dus bijvoorbeeld, toets wiskunde: havo 7 / vwo 6
beetje te simpel om zo het vwo van het havo te scheiden. de inhoud van de toets bleef het zelfde.
pi_130536022
opleiding/studie boeit me echt helemaal niks maar het verschil in communicatie moet me niet te groot worden
pi_130536089
Net alsof alleen opleidingsniveau zegt hoe slim je bent. Je hebt boeken slim en normaal slim. Iemand die elke dag 20 uur met zijn neus in de boeken zit is die slimmer dan iemand die 1 uur in de maand leert en hbo doet?
Ga alsjeblieft niet op opleidingsniveau af maar gewoon op hoe iemand praat.
pi_130539215
Verschil in opleidingsniveau vind ik niet erg, ik wil alleen wel iemand die algemeen ontwikkeld is, een dusdanige intelligentie heeft dat ze mee kan praten over verschillende onderwerpen en dus een brede interesse heeft.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_130539727
aan downdaten doe ik niet....ik weet dat het oppervlakkig klinkt maar naar mijn ervaring hebben mannen die lager opgeleid dan ik zelf vaker een gebrekkigere woordenschat of ze gebruiken bijvoorbeeld woorden in de verkeerde context om te laten zien dat ze wel degelijk bekend zijn met bepaalde woorden om indruk te maken en dat irriteert mij. Ook lijkt het naar mij idee het vaak zo dat algemene kennis ontbreekt. Ook kan het liggen aan motivatieproblemen... ze zeggen het wel te kunnen maar kunnen de energie er niet voor opbrengen? excuse me..wat een kutsmoes (of juist heel hard proberen maar het simpelweg niet aankunnen)...

Misschien klink ik pessimistisch maar het is mij nog nooit gelukt om überhaupt met een man die lager opgeleid is naar bed te gaan omdat ik mij halverwege de date zo erger dat ik zo gauw mogelijk naar huis fiets...alone that is
pi_130539871
Ik vind een algemene brede kennis belangrijker dan het daadwerkelijke intelligentieniveau. Relatie gehad met een mbo'er die is doorgestroomd naar het hbo, maar waarbij ik me regelmatig afvroeg waarom hij zus of zo niet wist. Gedate met een mbo'er niveau 3 die wel die algemene kennis had. Daarbij, ik hoef niet dagelijks diepgaande gesprekken te voeren. Fijn samen zijn, elkaar aanvullen op allerlei vlakken en gelijke visies over zaken zoals religie, politiek etc, dat is wat ik wel belangrijk vind.
Live for now, forget forever
  woensdag 28 augustus 2013 @ 00:59:49 #96
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130539875
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 15:50 schreef emmyemmy het volgende:
Voor mannen maakt het vaak niet uit als het betekent dat ze een vriendin kunnen krijgen die dan mooier is dan ze zelf zijn.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 01:01:23 #97
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_130539928
Die van mij is zo achterlijk, daar valt niet mee te praten :')
The Art Of Lying
pi_130539932
Ik heb 1x echt een hele domme vriendin gehad, dat heb ik eventjes aangekeken en toen heb ik haar in stukken gehakt en in de groene container geflikkerd.

Aan domme mensen heb ik een broertje dood.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 02:36:26 #99
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_130541629
Ligt eraan of je elkaar accepteerd...

Ik ken stellen waarbij de kerel wel eens klaagt over het feit dat zijn vriendin minder slim is.. hij daarentegen is sociaal veel minder, en heeft veel sociaal contact aan zijn 'domme' vriendin te danken..

Mijn ouders zijn gescheiden om deze reden. Mijn moeder kon/mocht niet studeren want ze was een vrouw, mijn pa is voor universitair gegaan. Altijd zeuren dat mijn ma niet slim was, maar niet inzien dat ze elkaar precies aanvulden. Ze gaven elkaar wat ze nodig hadden. Hij de IQ, zij de EQ.

Het kan werken als je dit inziet, en accepteerd. Je moet kunnen accepteren dat jou partner anders geboren is als jou, en je moet de waardevolle kanten die je partner WEL heeft zien.

Persoonlijk kan ik het niet. Ik heb een natuurlijke drang naar filosoferen en discusieren, kennis opdoen en de perikelen in de wereld bijhouden. Als mijn partner dit niet kan dan ervaar ik dit als een groot gemis.
Niet iedereen heeft deze karaktereigenschappen. Een niveau verschil kan dus werken. Soms juist heel goed.
pi_130543789
Kan uit eigen ervaring vertellen dat het niet werkt. Mijn ex / jeugdliefde was, op het bedriegelijke en vreemdgaan op het laatst na, een schat van een meid maar er zat nogal weinig in qua intelligentie en denkvermogen. Dat was niet zo'n probleem toen we beiden nog jong waren, maar waar ik volwassen werd, doorgroeide, ambities kreeg en flink kennis op begon te doen is mevrouw blijven hangen qua niveau. Het duurde niet lang of ik regelde vrijwel alles in de relatie. Emails en brieven werden niet meer zelf getypt want mijn Nederlands was toch beter. Plofte er een brief van bijvoorbeeld de belastingdienst op de deurmat dan werd die niet eens gelezen, maar in mijn handen geduwd opdat ik die kon lezen en vertalen in Jip- en Janneketaal want zij snapte dat toch allemaal niet. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Het wordt zo héél snel eenrichtingsverkeer en dat gaat niet alleen vervelen, maar is ook vreselijk irritant en beschamend. Om nog maar te zwijgen over de gemakzucht die zo'n persoon op den duur krijgt. Ik zat op een gegeven moment in een rol dat ik gemakshalve maar als de slimmere helft van de relatie werd gezien, maar daardoor kon ik ook echt alles zelf doen en regelen. Op een gegeven moment ga je je zelfs schamen en lijkt het meer dat je een kind aan het opvoeden bent dan dat je een gelijkwaardige partner hebt die jij ook kunt vertrouwen en op kunt rekenen. Ook het gevoel dat je overal alleen voorstaat, gaat steeds ergere vormen aannemen.

Ter informatie, ben zelf absoluut niet hoogopgeleid (integendeel, en dat staat er mijns inziens sowieso los van) maar ben gewoon enorm leergierig, ambitieus en neem snel dingen op. Mijn huidige vriendin is stukken pienterder en werkt overal minstens net zo hard voor als dat ik dat doe. Het houdt niet alleen de relatie gelijkwaardig, maar het is gewoon gezond om op zijn tijd eens een portie tegengas te krijgen, en iemand te hebben die met je meedenkt en werkt. Ik durf nu zonder twijfel iets door mijn vriendin te laten regelen, en dan weet ik gewoon dat het goed komt. Ook toont ze zelf initiatief. Dat gevoel is heerlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Impossibruuu op 28-08-2013 09:39:26 ]
  woensdag 28 augustus 2013 @ 09:25:33 #101
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130543820
Ach, elke ervaring is weer anders.
pi_130543826
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 00:55 schreef NanaVonB het volgende:
aan downdaten doe ik niet....ik weet dat het oppervlakkig klinkt maar naar mijn ervaring hebben mannen die lager opgeleid dan ik zelf vaker een gebrekkigere woordenschat of ze gebruiken bijvoorbeeld woorden in de verkeerde context om te laten zien dat ze wel degelijk bekend zijn met bepaalde woorden om indruk te maken en dat irriteert mij. Ook lijkt het naar mij idee het vaak zo dat algemene kennis ontbreekt. Ook kan het liggen aan motivatieproblemen... ze zeggen het wel te kunnen maar kunnen de energie er niet voor opbrengen? excuse me..wat een kutsmoes (of juist heel hard proberen maar het simpelweg niet aankunnen)...

Misschien klink ik pessimistisch maar het is mij nog nooit gelukt om überhaupt met een man die lager opgeleid is naar bed te gaan omdat ik mij halverwege de date zo erger dat ik zo gauw mogelijk naar huis fiets...alone that is
Welk opleidingsniveau heb jij afgerond en wat hadden die dates aan niveau? (Gewoon nieuwsgierig :) )
pi_130543850
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 00:59 schreef Mishu het volgende:

[..]

Voor mannen maakt het vaak niet uit als het betekent dat ze een vriendin kunnen krijgen die dan mooier is dan ze zelf zijn.
Ik kan je zeggen dat mijn vriend niet lelijk is. Hij vindt me gewoon lief. :P
pi_130544043
Persoonlijk vind ik een brede interesse hebben in van alles en nog wat eigenlijk belangrijker dan hoe hoog diegene is opgeleid. Ik zelf ben in diverse dingen geïnteresseerd, ik probeer daar dan ook zoveel mogelijk over te leren via boeken, internet en documentaires, maar ik vind het ook fijn om daar dan over te vertellen, of dingen uit te leggen. Dan kan degene waar ik dan mee ben nog zo hoog opgeleid zijn, als de interesse in dat onderwerp ontbreekt, dan houdt het gewoon op. Dan krijg je ook heel snel irritaties, bij mezelf omdat ik dan om het zo maar te zeggen mijn ei niet kwijt kan, de ander gaat zich aan mij ergeren omdat ik het zo nodig weer over een voor haar oninteressant onderwerp wil hebben.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 09:41:46 #105
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_130544145
Op het hbo zitten ook genoeg flapdrollen trouwens. Die halen het ook alleen maar omdat het vak ze wel aanspreekt.

In een relatie is EQ belangrijker dan IQ denk ik
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_130544620
Mijn vriendin is veel slimmer dan ik. Bij een meisje dat dommer of net zo slim is als ik, verveel ik me kapot en ik vind intelligentie sexy. Dus ik ben heel erg pro niveauverschil.
pi_130545329
Het hangt van de persoon af denk ik. Ik ken VMBOers waar je een goed gesprek mee kunt hebben, maar ik ken er ook die een kip en een ei nog niet kunnen onderscheiden.

Nu ken ik ook mensen die een universitaire opleiding doen maar sociaal gewoon achterlijk zijn..

Dus tja ik denk niet dat je ze over een kam kunt scheren :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_130545976
Het zal voor sommige mensen wel werken, maar voor mij niet. Ik heb het een tijd geprobeerd en ik merk dat mensen die geen brede interesse hebben gewoon niet bij mij passen. En dan maakt het niet uit of het MBO'ers of universitair geschoolden zijn, overal kom je mensen tegen die op een vrij laag interesseniveau zijn blijven steken.
pi_130546168
quote:
2s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 09:36 schreef Kper_Norci het volgende:
Persoonlijk vind ik een brede interesse hebben in van alles en nog wat eigenlijk belangrijker dan hoe hoog diegene is opgeleid. Ik zelf ben in diverse dingen geïnteresseerd, ik probeer daar dan ook zoveel mogelijk over te leren via boeken, internet en documentaires, maar ik vind het ook fijn om daar dan over te vertellen, of dingen uit te leggen. Dan kan degene waar ik dan mee ben nog zo hoog opgeleid zijn, als de interesse in dat onderwerp ontbreekt, dan houdt het gewoon op. Dan krijg je ook heel snel irritaties, bij mezelf omdat ik dan om het zo maar te zeggen mijn ei niet kwijt kan, de ander gaat zich aan mij ergeren omdat ik het zo nodig weer over een voor haar oninteressant onderwerp wil hebben.
Herkenbaar. Heb zelf vmbo gedaan, maar kan me op de lange termijn ook nogal ergeren aan mensen die nergens iets van weten en nergens in geïnteresseerd zijn.
pi_130546461
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 00:55 schreef NanaVonB het volgende:

Best erg om hoogopgeleid te zijn lees ik zo. Wat is "pessimistisch" trouwens?
--
pi_130546802
Opleidingsniveau heeft er niet veel mee te maken. Er zitten op mijn universiteit genoeg vrouwen zo dom als het achtereinde van een koe. Nul inzicht, weinig algemene kennis, alleen maar kunnen leren door er gigantisch veel tijd en moeite tegenaan te gooien.

Mijn vader heeft nooit een opleiding hoger dan MBO genoten, mijn moeder heeft een universitair diploma. Mijn moeder is een slimme vrouw, erg sensitief, empathisch en sociaal. Maar mijn vader is weer een stuk sterker in rationeel denken, logica, ruimtelijk inzicht, en alles wat ook maar een beetje techniek (of kennis daarover) vereist. Ook heeft hij (in mijn ogen) een realistischer wereldbeeld en meer levenservaring.
"Pools are perfect for holding water"
pi_130546867
quote:

Waarom zou je een slimme vrouw willen om je was te doen, te koken en lekker mee te wippen? Diepgaande gesprekken voer je maar met je maten.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 11:34:07 #113
270466 BlikjeFris
Omdat het kan...
pi_130547101
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 10:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Het hangt van de persoon af denk ik. Ik ken VMBOers waar je een goed gesprek mee kunt hebben, maar ik ken er ook die een kip en een ei nog niet kunnen onderscheiden.

Nu ken ik ook mensen die een universitaire opleiding doen maar sociaal gewoon achterlijk zijn..

Dus tja ik denk niet dat je ze over een kam kunt scheren :)
Het hangt er inderdaad enorm vanaf hoe je bent in je sociale omgang. Ik zelf kan het altijd goed vinden met mensen met een minder hoge opleiding (VMBO/MBO) dit omdat ik zelf zo'n opleiding heb gedaan :P Maar ik kan het ook prima vinden met mensen die een hogere opleiding doen of gedaan hebben, bijvoorbeeld HBO of Universitair. :)
By the light of the moon! *poof*
pi_130547511
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:11 schreef Kleurpotlood het volgende:
Best erg om hoogopgeleid te zijn lees ik zo. Wat is "pessimistisch" trouwens?
Ik vind mensen die een bepaalde arrogantie over zich hebben hangen omdat ze 'hoogopgeleid' zijn eng. Al helemaal omdat, zoals wel meer mensen in dit topic al aankaarten, opleidingsniveau vrijwel niets zegt over hoe 'slim', pienter en vlot iemand is. Ik praat veel liever met iemand met inhoud, een frisse en nuchtere kijk op de wereld en veel algemene kennis dan een dertien in een dozijn carrièretijger die het over niets anders dan zijn/haar overgewaardeerde beroep kan hebben.

Ik heb alleen maar een VMBO diploma elektrotechniek en mijn MBO ICT Beheer maar half afgemaakt. Toch oefen ik een beroep uit waar veel denkwerk aan te pas komt en waar ik de afgelopen jaren een succesvol bedrijf mee opgebouwd heb. Toen ik nog in loondienst werkte had ik als 22 jarig 'broekie' al een leidinggevende functie en leidde ik stagiaires van het HBO en de universiteit op die soms wel 6 jaren ouder dan mij waren. ;)
pi_130547701
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:47 schreef Impossibruuu het volgende:

[..]

Ik vind mensen die een bepaalde arrogantie over zich hebben hangen omdat ze 'hoogopgeleid' zijn eng. Al helemaal omdat, zoals wel meer mensen in dit topic al aankaarten, opleidingsniveau vrijwel niets zegt over hoe 'slim', pienter en vlot iemand is. Ik praat veel liever met iemand met inhoud, een frisse en nuchtere kijk op de wereld en veel algemene kennis dan een dertien in een dozijn carrièretijger die het over niets anders dan zijn/haar overgewaardeerde beroep kan hebben.
Helemaal mee eens. Het kan aan mij liggen maar in die post van NanaVonB bespeurde ik eigenlijk al een beetje die arrogantie, of eigenlijk nog meer een beetje laatdunkendheid over lager opgeleide mensen dan haar.
pi_130547708
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:47 schreef Impossibruuu het volgende:

[..]

Ik heb alleen maar een VMBO diploma elektrotechniek en mijn MBO ICT Beheer maar half afgemaakt. Toch oefen ik een beroep uit waar veel denkwerk aan te pas komt en waar ik de afgelopen jaren een succesvol bedrijf mee opgebouwd heb. Toen ik nog in loondienst werkte had ik als 22 jarig 'broekie' al een leidinggevende functie en leidde ik stagiaires van het HBO en de universiteit op die soms wel 6 jaren ouder dan mij waren. ;)
Dit herken ik. Veel mensen die het opleidingsniveau van hun mogelijke partner bijna materialistisch benaderen. "Ja, maar hij heeft wel geneeskunde gestudeerd!". Dat zegt inderdaad niks over inhoud en interesse, maar meer over wat er materieel binnen handbereik ligt.

Ik heb overigens ook nooit iets afgemaakt en wil niet teveel redeneren vanuit een Calimero-complex. Daarnaast heb ik een hele leuke vriendin die goed bij mij past, maar als je ook meemaakt dat mensen niet in je geïnteresseerd zijn vanwege het ontbreken van een opleiding, ook al heb ik een uitstekende baan met goede carrièrekansen, dan vraag je je toch wel af wat opleidingsniveau over iemand zegt.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 11:56:39 #117
379064 Dumpafval
Gooi jezelf weg
pi_130547817
Ik vind het wel wat liefs hebben als een meisje wat minder intelligent is dan ik, vrouwen die intelligenter zijn dan ik vind ik al snel te bijdehand.
pi_130548153
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:53 schreef Mystikvm het volgende:
"Ja, maar hij heeft wel geneeskunde gestudeerd!".
Wel frappant dat je geneeskunde aanhaalt. Geneeskundestudenten spannen naar mijn ervaring echt de kroon wat betreft arrogantie en neerkijkend gedrag. Vorige maand een groepsreis gedaan en daar zat ook een tweedejaars geneeskundestudentje bij. Die waande zich na een jaartje geneeskunde al topchirurg, greep elke gelegenheid aan om andere groepsleden te corrigeren op voor de hand liggende zaken, stelde zich superieur op, begon ongevraagd hele discussies over de anatomie van bepaalde lichaamsdelen, enzovoorts. Al met al een kwal van een kereltje, maar hij had zich versproken door bij mijn vriendin (die ook in het medische wereldje zit) te zeggen dat hij in de loting in klasse D heeft gezeten, komt er in feite op neer dat zijn cijfers op het WO maar mondjesmaat waren en hij dus nét toegelaten is geworden op de universiteit. :')

quote:
Ik heb overigens ook nooit iets afgemaakt en wil niet teveel redeneren vanuit een Calimero-complex. Daarnaast heb ik een hele leuke vriendin die goed bij mij past, maar als je ook meemaakt dat mensen niet in je geïnteresseerd zijn vanwege het ontbreken van een opleiding, ook al heb ik een uitstekende baan met goede carrièrekansen, dan vraag je je toch wel af wat opleidingsniveau over iemand zegt.
Brede basiskennis van hun beroep zodat ze klaar zijn voor gebruik op de werkvloer, niets meer, niets minder. :P Misschien nog wat algemene vaardigheden zoals taalkunde, wiskunde en het kunnen schrijven van een brief en 'ABN' in zijn algeheel. Maar vooral dat laatste lijkt voor steeds meer mensen een onmogelijke opgave, hoog- of laagopgeleid.
pi_130548205
Opleidingsniveau zegt helemaal niks, intelligentieniveau daarin tegen wel. Ik heb ooit een vriendje gehad waarbij ik uit moest leggen welke kleur antraciet precies is. Dat werkt gewoon niet bij mij en zou me er op een gegeven moment aan gaan ergeren.

Mijn leidinggevende ( HBO ) heeft wel eens gevraagd wat ze nou precies bedoelen met NAW gegevens...
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_130548271
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:07 schreef Wolken het volgende:
Opleidingsniveau zegt helemaal niks, intelligentieniveau daarin tegen wel. Ik heb ooit een vriendje gehad waarbij ik uit moest leggen welke kleur antraciet precies is. Dat werkt gewoon niet bij mij en zou me er op een gegeven moment aan gaan ergeren.

O~)
pi_130548494
quote:

Mijn leidinggevende ( HBO ) heeft wel eens gevraagd wat ze nou precies bedoelen met NAW gegevens...
Sorry hoor ... antraciet? :P

Maar ik neem aan dat dit gewoon een voorbeeld was?

Ik had op het VWO een economie docent die mij wel een wijze les heeft geleerd. Zij had na haar opleiding econometrie een vriend van de opleiding die miljonair was. Daar had zij gewoon haar hele leven bij kunnen blijven, geld + intelligentie.

Toch vond zij dat niks en is zij nu een paar jaar geleden getrouwd met iemand met een MBO opleiding. In de klas zei ze ook dat je echt je hart moet volgen en dat het dan echt niet uitmaakt welke opleiding je partner heeft genoten.
Nope
pi_130548621
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:17 schreef MrRiot het volgende:

[..]

Sorry hoor ... antraciet? :P

Maar ik neem aan dat dit gewoon een voorbeeld was?

Ik had op het VWO een economie docent die mij wel een wijze les heeft geleerd. Zij had na haar opleiding econometrie een vriend van de opleiding die miljonair was. Daar had zij gewoon haar hele leven bij kunnen blijven, geld + intelligentie.

Toch vond zij dat niks en is zij nu een paar jaar geleden getrouwd met iemand met een MBO opleiding. In de klas zei ze ook dat je echt je hart moet volgen en dat het dan echt niet uitmaakt welke opleiding je partner heeft genoten.

Was idd een voorbeeld. Hij wist bijvoorbeeld ook niet wat monogaam betekende ( letterlijk en figuurlijk bleek achteraf ) .
pi_130548765
quote:
10s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:09 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

O~)
_O-

zo werkt dat bij mij ook hoor! :') :D
Ja doei.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 12:32:18 #124
319979 Fok-it
All is well
pi_130549073
quote:

Wat een ongelooflijk dom voorbeeld :') Alsof het herkennen van secundaire of tertiare kleuren hoort bij je intelligentie. Sowieso hebben mannen daar meer moeite mee.
Maar dat werkte daardoor dus niet voor je nee? :')
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 28 augustus 2013 @ 12:35:59 #125
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130549169
quote:

Precies, opleiding zegt helemaal niets over iemands 'niveau'.
KuikenGuppy
  woensdag 28 augustus 2013 @ 12:39:24 #126
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_130549274
quote:
Ik denk dat je juist een partner moet hebben met ongeveer dezelfde intelligentie als jezelf, maar met kennis van heel andere dingen. Die andere weet dan misschien niet welke kleur 'antraciet' is, maar kent dan weer wel de lagen uit de piramide van Maslow.
Jesus hates you.
pi_130549291
Men doet wel even heel gemakkelijk over dat 'opleidings' niveau niks zegt. :'). Beroep zegt mijn inziens wel veel meer.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_130549347
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:32 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Wat een ongelooflijk dom voorbeeld :') Alsof het herkennen van secundaire of tertiare kleuren hoort bij je intelligentie. Sowieso hebben mannen daar meer moeite mee.
Maar dat werkte daardoor dus niet voor je nee? :')
Het is wel imo een onderdeel van je ontwikkeling of je deze basis dingen weet. Dat jij het anders zie is jouw eigen opvatting, net zoals dit de mijne is.
pi_130549384
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:39 schreef Hondenbrokken het volgende:

[..]

Ik denk dat je juist een partner moet hebben met ongeveer dezelfde intelligentie als jezelf, maar met kennis van heel andere dingen. Die andere weet dan misschien niet welke kleur 'antraciet' is, maar kent dan weer wel de lagen uit de piramide van Maslow.
Doet me denken aan ..

Waar in die rijke gast op TV toegeeft dat hij niks uit zijn relatie haalt behalve het neuken van die bimbo met dikke tieten _O-
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  woensdag 28 augustus 2013 @ 12:46:22 #130
319979 Fok-it
All is well
pi_130549515
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:41 schreef Wolken het volgende:

[..]

Het is wel imo een onderdeel van je ontwikkeling of je deze basis dingen weet. Dat jij het anders zie is jouw eigen opvatting, net zoals dit de mijne is.
Waarom denk je dat het onder primair, secundair en tertiar is verdeeld? Primair is dus de basis.

En als je kleurenblind bent ook onderdeel van je 'ontwikkeling'?
pi_130549609
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:40 schreef sitting_elfling het volgende:
Men doet wel even heel gemakkelijk over dat 'opleidings' niveau niks zegt. :'). Beroep zegt mijn inziens wel veel meer.
Misschien ben ik te laag opgeleid, maar wat zeg je hier nu? Aan de ene kant beweer je dat opleidingsniveau wel van belang is, maar aan de andere kant vind je iemands beroepskeuze belangrijker in die afweging?
pi_130549871
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:46 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Waarom denk je dat het onder primair, secundair en tertiar is verdeeld? Primair is dus de basis.

En als je kleurenblind bent ook onderdeel van je 'ontwikkeling'?
Hij is niet kleurenblind, hij is gewoon niet zo slim :') .
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:00:20 #133
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_130549991
Nee, liever niet. Brede interesse maakt een persoon wel interessant omdat je dan communicatievoer hebt. Als ik ergens helemaal in op kan gaan en de persoon naast mij interesseert dat allemaal helemaal niets en gaat liever krabbenvissen kijken op tv of even aan zijn auto sleutelen dan houdt het voor mij al gauw op.

Dat is als je op vakantie gaat ook veel leuker, samen rondtoeren en de omgeving bekennen in plaats van aan het zwembad hangen.
Bay of Plenty
pi_130550210
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:00 schreef oLexie het volgende:
Nee, liever niet. Brede interesse maakt een persoon wel interessant omdat je dan communicatievoer hebt. Als ik ergens helemaal in op kan gaan en de persoon naast mij interesseert dat allemaal helemaal niets en gaat liever krabbenvissen kijken op tv of even aan zijn auto sleutelen dan houdt het voor mij al gauw op.

Dat is als je op vakantie gaat ook veel leuker, samen rondtoeren en de omgeving bekennen in plaats van aan het zwembad hangen.
En als de auto ermee stopt, boven op een berg? Wat dan :) ?
--
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:12:35 #135
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_130550390
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:07 schreef Kleurpotlood het volgende:

[..]

En als de auto ermee stopt, boven op een berg? Wat dan :) ?
Survivallen! Mooie test voor kennis en creativiteit. Tenzij het naast een dorp gebeurt, dan is de lol er al gauw vanaf. :')

Stiekem onze droom.
Bay of Plenty
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:14:59 #136
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_130550472
quote:
Waarschijnlijk eerder:

Minder intelligent = minder goed in sporen opruimen = makkelijker te betrappen met vreemdgaan

:+

Ik en mijn vriendin hebben ook wel wat niveauverschil en soms is dat lastig omdat je minder diepe gesprekken kan voeren en bepaalde grapjes niet altijd even goed aankomen (beide kanten op). Ook zijn de interesses duidelijk anders. Ik ben altijd van het uitzoeken van dingen, interesse en veel algemene kennis en haar boeien veel dingen gewoon niet.
Staat verder de relatie niet in de weg ofzo.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:02 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dit dus, als ze het verder kan compenseren met andere eigenschappen boeit het uiteindelijk niet echt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:11 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Als iemand écht dom is en inderdaad normale woorden niet begrijpt ed dan loopt het op den duur gewoon stuk. Dat had ik ooit met een ex inderdaad.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_130550479
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:12 schreef oLexie het volgende:

[..]

Samen survivallen en onze creativiteit testen!

Stiekem onze droom.
Maar daar heb je toch geen enorm hoge intelligentie/ hoge opleiding voor te hebben? Snap de relevantie niet echt. Ik bijvoorbeeld vind het heerlijk om de vakantie heel de tijd in de zee te zijn bij de Golf van Biskaje. /nooffence
Nope
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:18:39 #138
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_130550606
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:15 schreef MrRiot het volgende:

[..]

Maar daar heb je toch geen enorm hoge intelligentie/ hoge opleiding voor te hebben? Snap de relevantie niet echt. Ik bijvoorbeeld vind het heerlijk om de vakantie heel de tijd in de zee te zijn bij de Golf van Biskaje.
Om in een wildernis/zandvlakte/gebergte/ijsvlakte je aan te moeten passen aan de omgeving heb je geen intelligentie nodig? Je hoeft natuurlijk geen master af te hebben, maar je moet wel het vermogen hebben om in te kunnen spelen op de situatie. Een niet helder persoon zou in de jungle misschien wel wat bladeren op de grond leggen en daar op gaan slapen. :@

Verder was ik op vakantie laatst, en we hebben iedere dag wel dingen ondernomen om de omgeving te verkennen. Heb 1 dagje strand gehad.
Bay of Plenty
pi_130550615
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:15 schreef MrRiot het volgende:

[..]

Maar daar heb je toch geen enorm hoge intelligentie/ hoge opleiding voor te hebben? Snap de relevantie niet echt. Ik bijvoorbeeld vind het heerlijk om de vakantie heel de tijd in de zee te zijn bij de Golf van Biskaje. /nooffence
Misschien vind ik nieuwsgierigheid ook wel veel belangrijker dan puur intelligentie. Als iemand niet zo slim is maar wel graag veel wil leren over wat hij boeiend vindt is dat wat mij betreft al prima.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:21:24 #140
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_130550694
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:18 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Misschien vind ik nieuwsgierigheid ook wel veel belangrijker dan puur intelligentie. Als iemand niet zo slim is maar wel graag veel wil leren over wat hij boeiend vindt is dat wat mij betreft al prima.
Nieuwschierigheid en algemene kennis vind ik stukken belangrijker en meer zeggen over iemand dan hoe hoog iemand scoort op een iq test .
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:26:28 #141
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_130550909
Je zegt niveau verschil maar benoemt opleidings niveau alleen maar. Mijn vriendin volgt een MBO opleiding ik zelf heb universiteit afgerond. Maar als ik kijk naar niveau verschil binnen bijvoorbeeld gesprekken zijn we beide intelligente mensen. Het opleidings niveau verschil is vele male groter dan ons werkelijke niveau verschil, dus ja ik prik daar zo door heen.

Ik vind het belangrijker dat ik gewoon lekker met mijn vriendin kan discussieren op een bepaald niveau dan dat ze een hele hoge opleiding heeft afgerond maar er verder niets in zit qua gespreksstof.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:27:14 #142
270466 BlikjeFris
Omdat het kan...
pi_130550947
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:18 schreef oLexie het volgende:

[..]

Om in een wildernis/zandvlakte/gebergte/ijsvlakte je aan te moeten passen aan de omgeving heb je geen intelligentie nodig? Je hoeft natuurlijk geen master af te hebben, maar je moet wel het vermogen hebben om in te kunnen spelen op de situatie. Een niet helder persoon zou in de jungle misschien wel wat bladeren op de grond leggen en daar op gaan slapen. :@

Verder was ik op vakantie laatst, en we hebben iedere dag wel dingen ondernomen om de omgeving te verkennen. Heb 1 dagje strand gehad.
Het was echt fantastisch! :')
pi_130550960
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:18 schreef oLexie het volgende:

[..]

Nja na dat stomme programma over krabbenvissen komt natuurlijk dat nog stommere programma over hoe te overleven in de wildernis :P

Maar idd je hebt wel wat intelligentie/creativiteit daarvoor nodig. Maar net zoals de anderen zeggen vind ik het ook veel belangrijker of iemand nieuwsgierig is en gewoon een goede algemene kennis heeft.
Nope
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:36:51 #144
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_130551346
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:27 schreef MrRiot het volgende:

[..]

Nja na dat stomme programma over krabbenvissen komt natuurlijk dat nog stommere programma over hoe te overleven in de wildernis :P

Maar idd je hebt wel wat intelligentie/creativiteit daarvoor nodig. Maar net zoals de anderen zeggen vind ik het ook veel belangrijker of iemand nieuwsgierig is en gewoon een goede algemene kennis heeft.
Dat is ook zeker belangrijk. Algemene kennis sowieso, al vind ik het dan weer niet belangrijk dat een man de kleur antraciet kent :') :') :'). Een beetje basisinformatie over de wereldgeschiedenis, economie en politiek, mens en natuur vind ik dan weer wel belangrijk.

Het is inmiddels wel mooi geweest maar die programma's over survivals zijn best leerzaam. Ik had geen idee dat je met een batterij en een stukje staalwol binnen een paar tellen vuur hebt, handig om te weten toch? Mocht je ooit geen aansteker tot je beschikking hebben, maar wel een batterij en staalwol..... :') Krabbenvissen is niet iets waar wij wat aan hebben, we krijgen ook geen kennis daaruit mee want ze leggen niet uit wat er gebeurt en wat ze doen. Het is gewoon een zinloos programma, dan vind ik die goudzoek programma's nog leerzamer, leer ik tenminste nog iets over wastrommels. :')
Bay of Plenty
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:44:25 #145
157922 fathank
pi_130551636
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:12 schreef oLexie het volgende:

[..]

Survivallen! Mooie test voor kennis en creativiteit. Tenzij het naast een dorp gebeurt, dan is de lol er al gauw vanaf. :')

Stiekem onze droom.
Gezien je vorige post over krabben vissen kijken of aan de auto sleutelen durf ik al wel een doos wijn in te zetten dat jij nog geen 2 dagen weet te overleven als je auto er in de middle of nowhere mee ophoudt.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:46:53 #146
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_130551731
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:44 schreef fathank het volgende:

[..]

Gezien je vorige post over krabben vissen kijken of aan de auto sleutelen durf ik al wel een doos wijn in te zetten dat jij nog geen 2 dagen weet te overleven als je auto er in de middle of nowhere mee ophoudt.
Ik denk dat het wel goed komt. Je moet trouwens wel heel labiel zijn wil je binnen twee dagen doodgaan, tenzij het een extreem droge omgeving is of je half opengereten bent door een dier.
Bay of Plenty
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:55:01 #147
157922 fathank
pi_130552026
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:46 schreef oLexie het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel goed komt. Je moet trouwens wel heel labiel zijn wil je binnen twee dagen doodgaan, tenzij het een extreem droge omgeving is of je half opengereten bent door een dier.
Onderschatting, daar begint het al.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:58:00 #148
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130552161
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:46 schreef oLexie het volgende:

[..]

Labiel? Dood door zelfmoord?
pi_130552312
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:55 schreef fathank het volgende:

[..]

Onderschatting, daar begint het al.
Van die mensen die na een paar afleveringen Bear Grylls gezien te hebben denken dat ze overal kunnen overleven. Zet ze 2 uur in de jungle en ze komen er jankend uit. Enige wat ik hoop voor die mensen is dat ze een beetje vadsig zijn, dan hebben ze tenminste nog wat extra lichaamsvet wat ze kunnen verbranden omdat ze geen vreten kunnen vinden.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:02:57 #150
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130552401
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:01 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Van die mensen die na een paar afleveringen Bear Grylls gezien te hebben denken dat ze overal kunnen overleven. Zet ze 2 uur in de jungle en ze komen er jankend uit. Enige wat ik hoop voor die mensen is dat ze een beetje vadsig zijn, dan hebben ze tenminste nog wat extra lichaamsvet wat ze kunnen verbranden omdat ze geen vreten kunnen vinden.
Wat dacht je van gewoon die hele fucking jungle niet ingaan!
pi_130552551
Topic over niveauverschil aardt uit in discussie over survivalskills :)
pi_130552553
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat dacht je van gewoon die hele fucking jungle niet ingaan!
Hoe denk je dat tot nu toe onbekende dier- en plantensoorten worden ontdekt? Maar idd, je kan het maar beter aan de professionals over laten.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:06:50 #153
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130552603
quote:
2s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:05 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Hoe denk je dat tot nu toe onbekende dier- en plantensoorten worden ontdekt? Maar idd, je kan het maar beter aan de professionals over laten.
Oh, ging het alleen over vadsige biologen, dan? My bad. :')
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:08:03 #154
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_130552682
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:05 schreef Fes1-2 het volgende:
Ik denk ook van: waar gaat dit over..? :)
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:15:24 #155
270466 BlikjeFris
Omdat het kan...
pi_130553024
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:05 schreef Fes1-2 het volgende:
Ja, want hoe hoger je niveau hoe beter je kan overleven natuurlijk... :P 8)7
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:24:35 #156
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_130553440
quote:
6s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:15 schreef BlikjeFris het volgende:

[..]

Ja, want hoe hoger je niveau hoe beter je kan overleven natuurlijk... :P 8)7
Er zit toch wel een kern van waarheid in. Hoogopgeleiden leven langer.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:25:27 #157
270466 BlikjeFris
Omdat het kan...
pi_130553472
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:24 schreef Zihuatanejo het volgende:

[..]

Er zit toch wel een kern van waarheid in. Hoogopgeleiden leven langer.
Ik wijt mijn verslaving aan roken dan ook volledig aan mijn VMBO opleiding :P :7
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:30:18 #158
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_130553679
quote:
6s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:25 schreef BlikjeFris het volgende:

[..]

Ik wijt mijn verslaving aan roken dan ook volledig aan mijn VMBO opleiding :P :7
Je hebt in iedere geval de juiste instelling: altijd de schuld buiten jezelf zoeken! ;)
pi_130554463
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:48 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Misschien ben ik te laag opgeleid, maar wat zeg je hier nu? Aan de ene kant beweer je dat opleidingsniveau wel van belang is, maar aan de andere kant vind je iemands beroepskeuze belangrijker in die afweging?
Men doet opleidingsniveau af alsof het bijvoorbaat niks zegt. Dat is overdreven. Er zijn nu eenmaal studies waar echt alleen maar slimme gasten zitten.

Maar persoonlijk is beroepskeuze voor mij wel een goede afweging of iemand intelligent is en een beetje mee kan komen in een discussie. Zo heb ik bijv. nog nooit een domme quant bij een bulge bracket gezien.
pi_130554550
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Men doet opleidingsniveau af alsof het bijvoorbaat niks zegt. Dat is overdreven. Er zijn nu eenmaal studies waar echt alleen maar slimme gasten zitten.

Maar persoonlijk is beroepskeuze voor mij wel een goede afweging of iemand intelligent is en een beetje mee kan komen in een discussie. Zo heb ik bijv. nog nooit een domme quant bij een bulge bracket gezien.
Persoonlijk vind ik dat intellectueel vermogen meer spreekt uit interesse en bezigheden dan uit wat iemand voor de kost doet. Hier om mij heen tref ik veel ex-corpsballen die de uni met vlag en wimpel hebben afgerond, meestal in bedrijfskundige hoek of rechten. Maar hun interessegeboed reikt niet verder dan vakanties, voetbal en auto's. Snijd een politieke of filosofische discussie aan en ze gaan direct nat. Dat terwijl het echt wel pientere gasten zijn.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:51:36 #161
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130554552
Draait een relatie om mee kunnen komen in een discussie? Dat lijkt mij niet zo belangrijk.
pi_130554619
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:51 schreef Lienekien het volgende:
Draait een relatie om mee kunnen komen in een discussie? Dat lijkt mij niet zo belangrijk.
Nee. Maar als ik bevlogen ben over een bepaald onderwerp dan wil ik dat graag kunnen delen en er wat over uit kan leggen. Als iemand niet de interesse op kan brengen om daar naar te luisteren dan gaat dat leiden tot ergernissen.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:54:36 #163
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130554676
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:53 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Nee. Maar als ik bevlogen ben over een bepaald onderwerp dan wil ik dat graag kunnen delen en er wat over uit kan leggen. Als iemand niet de interesse op kan brengen om daar naar te luisteren dan gaat dat leiden tot ergernissen.
Tja, interesse opbrengen heeft in mijn ogen dan weer minder met een opleidings- of intelligentieniveau te maken.
pi_130554811
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:51 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik dat intellectueel vermogen meer spreekt uit interesse en bezigheden dan uit wat iemand voor de kost doet. Hier om mij heen tref ik veel ex-corpsballen die de uni met vlag en wimpel hebben afgerond, meestal in bedrijfskundige hoek of rechten. Maar hun interessegeboed reikt niet verder dan vakanties, voetbal en auto's. Snijd een politieke of filosofische discussie aan en ze gaan direct nat. Dat terwijl het echt wel pientere gasten zijn.
Mja, maar ex-corpsballen gladachtige figuren in een pak zijn dan ook niet zo heel intelligent :P. Ik heb het meer over quants/ib'ers bij BB's. Die kunnen in ieder geval in elk gesprek wel direct inhaken. Ik vind het wel prettig als een partner direct in iets mee kan komen ook al mocht de interesse daar niet liggen.
pi_130554951
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Tja, interesse opbrengen heeft in mijn ogen dan weer minder met een opleidings- of intelligentieniveau te maken.
Als het gaat over breien niet. Maar nu wordt het doodgeredeneerd op details. Het gaat ook niet om welk onderwerp nou precies voor een scheiding der geesten zorgt, maar over dat in algemeenheid iemand met beperkte interesse gewoon geen goede match is voor iemand met een hele brede blik.

En ook als iemand heel geïnteresseerd is, als ik iets vertel over astronomie en sterrenkunde (wat mij dan weer mateloos interesseert) en het is duidelijk dat het niet begrepen wordt, dan heeft het ook geen zin.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:02:43 #166
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130555002
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:01 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Als het gaat over breien niet. Maar nu wordt het doodgeredeneerd op details. Het gaat ook niet om welk onderwerp nou precies voor een scheiding der geesten zorgt, maar over dat in algemeenheid iemand met beperkte interesse gewoon geen goede match is voor iemand met een hele brede blik.

En ook als iemand heel geïnteresseerd bent, als ik iets vertel over astronomie en sterrenkunde (wat mij dan weer mateloos interesseert) en het is duidelijk dat het niet begrepen wordt, dan heeft het ook geen zin.
Nee, daar zou ik ook weinig trek in hebben.

Gaat dit nog over 'niveau', eigenlijk?
pi_130555092
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, daar zou ik ook weinig trek in hebben.

Gaat dit nog over 'niveau', eigenlijk?
De vraag was waar je 'niveau' aan af kunt meten. Opleidingsniveau, werk of wat iemand bezighoudt in zijn/haar vrije tijd.
  † In Memoriam † woensdag 28 augustus 2013 @ 15:05:42 #168
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_130555143
Het leven deelt meer diploma's uit dan je op school kunt vergaren.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:11:43 #169
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130555388
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:04 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

De vraag was waar je 'niveau' aan af kunt meten. Opleidingsniveau, werk of wat iemand bezighoudt in zijn/haar vrije tijd.
Ik vind niveau toch echt iets anders dan interesse.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:18:55 #170
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_130555652
Ik vind diepgang en interesses van anderen wel leuk, maar ik denk niet dat vrouwen onder indruk zijn als iemand veel kan lullen over sterrenkunde en dinosaurussen. Of zelfs over politiek.
pi_130555884
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:05 schreef 3-voud het volgende:
Het leven deelt meer diploma's uit dan je op school kunt vergaren.
Indd. En als je dan ook je eigen weg neemt kan niemand je inhalen.

Dus...
pi_130556205
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mijn vader is een bouwvakker maar intelligenter dan ik.
pi_130556302
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:32 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Mijn vader is een bouwvakker maar intelligenter dan ik.
Dat kan best. Maar er zijn nu eenmaal een handjevol beroepen waar je gewoon echt geen domme figuren tussen hebt zitten.
pi_130556359
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat kan best. Maar er zijn nu eenmaal een handjevol beroepen waar je gewoon echt geen domme figuren tussen hebt zitten.
Maar om nu je 'visvijver' te beperken tot dat handjevol beroepen is ook zo wat.
pi_130556456
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:36 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Maar om nu je 'visvijver' te beperken tot dat handjevol beroepen is ook zo wat.
Dat hangt er dus vanaf wat je zoekt in een relatie. Als een niveauverschil een issue is, en intelligentie, zoek je dus wel in die 'kleinere' visvijver.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:38:36 #176
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130556459
Ik zou trouwens niet graag een profiel moeten maken voor een datingsite. Weet ook niet of ik voor zoiets als e-darling zou gaan.
pi_130556490
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:38 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou trouwens niet graag een profiel moeten maken voor een datingsite. Weet ook niet of ik voor zoiets als e-darling zou gaan.
Ga jij niet voor second love? :o
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:40:19 #178
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130556526
quote:
10s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:39 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Ga jij niet voor second love? :o
Moet ik eerst trouwen.
pi_130559006
Mmm als iemand niet kan meepraten over een onderwerp dat jij interessant vindt, dan is dat toch eerder een verschil in interesse. Tenzij ze nergens over kan meepraten dan.
pi_130559041
Ik heb wel vriendinnen gehad die echt zeiden dat ze geen vriend wilden die niet minstens uni deed. Vond dat wel een beetje overdreven.
pi_130559226
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 16:41 schreef suus78 het volgende:
Mmm als iemand niet kan meepraten over een onderwerp dat jij interessant vindt, dan is dat toch eerder een verschil in interesse. Tenzij ze nergens over kan meepraten dan.
Naja, als we het gaan hebben over botsing van neutronen en hoe dat allemaal in elkaar zit zal er ook wel een gradatie van intelligentie in zitten en niet alleen een verschil van interesse.

Als het moet kan iedereen mee praten wanneer Tante Truus haar kat is kwijtgeraakt wat wordt uitgezonden tijdens Hart van Nederland. Dat is natuurlijk niet voor alles zo :P
pi_130559818
Verschil in opleiding zegt niets. Iemand kan een lage opleiding gedaan hebben en heel intelligent zijn. Voor mij is intelligentie niet zo belangrijk eigenlijk, zo lang iemand maar niet achterlijk is. Ik let meer op andere dingen.
pi_130561013
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 17:04 schreef madeliefff het volgende:
Verschil in opleiding zegt niets. Iemand kan een lage opleiding gedaan hebben en heel intelligent zijn. Voor mij is intelligentie niet zo belangrijk eigenlijk, zo lang iemand maar niet achterlijk is. Ik let meer op andere dingen.
Wat is voor jou heel intelligent dan?
pi_130561337
Verschil in opleidingsniveau lijkt me geen probleem, verschil in (sociale) intelligentie wel. Ik ken mbo'ers die best genuanceerd nadenken en ook wel vwo'ers die geen zin hebben om ergens wat langer bij stil te staan/snel oordelen.
Het gaat mij meer om de bereidheid om over dingen na te denken, heeft iemand daarvoor wat weinig kennis dan maakt me dat niet uit. Maar met iemand die geen zin heeft om na te denken, zou het niet klikken. Een beetje een doener is ook fijn, maar elke vorm van diepgang uit de weg gaan spreekt me niet aan.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_130561493
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:18 schreef Zihuatanejo het volgende:
Ik vind diepgang en interesses van anderen wel leuk, maar ik denk niet dat vrouwen onder indruk zijn als iemand veel kan lullen over sterrenkunde en dinosaurussen. Of zelfs over politiek.
Sterrenkunde wel!! Ik heb er 0 verstand van, maar het heeft wel iets... dat de aarde maar zo'n heel klein stipje is in het heelal. Ik vind het wel indrukwekkend dat bijv. sterren zo ver weg staan dat je je nauwelijks een voorstelling kan maken van hoe ver dat wel niet weg is.
Maar dat is offtopic verder.
I believe i can fly!
  woensdag 28 augustus 2013 @ 17:54:29 #186
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_130561567
Het kan juist ook leuk of opwindend zijn als je je partner iets kan leren :9 Behalve het feit dat hij/zij je dan slim vindt (en dit goed kan zijn voor je ego) is het leuk als die persoon slimmer wordt dankzij jou. Dit werkt niet als die persoon zo 'niet intelligent is' dat hij/zij het toch niet zal begrijpen wat je zegt
pi_130561614
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 17:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat is voor jou heel intelligent dan?
vraag je dat omdat ik zei dat iemand met een lage opleiding slim kan zijn? Sommige mensen houden niet van leren maar zouden een hoog niveau makkelijk aan kunnen. Ik ben dat soort mensen vaak genoeg tegen gekomen . Intelligentie staat voor mij trouwens niet zozeer gelijk aan kennis, maar aan wat iemand met kennis KAN ... Hoe iemand het toepast etc. Want kennis van iets hebben is simpelweg iets uit je hoofd leren.
pi_130566768
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:18 schreef Zihuatanejo het volgende:
Er zijn ook niet veel mannen onder de indruk als ik over dinosauriërs lul anders.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 20:18:56 #189
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_130566994
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:13 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Er zijn ook niet veel mannen onder de indruk als ik over dinosauriërs lul anders.
Dat is waar. Maar ik denk dat de kans bij mannen minstens 1000keer groter is.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 20:20:12 #190
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_130567053
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 17:51 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Sterrenkunde wel!! Ik heb er 0 verstand van, maar het heeft wel iets... dat de aarde maar zo'n heel klein stipje is in het heelal. Ik vind het wel indrukwekkend dat bijv. sterren zo ver weg staan dat je je nauwelijks een voorstelling kan maken van hoe ver dat wel niet weg is.
Je bent een uitzondering (in een positieve zin). :)
  woensdag 28 augustus 2013 @ 20:23:04 #191
381233 BesottedOrb
Per Undas Adversas
pi_130567171
Ze moet wel een beetje intelligent zijn ja, hoeft niet hoogbegaafd te zijn maar ook niet achterlijk natuurlijk :')

anders voel ik me zo slim..
I gotta hold on to my angst. I preserve it because I need it. It keeps me sharp, on the edge, where I gotta be.
pi_130567555
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:18 schreef Zihuatanejo het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar ik denk dat de kans bij mannen minstens 1000keer groter is.
Hmm, bij mijn opleiding waarin paleontologie voorkomt is de verhouding man/vrouw ongeveer half om half.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 20:32:30 #193
381233 BesottedOrb
Per Undas Adversas
pi_130567620
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 17:51 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Sterrenkunde is dikke shit
I gotta hold on to my angst. I preserve it because I need it. It keeps me sharp, on the edge, where I gotta be.
pi_130569385
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 17:54 schreef Nemeosis het volgende:
Het kan juist ook leuk of opwindend zijn als je je partner iets kan leren :9 Behalve het feit dat hij/zij je dan slim vindt (en dit goed kan zijn voor je ego) is het leuk als die persoon slimmer wordt dankzij jou. Dit werkt niet als die persoon zo 'niet intelligent is' dat hij/zij het toch niet zal begrijpen wat je zegt
Dat is een leuk iets als je in potentie beide hetzelfde kan leren, maar dat is in de praktijk ook anders..

Ik had een ex waarbij ik het gevoel had eindeloos in herhaling te moeten vallen omdat hij me vaak niet kon volgen. Niet dat dat erg is als dat af en toe gebeurt, maar je moet m.i. wel kunnen levellen. Kunnen discusseren op zn tijd en soms aan 3 woorden genoeg hebben om iets duidelijk te maken.

Dat zegt overigens wmb niets over iemand opleidingsniveau; ik heb een MSc, terwijl mn vriend na de HAVO is gaan werken en niet verder heeft gestudeerd; toch zijn wij wel aan elkaar gewaagd (en denk ik eigk dat hij intelligenter is dan ik.. )
pi_130571920
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:20 schreef Zihuatanejo het volgende:

[..]

Je bent een uitzondering (in een positieve zin). :)
Misschien wel ja, uitzonderingen bevestigen de regel :)
I believe i can fly!
pi_130572305
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:32 schreef BesottedOrb het volgende:

[..]

Sterrenkunde is dikke shit
Als je bedoelt dat het erg interessant is, mee eens! :Y
I believe i can fly!
pi_130586555
Verschil in opleiding is sowieso totaal geen issue. Bij mij niet en bij mijn broer (WO'er en zeer gelukkig getrouwd met een MBO'er) ook niet. Zolang de klik er overduidelijk is en je prima met elkaar kunt praten over van alles en nog wat zie ik het ook totaal niet als probleem verder.

Het zou wellicht lastiger zijn als je praktisch nergens over kunt praten omdat de ander je niet bij zou kunnen houden, maar dat zou dan ook een behoorlijke invloed moeten hebben op de klik die je met iemand hebt :-)
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:03:03 #198
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_130630260
Tja, mijn vriend heeft biochemical engineering gestudeerd en ik heb geen een opleiding gedaan wegens omstandigheden.
Hij is beduidend slimmer dan ik, hoewel hij dat zelf zo niet ziet en altijd zegt dat ik intelligent ben, maar ik heb er helemaal geen moeite mee dat hij intelligenter is.
Daarentegen zou ik geen relatie kunnen hebben met iemand die een lage intelligentie heeft.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:09:16 #199
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130630457
En dat kan al niet meer bij een punt IQ-verschil, of hoe moet ik dat zien?
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:21:01 #200
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_130630836
Een opleidingsniveau is dan ook niet altijd gelijk aan iemands daadwerkelijke niveau :) een paar fikse tegenslagen in je jeugd en je opleiding is er al gauw bij ingeschoten hoe intelligent je ook kan zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:49 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

uitzonderingen bevestigen de regel :)
:r waardeloos argument
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:35:29 #201
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130631294
quote:
Het is vaak meer een gebrek aan interesse voor kunst en cultuur bij mensen met een lagere intelligentie. Ik heb dat wel gehad, je krijgt nooit zo'n interesse erin gestampt.
pi_130633155
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 12:21 schreef Frag_adder het volgende:
Een opleidingsniveau is dan ook niet altijd gelijk aan iemands daadwerkelijke niveau :) een paar fikse tegenslagen in je jeugd en je opleiding is er al gauw bij ingeschoten hoe intelligent je ook kan zijn.

[..]

:r waardeloos argument
Want het merendeel van de vrouwen vind sterrenkunde wel interessant?
I believe i can fly!
pi_130635023
quote:

Ik wist ook niet wat antraciet betekende :$
3e jaar HBO
pi_130635116
quote:
11s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 14:13 schreef Springtouw het volgende:

[..]

3e jaar HBO
Monogaam komt je wel bekend voor? ;)
pi_130635152
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 14:16 schreef Wolken het volgende:

[..]

Monogaam komt je wel bekend voor? ;)
Jazeker, vanwaar de vraag?
pi_130635238
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 14:17 schreef Springtouw het volgende:

[..]

Jazeker, vanwaar de vraag?
Dat was nog een woord wat hij niet kende. Er is dus nog hoop voor je.
pi_130635285
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 14:19 schreef Wolken het volgende:

[..]

Dat was nog een woord wat hij niet kende. Er is dus nog hoop voor je.
Monogamie is achterhaald. Maar daar ben jij het zeker niet over eens?
pi_130635318
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 14:21 schreef Springtouw het volgende:

[..]

Monogamie is achterhaald. Maar daar ben jij het zeker niet over eens?
Hij kende de betekenis van het woord niet..... :)
pi_130635359
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 14:22 schreef Wolken het volgende:

[..]

Hij kende de betekenis van het woord niet..... :)
Ik dacht dat je iets anders bedoelde :) Je ontweek mijn vraag wel trouwens.

[ Bericht 1% gewijzigd door Springtouw op 30-08-2013 14:23:57 (Bleh) ]
pi_130635516
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 14:23 schreef Springtouw het volgende:

[..]

Ik dacht dat je iets anders bedoelde :) Je ontweek mijn vraag wel trouwens.
Monogamie is iets wat ieder voor zichzelf moet beslissen en per persoon verschilt. Maar dat is weer een andere discussie.
pi_130635540
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 14:27 schreef Wolken het volgende:

[..]

Monogamie is iets wat ieder voor zichzelf moet beslissen en per persoon verschilt. Maar dat is weer een andere discussie.
Wat een politiek correct antwoord. Ik laat je nu wel weer met rust ;x
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 23:01:47 #212
394203 Pienata
Altijd de Pieneut.
pi_130655952
quote:
11s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 14:13 schreef Springtouw het volgende:

[..]

3e jaar HBO
Het is algemeen bekend dat mannen niet meer dan twaalf kleuren kennen toch?
pi_130656579
Opleidingsniveau betekend voor mij helemaal niets, 't is inderdaad de intelligentie die TS waarschijnlijk eigenlijk bedoelt. Voor mij werkt het niet zo goed als iemand minder intelligent is dan ik. Je moet wel op 1 lijn zitten, maar dat krijg je vanzelf wel door (hoef je niet het opleidingsniveau voor te vragen).
Ik ben ook wel een beetje zo iemand die niet graag dingen uitlegt die ik zelf simpel vind. In de brugklas vwo had ik twee vriendinnen die ik moest gaan uitleggen wat "subtiel" betekende.. Dat gaat me dan toch vrij ver :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 23:01 schreef Pienata het volgende:

[..]

Whaha dit inderdaad :D tenzij het een modeontwerper of grafisch vormgever is natuurlijk :7
pi_130657594
Opleidingsniveau verschil maakt niet zo heel veel uit. Het gaat erom dat we op een lijn zitten en een gesprek kunnen voeren. Dit is niet alleen afhankelijk van het opleidingsniveau maar van veel meer dingen.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 23:34:47 #215
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_130657961
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 23:29 schreef mooienaamtoch het volgende:
Opleidingsniveau verschil maakt niet zo heel veel uit. Het gaat erom dat we op een lijn zitten en een gesprek kunnen voeren. Dit is niet alleen afhankelijk van het opleidingsniveau maar van veel meer dingen.
DIT !!!....zo denk ik er ook precies over ja....opleidingsniveau is wel mee te leven en mee om te gaan ook, zijn binnen een relatie wel lastigere dingen te bedenken om te overbruggen.
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
pi_130658660
quote:

[..]

Ja want meer kleuren hoef je ook niet te kennen voor praktische redenen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 23:14 schreef pasopikbijt het volgende:

[..]

Whaha dit inderdaad :D tenzij het een modeontwerper of grafisch vormgever is natuurlijk :7
Precies, bedankt dat je het duidelijk maakt :)
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 00:02:55 #217
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130659416
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 23:34 schreef F1978 het volgende:

[..]

DIT !!!....zo denk ik er ook precies over ja....opleidingsniveau is wel mee te leven en mee om te gaan ook, zijn binnen een relatie wel lastigere dingen te bedenken om te overbruggen.
Zoals?
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 00:05:24 #218
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_130659572
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 00:02 schreef Mishu het volgende:

[..]

Zoals?
Nou het hele samenzijn, zorgen dat je elkaar het naar de zin maakt en wanneer de partner ziek is, aan haar zijde blijven staan..steun geven dus... samen zorgen voor het gevoel dat leven heet.
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
pi_130672416
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:00 schreef Willaaam het volgende:
Puur kijkend naar de mensen om me heen;

Vrouw lager opgeleid t.o.v. man gaat over het algemeen goed
Man lager opgeleid t.o.v. vrouw gaat over het algemeen fout
Waarom is dat eigenlijk?
pi_130672539
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:13 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Waarom is dat eigenlijk?
Omdat vrouwen dan een soort tiran worden
pi_130673567
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 12:35 schreef Mishu het volgende:

[..]

Het is vaak meer een gebrek aan interesse voor kunst en cultuur bij mensen met een lagere intelligentie. Ik heb dat wel gehad, je krijgt nooit zo'n interesse erin gestampt.
Dit, en een gebrek aan (brede) interesse. Mijn ex bijvoorbeeld, kijkt nooit naar het journaal, leest nooit het nieuws. Vakantie was voor hem 2 weken op een strand liggen en niets doen. Niets mis mee, maar op een gegeven moment was ik er wel klaar mee.

Opleidingsniveau zegt mij ook niets, sommige mensen hebben niet de kans gehad om door te leren.
pi_130679567
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:17 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Omdat vrouwen dan een soort tiran worden
Ik denk meer dat een man zich toch onbewust aangetast voelt in zijn positie ;)
Dat soort denkwijzen zijn tegenwoordig nogal achterhaald, maar onbewust vanuit een soort oergevoel voel je je tóch aangetast in je positie. Dat het gevoel van mannelijkheid een deuk oploopt als je vrouw beter presteert op de arbeidsmarkt.

Ik nodig mannen uit om te reageren ;) heb ik gelijk of niet?
pi_130683244
Ja het maakt uit.

Voor mij althans wel. Ik wil gesprekken op niveau kunnen voeren over allerlei onderwerpen. Moet je dan de rest van je leven dan met iemand opgezadeld zijn die het niveau niet kan bijbenen? En waar je bij iedere discussie gelijk hebt?

p.s. dat wil niet zeggen dat die persoon perse een universiteits diploma moet hebben. Maar ze moet het wel gewoon kunnen bijbenen. En meestal zijn dat geen mbo'ers. Heb ook nog nooit iets gehad met iemand die minder dan WO had :')

[ Bericht 38% gewijzigd door Dale. op 31-08-2013 21:16:38 ]
  zondag 1 september 2013 @ 09:43:46 #224
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_130695695
Zat MBO´ers die een discussie op niveau kunnen voeren.

Maar echt laag opgeleide mensen die hun LWOO nog maar net hebben afgerond daar heb ik zelden een klik mee.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  zondag 1 september 2013 @ 12:28:47 #225
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_130699008
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 19:33 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ik denk meer dat een man zich toch onbewust aangetast voelt in zijn positie ;)
Dat soort denkwijzen zijn tegenwoordig nogal achterhaald, maar onbewust vanuit een soort oergevoel voel je je tóch aangetast in je positie. Dat het gevoel van mannelijkheid een deuk oploopt als je vrouw beter presteert op de arbeidsmarkt.

Ik nodig mannen uit om te reageren ;) heb ik gelijk of niet?
Wat mij betreft wel ja, ik zou precies daar last van hebben. Ik wil meer verdienen, op zijn minst soms slimmer zijn en een grotere auto hebben dan m'n vriendin.

Kinderachtig, eigenlijk :P.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
pi_130699102
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 12:35 schreef Mishu het volgende:

[..]

Wat is er zo boeiend aan kunst en cultuur dat het zo'n punt wordt?
“When there is no desire, all things are at peace.”
  zondag 1 september 2013 @ 12:49:20 #227
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_130699607
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 12:32 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Wat is er zo boeiend aan kunst en cultuur dat het zo'n punt wordt?
De vraag is niet aan mij gericht, maar toch: kunst en cultuur zorgt er ook voor dat je je sociaal ontwikkelt. Vind ik (al zijn er ook vele andere manieren om je sociaal te ontwikkelen, het is niet essentieel). Bijvoorbeeld theatervoorstellingen zijn dan wel fictief, maar het geeft toch een indruk van de leefwereld van een persoon met bijvoorbeeld een ziekte/handicap/persoonlijkheidsstoornis.
Andere, vrolijke stukken kunnen juist weer inspireren om zelf wat optimistischer tegen dingen aan te kijken.
Ik heb kunst en cultuur ook echt in mijn opvoeding meegekregen, net zoals lezen.
Maar ik snap dat mensen soms niet veel met kunst & cultuur hebben. Dat zijn waarschijnlijk meer de doeners of meer gericht op het nu, i.p.v. naar iets te kijken wat op dat moment alleen in een fantasiewereld voor je aan de orde is.
I believe i can fly!
pi_130703200
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 12:49 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

De vraag is niet aan mij gericht, maar toch: kunst en cultuur zorgt er ook voor dat je je sociaal ontwikkelt. Vind ik (al zijn er ook vele andere manieren om je sociaal te ontwikkelen, het is niet essentieel). Bijvoorbeeld theatervoorstellingen zijn dan wel fictief, maar het geeft toch een indruk van de leefwereld van een persoon met bijvoorbeeld een ziekte/handicap/persoonlijkheidsstoornis.
Andere, vrolijke stukken kunnen juist weer inspireren om zelf wat optimistischer tegen dingen aan te kijken.
Ik heb kunst en cultuur ook echt in mijn opvoeding meegekregen, net zoals lezen.
Maar ik snap dat mensen soms niet veel met kunst & cultuur hebben. Dat zijn waarschijnlijk meer de doeners of meer gericht op het nu, i.p.v. naar iets te kijken wat op dat moment alleen in een fantasiewereld voor je aan de orde is.
Het kan bijdragen dat zeker, het één van de manieren om je te ontwikkelen, of in iedergeval kennis te nemen van, want het echte ontwikkelen omhelst meer dan alleen kennis nemen van, maar denk ik juist een mentaliteit verandering ten opzichte van de wereld om je heen. Plus het is een vorm van vermaak natuurlijk.

Inlevingsvermogen en zelfkennis zijn sleutels tot ontwikkeling.
  zondag 1 september 2013 @ 15:11:21 #229
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130705013
Idd het is onderdeel van een 'intellectuele' opvoeding. Jezelf verrijken in welk opzicht dan ook vind ik erg belangrijk. Weten hoe de maatschappij in elkaar zit en waar het vandaan komt. Nadenken over de diepere dingen in het leven.
pi_130733787
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 15:11 schreef Mishu het volgende:
Idd het is onderdeel van een 'intellectuele' opvoeding. Jezelf verrijken in welk opzicht dan ook vind ik erg belangrijk. Weten hoe de maatschappij in elkaar zit en waar het vandaan komt. Nadenken over de diepere dingen in het leven.
Beter zorg je dat je tevreden en gelukkig in het leven wordt, dat is het enige wat telt eigenlijk.
  maandag 2 september 2013 @ 10:07:25 #231
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_130734953
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 12:49 schreef pietkanarie het volgende:
De vraag is niet aan mij gericht, maar toch: kunst en cultuur zorgt er ook voor dat je je sociaal ontwikkelt. Vind ik (al zijn er ook vele andere manieren om je sociaal te ontwikkelen, het is niet essentieel). Bijvoorbeeld theatervoorstellingen zijn dan wel fictief, maar het geeft toch een indruk van de leefwereld van een persoon met bijvoorbeeld een ziekte/handicap/persoonlijkheidsstoornis.Andere, vrolijke stukken kunnen juist weer inspireren om zelf wat optimistischer tegen dingen aan te kijken.Ik heb kunst en cultuur ook echt in mijn opvoeding meegekregen, net zoals lezen. Maar ik snap dat mensen soms niet veel met kunst & cultuur hebben. Dat zijn waarschijnlijk meer de doeners of meer gericht op het nu, i.p.v. naar iets te kijken wat op dat moment alleen in een fantasiewereld voor je aan de orde is.
De vraag is alleen of je daarvoor echt een theatervoorstelling nodig hebt, althans, als het gaat om fantasiewereld. Een groot filmliefhebber kan zich net zo goed mee laten zuigen in het verhaal en de artistieke boodschap van de filmregisseur begrijpen. Het verschil is alleen dat personen die graag naar het theater gaan eerder als intellectueel worden beschouwd als bijvoorbeeld filmliefhebbers.
pi_130735019
Intellectueel is ook maar een woord, zegt weinig over de uitwerking op mensen, of de juistheid ervan.
pi_130737508
quote:

Uiteindelijk valt en staat alles in een relatie met incasseringsvermogen.
Niemand is perfect en je zult van je partner ook de minder goede kanten kunnen accepteren. Uiteraard wel binnen de normale fatsoensnormen.

Als ik het op mij betrek hebben mijn huidige vriendin en ik een groot leeftijdsverschil en zijn we van compleet verschillende generaties maar...het werkt wel tussen ons. En natuurlijk hebben wij onze momenten van verschil in inzicht maar overall gaat het goed te meer wij elkaar voldoende ruimte geven.
  maandag 2 september 2013 @ 13:12:30 #234
157922 fathank
pi_130739422
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 15:11 schreef Mishu het volgende:
Noem eens voorbeelden van die "diepere dingen in het leven"
pi_130740086
Lastige vraag.

Enige wat ik kan vertellen is dat ik niet gelukkig ben geworden van relaties met vrouwen die zich niet bezigden met dezelfde zaken als dat ik dat deed. Voor mij was het moeilijk om mijn interesse in de 'diepere zaken des levens' levend te houden in deze relaties: ik liet mij verleiden om mee te gaan in een meer oppervlakkige houding tegenover het leven. Dus niet meer lezen en discussiëren maar gewoon op de bank voor de tv neerploffen en ouwehoeren over de onzin waar zij 't graag over hadden.

Maar dat heeft ook alles te maken gehad met 't gegeven dat mijn intellectuele kant bovenal naar bovenkwam als ego-ding, als iets wat mij een gevoel van zelf-waarde verschafte i.t.t. dat het intellectuele gebeuren uit zuivere interesse voort kwam. Dus de bezigheid ermee was iets wat überhaupt pas kon ontstaan door de afwezigheid van een relatie. Eenmaal in een relatie werd mijn ego door het bestaan daarvan weer gevoed. Logisch gevolg was dan ook dat die relaties mijzelf op braken: je kan geen relatie behouden wanneer je (ego) volledig afhankelijk raakt van de ander/de relatie - en je niets meer hebt om op terug te vallen (filosofie, et cetera).

Na mijn laatste relatie dan ook besloten weer op mijzelf terug te vallen, op zoek te gaan naar iets wat mij werkelijk kan interesseren, naar 'wie ik ben'. Voorlopige conclusie is toch dat er wel daadwerkelijk een zuivere interesse voor meer intellectuele/filosofische-zaken aanwezig is bij mij. En daar ga ik mij nu oprichten. Wat bij deze 'ik' past, dus deze 'ik' die zich zal blijven bezig houden met deze zaken, is nog de vraag. Maar ik vermoed dat dit geen 'simpele' vrouw kan zijn... zeker in de aankomende jaren zal ik nog een vrouw nodig hebben die de interesse kan blijven aanwakkeren. Ik ben nog niet sterk genoeg om een interesse-verzwakkend element aan te kunnen.
pi_130740725
Het ligt erg sterk aan de vrouw in kwestie, maar over het algemeen denk dat alleen vrouwen met een WO-achtergrond me aan kunnen. De rest wals ik overheen of vindt m'n cynische opmerkingen verschrikkelijk.
pi_130741252
Het lijkt me erg saai als je het overal mee eens bent elkaar helemaal begrijpt, alle hobbies deelt, nooit een enkel meningsverschil. Allebei dezelfde kennis hebt en allebei ongeveer het zelfde werk doet. Dan ben je toch een saai stel dat nooit ergens een woord over zegt met elkaar? ( En dan de hele avond bankzitten en naar slechte soaps kijken)

Er moet wel een beetje iets zijn wat je met elkaar laat praten over dingen, een keertje het niet met elkaar eens zijn is ook wel een keer goed. En een partner die elke beginnende discussie al meteen beatntwoord met "Oh ja je hebt gelijk..." en dan is het weer stil voor de rest van de avond. moet je ook niet hebben.

Een beetje meningverschil moet er wezen, anders kan je net zo goed niet naast elkaar gaan zitten.

Beetje in discussie omdat je allebei een totaal andere baan hebt, en een totaal andere opleiding hebt gehad( ander niveau). En omda je allebei totaal andere vrienden hebt. Elke dag weer nieuwe stof om over te praten. En altijd weer iets bijzonders.

Tja of je bent van een hoger niveau en voelt je verheven boven de rest, als je 9.000 of meer per maand netto verdient en wilt alleen maar een partner met een leidinggevende functie. De echte zakenman die alleen een echte zakenvrouw wilt, omdat hij anders zijn status bij zijn zogenaamde vrienden( met dezelfde dure auto's en de dure whiskey drinkende golfclub) kwijt raakt.

Ik wil zelf geen indruk maken op mensen die ik niet ken of niet eens leuk vind. Dat kost me te veel geld en tijd, die besteed ik liever aan dingen die ik zelf leuk vind om te doen :D .

Maar toch. Een partner kies je omdat je die leuk vind, en niet om een andere reden. en dan moet je de rest van de wereld gewoon lekker laten baggeren met hun motieven waarom wel en niet, en goed laten blijken dat hun mening voor jou geen enkele waarde heeft.
🐱
  Moderator maandag 2 september 2013 @ 14:30:02 #238
45833 crew  Fogel
pi_130741534
Goede conclusie gekkepoes. ^O^
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  maandag 2 september 2013 @ 14:52:46 #239
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_130742138
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 17:08 schreef ejfaar het volgende:
Ikzelf wil gewoon met iemand op niveau kunnen praten. Of ze hoogopgeleid is maakt me dan niet eens zoveel uit. Er zijn ook wel meiden waarmee je op niveau kan praten maar niet hoogopgeleid zijn. Nu denk ik wel dat dat voor het gros niet geldt, maar ik zou iemand niet bij voorbaat afwijzen op opleidingsniveau, wel op denkniveau.
Wat is voor jou niveau dan?
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_130747973
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 10:07 schreef Nemeosis het volgende:

[..]

De vraag is alleen of je daarvoor echt een theatervoorstelling nodig hebt, althans, als het gaat om fantasiewereld. Een groot filmliefhebber kan zich net zo goed mee laten zuigen in het verhaal en de artistieke boodschap van de filmregisseur begrijpen. Het verschil is alleen dat personen die graag naar het theater gaan eerder als intellectueel worden beschouwd als bijvoorbeeld filmliefhebbers.
Dat laatste is wat mij betreft inderdaad onterecht. Ik zie intellectueel als een bereidheid tot nadenken/verdiepen. Een filmliefhebber valt daar net zo goed onder vind ik.
I believe i can fly!
  woensdag 4 september 2013 @ 17:47:59 #241
411108 Incognitoman
Ik hou ook van jou.
pi_130818519
Hoi TS,

Alsof opleiding iets met intelligentie te maken heeft (in mijn geval niet), ik heb alleen een VMBO-T diploma maar wel een IQ van 136 (professioneel getest bij een overheidsinstantie), dan zou ik makkelijk aan de universiteit kunnen beginnen met mijn inmiddels 25 jaar. Of ik daar wordt aangenomen is een tweede, of ik daar zin in heb is een derde. Ik heb weinig zin in een studieschuld van ¤75.000,-. Even weer on-topic...>>>

Desalniettemin zou ik een vriendin die minder intelligent is niet ambiëren, omdat het gespreksniveau oersaai is voor beiden en dus de relatie oersaai wordt. Je moet elkaar immers begrijpen voordat je aan een serieuze relatie kan beginnen.

Bedankt voor dit leuke topic.

Groeten!
  woensdag 4 september 2013 @ 17:56:54 #242
402989 japiedevlugge
weer die clown en die acrobaat
pi_130818733
Niveau hoeft niet altijd een factor te zijn, opleiding al helemaal niet zoals eerder genoemd.

De een heeft behoefte aan iemand die op hoog niveau mee kan denken in allerlei kwesties, de ander houdt dat gewoon voor zichzelf en deelt met de partner hele andere zaken. Je moet natuurlijk altijd een bepaald raakvlak hebben met elkaar, en die moet groot genoeg zijn om een relatie te kunnen dragen.
Grijp ze!
  woensdag 4 september 2013 @ 18:00:33 #243
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130818829
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:47 schreef Incognitoman het volgende:
Hoi TS,

Alsof opleiding iets met intelligentie te maken heeft (in mijn geval niet), ik heb alleen een VMBO-T diploma maar wel een IQ van 136 (professioneel getest bij een overheidsinstantie), dan zou ik makkelijk aan de universiteit kunnen beginnen met mijn inmiddels 25 jaar. Of ik daar wordt aangenomen is een tweede, of ik daar zin in heb is een derde. Ik heb weinig zin in een studieschuld van ¤75.000,-. Even weer on-topic...>>>

Desalniettemin zou ik een vriendin die minder intelligent is niet ambiëren, omdat het gespreksniveau oersaai is voor beiden en dus de relatie oersaai wordt. Je moet elkaar immers begrijpen voordat je aan een serieuze relatie kan beginnen.

Groeten!
Een studie schuld van 75.000. Ja :') Echt slim ben je hoor. Veel kennis van zaken ook.
  woensdag 4 september 2013 @ 18:10:16 #244
411108 Incognitoman
Ik hou ook van jou.
pi_130819069
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:00 schreef Mishu het volgende:

[..]

Een studie schuld van 75.000. Ja :') Echt slim ben je hoor. Veel kennis van zaken ook.
Wat goed dat je iemand kan beledigen, heel knap en sarcastisch, het is gewoon een feit hoor, ik haal namelijk een vriend aan in mijn opmerking. Ga jij ook maar doen alsof je slim bent. Iemand kan meerdere opleidingen gevolgd hebben maar nog wel een schuld hebben van de vorige opleiding? Zo kom je dus op een hoog bedrag uit......Maar goed, je hebt niet voor niks een plaatje van een badeend, dat is jouw IQ namelijk.

Val me alsjeblieft niet lastig met nog zo'n domme opmerking.

Groetjes!
  woensdag 4 september 2013 @ 18:28:05 #245
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_130819573
Opleidingsniveau vind ik wel van belang. Een relatie werkt beter als je beide uit dezelfde sociaal-culturele omgeving komt en dezelfde (intellectuele) ontwikkeling hebt meegemaakt, en een academische opleiding is voor mij dan wel een vereiste.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_130822759
quote:
Een IQ van 136 hebben maar te dom zijn om te realiseren dat opleidingsniveau meer zegt over doorzettingsvermogen dan intelligentie.

Bovendien is een studieschuld van 75.000 euro zwaar overdreven.
Monkey see, monkey do.
  woensdag 4 september 2013 @ 19:51:24 #247
411108 Incognitoman
Ik hou ook van jou.
pi_130822867
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:49 schreef BadObsession het volgende:

[..]

Een IQ van 136 hebben maar te dom zijn om te realiseren dat opleidingsniveau meer zegt over doorzettingsvermogen dan intelligentie.

Bovendien is een studieschuld van 75.000 euro zwaar overdreven.
Het is ook een Troll. Had je niet in de gaten toch?
pi_130836658
niveau van iemand boeit me niet.

Vind nieuwsgierigheid wel belangrijk en een open mind.
pi_130837318
quote:
Hoi TS,

Groeten!
Met een studieschuld van 75000 moet je wel heel erg de bloemetjes buiten gezet hebben hoor haha :)
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 5 september 2013 @ 07:56:01 #250
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_130838490
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:10 schreef Incognitoman het volgende:

[..]

Wat goed dat je iemand kan beledigen, heel knap en sarcastisch, het is gewoon een feit hoor, ik haal namelijk een vriend aan in mijn opmerking. Ga jij ook maar doen alsof je slim bent. Iemand kan meerdere opleidingen gevolgd hebben maar nog wel een schuld hebben van de vorige opleiding? Zo kom je dus op een hoog bedrag uit......Maar goed, je hebt niet voor niks een plaatje van een badeend, dat is jouw IQ namelijk.

Val me alsjeblieft niet lastig met nog zo'n domme opmerking.

Groetjes!
  donderdag 5 september 2013 @ 08:15:12 #251
411108 Incognitoman
Ik hou ook van jou.
pi_130838655
quote:
Wuhahahahaha! OK, OK, vrede!
pi_130840290
Wat hier allemaal al gezegd is, in principe zou het niets moeten uitmaken zolang je het samen maar leuk hebt en het goed klikt. Kunst zal mij verder niets uitmaken :') ...wel vind ik het belangrijk dat hij gewoon de basis kent zoals wat er speelt in de actualiteit.
Ik vind het niet erg of hij wel of niet dezelfde interesses als mij heeft. Maar hij moet wel gewoon ambitieus en leergierig zijn.
Ik ben zelf op het vmbo begonnen en ben nu bezig op het wo. Met bepaalde mensen van het vmbo kan ik wel goede gesprekken voeren, maar de meeste zijn nogal wereldvreemd.
Maar ik had laatst een gesprek met een jongen die hbo doet (al 6 jaar :') ) en hij wist niet wat concessie was en dat vond hij een duur woord om te gebruiken. Ja, dat vind ik dan ook een afknapper.
pi_130840377
Kam prima samen gaan.
Doe het voor de mensheid:$:$
  vrijdag 6 september 2013 @ 17:18:45 #254
406495 Ashley.
Life is hard,same as your dick
pi_130888291
Ik merk wel dat ik slechter kan praten met mensen van een laag niveau. (ik doe vwo) En dat stoort me vaak wel.
What doesn't kill you makes you stronger x'
pi_130900612
Mijn ex was bijna even hoogopgeleid als ik (hij HBO, ik uni), maar had totaal geen algemene kennis en was ook helemaal niet geïnteresseerd in de wereld.
Mijn huidige vriend is stratenmaker met een vmbo-diploma, maar met hem kan ik een stuk beter praten. Ook al vind hij niet alle dingen die ik leuk vind leuk en snapt hij niet want ik zo leuk vond aan bijvoorbeeld die filmhuisfilm, hij vraagt er altijd wel naar en wil altijd meer weten over het een of ander.

Dus interesse in elkaar (wat doet de ander, waar is de ander in geïnteresseerd) en kennis van de wereld is in mijn ogen een stuk belangrijker dan niveau.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_131086608
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:04 schreef Mystikvm het volgende:
Niveau kan je opdelen in 2 dingen:
A) Intelligentie en algemene kennis
B) Manieren en normen en waarden.

Dan kan je ze gaan meten
A) Een IQ test en gesprekken. IQ en algemene kennis zijn namelijk ook twee verschillende dingen. Een computer (IQ) kan nog zo goed zijn, als je er niets in stopt komt er ook niets uit.
Opleidingsniveau zegt niet zo heel veel, zeker niet alles.
TS heeft vmbo gedaan, net als zijn vriendin. Hij heeft MBO afgemaakt en zit sinds 2 weken op het HBO waar hij weer vanaf wil omdat hij het niet leuk vindt. Zijn vriendin is jonger en zit nog op het MBO. En dan heeft hij het lef om zo'n OP te starten _O- MBO, HBO en WO zeggen dus niets over intelligentie. Je wordt niet intelligenter als je na je MBO HBO gaat doen of na je HBO WO. :N
Ook zakken veel scholieren een niveau vanwege motivatie problemen. Dat je je huiswerk op het havo niet maakt en dus naar het MBO gaat, maakt je niet dommer.
Dan heb je nog havo en vwo. Intelligentie (IQ) heeft direct te maken met 'probleemoplossend vermogen'. Hoe hoger het IQ hoe gemakkelijker vakken als wiskunde en natuurkunde je af gaan. Vreemd genoeg ligt de drempel voor vwo juist bij de alfa vakken. Stamp vakken. Vakken waar je niet intelligent voor hoeft te zijn maar gemotiveerd en gedisciplineerd. Dom rijtjes kunnen stampen zonder iets te snappen dus.
Het valt mij dan ook op dat havisten vaak veel slimmer zijn dan leerlingen van de vwo. Logisch nadenken kunnen ze vaak op het vwo niet. Praktische zaken zoals koken vinden ze ook vaker lastig.
Hier thuis 1 zoon van de havo die zeer zelfstandig is en het huishouden volledig kan draaien en 1 zoon op het vwo.. die ik werkelijk ALLES voor moet kauwen, op het autistische af. Maar leren kan hij wel.

Manieren en normen en waarden. Dat heeft niet zo heel veel te maken met intelligentie al is de koppeling door inkomen en buurt vaak snel gemaakt. Maar de vraag was hier 'niveau'.. en daar valt dit wel onder. In Engeland wordt er ook veel waarde aan gehecht en behoor je tot de 'uperclass' wanneer je je weet te gedragen. In Nederland vinden we de inhoud van je portemonnee belangrijker. ;(
pi_131086676
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:34 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik zag laatst bij DWDD een hoogleraar (V) economie. Nog nooit heb ik iemand ZOVEEL ONZIN horen uitkramen. Ze wist niet eens het verschil tussen diagnose en behandeling.. 8)7 En maar vol enthousiasme onzin blijven roeptoeteren. My God. :( Ik schaamde me voor mijn sekse.
  donderdag 12 september 2013 @ 09:29:16 #258
359659 dinosteen
Stenen zijn hard
pi_131086717
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 09:21 schreef Ouder1 het volgende:
[quote]0s.gif Op donderdag 12 september 2013 09:21 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Niveau kan je opdelen in 2 dingen:
A) Intelligentie en algemene kennis
B) Manieren en normen en waarden.

Dan kan je ze gaan meten
A) Een IQ test en gesprekken. IQ en algemene kennis zijn namelijk ook twee verschillende dingen. Een computer (IQ) kan nog zo goed zijn, als je er niets in stopt komt er ook niets uit.
..........................
aan gehecht en behoor je tot de 'uperclass' wanneer je je weet te gedragen. In Nederland vinden we de inhoud van je portemonnee belangrijker. ;(
100% waar
pi_131086802
quote:
Je kunt niet 'slimmer worden'. Zucht. Je kunt hooguit meer kennis verzamelen. Je intelligentie staat wel zo'n beetje vast rond je puberteit.
Zie het als een pc. De hardware en software bepalen wat de pc kan (intelligentie, slim-dom). De informatie invoer bepaalt wat er dankzij die hard en software uit komt. Intelligentie bepaalt wat je met kennis kunt.

Jij kan jezelf nu super intelligent vinden omdat je net bent begonnen aan een hbo opleiding.. maar dat je je niet verdiept hebt in die opleiding is werkelijk super dom. En willen gaan samenwonen zonder je daar verder in verdiept te hebben is nu ook niet bijster intelligent.
pi_131086898
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 09:26 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik zag laatst bij DWDD een hoogleraar (V) economie. Nog nooit heb ik iemand ZOVEEL ONZIN horen uitkramen. Ze wist niet eens het verschil tussen diagnose en behandeling.. 8)7 En maar vol enthousiasme onzin blijven roeptoeteren. My God. :( Ik schaamde me voor mijn sekse.
Economie .. tjsah .. daar roep je ook wat :D
  Redactie Frontpage donderdag 12 september 2013 @ 10:05:36 #261
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_131087303
Opleidingsniveau heeft niet zoveel met sociaal gedrag te maken. Filosoferen kan ook gewoon goed over niveau's, als je de ander maar respecteert. Ik ken trouwens genoeg mensen die gewoon HAVO/VWO konden doen maar er te lui voor waren, en toen gewoon MAVO gedaan hebben.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_131087434
Wat mij overigens het meeste stoort is 't gebrek aan 't vermogen om te relativeren - niet om kunnen gaan met bepaalde zaken die ik niet (al te) serieus kan nemen. Zelfspot is daar een belangrijk onderdeel van.
  donderdag 12 september 2013 @ 10:16:27 #263
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131087535
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 09:35 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je kunt niet 'slimmer worden'. Zucht. Je kunt hooguit meer kennis verzamelen. Je intelligentie staat wel zo'n beetje vast rond je puberteit.
Zie het als een pc. De hardware en software bepalen wat de pc kan (intelligentie, slim-dom). De informatie invoer bepaalt wat er dankzij die hard en software uit komt. Intelligentie bepaalt wat je met kennis kunt.

Jij kan jezelf nu super intelligent vinden omdat je net bent begonnen aan een hbo opleiding.. maar dat je je niet verdiept hebt in die opleiding is werkelijk super dom. En willen gaan samenwonen zonder je daar verder in verdiept te hebben is nu ook niet bijster intelligent.
Slimheid zit 'm ook in vaardigheden en die kun je ontwikkelen en leren gebruiken. Dus dat je hooguit meer kennis kunt vergaren, daar ben ik het niet mee eens.
pi_131088019
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:16 schreef Lienekien het volgende:
Slimheid zit 'm ook in vaardigheden en die kun je ontwikkelen en leren gebruiken. Dus dat je hooguit meer kennis kunt vergaren, daar ben ik het niet mee eens.
Waar ik me altijd mateloos aan erger zijn discussies waarin men niet weet waar men over discuzeurt omdat men de juiste betekenissen van de kernwoorden niet kent.

• slim
intelligent, snel van begrip
• intelligent
met een goed verstand of daarvan blijk gevend
• intelligentie
Het probleem oplossend vermogen.
• verstand
Het vermogen om rationeel te denken
• kennis
wat je weet of hebt geleerd
• vaardigheid
het vermogen om een handeling bekwaam uit te voeren
• niveau
de rang in een hiërarchie

Vaardigheden zijn derhalve aangeleerde handelingen. Zoals fietsen bijvoorbeeld. De meeste mensen kunnen veel vaardigheden leren en ontwikkelen, klopt. Dat maakt hun probleemoplossend vermogen echter niet groter.

Neem een beginnende bakker. Die kan het recept volgen en een brood bakken (vaardigheid).
Een gevorderde bakker kan meerdere soorten brood bakken volgens recept (vaardigheden).
Een intelligente bakker kan een nieuw brood ontwikkelen dat ook lekker is wanneer hij ingrediënten voor zijn bekende recepten mist (probleemoplossend vermogen).
Een intelligentere bakker zorgt er daarbij ook nog voor dat dat brood met voldoende winst wordt verkocht (probleemvoorkomend denken).
  donderdag 12 september 2013 @ 10:41:48 #265
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131088112

[ Bericht 51% gewijzigd door Lienekien op 12-09-2013 10:44:38 ]
pi_131088225
Nee Lieneke (verwijderde post), snelheid van begrip valt niet te trainen. Inzicht in bekende processen wel.. maar dat is weer een vaardigheid.
  donderdag 12 september 2013 @ 10:47:11 #267
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131088249
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:46 schreef Ouder1 het volgende:
Nee Lieneke (verwijderde post), snelheid van begrip valt niet te trainen. Inzicht in bekende processen wel.. maar dat is weer een vaardigheid.
Ik heb mijn post weggehaald omdat ik geen zin heb in een discussie met je.
pi_131088334
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:47 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb mijn post weggehaald omdat ik geen zin heb in een discussie met je.
Dat kan ik respecteren.
  donderdag 12 september 2013 @ 11:25:39 #269
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_131089239
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:00 schreef RunForrestRun het volgende:
Mijn ex was bijna even hoogopgeleid als ik (hij HBO, ik uni), maar had totaal geen algemene kennis en was ook helemaal niet geïnteresseerd in de wereld.
Mijn huidige vriend is stratenmaker met een vmbo-diploma, maar met hem kan ik een stuk beter praten. Ook al vind hij niet alle dingen die ik leuk vind leuk en snapt hij niet want ik zo leuk vond aan bijvoorbeeld die filmhuisfilm, hij vraagt er altijd wel naar en wil altijd meer weten over het een of ander.

Dus interesse in elkaar (wat doet de ander, waar is de ander in geïnteresseerd) en kennis van de wereld is in mijn ogen een stuk belangrijker dan niveau.
Ik vind dat filmhuis films niet per se heel veel te maken hebben met welke opleiding/niveau wat iemand deed/doet. Het is een interesse, maar ben het wel met je eens dat in zekere mate die films kwalitatief vaak goed zijn en meer "niveau" bevatten.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_131091977
quote:

[..]

Maar het gaat er toch niet om dat die jongen de kleur antraciet niet kende, het gaat erom dat hij van het hele begrip "antraciet" nog nooit heeft gehoord, en dat vind ik best getuigen van een gebrek aan algemene ontwikkeling. Ik bedoel, kachel, kolen, antracietkooltjes, antracietkleurig, zelfs al heb je die kleur nooit gezien, dan kun je je er toch een voorstelling bij maken in welke hoek je het zoeken moet. :P

quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2013 14:21 schreef GekkePoes het volgende:
Er moet wel een beetje iets zijn wat je met elkaar laat praten over dingen, een keertje het niet met elkaar eens zijn is ook wel een keer goed. En een partner die elke beginnende discussie al meteen beatntwoord met "Oh ja je hebt gelijk..." en dan is het weer stil voor de rest van de avond. moet je ook niet hebben.
Maar wat denk je dan van vermoeiende discussies waarin je bijv. iets dat je bezighoudt met je minder intelligente partner probeert te bespreken, en hij/zij maar half kan volgen waar je het over hebt, kwaad wordt/gaat huilen, denken dat je hem/haar de schuld geeft en er vervolgens iets bij gaat halen dat maar zijdelings te maken heeft met het onderwerp dat jij probeerde aan te snijden? :P

[ Bericht 34% gewijzigd door Gwywen op 12-09-2013 13:18:27 ]
  donderdag 12 september 2013 @ 16:10:33 #271
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_131097342
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 09:35 schreef Ouder1 het volgende:
Je kunt niet 'slimmer worden'. Zucht. Je kunt hooguit meer kennis verzamelen. Je intelligentie staat wel zo'n beetje vast rond je puberteit.Zie het als een pc. De hardware en software bepalen wat de pc kan (intelligentie, slim-dom). De informatie invoer bepaalt wat er dankzij die hard en software uit komt. Intelligentie bepaalt wat je met kennis kunt.Jij kan jezelf nu super intelligent vinden omdat je net bent begonnen aan een hbo opleiding.. maar dat je je niet verdiept hebt in die opleiding is werkelijk super dom. En willen gaan samenwonen zonder je daar verder in verdiept te hebben is nu ook niet bijster intelligent.
Haha, alstjeblieft.
zeg dan gewoon niks :')
  Moderator donderdag 12 september 2013 @ 16:40:12 #272
45833 crew  Fogel
pi_131098229
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 16:10 schreef Nemeosis het volgende:

[..]

Haha, alstjeblieft.
Laat hem/haar zich toch gewoon nog even lekker groots voelen, net als de meeste posters in dit topic :P

Misschien kan het zelfs op den duur omgedoopt worden tot een soort van datingtopic voor de "elite" van de FOK!ers want dat soort verheven zielen schijnen zich hier te verzamelen. :')
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_131098230
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 16:10 schreef Nemeosis het volgende:
Haha, alstjeblieft.
Ai.. lastig hé, zo'n spiegel. :)
  donderdag 12 september 2013 @ 16:50:23 #274
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_131098609
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 16:40 schreef Ouder1 het volgende:
Ai.. lastig hé, zo'n spiegel.
Om dan toch de moeite te nemen om daadwerkelijk in te gaan op deze onzin:

Ik concludeer dat je snel vooroordelen over mij hebt. Als eerste: Denken dat ik gemakkelijk denk over samenwonen zonder mijzelf hierin te verdiepen. Ik heb klasgenoten die samenwonen terwijl beide studeren, dus natuurlijk doe ik research (zowel via hen als op de computer). Verder heb ik nooit gezegd dat ik mezelf als 'heel intelligent' beschouw omdat ik hbo ga doen... Verder vind ik vooroordelen hebben (wat jij dus zeker hebt) ook niet bepaald een teken van intelligentie. Dan kun je nog wel je hbo (of weet ik veel wat) hebben afgerond en ouder zijn, het komt niet slim over.

Dat verhaal over dat je niet 'slimmer' kan worden, daar ben ik het ook niet mee eens aangezien je bepaalde inzichten en vaardigheden kunt ontwikkelen gedurende je hele leven, maar goed dat is waarschijnlijk een verschil van mening/inzicht tussen ons. ;)
pi_131098832
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 16:50 schreef Nemeosis het volgende:
Dat verhaal over dat je niet 'slimmer' kan worden, daar ben ik het ook niet mee eens aangezien je bepaalde inzichten en vaardigheden kunt ontwikkelen gedurende je hele leven, maar goed dat is waarschijnlijk een verschil van mening/inzicht tussen ons. ;)
Ach, nog zo'n nitwit
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:37 schreef Ouder1 het volgende:
• slim
intelligent, snel van begrip
• intelligent
met een goed verstand of daarvan blijk gevend
• intelligentie
Het probleem oplossend vermogen.
• verstand
Het vermogen om rationeel te denken
• kennis
wat je weet of hebt geleerd
• vaardigheid
het vermogen om een handeling bekwaam uit te voeren
• niveau
de rang in een hiërarchie
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 16:50 schreef Nemeosis het volgende:
Verder heb ik nooit gezegd dat ik mezelf als 'heel intelligent' beschouw
Waarom start je dit OP ? :W
  donderdag 12 september 2013 @ 17:05:06 #276
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_131099122
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 16:55 schreef Ouder1 het volgende:
Waarom start je dit OP ?
Kennelijk dus weer een vooroordeel.
Ik heb mijn hbo (nog) niet gehaald,
Tijdens gesprekken merk ik een klein niveauverschil tussen mij en mijn partner, vandaar het idee voor het starten van dit topic. Dit is niet lullig maar gewoon de waarheid. Dit wil niet zeggen dat dit meteen betekent dat ik heel intelligent ben.
pi_131099499
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 17:05 schreef Nemeosis het volgende:
Tijdens gesprekken merk ik een klein niveauverschil tussen mij en mijn partner, vandaar het idee voor het starten van dit topic. Dit is niet lullig maar gewoon de waarheid. Dit wil niet zeggen dat dit meteen betekent dat ik heel intelligent ben.
Dan zal dat niveau verschil wel zitten in haar hogere EQ,
Waar het hart van vol zit stroomt de mond van over. Wanneer het jou niets uitmaakt start je er geen OP over. Normale vriendjes met samenwoonplannen bespreken het ""lagere"" intellectuele niveau van hun vriendinnetje niet in het openbaar en zeker niet als een potentieel relatieprobleem. :r

p.s. Ik heb wo, mijn vriend lbo en het zal mij mijn reet roesten.
  donderdag 12 september 2013 @ 17:23:03 #278
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131099659
Ach ja, 'normaal'.
  donderdag 12 september 2013 @ 17:27:59 #279
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_131099822
Ik denk er vrij zeker van te zijn dat ik er niet tegen zou kunnen om een relatie te hebben met een mbo'er laat staan lager. Een hbo'er lijkt me minder 'erg'. Maar ja, liefde is natuurlijk onvoorspelbaar dus wie weet.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 17:05 schreef Nemeosis het volgende:
Tijdens gesprekken merk ik een klein niveauverschil tussen mij en mijn partner, vandaar het idee voor het starten van dit topic. Dit is niet lullig maar gewoon de waarheid.
Geef eens een voorbeeld.
  donderdag 12 september 2013 @ 17:32:40 #280
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_131099995
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 09:21 schreef Ouder1 het volgende:
TS heeft vmbo gedaan, net als zijn vriendin. Hij heeft MBO afgemaakt en zit sinds 2 weken op het HBO waar hij weer vanaf wil omdat hij het niet leuk vindt. Zijn vriendin is jonger en zit nog op het MBO. En dan heeft hij het lef om zo'n OP te starten _O-
Damn, dit had ik gemist. :')

Wat een dieptriest persoon ben je TS.
  donderdag 12 september 2013 @ 17:37:16 #281
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_131100130
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 17:27 schreef CruellaDeVil het volgende:
Geef eens een voorbeeld.
Woordenschat, inzicht in oorzaak & gevolg, algemene kennis
pi_131100177
Ik dacht dat ik er moeite mee zou hebben. Tussen mij en mijn vriend zit zowel een niveauverschil in opleiding als in milieu. Uiteindelijk vind ik het veel belangrijker dat we beide er voor open staan om bij te leren. We vullen elkaar mooi aan en kunnen prima praten...ook gesprekken op niveau.
Een hogere opleiding staat niet direct gelijk aan beter/intelligenter. De mogelijkheden die je krijgt en aanpakt zijn ook van invloed. Hij is zeker niet dom, heeft alleen de tijd en moeite er nooit ingestoken om een hogere opleiding te volgen. Het probleem is wat je er zelf van maakt.
  donderdag 12 september 2013 @ 17:40:03 #283
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_131100209
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 17:17 schreef Ouder1 het volgende:
Dan zal dat niveau verschil wel zitten in haar hogere EQ,Waar het hart van vol zit stroomt de mond van over. Wanneer het jou niets uitmaakt start je er geen OP over. Normale vriendjes met samenwoonplannen bespreken het ""lagere"" intellectuele niveau van hun vriendinnetje niet in het openbaar en zeker niet als een potentieel relatieprobleem. p.s. Ik heb wo, mijn vriend lbo en het zal mij mijn reet roesten.
Dus jij denkt dat ik dit OP start omdat het mij dwars zit? Misschien was het puur uit nieuwsgierigheid. ;) En ik zie het totaal niet als relatieprobleem aangezien ik er geen last van heb, het is gewoon iets dat ik weet.
pi_131112142
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat niveau verschil op een gegeven moment wel een probleem zal zijn als je decades verder zal ontwikkelen. Dit ter vergelijking als je bijvoorbeeld wel hetzelfde intelligentie niveau zou hebben.
pi_131118679
Ook van iemand met een lagere opleiding kan je leren. Mijn vriend kan me enorm veel vertellen over bomen en planten. Laatst was zijn auto kapot en die heeft hijzelf gerepareerd. Tot zijn verbazing was ik daar dus echt in geïnteresseerd; hoe zit dat dan? Wat is er dan kapot? Wat doet dat onderdeel en hoe werkt het? Waarom haal je dat wiel er dan van af?
Hij heeft dat leuk opgepakt door me steeds foto's te sturen.
Andersom begrijpt hij mijn vak ook niet maar heeft wel interesse, vooral in hoe ik er in sta en hoe ik me daarbij voel. Wat hij niet kan volgen compenseert hij door het vooral met zijn hoge EQ te benaderen. Dat voelt voor mij bevrijdend en relativeert veel stress.
pi_131303406
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 15:49 schreef Plantagehouder het volgende:
Mbo en vmbo is wel een verschil.

En verder zoals iemand hier al omschreef vind ik het ontzettend irritant als ik een domme partner zou hebben, ik zou mij daar dood aan ergeren. Zelf heb ik ook maar een mbo opleiding en ik zou zeker niet kijken naar wat voor een opleiding de ander heeft gedaan. Als ze maar een beetje logisch kan nadenken, dan ben ik tevreden.
  woensdag 18 september 2013 @ 01:31:35 #287
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_131303640
Ik ervaar et soms wel. En dan bijv. Met het kijken naar films (lange films vindt ze niet leuk, moet ze zich tveel concentreren).

Ook in mijn humor, waarin ik nog sarcastisch kan doen. Maar ook erg pijnlijk in zaken als algemene ontwikkeling.

Kom op man, iedereen weet toch wat "au revoir" betekent.
  woensdag 18 september 2013 @ 05:36:42 #288
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_131304356
Ik heb zelf MBO niveau, relatie gehad met iemand die het IVBO niet had afgemaakt omdat dat te moeilijk was, ging in begin goed maar op den duur steeds problemen. Moest hem dingen wel 10x uitleggen soms en dan snapte die het nog niet. Kon helemaal niks zelf, pappie en mammie deden alles voor hem. Hij wilde ook niks leren want dat kon die toch niet zei die dan, en hij had pappie en mammie dus hij hoefde zelf niks te weten/kunnen.
pi_131307671
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 05:36 schreef Wildervankstertje het volgende:
Ik heb zelf MBO niveau, relatie gehad met iemand die het IVBO niet had afgemaakt omdat dat te moeilijk was, ging in begin goed maar op den duur steeds problemen. Moest hem dingen wel 10x uitleggen soms en dan snapte die het nog niet. Kon helemaal niks zelf, pappie en mammie deden alles voor hem. Hij wilde ook niks leren want dat kon die toch niet zei die dan, en hij had pappie en mammie dus hij hoefde zelf niks te weten/kunnen.
Nam hij dan wel dingen van jou aan, ik bedoel, respecteerde hij wel dat jij het beter begreep? Of hield hij halsstarrig vast aan verkeerde denkbeelden, ideologieën en keuzes? En had hij dan wel compenserende kwaliteiten?
pi_131307868
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 01:31 schreef RickoKun het volgende:
Ik ervaar et soms wel. En dan bijv. Met het kijken naar films (lange films vindt ze niet leuk, moet ze zich tveel concentreren).

Ook in mijn humor, waarin ik nog sarcastisch kan doen. Maar ook erg pijnlijk in zaken als algemene ontwikkeling.

_O-
pi_131308037
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 01:31 schreef RickoKun het volgende:

Ik heb een een discussie met mijn ex gehad... We waren uit geweest en zij had behoorlijk veel zin, maar ik wist dat zij in de eerste week van haar strip (de pil) 2x de pil had uitgekotst. Dus uiteindelijk hadden we een discussie of je wel of niet zwanger kon worden en zij beweerde dat dit niet het geval was als ik in niet in haar zou komen. Haar leraar zou dat hebben gezegd... uhuh :')

Van sex is het niet gekomen en dat zal met haar gelukkig ook nooit meer gebeuren haha.
pi_131308709
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 11:05 schreef Anton91 het volgende:
Haar leraar zou dat hebben gezegd... uhuh :')
Ik kan eigenlijk maar één setting bedenken waarin een leraar zoiets zou zeggen.
pi_131309104
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 11:31 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

_O- _O-
pi_131310640
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 11:31 schreef Cracka-ass het volgende:
Dit.
pi_131310821
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 11:05 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ik heb een een discussie met mijn ex gehad... We waren uit geweest en zij had behoorlijk veel zin, maar ik wist dat zij in de eerste week van haar strip (de pil) 2x de pil had uitgekotst. Dus uiteindelijk hadden we een discussie of je wel of niet zwanger kon worden en zij beweerde dat dit niet het geval was als ik in niet in haar zou komen. Haar leraar zou dat hebben gezegd... uhuh :')

Van sex is het niet gekomen en dat zal met haar gelukkig ook nooit meer gebeuren haha.
Dat heeft niks te maken met haar intelligentie, ze was gewoon hartstikke geil en dacht niet meer rationeel na. Neuken was haar enige doel en ze wilde jou daar in meekrijgen.
pi_131311076
Ik heb een vent gehad van mi n nievau en eentje die niet kan lezen en schrijven en niet veel op school is geweest en zich, buiten dat (want op zich hoeft dat geen probleem te zijn) niet sociaal ontwikkeld heeft. en daarbij grote moeitehad met het feit dat ik wel wilde schrijven en lezen en slimmer was en dat probeerde te onderdrukken met geweld.
De eerste was alcoholist en werd langzaam geschift en dat zorgde voor de problemen.

Op zich is het dus niet zozeer het niveau op zich, maar hoe ze zijn.

Moet wel zeggen dat slap inhoudloos geouwehoer me de strot uithing, maar nogmaals dat heeft meer te maken met gebrek aan interesses dan met werkelijke academische kennis.

Er zijn zoveel soorten intellegentie, niet allemaal hebben ze invloed op een relatie

quote:
1. Naturalist Intelligence (“Nature Smart”)

Designates the human ability to discriminate among living things (plants, animals) as well as sensitivity to other features of the natural world (clouds, rock configurations). This ability was clearly of value in our evolutionary past as hunters, gatherers, and farmers; it continues to be central in such roles as botanist or chef. It is also speculated that much of our consumer society exploits the naturalist intelligences, which can be mobilized in the discrimination among cars, sneakers, kinds of makeup, and the like.

2. Musical Intelligence (“Musical Smart”)

Musical intelligence is the capacity to discern pitch, rhythm, timbre, and tone. This intelligence enables us to recognize, create, reproduce, and reflect on music, as demonstrated by composers, conductors, musicians, vocalist, and sensitive listeners. Interestingly, there is often an affective connection between music and the emotions; and mathematical and musical intelligences may share common thinking processes. Young adults with this kind of intelligence are usually singing or drumming to themselves. They are usually quite aware of sounds others may miss.

3. Logical-Mathematical Intelligence (Number/Reasoning Smart)

Logical-mathematical intelligence is the ability to calculate, quantify, consider propositions and hypotheses, and carry out complete mathematical operations. It enables us to perceive relationships and connections and to use abstract, symbolic thought; sequential reasoning skills; and inductive and deductive thinking patterns. Logical intelligence is usually well developed in mathematicians, scientists, and detectives. Young adults with lots of logical intelligence are interested in patterns, categories, and relationships. They are drawn to arithmetic problems, strategy games and experiments.

4. Existential Intelligence

Sensitivity and capacity to tackle deep questions about human existence, such as the meaning of life, why do we die, and how did we get here.

5. Interpersonal Intelligence (People Smart”)

Interpersonal intelligence is the ability to understand and interact effectively with others. It involves effective verbal and nonverbal communication, the ability to note distinctions among others, sensitivity to the moods and temperaments of others, and the ability to entertain multiple perspectives. Teachers, social workers, actors, and politicians all exhibit interpersonal intelligence. Young adults with this kind of intelligence are leaders among their peers, are good at communicating, and seem to understand others’ feelings and motives.

6. Bodily-Kinesthetic Intelligence (“Body Smart”)

Bodily kinesthetic intelligence is the capacity to manipulate objects and use a variety of physical skills. This intelligence also involves a sense of timing and the perfection of skills through mind–body union. Athletes, dancers, surgeons, and craftspeople exhibit well-developed bodily kinesthetic intelligence.

7. Linguistic Intelligence (Word Smart)

Linguistic intelligence is the ability to think in words and to use language to express and appreciate complex meanings. Linguistic intelligence allows us to understand the order and meaning of words and to apply meta-linguistic skills to reflect on our use of language. Linguistic intelligence is the most widely shared human competence and is evident in poets, novelists, journalists, and effective public speakers. Young adults with this kind of intelligence enjoy writing, reading, telling stories or doing crossword puzzles.

8. Intra-personal Intelligence (Self Smart”)

Intra-personal intelligence is the capacity to understand oneself and one’s thoughts and feelings, and to use such knowledge in planning and directioning one’s life. Intra-personal intelligence involves not only an appreciation of the self, but also of the human condition. It is evident in psychologist, spiritual leaders, and philosophers. These young adults may be shy. They are very aware of their own feelings and are self-motivated.

9. Spatial Intelligence (“Picture Smart”)

Spatial intelligence is the ability to think in three dimensions. Core capacities include mental imagery, spatial reasoning, image manipulation, graphic and artistic skills, and an active imagination. Sailors, pilots, sculptors, painters, and architects all exhibit spatial intelligence. Young adults with this kind of intelligence may be fascinated with mazes or jigsaw puzzles, or spend free time drawing or daydreaming.
pi_131313586
Altijd trekken dit soort topics weer van die banjo's die geen mogelijkheid onbenut laten om van de daken te schreeuwen dat opleidingsniveau niks uitmaakt. Waarschijnlijk omdat ze zelf laag op de educatieve ladder staan, maar die persoonlijke aanval even terzijde. Natuurlijk zegt het wel iets; opleidingsniveau is nu eenmaal de belangrijkste representant van intelligentie. En natuurlijk, er zijn zat mensen die 'het makkelijk hadden aangekund als ze hun best hadden gedaan', maar zo'n uitspraak is natuurlijk een nog groter zwaktebod, daar gebrek aan ambitie, doelgerichtheid en doorzettingsvermogen nog onaantrekkelijkere eigenschappen zijn.

Voor mij is het persoonlijk zeer belangrijk, aangezien ik een echte analytische denker ben. Waar het ook over gaat, van het laatste voetbalnieuws tot onderlinge sociale verhoudingen tussen mensen in het dagelijks leven, immer heb ik de behoefte om hier een algemene schets van te maken, een tendens te duiden, dit in een grotere context te plaatsen etc. Een dergelijk denkpatroon wil ik ook in zekere mate terugzien in een partner en zo'n denkpatroon gaat nu eenmaal vaak hand in hand met het niveau van de opleidingen die je hebt genoten.
pi_131314094
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2013 14:26 schreef feyenoordfan92 het volgende:
het laatste voetbalnieuws
_O-
  woensdag 18 september 2013 @ 15:07:41 #299
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131314665
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2013 14:26 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Altijd trekken dit soort topics weer van die banjo's die geen mogelijkheid onbenut laten om van de daken te schreeuwen dat opleidingsniveau niks uitmaakt. Waarschijnlijk omdat ze zelf laag op de educatieve ladder staan, maar die persoonlijke aanval even terzijde. Natuurlijk zegt het wel iets; opleidingsniveau is nu eenmaal de belangrijkste representant van intelligentie. En natuurlijk, er zijn zat mensen die 'het makkelijk hadden aangekund als ze hun best hadden gedaan', maar zo'n uitspraak is natuurlijk een nog groter zwaktebod, daar gebrek aan ambitie, doelgerichtheid en doorzettingsvermogen nog onaantrekkelijkere eigenschappen zijn.

Voor mij is het persoonlijk zeer belangrijk, aangezien ik een echte analytische denker ben. Waar het ook over gaat, van het laatste voetbalnieuws tot onderlinge sociale verhoudingen tussen mensen in het dagelijks leven, immer heb ik de behoefte om hier een algemene schets van te maken, een tendens te duiden, dit in een grotere context te plaatsen etc. Een dergelijk denkpatroon wil ik ook in zekere mate terugzien in een partner en zo'n denkpatroon gaat nu eenmaal vaak hand in hand met het niveau van de opleidingen die je hebt genoten.
Ik zou nooit een relatie willen met een voetbalfan. Dus zo zie je maar weer.
  woensdag 18 september 2013 @ 15:08:44 #300
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131314686
Edit
  woensdag 18 september 2013 @ 15:09:04 #301
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131314696
Oeps.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')