Het is vaak meer een gebrek aan interesse voor kunst en cultuur bij mensen met een lagere intelligentie. Ik heb dat wel gehad, je krijgt nooit zo'n interesse erin gestampt.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:54 schreef Nemeosis het volgende:
Het kan juist ook leuk of opwindend zijn als je je partner iets kan lerenBehalve het feit dat hij/zij je dan slim vindt (en dit goed kan zijn voor je ego) is het leuk als die persoon slimmer wordt dankzij jou. Dit werkt niet als die persoon zo 'niet intelligent is' dat hij/zij het toch niet zal begrijpen wat je zegt
Want het merendeel van de vrouwen vind sterrenkunde wel interessant?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 12:21 schreef Frag_adder het volgende:
Een opleidingsniveau is dan ook niet altijd gelijk aan iemands daadwerkelijke niveaueen paar fikse tegenslagen in je jeugd en je opleiding is er al gauw bij ingeschoten hoe intelligent je ook kan zijn.
[..]waardeloos argument
Ik wist ook niet wat antraciet betekende :$quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:07 schreef Wolken het volgende:
Opleidingsniveau zegt helemaal niks, intelligentieniveau daarin tegen wel. Ik heb ooit een vriendje gehad waarbij ik uit moest leggen welke kleur antraciet precies is. Dat werkt gewoon niet bij mij en zou me er op een gegeven moment aan gaan ergeren.
Mijn leidinggevende ( HBO ) heeft wel eens gevraagd wat ze nou precies bedoelen met NAW gegevens...
Monogaam komt je wel bekend voor?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:13 schreef Springtouw het volgende:
[..]
Ik wist ook niet wat antraciet betekende :$
3e jaar HBO
Dat was nog een woord wat hij niet kende. Er is dus nog hoop voor je.quote:
Monogamie is achterhaald. Maar daar ben jij het zeker niet over eens?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:19 schreef Wolken het volgende:
[..]
Dat was nog een woord wat hij niet kende. Er is dus nog hoop voor je.
Hij kende de betekenis van het woord niet.....quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:21 schreef Springtouw het volgende:
[..]
Monogamie is achterhaald. Maar daar ben jij het zeker niet over eens?
Ik dacht dat je iets anders bedoeldequote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:22 schreef Wolken het volgende:
[..]
Hij kende de betekenis van het woord niet.....
Monogamie is iets wat ieder voor zichzelf moet beslissen en per persoon verschilt. Maar dat is weer een andere discussie.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:23 schreef Springtouw het volgende:
[..]
Ik dacht dat je iets anders bedoeldeJe ontweek mijn vraag wel trouwens.
Wat een politiek correct antwoord. Ik laat je nu wel weer met rust ;xquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:27 schreef Wolken het volgende:
[..]
Monogamie is iets wat ieder voor zichzelf moet beslissen en per persoon verschilt. Maar dat is weer een andere discussie.
Het is algemeen bekend dat mannen niet meer dan twaalf kleuren kennen toch?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:13 schreef Springtouw het volgende:
[..]
Ik wist ook niet wat antraciet betekende :$
3e jaar HBO
Whaha dit inderdaadquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 23:01 schreef Pienata het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat mannen niet meer dan twaalf kleuren kennen toch?
DIT !!!....zo denk ik er ook precies over ja....opleidingsniveau is wel mee te leven en mee om te gaan ook, zijn binnen een relatie wel lastigere dingen te bedenken om te overbruggen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 23:29 schreef mooienaamtoch het volgende:
Opleidingsniveau verschil maakt niet zo heel veel uit. Het gaat erom dat we op een lijn zitten en een gesprek kunnen voeren. Dit is niet alleen afhankelijk van het opleidingsniveau maar van veel meer dingen.
Ja want meer kleuren hoef je ook niet te kennen voor praktische redenen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 23:01 schreef Pienata het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat mannen niet meer dan twaalf kleuren kennen toch?
Precies, bedankt dat je het duidelijk maaktquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 23:14 schreef pasopikbijt het volgende:
[..]
Whaha dit inderdaadtenzij het een modeontwerper of grafisch vormgever is natuurlijk
Zoals?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 23:34 schreef F1978 het volgende:
[..]
DIT !!!....zo denk ik er ook precies over ja....opleidingsniveau is wel mee te leven en mee om te gaan ook, zijn binnen een relatie wel lastigere dingen te bedenken om te overbruggen.
Nou het hele samenzijn, zorgen dat je elkaar het naar de zin maakt en wanneer de partner ziek is, aan haar zijde blijven staan..steun geven dus... samen zorgen voor het gevoel dat leven heet.quote:
Waarom is dat eigenlijk?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:00 schreef Willaaam het volgende:
Puur kijkend naar de mensen om me heen;
Vrouw lager opgeleid t.o.v. man gaat over het algemeen goed
Man lager opgeleid t.o.v. vrouw gaat over het algemeen fout
Dit, en een gebrek aan (brede) interesse. Mijn ex bijvoorbeeld, kijkt nooit naar het journaal, leest nooit het nieuws. Vakantie was voor hem 2 weken op een strand liggen en niets doen. Niets mis mee, maar op een gegeven moment was ik er wel klaar mee.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 12:35 schreef Mishu het volgende:
[..]
Het is vaak meer een gebrek aan interesse voor kunst en cultuur bij mensen met een lagere intelligentie. Ik heb dat wel gehad, je krijgt nooit zo'n interesse erin gestampt.
Ik denk meer dat een man zich toch onbewust aangetast voelt in zijn positiequote:Op zaterdag 31 augustus 2013 15:17 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Omdat vrouwen dan een soort tiran worden
Wat mij betreft wel ja, ik zou precies daar last van hebben. Ik wil meer verdienen, op zijn minst soms slimmer zijn en een grotere auto hebben dan m'n vriendin.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 19:33 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik denk meer dat een man zich toch onbewust aangetast voelt in zijn positie
Dat soort denkwijzen zijn tegenwoordig nogal achterhaald, maar onbewust vanuit een soort oergevoel voel je je tóch aangetast in je positie. Dat het gevoel van mannelijkheid een deuk oploopt als je vrouw beter presteert op de arbeidsmarkt.
Ik nodig mannen uit om te reagerenheb ik gelijk of niet?
Wat is er zo boeiend aan kunst en cultuur dat het zo'n punt wordt?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 12:35 schreef Mishu het volgende:
[..]
Het is vaak meer een gebrek aan interesse voor kunst en cultuur bij mensen met een lagere intelligentie. Ik heb dat wel gehad, je krijgt nooit zo'n interesse erin gestampt.
De vraag is niet aan mij gericht, maar toch: kunst en cultuur zorgt er ook voor dat je je sociaal ontwikkelt. Vind ik (al zijn er ook vele andere manieren om je sociaal te ontwikkelen, het is niet essentieel). Bijvoorbeeld theatervoorstellingen zijn dan wel fictief, maar het geeft toch een indruk van de leefwereld van een persoon met bijvoorbeeld een ziekte/handicap/persoonlijkheidsstoornis.quote:Op zondag 1 september 2013 12:32 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Wat is er zo boeiend aan kunst en cultuur dat het zo'n punt wordt?
Het kan bijdragen dat zeker, het één van de manieren om je te ontwikkelen, of in iedergeval kennis te nemen van, want het echte ontwikkelen omhelst meer dan alleen kennis nemen van, maar denk ik juist een mentaliteit verandering ten opzichte van de wereld om je heen. Plus het is een vorm van vermaak natuurlijk.quote:Op zondag 1 september 2013 12:49 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
De vraag is niet aan mij gericht, maar toch: kunst en cultuur zorgt er ook voor dat je je sociaal ontwikkelt. Vind ik (al zijn er ook vele andere manieren om je sociaal te ontwikkelen, het is niet essentieel). Bijvoorbeeld theatervoorstellingen zijn dan wel fictief, maar het geeft toch een indruk van de leefwereld van een persoon met bijvoorbeeld een ziekte/handicap/persoonlijkheidsstoornis.
Andere, vrolijke stukken kunnen juist weer inspireren om zelf wat optimistischer tegen dingen aan te kijken.
Ik heb kunst en cultuur ook echt in mijn opvoeding meegekregen, net zoals lezen.
Maar ik snap dat mensen soms niet veel met kunst & cultuur hebben. Dat zijn waarschijnlijk meer de doeners of meer gericht op het nu, i.p.v. naar iets te kijken wat op dat moment alleen in een fantasiewereld voor je aan de orde is.
Beter zorg je dat je tevreden en gelukkig in het leven wordt, dat is het enige wat telt eigenlijk.quote:Op zondag 1 september 2013 15:11 schreef Mishu het volgende:
Idd het is onderdeel van een 'intellectuele' opvoeding. Jezelf verrijken in welk opzicht dan ook vind ik erg belangrijk. Weten hoe de maatschappij in elkaar zit en waar het vandaan komt. Nadenken over de diepere dingen in het leven.
De vraag is alleen of je daarvoor echt een theatervoorstelling nodig hebt, althans, als het gaat om fantasiewereld. Een groot filmliefhebber kan zich net zo goed mee laten zuigen in het verhaal en de artistieke boodschap van de filmregisseur begrijpen. Het verschil is alleen dat personen die graag naar het theater gaan eerder als intellectueel worden beschouwd als bijvoorbeeld filmliefhebbers.quote:Op zondag 1 september 2013 12:49 schreef pietkanarie het volgende:
De vraag is niet aan mij gericht, maar toch: kunst en cultuur zorgt er ook voor dat je je sociaal ontwikkelt. Vind ik (al zijn er ook vele andere manieren om je sociaal te ontwikkelen, het is niet essentieel). Bijvoorbeeld theatervoorstellingen zijn dan wel fictief, maar het geeft toch een indruk van de leefwereld van een persoon met bijvoorbeeld een ziekte/handicap/persoonlijkheidsstoornis.Andere, vrolijke stukken kunnen juist weer inspireren om zelf wat optimistischer tegen dingen aan te kijken.Ik heb kunst en cultuur ook echt in mijn opvoeding meegekregen, net zoals lezen. Maar ik snap dat mensen soms niet veel met kunst & cultuur hebben. Dat zijn waarschijnlijk meer de doeners of meer gericht op het nu, i.p.v. naar iets te kijken wat op dat moment alleen in een fantasiewereld voor je aan de orde is.
Uiteindelijk valt en staat alles in een relatie met incasseringsvermogen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:46 schreef Nemeosis het volgende:
Hoe kijken jullie aan tegen een niveauverschil in een relatie? Je kunt hier denken aan bijvoorbeeld een verschil in opleiding (mbo niv 2/3 vs Hbo, of voor jonge mensen vmbo vs havo) of natuurlijk het aantal interesses (veel en brede interesses duidt meestal op intelligentie)
Zou je met iemand kunnen gaan waaraan je duidelijk merkt dat deze persoon minder intelligent is dan jij? Kijk je er met gemak doorheen of zou het uiteindelijk je relatie breken?
Noem eens voorbeelden van die "diepere dingen in het leven"quote:Op zondag 1 september 2013 15:11 schreef Mishu het volgende:
Idd het is onderdeel van een 'intellectuele' opvoeding. Jezelf verrijken in welk opzicht dan ook vind ik erg belangrijk. Weten hoe de maatschappij in elkaar zit en waar het vandaan komt. Nadenken over de diepere dingen in het leven.
Wat is voor jou niveau dan?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:08 schreef ejfaar het volgende:
Ikzelf wil gewoon met iemand op niveau kunnen praten. Of ze hoogopgeleid is maakt me dan niet eens zoveel uit. Er zijn ook wel meiden waarmee je op niveau kan praten maar niet hoogopgeleid zijn. Nu denk ik wel dat dat voor het gros niet geldt, maar ik zou iemand niet bij voorbaat afwijzen op opleidingsniveau, wel op denkniveau.
Dat laatste is wat mij betreft inderdaad onterecht. Ik zie intellectueel als een bereidheid tot nadenken/verdiepen. Een filmliefhebber valt daar net zo goed onder vind ik.quote:Op maandag 2 september 2013 10:07 schreef Nemeosis het volgende:
[..]
De vraag is alleen of je daarvoor echt een theatervoorstelling nodig hebt, althans, als het gaat om fantasiewereld. Een groot filmliefhebber kan zich net zo goed mee laten zuigen in het verhaal en de artistieke boodschap van de filmregisseur begrijpen. Het verschil is alleen dat personen die graag naar het theater gaan eerder als intellectueel worden beschouwd als bijvoorbeeld filmliefhebbers.
Een studie schuld van 75.000. Jaquote:Op woensdag 4 september 2013 17:47 schreef Incognitoman het volgende:
Hoi TS,
Alsof opleiding iets met intelligentie te maken heeft (in mijn geval niet), ik heb alleen een VMBO-T diploma maar wel een IQ van 136 (professioneel getest bij een overheidsinstantie), dan zou ik makkelijk aan de universiteit kunnen beginnen met mijn inmiddels 25 jaar. Of ik daar wordt aangenomen is een tweede, of ik daar zin in heb is een derde. Ik heb weinig zin in een studieschuld van ¤75.000,-. Even weer on-topic...>>>
Desalniettemin zou ik een vriendin die minder intelligent is niet ambiėren, omdat het gespreksniveau oersaai is voor beiden en dus de relatie oersaai wordt. Je moet elkaar immers begrijpen voordat je aan een serieuze relatie kan beginnen.
Bedankt voor dit leuke topic.
Groeten!
Wat goed dat je iemand kan beledigen, heel knap en sarcastisch, het is gewoon een feit hoor, ik haal namelijk een vriend aan in mijn opmerking. Ga jij ook maar doen alsof je slim bent. Iemand kan meerdere opleidingen gevolgd hebben maar nog wel een schuld hebben van de vorige opleiding? Zo kom je dus op een hoog bedrag uit......Maar goed, je hebt niet voor niks een plaatje van een badeend, dat is jouw IQ namelijk.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:00 schreef Mishu het volgende:
[..]
Een studie schuld van 75.000. JaEcht slim ben je hoor. Veel kennis van zaken ook.
Een IQ van 136 hebben maar te dom zijn om te realiseren dat opleidingsniveau meer zegt over doorzettingsvermogen dan intelligentie.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:47 schreef Incognitoman het volgende:
Alsof opleiding iets met intelligentie te maken heeft (in mijn geval niet), ik heb alleen een VMBO-T diploma maar wel een IQ van 136 (professioneel getest bij een overheidsinstantie), dan zou ik makkelijk aan de universiteit kunnen beginnen met mijn inmiddels 25 jaar. Of ik daar wordt aangenomen is een tweede, of ik daar zin in heb is een derde. Ik heb weinig zin in een studieschuld van ¤75.000,-. Even weer on-topic...>>>
Het is ook een Troll. Had je niet in de gaten toch?quote:Op woensdag 4 september 2013 19:49 schreef BadObsession het volgende:
[..]
Een IQ van 136 hebben maar te dom zijn om te realiseren dat opleidingsniveau meer zegt over doorzettingsvermogen dan intelligentie.
Bovendien is een studieschuld van 75.000 euro zwaar overdreven.
Met een studieschuld van 75000 moet je wel heel erg de bloemetjes buiten gezet hebben hoor hahaquote:Op woensdag 4 september 2013 17:47 schreef Incognitoman het volgende:
Hoi TS,
Desalniettemin zou ik een vriendin die minder intelligent is niet ambiėren, omdat het gespreksniveau oersaai is voor beiden en dus de relatie oersaai wordt. Je moet elkaar immers begrijpen voordat je aan een serieuze relatie kan beginnen.
Bedankt voor dit leuke topic.
Groeten!
quote:Op woensdag 4 september 2013 18:10 schreef Incognitoman het volgende:
[..]
Wat goed dat je iemand kan beledigen, heel knap en sarcastisch, het is gewoon een feit hoor, ik haal namelijk een vriend aan in mijn opmerking. Ga jij ook maar doen alsof je slim bent. Iemand kan meerdere opleidingen gevolgd hebben maar nog wel een schuld hebben van de vorige opleiding? Zo kom je dus op een hoog bedrag uit......Maar goed, je hebt niet voor niks een plaatje van een badeend, dat is jouw IQ namelijk.
Val me alsjeblieft niet lastig met nog zo'n domme opmerking.
Groetjes!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |